Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Geweren in gw2 gaat nog wel, maar granaten gooien, mijnen plaatsen en turrets opzetten? Call of Duty in GW2.... nee niet echt mijn pakkie an.KoekjevanLU schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:19:
[...]
En daar is ie al![]()
http://www.guildwars2.com/en/the-game/professions/engineer/
(Heb het verder nog niet bekeken, dat gaat hier niet op het werk)
[ Voor 6% gewijzigd door ninc op 19-05-2011 15:24 ]
Het zou beter zijn geweest in mijn ogen als de nadruk had gelegen op magie ipv technologie. Vind die mijnen enz echt niet in het spel passen, zelfde geldt voor de turret.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Anoniem: 393161
Yess, en nu alleen nog de Mesmer en het plaatje is compleetKoekjevanLU schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:19:
[...]
En daar is ie al![]()
http://www.guildwars2.com/en/the-game/professions/engineer/
(Heb het verder nog niet bekeken, dat gaat hier niet op het werk)
Zou het deze worden: Mesmer?
Nou dat plaatje komt daar niet, maar waarschijnlijk wel iets vergelijkbaars.Anoniem: 393161 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:55:
[...]
Yess, en nu alleen nog de Mesmer en het plaatje is compleet
Zou het deze worden: Mesmer?
Youtube channel met allemaal (epic) GW2 muziek: YouTube: Kanaal van amolino3
Anoniem: 241964
Joostjah schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:14:
[...]
Nou dat plaatje komt daar niet, maar waarschijnlijk wel iets vergelijkbaars.
Youtube channel met allemaal (epic) GW2 muziek: YouTube: Kanaal van amolino3

Jammer dat het nog zó lang duurt, op z'n vroegst komt het begin 2012 uit.. En het gaat waarschijnlijk nog wel langer duren.
http://www.arena.net/blog/arenanets-tradeshow-summer
Hoe graag ik ook wil dat het spel uit komt maken ze het beter gewoon meteen goed en dat we niet een flopgame krijgen.
Tower defense ? ;-)SinergyX schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:23:
TurretsDit wordt een leuke class
Turrets
•Rifle Turret
•Thumper Turret
•Net Turret
•Flame Turret
•Healing Turret
http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |
Wapens en explosieven zijn dus helemaal nog niet zo gek.
Ik zelf speel veel Aion, en vergelijk die turrets een beetje met traps die Rangers hadden, Explosive Trap, Sandstorm Trap, Root Trap, Sleep Trap.
Ik ben me nu zelf wat meer in GW2 aan het verdiepen, wat eigenlijk best wel slecht is, want als ik over een week redelijk wat er vanaf weet, gaat me geduld me op de proef stellen. En dat is wat minder.
Vorig jaar geweest, alleen als ik dit jaar zou gaan, zal ik proberen niet in het weekend te gaan. Veelste druk om uberhaupt iets te proberenGuido001 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:33:
Zo te zien zullen ze in augustus weer in Keulen zijn op de Gamescom. Misschien dit jaar maar eens heen!
Je hebt dus wel verschillende classes maar ze kunnen allemaal hetzelfde?
En wtf guns? loop je daar met je lullige zwaardje wordt je lekker afgeschoten door iemand met een gun... (Beetje overdreven natuurlijk maar zo voelt het wel...)
Guns, mijnen, turrets, horen wat mij betreft helemaal niet thuis in zo'n game. Ik vind het helemaal niet bij de game-sfeer passen.
Gefeliciteerd SinergyX
[ Voor 5% gewijzigd door kaasaanfiets op 29-05-2011 23:37 ]
Jep die mijnen zijn echt een keiharde faal. Met BC2 hebben ze nog niet eens zo'n flikkerend lampje. Ik snap echt niet hoe ze het ooit in hun hoofd hebben gehaald zo iets er in te stoppen..koekoek2003nl schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:35:
Geen tanks, healers en dps?
Je hebt dus wel verschillende classes maar ze kunnen allemaal hetzelfde?
En wtf guns? loop je daar met je lullige zwaardje wordt je lekker afgeschoten door iemand met een gun... (Beetje overdreven natuurlijk maar zo voelt het wel...)
Guns, mijnen, turrets, horen wat mij betreft helemaal niet thuis in zo'n game. Ik vind het helemaal niet bij de game-sfeer passen.
offtopic:
Gefeliciteerd SinergyX
Anoniem: 231122
Iedereen kan in principe alles, maar hoe goed/effectief hangt natuurlijk nog steeds af van de keuzes die je maakt qua skills. Ik neem aan dat je nog wel zoiets als een healing of dps build hebt, maar dat je dus niet als groep afhankelijk bent van 1 main healer bijv.koekoek2003nl schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:35:
Geen tanks, healers en dps?
Uit de FAQ:...
...
"Since Guild Wars 2 takes place 250 years in the future from Guild Wars, we wanted to introduce new technology to Tyria. From the mystical tech of the asura to the industrial war machines of the charr, Guild Wars 2 unmistakably takes place in a different era than the original game, and the weaponry and machinery reflect that. Firearms will definitely be part of the equation — but with a unique twist."
