Ik heb er nog 4000 van de stresstest, ga ze niet verkopen.Myrdreon schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:26:
Trouwens, iemand nog gems gekocht?
Heb er stuk of 15 te pakken gekregen (die markt werkt nog niet al te snel) voor 77c/stuk.
Zijn er mensen die hun processor/videokaart hebben overclocked en ook nog een stabiele fps hebben? Ik had een keer gelezen dat overclocken juist niet zou helpen met fps bij GW2.
Ik heb een i5 3750k en een Gigabyte GTX670 en had beide overclocked maar toch instabiele fps. Vooral wanneer ik Vsync aan zet ingame.
Ik heb een i5 3750k en een Gigabyte GTX670 en had beide overclocked maar toch instabiele fps. Vooral wanneer ik Vsync aan zet ingame.
Ik denk dat iedereen die gepre-purchased heeft dat heeft gedaan vanwege de headstart en de prijs van retail voor normale launch is stukkie goedkoper te krijgen dus om van early acces een test te maken zou wel slecht zijn om eerlijk te zeggen.
Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.
Je maakt een grapje, toch?jezzer schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:25:
Maybe maar als ze nu twee dagen geleden voor all early acces leden een loging event gehouden met bv 5 uur speeltijd dan waren ze tegen hetzelfde probleem opgelopen en dan hadden ze het nu niet gehad.
Snap het nooit, sommige dingen zijn te voorkomen sommige niet. Maar login server issues dmv teveel traffic zijn vaak het makkelijkst te testen
Die hele gemstore werkte niet voor mij. Trading Post ook niet trouwens. Ik heb nog wel gems van de stress testen.Myrdreon schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:26:
Trouwens, iemand nog gems gekocht?
Heb er stuk of 15 te pakken gekregen (die markt werkt nog niet al te snel) voor 77c/stuk.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Met 4 vrienden op skype, geen van alle kan inloggen sinds de random network error waardoor iedereen eruit vloog een half uurtje geleden. Sommige zaten al vanaf 6 uur non-stop erin, andere die later begonnen hadden meer issues.
Verder ingame vrijwel geen issues, mail deed het niet en we hadden problemen om op dezelfde overflow server te komen. Na een personal story quest werden we in verschillende server teruggeplaatst en konden we elkaar niet joinen. Best vervelend, maar het spel zelf verloopt vloeiend. Eventjes wachten dus.
Verder ingame vrijwel geen issues, mail deed het niet en we hadden problemen om op dezelfde overflow server te komen. Na een personal story quest werden we in verschillende server teruggeplaatst en konden we elkaar niet joinen. Best vervelend, maar het spel zelf verloopt vloeiend. Eventjes wachten dus.
Nee jij?
Dat is niet zo mooi, ze hebben namelijk meerdere stress tests gehouden, iedere keer hebben ze weer de server performance geupgrade, maar iedere keer opnieuw ontploften ze gewoon. Zelfs al blijft het nu nog 5 uur offline is het nog veruit de beste launch voor een MMO.
Helemaal mee eens. Maar viel te verwachten, US wordt nu wakker en loggen ook in.Seditiar schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:30:
[...]
Dat is niet zo mooi, ze hebben namelijk meerdere stress tests gehouden, iedere keer hebben ze weer de server performance geupgrade, maar iedere keer opnieuw ontploften ze gewoon. Zelfs al blijft het nu nog 5 uur offline is het nog veruit de beste launch voor een MMO.
[ Voor 9% gewijzigd door Xanaroth op 25-08-2012 13:30 ]
Heb weinig MMO launches meegemaakt, maar als ik kijk naar Diablo3 dan gaat GW2 toch wel iets beter sofar
Diablo is geen mmo.Solictice schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:31:
Heb weinig MMO launches meegemaakt, maar als ik kijk naar Diablo3 dan gaat GW2 toch wel iets beter sofar
Beste launch van een MMO? Gebaseerd op...?Myrdreon schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:30:
[...]
