Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:23: Om je een idee te geven.... zo'n TÜV, of UL (Kema bestaat niet meer en heet nu Dekra) keuring te laten doen betaal je tussen de 10.000 en 20.000 euro éénmalig voor een type goedkeur van een type product
Tenzij op dat moment blijkt dat je product niet door de keuring komt en je hem moet redesignen. Dat gevoel bekruipt me hier een beetje, de US versie is een wall-mount terwijl de EU versie een draad heeft. Misschien is de wall-mount afgekeurd en moesten ze een nieuwe versie maken met een draadje. Dan lopen de kosten op want dan is het niet meer 1x aftikken maar ook nog nieuw ontwerp, nieuwe mallen, nieuwe verpakking enz. Dat zou ook betekenen dat het oorspronkelijke ontwerp niet zo veilig was dat het door TÜV of UL kon worden geaccepteerd en ook niet eenvoudig kon worden aangepast.

Is natuurlijk speculatie maar zou de hoge prijs kunnen verklaren. Dat impliceert een ontwerp blunder waarvan de kosten nu doorwerken in het product. En als het alleen voor NL en DL is dan zal het volume ook niet al te hoog zijn waardoor de extra kosten extra doorwerken in de kostprijs. Niet op de markt brengen is ook geen optie want je kan het als Sony niet maken een apparaat te leveren waar je geen lader bij kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:56
Vandaag heb ik van een collega een Bookeen Cybook Orizon meegekregen om wat boeken op te zetten. Ik doe een scan binnen dit topic: geen enkel resultaat! Hij is gewoon bij Bol te koop dus het is geen grijze import. Iemand ervaringen met deze reader? Ik heb nu niet veel tijd om er mee te spelen, eerste indruk is wat flets scherm (SiPix e-paper), maar wel weer bluetooth, wifi en zelfs multitouch waarvan ik dacht dat de nieuwe Sony de eerste werd! Font groter maken gaat nu dus met twee vingers in de neus en twee op het scherm :).

Als ik vanavond nog tijd heb meer over dit apparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Als vuistregel kun je stellen dat alle adapters die licht aanvoelen qua gewicht, alles aankunnen tussen de 80V en 250 V en inderdaad alle frequenties tussen 40 en 70 Hz.
Dat zijn namelijk switching power supplies, dus geen transformator.
Is veel goedkoper te maken en ze werken door de wisselspanning eerst tot gelijkspanning te maken van een paar-100 V en die dan om te zetten via een veel hogere frequentie naar een lage spanning.
De schakel-frequentie zit dan meestal tussen de 20 - 100 kHz.
Voordeel is dus dat je heel flexibel bent in de toepasbaarheid wereldwijd.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
TD-er schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:00:
Dat zijn namelijk switching power supplies, dus geen transformator.
Wel een transformator, maar een hele kleine. Omzetten van spanning via een transformator gaat bij hoge frequenties veel efficiënter waardoor die transformator super klein kan zijn. Omdat er nauwelijks ijzer en koper in zit zijn ze zo licht.

Door massa productie zijn de voedingen zeer goed en goedkoop te maken. Bij prijzen boven de € 10 voor een standaard 5 of 12 volt adapter die 1 á 2 ampère kan leveren moet je denk ik al snel denken aan subsidiëring van het merk en niet de kostprijs.
TD-er schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:00:
Voordeel is dus dat je heel flexibel bent in de toepasbaarheid wereldwijd.
Alleen jammer van die stekkers. In Europa hebben de platte Euro stekker die gelukkig in de meeste Euro landen bruikbaar is, maar ja zal maar in Engeland wonen, hiermee wil je toch niet over straat::
Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQiThQcMjFihuSa9nDGoF22LQjI_-quNCFI5IAZckq15y6cwaoH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hmm dat is ook wel een heel lomp voorbeeld, die UK-stekker.
Maar de aarde-pin is op jouw plaatje plastic, dus die zou kunnen vervallen.
Ik heb ook wel een apparaat-stekker een keer bij een apparaat gekregen met een UK-stekker en dat was alleen die 2 platte stukken. Dat zou dus amper groter zijn dan een normale platte eurostekker.

Maar inderdaad knap triest dat inmiddels bijna alles wel wereldwijd gestandaardiseerd is, behalve de netstekkers. D'r is weinig zo divers.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Die aarde-pin van plastic is nodig omdat veel wandcontactdozen in de UK voorzien zijn van kinderbeveiliging. De aarde-pin is langer en drukt een palletje opzij waardoor de spanningsvoerende openingen geopend worden.

Ik nam vroeger altijd een verloopstekker mee naar de UK. Tegenwoordig kijk ik of mijn apparatuur van een eurostekker voorzien is (twee pennen) en neem een spanningszoekertje mee. Spanningszoeker steek ik in het gat voor de aarde-pin en dan kan zo de eurostekker er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:47:
Maar inderdaad knap triest dat inmiddels bijna alles wel wereldwijd gestandaardiseerd is, behalve de netstekkers. D'r is weinig zo divers.
Valt toch eigenlijk wel mee?
Wereldwijd zijn er maar drie soorten stekkers volgens mij. De eurostekker (met en zonder randaarde), de Amerikaanse stekker met die hele dunne platte pootjes, en de UK versie met dikke vierkante poten en de al dan niet plastic safety pin of aardpin.
Ook device recepticals zijn er volgens mij maar in drie soorten, te weten het "achtje" twee ronde pennen met een 8-vormige opening, de echte euro kabel entry met drie vierkante pennen in een driehoek gevalt in een vierkante opening met twee schuine kanten aan de bovenzijde, en de berichte laptopvoeding entry, met het 8-vormige deel met een derde rondje voor de aarde erboven.

Qua spanningen en frequenties valt het eigenlijk ook nog wel mee, want als je schepen even niet meerekend begin je met 100V/60Hz in een deel van Japan, via 110V/60hz in het grootste deel van Azie en USA, en zitten de Europeanen gemiddeld op 230V/50Hz, op de Engelsen na die ook nog 240V schijnen te hebben :P

Moderne switching power supplies hebben door de bank genomen geen enkele moeite met het wereldwijde aanbod, en alleen de variatie in stekkers blijft een dingetje voor een handelsreiziger als is, dus altijd een reisadapter bij je hebben van een degelijk soort :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:09:
Valt toch eigenlijk wel mee?
Wereldwijd zijn er maar drie soorten stekkers volgens mij. De eurostekker (met en zonder randaarde), de Amerikaanse stekker met die hele dunne platte pootjes, en de UK versie met dikke vierkante poten en de al dan niet plastic safety pin of aardpin.
Dacht het niet hoor...
Afbeeldingslocatie: http://www.testequipmentconnection.net/newsletters/images/dnet_images/world-electrical-plugs-chart.jpg
De euro stekker (E (French) in dit plaatje) is eigenlijk een verbazend knap ding, die is zo gemaakt dat hij in de meeste eurolanden past. Dus precies een compromis pen afstand en pen dikte. Die met randaarde is al een stuk wat minder compatibel maar ook daar zijn wat foefjes uit gehaald zodat het in elk geval werkt met contactdozen met rand aarde of aarde met een pen.

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/AC_power_plugs_and_sockets

[ Voor 4% gewijzigd door pe1dnn op 31-08-2011 23:43 ]

• TD-er
pe1dnn schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:36:
[...]

De euro stekker (E (French) in dit plaatje) is eigenlijk een verbazend knap ding, die is zo gemaakt dat hij in de meeste eurolanden past. Dus precies een compromis pen afstand en pen dikte. [...]
Die eurostekker past ook in de stopcontacten in Argentinië, maar krijg 'm er dan maar weer eens uit.
Die stopcontacten lijken heel erg op C of D, maar dan in het midden van de streepjes een rondje.

In Taiwan is het helemaal leuk. Daar heb je soms de stopcontacten met 220V en 110V naast elkaar zitten aan de muur. Leuk als je je reistrafo in het donker wilt insteken :)

• WaterFire
Oke, er zijn veel stekkers en die van Sony is duur. Moving on?

Verwijderd

pe1dnn schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:36:
[...]

Dacht het niet hoor...
[afbeelding]
De euro stekker (E (French) in dit plaatje) is eigenlijk een verbazend knap ding, die is zo gemaakt dat hij in de meeste eurolanden past. Dus precies een compromis pen afstand en pen dikte. Die met randaarde is al een stuk wat minder compatibel maar ook daar zijn wat foefjes uit gehaald zodat het in elk geval werkt met contactdozen met rand aarde of aarde met een pen.

