DPC Stampede #10 - planning

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:26

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:36

Bubbles

• Xaverius
  • Laatst online: 28-04 15:43

Xaverius

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 10:57

SandStar

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 11:24

iisschots

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchpowercows.org/old/images/banners/mcB05.jpg

Stampede episode 10 - De Koeien in de Jubileumronde

Voor wie het nog niet doorhad: we zijn inmiddels bij de 10e aflevering van de stampede, en na 10 jaar is er veel veranderd, maar ook veel hetzelfde gebleven. De gelegenheidsteams, de spontane drukte en de overweldigende kracht zijn inmiddels beroemd geworden. Uiteraard maken we er ook dit jaar weer het beste van, en je raadt het al; daar hebben we jou voor nodig :)

Hoe, Wie, Wat, Waar
De wiki heeft wat kuren gehad, maar zou weer keurig moeten werken. Daarnaast staat er ook op /5 zelf voldoende info om je even bezig te houden.
Als je nog nooit eerder van een Stampede hebt gehoord, of als je inhoudelijke opmerking wilt gaan maken: lees de oude draadjes nog eens door :)
Het idee is dat we met z'n allen op 1 project gaan rondrennen, tot verbazing en schrik van de overige teams daar. Om een beetje interne competitie mogelijk te maken, worden er speciale subteams gemaakt (in een volgend topic, dat komt als het project gekozen is), waardoor er redelijk gebalanceerde teams ook intern tegen elkaar strijden. (het is ook prima mogelijk gewoon los mee te doen, uiteraard)

Als je wilt weten hoe dit alles is ontstaan: lees de draadjes die hier aan voorafgingen (in chronologische volgorde):

De aanzet naar de eerste Stampede
DPC Stampede #1 - Planning
DPC Stampede #2 - Planning
DPC Stampede #2 - Planning (deel2)
DPC Stampede #3 - Planning
DPC Stampede #4 - Planning
DPC Stampede #5 - Planning
DPC Stampede #6 - Planning
DPC Stampede #7 - Planning
DPC Stampede #8 - Planning
DPC Stampede #9 - Planning
Meer links zul je in de topicstart van bovenstaande topics tegenkomen, hoewel ze elk jaar aardig gelijk zijn ;)

Welk project gaan we doen?
Da's simpel, we leven in een democratie, dus meeste stemmen gelden. Aangezien wij geen stembussen hebben, maar een hypermodern scriptje kun je dit topic gebruiken om je (niet anonieme) stem te geven. Zet het project van je keuze vetgedrukt in je post, en laat de rest zonder opmaak. Dan laten wij er het statsscriptje overheen gaan (en we tellen het zelf nog even snel na), en dan krijg je de uitslag vanzelf. Zelf tellen mag natuurlijk ook.

Voor het stemmen zelf gelden nog twee belangrijke regels:
1 - Stem niet op het project waar je zelf aan meedoet!
Het is absoluut niet de bedoeling om op een project te stemmen waar je op dit moment actief aan meedoet! Dit om de eenvoudige reden dat dan het project met de meeste leden automatisch zou winnen. Daarnaast is het ook goed om mensen eens een ander project te laten zien ;)
2 - Stem enkel als je serieus van plan bent om mee te gaan doen !
We gaan er natuurlijk vanuit dat iedereen meedoet, maar het is niet verplicht, dus als je toevallig niet kunt of wilt, tja, jammer. Uiteraard staat het iedereen vrij om losse computers te 'borg'en (met toestemming!), of teamgenoten te pushen mee te doen :+
Mocht je op dit moment grazen voor meer dan 1 DPC project, dan mag je enkel op het project stemmen waar minder dan 50% van je power op staat te crunchen. Je moet er tijdens de stampede dan wel meer dan 50% van te maken.