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3xGDL6QVL-8]
Verwijderd
Ik ben er in ieder geval weer bij 17-21 augustus. Misschien openen ze dan de closed beta (rare woordspelingGuido001 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:33:
Zo te zien zullen ze in augustus weer in Keulen zijn op de Gamescom. Misschien dit jaar maar eens heen!
Klopt wat hij over healers zegt. Heb je geen healers, kun je niets doen. En heb ook al vaak genoeg meegemaakt in GW dat je als healer geen respect krijgt. Ze zoeken steeds healers, maar als ik perfect heal en zorg dat alles goed gaat ondanks zij een paar fouten maken, krijg je geen compliment.Joostjah schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:13:
Voor de mensen die zich afvragen waarom er geen tanks, healers en dps zijn, is dit misschien wel interessant:
Video.
Maar zodra je 1 fout maakt, of zij verneuken het zo erg dat je zelf niets meer kunt doen, dan weten ze niet hoe hard ze de healers kunnen uitschelden. Het is ook de rede dat ik het liefste met mensen speel die ik goed ken of alleen maar met heroes ga. Dan vermijd je tenminste deze shit. Maar er zijn ook keren dat het goed gaat en alles goed klikt met random people, en dat zijn wel de leukste ervaringen.
Kijken hoe dit in GW2 gaat uitpakken als teamwork echt nodig is. Met de 5-mans dungeons is iedereen verantwoordelijk voor een goed resultaat en kan niemand verzaken.
Behalve visueel zijn guns natuurlijk niet anders dan staffs, wands en bows. (en turrets een soort totems, en mijnen een soort traps) Niets nieuws onder de zon, alleen een andere (atmo)sfeer...koekoek2003nl schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:35:
Overigens spreekt de engineer mij ook niet echt aan, maar ik kan in ieder geval niet wachten dit spel te gaan spelen
Ik heb eigenlijk min of meer het tegenovergesteldeninc schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:37:
[...]
Klopt wat hij over healers zegt. Heb je geen healers, kun je niets doen. En heb ook al vaak genoeg meegemaakt in GW dat je als healer geen respect krijgt. Ze zoeken steeds healers, maar als ik perfect heal en zorg dat alles goed gaat ondanks zij een paar fouten maken, krijg je geen compliment.
Maar zodra je 1 fout maakt, of zij verneuken het zo erg dat je zelf niets meer kunt doen, dan weten ze niet hoe hard ze de healers kunnen uitschelden. Het is ook de rede dat ik het liefste met mensen speel die ik goed ken of alleen maar met heroes ga. Dan vermijd je tenminste deze shit. Maar er zijn ook keren dat het goed gaat en alles goed klikt met random people, en dat zijn wel de leukste ervaringen.
Kijken hoe dit in GW2 gaat uitpakken als teamwork echt nodig is. Met de 5-mans dungeons is iedereen verantwoordelijk voor een goed resultaat en kan niemand verzaken.
Het helpt ook wel dat in GW alles meer met elkaar verbonden is dan WoW (denk ik?) in die zin dat als je dood gaat door een warrior, het deels de schuld is van de elementalist die de warrior niet geslowt heeft, de andere monk die je moet protten/healen, de eigen warrior die de vijandelijke warrior moet crippelen als hij buiten zijn "gebied" komt, ranger die slowt, etc.. Het is allemaal meer teamwork en nooit echt JOUW SCHULD.. overigens is monken in GW een stuk dynamischer dan "whack a mole"
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 31-05-2011 00:58 ]
What will your main profession be?
Elementalist 114 14.62%
Engineer 128 16.41%
Guardian 134 17.18%
Necromancer 84 10.77%
Ranger 106 13.59%
Thief 112 14.36%
Warrior 102 13.08%
Verwijderd
Zie dat de Guardian hoog staat, vind ik een nadeel aangezien ik ook voor deze profession ga. Iedereen gaat voor deze als main omdat ie nieuw is en niet omdat je misschien een derv als main hebt die het meeste in de buurt komt van de Guardian. Hoop dat ze hem moeilijk maken, zodat de newbies snel afhaken. Laat hun maar de thief pakken, die oogt op het eerste gezien overpowered en toegankelijk voor kids
We zullen het allemaal wel zien. Hebben waarschijnlijk nog een jaar om te discussieren
Even hierop terugkomend, dit kwam in HA, GvG niet vaak voor.. iig, niet meer dan "heb je geen mesmers, kun je niets doen", "heb je geen elementalist kun je niets doen" etc. als er geen monk was, maakte iemand gewoon een pvp monk aan die meteen lvl 20 is. Meestal hebben mensen wel gwn genoeg punten om een aantal skills te unlocken, en klaar was je. Dit trinity probleem dat hier geschets wordt, en waar gw2 zich zo goed tegen kan wapenen, was nauwelijks merkbaar in (PvP) gw.. ik vind het dan ook kut dat ze iets veranderen wat imo niet veranderd hoeft te worden en waardoor de creativiteit en flexibiliteit van classes negatief beinvloedt wordt.ninc schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:37:
[...]