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/AC_power_plugs_and_sockets
Oeps... volgens mij kom ik alleen in echte landen :P
Zijn er inderdaad een bergje meer :)

• StefkeDB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-08-2023
Je kan de PRS-T1 nu reserveren voor 155 € hier in België. Zal in Nederland ook wel kunnen, denk ik. http://www.sony.be/lang/nl/hub/reader-ebook

• WaterFire
StefkeDB schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:34:
Je kan de PRS-T1 nu reserveren voor 155 € hier in België. Zal in Nederland ook wel kunnen, denk ik. http://www.sony.be/lang/nl/hub/reader-ebook
Wow, de versie in Belgie heeft twéé aanraakschermen in de reader zitten! _/-\o_
(flauw, in Nederland ook volgens Sony.nl)

Maar ook:
's Werelds lichtste nieuwe eBook Reader met een beeldformaat (diagonaal) van 15,2 cm (6 inch) is vanaf 31 augustus 2011 verkrijgbaar in de winkels

[ Voor 23% gewijzigd door WaterFire op 01-09-2011 08:43 ]

• CyberKieken
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05-2024
Hmm, ik wou mezelf voor mijn verjaardag binnenkort een kindle kado doen, maar de prs-t1 ziet er ook niet slecht uit; en een mooie prijs. Maakt het allemaal wel wat moeilijker om te kiezen...
Alleen wel jammer dat er geen fysieke knoppen aan de zijkant zitten om mee te bladeren (of heb ik die gemist?)

edit: Na deze release van Sony zal het imho wel niet lang meer duren voor Amazon een aankondiging doet... Dat kan de keuze alleen maar moeilijker maken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door CyberKieken op 01-09-2011 08:53 ]

Verwijderd

CyberKieken schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:51:
edit: Na deze release van Sony zal het imho wel niet lang meer duren voor Amazon een aankondiging doet... Dat kan de keuze alleen maar moeilijker maken ;)
Dat ligt er een beetje aan waarmee Amazon op de proppen komt.... Is dat een echte e-Ink opvolger van de Kindle 3, of is het een eigen tablet (iPad knock-off) met Android erop en een LCD scherm?

De leeservaring van e-ink heb ik tot nu toe nog op geen enkel type lcd scherm zien evenaren, dus mocht het een Android tablet worden dan vrees ik dat dat ding snel op de hoop cheap Chinees spul terecht gaat komen en niet als serieuze e-reader met bijbehorende schermtechnologie en software gezien gaat worden door de toch wel serieuze readergemeenschappen wereldwijd.

Zoals er nog steeds mensen ouderwets dooie bomen versies van boeken lezen vanwege de geur en het gevoel van papier, zo zijn er inmiddels ook een generatie e-readergebruikers die zweren bij de rust van e-ink en alles wat lcd en backlit is vervloeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 09:33 ]

Verwijderd

CyberKieken schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:51:
Alleen wel jammer dat er geen fysieke knoppen aan de zijkant zitten om mee te bladeren (of heb ik die gemist?)
Die heeft de sony nooit gehad, maar dat werkt in de praktijk ook niet fijn omdat je vingers achterop het apparaat zitten als je leest en niet aan de zijkant (omdat ze zo dun zijn).

• CyberKieken
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:31:
[...]

Dat ligt er een beetje aan waarmee Amazon op de proppen komt.... Is dat een echte e-Ink opvolger van de Kindle 3, of is het een eigen tablet (iPad knock-off) met Android erop en een LCD scherm?

...knip...
Als het gaat over een eigen tablet, dan ben ik sowieso niet geinteresseerd. Maar ik verwacht eigenlijk nog wel een kindle 4 met e-ink en evt touchscreen. (3G & whispersync lijkt me ook super, ga binnenkort weer naar Australie en dan is het gewoon enorm handig als je niet op zoek moet naar wifi)
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:39:
[...]

Die heeft de sony nooit gehad, maar dat werkt in de praktijk ook niet fijn omdat je vingers achterop het apparaat zitten als je leest en niet aan de zijkant (omdat ze zo dun zijn).
Dat wist ik dus niet, maar mij leek het net fijn om ze zo gepositioneerd te hebben dat je duim erop rust tijdens het lezen (zo heb ik toch vaak een echt boek vast ;) )

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:24
StefkeDB schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:34:
http://www.bol.com/nl/p/e...00000011652494/index.html

Hollanders zijn 5 euro goedkoper uit. ;)

• StefkeDB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-08-2023
Verschil in BTW, nietwaar.

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 19:52
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:39:
[...]

Persoonlijk hou ik juist wel van de fysieke knoppen aan de zijkant. Tenminste, als je met zijkant de bezel bedoeld om het scherm heen. De Nook Touch heeft daar knoppen zitten en ik kan de reader met 1 hand vasthouden en puur door druk van mn duim bladeren...

Edit: zie nu je opmerking "omdat ze zo dun zijn" dus gok dat je het over andere zijkant hebt....

[ Voor 8% gewijzigd door Delirius op 01-09-2011 11:42 ]

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Wat zijn eigenlijk jullie ervaringen van een 6" beeldscherm tegenover de papieren boeken? Ik denk namelijk al een hele tijd over een device waarmee ik mijn e-books kan lezen en zit dus alle opties te onderzoeken.

Ik zou namelijk wel graag in het zonnetje mijn boek willen lezen, dus eigenlijk vallen daarmee de tablets weg met hun glanzende beeldschermen en kom ik uit bij de E-Ink technologie. Mijn Motorola Milestone vind ik veel te klein om e-books op te lezen.
Nu ben ik ook langs de Mediamarkt en BCC geweest om puur eens te kijken naar de verschillende beeldschermen en 6" ziet er zo klein uit, maar kan natuurlijk heel anders uitvallen. Ik heb op een papier 6" t/m 9" uitgetekend en vergeleken met bijvoorbeeld een hardcover Harry Potter boek (zonder de marges in het boek natuurlijk) en kwam daarbij tot de conclusie dat 8" dan wel het minimum zou moeten zijn. Alleen heb ik dus helemaal geen ervaring hoe een e-book uitvalt op een eReader.
Verder wordt hij voornamelijk gebruikt als eReader voor boeken en/of kranten en niet om notities op te maken. Ook zou ik graag zelf mijn e-books erop willen zetten en die zijn voornamelijk in ePub, dus zou ik ook graag 1 willen hebben die dit formaat dus ondersteund.
Budget is maximaal 200 euro, want ik zou dan ook een tablet voor ernaast willen hebben voor games, browsen, films, mail, remote voor XBMC en die zijn ook al niet goedkoop :P

Wat raden jullie mij aan en wat zijn jullie ervaringen dus met het beeldschermformaat? Want als 6" goed bevalt dan is dat binnen mijn budget wel te doen, 7" wordt al moeilijker en 8" kan ik momenteel wel vergeten.

Nieuw, nu met Twitter

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

xxfile schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:32:
Wat zijn eigenlijk jullie ervaringen van een 6" beeldscherm tegenover de papieren boeken? Ik denk namelijk al een hele tijd over een device waarmee ik mijn e-books kan lezen en zit dus alle opties te onderzoeken.
Ligt er aan wat je wilt lezen, ebooks zijn redelijk goed te reflowen waardoor de tekst zich aanpast aan je scherm. In eerste instantie dacht ik ook dat 6" te klein zou zijn, ik had in de winkel al een paar keer een 6" in mijn handen gehad en vond het redelijk. Toen ik later de 6" ging uitteken en op een normaal boek legde schrok ik wel een beetje van het verschil. Vooral ook omdat ik PDF's wil lezen (die flowen wat lastiger).

Uiteindelijk valt het reuze mee (heb de iRiver Story HD), zeker ook omdat er een toetsenbord op zit waardoor het ding wat groter lijkt. Ik heb al een aantal boekjes gelezen en vind het prettig lezen. Je hebt niet het idee dat je ruimte/tekst mist. Je moet misschien een keertje extra van pagina wisselen per hoofdstuk, maar de voordelen wegen zwaarder (tekst vergroten HEERLIJK als je leest met slechter licht enz). Voor "normale" leesboeken is 6" meer dan genoeg. Zelfs met grote letters heb ik niet het gevoel ontzettend vaak te moeten bladeren. Zelfs PDF is goed te lezen (mitst de letters niet te klein zijn), soms moet je even de reader kantelen (naar landscape) om te zorgen dat hij de pagina in 2 delen toont zodat het wat beter leesbaar is, maar tot nu toe is het goed te doen (sommige PDFs reflowen overigens ook redelijk).

Ik heb tot op heden geen spijt van de aankoop, tenminste niet van het feit dat ik een ebook gekocht heb, over de iRiver Story ben ik nog niet helemaal tevreden, maar dat is een ander verhaal.

Overigens heb ik de afgelopen week zelf Harry Potter uitgelezen op het ebook (was al een eind in het echte boek en ben toen overgeschakeld) en dat ging prima :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Overigens is op engadget nog wat meer informatie te vinden van de nieuwe Sony readers:
http://www.engadget.com/2...-sony-reader-wi-fi-video/ Hands on
http://www.engadget.com/2...lightest-6-inch-e-reader/ Persbericht+ melding dat onder de reader zowaar een Android schuilt!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
@xxfile

Kun je niet op enkele of meerdere e-readers een stukje lezen. De Sony prs-650 heb ik bijvoorbeeld meerdere malen kunnen gebruiken als test exemplaar in de mediamarkt. Kleiner scherm formaat zal niks anders betekenen dan iets vaker de pagina te moeten omslaan '-) De lettergrootte kun je namelijk aanpassen.
Ik heb er 2 besteld maar de levering is pas per 19 oktober.
Op Engadget spreekt men trouwens nog steeds over een infra rood touchscreen en niet over een capasitive scherm zoals hier geopperd werd.

