DPC-stampede

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.834 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 23:08

Flapmo

and back is gigi!

Knappe man die dan een dikke 6000 man kan regelen om hun power massaal en tegelijk voor periode X over te zetten, waar X niet te groot is. Rekening gehouden met de niet altijd bereikbaarheid van sommige parken en de meningen van deze 6000 mensen over bepaalde projecten. Daarnaast mede dat niet alle 6000 leden ook dit forum lezen. Dat vergt een hoop organisatie. Een hele hoop. Maar ik wacht af, wat men niet probeert zal ook nooit lukken, misschien als het echt goed wordt uitgewerkt en niet lukraak ff "laten we dit of dat doen" dat het kan werken. Ik wacht af.

//edit niet bot bedoeld maar de leiding spreekt zichzelf tegen?
Je hoeft niet hele pc's af te staan maar als bv iedereen nou gewoon 1 pctje die hij binnen handbereik afstaat is dat ook al voldoende.
Aan het huidige mensen aantal te zien zal de projecten switching per maand gaan + het soms teveel tijd kost om pc's over te zetten.
? Moeten we nu onze parken switchen of alleen onze pc's binnen handbereik :?

Verder: goed dat je start Robkazoe, want het zag er niet naar uit dat X-G wat ging doen :X :X

[ Voor 48% gewijzigd door Flapmo op 23-06-2003 14:26 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Flapmo schreef op 23 June 2003 @ 14:20:
Knappe man die dan een dikke 6000 man kan regelen om hun power massaal en tegelijk voor periode X over te zetten, waar X niet te groot is. Rekening gehouden met de niet altijd bereikbaarheid van sommige parken en de meningen van deze 6000 mensen over bepaalde projecten. Daarnaast mede dat niet alle 6000 leden ook dit forum lezen. Dat vergt een hoop organisatie. Een hele hoop.
Ze hoeven toch ook niet alle 6000 mee te doen? Je kunt toch gewoon iets opzetten en wie mee doet, doet mee. Als het aanslaat worden het er vanzelf meer. Dat het in sommige gevallen niet haalbaar is om pc's te switchen, ligt niet aan met hoeveel man je bent. Dat heeft niets met organiseren te maken. Het is ook niet iets wat verplicht is voor iedereen ofzo. Je maakt gewoon een opzet van hoe en wat en dan maakt het geen zak uit of er nou 10 of 10.000 man aan meedoet.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Lol, de ideeen vliegen om me oren, heb nog school, maar ik lees strx ff alles precies door.
Wat ik nu heb gelezen -> er komt een gauntlet en we beginnen met ECC2?

Ok dan, let's start vanaf... 01-07-2003?
(Dan is de MF van XDC, laten we de maand erna hun aArs schoppen ;)!

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

ColdFusion schreef op 23 juni 2003 @ 14:28:
[...]

Ze hoeven toch ook niet alle 6000 mee te doen? Je kunt toch gewoon iets opzetten en wie mee doet, doet mee. Als het aanslaat worden het er vanzelf meer. Dat het in sommige gevallen niet haalbaar is om pc's te switchen, ligt niet aan met hoeveel man je bent. Dat heeft niets met organiseren te maken. Het is ook niet iets wat verplicht is voor iedereen ofzo. Je maakt gewoon een opzet van hoe en wat en dan maakt het geen zak uit of er nou 10 of 10.000 man aan meedoet.
Hm ik zat met me hoofd bij ARS. Ik dacht aan een gauntlet die ook verdomt veel inpact zou hebben. Dan heb ik het over massaal over de vijand heen beuken (eccp-109 idee). Maar als je idee was om klein te starten met Team Switch reloaded dan kan het idd wel op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

X-G schreef op 23 June 2003 @ 14:30:
Lol, de ideeen vliegen om me oren, heb nog school, maar ik lees strx ff alles precies door.

dude, je bent er nog lang niet. Niet zo vroegtijdig data pakken voordat iedereen begint zo :0. Ga eerst eens dat team opzetten, project vaststellen en parken switchen. Eventueel testen op een (aparte) proxy en de stats in elkaar draaien van de Gauntlet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28168

X-G schreef op 23 juni 2003 @ 14:30:

Lees eerst even alles door, want het slaat werkelijk waar weer helemaal nergens op wat je zegt.

