• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12
TD-er schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:42:
[...]

Nou ik weet nog wel een paar verbeterpuntjes:
- cijfers invoeren is een ramp. Dat moet via de sym-toets en dan ook nog eens op de onderste regel. We zijn geen Fransen die op hun toetsenbord-layout ook liever accenten typen dan cijfers.
Cijfers invoeren kan ook via alt + toets op de bovenste regel. De cijfers staan er helaas niet bij maar daar wen je snel aan.

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:40
Cyleo schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:23:
[...]

Dat lijkt mij ook een mooi apparaat (heb het ook aangeraden als vervanger van de Sony op dit moment :P ) Maar volgens mij zijn er domweg weinig mensen die hem hebben. Hoe en waar heb jij hem gekocht dan?
Precies, het aantal gebruikers van de Nook Touch lijkt mij ook nog vrij gering. Of ze zitten allemaal heel hard te lezen en melden zich niet hier... :P

Heb hem besteld bij Easereader voor €199 maar staat er nu voor €189. Prima service daar. Verder heb ik hem nog nergens anders bij NL-webshop gezien. Je kunt hem wel via amerika bestellen via allerlei bochten en omwegen en dan heb je hem vast en zeker goedkoper, maar dit was voor mij persoonlijk een stukje makkelijker. Tja, dan kost het paar tientjes meer, het zij zo....

Maar aanrader is en blijft het!!!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:44:
Weet iemand hier meer over de firmware update van de ereader iriver story hd? Ik happy omdat ik zag dat er een firmware update is..staat er dat het niet voor europa en japan is..maar als je verder kijkt heeft ie het over frankrijk en japan...is het nou voor een reader die in NL gekocht is of niet?
De laatste versie voor de Iriver story HD die in NL verkrijgbaar is, is te vinden op:
http://www.iriver.com/support/download_view.asp?dNum=1045

Verschillende gebruikers in dit forum hebben deze geinstalleerd en vervolgens gemerkt dat ze geen veranderingen hebben opgemerkt. Voor zover ik weet is het een complete raadsel welke bugs dit firmware op zou moeten lossen.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[...]

Fouten in CSS moet je kunnen negeren, zoals fixed font-size, etc. Desnoods eenmalig te overriden per document (vaak toch een boek van 100-en pagina's) door veelgebruikte ergenissen aan te kunnen passen.
die CSS is vaak een rest van een ePub...dat is echt rampzalig. Daar speelt de hele wereld in en iedereen probeert het 'leuk' te maken met als gevolg dat het op veel plaatsen niet werkt. Ik sloop ze gewoon uit de ePub voor ik converteer naar Mobi en dan klaren de meeste boeken al heel aardig op
- Boeken aanpassen terwijl ze al op de Kindle staan in Calibre is een ramp. Boek weggooien op Kindle => reboot Kindle => boek opnieuw converteren in Calibre => boek op Kindle zetten => Kindle rebooten.
Waarom zo ingewikkeld? eBook aanpassen in Calibre (Dat betekent de ePub strippen en de onzin er uit halen) en boek overschrijven op de Kindle.
En dan nog zit je soms tegen een boek aan te kijken wat er op Calibre goed uit ziet, maar op de Kindle nog steeds een beroerde layout heeft.
Ik heb de ervaring dat de layaout van 90% van de boeken er enorm op vooruit gaat als je naar Mobi gaat. Bijna automatisch. Mobi kan minder dan ePub en slaat gewoon allerlei onzin en franje over en heeft er dus ook geen problemen mee. Als je echt problemen hebt moet je de de CSS uit de epub slopen. Vaak is het zo dat in de CSS allerlei junk staat die niet eens wordt getoont op je ePub viewer. Hij kan het simpelweg niet aan. Dat zie je als je op verschillende readers kijkt.(Zit jij niet naa de ePub versie te kijken op Calibre?) Ze doen er allemaal wat anders mee. De een heeft geen kantlijnen de andere heeft ze van 3 cm. Of die begint iedere paragraaf op een nieuwe bladzijde. Dat geeft ook problemen bij de conversie naar Mobi.

Het enige wat wel eens mis gaat is als je de conversie instellingen van Calibre niet goed hebt staan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:08:
[...]

Twee Kindles uit de USA gehaald bij Amazon.... beiden binnen drie werkdagen hier.... Qua levertijden opgeven zijn ze wat voorzichtig, maar over het algemeen is de ervaring van de meeste Amazon klanten hier dat het als clockwork loopt qua leveren. ;)
Je kunt op Amazon in je account ook precies zien waar het ding uithangt, inclusief een link naar de track&trace site van de transporteur (UPS).

Veel leesplezier met je nieuwe reader :)
Tnx....hij is verzonden. Als het goed is heb ik hem morgen in huis :)

Jeroen

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Delirius schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:59:
[...]

Precies, het aantal gebruikers van de Nook Touch lijkt mij ook nog vrij gering. Of ze zitten allemaal heel hard te lezen en melden zich niet hier... :P

Heb hem besteld bij Easereader voor €199 maar staat er nu voor €189. Prima service daar. Verder heb ik hem nog nergens anders bij NL-webshop gezien. Je kunt hem wel via amerika bestellen via allerlei bochten en omwegen en dan heb je hem vast en zeker goedkoper, maar dit was voor mij persoonlijk een stukje makkelijker. Tja, dan kost het paar tientjes meer, het zij zo....

Maar aanrader is en blijft het!!!
Ja, en ik denk dat dat direct de redenen is waarom je hem hier zo weinig ziet. Relatief duur en lastig aan te komen ;)

• Delirius
Cyleo schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:22:
[...]

Ja, en ik denk dat dat direct de redenen is waarom je hem hier zo weinig ziet. Relatief duur en lastig aan te komen ;)
offtopic: Ach, wat is duur? Zo'n Sony 650 kost over de €200 en je hebt muggen nodig om m te bedienen.... 8)7

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wij zitten in Frankrijk op een camping met 2x Nook Touch. Op de valreep nog een tweede van Marktplaats af kunnen halen voor mijn vriendin, die van mij was te vaak in haar handen.... Ze bevalen heel erg goed, geen kruimel-probleempjes iod, en de accuduur is subliem uiteraard met wifi off. Na een week zeer intensief gebruik, zoiets als 6 uur gebruik per dag, is de accu nog niet op de helft. Zeer handzaam en relatief snel met omslaan van de bladzijdes. Enige nadeel vind ik het gebrek aan catagorieen oid, je hebt wel de shelfs maar als je driehonderd boeken er op hebt staan is dat een vervelende klus om in te delen. Helaas is het niet vanuit Calibre ondersteund.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Goner

What can I do you for ?

[...]

Ja, en ik denk dat dat direct de redenen is waarom je hem hier zo weinig ziet. Relatief duur en lastig aan te komen
Mwah, ik heb een Icarus GO ; spotgoedkoop en overal te krijgen ... toch ben ik de enige gebruiker hier :?

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Nu je hier dan toch bent :+
Hoe bevalt ie? Ik wil binnenkort een ereader gaan kopen en zit nu aan de kindle te denken (als ie bevalt koop ik er daarna nog een voor mijn vriendin) maar ik weet niet of ik al die functies wel nodig heb, ik wil eigenlijk alleen... boeken lezen. Heb je het scherm van je icarus kunnen vergelijken met een pearl e-ink scherm?

• Delirius
ferdw schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:04:
....Enige nadeel vind ik het gebrek aan catagorieen oid, je hebt wel de shelfs maar als je driehonderd boeken er op hebt staan is dat een vervelende klus om in te delen. Helaas is het niet vanuit Calibre ondersteund.
Kan me inderdaad vinden in het feit dat categoriseren van boeken vrij lastig is. Daarentegen is de zoekfunctie binnen de Library wel prima te gebruiken waardoor je toch snel je boek kunt vinden. Zelf heb ik maar shelfs per schrijver aangemaakt waar ik meer boeken van heb, maar ook daar zal vast en zeker een grens aan zitten.

Verwijderd

ferdw schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:04:
Helaas is het niet vanuit Calibre ondersteund.
Wat niet in Calibre zit kan je er zelf inbouwen of hulp vragen op het mobileread forum aan de maker, dan komt het er vast snel in.

Ik raad je aan om zelf een indeling voor een paar boeken te maken, dan de reader koppelen aan Calibre en in Calibre bekijken hoe het daar eruit ziet en dat dan voor al je andere boeken zo namaken. Ik vermoed dat het met de label of serie tag gaat.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Waarom bestellen jullie de Kindle niet bij de Duitse amazon?

http://www.amazon.de/Kind...TF8&qid=1314274954&sr=1-1

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:56
Vanwege de bekende dollar/euro conversie, 139 dollar is onder de 100 euro vandaag. Met alle kosten er bij kom je dan nog steeds lager uit dan bij de buren en zoals te lezen valt doen ze er niet bepaald langer over om het te leveren.

[ Voor 8% gewijzigd door WaterFire op 25-08-2011 15:46 ]

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Bovendien kun je de Kindle niet bij amazon.de bestellen als je geen adres in Duitsland hebt...

Probeer maar eens als je ingelogd bent: "Nicht Kunde aus Deutschland? Zum internationalen Kindle-Shop auf Amazon.com"

[ Voor 39% gewijzigd door MartijnS72 op 25-08-2011 16:24 ]

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Goner

What can I do you for ?

Uitstekend. Ik heb het scherm niet echt vergeleken met andere, maar heb er in de volle zon (was niet in Nederland op vakantie inderdaad 8) ) mee zitten lezen en lees soms ook in bed en in de trein. Mits goed belicht, goed leesbaar (zit wel te denken aan een led-leeslampje voor in bed).
Ik heb 'm inderdaad ook alleen maar om boeken te lezen. Geen wi-fi, notitie, keyboard en indeling om 3000 boeken te kunnen organiseren. Ik zet er de paar boeken op waarmee ik bezig ben en gebruik eigenlijk alleen de geschiedenis. Zelfs bookmarks heb ik nog niet nodig gehad.

E-readen bevalt tot nu toe goed. In het begin had ik de neiging om bladzijden om te willen slaan, dus een blader-knop rechtsboven in de hoek was leuk geweest. Enige irritatie tot nu toe is een knipperend waarschuwings-lichtje als de batterij leeg raakt (duurt behoorlijk lang), maar desnoods kan ik daar de alu-trick o.i.d. op toepassen :+
Was een aanbieding, €129 incl. leren bescherm-mapje.