Helemaal mee eens. Maar viel te verwachten, US wordt nu wakker en loggen ook in.
Dacht het niet, kan me er wel een paar bedenken die beter zijn gelopen.
Ik heb me tot voor 30min geleden prima vermaakt, vind het ook briliant dat ze het overflow systeem hebben geimplemeteerd. Dus ik vind het allemaal nog niet zo slecht gaan moet ik eerlijk zeggen. (denkt terug aan SWToR launch... 4000ste in de wacht... )
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
Welke dan? World of Warcraft veruit slechter, Age of Conan veruit slechter, WAR veruit slechter. Dan hou je echt niet veel meer over. MMO's met miljoenen spelers heb ik het over.jezzer schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:31:
[...]
Beste launch van een MMO? Gebaseerd op...?
Dacht het niet, kan me er wel een paar bedenken die beter zijn gelopen.
Rechtermuis op de leader van de party en dan join in... werkte hier bij ons (4 man) perfect.Xato schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:28:
Met 4 vrienden op skype, geen van alle kan inloggen sinds de random network error waardoor iedereen eruit vloog een half uurtje geleden. Sommige zaten al vanaf 6 uur non-stop erin, andere die later begonnen hadden meer issues.
Noshit. Maar dat ging er nog slechter aan toe dan nu.
Ook geprobeerd maar er gebeurde niets bij ons. Zelfde problemen met Guild invites btw, die ook niet geaccepteerd werden nadat men op accept had gedrukt.Brummetje schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:32:
[...]
Rechtermuis op de leader van de party en dan join in... werkte hier bij ons (4 man) perfect.
Verwijderd
Idd. Ik heb vandaag al eventjes GW kunnen spelen. Dat lukte me @launch van diablo dus echt niet.
Age of Conan is een stuk beter gelopen, ik weet niet of je die zelf heb gespeeld vanaf het begin.
Was een relatief erg grote launch en verliep een stuk beter.
Kijken naar andere games heeft niet zo veel zin. Het is hem juist dat login server problemen altijd komen kijken en dus een hoofdzaak moeten zijn om te voorkomen.
Je weet hoeveel mensen er gaan inloggen op een bepaalde datum en wat de capaciteit van bepaalde servers zijn.
Kijken naar andere games heeft niet zo veel zin. Het is hem juist dat login server problemen altijd komen kijken en dus een hoofdzaak moeten zijn om te voorkomen.
Je weet hoeveel mensen er gaan inloggen op een bepaalde datum en wat de capaciteit van bepaalde servers zijn.
nee, maar je kan het wel vergelijken aangezien er bij geen offline is bij diablo
nog steeds een *hoop* mensen die proberen in te loggen, zelfde probleem eigenlijk
Werkte niet hier zodra 2 mensen in een overflow server zaten, dan gebeurt er niets. En als er slechts 1 in de overflow zat, dan was vervolgens weer het probleem dat die overflow server vol zat en je er daarom niet in kon.Brummetje schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:32:
[...]
Rechtermuis op de leader van de party en dan join in... werkte hier bij ons (4 man) perfect.
Als het zo makkelijk zou zijn waarom gaan dan zoveel van de 'groten' daarmee de mist in? Ik denk dat het wat complexer is dan 100x inlog is 1 server dus 1mil spelers is x servers.jezzer schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:35:
Age of Conan is een stuk beter gelopen, ik weet niet of je die zelf heb gespeeld vanaf het begin.
6) You just checked it.
Ja, het valt me een beetje tegen... Het ging zo goed vanmorgen, en dan na 7 uur vliegen de servers eruit...
Ook mijn Amerikaanse Guildies en Alliance Peeps kunnen nu niet meer inloggen...
Ook mijn Amerikaanse Guildies en Alliance Peeps kunnen nu niet meer inloggen...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Had Age of Conan pre-ordered, nog afgezien van de bugs vond ik de launch echt heel beroerd. Heb op een gegeven moment na continu DC's te krijgen gewoon afgesloten en een dag later pas weer gekeken.jezzer schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:35:
Kijken naar andere games heeft niet zo veel zin. Het is hem juist dat login server problemen altijd komen kijken en dus een hoofdzaak moeten zijn.
