Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
Mijn sony prs-t1 is vanmiddag afgeleverd :)

Nu eens lekker wat boeken erop zetten en kijken hoe zo'n reader nu bevalt in de praktijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:06
De laatste Non-Wifi firmware van de Iriver valt niet te downloaden voor mij.
Is er iemand misschien de deze versie online kan zetten op een website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 07:26
avec_style schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:09:
De laatste Non-Wifi firmware van de Iriver valt niet te downloaden voor mij.
Is er iemand misschien de deze versie online kan zetten op een website?
Dat probleem had ik ook. Typerend slordig van Iriver als je het mij vraagt. Maar de oplossing is: gebruik een download manager en het is zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelodk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-11-2022
jelmervb schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:55:
[...]

Dat probleem had ik ook. Typerend slordig van Iriver als je het mij vraagt. Maar de oplossing is: gebruik een download manager en het is zo gepiept.
Bij mij werkt dat ook niet(getright downloadmanager). De download kapt na 10 min en resume werkt dat ook niet.
Welke manager gebruik jij hiervoor?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkleijer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-10-2011
trmaniac schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:25:
[...]

Dit is mij ook overkomen, zie mijn eerdere posts. 1 voordeel: als je het weer aan de praat krijgt werkt wel alles naar behoren, net als bij mij ;-)

Ik heb gewoon meerdere keren geprobeerd opnieuw op te starten totdat hij wel netjes naar het startscherm boot. Dan gelijk updaten naar de wifi firmware en niet meer omkijken naar de non-wifi firmware. Gewoon blijven proberen te booten dus via de reboot functie: aan/uit schakelaar vasthouden totdat hij uitgaat of gaat rebooten en dit meerdere malen totdat de gehele boot juist verloopt. succes!! Niet gelijk opgeven :)
Harde reset dmv power knop 15 sec indrukken heeft gefaald bij mij. In jouw geval ging het denk ik om oudere firmware edities. Waardeloos apparaat nu. Conclusie: upgrade je firmware met een basic hd niet van de laatste Wifi firmware naar de 1.27 basic firmware.

Mocht er iemand m in hetzelfde geval werkend hebben dan hoor ik dat graag. Ik heb inmiddels contact opgenomen met iriver, vorige keer moest ik 3 weken wachten op antwoord, dus niet echt hoopvol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ze ook gemaild en heel laat pas antwoord gekregen.
je zou je vraag kunnen stellen op hun facebook pagina? wellicht dat daar andere zijn die je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

ralphkleijer schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:53:
[...]
Hoe bedoel je dat ze niet te herkennen zijn? Op de site van iriver staat het er volgens mij wel bij. Dus ik wist het wel, maar niet dat gevolgen zo zouden zijn :-(
Nou stel dat je beide files download dan heb je 2 zipjes met een nummerreeks die niet te herleiden is tot iets zinvols. Daarbij zit in beide zips een bestand met exact dezelfde naam. De signature is schijnbaar ook gelijk want anders is de firmware niet uitwisselbaar. Als je dus een aantal files tegelijk download of bijvoorbeeld bij een andere site (omdat die van iRiver niet werkt :( ) loop je behoorlijk het risico dat je het device sloopt.

Sowieso mis ik de melding dat een firmware update "gevaarlijk" is op hun site. Gezien de doelgroep voor ereaders bestaat er een kans dat men gewoon de meest recente versie wil downloaden en niet oplet (of zelfs niet eens weet) of ze een wifi of non-wifi downloaden.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik heb ze ook bij de pc spullen zien liggen, dacht dat dat dezelfde was. Nog wel de bordjes gescand en zag niets met USB of de prijs die je aangaf. Binnenkort als ik in de buurt ben toch nog maar even dubbelchecken dan
SnoeiKoei schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:20:
[...]

