Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit bij mijn kindle wat te twijfelen, krasjes ofzo interesseren me niks en een kapot scherm krijg je meestal wel vervangen bij amazon's kindle omdat die een veel betere garantie hebben dan praktisch elk bedrijf dat ik ken (en anders koop ik wel weer een nieuwe reader).

Maar dat ding is zo dun, ik ben er nog niet helemaal uit of ik hem met een hoes wat dikker moet maken zodat je hem lekkerder in de hand hebt liggen. Eigenlijk moet ik iemand vinden met de nieuwe kindle met een hoes om te zien of het wat is, maarja... er zijn nog amper hoezen voor dat ding.

De sony heeft dat wel beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Na al dat Kindle geweld weer terug naar andere readers. De Sony PRS-T1 bijvoorbeeld is door ereaders.nl gepreviewed in dit filmpje:

Wat me opviel (en erg handig lijkt!) is dat hier ook een woordenboek Engels - Nederlands in zit, zo kan je dus met 1 druk op een woord meteen de vertaling zien :)
Ook handig lijkt me, of heeft een Kindle of andere ereader dit ook?, is dat je snel door een boek kan bladeren door je vinger op de zijkant van het scherm te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempy schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:59:
[...]

Om nog maar te zwijgen wat die 60 dollar in euro's gaat worden, zowel via amazon.com als co.uk de basic-hoes van 30 euro in het mandje gedaan en je komt bij beide op ruim 35 euro's inclusief verzenden e.d. Bij 60 dollar zal je iets verzenden besparen, een dollar voor een euro zal wel opgaan. Gezien de prijs van de hardware een beetje uit verhouding.
Als je bij Amazon.co.uk als verzendmethode Supersaver kiest is de verzending naar Nederland gratis. :)
Zeker, een Kindle lighted cover is niet goedkoop maar wel heel erg fijn in gebruik. Ik gebruik de lighted cover echt dagelijks met de Kindle 3, helemaal nu het steeds vroeger donker wordt. Een van mijn beste aankopen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
sloth schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:27:
Na al dat Kindle geweld weer terug naar andere readers. De Sony PRS-T1 bijvoorbeeld is door ereaders.nl gepreviewed in dit filmpje:

[video]

Wat me opviel (en erg handig lijkt!) is dat hier ook een woordenboek Engels - Nederlands in zit, zo kan je dus met 1 druk op een woord meteen de vertaling zien :)
Ook handig lijkt me, of heeft een Kindle of andere ereader dit ook?, is dat je snel door een boek kan bladeren door je vinger op de zijkant van het scherm te houden.
Kon in de 650 ook al, dus ik ga er vanuit dat het hier ook in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:43:
[...]

Als je bij Amazon.co.uk als verzendmethode Supersaver kiest is de verzending naar Nederland gratis. :)
Zeker, een Kindle lighted cover is niet goedkoop maar wel heel erg fijn in gebruik. Ik gebruik de lighted cover echt dagelijks met de Kindle 3, helemaal nu het steeds vroeger donker wordt. Een van mijn beste aankopen ooit.
Klopt, probleem is echter dat de cover daar 30 pond ipv 30 dollar is, dus ondanks besparing van taxes en verzending, ben je even duur uit als via .com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloth schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:27:
Is dit nu het uiteindelijke model of een demo versie die nog verbeterd gaat worden? Het ziet er minder fijn werkende uit dan op de Kindle wifi, ook iets trager met bijv. een woord opzoeken? Ik vermoed dat dat nog wel beter gaat worden.

De kindle heeft Engels - Nederlands niet, wel Engels - Engels voor Amerika en voor Engeland. Nu zie ik zelf niet echt een voordeel van Engels - Nederlands (behalve voor scholieren). Ik vind Engels - Nederlands ook vaak veel te klein qua woordenschat.

Ik zocht bijv. gisteren in mijn Kindle op een bepaalde term, kende hem niet. Het was een gebied boven New York waar mijn hoofdpersonen heen waren gegaan. Dat zocht ik op en het bleek volgens het woordenboek een gebied te zijn noordwest van New York dat jaren vervuild is door verschillende bedrijven die daar gif e.d. loosden. Dat soort dingen zal je denk ik nooit in Engels - Nederlands vinden.

Als scholier had ik trouwens dat wel graag gewild zeg! En ik zie die vraag hier soms ook voorbijkomen. Maar om er nu wild van te worden, zoals die man in het filmpje? Nee dat niet. Als je Engels leest kom je er ook prima uit met Engels - Engels, maar wellicht hebben anderen hier wel wat aan. Dus de Kindle kan dat niet en ik heb gekeken, maar er is ook nog niks voor te koop (woordenboek in de kindle store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:25:
[...]

Is dit nu het uiteindelijke model of een demo versie die nog verbeterd gaat worden? Het ziet er minder fijn werkende uit dan op de Kindle wifi, ook iets trager met bijv. een woord opzoeken? Ik vermoed dat dat nog wel beter gaat worden.

De kindle heeft Engels - Nederlands niet, wel Engels - Engels voor Amerika en voor Engeland. Nu zie ik zelf niet echt een voordeel van Engels - Nederlands (behalve voor scholieren). Ik vind Engels - Nederlands ook vaak veel te klein qua woordenschat.

Ik zocht bijv. gisteren in mijn Kindle op een bepaalde term, kende hem niet. Het was een gebied boven New York waar mijn hoofdpersonen heen waren gegaan. Dat zocht ik op en het bleek volgens het woordenboek een gebied te zijn noordwest van New York dat jaren vervuild is door verschillende bedrijven die daar gif e.d. loosden. Dat soort dingen zal je denk ik nooit in Engels - Nederlands vinden.

Als scholier had ik trouwens dat wel graag gewild zeg! En ik zie die vraag hier soms ook voorbijkomen. Maar om er nu wild van te worden, zoals die man in het filmpje? Nee dat niet. Als je Engels leest kom je er ook prima uit met Engels - Engels, maar wellicht hebben anderen hier wel wat aan. Dus de Kindle kan dat niet en ik heb gekeken, maar er is ook nog niks voor te koop (woordenboek in de kindle store).
Ik ga er wel vanuit dat dat sneller wordt, vond het ook traag overkomen, en heb toen mijn 650 er naast gehouden en die was duidelijker sneller. Overigens kan die ook snel scrollen (bijv. knop ingedrukt houden) en eigenlijk alle veranderingen die hij noemt kan de 650 ook al, naar mijn idee vergelijkt hij het met de 600.

Het woordenboek Engels - Nederlands is natuurlijk heel persoonlijk. Ik lees zoveel in het engels dat ik het niet nodig ga hebben, het engels woordenboek tik ik al nauwelijks aan (laatste tijd wat meer vanwege A Game Of Thrones, dus oud-engels). Maar voor mijn moeder zou NL - Eng ideaal zijn, en ik denk met haar voor het merendeel van de mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:51:
laatste tijd wat meer vanwege A Game Of Thrones, dus oud-engels
Altijd leuk die oude wapens enzo, die moet ik ook altijd opzoeken. Is volgens mij ook een van de pittigste fantasy boeken in het Engels, althans die ik ken.

Wel mooi dat die woordenboeken in zowel de nieuwe Kindle als de Sony zo goed geimplementeerd zijn, wat een genot zeg. Dat vind ik zo'n vooruitgang met een papieren boek.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:12:
[...]

Kon in de 650 ook al, dus ik ga er vanuit dat het hier ook in zit ;)
Ja, ik heb de gebruiksaanwijzing al gelezen van de prs-1, boeken met drag en drop er op gooien werkt ook,dus gewoon een directory structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:45:
[...]