Vanaf 06:00 kon ik gelijk op de eerste poging het spel binnen, daarna werd de login server inderdaad overbelast, heb er zelf weinig verstand van, maar lijkt me dat de login servers weinig te maken hebben met de game servers.
En tuurlijk weet je wel ongeveer hoeveel mensen er gaan inloggen, maar niet op welk tijdstip en precies hoeveel. Ze kunnen alleen uitgaan van het aantal spellen dat ze bij hun eigen winkel verkocht hebben.
Edit: Ik moet toegeven dat ze vrij weinig van zichzelf laten horen op twitter nu.
[ Voor 3% gewijzigd door Seditiar op 25-08-2012 13:39 ]
Ik vond age of conan juist helemaal niet goed gaan. ik was ong 4 uur later dan launch en had toen ook constant problemen.jezzer schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:35:
Je houd dat altijd met een launch van een MMO. ik vind dat we met ze alle gewoon niet altijd zo moeten klagen, t is vervelend maar deal with it
[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 25-08-2012 13:40 ]
Natuurlijk is het complexer, maar als je weet dat er bv 1miljoen mensen op 5 augusten early acces gaan proberen in te loggen dan moet je er voor zorgen dat je voor 25 augustes dezelfde load heb kunnen produceren.Tyoi schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:37:
[...]
Als het zo makkelijk zou zijn waarom gaan dan zoveel van de 'groten' daarmee de mist in? Ik denk dat het wat complexer is dan 100x inlog is 1 server dus 1mil spelers is x servers.
Al is het door dit te simularen met data of, beter nog, die miljoen mensen triggeren om bv 48 of 24 uur van te voren te laten inloggen. Niet door een stresstest maar door bv een headstart voor de head start. 6uur speeltijd met behoud van progress bv.
Er zijn zoveel mogelijkheden echter er wordt altijd op dezelfde manier getest.
Het probleem daarvan is: mensen moeten dan opeens vrij vragen midden in de week, aangezien voor veel mensen hun naam zeer belangrijk is. En überhaupt het feit dat de launch dan midden in de week is in plaats van in het weekend. Hierdoor krijg je alsnog geen accurate cijfers van hoeveel mensen in gaan loggen, mensen nemen niet voor 6 uur speeltijd een hele dag vrij, wat ze bij een launch wel doen.jezzer schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:39:
[...]
Natuurlijk is het complexer, maar als je weet dat er bv 1miljoen mensen op 5 augusten early acces gaan proberen in te loggen dan moet je er voor zorgen dat je voor 25 augustes dezelfde load heb kunnen produceren.
Al is het door dit te simularen met data of, beter nog, die miljoen mensen triggeren om bv 48 of 24 uur van te voren te laten inloggen. Niet door een stresstest maar door bv een headstart voor de head start. 6uur speeltijd met behoud van progress bv.
Er zijn zoveel mogelijkheden echter er wordt altijd op dezelfde manier getest.
Elke mmo heeft heavy load problemen bij het begin. Ik snap ook echt niet dat sommige mensen zich zo druk kunnen maken om een spelletje.
Tegen de tijd dat je klaar bent, kan je nog steeds niet inloggen..
Niet voor iedereen..
Een pc lager hier zit er een gewoon nog vrolijk te spelen
Login server... Als je al ingame zit heb je daar ook niet veel mee te makenDraakje5 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:43:
[...]
Niet voor iedereen..
Een pc lager hier zit er een gewoon nog vrolijk te spelen
Nee, mja, ik ben er ook een half uur geleden uitgegooid. Hij ook nietXylon schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:44:
[...]
Login server... Als je al ingame zit heb je daar ook niet veel mee te maken.
