Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
RoseSolane schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:35:
[...]
Er zijn YouTubers die event met hun volgers willen doen, maar dat nog niet doen omdat guesting niet kan. Met hun filmpjes kunnen ze veel anderen bereiken en lekker maken voor het spel.
WoodenPotatoes doet dit al, maar dit is momenteel enkel voor de Amerikanen (of transferred EU) aangezien hij op een US server speelt. Hier is meestal toch wel al een redelijke opkomst en met guesting zal dit aantal wel stijgen.

Steam: Grim

RoseSolane schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:35:
[...]

Het argument dat het voor WvW nodig is gaat al meer dan een maand op. Maar we zullen maar denken: Liever laat dan nooit.

Dat guesting niet zoveel zal voorkomen weet ik nog niet. Ik vind het zelf teveel moeite om een server transfer te doen, maar als ik zo kunnen guesten dan zou ik dat eerder doen. Twee voorbeelden waar guesting wel leuk zou zijn:
Stel dat Wailing Banshee iets leuks bedenkt (bijvoorbeeld met katten :) ) en dat hier voorstelt. Dan kan nu bijna niemand meedoen. Zij zit volgens mij niet op FS of PS, de servers die hier het meest langskomen/gebruikt worden. Met guesting zou ik even kunnen overstappen en voor een korte tijd kunnen samenspelen.
Er zijn YouTubers die event met hun volgers willen doen, maar dat nog niet doen omdat guesting niet kan. Met hun filmpjes kunnen ze veel anderen bereiken en lekker maken voor het spel.
Guesting is een feature die door heel veel PvE'ers gevraagd wordt. Vooral door alle mensen die vanuit GW1 naar GW2 zijn gegaan, guild en al. Ik kan niet met de helft van m'n guild spelen omdat die op Stormbluff Isle zitten en de andere helft op Aurora Glade. Tja, ons guild is nou eenmaal internationaal. Ik kan ook niet met de helft van m'n GW2 vrienden spelen omdat die o.a. op Stormbluff Isle en Henge of Denravi (naast Aurora Glade) zitten.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Ja guesting zou zeker leuk zijn voor zulke dingen, maar het systeem is veel complexer dan het op eerste gezicht lijkt. Ik denk niet dat ANet hier op een redelijke termijn iets van kan bakken. Grootste probleem is dat als je (zonder moeite of kosten) kunt guesten, je allerlei events, resource nodes, enzovoorts van een andere server kunt gebruiken. Dit is nu ook het geval met de overflow server; als je daarop terecht komt kun je mooi de mining nodes of events herhalen die je op de eigen server al gehad hebt.

Nu is het willekeurig of je op de overflow server komt en daarom is dat niet echt te misbruiken. Als je het echter op afroep kunt gaan doen zoals bij guesting het geval is, dan wordt dat een heel ander verhaal. Dan haal je eerst alle Oricalchum nodes op je eigen server, dan op een andere server, etc. De oplossing is niet altijd simpel; nodes kun je nog uitschakelen, maar events bijvoorbeeld niet. Zou vreemd worden als je vriend op een andere server met een event meedoet, maar jij kan niet helpen omdat je het event al gedaan hebt op je eigen server... Waarschijnlijk zullen ze hiervoor hun diminishing returns systeem inzetten of het systeem waarbij je een bepaalde kist maar 1 keer per dag kunt looten.

Kortom, guesting verwacht ik niet binnenkort en ze hebben hun handen denk ik wel vol aan andere zaken (nieuwe content, bugs, bots).

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 30-10-2012 13:44 ]

NuCl3aR schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:37:
[...]

WoodenPotatoes doet dit al, maar dit is momenteel enkel voor de Amerikanen (of transferred EU) aangezien hij op een US server speelt. Hier is meestal toch wel al een redelijke opkomst en met guesting zal dit aantal wel stijgen.
Is inderdaad het voorbeeld dat ik ook voor ogen had. WP heeft ook een account op PS die hij gebruikt voor zijn Lets Play. Als zijn poppetje op PS ook level 80 is zal hij ook soms PS gebruiken voor events. Dan kan ik dus wel meedoen, maar de mensen op andere EU servers nog steeds niet.
Morrar schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:41:
Ja guesting zou zeker leuk zijn voor zulke dingen, maar het systeem is veel complexer dan het op eerste gezicht lijkt. Ik denk niet dat ANet hier op een redelijke termijn iets van kan bakken. Grootste probleem is dat als je (zonder moeite of kosten) kunt guesten, je allerlei events, resource nodes, enzovoorts van een andere server kunt gebruiken. Dit is nu ook het geval met de overflow server; als je daarop terecht komt kun je mooi de mining nodes of events herhalen die je op de eigen server al gehad hebt.

Nu is het willekeurig of je op de overflow server komt en daarom is dat niet echt te misbruiken. Als je het echter op afroep kunt gaan doen zoals bij guesting het geval is, dan wordt dat een heel ander verhaal. Dan haal je eerst alle Oricalchum nodes op je eigen server, dan op een andere server, etc. De oplossing is niet altijd simpel; nodes kun je nog uitschakelen, maar events bijvoorbeeld niet. Zou vreemd worden als je vriend op een andere server met een event meedoet, maar jij kan niet helpen omdat je het event al gedaan hebt op je eigen server... Waarschijnlijk zullen ze hiervoor hun diminishing returns systeem inzetten of het systeem waarbij je een bepaalde kist maar 1 keer per dag kunt looten.

Kortom, guesting verwacht ik niet binnenkort en ze hebben hun handen denk ik wel vol aan andere zaken (nieuwe content, bugs, bots).
Guesting was een zeer groot punt voordat GW 2 uitkwam. ArenaNet heeft er veel reclame mee gemaakt en heeft bij de lancering aangegeven dat guesting zeker zou volgen. Verder ben ik wel eens met jouw bedenkingen maar die had ArenaNet drie maanden geleden ook al kunnen hebben.

[ Voor 57% gewijzigd door RoseSolane op 30-10-2012 13:46 ]

Morrar schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:41:
En toch is het een feature die ze vanaf het begin beloofd hebben.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
NuCl3aR schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:35:
[...]

Je wordt ge-upscaled naar level 80 in het labyrinth. Alle drops zijn dus ook voor level 80 (+-) die je daar krijgt (T5/6 crafting materials oa)
Bij een upscaling wordt de loot niet aangepast naar het tijdelijke level. Ik krijg bijvoorbeeld alleen maar level 40 loot of lager. Bij downscaling is dat wel.
Xeiji schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:47:
[...]

Bij een upscaling wordt de loot niet aangepast naar het tijdelijke level. Ik krijg bijvoorbeeld alleen maar level 40 loot of lager. Bij downscaling is dat wel.
yep, want mijn lvl80 kreeg heavy bones en m'n lvl2 kreeg bone slivers van dezelfde skeletten!

• Timmetjuhs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:18
Dus als ik met mijn lvl 80 in een begin area loop krijg ik high level loot? Of heb ik daar alleen maar kans op? Volgensmij krijg ik namelijk bagger loot als ik wordt gedownscaled.

• Xeiji
Timmetjuhs schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:50:
Dus als ik met mijn lvl 80 in een begin area loop krijg ik high level loot? Of heb ik daar alleen maar kans op? Volgensmij krijg ik namelijk bagger loot als ik wordt gedownscaled.
Bij downscaling heb je kans op beide, zeg 70% kans om loot te krijgen van het level van de zone en 30% om loot te krijgen van jouw level.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Je krijgt een mix van. Gisteren met mijn lvl80 Thief naar een 1-15 lvl gebied gegaan en ik kreeg zowel 75+ als 10lvl loot.

Verwijderd

Timmetjuhs schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:50:
Ik weet niet precies hoe de verhoudingen liggen, maar je hebt in Low level area's wel kans om spul als loot te krijgen op je eigen level.
Toch denk ik dat je daarvoor beter naar Orr kan gaan. ;)

• Timmetjuhs
Het gaat me er meer om dat ik alsnog een leuk zakcentje kan verdienen als ik voor world completion ga :) Dus een redelijke kans op loop van je normale level is al mooi meegenomen.