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 23:25

TVL

[...]

Mijn vriendin zit nu in NY ze probeert er een Nook Touch mee te nemen voor rond de 95 Euro (135 Dollar geloof ik) bij Barnes & Noble.

Verwijderd

avec_style schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:31:
[...]

De laatste versie voor de Iriver story HD die in NL verkrijgbaar is, is te vinden op:
http://www.iriver.com/support/download_view.asp?dNum=1045

Verschillende gebruikers in dit forum hebben deze geinstalleerd en vervolgens gemerkt dat ze geen veranderingen hebben opgemerkt. Voor zover ik weet is het een complete raadsel welke bugs dit firmware op zou moeten lossen.
weet niet wat hex is maar er staat daarnaast ook dat het een language patch is..als je dat niet gebruikt lijkt me dat je daar niet veel van merkt nee als je het gewoon op de taal laat staan waar ie op stond..? heb er niet veel verstand van hoor dus misschien is het on onzin wat ik zeg.

• lucdec
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 00:59
De Nook Touch heeft een 6 inch pearl inkt scherm en draait onder Android.
Lijkt mij interessant
Zijn er nog ereaders zoals deze ?

• Delirius
lucdec schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:40:
Lijkt mij interessant
Volgens mij is er geen reader met 6 inch pearl die ook op Android draait, maar kan zijn dat ik dat mis heb. Waarschijnlijk heeft Google wel antwoord ;)
Was eerst ook gecharmeerd van t feit dat Android erop zit omdat je hem kunt rooten en dus andere readerapps er bijvoorbeeld op kunt zetten, maar tot op heden totaal geen behoefte aan gehad. Heb namelijk gelezen dat het lastig is om de hardwareknoppen die de Nook heeft om te bladeren dan toe te kunnen wijzen en ik vind deze knoppen juist superhandig in gebruik. Raak het scherm alleen aan om bookmarks te plaatsen of iets op te zoeken, maar bladeren gewoon met de knoppen naast het scherm.

Meesterlijke zet trouwens om te zorgen dat knoppen aan beide kanten zitten, zodat het voor zowel rechts- als linkshandigen bruikbaar is.

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:55
lucdec schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:40:
Lijkt mij interessant
Jazeker, de Kobo Touch. Ik heb er één en ik moet zeggen dat het een heerlijk apparaatje is. Voor meer info check hier. Eerder in dit topic staan wat pics en ervaringen.

[ Voor 53% gewijzigd door Lt-Crash op 25-08-2011 19:52 . Reden: Foutieve info, mijn fout. Lang leve de Kobo ]

• Delirius
Lt-Crash schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:29:
[...]

Jazeker, de Kobo Touch. Ik heb er één en ik moet zeggen dat het een heerlijk apparaatje is. Voor meer info check hier. Eerder in dit topic staan wat pics en ervaringen.
Volgens dit artikel draait de Kobo Touch toch echt op Linux. Zonder de Kobo overigens te willen bashen, al vind IK de styling van de Nook iets subtieler.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:06
Ortep schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:23:
[...]

die CSS is vaak een rest van een ePub...dat is echt rampzalig. Daar speelt de hele wereld in en iedereen probeert het 'leuk' te maken met als gevolg dat het op veel plaatsen niet werkt. Ik sloop ze gewoon uit de ePub voor ik converteer naar Mobi en dan klaren de meeste boeken al heel aardig op

[...]

Waarom zo ingewikkeld? eBook aanpassen in Calibre (Dat betekent de ePub strippen en de onzin er uit halen) en boek overschrijven op de Kindle.

[...]

Ik heb de ervaring dat de layaout van 90% van de boeken er enorm op vooruit gaat als je naar Mobi gaat. Bijna automatisch. Mobi kan minder dan ePub en slaat gewoon allerlei onzin en franje over en heeft er dus ook geen problemen mee. Als je echt problemen hebt moet je de de CSS uit de epub slopen. Vaak is het zo dat in de CSS allerlei junk staat die niet eens wordt getoont op je ePub viewer. Hij kan het simpelweg niet aan. Dat zie je als je op verschillende readers kijkt.(Zit jij niet naa de ePub versie te kijken op Calibre?) Ze doen er allemaal wat anders mee. De een heeft geen kantlijnen de andere heeft ze van 3 cm. Of die begint iedere paragraaf op een nieuwe bladzijde. Dat geeft ook problemen bij de conversie naar Mobi.

Het enige wat wel eens mis gaat is als je de conversie instellingen van Calibre niet goed hebt staan.
Dan ben ik serieus geinteresseerd in de correcte conversie instellingen.
Het probleem wat ik ervaar is dat de Kindle de boeken lijkt te cachen. Dus dan moet je 'm echt uit zetten om het nieuw erop gezette boek te kunnen lezen.
Maar als dat anders kan ben ik benieuwd. Rebooten op een Kindle kost namelijk erg veel tijd.
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:02:
[...]

Wat niet in Calibre zit kan je er zelf inbouwen of hulp vragen op het mobileread forum aan de maker, dan komt het er vast snel in.

Ik raad je aan om zelf een indeling voor een paar boeken te maken, dan de reader koppelen aan Calibre en in Calibre bekijken hoe het daar eruit ziet en dat dan voor al je andere boeken zo namaken. Ik vermoed dat het met de label of serie tag gaat.
Ik meen ergens gelezen het hebben dat de Sony de categorieen op een plek heeft staan waar je extern niet bij kunt komen, dus ook niet met Calibre.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

TD-er schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:31:
Ik meen ergens gelezen het hebben dat de Sony de categorieen op een plek heeft staan waar je extern niet bij kunt komen, dus ook niet met Calibre.
In iedergeval niet voor de sony prs 350, dan moet je de label invullen, dat werkt echt heel goed (wij hebben er eentje thuis en doen dit wekelijks) en neemt hij prima over. Misschien bij vorige modellen van de sony niet?

• TD-er
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:31:
[...]

In iedergeval niet voor de sony prs 350, dan moet je de label invullen, dat werkt echt heel goed (wij hebben er eentje thuis en doen dit wekelijks) en neemt hij prima over. Misschien bij vorige modellen van de sony niet?
Excuses, het ging om de Nook:
Wikipedia:
The Nook can organize books into 'shelves' to make it easier to find things. This organization must be done manually on the device. The file table is inaccessible so users cannot use third party software (such as Calibre) for external editing, due to DRM concerns.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Kan je met die nook dan ook geen onbeveiligde epubs lezen? Ik snap niet de relatie met DRM?

Maar voor elk probleem is een oplossing O-) (geen idee of dat voor alle versies van de nook werkt, ik heb geen ervaringen met de nook, maar elke softwarematige beveiliging is wel te omzeilen lijkt mij , althans voor dit soort vreemde blokkade).

Mijn vrouw heeft op haar sony wel een tijd geprobeerd het op het apparaat zelf te doen, maar dat is echt monnikenwerk als je er 1000 boeken op hebt staan. In Calibre kan je gewoon alles van 1 auteur pakken en aanpassen.

Moet er toch goed op letten als ik weer een nieuwe reader ga kopen, ik had me bedacht gelijk de nieuwe sony of kindle ongezien aan te schaffen, maar met dit soort geintjes is dat niet een goed idee. Even wat reviews afwachten.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 22:01 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

- Boeken in categorieen onderverdelen is een ramp, zonder Calibre te gebruiken.
- ik mis een "shift-back". Doordat de back zo dicht bij de pijltjes zit, kan je zo op de back drukken en dan wil ik die weer ongedaan maken.
Yup
- naar een woord navigeren onderaan een pagina is moeizaam.
Je kunt toch gewoon de knop "omhoog" indrukken? Dan begint hij onderaan de pagina.
En zo zou ik nog wel even door kunnen gaan vrees ik.
De grootste verkoopargumenten voor de Kindle zijn nu naar mijn idee de prijs, schermkwaliteit en stabiele firmware :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:55:
Kan je met die nook dan ook geen onbeveiligde epubs lezen? Ik snap niet de relatie met DRM?

Maar voor elk probleem is een oplossing O-) (geen idee of dat voor alle versies van de nook werkt, ik heb geen ervaringen met de nook, maar elke softwarematige beveiliging is wel te omzeilen lijkt mij , althans voor dit soort vreemde blokkade).

Mijn vrouw heeft op haar sony wel een tijd geprobeerd het op het apparaat zelf te doen, maar dat is echt monnikenwerk als je er 1000 boeken op hebt staan. In Calibre kan je gewoon alles van 1 auteur pakken en aanpassen.

Moet er toch goed op letten als ik weer een nieuwe reader ga kopen, ik had me bedacht gelijk de nieuwe sony of kindle ongezien aan te schaffen, maar met dit soort geintjes is dat niet een goed idee. Even wat reviews afwachten.
Dat artikel waar jij aan refereert heeft t idd over de Nook maar dat is Nook 1st edition. De Nook Touch ben ik nog niet tegen gekomen binnen Calibre. Dat hoeft je er echter niet van te weerhouden hoor, want heb paar Epubjes door Calibre gegooid en die staan nu op mn Nook en kan ze lezen, dus ja, het kan... ;) Volgens mij is het zo dat als Calibre het type niet direct ondersteund, dat je dan dingen niet zo goed kunt aanpassen ofzo. Maar moet eerlijk zeggen dat ik de cursus Calibre nog moet gaan volgen.

En volgens mij ga je met elke reader DRM-issues krijgen hoor, hoef je niet voor te wachten... Tenzij ik je verkeerd begrijp.... :?

Reminder: komend weekend gaat t plenzen, ideaal Calibre-momentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 22:13
Calibre werkt volgens mij gewoon met alle Nook versies (Color & v1 al tijden en Touch sinds 0.8.4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delirius schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:09:
[...]
Meesterlijke zet trouwens om te zorgen dat knoppen aan beide kanten zitten, zodat het voor zowel rechts- als linkshandigen bruikbaar is.
Dat heeft de Kindle ook altijd al gehad (behalve de DX), dus zo uniek is dat niet, maar wel handig (roept deze lefty) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delirius schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:01:
Reminder: komend weekend gaat t plenzen, ideaal Calibre-momentje
Dit is de beste bron om alles te leren:
http://www.mobileread.com/forums/forumdisplay.php?f=166
Alles zeer duidelijk omschreven, heel veel hulp en de maker van Calibre zit er ook.