De lader wordt nu aangeboden voor 29,95 en aan de foto's zie ik nu al dat de huidige hoes niet gaat passen, ik ga niet weer 34 euro betalen dus ik ga wel iets creatiefs er mee proberen.
Wat ik me wel afvraag, wat zit er onder dat luikje.. de stylus ?

http://www.blogcdn.com/ww...008-06-1117-24-24gall.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Nick39 op 01-09-2011 20:12 ]

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Helaas is de MM hier bezig met verbouwen, dus hadden ze er maar 2 staan. De BCC had er ook maar 2. Ow ja, ook nog langs de kijkshop geweest voor formaten, maar die kun je helaas niet in de hand houden.
En wat me nu ook te binnen schiet: bij de MM zeiden ze dat er maar zo weinig eReaders waren, omdat mensen massaal overstapten op de tablets en daarom waren ze niet meer zo in trek 8)7
Volgens mij zijn de eReaders juist weer in opkomst juist omdat ze op de tablets niet goed te lezen zijn :)

Morgen maar weer eens langs de MM, misschien zijn ze nu klaar met verbouwen en hebben ze er al iets meer staan.

[ Voor 10% gewijzigd door xxfile op 01-09-2011 19:43 ]

Nieuw, nu met Twitter

• Cyleo
Nick39 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:38:
[...]

Ik heb er 2 besteld maar de levering is pas per 19 oktober.
Op Engadget spreekt men trouwens nog steeds over een infra rood touchscreen en niet over een capasitive scherm zoals hier geopperd werd.

De lader wordt nu aangeboden voor 29,95 en aan de foto's zie ik nu al dat de huidige hoes niet gaat passen, ik ga niet weer 34 euro betalen dus ik ga wel iets creatiefs er mee proberen.

http://www.blogcdn.com/ww...008-06-1117-24-24gall.jpg
Onder het luikje met microsd? Daar zit denk ik een microsd slot :P

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:24
Nick39 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:38:

Een vliegenmepper? ;)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

xxfile schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:40:
Helaas is de MM hier bezig met verbouwen, dus hadden ze er maar 2 staan. De BCC had er ook maar 2. Ow ja, ook nog langs de kijkshop geweest voor formaten, maar die kun je helaas niet in de hand houden.
En wat me nu ook te binnen schiet: bij de MM zeiden ze dat er maar zo weinig eReaders waren, omdat mensen massaal overstapten op de tablets en daarom waren ze niet meer zo in trek 8)7
Volgens mij zijn de eReaders juist weer in opkomst juist omdat ze op de tablets niet goed te lezen zijn :)

Morgen maar weer eens langs de MM, misschien zijn ze nu klaar met verbouwen en hebben ze er al iets meer staan.
Als er in je buurt een sylexyz zit kun je daar ook eens kijken, die in 's-Hertogenbosch had diverse modellen liggen. Dat was voor het eerst dat ik er eentje vast had. Mogelijk dat andere (grotere) boekhandels ze ook wel hebben. Daarnaast kun je bij een Dixons misschien ook nog wat vinden (maar dat is vaak net als bij de kijkshop achter glas).

Als je iemand kent die een Makro pas heeft, daar zou je ook kunnen kijken, daar staan er meestal ook een aantal, maar die staan niet aan geloof ik.

Een laatste optie zou zijn om bijvoorbeeld bij de Wehkamp zo'n apparaat te bestellen en even te kijken hoe het zich gedraagt. Zover ik weet kun je bijna alle apparaten terugsturen als het niet bevalt (koop op afstand). Zelf vind ik het geen nette actie, maar het is een mogelijkheid.

Over wat er populairder is verschilt de mening ook van persoon tot persoon. De een ziet een toename in tables en een ander de terugkomst van de ereader vanwege de minder prettige schermen in tablets. Het is net wat je wilt. Voor 100 ~ 150 euro is het nog al aantrekkelijk om een apparaat te kopen met als doel het lezen van een boek. Wordt het duurder dan wil men extra zaken en komt men op een tablet. Het publiek van een ereader is anders dan het publiek van een tablet. Een tablet spreekt meer bezoekers van de MM aan waarschijnlijk, vandaar dat zij een terugloop zien. Het publiek is lezers en niet gadget freaks :D

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Cyleo schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:30:
[...]

Onder het luikje met microsd? Daar zit denk ik een microsd slot :P
Ik wist dat ik slechter begon te zien,maar ik heb het er echt niet uit kunnen halen dat dat er op stond.
@Sempy _/-\o_

Het model valt me eerlijk gezegd iets tegen... 505, 600,650 allemaal aan en uit schakelaar bovenaan, nu onderaan.
De hoezen van elk 35 euro per stuk,passen steeds niet onderling... lader voor de 505 en 600 past niet in de 650..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberKieken schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:12:
[...]

Als het gaat over een eigen tablet, dan ben ik sowieso niet geinteresseerd. Maar ik verwacht eigenlijk nog wel een kindle 4 met e-ink en evt touchscreen. (3G & whispersync lijkt me ook super, ga binnenkort weer naar Australie en dan is het gewoon enorm handig als je niet op zoek moet naar wifi)
Ik heb de DX met 3G (die heeft namelijk geen wifi) en dat werkt prima, mits je je beperkt tot Amazon en wikipedia.
Aangezien er een AT&T simkaart inzit en Amazon voor de roamingkosten opdraait als je zou internetten, is dat in de toch al experimentele browser dichtgetimmerd.

De truc om het open te krijgen heb ik in dit draadje inmiddels meermaals laten vallen, echter dan schendt je wel de overeenkomst met amazon en riskeer je blokkeren van je account en/of roamingkosten doorberekend via je credit card.
In de USA zijn geen restricties op internet op de DX en Kindle 3 3G versies, voor Australie wellicht wel, maar in ieder geval is amazon en whispernet in 100+ landen kostenloos te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:59:
[...]
De hoezen van elk 35 euro per stuk,passen steeds niet onderling... lader voor de 505 en 600 past niet in de 650..
Van de hoezen kan ik me iets voorstellen dat ze niet onderling passen, maar zoiets universeels als een lader zou toch inmiddels wel cross compatible moeten zijn of zelfs universeel? Valt me tegen van zo'n gerenommeerd merk ;)

Inmiddels is 80% van alle mobiele hardware bij mij thuis voorzien van micro usb of mini usb als laadpoort, dus zwerven er her en der USB laders en worden de diverse portable spullen slechts bij toeval met hun "eigen" lader opgeladen. In de meeste familieauto's ligt gewoon een USB sigaren aansteker ladertje voor de diverse telefoons (en we wisselen nogal eens onderling van auto, dus is dat wel handig).

Lang leve standardisering ... (ik baal er ook van dat mijn Asus eee pad transformer niet via een normale stekker USB lader snel wil laden, vanwege de hogere spanning die uit de propriety lader komt.)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Van de hoezen kan ik me iets voorstellen dat ze niet onderling passen
Ja en nee, ik heb het bijgeleverde neopreen hoesje nog van mijn eerste PRS-600, en daar past de 650, de kindle3 en een bookeen ook prima in. Het steeds een paar mm verplaatsen van de bevestigingen voor de covers is dus echt een bewuste keuze (binnen een merk) vind ik.
Ik had eigenlijk wel van die Dealextreme.com achtige verloopstukjes verwacht inmiddels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WaterFire schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:38:
[...]

Ja en nee, ik heb het bijgeleverde neopreen hoesje nog van mijn eerste PRS-600, en daar past de 650, de kindle3 en een bookeen ook prima in. Het steeds een paar mm verplaatsen van de bevestigingen voor de covers is dus echt een bewuste keuze (binnen een merk) vind ik.
Ik had eigenlijk wel van die Dealextreme.com achtige verloopstukjes verwacht inmiddels..
De nieuwe PRS-1 heeft geen bevestigingspunten meer met die pennetjes, je klikt de reader als het ware in de hoes waardoor hij aan alle kanten wordt vastgehouden.
Zoals een videotape in de hoes zit zeg maar.
Het is dus niet meer zo dat je hem tussen 2 pennetjes stopt waardoor ie al scharnierend in de hoes zit.
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/0/0/5/2/9000000011652500.jpg

Echt duidelijk is ie niet maar onderaan zie je wel dat de onderkant van de reader in een soort uitsparing valt waardoor ie er niet uit valt en je er toch bij kan,kijk je dan goed dan zie je dat de randen van de reader eigenlijk de randen van de hoes zijn.
Die verloopjes zijn er nooit gekomen,heb ze wel zelf gemaakt van hout maar je hangt wel een ding van 250 euro er aan.
De neopreen hoes van de 600 heb ik ook nog maar die is alleen tijdens vervoeren handig,je kan er vrij moeilijk doorheen lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 13:22

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:24:
Inmiddels is 80% van alle mobiele hardware bij mij thuis voorzien van micro usb of mini usb als laadpoort,
Dat is inderdaad wel heel prettig ja ; onze div. MP3 spelers (Sansa, Philips), Yarvik tablet, Icarus e-reader kunnen allemaal met de (Muvit ?) USB charger geladen worden, alleen Creative ligt dwars, voor de Mozaik moest een aparte charger aangeschaft worden ...
Merk wel dat er 1000 en 1500 mAh chargers zijn, maar dat bepaalt alleen hoe snel er geladen wordt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, nu wachten tot 19 oktober, al 5 collega's hier op het werk hebben hem in pre-order staan.
Besteld bij bol.com:
1 x Sony Reader Touch LED Cover met Leeslampje (PRSACL10B) - Zwart - € 49,99
1 x Sony Thuislader (PRSAAC1A) voor Reader Touch (PRST1) - € 29,99
1 x Sony Reader Touch (PRS-T1) - Zwart - € 149,99

Bestelbedrag € 229,97
Verzendkosten € 1,95
Subtotaal € 231,92
Totaalbedrag € 231,92
Wel jammer dat als je kiest om elk onderdeel te laten opsturen zodra het beschikbaar is (in tegenstelling tot alles in 1 keer versturen) of kiest voor ophalen bij een kiala punt je vooruit moet betalen.