Ja, ik heb de gebruiksaanwijzing al gelezen van de prs-1, boeken met drag en drop er op gooien werkt ook,dus gewoon een directory structuur.
Nou, dat is niet zeker denk ik? Op de Kindle kan ik ook een mappenstructuur erop zetten en alles zien, maar dan komen wel alle titels op een rijtje en met de mappenstructuur zelf doet hij (helaas) niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:28:
[...]

Altijd leuk die oude wapens enzo, die moet ik ook altijd opzoeken. Is volgens mij ook een van de pittigste fantasy boeken in het Engels, althans die ik ken.

Wel mooi dat die woordenboeken in zowel de nieuwe Kindle als de Sony zo goed geimplementeerd zijn, wat een genot zeg. Dat vind ik zo'n vooruitgang met een papieren boek.
OT: Het moeilijkst vind ik alle namen onthouden, zeker omdat ze zoveel titels hebben. Lord Eddard Norge of Harrenhal, King of the West, House of the Snake, weet ik veel wat hij nog meer verzint en dan wordt er de ene keer naar de ene titel/naam gerefereerd en dan weer naar de ander. Ben daardoor al zo vaak in de war geraakt (ben erg slecht in namen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
WaterFire schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:41:
Vandaag heb ik van een collega een Bookeen Cybook Orizon meegekregen om wat boeken op te zetten. Ik doe een scan binnen dit topic: geen enkel resultaat! Hij is gewoon bij Bol te koop dus het is geen grijze import. Iemand ervaringen met deze reader? Ik heb nu niet veel tijd om er mee te spelen, eerste indruk is wat flets scherm (SiPix e-paper), maar wel weer bluetooth, wifi en zelfs multitouch waarvan ik dacht dat de nieuwe Sony de eerste werd! Font groter maken gaat nu dus met twee vingers in de neus en twee op het scherm :).

Als ik vanavond nog tijd heb meer over dit apparaat..
Alle SiPix-readers zijn een afkomstig van Qisda Corporation (ODM/OEM-tak van BenQ) en zijn een standaard kant-en-klare hardwarematige oplossing, die wereldwijd onder verschillende merknamen/fabrikanten verkocht worden. Technisch zijn alle 6" SiPix (800×600) gelijk, idem voor de 9" (1024×768). Het verschil zit in de firmware en kan verschillen per fabrikant (maar dit is niet altijd zo). En het design, maar dat is smaakgebonden.

6": ProMedia eBook Reader = OYO = Icarus Sense E650SR = Booq Avant (en nog vele andere)
9": Asus DR900 = Booq Avant XL

Ik ben in bezit van een 6" SiPix-reader. Wat je echter nooit terugleest in productreviews is dat SiPix-schermen bij een paginawissel partieel verversen (na plusminus elke 15 pagina's vindt een volledige verversing plaats) en waardoor er een lichtgrijze tot dondergrijze waas op delen van het scherm ontstaat dat het lezen bemoeilijkt (lees: hinderlijk is) en buiten het tekstvlak (kantlijn/marge) aan de boven-, onder- en rechterkant vaak dondergrijs tot zelfs zwart.
Deze waas is het best vergelijkbaar met een kopie van een pagina gemaakt met een kopieerapparaat. Als de te kopiëren pagina niet geheel juist op het glas heeft gelegen dan bevat een deel van de pagina grijze vlekken.

M.i. is een e-ink-scherm te prefereren boven een SiPix-scherm.
Als toch een keuze valt op een SiPix-scherm koop dan altijd de goedkoopste reader met hetzelfde schermformaat aangezien de hardware identiek is.
Het voordeel van SiPix is wel dat de firmware uitwisselbaar is (en dus ook extra functionaliteiten). Deze zijn op het net eenvoudig op te zoeken.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ariekanari schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:47:
Het voordeel van SiPix is wel dat de firmware uitwisselbaar is (en dus ook extra functionaliteiten). Deze zijn op het net eenvoudig op te zoeken.
Is er dan geen firmware waarmee je kan instellen dat elke pagina een volledige refresh moet hebben? Wellicht wat nadelig voor de accuduur. Voor de bebook one (Halin V3) kwam ik weleens een alternatieve firmware tegen waarin dit zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ja, die is er wel, je moet dan de firmware voor de BQ Avant, v.2.2A installeren en gaat zeer zeker ten koste van de accuduur.
Maar ik denk dat iedereen die nu overweegt een e-reader aan te schaffen beter kan kiezen voor e-ink Pearl-scherm.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:11
Sempy schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:27:
[...]

Op ereaders.nl erop geattendeerd door iemand die er goede ervaringen mee had, overigens staan dezelfde hoezen ook bij ease-e-reader op de site met de vermelding kunstleer. Daar zit hem waarschijnlijk al een groot deel van het prijsverschil, maar als je daar niet aan hecht een interessante budgetoptie.
De orginele hoezen zijn ook van syntetisch leer (kunstleer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kindle tip die handig is:

I would suggest you load 50 to 100 books at a time. Thats plenty to read and no need to load everything since its easy enough to go back and forth from device to pc.

Just a tip, the kindle index's every word in every book you add so it can allow you to search for any word across any given book on the device. When you add alot of books at once, it chews up the battery rather rapidly till its done. Might want to leave it on the charger for a few days if you add alot. I gave my old kindle2 to a friend and added 1000 books on it for him and it ended up having battery issues for a good two weeks till it was done indexing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Kan iemand vertellen hoe storend de "special offers" op de kindle van $79 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:26
Philflow schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 08:11:
Reclame in de screensavers en onder in het hoofdmenu. Niet tijdens het lezen. Lijkt mij niet echt storend, maar anderen denken daar soms anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:56
Philflow schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 08:11:
Wij hebben 2 van die special offer Kindles.
Tsja, het is de screensaver waarmee de reclame te voorschijn komt. Wij hebben er geen last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

OK dat valt wel mee. Lijkt me wel de beste e-reader die ik kan kopen voor $79 toch? (ben volgende week in de VS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 08:52:
OK dat valt wel mee. Lijkt me wel de beste e-reader die ik kan kopen voor $79 toch? (ben volgende week in de VS)
Of het de beste is weet ik niet, maar in Nederland koop je voor dat bedrag alleen maar bagger,LCD achtige dingen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zetmolm schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 08:42:
[...]

Reclame in de screensavers en onder in het hoofdmenu. Niet tijdens het lezen. Lijkt mij niet echt storend, maar anderen denken daar soms anders over.
Mijn lijkt het echt helemaal niks, maar als je niet al te veel geld te besteden hebt is het wel een mooie besparing natuurlijk. Die screensaver reclame zou me trouwens niet storen, maar die onderaan het menu wel. Je kan prima voorbeelden zien aangezien al die reviews op youtube en bijv. engadget de versie betreft met de reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Philflow schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 08:52:
Voor 79 dollar heb je zeker geen miskoop, houd dan wel rekening met het feit dat je met de kindle wel calibre moet gebruiken voor het converteren. Dat is overigens zeker geen ramp, calibre is een briljant programma en ik gebruik het zelf sowieso. Ik denk niet dat je iets beters gaat tegen komen voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:57

pinda powerrr

Slow down...

Op GoT waarderen we het niet als er -al dan niet in verkapte vorm- gevraagd wordt naar warez.