Zullen we eerst wachten tot het concept een beetje uitgewerkt is, en dan wachten tot KoW de stampede-stats af heeft voordat je een datum gaat prikken om te beginnen?

En waar staat dat het ECC2 wordt? Wie heeft dat beslist? Die poll loopt nu welgeteld 25 uur, en er zijn nog maar 38 stemmen uitgebracht, niet echt representatief he?

zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flapmo schreef op 23 June 2003 @ 14:33:
[...]

Hm ik zat met me hoofd bij ARS. Ik dacht aan een gauntlet die ook verdomt veel inpact zou hebben. Dan heb ik het over massaal over de vijand heen beuken (eccp-109 idee). Maar als je idee was om klein te starten met Team Switch reloaded dan kan het idd wel op deze manier.
Het wordt vanzelf groot als het leuk is en er mensen enthousiast over worden :)

(en als de stats beetje goed zijn, maar dat is KoW wel toevertrouwd ;) )

[edit ]
Over je andere post, iedereen (members/subteams) mag zoveel op de stampede zetten als hij zelf wil, maar als je je stampede-team wil laten winnen zet je natuurlijk alles (of zo veel mogelijk) over :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 28168 op 23-06-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Hm, this might work. Jullie halen me langzaam over. Misschien dat dit beestje ook gaat switch0ren :). DWZ als de leiding fatsoenlijk wordt en niet a la X-G "ok laten we dit doen dan gaat het vast niet lukken maar ik denk van wel want we doen alles te snel zonder te regelen" stijl.

//edit
Is het jullie btw ooit wel eens opgevallen dat DPC-ers ook zonder zulke GAUNTLET dingen al snel switchen waar hulp nodig is? Ik weet nog dat ik zag dat OGR-24 bijna afliep en we nog exytra power nodig hadden. Ik zette ff 2 bakken op OGR-24 en zei in noizycows chat dat ik dat deed, meteen kwamen er nog wat NC-ers. En van heel DPC zag ik dit gebeuren. Iedereen ging snel even wat puntjes plukken van de proxy's en snel rekenen. We kwamen nummer 1..zonder organisatie, gewoon vanuit gevoel..

[ Voor 177% gewijzigd door Flapmo op 23-06-2003 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Flapmo schreef op 23 June 2003 @ 14:33:
Zoiets komt vanzelf als je het goed aanpakt. Je hoeft in feite maar weinig te organiseren. Je moet zorgen dat er:
1) Stats zijn, deze staan los van het daarwerkelijke project. D.w.z. dat met het begin van de stampede iedereen gewoon op 0 begint, ongeacht hun eventueel reeds aanwezige punten.
2) Subteams gevormd kunnen worden. Er moeten een aantal subteamnamen verzonnen worden, iedereen kan in principe elk subteam vrij joinen. Het is immers toch maar virtueel (subteam samenstelling geldt alleen voor de lopende stampede). Tevens zou het leuk zijn als je iets kunt verzinnen (regel) waardoor deze virtuele subteams aan elkaar gelijk zijn.
3) Een poll is waarbij voor een volgend project gekozen kan worden door iedereen.
4) Aan het begin van zo'n gauntlet een uitleg (FAQ) geven voor dat project en het doel.

En wie dan mee doet, doet mee. Dan maakt het dus in principe niet uit of het nou voor 10 of voor 10.000 mensen is. Het gaat om de opzet, die moet goed zijn. Als het aanslaat en succesvol blijkt, dan wordt de aantrekkingskracht ook groter (wat is er mooier om deel te nemen aan een waanzinnige stampede om zo de concurrenten te laten verbleken). Zoiets moet gewoon groeien en zal echt niet vanaf dag 1 al ontstaan.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

aha, as said above, you can count me in. Iemand moet starten om het balletje aan het rollen te krijgen 8)7

//edit
even eccp2 gestemt, vorige keer werd ik daar genept door ARS nu ff omdraaien >:)

[ Voor 31% gewijzigd door Flapmo op 23-06-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maybe kunnen we dan het begin van de eerste gauntletstampede samen laten vallen met een tweakers.net frontpage posting? Het is tenslotte iets volkomen "nieuws" en ook voor nieuwe leden is het leuk :). Dit wil ik dan wel op me nemen eventueel...

edit:

Demmm nou deed ik het weer fout, het is STAMPEDE, domme Silk 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 28168 op 23-06-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Hmmm...
Jullie hadden gelijk, ik was iets te snel :)! Maar goed, ik heb alles eens doorgelezen. Het gaat dus als volgt (verbeter me als het fout is :p)
1) Onder het mom Stampede gaan een paar (misschien nieuwe) teams zitten die a) tegen elkaar vechten en b) een project gaan roeleren?
2) We krijgen aparte Stampede stats (like the name b.t.w.)
3) Iedereen kan meedoen en mag zelf vrij het Stampede team kiezen.

