Nee, over heel DPC (ongeveer heel DPC)
Anoniem: 74639
hmm en hoe wil je dat gaan doen? via dit forum? dan heb je maar een klein gedeelte denk ik zo... dus met z'n allen zal er al niet inzitten..X-G schreef op 20 juni 2003 @ 15:03:
Ik heb het niet alleen over 1 team, die heb je ook bij Ars (Team Flying Squad)
Nee, over heel DPC (ongeveer heel DPC)
en een hele hoop mensen willen dat nog geneens.. daarom denk ik dat we dat niet hebben
Als iedereen die op dit forum kwam op een project ging zitten voor een weekje zou dat erug veel schelen, echt waar.
Anoniem: 51521
Dat wil overigens niet zeggen dat ik er persoonlijk negatief tegenover sta. Ik zou best een weekje iets anders willen doen.
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
De rest die het nix vind, blijft dan lekker plakken.
Nog steeds iedereen blij toch ?
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Als iedereen blijft denken dat het niet te doen is, dan is het niet te doen.Mobster schreef op 20 June 2003 @ 15:16:
Het is gaunTlet en het is onhaalbaar. Dit onderwerp is in de afgelopen 4 jaar al zeker 10x aan bod gekomen....
Er zijn een aantal mensen die er wel geloof in hebben... misschien moeten er gewoon een gaunlet topic open blijven voor de mensen die het eens willen proberen.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Het gauntlet idee is wel cool, maar ik denk dat je eenvoudigweg niet genoeg mensen op de been krijgt om echt serieus _hard_ te knallen.
Wat je wel kunt proberen is een 'Flying Squad' op te richten, maar voordat dat echt zoden aan de dijk zet heb je echte firepower nodig. En dan heb ik het niet over 50-60-70 systemen, maar over minstens 100+. Je wil met je flying squad toch echt 'on top' staan gedurende die week, dus moet je ook serious CPU_time en firepower hebben.
In mijn team hebben we nu 25 of 26 systemen die meerekenen, al is het niet 24/7 (helaas), hiermee hebben we bij UD-Think ongeveer een kwart van de output van de nummer 1. Om mee te kunnen doen hebben we (denk ik) minstens 50 systemen nodig die 24/7 draaien, daar zijn we voorlopig nog niet
Bericht hierboven
- niet alle projecten op niet windows machines draaien. (aix/iris/sun/etc)
- niet alle projecten een proxy ondersteunen
- niet iedereen elke dag bij zijn/haar machines komt
- niet iedereen meer weet op welke machine wat staat
- niet iedereen zin heeft om elke week weer een installatie uit te voeren.
- etc.
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
Anoniem: 345
Maak een gauntlet-topic met EEN project om te proberen en zie hoeveel mensen mee willen doen. Lijkt me de ultieme test. Ik ben echter cynisch genoeg om te denken dat je misschien 5 man meekrijgt.
Zwervende teams of 'Flying Squad' waren er voorheen wel maar die zijn allemaal vastgeroest en uitgerekt over verschillende projecten...
[ Voor 12% gewijzigd door NBK op 20-06-2003 16:16 ]
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Anoniem: 77335
Of het haalbaar is is een ander verhaal
Maar eerdaags gaan we ook een crunch monster bouwen dus wie weet
zie topic veel cpu voor weinig
Het komt bij DPC alleen wat langzamer op gang
Anoniem: 345
Vind ik ook. Als je ziet hoever we inmiddels bij Folding achterlopen op de rest, daar zou een Team Switch meer dan welkom zijn. Ik denk echter dat men het gezeur "Kom hier helpen" "Nee hier!" zat is of zo.NBK schreef op 20 juni 2003 @ 16:14:Zwervende teams of 'Flying Squad' waren er voorheen wel maar die zijn allemaal vastgeroest en uitgerekt over verschillende projecten...
Als die keuze bewust is gemaakt is het lastig mensen ervan te overtuigen dat ze (tijdelijk of niet) met een ander project mee moeten doen. Wie bepaalt dan namelijk voor welk project het team de koeien buiten gooit.
Daarnaast lijkt het me ook gewoon minder leuk. Dan ben je meer bezig met de concurrentie met andere teams dan het daadwerkelijk betrokken zijn met het doel van je project.
ff kromme zin eruit gehaald
[ Voor 4% gewijzigd door JohnR op 20-06-2003 16:42 ]
/(bb|[^b]{2})/
Een gauntlet-team moet imo volgens een vast schema te werk gaan. Dus geen discussies over welk project nu weer aan de beurt is. Maandelijks een ander project lijkt me wel redelijk. (weekelijks vergt te veel organisatie en heeft maar weinig impact.)
Met 6 vooraf geselecteerde projecten kan je eens in het half jaar dan wat uitrichten. Juist omdat het roulatieschema vooraf bepaald is, verzand je niet in ellenlange discussies, welk project er nu weer opgepakt moet worden.
In principe hoef je ook niet 'per sé' onder één teamnaam te flushen, maar als groep dient er dan wel van project gewisseld te worden.
KWSN bewijst, dat deze aanpak kan werken. Momenteel zijn ze bijna allemaal overgestapt van G@H naar F@H, en na verloop van tijd schakelen ze weer terug.
M'n enige eis: een normale Nederlandse naam voor de fenomeen ipv 'Gaunlets' wat mij een heel veel mensen vrij weinig zegt....