Dat half uur is hier nu al bijna een uur.......... ( mhoeaaah ! )
En die mensen met géén 3 dagen head-start maar lachen als ze straks in een gespreid bedje terrecht komen........
Nou.... ik heb zelfs deze hele week vrij (maar dat kon ik gewoon lekker aan mijn vakantie plakken (gisteren terug in ned.))Seditiar schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:42:
[...]
Het probleem daarvan is: mensen moeten dan opeens vrij vragen midden in de week, aangezien voor veel mensen hun naam zeer belangrijk is. En überhaupt het feit dat de launch dan midden in de week is in plaats van in het weekend. Hierdoor krijg je alsnog geen accurate cijfers van hoeveel mensen in gaan loggen, mensen nemen niet voor 6 uur speeltijd een hele dag vrij, wat ze bij een launch wel doen.
6) You just checked it.
Ik ben een half uur terug der af gekicked (was alleen nog maar characters aan het aanmaken), en nu net weer ingelogd zijn al mijn chars weg
iemand anders dit al mee gemaakt?
Want anders ga ik wel balen wat ik heb er zeker 2 uur moeite in gestopt
Want anders ga ik wel balen wat ik heb er zeker 2 uur moeite in gestopt
[ Voor 27% gewijzigd door Uhmmie op 25-08-2012 13:47 ]
Currently playing: MTG Arena (PC)
Verwijderd
Heb m nog niet gespeeld.
Intel core 2 duo 3.0 ghz
Saphire HD4870 512MB
4gb ram
gaat die een beetje lopen denken jullie?
Intel core 2 duo 3.0 ghz
Saphire HD4870 512MB
4gb ram
Als je er voetjes onder zet wel ja.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:46:
Heb m nog niet gespeeld.
Intel core 2 duo 3.0 ghz
Saphire HD4870 512MB
4gb ram
Verwijderd
Geen probleem, doet het met ietsje minder en loopt vlekkeloos op low/ midVerwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:46:
Heb m nog niet gespeeld.
Intel core 2 duo 3.0 ghz
Saphire HD4870 512MB
4gb ram
De complexiteit zit 'm er in dat meer servers meer geld kosten, en dat er een afweging wordt gemaakt tussen die kosten en het aantal klanten dat zo pissed off raakt doordat ze het spel niet kunnen spelen, dat ze daarom bvb geen uitbreidingen voor GW2 zullen kopen. Dat soort risico analyse is best wel complex...
zo, 1x geprobeerd, en ik zit erin. Nu maar verder
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Misschien maar het zou een stuk beter zijn dan een gewone stesstest want er zullen geheid veel meer mensen gebruik van maken.Seditiar schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:42:
[...]
Het probleem daarvan is: mensen moeten dan opeens vrij vragen midden in de week, aangezien voor veel mensen hun naam zeer belangrijk is. En überhaupt het feit dat de launch dan midden in de week is in plaats van in het weekend. Hierdoor krijg je alsnog geen accurate cijfers van hoeveel mensen in gaan loggen, mensen nemen niet voor 6 uur speeltijd een hele dag vrij, wat ze bij een launch wel doen.
Het is gewoon elke keer hetzelfde en dus beter te voorkomen maar het wordt gewoon ingecalculeerd. Bij early acces launch zoveel uur downtime.
Mensen kunnen voor 15 euro minder een gewone copy of kopen om de 28e te gamen, mensen pre purchasen specifiek voor de early acces.
Dan vind ik best dat er wat extra gedaan kan worden om dit te voorkomen, en niet gewoon de standaard test die elke developper neemt en ervan uit gaan dat er de standaard downtime is. Naja downtime, in klant ervaring dan.
Nu maak je mensen boos!lanerios schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:48:
zo, 1x geprobeerd, en ik zit erin. Nu maar verder
Ja, het wordt headstart genoemd maar eigenlijk is het de laatste stress test.Lasteraar schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:45:
En die mensen met géén 3 dagen head-start maar lachen als ze straks in een gespreid bedje terrecht komen........