Klopt wat hij over healers zegt. Heb je geen healers, kun je niets doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 01-06-2011 14:13 ]
Gezien het filmpje gaat het ook gewoon over PvE, het Holy Trinity principe zou ook niet op kunnen gaan voor PvP, gezien er geen of slechts matig treath aanwezig is en zonder tank een party gewoon door blijft meppen (als je uberhaubt kan spreken over tanks in PvP).Anoniem: 231122 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:12:
Even hierop terugkomend, dit kwam in HA, GvG niet vaak voor.. iig, niet meer dan "heb je geen mesmers, kun je niets doen", "heb je geen elementalist kun je niets doen" etc. als er geen monk was, maakte iemand gewoon een pvp monk aan die meteen lvl 20 is. Meestal hebben mensen wel gwn genoeg punten om een aantal skills te unlocken, en klaar was je. Dit trinity probleem dat hier geschets wordt, en waar gw2 zich zo goed tegen kan wapenen, was nauwelijks merkbaar in (PvP) gw.. ik vind het dan ook kut dat ze iets veranderen wat imo niet veranderd hoeft te worden en waardoor de creativiteit en flexibiliteit van classes negatief beinvloedt wordt.
Ook waar GW2 zich juist op focused mbt de Trinity, is puur PvE gebaseerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 01-06-2011 14:29 ]
Haha, jah, daarvoor was GW oorspronkelijk ook voor bedoeld. PvE was meer een tussendoortje. Maar de PvE groep was zo groot dat ze daar steeds meer aan hebben gegeven, in factions, nightfall en eotn zelfs met heel veel pve shit.Anoniem: 231122 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:29:
Ja klopt...ik dacht altijd dat GW pvp gebaseerd was..
Zelf ben ik ook puur PvE player... ben te slecht voor PvP en krijg sowieso schijt van al die wankers etc in de pvp gebieden. Dan liever met allies questen en dungeons doen.
En GW2 is nu ook meer PvE gericht, maar PvP zal belangrijk blijven wil je de hardcore spelers bij je houden.
Zelf ga ik eerst voor de necromancer, aangezien mijn main in GW1 ook een necro is, en daarna zal ik kiezen voor een profession die ik dan wel leuk vind
*gaat weer starcraften
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 01-06-2011 15:55 ]
Je kunt nog steeds zelf beslissen welke skills je gebruikt hoor. En die healing spell heb je sowieso nodig, omdat er geen monk meer isAnoniem: 231122 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:54:
Ik weet niet of ze de hardcore PvP fans nog kunnen bereiken"Nee! Monken was kut en slecht. Daarom hebben we je monk weggehaald." "Ook mag je niet meer zelf beslissen wat voor skills je gebruikt. Je moet nu perse een aantal skills gebruiken van het wapen dat je gebruikt ongeacht of dit wel nuttig is!" "Ook heb je perse een healing spel nodig voor het geval dat je geen monk kan vinden!"
*gaat weer starcraften
Maar ben wel blij met de andere aanpak, tijd voor eens wat verfrissend dan het oude gedoe. Ik wil wel eens een releasedate gaan horen...... duurt te lang man
Dit heeft mij inderdaad heel erg enthousiast gemaakt. Had eigenlijk nooit echt heel erg naar de game gekeken, niet veel over gelezen maar wat ik in dat filmpje zie ziet er erg goed uit. Lijkt me een heel toffe MMO worden
Zoals al in het filmpje wordt gezegd: Awesome and Epic!maxietheboss schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:59:
[...]
Dit heeft mij inderdaad heel erg enthousiast gemaakt. Had eigenlijk nooit echt heel erg naar de game gekeken, niet veel over gelezen maar wat ik in dat filmpje zie ziet er erg goed uit. Lijkt me een heel toffe MMO worden
[ Voor 3% gewijzigd door Hurtebise op 20-06-2011 15:28 ]
En enig idee hoe dit zal gaan werken?
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Had inderdaad nog iets van een bel en klepel zonder te weten waar de mosterd vandaan komt.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Anoniem: 274511
Jammer dat het meer van het zelfde is, maar het ziet er veel belovend uit!
[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 274511 op 25-06-2011 15:09 ]
Catacombs dungeon trailer
Ghost of Ascalon dungeon intro
Persoonlijk ben ik GW1 helemaal beu gespeeld nu. Al mn vrienden zijn gestopt met het spel, ingame vrienden ook en blijven nog maar een paar over waar je gezellig mee kunt praten. Tel daarbij 5 jaar GW gameplay gespeeld te hebben, en dan kom je uit op iets nieuws: GW2
Het moet echt dit jaar uitkomen, kan niet wachten
Hoewel ik natuurlijk ook hoop dat ie dit jaar komt denk ik gewoon dat ie volgend jaar komt. Hopelijk komt er nog wel een beta dit jaarninc schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:59:
Het underwater combat ziet er goed uit. Mechanieken lijken me leuk om mee te werken. Dat ze nu underwater combat laten zien, is een teken dat ze al ver gevorderd zijn.
