Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Voor mensen die een Sony in pre order hebben: hou even dit in de gaten (en andere topics in het sony gedeelte op die site):

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=152853

Er zijn veel meer klachten te lezen over de nieuwe Sony, schijnt zeer instabiel te zijn en Sony wil de consumenten niet tegemoet komen op dit moment en ontkent alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:58:
Voor mensen die een Sony in pre order hebben: hou even dit in de gaten (en andere topics in het sony gedeelte op die site): [...] Er zijn veel meer klachten te lezen over de nieuwe Sony, schijnt zeer instabiel te zijn en Sony wil de consumenten niet tegemoet komen op dit moment en ontkent alles.
FUD, ga het niet lopen opkloppen als je er geen in handen hebt. Ik gebruik de PRS-T1 inmiddels bijna een week intensief voor ebooks, PDFs, web browsen af en toe en geen enkele lock-ups of problemen gehad. Misschien heeft dit met een specifieke slechte batch te maken (of met gebruik van bepaalde functionaliteit die ik niet gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rufio64 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:44:
FUD, ga het niet lopen opkloppen als je er geen in handen hebt.
FUD? Ik snap niet wat je daarmee wilt zeggen, waarschijnlijk weet je niet exact wat dat betekend.

Maar even afgezien daarvan, ik waarschuw hier alleen mensen met een pre order dat er steeds meer klachten op internet verschijnen over de PRS-T1. Ik zie niet in wat ik opklop.

Een tip voor je: niet zo snel op je teentjes getrapt zijn, sta je een stuk relaxter in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:11
Laudor schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:49:
[...]

Dat doe ik wel op een tablet. Voor mij is de e-reader een boek. Dat moet perfect zijn, de rest is bijzaak.
Kan ik me goed voorstellen als je over een tablet beschikt. De Nook vind ik trouwens een perfecte e-reader voor het lezen van een boek.
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:10:
[...]

Welke tv gids gebruik je? Dat leek me wel een handige toepassing namelijk, maar ik kon met mijn browser (kindle4) heel lastig een tv zender selecteren op www.tvgids.nl , ben benieuwd welke jij gebruikt.

Nu.nl voor nieuws doet het wel heel goed, tweakers ook (gaat hij naar tweakers mobile toe). Maar die tv gids is behelpen, dus als een tip hebt?
Ik gebruik de tv-gids binnen de Nu.nl-app. Via de Android-market is die te downloaden.
Cyleo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:44:
[...]

Ik neem aan dat je een nook color bedoelt?
Nee, ik heb een Nook Simple Touch.

[ Voor 3% gewijzigd door carlob op 12-10-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

carlob schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:18:
Ik gebruik de tv-gids binnen de Nu.nl-app. Via de Android-market is die te downloaden.
Mmm, ik kan geen apps installeren, ik heb het idee dat deze het bij mij moet doen via de browser (ga het straks proberen):

http://tvgids.mobi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
Fear, Uncertainy & Doubt
Een tip voor je: niet zo snel op je teentjes getrapt zijn, sta je een stuk relaxter in het leven.
Insgelijks voor jou :) Laten we het gezellig houden & I don't need to be patronized, dank je wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is wel een stuk fijner als we het gezellig houden, ik had in iedergeval geen bijbedoelingen met mijn post, maar schrok er gewoon van. Hopelijk valt het mee, die van jou doet het in iedergeval goed en van Sony verwacht je ook niet zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:35:
Het is wel een stuk fijner als we het gezellig houden, ik had in iedergeval geen bijbedoelingen met mijn post, maar schrok er gewoon van. Hopelijk valt het mee, die van jou doet het in iedergeval goed en van Sony verwacht je ook niet zoiets.
Inderdaad, als het echt een wijdverspreid probleem is zou dat jammer zijn (zeker omdat ze hiermee met de nieuwe reeks Kindle's moeten gaan concurreren). Ik zou dan zeggen dat Sony iets meer moet opletten bij kwaliteitscontrole als ze iets uitbrengen. Recent voorbeeld: (ongerelateerd aan e-readers): de eerste batch Sony NEX-5N camera's heeft een technisch mankement bij videoopnames.

Maar goed: mijn PRS-T1 examplaar heeft in ieder geval dusver geen problemen zoals je aangeeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Voor mensen die een Sony in pre order hebben: hou even dit in de gaten (en andere topics in het sony gedeelte op die site):

Er zijn veel meer klachten te lezen over de nieuwe Sony, schijnt zeer instabiel te zijn en Sony wil de consumenten niet tegemoet komen op dit moment en ontkent alles.
Het lijkt best veel, maar zijn eigenlijk maar een handjevol gebruikers. Erg slordig, dat zeker, maar het is ook zo dat als mensen er last van hebben en erop zoeken ze in dit topic terecht komen, en daar hun reactie achterlaten. Evengoed zijn de Problemen & Klachten topic's hier op tweakers ook niet representatief voor hoe het product voor 90% van de eindgebruikers zal zijn.

Ik zou zeggen: Houd er rekening mee, maar ik zal er mijn pre-order niet om cancellen/hem niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:52:
[...]

Het lijkt best veel, maar zijn eigenlijk maar een handjevol gebruikers. Erg slordig, dat zeker, maar het is ook zo dat als mensen er last van hebben en erop zoeken ze in dit topic terecht komen, en daar hun reactie achterlaten. Evengoed zijn de Problemen & Klachten topic's hier op tweakers ook niet representatief voor hoe het product voor 90% van de eindgebruikers zal zijn.

Ik zou zeggen: Houd er rekening mee, maar ik zal er mijn pre-order niet om cancellen/hem niet bestellen.
Ik ook niet maar als ze bij mij dat zelfde probleem hebben,krijgt meneer Bol ze gewoon terug en ga ik gewoon door met mijn 2- 650's.
Stel dat het generiek is,dan ga ik niet wachten op een upgrade van Sony want daarmee verspeel ik het recht van retour,dan bestel ik wel opnieuw als de problemen er uit zijn.
Het is jammer dat ze nergens een firmware type of release nummer geven.. dan kunnen we zien of de onze dezelfde firmware heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan bij bol.com toch altijd ruilen? Wel handig om hem netjes uit de doos te halen en alles te bewaren, dan kan je altijd als er toch problemen zijn hem terugsturen.

Je hebt bij bol.com 14 dagen recht op retour sturen, dus tijd genoeg om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor wie goedkoop een hoes zoekt: www.geckocovers.com , vanochtend na een recensie hier op tweakers om 09:00 betaald en om 09:45 is mijn hoes al verzonden. In mijn geval 20 euro (dit is incl. verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 12:04
trmaniac schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:30:
Heeft er iemand al de lef gehad om de wifi firmware voor de Iriver Story HD te installeren op de basic (europese) versie? Enige afwijking van de hardware is toch wifi?
Ja, had ik gedaan (per ongeluk), alles werkt uitgezonder de wifi uiteraard. Maar nu weer terug op de basic firmware kan ik geen boeken meer openen. Het circul icoontje in de bovenbalk blijft maar draaien. Op dit komt door de update weet ik niet, hij is net nieuw en ik had nog geen boek geopend alvorens eerst de firmware te updaten.

Terug op de wifi firmware kan ik gewoon boeken lezen, maar is alleen engels.

[ Voor 10% gewijzigd door Chilly_Willy op 13-10-2011 21:10 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Chilly_Willy schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:05:
[...]

Ja, had ik gedaan (per ongeluk), alles werkt uitgezonder de wifi uiteraard. Maar nu weer terug op de basic firmware kan ik geen boeken meer openen. Het circul icoontje in de bovenbalk blijft maar draaien. Op dit komt door de update weet ik niet, hij is net nieuw en ik had nog geen boek geopend alvorens eerst de firmware te updaten.