Ik ga niet vooruitbetalen, wellicht komt er voor 19 oktober nog info over de nieuwe Kindle. Nu lijkt het mij heel sterk dat Amazon deze Sony kan overtreffen, maar ik houd even een slag om de arm.

Ik krijg in iedergeval geen spijt van deze uitgave en mijn bebook one ereader ga ik aan mijn schoonzus geven die momenteel niet de mogelijkheid heeft een dergelijke uitgave te doen.

Heb er zelf trouwens wel een opladertje bijgedaan voor 30 euro. Ik heb de opladers van de mobiele telefoons beneden liggen en de ereader ligt naast mijn bed. Het leek me wel handig ook op de slaapkamer te kunnen opladen. Kan gelijk de Sony 350 van mijn vrouw ermee opgeladen worden (neem aan dat deze er ook wel op past).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:44:
Zo, nu wachten tot 19 oktober, al 5 collega's hier op het werk hebben hem in pre-order staan.

[...]

Kan gelijk de Sony 350 van mijn vrouw ermee opgeladen worden (neem aan dat deze er ook wel op past).
Die past ja.
Hier hebben ze er in totaal 6 besteld.. hoop dat Bol er genoeg krijgt :p
Ze zijn nu al weer aan het stunten,bestel hem met hoes en 5 boeken en je krijgt weer korting.
En ik krijg vandaag antwoord op de vraag van begin deze week of ik kon pre-orderen:
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 29 augustus 2011.
Het artikel Sony e-reader PRS-T1 is op dit moment nog niet verkrijgbaar. Het is echter mogelijk dat dit artikel in de toekomst wel weer wordt opgenomen in ons assortiment. Voor de laatste informatie hierover raden wij u aan om onze website regelmatig te raadplegen. Wij hebben als klantenservice geen invloed op de beschikbaarheid van artikelen en wij kunnen u derhalve helaas niet meedelen of en wanneer het artikel in ons assortiment wordt opgenomen

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice
www.bol.com
Mocht uw vraag hiermee nog niet voldoende beantwoord zijn dan willen we u vriendelijk vragen om dit aan te geven in antwoord op dit bericht.
Slim daar..

[ Voor 66% gewijzigd door Nick39 op 02-09-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:53:
Die past ja.
Hier hebben ze er in totaal 6 besteld.. hoop dat Bol er genoeg krijgt :p
Ze zijn nu al weer aan het stunten,bestel hem met hoes en 5 boeken en je krijgt weer korting.
Ik heb even naar die boeken gekeken, maar je mocht maar uit een paar titels selecteren en 1 had ik er en de rest vind ik niet zo interessant. Dat heb ik dus maar niet gedaan.

Zelf zit ik nog te twijfelen of ik een microSD kaartje moet kopen. Ik neig naar van wel, maar eigenlijk is 2 GB prima voldoende. Maar een 32 GB kaartje erin en ik kan echt alles wat ik heb erop zetten.
De helpdesk van bol.com is echt heel slecht, ik heb 2 keer over iets anders contact gehad en beide keren konden ze mij niet helpen met een toch wel redelijk normale vraag. Misschien dat het vooral bedoelt is voor problemen met leveringen e.d. ,maar voor meer inhoudelijke vragen heb je niks aan ze. Ze weten gewoon niks of het systeem kan het niet aan.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Met 32GB kan je iedere bladzijde als apart jpg bestand opslaan volgens mij :).
Volgens mij zit er 800mb op de 650 uit mijn hoofd, heb er 500 boeken opstaan (en nog niet vol) waarvan ik er het komende jaar 485 niet ga lezen... Dus 32GB... succes met kiezen!

Cover voor de T1 ziet er eerlijk gezegd wel strak uit...Maak me nou niet aan het twijfelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er nu precie met dat android besturingssysteem aan de hand (zie http://www.engadget.com/2...lightest-6-inch-e-reader/) ?

Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nick39, mag ik je vragen waarom je de Sony PRS-T1 besteld hebt?

IIRC heb je toch al meerdere 6" readers en een tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloth schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:43:
Nick39, mag ik je vragen waarom je de Sony PRS-1 besteld hebt?

Wij hebben er ook meerdere (en een ipad en krijgen nog een ipad van het werk). Maar de economie moet ook gestimuleerd worden door de koop van nieuwe gadgets :P

Mij persoonlijk gaat het om het pearl scherm dat in mijn huidige reader niet zit en wifi wat ik heel erg nodig heb (althans, het is verrekte handig voor mijn gebruik).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:00:
[...]

Ik heb even naar die boeken gekeken, maar je mocht maar uit een paar titels selecteren en 1 had ik er en de rest vind ik niet zo interessant. Dat heb ik dus maar niet gedaan.

Zelf zit ik nog te twijfelen of ik een microSD kaartje moet kopen. Ik neig naar van wel, maar eigenlijk is 2 GB prima voldoende. Maar een 32 GB kaartje erin en ik kan echt alles wat ik heb erop zetten.

[...]
Ik heb 10 stuks 2 GB en heb op elk kaartje de genres gesorteerd, dus scifi op de een, thrillers op de ander,zo maak ik het iets overzichtelijker voor mezelf, volume naam is genre naam.
Vergeet niet dat ie bij een 32 GB die ook allemaal gaat scannen.
Het is ook zonde want hij laadt het boek in het interne geheugen dus een class 6 maakt het niet sneller,alleen duurder.
Plus dat als je het kaartje op de een of andere manier kwijt raakt (de katten hier zijn er lijp op) ben je niet al je boeken in een keer kwijt.
sloth schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:43:
Nick39, mag ik je vragen waarom je de Sony PRS-1 besteld hebt?

Natuurlijk mag je dat vragen,ten eerste heb ik er 2 besteld,omdat ik zoiets heb van als ie bevalt en ik wil een tweede,hij vermoedelijk weer een tijd niet leverbaar is,als ik er 2 heb (voor boven en beneden,zit ik gelijk goed).
Is het niets,gaan ze beiden terug en kost het me niets.
Ten tweede,dat klinkt arrogant maar zo bedoel ik het niet: ik heb het geld ervoor, ik rij geen auto,ik rook niet,ik drink niet,ik geef mijn geld uit aan gadgets.
Ten derde, ik ben weer up to date en denk dat ik voor mijn 650's nog een redelijke prijs kan krijgen gezien de staat waarin ze verkeren.
Netto kost het dus niet zoveel als dat het bruto klinkt.
Op mijn tablets doe ik weer andere dingen en ik vind het leuk firmwares te veranderen,dingen er op te doen die feitelijk niet zouden kunnen,en eerlijk is eerlijk, sommige dingen zie ik op mijn telefoon niet al te best meer.

Vergelijk het met een nieuwe auto,koop elke 2 jaar een nieuwe, dan is de inruilwaarde nog hoog,je hebt nog geen onderhoud,geen APK,en kan je voor betrekkelijk weinig geld altijd in een nieuwe blijven rijden.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:17:
Wat is er nu precie met dat android besturingssysteem aan de hand (zie http://www.engadget.com/2...lightest-6-inch-e-reader/) ?

Weet iemand dat?
Het onderliggend bestuur systeem blijkt android te zijn, in theorie,met een aparte bootloader, als je hem kan rooten, zou je dus een android tablet kunnen maken,en een reader, een soort van Hybride.
Dat kan standaard in mijn laptop ook al, ik kan aangeven of ik op Android wil booten,of op windows 7.
Kan je bij het android deel dan kun je dus ook allemaal leuke apps voor een telefoon of tablet, op je e-reader runnen.
Flash 1.03 zal er dan wel niet op draaien,maar simpele apps,twitter en spelletjes wel, voor de hobby-isten zoals ik weer leuk om te proberen,rekening houdend dat het natuurlijk geen kleur is en dat snelle animaties vermoedelijk ook niet kunnen.

[ Voor 55% gewijzigd door Nick39 op 02-09-2011 15:32 . Reden: Multy reply's in 1 bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Ik ben vandaag langs een paar winkels geweest en bij een boekhandel heb ik ff live met een 6" BeBook Neo kunnen spelen en bladeren. En ik moet zeggen, 6" is helemaal zo gek nog niet \o/ Maar nu zit ik heel erg te twijfelen tussen uit het huidige assortiment zoeken of de nieuwe Sony bij Bol.com, want ik ga 17 september op vakantie en zou dan eigenlijk al wel een mee willen nemen. Maar daarentegen is de nieuwe aangekondigde Sony wel erg mooi om te zien (en Android-based is ook wel aantrekkelijk). Naja, maar eens een (paar) nachtje(s) over slapen dan :P

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xxfile schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:16:
[...]