Weet iemand voor het puzzel spel, windy station hoe je de atunement krijgt?
Als we door de 2e portal gaan staan we weer aan het begin
....
Als we door de 2e portal gaan staan we weer aan het begin
Warhammer en PC games en lego
Paterpor schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:48:
Nu maak je mensen boos!
Guides hier: http://gw2.mmorpg-life.com/Arnevld schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:49:
Als we door de 2e portal gaan staan we weer aan het begin....
http://www.youtube.com/user/Sjoohnnie
lol, je laat me echt langzamer lezen met punten...
6) You just checked it.
aaaw, ik wordt al een troll genoemd. Sorry dat ik wel random luck heb. Ow wait.. godofal, seriously? LOL
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
er zijn in elke map 2 poorten, bij de ene een robotje en de ander iets anders, dat ding geeft je de attunementArnevld schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:49:
dus je zit bij de verkeerde portal
Als je er inderdaad in had gekunt had je niet meer hier gezetenlanerios schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:50:
aaaw, ik wordt al een troll genoemd. Sorry dat ik wel random luck heb. Ow wait.. godofal, seriously? LOL
Liggen die verdomde servers er nou nog steeds uit? Uur geleden er uit gekicked, en kan nog niet inloggen...
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Verwijderd
Voor je die bonenstaak overgaat met die windvlagen een platform naar beneden springen kom je uit bij een poort met die atunementArnevld schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:49:
Tja, het voegt dan ook helemaal niks toe om "in 1x" erbij te vermelden.lanerios schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:50:
hoeveel mensen ik wel niet hoor roepen dat ze erin komen en vervolgens dus niet zijn, dan ga je er na een tijdje automatisch vanuitlanerios schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:50:
Moeilijk uit te leggen maar ik ga het proberen.Arnevld schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:49:
Zodra je over de pijlen bent gesprongen bij het begin van Windy Station ga je iets naar rechts en ga je stenen met gras beklimmen. Daarna heb je 2 keuzes, links naar het gedeelte met de bruggetjes waar wind overheen gaat, of naar onderen. Ga naar onderen, daar zal je een Bat tegen komen en daar achter een nieuwe portal, daar staat ook de atunement.
Leuk he, Ipad voor forum, laptop voor gaming. Assumptions ftwCronax schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:51:
[...]
Als je er inderdaad in had gekunt had je niet meer hier gezeten
FF melden dat Menace moet stoppen met lurken en gewoon moet inloggen.
Je was wel op reacties aan het wachten blijkbaarlanerios schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:51:
[...]
Leuk he, Ipad voor forum, laptop voor gaming. Assumptions ftw
jezus mensen.. wat een kleinzierig gedrag weer. Maar goed ik zal het maar uitleggen
In GW2 zitten events, dat zijn geen quests maar EVENTS. Sommige zijn random wanneer ze beginnen, en hebben geen hartje. Daar moet je dus op wachten, je weet wel, even stilzitten, niks doen en forum browsen?
Grappig alleen dat ze niet down zijn. Ik zie meer en meer mensen inloggen, je moet nu alleen niet uitloggen of crashen.
In GW2 zitten events, dat zijn geen quests maar EVENTS. Sommige zijn random wanneer ze beginnen, en hebben geen hartje. Daar moet je dus op wachten, je weet wel, even stilzitten, niks doen en forum browsen?
Grappig alleen dat ze niet down zijn. Ik zie meer en meer mensen inloggen, je moet nu alleen niet uitloggen of crashen.
[ Voor 17% gewijzigd door corset op 25-08-2012 13:55 ]
Zelf heb ik 2 schermen, maar zodra ik in kan loggen zie je mij hier echt niet meer posten hoor, de enige aanname die ik maak is dat je liever GW2 speelt dan hier loze berichten spamtlanerios schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:51:
[...]
Maar als jij ipad typt op je ipad krijg je iPad en niet Ipadlanerios schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:51:
[...]