Verwijderd

Timmetjuhs schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:54:
Het gaat me er meer om dat ik alsnog een leuk zakcentje kan verdienen als ik voor world completion ga :) Dus een redelijke kans op loop van je normale level is al mooi meegenomen.
Daar houd je niet zo veel aan over in mijn optiek. Heb dit weekend mijn world completion gedaan maar hield loot-wise geen drol over.
Maar dat komt ook wel omdat ikzelf een beetje de drang voelde om gewoon mijn zooi te pakken en eigenlijk alleen het nodige kapotmaakte.

Vooral nu in WvW ben gaan doen krijg ik _veel_ meer shit. Soms ga ik in Orr achter events aan, werkt ook wel goed. :)
World completion moet je "gewoon ff" doen en verder niet bij stilstaan. :P Al krijg je wel leuke dingetjes uit map completions nu ik er over nadenk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 14:01 ]

• Grim
Excuses, ik dacht gehoord te hebben dat de loot ook mee gescaled werd. Enkel met een lvl80 in het labyrinth geweest dus niet zelf geverifieerd.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:49:
[...]

yep, want mijn lvl80 kreeg heavy bones en m'n lvl2 kreeg bone slivers van dezelfde skeletten!
Ik heb bij de baas in het midden van het labyrinth met mijn lvl42 mesmer uit de chest een lvl68 en lvl70 armor piece gehaald. Maar misschien was dat voor de nerf. Als daarmee ook de MK dungeon generfd is, dan wel te hard, want die gister voor het eerst gedaan en ik kreeg uit de chest maar liefst twee medium loot zakjes. Dus geen ToT zakjes of zo, maar twee van die zakjes die je ook van centaur drops krijgt en verder niks. 8)7

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Xeiji
Ik zal het maar eens op het GW2 forum gaan vragen.
Weakling schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:10:
[...]

Ik heb bij de baas in het midden van het labyrinth met mijn lvl42 mesmer uit de chest een lvl68 en lvl70 armor piece gehaald. Maar misschien was dat voor de nerf. Als daarmee ook de MK dungeon generfd is, dan wel te hard, want die gister voor het eerst gedaan en ik kreeg uit de chest maar liefst twee medium loot zakjes. Dus geen ToT zakjes of zo, maar twee van die zakjes die je ook van centaur drops krijgt en verder niks. 8)7
Het Labyrinth gaf iets teveel toen het net beschikbaar was. Of eigenlijk veel te veel. Dat is generft. MK dungeon heeft de "normale" DR, dus minder loot bij elke volgende poging. Ik kreeg gisteravond in twee runs toch aardige loot, lvl 80 waardig.
Daar moeten ze zeker wat aan doen. Maar ook daar hebben ze nu al twee maanden de tijd voor gehad. Misschien dat de publiciteit helpt. Wat van het harde handhaven van de regels waarmee ze begonnen zijn lijkt nu niets meer over te zijn.

Ik heb ook al enige tijd geen artikel meer gezien van ArenaNet over de game economy. Waarschijnlijk omdat ze niet veel fraais te melden hebben. De meeste materials voor crafting zijn op dit moment zo goedkoop dat je niet hoeft te farmen om op 400 te komen. Je kunt gewoon alles kopen.

Ik was tot een paar dagen geleden vrij positief over ArenaNet, maar hun inspanningen om iets aan bots te doen zijn onzichtbaar. Als ze al wat doen dan vergeten ze dat publiekelijk te maken. Ik zie veel bots en ik zie geen enkele inspanning van ArenaNet om daar ìets aan te doen. Ik zal er niet minder om gaan spelen (nog niet), maar geld uitgeven aan het spel zal ik beperken tot leuke pakjes (witch :) ) en een extra inventory slot.

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-10 20:05
Ben inmiddels lvl 51 met mijn elementalist..en ben nog steeds niet helemaal gewend aan het spel. Misschien komt het omdat ik voor een zo hoog mogelijk burst/sustained dps ben gegaan, en daardoor een zogenaamd 'Glass Canon' heb gemaakt..maar ik moet continu op mijn tenen lopen om niet dood neer te vallen. Ik ben inmiddels goed geworden in het vechten in 'downed-modus' :P.

Sla trouwens het hele halloween gedoe over..dat is iets voor als ik level 80 ben.

Door alle goede reacties en reviews heb ik het idee dat GW2 enorm goed moet zijn, merk er alleen niet veel van. Oke, het houdt mij van de straat en de persoonlijke questline vind ik prachtig..maar de rest is veel te rommelig. Door verschillende questgebieden en spontane events rommel ik maar wat aan..soms gewoon een half uur bezig een volgend hartje-quest te vinden. Ik ben meer op zoek naar 'productie', dus snel een serie kill lijsten afwerken, naast die mooie questline dan. Mijn tevredenheid = voortgang. Voortgang =/= rondlopen,praten,zoeken.

Ik denk nog steeds om terug te keren naar Tera. Nadeel van Tera: betalen per maand + er zijn zo'n [sarcasme]12 spelers actief wereldwijd, verdeeld over 16 servers...

Kiwi !

X-Kiwi schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:54:
Ben inmiddels lvl 51 met mijn elementalist..en ben nog steeds niet helemaal gewend aan het spel. Misschien komt het omdat ik voor een zo hoog mogelijk burst/sustained dps ben gegaan, en daardoor een zogenaamd 'Glass Canon' heb gemaakt..maar ik moet continu op mijn tenen lopen om niet dood neer te vallen. Ik ben inmiddels goed geworden in het vechten in 'downed-modus' :P.

Sla trouwens het hele halloween gedoe over..dat is iets voor als ik level 80 ben.

Door alle goede reacties en reviews heb ik het idee dat GW2 enorm goed moet zijn, merk er alleen niet veel van. Oke, het houdt mij van de straat en de persoonlijke questline vind ik prachtig..maar de rest is veel te rommelig. Door verschillende questgebieden en spontane events rommel ik maar wat aan..soms gewoon een half uur bezig een volgend hartje-quest te vinden. Ik ben meer op zoek naar 'productie', dus snel een serie kill lijsten afwerken, naast die mooie questline dan. Mijn tevredenheid = voortgang. Voortgang =/= rondlopen,praten,zoeken.

Ik denk nog steeds om terug te keren naar Tera. Nadeel van Tera: betalen per maand + er zijn zo'n [sarcasme]12 spelers actief wereldwijd, verdeeld over 16 servers...
Tja, GW2 draait met name om het zelf rondlopen en met NPC's praten. Als je alleen van A naar B, naar C t/m Z wilt, dan heb je het spel waarschijnlijk erg snel uit... Ik had bijvoorbeeld de hele tijd "geen tijd" om aan mijn persoonlijke verhaal te beginnen.. Er was altijd wel iets anders aan de gang! (ik zit nu op lvl45 voor mijn PS en lvl80 op m'n ranger)

• X-Kiwi
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:57:
[...]

Tja, GW2 draait met name om het zelf rondlopen en met NPC's praten. Als je alleen van A naar B, naar C t/m Z wilt, dan heb je het spel waarschijnlijk erg snel uit... Ik had bijvoorbeeld de hele tijd "geen tijd" om aan mijn persoonlijke verhaal te beginnen.. Er was altijd wel iets anders aan de gang! (ik zit nu op lvl45 voor mijn PS en lvl80 op m'n ranger)
Ik probeer noujuist zoveel mogelijk van A naar B te rennen. En dat resulteert echt niet in snel levelen hoor. Meer dan 1 level per uur haal ik er niet uit...en het lijkt steeds langzamer te gaan.

Die dynamic events zorgen inderdaad wel voor afwisseling...maar tot een bepaald niveau. Gisteravond toch zeker 3-4x gehoord 'Alpha Drake is starting, common guys!'. Oh-oh-oh wat dynamisch..gewoon een trage respawn dus.

Kiwi !

