Tijdens de stress testen en BWE's liep het spel ook nog voornamelijk op de CPU. Dit zal later waarschijnlijk nog meer naar de GPU schuiven. In ieder geval dat is wat ik heb gehoord.
Nou, eens kijken hoe lang het dit maal werkt
.
Zijn Stresstests er trouwens ook niet om erachter te komen welke data ze kunnen veranderen zonder dat mensen gedisconnect worden? Want ga er maar niet van uit dat wanneer de servers online zijn, de developers niks aan het veranderen zijn inde tussentijd. Komt genoeg voor bij andere games. Wellicht hebben ze nu een lange lijst klaarliggen die ze aan het langsgaan zijn tijdens deze speelsessie.
Hopelijk kan ik nog wel even Rank 10 halen op me PvP
Ben momenteel 1 bar verwijderd van Rank 9.
Hopelijk kan ik nog wel even Rank 10 halen op me PvP
Verwijderd
Optimalisatie is nog steeds ruk voor mij 
60 FPS alleen haalbaar op een enkele kaart. Zodra ik Crossfire aanzet zakt mijn framrate met 40-60% afhankelijk van de regio. Laatste drivers & GW2 profiel staat aan. Beetje jammer.
60 FPS alleen haalbaar op een enkele kaart. Zodra ik Crossfire aanzet zakt mijn framrate met 40-60% afhankelijk van de regio. Laatste drivers & GW2 profiel staat aan. Beetje jammer.
SLI is ook nog niet bevestigd dat deze al werkt.Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:07:
Optimalisatie is nog steeds ruk voor mij
Phenom II 965 @ 3.8Ghz en 5850 @ 800/1200 en 8GB Ram. Heb hier Render sampling aan staan op default ( enige niet max dus )Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:57:
wat heb jij aan hardware dan?
Ik speel nu ele, en ik zie dat ik nu ook autocast aan kan zetten voor skills nr. 2-5 en de tooltips zijn minder uitbundig geworden. Vindt dit iets minder fijn eigenlijk aangezien ik de uitgebreide tooltips wel kon waarderen.
Kon daarvoor ook al, alleen staat het er nu bij.MarluXiaXl schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:10:
Ik speel nu ele, en ik zie dat ik nu ook autocast aan kan zetten voor skills nr. 2-5 en de tooltips zijn minder uitbundig geworden. Vindt dit iets minder fijn eigenlijk aangezien ik de uitgebreide tooltips wel kon waarderen.
Steam: Grim
Verwijderd
Ik haal 110 fps met GTX680, i5 en 16 gig ram op 1920x1080..alles wat omhoog kan staat op max
Als je nu een server kiest wordt dat dan ook gewiped met de full release of zit je daar aan vast?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Dat zal ook gewiped worden.JohnnyV76 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:18:
Als je nu een server kiest wordt dat dan ook gewiped met de full release of zit je daar aan vast?
Ik haal nu max. 20 fps met een oude 5450HD kaart. Heeft iemand suggesties welke low- to midrange kaart ik zou moeten kopen om op 35-40 fps uit te komen met deze specs (mag er natuurlijk ook wel een beetje goed uit zien
)?
Intel i5-650, 3.2GHz
300w voeding
4gb werkgeheugen
1680x1050@60hz beeldscherm
Intel i5-650, 3.2GHz
300w voeding
4gb werkgeheugen
[ Voor 10% gewijzigd door FrozenToast op 09-08-2012 22:25 ]
Verwijderd
tweedehands 6870 of 7850? Dan heb je voor €100 een pc die makkelijk 60 fps zou moeten halen
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 22:27 ]
Verwijderd
En je friendlist en je gems.Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:24:
Het is heel makkelijk: alles wordt gereset, behalve je inloggegevens
Ik heb dus zo'n case (edit)Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:26:
tweedehands 6870 of 7850? Dan heb je voor €100 een pc die makkelijk 60 fps zou moeten halen

zou dat een beetje passen? (max. 2 slots achterin volgens mij)
[ Voor 18% gewijzigd door FrozenToast op 09-08-2012 22:35 ]
De Sylvari tutorial boss spawnt niet, bijna alle servers hebben dit nu, echt vaag.
Verwijderd
Voor de mensen die screenshots willen maken en dit niet weten; je kunt de interface weghalen door CTRL+SHIFT+H. Nogmaals dezelfde oefening zorgt ervoor dat alles terug komt.
De stresstest draait momenteel nog zeer zwaar op de CPU.
CPU: Intel core2 quad q9400 @ 2.66GHz
GPU's: 2x GTX260 @ SLI
Net voor het eerst even 10m gespeeld en ik heb alweer genoeg gezien....
WOW!!!!
Dit zou echt wel eens de frisse wind kunnen zijn die we in MMO land nodig hebben.
Even wennen t.o.v. games die ik gewend ben maar oei dit gaat een hoop vrije tijd opslokken straks!
WOW!!!!
Dit zou echt wel eens de frisse wind kunnen zijn die we in MMO land nodig hebben.