Ik ben vandaag langs een paar winkels geweest en bij een boekhandel heb ik ff live met een 6" BeBook Neo kunnen spelen en bladeren. En ik moet zeggen, 6" is helemaal zo gek nog niet \o/ Maar nu zit ik heel erg te twijfelen tussen uit het huidige assortiment zoeken of de nieuwe Sony bij Bol.com, want ik ga 17 september op vakantie en zou dan eigenlijk al wel een mee willen nemen. Maar daarentegen is de nieuwe aangekondigde Sony wel erg mooi om te zien (en Android-based is ook wel aantrekkelijk). Naja, maar eens een (paar) nachtje(s) over slapen dan :P
De Bebook Neo heeft zich natuurlijk al wel bewezen en dat kun je van de nieuwe Sony nog niet zeggen.
Android based wil niets zeggen,Android is normaliter niet bereikbaar,voor Google wel handig maar voordat iemand hem gekraakt heeft,afhankelijk van het systeem kan je al weer snel een half jaar verder zijn.
Misschien kan je zo lang er een lenen voor de vakantie en zo je keus nog even uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Nou, het ging me om het beeldscherm en niet specifiek om de BeBook Neo :) Zit nu naar meerdere modellen te kijken in 6" zwart (wel zo rustig aan de ogen als je in de felle zon zit) en misschien vind ik daar al wel 1 tussen wat even mooi is als de nieuwe Sony :)

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:12:
maar simpele apps,twitter en spelletjes wel, voor de hobby-isten zoals ik weer leuk om te proberen,rekening houdend dat het natuurlijk geen kleur is en dat snelle animaties vermoedelijk ook niet kunnen.
:9

Ik denk dat ik een uitstekende keuze gemaakt heb, maar 19 oktober zeg... dat wachten... 2 maanden lang
Persoonlijk heb ik liever die aankondigingen zoals Apple het in het verleden deed. Lieten ze de nieuwe ipod nano zien voor het eerst en de meesterlijke tekst van Steve Jobs: you can buy this now in the stores (hier dus de volgende ochtend) _/-\o_

Maarja, een keer ergens op wachten heeft ook wel wat.
Heeft iemand trouwens al een filmpje gezien van hoe je die letters groter / kleiner maakt met die pinch beweging? Ik zag wel een filmpje op youtube waarin het werd gedaan, maar dan zag je niet hoe het op het scherm eruit zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik ben normaal gesproken niet zo van de 'piano-lak-look' maar dit ziet er toch wel heel erg goed uit, die nieuwe Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Eigenlijk ben ik er al wel over uit. Het wordt de Sony PRS-T1 en dan neem ik op vakantie wel een normaal boek mee, die kan nog prima in de kofferbak mee :)
Helaas zitten er tussen de huidige eReaders niet echt goede alternatieven op deze Sony en dat maandje geduld kan ik wel opbrengen :)

*En besteld/gereserveerd heeft* \o/

[ Voor 6% gewijzigd door xxfile op 02-09-2011 19:40 ]

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Zo, ik doe ook weer mee. Heb de PRS-600 gehad, maar uiteindelijk toch weer verkocht. Nu met de PRS-T1 ga ik het weer eens proberen. Aanbod van boeken is intussen al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:38:
Zo, ik doe ook weer mee. Heb de PRS-600 gehad, maar uiteindelijk toch weer verkocht. Nu met de PRS-T1 ga ik het weer eens proberen. Aanbod van boeken is intussen al een stuk beter.
Ook helaas van slechte boeken..ik had 2 thrillers van een schrijfster en die waren best spannend maar ik had al 90 fouten 3/4 het eerste boek en toen ik even het tweede boek bekeek...brrrr ik scan zelf ook boeken maar dit was zo erbarmelijk gedaan dat ik zoiets had van, dat worden op 2 boeken minstens 200 fouten die ik moet corrigeren,gekeken of BOL ze digitaal had en bijna gillend van plezier ze daar besteld, dan maar 22 euro kwijt,en de scansels gelijk gewist.
In dit geval hebben 2 boeken in het usenet cirquit dus gezorgd voor 2 legale aankopen bij BOL.
Heb er wel weer gelijk de DRM afgehaald omdat ik het princiepe daarvan verafschuw maar het gaat dus niet altijd op dat een boek op internet de schijver geld kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Over de hier aangehaalde Sony PRS-T1: ik wil die straks wel eens in het echt zien. Zeker dat "pearl" E-ink scherm en de reflecties. Persoonlijk heb ik een 600 gehad, maar die teruggestuurd vanwege de reflecties.
Mijn Icarus heeft daar totaal geen last van (heeft geen touchscreen).

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:15:
[...]

Heeft iemand trouwens al een filmpje gezien van hoe je die letters groter / kleiner maakt met die pinch beweging? Ik zag wel een filmpje op youtube waarin het werd gedaan, maar dan zag je niet hoe het op het scherm eruit zag.
Iets als dit ? http://youtu.be/tUmCmK3ADCw?t=58s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin een beetje gek te worden van mijn iriver story hd..ondanks dat ik wel tevreden ben hoe ik er op lees.
maar ik kan er dus maar 3 boeken op lezen dus dat komt uit op zo'n 900 a 1000 pagina's en dan is hij leeg.Ik dacht dat dat ding beloofde om 8000 pagina's te kunnen lezen..

En nu is onze laptop naar de reperatie en hebben we even een andere computer...en die herkent mijn iriver niet..dus kan er geen boeken opplaatsen..
iemand enig idee wat ik zou moeten/kunnen doen? Ik heb eerlijk gezegd ook nog niet bij mijn laptop uitgeprobeerd..heb steeds via een andere laptop mijn boeken opgeladen maar toch..
kan het aan een verouderede windows versie of iets liggen? ik baal hier wel van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 07:22:
Ik begin een beetje gek te worden van mijn iriver story hd..ondanks dat ik wel tevreden ben hoe ik er op lees.
maar ik kan er dus maar 3 boeken op lezen dus dat komt uit op zo'n 900 a 1000 pagina's en dan is hij leeg.Ik dacht dat dat ding beloofde om 8000 pagina's te kunnen lezen..
Dat is al een aantal keren uitgebreid behandeld hier. Die 8000 is een theoretisch getal en slaat alleen op je scherm. Niet op de hele reader. De praktijk, door allerlei oorzaken, is 2-3000,

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 07:22:
En nu is onze laptop naar de reperatie en hebben we even een andere computer...en die herkent mijn iriver niet..dus kan er geen boeken opplaatsen..
Doet die iRiver HD zich dan niet voor als gewone USB drive? Dan kun je toch gewoon zo de boeken er op zetten? Anders kun je natuurlijk nog boeken op een SD kaart zetten en die in de iRiver HD stoppen. Zou toch raar zijn als dat allemaal niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De effectieve capaciteit van je accu lijkt ook af te hangen met hoe je 'm oplaad.
Als je apparaten heel langzaam oplaad, bijvoorbeeld via een apparaat of lader die niet met jouw device kan communiceren over de te leveren laadstroom, dan zit je maar zo op 100 mA max.
Sommige apparaten (zoals mijn HTC Desire lijkt te doen), stoppen het laadproces na X uur, ongeacht hoe vol de accu is.
Stel je hebt een 1000 mAh accu in je apparaat zitten, dan moet je met 100 mA laadstroom toch al snel zo'n 12 - 14 uur laden. Je hebt altijd verliezen bij het laden en er zit vast geen omvormer in die 5V 100mA omzet naar 3.7V 135 mA (oftewel gelijk vermogen), dus laadstroom uit de USB is max de laadstroom naar de accu.

Ik weet niet hoeveel accucapaciteit er in een ereader zit, maar in mijn telefoon zit al zo'n 1500 mAh en in een ereader is veel meer ruimte voor een accu, dus zou maar zo nog een veel grotere accu in kunnen zitten.

Kortom, weet je zeker dat je de ereader wel volledig opgeladen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja ik ga er van uit dat hij opgeladen is zodra die vakjes zeg maar vol zijn. Tot die tijd zegt ie dat hij aan het opladen is en dan is alles zwart.. maar dat duurt dus niet zo lang...denk maar een uurtje ofzo.

heb hem nu op een andere computer er op en nu doet ie het wel...gelukkig! maar hij zag hem dus helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh fantastisch! Die had ik niet gevonden, maar wat werkt dat super zeg. Ik had het veel minder verwacht. Dat zal heel fijn zijn bij het lezen.