Ontopic:
Nog geen enkele keer kunnen joinen helaas.
maar goed, ff alle kneuzen negerend:
Wat vinden jullie van de starting areas? Ben nu met de charr bezig (10) en die bevalt me wel, ik vond de Sylvari te closed in, voelde meer als een zooi tunnels
Wat vinden jullie van de starting areas? Ben nu met de charr bezig (10) en die bevalt me wel, ik vond de Sylvari te closed in, voelde meer als een zooi tunnels
Ja, wachten en op de login-button spammen brengt echt het beste in mensen boven, blijkt wel weerlanerios schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:54:
jezus mensen.. wat een kleinzierig gedrag weer. Maar goed ik zal het maar uitleggen
Jij in ieder geval veel plezier met spelen, zelf kan ik er helaas ook niet in. Ach moet zo toch weg, tegen de tijd dat ik weer kan, zijn de meeste problemen hopelijk opgelost (morgenavond ofzo pas weer denk ik
idd, was van plan eerst als sylvari te gaan maar vond die starting area veels te alien, als in te vreemd waardoor ik het niet prettig spelen vond
charr is ook wel nice, ben nu als human aan het kloten
charr is ook wel nice, ben nu als human aan het kloten
Net de game binnen gekregen maar kan hier zelfs niet eens meer registreren.. Het gaat lekker de laatste tijd met nieuwe games en de intro ervan qua logins / registraties..
het probleem is gewoon dat zoveel games snowballen qua hype volgens mij
elke grote game (skyrim, D3, en nu GW2, met nog een hoop titels natuurlijk) zijn gewoon lang verwacht of populair om de een of andere reden. dan gaat al het game-nieuws alleen nog maar over díé game waardoor het nóg populairder word
uiteindelijk krijg je dus dit soort launches
elke grote game (skyrim, D3, en nu GW2, met nog een hoop titels natuurlijk) zijn gewoon lang verwacht of populair om de een of andere reden. dan gaat al het game-nieuws alleen nog maar over díé game waardoor het nóg populairder word
uiteindelijk krijg je dus dit soort launches
Ik heb iig me characters kunnen aanmaken en Far Shiverpeaks transfer kunnen doen voor de crash van een uur geleden. Als we weer mogen inloggen, kan ik iig meteen beginnen met echt spelen.
Ondertussen beetje genieten van dit soort mensen beschreven in deze post:
(ik deed dat vroeger ook hoor, kan me er tegenwoordig niet druk om maken, dan gaan we maar wat anders doen lol)
Ondertussen beetje genieten van dit soort mensen beschreven in deze post:
KoekjevanLU schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:57:
[...]
Ja, wachten en op de login-button spammen brengt echt het beste in mensen boven, blijkt wel weer
Dit probleem zal je altijd blijven houden bij alle MMO's...zoals iemand al eerder aangaf weigeren bedrijven om loginserver capaciteit in te zetten voor de daadwerkelijke load die ze bij launch zullen ervaren omdat ze dan overcapaciteit hebben wanneer het aantal concurrente spelers gestabiliseerd is.MADG0BLIN schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:00:
Net de game binnen gekregen maar kan hier zelfs niet eens meer registreren.. Het gaat lekker de laatste tijd met nieuwe games en de intro ervan qua logins / registraties..
Dus zorgen ze voor een 'redelijke' capaciteit en proberen ze alles zo in te stellen dat je er met een aantal keer proberen wel door komt...als er dan iets mis gaat krijg je dus zaken zoals wat we nu ervaren. En met de aantallen spelers die aan het inloggen zijn bij zo'n launch kan je er geld op inzetten dat er inderdaad iets mis zal gaan...
Ik vraag me af, als het enkel de EU login servers zijn, kunnen we geen andere login-server gebruiken (settings veranderen)?
Als ik via een Amerikaans IP (VPN) probeer in te loggen, ook geen succes.
Als ik kijk welke connecties het gw2.exe proces maakt tijdens de inlog sequence, heb ik het volgende:

Ik vermoed dat op poort 6112 de login server draait.