Even wennen t.o.v. games die ik gewend ben maar oei dit gaat een hoop vrije tijd opslokken straks!
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Voor zoiets kun je heel goed in de Best Buy Guides kijkenFrozenToast schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:24:
Ik haal nu max. 20 fps met een oude 5450HD kaart. Heeft iemand suggesties welke low- to midrange kaart ik zou moeten kopen om op 35-40 fps uit te komen met deze specs (mag er natuurlijk ook wel een beetje goed uit zien)?
Intel i5-650, 3.2GHz
300w voeding
4gb werkgeheugen
Heb net een uurtje erop zitten, vorige beta weekend heb ik helemaal doorgespeeld. Ik denk er nog steeds net zoals jou over! Nu stop ik ermee want ik wil gewoon lekker opnieuw beginnen met een goeie char die niet gewiped gaat wordenJohnnyV76 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:57:
Net voor het eerst even 10m gespeeld en ik heb alweer genoeg gezien....
WOW!!!!
Verwijderd
Mensen die ook errors krijgen en eruit worden gekicked om vervolgens een report naar Anet te sturen?
Een nieuw grafische kaart hoeft niet heel erg te helpen:
@3,6 ghz zonder reflection haal ik maar zo'n 20-25fps..Hardware Compatibility
Display: the graphics-settings slider has only a minor impact on performance at this time.
We are currently optimizing Guild Wars 2, making ongoing improvements to the game’s frame rate. Presently, the game is CPU-bound on most high-end systems, so lowering graphics settings or upgrading your video card may not have a large impact on performance.
On older or lower-end machines, it is recommended that you try disabling reflections to improve frame rate.
Probeer al een tijdje in te loggen maar kom niet verder dan het volgende scherm:

staat dus steeds files remaining 1...
Is dit een bekend probleem?

staat dus steeds files remaining 1...
Is dit een bekend probleem?
op twittah zeggen ze alles behalve je contact list
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Dit is nog niet de release he, ze hebben nog steeds wat optimizing te doen, daarnaast denk ik dat ze echt wel iets meer opties voor grafische kaarten in gedachten hadden..SCIxX schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:23:
Een nieuw grafische kaart hoeft niet heel erg te helpen:
[...]
@3,6 ghz zonder reflection haal ik maar zo'n 20-25fps..
Me too! Net even getest met zo'n 30spelers op WvW, bleef hangen op 20fps, opzich niet slecht.Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:50:
zit er in 1 keer in
10fps erbij gekregen na installeren van de nieuwe AMD beta drivers
Nou, volgens mij moet ik echt m'n grafische kaart updaten. M'n mooie 4890 geeft nog zeer goede performance, maar is laatst helaas wel op de legacy lijst gezet. Geen beta drivers meer dus. Hoewel ik ook niet verwacht dat nieuwe drivers nog iets extra's uit de kaart zouden kunnen halen, want ik ga er van uit dat ie ondertussen wel helemaal geoptimaliseerd is.SCIxX schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:37:
[...]
Me too! Net even getest met zo'n 30spelers op WvW, bleef hangen op 20fps, opzich niet slecht.
[ Voor 35% gewijzigd door Xylon op 10-08-2012 00:55 ]
Zo, mijn pc is redelijk shitty zo te zien. Uurtje GW2 en pc kreeg zwart scherm en deed niks meer.
Denk dat het afgelopen is. Ik wil een instance in, en er gebeurt niks meer.
Damn, elementalist voor het eerst gespeeld en die vond ik toch wel erg gaaf. Vorige keer mesmer geprobeerd, die was niet zo boeiend. Lekker met de staff 4x5 skills, zeer divers
. Ik denk dat ik gelijktijdig een Norn Warrior en Human Elementalist ga spelen.
Zijn er toevallig mensen die een guild willen maken? Ik ben namelijk opzoek naar een leuke nl guild.
Zo en weer even kunnen spelen tijdens de stress test en voor het eerst geprobeerd om ook 3d screenshots te nemen.
Resultaat is niet super maar toch:

Voor full hd gebruik deze links:
http://i.3dporch.com/xw9i.jps
http://i.3dporch.com/vyjy.jps
Deze twee zijn redelijk goed te zien door scheel te kijken en dan het middelste beeld scherp krijgen (als je ietsje verder weg zit gaat dit vaak beter). Of je kan ze downloaden en opslaan als .jps (niet .jpg/.jpeg wat windows standaard doet) en ze bekijken als een echte 3d foto (heb je natuurlijk wel iets voor nodig om 3d te bekijken).
Kwam er helaas later achter dat de screenshots standaard als .jps (side by side .jpeg) worden opgeslagen en heb dit inmiddels verander naar .pns (side by side .png)
Resultaat is niet super maar toch:

Voor full hd gebruik deze links:
http://i.3dporch.com/xw9i.jps
http://i.3dporch.com/vyjy.jps
Deze twee zijn redelijk goed te zien door scheel te kijken en dan het middelste beeld scherp krijgen (als je ietsje verder weg zit gaat dit vaak beter). Of je kan ze downloaden en opslaan als .jps (niet .jpg/.jpeg wat windows standaard doet) en ze bekijken als een echte 3d foto (heb je natuurlijk wel iets voor nodig om 3d te bekijken).