Klopt; ik zag ze gisteren hier ook bij de Action. Hele afdeling met zaklampjes e.d. en daar lagen wel de niet-oplaadbare maar niet die met USB-oplader. Die lagen bij de computerspullen (kabels, muizen, headsets, boxjes, USB-ventilators etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de Sony hoezen kreeg ik het volgende bericht:

Geachte heer, mevrouw,

Door een technische storing bij Sony zijn leveringen van alle Reader accessoires vertraagd door heel Nederland. Hierdoor kunnen wij helaas niet op tijd uw bestelling met bestelnummer 7***** afleveren. Wij begrijpen dat dit erg vervelend is en bieden u onze welgemeende excuses aan. Wij informeren u over maximaal een week wat de nieuwe levertijd wordt.

Dat wordt dus iets alternatiefs... voor het ongemak krijg je een kadobon van een knaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:02
Ik vraag me af, is het glanzende zwart van de Sony prs-t1 vervelend ivm reflecties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik vind van niet (ik heb de zwarte gisteren binnengekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:06
Ik heb net mijn Iriver geupdatet. Dat ging gelukkig zonder problemen.
De nieuwe homepage ziet er een stuk beter (lees overzichtelijker) uit. Wat een verademing. Het zoeken naar boeken van bepaald auteurs lukt nu ook zonder problemen.

Het ziet er naar uit dat de Iriver eindelijk het apparaat is geworden dat het had moeten zijn na de lancering!

Het downloaden van de firmware ging trouwens heel makkelijk met de Opera browser. Daar zit namelijk al een downloadmanager ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- J.W. - schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:27:
Ik vraag me af, is het glanzende zwart van de Sony prs-t1 vervelend ivm reflecties?
Nee,wel is ie wat statisch, maar als je hem "insmeert" met zo'n bril poetsdoekje, of van dat screen clear spray (niet op de reader spuiten maar op het doekje :9 ) dan is dat statische weg.
Je ziet er wel "vette vingers" op maar die verdampen gelijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier staat een leuke vergelijking tussen de BeBook Club en de Sony PRS T1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:11
Voor iemand die nu een keuze moet maken zou een vergelijking tussen de Club S en de PRS T1 eerlijker zijn. Beide hetzelfde scherm, en waarschijnlijk ook meer dezelfde snelheid. Belangrijkste factoren worden dan: heb je liever knoppen of touch; heb je liever folders of collecties; vind je WiFi belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister mijn nook gehad...maar kreeg hem meteen al niet aan...bleef op dat mannetje staan..toen ik hem via de usb kabel aansloot op de computer kwam hij ophet scherm ' if you want to use your nook and continue charging, please choose eject or unmount blablabla' daar blijft hij op staat wat je ook doet. Hij laad niet en ik kan hem ook niet aan of uit zetten of resetten..helemaal niets doet het. Hij is bevroren en blijft zo staan.
Iemand bekend met dit probleem en enig idee wat ik kan doen??

zou het anders zijn als ik hem via het stopcontact op zou laden? (dan moet ik even een lader regelen namelijk wnat er zit nu een amerikaanse lader bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het Sony probleem wordt groter en groter,op diverse fora zie je de problemen opduiken, alleen waar vind ik in Nederland een reader die:

1. Een touchscreen heeft
2. Op internet kan voor een snel bezoek aan Google (maar wel overal kan komen)
3. Een Pearl screen heeft
4. Epub ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Gewoon de sony lijkt me?
Misschien dat je af en toe het apparaat moet resetten, maar da's niet zo'n big deal. Als het scherm even niet reageert, kan je altijd nog bladeren met de hardware knoppen. Iets wat veel mensen sowieso wel doen lijkt me, als ze dat makkelijker vinden dan over het scherm vegen (ik iig wel).

Misschien dat ik er wat makkelijk over denk, aangezien ik het probleem met mijn exemplaar nog niet heb gehad, maar ik vind dat je het ook kan overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:22:
Het Sony probleem wordt groter en groter,op diverse fora zie je de problemen opduiken, alleen waar vind ik in Nederland een reader die:

1. Een touchscreen heeft
2. Op internet kan voor een snel bezoek aan Google (maar wel overal kan komen)
3. Een Pearl screen heeft
4. Epub ondersteunt.
Doe eens gek Nick en ga voor de Kindle Touch. Bevalt die niet dan kun je retourneren, maar dat zou mij verbazen. Half november komt de Touch uit en Mexxbooks blijkt dus in de praktijk te leveren aan NL. En Ik verwacht binnenkort ook gewoon via Amazon zelf.