Misschien wat leuke opties:
1) Een site?
2) Het logo, ik heb mijn design bak ff niet bij de hand (:() maar ik dacht aan iets wilds met in de letters allemaal van die hoefjes ;)

Dit is eigenlijk wat ik nog voor een ideeen heb.
We wachten tot alles is uitgewerkt en beginnen vanaf dan. Ik denk zelf ook wat jullie allemaal zeggen klopt, als er goede stats zijn, er een leuke kliek ontstaat en er een front-page posting komt we dit idee zeker gaan roelen.

B.T.W. excuses voor mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

X-G schreef op 23 juni 2003 @ 15:30:
Hmmm...
Jullie hadden gelijk, ik was iets te snel :)! Maar goed, ik heb alles eens doorgelezen. Het gaat dus als volgt (verbeter me als het fout is :p)
1) Onder het mom Stampede gaan een paar (misschien nieuwe) teams zitten die a) tegen elkaar vechten en b) een project gaan roeleren?
2) We krijgen aparte Stampede stats (like the name b.t.w.)
3) Iedereen kan meedoen en mag zelf vrij het Stampede team kiezen.

Misschien wat leuke opties:
1) Een site?
2) Het logo, ik heb mijn design bak ff niet bij de hand (:() maar ik dacht aan iets wilds met in de letters allemaal van die hoefjes ;)

Dit is eigenlijk wat ik nog voor een ideeen heb.
We wachten tot alles is uitgewerkt en beginnen vanaf dan. Ik denk zelf ook wat jullie allemaal zeggen klopt, als er goede stats zijn, er een leuke kliek ontstaat en er een front-page posting komt we dit idee zeker gaan roelen.

B.T.W. excuses voor mijn vorige post.
Bijna goed, als ik het goed begrijp bestaan die teams niet echt, maar alleen in de 'stampede-stats'. Iedereen heeft dus een echt account op de ECC2 site (die gebruikt wordt voor de DPCH), en dan krijg je er een virtueel account bij voor de stampede-stats.

De stampede-teams komen dus niet voor in de normale DPCH (voor zover ik het dan goed begrijp he :) )

Zo is het dus ook mogelijk dat Ledz Collective en Team BogoH in 1 stampede-team komen. Je produceert dus voor op je eigen account, en in de virtuele stats tellen ze alleen voor je stampede-team en komt je eigen naam niet meer voor.

Correct me if ik het fout heb...

[edit] Je maakt dus ook geen nieuwe account aan op de ECC2 site, je moet alleen in de stampede-stats aangeven dat jouw account bij een bepaald stampede-team hoort.

Als je hiervoor nog nooit ecc2 gedaan hebt moet je natuurlijk wel eerst een account aanmaken op de ECC2 site...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 28168 op 23-06-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Hoeft niet perse ECC2 te zijn natuurlijk, maar ik begrijp wat jullie bedoelen :)

B.T.W.
Nog wat regels die misschien voor de project keuze kunnen zijn? Zeg er wat van als je ertegen bent.
1) Geen projecten waar DPC al #1 staat, tenzij die plaats echt in het geding komt (binnenkort verliezen we de plek)
2) Geen projecten met uber zware Clients, of clients waarbij je perse 24:7 online moet zijn
3) Geen projecten met slechte/geen stats of brakke/zeer brakke clients/sites

Zeg er ff wat van als je deze regels ok vindt/niet ok vindt

[ Voor 75% gewijzigd door X-G op 23-06-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Goed, goed.. Ik zal mijn mond es open trekken.
Woei! Helemaal correct Silk.
Als je nog geen account had dien je er idd wel 1 aan te maken bij het verkozen project.
De stampede stats lopen volledig naast de bestaande "normale" stats.
Stampede stats worden dan ook bijgehouden in aparte stats op een aparte statspage (en liefst DPCH elke dag :P).