Ik durf niet meer terug naar de non-wifi :/ Ben er trouwens nog steeds niet uit hoe het met de custom screensaver zat. Het is me op de non-wifi versie gelukt en na een upgrade naar de wifi is de custom screensaver ook bewaard gebleven, alleen heb ik met mijn domme hoofd in de system map van de reader zitten prutsen en de JPG weggegooid waardoor ik nu weer de standaard heb. En ik kan op internet ook niet vinden hoe ik het via een bestandje kan forceren. Schijnbaar had niemand die optie ontdekt ofzo :?

Overigens quote je wel een redelijk oude post ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 20:55
Chilly_Willy schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:05:
[...]

Zelfde probleem heb ik ook in een eerdere post al gemeld. Terug naar non-wifi firmware gaat het niet meer werken. blijkt toch dat er iets overschreven wordt wat niet meer te herstellen is. Maar na wat wen-tijd moet ik zeggen dat de wifi versie van de firmware prima werkt. Pagina's, lettergrootte etc. worden netjes onthouden. De lijsten zijn langer zodat je meer in een keer ziet. Ik heb er geen spijt van. Zit overigens op de v1.19 wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

trmaniac schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:21:
[...]

Zelfde probleem heb ik ook in een eerdere post al gemeld. Terug naar non-wifi firmware gaat het niet meer werken. blijkt toch dat er iets overschreven wordt wat niet meer te herstellen is. Maar na wat wen-tijd moet ik zeggen dat de wifi versie van de firmware prima werkt. Pagina's, lettergrootte etc. worden netjes onthouden. De lijsten zijn langer zodat je meer in een keer ziet. Ik heb er geen spijt van. Zit overigens op de v1.19 wifi.
Het onthouden van pagina's is nooit een probleem geweest (misschien dat hij er soms een pagina naast zat vanwege afwijkende font-size), maar het onthouden van de lettergrootte is iets wat bij mij nog steeds niet werkt.

Tegenwoordig laat ik hem maar op het boek staan waar ik mee bezig was en gaat hij niet meer uit (hooguit op schermbeveiliging) zodat in ieder geval mijn font-size onthouden wordt. Maar zodra ik mijn boek sluit (terug naar hoofdmenu) lijkt hij alles te vergeten. Ah well, er zijn ergere dingen, het is alleen lastig dat je steeds je font-size en orrientation moet aanpassen.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416202

ik heb de 1.21 er op staan...
Ik ben er achter dat de zoek functie niet werkt doordat ik de folder view gebruik..verder zoekt ie nu wel binnen het boek zelf...zeer handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gertjan. ik heb de firmware er nog eens opgezet..en bij mij werkt het ook echt nog steeds niet het onthouden van die lettergrootte.
de prijs van de iriver story hd is in amerika verlaagd naar 99 dollar trouwens...
nou dat is wel even een ander prijsje dan de hollandse 150 - 170 euro

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 416202 op 14-10-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Anoniem: 416202 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:01:
gertjan. ik heb de firmware er nog eens opgezet..en bij mij werkt het ook echt nog steeds niet het onthouden van die lettergrootte.
de prijs van de iriver story hd is in amerika verlaagd naar 99 dollar trouwens...
Misschien heeft men door dat dat een realistischere prijs is voor het apparaat :D O-)
Van die letter groottes is vervelend, maar ik ben er inmiddels aan gewend. Als ik een boek open moet ik gewoon eerst alles weer naar smaak neerzetten voordat ik weer aan de gang kan. Ach dat went wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja uiteraard went het wel..maar het klopt niet..en blijft toch irritant.
misschien komt het doordat we de firmware voor de wifi reader gebruiken op de niet wifi reader? of zou dat niet moeten uitmaken?
weet nou nog steeds niet of ik er eigenlijk wel goed aan heb gedaan..maarja er is niets meer aan te veranderen.
moet zeggen dat ik wel heel veel gebruik maar van het woordenboek wat nu in het engels is door de wifi firmware. Wel handig als je even niet weet wat een woord betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Anoniem: 416202 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:01:
Ze zullen hier uiteindelijk ook wel moeten verlagen denk ik. Mocht de aankomende sony goed zijn, dan zie ik geen reden waarom mensen een buggy apparaat daarboven zouden preferen. Echt heel naar dat zo'n relatief simpel apparaat zo vervelend werkt, het is juist iets dat het gewoon simpel zou moeten doen, anders bied het weinig meerwaarde tov een boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 17:40

Bedankt voor de heads-up

Hier ga ik scherp op letten in de eerste dagen dat ik de prs-t1 heb. Als er ook maar iets is dat niet bevalt dan gaat ie retour webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RGTOP.
Ga me niet vastspijkeren welke site want ik bezoek er veel,maar er was een reden waarom de lettertype grootte niet onthouden werd.
Het is in de software zo geregeld dat alles vergroot wordt,hetgeen betekenen zou dat menu's en dergelijke niet meer klopten.
Dan crashte de reader (in de add on voor Sony (PRS+) staat ook de waarschuwing om vaste lettertypes alleen te gebruiken als je weet hoe) dus vandaar dat men er voor kiest dat als je het boek verlaat,de font settings e.d. weer standaard klein worden gezet omdat anders de layout van de reader niet meer klopt en hij vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Dat klinkt als een beroerde design-keuze.
Veel logischer is toch om de vergrotingsfactor per document op te slaan als metadata?
Net zo goed dat ze per document de bookmarks bijhouden en waar je gebleven bent.

En dat het menu crasht bij een andere font-size lijkt me een bug die gefikst moet worden, niet iets waar je je design-keuze op gaat baseren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:58:
Dat klinkt als een beroerde design-keuze.
Veel logischer is toch om de vergrotingsfactor per document op te slaan als metadata?
Net zo goed dat ze per document de bookmarks bijhouden en waar je gebleven bent.

En dat het menu crasht bij een andere font-size lijkt me een bug die gefikst moet worden, niet iets waar je je design-keuze op gaat baseren.
Ik denk dat ze per boek bedoeld.
Bij de Sony wordt wel onthouden welk level je had per boek,maar ga je terug naar het menu en naar een ander boek dan moet je ook page orientatie en lettergrootte weer opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 31-05 11:50
Nick39 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:56:
[...]

Ik denk dat ze per boek bedoeld.
Bij de Sony wordt wel onthouden welk level je had per boek,maar ga je terug naar het menu en naar een ander boek dan moet je ook page orientatie en lettergrootte weer opnieuw instellen.
Dat lijkt me ook prima.
Je wilt namelijk standaard uitgaan van de opgegeven opmaak in een boek. Anders hoef je die er ook niet in te zetten.
Wat je misschien wel wilt is een global scale instellen, dat je je fonts op bijvoorbeeld 125% kunt laten renderen. Maar dan zit je alweer met de vraag of je dat ook met plaatjes wilt en wat is 100%?
Je hebt namelijk dpi als schaal, maar ook in procenten van de pagina breedte.

Met ebooks is het eigenlijk weer 1996 qua websites. Iedereen doet maar wat en syntactisch zal het wel kloppen maar het is niet hoe je het zou willen als gebruiker.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:44
Iemand al de nieuwste firmware op de iRiver Story HD (Story HD(Basic) v1.27) al geinstalleerd?

Heb zelf de WiFi versie er op gezet, weet iemand of het mogelijk is om weer terug naar de Basic firmware te gaan voordat ik er zelf mee ga lopen prullen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand hier had dat geprobeerd maar schijnt niet meer mogelijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:58

pinda powerrr

Slow down...

Firmware 1.27 geínstalleerd.

Nu bij het opstartscherm een logo van Adobe er bij. Het "home" scherm is nu ook anders.