[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 10-10-2011 07:19 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniozi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 23:01
Geen idee, maar ik kan je wel vertellen hoe het afloopt. :Y

[ Voor 62% gewijzigd door PaT op 10-10-2011 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 08:57
Het is uiteindelijk allemaal slechts een kwestie van tijd...wat nou verversingstijden en zwarte flikkeringen..

http://tweakers.net/nieuw...schermverversing-uit.html

[ Voor 3% gewijzigd door WaterFire op 10-10-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:00:
[...]

OT: Het moeilijkst vind ik alle namen onthouden, zeker omdat ze zoveel titels hebben. Lord Eddard Norge of Harrenhal, King of the West, House of the Snake, weet ik veel wat hij nog meer verzint en dan wordt er de ene keer naar de ene titel/naam gerefereerd en dan weer naar de ander. Ben daardoor al zo vaak in de war geraakt (ben erg slecht in namen :P)
Dat heb ik ook,dus heb ik gewoon een epub gemaakt waar ik die namen in zet en kan raadplegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

TVL

De Icarus Go van mijn vriendin is stuk. Blijft tekst in beeld dat niet meer weg gaat. Is maar op een deel van het scherm. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door TVL op 10-10-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaterFire schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:26:
Het is uiteindelijk allemaal slechts een kwestie van tijd...wat nou verversingstijden en zwarte flikkeringen..

Eerst maar de prijs afwachten om te zien of het een alternatief is ;)

Wel een laat nieuwsbericht, http://www.engadget.com/ is voor dit soort nieuws een betere (vooral snellere) bron dan Tweakers. Zeker nu engadget de ereaders in het zonnetje zet, in de laatste podcasts van ze ook een leuk stuk erover en geruchten over de kindle fire 2 (Q1 2012).

Edit: dit is nog een handige link, komt van bovenstaande sites en bevat alle specs

Als je die ontwikkelaars trouwens op bijv. youtube wat gaat afzeiken dat je het niet vertrouwd krijg je een uitnodiging om in Frankrijk langs te komen om het te zien en mag je vragen stellen aan de ontwikkelaars, dus als je daar binnenkort langs komt ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
WaterFire schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:26:

Ziet er heel vet uit, ben nog wel benieuwd naar de ghosting, dat kun je niet goed zien in het filmpje. Blijft allemaal wel op de huidige generatie schermen en is dus gewoon een kwestie van software. Moet op onze dus dan ook kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou wel mooi zijn voor mijn Kinde4'tje van amper 100 euro :+

Maar persoonlijk lees ik er alleen boeken op, voor internetten pak ik toch liever de ipad of laptop hoor, heel heel fijn zal het toch niet zijn, ook al ziet het er goed uit.

Maar deze ontwikkelingen zetten wel zaken in gang en dat is goed, maar heb toch echt liever een kleurenscherm bij een volgende generatie ereaders. Dat zou perfect zijn voor mijn comics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:15:
Dat zou wel mooi zijn voor mijn Kinde4'tje van amper 100 euro :+

Maar persoonlijk lees ik er alleen boeken op, voor internetten pak ik toch liever de ipad of laptop hoor, heel heel fijn zal het toch niet zijn, ook al ziet het er goed uit.
Ik weet ook zeker dat er mensen zijn die daar de Sony weer op gaan aanpakken (kindle kan ik niets over zeggen,die bezit ik niet) maar je moet dat internet echt zien als extra, zelf denk ik dat ik het alleen voor wikipedia gebruik,zodat je bepaalde feiten even kan opzoeken,hoe meer er op komt des te meer het afleidt van de core: e-reading.
Het is wel leuk,maar al die gadgets die ze nu gaan toevoegen,het moet wel een reader blijven en geen zwitsers zakmes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Inderdaad, toepassing zie ik zeker niet voor Internet(ten) en dergelijke. Pagina's omslaan zou dan veel vloeiender en sneller kunnen, grote PDF's niet meer reflowen en daarmee om zeep helpen maar kunnen scrollen op een pagina.
En misschien als geintje de kranten uit de eerste Harry Potter film namaken.. :)
Nick39 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:40:
[...]
Ik weet ook zeker dat er mensen zijn die daar de Sony weer op gaan aanpakken
Wow, je reageert zelfs al gepikeerd voordat iemand anders wat gezegd heeft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:23
Nick39 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:40:
[...]

Ik weet ook zeker dat er mensen zijn die daar de Sony weer op gaan aanpakken (kindle kan ik niets over zeggen,die bezit ik niet) maar je moet dat internet echt zien als extra, zelf denk ik dat ik het alleen voor wikipedia gebruik,zodat je bepaalde feiten even kan opzoeken,hoe meer er op komt des te meer het afleidt van de core: e-reading.
Het is wel leuk,maar al die gadgets die ze nu gaan toevoegen,het moet wel een reader blijven en geen zwitsers zakmes..
Helemaal mee eens. Een e-reader is om te lezen. Dat moet je er vooral goed mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:29
pe1dnn schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:16:
Heeft iemand al ervaring met de Sony PRS-T1? Volgens Sony ligt de PRS-T1 al in de winkel!
In de VS is hij al overal te koop (bij Target and Best Buy). Ik heb er eentje aangeschaft en kan vertellen dat het een fijn apparaat is. Ik heb eerder met oudere Sony's gespeeld (en andere merken), en dit is wel een vooruitgang.

Pros: goedkoop, licht, mooi & snel e-ink pearl scherm, hoog contrast, ligt fijn in de hand.

Cons: het apparaat doet vrij vaak full-screen refreshes, niet vervelend als je een boek leest, wel een beetje storend als je b.v. aan het webbrowsen gaat (hij doet dat dan vaak tussen 2-4x bij het laden van een pagina); de officiele hoesjes zijn duur, geen goede plek om de stylus weg te stoppen (maar kan je op het hoesje klemmen), de rand is niet mat, maar glansend en dat kan vervelend zijn als je er met een leeslampje op schijnt.

WiFi werkt goed (alhoewel hij er wel een seconde of 15-20 over doet om uit de wireless standby te komen en te verbinden), het apparaat draait Android, dus als je dat gewend bent kun je makkelijk met de menus uit de voeten.

Voor de prijs (ongetwijfeld zal hij in NL iets duurder zijn dan hier) zou ik hem zeker aanschaffen als je een e-reader wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WaterFire schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:33:

Wow, je reageert zelfs al gepikeerd voordat iemand anders wat gezegd heeft >:)
Nee hoor,realistisch !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlob
  • Laatst online: 14:46
Laudor schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:29:
[...]

Helemaal mee eens. Een e-reader is om te lezen. Dat moet je er vooral goed mee kunnen.
Ik heb mijn Nook 'geroot' en gebruik internet om mijn mail te lezen, nieuwsberichten en het raadplegen van de tv-gids. Toch wel makkelijk en ik gebruik het vaker dan vooraf gedacht.

Het spelletje Wordfeud werkt trouwens ook prima op een Nook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er achter waarom de zoek versie het niet doet..heb de firmware er nog eens opgezet..maar hij doet het dus inderdaad niet als je de folder view doet inplaats van collection view...maar ik kan daar dus echt niet mee werken ik ben dan totaal mijn overzicht kwijt..alles staat door elkaar. dus voor een ieder die dit zelfde probleem heeft...en ook folder view heeft dat ligt dus daaraan..(İriver story hd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carlob schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:12:
Ik heb mijn Nook 'geroot' en gebruik internet om mijn mail te lezen, nieuwsberichten en het raadplegen van de tv-gids. Toch wel makkelijk en ik gebruik het vaker dan vooraf gedacht.
Welke tv gids gebruik je? Dat leek me wel een handige toepassing namelijk, maar ik kon met mijn browser (kindle4) heel lastig een tv zender selecteren op www.tvgids.nl , ben benieuwd welke jij gebruikt.