Persoonlijk ben ik GW1 helemaal beu gespeeld nu. Al mn vrienden zijn gestopt met het spel, ingame vrienden ook en blijven nog maar een paar over waar je gezellig mee kunt praten. Tel daarbij 5 jaar GW gameplay gespeeld te hebben, en dan kom je uit op iets nieuws: GW2
Het moet echt dit jaar uitkomen, kan niet wachten
Voor wat betreft de release dit jaar kan je wel vergeten, hebben ze zelf ook al aangegeven tijdens de GDC2011. Eigenlijk zeggen ze dat het uitkomt als het af is maar ik geloof dat we dit jaar inderdaad wel een beta mogen verwachten en ergens volgend jaar de officiele release. Van die beta is het ook maar afwachten of het een public beta wordt, da's ook nog maar de vraag natuurlijk.
Oewh ik had verkeerd gelezen,

http://www.teamliquid.net..._id=148872¤tpage=54On May 21 2011 13:18 r33k wrote:
Closed beta with super-tight invites.
Can I see source for this? Or are you speculating?
Some people have been told they were in directly by Anet. Not just old GW players but also popular esports players like hotshotgg.
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 27-06-2011 13:45 ]
Bron? Bij mijn weten is er verder nog niets concreet over een beta en al helemaal niet over eventuele invites?Anoniem: 231122 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:15:
Er zijn al mensen uitgenodigd hoor voor een beta. Die zal waarschijnlijk niet public zijn in de eerste instantie. Deze mensen zijn o.a. afkomstig van teamliquid.net , competitief starcraft publiek. Ze willen nu mensen met een competitieve achtergrond (zij het FPS/RTS/etc.)
Ik zou zeker wel mee willen doen. De beta van Rift was ook erg nice, maar ik ben niet zo voor betalen per maand ;-)Sagaris schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:39:
[...]
Bron? Bij mijn weten is er verder nog niets concreet over een beta en al helemaal niet over eventuele invites?
Het enige 'ingame' wat ik heb gezien zijn wat video's waar iemand een handje vol, compleet willekeurige, neutral/enemy mobs in de pan hakt.

(daarnaast erg jammer dat het enige (?) filmpje van zo'n "dungeon", die catacombs, erg nietszeggend is, laat gewoon iemand zien die daadwerkelijk speelt, in plaats van zo'n vage montage)
Misschien is het daar nog te vroeg voor, of ik heb ze toevallig gemist.
Maar in ieder geval, kijk ik wel naar GW2 uit, hopelijk maken ze alle beloftes waar zodra GW2 in de winkel ligt.
Pentaxiaan
Kan je dat niet op een of andere manier delen?Sagaris schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:26:
Hier trouwens nog een 2 minuten video met direct feed en computer audio. Mag alleen bekeken worden op fullscreen 1080p. Het lijkt alsof mijn PC hem aan het runnen is, zooo mooi.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Ja dat klopt, zolang er geen concrete datum is ga ik ook niet wachten. Ik zie wel wanneer hij uitkomtDakreal schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:31:
Hey heren, ik heb Guild Wars altijd wel met plezier gespeeld en ben stiekum ook wel geintresseerd in GW2. Na het lezen van de startpost vroeg ik me toch af ( ook al staat er tba ) wanneer het spel uitkomt. Hoor veel mensen dat ze namelijk GW2 of SW gaan doen, maarja.. als er tba staat, dan kan het spel ook wel volgend jaar uitkomen
En reken daar maar op.Dakreal schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:31:
Hey heren, ik heb Guild Wars altijd wel met plezier gespeeld en ben stiekum ook wel geintresseerd in GW2. Na het lezen van de startpost vroeg ik me toch af ( ook al staat er tba ) wanneer het spel uitkomt. Hoor veel mensen dat ze namelijk GW2 of SW gaan doen, maarja.. als er tba staat, dan kan het spel ook wel volgend jaar uitkomen
Op z'n vroegst komt ie eind dit jaar uit, maar het wordt zeer waarschijnlijk ergens volgend jaar.
Op GW2 guru staat een pol wanneer men verwacht dat het spel uitkomt, de meeste mensen hebben daar verstand van zaken. Uit de poll kwam:
Q4 2011 (Oct - Dec) 523 31.43%
Q1 2012 (Jan - Mar) 655 39.36%
Q2 2012 (Apr - Jun) 333 20.01%
Het is wel bekend dat de closed beta in ieder geval dit jaar komt. Maar ga er maar niet vanuit dat je daar zomaar voor geinvite wordt. Het is ook zeker dat de open beta kort voor de release komt. Ik zou er dus niet op wachten.
Ps: is het mogelijk de TS aan te passen? zou graag wat meer over het spel schrijven
[ Voor 4% gewijzigd door Joostjah op 06-07-2011 13:37 ]
Ah, naja dan zal dit spel voor mij niet heel veel aandacht krijgen. Ik dacht van " Goh wel leuk om even te spelen voordat Diablo 3 uitkomt ". Maarja, als het daarna pas uitkomt heb ik er geen tijd meer voorJoostjah schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:36:
[...]
En reken daar maar op.
Op z'n vroegst komt ie eind dit jaar uit, maar het wordt zeer waarschijnlijk ergens volgend jaar.