Op de Stampede page kun je aangeven bij welk Stampede team je, je wilt voegen.

De naam Stampede is overigens wel tof, alleen mis ik de "uitdaging" hier een beetje in. Stampede klinkt alsof de nadruk ligt op het massaal flushen op 1 project. Dit is uiteraard het idee achter een Gauntlet, maar bij een 'echte' Gauntlet gaat het net zo zeer om de strijd tussen de teams.

Normaal gesproken is het zo dat iemand een Gauntlet uitroept en dat verschillende teams dan een poging gaan wagen hem te winnen. Dit doen ze idd altijd door middel van een stuk of 5/6 virtuele subteams.

Maar aangezien het duidelijk is dat de meeste DPC'ers het vooral om het eerste gaat is Stampede helemaal geen slechte naam.

code:
1
2
3
4
stam·pede:
1) A sudden frenzied rush of panic-stricken animals. 
2) A sudden headlong rush or flight of a crowd of people. 
3) A mass impulsive action: a stampede of support for the candidate.

[ Voor 9% gewijzigd door Funcracker op 23-06-2003 15:54 ]

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 15:44

Hakke

voorlopig inactief

X-G schreef op 23 June 2003 @ 15:41:
Hoeft niet perse ECC2 te zijn natuurlijk, maar ik begrijp wat jullie bedoelen :)

B.T.W.
Nog wat regels die misschien voor de project keuze kunnen zijn? Zeg er wat van als je ertegen bent.
1) Geen projecten waar DPC al #1 staat, tenzij die plaats echt in het geding komt (binnenkort verliezen we de plek)
2) Geen projecten met uber zware Clients, of clients waarbij je perse 24:7 online moet zijn
3) Geen projecten met slechte/geen stats of brakke/zeer brakke clients/sites

Zeg er ff wat van als je deze regels ok vindt/niet ok vindt
Ik sluit me hier volledig bij aan.

Nog wel 1 vraagje: Kunnen er alleen subteams lid zijn van die virtuele teams of ook individulele flushers :?

BV: Moeten bv Los Alcoholicos en Division Brabant samengaan in 1 team of kunnen Hakke en ScorpionV in team Steun-Cows strijden tegen Witlof en Mobster in team Zeur-Cows?? >:)
Of is dit afhankelijk van het project of individueel flushen mogelijk is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 10:31
We kunnen 1 account maken voor de stampede maar ik denk dat lang niet iedereen dit wilt. Het lijkt me beter als iedereen gewoon onder zijn eigen naam flusht en zonodig ff een account aan maakt.

Over de 4 punten van ColdFusion:
1. KoW wilde eventueel de stats op zich nemen. Nogmaals _/-\o_ @ KoW!
2. Subteams moeten idd gemaakt kunnen worden maar het moet natuurlijk niet voor KoW een last worden dat hij elke ochtend 10x weer een team moet laten switchen. Mij lijkt het eerlijk als men 2 a 3 teams maximaal bij elkaar doet en dat het aantal mhz/ghz-en gemiddeld wel bij elkaar liggen. Niet dat bv team a 10 ghz 24/7 heeft en team b slechts 3 ghz 16/5.
3. http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/18122424 hier kan men stemmen op welk project we worden ingezet.
4. De FAQ wil ik opzich wel schrijven. Ik zal dan het idee achter de stampede uitleggen + details, waarom we project x gaan helpen en wat project x in houd met informatie over de client.

@Hakke:
Het lijkt me deels goed dat je teams kunt maken. Het verhoogt de samenwerking tussen DPC leden. Ook maken kleinere teams nu wat meer kans als deze bij een wat groter team worden geplaatst. Tuurlijk mag je ook in je eentje gaan flushen maar dan maak je wel minder kans tegen de grote virtuele teams (tenzij je Fonz, Stappel_ of DukeBox heet :P).