Je moet beginnen met een aantal basisstappen.

Allereerst is het aan te raden om naar preferences/Adding books te gaan en Automerge added books aan te zetten zodat als je later aan je collectie opnieuw een boek toevoegt dat je al had de oude vervangen wordt (vaak zijn dit betere versies), selecteer daar dus ook Overwrite existing duplicate formats.

Verder is het aan te raden je hele collectie op 1 manier op te bouwen. Dus zelf kiezen wat je wilt , bijv. achternaam auteur - voornaam auteur - reeks - titel boek etc.

Deze expressie kan je in Calibre zetten zodat alle boeken op dezelfde manier er vervolgens inkomen. De expressie die ik nu gebruik is deze:

code:
1
^(?P<author>.*?(?=( - ))) - ((?P<reg>[0-9]* )?(?P<series>.*) (?P<series_index>[0-9]*\.?[0-9]*)\w? - )?(?P<title>.*?(?=(( - )|$)))

Daarnaast moet je goed kijken naar je plugins. Er zitten wat Chinese bij die echt rommel in je collectie geven, amazon plugin voor Engelse boeken is ook niet top, zelf gebruik ik de plugin van bol.com (BOL NL) en Fantastic Fiction, die kan je via preferences - Advanced - Plugins zoeken en gebruiken. Die fantastic fiction is voor mijn engelse fantasy / sf boeken, dan krijg ik betere metadata bij de boeken dan als ik amazon.com gebruik (jaartallen enzo kloppen daar vaak niet).

Het is echt een fantastisch programma, als je het juist instelt zal je er heel heel blij van worden. Maar het kost veel werk om alles goed te krijgen, maar dan heb je ook iets waar je echt jaren en jaren mee vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:42:
[...]

Alles zeer duidelijk omschreven, heel veel hulp en de maker van Calibre zit er ook.

......

Het is echt een fantastisch programma, als je het juist instelt zal je er heel heel blij van worden. Maar het kost veel werk om alles goed te krijgen, maar dan heb je ook iets waar je echt jaren en jaren mee vooruit kan.
Thanx voor de link! Ga ns kijken of ik er wijs uit ga worden en het geduld kan opbrengen.... :P Nu erger ik me inderdaad soms aan hoe het vanuit Calibre in mn Nook Touch staat, terwijl het in Calibre toch echt netjes staat weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had jullie al aangegeven dat Amazon gaat stunten met de Kindle, dat is vanaf nu een feit. Ze beginnen met het aanbieden van de sponsored kindle voor Nederlandse klanten (wellicht kon dit al, maar ik krijg er nu mailings over ter promotie).

Hij kost nu nog maar 85 euro (114 dollar), komen nog wel wat taxes bij, maar denk dat je al met al op 110 euro uitkomt:

http://www.amazon.com/gp/..._00_head/?ASIN=B004HFS6Z0

Nou, nu op naar de nieuwe Kindle, die ga ik gelijk kopen als ik de eerste reviews gelezen heb (komen vast dezelfde dag al online) en dan zal ik hier pics / review plaatsen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 23:25

TVL

Die expressie die je gebruikt, waar zet je die in? Is dat bij voorkeur en vervolgens boeken op schijf bewaren? Moeten daar geen {} waardes in staan?
Ik wil graag alles op een zelfde manier op gaan slaan, dus in de bibliotheek en in de mappen dezelfde sortering. Eerst de achternaam en vervolgens de voorletters. Bijvoorbeeld Mulish, H. Als ik dat nu doen slaat hij het op als Mulisch_H_ Weet jij hoe ik dat kan aanpassen?
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:42:
[...]

Je moet beginnen met een aantal basisstappen.

Allereerst is het aan te raden om naar preferences/Adding books te gaan en Automerge added books aan te zetten zodat als je later aan je collectie opnieuw een boek toevoegt dat je al had de oude vervangen wordt (vaak zijn dit betere versies), selecteer daar dus ook Overwrite existing duplicate formats.

Verder is het aan te raden je hele collectie op 1 manier op te bouwen. Dus zelf kiezen wat je wilt , bijv. achternaam auteur - voornaam auteur - reeks - titel boek etc.

Deze expressie kan je in Calibre zetten zodat alle boeken op dezelfde manier er vervolgens inkomen. De expressie die ik nu gebruik is deze:

code:
1
^(?P<author>.*?(?=( - ))) - ((?P<reg>[0-9]* )?(?P<series>.*) (?P<series_index>[0-9]*\.?[0-9]*)\w? - )?(?P<title>.*?(?=(( - )|$)))

Daarnaast moet je goed kijken naar je plugins. Er zitten wat Chinese bij die echt rommel in je collectie geven, amazon plugin voor Engelse boeken is ook niet top, zelf gebruik ik de plugin van bol.com (BOL NL) en Fantastic Fiction, die kan je via preferences - Advanced - Plugins zoeken en gebruiken. Die fantastic fiction is voor mijn engelse fantasy / sf boeken, dan krijg ik betere metadata bij de boeken dan als ik amazon.com gebruik (jaartallen enzo kloppen daar vaak niet).

[ Voor 6% gewijzigd door TVL op 27-08-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:36:
Ik had jullie al aangegeven dat Amazon gaat stunten met de Kindle, dat is vanaf nu een feit. Ze beginnen met het aanbieden van de sponsored kindle voor Nederlandse klanten (wellicht kon dit al, maar ik krijg er nu mailings over ter promotie).
Staat in jouw mailings ook specifiek dat dit mogelijk is? Ik krijg op dit moment toch echt een melding tijdens het afrekenen dat ik deze "Kindle with Special Offers" niet kan kopen op mijn Nederlandse adres.

Overigens krijg ik ook regelmatig Kindle-aanbiedingen van .co.uk en .de die ik toch niet mag bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Amazon is daar heel slecht in.
Zo heb ik Adobe Lightroom al meerdere malen voor een heel interessante prijs in mijn winkelwagentje gehad, maar bij het afrekenen mocht het toch echt niet verder. (.com trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Maar meestal staan de beperkingen dan wel op de productpagina vermeld. Bij de Kindle zie je het pas tijdens het bestellen en word je doorgestuurd naar de internationale pagina.

Off-topic voor TD-er:
amazon.co.uk aanbieding van vanochtend: Adobe Lightroom 3 - 50% off--one week only. GBP 117,97. Wel 2 tot 4 weken levertijd (maar meestal gaat dat bij Amazon sneller).
Ook in de aanbieding bij Amazon.de (maar die is Duits). En vorige maand 40% korting via Adobe zelf. Komt er soms een nieuwe versie aan? edit: Ja dus, Lightroom 3.5 (gratis update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:36:

Hij kost nu nog maar 85 euro (114 dollar), komen nog wel wat taxes bij, maar denk dat je al met al op 110 euro uitkomt:

http://www.amazon.com/gp/..._00_head/?ASIN=B004HFS6Z0

Nou, nu op naar de nieuwe Kindle, die ga ik gelijk kopen als ik de eerste reviews gelezen heb (komen vast dezelfde dag al online) en dan zal ik hier pics / review plaatsen.
Je kunt hem niet bestellen voor 85 Euro, je krijgt een melding bij de bestelprocedure dat je doorgeschakeld wordt als Nederlandse klant en je kunt gewoon het ding bestellen voor 136 euro.......

[ Voor 57% gewijzigd door BarnOwl op 27-08-2011 13:58 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Voor wie op zoek was naar een simpele reader zonder touch bediening was er de BeBook Club. Deze had echter een Vizplex scherm. Gisteren kwam BeBook met de aankondiging over de BeBook Club 'S', pers informatie hier: http://mybebook.com/press/press-kit-bebook-club-s.zip.

Zo te zien is het een BeBook Club, maar nu met Pearl scherm net als alle andere readers de laatste tijd. Ook heeft de reader wat meer geheugen gekregen en bladert sneller dan z'n voorganger. Endless Ideas zal de BeBook Club 'S' laten zien op de Libri stand op de IFA in Berlijn (2 t/m 7 september 2011).

Ik ben zelf een tevreden gebruiker van de BeBook Club en het scherm, hoewel ik daar zelf totaal geen problemen mee heb, was de laatste tijd reden om deze ereader links te laten liggen. Overigens zal Endless Ideas er wel een gunstig prijskaartje aan moeten gaan hangen want het blijft een basis instap ereader.

Wat ik er fijn vind aan de BeBook is het open karakter; de grote hoeveelheid boek formaten die de ereader slikt.

Ergens verwacht ik dat een BeBook Neo 'S' ook wel niet meer lang op zich zal laten wachten nu deze BeBook Club 'S' is aangekondigd. De huidige BeBook Neo heeft namelijk ook het inmiddels achterhaalde Vizplex scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnS72 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:44:
Staat in jouw mailings ook specifiek dat dit mogelijk is? Ik krijg op dit moment toch echt een melding tijdens het afrekenen dat ik deze "Kindle with Special Offers" niet kan kopen op mijn Nederlandse adres.
Ah, ik zie het probleem. Ik heb net een boek gekocht dat ik alleen mocht kopen als ik in Engeland woon en ik ben verhuisd naar het Hilton Hotel in Londen :+

Excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:48:
Die expressie die je gebruikt, waar zet je die in? Is dat bij voorkeur en vervolgens boeken op schijf bewaren? Moeten daar geen {} waardes in staan?
Ik wil graag alles op een zelfde manier op gaan slaan, dus in de bibliotheek en in de mappen dezelfde sortering. Eerst de achternaam en vervolgens de voorletters. Bijvoorbeeld Mulish, H. Als ik dat nu doen slaat hij het op als Mulisch_H_ Weet jij hoe ik dat kan aanpassen?
De expressie die ik heb neergezet gebruik ik om boeken in te lezen, de titels van de epub bestanden kloppen dus al. Jij moet de uitvoer expressie gaan gebruiken.

Ik heb hem in het Engels , ik moet naar preferences en dan onder het kopje import/export kiezen voor adding books. Daar kan je hem invullen en ook testen.

Wat jij wil kan echt heel heel makkelijk, klik daarvoor niet op adding books , maar op saving books to disc. Daar kom je vast wel uit, zit ook een editor bij en als je daarop klikt krijg je ook een link naar een tutorial.