Je ziet ook een klein stukje demonstratie van de internetmogelijkheden. Ik hoop wel dat er snel een hack komt waarbij ik de readerstore kan vervangen door een schrijf op mijn (toekomstige) NAS, dan kan ik daar al mijn boeken opzetten en een eigen readerstore bouwen en op die manier nieuwe boeken inladen. Het lijkt me gewoon een kwestie van boeken opslaan, covers en extra info (heb ik al in Calibre) erin krijgen en voila :+
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:33:
nouja ik ga er van uit dat hij opgeladen is zodra die vakjes zeg maar vol zijn. Tot die tijd zegt ie dat hij aan het opladen is en dan is alles zwart.. maar dat duurt dus niet zo lang...denk maar een uurtje ofzo.
Ik haal misschien ook maar 1000 pagina's of minder, ik laad hem dan altijd even op overdag, meestal ga ik al opladen als ik 1 blokje heb. Die 8000 pagina's ofzo die ik zou moeten halen haal ik ook nooit. De nieuwe sony kan 30 minuten per dag voor een maand en dan gaan ze uit van 30 keer een pagina omslaan, dus met het nieuwste apparaat kan je effectief (uitgaande van 30 dagen in een maand) 900 pagina's omslaan. Hoe ze met een vreemde berekening op 8000 komen is mij nooit duidelijk geworden. En dat is nog met wifi uit, met wifi aan haal je 21 x 30 = 630 pagina's en dan gaan ze er vast niet vanuit dat je iets opzoekt op internet of het woordenboek gebruikt. Ik denk dat je effectief met de nieuwe sony op 500 pagina's per oplaadbeurt komt.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvexeltweakers schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:09:
Over de hier aangehaalde Sony PRS-T1: ik wil die straks wel eens in het echt zien. Zeker dat "pearl" E-ink scherm en de reflecties. Persoonlijk heb ik een 600 gehad, maar die teruggestuurd vanwege de reflecties.
Mijn Icarus heeft daar totaal geen last van (heeft geen touchscreen).
Die reflectie (die ik overigens niet hinderlijk vond) staat los van de pearl techniek en waren er in de 650 al uit door een andere schermtoepassing waardoor die extra laag niet nodig was.
Ieder opject spiegelt, maak maar eens een foto van je Icarus met de flitser aan en als je die flits niet ziet op de foto dan bezit je een wonder.
@Dikkiedikdik en @ IT-er het batterijgebruik is volledig afhankelijk wat je er mee doet.
Ik heb ook wel eens voor de grap 10 flinke boeken gemerged en ben zonder te gaan lezen gewoon gaan bladeren en gaan tellen, bij 4000 pageturns,heen en terug,raakte ik de tel kwijt maar had ik nog 2 blokjes over,dus minimaal 4000 pageturns op een volle accu.
Normaal lees ik elke avond iets van een uurtje in bed,dan gaat ie in standby en ga ik pitten.
Dan doet ie maar een week met de batterij.
Herhaal ik hetzelfde gedrag maar zet de reader totaal uit dan doe ik er 2,5 week mee.
Daarna ook nog geprobeerd hoe lang ik na de battery low waarschuwing nog kon lezen: 1,5 uur.

Resumerend kan ik rustig zeggen dat de Sony 650 5000 a 6000 pageturns kan halen mits je hem gebruikt op de "goede" manier, standby is prima, maar niet voor een dag en een nacht,dan is het effectiever om hem uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:57:
Resumerend kan ik rustig zeggen dat de Sony 650 5000 a 6000 pageturns kan halen mits je hem gebruikt op de "goede" manier, standby is prima, maar niet voor een dag en een nacht,dan is het effectiever om hem uit te zetten.
Uitzetten vergeet ik altijd, dat scheelt inderdaad wel. Maar ik vind het persoonlijk niet erg dat ik hem moet opladen, ik heb voor de nieuwe sony ook een oplader besteld voor 30 euro, heb ik een lader naast het bed liggen en hoef ik niet naar beneden om hem daar op te laden.

Ik was in het begin wel bang dat de accu op een gegeven moment op zou zijn, maar met mijn bebook one (waar je in tegenstelling tot de sony's) de accu kan vervangen heb ik nooit ellende ermee gehad en doet hij het nog als nieuw.

Bij de sony kan je vast ook wel de accu vervangen, maar ik ben bang dat je hem dan naar de fabriek moet opsturen omdat je hem niet open kan maken (althans bij de huidige sony modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:20:
[...]

Uitzetten vergeet ik altijd, dat scheelt inderdaad wel. Maar ik vind het persoonlijk niet erg dat ik hem moet opladen, ik heb voor de nieuwe sony ook een oplader besteld voor 30 euro, heb ik een lader naast het bed liggen en hoef ik niet naar beneden om hem daar op te laden.

Ik was in het begin wel bang dat de accu op een gegeven moment op zou zijn, maar met mijn bebook one (waar je in tegenstelling tot de sony's) de accu kan vervangen heb ik nooit ellende ermee gehad en doet hij het nog als nieuw.

Bij de sony kan je vast ook wel de accu vervangen, maar ik ben bang dat je hem dan naar de fabriek moet opsturen omdat je hem niet open kan maken (althans bij de huidige sony modellen).
Het is geheel off topic vrees ik maar de 600/650 kan je gewoon open maken, het aluminium is ook maar gewoon een omhulsel wat je los schuift na het verwijderen van een paar schroefjes, staan zelfs filmpjes op internet en er zijn replacement accu's voor.
Er schijnt ook een service manual rond te waren welke precies omschrijft welke handelingen je moet doen.
http://www.mobileread.com...hp?p=1603686&postcount=15
Hier staat er een, is eigenlijk voor de 600 maar past in de 650:
http://www.batteryupgrade...5739/shopGroupId/49680112

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 03-09-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn de interessantere berichten hier natuurlijk.
Ik ga vanavond eens kijken op youtube hoe dat eruit ziet. Altijd handig om te weten voor als de 350 van mijn vrouw aan vervanging toe is, dat Sony daar 100 dollar voor vraagt, dat is bijna de prijs van een nieuwe Kindle :o

Heb vanmiddag mijn schoonzus dolblij gemaakt door haar te vertellen dat ze zodra de nieuwe Sony er hier komt de bebook one haar kant uitkomt. Bij de bebook one kan je gelukkig met een schroevendraaiertje de batterij vervangen ;)
Is dit niet de nieuwe tablet van Amazon en niet de nieuwe Kindle? Zie ook nieuws: 'Amazon-tablet heeft 7"-scherm en moet nieuwe Kindle worden'

Voor 250 dollar koop ik deze er wel bij, wat wordt al dat mooie speelgoed goedkoop zeg. Ik voel me net een kind in een snoepwinkel.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Wel een beetje verwarrend dat Amazon zowel de tablets als de ereader onder de Kindle naam lijkt uit te gaan brengen.
Zelfs Apple heeft nog een letter verschillend tussen hun producten die in een verschillende klasse vallen.
Maar ik snap ook wel dat je je producten niet zomaar een "Kandle" of "Kondle" gaat noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
Barnes&Nobles doet dat toch gewoon met hun nook.
De Nook Color is de Tablet, en de Nook Touch is de ereader.

Ik ben trouwens met die PRS-T1 bezig voor in de topicstart, nog iemand een onmisbare ereader gevonden?
Ik moet trouwens ook eens werk maken van de tabel, maar dat is niet de meest gemakkelijke taak, dus dat zal wel nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Nick39 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:57:
[...]
In dit geval hebben 2 boeken in het usenet cirquit dus gezorgd voor 2 legale aankopen bij BOL.
Toch is legaal ook niet altijd een garantie voor een foutloze scan! Vooral van oudere boeken.

Ik wou pas nog "The hunt for red october" eens lezen (film wel gezien maar boek nooit gelezen), en gekocht op Amazon in de Kindle store. Daar stonden best veel fouten in, van die typische scanfoutjes als 'n' in plaats van 'ri' en andersom. Duidelijk Dat was best storend. Kennelijk hebben ze van oudere boeken niet de source bestanden meer en leggen ze die zelf gewoon op de scanner? En leest niemand ze daarna nog na.

Met nieuwere boeken (zoals de stieg larsson boeken) heb ik het nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:59:
Wel een beetje verwarrend dat Amazon zowel de tablets als de ereader onder de Kindle naam lijkt uit te gaan brengen.
Zelfs Apple heeft nog een letter verschillend tussen hun producten die in een verschillende klasse vallen.
Maar ik snap ook wel dat je je producten niet zomaar een "Kandle" of "Kondle" gaat noemen ;)
misschien gaan ze hem de kindle tab of kindle tablet noemen, dat lijkt me de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens een voorbeeld waar ik als "sony fan" nou juist een koppijn tablet van moet innemen.
http://www.nu.nl/gadgets/...en-opvouwbare-tablet.html
Ik weet niet aan welke lijm de designer heeft zitten snuiven,maar vergeet het maar netjes,deze tablets van Sony komen mijn huis niet in, brrrr.
Dus voorliefde van Sony spullen, oh way nee.
Een veredelde brillenkoker en een oprolbare muismat... gaan we deze kant op uit angst voor een appel of perenclaim ?

@Gekkeprutser,nee dat merk ik nu ook, ik had een boek van Simone van der Vlugt gekocht bij Bol en daar zitten alle - nog in,weer een voorbeeld dat die lui echt niet weten wat een ebook reader doet,past een woord niet dan gaat ie gewoon naar de volgende regel dus aan een afbreekstreep heb je niets.
Gewoon het kant en klare manuscript genomen zoals het van de schrijver kwam,in het echte boek vallen die afbreekstreepjes netjes op hun plek,maar in een e-book... dus ook de moderne zijn niet foutvrij, aan de andere kant ontdek ik fouten in geschreven boeken die al aan hun 12e druk zijn... en niemand die ze blijkbaar opmerkt.