Waarop stemmen we?
Omdat we voorlopig nog de regel aanhouden dat een project maar eenmaal een stampede mag verwelkomen, zijn de volgende projecten niet meer mogelijk.
Daarnaast moet het project natuurlijk een officieel DPC-project zijn, dus dat beperkt de lijst ook aardig.
Stampede 1. ECC2 (reeds afgelopen)
Stampede 2. Distributed Folding (reeds afgelopen)
Stampede 3. TSC (reeds afgelopen)
Stampede 4. Find a Drug (reeds afgelopen)
Stampede 5. Rosetta@Home
Stampede 6. Folding@Home
Stampede 7. SeventeenOrBust
Stampede 8. WorldCommunityGrid
Stampede 9. Einstein@Home

Dat laat over:
  • [Climate Prediction]
  • [DPAD]
  • [Leiden Classical]
  • [Malariacontrol.net]
  • [PrimeGrid]
  • [OGR-27]
  • [RC5-72]
  • [SETI-home]
Bij het project OGR-27 staat DPC al op een ruim verdedigde eerste plek, dus die is eveneens niet verkiesbaar. Het project Climate Prediction heeft erg grote WU's, waardoor het de crew niet handig lijkt om dit project in de stampede mee te nemen.

Dus de volgende projecten stemmen kunnen krijgen. Ben je het er niet mee eens, DM ( Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif ) ons even, mail, of zoek op een andere manier contactStemmen is mogelijk vanaf heden en sluit op 20 maart 2011 om 23:59:59

Wanneer gaan we beginnen?
We hebben inmiddels aangetoond dat tegenstanders de Aprilgrappen snel vergaan als we eenmaal bezig zijn, dus daar gaan we lekker mee door :P Het startschot is als vanouds 1 april 00:01, en per 30 april is het feest weer afgelopen. Precies 1 maand, ruim voldoende om een hoop gedaan te krijgen.
GPU mogelijkheden bij projecten
Bij 3 projecten is het ook mogelijk om met je grafische kaart mee te helpen. Hieronder staan de projecten vermeld die dit ondersteunen. SETI@Home kan alleen overweg met NVIDIA chips, dus denk daar wel aan voordat je je stem uit brengt.
  • RC5-72
  • Primegrid
  • SETI@Home

Tot slot
De kleine lettertjes: Cheaten, valsspelen en andere flauwe acties doen we gewoon niet. Eigenlijk alles hier gaat uit van het gezond verstand van de koe, een gentlemans agreement, om het zo maar eens te zeggen. Een goede discussie in dit topic is van harte welkom, maar slowchat hebben we ons eigen #dpc op IRC (irc.iuturna.net) voor uitgevonden. Rest me nog mensen veel crunchplezier toe te wensen. Vermaak je, en graas ze !

Edits en errata
Videokaartensectie aangepast
Ongeduldig op de uitslag? Klik dan hier voor een tussenstand. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bubbles op 09-03-2011 20:56 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
RC5-72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
@ ^^ : gewoon omdat het nu weer mag heh? ;)

Malariacontrol
Gewoon weer hetzelfde als vorig jaar (aanvankelijk), maar nu wel omdat het project niet half plat ligt :)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-04 10:18
Leiden Classical

Lekker een project van eigen bodem!

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Ik ga ook voor Leiden Classical

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik laat mijn stem voorlopig in beraad.
Alleen vraag ik me af of primegrid zinvol is om een stampede te organiseren, zonder gpu is het totaal onbegonnen werk om daar iets te betekenen.
Hetgeen enorm demotiverend kan zijn voor mogelijke deelnemers.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 22:49
RC5-72, heerlijke client, en GPU support voor nog meer power tijdens de Stampede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
-AzErTy- schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:59:
Ik laat mijn stem voorlopig in beraad.
Alleen vraag ik me af of primegrid zinvol is om een stampede te organiseren, zonder gpu is het totaal onbegonnen werk om daar iets te betekenen.
Hetgeen enorm demotiverend kan zijn voor mogelijke deelnemers.
Evenals dat we op RC5 ook niet hoeven te verwachten de #1 weer te kunnen bezetten met een stampede. En toch hebben we die er ook bij gedaan. :) Dat we op het project geen (groot) verschil kunnen maken, neemt natuurlijk niet weg dat de interne competitie razend interessant kan zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Daar heb ik geen probleem mee, interne competitie is leuk :) maar weet dat we spreken over een factor 50* meer punten door 1 videokaart: 1 GTX 580 verdient meer punten dan 33 i7@ 3ghz dan is er van competitie ook geen sprake meer ;)

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 18:20

ongekend41

Division Brabant

Leiden Classical

Tegenwoordig kan je ook met een ATI kaart aan de slag bij Primegrid btw,

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-04 16:05
Ik zit te twijfelen. Gaan we naar buitenaards leven zoeken, encryptiesleutels kraken, malaria bevechten of priemgetallen zoeken? Wat is het interessantste om een Core i3, een Core 2 Duo en nog wat ouwere bende op los te laten, en de wereld beter te maken?