Als ik je goed begrijp moet je dit hebben bij saving books to disc:

{author_sort} {title}/{title}

Hier veel voorbeelden:
http://manual.calibre-ebook.com/template_lang.html

Dit kan je helaas niet echt lekker testen, ik zou even een nieuwe library in Calibre aanmaken (klik op het pijltje naast het icoontje hoeveel boeken je hebt en maak een nieuwe library aan). Daarin een paar boeken zetten en dan even testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pe1dnn schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:11:
Voor wie op zoek was naar een simpele reader zonder touch bediening was er de BeBook Club. Deze had echter een Vizplex scherm. Gisteren kwam BeBook met de aankondiging over de BeBook Club 'S', pers informatie hier: http://mybebook.com/press/press-kit-bebook-club-s.zip.
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat die knoppen onderaan hetzelfde zijn gebleven bij dit verbeterde exemplaar. Ik vind het niet zo mooi.

Ik had gehoopt dat ze weer terug zouden gaan naar de hanlin v3/bebook one opmaak, dat ziet er mijn inziens veel strakker uit. Die blauwe hoes blijf ik wel mooi vinden. Overweeg nog steeds om die te kopen voor mijn oude one versie. Maar ik heb net schoonmoeder belooft haar mijn ereader te geven als ik een nieuwe koop. Ze is 100% ervan overtuigd dat ze het niks gaat vinden, maar dat geloof ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Het is wel bizar dat het pearl scherm nog steeds het beste is. Heeft iemand enig idee of daar nog verandering in komt?

Voor de Nook Touch eigenaren

[ Voor 33% gewijzigd door Cyleo op 27-08-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het wordt nu heel lastig.

Ik wil een nieuwe e-reader gaan kopen, moet gaan kiezen tussen de Kindle en de Sony en dan krijg je dit moois alvast te zien:

nieuws: Nieuwe e-reader van Sony duikt op

Moet me nu wel echt inhouden om hem niet al te bestellen. Het is dat ik de kleuren nog niet allemaal kan zien op de bol.com site en even wil weten of er een blauwe komt en ik wil gelijk een hoes kopen, maar mijn vingers kriebelen wel en het geld brand ook in mijn zak

:9~ :9~

die wikipedia support is echt een heel grote aanwinst voor mij en wifi ook, ik maak nu van auteurs boeken aan in wikipedia, maar als ik daar gewoon in kan zoeken hoeft dat niet meer en dat scheelt mij veel werk. En 165 euro is een heel heel mooi prijsje voor een Sony.
Cyleo schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:40:
Het is wel bizar dat het pearl scherm nog steeds het beste is. Heeft iemand enig idee of daar nog verandering in komt?
In de link van bol.com hierboven staat dat in de nieuwe sony's ook een pearl scherm zit, dus voor 2012 komt er vast geen ander type scherm. De noodzaak daarvan zie ik trouwens ook niet, fijner kan het niet worden naar mijn mening. Een heel wit scherm is ook niet lekker voor je ogen namelijk. Een kleurenscherm zou natuurlijk wel _/-\o_ zijn, maar dat zal het hem ook niet worden dit jaar.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
He mensen,

Ik heb nu 2 maanden een Sony PRS 650. Echt top! had ik jaren eerder moeten doen zeg (baal zelfs een beetje dat ik zolang blind heb gestaard op de hoge aanschaf prijs.)

Maar ik heb denk ik wel een probleemje, de Batterij.
Spec. geven aan dat je "minimaal" 7500 pagina's moet kunnen bekijken, andere websites beweren zelfs 8000-10.000 pagina's
Ik haal denk ik net net de 1500 pagina's.
Totaal geen idee of de batterij met elke keer opladen beter gaan doen (denk het niet)
Of dat het aan het opladen ligt, heb hem wisselend opgeladen aan 220v via USB stekker, of aan USB-poort van de PC. maar dit maakt geen verschil.

Bekend probleem bij andere 650 bezitters?

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46
Het nieuwe sony scherm wordt dus capacitief in tegenstelling tot IR van de 350/650. Ik vraag me af in hoeverre / of dat de weerspiegeling, helderheid, contrast etc ten goede komt... :?
Het is toch een extra laag..

[ Voor 36% gewijzigd door - J.W. - op 28-08-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
- J.W. - schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:32:
Het nieuwe sony scherm wordt dus capacitief in tegenstelling tot IR van de 350/650. Ik vraag me af in hoeverre / of dat de weerspiegeling, helderheid, contrast etc ten goede komt... :?
Het muggenprobleem wordt hier wel mee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:04:
Nou, het wordt nu heel lastig.

Ik wil een nieuwe e-reader gaan kopen, moet gaan kiezen tussen de Kindle en de Sony en dan krijg je dit moois alvast te zien:

nieuws: Nieuwe e-reader van Sony duikt op

Moet me nu wel echt inhouden om hem niet al te bestellen. Het is dat ik de kleuren nog niet allemaal kan zien op de bol.com site en even wil weten of er een blauwe komt en ik wil gelijk een hoes kopen, maar mijn vingers kriebelen wel en het geld brand ook in mijn zak

:9~ :9~

die wikipedia support is echt een heel grote aanwinst voor mij en wifi ook, ik maak nu van auteurs boeken aan in wikipedia, maar als ik daar gewoon in kan zoeken hoeft dat niet meer en dat scheelt mij veel werk. En 165 euro is een heel heel mooi prijsje voor een Sony.

[...]

In de link van bol.com hierboven staat dat in de nieuwe sony's ook een pearl scherm zit, dus voor 2012 komt er vast geen ander type scherm. De noodzaak daarvan zie ik trouwens ook niet, fijner kan het niet worden naar mijn mening. Een heel wit scherm is ook niet lekker voor je ogen namelijk. Een kleurenscherm zou natuurlijk wel _/-\o_ zijn, maar dat zal het hem ook niet worden dit jaar.
Wit hoeft van mij ook echt niet, ik vind dit prima. Maar een sneller refresh zou ik fijn vinden is ook mogelijk met aangepaste firmware.

Overigens zijn het echt mooie readertjes, maar heb (godzijdank voor mijn portemonnee) nog niet de drang om mijn prs-650 up te daten naar deze. De voordelen zijn mij daarvoor te weinig ;)

@accu van de sony ergens hierboven: Is hier al een paar keer langskomen. Dat is in het meest ideale geval waarin in één sessie door bladzijdes wordt gegaan. Al moet het volgens mij wel mogelijk zijn om er meer uit te halen, voor zover ik mij kon herinneren kon ik de gehele Millenium triologie erop uitlezen op 1 lading (standje s) zonder al te veel problemen.

@schermlaag: Als ik zie hoe sony hierop heeft gereageerd met de 650, waar ze het probleem van de 600 hebben bevestigd en er dus een oplossing voor hebben gevonden, ga ik er vanuit dat ze dus weten dat een touchscreen niet ten koste moet gaan van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwtje over de Kindle 4! Ben zeer benieuwd welke kant Amazon opgaat met dat nieuwe domein. Mogelijke ePub support is handig al mis ik het nu totaal niet met Calibre.

http://goodereader.com/bl...amazon-on-the-move-again/

Wat mij betreft is de Kindle 3 momenteel de allerbeste ereader - zowel in prijs als prestaties.
Een wat groter scherm met gelijkblijvende afmetingen van het apparaatje zou wel welkom zijn.

Wat is jullie grootste Kindle 4 wens?

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/3376/4260730f248.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:06:
maar heb (godzijdank voor mijn portemonnee) nog niet de drang om mijn prs-650 up te daten naar deze. De voordelen zijn mij daarvoor te weinig ;)
als ik een 650 had gehad had ik ook niet willen "upgraden". Maar mijn bebook one is wel traag vergeleken met de 350 van mijn vrouw en zo heel erg is het niet, maar het is ook geen pearl scherm en wifi op een nieuwe is altijd meegenomen.

En ik heb een verjaardagscadeautje nodig voor mijn verjaardag natuurlijk nodig, kan nooit wat bedenken namelijk. Al krijg ik hier wel wat commentaar op mijn dure cadeau en het feit dat het als enige op de lijst staat, maar mijn vrouw wil een hoeslaken voor het bed hebben van 65 euro, dan lijkt me de ereader toch een koop waar je op termijn meer aan hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:53:
Zeer goede mogelijkheden om aantekeningen te maken / tekenen / schrijven in de boeken (dus niet zoals nu op de sony dat het gewoon niet fijn werkt) is de grootste wens, verder ook epub ondersteuning en eigen screensaver maken en eigen startscherm en kunnen aanpassen van het menu en via wifi kunnen printen van aantekeningen en ga zo maar door :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:56
Same here, als ik de specs van de T1 lees op Bol dan zie ik:

- Wifi er bij (onnodig voor mij),
- zelfde Pearl scherm met dezelfde resolutie,
- plastic ipv metaal (en weg is je Unique Selling Point).
- Multitouch (zoomen door te pinchen ipv XS,S,M,L,XL kiezen? verder geen idee van een toepassing)
- en betere software op het device, waarschijnlijk weer een stuk sneller omdat anders multitouch niet lekker kan werken, font wisselen duurt nu een paar secondes.

Dan moet die software wel véél beter zijn dan de huidige 650 om een upgrade to overwegen.
Daarnaast kon ik de 600 nog voor een goede prijs verkopen omdat de nieuwprijs identiek was voor de 600 en 650, dat zie ik nu niet snel gebeuren op de 2e hands markt. Dan wordt een upgrade mij te duur; ik kan mijn vriendin geen derde keer overtuigen dat ik met X boeken het apparaat terugverdiend heb als ik steeds blijf upgraden.. >:)

Edit: Schiet me net te binnen, de 600 was 299, niet 229... Weer een argument overboord :)

[ Voor 8% gewijzigd door WaterFire op 29-08-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
- J.W. - schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:32:
Capacitief hoeft niet een spiegeling te betekenen, noch dat je helderheid/contrast aangetast wordt.
Het is namelijk een 2-tal metalen coatings aan weerszijde van een oppervlak wat zelf geen elektriciteit kan geleiden.
Oftewel het werkt als een condensator die kort opgeladen wordt en ontladen. Door je vinger in de buurt te houden beinvloed je de gemeten capaciteit. Je hoeft het niet eens aan te raken.
Door die metalen plaatjes per zoveel mm te onderbreken kun je zien waar je vingers zijn.
Met de HTC Desire kun je de hoekpuntjes van de vlakken zien met een polaroid bril en het scherm onder een bepaalde hoek met zonlicht. (of iets anders met breed spectrum, dus geen LED)
De afstand op de Desire is zo'n 5x5 mm per vlakje.