Maar ik ben nog geen stap verder om te vinden waar in een config file (of register) ik een setting kan vinden van de login servers. Ik hoop dat de setting niet zit in "C:\Program Files (x86)\Guild Wars 2\Gw2.dat", wat das een grote file die ik niet open krijg
Als ik kijk welke connecties het gw2.exe proces maakt tijdens de inlog sequence, heb ik het volgende:

Maar ik ben nog geen stap verder om te vinden waar in een config file (of register) ik een setting kan vinden van de login servers. Ik hoop dat de setting niet zit in "C:\Program Files (x86)\Guild Wars 2\Gw2.dat", wat das een grote file die ik niet open krijg
Verwijderd
Zou het in theorie werken als bijv de eerste 10.000 kopers mogen inlloggen op maandag, en zo de game elke dag iets voller word.. Dat lijkt me nog niet eens zo'n verkeerd
Geen idee waar de config zit, misschien ergens in je Documents, maar iig niet in een .dat file dat zijn pure data files waar zaken als textures en maps enzo in zitten.frederikske schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:03:
Ik vraag me af, als het enkel de EU login servers zijn, kunnen we geen andere login-server gebruiken (settings veranderen)?
[afbeelding]
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:05:
Zou het in theorie werken als bijv de eerste 10.000 kopers mogen inlloggen op maandag, en zo de game elke dag iets voller word.. Dat lijkt me nog niet eens zo'n verkeerd
Het spel een tijdje geleden gekocht en als het goed is kon ik vandaag beginnen
Probeer ik in te loggen, krijg ik een server error. Omdat het al een flinke tijd geleden begon ik te twijfelen aan mijn inlognaam.
Nu lees ik dat er wat problemen zijn dus nog even wachten.
Nu ik flink aan het twijfelen ben:
username is dat je email of je ncsoft mail of een gekozen username?
Met het grote probleem: hoe zit het met de namen? Want die mensen die als eerste mogen inloggen mogen dan natuurlijk ook als eerst de namen kiezen. En hoe kies je die dan uit?Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:05:
bij mij de email waar ik de key naar toe kreeg gemailt. Dus van het account waar je ook op de site mee inlogt.oosterhofjf schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:06:
Het spel een tijdje geleden gekocht en als het goed is kon ik vandaag beginnenProbeer ik in te loggen, krijg ik een server error. Omdat het al een flinke tijd geleden begon ik te twijfelen aan mijn inlognaam.
top bedankt!Seditiar schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:06:
Username is je e-mail (niet die van NCsoft)
Same hier. Heel de ochtend geen (lees: weinig) problemen gehad, en ineens: pats! Wrong password.lanerios schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:01:
feck! Wrong password error, eruit gegooid en kan er niet meer in
Level 2 Asura Elementalist
Level 6 Sylvari Guardian
Level 8 Charr Warrior
Verwijderd
hehe logisch...Xylon schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:05:
[...]
Het zou wel werken, maar dan zouden ze pas een gedonder krijgen zeg.
Vind dat mensen niet zo moeten aanstellen over die login server, is ook niet niks om t vlekkenloos te laten verlopen, lijkt me.
Ze zijn ook plots merkwaardig stil op de twitter..
Ikzelf vind het vooral irritant dat ik 6 uur lang al vlekkeloos kon spelen, op één crash na. Maar als ik een beetje rondlees ben ik één van de weinige die écht vlekkeloos heeft kunnen spelen (heel veel mensen hebben nog geeneens in kunnen loggen).Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:07:
[...]
hehe logisch...
Vind dat mensen niet zo moeten aanstellen over die login server, is ook niet niks om t vlekkenloos te laten verlopen, lijkt me.