Nu.nl voor nieuws doet het wel heel goed, tweakers ook (gaat hij naar tweakers mobile toe). Maar die tv gids is behelpen, dus als een tip hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:23
[...]

Dat doe ik wel op een tablet. Voor mij is de e-reader een boek. Dat moet perfect zijn, de rest is bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
[...]

Ik neem aan dat je een nook color bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die een Sony in pre order hebben: hou even dit in de gaten (en andere topics in het sony gedeelte op die site):

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=152853

Er zijn veel meer klachten te lezen over de nieuwe Sony, schijnt zeer instabiel te zijn en Sony wil de consumenten niet tegemoet komen op dit moment en ontkent alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:58:
Voor mensen die een Sony in pre order hebben: hou even dit in de gaten (en andere topics in het sony gedeelte op die site): [...] Er zijn veel meer klachten te lezen over de nieuwe Sony, schijnt zeer instabiel te zijn en Sony wil de consumenten niet tegemoet komen op dit moment en ontkent alles.
FUD, ga het niet lopen opkloppen als je er geen in handen hebt. Ik gebruik de PRS-T1 inmiddels bijna een week intensief voor ebooks, PDFs, web browsen af en toe en geen enkele lock-ups of problemen gehad. Misschien heeft dit met een specifieke slechte batch te maken (of met gebruik van bepaalde functionaliteit die ik niet gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rufio64 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:44:
FUD, ga het niet lopen opkloppen als je er geen in handen hebt.
FUD? Ik snap niet wat je daarmee wilt zeggen, waarschijnlijk weet je niet exact wat dat betekend.

Maar even afgezien daarvan, ik waarschuw hier alleen mensen met een pre order dat er steeds meer klachten op internet verschijnen over de PRS-T1. Ik zie niet in wat ik opklop.

Een tip voor je: niet zo snel op je teentjes getrapt zijn, sta je een stuk relaxter in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlob
  • Laatst online: 14:46
Laudor schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:49:
[...]

Dat doe ik wel op een tablet. Voor mij is de e-reader een boek. Dat moet perfect zijn, de rest is bijzaak.
Kan ik me goed voorstellen als je over een tablet beschikt. De Nook vind ik trouwens een perfecte e-reader voor het lezen van een boek.
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:10:
[...]

Welke tv gids gebruik je? Dat leek me wel een handige toepassing namelijk, maar ik kon met mijn browser (kindle4) heel lastig een tv zender selecteren op www.tvgids.nl , ben benieuwd welke jij gebruikt.

Nu.nl voor nieuws doet het wel heel goed, tweakers ook (gaat hij naar tweakers mobile toe). Maar die tv gids is behelpen, dus als een tip hebt?
Ik gebruik de tv-gids binnen de Nu.nl-app. Via de Android-market is die te downloaden.
Cyleo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:44:
[...]

Ik neem aan dat je een nook color bedoelt?
Nee, ik heb een Nook Simple Touch.

[ Voor 3% gewijzigd door carlob op 12-10-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carlob schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:18:
Ik gebruik de tv-gids binnen de Nu.nl-app. Via de Android-market is die te downloaden.
Mmm, ik kan geen apps installeren, ik heb het idee dat deze het bij mij moet doen via de browser (ga het straks proberen):

http://tvgids.mobi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
Fear, Uncertainy & Doubt
Een tip voor je: niet zo snel op je teentjes getrapt zijn, sta je een stuk relaxter in het leven.
Insgelijks voor jou :) Laten we het gezellig houden & I don't need to be patronized, dank je wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een stuk fijner als we het gezellig houden, ik had in iedergeval geen bijbedoelingen met mijn post, maar schrok er gewoon van. Hopelijk valt het mee, die van jou doet het in iedergeval goed en van Sony verwacht je ook niet zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:35:
Het is wel een stuk fijner als we het gezellig houden, ik had in iedergeval geen bijbedoelingen met mijn post, maar schrok er gewoon van. Hopelijk valt het mee, die van jou doet het in iedergeval goed en van Sony verwacht je ook niet zoiets.
Inderdaad, als het echt een wijdverspreid probleem is zou dat jammer zijn (zeker omdat ze hiermee met de nieuwe reeks Kindle's moeten gaan concurreren). Ik zou dan zeggen dat Sony iets meer moet opletten bij kwaliteitscontrole als ze iets uitbrengen. Recent voorbeeld: (ongerelateerd aan e-readers): de eerste batch Sony NEX-5N camera's heeft een technisch mankement bij videoopnames.

Maar goed: mijn PRS-T1 examplaar heeft in ieder geval dusver geen problemen zoals je aangeeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Voor mensen die een Sony in pre order hebben: hou even dit in de gaten (en andere topics in het sony gedeelte op die site):

Er zijn veel meer klachten te lezen over de nieuwe Sony, schijnt zeer instabiel te zijn en Sony wil de consumenten niet tegemoet komen op dit moment en ontkent alles.
Het lijkt best veel, maar zijn eigenlijk maar een handjevol gebruikers. Erg slordig, dat zeker, maar het is ook zo dat als mensen er last van hebben en erop zoeken ze in dit topic terecht komen, en daar hun reactie achterlaten. Evengoed zijn de Problemen & Klachten topic's hier op tweakers ook niet representatief voor hoe het product voor 90% van de eindgebruikers zal zijn.

Ik zou zeggen: Houd er rekening mee, maar ik zal er mijn pre-order niet om cancellen/hem niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:52:
[...]

Het lijkt best veel, maar zijn eigenlijk maar een handjevol gebruikers. Erg slordig, dat zeker, maar het is ook zo dat als mensen er last van hebben en erop zoeken ze in dit topic terecht komen, en daar hun reactie achterlaten. Evengoed zijn de Problemen & Klachten topic's hier op tweakers ook niet representatief voor hoe het product voor 90% van de eindgebruikers zal zijn.

Ik zou zeggen: Houd er rekening mee, maar ik zal er mijn pre-order niet om cancellen/hem niet bestellen.
Ik ook niet maar als ze bij mij dat zelfde probleem hebben,krijgt meneer Bol ze gewoon terug en ga ik gewoon door met mijn 2- 650's.
Stel dat het generiek is,dan ga ik niet wachten op een upgrade van Sony want daarmee verspeel ik het recht van retour,dan bestel ik wel opnieuw als de problemen er uit zijn.
Het is jammer dat ze nergens een firmware type of release nummer geven.. dan kunnen we zien of de onze dezelfde firmware heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan bij bol.com toch altijd ruilen? Wel handig om hem netjes uit de doos te halen en alles te bewaren, dan kan je altijd als er toch problemen zijn hem terugsturen.

Je hebt bij bol.com 14 dagen recht op retour sturen, dus tijd genoeg om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie goedkoop een hoes zoekt: www.geckocovers.com , vanochtend na een recensie hier op tweakers om 09:00 betaald en om 09:45 is mijn hoes al verzonden. In mijn geval 20 euro (dit is incl. verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
trmaniac schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:30:
Heeft er iemand al de lef gehad om de wifi firmware voor de Iriver Story HD te installeren op de basic (europese) versie? Enige afwijking van de hardware is toch wifi?
Ja, had ik gedaan (per ongeluk), alles werkt uitgezonder de wifi uiteraard. Maar nu weer terug op de basic firmware kan ik geen boeken meer openen. Het circul icoontje in de bovenbalk blijft maar draaien. Op dit komt door de update weet ik niet, hij is net nieuw en ik had nog geen boek geopend alvorens eerst de firmware te updaten.