-Bovenin klein stukje voor het laatst gelezen boek incl cover en daaronder de lijst met recente boeken.
-Bij elk boek nu een lijntje er onder hoever je er in bent.
-Achter de titel staat nu in het klein de auteur (echter nog steeds niet automatisch herkend, alleen na een keer aanklikken |:( )

Verder nog ff kijken wat er nog meer mee kan.
Ik heb alleen de firmware geinstalleerd en helaas weer alle favo's en bookmarks kwijt.

Langzaam, zeer tergend langzaam krijg ik het idee dat de firmware nog wat gaat worden. Blijf het zonde vinden van een verder zo goed apparaat.
In de praktijk merk je er eigenlijk niks van, echter kijk ik wel eens met een vergrootglas, zeg maar :P 8)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Renzzs schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:25:
Iemand al de nieuwste firmware op de iRiver Story HD (Story HD(Basic) v1.27) al geinstalleerd?

Heb zelf de WiFi versie er op gezet, weet iemand of het mogelijk is om weer terug naar de Basic firmware te gaan voordat ik er zelf mee ga lopen prullen.?
1.27.... De versie nummering is al net zo logisch als de firmware zelf :+

Ben erg benieuwd of je inderdaad weer terug zou kunnen vanaf de wifi. Als deze basic nu wel redelijk is (en dus meer op de wifi lijkt minus het wifi stuk) heb ik geen wifi meer nodig...

Wie durft? Dus van de Wifi 1.21 naar non-wifi 1.27 :P Ik ben vorige keer zo dapper geweest om van non-wifi naar wifi te gaan, nu is de eer aan een ander ;)

Pinda powerrrr... Heb jij als je een plaatje bekijkt in de options de optie deze als wallpaper/screensaver te gebruiken? Zat in de oude non-wifi wel, en ik wil hem terug. Ik wil mijn eigen achtergrond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:18
Op bol.com staat een datum van 19 oktober voor de nieuwe sony reader. Betekent dat, dat ik de reader 19okt mag verwachten, of juist de 20ste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 16:58

pinda powerrr

Slow down...

De screensaver optie is uit het menu verdwenen.
Als ik even terugdenk aan degenen die de wifi versie hebben en welke UI zij hebben, dan komt het al aardig overeen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat het gewoon hetzelfde wordt uiteindelijk...alleen hebben wij nu google bende er op waar we nooit wat aan zullen hebben :P maar terug gaan kon nie tmeer omdat iets overschreven werd ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
Anoniem: 416202 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:40:
ik denk dat het gewoon hetzelfde wordt uiteindelijk...alleen hebben wij nu google bende er op waar we nooit wat aan zullen hebben :P maar terug gaan kon nie tmeer omdat iets overschreven werd ofzo..
Ik heb het zelf meerdere malen geprobeerd. Installeren gaat goed, maar het openen van een boek zit er niet meer in. Blijft zo'n zandlopertje draaien maar het boek gaat niet open. Ben toen weer teruggegaan naar de wifi-firmware van iriver. Dat werkt prima. Met de fw 1.27 non-wifi is het uiterlijk gelijk aan de wifi-versie begrijp ik uit eerdere posts. Met de nieuwste versie heb ik het niet geprobeerd (kom hier net achter dat deze uit is), maar aan een ander de eer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 12:02
Ik zoek voor de Nook Touch nog een klein ledlampje. Ik gebruik geen hoes en wil een lampje dat op 1xAAA loopt. M-Edge heeft er een maar die wordt met een soort paperclip bevestigd, kan alleen op tussen hoes/reader klemmen en niet direct op de Nook.

Reden dat ik 1xAAA zoek is dat het enerzijds licht is en anderzijds AAA goed voorhanden is, zowel oplaadbaar als los (in nood).

Ik zie hordes clip-on lampjes op knoopcellen of met 3xAAA (Ebay, Dealextreme, Google) maar kan geen 1xAAA clip/on vinden, de M-Edge gaat iets van 20 uur mee op 1xAAA dus die met clipon zou perfect zijn. Het staat er ook niet altijd heel duidelijk vermeld dus ik hoop iets gemist te hebben, iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:48:
Op bol.com staat een datum van 19 oktober voor de nieuwe sony reader. Betekent dat, dat ik de reader 19okt mag verwachten, of juist de 20ste?
Dat weet Bol beter dat wij, overigens is de leverdatum gisteren al veranderd in 2 tot 4 dagen en staat mijn leverdatum op: op verschijningsdatum.
De 19e wordt niet meer genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:56:
Ik zoek voor de Nook Touch nog een klein ledlampje. Ik gebruik geen hoes en wil een lampje dat op 1xAAA loopt. M-Edge heeft er een maar die wordt met een soort paperclip bevestigd, kan alleen op tussen hoes/reader klemmen en niet direct op de Nook.

Reden dat ik 1xAAA zoek is dat het enerzijds licht is en anderzijds AAA goed voorhanden is, zowel oplaadbaar als los (in nood).

Ik zie hordes clip-on lampjes op knoopcellen of met 3xAAA (Ebay, Dealextreme, Google) maar kan geen 1xAAA clip/on vinden, de M-Edge gaat iets van 20 uur mee op 1xAAA dus die met clipon zou perfect zijn. Het staat er ook niet altijd heel duidelijk vermeld dus ik hoop iets gemist te hebben, iemand tips ?
De action verkoopt een oplaadbaar led lichtje voor e-books.
Oplaadbaar via usb, kost 2,95, brandt 8 uur continue en kan zowel met de bijgeleverde klem direct op de reader worden bevestigd als met een clip.
Blokker heeft hem ook maar daar kost ie 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Top dat zijn de tips die ik zocht! morgen kijken.
Nick39 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:37:
[...]

De action verkoopt een oplaadbaar led lichtje voor e-books.
Oplaadbaar via usb, kost 2,95, brandt 8 uur continue en kan zowel met de bijgeleverde klem direct op de reader worden bevestigd als met een clip.
Blokker heeft hem ook maar daar kost ie 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
  • Laatst online: 10-06 14:22
trmaniac schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:01:
[...]
... Met de fw 1.27 non-wifi is het uiterlijk gelijk aan de wifi-versie begrijp ik uit eerdere posts. Met de nieuwste versie heb ik het niet geprobeerd (kom hier net achter dat deze uit is), maar aan een ander de eer....
Ik heb 'm gedownload en zal het morgen (nou ja, vanavond) eens gaan proberen. Wel typerend dat zelfs het downloaden al niet bugvrij gaat, alleen met Uget en dat soort prgramma's lukt dat, net als de vorige firmware updates.

Nou ja, gelukkig leest-ie wel echt fijn, maar kwa interface heb ik tot nog toe het gevoel dat iriver hiermee een ereader van vier jaar geleden heeft uitgebracht. Ach, kan ik me ook eens retro voelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:37:
Top dat zijn de tips die ik zocht! morgen kijken.

[...]
Zo ziet ie er uit:

http://i.ebayimg.com/t/US...r)qKyVBNiQN7LyVw~~_35.JPG

Helaas ligt de knijpklem wat meer naar achteren,waardoor ie niet zo goed zichtbaar is, aan de binnenkant van de knijpklem zit rubber zodat je je reader niet beschadigd.
De Action heeft ze nu ook niet oplaadbaar, die zijn 1,95 en daar moet een gewone batterij in.
Ik gebruik het oplaadbare lampje eigenlijk nu overal voor,zelfs als zaklantaarn,en je kan um met elke usb lader opladen,hij hoeft niet aan een pc te hangen.