[ Voor 72% gewijzigd door Heineken op 20-06-2003 17:15 ]
Anoniem: 26550
Heineken schreef op 20 June 2003 @ 17:14:
Overigens, ik doe mee!
M'n enige eis: een normale Nederlandse naam voor de fenomeen ipv 'Gaunlets' wat mij een heel veel mensen vrij weinig zegt....
Ik stel voor dan maar iets anders te verzinnen. Bestorming ofzo.Babylon English-Dutch
gauntlet
n. kaphandschoen, sport/werkhandschoen; het spitsroeden (moeten) lopen
De oude crew... helemaal zo slecht niet.
Ik wilde me even afzijdig houden van dit draadje.. maar ik wil toch even de juiste betekenis melden van het woord 'Gauntlet' zoals het hier gebruikt dient te worden.
Gauntlet
A challenge: throw down the gauntlet; take up the gauntlet.
Het is dus een volkomen logisch woord in deze betekenis, en een Nederlands alternatief bestaat voor zover ik weet niet. Het beste waar ik nu mee kan komen is "Uitdaging", maar persoonlijk heb ik het niet zo met Nederlandse vertalingen van Engelse krachttermen.
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
Trouwens. Megaflush is ook niet bepaald Nederlands. Behalve dan dat we het aan elkaar schrijven
Overigens blijf ik erbij dat het meer een bestorming van de stats is dan een uitdaging van/voor andere teams.
[ Voor 86% gewijzigd door DSmarty op 20-06-2003 19:39 ]
#StopBurningStuff
Ik wil best eens overleggen met mijn team of we ons in willen zetten voor een 'bestorming', ik zelf vind het wel leuk, maar eerst moeten we die Brabo's ff inpakken
Overigens zou ik wel al ver van te voren wat willen afspreken en wel het volgende:
- We bestormen alleen projecten waar DPC nog niet 1e staat (anders heeft het weinig nu niet?).
Ik zou toch graag een project als UD ook mee willen nemen hierin, ook al is er alleen een windows-client. Wellicht kunnen we dan de non-windows machines inzetten voor een van de andere projecten?
Bericht hierboven
Euh jullie doen geen THINK
[ Voor 76% gewijzigd door DSmarty op 20-06-2003 19:40 ]
Bericht hierboven
of meer natuurlijk maar 1 pc 24/7 moet kunnen
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 77335 op 20-06-2003 18:36 ]
Er zijn natuurlijk regels nodig en deze spreken mij wel aan:
1. We bestormen alleen projecten waar DPC nog niet 1e staat
2. Er wordt elke maand van project gewisseld
Natuurlijk staan ze ter discussië en zijn andere en aanvullende regels welkom.
Maar goed, we staan nu bij err.. 4 projecten #1 (Muon, RC5, OGR 24 en OGR 25) zullen we eerst de projecten helpen die weinig achterstand hebben en waar we #2 staan (D2OL, ECC2)? Of helpen we projecten waar we echt laag in de top staan?
Anoniem: 51521 schreef op 20 juni 2003 @ 18:39:
Lol. Ik heb maar een PC. En die draait niet eens 24/7. Maar ik doe evengoed wel mee.
Heee, wat doe jij op ons mooie forum
#StopBurningStuff
Na de vakantie ga ik mss ook wel switchen
Maar dat duurt dus nog wel een week of zeven.
En ja dat geldt dus ook voor betreffende subteam.
WgV --> OW wegens subteamreclame.
[ Voor 19% gewijzigd door DSmarty op 20-06-2003 19:42 ]
Het hoeven ook niet altijd dezelfden te zijn die er aan mee doen al gaat het op den duur misschien verslavend werken.
't Gaat er voornamelijk om om met een club een project te bestormen zodat je ineens een periode met veel betere stats krijgt.
Je ziet dit bij meer teams met succes toegepast worden. De witte hondjes bij SETI bijvoorbeeld, of KWSN, of ArsTechnica. Bij die laatste kom ik ook dikwijls op het forum, en je kan daar zien dat het een verbroederend effect heeft.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Bij de DPC kunnen verschillende subteams strijden tegen elkaar om de winnaar van de Gauntlet te worden. Als we dus een gauntlet voor ecc2 zouden organiseren zouden bijv. 8 teams zig kunnen opgeven. Iedereen kan een team joinen die hem wel aanspreekt. Tussen die teams zijn er dus ook weer stats.
Het leuke is dat teams die normaal nooit tegen elkaar strijden dat nu wel kunnen doen. Je hoeft niet je hele power over te zetten. Maar alleen een paar PC's waar je makkkelijk bij kan
Ik ben blij dat dit onderwerp naar voren komt
Wel verw8 ik weinig van de subteams. Zeker van dnet. Die zullen toch wel RC5 enzo blijven doen
Nee hoor we zijn nog altijd alive and kicking (ass)NBK schreef op 20 juni 2003 @ 16:14:
De meeste deelnemers bij DPC zijn geen die hard DPC'ers maar zijn meer gefoccussed op het project waarop ze binnen DPC mee doen, ik zou bv nooit RC5 meer gaan doen (RC5-64 vond ik nog wel interresant maar RC-72 vind ik totaal nutteloos. Begin dan alvast aan RC5-128 ofzo...). Daar komt nog bij dat DPC toch echt een verzameling van kleine thuis grazers is en die zijn heel lastig te organiseren. Dat blijkt wel uit de lage MF opkomst (bij seti was dat de laatste keer een man of 10a15 op 250 actieve leden). Een gaunlet lijkt mij dus gewoon onmogelijk/onhaalbaar...
