Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Freakie: Mja was even zoeken, heb nu axe + dagger denk ik. Maar het wordt momenteel vooral bepaalt door wat er dropt (level 18 nog maar). Verder gebruik ik niet zoveel summons, omdat ik het redelijk irritant vind om die steeds weer te moeten casten. Heb de signet om sneller te runnen voor exploreren en anders twee AoE's (denk well of corruption en nog iets) :) Ach het gaat wel, maar ik ben soms een beetje gewend aan Guardian-achtige survivability :+

@Tweek: Mja pet kan niet zoveel hebben inderdaad. Beetje jammer. Ranged pets doen het soms wat beter, maar die staan dan weer te sterven in de AoE... Vaak wisselen is het motto denk ik. Grootste irritatie qua pets voor mij is dat hun skills niet instant zijn. M'n beer maakt bijvoorbeeld rustig zijn attacks af, waardoor zijn roar (F2) rustig 4 seconden later pas kan komen. Sta je dan met je conditions die lekker doortikken.

Wat dat betreft heb ik nog wel een lijstje van dingen die ik graag zou zien veranderen. Niet alleen per klasse maar ook in het algemeen. Het aggro systeem staat denk ik bovenaan, gevolgd door het gebrek aan diminishing returns op crowd control (waardoor je het kunt chainen). Verder zou ik graag zien dat reizen naar steden gratis wordt.

Waar ik tot slot benieuwd naar ben, is hoe mensen het guildsysteem vinden. Ik vind flexibiliteit ergens wel leuk, maar merk wel dat guilds in Guild Wars veel minder vanzelfsprekend zijn dan in bijvoorbeeld WoW. Wij hebben nu best een hoop members, maar echt actief is maar een relatief kleine minderheid. Daarnaast hebben we ook nog een aantal leden die in meerdere guilds zitten en dus niet altijd representen. Guilds zijn toch een beetje vrijblijvend vind ik en daardoor wil niet iedereen er in investeren. In WoW heb je dat ook, maar daar heb je een iets stevigere structuur door raids en bijvoorbeeld crafting. In dit artikel wordt er ook over gesproken: http://uk.pc.gamespy.com/pc/guild-wars-2/1226812p1.html. Overigens denk ik dat een dungeon finder guilds nog meer overbodig zal maken, dus op dat punt ben ik het wat minder eens met het artikel.

Ben benieuwd hoe mensen dat hier ervaren.

[ Voor 75% gewijzigd door Morrar op 19-12-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:26

d_star

Maharadja of the Year :-/

Ah, nog een GH'er!

Ik probeer dit topic als lurker nu een beetje door te spitten (pas een week of drie geleden met GW2 begonnen, loving it so far) op zoek naar tips, en het valt me op dat veel Tweakers op FS zitten.

Eigenlijk nog steeds bezig met PVE, gewoon om het spel te leren kennen (ik ben Thief) en te wennen aan de mechanics van een MMO. Moet zeggen dat ik het Wintersday event erg cool vind, maar moet nog erg wennen aan alle nieuwe termen. Ik heb ook het idee dat het spel pas echt ontluikt op de hogere levels, aangezien de verschillende ingredienten die crafting pas echt interessant maken dan pas gefarmed kunnen worden (je zit dan in de wat hogere level-gebieden), klopt dat?

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweekzor schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:20:
[...]

WvW ;) Zelfs upleveled level 1 kill je met gemak een supply yak en met een beetje moeite neem je zo'n control point over. Of je voegt je bij een zerg en je krijgt zo een paar events.
Helpt je ook meteen op weg met je kill variety en je monthly kills. :)
Had ik moeten doen. Niet voor de monthly kills, want die heb ik al heel lang. WvW is een leuke afwisseling van PvE en doe ik dan ook vaak. Deze maand had ik de kills pas vrij laat; pas na de 10e. Meestal heb ik ze na twee dagen al :)
Maar ik wilde de daily halen op mijn Guardian en die is nog nooit in WvW geweest. Ik weet nog niet wat ik met haar moet doen in WvW. Dat wil ik eens rustig gaan proberen als ik wat meer tijd heb. Dus niet als ik geforceerd een aantal events moet halen.

Gisteravond was gewoon een slechte afsluiting van een beroerde dag. Bijna alles ging net niet goed of wat minder leuk. Zo had ik wat problemen in party chat tijdens de Tixx dungeon. Maar dat was gelukkig snel opgelost door eventjes in te grijpen en alle neuzen dezelfde kant op te zetten. Het was trouwens de eerste keer dat ik dit soort problemen tegenkwam in GW2.

Ik heb wel weer zeer genoten van zo'n klein momentje die je soms in de game tegenkomt. Ik moest een invisible sergeant aanspreken om een event te starten. Daarna gaf zij orders aan haar eveneens invisible soldaten. De een moest een bom neerleggen, de ander moest met haar boog schieten. En de eveneens invisible hond moest gewoon doen waar hij goed in was: Bijten in alle enkels die hij tegenkwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

crafting is niet zo heel interesant in gw vind ik , het is handig om gear te maken voor je characters en die mats vind je in de gebieden van je lvl . echt geld verdienen met gecrafte spullen vind ik tegen vallen .

er zitten ook veel mensen op piken square :)

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens nog even over het event, dit is een super handige guide (spoilers!):
http://dulfy.net/2012/12/14/gw2-wintersday-event-guide/

En ook voor recipes:
http://dulfy.net/2012/12/15/gw2-wintersday-recipes/

Als je wilt weten hoe alles er uit ziet, kijk dan hier:
http://dulfy.net/2012/12/...utfits-and-weapons-skins/

Het blijkt dus dat je ook endless tonics kun maken met de spullen die je vindt voor de toys. Je hebt daarvoor een frame nodig, maar die krijg je steeds terug. Wat me ook opviel is dat ik sinds gisteren ineens drops of glue vond bij het uitpakken van (low-level) presents.

[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 19-12-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:55:
@Tweek: Mja pet kan niet zoveel hebben inderdaad. Beetje jammer. Ranged pets doen het soms wat beter, maar die staan dan weer te sterven in de AoE... Vaak wisselen is het motto denk ik. Grootste irritatie qua pets voor mij is dat hun skills niet instant zijn. M'n beer maakt bijvoorbeeld rustig zijn attacks af, waardoor zijn roar (F2) rustig 4 seconden later pas kan komen. Sta je dan met je conditions die lekker doortikken.
Veel pets zijn vooral nuttig om de aandacht van de mobs af te leiden, niet voor de damage. Pets die wel veel damage doen gaan snel dood. Ik wissel tegenwoordig gewoon regelmatig van pets en pak wat ik denk het beste te kunnen gebruiken. En ik doe zelf de damage.
Waar ik tot slot benieuwd naar ben, is hoe mensen het guildsysteem vinden. Ik vind flexibiliteit ergens wel leuk, maar merk wel dat guilds in Guild Wars veel minder vanzelfsprekend zijn dan in bijvoorbeeld WoW. Wij hebben nu best een hoop members, maar echt actief is maar een relatief kleine minderheid. Daarnaast hebben we ook nog een aantal leden die in meerdere guilds zitten en dus niet altijd representen. Guilds zijn toch een beetje vrijblijvend vind ik en daardoor wil niet iedereen er in investeren. In WoW heb je dat ook, maar daar heb je een iets stevigere structuur door raids en bijvoorbeeld crafting. In dit artikel wordt er ook over gesproken: http://uk.pc.gamespy.com/pc/guild-wars-2/1226812p1.html. Overigens denk ik dat een dungeon finder guilds nog meer overbodig zal maken, dus op dat punt ben ik het wat minder eens met het artikel.

Ben benieuwd hoe mensen dat hier ervaren.
Ik heb WoW nooit gespeeld (ook geen andere MMO's) dus daar kan ik geen vergelijking mee maken.
Wat betreft GW2: In eerste instantie dacht ik dat het flexibele guild systeem een goed idee zou zijn, maar in de praktijk vind ik het toch wat minder. Ik zit maar in één guild (hoor bij die kleine actieve minderheid die Morrar noemt) en dat is eigenlijk wel genoeg. Ik heb geen behoefte om lid te worden van een andere guild. Ik kan me voorstellen dat als ik ook PvP zou gaan doen dat ik daarvoor lid zou worden van een andere guild. Eentje die daar zich specifiek op focust. En voor hardcore WvW zou ik misschien ook voor een apart guild kiezen. Maar voor PvE en softcore WvW heb ik aan één guild genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:18:
[...]

Ik heb WoW nooit gespeeld (ook geen andere MMO's) dus daar kan ik geen vergelijking mee maken.
Wat betreft GW2: In eerste instantie dacht ik dat het flexibele guild systeem een goed idee zou zijn, maar in de praktijk vind ik het toch wat minder. Ik zit maar in één guild (hoor bij die kleine actieve minderheid die Morrar noemt) en dat is eigenlijk wel genoeg. Ik heb geen behoefte om lid te worden van een andere guild. Ik kan me voorstellen dat als ik ook PvP zou gaan doen dat ik daarvoor lid zou worden van een andere guild. Eentje die daar zich specifiek op focust. En voor hardcore WvW zou ik misschien ook voor een apart guild kiezen. Maar voor PvE en softcore WvW heb ik aan één guild genoeg.
Mja ik bedoelde het eigenlijk vanuit het perspectief van het leiden van een guild. Ik denk inderdaad dat veel mensen er zo over denken; met deze guild doe ik dit, met een ander dat en met weer een andere guild nog iets anders. Zo hebben we mensen die bij ons zitten voor de dungeons, maar met vrienden in een andere guild zitten. Nadeel is dan dat ze bij ons niet zitten voor de sociale contacten en ook weinig actief bijdragen aan de sfeer in bijvoorbeeld guildchat.