De beslissing is genomen, ik stem SETI@home

[ Voor 20% gewijzigd door Justin013 op 06-03-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 17:13
Misschien handig om de relevante overal stats van de beschikbare projecten in dit topic te plaatsen ?
Hoeft niemand alle stats te controleren om te bepalen waar DPC de meeste behoefte aan een Stampede heeft.
Betekent uiteraard niet dat dat bepalend is maar kan wel handig zijn.
Er zijn een paar projecten waarbij we op plaats 2 staan en dan is een Stampede op dat project imo alleen zinvol als je dat tijdens de Stampede kunt verbeteren.
Projecten waarbij we meer plaatsen winst kunnen halen hebben mijn persoonlijke voorkeur.
Misschien zijn er grazers welke een redelijk nauwkeurige prognose kunnen plaatsen.

[ Voor 38% gewijzigd door MAB The Frisian op 06-03-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Paar opmerkingen:

- DPAD => Heeft alleen een Windows client? (voor mij persoonlijk betekent dit bv 7 van de 9 machines niet mee kunnen doen, dus magere Stampede)

- Leiden Classical => Kan problemen geven met sommige Linux clients

Mijn stem gaat naar SETI@Home (ben ik nog niet actief, dus weer eens wat anders ;))!

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Theadalus schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:20:
- Leiden Classical => Kan problemen geven met sommige Linux clients
Lijkt gewoon opgelost te zijn volgens die post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
MAB The Frisian schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:08:
Misschien handig om de relevante overal stats van de beschikbare projecten in dit topic te plaatsen ?
Hoeft niemand alle stats te controleren om te bepalen waar DPC de meeste behoefte aan een Stampede heeft.
Betekent uiteraard niet dat dat bepalend is maar kan wel handig zijn.
Er zijn een paar projecten waarbij we op plaats 2 staan en dan is een Stampede op dat project imo alleen zinvol als je dat tijdens de Stampede kunt verbeteren.
Projecten waarbij we meer plaatsen winst kunnen halen hebben mijn persoonlijke voorkeur.
Misschien zijn er grazers welke een redelijk nauwkeurige prognose kunnen plaatsen.
Nee, het is niet de bedoeling om stats in dit topic te gaan plaatsen. Als je de statistieken wilt bekijken van de genomineerde projecten dan zijn er een aantal bekende websites waar je terecht kan.

Wanneer we hier ook nog eens stats gaan posten dan wordt het helemaal onoverzichtelijk.

Iedereen heeft een eigen overweging om een stem op een bepaald project te gaan brengen. Voor sommigen gaat het om een plaats winst in de stats voor DPC, voor een ander kan het weer gaan om een project waar zijn (/haar) interesse ligt. Als je maar niet stemt op een project waar je nu al actief op bent. :)

@Theadalus: goed punt qua clients, daar heb ik overheen gekeken.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
DPAD is wellicht ook via wine te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Xaverius schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:31:

Nee, het is niet de bedoeling om stats in dit topic te gaan plaatsen. Als je de statistieken wilt bekijken van de genomineerde projecten dan zijn er een aantal bekende websites waar je terecht kan.

Wanneer we hier ook nog eens stats gaan posten dan wordt het helemaal onoverzichtelijk.

Iedereen heeft een eigen overweging om een stem op een bepaald project te gaan brengen. Voor sommigen gaat het om een plaats winst in de stats voor DPC, voor een ander kan het weer gaan om een project waar zijn (/haar) interesse ligt. Als je maar niet stemt op een project waar je nu al actief op bent. :)
Je kunt gewoon eenmalig de plaatsing van DPC, en daarboven een paar plaatsen met iig nr.1 van dit moment (zo vaak/snel zal dat niet veranderen), bij de 6 genomineerde projecten vermelden voor het gemak, zoveel moeite kan dat niet kosten. Je hoeft het niet bij te houden. Zou niet weten waarom dat dit topic zo onoverzichtelijk maakt als jij vermeldt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

SandStar schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:27:
[...]