Behalve een reader koop je ook de support van het bedrijf. En die is gewoon goed van Amazon.
Natuurlijk kun je de gok wagen met een klein merk maar ik denk dat je een groot fan gaat worden van de Kindle en de support van Amazon als je de stap neemt. Het is niet zoiets als switchen naar de Dark Side :P

Jij als ervaren Calibre gebruiker zal van de ePub conversie weinig merken. Bij het synchroniseren naar de Kindle doet Calibre dat automatisch op de achtergrond. Of je moet je PC een nachtje of 2 flink laten stampen op je hele collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:55:
.............. maar ik vind dat je het ook kan overdrijven.
Ik heb er 2, dus voor ruim 300 euro betaald waar meer dan de helft van de functies van uit valt en dat noem je dan overdrijven,met alle respect maar da's wel een hele domme opmerking, en je hebt duidelijk een ding niet goed gelezen,in een heleboel gevallen gaat de reader ook flippen en als een gek bladeren.
Dan is het geen kwestie meer van ga maar even met de hardware knop door.
Je vergeet nog een paar dingetjes: Je kan dan dus ook geen notities meer maken,niet naar wikipedia toe,geen woordenboek raadplegen,want al die dingen activeer je via het touchscreen en dat is nu juist wat deze reader extra biedt.
Zelfs uitzetten gaat niet,want hij vraagt om een bevestiging.
80% van de functies die je hebt,ben je kwijt,je kan niet meer zoomen,geen ander lettertype,geen bookmark meer plaatsen,helemaal niets.
Resetten kan,maar dan ben je kwijt waar je was gebleven en dan moet je de hele tijd met een paperclip gaan rondlopen.
Dus overdrijven,nee dat doe ik beslist niet .
Bovendien als je zo luchtig doet over het uitvallen van al die functies, waarom koop je hem dan zelf,dan had de simpelste reader voor jou al genoeg geweest,aangezien je de rest toch niet nodig hebt..en wat als ie gaat flippen bij de een na laatste bladzijde, dan kan je geen nieuw boek meer kiezen, sorry maar denk eerst even na voordat je zo'n opmerking plaatst of koop een echt boek.
@Lukaon, ik zou best over willen naar een Kindle, zoals al eerder gezegd,ik ben niet merkvast,maar ik zit hier met 3 apparaten gebonden aan epub,dan moet ik er meerdere bibliotheken op na gaan houden.
Als de Kindle epub zou ondersteunen,zou ik dat beslist overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:46:
[...]
@Lukaon, ik zou best over willen naar een Kindle, zoals al eerder gezegd,ik ben niet merkvast,maar ik zit hier met 3 apparaten gebonden aan epub,dan moet ik er meerdere bibliotheken op na gaan houden.
Ik verondertsel dat je Callibre gebruikt, dan maakt dat toch helemaal nix meer uit. Dat omzetten doet het proggie toch zelf wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:05:
[...]

Ik verondertsel dat je Callibre gebruikt, dan maakt dat toch helemaal nix meer uit. Dat omzetten doet het proggie toch zelf wel?
Ik weet niet of dat per reader kan, ik heb mijn profiel nu staan op Sony,maar er liggen ook Bebooks.
Zoals gezegd, ik maak zelf epubs en wil de mogelijkheid hebben om al lezende fouten te markeren.
Aangezien ik niet verwacht dat Sony de fout snel zal fixen,wacht ik een maand en probeer ik 2 stuks Kindle touch hierheen te krijgen,tegen die tijd vraag ik wel aan iemand hoe ik dat het best kan doen.
Ik neem aan dat de meeste Kindle bezitters Mobi als uitvoer nemen ? dan moet ik me daar maar eens in gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:46:
[...]
.
Je kunt 1 bibliotheek aanhouden, per titel plaats Calibre er gewoon een mobi format ernaast.
Bij het connecten kies je pas welke reader je wilt gebruiken, zie ook deze link.
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=121687

Calibre is echt een wereldprogramma, ik ga de maker toch maar eens een donatie schenken!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:23:
[...]
Ik neem aan dat de meeste Kindle bezitters Mobi als uitvoer nemen ? dan moet ik me daar maar eens in gaan verdiepen.
Geen idee. Ik heb een kindle en Calibre en dan laat ik alles aan dat proggie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:53:
[...]