Zo zou het ook zo kunnen zijn dat WvW bijvoorbeeld moeilijk van de grond komt, omdat mensen daarvoor dan gewoon een andere guild joinen. Idem voor sPVP. Hoewel ik er niet zo van houdt om mensen ergens toe te dwingen, zorgt het erg losse karakter van guilds er naar mijn idee voor dat men weinig investeert in een guild.

Bij ons is er nu gelukkig een behoorlijk actieve en sociale kern ontstaan, dat scheelt een hoop. Maar het blijft een beetje breekbaar, bijvoorbeeld als die mensen minder zouden gaan spelen of helemaal zouden stoppen.

Edit: zie ook hier bijvoorbeeld; https://forum-en.guildwar...2-Guilds-is-there-a-point

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 19-12-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:28:
[...]
Bij ons is er nu gelukkig een behoorlijk actieve en sociale kern ontstaan, dat scheelt een hoop. Maar het blijft een beetje breekbaar, bijvoorbeeld als die mensen minder zouden gaan spelen of helemaal zouden stoppen.
Dat ben ik met je eens, maar heb je dat probleem niet altijd met een guild systeem? Wij hebben geluk gehad dat het veel minder spelen van twee van onze guild leaders (van de drie zeer actieven) ongeveer samenviel met de overname van een aantal actieve leden van een andere guild. En van de komst van een aantal Tweakers. We hebben vooral geluk gehad met onze nieuwe Schotse vrienden en met de komst van Snoei. Ervaren, actieve gamers, al wat ouder (vooral goudlokje :) ), die voor een goede sfeer zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:43:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar heb je dat probleem niet altijd met een guild systeem? Wij hebben geluk gehad dat het veel minder spelen van twee van onze guild leaders (van de drie zeer actieven) ongeveer samenviel met de overname van een aantal actieve leden van een andere guild. En van de komst van een aantal Tweakers. We hebben vooral geluk gehad met onze nieuwe Schotse vrienden en met de komst van Snoei. Ervaren, actieve gamers, al wat ouder (vooral goudlokje :) ), die voor een goede sfeer zorgen.
Je beschrijft aardig hoe het gelopen is. En ook leden als Annie zijn heel actief. Maar als je het zo terugleest komt geluk misschien toch wel wat vaak voor. Mensen stoppen soms met spelen en dan kan het ook ineens anders uitpakken.

Ik denk dat het guildsysteem daarbij wel degelijk een rol speelt. In WoW kun je gewoon weinig zonder guild, vooral in PVE. Hoewel daar nu een raid finder is, is serieus raiden toch voorbehouden aan guilds. Daarnaast heb je bijvoorbeeld crafting waarvoor je af en toe een guildy nodig hebt. Er is meer interactie tussen guildmembers (nodig) en lidmaatschap is dus niet zo vrijblijvend. Dit komt ook omdat je in WoW maar in 1 guild kunt zitten met je character (wel kun je alts maken in andere guilds). Het feit dat je hier lid kunt zijn van meerdere guilds tegelijk maakt de guild minder persoonlijk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis de guild hall!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SyNqii: Een guild hall zou bijvoorbeeld best een goede stap zijn naar een meer tastbare connectie met een guild. Vooral als daar dan ook trofeen ofzo zouden staan voor guild achievements. Dat soort zaken helpt denk ik wel om guilds hechter te maken.

Nadeel van een guild hall is wel dat het spelers uit de open wereld haalt, waardoor die weer minder bevolkt raakt.

Verder weten we nu in ieder geval wel waarom de Mithril prijzen (http://www.gw2spidy.com/item/19700) zo belachelijk waren de laatste tijd:
https://forum-en.guildwar...-of-ectoplasm-into-stacks

Het resultaat moge ook duidelijk zijn: http://www.gw2spidy.com/item/19721

Ik had deze exploit ff gemist, maar hopelijk wordt er wel wat aan gedaan... Liever geen bans echter, zoals bij de Karma Katastrofe :)

[ Voor 56% gewijzigd door Morrar op 19-12-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ik de twee gelinkte artikelen gelezen heb realiseer ik me pas hoeveel geluk ik heb gehad met mijn guild keuze. GW2 is mijn eerste MMO. Ik heb jarenlang alleen single player games gespeeld. Door de wijze waarop Mass Effect 3 is opgezet vond ik het nodig om daar ook Multiplayer te spelen. Dat beviel me en daarom ben ik gaan zoeken naar meer sociale games. Uiteindelijk ben ik op GW2 uitgekomen. Door puur toeval heeft Freakie me toen uitgenodigd om in zijn guild te komen. [Gwen] is mijn eerste en tot nu toe enige guild in GW2. Opgericht op de zaterdag dat de pre-order periode begon en nog steeds zeer actief. Ik heb dat als referentie genomen van hoe een guild functioneert. Maar ik besef nu pas hoe bijzonder dat eigenlijk is. En dat ik gewoon heel veel geluk heb gehad.
Morrar schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:37:
Verder weten we nu in ieder geval wel waarom de Mithril prijzen (http://www.gw2spidy.com/item/19700) zo belachelijk waren de laatste tijd:
https://forum-en.guildwar...-of-ectoplasm-into-stacks

Het resultaat moge ook duidelijk zijn: http://www.gw2spidy.com/item/19721

Ik had deze exploit ff gemist, maar hopelijk wordt er wel wat aan gedaan... Liever geen bans echter, zoals bij de Karma Katastrofe :)
Weer een raadsel minder in deze wereld :) Zou dit ook werken met silk? Want de prijs daarvan is ook belachelijk laag. Copper is meer waard dan silk.

[ Voor 31% gewijzigd door RoseSolane op 19-12-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RoseSolane: Mja ik denk dat we het inderdaad goed voor elkaar hebben. Mensen maken in GW2 toch wel de guild. Veel andere redenen om bij een guild te blijven zijn er (nog) niet.

Verder gaat het bij de bovenstaande exploit vooral om de ecto's en het feit dat je voor iedere ecto er 1-3 terug kon krijgen. De mithril was daarbij maar bijzaak. Andere recipes zijn er volgens mij niet die zo voordelig zijn. Althans er zijn verder niet zoveel crafting recipes bijgekomen tijdens dit event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 20:24
ik heb gisteren mijn Fluffy Griffon gemaakt op mijn guardian :) dikke pret zon beestje haha :) misschien maak ik er nog wel 1 als ik tijd heb om nog veel te spelen.

En Daily is idd niet zo heel moeilijk ik haal hem dagelijks eigenlijk uitsluitend in queensdale lol :P paar keer die boederij verdedigen en de troll neermeppen en de wasp.. gaat hard dan :) en als je weet waar je ze moet vinden zijn die 15 verschillende types ook niet heel lastig.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:39:
Verder gaat het bij de bovenstaande exploit vooral om de ecto's en het feit dat je voor iedere ecto er 1-3 terug kon krijgen. De mithril was daarbij maar bijzaak. Andere recipes zijn er volgens mij niet die zo voordelig zijn. Althans er zijn verder niet zoveel crafting recipes bijgekomen tijdens dit event.
Er zijn recipes bijgekomen die linnen gebruiken en silk oplevert. Miscchien zit daar ook een bug in of hoopten mensen dat de bug daar ook inzat en is de toevoer van silk daardoor groter geworden.
TgR_KILLER schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:45:
ik heb gisteren mijn Fluffy Griffon gemaakt op mijn guardian :) dikke pret zon beestje haha :) misschien maak ik er nog wel 1 als ik tijd heb om nog veel te spelen.
Ik heb de griffon ook meteen gemaakt. Verreweg de leukste mini tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:45:
[...]

Er zijn recipes bijgekomen die linnen gebruiken en silk oplevert. Miscchien zit daar ook een bug in of hoopten mensen dat de bug daar ook inzat en is de toevoer van silk daardoor groter geworden.
Volgens mij heb jij het over Forge recepten. De exploit gaat over Wintersday jewelry en die dan salvagen. Volgens mij zijn er geen recepten voor andere crafts toegevoegd, behalve dan cooking?
[...]

Ik heb de griffon ook meteen gemaakt. Verreweg de leukste mini tot nu toe.
Ik zou nog even wachten met toys maken: https://forum-en.guildwar...wintersday/More-frames... Is dus nog even afwachten hoe het met die frames gaat verlopen straks.

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 19-12-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Iemand een idee waar je de baby quaggan mini krijgt?
http://dulfy.net/wp-conte...voo-the-merry-2_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik vind de guildchat erg gezellig de laatste tijd , moet zeggen dat het nog gezelliger is op teamspeak maar dat houd je toch want dat praat gemakkelijker. de laatste weken word er eigenlijk alleen dungeons gedaan in groepen maar daarvoor deden we ook samen lvlen of even een world boss slopen . als mensen wat meer de website zouden gebruiken en bv een event plannen om die dingen te doen dan doen mensen daar wel aan mee , plan je niks dan doen mensen hun eigen ding en dat is vaak solo.

ik hoop dat er in expansions wat meer groep dingen komen misschien dungeons met iets grotere groepen. in gw1 waren er bv 2 gebieden in factions waar je met 12 man in kan . dat is ook wel vet , veel groter hoeft het van mij niet te worden. en de guild interface zou iets moeten hebben om te zien hoelang mensen offline zijn dan kan ik die groep van +_ 40 man kicken die al 2 maanden niet spelen
ik vind 30 mensen op een avondje online niet slecht maar het mogen er van mij wel wat meer worden.
ik blijf ook recruten , zou het op prijs stellen als andere leaders dat ook deden en dat geld ook voor officers :)

ik vind dat we echt een leuke club hebben op het moment , guild is groter en leuker geworden dan ik had gehoopt toen ik hem maakte :D
de rede dat ik de laatste weken iets minder speel (wel elke dag maar minder lang) is omdat ik een beetje balance probeer te vinden tussen gamen en het echte leven :D, komt over minder dan 2 maanden een mini freakie op deze aardkloot en dan kan ik niet als een debiel blijven gamen zoals ik altijd deed _/-\o_
maar ik blijf zeker actief wees daar maar niet bang voor >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Freakiebeakie op 19-12-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:21:
[...]