Op GW2 guru staat een pol wanneer men verwacht dat het spel uitkomt, de meeste mensen hebben daar verstand van zaken. Uit de poll kwam:
Het is wel bekend dat de closed beta in ieder geval dit jaar komt. Maar ga er maar niet vanuit dat je daar zomaar voor geinvite wordt. Het is ook zeker dat de open beta kort voor de release komt. Ik zou er dus niet op wachten.
Ps: is het mogelijk de TS aan te passen? zou graag wat meer over het spel schrijven
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Ja, heb het even gedaan. Net alsof ik het zelf aan het spelen was. Kan er niet op wachten.Sagaris schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:26:
Hier trouwens nog een 2 minuten video met direct feed en computer audio. Mag alleen bekeken worden op fullscreen 1080p. Het lijkt alsof mijn PC hem aan het runnen is, zooo mooi.![]()
[video]
Verstand van zaken. Ha ha. Vorig jaar hadden ze nog de indicatie januari 2010. Die poll is steeds opgeschoven sinds de reveal van elementalist profession. Maar uit de stukken die men te zien krijgt van GW2 qua beelden, info enzo blijkt dat ze al zeer ver zijn. Release in Q1/2 is het meest waarschijnlijkst. Maar om op een poll af te gaanJoostjah schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:36:
[...]
En reken daar maar op.
Mooi detail dat je dus zo'n shield kan casten terwijl je dus een flamebreath aan het doen ben, niets wachten op skill-finish of global cooldown, gewoon direct castenninc schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:29:
Ja, heb het even gedaan. Net alsof ik het zelf aan het spelen was. Kan er niet op wachten.
Iemand tips\opmerkingen?
Zo ben even druk met de TS bezig geweest, wordt binnenkort nog verder geupdate.
Iemand tips\opmerkingen?
Ik heb het stuk hierboven herschreven zodat de zinnen beter doorlopen en dus makkelijk te lezen is. Je bent vrij om te kijken wat je ermee doetGuild Wars 2 is in 2007 aangekondigd als het vervolg op het eerste deel en zal zich 250 jaar na de gebeurtenissen in deel 1 afspelen. Het oorspronkelijk plan voor Guild Wars 2 is de afgelopen jaren flink aangepast, zo stond de beta gepland voor midden 2008, maar zal deze nu uiteindelijk in eind 2011 plaatsvinden. Guild Wars 2 gaat een, door Arenanet, totale nieuwe weg in met stylized graphics, content scaling, side-kick system, personal storyline, dynamic events en nog meer. Belangrijke verschillen met het origineel is dat de wereld nu niet meer instanced is, maar een persistente wereld en er geen holy-trinity is meer van classes. Nog een belangrijk element is dat men geen maandelijkse kosten hoeft te betalen, het spel kopen is voldoende om het te kunnen spelen. Guild Wars 2 belooft de MMO-markt op te schudden en zal naar verwachting eind 2011/begin 2012 uitkomen.
Ja, maar veel info is er niet over te vinden. Valt onder het kopje: pvp, crafting, auction house, guilds etc van info waar nog niet veel over bekend is.Anoniem: 241964 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:03:
Ok, misschien is het al genoemd, maar ik kon het echt niet terugvinden. Komt er in GW2 nou ook een Auction House (of iets soortgelijks).
Top! heb het verbeterdninc schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:19:
[...]
[...]
Ik heb het stuk hierboven herschreven zodat de zinnen beter doorlopen en dus makkelijk te lezen is. Je bent vrij om te kijken wat je ermee doet
Mijn Nederlands is inderdaad vrij slecht.

Is het raar als ik dit spannend vind? Krijg echt zin om die skills te gebruiken. Misschien dat het deze keer op Gamescom gaat lukken
Vorig jaar stonden er aardig lange rijen, zal dit jaar niet anders zijn. Je kon ook gewoon 50 minuten spelen dus als je een halfuur stond te wachten had je geluk.ninc schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:16:
[afbeelding]
Is het raar als ik dit spannend vind? Krijg echt zin om die skills te gebruiken. Misschien dat het deze keer op Gamescom gaat lukken
Ik heb maar iets van 10 minuten gespeeld, maar de indruk was top. Zal dit jaar weer proberen.
Vorig jaar op de zaterdag was het ook heel erg druk. Er stonden steeds 4 man te wachten, en om dan 2/3 uur te wachten om te spelen gaat mij te ver. Om maar te zwijgen over de andere games (4 uur wachtrij) maar ik heb me daar wel vermaakt.Wolfos schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:45:
[...]
Vorig jaar stonden er aardig lange rijen, zal dit jaar niet anders zijn. Je kon ook gewoon 50 minuten spelen dus als je een halfuur stond te wachten had je geluk.
Ik heb maar iets van 10 minuten gespeeld, maar de indruk was top. Zal dit jaar weer proberen.
Verwijderd
Ja, neem aan van wel. Het is alleen jammer dat ik op zaterdag kan, en de mensen waarmee ik ga ook. Dus dan maar over de schouder meekijken en wat slecht Duits praten danSagaris schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:11:
GW2 is ook de reden waarom ik dit jaar naar Gamescom ga. Ik neem aan dat donderdag/vrijdag de minst drukke dagen zijn?
Wat ik van GW 1 kan herinneren is dat je eigenlijk alleen door de spelwereld liep, is dit nog steeds?