Terug op de wifi firmware kan ik gewoon boeken lezen, maar is alleen engels.

[ Voor 10% gewijzigd door Chilly_Willy op 13-10-2011 21:10 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Chilly_Willy schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:05:
[...]

Ja, had ik gedaan (per ongeluk), alles werkt uitgezonder de wifi uiteraard. Maar nu weer terug op de basic firmware kan ik geen boeken meer openen. Het circul icoontje in de bovenbalk blijft maar draaien. Op dit komt door de update weet ik niet, hij is net nieuw en ik had nog geen boek geopend alvorens eerst de firmware te updaten.

Ik durf niet meer terug naar de non-wifi :/ Ben er trouwens nog steeds niet uit hoe het met de custom screensaver zat. Het is me op de non-wifi versie gelukt en na een upgrade naar de wifi is de custom screensaver ook bewaard gebleven, alleen heb ik met mijn domme hoofd in de system map van de reader zitten prutsen en de JPG weggegooid waardoor ik nu weer de standaard heb. En ik kan op internet ook niet vinden hoe ik het via een bestandje kan forceren. Schijnbaar had niemand die optie ontdekt ofzo :?

Overigens quote je wel een redelijk oude post ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 20:55
Chilly_Willy schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:05:
[...]

Zelfde probleem heb ik ook in een eerdere post al gemeld. Terug naar non-wifi firmware gaat het niet meer werken. blijkt toch dat er iets overschreven wordt wat niet meer te herstellen is. Maar na wat wen-tijd moet ik zeggen dat de wifi versie van de firmware prima werkt. Pagina's, lettergrootte etc. worden netjes onthouden. De lijsten zijn langer zodat je meer in een keer ziet. Ik heb er geen spijt van. Zit overigens op de v1.19 wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

trmaniac schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:21:
[...]

Zelfde probleem heb ik ook in een eerdere post al gemeld. Terug naar non-wifi firmware gaat het niet meer werken. blijkt toch dat er iets overschreven wordt wat niet meer te herstellen is. Maar na wat wen-tijd moet ik zeggen dat de wifi versie van de firmware prima werkt. Pagina's, lettergrootte etc. worden netjes onthouden. De lijsten zijn langer zodat je meer in een keer ziet. Ik heb er geen spijt van. Zit overigens op de v1.19 wifi.
Het onthouden van pagina's is nooit een probleem geweest (misschien dat hij er soms een pagina naast zat vanwege afwijkende font-size), maar het onthouden van de lettergrootte is iets wat bij mij nog steeds niet werkt.

Tegenwoordig laat ik hem maar op het boek staan waar ik mee bezig was en gaat hij niet meer uit (hooguit op schermbeveiliging) zodat in ieder geval mijn font-size onthouden wordt. Maar zodra ik mijn boek sluit (terug naar hoofdmenu) lijkt hij alles te vergeten. Ah well, er zijn ergere dingen, het is alleen lastig dat je steeds je font-size en orrientation moet aanpassen.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 1.21 er op staan...
Ik ben er achter dat de zoek functie niet werkt doordat ik de folder view gebruik..verder zoekt ie nu wel binnen het boek zelf...zeer handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertjan. ik heb de firmware er nog eens opgezet..en bij mij werkt het ook echt nog steeds niet het onthouden van die lettergrootte.
de prijs van de iriver story hd is in amerika verlaagd naar 99 dollar trouwens...
nou dat is wel even een ander prijsje dan de hollandse 150 - 170 euro

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:01:
gertjan. ik heb de firmware er nog eens opgezet..en bij mij werkt het ook echt nog steeds niet het onthouden van die lettergrootte.
de prijs van de iriver story hd is in amerika verlaagd naar 99 dollar trouwens...
Misschien heeft men door dat dat een realistischere prijs is voor het apparaat :D O-)
Van die letter groottes is vervelend, maar ik ben er inmiddels aan gewend. Als ik een boek open moet ik gewoon eerst alles weer naar smaak neerzetten voordat ik weer aan de gang kan. Ach dat went wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja uiteraard went het wel..maar het klopt niet..en blijft toch irritant.
misschien komt het doordat we de firmware voor de wifi reader gebruiken op de niet wifi reader? of zou dat niet moeten uitmaken?
weet nou nog steeds niet of ik er eigenlijk wel goed aan heb gedaan..maarja er is niets meer aan te veranderen.
moet zeggen dat ik wel heel veel gebruik maar van het woordenboek wat nu in het engels is door de wifi firmware. Wel handig als je even niet weet wat een woord betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:01:
Ze zullen hier uiteindelijk ook wel moeten verlagen denk ik. Mocht de aankomende sony goed zijn, dan zie ik geen reden waarom mensen een buggy apparaat daarboven zouden preferen. Echt heel naar dat zo'n relatief simpel apparaat zo vervelend werkt, het is juist iets dat het gewoon simpel zou moeten doen, anders bied het weinig meerwaarde tov een boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:11

Bedankt voor de heads-up

Hier ga ik scherp op letten in de eerste dagen dat ik de prs-t1 heb. Als er ook maar iets is dat niet bevalt dan gaat ie retour webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RGTOP.
Ga me niet vastspijkeren welke site want ik bezoek er veel,maar er was een reden waarom de lettertype grootte niet onthouden werd.
Het is in de software zo geregeld dat alles vergroot wordt,hetgeen betekenen zou dat menu's en dergelijke niet meer klopten.
Dan crashte de reader (in de add on voor Sony (PRS+) staat ook de waarschuwing om vaste lettertypes alleen te gebruiken als je weet hoe) dus vandaar dat men er voor kiest dat als je het boek verlaat,de font settings e.d. weer standaard klein worden gezet omdat anders de layout van de reader niet meer klopt en hij vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Dat klinkt als een beroerde design-keuze.
Veel logischer is toch om de vergrotingsfactor per document op te slaan als metadata?
Net zo goed dat ze per document de bookmarks bijhouden en waar je gebleven bent.

En dat het menu crasht bij een andere font-size lijkt me een bug die gefikst moet worden, niet iets waar je je design-keuze op gaat baseren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:58:
Dat klinkt als een beroerde design-keuze.
Veel logischer is toch om de vergrotingsfactor per document op te slaan als metadata?
Net zo goed dat ze per document de bookmarks bijhouden en waar je gebleven bent.

En dat het menu crasht bij een andere font-size lijkt me een bug die gefikst moet worden, niet iets waar je je design-keuze op gaat baseren.
Ik denk dat ze per boek bedoeld.
Bij de Sony wordt wel onthouden welk level je had per boek,maar ga je terug naar het menu en naar een ander boek dan moet je ook page orientatie en lettergrootte weer opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 16-09 19:18
Nick39 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:56:
[...]

Ik denk dat ze per boek bedoeld.
Bij de Sony wordt wel onthouden welk level je had per boek,maar ga je terug naar het menu en naar een ander boek dan moet je ook page orientatie en lettergrootte weer opnieuw instellen.
Dat lijkt me ook prima.
Je wilt namelijk standaard uitgaan van de opgegeven opmaak in een boek. Anders hoef je die er ook niet in te zetten.
Wat je misschien wel wilt is een global scale instellen, dat je je fonts op bijvoorbeeld 125% kunt laten renderen. Maar dan zit je alweer met de vraag of je dat ook met plaatjes wilt en wat is 100%?
Je hebt namelijk dpi als schaal, maar ook in procenten van de pagina breedte.

Met ebooks is het eigenlijk weer 1996 qua websites. Iedereen doet maar wat en syntactisch zal het wel kloppen maar het is niet hoe je het zou willen als gebruiker.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:12
Iemand al de nieuwste firmware op de iRiver Story HD (Story HD(Basic) v1.27) al geinstalleerd?