[ Voor 17% gewijzigd door Robkazoe op 23-06-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

nou zoals ik het allemaal lees begint het toch al aardig vorm te krijgen, ik zou persoonlijk wel voor een aantal teams stuk of 6 ?? zijn die het in elk project tegen elkaar gaan opnemen of iets dergelijks. maar dan zouden idd die teams wel redelijk gelijk moeten zijn anders is de lol er redelijk snel af. maar daar zit wel een probleem:

hoe gaat dit dan gebeuren, mensen moeten toch zelf kunnen uitmaken welk teams ze joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
MaartenP schreef op 23 June 2003 @ 16:05:
nou zoals ik het allemaal lees begint het toch al aardig vorm te krijgen, ik zou persoonlijk wel voor een aantal teams stuk of 6 ?? zijn die het in elk project tegen elkaar gaan opnemen of iets dergelijks. maar dan zouden idd die teams wel redelijk gelijk moeten zijn anders is de lol er redelijk snel af. maar daar zit wel een probleem:

hoe gaat dit dan gebeuren, mensen moeten toch zelf kunnen uitmaken welk teams ze joinen?
Het viel mij ook op dat alles nu opeens best snel gaat en dat het vorm begint te krijgen. Nu het vorm begint te krijgen zie je overigens ook meteen de intresse groeien.

Over dat teams gedoe:
Het is inderdaad natuurlijk leuk om met subteams samen te werken en ze zelf uit te kiezen maar de teams moeten natuurlijk niet scheef verdeeld worden.

Daarom lijkt het me verstandig om een paar dagen van te voren iedereen die mee willen doen zich ff meld, meteen zegt hoeveel mhz-en hij per dag beschikbaar heeft en voor hoeveel uur per dag. Als er subteams gevormd zijn moeten deze asap ff een leuke naam verzinnen. Deze gegevens zal KoW neem ik aan ook nodig hebben voor de stats om zo subteams te maken en zo eventueel teamnamen door te voeren.

Overigens moet er wel een goede naam verzonnen worden. Er zijn vast heir een paar latijnisten of mensen die wat met grieks hebben die een mooie naam kunnen verzinnen die natuurlijk ook een goede betekenis heeft voor dit idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Kijk nu begint het ergens op te lijken. Vlak voor zo'n gauntlet (stampede) zal er vast en zeker flink ge-taunt worden :).

//edit
X-G je regels bevallen me wel prima al is je laatste iets te subjectief, wie bepaald wat brak is? Waar dpc #1 staat is statisch en een feit, niet aan te twijfelen, maar client=brak is iets persoonlijks.

[ Voor 100% gewijzigd door Flapmo op 23-06-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robkazoe schreef op 23 June 2003 @ 16:00:
2. Subteams moeten idd gemaakt kunnen worden maar het moet natuurlijk niet voor KoW een last worden dat hij elke ochtend 10x weer een team moet laten switchen. Mij lijkt het eerlijk als men 2 a 3 teams maximaal bij elkaar doet en dat het aantal mhz/ghz-en gemiddeld wel bij elkaar liggen. Niet dat bv team a 10 ghz 24/7 heeft en team b slechts 3 ghz 16/5.
4. De FAQ wil ik opzich wel schrijven. Ik zal dan het idee achter de stampede uitleggen + details, waarom we project x gaan helpen en wat project x in houd met informatie over de client.

@Hakke:
Het lijkt me deels goed dat je teams kunt maken. Het verhoogt de samenwerking tussen DPC leden. Ook maken kleinere teams nu wat meer kans als deze bij een wat groter team worden geplaatst. Tuurlijk mag je ook in je eentje gaan flushen maar dan maak je wel minder kans tegen de grote virtuele teams (tenzij je Fonz, Stappel_ of DukeBox heet :P).
MaartenP schreef op 23 June 2003 @ 16:05:

Komt wel goed, moet je geen regels voor maken denk ik, wijst zich vanzelf. Als er bijvoorbeeld 3 teams zijn, dan ga je toch meestal niet de daily #1 joinen, da's niet leuk voor de competitie :P

Lijkt me eigenlijk HELEMAAL geen goed idee als mensen WORDEN ingedeeld, het gaat om de lol, niet om de regels. En komt allemaal vanzelf wel goed.
Robkazoe schreef op 23 June 2003 @ 16:12:
[...]

...

Over dat teams gedoe:
Het is inderdaad natuurlijk leuk om met subteams samen te werken en ze zelf uit te kiezen maar de teams moeten natuurlijk niet scheef verdeeld worden.