Volgens mij heb jij het over Forge recepten. De exploit gaat over Wintersday jewelry en die dan salvagen. Volgens mij zijn er geen recepten voor andere crafts toegevoegd, behalve dan cooking?
Misschien moet je niet alleen op Dulfy kijken :)
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Wintersday_recipes
Discovery:
Giver's Embroidered Linen Insignia
Giver's Intricate Gossamer Insignia
Giver's Orichalcum Imbued Inscription
+ twee recipes voor jeweler en een zooi voor cooking
[...]

Ik zou nog even wachten met toys maken: https://forum-en.guildwar...wintersday/More-frames... Is dus nog even afwachten hoe het met die frames gaat verlopen straks.
Ik kan dus blijkbaar niet als Pluche Griffon rondlopen als ik al een pluche griffon mini heb gemaakt. Is die tonic niet eenmalig? Zo ja dan is de keuze tussen een eenmalig te gebruiken tonic en een mini die nooit meer verdwijnt. Daar hoef ik dus niet over na te denken. Mijn mini huppelt vrolijk achter mij aan. Wel een heel eind achter mij, want erg snel is ie niet :)
Zie http://wiki.guildwars2.com/wiki/Wintersday_Mystery_Box:
The baby quaggan mini can be made using any combination of the 3 festive mini pets + 50 Wads of Enchanted Stuffing.
Dus eerst drie mini's kopen in de gem store en deze dan in de Mystic Forge gooien samen met 50 Wads of Enchanted Stuffing. De zelf te maken mini's (zoals de pluche griffon) zouden niet werken.

@Freakie: Events op de website heb ik vorige week nog geprobeerd. Jij was de enige die reageerde (om uiteindelijk de kinderkamer voorang te moeten verlenen :P ). Maar ik zal zeker een nieuwe poging wagen. Maar ook zonder event planning hebben we de afgelopen twee dagen wel degelijk samen dingen gedaan buiten dungeons om. We hebben twee dagen geleden met een hele groep spontaan het Balthzar event gedaan om iemand aan zijn legendary te helpen. En zowel gisteren als eergisteren hebben mensen samen geleveld. Opgestart via guild chat. Ik heb de legendary trouwens nog niet gezien. Hopelijk vanavond.
Ik zal proberen om ook wat actiever te recruiten, maar dat is niet mijn sterke kant. Gelukkig hebben we veel officers. Als die anderen allemaal wel goed zijn in recruiten, mister en missis Devol weer wat actiever worden, ik eventueel wat andere taken van je overneem, kun jij je straks rustig met kleine freakie bezig houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik irritant vind aan Anet is dat ze zo'n gift aanbieden voor omgerekend € 1,25 in de gem store en dat het dan niet eens zeker is dat je zo'n mini krijgt. Ik zie constant maar rare chance etc. Als je iets koopt, dan mag je ook wel verwachten dat je het krijgt of niet? Anders koop ik wel een staatslot.

Dat je dmv ingame play kans hebt op items, dat begrijp ik. Maar als ik ervoor betaal, dan wil ik het ook hebben.

/end rage

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:00:
[...]

Misschien moet je niet alleen op Dulfy kijken :)
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Wintersday_recipes
Discovery:
Giver's Embroidered Linen Insignia
Giver's Intricate Gossamer Insignia
Giver's Orichalcum Imbued Inscription
+ twee recipes voor jeweler en een zooi voor cooking
Deze had ik ook gezien (staan ook op Dulfy), maar de materiaal kosten zijn hierbij een stuk hoger. Gossamer Insignias en Oricalchm Inscriptions hebben bijvoorbeeld 5x Ecto nodig, dus daar draai je met salvagen sowieso verlies op. De andere recepten (voor rares) lijken ook veel minder voordelig dan die voor Jewelers (= 1 Mithril Filigree, 1 Glob of Ectoplasm, 1 Pristine Snowflake); 10 spools of silk thread drukt de winstmarge lijkt me. Voor de insignia heb je 15x pristine snowflake nodig, dus ik vermoed dat het dan ook lastig wordt.
[...]

Ik kan dus blijkbaar niet als Pluche Griffon rondlopen als ik al een pluche griffon mini heb gemaakt. Is die tonic niet eenmalig? Zo ja dan is de keuze tussen een eenmalig te gebruiken tonic en een mini die nooit meer verdwijnt. Daar hoef ik dus niet over na te denken. Mijn mini huppelt vrolijk achter mij aan. Wel een heel eind achter mij, want erg snel is ie niet :)
Gaat hier om endless tonics. Je hebt een 25% kans of zoiets om die te krijgen uit de Forge. Overigens vermoed ik dat je het frame dan kwijtraakt aan de tonic, dus wellicht is het sowieso onmogelijk beiden te hebben... Maar dat is dus onduidelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 19-12-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Ik heb in de gemstore 2 dagger skins gekocht, die zijn er best nice uit :D Voor op mijn necro allebij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:46:
Gaat hier om endless tonics. Je hebt een 25% kans of zoiets om die te krijgen uit de Forge. Overigens vermoed ik dat je het frame dan kwijtraakt aan de tonic, dus wellicht is het sowieso onmogelijk beiden te hebben... Maar dat is dus onduidelijk.
Dat had ik al begrepen. Maar de endless tonic leek me single use te zijn. Dus eenmalig 15 minuten een pluche griffon zijn. Waar de endless in de naam dan op sloeg was me niet duidelijk.
Dat je de frame kwijtraakt als je de endless tonic krijgt is voor mij helder. Quote van de wiki:
Note: For endless tonics, sometimes you receive the endless tonic, otherwise you will receive a small gift box with a temporary tonic and your frame back.
Je ontvangt dus soms de endless tonic (25% kans?) en anders een temporary tonic en de frame terug. Niet én de endless tonic én de frame.
Onduidelijkheid is er voor mij nog wel over de duur van de endless tonic. 15 minuten? Hoe lang duurt de temporary dan?
Maar de keuze tussen soms zelf een pluche beest te zijn of er eentje permanent als mini te hebben is nog steeds niet moeilijk. Doe mij maar de mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 13:35
Endless Tonic duurt maar 15 minuten maar kan zo vaak gebruikt worden als je wilt.

Battlelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Pff normaal heb ik patches zo binnen maar nu is hij al een half uur bezig -_- nog ff en ik kom niet meer aan spelen toe vandaag..

edit*
uiteindelijk was het patchen toch nog klaar :P nog ff vlug wintersday run gedaan en de daily gehaald.. bijna level 31 alweer gaat toch best rap.

[ Voor 37% gewijzigd door TgR_KILLER op 19-12-2012 23:22 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

een jongen in onze guild zn account is gehacked , het viel me op want hij was van server geswitched en zn character had een echte hackers naam iets als jdgehg je weet wel( we ramme wat op het toetsenbord naam) die hacker had een guardian gemaakt en ik zag hem van lvl 16 naar 31 gaan in 1 uur tijd :S
echt foking niet normaal zo hard als die lui lvlen , we hebben hem toen met een paar mensen bestookt met PMetjes en toen ging ie offline , nu maar hopen dat onze guildie snel zn account terug krijgt .
gelukkig zit ie vaak bij ons op teamspeak dus ik kon hem vrij snel vertellen dat zn account gehacked was .

[ Voor 9% gewijzigd door Freakiebeakie op 20-12-2012 09:24 ]

• ex87
  • Laatst online: 11:29
Weet iemand of Toypocalypse een eenmalig event is? Uiteraard moet ik vanavond kerst inkopen doen :(. Of is het gewoon iets wat je kan blijven doen in LA tot 3/1?

• TgR_KILLER
Als het wat 1maligs is dan ben ik er niet bij :P over een paar uurtjes rijden we aan en gaan we lekker naar duitsland voor een paar daagjes =)

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:08

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Van wat ik /begrepen/ heb is de 20e een inhaaldag voor als je de andere 5 dagen een paar niet had gedaan. En daarna gewoon tot de 3e de Toypocalypse. Misschien heb ik het fout, de informatie hierover is nogal vaagjes voor me.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• ex87
Trinsec schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:55:
Van wat ik /begrepen/ heb is de 20e een inhaaldag voor als je de andere 5 dagen een paar niet had gedaan. En daarna gewoon tot de 3e de Toypocalypse. Misschien heb ik het fout, de informatie hierover is nogal vaagjes voor me.
Hmm, maar er zijn wat specifieke Toypocalypse achievements.. vraag me af hoe je die dan moet doen.

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
TgR_KILLER schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:20:
[...]