[ Voor 41% gewijzigd door Nick39 op 19-10-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:59
@Nick39:

Wat zijn voor jou de criteria om te besluiten dat de PRS-T1 beter is dan de 650?
Als ik de reviews op het net zie en lees, is de pure lezerservaring niet heel anders; zwarte flits is er nog steeds en bladeren is niet (veel) sneller. Het aanpassen van fonts en dergelijke is voor jou bijvoorbeeld gesneden koek via css en/of calibre, dus zo'n optie voegt dan misschien weinig toe? Of vind je het een voordeel als je opties uit calibre kan halen en rechtstreeks in het apparaat kan gebruiken?
Of... is 'gelijkwaardig' voldoende om over te stappen?
Ik heb altijd gezegd dat ik wel gek zou zijn de 650 in te ruilen, maar soms is het niet altijd het verstand wat de doorslag geeft..;)

[ Voor 3% gewijzigd door WaterFire op 19-10-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
Vanmorgen toch maar mijn iriver HD geupgradet van wifi firmware 1.19 naar wifi 1.21. Dat ging zonder problemen. Wat mij opvalt zijn de volgende verbeteringen of nieuwe feautures:
- lettergroottes zijn nu nog groter in te stellen (tot mega groot!!)
- tekst wordt nu beter uitgelijnd, niet meer dicht tegen de randen
- ander lettertype (denk het niet maar lijkt iets anders voor het oog)?
- nieuwe epub link functie: je kunt makkelijk links in de tekst selecteren die naar andere gedeeltes van het boek voeren. Werkt perfect. Grootste voordeel heb je bij lezen van kranten die je als epub hebt (met veel links naar rubrieken en artikelen). In combinatie met de nieuwe zoekfunctie in het boek (zie volgende punt) kun je een krant makkelijk "scannen" op relevante trefwoorden en artikelen.
- zoeken naar tekst in het boek: werkt perfect. Als het woord meerdere keren voorkomt springt hij bij drukken op rechts of onder op de richtingtoetsen naar de volgende gevonden woord. Indien je verder wilt lezen vanaf een bepaald punt kun je op enter drukken en verdwijnt de zoekfunctie en kun je verder lezen vanaf het punt waar je dan bent (opgezochte passage). Zo zou je dus ook een losse woordenboek in je collectie kunnen opnemen en woordjes kunnen zoeken (in een andere taal bijvoorbeeld). moet je wel even van "boek" wisselen.
- lettergrootte en pagina worden netjes per boek onthouden, had dit probleem ook al niet meer bij v.1.19 wifi
- rangschikken van titels, zoeken van titels en schrijvers gaat prima in de homescreen (wel even de DB functie gebruiken in de settings). Was bij v.1.19 ook al in orde.

Conclusie: ik ben dik tevreden nu over mijn Iriver HD Story!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:59
Weet iemand of deze verbeteringen ook zitten in de nieuwste Non-wifi versie?
Want dan begint het ook tijd te worden dat ik eens ff ga upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dank. De oplaadbare versie niet zien liggen, wel de gewone. Dit weekeinde blokker kijken. Andere tips voor 1xAAA led lights blijven welkom.
Nick39 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:31:
[...]

Zo ziet ie er uit:

Helaas ligt de knijpklem wat meer naar achteren,waardoor ie niet zo goed zichtbaar is, aan de binnenkant van de knijpklem zit rubber zodat je je reader niet beschadigd.
De Action heeft ze nu ook niet oplaadbaar, die zijn 1,95 en daar moet een gewone batterij in.
Ik gebruik het oplaadbare lampje eigenlijk nu overal voor,zelfs als zaklantaarn,en je kan um met elke usb lader opladen,hij hoeft niet aan een pc te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
avec_style schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:03:
Weet iemand of deze verbeteringen ook zitten in de nieuwste Non-wifi versie?
Want dan begint het ook tijd te worden dat ik eens ff ga upgraden.
Ik heb zojuist de upgrade uitgevoerd. Ik kom van versie 1.13 en wat een verbetering! Eindelijk werkt het naar behoren.
- Opstarten vanuit standby gaat (veel) sneller
- Menustructuur is eenvoudiger: je komt meteen in de "lange lijsten", niet meer dat je daar eerst naartoe moet klikken. Daarvoor is wel het hoofdmenu item "bladwijzers" gesneuveld, maar in je boek kun je nog wel bladwijzers zoeken
- Recente items staan inderdaad op volgorde van laatst gelezen
- In de menu's kun je makkelijk switchen tussen op- en aflopend sorteren
- Zoeken van boeken werkt opeens feilloos, op titel, auteur etc
- Lettergrootte wordt onthouden na afsluiten van een boek

Wat nog niet werkt:
- woorden in een boek zoeken
- woorden in een boek selecteren voor woordenboek
- auteur wordt pas aangegeven na openen van het boek. Dat is vooral lastig als je in één keer een groot aantal boeken op je ereader zet.

In het kort: wat echt fout was is eindelijk gerepareerd. Nu is het echt wel een fijne ereader, maar terugkijkend is het eigenlijk bizar dat toch veel mensen (zoals ikzelf) 'm hebben geaccepteerd met de oude, brakke software. Maar ja, wel een goed scherm hè. Ik voel me nog steeds retro met deze ereader, maar voorlopig ben ik nu wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
jelmervb schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:24:
[...]

Wat nog niet werkt:
- woorden in een boek zoeken
- woorden in een boek selecteren voor woordenboek
- auteur wordt pas aangegeven na openen van het boek. Dat is vooral lastig als je in één keer een groot aantal boeken op je ereader zet
- woorden in een boek zoeken: werkt goed op de wifi firmware
- woorden in een boek selecteren voor woordenboek: is nog een feature dat ontbreekt
- auteur wordt pas aangegeven na openen van het boek. Dat is vooral lastig als je in één keer een groot aantal boeken op je ereader zet: werkt in de wifi firmware op dezelfde wijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar als je de mappen functie gebruik dan kun je wel alles gewoon op auteur zetten...het enige wat dan niet werkt is zoeken op titel of auteur...dat doet ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkleijer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-10-2011
Ik heb de HD story van Iriver, non-wifi, geupdate van 1.23 WIFI frimware naar 1.27 non-wifi. GEEN SUCCES: Blijft hangen in het laadscherm. ALs je hem aansluit op de computer kun je er ook niet meer inkomen, reset heeft ook geen effect, hij blijft weer hangen.
Ik kan er aardig pissig over worden dat ie het nu niet doet. Ik had me kunnen voorstellen dat ie was vastgelopen bij de update met de wifi firmware. Dat was niet gebeurd. Maar bij het installeren van de feitelijk juiste firmware is ie aardig verknald.

ziet er naar uit dat ie de prullenbak in kan. :( Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ralphkleijer schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:47:

Contact opnemen met Iriver?

[ Voor 54% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-10-2011 10:49 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de HD story van Iriver, non-wifi, geupdate van 1.23 WIFI frimware naar 1.27 non-wifi. GEEN SUCCES: Blijft hangen in het laadscherm. ALs je hem aansluit op de computer kun je er ook niet meer inkomen, reset heeft ook geen effect, hij blijft weer hangen.
Ik kan er aardig pissig over worden dat ie het nu niet doet. Ik had me kunnen voorstellen dat ie was vastgelopen bij de update met de wifi firmware. Dat was niet gebeurd. Maar bij het installeren van de feitelijk juiste firmware is ie aardig verknald.

De hardware reset gedaan ? The Story HD may need to be “reset” or “rebooted” when there is no response. In order to reset the device, please follow these instructions:
- Slide the Power button on the back and hold for 15 seconds and release.
- The screen will flash from black and white and your device should restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelodk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-11-2022
Hoe downloaden jullie de firmwarebij Iriver?.