Lijkt gewoon opgelost te zijn volgens die post
Nou... zoals ik het lees moet de oplossing met de nieuwe versie van BOINC komen, welke nog niet vrijgegeven is?

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:40

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ook ik ga ook voor Leiden Classical.

[ Voor 8% gewijzigd door Grubeater op 19-03-2011 15:03 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Grubeater: vergeet dan niet je keuze bold/vetgedrukt te maken, anders wordt hij niet meegenomen door de votecounter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

MalariaControl

[ Voor 94% gewijzigd door X-G op 11-03-2011 01:17 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:12

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

21:26  * Bubbles port Smoking2000
21:27 <@Bubbles> je mag je stampedescriptje weer afstoffen :)
U vraagt, wij draaien. :)

De Stampede Vote Counter is zojuist geupdate voor Stampde #10.

Naast het updaten van de lijst projecten, was het alleen nodig om de message post date uit een ander XML element te plukken en deze epoch te converten naar een human readable date. B)

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269161

Zolang RC5-72 (wetenschappelijk gezien zinloos, respectloos tegenover DPC) en PrimeGrid (zonder GPU heeft meedoen geen zin) het niet halen ben ik tevreden.

Ik betreur evenwel de kortzichtige beperking tot "officiële" projecten, veel andere interessante projecten (Enigma, ABC, Spinhenge, Collatz Conjecture, Majestic-12, ...) kunnen onze steun véél meer gebruiken dan eender welk van de huidige opties.

Er is niet echt een project dat mijn voorkeur krijgt, dus ik stem (voorsalsnog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 13:39
Ik stem voor Leiden Classical. Dit omdat het een hollands project is en we de Belgen wel weer een poeppie mogen laten ruiken :+ Maar ook omdat MC teveel geheugen vreet en inefficiënt wordt door swapping. Daarnaast kunnen mensen met een GPU veel sneller vouwen op de GPU projecten en dus is dat ook niet geheel eerlijk tegenover de CPU-only members. En DPAD is niet handig omdat het alleen Windows-only is (op het gebruik van Wine na dan).

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321707

Een kleine prognose:

DPAD: Was het DC-Vault project van februari dit jaar. We staan 2e, nummer 1 notering wordt een feit met of zonder stampede. Geen client voor OS anders dan Windows, via Wine voor Linux 15% crunchverlies.

Leiden Classical: We staan 2e, 1e plaats mogelijk maar die kunnen we naderhand weer verliezen aan BOINC.BE.

Malariacontrol: We staan 5e, 2e plaats mogelijk.

PrimeGrid: We staan 31e, project is alleen zinvol met Nvidia GPU.

RC5-72: We staan 2e, 1e plaats niet mogelijk. Alleen zinvol met GPU.

SETI@Home: We staan 30e, we kunnen wat plaatsen stijgen, slechts ondersteuning voor Nvidia GPU.

Edit: Wat veranderingen aangebracht, gereikt door FreezeXJ.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 321707 op 16-03-2011 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Theadalus schreef op maandag 07 maart 2011 @ 00:02:
[...]

Nou... zoals ik het lees moet de oplossing met de nieuwe versie van BOINC komen, welke nog niet vrijgegeven is?
hmm, zo kan je hem idd ook lezen. Ik begreep dat ze de server code hadden aangepast en zo een work around hadden gemaakt. Dat maakt het idd wel vrij irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
DPAD : draait aardig via Wine (15% powerverlies voor zover ik kan nagaan), maar idd, als we zo doorgaan komt die 1e plaats vanzelf, als Anandtech niet in de tegenaanval gaat.

LDC : Tja het zijn en blijven Belgen, maar we kunnen ze nu wel in 1 keer iets te doen geven ;)

MC.net : de 1e plaats lijkt me wat hoog gegrepen, 2e is wel heel goed mogelijk bij stampede.