Heb zelf de WiFi versie er op gezet, weet iemand of het mogelijk is om weer terug naar de Basic firmware te gaan voordat ik er zelf mee ga lopen prullen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand hier had dat geprobeerd maar schijnt niet meer mogelijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Firmware 1.27 geínstalleerd.

Nu bij het opstartscherm een logo van Adobe er bij. Het "home" scherm is nu ook anders.

-Bovenin klein stukje voor het laatst gelezen boek incl cover en daaronder de lijst met recente boeken.
-Bij elk boek nu een lijntje er onder hoever je er in bent.
-Achter de titel staat nu in het klein de auteur (echter nog steeds niet automatisch herkend, alleen na een keer aanklikken |:( )

Verder nog ff kijken wat er nog meer mee kan.
Ik heb alleen de firmware geinstalleerd en helaas weer alle favo's en bookmarks kwijt.

Langzaam, zeer tergend langzaam krijg ik het idee dat de firmware nog wat gaat worden. Blijf het zonde vinden van een verder zo goed apparaat.
In de praktijk merk je er eigenlijk niks van, echter kijk ik wel eens met een vergrootglas, zeg maar :P 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Renzzs schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:25:
Iemand al de nieuwste firmware op de iRiver Story HD (Story HD(Basic) v1.27) al geinstalleerd?

Heb zelf de WiFi versie er op gezet, weet iemand of het mogelijk is om weer terug naar de Basic firmware te gaan voordat ik er zelf mee ga lopen prullen.?
1.27.... De versie nummering is al net zo logisch als de firmware zelf :+

Ben erg benieuwd of je inderdaad weer terug zou kunnen vanaf de wifi. Als deze basic nu wel redelijk is (en dus meer op de wifi lijkt minus het wifi stuk) heb ik geen wifi meer nodig...

Wie durft? Dus van de Wifi 1.21 naar non-wifi 1.27 :P Ik ben vorige keer zo dapper geweest om van non-wifi naar wifi te gaan, nu is de eer aan een ander ;)

Pinda powerrrr... Heb jij als je een plaatje bekijkt in de options de optie deze als wallpaper/screensaver te gebruiken? Zat in de oude non-wifi wel, en ik wil hem terug. Ik wil mijn eigen achtergrond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:49
Op bol.com staat een datum van 19 oktober voor de nieuwe sony reader. Betekent dat, dat ik de reader 19okt mag verwachten, of juist de 20ste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

De screensaver optie is uit het menu verdwenen.
Als ik even terugdenk aan degenen die de wifi versie hebben en welke UI zij hebben, dan komt het al aardig overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het gewoon hetzelfde wordt uiteindelijk...alleen hebben wij nu google bende er op waar we nooit wat aan zullen hebben :P maar terug gaan kon nie tmeer omdat iets overschreven werd ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:40:
ik denk dat het gewoon hetzelfde wordt uiteindelijk...alleen hebben wij nu google bende er op waar we nooit wat aan zullen hebben :P maar terug gaan kon nie tmeer omdat iets overschreven werd ofzo..
Ik heb het zelf meerdere malen geprobeerd. Installeren gaat goed, maar het openen van een boek zit er niet meer in. Blijft zo'n zandlopertje draaien maar het boek gaat niet open. Ben toen weer teruggegaan naar de wifi-firmware van iriver. Dat werkt prima. Met de fw 1.27 non-wifi is het uiterlijk gelijk aan de wifi-versie begrijp ik uit eerdere posts. Met de nieuwste versie heb ik het niet geprobeerd (kom hier net achter dat deze uit is), maar aan een ander de eer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik zoek voor de Nook Touch nog een klein ledlampje. Ik gebruik geen hoes en wil een lampje dat op 1xAAA loopt. M-Edge heeft er een maar die wordt met een soort paperclip bevestigd, kan alleen op tussen hoes/reader klemmen en niet direct op de Nook.

Reden dat ik 1xAAA zoek is dat het enerzijds licht is en anderzijds AAA goed voorhanden is, zowel oplaadbaar als los (in nood).

Ik zie hordes clip-on lampjes op knoopcellen of met 3xAAA (Ebay, Dealextreme, Google) maar kan geen 1xAAA clip/on vinden, de M-Edge gaat iets van 20 uur mee op 1xAAA dus die met clipon zou perfect zijn. Het staat er ook niet altijd heel duidelijk vermeld dus ik hoop iets gemist te hebben, iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:48:
Op bol.com staat een datum van 19 oktober voor de nieuwe sony reader. Betekent dat, dat ik de reader 19okt mag verwachten, of juist de 20ste?
Dat weet Bol beter dat wij, overigens is de leverdatum gisteren al veranderd in 2 tot 4 dagen en staat mijn leverdatum op: op verschijningsdatum.
De 19e wordt niet meer genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:56:
Ik zoek voor de Nook Touch nog een klein ledlampje. Ik gebruik geen hoes en wil een lampje dat op 1xAAA loopt. M-Edge heeft er een maar die wordt met een soort paperclip bevestigd, kan alleen op tussen hoes/reader klemmen en niet direct op de Nook.

Reden dat ik 1xAAA zoek is dat het enerzijds licht is en anderzijds AAA goed voorhanden is, zowel oplaadbaar als los (in nood).

Ik zie hordes clip-on lampjes op knoopcellen of met 3xAAA (Ebay, Dealextreme, Google) maar kan geen 1xAAA clip/on vinden, de M-Edge gaat iets van 20 uur mee op 1xAAA dus die met clipon zou perfect zijn. Het staat er ook niet altijd heel duidelijk vermeld dus ik hoop iets gemist te hebben, iemand tips ?
De action verkoopt een oplaadbaar led lichtje voor e-books.
Oplaadbaar via usb, kost 2,95, brandt 8 uur continue en kan zowel met de bijgeleverde klem direct op de reader worden bevestigd als met een clip.
Blokker heeft hem ook maar daar kost ie 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Top dat zijn de tips die ik zocht! morgen kijken.
Nick39 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:37:
[...]

De action verkoopt een oplaadbaar led lichtje voor e-books.
Oplaadbaar via usb, kost 2,95, brandt 8 uur continue en kan zowel met de bijgeleverde klem direct op de reader worden bevestigd als met een clip.
Blokker heeft hem ook maar daar kost ie 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
  • Laatst online: 15-09 07:26
trmaniac schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:01:
[...]
... Met de fw 1.27 non-wifi is het uiterlijk gelijk aan de wifi-versie begrijp ik uit eerdere posts. Met de nieuwste versie heb ik het niet geprobeerd (kom hier net achter dat deze uit is), maar aan een ander de eer....
Ik heb 'm gedownload en zal het morgen (nou ja, vanavond) eens gaan proberen. Wel typerend dat zelfs het downloaden al niet bugvrij gaat, alleen met Uget en dat soort prgramma's lukt dat, net als de vorige firmware updates.

Nou ja, gelukkig leest-ie wel echt fijn, maar kwa interface heb ik tot nog toe het gevoel dat iriver hiermee een ereader van vier jaar geleden heeft uitgebracht. Ach, kan ik me ook eens retro voelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:37:
Top dat zijn de tips die ik zocht! morgen kijken.