De download kapt steeds af. Ook met een downloadmanager(getright). Resume werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit is weer interessant
http://www.slashgear.com/...pi-print-quality-20189556

high res displays. Ik vraag me alleen tot nu to nog steeds af hoeveel PPI drukwerk nou is... 600dpi voor laser?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WaterFire schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:04:
@Nick39:

Wat zijn voor jou de criteria om te besluiten dat de PRS-T1 beter is dan de 650?
Als ik de reviews op het net zie en lees, is de pure lezerservaring niet heel anders; zwarte flits is er nog steeds en bladeren is niet (veel) sneller. Het aanpassen van fonts en dergelijke is voor jou bijvoorbeeld gesneden koek via css en/of calibre, dus zo'n optie voegt dan misschien weinig toe? Of vind je het een voordeel als je opties uit calibre kan halen en rechtstreeks in het apparaat kan gebruiken?
Of... is 'gelijkwaardig' voldoende om over te stappen?
Ik heb altijd gezegd dat ik wel gek zou zijn de 650 in te ruilen, maar soms is het niet altijd het verstand wat de doorslag geeft..;)
Ik heb mijn beide 650's nog hoor, mijn grootste pluspunt is dat je wikipedia kan raadplegen, als Voorbeeld, ik lees nu een aantal losse boeken van Slaughter maar toch komen bepaalde personages als moordenaar terug,dan is in wikipedia lezen wat de beste volgorde is makkelijker.
Ook zit er geen Nederlands-Nederlands woordenboek in, er zijn wel vertaal woordenboeken,maar een woordenboek waarin bepaalde woorden worden uitgelegd zou handig zijn,kan ik even op internet raadplegen dan zou dat fijn zijn.
Wat ook lekker zou zijn is dat ik bepaalde fouten kan opschrijven en dat bestandje even op een netwerk drive te gooien.
Dan kan ik Via sigil op de pc verbeteringen aanbrengen in het ebook,zonder dat ik de reader hoef te raadplegen.
Of de PRS T1 daadwerkelijk beter is weet ik niet,dat zal mijn eigen praktijk uitwijzen.
Bevallen ze niet,dan gaan ze gewoon retour en zal ik ook niet achterwege laten dit hier te noemen.
Ik neem geen risico,bevallen ze dan houd ik ze,bevallen ze niet dan gaan ze terug,en ik hou in elk geval 1 prs-650.
Overigens heeft BOL de covers weer eens niet,die worden nageleverd.
Maar om heel kort je vraag te beantwoorden,om te beoordelen OF de PRS-T1 beter is dan de 650,wil ik dat zelf kunnen testen,een review zegt me te weinig,ze pakken het ding,doen wat settings,doen wat dingen,maar loopt ie bv vast na 8 uur lezen ? dat testen ze niet, en dat wil ik wel erg graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Nick39 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:27:
[...]

De hardware reset gedaan ? The Story HD may need to be “reset” or “rebooted” when there is no response. In order to reset the device, please follow these instructions:
- Slide the Power button on the back and hold for 15 seconds and release.
- The screen will flash from black and white and your device should restart.
Ben benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen.... Downgraden naar de oude firmwares ging wel, maar zorgde er voor dat je geen boeken kon openen. Dit is natuurlijk wel een "spannendere" fout...

Misschien moet je dus eerst terug naar een oude non-wifi en dan naar de laatsten non-wifi versie.

Wel gevaarlijk als een update de boel kan slopen. De files zijn niet te herkennen als wel/geen wifi dus een fout is zo gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac

Dit is mij ook overkomen, zie mijn eerdere posts. 1 voordeel: als je het weer aan de praat krijgt werkt wel alles naar behoren, net als bij mij ;-)

Ik heb gewoon meerdere keren geprobeerd opnieuw op te starten totdat hij wel netjes naar het startscherm boot. Dan gelijk updaten naar de wifi firmware en niet meer omkijken naar de non-wifi firmware. Gewoon blijven proberen te booten dus via de reboot functie: aan/uit schakelaar vasthouden totdat hij uitgaat of gaat rebooten en dit meerdere malen totdat de gehele boot juist verloopt. succes!! Niet gelijk opgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkleijer
.Gertjan. schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:55:
[...]

Ben benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen.... Downgraden naar de oude firmwares ging wel, maar zorgde er voor dat je geen boeken kon openen. Dit is natuurlijk wel een "spannendere" fout...

Misschien moet je dus eerst terug naar een oude non-wifi en dan naar de laatsten non-wifi versie.

Wel gevaarlijk als een update de boel kan slopen. De files zijn niet te herkennen als wel/geen wifi dus een fout is zo gemaakt...
Hoe bedoel je dat ze niet te herkennen zijn? Op de site van iriver staat het er volgens mij wel bij. Dus ik wist het wel, maar niet dat gevolgen zo zouden zijn :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralphkleijer schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:53:
[...]

Hoe bedoel je dat ze niet te herkennen zijn? Op de site van iriver staat het er volgens mij wel bij. Dus ik wist het wel, maar niet dat gevolgen zo zouden zijn :-(
Slordig, de firmware update zou gewoon moeten merken dat het een andere versie is en moeten stoppen,dus als je zegt dat je per ongeluk de verkeerde update hebt gedaan dan moet dat onder garantie vallen, ik ga eens spelen met mijn 2 nieuwe sony's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:38:
Dank. De oplaadbare versie niet zien liggen, wel de gewone. Dit weekeinde blokker kijken. Andere tips voor 1xAAA led lights blijven welkom.

[...]
In onze action liggen de oplaadbare op een andere plaats,bij het speelgoed,de afstandsbedieningen en dergelijke,niet bij de lampjes (ja handig he..) de niet oplaadbare liggen wel tussen de zaklampen in, de oplaadbare liggen op een hele andere plek.
Lukt het niet dan wil ik er wel een voor je halen en verzenden,maar dat kost dan wel wat meer.
Ik heb er zowieso nog 3 reserve liggen ( zijn van die leuke weggeef kado's ) dus is de nood helemaal aan de man dan haal ik het geheel uit de verpakking,in een bubbel envelop, komt er alleen 2 postzegels bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 20-10-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nick39 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:14:
[...]

In onze action liggen de oplaadbare op een andere plaats,bij het speelgoed,de afstandsbedieningen en dergelijke,niet bij de lampjes (ja handig he..) de niet oplaadbare liggen wel tussen de zaklampen in, de oplaadbare liggen op een hele andere plek.
Lukt het niet dan wil ik er wel een voor je halen en verzenden,maar dat kost dan wel wat meer.
Klopt; ik zag ze gisteren hier ook bij de Action. Hele afdeling met zaklampjes e.d. en daar lagen wel de niet-oplaadbare maar niet die met USB-oplader. Die lagen bij de computerspullen (kabels, muizen, headsets, boxjes, USB-ventilators etc).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mijn sony prs-t1 is vanmiddag afgeleverd :)

Nu eens lekker wat boeken erop zetten en kijken hoe zo'n reader nu bevalt in de praktijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
De laatste Non-Wifi firmware van de Iriver valt niet te downloaden voor mij.
Is er iemand misschien de deze versie online kan zetten op een website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
avec_style schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:09:
De laatste Non-Wifi firmware van de Iriver valt niet te downloaden voor mij.
Is er iemand misschien de deze versie online kan zetten op een website?
Dat probleem had ik ook. Typerend slordig van Iriver als je het mij vraagt. Maar de oplossing is: gebruik een download manager en het is zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelodk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-11-2022
jelmervb schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:55:
[...]

Dat probleem had ik ook. Typerend slordig van Iriver als je het mij vraagt. Maar de oplossing is: gebruik een download manager en het is zo gepiept.
Bij mij werkt dat ook niet(getright downloadmanager). De download kapt na 10 min en resume werkt dat ook niet.
Welke manager gebruik jij hiervoor?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkleijer
trmaniac schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:25:
[...]