Ik ren er gewoon tussendoor als een kip zonder kop met mijn one man guild :P haha xD maar tis wel leuk soms :) laatste dagen beetje bezig geweest met het event beetje geld verdiend aan verkopen van event zooi en sparen om die toys te maken haha. =)
En elke dag braaf mijn daily proberen te doen.. merk wel veeeeel meer als op mijn warrior dat ik bijna geen 1 quest ding doe.. zou mijn gebied al land uit moeten zijn en ben nog niet op de helft.. ik level vooral door event en wvw en ben steeds in queensdale die random event dingen aan het doen.. als je ziet wat ik op de kaart al heb gevonden.. gewoon om te huilen xD en ook storyline quest loopt hopeloos achter.

moet eigenlijk op mijn warrior weer eens verder met de storyline. die wordt een beetje verwaarloost nu ik de guardian aan het levelen ben.
Hier heb ik ook last van, ik houd me meer bezig met PvP / Guild events dan dat ik me bezig houdt met het levelen dmv quests.

Maar welke random events zijn er in Queensdale dan?
ex87 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:30:
Weet iemand of Toypocalypse een eenmalig event is? Uiteraard moet ik vanavond kerst inkopen doen :(. Of is het gewoon iets wat je kan blijven doen in LA tot 3/1?
Zie: http://www.mmorpg.com/gam...s/gameID/473/videoId/2842

Vanaf een minuut of 18:00 gaat het over Toypocalypse. Lijkt erop dat het beschikbaar blijft, dus geen haast. Er wordt ook uitgelegd wat Toypocalypse inhoudt, dus pas op *spoilers*.

Trouwens ook nog wat meer info over die irritante preview armor wijziging:
Let me clarify a few things, as there is some confusion arising from these threads:

https://forum-en.guildwar...w-change-is-NOT-permanent
https://forum-en.guildwar...view-for-all-armor-types/
https://forum-en.guildwar...s-Outside-Our-Profession/

As part of an overall improvement to armor previewing we have had to temporarily disable the ability to see armors outside your class. We are working towards updating the system as whole.

We did intend to remove the armor preview temporarily in order to fix issues and improve functionality. So currently, yes, you cannot preview armors outside your own profession—this is only a temporary situation while we work on updates to this system.

We’re sorry about all the confusion in the previous threads.

We sincerely appreciate and thank you for your patience while the team works on this feature.

[ Voor 50% gewijzigd door Morrar op 20-12-2012 14:53 ]

Op de official forums staat een post over het verkrijgen van de unbreakable bell, Giant Gift:The holder of the Legendary Bell. Leuk leesvoer voor de liefhebbers van RNG in Guild Wars 2 (Morrar :) ).

Er stond iets in wat ik niet wist. Eén van de game designers zegt het volgende:

The small, medium, large, giant, and personalized gift boxes all have an equal chance of dropping the endless tonic and the unbreakable bell. In fact, all of the boxes (excluding MTX) drop very similar things at very similar rates. The only reason there are different ones is largely related to crafting, so that lower level players can find and craft level-appropriate stuff from recipes and components.

Dus het maakt niet uit welke gift je koopt behalve voor de level van de eventueel gevonden crafting materials.
@RoseSolane: Klopt ik was daar ook al tegenaan gelopen. Voor maximalisatie van de kans op een Unbreakable Bell zou je dus beter kleine presents kunnen kopen (want goedkoper).

Wat ik me trouwens afvroeg met betrekking tot de RNG, is hoe de pakketten in de gemstore zich verhouden tot de wet op kansspelen. Er gaat echt geld in om, de prijzen worden willekeurig bepaald en het is de kernactiviteit van het bedrijf / spel. Daarnaast is het goed mogelijk dat ook minderjarigen het spel spelen en is hier geen enkele controle op.

De prijzen zijn echter online items en hoewel dit tegenwoordig gelijk is gesteld aan echte goederen, is de waarde niet direct in geld uit te drukken. De items zijn namelijk gebonden aan een account en niet zonder de account te verhandelen (en account verhandelen mag niet volgens de EULA).

Dit laatste zou dus kunnen betekenen dat er geen probleem is, maar toch lijkt het af en toe behoorlijk op een casino met die pakketten met willekeurige items (de wet spreekt daarnaast over premies of prijzen). Zelf heb ik alleen betaalt voor een character slot overigens, dus persoonlijk niets te doen met dit al, maar het leek me wel een interessante kwestie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 20-12-2012 16:21 ]

Morrar schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:10:
@RoseSolane: Klopt ik was daar ook al overheen gelopen. Voor maximalisatie van de kans op een Unbreakable Bell zou je dus beter kleine presents kunnen kopen (want goedkoper).
Daar lijkt het wel op. Ik ga dat dan ook waarschijnlijk doen. Niet zo zeer voor de Unbreakable Bell, maar voor de kans op een weapon skin. Hoe werkt die bell eigenlijk. Maakt ie zelf muziek of is daar enige skill voor nodig. In dat laatste geval zal niemand willen dat ik dat ding krijg :)
Wat ik me trouwens afvroeg met betrekking tot de RNG, is hoe de pakketten in de gemstore zich verhouden tot de wet op kansspelen. Er gaat echt geld in om, de prijzen worden willekeurig bepaalt en het is de kernactiviteit van het bedrijf / spel. Daarnaast is het goed mogelijk dat ook minderjarigen het spel spelen en is hier geen enkele controle op.

De prijzen zijn echter online items en hoewel dit tegenwoordig gelijk is gesteld aan echte goederen, is de waarde niet direct in geld uit te drukken. De items zijn namelijk gebonden aan een account en niet zonder de account te verhandelen (en account verhandelen mag niet volgens de EULA).

Dit laatste zou dus kunnen betekenen dat er geen probleem is, maar toch lijkt het af en toe behoorlijk op een casino met die pakketten met willekeurige items (de wet spreekt daarnaast over premies of prijzen). Zelf heb ik alleen betaalt voor een character slot overigens, dus persoonlijk niets te doen met dit al, maar het leek me wel een interessante kwestie :)
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Doordat je de items niet kunt verhandelen voor geld mag het misschien wel. In Diablo 3 is het veel leuker. Daar kon je items wel degelijk voor geld verkopen. En dat spel zit ook vol RNG.
RoseSolane schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:24:
[...]

Daar lijkt het wel op. Ik ga dat dan ook waarschijnlijk doen. Niet zo zeer voor de Unbreakable Bell, maar voor de kans op een weapon skin. Hoe werkt die bell eigenlijk. Maakt ie zelf muziek of is daar enige skill voor nodig. In dat laatste geval zal niemand willen dat ik dat ding krijg :)
Ja skins is inderdaad een punt, maar volgens mij staan die ook goedkoop op de TP? Verder geen idee hoe die bel werkt, maar je schijnt er muziek mee te kunnen maken...
[...]

Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Doordat je de items niet kunt verhandelen voor geld mag het misschien wel. In Diablo 3 is het veel leuker. Daar kon je items wel degelijk voor geld verkopen. En dat spel zit ook vol RNG.
Mja maar loot moet je zelf nog wel wat voor doen, dus vaardigheid speelt dan een grotere rol dan geluk zou je kunnen beweren. Dit gold ook voor het vinden van BLTC kistjes, daarvoor kocht je dan sleutels en die kreeg je gewoon gegarandeerd.

Nu die sleutel stap er echter tussenuit is en je de kisten niet meer hoeft te vinden, koop je min of meer direct voor geld een item met een willekeurige beloning. Een soort lot dus. Daarom vraag ik me heel sterk af of deze constructie nog wel mag, ook al gaat de wet binnenkort op de schop :)

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

Weapon skins die je uit de wintersday gifts kan krijgen of met die sokken etc. kan kopen staan inderdaad voor een handjevol silver op de TP. :)
De (Unbreakable) Bell geeft je dezelfde opties die je krijgt als je Bell Choir speelt, dus je skills veranderen in noten.

Verder kan je met een pijltje ook nog tussen de drie octaven switchen (wat in Bell Choir het spelletje niet kan, omdat elke speler op de cirkel daar een andere octaaf heeft), dus als je vaardig bent kan je door middel van snel switchen meer muziekstukken spelen, omdat je langere toonladders tot je beschikking hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Vluuks op 20-12-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vluuks schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:36:
Weapon skins die je uit de wintersday gifts kan krijgen of met die sokken etc. kan kopen staan inderdaad voor een handjevol silver op de TP. :)
De (Unbreakable) Bell geeft je dezelfde opties die je krijgt als je Bell Choir speelt, dus je skills veranderen in noten.

Verder kan je met een pijltje ook nog tussen de drie octaven switchen (wat in Bell Choir het spelletje niet kan, omdat elke speler op de cirkel daar een andere octaaf heeft), dus als je vaardig bent kan je door middel van snel switchen meer muziekstukken spelen, omdat je langere toonladders tot je beschikking hebt.
Er is dus muzikale vaardigheid nodig om muziek uit de Bell te krijgen. Dan hoef ik dus niet te gaan jagen op de Unbreakable Bell. Daar krijg ik toch geen muziek uit.
Het is me gisteravond wel gelukt om de beide achievements te halen van de Bell Choir. Bij de laatste run heb ik zelfs de tweede score gehaald :) Maar het vrije musiceren aan het eind leverde geen meesterwerk op. Ook al hadden wij de twee hoogste scores in ons team zitten.