[...]
Zo ziet ie er uit:

http://i.ebayimg.com/t/US...r)qKyVBNiQN7LyVw~~_35.JPG

Helaas ligt de knijpklem wat meer naar achteren,waardoor ie niet zo goed zichtbaar is, aan de binnenkant van de knijpklem zit rubber zodat je je reader niet beschadigd.
De Action heeft ze nu ook niet oplaadbaar, die zijn 1,95 en daar moet een gewone batterij in.
Ik gebruik het oplaadbare lampje eigenlijk nu overal voor,zelfs als zaklantaarn,en je kan um met elke usb lader opladen,hij hoeft niet aan een pc te hangen.

[ Voor 41% gewijzigd door Nick39 op 19-10-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
@Nick39:

Wat zijn voor jou de criteria om te besluiten dat de PRS-T1 beter is dan de 650?
Als ik de reviews op het net zie en lees, is de pure lezerservaring niet heel anders; zwarte flits is er nog steeds en bladeren is niet (veel) sneller. Het aanpassen van fonts en dergelijke is voor jou bijvoorbeeld gesneden koek via css en/of calibre, dus zo'n optie voegt dan misschien weinig toe? Of vind je het een voordeel als je opties uit calibre kan halen en rechtstreeks in het apparaat kan gebruiken?
Of... is 'gelijkwaardig' voldoende om over te stappen?
Ik heb altijd gezegd dat ik wel gek zou zijn de 650 in te ruilen, maar soms is het niet altijd het verstand wat de doorslag geeft..;)

[ Voor 3% gewijzigd door WaterFire op 19-10-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
Vanmorgen toch maar mijn iriver HD geupgradet van wifi firmware 1.19 naar wifi 1.21. Dat ging zonder problemen. Wat mij opvalt zijn de volgende verbeteringen of nieuwe feautures:
- lettergroottes zijn nu nog groter in te stellen (tot mega groot!!)
- tekst wordt nu beter uitgelijnd, niet meer dicht tegen de randen
- ander lettertype (denk het niet maar lijkt iets anders voor het oog)?
- nieuwe epub link functie: je kunt makkelijk links in de tekst selecteren die naar andere gedeeltes van het boek voeren. Werkt perfect. Grootste voordeel heb je bij lezen van kranten die je als epub hebt (met veel links naar rubrieken en artikelen). In combinatie met de nieuwe zoekfunctie in het boek (zie volgende punt) kun je een krant makkelijk "scannen" op relevante trefwoorden en artikelen.
- zoeken naar tekst in het boek: werkt perfect. Als het woord meerdere keren voorkomt springt hij bij drukken op rechts of onder op de richtingtoetsen naar de volgende gevonden woord. Indien je verder wilt lezen vanaf een bepaald punt kun je op enter drukken en verdwijnt de zoekfunctie en kun je verder lezen vanaf het punt waar je dan bent (opgezochte passage). Zo zou je dus ook een losse woordenboek in je collectie kunnen opnemen en woordjes kunnen zoeken (in een andere taal bijvoorbeeld). moet je wel even van "boek" wisselen.
- lettergrootte en pagina worden netjes per boek onthouden, had dit probleem ook al niet meer bij v.1.19 wifi
- rangschikken van titels, zoeken van titels en schrijvers gaat prima in de homescreen (wel even de DB functie gebruiken in de settings). Was bij v.1.19 ook al in orde.

Conclusie: ik ben dik tevreden nu over mijn Iriver HD Story!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:48
Weet iemand of deze verbeteringen ook zitten in de nieuwste Non-wifi versie?
Want dan begint het ook tijd te worden dat ik eens ff ga upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Dank. De oplaadbare versie niet zien liggen, wel de gewone. Dit weekeinde blokker kijken. Andere tips voor 1xAAA led lights blijven welkom.
Nick39 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:31:
[...]

Zo ziet ie er uit:

http://i.ebayimg.com/t/US...r)qKyVBNiQN7LyVw~~_35.JPG

Helaas ligt de knijpklem wat meer naar achteren,waardoor ie niet zo goed zichtbaar is, aan de binnenkant van de knijpklem zit rubber zodat je je reader niet beschadigd.
De Action heeft ze nu ook niet oplaadbaar, die zijn 1,95 en daar moet een gewone batterij in.
Ik gebruik het oplaadbare lampje eigenlijk nu overal voor,zelfs als zaklantaarn,en je kan um met elke usb lader opladen,hij hoeft niet aan een pc te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
  • Laatst online: 15-09 07:26
avec_style schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:03:
Weet iemand of deze verbeteringen ook zitten in de nieuwste Non-wifi versie?
Want dan begint het ook tijd te worden dat ik eens ff ga upgraden.
Ik heb zojuist de upgrade uitgevoerd. Ik kom van versie 1.13 en wat een verbetering! Eindelijk werkt het naar behoren.
- Opstarten vanuit standby gaat (veel) sneller
- Menustructuur is eenvoudiger: je komt meteen in de "lange lijsten", niet meer dat je daar eerst naartoe moet klikken. Daarvoor is wel het hoofdmenu item "bladwijzers" gesneuveld, maar in je boek kun je nog wel bladwijzers zoeken
- Recente items staan inderdaad op volgorde van laatst gelezen
- In de menu's kun je makkelijk switchen tussen op- en aflopend sorteren
- Zoeken van boeken werkt opeens feilloos, op titel, auteur etc
- Lettergrootte wordt onthouden na afsluiten van een boek

Wat nog niet werkt:
- woorden in een boek zoeken
- woorden in een boek selecteren voor woordenboek
- auteur wordt pas aangegeven na openen van het boek. Dat is vooral lastig als je in één keer een groot aantal boeken op je ereader zet.

In het kort: wat echt fout was is eindelijk gerepareerd. Nu is het echt wel een fijne ereader, maar terugkijkend is het eigenlijk bizar dat toch veel mensen (zoals ikzelf) 'm hebben geaccepteerd met de oude, brakke software. Maar ja, wel een goed scherm hè. Ik voel me nog steeds retro met deze ereader, maar voorlopig ben ik nu wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac
jelmervb schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:24:
[...]

Wat nog niet werkt:
- woorden in een boek zoeken
- woorden in een boek selecteren voor woordenboek
- auteur wordt pas aangegeven na openen van het boek. Dat is vooral lastig als je in één keer een groot aantal boeken op je ereader zet
- woorden in een boek zoeken: werkt goed op de wifi firmware
- woorden in een boek selecteren voor woordenboek: is nog een feature dat ontbreekt
- auteur wordt pas aangegeven na openen van het boek. Dat is vooral lastig als je in één keer een groot aantal boeken op je ereader zet: werkt in de wifi firmware op dezelfde wijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als je de mappen functie gebruik dan kun je wel alles gewoon op auteur zetten...het enige wat dan niet werkt is zoeken op titel of auteur...dat doet ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkleijer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-10-2011
Ik heb de HD story van Iriver, non-wifi, geupdate van 1.23 WIFI frimware naar 1.27 non-wifi. GEEN SUCCES: Blijft hangen in het laadscherm. ALs je hem aansluit op de computer kun je er ook niet meer inkomen, reset heeft ook geen effect, hij blijft weer hangen.
Ik kan er aardig pissig over worden dat ie het nu niet doet. Ik had me kunnen voorstellen dat ie was vastgelopen bij de update met de wifi firmware. Dat was niet gebeurd. Maar bij het installeren van de feitelijk juiste firmware is ie aardig verknald.

ziet er naar uit dat ie de prullenbak in kan. :( Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ralphkleijer schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:47:

Contact opnemen met Iriver?