Zwervende teams of 'Flying Squad' waren er voorheen wel maar die zijn allemaal vastgeroest en uitgerekt over verschillende projecten...
Ja het is heel leuk en gezelligAnoniem: 77335 schreef op 20 June 2003 @ 16:19:
Maar een reserve team dat snel kan reageren is misschien wel leuk?
Of het haalbaar is is een ander verhaal
Maar eerdaags gaan we ook een crunch monster bouwen dus wie weet
zie topic veel cpu voor weinig
Tja its hard to be popiAnoniem: 345 schreef op 20 June 2003 @ 16:32:
[...]
Vind ik ook. Als je ziet hoever we inmiddels bij Folding achterlopen op de rest, daar zou een Team Switch meer dan welkom zijn. Ik denk echter dat men het gezeur "Kom hier helpen" "Nee hier!" zat is of zo.
He concurentieFloris schreef op 20 June 2003 @ 17:57:
Zoals aangegeven vind ik het een leuk initiatief, op het moment ben ik met mijn teampje nog in een strijd verwikkeld met [DPC] Team Brabant in het UD-THINK project.
Ik wil best eens overleggen met mijn team of we ons in willen zetten voor een 'bestorming', ik zelf vind het wel leuk, maar eerst moeten we die Brabo's ff inpakken
Overigens zou ik wel al ver van te voren wat willen afspreken en wel het volgende:
- We bestormen alleen projecten waar DPC nog niet 1e staat (anders heeft het weinig nu niet?).
Ik zou toch graag een project als UD ook mee willen nemen hierin, ook al is er alleen een windows-client. Wellicht kunnen we dan de non-windows machines inzetten voor een van de andere projecten?
dus toch onder één naam dat doen danDukeBox schreef op 20 juni 2003 @ 19:44:
Nadeel van een GaunTlet, er komen een zooi inactieve users bij.. (als iedereen weer terug gaat naar zijn/haar vertrouwde project)
Als mijn teampje het ziet zitten kan het nog leuk worden jah.
Met name als mijn assimilatie die op handen is lukt: toch weer 15 systemen erbij
Bericht hierboven
Floris schreef op 20 juni 2003 @ 17:57:
Zoals aangegeven vind ik het een leuk initiatief, op het moment ben ik met mijn teampje nog in een strijd verwikkeld met [DPC] Team Brabant in het UD-THINK project.

We zullen zien wie hier ingepakt gaat worden
Verder ben ik zelf ook wel iemand die veel projecten uit probeert of helpt en krijg daarbij soms wel wat hulp van andere leden uit mijn team. De laatste tijd is ons teampje naast de standaard projecten zoals die van Dnet in andere kleinere projecten aanwezig waar DPC hulp kan gebruiken. M.a.w. wil ik dus best ook wat switchen maar blijf dat uiteraard wel doen onder onze eigen teamnaam
Opzich wel een goed idee maar een paar punten ben ik het niet mee eens. Dat van die subteams joinen werkt hetzelfde als fuseren en uiteindelijk vallen diverse kleine groepen onder 1 naam en hou je of bijna geen concurrentie meer over of mensen gaan klagen dat ze nix in te brengen hebben tegen de grote fuserende machten waardoor kleine groepen kansloos worden en afhaken.E-jey schreef op 20 juni 2003 @ 20:08:
Volgensmij doen ze bij Aars een gauntlet heel andersDaar hbb ze voor elk project een team. Als ze bij ecc2 een gauntlet organiseren dan gaan al die teams ecc2 doen. Je mag zelf kiezen welk team je joint. Dan worden er nieuwe statestieken gemaakt speciaal voor die Gauntlet. De gene die het hoogst staat is de winnaar van de gauntlet. Ik d8 dat dit het was.
Bij de DPC kunnen verschillende subteams strijden tegen elkaar om de winnaar van de Gauntlet te worden. Als we dus een gauntlet voor ecc2 zouden organiseren zouden bijv. 8 teams zig kunnen opgeven. Iedereen kan een team joinen die hem wel aanspreekt. Tussen die teams zijn er dus ook weer stats.
Het leuke is dat teams die normaal nooit tegen elkaar strijden dat nu wel kunnen doen. Je hoeft niet je hele power over te zetten. Maar alleen een paar PC's waar je makkkelijk bij kan![]()
Ik ben blij dat dit onderwerp naar voren komtIK zal ook zeker meedoen
![]()
Wel verw8 ik weinig van de subteams. Zeker van dnet. Die zullen toch wel RC5 enzo blijven doen
Overigens ook dik kansloos (wat een leuk woord zeg) is dat kleine subteams weinig succes nu kunnen maken. projecten als tsc en ogr24 staan gewoon dik weinig cpu power op waardoor kleine teams een start kunnen maken, leden kunnen trekken en zo langzaam een grote groep worden. Als er dukebox, tcf, ledz, brabo's enz langs komen en staan ze weer laag in de chartes (echter geldt dit niet voor D2OL bv omdat hier al veel teams meehelpen.