@Dikkiedikdik bij de Bebook wordt zelfs die schroevendraaier meegeleverd.
Bij de nieuwe Sony prs-1 ga ik me er niet meer aan wagen, 9 van de 10 keer zitten aan de binnenkant van die clips die afbreken als je hem probeert te openen en je ziet altijd de afdruk van het instrument waarmee je hem geopend hebt.
Bovendien past in de bebook one een van de goedkoopste batterijen van Nokia, die ook nog eens een grotere capaciteit heeft.
En als straks die 2 650's vrij komen,mijn partner is zo gehecht aan haar bebook,die zegt "ik mot die dingen van jou niet"

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 04-09-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Nick39 schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:43:
@Dikkiedikdik bij de Bebook wordt zelfs die schroevendraaier meegeleverd.
Bij de Bebook Club en Neo niet meer. Volgens de FAQ voor de Bebook Club:
Can I replace the battery myself?

A: Unfortunately it is not possible to replace the battery of your BeBook Club yourself. Only authorized repair centers can replace the battery in your BeBook Club.
Bij de Bebook Neo FAQ staat natuurlijk Neo i.p.v. Club. Toch kun je er wel gemakkelijk bij maar dan met je eigen kruiskop schroevendraaier. Vinden van de batterij is lastiger want het is ook geen Nokia kloon meer. Bebook heeft dus op dit punt geen voordeel meer t.o.v. Sony of Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hmm volgens mij gaan de fabrikanten hiermee in tegen een EU-regel dat je als gebruiker zonder uitzonderlijk veel moeite de accu moet kunnen verwijderen voor gescheiden afvalverwerking.
Apple heeft hier ook al eens mee te maken gehad. Waarom die nog steeds hun spullen mogen verkopen zonder dat je het spul eerst doormidden moet breken om de accu te kunnen verwijderen snap ik nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:33:
[...]
Bij de Bebook Club en Neo niet meer. Volgens de FAQ voor de Bebook Club:

[...]

Bij de Bebook Neo FAQ staat natuurlijk Neo i.p.v. Club. Toch kun je er wel gemakkelijk bij maar dan met je eigen kruiskop schroevendraaier. Vinden van de batterij is lastiger want het is ook geen Nokia kloon meer. Bebook heeft dus op dit punt geen voordeel meer t.o.v. Sony of Kindle.
Daarom zeg ik er ook specifiek bij, de Bebook one,want daar is het wel die nokia batterij die je met een schroevendraaier kan vervangen.
Bij de Neo zijn het 6 schroefjes.
http://i62.servimg.com/u/f62/14/92/31/75/removi10.jpg
Elke batterij met dezelfde afmetingen en aansluiting kan daar in en daar zijn hele lijsten van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Nick39 schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:02:
[...]Bij de Neo zijn het 6 schroefjes.
Sterker nog, 2 schoefjes is genoeg. Alleen daar kwam hij daar te laat achter....
(zie bijdrage van "redbaron101" op het forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:02:
Daarom zeg ik er ook specifiek bij, de Bebook one,want daar is het wel die nokia batterij die je met een schroevendraaier kan vervangen.
Dat schroevendraaiertje heb ik boven naast het bed liggen, heel soms loopt hij vast en dan is dat wel handig om hem te resetten.

Ik denk trouwens niet dat je snel aan vervanging toe bent, die van mij doet het na 3 jaar nog steeds prima met de originele accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Helaas heb je weinig voordelen meer van Android. Op de dingen die ik heb gelezen zijn er geen verwijzingen meer naar Google. Erg jammer, had voor 250 euro best graag een degelijke honeycomb tablet gehad :P

Ik vraag me ook af of deze de kindle's echt gaan opvolgen, ik denk vooral ernaast, de schermtechnieken zijn niet te vergelijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyleo op 04-09-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:28:
[...]

Helaas heb je weinig voordelen meer van Android. Op de dingen die ik heb gelezen zijn er geen verwijzingen meer naar Google. Erg jammer, had voor 250 euro best graag een degelijke honeycomb tablet gehad :P

Ik vraag me ook af of deze de kindle's echt gaan opvolgen, ik denk vooral ernaast, de schermtechnieken zijn niet te vergelijken.
Als je hem kan rooten kan je een stuk meer,het gaat er ook om maar dat geldt ook voor de nieuwe Sony, is android echt het operating system,dan draait er dus gewoon een soort van reader app op.
Dan kun je er veel meer mee, maar als het echt alleen de core is dan is er geen volledig android systeem,en dan is het de vraag,wat gebeurt er als je er mee gaat knoeien.
Android zou altijd open source moeten zijn vanwege het open source Linux deel.
Het ligt er dus gewoon aan hoe diep de reader software is geintegreerd in het android deel.
Bij een tablet is het vaak makkelijker omdat het meer een schil is die om android heen draait,maar in essentie wel het volledige android pakket aanwezig is.
Dan kan je er een hoop mee doen,ach we zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Laatst online: 20:30

BoGu5

hmmmz

Nou heeft mijn moeder de nieuwe sony PRS-T1 besteld in de kleur rood. Nu vraag ik mij af. Wordt een rand anders dan wit/zwart als hinderlijk ervaren bij het lezen van een boek? Lijdt de kleur af van de tekst?

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoGu5 schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:29:
Nou heeft mijn moeder de nieuwe sony PRS-T1 besteld in de kleur rood. Nu vraag ik mij af. Wordt een rand anders dan wit/zwart als hinderlijk ervaren bij het lezen van een boek? Lijdt de kleur af van de tekst?
Dat ligt er aan. Met name in Spanje willen sommige individuen nog wel eens als een dolle stier reageren op een rode ereader, een witte ereader zorgt met name 's winters in de Scandinavische landen voor problemen door zoek te raken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik vind zwart juist het beste. Ik had vroeger een oudere Kindle (2g), en die was ook wit. Daardoor leek de achtergrond van het eInk scherm heel donker (omdat dat eigenlijk best grijs is) en daardoor leek het contrast slechter.

Nu met de nieuwe Kindle, die zwart is, lijkt het scherm juist lichter :) Optisch bedrog maar eInk is uit zichzelf al donkerder dan een slecht pocketboek dus komt de subjectieve indruk wel ten goede.

Ik denk dat je bij een donkere kleur als rood bijna hetzelfde effect hebt. Afleiden denk ik niet dat het gaat doen. Daar wen je wel aan.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 05-09-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je rustig kan zeggen dat als de rand gaat afleiden van de tekst,je een prutsboek hebt en beter een ander kan gaan lezen.
Serieus, bij een "gewoon" boek zie je ook altijd de rand bij een gebonden versie,en dat leidt ook niet af.
Dus nee, volgens mij maakt de kleur van de reader weinig uit voor het te lezen boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:37
Een zwarte rand is volgens mij het beste, het contrast lijkt daardoor hoger.

Ik kan iig nu gaan besluiten welke e-reader ik ga kopen nu amazon een soort van tablet uitbrengt ipv een échte e-reader (met e-ink dus). Dat gaat Amazon nog klanten kosten.. met een kindle 3 is op zich niks mis, maar een touch screen is toch wel de norm onderhand..

De nieuwe sony gebruikt IR (net zoals de 350/650), in tegenstelling tot de informatie van bol, dus van spiegelen zal hij geen last hebben.

[ Voor 80% gewijzigd door - J.W. - op 05-09-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
- J.W. - schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:15:
...., maar een touch screen is toch wel de norm onderhand..
Het niet hebben van touchscreen is voor mij zeer belangrijk. Geen vette vingers, geen op hol slaande e-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Laudor schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:55:
[...]

Het niet hebben van touchscreen is voor mij zeer belangrijk. Geen vette vingers, geen op hol slaande e-reader.
Idd, waarom zou ik in hemelsnaam een touchscreen op een e-reader willen :S lekker accutijd, scherpte, extra kosten, dikte etc etc inleveren voor iets dat ik waarschijnlijk 1x per 2 maanden gebruik

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laudor schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:55:
[...]

Schromelijk overdreven zoals al eerder gezegd,vette vingers heb ik er nog nooit op gezien, in tegenstelling tot mijn HTC Hero, mijn HTC Desire S, mijn diverse android pads die ik dagelijks moet schoonmaken en de vette lagen er al bij het drogen zien op te komen heb ik mijn sony nog nooit hoeven reinigen.
Deze zomer is de reader meegewest naar Egypte,naar Griekenland,naar Limburg en iedere avond dat het kon in de tuin en in alle gevallen was IK sneller weg omdat ik gestoord werd door muggen dan dat mijn reader er van op hol sloeg.
Als je er nou nog nooit mee gewerkt hebt,neem dan niet klakkeloos over wat anderen beweren,doe ik over de Kindle of whatever welk apparaat ook niet,hoewel je evenveel verhalen kan vinden over vette vingers op behuizingen van kindles en vieze troep tussen de toetsjes.
@Denko, de nieuwe Sony is lichter en dunner dan de Kindle.
Merk bashen is leuk,maar baseer het op je eigen waarnemingen.
Het is jammer om iedere keer weer een topic naar zijn grootje gaat omdat er weer een paar perse moeten gaan lopen trollen.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 05-09-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:37
Na het lezen/bekijken van vele reviews denk ik niet dat er veel nadelen aan een touch screen zitten, tenminste aan een IR touch screen (!!).
Wel enkele voordelen, zoals snelle bediening en het apparaat is natuurlijk veel kleiner + lichter, omdat er geen toetsenbord meer nodig is.