Haha, als je de hele wiki gaat willen doorlezen ben je volgende week nog bezig denk ik. En de week is pas begonnen.Sagaris schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:49:
Nee, beide genoemde elementen zijn vrijwel compleet verdwenen. Als je de game in meer detail wil weten, lees deze wiki even door: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Main_Page.
Steam: Grim
Lees het stuk questing in de TSwezzal schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:35:
Kan iemand vertellen wat de overeenkomst met WoW is. Hoe zitten de quests in elkaar, is het de hele tijd kill 10 van dit...haal 5 van dat.
Wat ik van GW 1 kan herinneren is dat je eigenlijk alleen door de spelwereld liep, is dit nog steeds?
En nee, de wereld is niet meer instanced in GW2.
Over een groot deel van het spel is nog he-le-maal niets bekend, ... dus beta codes? Lijkt me niet.Wolfos schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:25:
Beta codes?
Wat mij logischer lijkt, is dat de release date bekend word gemaakt.
Pentaxiaan
Denk zelf dat we nog te ver van de release afzitten om nu al een datum vast te leggen. Als er al een datum valt zal dit eerder de start van de closed beta zijn. Publieke beta zou vlak voor release pas plaatsvinden dus ook die lijkt me onwaarschijnlijk.SirNobax schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:11:
[...]
Over een groot deel van het spel is nog he-le-maal niets bekend, ... dus beta codes? Lijkt me niet.
Al zou dit wel een ideaal moment voor een releasedatum zijn nu de voornaamste andere nieuwkomer TOR is begonnen met pre orders.
Maar verwacht zelf eigenlijk gewoon de laatste professie of zoiets.
Dat lijkt mij niet het geval, gezien NCsoft (de uitgever) de "World Exclusive" unvealed, en niet ArenaNet (de developer). Daarnaast ga je geen 'Press Briefing' houden voor zoiets.Nephalem schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:37:
Maar verwacht zelf eigenlijk gewoon de laatste professie of zoiets.
Een andere game-annoucement dan GW2 lijkt mij onwaarschijnlijk gezien NCsoft duidelijk op GW2 is gefocussed op dat event.
[ Voor 9% gewijzigd door SirNobax op 23-07-2011 00:37 ]
Pentaxiaan
Anoniem: 219289
Nuja, dat valt ook wel mee. We hebben niets gezien van PvP, maar in grote lijnen is het al wel bekend hoe het werkt. Voor de rest: guilds (nuja, dat zit er in, ook niet zo boeiende info), mesmer, sylvari en asura. Voor de laatste 3 dingen geldt ook weer dat het al duidelijk ver in ontwikkeling is, maar dat we het nog niet gezien hebben.SirNobax schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:11:
[...]
Over een groot deel van het spel is nog he-le-maal niets bekend, ... dus beta codes? Lijkt me niet.
Kortom, het overgrote gedeelte van het spel is wel bekend. Anet heeft alleen nog niet alles laten zien. Maar we hebben niet eens een garantie dat ze alles uberhaupt gaan laten zien, dus dat zegt ook niet alles.
Niet dat ik betacodes verwacht overigens, denk wel dat het daar nog te vroeg voor is.
Mwah, er is nog niets bekend (alsin, details/footage) over Competetive- en World PvP, alle dungeons op de Catacombs na, de 8 'beroepen' (gathering en crafting), storyline branching, de ontbrekende klasse, de "bezigheden" naast events/storyline/dungeons/pvp, Endgame, etc. Niet de kleine dingentjes in ieder geval.Nuja, dat valt ook wel mee.
Niet gek natuurlijk, dat daar nog niet over gesproken word, gezien ArenaNet nog een tijd zal moeten overbruggen en tussen al het komende geweld van die Star Wars MMO, TES5:Skyrim en Diablo 3, moeten ze wel de aandacht van de toekomstige spelers kunnen vasthouden.
Ook zou de Closed Beta (waar ook niets over bekend is

Maargoed, als er gewoon een hoop nieuw ingame meuk word getoont op Gamescom, vind ik het ook al prima.
Pentaxiaan
Mijn punt is meer dat ik me afvraag of we al die dingen die je opnoemt ook daadwerkelijk uitgebreid te zien gaan krijgen voor de open beta. PvP verwacht ik wel, veel spelers spelen MMO's puur voor de PvP, daar kun je duidelijk en makkelijk nieuwe spelers mee interesseren.SirNobax schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:57:
[...]
Mwah, er is nog niets bekend (alsin, details/footage) over Competetive- en World PvP, alle dungeons op de Catacombs na, de 8 'beroepen' (gathering en crafting), storyline branching, de ontbrekende klasse, de "bezigheden" naast events/storyline/dungeons/pvp, Endgame, etc. Niet de kleine dingentjes in ieder geval.
Niet gek natuurlijk, dat daar nog niet over gesproken word, gezien ArenaNet nog een tijd zal moeten overbruggen en tussen al het komende geweld van die Star Wars MMO, TES5:Skyrim en Diablo 3, moeten ze wel de aandacht van de toekomstige spelers kunnen vasthouden.