Doordat je het metaal niet hoeft aan te raken, zou je ook alles achter het scherm kunnen plaatsen.
Of je plaatst het onder de toplaag van het e-ink scherm, wat er nu ook al op zit.
En je hebt ook al elektrodes lopen om de pixels aan te sturen, dus misschien hebben ze ook wel alleen maar de controller hoeven aan te passen en is het scherm vrijwel hetzelfde gebleven op een groter metaal vlak aan de achterkant.

Ik zeg niet dat ze _dat_ gedaan hebben, maar heb het alleen over de technische mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
@TD-er: Ik hoop dat je gelijk hebt. Zal ook wel zo zijn, het is natuurlijk een van dé grote voordelen van E-ink.
--

Iets anders: BeBook heeft ook een nieuwe e-reader aangekondigd, klik (engadget).
Weinig bijzonders op het eerste oog.. misschien de prijs (?)

[ Voor 19% gewijzigd door - J.W. - op 28-08-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:53:
Nieuwtje over de Kindle 4! Ben zeer benieuwd welke kant Amazon opgaat met dat nieuwe domein. Mogelijke ePub support is handig al mis ik het nu totaal niet met Calibre.

http://goodereader.com/bl...amazon-on-the-move-again/

Wat mij betreft is de Kindle 3 momenteel de allerbeste ereader - zowel in prijs als prestaties.
Een wat groter scherm met gelijkblijvende afmetingen van het apparaatje zou wel welkom zijn.

[afbeelding]
Wehehehe... de geruchtenmolen komt weer lekker op stoom rond Amazon.... zeker met zo'n leuk gefotosoept Kindle 3 plaatje met een kleurenbeeld.

Als je de huidige markt en technieken bekijkt kan je alleen maar logisch gokken wat Amazon gaat uitbrengen, namelijk de zoveelste iPad-achtige nock-off tablet met Android erop, want color e-ink zit nog in de baarmoeder en de prijs zal interessant moeten zijn, dus vermoed ik een LCD kleurentabletje :)

Maar goed, Amazon zelf laat nog niets los, dus lekker speculeren met zijn allen op de internets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Balen dat ik de nieuwe sony niet kan pre-orderen, wil er wel 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:34
Nick39 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:28:
Balen dat ik de nieuwe sony niet kan pre-orderen, wil er wel 2..
Op basis van onbevestigde specificaties en onbekende softwarefeatures maar liefst twee exemplaren bestellen van een nog niet officieel aangekondigde reader? Jij durft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
zetmolm schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:53:
[...]

Op basis van onbevestigde specificaties en onbekende softwarefeatures maar liefst twee exemplaren bestellen van een nog niet officieel aangekondigde reader? Jij durft!
Durf is in deze geen issue aangezien hij toch nog niet kan preorderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
Delirius schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:24:
[...]

Durf is in deze geen issue aangezien hij toch nog niet kan preorderen.....
En verder kun je ze ook cancellen of terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hem ook bestellen, maar gisteren kon ik geen koop/bestelknop vinden op de site van bol.com en nu is de pagina weg...

Je weet toch wel dat het bij Sony goed zit, net als bij de walkmans van vroeger kan je de ereaders ongezien gewoon kopen.

Maar ik ben pas in oktober jarig en als ik nu al een verjaardagscadeau ga kopen kijkt ook iedereen vreemd op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nee, ik vertrouw op Sony,je hebt het recht om binnen 14 dagen terug te sturen,en als er weer kleine partijen komen moet je weer halsbrekende toeren uithalen om ze te bemachtigen.
Ik stuur er liever 2 terug die niet bevallen,dan dat ik weken moet wachten om er 2 te krijgen waarvan blijkt dat ze top zijn maar niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Was me nog niet opgevallen, dat heb je goed verborgen kunnen houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:40:
Ik stuur er liever 2 terug die niet bevallen,dan dat ik weken moet wachten om er 2 te krijgen waarvan blijkt dat ze top zijn maar niet meer leverbaar.
Inderdaad, Sony's zijn altijd prima net als Kindle's, kan je ongezien kopen.

Voor de Sony gelijk even deze bekijken, al vind ik hem wel prijzig, maar wellicht werkt de oplader van de ladyphone van Samsung of de universele Hema oplader ook :P

thuisoplader voor bijna 48 euro voor de nieuwe sony

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zo... 48 euro voor een oplader.
Zit er een gouden randje om?
Kan 'ie koffie zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:32:
Zo... 48 euro voor een oplader.
Zit er een gouden randje om?
De prijsdaling bij sony moet ergens van betaald worden >:)

Maar er gaat vast micro usb ofzo in, zal wel werken met de hema oplader of de ladyphone oplader van samsung en anders maar opladen via de pc, komop zeg... 48 euro 8)7

Nog een apart product dat echt bizar geprijsd is (nut snap ik ook niet en ik heb zelf een bebook one):
Een screen protector voor een ereader en dan 20 euro vragen. Wie wil er nu een extra laagje plastic op zijn scherm? Er zit toch al een beschermhoes omheen? Ik heb mijn bebook one al 3 jaar en er zit geen kras op en ik ben er niet supervoorzichtig mee.

Maarja, bebook verkoopt ook dit action lampje

Die kost nog niet eens een euro bij elke Action in Nederland, stelletje afzetters zijn het ook.

En je hebt natuurlijk een geheugenkaartje nodig, 1 Gig voor 10 euro + verzendkosten, die boekenlezers weten vast niet dat je voor 6 euro een 4 Gig kaartje hebt, gewoon op je website zetten en hopen dat een gek erin trapt |:(

De ereaders zo goedkoop mogelijk maken en dan alle spullen eromheen nodig hebben om wat te verdienen. Het lijken wel spelcomputers 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Exact die lader is ook wel een tikkeltje goedkoper te krijgen. (dat is met verkeerde stekker, maar typenummer is gelijk)
Bij Sony.ca staat 'ie voor 34 Canadese dollar, wat zo'n 25 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:18:
[...]

Voor de Sony gelijk even deze bekijken, al vind ik hem wel prijzig, maar wellicht werkt de oplader van de ladyphone van Samsung of de universele Hema oplader ook :P

thuisoplader voor bijna 48 euro voor de nieuwe sony
Ja, die thuislader gaat helemaal nergens over. Maar een kortgesloten micro usb kabeltje doet het werk ook ;) (zoals idd bij veel opladers al standaard is, zeker bij mobiele telefoons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:18:
Die spiegelende PSR-600 was toch een drama? Een kat in de zak. Dus "Sony's zijn altijd prima" vind ik wel een boude uitspraak. En met droge ogen € 48 vragen voor een lader geeft ook wel een bepaald beeld van Sony. Ik zou zeker niet blind een Sony kopen omdat het een Sony is, in tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
pe1dnn schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:58:
[...]
Die spiegelende PSR-600 was toch een drama? Een kat in de zak. Dus "Sony's zijn altijd prima" vind ik wel een boude uitspraak. En met droge ogen € 48 vragen voor een lader geeft ook wel een bepaald beeld van Sony. Ik zou zeker niet blind een Sony kopen omdat het een Sony is, in tegendeel.
Sony vraagt niet die 48 euro, dat is Bol.com die de prijs zelfs tov de Sony site een keer over de kop laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:56:
[...]
Was me nog niet opgevallen, dat heb je goed verborgen kunnen houden...
Is ook best moeilijk op te vallen in een topic dat voornamelijk beheerst wordt door aanhangers van een ander merk,dus ik ben blij dat er nog 1 iemand oplet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Sony producten zijn over het algemeen van uitstekende kwaliteit, en daar betaal je dan ook een hogere prijs voor, echter een ladertje wat bol nog een keer ten opzichte van de Sony adviesprijs over de kop haalt gaat nergens meer over.
Of je voor Sony kiest of een ander merk hangt zeker niet van de kwaliteit van Sony af, maar toch ook wel van persoonlijke voorkeur en de reikwijdte van je bankrekening, en dat is bij vergelijk met bijv de Kindle toch nog een aardig gaatje in het budget ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:17:
[...]

Is ook best moeilijk op te vallen in een topic dat voornamelijk beheerst wordt door aanhangers van een ander merk,dus ik ben blij dat er nog 1 iemand oplet. _/-\o_
Niet zo bescheiden Nick, je vertegenwoordigt de groep Sony gebruikers meer dan fanatiek hier... leuke discussies altijd met je, en bijzonder vindingrijke trucs om je Sony mugproof te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die oplader slaat nergens op.

Maar ik kijk wel vaak jaloers naar de prs 350 van mijn vrouw, dat is toch een perfect ding. Ik had trouwens van de prs 600 geen last van spiegelingen ,maar een paar collega's van mij wel. Maar dat was ik vergeten, heb je inderdaad wel gelijk in. Ik kan best een dag wachten en een revieuwtje of 2 even lezen voordat ik hem koop.

Het zou me wel sterk lijken als ze weer die fout maken, maar toch... de behuizing is ook anders. Maar we gaan er gewoon positief in: een mooie strijd tussen de nieuwe sony en kindle. Jammer dat de nieuwe bebook niet een nieuw design gekregen heeft, ook veel te duur, blijven er toch maar 2 grotere spelers op de markt. Had liever meer echt mooie modellen nu gezien, dat drukt ook alleen maar de prijs.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:20:
[...]

Niet zo bescheiden Nick, je vertegenwoordigt de groep Sony gebruikers meer dan fanatiek hier... leuke discussies altijd met je, en bijzonder vindingrijke trucs om je Sony mugproof te maken :P
Ach Henk staat in de amateur wereld net zo bekend met zijn baude uitspraken en voorliefdes voor Kenwood en GPS kaartjes maken als ik voor mijn Sony,het verschil is dat ik de lol er probeer in te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:25:
[...]