Je kunt 1 bibliotheek aanhouden, per titel plaats Calibre er gewoon een mobi format ernaast.
Bij het connecten kies je pas welke reader je wilt gebruiken, zie ook deze link.
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=121687

Calibre is echt een wereldprogramma, ik ga de maker toch maar eens een donatie schenken!
Dan ga ik toch echt voor de touch zodra ie er is, ik neem aan dat dat vanzelf wel in dit topic te staan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 08:59:
Ik heb gister mijn nook gehad...maar kreeg hem meteen al niet aan...bleef op dat mannetje staan..toen ik hem via de usb kabel aansloot op de computer kwam hij ophet scherm ' if you want to use your nook and continue charging, please choose eject or unmount blablabla' daar blijft hij op staat wat je ook doet. Hij laad niet en ik kan hem ook niet aan of uit zetten of resetten..helemaal niets doet het. Hij is bevroren en blijft zo staan.
Iemand bekend met dit probleem en enig idee wat ik kan doen??

zou het anders zijn als ik hem via het stopcontact op zou laden? (dan moet ik even een lader regelen namelijk wnat er zit nu een amerikaanse lader bij.
Ik zou 'm eerst een nachtje opladen. Daarna proberen te resetten door de power-knop aan de achterzijde 20-30 seconden in te drukken. Misschien moet je dat een paar keer achter elkaar doen voordat het apparaat daadwerkelijk tot een reset komt.
Weet je zeker dat je GEEN microsd-kaart in de Nook hebt zitten? Ik heb wel 'ns gehoord dat de Nook de eerste keer niet opstart wanneer er al een microsd in is gestoken. Die moet je er dus later pas in plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:53:
Heb ik laatst ook gedaan, doe dat meestal niet zo snel, maar heb hem laatst een bedrag gegeven, vind het ook wel grappig en leuk dat hij van de donaties kan leven. Dat verwacht je niet dat je een freeware programma maakt en dat mensen er zo blij mee zijn dat ze je geld geven en je kan stoppen met werken om fulltime eraan te werken en te leven van de giften.

Vind het alleen wat irritant dat er om de week wel 1 of 2 updates zijn (althans zo voelt het). En dat updaten is gewoon niet handig, als hij nu in de nieuwe update een anapassing hierop doet dat calibre zelf kan updaten zonder dat je naar een website moet gaan, calibre moet sluiten, moet updaten en ga zo maar door. Gewoon een melding: er is een update, installeren ja of nee en als je op ja klikt sluit calibre en start hij opnieuw op met de update erin.

Converteren van epub naar mobi duurt trouwens gemiddeld tussen de 30 seconden en 1,5 minuut afhankelijk van hoe snel je pc is. Ik had wel een paar epubs die 20 minuten per stuk duurden, maar die zaten bomvol plaatjes.
Nick39 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:23:
mobi is voor de kindle wat epub voor de sony is, de beste keuze dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een degelijke e-reader voor een schappelijk prijsje.

Nu ben ik deze tegengekomen op het internet http://www.hipstreetonlin...-definition-media-player/ via Groupon (zo'n website met kortingen). Helaas hebben de paar reviews die online stonden mij niet echt weten te overtuigen en ik ben dus tot de conclusie gekomen dat ik beter nog even kan doorzoeken.

Maar aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie (ondanks de geweldig informatieve OP) ben ik nog geen degelijk apparaat tegengekomen voor de prijscategorie waarin ik aan het zoeken ben (€75,- - €125,-).

Mijn belangrijkste eigenschappen zijn:
- het fatsoenlijk lezen van de meest voorkomende bestandsformaten (waaronder .pdf)
- een redelijke accuduur
- een model wat niet na 3 .pdfjes traag en onhandig wordt
- een redelijke opslagcapaciteit (2-4gb is voldoende)

Het accent ligt dus op degelijkheid. Hij zal niet extreem gebruikt worden (memo recorder, html ondersteuning, wifi, camera, microfoon etc is dus allemaal niet nodig).