Ik heb gisteravond wel drie skins gekregen uit de kist van Tixx. Voor de shortbow (erg leuke skin, ook nog wel wat waard op de TP), de dagger en het geweer. Daarna van iemand uit de guild de skin voor sword gekregen. Die meteen gegeven aan mijn Guardian. Ze heeft nu een houten zwaardje om me te spelen :) De dagger skin ga ik aan mijn Ranger geven. Of ik de skin van de short bow ook voor mijn Ranger ga gebruiken weet ik nog niet. Zij gebruikt vooral longbow, dus de shortbow is weinig te zien. En ze heeft al een mooie shortbow.
Morrar schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:31:
Mja maar loot moet je zelf nog wel wat voor doen, dus vaardigheid speelt dan een grotere rol dan geluk zou je kunnen beweren. Dit gold ook voor het vinden van BLTC kistjes, daarvoor kocht je dan sleutels en die kreeg je gewoon gegarandeerd.
In Diablo 3 speelt vaardigheid maar een zeer beperkte rol in wat voor loot je vind. Je hebt vaardigheid nodig om in de hogere levels te geraken, maar wat voor loot je in die hoge levels krijgt is vooral geluk (RNG). Nog meer een kansspel dan GW2 nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

in guildwars 1 was het ook al zo met de loot dus ik ben er aan gewend , daar had je ook in bepaalde dungeons een zeeer kleine kans op Uber loot uit de kist , die items gingen voor grof geld over de toonbank, maar je wist gewoon dat je die dungeon 1000 keer kon doen en hem dan misschien nog niet had . meeste mensen farmde gewoon geld en kochten zulke items van andere mensen die wel geluk hebben gehad . in diablo 3 ben ik gestopt vanwege die random loot, ik vond op eeng egeven moment een set item en toen ik hem identifiede bleek hij echt de most crappy stats ever te hebben.
dacht meteen ok ik ben er klaar mee , die troep dropt haast nooit en als het dan dropt zijn dfe stats nog random ook , totaal kansloos systeem vond ik dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoseSolane schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:31:
[...]

Er is dus muzikale vaardigheid nodig om muziek uit de Bell te krijgen. Dan hoef ik dus niet te gaan jagen op de Unbreakable Bell. Daar krijg ik toch geen muziek uit.
Het is me gisteravond wel gelukt om de beide achievements te halen van de Bell Choir. Bij de laatste run heb ik zelfs de tweede score gehaald :) Maar het vrije musiceren aan het eind leverde geen meesterwerk op. Ook al hadden wij de twee hoogste scores in ons team zitten.
Mja dit is voor mij ook wel een domper haha. Muziek is heel leuk om naar te luisteren, maar zelf maken zal ik niemand aan willen doen :+
Ik heb gisteravond wel drie skins gekregen uit de kist van Tixx. Voor de shortbow (erg leuke skin, ook nog wel wat waard op de TP), de dagger en het geweer. Daarna van iemand uit de guild de skin voor sword gekregen. Die meteen gegeven aan mijn Guardian. Ze heeft nu een houten zwaardje om me te spelen :) De dagger skin ga ik aan mijn Ranger geven. Of ik de skin van de short bow ook voor mijn Ranger ga gebruiken weet ik nog niet. Zij gebruikt vooral longbow, dus de shortbow is weinig te zien. En ze heeft al een mooie shortbow.
Pssst... Ik gebruik shortbow op m'n Ranger ;) Maar dat is een AC wapen, dus denk niet dat ik daar snel een skin overheen zou gooien. Heb zelf 2x Bell (Focus?) en 1x Hammer skin gehad tot nu toe.
[...]

In Diablo 3 speelt vaardigheid maar een zeer beperkte rol in wat voor loot je vind. Je hebt vaardigheid nodig om in de hogere levels te geraken, maar wat voor loot je in die hoge levels krijgt is vooral geluk (RNG). Nog meer een kansspel dan GW2 nu is.
Mja helemaal met je eens, maar voor de wet is het al snel vaardigheid en daar ging het even om hier :) Zelf ook D3 maar weinig gespeeld. Paar keer doorheen geramd met verschillende klasses en toen klaar. Sowieso speelde ik alleen hardcore, want softcore was meteen al geen klap meer aan met het auction house.

Verder helaas weinig kunnen spelen en vanavond ook weer geen tijd :-( Vanmorgen voor werk nog even heel snel de jump puzzle gedaan voor de karma fles (nieuw icoontje?), maar that's it. Ik hoop dat ik alles wat ik mis nog in kan halen later, maar anders pech gehad. Had alle achievements al gehaald en moet alleen nog de twee van toypocalypse en misschien een voor Tixx helpen in LA (of bestaat die niet?). Hopelijk kan ik wel nog genoeg cogs krijgen om twee mini's te craften. Wel weer veel zin om ff te spelen, maar wordt pas morgen op z'n vroegst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yammie74
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 13:39
Iemand bekent met MultiWars2?

http://insanedevelopers.n...uild-wars-2-multi-launch/

Een dergelijk programma was er ook voor GW1 en blijkbaar nu ook voor GW2.
Maar ik vind over MultiWars2 voorlopig geen informatie wat betreft betrouwbaarheid, etc op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morrar schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:13:
Pssst... Ik gebruik shortbow op m'n Ranger ;) Maar dat is een AC wapen, dus denk niet dat ik daar snel een skin overheen zou gooien. Heb zelf 2x Bell (Focus?) en 1x Hammer skin gehad tot nu toe.
De bell is inderdaad voor de focus. En die wil ik wel hebben, want die is echt gaaf. Hammer skin is ook heel grappig, alleen zie ik me daar niet het hele jaar mee rondlopen.
Verder helaas weinig kunnen spelen en vanavond ook weer geen tijd :-( Vanmorgen voor werk nog even heel snel de jump puzzle gedaan voor de karma fles (nieuw icoontje?), maar that's it.
karma fles?
Ik hoop dat ik alles wat ik mis nog in kan halen later, maar anders pech gehad. Had alle achievements al gehaald en moet alleen nog de twee van toypocalypse en misschien een voor Tixx helpen in LA (of bestaat die niet?). Hopelijk kan ik wel nog genoeg cogs krijgen om twee mini's te craften. Wel weer veel zin om ff te spelen, maar wordt pas morgen op z'n vroegst.
Je mist niets door twee dagen niet te kunnen spelen. Sinds gisteravond kun je de Tixx dungeon in LA doen, waarbij je moet kiezen welke van de vijf je wilt. Dat is alleen interessant als je een dungeon in één van de steden hebt gemist. Of de Smash the Town achievement nog moet halen.
Toypocalypse is sinds gisteravond open. Is een PvP area waarbij de achievements wel door samenspel gehaald moeten worden. Snoei heeft ze alletwee al gehaald. Toypocalypse Canceled is niet eenvoudig te ahlen, daar moet je echt wat voor doen. De andere is gewoon een kwestie van genoeg spelen.
Je hoeft Tixx niet te helpen in LA, alleen even aanspreken zodat hij eenmalig een kist voor je opent. Leverde mij drie skins op. Vanavond stuur ik mijn Guardian ook even langs, kijken of Tixx nog een tweede keer een cadeautje wil geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:48
wat is momenteel beetje normale server om op te spelen?

ben er een heel tijdje uitgeweest! dus tijd voor wat nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yammie74 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:41:
Iemand bekent met MultiWars2?

http://insanedevelopers.n...uild-wars-2-multi-launch/

Een dergelijk programma was er ook voor GW1 en blijkbaar nu ook voor GW2.
Maar ik vind over MultiWars2 voorlopig geen informatie wat betreft betrouwbaarheid, etc op internet.
Multi-boxen mag niet in GW2. Je kunt dit programma draaien maar als ANet erachter komt worden al je accounts permanent gebanned. Dus tot zo ver de betrouwbaarheid...

@Rose: Misschien kunnen we een skin ruilen ofzo? Ik heb toch niks aan 2x focus skin. Verder krijg je aan het einde van de jump puzzle een kist met loot en daarbij zit een karma fles, min of meer gelijk aan die van de daily.

Verder redelijk dom dat ik Tixx vanmorgen niet even opgezocht heb in LA voor dat kadootje. Schijn je 1 keer per dag per account te kunnen krijgen. Had ik alleen even met Tixx moeten praten, maar ik zag hem vanmorgen niet zo snel en had uberhaupt maar tijd voor 1 keer de puzzle :)

[ Voor 31% gewijzigd door Morrar op 21-12-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is multi boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tegelijk met meerdere accounts op 1 PC spelen. Stel je koopt het spel 5x, maakt 5 guardians en richt die allemaal hetzelfde in (qua skills). Dan kun je met dit programma er voor zorgen dat als je op 1 drukt, deze input naar 5 characters worden verstuurd. Alle 5 guardians vallen dan tegelijk aan.

Als je het een beetje slim opzet en uitdenkt, dan wordt alles super simpel. PVP win je alles, dungeons kun je zelf solo doen, farmen wordt super simpel, etc. Daarom wordt het vaak als cheaten gezien en is het dus verboden in GW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rokz schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:44:
wat is momenteel beetje normale server om op te spelen?

ben er een heel tijdje uitgeweest! dus tijd voor wat nieuws :)
Wat bedoel je met normaal?
Far Shiverpeaks is de Benelux/Scandinavia server (unofficial). Daar zit de enige echte Guild of Tweakers (zie de rode box onderaan de pagina).
Piken Square is een internationale server waar een aantal van ons opzitten. Unofficial Role Playing server, maar dat is alleen maar lachen. Twee guilds met tweakers op PS:
The Only One [One] van Devata (tijdje al niet meer gezien hier)
The Decendants of Gwen [Gwen] van Freakie. Hier zitten ook een aantal andere tweakers in, waaronder ik.
Mocht je bij één van deze guilds willen dan kun je Devata voor [One] en Freakie Beakie, Morrar of Rose Solane voor [Gwen] ingame whisperen of mailen.

En dan zijn er nog een aantal andere servers waar wat losse tweakers rondhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yammie74
Morrar schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:50:
[...]

Tegelijk met meerdere accounts op 1 PC spelen. Stel je koopt het spel 5x, maakt 5 guardians en richt die allemaal hetzelfde in (qua skills). Dan kun je met dit programma er voor zorgen dat als je op 1 drukt, deze input naar 5 characters worden verstuurd. Alle 5 guardians vallen dan tegelijk aan.