[ Voor 54% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-10-2011 10:49 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de HD story van Iriver, non-wifi, geupdate van 1.23 WIFI frimware naar 1.27 non-wifi. GEEN SUCCES: Blijft hangen in het laadscherm. ALs je hem aansluit op de computer kun je er ook niet meer inkomen, reset heeft ook geen effect, hij blijft weer hangen.
Ik kan er aardig pissig over worden dat ie het nu niet doet. Ik had me kunnen voorstellen dat ie was vastgelopen bij de update met de wifi firmware. Dat was niet gebeurd. Maar bij het installeren van de feitelijk juiste firmware is ie aardig verknald.

De hardware reset gedaan ? The Story HD may need to be “reset” or “rebooted” when there is no response. In order to reset the device, please follow these instructions:
- Slide the Power button on the back and hold for 15 seconds and release.
- The screen will flash from black and white and your device should restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelodk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-11-2022
Hoe downloaden jullie de firmwarebij Iriver?.

De download kapt steeds af. Ook met een downloadmanager(getright). Resume werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit is weer interessant
http://www.slashgear.com/...pi-print-quality-20189556

high res displays. Ik vraag me alleen tot nu to nog steeds af hoeveel PPI drukwerk nou is... 600dpi voor laser?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WaterFire schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:04:
@Nick39:

Wat zijn voor jou de criteria om te besluiten dat de PRS-T1 beter is dan de 650?
Als ik de reviews op het net zie en lees, is de pure lezerservaring niet heel anders; zwarte flits is er nog steeds en bladeren is niet (veel) sneller. Het aanpassen van fonts en dergelijke is voor jou bijvoorbeeld gesneden koek via css en/of calibre, dus zo'n optie voegt dan misschien weinig toe? Of vind je het een voordeel als je opties uit calibre kan halen en rechtstreeks in het apparaat kan gebruiken?
Of... is 'gelijkwaardig' voldoende om over te stappen?
Ik heb altijd gezegd dat ik wel gek zou zijn de 650 in te ruilen, maar soms is het niet altijd het verstand wat de doorslag geeft..;)
Ik heb mijn beide 650's nog hoor, mijn grootste pluspunt is dat je wikipedia kan raadplegen, als Voorbeeld, ik lees nu een aantal losse boeken van Slaughter maar toch komen bepaalde personages als moordenaar terug,dan is in wikipedia lezen wat de beste volgorde is makkelijker.
Ook zit er geen Nederlands-Nederlands woordenboek in, er zijn wel vertaal woordenboeken,maar een woordenboek waarin bepaalde woorden worden uitgelegd zou handig zijn,kan ik even op internet raadplegen dan zou dat fijn zijn.
Wat ook lekker zou zijn is dat ik bepaalde fouten kan opschrijven en dat bestandje even op een netwerk drive te gooien.
Dan kan ik Via sigil op de pc verbeteringen aanbrengen in het ebook,zonder dat ik de reader hoef te raadplegen.
Of de PRS T1 daadwerkelijk beter is weet ik niet,dat zal mijn eigen praktijk uitwijzen.
Bevallen ze niet,dan gaan ze gewoon retour en zal ik ook niet achterwege laten dit hier te noemen.
Ik neem geen risico,bevallen ze dan houd ik ze,bevallen ze niet dan gaan ze terug,en ik hou in elk geval 1 prs-650.
Overigens heeft BOL de covers weer eens niet,die worden nageleverd.
Maar om heel kort je vraag te beantwoorden,om te beoordelen OF de PRS-T1 beter is dan de 650,wil ik dat zelf kunnen testen,een review zegt me te weinig,ze pakken het ding,doen wat settings,doen wat dingen,maar loopt ie bv vast na 8 uur lezen ? dat testen ze niet, en dat wil ik wel erg graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Nick39 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:27:
[...]

De hardware reset gedaan ? The Story HD may need to be “reset” or “rebooted” when there is no response. In order to reset the device, please follow these instructions:
- Slide the Power button on the back and hold for 15 seconds and release.
- The screen will flash from black and white and your device should restart.
Ben benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen.... Downgraden naar de oude firmwares ging wel, maar zorgde er voor dat je geen boeken kon openen. Dit is natuurlijk wel een "spannendere" fout...

Misschien moet je dus eerst terug naar een oude non-wifi en dan naar de laatsten non-wifi versie.

Wel gevaarlijk als een update de boel kan slopen. De files zijn niet te herkennen als wel/geen wifi dus een fout is zo gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trmaniac

Dit is mij ook overkomen, zie mijn eerdere posts. 1 voordeel: als je het weer aan de praat krijgt werkt wel alles naar behoren, net als bij mij ;-)

Ik heb gewoon meerdere keren geprobeerd opnieuw op te starten totdat hij wel netjes naar het startscherm boot. Dan gelijk updaten naar de wifi firmware en niet meer omkijken naar de non-wifi firmware. Gewoon blijven proberen te booten dus via de reboot functie: aan/uit schakelaar vasthouden totdat hij uitgaat of gaat rebooten en dit meerdere malen totdat de gehele boot juist verloopt. succes!! Niet gelijk opgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkleijer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-10-2011
.Gertjan. schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:55:
[...]

Ben benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen.... Downgraden naar de oude firmwares ging wel, maar zorgde er voor dat je geen boeken kon openen. Dit is natuurlijk wel een "spannendere" fout...

Misschien moet je dus eerst terug naar een oude non-wifi en dan naar de laatsten non-wifi versie.

Wel gevaarlijk als een update de boel kan slopen. De files zijn niet te herkennen als wel/geen wifi dus een fout is zo gemaakt...
Hoe bedoel je dat ze niet te herkennen zijn? Op de site van iriver staat het er volgens mij wel bij. Dus ik wist het wel, maar niet dat gevolgen zo zouden zijn :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralphkleijer schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:53:
[...]

Hoe bedoel je dat ze niet te herkennen zijn? Op de site van iriver staat het er volgens mij wel bij. Dus ik wist het wel, maar niet dat gevolgen zo zouden zijn :-(
Slordig, de firmware update zou gewoon moeten merken dat het een andere versie is en moeten stoppen,dus als je zegt dat je per ongeluk de verkeerde update hebt gedaan dan moet dat onder garantie vallen, ik ga eens spelen met mijn 2 nieuwe sony's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspov schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:38:
Dank. De oplaadbare versie niet zien liggen, wel de gewone. Dit weekeinde blokker kijken. Andere tips voor 1xAAA led lights blijven welkom.

[...]
In onze action liggen de oplaadbare op een andere plaats,bij het speelgoed,de afstandsbedieningen en dergelijke,niet bij de lampjes (ja handig he..) de niet oplaadbare liggen wel tussen de zaklampen in, de oplaadbare liggen op een hele andere plek.
Lukt het niet dan wil ik er wel een voor je halen en verzenden,maar dat kost dan wel wat meer.
Ik heb er zowieso nog 3 reserve liggen ( zijn van die leuke weggeef kado's ) dus is de nood helemaal aan de man dan haal ik het geheel uit de verpakking,in een bubbel envelop, komt er alleen 2 postzegels bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 20-10-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nick39 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:14:
[...]

In onze action liggen de oplaadbare op een andere plaats,bij het speelgoed,de afstandsbedieningen en dergelijke,niet bij de lampjes (ja handig he..) de niet oplaadbare liggen wel tussen de zaklampen in, de oplaadbare liggen op een hele andere plek.
Lukt het niet dan wil ik er wel een voor je halen en verzenden,maar dat kost dan wel wat meer.
Klopt; ik zag ze gisteren hier ook bij de Action. Hele afdeling met zaklampjes e.d. en daar lagen wel de niet-oplaadbare maar niet die met USB-oplader. Die lagen bij de computerspullen (kabels, muizen, headsets, boxjes, USB-ventilators etc).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.