En dit ja, dit vind ik vooral heel jammer. Ze lopen de hele dag al te spammen op Twitter als dwazen, en omdat ze nu zo stil zijn, heb ik het gevoel dat er iets goed mis is gegaan bij hen.Draakje5 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:08:
[ Voor 25% gewijzigd door Seditiar op 25-08-2012 14:09 ]
Je bedoelt: akelig stil?Draakje5 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:08:
Inderdaad, misschien zijn ze druk bezig?Draakje5 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:08:
Toch is het ergens apart dat deze inlogproblemen keer op keer, game op game , blijven bestaan.
Kunnen ze niet een paar extra inlogservers aan de gang houden tijdens de release ?
Kunnen ze niet een paar extra inlogservers aan de gang houden tijdens de release ?
Username is weldegelijk de @ncsoft als je je guildwars account gekoppeled hebt.Seditiar schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:06:
Username is je e-mail (niet die van NCsoft)
Je kan het wel veranderen bij eerste login.
Dit is uit eigen ervaring.
Als het zo makkelijk was hadden ze dat wel gedaan.Lasteraar schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:09:
Toch is het ergens apart dat deze inlogproblemen keer op keer, game op game , blijven bestaan.
Nee hoor, zit al sinds GW1 aan NCSoft gekoppeld en de e-mails zijn verschillend. Die van GW kan je ook niet veranderen, die van NCSoft wel.ErikRedbeard schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:09:
[...]
Username is weldegelijk de @ncsoft als je je guildwars account gekoppeled hebt.
Ik dacht dat je die moest veranderen bij eerste login, en dat die keuze niet vrijwillig was?ErikRedbeard schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:09:
[...]
Username is weldegelijk de @ncsoft als je je guildwars account gekoppeled hebt.
Alle stresstests en beta's heb ik met username@ncsoft moeten inloggen.Seditiar schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:10:
[...]
Ik dacht dat je die moest veranderen bij eerste login, en dat die keuze niet vrijwillig was?
Nu bij de headstart kreeg ik de optie om hem te veranderen bij de verificatie (misschien dat het moet bij een @ncsoft), maar heb die verificatie vraag gekregen nadat ik dus inlogde met username@ncsoft en niet met bijv mail@hotmail.com.
Ik heb al even snel lopen zoeken, maar veel vind ik niet:Cronax schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:05:
[...]
Geen idee waar de config zit, misschien ergens in je Documents, maar iig niet in een .dat file dat zijn pure data files waar zaken als textures en maps enzo in zitten.
Directory of C:\Program Files (x86)\Guild Wars 2
21/08/2012 18:42 <DIR> .
21/08/2012 18:42 <DIR> ..
25/08/2012 11:30 15 522 465 096 Gw2.dat
25/08/2012 09:18 21 901 888 Gw2.exe
25/08/2012 13:48 0 Gw2.tmp
3 File(s) 15 544 366 984 bytes Directory of C:\Users\<<username>>\Documents\Guild Wars 2
22/07/2012 16:08 <DIR> .
22/07/2012 16:08 <DIR> ..
25/08/2012 13:42 32 971 052 Local.dat
22/07/2012 16:08 <DIR> Music
1 File(s) 32 971 052 bytesHKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ArenaNet\Guild Wars 2

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\ArenaNet\Guild Wars 2

Maar meer vind ik niet :-s
Had jij een @ncsoft inlognaam in GW1? Want hij gebruikt dezelfde naam als in GW1 als je je account wilde linken.ErikRedbeard schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:12:
[...]
Alle stresstests en beta's heb ik met username@ncsoft moeten inloggen.
Nu bij de headstart kreeg ik de optie om hem te veranderen bij de verificatie (misschien dat het moet bij een @ncsoft), maar heb die verificatie vraag gekregen nadat ik dus inlogde met username@ncsoft en niet met bij mail@hotmail.com.
Ok, waarschijnlijk een suffe vraag, maar ik kom er nu al een paar uur niet in. Ik heb een beetje gespeeld, maar nu zeurt het spel ineens over m'n firewall. Waarschijnlijk doe ik iets stoms verkeerd, iemand enig idee?
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.