Als je het een beetje slim opzet en uitdenkt, dan wordt alles super simpel. PVP win je alles, dungeons kun je zelf solo doen, farmen wordt super simpel, etc. Daarom wordt het vaak als cheaten gezien en is het dus verboden in GW2.
Wat jij nu beschrijft is de negatieve kant van multiboxing.

Ik gebruikte het destijds in GW1 voor het overbrengen van spullen i.v.m. tekort aan stash, iets wat nu ook weer speelt in GW2 :P

Ik kan natuurlijk via verschillende pc's inloggen op meerdere accounts, dan bereik ik hetzelfde.
Maar waarom zou ik meerdere pc's willen hebben draaien als het kan m.b.v. software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yammie74 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:01:
[...]

Ik gebruikte het destijds in GW1 voor het overbrengen van spullen i.v.m. tekort aan stash, iets wat nu ook weer speelt in GW2 :P

Ik kan natuurlijk via verschillende pc's inloggen op meerdere accounts, dan bereik ik hetzelfde.
Maar waarom zou ik meerdere pc's willen hebben draaien als het kan m.b.v. software.
Klopt, is de negatieve kant. Maar wat jij beschrijft is ook een vorm van cheaten. Het is expliciet verboden door ArenaNet. Ik vermoed dat elk gebruik van MultiWars2 je een permanente ban oplevert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yammie74 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:01:
[...]

Voor het overbrengen van spullen hoef je net met 2 accounts *tegelijk* te spelen, dat is namelijk waar dit programma zich op richt. Voor spullen kun je gewoon een tweede account nemen en dan alles daar naartoe mailen. Je kunt dan op een ander tijdstip op die account inloggen om de mail te legen. Een multiboxing programma heeft hier verder heel weinig mee te maken, omdat je de keyboard input toch niet gelijk kunt trekken (tussen spelen en mailbox legen).

Het overbrengen van spullen kan verder ook op 1 account met meerdere characters. Zelf heb ik momenteel 1 mule, maar als ik bezig ga met de TP maak ik daar misschien een tweede bij. Nadeel van mules op dezelfde account is dat je via de bank moet werken en niet via de mail.

Als je toch per se twee accounts tegelijk wilt draaien (je kunt het spel volgens mij niet 2 keer opstarten), zou ik eerder voor virtualisatie gaan en dan alt-tabben. Lijkt me een stuk veiliger.

[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 21-12-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewBourgeois
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03 17:32
In GW speelde ik met 3 accounts tegelijkertijd. Het was fun én toegelaten. ArenaNet maakt er zich gewoon makkelijk vanaf door te zeggen "je mag geen enkele third-party tool gebruiken", maar ze hebben ook toegegeven dat ze voor Vanilla-edities van Guild Wars Multi-Launch en TexMod nooit iemand zullen bannen.

Voor storage had ik nog 5 extra accounts en toen was dit heel erg handig!

In GW2 zie ik mij niet meteen op 3 accounts spelen (geen click to move, actieve combat vereist, ...).
Voor storage kan je het volgende doen: Richt je eigen guild op en unlock de guild vault met 50 slots ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yammie74
AndrewBourgeois schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:14:
In GW speelde ik met 3 accounts tegelijkertijd. Het was fun én toegelaten. ArenaNet maakt er zich gewoon makkelijk vanaf door te zeggen "je mag geen enkele third-party tool gebruiken", maar ze hebben ook toegegeven dat ze voor Vanilla-edities van Guild Wars Multi-Launch en TexMod nooit iemand zullen bannen.

Voor storage had ik nog 5 extra accounts en toen was dit heel erg handig!

In GW2 zie ik mij niet meteen op 3 accounts spelen (geen click to move, actieve combat vereist, ...).
Voor storage kan je het volgende doen: Richt je eigen guild op en unlock de guild vault met 50 slots ;)
GWMultiLaunch gebruikte ik destijds ook. Prima programma voor het 'overpompen' van spullen doordat je meerdere accounts tegelijkertijd kon draaien.

Ik lees dat Gaile Gray aangeeft dat ze dual boxing niet verbieden.
Bron: https://forum-en.guildwar...Dual-boxing-report-threat

Maar goed, het gaat mij niet om meerdere accounts tegelijkertijd aan te sturen.

@AndrewBourgeois: Waar jij mee afsluit ben ik ook van plan. Alleen het managen van meerdere accounts wil ik 'speelvriendelijker' maken, zonder cheat, bot of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol ja selectief lezen in dat draadje is ook een optie... De opening post van die thread gaat over twee mensen die vanaf hetzelfde IP spelen. De dev geeft aan dat dit mag en zegt terloops dat multi-boxen niet verboden is. In dezelfde draad wordt echter een quote aangehaald die precies het tegenovergestelde zegt:
CC-Eva-6742:

Hi everyone.

Multiboxing is not allowed in Guild Wars 2 and you can help us stopping them by correctly reporting via the in-game reporting tools. Thanks for your collaboration!
Kortom -zoals gebruikelijk- geeft ANet weer te weinig of tegenstrijdige info. Puur multiboxen met een third-party programma zou ik echter niet gaan doen. Zeker als het alleen gaat om de opslag van spullen zou ik veiligere alternatieven zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 21-12-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Morrar schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:44:
Verder redelijk dom dat ik Tixx vanmorgen niet even opgezocht heb in LA voor dat kadootje. Schijn je 1 keer per dag per account te kunnen krijgen. Had ik alleen even met Tixx moeten praten, maar ik zag hem vanmorgen niet zo snel en had uberhaupt maar tijd voor 1 keer de puzzle :)
Toen ik vannochtend bij Tixx stond en met hem sprak kreeg ik niets nieuws, ook de chest was al open en kreeg ik geen mogelijkheid om extra te looten.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatHack schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:09:
[...]

Toen ik vannochtend bij Tixx stond en met hem sprak kreeg ik niets nieuws, ook de chest was al open en kreeg ik geen mogelijkheid om extra te looten.
Dit schijnt een bug te zijn:
https://forum-en.guildwar...o-rewards-from-Tixx-in-LA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

texmod was zo vaak gebruikt in guildwars 1 dat ze onmogelijk konden gaan bannen want dan moesten ze 80% van hun spelers een ban geven , en geef nou zelf toe legendary explorer was toch ook uber hard in gw1 , ik weet nog de tijd voor texmod dan moest je met gimp moeilijk doen en 2 mappen vergelijken om te zien wat je nog moest doen , toen kwam texmod , wat een verademing was dat zeg xD ik heb toen texmod uit kwam mijn legendary explorer in een paar dagen afgerond.

met gimp was het vrij moeilijk , ik heb voor diverse vrienden toen hun screenshot van de map bewerkt en de plekken die nog moesten omcirkeld zodat ze wisten wat ze nog moesten vrijlopen.

damn als ik eraan terug denk word ik er weer helemaal naar van ,texmod FTW!

[ Voor 22% gewijzigd door Freakiebeakie op 21-12-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik bedoelde voor de tweede keer praten (gisteravond voor de eerste keer), aangezien ik opvatte dat je dat bedoelde met jouw opmerking ("Schijn je 1 keer per dag per account te kunnen krijgen.").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:48
RoseSolane schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:57:
[...]

Wat bedoel je met normaal?
Far Shiverpeaks is de Benelux/Scandinavia server (unofficial). Daar zit de enige echte Guild of Tweakers (zie de rode box onderaan de pagina).
Piken Square is een internationale server waar een aantal van ons opzitten. Unofficial Role Playing server, maar dat is alleen maar lachen. Twee guilds met tweakers op PS:
The Only One [One] van Devata (tijdje al niet meer gezien hier)
The Decendants of Gwen [Gwen] van Freakie. Hier zitten ook een aantal andere tweakers in, waaronder ik.
Mocht je bij één van deze guilds willen dan kun je Devata voor [One] en Freakie Beakie, Morrar of Rose Solane voor [Gwen] ingame whisperen of mailen.

En dan zijn er nog een aantal andere servers waar wat losse tweakers rondhangen.
danku! dit is precies wat ik bedoelde.

Ben gewoon maar verder gegaan op far shiverpeaks (dacht misschien aan een realm switch).

ben nu bezig met elematilist. Erg gaaf om te doen moet ik toegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Jongens, hoe goed vinden jullie deze game?

En is er ook een trial beschikbaar? Ik heb op de website gekeken maar ik word er niet veel wijzer van.

Na SWTOR heb ik geen MMO's meer gespeeld. Maar omdat het nu vakantie is wil ik toch een leuk avontuur beleven in een RPG :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Er is geen trial beschikbaar, een maand geleden was er een trialweekend, maar verder zijn er geen trials.

Ik kan me persoonlijk ontzettend vermaken met dit spel, door het brede scala aan activiteiten die je kunt doen. Heb je geen zin om een alt te levelen, dan ga je toch vrolijk een dungeon doen met een groep, of spelers van een andere server bevechten op de World vs. World maps.
Het grootste voordeel van GW2 vind ik echter dat je geen maandelijkse kosten hebt, en toch prima alles kunt doen. In principe zou je nooit echt geld hoeven te betalen om dingen te verkrijgen, alhoewel het soms wel sneller gaat. Dit zijn echter dingen die niet benodigd zijn om te spelen (voor meer info: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Gem_Store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-10 09:08
Ik wil van locatie wisselen, waar spelen veel tweakers? Far Shiverpeaks?