Ach Henk staat in de amateur wereld net zo bekend met zijn baude uitspraken en voorliefdes voor Kenwood en GPS kaartjes maken als ik voor mijn Sony,het verschil is dat ik de lol er probeer in te houden ;)
Ach, ieder zijn mening en manier van het neerpennen roep ik dan maar..... Jij kan ook wel eens als een bok op de haverkist springen als iemand Sony even op een wat lompe manier een veeg geeft.
Je maakt me overigens wel vaak aan het lachen met je vaak opmerkelijke dingetjes voor de Sony, en da's zeker ook wat waard op zoiets onpersoonlijks als een forum ;)

Je bent in ieder geval nog niet een "prototype Apple fanboy", want daar valt mijns inziens in alle redelijkheid geen enkel compromis is de discussie te bereiken als blijkt dat er andere producten zijn die Apple voorbij streven.
Mooiste discussie in deze is uiteraard die in tablet en telefoonland tussen Apple en Samsung klanten.

Ik lees ineens dat mijn Galaxy S2 vanaf oktober verboten ist!! En heel objectief kan ik roepen dat ie gewoon de iPhone 4 qua performance compleet te kakken zet.... ik heb ze namelijk allebei :)

Maar goe.... da's wel zover off-topic dat ik daarover verder niet ga uitweiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:30:
[...]

Ach, ieder zijn mening en manier van het neerpennen roep ik dan maar..... Jij kan ook wel eens als een bok op de haverkist springen als iemand Sony even op een wat lompe manier een veeg geeft.
Je maakt me overigens wel vaak aan het lachen met je vaak opmerkelijke dingetjes voor de Sony, en da's zeker ook wat waard op zoiets onpersoonlijks als een forum ;)

Je bent in ieder geval nog niet een "prototype Apple fanboy", want daar valt mijns inziens in alle redelijkheid geen enkel compromis is de discussie te bereiken als blijkt dat er andere producten zijn die Apple voorbij streven.
Mooiste discussie in deze is uiteraard die in tablet en telefoonland tussen Apple en Samsung klanten.

Ik lees ineens dat mijn Galaxy S2 vanaf oktober verboten ist!! En heel objectief kan ik roepen dat ie gewoon de iPhone 4 qua performance compleet te kakken zet.... ik heb ze namelijk allebei :)

Maar goe.... da's wel zover off-topic dat ik daarover verder niet ga uitweiden :)
Ach.. de xirion android tablet van 8 tientjes bij de Blokker en Bart Smit (wondermedia) haalt met de uberoid rom ook een hogere score met anTuTU dan de galaxy tab van ruim 400 euro welke ik beiden heb en ik kan daar ook de humor van inzien.
En ja, ik heb ook een amateur licentie,en gebruikte ook packet radio,slowscan tv en noem maar op en via ons BBS NL3LDN en de repeater NL9LDN via een TNC modem en omgebouwde Danuta's knoeiden we ook een eind weg, maar ik ga mijn callsign niet overal gebruiken,ik ben hier niet als zendamateur.
En mijn Icom en Yaesu (transceivers) hebben elkaar ook nog nooit gebeten dus zo merkgebonden ben ik niet.
En op zowel de Sony's als op de Xirion als op de Galaxy Tab lees ik ook e-books en gebruik op de tablets liever de Aldiko pro reader dan die van Sony, dus... zeg maar of ik zo merkgebonden ben.
Zodra ie er is wil ik ook graag de 10 inch HTC Puccini proberen.
Er is al Calibre voor android dus kan ook zo mijn tablets syncen, ik zweer niet echt bij een bepaald merk reader of tablet maar baseer mijn uitlatingen op mijn ervaringen met de huidige.
Ik boor de Kindle de grond niet in omdat ik op 1 week af en toe vasthouden in Griekenland dat niet objectief kan doen,maar kan soms inderdaad er behoorlijk bovenop springen als men de Sony afkraakt zonder hem echt te hebben uitgeprobeerd,maar als een papagaai napraat wat men aan nadelen hoort of leest,nadelen die er vaak niet zijn,of ontstaan door verkeerd gebruik of een wat meer verborgen functie,maar ga ook voor de grap er mee aan de gang als anti muggen dinges.
Ook over de hoge prijs voor de TRS-1 lader kan ik nog niets zeggen,omdat er iets bij staat van onderweg en thuis,dus misschien zit er wel een auto 12 volt laad deel bij,er staan geen gegevens bij dus ik kan niet oordelen of de prijs te hoog is.
Alleen als het echt alleen voor laden/lezen is,dan vind ik de prijs belachelijk hoog,maar dat kan ik nu,zonder specs nog niet zeggen,maar de (voor)oordelen zijn al weer klaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 29-08-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:14:
[...]

Ach.. de xirion android tablet van 8 tientjes bij de Blokker en Bart Smit (wondermedia) haalt met de uberoid rom ook een hogere score met anTuTU dan de galaxy tab van ruim 400 euro welke ik beiden heb en ik kan daar ook de humor van inzien.
Ach ja, en laat die mannen op XDA maar gaan, want die bakken van alles op, aan en in Android.
Maar dat vind ik een beetje een non-discussie hier, omdat rooten en custom roms niet voor iedere gebruiker gesneden koek zijn.
Grappig is klaarblijkelijk dat een Chinees Blokker tabletje van 8 tientjes met wat tweaken dus een duur merk op een bepaalde test een lange neus geeft, maar dat zegt uiteraard niet zo ontzettend veel over de totale performance en de mogelijke kwaliteitsverschillen tussen Xirion (was dat vroeger niet een Aldi merk? Volgens mij heb ik er nog twee super werkende DVD spelers van 45 euro van staan hier ;)) en Samsung.
Ga je echter op het standaard besturingssysteem vergelijken dan worden de verschillen waarschijnlijk andersom duidelijk. Vandaar dat een Galaxy Tab terecht duurder is dan een Xirion, en in dat perspectief een Sony waarschijnlijk duurder dan een hoop Chinese readers op de markt..... was het niet alle waar naar zijn geld?

Je amateurlicentie doet er uiteraard niet zoveel toe in deze discussie, en wat jij en Henk samen bakkeleien hierover fietst een beetje langs me heen (ondanks dat ik HTS telecommunicatie heb gedaan en dus vrij veel van het onderwerp nog zou moeten weten :P)
Onze leraar electronica (Arie de Bruin) had ook een PE1 licentie die hij op school handig gebruikte in de praktijklokalen :)

Overigens was ik in deze niet bevooroordeeld, hooguit verbaasd dat een ladertje 48 euri moest gaan opleveren :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

weet iemand een Nederlandse retailer waar ik de Onyx Boox M90 kan kopen? Ik wil namelijk toch voor m'n vakantie (vrijdagavond) een ereader meenemen. Of weet iemand een gelijksoortige (9") e-reader goed voor het lezen van manga? (png)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:57:
[...]

Overigens was ik in deze niet bevooroordeeld, hooguit verbaasd dat een ladertje 48 euri moest gaan opleveren :P
Ik volg je redeneringen goed en ik probeer de prs-1 zo snel mogelijk te bestellen.
Als blijkt dat er weer een andere laad aansluiting op zit en je weer opnieuw deze lader zou moeten aanschaffen als alternatieve laders niet werken,dan blijft de 650 mijn laatste reader of ik stap over op een merk dat in de buurt komt van de sony,maar met een touchscreen valt al een groot deel af.
Ik vind de tekst bij de lader een beetje raar, of je nu onderweg bent of niet.. er was een lader voor in de auto en voor vast,misschien hebben ze die gecombineerd.
Ik heb geen last van het muggen effect dus als de prs-1 een goedkopere 650 is,van plastic met alleen wifi toegevoegd,zie ik geen reden om mijn 650's de deur uit te doen.

Ik kan alleen op voorhand niet zeggen,op basis van een stukje tekst van een nog niet eens gereleasde reader,dat die lader te duur is,omdat ik de specs niet weet.
Ik ga dus ook niet roepen,is ie van goud.
Doet ie hetzelfde als die bij de 650 en die past ook,dan pieker ik niet over om voor zo'n bedrag die lader te kopen.
Ben je verplicht de lader te kopen omdat anders de reader niet werkt,dan was dat dus mijn laatste Sony want van die praktijken hou ik niet.
Mijn tablets haal ik er alleen bij omdat je daar eigenlijk ook best op kan lezen en om aan te geven dat ik echt niet zo vastgebakken zit in mijn sony stramien.
Ik ben eigenlijk alleen maar merkvast in mijn tv's: Samsung,om de simpele reden dat daar zo lekker veel mee te klooien valt,veel meer als met alle andere merken.
Dus mijn "sony" liefde gaat helemaal niet zo ver.
Mijn "goedkopere" camera is een JVC,mijn duurdere een spiegelreflex van Nikon waarvan de lenzen al duurder zijn dan die hele sony readers.
Qua telefoons: ook al geen Sony: HTC bevalt me het best.
Mijn laptop is geen Sony maar een HP en mijn netbooks zijn van Asus.
Eigenlijk is het enige dat ik van sony in huis heb,mijn 2 readers,mijn receiver en speakers.
Plus 2 Harddisc recorders van Sony die op zolder liggen. (waren 2 sets maar omdat ik meer download dan opneem waren het alleen dure stroomvreters die ook nog eens om de zoveel uur herrie maakten omdat ze EPG data gingen ophalen)
Ow en mijn P.S.3 en PSP... toch wel ongemerkt iets meer van sony,al heb ik geen idee waar mijn psp ligt en een deel dus op zolder ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:14:
Ook over de hoge prijs voor de TRS-1 lader kan ik nog niets zeggen,omdat er iets bij staat van onderweg en thuis,dus misschien zit er wel een auto 12 volt laad deel bij,er staan geen gegevens bij dus ik kan niet oordelen of de prijs te hoog is.
Voor in de auto is een sigarettenaansteker -> usb hub aan te raden. Heb er eentje van het werk en dat is wel ideaal. Kan je ereaders, maar ook tomtom en mobiele telefoon tegelijk mee opladen. Perfect als je iemand bent die dat vergeet en pas merkt bij het gebruik dat ze leeg zijn.
Nick39 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:31:
Ik volg je redeneringen goed en ik probeer de prs-1 zo snel mogelijk te bestellen.
Heb je al een adres waar je hem al kan kopen / pre-orderen?