Kwam er helaas later achter dat de screenshots standaard als .jps (side by side .jpeg) worden opgeslagen en heb dit inmiddels verander naar .pns (side by side .png)
Verwijderd
Dat is dus vannacht 1:00 tot 5:00. Dus tenzij je morgen niks te doen hebt niet echt handig voor ons
Ik moet nog gaan slapen
dus dat zal wel lukken zeker?
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Zo gisteren vanaf half 11 toch nog voor het eerste even kunnen spelen. Had een meshmer aangemaakt.
Kan nog niet echt oordelen maar zag er allemaal wel goed uit. Ben benieuwd met de release
Kan nog niet echt oordelen maar zag er allemaal wel goed uit. Ben benieuwd met de release
De laatste keer dat ik hier de oproep plaats:
Graag hier even heen gaan, eerste topic lezen en de pol invullen: Guild Wars 2 server topic
Gaat over de overflow / een internationaal alternatief voor Far Shiverpeaks. Meer informatie kun je in dat topic vinden.
Graag hier even heen gaan, eerste topic lezen en de pol invullen: Guild Wars 2 server topic
Gaat over de overflow / een internationaal alternatief voor Far Shiverpeaks. Meer informatie kun je in dat topic vinden.
volgens mij moet je dringend je tobo een keer schoon maken!NuCl3aR schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:45:
De stresstest draait momenteel nog zeer zwaar op de CPU.
[afbeelding]
En dat maakt ArenaNet blijkbaar tot een stel idioten. Een reactie op de Facebook pagina:Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:19:
Dat is dus vannacht 1:00 tot 5:00. Dus tenzij je morgen niks te doen hebt niet echt handig voor ons
Seriously. Would you give us a normal time for Europeans? this is just retarded Arenanet... really..
En dan denk ik; really
Gelukkig zijn er ook Europeanen met meer gezond verstand:
What's with all you people from Europe who complains they have to sleep during the stress test? Makes me ashamed of being European!
Dat maakt me meer
Edit: Stress test gisteravond was trouwens geslaagd. Eerst veel stress, daarna een test van een Human necromancer. Het wordt toch eerst een Sylvari ranger voor mij.
Wat me ook bevalt is de humor in het spel. De reactie van een koe nadat ik deze wat voer had gegeven deed mij glimlachen. En van de pet Usain Bolt die ik tegenkwam in een kroeg ben ik bijna van mijn stoel gevallen van het lachen. Volgens mij was het een draakje. Wel wat dikker dan de olympisch kampioen
[ Voor 21% gewijzigd door RoseSolane op 10-08-2012 09:04 ]
Verwijderd
Wij, Europeanen, hebben tot nu toe nog geluk gehad met de stress tests; gewoon in de avond, terwijl hun eigen volk, de Amerikanen, dit 's middags en moeten hiervoor misschien zelfs vrij nemen. En nu hebben we het een keer op een minder moment en dan gaan mensen al meteen whinen. No offence; maar dat moeten wel kinderen zijn.
Mijn sociale leven bestaat vrijwel niet meer deze week 
Gisteren even WvW geprobeerd, erg vermakkelijk vanwege de zergs. Maar begrijp nog te weinig van het geheel om als kleine groep een verschil te kunnen maken. Wij probeerde steeds camps te pakken maar daar stonden zoveel NPC's dat het niet mogelijk was om snel bases te cappen. Ook kleinere torens zijn vrijwel niet over te nemen met 3 tot 5 man. Weet iemand misschien wat de tactiek is als kleine groep in WvW?
Gisteren even WvW geprobeerd, erg vermakkelijk vanwege de zergs. Maar begrijp nog te weinig van het geheel om als kleine groep een verschil te kunnen maken. Wij probeerde steeds camps te pakken maar daar stonden zoveel NPC's dat het niet mogelijk was om snel bases te cappen. Ook kleinere torens zijn vrijwel niet over te nemen met 3 tot 5 man. Weet iemand misschien wat de tactiek is als kleine groep in WvW?
[ Voor 164% gewijzigd door Xato op 10-08-2012 09:38 ]
Gister ging het inloggen toch minder smooth dan gewend bij de andere testen (behalve de eerste BWE). Vanaf 21:00 had de login server al een herstart nodig waardoor we theoretisch konden spelen vanaf 21:30. Helaas tot aan 22:00 om de paar minuten er uit gegooid.
Daarna toch nog even mijn eerste ervaring met PvP in GW2 kunnen doen. Mijn laatste character was inmiddels ook al 20+ waardoor het bijna zonde is daar nog meer energie in te steken.
Op het start eiland eerst alle simpele questen gedaan en wat gespeeld met verschillende wapens en settings.