Ook zou de Closed Beta (waar ook niets over bekend is) klein blijven, en naar hun zeggen, enkel bedoeld worden voor familie, vrienden en professionals.
Maargoed, als er gewoon een hoop nieuw ingame meuk word getoont op Gamescom, vind ik het ook al prima.
Van crafting/mesmer/sylvari/asura/storylinebranching/guilds verwacht ik echter niet te verveel footage. Wat schiet Anet er mee op? ja, tis leuk voor de mensen die al fan zijn, maar meer ook niet. We weten hoe het werkt, ik verwacht niet dat Anet er veel extra voordeel uit krijgt (dmv van meer hype/meer mensen geinteresseerd) door hier ook footage van te laten zien.
Qua dungeons: dit hebben wel al vrij uitgebreid gezien (één dan), met reviews door journalisten en 8min HD ingame footage. Hier zou ik echt niet meer van verwachten. Zover ik weet doen MMOs dat nooit, dat ze AL hun dungeons van te voren laten zien. Lijkt me een beetje raar eigenlijk.
Wat verwacht je nog als endgame? Afaik heeft ANET juist de policy om géén endgame te hebben. Alle dungeons/raided DE's zitten gewoon al op midlvl content, wat juist hun bedoeling ook is.
Ik zou er niet teveel van verwachten, wanneer dingen als beta codes komen zal ArenaNet dat zelf aankondigen.Wolfos schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:25:
Ze gaan een "world exclusive announcement" maken op Gamescom, beta codes?
Wat stellen ze dan voor dat je doet als je eindlevel hebt bereikt? Ik ga toch niet op midlevel blijven hangen om te raiden?Anoniem: 219289 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:19:
Wat verwacht je nog als endgame? Afaik heeft ANET juist de policy om géén endgame te hebben. Alle dungeons/raided DE's zitten gewoon al op midlvl content, wat juist hun bedoeling ook is.
Je gaat gewoon verder met wat je deed, net zoals huidige GW. Zij willen niet dat 1-79 een lvl-race is en dan 80 een raid-fest, maar dat je vanaf desnoods lvl1 al meteen vol aan de bak moet.InflatableMouse schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:44:
Wat stellen ze dan voor dat je doet als je eindlevel hebt bereikt? Ik ga toch niet op midlevel blijven hangen om te raiden?
Hoe bijvoorbeeld dit werkt van story -> exploration:
“In Story Mode, you uncover that the Dredge leaders have betrayed their people and sold them to slavery to the Seraph, and fight off the enslavers. In Explorable Mode, you aid the Dredge workers who are now planning a revolt against their corrupt leaders. We love how this setup makes your actions in Story Mode feel consequential. That big bad boss you drove out isn’t here the second time around—you’re dealing with the fallout of the actions you took in Story Mode.”
Erg interessant aangezien de Sylvari een redesign hebben ondergaan, het is dus nog onbekend hoe ze er precies uit zien.
Dit was het originele ontwerp:
http://www.guildwars2.com...ts/sylvari/sylvari-03.jpg
En over de endgame is nog vrijweinig bekend, persoonlijk verwacht ik veel van Structured PVP, die zo gebalanceerd zou moeten zijn dat er E-sports worden gehouden ed.
Ojaa, vrij recente gameplay:
[ Voor 8% gewijzigd door Joostjah op 25-07-2011 11:05 ]
zelfde als wat je op midlevel hebt gedaan. PvP, lvl 80 instances of DEs, personal story. Desnoods kun je altijd nog sidekicken om lagere level events te doenInflatableMouse schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:44:
[...]
Wat stellen ze dan voor dat je doet als je eindlevel hebt bereikt? Ik ga toch niet op midlevel blijven hangen om te raiden?
Filmpje ziet er weer goed uit. Hopelijk kan ik het nog op mn laptopje draaien, want een upgrade zit er voorlopig nog niet in. Maar krijg wel enorm zin om GW2 te spelen.
Ik weet niet wat voor specificaties je laptop heeft maar ik zag een filmpje van Comic Con, waarin iemand de minimum system reqs aan colin johanson vroeg en die zei dat ze bij Arenanet nog op kaarten testte die nu niet meer te koop waren "om een idee te geven" zei die en dat ze nieuwere kaarten moesten bestellen. (naja dat zal dus wel 200-400 serie van Nvidia zijn en 4000-6000 serie van AMD) Ze willen het spel dus goed speelbaar maken om normale systeem.ninc schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:29:
[...]
Filmpje ziet er weer goed uit. Hopelijk kan ik het nog op mn laptopje draaien, want een upgrade zit er voorlopig nog niet in. Maar krijg wel enorm zin om GW2 te spelen.
In de demo op GamesCom is trouwens ook de Sylvari speelbaar. Woohoo!
Nice, moet toch dit jaar eens proberen om het te kunnen spelen, maar aangezien het dan wel tyfus druk zal zijn, zal ik langer moeten wachten.Sagaris schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:00:
Klopt, er is ook al gezegd dat een PC die nu GW kan draaien ook GW2 moet kunnen draaien. Kan de bron wel proberen op te zoeken mochten jullie dat willen.