PrimeGrid : ATi-optimalisatie laat inderdaad flink op zich wachten, da's jammer... Een GPU-project ipv CPU lijkt me niet zo'n probleem, dat geldt ook voor RC5

RC5 : die 1e plek kunnen we glad vergeten, zelfs daily #1 lijkt me onhaalbaar. Interne competitie wel heel goed mogelijk.
SETI: Sluit de helft van de GPUs uit, da's zuur, alhoewel ik wel AstroPulse op ATis zie, dus volgens mij is m'n info een beetje verouderd... Diving into it. Gevonden: SETI zelf doet niets met ATI, maar ze sturen je door naar AP. Oftewel nog steeds het oude liedje.

[ Voor 6% gewijzigd door FreezeXJ op 07-03-2011 13:25 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321707

Hier wat info over Astropulse en ATI:
http://lunatics.kwsn.net/...ed.msg23108.html#msg23108

Lijkt me dat het de WU wat versneld zoals bij Einstein@Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 08:58

CreX

Princess Leia: @(-_-)@

Mijn stem gaat naar Leiden Classical }:O

Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:59
Ik zou ook graag mee gaan doen aan dit soort projecten, en ga voor SETI@HOME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-04 15:41

itsalwaysme

Graast voor DB

Toch maar voor Malariacontrol.net, mits de servers het er gewoon doen. Meestal krijg ik er geen tot weinig WU's.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:26

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Ik ga ook voor Malariacontrol.net, Ik heb geen GPU's dus dan vallen er al snel wat projecten af, en via de front-page-post over MC tijdens serious request ben ik hier terecht gekomen, dus extra mooie reden. (draai tegenwoordig meestal WCG op battles met GP na ;) )

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Assuming dat LDC weer werkt onder Linux (al tijden niet geprobeerd...) stem ik op Leiden Classical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-04 08:50
Ik doe officieel niet mee, maar mocht de keuze op Primegrid vallen, dan ga ik daar uiteraard mijn plaats verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

Malariacontrol

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totalmind
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07-2022

Totalmind

Division Brabant

Mijn stem gaat naar Malariacontrol

[ Voor 3% gewijzigd door Totalmind op 09-03-2011 20:51 ]

http://www.divisionbrabant.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik ga voor Malariacontrol
Nog nooit aan meegedaan, dus een goed moment om er eens mee te beginnen :P

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennetje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-11-2024
Mijn stem: Malariacontrol
Heb alleen geen idee hoe dat BOINC ofzo moet werken, dus dat zal ik dan voor die tijd moeten uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Heel simpel eigenlijk
- Boinc client downloaden van http://boinc.berkeley.edu
- Project attachen (zie je wel op de knoppen ergens iets wat daar op lijkt)
- Malariacontrol.net opzoeken
- Eventueel account bij laten maken ofzo
- Afblijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSSF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-03 10:30

SSSF

BLAAT !!

Leiden Classical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 09:17

JohFraEl

Slainte!

* JohFraEl twijfelt nog tussen LC en MC :S

Winter | 1st T-net Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-02 20:47

grass460

[DPC] Division_Brabant

Yehea Stampede again

Ja zag zelf graag Seti@Home natuurlijk maar dat is mijn hoofd project. My vote goes to ............
Malariacontrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Weinig animo... kom op mensen, stemmen! :)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Laten we het maar wat meer aandacht geven :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:11

jeroenathome

Een regel tekst

Mijn keuze is voor Malaria control.

Dit project gebruik is als backup wanneer R@H weer eens problemen geeft. Gelukkig gaat het de laatste maand weer goed met R@H.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Malariacontrol.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293451

Anoniem: 269161 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:22:
Zolang RC5-72 (wetenschappelijk gezien zinloos, respectloos tegenover DPC) en PrimeGrid (zonder GPU heeft meedoen geen zin) het niet halen ben ik tevreden.
Ik doe nu OGR (-27) op de CPU en RC5-72 op de GPU. Als er een ander leuk GPU-project is, zonder BOINC-cliënt, wil ik dat best draaien in plaats van RC5-72. Ik ben het ermee eens dat RC5-72 wetenschappelijk weinig belang heeft, maar ook dat de koppeling tussen DNetc en Boinc op zijn zachts gezegd niet netjes is. Dus noem iets leuks voor de GPU (zonder noemenswaardige CPU-belasting en zonder BOINC), en ik wil met alle plezier overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
F@H ? Procexp laat bij mij geen cpu belasting zien.
Mijn 460's grazen daar naar hartelust maar we kunnen daar best nog wel wat power gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door MAB The Frisian op 15-03-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ-Cow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-03-2017
RC5-72