(Heb niet echt opgelet of de PvP start quests ook XP geven). Daarna nog een stuk of 6/7 maps gespeeld waardoor ik van rank 0 naar rank 1 kwam
Moest wel wennen aan de PvP om eerlijk te zeggen. Voornamelijk het afmaken/ finishen van een tegenstander heeft veel invloed. Voorbeeld: Je wint een 1vs1 battle, maar op moment van finishen krijg je interrupt van andere speler. Je verricht je aandacht en door de "downed" mode ontstaat er binnen 10 sec een 2vs1. Voordeel weer is dat het noodzakelijk wordt dat de ranged niet op een veilige afstand kunnen blijven.
Zat op een bepaald moment op het dak van een kerk en via een kleine opening lekker damage te doen, om er achter te komen dat die mensen je helemaal geen aandacht geven omdat ze vrij snel weer uit de downed mode komen.
Wellicht wat meer ervaring nodig of meer gewenning. Ik ben zelf meer onder de indruk van de PvE
Daarna toch nog even mijn eerste ervaring met PvP in GW2 kunnen doen. Mijn laatste character was inmiddels ook al 20+ waardoor het bijna zonde is daar nog meer energie in te steken.
Op het start eiland eerst alle simpele questen gedaan en wat gespeeld met verschillende wapens en settings.
(Heb niet echt opgelet of de PvP start quests ook XP geven). Daarna nog een stuk of 6/7 maps gespeeld waardoor ik van rank 0 naar rank 1 kwam
Moest wel wennen aan de PvP om eerlijk te zeggen. Voornamelijk het afmaken/ finishen van een tegenstander heeft veel invloed. Voorbeeld: Je wint een 1vs1 battle, maar op moment van finishen krijg je interrupt van andere speler. Je verricht je aandacht en door de "downed" mode ontstaat er binnen 10 sec een 2vs1. Voordeel weer is dat het noodzakelijk wordt dat de ranged niet op een veilige afstand kunnen blijven.
Zat op een bepaald moment op het dak van een kerk en via een kleine opening lekker damage te doen, om er achter te komen dat die mensen je helemaal geen aandacht geven omdat ze vrij snel weer uit de downed mode komen.
Wellicht wat meer ervaring nodig of meer gewenning. Ik ben zelf meer onder de indruk van de PvE
hmm, gister getracht een sylvari te maken en voorbij de dream te komen, maar dat event wilde niet starten.
Daarna maar een norn, maar ik vond de loop animatie wat traag aanvoelen. Het is jammer dat me whiskey wat verkeerd was gevallen en ik daarom erg moe werd anders wel wat meer gespeeld. Dus maar characters gaan aanmaken om een daar een beetje behendiger in te worden
Daarna maar een norn, maar ik vond de loop animatie wat traag aanvoelen. Het is jammer dat me whiskey wat verkeerd was gevallen en ik daarom erg moe werd anders wel wat meer gespeeld. Dus maar characters gaan aanmaken om een daar een beetje behendiger in te worden
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Om eerlijk te zijn, ik vind dat Arenanet het juist erg netjes heeft gedaan stress test tijden waren tegen onze piek tijden aan! Echt, om de dan idioot te noemen..RoseSolane schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:56:
[...]
[...]
En dat maakt ArenaNet blijkbaar tot een stel idioten. Een reactie op de Facebook pagina:
Seriously. Would you give us a normal time for Europeans? this is just retarded Arenanet... really..
En dan denk ik; really![]()
Gelukkig zijn er ook Europeanen met meer gezond verstand:
What's with all you people from Europe who complains they have to sleep during the stress test? Makes me ashamed of being European!
Dat maakt me meer
Edit: Stress test gisteravond was trouwens geslaagd. Eerst veel stress, daarna een test van een Human necromancer. Het wordt toch eerst een Sylvari ranger voor mij.
Wat me ook bevalt is de humor in het spel. De reactie van een koe nadat ik deze wat voer had gegeven deed mij glimlachen. En van de pet Usain Bolt die ik tegenkwam in een kroeg ben ik bijna van mijn stoel gevallen van het lachen. Volgens mij was het een draakje. Wel wat dikker dan de olympisch kampioen
Ook is de launch tijd een goede tijd voor ons (ja ik had het liever op vrijdag gezien) maar wij kunnen op een normale tijd onze chars maken, namen claimen etc (Amerikanen moeten dit midden in de nacht doen).
Enige verbeterpuntje dat ik wat dat betreft kan noemen is dat ze nooit CET of GMT/BST als tijdzone vermelden.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Je moet ook niet alcohol drinken waar je niet tegen kan heye-roon schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:46:
hmm, gister getracht een sylvari te maken en voorbij de dream te komen, maar dat event wilde niet starten.
Ik heb gisteren niet gespeelt maar wel even ingelogt. Wou gewoon nog ff de feeling krijgen voor het slapen. En dat was gelukt
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Een vraagje waarom sturen ze nooit een email waneer ze een stress test hebben? Want ik was toevallig vannacht wakker had ik het gewoon kunnen spelen
. Komt er nog een stress test voor de release?