In de demo op GamesCom is trouwens ook de Sylvari speelbaar. Woohoo!
Toen ik GW1 pas had, kon ik het op mn pctje op medium spelen. Inmiddels kan ik GW1 op alles high draaien, dus dan zal GW2 ook wel low-medium worden en dan later highFransfb schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:50:
Ik denk dat de system reqs wel iets hoger zijn als bij GW1 maar denk dat ze voor Low niet al te hoge specs hebben.
En snel wat fatsoenlijke gameplay video's.ninc schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:06:
[..] hopelijk snel een releasedate zodat we kunnen uitkijken naar deze game.

Alle ingame filmpjes (op die Necromancer, met underwater gedoe, na) zijn 5 minuten durende montages van 'fans' die zomaar willekeurig wat knoppen in lijken te drukken. Wat begrijpelijk is, maar geen goede indruk geeft van o.a. de combat, waar, als ik mij niet vergis, 'niet stilstaan' hoog op het lijstje zou moeten staan?
Hup, zet zo'n dev voor een pc, laat Fraps 30 minuten draaien, en upload die meuk op youtube.
[ Voor 14% gewijzigd door SirNobax op 26-07-2011 15:46 ]
Pentaxiaan
Verwijderd
Trouwens goed genoeg is voor mij niet goed genoeg, moet het beste hebben als het om gw2 gaat
Ben heel erg benieuwd naar de Sylvari week, zal toch wel mijn ras worden. Misschien heb ik iets gemist, maar is er al iets bekend over de ras/prof combinaties, is alles mogelijk? Ook een Sylvari warrior bijv?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 18:52 ]
Ja, alle rassen kunnen alle professions spelen. Zodat je altijd kunt kiezen wat je wilt zodat je nooit vastzit aan een ras die je niet wilt.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:44:
Ben heel erg benieuwd naar de Sylvari week, zal toch wel mijn ras worden. Misschien heb ik iets gemist, maar is er al iets bekend over de ras/prof combinaties, is alles mogelijk? Ook een Sylvari warrior bijv?
Begint steeds meer naar het einde te lopen. Hoop op release Q4 2011, maar denk ergens begin 2012. Maar PvP is wel nice om te zien hoe ze het gaan aanpakken.With gamescom just around the corner (August 17-21st), ArenaNet has gone ahead and published what to expect at their NCsoft booth this year. There’s a lot of new stuff that’ll be available in their new demo including the sylvari, character customization, and our first glimpse at PvP!
• Seven professions – Play all seven professions that we’ve revealed so far: engineer, thief, guardian, necromancer, ranger, warrior, and elementalist.
• Charr starter experience – For the first time, you can forge your destiny as a member of the Iron, Ash, or Blood Legion in our charr starter area. You can also choose to play the human and norn starting experience as well.
• Mid level demo – As always, we’ve prepared a higher level demo experience for players who want a challenge. Face powerful Orrian enemies on land, engage them in battle underwater and face off against a new boss.
• Sylvari and asura – Did I mention that you’ll be playing sylvari and asura characters for this high level content? Yes, for the first time, players will be able to get their hands on these unique races – believe me, they are impressive!
• Character appearance customization – Also for the first time, you’ll be able to play around with our character appearance customization feature and control the way your character looks.
• PvP – Last but certainly not least, we’re premiering Guild Wars 2 Player vs Player (PvP) at gamescom! Swing by the ESL booth and head to the Guild Wars 2 area to get your exclusive hands-on PvP experience. Also check out our periodic exhibition matches that pit our valiant team of ArenaNet developers against the European guild BOON Control on the ESL center stage!
Verwijderd
De skills van de Elementalist zien er ook super uit!
@ninc: Q4 never
Misschien, maar dat is ook wel begrijpelijk gezien de warrior het meest 'fysieke' karakter is uit de verschenen professions.Anoniem: 241964 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 00:36:
Ligt het aan mij of vind iedereen de skill-effecten bij de Warrior een beetje tjah, mild, [...]
Gezien je toegang heb tot de meeste wapencombinaties als warrior (dual-wield, ranged, two-handed, sword-and-shield) waar elk wapen een unieke 'burst skill' heeft (waar geen enkel andere prof. over beschikt), lijkt me dit een erg leuke en afwisselende profession.
De guardian moet het meer van zijn magie hebben, en heeft een beperkter wapen-vocabulaire; vooral ranged wapens schitteren door afwezigheid.Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 10:48:
Guardian = Warrior maar dan wat breder.
/me SirNobax zal twijfelen tussen Engineer en Warrior als eerste character mocht het zo ver zijn.
Pentaxiaan

GW2 ziet er netjes uit, zal me benieuwen of dezelfde sfeer weer wordt gecreëerd.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Yep, missen alleen nog sylvari & asura starter area en de 8e profession.ninc schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:26:
[...]
Begint steeds meer naar het einde te lopen. Hoop op release Q4 2011, maar denk ergens begin 2012. Maar PvP is wel nice om te zien hoe ze het gaan aanpakken.
Mensen tips hoe je bij de gamescom kan komen? Het is anderhalf uur rijden maar ik heb dus geen auto oid, en treinen duurt bijna 5 uur.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.