Wellicht dat dit (vnl. de 2e en 4e IMHO) het termgebruik wat beter verklaart?Gauntlet:
0.1 kaphandschoen => sport/werkhandschoen, lange dameshandschoen
0.2 spitsroeden => spervuur, vuurproef
3.1 fling/throw down the ~ iem. uitdagen; pick / take up the ~ de uitdaging aanvaarden
3.2 run the ~ spitsroeden (moeten) lopen
Persoonlijk vind ik het idee leuk, maar heb net als velen het idee dat men te "versnippert" is over de projecten.
Als er een vast ploegje is die het de moeite waard vind om iedere week DPC bij een ander project te steunen zou dat een leuk initiatief zijn, maar ik betwijfel of er genoeg mensen zijn die daar op een dergelijke actieve manier mee aan de slag zouden willen
hmmm misschien iets kort een week ,maar zou kunnenNegotiator schreef op 20 juni 2003 @ 23:51:
Even een stukje vandale alternatieve betekenissen tussendoor, misschien dat juist de alternatieven wat duidelijkheid scheppen over de term. Uit mijn van Dale Engels-Nederlands:
[...]
Wellicht dat dit (vnl. de 2e en 4e IMHO) het termgebruik wat beter verklaart?
Persoonlijk vind ik het idee leuk, maar heb net als velen het idee dat men te "versnippert" is over de projecten.
Als er een vast ploegje is die het de moeite waard vind om iedere week DPC bij een ander project te steunen zou dat een leuk initiatief zijn, maar ik betwijfel of er genoeg mensen zijn die daar op een dergelijke actieve manier mee aan de slag zouden willen

Afhankelijk van de grootte van 'het Gauntlet-team' kan een week te kort zijn, is die groep zo klein dat een week geen impact zou hebben zou je een maand kunnen blijven zitten... maar nogmaals; wat is de impact? Zoals ik het nu zie, zie ik gewoon weer een tweede team Switch ontstaan, alleen dan onder een andere naamAnoniem: 77335 schreef op 21 June 2003 @ 00:52:
[...]
hmmm misschien iets kort een week ,maar zou kunnen
Het hele idee is prima hoor, maar ik ben bang dat er hier binnen DPC gewoon teveel bijdehandjes rondlopen die geen zin hebben zich in de rondte te laten duwen, en misschien wel terecht
Ow, en ik moet ook nog even van het hart dat dit het zoveelste werftopic van X-G is... wanneer zie je nou eens in dat dit allemaal al eens gedaan is en dat de uitkomst ervan in 9.999 van de 10.000 gevallen toch negatief is...
Ga eens een keertje zelf wat opzetten, rui er wat mensen voor op en laat maar eens zien wat je kan ipv al je leuke ideetjes te spuiien...
Er is geen pijl op te trekken wanneer je OGR-24 of OGR-25 stubs krijgt van de proxy, dus dat gaat niet echt werken.MarkB schreef op 20 juni 2003 @ 17:35:
Misschien dat we een gaunTlet (Mobster spelling) kunnen organiseren tussen de 2 ogr-competities. Dat de mensen die nu allemaal ogr25 doen, tijdelijk overstappen naar Ogr24. Dan is Ogr24 veel sneller afgelopen zodat alle mensen die nu OGR24 dan mee kunnen helpen met OGR25...
Er zijn nog altijd een stel proxies met alleen ogr24. Dit zou dus wel kunnen, als iedereen van die OGR24 proxies fetcht (totdat zij natuurlijk door hun og24 buffers heen zijn)Remus schreef op 21 June 2003 @ 08:27:
[...]
Er is geen pijl op te trekken wanneer je OGR-24 of OGR-25 stubs krijgt van de proxy, dus dat gaat niet echt werken.
Deze plek is te koop.
oh,ok dat is ook weer waar.KeeZ schreef op 21 June 2003 @ 11:50:
Nou ik heb ook ff gevote, ik doe gewoon niet mee met een gauntlet... klaar, al mijn pctjes staan nu te stampen op 1 bepaald project, en veel van de pc's heb ik gewoon niet binnen handbereik... En vergeet niet, Ars heeft gewoon heel veel sysops die giga pc-parken hebben... wij moeten het overal wat weghalen...
Het gaat niet werken nee,zo te zien dus
Maar why moeilijk doen? Als er een Gauntlet - team komt gaat die gewoon Team Gauntlet heten?
we hbb toch al een Team SwitchX-G schreef op 21 June 2003 @ 12:55:
Hmmm. Blistimo, jammer dat je zo over mij denkt, maar dit is niet gestart als werftopic. Ik vroeg alleen waarom het hier niet mogelijk is.
Maar why moeilijk doen? Als er een Gauntlet - team komt gaat die gewoon Team Gauntlet heten?
Volgensmij weten veel mensen niet wat een gauntlet is. Tis niet om DPC te helpen maar om een onderlinge strijd te hbb tussen bepaalde Subteams. Bij aars gaat dat allemaal wat makkelijker omdat die voor elk project een team hbb
NL heeft maar enkele gigaparkjes.... En die zijn niet voor mij binnen handbereikAnoniem: 77335 schreef op 21 June 2003 @ 12:48:
[...]
oh,ok dat is ook weer waar.hebben wij niet ergens een universiteit met een gigapark,dan maken wij er
![]()
van.
Het gaat niet werken nee,zo te zien dus
Deze plek is te koop.