Komende nachtsteamon schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:59:
Komt er nog een stress test voor de release?
Edit: van 01:00 tot 05:00
[ Voor 84% gewijzigd door Devata op 10-08-2012 10:04 ]
Haha ok. Ja dan ga ik wel even uurtje of 2 spelen. Thx.
Toch wel een paar uurtjes gespeeld. Althans we moeten werken vandaag 
systeem:
i5-3870k ( naar 4,4Ghz boost )
16GB ram 1900Mhz
HD7870 Ghz Edition
Had hier toch stabiel 35fps terwijl ik stream en record( PvP ). Settings waren costum. met FXAA aan. Default sampling en nog wat ander dingen. Wou 30+ houden voor goede record
Toch wel een paar dingen die me opvielen. Balance van classes is toch niet zo goed. ( Paar OP combo's )
PvP Tip: Er zijn 7 slots voor armer runes. Dus vaak combinatie 4 en 3 set is krachtiger dan set van 6 +1.
systeem:
i5-3870k ( naar 4,4Ghz boost )
16GB ram 1900Mhz
HD7870 Ghz Edition
Had hier toch stabiel 35fps terwijl ik stream en record( PvP ). Settings waren costum. met FXAA aan. Default sampling en nog wat ander dingen. Wou 30+ houden voor goede record
Toch wel een paar dingen die me opvielen. Balance van classes is toch niet zo goed. ( Paar OP combo's )
PvP Tip: Er zijn 7 slots voor armer runes. Dus vaak combinatie 4 en 3 set is krachtiger dan set van 6 +1.
[ Voor 0% gewijzigd door GuardMoony op 10-08-2012 10:18 . Reden: paar typo's + verduidelijking ]
Oh, mooi nog een stress test. Dan pre-purchase ik het spel vandaag wel.
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz
ATI Radeon HD 4800 Series
Memory: 4096MB RAM
15 fps
dat word een nieuwe pc
15 fps
Dus het was bevallen?Creqaw schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:24:
Oh, mooi nog een stress test. Dan pre-purchase ik het spel vandaag wel.
Lopen was iets wat... apart maar daar valt wel aan te wennen maar ja, het beviel wel. Ik hoop alleen dat ik geen nieuwe computer moet halen om meerdere uren GW2 te kunnen spelen, gister crashte m'n pc na een uur.
Zoals hierboven vermeld. de GPU's werden bijna niets belast. ( +-30% ) en draaide ver alles op cpu. Dus er kan nog veel veranderen.rejer schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:25:
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz
15 fpsdat word een nieuwe pc
Mss nog een goede link voor mensen die aan hun computer twijfelt:
http://www.guildwarsinsid...requirements-check-run-it
@Creqaw
Zelfs bij een te langzame PC hoort hij niet te crashen. Het is dus of een eenmalig iets geweest, of je PC wordt te warm (of een onderdeel is stuk). Als het crashen vaker gebeurd kun je beter de temperaturen eens goed in de gaten houden. Waarschijnlijk zal een betere koeling / fan dan al uitkomst bieden.
Ik heb naast mijn PC ook nog een laptop.
Dual Core P8400 2260 MHz
3 GB RAM
9300M GS
Daar draait hij ook nog veel te slecht op. Met Default sampling (sub ziet echt niet uit) en de rest allemaal op z'n laagst zit hij op 11fps. Ik hoop dat hij daarop uiteindelijk ook nog wat betere framerates gaat krijgen.
Zelfs bij een te langzame PC hoort hij niet te crashen. Het is dus of een eenmalig iets geweest, of je PC wordt te warm (of een onderdeel is stuk). Als het crashen vaker gebeurd kun je beter de temperaturen eens goed in de gaten houden. Waarschijnlijk zal een betere koeling / fan dan al uitkomst bieden.
Ik heb naast mijn PC ook nog een laptop.
Dual Core P8400 2260 MHz
3 GB RAM
9300M GS
Daar draait hij ook nog veel te slecht op. Met Default sampling (sub ziet echt niet uit) en de rest allemaal op z'n laagst zit hij op 11fps. Ik hoop dat hij daarop uiteindelijk ook nog wat betere framerates gaat krijgen.
[ Voor 33% gewijzigd door Devata op 10-08-2012 10:39 ]
Dan hoop ik dat ze het nog een x laten testen als ze het geoptimaliseerd hebben. :\GuardMoony schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:33:
[...]
Zoals hierboven vermeld. de GPU's werden bijna niets belast. ( +-30% ) en draaide ver alles op cpu. Dus er kan nog veel veranderen.