Daarom lijkt het me verstandig om een paar dagen van te voren iedereen die mee willen doen zich ff meld, meteen zegt hoeveel mhz-en hij per dag beschikbaar heeft en voor hoeveel uur per dag. Als er subteams gevormd zijn moeten deze asap ff een leuke naam verzinnen. Deze gegevens zal KoW neem ik aan ook nodig hebben voor de stats om zo subteams te maken en zo eventueel teamnamen door te voeren.
Lijkt mij dus ECHT een HEEL slecht idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51521

Ik weet dat ik nu wel wat verlang van de persoon die dit evt. gaat bouwen (ws dus Kow), maar zo zie ik het voor me:

Je maakt een speciale Stampede site. Ieder subteam en user kan daar een account aan maken. In dat account kun je een lijst opgeven met drie kolommen en een onbeperkt aantal rijen:
code:
1
2
aantal computers van dit type - aantal mhz - gemiddelde tijd per dag.
1                               933           10

Dan kun je kiezen uit een lijst van virtuele teams. Je geeft gewoon een top-3 op.
Verder moet er natuurlijk de mogelijkheid zijn om te zeggen dat je niet met de aankomende stampede meedoet (dit ivm het recyclen van de website).

Als de stampede begint berekent het script voor iedere user en subteam zijn slagkracht en deelt die user vervolgens daarmee rekening houdend (en met het voorkeurslijstje) in bij een subteam.

Verder kun je dan nog een poll in die site integreren om het project voor de volgende stampede te bepalen.

'Helaas' ga ik over 2 dagen voor 6 weken richting Frankrijk, dus ik kan niet helpen. Anders had ik dat zeker willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51521 schreef op 23 June 2003 @ 16:27:
Ik weet dat ik nu wel wat verlang van de persoon die dit evt. gaat bouwen (ws dus Kow), maar zo zie ik het voor me:

Je maakt een speciale Stampede site. Ieder subteam en user kan daar een account aan maken. In dat account kun je een lijst opgeven met drie kolommen en een onbeperkt aantal rijen:
code:
1
2
aantal computers van dit type - aantal mhz - gemiddelde tijd per dag.
1                               933           10

Dan kun je kiezen uit een lijst van virtuele teams. Je geeft gewoon een top-3 op.
Verder moet er natuurlijk de mogelijkheid zijn om te zeggen dat je niet met de aankomende stampede meedoet (dit ivm het recyclen van de website).

Als de stampede begint berekent het script voor iedere user en subteam zijn slagkracht en deelt die user vervolgens daarmee rekening houdend (en met het voorkeurslijstje) in bij een subteam.

Verder kun je dan nog een poll in die site integreren om het project voor de volgende stampede te bepalen.

'Helaas' ga ik over 2 dagen voor 6 weken richting Frankrijk, dus ik kan niet helpen. Anders had ik dat zeker willen doen.
Als het zo gebeurt dan denk ik dat heel veel mensen niet meedoen, wij in ieder geval niet. Nogmaals, het wijst zich echt vanzelf wel hoor, echt niet iedereen gaat in hetzelfde team zitten. Iedereen moet vrij kunnen kiezen welk team ze joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28168 schreef op 23 June 2003 @ 16:30:
[...]
Als het zo gebeurt dan denk ik dat heel veel mensen niet meedoen, wij in ieder geval niet. Nogmaals, het wijst zich echt vanzelf wel hoor, echt niet iedereen gaat in hetzelfde team zitten. Iedereen moet vrij kunnen kiezen welk team ze joinen.
Vrije keus is altijd het beste. En ik hoop ook dat dat goed terecht komt. Ik denk dan alleen even terug aan die tijd dat je nog teams maakte op het voetbalveldje in de buurt. Dat ging vaak ook niet eerlijk :p
Wellicht dat ik met het bovenstaande idee geen probleem heb omdat ik niet in een subteam zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenP

MaartenP

Heb ik niet

probleem als je subteams precies laat samenstellen naar Mhz ect, dat er niet veel strijd zal zijn. iedereen doet dan immers ongeveer hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Je moet het niet proberen te reguleren. Gewoon de teams hun gang laten gaan. Als de teams niet eerlijk verdeeld zijn, dan gaan er vanzelf users over, want de competitie maakt het leuk.