Dit is mij ook overkomen, zie mijn eerdere posts. 1 voordeel: als je het weer aan de praat krijgt werkt wel alles naar behoren, net als bij mij ;-)

Ik heb gewoon meerdere keren geprobeerd opnieuw op te starten totdat hij wel netjes naar het startscherm boot. Dan gelijk updaten naar de wifi firmware en niet meer omkijken naar de non-wifi firmware. Gewoon blijven proberen te booten dus via de reboot functie: aan/uit schakelaar vasthouden totdat hij uitgaat of gaat rebooten en dit meerdere malen totdat de gehele boot juist verloopt. succes!! Niet gelijk opgeven :)
Harde reset dmv power knop 15 sec indrukken heeft gefaald bij mij. In jouw geval ging het denk ik om oudere firmware edities. Waardeloos apparaat nu. Conclusie: upgrade je firmware met een basic hd niet van de laatste Wifi firmware naar de 1.27 basic firmware.

Mocht er iemand m in hetzelfde geval werkend hebben dan hoor ik dat graag. Ik heb inmiddels contact opgenomen met iriver, vorige keer moest ik 3 weken wachten op antwoord, dus niet echt hoopvol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had ze ook gemaild en heel laat pas antwoord gekregen.
je zou je vraag kunnen stellen op hun facebook pagina? wellicht dat daar andere zijn die je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

ralphkleijer schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:53:
[...]
Nou stel dat je beide files download dan heb je 2 zipjes met een nummerreeks die niet te herleiden is tot iets zinvols. Daarbij zit in beide zips een bestand met exact dezelfde naam. De signature is schijnbaar ook gelijk want anders is de firmware niet uitwisselbaar. Als je dus een aantal files tegelijk download of bijvoorbeeld bij een andere site (omdat die van iRiver niet werkt :( ) loop je behoorlijk het risico dat je het device sloopt.

Sowieso mis ik de melding dat een firmware update "gevaarlijk" is op hun site. Gezien de doelgroep voor ereaders bestaat er een kans dat men gewoon de meest recente versie wil downloaden en niet oplet (of zelfs niet eens weet) of ze een wifi of non-wifi downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Ik heb ze ook bij de pc spullen zien liggen, dacht dat dat dezelfde was. Nog wel de bordjes gescand en zag niets met USB of de prijs die je aangaf. Binnenkort als ik in de buurt ben toch nog maar even dubbelchecken dan
SnoeiKoei schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:20:
[...]

Klopt; ik zag ze gisteren hier ook bij de Action. Hele afdeling met zaklampjes e.d. en daar lagen wel de niet-oplaadbare maar niet die met USB-oplader. Die lagen bij de computerspullen (kabels, muizen, headsets, boxjes, USB-ventilators etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de Sony hoezen kreeg ik het volgende bericht:

Geachte heer, mevrouw,

Door een technische storing bij Sony zijn leveringen van alle Reader accessoires vertraagd door heel Nederland. Hierdoor kunnen wij helaas niet op tijd uw bestelling met bestelnummer 7***** afleveren. Wij begrijpen dat dit erg vervelend is en bieden u onze welgemeende excuses aan. Wij informeren u over maximaal een week wat de nieuwe levertijd wordt.

Dat wordt dus iets alternatiefs... voor het ongemak krijg je een kadobon van een knaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:01
Ik vraag me af, is het glanzende zwart van de Sony prs-t1 vervelend ivm reflecties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik vind van niet (ik heb de zwarte gisteren binnengekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik heb net mijn Iriver geupdatet. Dat ging gelukkig zonder problemen.
De nieuwe homepage ziet er een stuk beter (lees overzichtelijker) uit. Wat een verademing. Het zoeken naar boeken van bepaald auteurs lukt nu ook zonder problemen.

Het ziet er naar uit dat de Iriver eindelijk het apparaat is geworden dat het had moeten zijn na de lancering!

Het downloaden van de firmware ging trouwens heel makkelijk met de Opera browser. Daar zit namelijk al een downloadmanager ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- J.W. - schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:27:
Ik vraag me af, is het glanzende zwart van de Sony prs-t1 vervelend ivm reflecties?
Nee,wel is ie wat statisch, maar als je hem "insmeert" met zo'n bril poetsdoekje, of van dat screen clear spray (niet op de reader spuiten maar op het doekje :9 ) dan is dat statische weg.
Je ziet er wel "vette vingers" op maar die verdampen gelijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427316

hier staat een leuke vergelijking tussen de BeBook Club en de Sony PRS T1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:13
Voor iemand die nu een keuze moet maken zou een vergelijking tussen de Club S en de PRS T1 eerlijker zijn. Beide hetzelfde scherm, en waarschijnlijk ook meer dezelfde snelheid. Belangrijkste factoren worden dan: heb je liever knoppen of touch; heb je liever folders of collecties; vind je WiFi belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gister mijn nook gehad...maar kreeg hem meteen al niet aan...bleef op dat mannetje staan..toen ik hem via de usb kabel aansloot op de computer kwam hij ophet scherm ' if you want to use your nook and continue charging, please choose eject or unmount blablabla' daar blijft hij op staat wat je ook doet. Hij laad niet en ik kan hem ook niet aan of uit zetten of resetten..helemaal niets doet het. Hij is bevroren en blijft zo staan.
Iemand bekend met dit probleem en enig idee wat ik kan doen??

zou het anders zijn als ik hem via het stopcontact op zou laden? (dan moet ik even een lader regelen namelijk wnat er zit nu een amerikaanse lader bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het Sony probleem wordt groter en groter,op diverse fora zie je de problemen opduiken, alleen waar vind ik in Nederland een reader die:

1. Een touchscreen heeft
2. Op internet kan voor een snel bezoek aan Google (maar wel overal kan komen)
3. Een Pearl screen heeft
4. Epub ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Gewoon de sony lijkt me?
Misschien dat je af en toe het apparaat moet resetten, maar da's niet zo'n big deal. Als het scherm even niet reageert, kan je altijd nog bladeren met de hardware knoppen. Iets wat veel mensen sowieso wel doen lijkt me, als ze dat makkelijker vinden dan over het scherm vegen (ik iig wel).

Misschien dat ik er wat makkelijk over denk, aangezien ik het probleem met mijn exemplaar nog niet heb gehad, maar ik vind dat je het ook kan overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:22:
Het Sony probleem wordt groter en groter,op diverse fora zie je de problemen opduiken, alleen waar vind ik in Nederland een reader die:

1. Een touchscreen heeft
2. Op internet kan voor een snel bezoek aan Google (maar wel overal kan komen)
3. Een Pearl screen heeft
4. Epub ondersteunt.
Doe eens gek Nick en ga voor de Kindle Touch. Bevalt die niet dan kun je retourneren, maar dat zou mij verbazen. Half november komt de Touch uit en Mexxbooks blijkt dus in de praktijk te leveren aan NL. En Ik verwacht binnenkort ook gewoon via Amazon zelf.