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 09:35
Ik heb een lekkere noob vraag.
Ben sinds net begonnen met GW2 en heb een sentimentalist.
Van af level 6 ga ik echt super vaak dood en faal ik veel quests.
Ik gebruik meestal fire en air bij meerdere targets.
Momenteel ben ik echt al 5x of meer gestorven bij Discovering darkness, (http://wiki.guildwars2.com/wiki/Discovering_Darkness)

Mijn conclusie is dat ik iets verschrikkelijk fout moet doen.
Echter heb ik geen idee wat.
Ik vraag mij ook af of elementalist misschien moeilijker is dan andere classes.

Alvast bedankt!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:55
Zspirit schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:18:
Ik heb een lekkere noob vraag.
Ben sinds net begonnen met GW2 en heb een sentimentalist.
Van af level 6 ga ik echt super vaak dood en faal ik veel quests.
Ik gebruik meestal fire en air bij meerdere targets.
Momenteel ben ik echt al 5x of meer gestorven bij Discovering darkness, (http://wiki.guildwars2.com/wiki/Discovering_Darkness)

Mijn conclusie is dat ik iets verschrikkelijk fout moet doen.
Echter heb ik geen idee wat.
Ik vraag mij ook af of elementalist misschien moeilijker is dan andere classes.

Alvast bedankt!
Tip: Doe je personal quest pas als je paar levels erboven zit, dan zijn ze iets makkelijker.
Speel zelf ook Elementist en bij sommige personal quests heb ik gewoon een vriend van me mee moeten vragen om de quest te voltooien.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-11 11:40
Alleen met je storyline quests? Die kunnen soms namelijk best pittig zijn gezien het aantal vijanden wat je in je eentje moet verslaan. Als je iemand hebt die je hierbij kan helpen gaat het al veel makkelijker. Met m'n Guardian had ik er echter minder last van die wandelt door de story line heen zelfs met quests van 2-3 levels hoger.

Indien je er ook last van heb met met events en mobs die je in de wereld tegen komt kijk dan even goed of je niet tegen mobs die een paar levels hoger zijn dan jijzelf vecht.

• Timmetjuhs
sentimentalist, ik ga stuk. Maar ik snap de frustratie, ik ben met mijn necro ook aardig wat keer doodgegaan toen ik mijn lvl10 personal quest wilde doen. Ik was op dat moment level 9. Zodra ik level 10 was had ik totaal geen problemen meer.

Sommige classes zijn nou eenmaal iets kwetsbaarder dan anderen. Op mijn guardian heb ik nooit problemen ondervonden.

Verwijderd

Timocos schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:25:
[...]

Tip: Doe je personal quest pas als je paar levels erboven zit, dan zijn ze iets makkelijker.
Speel zelf ook Elementist en bij sommige personal quests heb ik gewoon een vriend van me mee moeten vragen om de quest te voltooien.
Klopt ja, elementalist is wel erg squishy, maar wel leuk om mee te spelen. Ik heb alles wel solo gedaan, maar vaak wel een paar lvls moeten wachten voordat ik mijn Personal Storyline kon doen.

Sterker nog, er zijn er zelfs een paar die je als lvl 80 en dan gedownscaled nog met veel moeite kan doen.

Tip voor elementalist: neem een staff op fire en kite-kite-kite!

• Ikkuh84
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:28:
[...]

Klopt ja, elementalist is wel erg squishy, maar wel leuk om mee te spelen. Ik heb alles wel solo gedaan, maar vaak wel een paar lvls moeten wachten voordat ik mijn Personal Storyline kon doen.

Sterker nog, er zijn er zelfs een paar die je als lvl 80 en dan gedownscaled nog met veel moeite kan doen.

Tip voor elementalist: neem een staff op fire en kite-kite-kite!
Vind Elementist en Mesmer leukste om mee te spelen, maar zelfs als je x aantal levels boven je personal quest zit zijn sommige quests niet te doen alleen (althans dit gevoel heb ik met Elementist, weet niet hoe met andere classes zit). Alleen het aantal keer dat je dood gaat met je personal quest vind ik wel irritant. Ene keer zitten er hele makkelijke quests bij, die je met 2 vingers in je neus kan halen. En dan komt er weer een waar je 20 x achter elkaar dood gaat.

Wat is trouwens kiten? Lees dit vaak, maar geen flauw idee wat het is

[ Voor 9% gewijzigd door Ikkuh84 op 30-10-2012 15:38 ]

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-11 11:55
Oh ja, personal quest.. Ik zie er gek genoeg echt tegen op om die af te maken.. Aankomend weekend toch maar is wat tijd in steken!

• Timmetjuhs
Timocos schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:37:
[...]

Vind Elementist en Mesmer leukste om mee te spelen, maar zelfs als je x aantal levels boven je personal quest zit zijn sommige quests niet te doen alleen (althans dit gevoel heb ik met Elementist, weet niet hoe met andere classes zit). Alleen het aantal keer dat je dood gaat met je personal quest vind ik wel irritant. Ene keer zitten er hele makkelijke quests bij, die je met 2 vingers in je neus kan halen. En dan komt er weer een waar je 20 x achter elkaar dood gaat.

Wat is trouwens kiten? Lees dit vaak, maar geen flauw idee wat het is
Kiten is simpel gezegt rondjes blijven rennen en regelmatig een spel casten om zo de vijanden op afstand te houden maar toch damage te doen. Bijvoorbeeld criple of chill werkt goed om ze te vertragen. Dan heb je meer tijd om damage te doen voordat je weer afstand moet nemen.

• Ikkuh84
Timmetjuhs schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:41:
[...]

Kiten is simpel gezegt rondjes blijven rennen en regelmatig een spel casten om zo de vijanden op afstand te houden maar toch damage te doen. Bijvoorbeeld criple of chill werkt goed om ze te vertragen. Dan heb je meer tijd om damage te doen voordat je weer afstand moet nemen.
Aah :P Dat doe ik inderdaad gewoon standaard, rondjes rennen om een vijand. Nooit stil blijven staan.

Verwijderd

Timocos schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:42:
[...]

Aah :P Dat doe ik inderdaad gewoon standaard, rondjes rennen om een vijand. Nooit stil blijven staan.
Maar dan ook dat ze jou niet raken das wel belangrijk ;)

Vroegah, in wow, was het zelfs zo makkelijk om als Hunter een mob zo ver te kiten dat je hem een hele map over kon trekken om dan in een kamp vol NPCs af te laten maken.

In GW2 is dat gelukkig niet zo, ze resetten gewoon als je ze te ver probeert te kiten, en dat is wel zo eerlijk.

• Timmetjuhs
Zijn er trouwens meer mensen die onderwater gevechten maar niks vinden? Bij mij komt het gewoon te vaak voor dat ookal sta ik perfect voor een mob deze ineens invulnerable word, niet meer gehit kan worden en dan 2 meter terugzwemt. Dan restored hij helemaal en kan dan pas weer gehit worden. Zo frustrerend, dit gebeurt ook out in the open. Geen rotsen of andere zaken om ons heen.

Verwijderd

Timmetjuhs schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:50:
Zijn er trouwens meer mensen die onderwater gevechten maar niks vinden? Bij mij komt het gewoon te vaak voor dat ookal sta ik perfect voor een mob deze ineens invulnerable word, niet meer gehit kan worden en dan 2 meter terugzwemt. Dan restored hij helemaal en kan dan pas weer gehit worden. Zo frustrerend, dit gebeurt ook out in the open. Geen rotsen of andere zaken om ons heen.
Heb ik ook vaak, maar het irriteert mij meer dat je damage output onder water zo vreselijk minder is t.o.v. op land. En je kan me niet overtuigen dat dat alleen maar door het missen van je headgear komt...

• Ikkuh84
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:48:
[...]

Maar dan ook dat ze jou niet raken das wel belangrijk ;)

Vroegah, in wow, was het zelfs zo makkelijk om als Hunter een mob zo ver te kiten dat je hem een hele map over kon trekken om dan in een kamp vol NPCs af te laten maken.

In GW2 is dat gelukkig niet zo, ze resetten gewoon als je ze te ver probeert te kiten, en dat is wel zo eerlijk.
Mja dat ze mij niet raken is lukt me niet echt. Helemaal niet als ze met een 5tal op je afkomen (je personal quests tegen die undead, of die fire units, weet naam niet meer). Het is gewoon bij mij zo dat ik met PQ vaak dood ga en als ik hartjes doe eigenlijk bijna helemaal niet.