Anyone who uses the phrase "easy as taking candy from a baby" has never tried taking candy from a baby --- Robin Hood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Laatst online: 25-04 10:22
Malariacontrol

Lijkt me weer eens leuk om te stampeden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

Malariacontrol

ik zit vast aan boinc op linux. Ik ga echt geen andere client installeren op tig machines :z

[ Voor 69% gewijzigd door Bastiaan V op 15-03-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Score so far, zo gauw als ik kan tellen, de statscounter is het met me eens:
RC5 : 3
MC : 13
LDC : 7
Seti : 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

RC5-72 }:O }:O }:O

[ Voor 61% gewijzigd door Fanaat op 16-03-2011 12:01 ]

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
En daar staat momenteel niet al je power op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
*O* Stampede tijd *O*

Ik ga voor Malariacontrol

Binnen kort maar weer het een en ander wakker porren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145209

SETI@Home

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 145209 op 16-03-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:20
SandStar schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:16:
[...]

En daar staat momenteel niet al je power op?
Scherp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-02 20:47

grass460

[DPC] Division_Brabant

tik tak tik tak
nog 1 1/2 uur om te stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

jpiwf

licenced pepernootaddict

Leiden Classical

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:39
Leuk! Een stampede! Ik ga mijn koe weer in de wei zetten....

Hoewel ik Seti@home misschien wel een idee vind voor de GPU, ga ik toch voor een beter project in mijn ogen: Malaria Control.

[ Voor 11% gewijzigd door harydoo op 20-03-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 09:13
Tsja, Seti is al mijn hoofdproject, dus.
MC lijkt het te worden, maar jammer dat het zonder gpu is.

ik stem blanco, maar doe wel mee :)

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
Het is jammer dat het geen CPU support heeft, maar ik ga toch voor,

Malaria Control

Edit:
Tussenstand
Malariacontrol.net : 15 (48.39%)
Leiden Classical : 9 (29.03%)
BOINC Seti@Home : 4 (12.90%)
RC5-72 : 3 (9.68%)
DPAD : 0 (0.00%)
PrimeGrid : 0 (0.00%)
-----------------------------------
Total Votes : 31

[ Voor 65% gewijzigd door Suicyder op 21-03-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter

Het uitbrengen van een stem is sinds 00:00 deze ochtend niet meer mogelijk!

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
Ow, naja meedoen doe ik toch wel :P

Dank voor het bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
Misschien zinvol om te checken of ze daar in april wel voldoende wuutjes hebben om een Stampede aan te kunnen ? Is een "normal rate" voldoende ?
Een deel van DPC heeft begin vorig jaar een beetje gemalariaad (?) en dat was een veelvoud (iig 8x) van de huidige output.

[ Voor 29% gewijzigd door MAB The Frisian op 21-03-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 13:39
Dat wordt dus maar de helft van de totale processor power gebruiken zo te zien... De andere helft maar op WCG houden.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222991

O, stampede op Malaria, volgens mij moet ik mijn top 10 plek gaan verdedegen, zal volgende week eens wat om gaan zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 222991 op 21-03-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325566

Vandaag heb ik 2 }:O }:O zover gekregen om te gaan grazen voor malaria :*)
Gaat een leuke stampede worden denk ik 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 325566 op 21-03-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennetje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-11-2024
Kan aan mij liggen, maar ik vind het toch wel weinig reacties dit keer voor een stampede? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Dat is meer een 'trend' van de afgelopen paar jaar al: ieder jaar steeds minder reacties. We gaan vanuit de crew ook kijken wat we daaraan kunnen doen voor een volgende keer. Wellicht dat de hele opzet voor stampedes anders gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
bennetje schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:09:
Kan aan mij liggen, maar ik vind het toch wel weinig reacties dit keer voor een stampede? 8)7
Kan het ook zijn dat men liever op eigen project blijft grazen en er daarom minder animo is om te stemmen ?
Zelf had ik ook malaria of evt. een gpu project willen steunen maar gelet op het kleine aantal stemmen wachtte ik de uitslag maar af om daarna te besluiten of ik mee graas of "thuis" blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

MAB The Frisian schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:48:
[...]