Mss nog een goede link voor mensen die aan hun computer twijfelt:
http://www.guildwarsinsid...requirements-check-run-it
Gisteren zat ik constant, ook in PVP, op alles max rond de 40 FPS. Begrijp uit het bovenstaande bericht dat het dus nog beter moet gaan lopen? Raar dat het zo slecht is afgesteld, lijkt mij toch één van de eerdere stappen
Hij is niet te langzaam en word ook niet oververhit. Hij crasht gewoon, gebeurt wel vaker de laatste tijd. Waarschijnlijk zijn er wat onderdelen aan het verouderen.Devata schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:34:
@Creqaw
Ik zag bij de mediamarkt een doosje staan voor 5 euro of zo, pre-purchase. Iemand een idee hoe dat werkt?
Zo, even pre-purchase gedaan. 50 Euro, iets meer dan ik verwachtte maar ach, als ik maar genoeg uren er in steek is het ok.
Hebben mensen nog leuke filmpjes om te zien waarin leuke pvp/wvw gevechten zijn te zien? Ik heb zo'n beetje alle standaard filmpjes wel gezien (van yogcast en cynical brit enzo).
@riffey#4
Waarschijnlijk heeft iemand dat terug gebracht.
Kan goed door de stress test gebeuren, hier hadden veel mensen last van.Creqaw schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:29:
[...]
Lopen was iets wat... apart maar daar valt wel aan te wennen maar ja, het beviel wel. Ik hoop alleen dat ik geen nieuwe computer moet halen om meerdere uren GW2 te kunnen spelen, gister crashte m'n pc na een uur.
Rechtermuisknop gebruikt? In heb de stress test van vorige week heb ik alleen WASD gebruikt voor lopen en dan is het inderdaad apart. Gisteren de rechtermuisknop gebruikt en dat loopt een stuk beter.Creqaw schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:29:
[...]
Lopen was iets wat... apart maar daar valt wel aan te wennen maar ja, het beviel wel.
Nee, stonden meerdere doosjes, met een wat vage tekst dat het bij de release met aankoopbon ingewisseld kon worden voor het spel.Devata schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:45:
@riffey#4
De "verkoper" wist ook niet hoe het werkte, en kon niemand vinden die dat wel wist. Ook kon 'ie niet vertellen wat het spel dan moest gaan kosten.
Vandaar mijn vraag. Ik kan me voorstellen dat die 5 euro een soort reservering is, maar is het een pre-order of pre-purchase? En wat gaat het spel kosten, want als het te duur is koop ik het wel ergens anders. Ik hoopte dat hier iemand met Mediamarkt connecties zou zitten
Ik wist dat iemand hier iets over ging zeggen.D-rez schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:41:
[...]
volgens mij moet je dringend je tobo een keer schoon maken!
99% zeker dat het een pre-ORDER is. Bij een pre-PURCHASE, zoals op de website van GW2 zelf betaal je onmiddellijk de volle pot en heb je het spel ook al gekocht. Hier gaat het echter, zoals je al vermoed, om een reservatie. Wat je wel kan doen is vragen hoeveel het uiteindelijk gaat kosten, dit zou normaal wel bij hun bekend moeten zijn.riffey#4 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:56:
[...]
Vandaar mijn vraag. Ik kan me voorstellen dat die 5 euro een soort reservering is, maar is het een pre-order of pre-purchase? En wat gaat het spel kosten, want als het te duur is koop ik het wel ergens anders. Ik hoopte dat hier iemand met Mediamarkt connecties zou zitten
PS: Ook even opletten met de prijs of die wordt afgetrokken als je het uiteindelijk toch koopt of dat je die €5 reservatiekosten + het spel moet betalen.
Ik zou het gewoon lekker Digitaal aanschaffen, dan kan je nu al de install doen. Anders ben je de 28ste aan het downloaden & installen met rest van de wereldriffey#4 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:56:
[...]
Nee, stonden meerdere doosjes, met een wat vage tekst dat het bij de release met aankoopbon ingewisseld kon worden voor het spel.
De "verkoper" wist ook niet hoe het werkte, en kon niemand vinden die dat wel wist. Ook kon 'ie niet vertellen wat het spel dan moest gaan kosten.
Hoop het, als het gebeurt bij de release versie zou het vervelend zijn.Sneezzer schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:48:
[...]
Kan goed door de stress test gebeuren, hier hadden veel mensen last van.
Inderdaad WASD gebruikt, zou rechtermuisknop proberen vanavond.RoseSolane schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:52:
[...]
Rechtermuisknop gebruikt? In heb de stress test van vorige week heb ik alleen WASD gebruikt voor lopen en dan is het inderdaad apart. Gisteren de rechtermuisknop gebruikt en dat loopt een stuk beter.
Weet trouwens niet welk ras je gebruikt, maar bijv. de norn voelt erg log (tja erg groot) bij het lopen.Creqaw schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:14:
[...]
Hoop het, als het gebeurt bij de release versie zou het vervelend zijn.
[...]
Inderdaad WASD gebruikt, zou rechtermuisknop proberen vanavond.
Asura voelt weer heel erg als constant rennen maar effectief dezelfde snelheid.
Wat testen ze eigenlijk op stress bij zo'n stresstest? Ik dacht de servers maar ze stressen blijkbaar de computers?