Verwijderd

Timocos schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:52:
[...]

Mja dat ze mij niet raken is lukt me niet echt. Helemaal niet als ze met een 5tal op je afkomen (je personal quests tegen die undead, of die fire units, weet naam niet meer). Het is gewoon bij mij zo dat ik met PQ vaak dood ga en als ik hartjes doe eigenlijk bijna helemaal niet.
Hartjes geven veel exp, copper/silver en karma, dus ik zou ze zeker wel doen, gaat een stuk sneller dan.

Als je dan dat gedaan hebt en ook je daylies doet heb je vrij snel genoeg karma voor een mooie set en wapens die je in WvW cheap kunt krijgen op laag lvl.

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 10:30
Als je met iemand anders ff grouped dan gaan de hartjes veelal snel. ;)
(op degene na waarbij je koeien moet melken etc.. :( )

MW | BF1 Stats

• Ikkuh84
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:54:
[...]

Hartjes geven veel exp, copper/silver en karma, dus ik zou ze zeker wel doen, gaat een stuk sneller dan.

Als je dan dat gedaan hebt en ook je daylies doet heb je vrij snel genoeg karma voor een mooie set en wapens die je in WvW cheap kunt krijgen op laag lvl.
Nee, ik bedoelde dat ik bij die hartjes quests bijna nooit dood ga, maar bij PQ juist wel :)

Verwijderd

Timocos schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:57:
[...]

Nee, ik bedoelde dat ik bij die hartjes quests bijna nooit dood ga, maar bij PQ juist wel :)
Ooooooh doh, maar 2e deel blijft dan wel gelijk ;)
Timmetjuhs schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:50:
Onderwater gevechten zijn vervelend. Te makkelijk of te moeilijk, maar niets ertussenin. Eén mob is meestal een slachting, meerdere mobs is meestal mijn dood. En dan heb ik als Ranger nog een pet die schade kan doen. Daarnaast zijn er een aantal events onderwater die echt bijna niet te doen zijn. Specifiek eentje met evil Asura's in Bloodtide Coast. Ik vloek zelden in dit spel, maar hier vroeg iemand via TS wat er toch aan de hand was terwijl mijn headset met microfoon een meter bij me vandaan lag.
Timocos schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:52:
[...]

Personal Quest events behoren soms (lang niet allemaal) tot de lastigsten. En in tegenstelling tot de hartjes kun je er niet voor kiezen ze niet te doen of op een andere manier. Als je PQ wilt afronden dan moet je ze doen.

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Vergeet niet als elementalist alles te gebruiken!

Zelf loop ik met een staff rond , begin in fire.
Komt de mob naar me toe ga ik naar Water en gebruik ik ability 4 (slow)
Vervolgens naar Air om hem dan met 3(knockback) of 5(stun field) nog een keer weg te krijgen van me.
Dan terug naar Fire en het klusje afmaken :)

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 21:54

Balachmar

The truth is out there

kowapanga schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:37:
Vergeet niet als elementalist alles te gebruiken!

Zelf loop ik met een staff rond , begin in fire.
Komt de mob naar me toe ga ik naar Water en gebruik ik ability 4 (slow)
Vervolgens naar Air om hem dan met 3(knockback) of 5(stun field) nog een keer weg te krijgen van me.
Dan terug naar Fire en het klusje afmaken :)
mmm, dat moet ik misschien ook maar eens meer gaan oefenen.
Ik gebruik nu meestal uitsluitend fire.
Het is natuurlijk wel zo dat je een cool down hebt op de switch, dat maakt mij altijd een beetje huiverig om veel te switchen.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Guido001
  • Laatst online: 12-11 15:56
Ik doe niets anders dan constant switchen tussen Attunements met mn Ele met Dagger/Dagger ^^
Geeft boons als je de juiste traits hebt waardoor jij en allies sterker zijn en langer leven :)

Battlelog

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Inderdaad , de kracht van de class zit hem in het blijven switchen van attunements , zo bouw je buffs up en kan je veel variatie gebruiken qua attacks/CC

• Timmetjuhs
Als ik dit zo hoor is een elementalist niks voor mij. Dan is mijn guardian nog lekker simpel :)

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 21:54

Balachmar

The truth is out there

Het is in ieder geval wel anders dan in GW1. :)
Ik zal het eens proberen vanavond.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• X-Kiwi
Guido001 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:42:
Ik doe niets anders dan constant switchen tussen Attunements met mn Ele met Dagger/Dagger ^^
Geeft boons als je de juiste traits hebt waardoor jij en allies sterker zijn en langer leven :)
Ik switch eigenlijk maar op 3 momenten:

*in een dungeon als het een zwaar gevecht is, dan ga ik naar Water voor 2 group healing spells
*als ik een flink stuk moet lopen (meer dan 5min) dan neem ik Air
*als ik een zwaar gevecht zie aankomen, bijvoorbeeld voor een skill point, dan ga ik naar Earth omdat die elemental echt zoveel beter is. Het gevecht doe ik wel weer gewoon in Fire

Anders..enkel Fire. Verlies naar mijn idee teveel tijd met het schakelen tussen attunements.

Kiwi !

Verwijderd

wie weet waar ik nog een deur kan vinden naar mad kings realm? In Kessex Hills staat nu dat de doors have been reversed en dat de access available is. Alleen na 10 deuren heb ik de hoop niet meer.

• Timmetjuhs
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v236/timmetjuh15/Nerofol_zps4fb9c278.png

Even een screenshot van mijn guardian op dit moment (lvl80).

In gendarran fields bij Provern Shore heb je nog deuren. Althans daar heb ik ze steeds gezocht.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-11 20:41
Noob vraag alert,

wat zijn die boons waar ik steeds over lees? ik heb namelijk echt geen idee xD

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• StealthyPeanut
Die gele icons die onderin net boven jou skillbalk komen te staan.

Might, swiftness, vigor etc. etc..

• Guido001
X-Kiwi schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:34:
[...]

Ik switch eigenlijk maar op 3 momenten:

*in een dungeon als het een zwaar gevecht is, dan ga ik naar Water voor 2 group healing spells
*als ik een flink stuk moet lopen (meer dan 5min) dan neem ik Air
*als ik een zwaar gevecht zie aankomen, bijvoorbeeld voor een skill point, dan ga ik naar Earth omdat die elemental echt zoveel beter is. Het gevecht doe ik wel weer gewoon in Fire

Anders..enkel Fire. Verlies naar mijn idee teveel tijd met het schakelen tussen attunements.
Ik weet niet met wat voor wapen je natuurlijk vecht maar ik heb veel voordeel van constant switchen van Attunements.
Verschillende condition (burning, crippled, bleeding etc) + verschillende boons (Fury, Might, Swiftness & Regeneration.
Moet nog 6 lvls en dan is mn Ele lvl 80 en is mn build compleet en dan zal ik ook nog eens kans hebben op nog meer conditions te doen op vijanden bij elke skill die ik gebruik. Combineer dat dan ook nog eens met Swiftness voor elke kill en 30% kans op Vigor bij elke crit en mn Ele heeft gemiddeld toch wel een boon of 4 actief + vijand is constant aan het branden/bleeding :)

Battlelog

Verwijderd

TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:18:
Noob vraag alert,

wat zijn die boons waar ik steeds over lees? ik heb namelijk echt geen idee xD
Boons is de term die arenanet gebruikt voor buffs

Je kunt ook even google op GW2 wiki boon, kan je sowieso de wiki aanraden daar staat echt veel info die je wil weten, boons, conditions, controlls, fields, finishers enzovoort.

Verwijderd

ex87 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:38:
Oh ja, personal quest.. Ik zie er gek genoeg echt tegen op om die af te maken.. Aankomend weekend toch maar is wat tijd in steken!
Goeie xp, leuke verhaal lijn en sommige steps zijn lekker uitdagend voor bepaalde klassen.

Ben er wel een fan van...

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-11 11:40
Nog tips voor de Mad King's clock tower? Ik hoef alleen die nogen "Attend the Party" natuurlijk maar het lijkt ee $#%#%$ onmogelijkheid.