Maar de Kindle heeft daarentegen -volgens diverse reviews- wel het beste contrast + de beste rendering van fonts, wat natuurlijk een duidelijke plus is. /lastig.

[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 05-09-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Laudor, Denko en Nick39.
Persoonlijke voorkeuren zijn prima, maar laat het niet verzanden in een welles-nietes discussie! Daar heeft helemaal niemand wat aan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Vlekken op de Kindle hier zijn vrijwel niet zichtbaar. Dit in tegenstelling tot andere schermen met een glas-oppervlak. Daar kun je bij donkere delen soms niet eens meer dingen onderscheiden door de vingervegen. Maar dat speelt op een e-ink scherm (of althans op mijn Kindle) helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Nick39 schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:10:
[...]

Schromelijk overdreven zoals al eerder gezegd,vette vingers heb ik er nog nooit op gezien, in tegenstelling tot mijn HTC Hero, mijn HTC Desire S, mijn diverse android pads die ik dagelijks moet schoonmaken en de vette lagen er al bij het drogen zien op te komen heb ik mijn sony nog nooit hoeven reinigen.
Deze zomer is de reader meegewest naar Egypte,naar Griekenland,naar Limburg en iedere avond dat het kon in de tuin en in alle gevallen was IK sneller weg omdat ik gestoord werd door muggen dan dat mijn reader er van op hol sloeg.
Als je er nou nog nooit mee gewerkt hebt,neem dan niet klakkeloos over wat anderen beweren,doe ik over de Kindle of whatever welk apparaat ook niet,hoewel je evenveel verhalen kan vinden over vette vingers op behuizingen van kindles en vieze troep tussen de toetsjes.
Het is jammer om iedere keer weer een topic naar zijn grootje gaat omdat er weer een paar perse moeten gaan lopen trollen.
Welke trollen? Hij vraagt naar de vlekgevoeligheid van een touchscreen!

[ Voor 6% gewijzigd door BarnOwl op 05-09-2011 19:17 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de verjaardag van mijn moeder ben ik op zoek naar een ereader, must-have functies zijn touch en wifi (rond 200 euro). Ik kwam terecht op de sony PRS-T1, deze heeft de schappelijke prijs van 150 euro. Alleen kwam ik er achter dat deze pas op 10 oktober 2011 uitkomt en ze is op 12 september jarig.

Is het waard om te wachten tot 10 okt voor de Sony PRS-T1? Of kan ik beter kijken naar Bebook Neo of Bookeen Cybook Orizon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Laatst online: 20:30

BoGu5

hmmmz

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:25:
Voor de verjaardag van mijn moeder ben ik op zoek naar een ereader, must-have functies zijn touch en wifi (rond 200 euro). Ik kwam terecht op de sony PRS-T1, deze heeft de schappelijke prijs van 150 euro. Alleen kwam ik er achter dat deze pas op 10 oktober 2011 uitkomt en ze is op 12 september jarig.

Is het waard om te wachten tot 10 okt voor de Sony PRS-T1? Of kan ik beter kijken naar Bebook Neo of Bookeen Cybook Orizon?
Je kan altijd een waardebon geven in de vorm van een leuk versierd "ouderwets" boek :P

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoGu5 schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:05:
[...]

Je kan altijd een waardebon geven in de vorm van een leuk versierd "ouderwets" boek :P
LOL ja die is wel grappig, lekker old skool, maar ze zeurt al een tijd om een e-reader en ik wil haar natuurlijk niet teleurstellen O-)

Iemand enig advies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:21:
[...]

LOL ja die is wel grappig, lekker old skool, maar ze zeurt al een tijd om een e-reader en ik wil haar natuurlijk niet teleurstellen O-)

Iemand enig advies ?
Zo doe je het beide: Het advies van BoGu5 was een versierd boek te geven met een waardebon voor een Sony PRS-T1. Tenminste zo begrijp ik het. Prima idee toch?

[ Voor 4% gewijzigd door BarnOwl op 05-09-2011 22:46 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Of je snijd het boek van binnen open, waar de reader in zou passen. Heb je gelijk een mooie unieke hoes ;)
Ongeacht of de reader dan al beschikbaar is, kan je natuurlijk een plaatje van de reader erin hangen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberKieken
http://www.geek.com/artic...e-paper-displays-2011095/
If Amazon decides to create a Kindle Color instead, E Ink also has that covered with its latest Triton display. Triton uses the exact same monochrome E Ink screen, but overlays it with an RGBW color filter capable of 4,096 colors. That won’t challenge an iPad for color output, but then the Triton display retains the two month battery life, no power use when displaying a static image, and can be viewed easily in direct sunlight. We also can’t see any reason it wouldn’t also work with the forthcoming 300dpi screen.
The good news is that Triton display isn’t in development, it’s actually already in mass production and will feature in a number of new e-readers coming to market soon. Unfortunately, E Ink didn’t tell us when or who is producing them.
Nu ben ik toch benieuwd wie de eerste zal zijn met een color eInk reader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:55
Daar ben ik weer met een update over mijn Kobo Touch.

Ik heb hem nu 3 weken in bezit, dus ik kan al iets meer vertellen over het apparaat. De batterij lijkt ongeveer 1750 page turns mee te gaan, want bij mijn instellingen neerkomt op 1200 "echte" pagina's. Hierbij moet wel gezegd worden dat ik nog regelmatig speel met het Kobo en dat ik ongeveer een hoofdstuk per keer lees, waarna ik hem op stand-by zet.

Het touchscreen is niet gevoelig voor broodkruimels en muggen, terwijl dezelfde techniek wordt gebruikt als in de Sony PRS-650 :+ . Sorry, dit moest ik gewoon even melden na de hilarische discussie die hier langs is gekomen. Het touchscreen werkt gewoon goed, is niet overdreven gevoelig, al heb heel, heel af en toe dat ik twee pagina's tegelijk omsla als ik de veeg over het scherm te lang maak. Het typen op het onscreen toetsenbord gaat soepel en snel en alle aanslagen worden correct geregistreerd.

Ik heb ook al een aantal boeken gekocht in de Kobo-store, via de Kobo zelf, en ik moet zeggen dat het makkelijk, snel en soepel gaat. Je klikt in het home screen op shop, waarna zich de store opent. Ik heb op internet al de benodigde gegevens ingevuld en gekoppeld aan mijn account, waardoor je in 1 klik boeken kunt kopen. Na de koop wordt het boek gelijk op de eReader gedownload en is het gereed om gelezen te worden.

Wat ook wel grappig is, is dat er awards gehaald kunnen worden voor het lezen, die je eventueel via facebook met de wereld kan delen. Weinig bijzonders, maar toen ik gisteren even dacht de Kobo te synchroniseren kreeg ik er gelijk een software update bij. En hoera, je kan nu ook Nederlands als gewenste taal instellen *O* . Mijn moeder weer helemaal blij, want haar Engels is niet opperbest. Niet dat je dat nodig hebt, maar toch.

Al met al ben ik nog steeds zeer tevreden over de Kobo Touch, waar ik "maar" €135 voor heb betaald en bijna dezelfde features heeft als veel duurdere eReaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Nick39 schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:10:
[...]

Waar heb je het in hemelsnaam over? De opmerkingen die ik geplaatst heb gingen over readers in het algemeen, waar heb jij gezien dat ik de kindle ophemel of aan het trollen ben?
Leuk en aardig dat de nieuwe sony lichter en dunner is dan de kindle, en als die nou nog geen touchscreen had ging de accu langer mee, was die NOG dunner en NOG lichter en NOG goedkoper.... Vind het alleen stom dat "touch" weer zo belangrijk is terwijl het makkelijk zonder kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Denko op 06-09-2011 10:16 . Reden: laatste zin ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:14:
Vind het alleen stom dat "touch" weer zo belangrijk is terwijl het makkelijk zonder kan.
touch is bijna onontbeerlijk als je gebruik maakt van de woordenboekfunctie. Mijn huidige reader heeft geen touchfunctie en ik moet op een soort sms achtige wijze woorden selecteren om de betekenis te zien (engels - engels woordenboek). Dat werkt echt een heel stuk minder.

Voor pagina's omslaan voegt het niks toe. Als je geen woordenboek gebruikt en ook geen aantekeningen wil maken (dat tot nu toe op bijna alle readers niet fijn werkt) kan je beter een reader zonder touch gebruiken, dat bevalt dan zeker beter.

Ik heb echter een woordenboek nodig voor engels - engels (fantasy is soms nogal lastig aangezien ik havo engels heb en dan zit je opeens met middeleeuwse wapens en dat wil je dan even opzoeken).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:25:
De PRS-T1 komt toch pas 19 oktober uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:16:
[...]

De PRS-T1 komt toch pas 19 oktober uit?
Daarom vroeg hij ook of het zin had om te wachten of toch voor een ander model te gaan wat wel op tijd te leveren is >:)
Pagina: 1 ... 22 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.