Mensen die denken dat de launch vlekkeloos zal verlopen leven echt in een fantasie wereld.
@ hieronder,
waarom zouden ze client pc's laten stressen? als je pc het niet trekt staan je instellingen te hoog.
Deze stresstest is puur voor hun netwerk en servers en hun bandbreedte naar het internet toe.
En de stabiliteit ervan uiteraard.
@ hieronder,
waarom zouden ze client pc's laten stressen? als je pc het niet trekt staan je instellingen te hoog.
Deze stresstest is puur voor hun netwerk en servers en hun bandbreedte naar het internet toe.
En de stabiliteit ervan uiteraard.
[ Voor 45% gewijzigd door Dakreal op 10-08-2012 12:50 ]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Maar een paar posts hierboven word gezegt dat de stress test je pc kan laten crashen, betekent dat niet dat het op de een of andere manier je pc stresst?
Ik zit in de Beta, de game wordt elke keer netjes ge-updateZantiath schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:12:
[...]
Ik zou het gewoon lekker Digitaal aanschaffen, dan kan je nu al de install doen. Anders ben je de 28ste aan het downloaden & installen met rest van de wereld
Het weekend van de 25e heb ik andere verplichtingen, dus pre-order is voor mij net zo goed als pre-purchase. Het gaat mij om de laagste prijs, maar wel dat ik 'm op de 28ste ook heb.
Ik zou alvast downloaden & install doen vóór de aanschaf.Zantiath schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:12:
[...]
Ik zou het gewoon lekker Digitaal aanschaffen, dan kan je nu al de install doen. Anders ben je de 28ste aan het downloaden & installen met rest van de wereld
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Beta/Getting_Started
directe client link: http://cloudfront.guildwars2.com/client/Gw2.exe
Beta versie geupdate is uiteindelijk de release versie.
36 maxed titles op monk GW1 , Playing A Game [TaG], Mesmers Are Evil
Kijk dat is nog eens info, zelf had ik hem wel al digitaal aangeschaft.Judge Nl schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:53:
[...]
Ik zou alvast downloaden & install doen vóór de aanschaf.
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Beta/Getting_Started
directe client link: http://cloudfront.guildwars2.com/client/Gw2.exe
Beta versie geupdate is uiteindelijk de release versie.
Wat bedoel je met pc crash? Alleen een crash van het spel waarna je het opnieuw moest opstarten? Of blauwe schermen of zelfs spontane herstarts van je pc? Spel crashes waren te verwachten en zijn bij mij ook een aantal malen opgetreden gisteravond. Maar mijn pc is gewoon blijven draaien gedurende de stress test.Creqaw schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:39:
Maar een paar posts hierboven word gezegt dat de stress test je pc kan laten crashen, betekent dat niet dat het op de een of andere manier je pc stresst?
Zoals volgens mij al eerder is gemeld is er waarschijnlijk iets met je pc aan de hand als deze als gevolg van de stress test opnieuw opgestart moest worden. Tegenwoordig lukt het applicaties bijna niet meer om Windows te laten crashen. Een stuurprogramma wil dat nog wel eens lukken, maar zelfs dan is dat meestal een teken van een hardware fout.
Verwijderd
Heb je alles van wooden potatoes al gezien?Annedouwe schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:32:
Hebben mensen nog leuke filmpjes om te zien waarin leuke pvp/wvw gevechten zijn te zien? Ik heb zo'n beetje alle standaard filmpjes wel gezien (van yogcast en cynical brit enzo).
Is het nou mogelijk om te zien bij je account op de site van GW2, welke versie je hebt. Ik heb die digital deluxe gekocht (via GMG) maar ik zie dit nergens staan. Ik neem dat iedereen dit heeft, maar ik vind het toch een beetje raar dat het nergens staat...
Stresstest was overigens weer erg leuk gisteren. Nu nog even de knoop door hakken wat we gaan spelen als eerste en dan kunnen we de 25e los
Stresstest was overigens weer erg leuk gisteren. Nu nog even de knoop door hakken wat we gaan spelen als eerste en dan kunnen we de 25e los
Op welke serverT ga jij aan de slag kerel?microoo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:57:
Is het nou mogelijk om te zien bij je account op de site van GW2, welke versie je hebt. Ik heb die digital deluxe gekocht (via GMG) maar ik zie dit nergens staan. Ik neem dat iedereen dit heeft, maar ik vind het toch een beetje raar dat het nergens staat...
Raar dat het zo slecht is afgesteld, lijkt mij toch één van de eerdere stappen binnen de ontwikkeling. We praten niet echt over het nieuwste van het nieuwste qua technologie. Directx9 + de engine waarop de game draait zou toch wel gewoon 100% mogen halen in mijn ogen. Beiden zijn al jaren doorontwikkeld....rejer schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:36:
[...]
Dan hoop ik dat ze het nog een x laten testen als ze het geoptimaliseerd hebben. :\
Niet dat ik ergens last van heb tijdens het spelen. Maar iemand met mindere specs kan er veel grond op winnen.