• Maxicose
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-08 18:12
vraagj, ik speel sinds vandaag met een usb headset guild wars 2, maarr om de haverklap valt me geluid zo 5 sec weg, en dat gebeurt zo om de 2-3 minuten... iemand een idee waaraan dit kan liggen? want begint best irritant te worden....

edit: fixed, lag gewoon aan de domme usb 3.0 poort --'

[ Voor 11% gewijzigd door Maxicose op 31-10-2012 01:29 ]

• Playa del C.
  • Laatst online: 17:50
MonkeySandwich schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:54:
Nog tips voor de Mad King's clock tower? Ik hoef alleen die nogen "Attend the Party" natuurlijk maar het lijkt ee $#%#%$ onmogelijkheid.
spoiler:
De Clock Tower lijkt eerst heel moeilijk, maar als je hem ook maar één keer hebt gehaald, blijkt dat het eigenlijk goed te doen is.

1. Het eerste stuk is (zoals je vast weet) helemaal niet belangrijk, je moet toch even wachten op het eind ervan.
2. Het volgende stuk is qua snelheid wel belangrijk, tot je op een steile trap komt waarna je totaal geen tijd meer te kort komt. Je hebt voordeel als je voorop loopt, omdat je dan jezelf kan zien, maar in een noodgeval kan het geen kwaad om even rustig aan te doen op moeilijke stukjes. Er is een redelijke marge. Het zal vaker mislukken door verkeerd te springen, dan door tijdnood.
3. Op een gegeven moment sta je op het eind van twee scheve balken. Het lijkt alsof je nergens heen kan, maar je moet hier in dezelfde richting doorgaan, maar dan ver naar beneden springen, op een rond tandwiel. Daar is ook een chest, maar als je de top wil halen, hoef je daar niet aan te beginnen.
4. Blijf op het volgende stuk steeds rechts aanhouden, spring altijd met overtuiging, er is op dit moment tijd genoeg.
5. Op het eind sta je als alles goed ging recht voor de toren op een trap, waar je eigenlijk niet verder kan. De klok zelf is dan nog niet stuk, maar zal vlak voor het eind ineens spontaan kapotbarsten. Je moet dan door het gat in de wijzerplaat springen, waarna je een laadscherm krijgt voor de top van de toren, waar ook de chest staat.
6. Gedurende het oefenen, proberen een vast ritme te krijgen door alle moeilijkere sprongen te onthouden en steeds hetzelfde te doen. Bepaalde sprongen kunnen maar net en als je precies weet hoe dat moet, zal je daar steeds minder op falen.
7. Onthoud dat het overwinningsgevoel sterker is dan het steeds falen. De gemiddelde tijd die een speler aan deze puzzel kwijt is, ligt rond de twee uur, zeker als je alles zelf moet ontdekken. Ook zijn er spelers die gewoon niet 'handig' genoeg zijn en die zullen het nooit halen deze week. De maker van de toren dacht zelf dat slechts 5% van de spelers de top zou halen.
8. De loot krijg je maar één keer per karakter en daarna krijg je slechts nog maar een paar van die halloween-zakken elke keer dat je de top haalt, dus vaker dan één keer hoef je het niet te halen als je niet voor die halloween-loot gaat.

• Timmetjuhs
Attend the party kan je vanavond halen?
lijkt er wel op ja. Vanaf 5 uur!

Verwijderd

Heb gewoon gegoogled op halloween 2012 Gw2 guide. Kwam op een dulfy site en daar staat een goeie guide. Ook voor de clocktower jumping puzzle, met filmpje. Dat filmpje bekeken (fotografisch geheugen helpt wel een beetje) en toen na 10 keer proberen had ik hem. Yaay! Wat een puzzle is dat ook. Nu eist mijn vriendin dat ik hem vanavond ook nog voor haar haal :-)
Timmetjuhs schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:55:
Attend the party kan je vanavond halen?
En de rest dan niet meer, of wel? Om 1 of andere reden staat er nog een achievement "Mad King's Realm" ofzo op 3/4, gaat dat om bosses die je daar verslagen hebt? Ik ben er namelijk 1x geweest en heb toen de Candy Corn Elemental (middelste event) gemist omdat ik een Champion Skeleton aan het mollen was. En later vond ik geen deur naar het MK Realm meer. Zijn die deuren er eigenlijk nog nu?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:45
Attend the Party 16:00 GMT.

Ben erg benieuwd hoe dit in GW2 gaat! Halloween bevalt tot nu toe erg goed, vooral hoe ze Mad King Thorn hebben neergezet!

Is het trouwens ook zo dat je weer headgear krijgt o.i.d.?

Verwijderd

Betekend dit dat je strax vanaf 16:00 gmt niet meer de MK dungeon kunt doen?

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

PuddingNL schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:13:
Attend the Party 16:00 GMT.

Ben erg benieuwd hoe dit in GW2 gaat! Halloween bevalt tot nu toe erg goed, vooral hoe ze Mad King Thorn hebben neergezet!

Is het trouwens ook zo dat je weer headgear krijgt o.i.d.?
Pumpkin Crown! _/-\o_ (GW1)

Ik verwacht dat je wel iets krijgt en dat het zal afhangen van je Halloween achievements wellicht.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:16:
Betekend dit dat je strax vanaf 16:00 gmt niet meer de MK dungeon kunt doen?
Inderdaad. De rest is nog wel haalbaar, maar de dungeon niet meer.

Voor de 4 realms:

Maze, Dungeon, 1 van de PvP's (weet even niet meer welke) en de clocktower. Je moet er alleen heen, je hoeft het niet af te maken.

De deuren waren gebugged, maar deze zijn weer unbugged, dus als je nog op 3/4 staat en je bent wel in de dungeon geweest, kun je dat ook na 5 uur nog halen. Ben je nog niet in de dungeon geweest, moet je hier heen voor 5 uur.

Verwijderd

Tussen de middag dan maar even naar huis, inloggen, dungeon in en uit.

Het scheelt dat ik hem niet hoef te verslaan :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 09:38 ]

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Voor de 4 zones die je moet bezoeken voor de achievement:
It's a Mad King's World

Explore the Mad King's Labyrinth, exiting Reaper's Rumble, Mad King's Clock Tower and Ascent to Madness.

There's no place like 127.0.0.1

Maar hoe zit dat nu met die deuren? Ik vond eergisteren nog wel deuren maar dat waren gewone ToT-deuren geworden? Hoe kom je het MK Realm nu binnen? Exiting Reaper Rumble en attend the party zijn dan enige dingen die ik nog moet doen voor de titel blijkbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door SnoeiKoei op 31-10-2012 09:49 ]

SnoeiKoei schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:48:
Maar hoe zit dat nu met die deuren? Ik vond eergisteren nog wel deuren maar dat waren gewone ToT-deuren geworden? Hoe kom je het MK Realm nu binnen? Exiting Reaper Rumble en attend the party zijn dan enige dingen die ik nog moet doen voor de titel blijkbaar.
Die waren gebugged. Maar er is een update geweest vannacht waarmee alle deuren open gezet zijn.

• X-Kiwi
Gisteren een tweetal dungeon runs gedaan. Nouja..geprobeerd.

AC exp. 3
CM exp. 2

Valt me wederom de moeilijkheidsgraad op. Ons team was in beide gevallen gemixt: lvl 80's en lvl 51's (zoals mij)...maar beide runs voortijdig moeten eindigen omdat het gewoon niet te doen was.

-AC bossfight (arena, 2 stenen beschermen terwijl er burrowers spawnen) geen schijn van kans
-CM trashmobs die met 3500k slaan (ik heb 7000hp in CM)
-Zie maar weinig bossfights met (nuttige) tactiek. Niet in rode cirkels gaan staan ken ik al van WoW...verder hebben ze gewoon belachelijk veel HP waardoor het gewoon saai is.

En ja ik weet het, AC exp 3 schijnt lastig te zijn..maar dat was exp 1 ook, en zelfs de story mode. Het lijkt me ook dat een groep van 5 x lvl 35 kansloos is in AC...

Kiwi !