Behalve een reader koop je ook de support van het bedrijf. En die is gewoon goed van Amazon.
Natuurlijk kun je de gok wagen met een klein merk maar ik denk dat je een groot fan gaat worden van de Kindle en de support van Amazon als je de stap neemt. Het is niet zoiets als switchen naar de Dark Side :P

Jij als ervaren Calibre gebruiker zal van de ePub conversie weinig merken. Bij het synchroniseren naar de Kindle doet Calibre dat automatisch op de achtergrond. Of je moet je PC een nachtje of 2 flink laten stampen op je hele collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:55:
.............. maar ik vind dat je het ook kan overdrijven.
Ik heb er 2, dus voor ruim 300 euro betaald waar meer dan de helft van de functies van uit valt en dat noem je dan overdrijven,met alle respect maar da's wel een hele domme opmerking, en je hebt duidelijk een ding niet goed gelezen,in een heleboel gevallen gaat de reader ook flippen en als een gek bladeren.
Dan is het geen kwestie meer van ga maar even met de hardware knop door.
Je vergeet nog een paar dingetjes: Je kan dan dus ook geen notities meer maken,niet naar wikipedia toe,geen woordenboek raadplegen,want al die dingen activeer je via het touchscreen en dat is nu juist wat deze reader extra biedt.
Zelfs uitzetten gaat niet,want hij vraagt om een bevestiging.
80% van de functies die je hebt,ben je kwijt,je kan niet meer zoomen,geen ander lettertype,geen bookmark meer plaatsen,helemaal niets.
Resetten kan,maar dan ben je kwijt waar je was gebleven en dan moet je de hele tijd met een paperclip gaan rondlopen.
Dus overdrijven,nee dat doe ik beslist niet .
Bovendien als je zo luchtig doet over het uitvallen van al die functies, waarom koop je hem dan zelf,dan had de simpelste reader voor jou al genoeg geweest,aangezien je de rest toch niet nodig hebt..en wat als ie gaat flippen bij de een na laatste bladzijde, dan kan je geen nieuw boek meer kiezen, sorry maar denk eerst even na voordat je zo'n opmerking plaatst of koop een echt boek.
@Lukaon, ik zou best over willen naar een Kindle, zoals al eerder gezegd,ik ben niet merkvast,maar ik zit hier met 3 apparaten gebonden aan epub,dan moet ik er meerdere bibliotheken op na gaan houden.
Als de Kindle epub zou ondersteunen,zou ik dat beslist overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:31
Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:46:
[...]
@Lukaon, ik zou best over willen naar een Kindle, zoals al eerder gezegd,ik ben niet merkvast,maar ik zit hier met 3 apparaten gebonden aan epub,dan moet ik er meerdere bibliotheken op na gaan houden.
Ik verondertsel dat je Callibre gebruikt, dan maakt dat toch helemaal nix meer uit. Dat omzetten doet het proggie toch zelf wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:05:
[...]

Ik verondertsel dat je Callibre gebruikt, dan maakt dat toch helemaal nix meer uit. Dat omzetten doet het proggie toch zelf wel?
Ik weet niet of dat per reader kan, ik heb mijn profiel nu staan op Sony,maar er liggen ook Bebooks.
Zoals gezegd, ik maak zelf epubs en wil de mogelijkheid hebben om al lezende fouten te markeren.
Aangezien ik niet verwacht dat Sony de fout snel zal fixen,wacht ik een maand en probeer ik 2 stuks Kindle touch hierheen te krijgen,tegen die tijd vraag ik wel aan iemand hoe ik dat het best kan doen.
Ik neem aan dat de meeste Kindle bezitters Mobi als uitvoer nemen ? dan moet ik me daar maar eens in gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:46:
[...]
.
Je kunt 1 bibliotheek aanhouden, per titel plaats Calibre er gewoon een mobi format ernaast.
Bij het connecten kies je pas welke reader je wilt gebruiken, zie ook deze link.
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=121687

Calibre is echt een wereldprogramma, ik ga de maker toch maar eens een donatie schenken!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 23-10-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:31
Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:23:
[...]
Ik neem aan dat de meeste Kindle bezitters Mobi als uitvoer nemen ? dan moet ik me daar maar eens in gaan verdiepen.
Geen idee. Ik heb een kindle en Calibre en dan laat ik alles aan dat proggie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 296131 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:53:
[...]

Je kunt 1 bibliotheek aanhouden, per titel plaats Calibre er gewoon een mobi format ernaast.
Bij het connecten kies je pas welke reader je wilt gebruiken, zie ook deze link.
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=121687

Calibre is echt een wereldprogramma, ik ga de maker toch maar eens een donatie schenken!
Dan ga ik toch echt voor de touch zodra ie er is, ik neem aan dat dat vanzelf wel in dit topic te staan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:11
Anoniem: 416202 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 08:59:
Ik heb gister mijn nook gehad...maar kreeg hem meteen al niet aan...bleef op dat mannetje staan..toen ik hem via de usb kabel aansloot op de computer kwam hij ophet scherm ' if you want to use your nook and continue charging, please choose eject or unmount blablabla' daar blijft hij op staat wat je ook doet. Hij laad niet en ik kan hem ook niet aan of uit zetten of resetten..helemaal niets doet het. Hij is bevroren en blijft zo staan.
Iemand bekend met dit probleem en enig idee wat ik kan doen??

zou het anders zijn als ik hem via het stopcontact op zou laden? (dan moet ik even een lader regelen namelijk wnat er zit nu een amerikaanse lader bij.
Ik zou 'm eerst een nachtje opladen. Daarna proberen te resetten door de power-knop aan de achterzijde 20-30 seconden in te drukken. Misschien moet je dat een paar keer achter elkaar doen voordat het apparaat daadwerkelijk tot een reset komt.
Weet je zeker dat je GEEN microsd-kaart in de Nook hebt zitten? Ik heb wel 'ns gehoord dat de Nook de eerste keer niet opstart wanneer er al een microsd in is gestoken. Die moet je er dus later pas in plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:53:
Heb ik laatst ook gedaan, doe dat meestal niet zo snel, maar heb hem laatst een bedrag gegeven, vind het ook wel grappig en leuk dat hij van de donaties kan leven. Dat verwacht je niet dat je een freeware programma maakt en dat mensen er zo blij mee zijn dat ze je geld geven en je kan stoppen met werken om fulltime eraan te werken en te leven van de giften.

Vind het alleen wat irritant dat er om de week wel 1 of 2 updates zijn (althans zo voelt het). En dat updaten is gewoon niet handig, als hij nu in de nieuwe update een anapassing hierop doet dat calibre zelf kan updaten zonder dat je naar een website moet gaan, calibre moet sluiten, moet updaten en ga zo maar door. Gewoon een melding: er is een update, installeren ja of nee en als je op ja klikt sluit calibre en start hij opnieuw op met de update erin.

Converteren van epub naar mobi duurt trouwens gemiddeld tussen de 30 seconden en 1,5 minuut afhankelijk van hoe snel je pc is. Ik had wel een paar epubs die 20 minuten per stuk duurden, maar die zaten bomvol plaatjes.
Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:23:
mobi is voor de kindle wat epub voor de sony is, de beste keuze dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-10-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

143029

Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een degelijke e-reader voor een schappelijk prijsje.

Nu ben ik deze tegengekomen op het internet http://www.hipstreetonlin...-definition-media-player/ via Groupon (zo'n website met kortingen). Helaas hebben de paar reviews die online stonden mij niet echt weten te overtuigen en ik ben dus tot de conclusie gekomen dat ik beter nog even kan doorzoeken.

Maar aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie (ondanks de geweldig informatieve OP) ben ik nog geen degelijk apparaat tegengekomen voor de prijscategorie waarin ik aan het zoeken ben (€75,- - €125,-).

Mijn belangrijkste eigenschappen zijn:
- het fatsoenlijk lezen van de meest voorkomende bestandsformaten (waaronder .pdf)
- een redelijke accuduur
- een model wat niet na 3 .pdfjes traag en onhandig wordt
- een redelijke opslagcapaciteit (2-4gb is voldoende)

Het accent ligt dus op degelijkheid. Hij zal niet extreem gebruikt worden (memo recorder, html ondersteuning, wifi, camera, microfoon etc is dus allemaal niet nodig).

Hopelijk kan iemand me op een spoor zetten. Een betrouwbaar merk zou ik al op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vuk, het hangt en staat wat met die pdf ondersteuning. Eigenlijk doet alleen de nieuwe sony prs t1 dat goed, maar die zit boven je budget.