Ik speelde altijd samen met mijn vriend maar hij is het zat en de guild is er mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katerin schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 18:50:
Ik wil van locatie wisselen, waar spelen veel tweakers? Far Shiverpeaks?

Ik speelde altijd samen met mijn vriend maar hij is het zat en de guild is er mee gestopt.
Twee mogelijkheden:
Far Shiverpeaks voor de enige echte Guild of Tweakers. (Voor aanmelden zie je de link in de rode teksbox onderaan de pagina.)
Als je een internationale server wilt dan is er Piken Square. Twee guilds, [One] van Devata en [Gwen] van Freakie Beakie, Morrar, Rose Solane (dat ben ik :) ) en nog een aantal anderen. Whisper één van de namen in game of stuur ze een ingame mail om bij de guild te komen.

Ik ga bovenstaande tekst eens opslaan. Al de tweede keer vandaag dat ik het moest typen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij kun je die Tixx-chest echt maar 1x per account openen hoor, niet 1x per dag.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: in Cursed Shore is een event bugged...en daar ben ik nu (met heel veel andere mensen) aan het farmen. Schoot me net te binnen dat het eventueel een exploit zou kunnen zijn? Iemand die zijn/haar mening wil delen? Ik hoop natuurlijk van niet. Het is zo dat door het event constant mobs spawnen die je kunt killen. Het is geen "exploit" waarbij je heel veel geld kunt verdienen zonder moeite te doen of in een korte tijd (zoals karma vendor), maar je moet alsnog vechten etc. Bovendien is het na een tijdje behoorlijk saai, dus dat is ook een soort van moeite die je moet doen.

Nou hoorde ik van een paar mensen die daar ook aan het farmen waren, dat de event reeds enkele dagen vast hangt en dat het vaker is voorgekomen. Wat zou betekenen dat Anet ervan op de hoogte is en het dus niet als een exploit ziet? Of mag ik dat niet zomaar concluderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:44:
Vraagje: in Cursed Shore is een event bugged...en daar ben ik nu (met heel veel andere mensen) aan het farmen. Schoot me net te binnen dat het eventueel een exploit zou kunnen zijn? Iemand die zijn/haar mening wil delen? Ik hoop natuurlijk van niet. Het is zo dat door het event constant mobs spawnen die je kunt killen. Het is geen "exploit" waarbij je heel veel geld kunt verdienen zonder moeite te doen of in een korte tijd (zoals karma vendor), maar je moet alsnog vechten etc. Bovendien is het na een tijdje behoorlijk saai, dus dat is ook een soort van moeite die je moet doen.

Nou hoorde ik van een paar mensen die daar ook aan het farmen waren, dat de event reeds enkele dagen vast hangt en dat het vaker is voorgekomen. Wat zou betekenen dat Anet ervan op de hoogte is en het dus niet als een exploit ziet? Of mag ik dat niet zomaar concluderen?
Cursed Shore events zijn vaker bugged. Daar is Anet zeker van op de hoogte. In Cursed Shore spawnen voortdurend risen, daar heb je geen event voor nodig. Spawnt dit event mobs met betere loot? Zo niet, dan zie ik geen probleem. Als de loot wel beter is ten opzichte van de rest van Orr en de moeite die je ervoor moet doen, dan zou iemand eventueel kunnen denken dat het een exploit is.
Als je twijfelt (en het begint saai te worden :) ) dan zou ik stoppen, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Anet dit als een exploit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik dus ook. De loot is niet echt super, alleen handig dat je op een plek kunt blijven. Je krijgt wel veel bone-type crafting material..maar door het aanbod daalt alleen de prijs (en dus ook wat het mij uiteindelijk oplevert)..en een rare item per half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: event is voorbij..jammer!:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het nieuws, Fractals worden verbeterd:
https://www.guildwars2.co...ements/?utm_source=client

Disconnect en levels worden aangepakt:
We’ve also made a few changes to the way party-level restrictions work. Currently, players who want to join a party are limited to the lowest fractal level in the party. This makes it difficult for lower fractal-level players to find parties, so we’ve modified the party-level restrictions to allow players of any fractal level to group up. At party creation, players can choose any fractal level up to the highest fractal level in the party. Upon completion of the fractal run, all players equal to or lower than the chosen fractal level will have their fractal level increased by one. All players above the chosen fractal level will gain karma, but their fractal level will not increase. Rewards from the fractal will be based on players’ personal reward level as long as the reward level is equal to or lower than the chosen fractal level.

[ Voor 84% gewijzigd door Morrar op 22-12-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido001
  • Laatst online: 10-09 13:35
Werd ook eens tijd ook. Is nu niets anders dan vervelend.

Battlelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Nu online
Iemand ervaring met het bestellen van GW2 op de officiele website? Om één of andere reden verandert de prijs als ik met Paypal wil betalen. Daarnaast kan ik Nederland in de dropdown niet kiezen. Maakt het uit als ik als land Amerika kies?

https://buy.guildwars2.com/en/buy/wizard-edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexl_nl
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-07-2023
goedemiddag Tweakers :)

Ik wil graag GW2 gaan proberen en heb behoorlijk veel casual ervaring met WoW en SWTOR. Zal GW2 voor mij zijn en is er een mogelijkheid om dit bijvoorbeeld een weekend te proberen ofzo? Zo niet dan is 39,95 niet zo heel erg maar kheb al zoveel MMO mistakes gemaakt dat ik nu een ebetje huiverig ben...

Kan iemand me misschien helpen

oh en als ik start welke server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:49
Tribstar schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:47:
goedemiddag Tweakers :)

Ik wil graag GW2 gaan proberen en heb behoorlijk veel casual ervaring met WoW en SWTOR. Zal GW2 voor mij zijn en is er een mogelijkheid om dit bijvoorbeeld een weekend te proberen ofzo? Zo niet dan is 39,95 niet zo heel erg maar kheb al zoveel MMO mistakes gemaakt dat ik nu een ebetje huiverig ben...

Kan iemand me misschien helpen

oh en als ik start welke server ;)
Ik geloof dat ik je kan inviten. DM even, dan kijken we hoe dat moet.

Edit, ik kijk nu verder, die uitnodiging mogelijkheid is bij mij alweer voorbij

edit 2 ; GW2 is absoluut geen miskoop als je van MMO's houdt. En nu krijg je de Deluxe versie voor de normale prijs als je bij gw2 koopt.

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 22-12-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexl_nl
Ik ga straks even kijken als ik thuis ben van mn werk, kheb namelijk wel weer zin in een leuke MMO :)

ff snuffelen online of ik een trialtje kan vinden zo niet dan kom ik vanavond online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Tribstar schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:35:
Ik ga straks even kijken als ik thuis ben van mn werk, kheb namelijk wel weer zin in een leuke MMO :)

ff snuffelen online of ik een trialtje kan vinden zo niet dan kom ik vanavond online :)
Nee trials zijn er niet, er was vorige maand een trial weekend waar elke speler 3 vrienden kon uitnodigen. Maar dit is alweer voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:49
Tweekzor schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:10:
[...]

Nee trials zijn er niet, er was vorige maand een trial weekend waar elke speler 3 vrienden kon uitnodigen. Maar dit is alweer voorbij.
En dan ook maar een bepaald weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tribstar schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:35:

Denk dat het goed is je even in het spel te verdiepen voor je de aankoop doet. GW2 is een erg mooi en leuk spel, maar het verschilt wel behoorlijk van WoW en SW:TOR. Zo zijn er geen raids en krijg je op max level al vrij snel de beste gear. Er is dan vooral "horizontale progressie"; je krijgt dan mooiere maar niet betere gear. Dit is niet voor iedereen even leuk, sommige mensen willen liever steeds sterker worden. Ook wordt je teruggeschaald als je naar low level gebieden teruggaat. Hierdoor blijft low level content redelijk leuk om te doen want je bent niet enorm veel sterker dan de beesten om je heen.

Je moet in dit spel veel meer zelf je eigen doelen bepalen, want dat doet het spel veel minder voor je dan bij WoW of SW:TOR. Niet iedereen kan daar aan wennen en soms raken mensen verveeld op max level. Verder is veel van de bijzondere gear een behoorlijke grind en daarbij speelt de RNG een flinke rol. Ook dit is niet voor iedereen weggelegd.

Los daarvan heeft het spel wel enorm veel te bieden (zeker aangezien je alleen de aanschaf betaald en geen abonnement); de wereld ziet er schitterend uit en is enorm groot. Er valt enorm veel te zien en te ontdekken. Combat is actie-gericht en is daardoor best interessant. Wel heb je een vrij beperkte skill set, maar vergeleken met WoW en SW:TOR valt dat nog mee denk ik. Blijven bewegen en opletten is de sleutel tot succes en niet het afwerken van een bepaalde rotatie aan skills.

Qua end-game is er qua PVE eigenlijk alleen dungeons die je met 5 man doorloopt. Deze dungeons zijn een flink stuk lastiger dan die van WoW of SW:TOR. Daarnaast zijn er world bosses. Ze zijn leuk om te doen, maar wel een groot zerg fest. Natuurlijk is er ook PVP, zowel kleinschalig (sPVP) als grootschalig tegen 2 andere servers (WvW).

Anyway, tot zover mijn korte review. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 22-12-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexl_nl
Thnx voor de info,

Ik had me al aardig verdiept eerst maar zat enorm te twijfelen omdat ik niet extreem veel tijd heb maar wel lekker een mmo wil spelen. De manier van spelen trekt me meer omdat ik juist wil dat er andere dingen te doen zijn dan dungeons en pvp.

Vooral de combat lijkt me erg verfrissend spelen :) Ik heb het spel aangeschaft net en de download is bezig. Nu maar verdiepen in welke class me het leuks lijkt.