Wat betreft de stabiliteit van de clients: gewoon even inventariseren welke client van welk project op dit moment NIET voldoet. Ik kan me niet voorstellen dat er meerdere clients ongeschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Volgensmij moeten we het gewoon lekker laten gaan. KLeine users verenigen zigzelf toch wel.
En subteam joinen toch als een subteam :)

Welke teams zouden er eigenlijk mee willen doen? Hoe denken TCF,BVD,elteor-borislavj enz.. erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Laten we anders dat vrije teamkeuze houden echter vind ik het wel leuk als 2 teams samen onder 1 naam gaan vechten. Laten we dan nix met het aantal mhz-en doen en dus gewoon op gevoel een partner team (intiem :P) kiezen en dat er dan ongeveer een stuk of 6 teams ontstaan. 2 teams lijkt mij te weinig concurrentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2023
Een vraagje wat bij mij nu opkomt is of er bij zulke stampedes teamreclame/werving zal worden toegestaan. Dit is op het moment zeer ongewenst, maar lijkt me bij een stampede wel een leuke manier om de output omhoog te krijgen. Lijkt me trouwens ook voor de minder bekende mensen hier een mooie manier om een team te kiezen, anders dan alleen op de naam, of die paar chrunchers die je vaker ziet posten, apart reclame draadje maken bijvoorbeeld

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

charops28 schreef op 23 June 2003 @ 17:14:
Een vraagje wat bij mij nu opkomt is of er bij zulke stampedes teamreclame/werving zal worden toegestaan. Dit is op het moment zeer ongewenst, maar lijkt me bij een stampede wel een leuke manier om de output omhoog te krijgen. Lijkt me trouwens ook voor de minder bekende mensen hier een mooie manier om een team te kiezen, anders dan alleen op de naam, of die paar chrunchers die je vaker ziet posten, apart reclame draadje maken bijvoorbeeld
Aangezien het toch om virtuele teams gaat moet reclame maken geen probleem zijn... Het moet nauurlijk niet zo zijn dat er dagelijks 37 reclamedraadjes gestart worden, maar een taunt hier en daar in de statsdraad moet kunnen :)
E-jey schreef op 23 June 2003 @ 16:38:
Volgensmij moeten we het gewoon lekker laten gaan. Kleine users verenigen zichzelf toch wel.
En subteam joinen toch als een subteam :)
Of misschien vind je het nu juist voor een keertje wel leuk om tegen je teamgenoten te strijden.. :) Ik denk dat er binnen subteams ook wel tegenstellingen bestaan in de teamkeuze, lekker stimuleren dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Blistimo op 23-06-2003 17:35 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Ik lees rare dingen hier :)
Even mijn view:

a) Je wordt niet ingedeeld in een team
Wel kan het wenselijk zijn een super team dicht te gooien op het moment dat hij duidelijk meer kracht bezit dan enig ander team, maar dit zal in de praktijk erg lastig te zien zijn.

b) teams worden niet van te voren gemaakt, het is eerder onderdeel van het "spel" om met 'bevriende' subteams of individuen een team te joinen of te beginnen.. Wel zou het misschien handig zijn om het aantal teams te limiteren tot 6 bijvoorbeeld. Anders zouden veel subteams op zichzelf of met z'n 2'en gaan crunchen, terwijl het eerder onderdeel van de lol is om dat niet te doen.

c) Het is net zo goed voor subteams als individuen mogelijk om zich bij een team te voegen. Nogmaals: de stats engine zal zo werken dat hij de gebruikers die zich bij Team A hebben aangemeld er zelf uitpikt en zo het totaal daily en overall van de teams uit kan rekenen.
Dit is niets moelijks en er moet vooral dus niet moeilijk over nagedacht worden :P

Verder wat standaard Gauntlet regels (die hier dus ook goed zouden werken):

1) Teams kunnen niet meer uitgebreid worden als de Gauntlet is begonnen.
2) Iedere persoon dient zijn buffers voor het betreffende project te flushen voor aanvang van de Gauntlet, of in ieder geval niet te flushen tijdens de periode dat de Gauntlet duurt.
2b) Om dit enigzins te controleren is het niet gewenst te sparen tijdens de Gauntlet voor een mini MF ofzo.
3) Het winnende team is het team dat op de einddatum de meeste resultaten heeft ingeleverd.