Euh no f*cking chance in hell dat ik met Switch mee ga doen, ze houden zich niet aan forumregels en er straalt een bepaalde arrogantie vanaf, dat trekt me totaaal niet.E-jey schreef op 21 June 2003 @ 13:03:
[...]
we hbb toch al een Team SwitchWaarom zog zo'n team
![]()
Volgensmij weten veel mensen niet wat een gauntlet is. Tis niet om DPC te helpen maar om een onderlinge strijd te hbb tussen bepaalde Subteams. Bij aars gaat dat allemaal wat makkelijker omdat die voor elk project een team hbb
Bericht hierboven
ik heb tegen gestemd omdat we dus al een team switch hebben, en iedereen is toch wel vrij om te doen wat hij/zij wilE-jey schreef op 21 juni 2003 @ 13:03:
[...]
we hbb toch al een Team SwitchWaarom zog zo'n team
![]()
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Gewoon, snel als gauntlet team bij n project naar binnen stormen, daar zorgen dat DPC roelt en dan weer na de volgende....
Ik vertaal het gauntletidee persoonlijk meer naar een vrijblijvende oproep aan iedereen om gedurende bijvoorbeeld een maand aan een bepaald project mee te doen. Onder je eigen (subteam)naam dus. En dan hoeft er dus ook niet iedere maand van project gewisseld te worden. Ars doet toch ook niet continu een gauntlet?
Floris schreef op 21 June 2003 @ 15:10:
[...]
Euh no f*cking chance in hell dat ik met Switch mee ga doen, ze houden zich niet aan forumregels en er straalt een bepaalde arrogantie vanaf, dat trekt me totaaal niet.
Welke forumregels?
Als wij een bepaalde arrogantie uitstralen dan spijt me dat zeer, maar wij zijn nu eenmaal de goeiste.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Cow_tipping schreef op 21 June 2003 @ 15:59:
[...]
![]()
Welke forumregels?
Als wij een bepaalde arrogantie uitstralen dan spijt me dat zeer, maar wij zijn nu eenmaal de goeiste.(als we bij sommigen de indruk hebben gewekt dat we een nobel doel hadden om DPC te helpen bij projecten waar het nodig is dan bied ik hierbij mijn excuses aan)

Waarom moet het perse een nieuw subteam worden? Het principe bij Ars is juist virtuele teams. Die bestaan dus niet in de project stats, maar alleen in de custom stats die speciaal voor die gauntlet worden gemaakt. Flushers A en B kunnen gewoon onder hun eigen naam blijven flushen, maar in de gauntlet stats flushen ze dan bv onder virtueel subteam XYZ.X-G schreef op 21 juni 2003 @ 15:54:
De bedoeling van dit team is puur om een project vlug te helpen om op #1 te komen (en misschien te houden als we in problemen bij n project komen) en niet om een grote subteam oorlog te ontketenen....
Gewoon, snel als gauntlet team bij n project naar binnen stormen, daar zorgen dat DPC roelt en dan weer na de volgende....
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Ik sta erop dat jij per direct je excuses gaat aanbieden!!Floris schreef op 21 June 2003 @ 15:10:
[...]
Euh no f*cking chance in hell dat ik met Switch mee ga doen, ze houden zich niet aan forumregels en er straalt een bepaalde arrogantie vanaf, dat trekt me totaaal niet.
Veel aantijgingen gaan gewoon langs me heen, maar oms on arrogant te noemen, en zeggen dat wij ons niet aan fora-regels houden, dat gaat me toch echte ver!!
We zijn gewoon een subteam net als alle andere, maar met een andere instelling, namelijk DPC helpen op plaatsen waar dat volgens de teamleden* nodig is.
De rest van de subteams strijden onderling voor een mooie positie, maar daarom is Switch anders, en switcht het dus.
Het switchen gaat trouwens niet zomaar, daar gaat een hoop tijd in zitten.
* Op het Switch-forum wordt een poll gemaakt waar alle Switchers kunnen stemmen. Als de poll zijn looptijd heeft bereikt gaan we naar het project waar het meest op is gevote!
LIEFFFFFFloris schreef op 21 June 2003 @ 15:10:
[...]

Onze ervaring is tot nu toe dat een week inderdaad erg kort is dat heb je namelijk al nodig om alle pc's goed over te krijgen. Wat ook een groot nadeel is dat je onderweg nogal wat leden verliest. Je zit maar relatief met een kleine harde kern die het allemaal voor zijn rekening neemt. Dit is in principe geen probleem zolang iedereen het maar naar zijn zin heeft.Blistimo schreef op 21 June 2003 @ 06:47:
[...]
Afhankelijk van de grootte van 'het Gauntlet-team' kan een week te kort zijn, is die groep zo klein dat een week geen impact zou hebben zou je een maand kunnen blijven zitten... maar nogmaals; wat is de impact? ....[/sup]
en ja wat die impact is:? beats me
we blijven meestal bij een project hangen totdat het onze keel weer uithangt of dat iemand een goede reden heeft om te switchen van project. Voorbeeld ervan is bijvoorbeeld de bliksem switch naar OGR-24 omdat dat toen snel over kon zijn en DPC nog niet op 1 stond.
Op een enkeling

Het is ook niet de bedoeling om echt leden te werfen maar meer om een leuke strijd met elkaar te hbb. Iedereen is ook vrij om aan de gauntlet mee te doen. Het kunnen elke keer anderen zijn.
Blistimo schreef op 21 juni 2003 @ 06:47:
[...]
Ow, en ik moet ook nog even van het hart dat dit het zoveelste werftopic van X-G is... wanneer zie je nou eens in dat dit allemaal al eens gedaan is en dat de uitkomst ervan in 9.999 van de 10.000 gevallen toch negatief is...