Kan het ook zijn dat men liever op eigen project blijft grazen en er daarom minder animo is om te stemmen ?
Zelf had ik ook malaria of evt. een gpu project willen steunen maar gelet op het kleine aantal stemmen wachtte ik de uitslag maar af om daarna te besluiten of ik mee graas of "thuis" blijf.
Ook bij de verschillende projecten (statstopics) lijkt 't rustiger te zijn dan pak-m-beet twee jaar geleden. Ik heb geen idee of 't aantal views ook gedaald is, misschien dat iemand van de GoT-crew daar cijfers over heeft?

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253680

Ik denk dat het steeds beperktere aantal projecten dat overblijft, waarbij er dan ook voor wordt gekozen om een aantal te laten afvallen, een van de redenenen is. Voor degenen die nu de meeste stemmen kregen (Leiden/|Malaria) is het zelfs de vraag of we na de stampede, behalve een heleboel extra punten meer natuurlijk, uberhaupt een plekje omhoog gaan. Ik denk dat juist daarom de eerdere stampedes zo populair waren. De keuze was aanzienlijk groter , de kans dat een project een grote sprong in de ranking ging maken was groter, en dus wordt er meer gestemd (zeker als een van jouw favoriete projecten erbij zit). Eenmaal gestemd is het natuurlijk zo dat je mee ging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Anoniem: 253680 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:47:
Ik denk dat het steeds beperktere aantal projecten dat overblijft, waarbij er dan ook voor wordt gekozen om een aantal te laten afvallen, een van de redenenen is. Voor degenen die nu de meeste stemmen kregen (Leiden/|Malaria) is het zelfs de vraag of we na de stampede, behalve een heleboel extra punten meer natuurlijk, uberhaupt een plekje omhoog gaan. Ik denk dat juist daarom de eerdere stampedes zo populair waren. De keuze was aanzienlijk groter , de kans dat een project een grote sprong in de ranking ging maken was groter, en dus wordt er meer gestemd (zeker als een van jouw favoriete projecten erbij zit). Eenmaal gestemd is het natuurlijk zo dat je mee ging doen.
Maar dan nog kan ik niet verklaren waarom 't nu zo rustig is bij Rosetta. Ten tijde van de Rosetta-stampede was 't daar erg druk. Er had dan toch een hoop volk vee daar moeten blijven hangen?

Nu moet ik wel oppassen wat ik zeg, want ik heb al eens eerder onzin uitgekraamd...
APClll in "\[Rosetta@Home] hitparade van week 47" 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Topicstarter
Rosetta is alweer een paar jaar geleden stampede-doelwit geweest, ik denk dat dat effect nu al lang weg is. Daarnaast vind ik het (persoonlijk) een saai project geworden, waar we langzaam wegzakken, daily ver onder #10, maar goed. Ik wissel gewoon te vaak van project...

ERBrouwer: ik zou heel erg verbaasd zijn als we bij MC geen plek(ken) zouden stijgen... De 1e is wat lastig haalbaar, maar 2 of 3 is zeker mogelijk. Stampedes brengen nog altijd een interessante dosis power mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

FreezeXJ schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:28:
Rosetta is alweer een paar jaar geleden stampede-doelwit geweest, ik denk dat dat effect nu al lang weg is. Daarnaast vind ik het (persoonlijk) een saai project geworden, waar we langzaam wegzakken, daily ver onder #10, maar goed. Ik wissel gewoon te vaak van project...

ERBrouwer: ik zou heel erg verbaasd zijn als we bij MC geen plek(ken) zouden stijgen... De 1e is wat lastig haalbaar, maar 2 of 3 is zeker mogelijk. Stampedes brengen nog altijd een interessante dosis power mee.
Derde staan we sinds vandaag en voor de #2 plekken zullen we ongeveer 500k per dag moeten gaan doen, zal krap worden...

[ Voor 3% gewijzigd door Frentik op 25-03-2011 15:31 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Pagina: 1