Nu weet ik niet wat soort pdfjes dat zijn? Als je pdfjes hebt met 2 kolommen e.d. zal het niet heel fijn lezen op de meeste andere ereaders.

Verder heb je met een ereader met eigenlijk al 512mb al meer dan genoeg ruimte als je er voornamelijk boeken op leest. 4 Gig is echt heel heel veel, lijkt me heel sterk dat je dat ooit nodig gaat hebben.

Als je op www.amazon.com de nieuwe kindle4 bestelt heb je hem voor 118 euro thuis (incl. taxes en alles). Alleen is pdf hierop lezen alleen fijn als het gewoon alleen maar tekst is (maar dat is dus eigenlijk op elke ereader behalve de nieuwe sony niet echt een aanrader).

Ik vermoed dat je bij de meeste merken nu toch nog wel 150 euro kwijt bent, dus kijk eens naar de Kindle4 , je kan in Nederland alleen de versie zonder reclame kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-10-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

143029

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik had al gekeken naar de Kindle 4 maar ik zag dat amazon.co.uk niet naar NL verstuurde. Nu verwijzen ze me door naar amazon.com dus ik zal daar eens rondkijken.

Bedankt voor de informatie mbt het .pdf formaat. Het gaat voornamelijk om tekstbestanden (papers en onderzoeken).

Ik zie op de site van amazon.com dat de 'power supply' niet standaard bij de Kindle 4 zit? Lijkt me wel wenselijk om dat te hebben of is het niet wat ik denk dat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Nick39 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:31:
Zo ziet ie er uit:
Helaas ligt de knijpklem wat meer naar achteren,waardoor ie niet zo goed zichtbaar is,
Past dat lekker op een e-book reader ? Klemmetje is wel erg smal ... meer voor een echt boek.
Ik heb deze afgelopen week gekocht in London, maar klemmetje is echt voor een boek bedoeld.
http://www.thatcompanycal...23/Z-Light-LED-Book-Light
De klem van m'n Icarus Lux (wel stuk duurder) is veel breder en 3 ledjes werken ook veel beter dan die ene op een armpje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Anoniem: 32279 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:08:
Vuk, het hangt en staat wat met die pdf ondersteuning. Eigenlijk doet alleen de nieuwe sony prs t1 dat goed, maar die zit boven je budget.

Nu weet ik niet wat soort pdfjes dat zijn? Als je pdfjes hebt met 2 kolommen e.d. zal het niet heel fijn lezen op de meeste andere ereaders.
De iRiver is redelijk in staat om PDF's te weergeven. Door de hoge resolutie zijn de kleine letter goed te lezen, maar je kunt er ook voor kiezen om de reader te kantelen, dan heb je in principe bijna de breedte van een A4 en zijn A4 PDF's behoorlijk goed te lezen (hij deelt de pages in 2en).

Daarnaast kan de iRiver ook redelijk "reflowen". Hij zal dan de tekst uit de PDF halen en het boek dus als "platte tekst" tonen. Dit werkt redelijk goed, soms staat een plaatje op een rare plek, maar dat is meestal te wijten aan de opmaak van de PDF.

PDF support is dan een van de dingen die behoorlijk goed is aan de firmware van de iRiver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de kindle fire is dit in de maak _/-\o_

link

En het komt ook beschikbaar voor de kindle4 en kindle4touch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:17:
[...]

Past dat lekker op een e-book reader ? Klemmetje is wel erg smal ... meer voor een echt boek.
Ik heb deze afgelopen week gekocht in London, maar klemmetje is echt voor een boek bedoeld.
http://www.thatcompanycal...23/Z-Light-LED-Book-Light
De klem van m'n Icarus Lux (wel stuk duurder) is veel breder en 3 ledjes werken ook veel beter dan die ene op een armpje ...
Nee die van de action/blokker is echt een behoorlijke knijper en heeft 3 leds met een draaibare kop.
Die van de icarus is natuurlijk een stuk mooier,maar daar is de prijs ook wel naar,het voordeel van het blokker lampje is dat hij uit 2 delen bestaat, de klem of naar keuze de clip, en daaraan is een houder bevestigd waarin het echte lampje schuift, hoever je hem schuift,maak je zelf uit en zo kun je de lichtverdeling stellen.
Maar het blijft altijd een hulpmiddel,het beste blijft een nachtlampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de 650 nadeel roepers:
De nieuwste PRS plus is in het Nederlands, heeft een functie om het per ongeluk aanroepen van het woordenboek uit te zetten en heeft een functie om het touchscreen uit te zetten tijdens het lezen van een boek.
Bye mugjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 32279 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:18:
[...]

Vind het alleen wat irritant dat er om de week wel 1 of 2 updates zijn (althans zo voelt het). En dat updaten is gewoon niet handig, als hij nu in de nieuwe update een anapassing hierop doet dat calibre zelf kan updaten zonder dat je naar een website moet gaan, calibre moet sluiten, moet updaten en ga zo maar door. Gewoon een melding: er is een update, installeren ja of nee en als je op ja klikt sluit calibre en start hij opnieuw op met de update erin.
Calibre wordt iedere vrijdag ge-update. Dat is standaard. Maar je hoeft dat natuurlijk niet te doen. Ik doe het vaak maar eens per maand. Of er moet echt iets leuks bij zitten.
Automatisch kan hij het niet omdat hij vast zit aan aan verschillende operating systemen. Die willen iedere keer wat anders. En dan moet hij dat weer bij gaan houden. Als hij de Apple en Linux zou dumpen zou het een stuk beter gaan. Maar dat wil hij niet. En dat begrijp ik ook wel weer

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

carlob schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:43:
[...]

Ik zou 'm eerst een nachtje opladen. Daarna proberen te resetten door de power-knop aan de achterzijde 20-30 seconden in te drukken. Misschien moet je dat een paar keer achter elkaar doen voordat het apparaat daadwerkelijk tot een reset komt.
Weet je zeker dat je GEEN microsd-kaart in de Nook hebt zitten? Ik heb wel 'ns gehoord dat de Nook de eerste keer niet opstart wanneer er al een microsd in is gestoken. Die moet je er dus later pas in plaatsen...
het is de nook first edition..er zit geen knop aan de achterzijde...er zit geen microsd kaart in.
er zit wel zo'n 3g kaartje in...een soort sim kaartje..
maar goed ik heb hem nu aangesloten op het stopcontact..en hij gaat nu wel aan..althans..hij staat op slaapstand..ik kan hem verder niet aan krijgen..hij zegt dat hij dus op slaapstand staat en dat ik op de powerknop moet drukken om hem aan te krijgen maar dat doet hij niet dan gaat hij aan en uit..wellicht moet hij echt even een paar uur opladen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij heeft de hele dag in het stop contact gezeten..en nog steeds doet hij helemaal niets.. hij gaat allen maar aan en uit en blijft op de screensaver staan.. soms gaat hij vanzelf aan en uit...
mijn man is er echt niet vrolijk van..hebben hem via ebay gekocht...zou in perfecte staat zijn... weet ook niet wat voor stappen ik kan ondernemen ofzo..iemand hier enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Eerste stap is altijd contact opnemen met de verkoper.

Wie weet is het gewoon een eerlijk persoon en neemt hij het ding terug. Dat kan maar zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is inmiddels een verzameltopic voor van alles en nog wat, en heeft weinig meer met daadwerkelijk het posten van ervaringen te maken. Omdat we nu een aantal losse topics hebben, en het GoT-beleid is om niet alles in één groot topic te dumpen, doe ik hier een slotje op. Voor de e-readers die geen topic hebben, kan natuurlijk eentje aangemaakt worden.

We gaan tzt kijken hoe we de informatie in de topicstart in een FAQ-vorm kunnen gieten.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.