Ga eens een keertje zelf wat opzetten, rui er wat mensen voor op en laat maar eens zien wat je kan ipv al je leuke ideetjes te spuiien...
Als X-G zijn tijd besteed aan het assimileren van peeceetjes schieten we heel wat meer op dan al die nutteloze topics waarbij de search toch al uitkomst had geboden. Net terug van vakansie en nu al weer moe door X-G
Sorry hoor, maar hier moet ik effe op reageren.Als X-G zijn tijd besteed aan het assimileren van peeceetjes schieten we heel wat meer op dan al die nutteloze topics waarbij de search toch al uitkomst had geboden. Net terug van vakansie en nu al weer moe door X-G
Als eerste moet ik je gelijk geven, X-G heeft de MF-kroon in het openen van dit soort topics. Ik ben dan wel geen diehard DPC'ert, doe pas een jaar mee, maar het idee van een gauntlet trekt me wel aan.
Er wordt al een aantal dagen gesproken over een gauntlet (voor/bij ars) op ecc2, omdat ze bij ars heel duidelijk de kracht zien van een gauntlet. Volgens de stats halen we ars binnen 200 dagen in, maar toch worden ze nu al zenuwachtig. ars kent de dpc-kracht misschien wel als de beste.
Neem nu SOB, daar zijn we in korte tijd zo'n 15 plaatsen gestegen, ok dit is nu niet bepaald het grootste project, maar toch. Volgens de regels is het misschien geen gauntlet, maar het geeft wel duidelijk aan dat als we met z'n allen naar een bepaald project schuiven, we toch wel een geduchte tegenstander zijn voor de andere teams.
Een ander voorbeeld is OGR-24, is dit geen gauntlet? Volgens de DPCH van 19 januari stonden we op de achtste plaats met 4 miljoen achterstand op de nummer 1. Nu staan we eerste met bijna 7 miljoen voor op de nummer 2.
Wat ik hier mee wil zeggen; onderschat het principe van een gauntlet, of een DPC waardige kreet als; COWS STAMPEDE niet.
---- EINDE PREEK ---
Cruncht tegenwoordig meestal vault projects
Tuurlijk is team switch net zo statsgeil als de rest van ons, dat is volgens mij geen schande, maar ze zorgen keer op keer voor een behoorlijke stimulans op het project maar ze naar toe switchen.My schreef op 21 June 2003 @ 18:32:
[...] Veel gezegd, waar ik het mee eens ben.............
Naar mijn mening niets dan hulde voor team switch, ok. ze maken misschien soms wel is te veel reclame, ik zal geen namen noemen (zie een OW ergens op het forum), maar als ze puur voor hun eigen glorie gingen dan bleven ze wel bij 1 project,
Team Switch staat naar mijn mening voor het principe gauntlet in het klein.
--- EINDE PREEK 2 ---
@my EN @djklungel vooral zo doorgaan.....................
[ Voor 5% gewijzigd door DPCquatar op 22-06-2003 02:52 ]
Cruncht tegenwoordig meestal vault projects
Waar ik nou juist zo moe van word is dat er steeds wel leuke ideeen worden aangedragen, maar dat de uitvoering ervan maar aan anderen overgelaten wordt, omdat meneer naar eigen zeggen maar eens in de 2 weken op internet mag... Laat hem nou eerst eens een keertje zelf wat organiseren onder de mensen die hij kent, en post daar de resultaten van; als dat positief is hebben we meteen een draaiboek dat als leidraad voor een mogelijk idee voor heel DPC kan gelden. Zoals het tot nu ging was het X-G die een topic opent, een krachtterm lanceert ("Gauntlet!" "Reclamestunt!" "DPC in de krant!" enz.) en vervolgens zijn handen ervan af trekt. Nogmaals: laat nou eerst eens zien wat je kan voordat je dit soort dingen gaat lopen blaten. Dàn kunnen we praten...DPCquatar schreef op 22 June 2003 @ 02:37:
[...]
Als eerste moet ik je gelijk geven, X-G heeft de MF-kroon in het openen van dit soort topics. Ik ben dan wel geen diehard DPC'ert, doe pas een jaar mee, maar het idee van een gauntlet trekt me wel aan.
en geen persoonlijke het is bijstaan en meer niet
Een Soort mobiel melk team,geinig toch
En het stimuleert anderen ook om harder te gaan
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 77335 op 22-06-2003 11:23 ]
Simpel, DPC is er te groot voor.X-G schreef op 20 June 2003 @ 15:01:
Ok, we kennen het fenoneem allemaal van Ars, de Gaunlet, met z'n allen (van een Ars, tenminste, zoveel mogelijk) op een project springen en daar een weekje roelen en dan weer terug naar je vorige project.
Nu heb ik maar 1 vraag voor jullie:
Waarom gebeurd dit niet bij DPC?
Ik ken genoeg projecten die zo'n positieve impuls kunnen gebruiken!
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Onzin.Flapmo schreef op 22 June 2003 @ 12:16:
Simpel, DPC is er te groot voor.