Ik hoorde net van een auteur die zelf op dit evenement staat dat ze daar te koop zijn met 40% korting als je zelf ook boeken schrijft (nu doe ik dat niet, maar met wat kletsen kwam je ook ver volgens hem): http://www.boekenbeurs.be/

Maar dat is pas 31 oktober en ik wil hem eigenlijk nu al hebben. Hij moet toch wel ergens te koop zijn een dezer dagen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Nick39, onderhand geloof ik wel dat je niet merkvast bent aan Sony en open staat voor andere merken zolang ze je maar bieden wat jij zoekt... Point taken en zullen we nu dan gewoon over gaan op het Ebookreader ervaringen "geneuzel"? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:35
Hier nog even kort melden dat ik zeer tevreden ben met mijn Nook Touch (of wifi..)

Ik wilde een e-reader voor minder dan 100 euro, aangezien ik dit jaar ook al een ipad2 heb gekocht.
De Kindle was interessant, maar een toetsenbord was voor mijn absoluut niet nodig. Toen kwam ik de Nook tegen. Via wat contacten in US redelijk snel geregeld en bij bevalt echt heel goed.
Vreemd genoeg vind ik een van de prettigste dingen dat het apparaat zo simpel is en kleine details die gewoon goed zijn doorgedacht. (Dare I say it... almost Apple like :o)
Voorbeeldje; de achterkant is van een matte kunststof wat grip bied en heeft een kleine rand die het comfortabel maakt om de Nook lange tijd vast te houden. Waar andere ereaders gewoon plat zijn (zo zou ik het ook ontworpen hebben... ) is dit toch echt prettiger. Ook zijn de knoppen aan de rand zijn perfect, niet te soft dat je ze per ongeluk indrukt en niet te hard dat bladeren lastig is.

Voor mensen die nog aan het orienteren zijn, zeker een aanrader. Just my 2 cents.. :)

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Dzine schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:17:
Hier nog even kort melden dat ik zeer tevreden ben met mijn Nook Touch (of wifi..)

Ik wilde een e-reader voor minder dan 100 euro, aangezien ik dit jaar ook al een ipad2 heb gekocht.
De Kindle was interessant, maar een toetsenbord was voor mijn absoluut niet nodig. Toen kwam ik de Nook tegen. Via wat contacten in US redelijk snel geregeld en bij bevalt echt heel goed.
Vreemd genoeg vind ik een van de prettigste dingen dat het apparaat zo simpel is en kleine details die gewoon goed zijn doorgedacht. (Dare I say it... almost Apple like :o)
Voorbeeldje; de achterkant is van een matte kunststof wat grip bied en heeft een kleine rand die het comfortabel maakt om de Nook lange tijd vast te houden. Waar andere ereaders gewoon plat zijn (zo zou ik het ook ontworpen hebben... ) is dit toch echt prettiger. Ook zijn de knoppen aan de rand zijn perfect, niet te soft dat je ze per ongeluk indrukt en niet te hard dat bladeren lastig is.

Voor mensen die nog aan het orienteren zijn, zeker een aanrader. Just my 2 cents.. :)
Eindelijk nog een medestander!!! :*)

Grip van de Nook is inderdaad goed doordacht en maakt het voor mij overbodig om een cover tijdens het lezen te gebruiken.

Als ik dan toch een puntje van kritiek moet uiten is het dat ze het vrij onhandig gemaakt hebben voor wat betreft firmware updates. Had gezien op de site van B&N dat er update was en dat deze automatisch binnen wordt gehaald zodra contact gemaakt wordt met internet via wifi. Dus ik als de bliksem wifi aan gezet en maar kijken op mn display of er iets gebeurde. Na 10 minuten wachten zonder enige melding of indicatie dat Nook update aan t binnenhalen was, wou ik het apparaat in standby zetten door knop op achterzijde even in te drukken en toen kwam ineens melding dat vanwege gedownloade firmware een reboot nodig was en werd updte geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Nick39 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:31:
[...]
Ik kan alleen op voorhand niet zeggen,op basis van een stukje tekst van een nog niet eens gereleasde reader,dat die lader te duur is,omdat ik de specs niet weet.
Ik ga dus ook niet roepen,is ie van goud.
Doet ie hetzelfde als die bij de 650 en die past ook,dan pieker ik niet over om voor zo'n bedrag die lader te kopen.
Ben je verplicht de lader te kopen omdat anders de reader niet werkt,dan was dat dus mijn laatste Sony want van die praktijken hou ik niet.
[...]
Bij de pagina op bol.com staat het typenummer van de lader. Daar heb ik op gezocht en heb gisteren een link gepost naar exact die lader voor $8,nogwat.
Dus het is een gegeven dat de bol.com prijs een paar keer over de kop gaat.
En ik verwacht dat het gewoon een Micro-USB aansluiting zal hebben, aangezien dat tegenwoordig de standaard is voor mobiele apparaten op de spullen van Apple na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldige eeereader is de ASUS.
Computer lezen blijf ik vermoeiend vinden. Hier vliegen de boeken weg. Als je wilt kun je de Asus laten voorlezen. Ik wou dat ik deze keuze eerder had gemaakt. Zeer intuitief in het gebruik. PDF leest zeer gemakkelijk, het lettertype is goed instelbaar.
De keuze tussen tablet of een ereader is kiezen tussen lezen vanaf de pc of uit een boek en hierdoor niet te vergelijken. Ik vind hem juist voor mijn studie ideaal omdat het zo rustig leest en de pc vaak te vermoeiend is. Je kunt aantekeningen maken in de tekst of markeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:34:
[...]

Heb je al een adres waar je hem al kan kopen / pre-orderen?
Nee, ik moet zeggen dat ik daar ook geen tijd voor heb gehad (oh Henk,ik heb een PA callsign, als jochie van 14 al ooit 35 gulden betaald aan de toenmalige RCD voor een machtiging Algemene Radio Communicatie en sindsdien netjes doorgeleerd,maar kon het nato spelalfabet en de morsecode al ver voor die tijd want mijn vader was al radio amateur in 1950.) Ik ben de laatste dagen bezig geweest met het proberen van de uberoid v8 rom 1.51 en v.152 oftewel software voor een android tablet en deze voor meerdere mensen geflashed,ik heb BOL gemaild en Sony of ik hem kon pre-orderen maar nog geen antwoord gehad.
Dus tips zijn zeker welkom.

@Delirius, ben blij dat je inderdaad mijn point hebt opgepikt,dank je.

@TD-er, ik heb je link over het hoofd gezien (nog niet gezien,maar ik reageer even snel) maar ik heb geen reden om aan je info te twijfelen,dus die lader/adapter gaat er niet komen.
We weten alleen niet of die prijs vast staat, Bol heeft heel vaak alvast tijdelijke pages aangemaakt waar prijzen op stonden waar ik me het apezuur van schrok,en bij de echte release was die veel lager,maar ook de oude sony lader die ik bij de 650 gekocht heb was door Sony al way overpriced.
En daar voelde ik me al aardig over genaaid.
Aan de andere kant,een el cheapo lader die "thermisch beveiligd is" (hetgeen 9 van de 10 keer gewoon betekent als je hem te zwaar belast,brand ie door) hang ik niet aan een reader van +200 euro zonder er even,als dat mogelijk was,na te zien hoe ie was opgebouwd,als ie niet goed is blaas je je readertje op en met een aluminium buitenkant bij de 505/600/650 heb ik hem ook liever niet beet als er door die el cheapo lader per ongeluk 230 volt op de buitenkant komt staan,dan heb ik liever een iets duurdere lader,meestal laad ik zo'n ding naast mijn bed, en ik wil graag gewoon wakker worden zonder dat de boel in de fik staat,of thuis komen zonder dat de halve boel is afgebrand door een oververhitte el cheapo lader die in de fik is gevlogen.
Maar half nederland koopt net zo makkelijk 10 keer over de kop gejaagde inkt cartridges voor zijn printer,ik moet het gewoo even zien,letterlijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:46:
Geweldige eeereader is de ASUS.
Computer lezen blijf ik vermoeiend vinden. Hier vliegen de boeken weg. Als je wilt kun je de Asus laten voorlezen. Ik wou dat ik deze keuze eerder had gemaakt. Zeer intuitief in het gebruik. PDF leest zeer gemakkelijk, het lettertype is goed instelbaar.
De keuze tussen tablet of een ereader is kiezen tussen lezen vanaf de pc of uit een boek en hierdoor niet te vergelijken. Ik vind hem juist voor mijn studie ideaal omdat het zo rustig leest en de pc vaak te vermoeiend is. Je kunt aantekeningen maken in de tekst of markeren.
Heb je het over die asus met lcd achtig scherm of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TD- De lader in je link blijkt ingewikkelder te zijn dan je denkt.
Ik heb hem ook gevonden voor 8 dollar,maar bij Dixons voor 34 euro, wel staat er regelmatig dat de lader geschikt is voor bijna alle sony apparaten en dat deze ook bij de 650 zou werken maar dat dat niet het geval zou zijn.
Dat zou raar zijn voor een sony lader,dat niet alle Sony apparaten het er op doen.
Bovendien was mijn 34 euro lader die ik bij BOL gekocht heb een hele andere,geen stekker lader.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en Sony gebeld, over de reader wilde men niets loslaten.
Ik heb gezegd dat ik dat begreep maar wel gezegd dat ik er 2 wilde kopen en of ik in elk geval die laders dan kon aanschaffen.
Ik heb haar (dame aan de foon) de link doorgegeven en volgens haar was de type aanduiding een amerikaans typenummer,maar in Nederland wordt onder dat typenummer een andere lader geleverd.
Met de toevoeging EU8.
Hier zou je bv ook de controllers voor je playstation mee kunnen laden.
Hoewel het typenummer dus wel identiek is, is het een totaal andere lader.
Ik heb gevraagd of ze dat zeker wist en wat de verschillen zijn.
Ik werd doorverbonden,en de meneer wilde ook weer niets zeggen over de reader zelf.
Wel werd gezegd dat de laders niet overeenkomen hoewel het type nummer gelijk is.
De hogere prijs zou liggen in het feit dat voor met name Duitsland en Nederland de lader TUV en Kema gekeurd moet zijn hetgeen een hogere kostprijs met zich mee zou brengen en ook de afwerking zou anders zijn.