Hopelijk kan iemand me op een spoor zetten. Een betrouwbaar merk zou ik al op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vuk, het hangt en staat wat met die pdf ondersteuning. Eigenlijk doet alleen de nieuwe sony prs t1 dat goed, maar die zit boven je budget.

Nu weet ik niet wat soort pdfjes dat zijn? Als je pdfjes hebt met 2 kolommen e.d. zal het niet heel fijn lezen op de meeste andere ereaders.

Verder heb je met een ereader met eigenlijk al 512mb al meer dan genoeg ruimte als je er voornamelijk boeken op leest. 4 Gig is echt heel heel veel, lijkt me heel sterk dat je dat ooit nodig gaat hebben.

Als je op www.amazon.com de nieuwe kindle4 bestelt heb je hem voor 118 euro thuis (incl. taxes en alles). Alleen is pdf hierop lezen alleen fijn als het gewoon alleen maar tekst is (maar dat is dus eigenlijk op elke ereader behalve de nieuwe sony niet echt een aanrader).

Ik vermoed dat je bij de meeste merken nu toch nog wel 150 euro kwijt bent, dus kijk eens naar de Kindle4 , je kan in Nederland alleen de versie zonder reclame kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik had al gekeken naar de Kindle 4 maar ik zag dat amazon.co.uk niet naar NL verstuurde. Nu verwijzen ze me door naar amazon.com dus ik zal daar eens rondkijken.

Bedankt voor de informatie mbt het .pdf formaat. Het gaat voornamelijk om tekstbestanden (papers en onderzoeken).

Ik zie op de site van amazon.com dat de 'power supply' niet standaard bij de Kindle 4 zit? Lijkt me wel wenselijk om dat te hebben of is het niet wat ik denk dat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Nick39 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:31:
Zo ziet ie er uit:
http://i.ebayimg.com/t/US...r)qKyVBNiQN7LyVw~~_35.JPG
Helaas ligt de knijpklem wat meer naar achteren,waardoor ie niet zo goed zichtbaar is,
Past dat lekker op een e-book reader ? Klemmetje is wel erg smal ... meer voor een echt boek.
Ik heb deze afgelopen week gekocht in London, maar klemmetje is echt voor een boek bedoeld.
http://www.thatcompanycal...23/Z-Light-LED-Book-Light
De klem van m'n Icarus Lux (wel stuk duurder) is veel breder en 3 ledjes werken ook veel beter dan die ene op een armpje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:08:
Vuk, het hangt en staat wat met die pdf ondersteuning. Eigenlijk doet alleen de nieuwe sony prs t1 dat goed, maar die zit boven je budget.

Nu weet ik niet wat soort pdfjes dat zijn? Als je pdfjes hebt met 2 kolommen e.d. zal het niet heel fijn lezen op de meeste andere ereaders.
De iRiver is redelijk in staat om PDF's te weergeven. Door de hoge resolutie zijn de kleine letter goed te lezen, maar je kunt er ook voor kiezen om de reader te kantelen, dan heb je in principe bijna de breedte van een A4 en zijn A4 PDF's behoorlijk goed te lezen (hij deelt de pages in 2en).

Daarnaast kan de iRiver ook redelijk "reflowen". Hij zal dan de tekst uit de PDF halen en het boek dus als "platte tekst" tonen. Dit werkt redelijk goed, soms staat een plaatje op een rare plek, maar dat is meestal te wijten aan de opmaak van de PDF.

PDF support is dan een van de dingen die behoorlijk goed is aan de firmware van de iRiver :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de kindle fire is dit in de maak _/-\o_

link

En het komt ook beschikbaar voor de kindle4 en kindle4touch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goner schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:17:
[...]