Opzich is het een goed idee maar volgens mij moeten er nu toch echt concrette plannen komen. Als bv de personen/teams die mee willen doen netjes in een rij worden gezet en bv al gestemd wordt op welk project deze mensen willen helpen. Als ik het goed uit deze topic kan opmaken willen de volgende mensen wel meewerken:
X-G
MaartenP
Crack
Heineken
Stephan202
E-jey
Witlof
PowerCow
Ikzelf
Het team is nog niet zo groot en mensen die alsnog willen meedoen moeten dat zeggen. FF een poll voor welk project we moeten gaan helpen:
Poll: Welk project moeten we gaan helpen
• UD-Grid
• OGR24
• D2OL
• TSC
• Genome@Home
• Folding@Home
• Distributing Folding
• ECC2
• SETI@Home
• Seventeen or Bust
Ook een poll maken? Klik hier
Als niemand echt actie onderneemt dan doe ik dat wel. Het idee is in mijn ogen wel goed (heb ff een nachtje moeten slapen maar toch
Voor de duidelijkheid: het gaat om een subteam strijd en dus niet op 1 account (ala Team Switch) en om te zorgen dat een project waar we nog niet eerste staan toch eerste te worden. Je hoeft niet hele pc's af te staan maar als bv iedereen nou gewoon 1 pctje die hij binnen handbereik afstaat is dat ook al voldoende. Aan het huidige mensen aantal te zien zal de projecten switching per maand gaan + het soms teveel tijd kost om pc's over te zetten.
Persoonlijk stem ik op D2OL vanwege het goede doel en DPC kan hier wel een klein steuntje gebruiken.
Tuurlijk zullen we zo doorgaan ... maar My en ik zijn maar kleintjes in switch ... maar dat compenseren we weer met onze mondenDPCquatar schreef op 22 June 2003 @ 02:50:
[...]
@my EN @djklungel vooral zo doorgaan.....................
mij lijkt het wel grappig in elk geval. als er een vaste tijd voor wordt gezet hoe lang het gaat duren ect
(3pc's... xp2600/1024 + xp2200/768 + p500/384)
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Anoniem: 26550
Als er dan een begindatum wordt afgesproken, en vanaf dan een stats-tellertje mee gaat lopen met alle teams die meedoen - misschien dat je je ergens op kan geven als team of individu - dan kun je aan het eind van de rit een winnaar uitroepen... Maar ik denk dat je niet over een week zoiets moet doen, als je de grotere subteams wil kunnen laten switchen, dan zou je toch minstens een maand - zou nog langer kunnen wmb - als looptijd aan moeten houden.
Ik persoonlijk ben voor de gauntlets!
er is alleen 1 probleem. Wie gaat de stats maken. Ik probeer mezelf wel php aan te leren maar ik kan zeker nog geen stats makenAnoniem: 26550 schreef op 22 June 2003 @ 22:53:
Ik denk dat een Guantlet (wie verzint eens even een goeie naam, we moeten Ars niet te duidelijk laten blijken dat we hun idee gejat hebben) heel goed kan werken. Het moet dan inderdaad vrijblijvend zijn, en als subteams onder hun eigen naam flushen dan hoeft er geen nieuw team of zo iets vaags opgericht te worden.
Als er dan een begindatum wordt afgesproken, en vanaf dan een stats-tellertje mee gaat lopen met alle teams die meedoen - misschien dat je je ergens op kan geven als team of individu - dan kun je aan het eind van de rit een winnaar uitroepen... Maar ik denk dat je niet over een week zoiets moet doen, als je de grotere subteams wil kunnen laten switchen, dan zou je toch minstens een maand - zou nog langer kunnen wmb - als looptijd aan moeten houden.
Ik persoonlijk ben voor de gauntlets!

IMHO - DPC'ers zijn allemaal een beetje statsgeil - helaas zijn er projecten (waaronder Distributed Folding) waar het houden van subteams binnen een team niet geregistreerd worden en waar je dus als subsubteam niet je eigen resultaten kunt bekijken. Vallen deze projecten dan buiten het spectrum?Robkazoe schreef op 22 juni 2003 @ 13:19:
En vooral hele sterke argumenten![]()
Opzich is het een goed idee maar volgens mij moeten er nu toch echt concrette plannen komen.
----[8<]----
(prima) verhaal met poll en na al het geneuzel eindelijk een initiatief...
----[8<]----
Team Switch is een wisselteam dat ook binnen DF haar (zijn) diensten al bewezen heeft. Het lijkt me niet getuigen van saamhorigheid om een tweede, derde of vierde DPC team op te stellen dat tussen projecten gaat switchen omdat 'we' als DPC willen pieken op projecten waar 'we' niet bovenaan staan. Daarnaast heeft de gemiddelde DPC'er principes om mee te doen aan onderzoeksprojecten, het kraken van coderingen of nog andere redenen. En wil daarom niet aan andere projecten meedoen. Om deze in 1 team te verenigen lijkt onbegonnen werk (hulde aan diegene die het lukt).
Eigenlijk is het simpel. Wil Team Switch nieuwe leden accepteren en als officieus DPC team switch optreden of gaat iedereen die graag wil switchen een nieuw wisselteam oprichten en wordt het een wedstrijd om de meest originele alternatieve benaming kan verzinnen voor Team Switch??? Het lijkt me beter om één Wisselteam als officieel verlengstuk van DPC in te zetten bij projecten waar de leden van dat team behoefte aan of zin in hebben. Maar dan schuif ik de verantwoordelijkheid naar mensen die daar misschien helemaal geen zin in hebben...