Nog een server aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-10 06:51
De meeste Nederlanders van tweakers zitten op Far Shiverspeak. Daar zit tevens ook tweakers guild. De website hiervan is www.guildoftweakers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Far Shiverspeak is een leuke server =)

dat tixx event heb ik nu wel beetje gezien. eerste dagen veel die tixx dungeon gehaald en vooral de eerste run bracht bergen exp binnen (ruim een level per run) maar vanavond nog eens geprobeerd en het was rampzalig haha. bijna geen exp of fatsoenlijke rewards en ben zoveel keer dood gegaan dat op mijn chestpiece na alles kapot was... het lijkt (nou ja niet alleen lijkt) steeds lastiger en lastiger te worden.. ga maar verder met mijn PS komende dagen loop beetje achter. wat wel leuk is om te zien is dat ik op level 30 op mijn warrior al een paar gebieden op 100% had en al super veel quests etc. gedaan maar op mijn guardian bijna nog helemaal niks heb xD haal mijn daily elke dag en doe vooral veel events gewoon in queensdale.. ik weet zeker dat je daar tot level 80 gewoon kan blijven levelen xD enkel voor mijn PS moet ik nu verder weg zijn :P

[ Voor 4% gewijzigd door TgR_KILLER op 22-12-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Uurtje geleden een engineer gestart als alt naast m'n guardian en wow wat is dat leuk om te spelen zeg.. Nu al level 8 en ik verwacht dat ik redelijk snel zal levelen, erg tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Eerste week in tier1 (wvw) gewonnen \o/
Super spannende strijd , op de laatste dag kwam onze grootste concurrent zelf nog voor in punten.
Maar gelukkig stond seafarer's rest en hadden we 4 uur voor het eind van de match up weer de leiding , en we hebben hem vast kunnen houden tot het eind.

Deze week dezelfde match up , maar vanwege de feestdagen denk ik niet dat we deze week gaan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Nu online
Heb het spel eindelijk kunnen kopen via mijn smartphone. Om de één of andere reden gaf mijn PC op de website van Guild Wars 2 alleen de mogelijkheid om voor de United States als land te kiezen wat er voor zorgde dat ik het formulier niet kon versturen.

Nu de game aan het downloaden! Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
ex87 schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:53:
Uurtje geleden een engineer gestart als alt naast m'n guardian en wow wat is dat leuk om te spelen zeg.. Nu al level 8 en ik verwacht dat ik redelijk snel zal levelen, erg tof!
Wat maakt een engineer zo leuk om te spelen? heb er al een tijd over lopen twijfelen.. Ik heb nu een warrior (80) Guardian (32) en Ranger (13) de ranger is op zich wel fun maar heb nog niet echt de moed gevonden die echt te gaan levelen de Guardian is veel leuker :P
Al die light armor classes doen het sowieso niet echt voor mij dus daarom al eerder naar een engineer gekeken maar nooit echt gestart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trently schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:32:
De meeste Nederlanders van tweakers zitten op Far Shiverspeak. Daar zit tevens ook tweakers guild. De website hiervan is www.guildoftweakers.com
De rest zit overigens op Piken Square, zoals Freakie Beakie, SnoeiKoei, RoseSolane, Devata, ik, etc. Piken Square is de onofficiele role-play server, maar dat vind ik zelf wel prettig. De sfeer op de server is erg goed en tegenwoordig doen we het ook goed in WvW.

Er zijn 2 tweakers-gerelateerde guilds op Piken, namelijk [One] en [Gwen]. Zelf zit ik in die laatste en mocht je daarvoor gaan, dan kan ik je in-game een invite geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 23-12-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 22:11
Of Desolation :).. Ook leuke server om op te spelen, voor mij althans.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
SCARfaceE schreef op zondag 23 december 2012 @ 20:28:
Of Desolation :).. Ook leuke server om op te spelen, voor mij althans.
Elke server is leuk om te spelen, het spel is namelijk hetzelfde en de community bouw je vanzelf wel op. :) Maar als je alvast een instap in de tweakers community zoekt zijn de mogelijkheden hierboven al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
TgR_KILLER schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:28:
[...]

Wat maakt een engineer zo leuk om te spelen? heb er al een tijd over lopen twijfelen.. Ik heb nu een warrior (80) Guardian (32) en Ranger (13) de ranger is op zich wel fun maar heb nog niet echt de moed gevonden die echt te gaan levelen de Guardian is veel leuker :P
Al die light armor classes doen het sowieso niet echt voor mij dus daarom al eerder naar een engineer gekeken maar nooit echt gestart..
Mijn main is een Necro, en op een of andere manier speelt dit heel anders. Dat is voor mij belangrijk dat het echt even iets anders is. Ik speel alts ook vooral als ik me main even zat ben.

Voor mij plus punten zijn het schieten, het kiten, en het sneaky bouwen van dingen die jou helpen. Ik ben natuurlijk nog maar pas bezig, maar waar ik me guardian met moeite op level 7 heb gekregen vloog ik met me engineer ernaartoe. Ik wou ook graag een klein mannetje (sorry ras naam vergeten) en ik vond een engineer het meest passend, dus eigenlijk met toeval ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williekeilen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-10 21:25
Ok wintersday event, achievements en weapon skins boeien me niet. Zijn er nog andere dingen uit dit event te verkrijgen waar ik wel wat aan heb, zoals grotere tassen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Williekeilen schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:50:
Ok wintersday event, achievements en weapon skins boeien me niet. Zijn er nog andere dingen uit dit event te verkrijgen waar ik wel wat aan heb, zoals grotere tassen of zo?
2 recepten + crafting material (snowflakes) voor wapens/armor met een nieuwe stat combinatie ( http://www.gw2db.com/search?search=Giver ). Deze combinatie is voor armor anders dan voor wapens.
De 15 slot bag zou je al in de in-game mail gehad moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williekeilen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-10 21:25
Bag heb ik inderdaad per mail gehad, ik hoopte dat er met de instance bijv nog meer te winnen waren.
Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexl_nl
ik heb gekozen voor Piken Square, die server was medium bezet (wat ik wel prettig vind) en ik zag die naam vaak voorbij komen. Kheb nu een warrior en een ranger gemaakt waarvan de warrior het lekkerst speelt :) andere profs nog proberen later :P bijna klaar met werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 16:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Jullie hebben het vast allemaal al gezien, maar er is info uit over de patch van Januari! Ze gaan eindelijk de problemen met de Fractals of the Mist onder handen nemen!

Heb er gelijk maar een videotje over gemaakt! Enjoy!
YouTube: Guild Wars 2: Game Update III - Fractals of the Mist changes

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Boeiend, dat PvE geleuter..
Vraag mij af of er ooit nog eens serieuze PvP in GW2 zal komen zoals HoH en GvG.
Heb het spel nu zo'n 2 maand niet meer aangeraakt...
7 jaar lang werk je naar GW2 toe, en dan komt het uit en ben ik er binnen een maand klaar mee..
Niemand van m'n GW1 buddies speelt het nog, diep triest wat Anet van deze game gebakken heeft.

[ Voor 53% gewijzigd door unfor op 25-12-2012 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

I dunno, ik heb er met vrienden anders best veel plezier in. Dus speak for yourself. :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Trinsec schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 02:09:
I dunno, ik heb er met vrienden anders best veel plezier in. Dus speak for yourself. :P
Maar hebben jullie ook 7 jaar lang actief PvP gedaan in GW1?
Alles wat goed was aan GW1 is uit GW2 gelaten. (PvP! Waar is de echte PvP gebleven??)
GW2 is gemaakt om casual nieuwe spelers aan te trekken, maar het jaagt de hardcore fans weg.

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 25-12-2012 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als casual nieuwe speler vind ik dat best. :+ Heb GW1 geprobeerd maar vond ik niets, dus...

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ieder zijn eigen mening. Ik ben een PVE player en vind de PVE in GW2 veel beter dan in GW1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
unfor schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:41:
Vraag mij af of er ooit nog eens serieuze PvP in GW2 zal komen zoals HoH en GvG.
7 jaar lang werk je naar GW2 toe, en dan komt het uit en ben ik er binnen een maand klaar mee..
Niemand van m'n GW1 buddies speelt het nog, diep triest wat Anet van deze game gebakken heeft.
Anders laat je iedereen gewoon lekker in zijn of haar waarde. Dat jij het PvP verhaal kut vindt, is jouw mening.

Maar ik heb met duizenden andere spelers nog heel veel plezier in PvE. Iets waar het bij mij in deze games om draait.

PvP kan mij juist weer totaal niet interesseren.

Meningen en smaak kunnen verschillen weetjewel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is jou persoonlijk visie op het spel, dit is jou goed recht.
Maar je vergeet een aantal dingen. GW2 is steeds in verandering en er zal altijd een hoop veranderingen doorgevoerd worden.

Zoals aangegeven zal er een grote update komen die veel in sPvP en WvW voor vernieuwing zorgt. Ik ga er dan ook vanuit dat dit nog maar een topje is van de ijsberg.

Zelf ben ik ook een PvP / WvW speler. Ik moet je wel gelijk geven dat het niet tipt aan GW1 of andere MMO's waar pvp goed is gebalanceerd. Maar vergeet niet dat die spellen al 8 jaar op de markt zijn en door de tijd zijn verbeterd. Dit spel is net 4 maanden uit, toch zie ik al een hoop veranderingen / verbeteringen.

Gewoon niet te snel oordelen op iets nieuws omdat je verwachtingen had van een oud concept.
Time will tell.
Pagina: 1 ... 214 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.