Dus bij Sony europe gekeken:
http://www.sony.nl/produc...ader-accessories/prs-aac1

En wat zien we daar,de europa versie van de lader:
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/274/115523.jpeg

Wat zien we bij een andere Sony site,de Amerikaanse versie:
http://store.sony.com/web...gId=-1&partNumber=PRSAAC1
Afbeeldingslocatie: http://store.sony.com/wcsstore/SonyStyleStorefrontAssetStore/img/718x407/PRSAAC1.png

Het is dus een totaal ander apparaat en een serienummer zegt dus niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:07:
De hogere prijs zou liggen in het feit dat voor met name Duitsland en Nederland de lader TUV en Kema gekeurd moet zijn hetgeen een hogere kostprijs met zich mee zou brengen en ook de afwerking zou anders zijn.
Dat is een heel groot onzinargument hoor... ook in Japan moeten die laders gekeurd zijn, en voor de USA/Canada markt gelden nog strengere keuringseisen dan voor Europa.... En bovendien zijn dat allang geen specifieke eisen per Europees land meer maar moet apparatuur voldoen aan door de EEG opgelegde EC eisen (denk aan machine richtlijn, richtlijn drukhoudende producten, richtlijn explosieveiligheid ATEX etc).
Op dat gebied is er binnen Europa al heel veel uniform geworden qua normen, en op sommige gebieden worden normen zelfs ook in de USA overgenomen, waardoor je met één keuring bijna de hele wereld afdekt.

Om je een idee te geven.... zo'n TÜV, of UL (Kema bestaat niet meer en heet nu Dekra) keuring te laten doen betaal je tussen de 10.000 en 20.000 euro éénmalig voor een type goedkeur van een type product, afhankelijk van de eisen die eraan gesteld worden aan een bepaalde productgroep (een wasmachine heeft hogere technische en veiligheidseisen dan een gloeilamp bijv.). (Wij laten onze electrische producten namelijk met regelmaat keuren voor de diverse werelddelen, dus ken ik de tarieven nagenoeg uit mijn hoofd). ;)

Ik neem aan dat Sony deze laders niet per tien stuks produceert maar dat ze in opdracht van Sony ergens in China met honderdduizenden tegelijk geproduceerd worden, waardoor de testkosten per lader een paar eurocent is, en de USA versie dus vanwege strengere eisen dan voor Europa eigenlijk nog duurder zou moeten zijn als deze kosten daadwerkelijk significant zouden meewegen in de verkoopprijs.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:23:
[...]

Dat is een heel groot onzinargument hoor...
Dat kan en dat weet ik,maar we hebben het over 2 totaal verschillende laders,met toevallig hetzelfde typenummer en dus over 2 verschillende prijzen.
Dat er leuk aan verdiend wordt,bestrijd ik niet hoewel ik de actuele pruductieprijzen niet ken.
Waar het mij om ging is,TD-er vindt een lader met een zelfde type nummer en roept dat ie way overpriced is dan die Bol gaat verkopen,terwijl het bij Bol om een hele andere lader gaat dan hij heeft gevonden.
Als ik de reader heb kan ik ze testen en kan een ieder zelf kiezen welke lader hij neemt,zonder lader werkt de reader ook.
Verder speculeren over een nog niet verschenen ding heeft weinig zin,alleen vergelijken op typenummer gaat alleen goed als je even iets verder kijkt dan je neus lang is,of zoals ik,de moeite doet om even Sony te bellen om te zien of je het over dezelfde hebt.
En misschien komt er wel een,koop nu de reader en krijg de lader er met zoveel korting bij,we zien het wel als ie er is,niets is nog officieel,ook de prijs van de reader niet en die van de lader niet,alleen is nu aangetoond dat er verschil is en ik heb liever dat je even roed rondkijkt voor je gaat roepen,ik heb hetzelfde ding veel goedkoper gevonden.
Een hema mok MK1 zal ook goedkoper zijn dan een Jan des Bouvries (?) MK1 mok.

[ Voor 82% gewijzigd door Nick39 op 31-08-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik vind het ook heel raar waarom de EU lader zo'n heel apparaat moet zijn, terwijl de US lader zo klein kan blijven. Telefoonladers zijn ook zo klein en geven dezelfde spanning etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 minuten geleden is dit op internet verschenen:

Afbeeldingslocatie: http://s4.hubimg.com/u/5451495_f260.jpg

At this point, it appears that Amazon will be releasing a "family" of tablets:

"... the 'entry' level tablet, codenamed 'Coyote' will be based on the NVIDIA Tegra 2 platform. The big boy? That’s codenamed 'Hollywood' and will be based on the NVIDIA T30 'Kal-El' which will bring a screaming quad-core processor with a 500% performance increase over the dual-core Tegra 2." - Source BGR

In terms of screen size, there may be a 7" model to accompany a 10.1" model.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Doe mij toch maar een nieuwe echte ereader ipv de zoveelste LCD tablet, ook al zit er een quadcore in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloth schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:39:
Doe mij toch maar een nieuwe echte ereader ipv de zoveelste LCD tablet, ook al zit er een quadcore in..
Daar heb ik nog geen plaatje van, maar dit ziet er al goed uit.
Straks kom er meer op de frontpage hier te staan over deze nieuwe tablet.

Eigenlijk wil ik deze voor 99 dollar hebben, maar het is maar een paar Amerikanen die ik ken gelukt hem ook te kopen : nieuws: HP produceert toch nog laatste lichting TouchPads

Maar er komen nieuwe aan. Ander besturingssysteem erop en je hebt een heel mooi ding voor 75 euro. Maarja, we wonen in Nederland. Lastig dus.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Uhm, een amazon tablet met als pagina Barnes & Nobles in de advertentie :?

Anyway, ik zit meer op (de specificaties van) de Kindle 4 te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:28:
Ik vind het ook heel raar waarom de EU lader zo'n heel apparaat moet zijn, terwijl de US lader zo klein kan blijven. Telefoonladers zijn ook zo klein en geven dezelfde spanning etc.
Ja en nee.. het amerikaanse net is iets anders,niet zo belangrijk maar de wisselstroom frequentie is daar 60 hertz en hier 50, zal voor een lader niet veel uitmaken maar toch.. in de huidige vorm kun je lader onder het bed liggen en trek je gewoon het 8 vormige 230 volt stekkertje uit de lader, de rest kan dan in het stopkontakt blijven.
Rechtvaardigt geen 40 euro natuurlijk.
Ik heb mijn huidige HTC telefoonlader er ff bijgepakt die bij de desire-S werd geleverd en die is 5 volt 200 milli ampere,(die bij de Hero nog 1000 milli amp) gelijk ff de meetapparatuur erbij gepakt en de sony trekt op die Desire-S 175 milli amp.
De officiele adapter van sony levert 1500 milli amp en weer met de meter trekt de reader bijna 1 ampere van die lader, de Sony "merkt" dus het verschil tussen de 2 laders.
Het gevolg is wel dat met de officiele Sony lader je reader 5 keer sneller laadt dan met het HTC telefoonladertje...
De Amerikaanse geeft ook 1500 milli ampere lees ik,net als de Europese maar daar zitten de stekkers net iets verder uit elkaar.
Gevolg is dat de amerikaanse,met verloopje,hoe je hem ook hangt,net het andere stopkontakt in de weg zit.
Het gaat wel met een platte euro stekker,maar niet met een ronde die meestal bij een verlengsnoer zit, dus laden en stofzuigen tegelijk gaat niet,aan een stofzuiger,pc of ander apparaat zit vaak een dikke stekker en dan kunnen ze niet samen 1 stopkontakt delen,ook niet als je hem in de bovenste en dan ondersteboven hangt...
(nu genoeg geadapterd..we zien wel als het ding er is hoe het gaat lopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- J.W. - schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:06:
Uhm, een amazon tablet met als pagina Barnes & Nobles in de advertentie :?

Anyway, ik zit meer op (de specificaties van) de Kindle 4 te wachten.
geen idee of het plaatje echt is, komt straks iets op de frontpage te staan erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Heb even de bron van de bron van de bron getracked.

En aangaande de kleuren E-ink hadden jullie gelijk:

"He indicated that color-screen Amazon device that uses an energy-frugal technology such as E Ink (used in the monochrome Kindle) isn’t imminent: Color E Ink “is not ready for prime time…the colors are very pale.” But he added that “it continues to be improved” and “it makes a lot of sense for there to be a low-power, reflective color display. I think that’s something you could build a fantastic product around.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:27:
[...]

Dat kan en dat weet ik,maar we hebben het over 2 totaal verschillende laders,met toevallig hetzelfde typenummer en dus over 2 verschillende prijzen.
....
Een hema mok MK1 zal ook goedkoper zijn dan een Jan des Bouvries (?) MK1 mok.
Tja, typenummers hoeven dus niet uniek te zijn blijkt hieruit, maar het argument wat Sony roept over keuringskosten blijft klinklare BS...

En ja, een LaCoste polootje doet ook meer in de markt dan een Hema polootje, en naar alle waarschijnlijkheid komen ze uit dezelfde fabriek in Azië en met een beetje mazzel hebben ze allebei ook nog eens hetzelfde productienummer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:08:
[...]

Ja en nee.. het amerikaanse net is iets anders,niet zo belangrijk maar de wisselstroom frequentie is daar 60 hertz en hier 50, zal voor een lader niet veel uitmaken maar toch.. in de huidige vorm kun je lader onder het bed liggen en trek je gewoon het 8 vormige 230 volt stekkertje uit de lader, de rest kan dan in het stopkontakt blijven.
De tijd dat netspanning en frequentie nog belangrijk waren voor netladers is al een jaar of 10 voorbij inderdaad.
Van elke mobiele telefoon mag je tegenwoordig verwachten dat hij gewoon geladen wordt met het meegeleverde adaptertje op elke spanning tussen 100 en 240V en 42 - 60 Hz... al dan niet met een reisadapter uiteraard.
Zelfs mijn oude Nokia 3310 lader slikt alles al en dat kreng is inmiddels dik 11 jaar oud :)

Je ziet ook steeds meer adapters meegeleverd worden (onder andere bij Asus tablets) die gewoon een opklikbaar setje pootjes (geschikt voor jouw WCD type) hebben op een zwart blokje met USB uit.

Spanning en/of frequentie rechtvaardigt dus inderdaad geen idiote prijsverschillen, hooguit de bouwvorm, want uiteraard zal zo'n ingegoten stekker model minder kosten dan een baksteen model met kabeltje eraan en een echte net entry met bijpassende netkabel.
Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.