Past dat lekker op een e-book reader ? Klemmetje is wel erg smal ... meer voor een echt boek.
Ik heb deze afgelopen week gekocht in London, maar klemmetje is echt voor een boek bedoeld.
http://www.thatcompanycal...23/Z-Light-LED-Book-Light
De klem van m'n Icarus Lux (wel stuk duurder) is veel breder en 3 ledjes werken ook veel beter dan die ene op een armpje ...
Nee die van de action/blokker is echt een behoorlijke knijper en heeft 3 leds met een draaibare kop.
Die van de icarus is natuurlijk een stuk mooier,maar daar is de prijs ook wel naar,het voordeel van het blokker lampje is dat hij uit 2 delen bestaat, de klem of naar keuze de clip, en daaraan is een houder bevestigd waarin het echte lampje schuift, hoever je hem schuift,maak je zelf uit en zo kun je de lichtverdeling stellen.
Maar het blijft altijd een hulpmiddel,het beste blijft een nachtlampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de 650 nadeel roepers:
De nieuwste PRS plus is in het Nederlands, heeft een functie om het per ongeluk aanroepen van het woordenboek uit te zetten en heeft een functie om het touchscreen uit te zetten tijdens het lezen van een boek.
Bye mugjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:18:
[...]

Vind het alleen wat irritant dat er om de week wel 1 of 2 updates zijn (althans zo voelt het). En dat updaten is gewoon niet handig, als hij nu in de nieuwe update een anapassing hierop doet dat calibre zelf kan updaten zonder dat je naar een website moet gaan, calibre moet sluiten, moet updaten en ga zo maar door. Gewoon een melding: er is een update, installeren ja of nee en als je op ja klikt sluit calibre en start hij opnieuw op met de update erin.
Calibre wordt iedere vrijdag ge-update. Dat is standaard. Maar je hoeft dat natuurlijk niet te doen. Ik doe het vaak maar eens per maand. Of er moet echt iets leuks bij zitten.
Automatisch kan hij het niet omdat hij vast zit aan aan verschillende operating systemen. Die willen iedere keer wat anders. En dan moet hij dat weer bij gaan houden. Als hij de Apple en Linux zou dumpen zou het een stuk beter gaan. Maar dat wil hij niet. En dat begrijp ik ook wel weer

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carlob schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:43:
[...]

Ik zou 'm eerst een nachtje opladen. Daarna proberen te resetten door de power-knop aan de achterzijde 20-30 seconden in te drukken. Misschien moet je dat een paar keer achter elkaar doen voordat het apparaat daadwerkelijk tot een reset komt.
Weet je zeker dat je GEEN microsd-kaart in de Nook hebt zitten? Ik heb wel 'ns gehoord dat de Nook de eerste keer niet opstart wanneer er al een microsd in is gestoken. Die moet je er dus later pas in plaatsen...
het is de nook first edition..er zit geen knop aan de achterzijde...er zit geen microsd kaart in.
er zit wel zo'n 3g kaartje in...een soort sim kaartje..
maar goed ik heb hem nu aangesloten op het stopcontact..en hij gaat nu wel aan..althans..hij staat op slaapstand..ik kan hem verder niet aan krijgen..hij zegt dat hij dus op slaapstand staat en dat ik op de powerknop moet drukken om hem aan te krijgen maar dat doet hij niet dan gaat hij aan en uit..wellicht moet hij echt even een paar uur opladen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij heeft de hele dag in het stop contact gezeten..en nog steeds doet hij helemaal niets.. hij gaat allen maar aan en uit en blijft op de screensaver staan.. soms gaat hij vanzelf aan en uit...
mijn man is er echt niet vrolijk van..hebben hem via ebay gekocht...zou in perfecte staat zijn... weet ook niet wat voor stappen ik kan ondernemen ofzo..iemand hier enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Eerste stap is altijd contact opnemen met de verkoper.

Wie weet is het gewoon een eerlijk persoon en neemt hij het ding terug. Dat kan maar zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is inmiddels een verzameltopic voor van alles en nog wat, en heeft weinig meer met daadwerkelijk het posten van ervaringen te maken. Omdat we nu een aantal losse topics hebben, en het GoT-beleid is om niet alles in één groot topic te dumpen, doe ik hier een slotje op. Voor de e-readers die geen topic hebben, kan natuurlijk eentje aangemaakt worden.

We gaan tzt kijken hoe we de informatie in de topicstart in een FAQ-vorm kunnen gieten.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.