• X-Kiwi
Guido001 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:46:
[...]

Ik weet niet met wat voor wapen je natuurlijk vecht maar ik heb veel voordeel van constant switchen van Attunements.
Verschillende condition (burning, crippled, bleeding etc) + verschillende boons (Fury, Might, Swiftness & Regeneration.
Moet nog 6 lvls en dan is mn Ele lvl 80 en is mn build compleet en dan zal ik ook nog eens kans hebben op nog meer conditions te doen op vijanden bij elke skill die ik gebruik. Combineer dat dan ook nog eens met Swiftness voor elke kill en 30% kans op Vigor bij elke crit en mn Ele heeft gemiddeld toch wel een boon of 4 actief + vijand is constant aan het branden/bleeding :)
Ik gebruik enkel de Staff als wapen. Ben ook nog maar lvl51 dus heb nog niet alles unlocked qua traits/skills. Die boons vind ik waardeloos uitgevoerd in dit spel, het lijkt allemaal chineze namaak te zijn:

Voorbeelden:
-Rock shield - Grants 8 seconds of shielding -> na 3 seconden uitgewerkt
-Arcane - Next 5 shots will be crits -> enkel de eerste 2 zijn crits..daarna uitgewerkt..
-Regen - Gives 10sec regen -> na 5 sec stopt hij

Burning toevoegen aan je tegenstander is daarentegen wel goed uitgevoerd.

Kiwi !

• glaaj
  • Laatst online: 05-11 10:57
X-Kiwi schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:30:
Het lijkt me ook dat een groep van 5 x lvl 35 kansloos is in AC...
Mwah viel me redelijk mee, toen ik lvl 30 was op mn engineer hadden wij met 5 man (vraag me niet naar de samenstelling) de dungeon gewoon cleared binnen een uur. De allerlaatste boss stelt geen reet voor, het boss couple daarintegen is gewoon super irritant als je ze niet uit elkaar kan halen.

Verwijderd

X-Kiwi schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:30:
Gisteren een tweetal dungeon runs gedaan. Nouja..geprobeerd.

AC exp. 3
CM exp. 2

Valt me wederom de moeilijkheidsgraad op. Ons team was in beide gevallen gemixt: lvl 80's en lvl 51's (zoals mij)...maar beide runs voortijdig moeten eindigen omdat het gewoon niet te doen was.

-AC bossfight (arena, 2 stenen beschermen terwijl er burrowers spawnen) geen schijn van kans
-CM trashmobs die met 3500k slaan (ik heb 7000hp in CM)
-Zie maar weinig bossfights met (nuttige) tactiek. Niet in rode cirkels gaan staan ken ik al van WoW...verder hebben ze gewoon belachelijk veel HP waardoor het gewoon saai is.

En ja ik weet het, AC exp 3 schijnt lastig te zijn..maar dat was exp 1 ook, en zelfs de story mode. Het lijkt me ook dat een groep van 5 x lvl 35 kansloos is in AC...
CM heeft teveel trash mobs waardoor het vaak moeilijker wordt dan het hoort in my opinion.

AC kan ik wel wat tips geven over pad 1 & 3, 2 is best makkelijk en heeft niet deze burrow probleem.

AC Path 1
spoiler:
Als je Hodgins kiest raad ik aan eerst de kohler te doden voor een waypoint.
Nu de burrows. De beste tactiek die ik had gevonden was kijken hoe ze spawnde. Wat wij uiteindelijk deden is het volgende:
De burrows spawnen niet een voor een achter elkaar zo als in path 3 maar ze spawnen na de eerste is vernietigd. Om deze reden is het handig een persoon defensief te plaatsen bij Hodgins om de hatchlings van hem af te houden terwijl vier man eerst de linker burrow vernietigd (mogelijk de breeder erna) vervolgens de burrow helemaal achter in de hoek in een soort cave like area dan de laatste van de 3 uit deze serie te vernietigen. Vervolgens mobs cleanen en de burrow die bij de deur spawnde te vernietigen dan de burrow met 5man + 2 scavengers te doen om vervolgens of scavengers te doden gelijktijdig als de burrow of 2 daar te houden en de rest de laatste burrow te doen. Hierna verdwijnen de restante mobs.

AC Path 3
spoiler:
Tzark, de lover area is een echte dps race. Aan te raden is dat je aoe en melee gebruikt. Melee raad ik ook nog eens aan om heen en weer te strafen op een burrow om de kans om te missen zoveel mogelijk te minimaliseren. Ranged weapons raad ik af voornamelijk door een obstructed issue die makkelijk kan voordoen.
Tactic wise, dps race, eerst burrow, tweede burrow direct achter je, dan splits je in 1 naar links 4 naar rechts voor de volgende burrow en de 1 links interrupt de breeder en probeert hem op de burrow te houden voor snellere dps wanneer de rest komt om te helpen. Hierna is het goed in de gaten houden waar de volgende burrow spawned en af en toe hatchlings oppikken die er mogelijk doorheen komen.

Het is te doen met een groep van level 35 alleen is teamwork en TS/Ventrilo communicatie belangrijk met een groepje level 35s.

Verwijderd

Eens met Kiwi. Ik weet dat de tijd omvliegt als je aan het spelen bent, maar de 10 seconden van een boon zijn maar 5 in werkelijkheid. Zowiezo vind ik dat 10 seconden voor een boon veel te kort is. Zou graag wat meer boons willen zien die je continue op je kunt hebben.

Heb ik het gemist of kun je niet zien hoe lang een elite skill up blijft als je hem gebruikt?
SnoeiKoei schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:48:
Attend the party zou moeten kunnen vanaf 17:00 vandaag.

Voor Reaper's Rumble:
Players can get to Reaper's Rumble either from Mad King's Realm by going through a Haunted Door and talking to the Lunatic Boatmaster or from Lion's Arch by talking with Helsa in Trader's Forum.
Zelfs toen de deuren niet werkten was Helsa beschikbaar.

Lunatic Inquisition kun je ook bereiken via Rasmus:
You can also enter by talking to Rasmus who is standing near the Mystic Plaza in Lion's Arch (he has two flags above his head).
RoseSolane schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:07:
[...]

Attend the party zou moeten kunnen vanaf 17:00 vandaag.

Voor Reaper's Rumble:
Players can get to Reaper's Rumble either from Mad King's Realm by going through a Haunted Door and talking to the Lunatic Boatmaster or from Lion's Arch by talking with Helsa in Trader's Forum.
Zelfs toen de deuren niet werkten was Helsa beschikbaar.

Lunatic Inquisition kun je ook bereiken via Rasmus:
You can also enter by talking to Rasmus who is standing near the Mystic Plaza in Lion's Arch (he has two flags above his head).
Krijg nou tetten :F Had dus helemaal niet naar die deuren hoeven zoeken :') Dank je wel, vanavond ff doen maar dan.

SnoeiKoei schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:16:
[...]

Krijg nou tetten :F Had dus helemaal niet naar die deuren hoeven zoeken :') Dank je wel, vanavond ff doen maar dan.
Ik wilde juist naar de clock tower en heb daarom beide NPC's geprobeerd. Maar de tower is dus alleen via een deur te bereiken. Dat is me gisteravond na zo'n 30 minuten eindelijk gelukt. De jumping puzzle niet. Ik behoor tot die 95% die hem niet hoort te halen :'( Toch heb ik wel fun gehad en daat gaat het uiteindelijk om.

• Xeiji
glaaj schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:48:
[...]

Mwah viel me redelijk mee, toen ik lvl 30 was op mn engineer hadden wij met 5 man (vraag me niet naar de samenstelling) de dungeon gewoon cleared binnen een uur. De allerlaatste boss stelt geen reet voor, het boss couple daarintegen is gewoon super irritant als je ze niet uit elkaar kan halen.
Ik weet niet of je nou aan het trollen bent, maar ze hebben het over exploration mode niet story mode.
RoseSolane schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:19:
[...]