PS - ik ben zelf geen Team Switcher (ik vind het principe geweldig maar vind het zelf te veel werk om te switchen), denk dat een groot wisselteam een leuk idee is, maar ik vind wel dat er dan 1 en geen 2, 3 of meer wisselteams moeten komen. (Alhoewel dat dan wel weer leuk is voor de onderlinge concurrentie, en waarschijnlijk leidt tot het inzetten van meer rekenkracht voor DPC
Never underestimate the power of stupid people in large groups...
Mijn stem heb je! Spijker op zijn kop
't Gaat er dan voornamelijk om dat je je output zet op een gekozen project en dat er dan speciale stats gemaakt worden voor de voortgang waarin je kunt zien hoe jij binnen de gauntlet presteert. Je blijft dus gewoon onder je eigen handle flushen. Er worden dus geen nieuwe subteams gemaakt.
gauntlets zijn vooral goed om de spirit een beetje hoog te houden. Zonder gauntlets blijven de users meestal lang vastgeroest staan op een bepaalde plek met een bepaalde output.
Door zo'n gauntlet begin je virtueel weer op 0 waardoor je weer moet en kunt vechten voor je plekkie. Net even die extra pc van die en die assimileren maakt dan gelijk een verschil terwijl dat nu pas op de echt lange termijn uitmaakt.
Wat betreft de periode, een week is echt te kort. Een gauntlet moet ongeveer een maand duren. Dan loont het tenminste de moeite om PC's over te schakelen en inderdaad meer te assimileren.
Wat de stats betreft, ik wil me wel opofferen om daar iets voor te bouwen. 'k Heb uiteindelijk toch bijna alle stats en het is meer een uitbreiding
"Stampede" lijkt me overigens een leuke DPC alias voor gauntlet. Het past beter bij ons
Bij een stampede zijn er geen verplichtingen. Alle users en subteams kunnen meedoen, met een gedeelte van hun power of echt full.
Dat maakt het iets totaal anders. Veel leuker ook voor DPC als geheel denk ik.
Anoniem: 28168
(maar dan met veel meer dan 2 subteams/members in 1 virtueel team, en ook meer virtuele teams dan 2).
Enneh 'stampede' is cool...
@Silk: Jou idee moet best mogelijk zijn echter zijn er nog niet zoveel grote subteams die zich hebben gemeld voor dit idee: op div. brabo's + gekke koeien zijn de enige. Voor de rest zijn er vooral losse users die een paar pc's beschikbaar stellen. Als er later meerdere grotere teams joinen zou dat best mogelijk zijn maar ik denk dat het nu wat lastiger zal worden.
@KoW: jij bent de beste: het zou mooi zijn als jij de stats zou willen verzorgen.
Overigens sluit de poll op 29 juni om 12 uur in de middag.
Als de uitslag overigens ECC2 is zal team insidegamer.nl ook meedoen aan de stampede. Wanneer gaan we beginnen met de stampede actie? 1 juli t/m 1 augustus of zal zo dan het effect weg blijven aangezien misschien mensen nog op vakantie willen en geen pc's aan laten staan?
D'r zijn alleen een paar projecten die niet kunnen sparen dus die kunnen dan niet mee doen.
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
En een aantal waar we niet mogen sparen (dnet).NBK schreef op 23 June 2003 @ 12:17:
D'r zijn alleen een paar projecten die niet kunnen sparen dus die kunnen dan niet mee doen.
Staem'pi:dRobkazoe schreef op 23 juni 2003 @ 11:47:
Stampede is een leuke naam maaruh: waar slaat het eigenlijk op en hoe moet ik het uitspreken: stamp - ede ofzo![]()
@Silk: Jou idee moet best mogelijk zijn echter zijn er nog niet zoveel grote subteams die zich hebben gemeld voor dit idee: op div. brabo's + gekke koeien zijn de enige. Voor de rest zijn er vooral losse users die een paar pc's beschikbaar stellen. Als er later meerdere grotere teams joinen zou dat best mogelijk zijn maar ik denk dat het nu wat lastiger zal worden.
@KoW: jij bent de beste: het zou mooi zijn als jij de stats zou willen verzorgen.
KoW
![]()
Overigens sluit de poll op 29 juni om 12 uur in de middag.
Als de uitslag overigens ECC2 is zal team insidegamer.nl ook meedoen aan de stampede. Wanneer gaan we beginnen met de stampede actie? 1 juli t/m 1 augustus of zal zo dan het effect weg blijven aangezien misschien mensen nog op vakantie willen en geen pc's aan laten staan?
Stampied dus
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Je denk toch niet dat wij met team Coldfusion willen samenwerken?Anoniem: 28168 schreef op 23 June 2003 @ 10:54:
Zoals KoW/Griz het voorstellen lijkt het me ook wel leuk, compleet andere (nieuwe) "stampedeteams" die nix met normale teams te maken hebben en ook alleen virtueel zijn. Bijvoorbeeld dat Crazy Cows samen met Division Brabant (ik noem maar iets) virtueel team A vormen en Team Coldfusion met Los Alcoholicos team B, en dan kijken wie de gauntlet wint.
(maar dan met veel meer dan 2 subteams/members in 1 virtueel team, en ook meer virtuele teams dan 2).
Enneh 'stampede' is cool...
Hoewel met Division Brabant die intelectuele eigendommen niet serieus neemt en zelfs subteamnamen afpakken, willen we al helemaal niet worden gekoppeld
Naah ff zonder gekheid (
Dit topic is gesloten.