Hangt er een beetje vanaf wat vrienden doen, die over komen met hun gw1 guild buddies, maar zelf ga ik het liefste naar Desolation denk ik.Dakreal schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:00:
[...]
Op welke serverT ga jij aan de slag kerel?
In BWE3 had ik geen last van crashes. Maar in de andere bèta's en stresstest had ik wel minimaal 1 keer een crash waarbij het scherm bevriest en ik helemaal niets meer kan doen behalve de reset knop in te drukken.Creqaw schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:51:
[...]
Hij is niet te langzaam en word ook niet oververhit. Hij crasht gewoon, gebeurt wel vaker de laatste tijd. Waarschijnlijk zijn er wat onderdelen aan het verouderen.
Mijn laptop zit ruim boven de system requirements en het gebeurd bijvoorbeeld niet bij een dikke boss battle, maar juist in een rustig gebied waar maar 2 a 3 Npc's zijn en maar enkele spelers. Er moet dus iets zijn wat mijn processor triggert om alles vast te laten lopen. Misschien ligt het aan deze stresstest, aangezien in bwe3 niets aan de hand was, of ik zal aan de settings moeten draaien. Liever ietsje minder mooi, maar dan zonder crashes
Gisteren ook even geëxperimenteerd met de +5% XP en +5% karma banners. Samen met guild leader 2 ervan gespawnt tijdens een gevecht, en kregen bedankjes terug: Thanks GOTD for the banner! etc. Erg grappig dat anderen daar dan ook profijt van hebben.
Nog 2 weekjes!!!
Oki, ik ga dan waarschijnlijk ook naar Desolationmicrooo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:01:
[...]
Hangt er een beetje vanaf wat vrienden doen, die over komen met hun gw1 guild buddies, maar zelf ga ik het liefste naar Desolation denk ik.
Nog 1 PvP statue in HoM en dan zit ik ook op de 30 punten ;-)
Alleen welke is een beetje haalbaar, want codex of zaishen is nog knap lastig volgens mij.
Alleen welke is een beetje haalbaar, want codex of zaishen is nog knap lastig volgens mij.
http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |
Ja ik laat het je nog wel weten voor de 25e als ik het definitief weet!Dakreal schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:10:
[...]
Oki, ik ga dan waarschijnlijk ook naar Desolationals de pop maar goed is, maar niet te zodat je constant in een overflow zit
Daarnaast, er is nog helemaal niemand te vinden in een GW2 channel op de tweakers.net IRC. Kom ook idle-en.
Im so ronery there.
Zaishen is het makkelijkste, kwestie van genoeg geld inleggen om alle keys te kopen.
Moet je het geld wel hebben ;-)
Kom je met een kleine 45k vast niet zomaar aan..
Kom je met een kleine 45k vast niet zomaar aan..
Stroopwafel Inc schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:12:
Zaishen is het makkelijkste, kwestie van genoeg geld inleggen om alle keys te kopen.
http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |
Wat is Zeishen? (gister de game gekocht en nog best wel n00b in dit spel ja ^^)
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Nee, het kan ook zijn dat ze "onder de kap" files aanpassen, waarbij je net pech kunt hebben van het zijn op de verkeerde plek/moment.Creqaw schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:39:
Stress test betekend vaak gewoon, have fun, wij kijken hoever we met alles (ja een heel ruim begrip) kunnen gaan tot het ergens krak zegt.
Waarschijnlijk GW1... komt hier vaker voorbij als mensen het over de HoM hebben.ye-roon schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:14:
Wat is Zeishen? (gister de game gekocht en nog best wel n00b in dit spel ja ^^)
Verwijderd
Damned ... actie van greenmangaming is afgelopen 
Nergens anders een pre-purchase aanbieding?
Welke voucher heb je gebruikt dan?Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:27:
Damned ... actie van greenmangaming is afgelopen
Verwijderd
PCGMR-ALLIN-GREENRyatzu schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:49:
Ik heb gisteren gelukkig net wel de code kunnen gebruiken
Hij geeft aan dat de voucher expired is
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 15:06 ]
ORDER-NTCOM-PLETEVerwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:05:
[...]
PCGMR-ALLIN-GREEN
Hij geeft aan dat de voucher expired is
Die dan? Geeft zelfde hoeveelheid korting.
Werkt ook niet, zojuist even getest. Initieel was ik niet van plan guildwars2 te kopen, nu lijkt het er toch wel sterk op dat er eindelijk eens een vernieuwing komt in de MMORPG wereld en wil ik toch wel even bekijken of ik het leuk(er) vind. Momenteel speel ik nog WoW, al begint dat steeds meer te vervelen. Zelfs met de nieuwe uitbreiding ben ik bang dat het alsmaar meer van hetzelfde blijft. GW2 zou wel eens de leuke afwisseling kunnen zijn:)Creqaw schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:07:
[...]
ORDER-NTCOM-PLETE
Die dan? Geeft zelfde hoeveelheid korting.
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.