Ik wilde juist naar de clock tower en heb daarom beide NPC's geprobeerd. Maar de tower is dus alleen via een deur te bereiken. Dat is me gisteravond na zo'n 30 minuten eindelijk gelukt. De jumping puzzle niet. Ik behoor tot die 95% die hem niet hoort te halen :'( Toch heb ik wel fun gehad en daat gaat het uiteindelijk om.
Ik wil em wel ff voor je doen ;)

Vind die Tower wel een leuke uitdaging eerlijk gezegd. Volle concentratie achter het scherm en zo pijnlijk als je ergens net faalt. Mijn pijnpunt is een balk waar een klein blokje voor zit. Eerst moet je daar op komen en daarna moet je terugspringen op een brok steen met een ladder. Daar ga ik er vaak af :D

Maar ik blijf het een lekker pittige puzzel vinden (trouwens gisteren met m'n Sylvari zoooo vaak misgesprongen bij Mad King, was echt te kansloos :F )
Moet ik voor de Reaper's Rumble trouwens een team in elkaar zetten voordat ik er überhaupt inkom of kan ik er in m'n eentje voor aanmelden en afnokken als ik 'm heb? (ik wil niemand benadelen, ik vind het ook vervelend dat mensen alleen WvWvW ingaan voor de map completion en ik heb me pas keihard geërgerd aan een party voor de MK waar direct na het begin 2 mensen verdwenen waardoor we er meteen een stukkie langer over deden; bloody quitters)

Reaper's Rumble kun je gewoon solo in. Je krijgt een team toegewezen, maar de kwaliteit daarvan kan wisselen :D En ja, er zijn daarbij ook quiters, maar de matches duren niet lang gelukkig.
Morrar schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:31:
Reaper's Rumble kun je gewoon solo in. Je krijgt een team toegewezen, maar de kwaliteit daarvan kan wisselen :D En ja, er zijn daarbij ook quiters, maar de matches duren niet lang gelukkig.
Yay, nou vanavond maar ff doen dan. Als de rest van het team niet kansloos aftaait blijf ik dan zelfs wel tot het eind van de match ook :P

SnoeiKoei schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:36:
[...]

Yay, nou vanavond maar ff doen dan. Als de rest van het team niet kansloos aftaait blijf ik dan zelfs wel tot het eind van de match ook :P
Held! :P

Ik heb het zelf een aantal keer gedaan, ben dus zeker geen expert, maar wat kleine tips:

- In het begin gaat de zerg altijd door het midden, ga daar dus alleen met een team heen
- Pumpkins harvesten kan de wedstrijd in je voordeel doen beslissen
- Als teams gaan zergen, kun je vaak ongestoord pumpkins farmen
- Als je in een groep bent, rez dan de doden; ze moeten anders lang op een respawn wachten
- Val crypts altijd van achteren aan, dan omzeil je de verdedigers
- Mensen vergeten vaak de crypts aan de zijkanten te verdedigen
- De skills zitten niet erg logisch; 2 is ook handig om snel te verplaatsen, 4 en 5 zijn ranged, 3 is beste melee
- In groepscombat kun je van een afstandje met skill 5 pittig schade doen

• X-Kiwi
Xeiji schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:23:
[...]

Ik weet niet of je nou aan het trollen bent, maar ze hebben het over exploration mode niet story mode.
Zal wel meevallen dat trollen. Ik had ook geroepen dat ik de story mode best pittig vond. Aangezien deze EERSTE intro in dungeons naar mijn idee lastiger was dan alle 5 man's dungeons die ik ooit in WoW heb gehad. Nou was WoW ook af en toe behoorlijk easy mode..maar dat had GW2 ook wel mogen zijn voor de eerste dungeon.

Kiwi !

Morrar schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:26:
[...]

Vind die Tower wel een leuke uitdaging eerlijk gezegd. Volle concentratie achter het scherm en zo pijnlijk als je ergens net faalt. Mijn pijnpunt is een balk waar een klein blokje voor zit. Eerst moet je daar op komen en daarna moet je terugspringen op een brok steen met een ladder. Daar ga ik er vaak af :D

Maar ik blijf het een lekker pittige puzzel vinden (trouwens gisteren met m'n Sylvari zoooo vaak misgesprongen bij Mad King, was echt te kansloos :F )
Dat hoeft niet. Ik kan leven met het idee dat er onderdelen van het spel zijn die te moeilijk voor mij zijn. Er zit zo ontzettend veel in GW2 dat ik nooit alles kan doen. Ik probeer alles en geniet van de delen die ik wel kan doen.

Mijn Sylvari heeft gisteren gewoon wat fun gemaakt tijdens de wachtpauzes in de puzzle. Witch outfit aangetrokken en die kookpot neergezet. En daarna met drie man ervan drinken. De kat opgeroepen en die sprong daarn gewoon mee in de puzzle. We waren ook met maar vier man in de puzzle en we hebben gewoon veel lol gehad :)
Morrar schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:42:
[...]

Held! :P

Ik heb het zelf een aantal keer gedaan, ben dus zeker geen expert, maar wat kleine tips:

- In het begin gaat de zerg altijd door het midden, ga daar dus alleen met een team heen
- Pumpkins harvesten kan de wedstrijd in je voordeel doen beslissen
- Als teams gaan zergen, kun je vaak ongestoord pumpkins farmen
- Als je in een groep bent, rez dan de doden; ze moeten anders lang op een respawn wachten
- Val crypts altijd van achteren aan, dan omzeil je de verdedigers
- Mensen vergeten vaak de crypts aan de zijkanten te verdedigen
- De skills zitten niet altijd logisch; 2 is handig om snel te verplaatsen, 4 en 5 zijn ranged, 3 is beste melee
- In groepscombat kun je van een afstandje met skill 5 pittig schade doen
Zoals wel vaker in dit sooort mini-games gaat het niet om de meeste kills of de meeste punten, maar om wie als eerste de doelstellingen heeft bereikt. Ik heb een potje gehad waarin ik verreweg de meeste kills had van iedereen (en daarmee ook de meeste punten), maar die we toch verloren. Bij de tegenstander zat iemand die de crypts aan de zijkanten snel innam en daarna konden ze met 5 man die in het midden innemen zonder dat wij veel kans hadden. En ik heb een potje gewonnen waarin ik veel ben doodgegaan, maar wel voortdurend drie tegenstanders bezighield. Mijn teamgenoten maakten gebruik van hun numerieke overwicht op de rest van de map om de crypts in te nemen. En soms heb je twee teams met alleen maar idioten en dan wordt het een onoverzichtelijke warboel waarin geluk de bepalende factor is.
[...]

Als dat kon... Ik hoop dat die categorie snel uit m'n achievement lijst verdwijnt... Want anders word ik continue op de feiten gedrukt dat ik faalde...

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Mijn pijnpunt is een balk waar een klein blokje voor zit. Eerst moet je daar op komen en daarna moet je terugspringen op een brok steen met een ladder. Daar ga ik er vaak af :D
Herkenbaar! Hoewel: ik spring nooit op dat kleine blokje, maar meteen van de ene balk naar de andere balk. Ik ben vervolgens wel vaak naar beneden gestort bij proberen te springen op dat brok steen voor de ladder.

• Grim
In de GoT guild op teamspeak clearen we de hele AC explorable in 1u30m of minder. De problemen waar je op stuit had iedereen in het begin. Als je weet hoe alles werkt en je minstens 1 elementalist (cruciaal voor burrow dps!!!) bij hebt die weet wat hij doet en moet doen is het echt niet moeilijk meer.

Zelfde geld voor CM explorable, is doenbaar in 1u30m. Zolang je maar een goede groepssamenstelling hebt en iedereen weet wat er gedaan moet worden.

• Guido001
X-Kiwi schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:35:
[...]

Ik gebruik enkel de Staff als wapen. Ben ook nog maar lvl51 dus heb nog niet alles unlocked qua traits/skills. Die boons vind ik waardeloos uitgevoerd in dit spel, het lijkt allemaal chineze namaak te zijn:

Voorbeelden:
-Rock shield - Grants 8 seconds of shielding -> na 3 seconden uitgewerkt
-Arcane - Next 5 shots will be crits -> enkel de eerste 2 zijn crits..daarna uitgewerkt..
-Regen - Gives 10sec regen -> na 5 sec stopt hij

Burning toevoegen aan je tegenstander is daarentegen wel goed uitgevoerd.
Hm, eigenlijk niet op gelet of boons korter duren dan ze horen. Doordat ik Dagger/Dagger gebruik moet ik veel opletten op de vijanden omdat ik anders snel plat lig :P

Wat voor build gebruik je precies met je Staff en welke kant wil je op?

Battlelog

@RoseSolane: Prima, zelf doen is wel zo leuk. En inderdaad, het gaat meer / puur om de objectives. Daarom ga ik ook vaak voor de flanken en probeer ik naar die crypts te sluipen (voor zover mogelijk met m'n reusachtige Norn :)). Als je daar alleen al een paar klappen op gooit, zaai je sowieso verdeeldheid bij je tegenstanders. Zelfde voor pumpkins; die skeletons worden nogal eens genegeerd door spelers, wat je een tactisch voordeel op kan leveren.

@Wailing_Banshee: Het kan, maar dan moet je alleen even iemands login 'lenen' ;) Maar ik vind het ook wel een goede instelling om het zelf te willen doen.

@Weakling: Mja ik spring soms ook direct op de balk, maar vind de hoek vanaf het blokje meestal toch wat fijner. Nadeel van het blokje is dat je je kop tegen de balk kan stoten en alsnog valt. Bij m'n Norn en Charr was dit minder erg dan bij m'n Asura :P
[b][message=39202909,noline]
@Wailing_Banshee: Het kan, maar dan moet je alleen even iemands login 'lenen' ;) Maar ik vind het ook wel een goede instelling om het zelf te willen doen.
wordt lastig, want dan moet je ook mijn authenticator lenen :D
@Weakling: Mja ik spring soms ook direct op de balk, maar vind de hoek vanaf het blokje meestal toch wat fijner. Nadeel van het blokje is dat je je kop tegen de balk kan stoten en alsnog valt. Bij m'n Norn en Charr was dit minder erg dan bij m'n Asura :P
Via dat blokje, of rechtstreeks op die balk... Ik ben daar nog niet voorbij gekomen. Of ik spring niet ver genoeg, of ik spring te ver...

@Wailing_Banshee: Haha ja met authenticator wordt het wat lastiger inderdaad :) Ik spring meestal balk => blokje => balk (en dan dus brok steen en ladder als het lukt). Op dat kleine blokje komen is vrij makkelijk, je kunt er naartoe springen vrijwel zodra je geland bent op de balk ervoor.

Op het kleine blokje even rust pakken en een keer diep inademen. Je moet daar behoorlijk hoog springen, maar niet heel ver. Ik spring dus eerst en beweeg pas later naar voren.

Als je het kleine blokje overslaat spring je dus meteen van balk naar balk. Een probleem dat ik dan vaak had is dat ik over de balk heen sprong. Je zit dan met zowel een hoogte verschil als een lastige hoek.

Overigens valt voor beide routes wat te zeggen, het is voornamelijk ook wat je gewend bent.

Voor de mensen die denken "waar gaat dit over?!?" zie deze video:
YouTube: Guild Wars 2 Mad King's Clock Tower Jumping Puzzle

We hebben het over het stukje vanaf 1:10. Je ziet daar toevallig twee mensen die beide routes laten zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 31-10-2012 12:29 ]

Verwijderd

Had hem gisteren ook binnen een half uur, maar voor mij was het het lastigste om die paar momenten van ik-moet-nu-even-stoppen-rustig-de-jumpangle-aanpassen-en-weer-verder-jumpen door te komen, omdat ik vooral in het begin van de puzzel in een grote flow zat zonder pauzes. De hele tijd rechtermuisknop ingedrukt om camera en looprichting goed en smooth te hebben. Daarna wel kramp in de vingers:-)
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:29:
Had hem gisteren ook binnen een half uur, maar voor mij was het het lastigste om die paar momenten van ik-moet-nu-even-stoppen-rustig-de-jumpangle-aanpassen-en-weer-verder-jumpen door te komen, omdat ik vooral in het begin van de puzzel in een grote flow zat zonder pauzes.
Ik denk dat dat het grootste probleem is. Je hebt de druk om zo snel mogelijk naar boven te gaan en dan zit je lekker in je flow. En om dan even pauze te nemen is lastig. Maar ik begrijp dat het kan, dus misschien dat ik het nog eens probeer om bij dat blokje/balk even de tijd te nemen om m'n jump goed te doen...

• X-Kiwi
Guido001 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:06:
[...]

Hm, eigenlijk niet op gelet of boons korter duren dan ze horen. Doordat ik Dagger/Dagger gebruik moet ik veel opletten op de vijanden omdat ik anders snel plat lig :P

Wat voor build gebruik je precies met je Staff en welke kant wil je op?
Nou tot nu toe ga ik een kant op waarbij Fire mijn hoofdonderdeel is en ik zo min mogelijk hoef te switchen. Daarnaast Water omdat de extra damage geldt voor alle attunements + het zo-nu-en-dan-misschien-eens-handig-zou-kunnen-zijn in een dungeon. Later wil ik naar Fire + Arcana toe.

-Fire attunement
->>> Internal Fire: Deal 10% more damage while attuned to fire.
->>> Pyromancer's Alacrity: All your fire weapon skills recharge 20% faster.

-Water attunement
->>> Vital Striking: Deal extra damage when health is above 90%.
->>> Cleansing Wave: Remove a condition from you and your allies when attuning to water.

Vraagje: nu zie ik ook staan 'using signets restores 25% endurance'. Bedoelen ze hiermee dat ik gewoon 25% healing krijg?

Kiwi !

• StealthyPeanut
Nee, de endurance is de gele cirkel om jou health heen. Hiermee evade en dodge je.

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:33:
[...]

Ik denk dat dat het grootste probleem is. Je hebt de druk om zo snel mogelijk naar boven te gaan en dan zit je lekker in je flow. En om dan even pauze te nemen is lastig. Maar ik begrijp dat het kan, dus misschien dat ik het nog eens probeer om bij dat blokje/balk even de tijd te nemen om m'n jump goed te doen...
Ik had precies hetzelfde; had het vertrouwen niet, maar gisteren (ongepland) even ingelogd en een paar keer geprobeerd en elke poging iets verder en een leerpunt.

• X-Kiwi
StealthyPeanut schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:59:
Nee, de endurance is de gele cirkel om jou health heen. Hiermee evade en dodge je.
Duidelijk! en jammer. ;)

Kiwi !

• Vluuks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10-2024

Vluuks

I never finish anyth

Meestal gaat het inderdaad beter als je het zonder al te veel verwachtingen doet, met de mindset 'We proberen het gewoon even en als het niet lukt, is ook best'. Ik weet zelf dat ik echt helemaal niet van dat soort dingen hou, jumping puzzles zijn gewoon niks voor mij. Als er dan ook nog een tijdslimiet bij zit dan heb je helemaal een combinatie van de dingen waar ik een hekel aan heb, hahaha.

Ik hoorde iedereen wel steen en been klagen over de grote characters. Het racisme in Tyria vierde hoogtij haha, arme Charrs en Norns werden overal gehaat. :'D

• Myrk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
mja, zo was er iemand die de hele tijd zat te klagen over dikke charr's. Het was wel dezelfde persoon die de hele tijd lag te eikelen\trollen met zn oversized summon (die ethereal oakheart).

• Xeiji
Dat mensen erover waren aan het klagen was niet meer dan het bevestigen van hun eigen incompetentie. Het was soms moeilijk te zien, maar er zijn truukjes om dat te omzeilen.

Zo kun je bijvoorbeeld een keer langer wachten zodat je kunt zien waar je op moet springen. Volgende keer weet je dan hoe je moet springen en 90% valt toch bij het eerste stuk af. Een andere manier is eerder springen. Je komt goed terecht als je springt wanneer de "disc" net aan het omdraaien is. Nog een andere manier is onthouden dat je character altijd in het midden van je scherm blijft.

Na een tijdje proberen ging het begin probleemloos en later kon ik de hele puzzel probleemloos doen. Ik heb het zelfs gefarmd voor tick or treat bags -> candy.
Pagina: 1 ... 198 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.