Tot slot: een Gauntlet duurt gemiddeld zo rond een maand.

Mijn 2 centen

[ Voor 7% gewijzigd door Funcracker op 23-06-2003 17:50 ]

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Funcracker schreef op 23 June 2003 @ 17:48:
a) Denk niet dat dit nodig is, verwacht dat zelfregulering een hoop oplost, en anders vind ik persoonlijk "so be it, dan wint dat team de stampede :) ".

b) Helemaal mee eens :)

c) Eens :)

Dit is niets moelijks en er moet vooral dus niet moeilijk over nagedacht worden :P
Heel erg eens :)

Verder wat standaard Gauntletstampede regels (die hier dus ook goed zouden werken):

1) Teams kunnen niet meer uitgebreid worden als de Gauntletstampede is begonnen.
Niet? Dat lijkt me nou juist het leuke aan een "stampede" eigenlijk :{

2)
2b) Allemaal helemaal mee eens :)
3)

Tot slot: een Gauntlet duurt gemiddeld zo rond een maand.

Mijn 2 centen
Paar van mijn reacties in de quote ^ :)

Op zich ben ik het dus best wel met je eens, maar het leuke leek mij dus dat tijdens de stampede steeds meer koeien mee gingen doen, en dus gewoon een team kunnen joinen...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 28168 op 23-06-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Anoniem: 28168 schreef op 23 juni 2003 @ 18:16:
[...]

Paar van mijn reacties in de quote ^ :)

Op zich ben ik het dus best wel met je eens, maar het leuke leek mij dus dat tijdens de stampede steeds meer koeien mee gingen doen, en dus gewoon een team kunnen joinen...
:)
Dat ik overal gauntlet schreef, komt omdat ik die regels gebruikte :)
De Ars Technica regels dus.
Om je tevreden te houden beschouw ik dit ook maar even als toekomstige Stampede regels :)

Even wat duidelijker:

Begrippen:
Team: Virtueel team, bestaat enkel gedurende de duratie van de Stampede
Subteam: DPC subteams maar ook individuen (omt even makkelijk voor mezelf te houden)

a) Een Team mag niet worden uitgebreid als de Stampede begonnen is.
Er mogen dus geen subteams meer bijkomen bij een reeds bestaand team.

b) Subteams mogen zoals normaal wel degelijk CPU's en mensen assimileren

c) Nieuwe Teams mogen wel meedoen. Ze moeten een inhaalrace beginnen, dus dat is geen probleem. Voor deze teams moet een bepaalde tijdsduur in acht worden genomen waarin subteams evt dit nieuwe team kunnen joinen.

Dit is dus om de strijd eerlijk te houden.
Meestal is er enige tijd waarin teams gevormd worden (minstens een week) waarna de strijd losbarst.

Als er daarna opeens nog wat subteams een bepaald team kiezen zal de balans misschien opeens die kant op doorslaan en dat zouden de deelnemers niet kunnen waarderen. Iedereen hoopt tenslotte te winnen met zijn team, en verwachtte aan het begin ook dat ze daar een goede kans voor hadden.

edit:
hier stond achterhaalde info :P

[ Voor 11% gewijzigd door Funcracker op 23-06-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, zo...

Mjah zit wat in, maar aan andere kant leek me dat ook wel leuk, dat een team dat gedurende de stampede heel de tijd daily 3e staat ineens versterking krijgt van een subteam waardoor ze daily 1e staan, waarna iemand weer de voormalige #1 joined, waardoor die weer daily 1e staan, enz, enz, om het groei-effect te stimuleren...

Het mooie effect leek mij dat er dus de hele tijd members (dit kunnen dus subteams en individuen zijn) bij komen om een doorslag te geven aan de stats..

You snap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik het hier met Silk_dude eens ben. Dat zal de competitie waarschijnlijk behoorlijk vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Anoniem: 28168 schreef op 23 June 2003 @ 19:04:
Hmmm, zo...

Mjah zit wat in, maar aan andere kant leek me dat ook wel leuk, dat een team dat gedurende de stampede heel de tijd daily 3e staat ineens versterking krijgt van een subteam waardoor ze daily 1e staan, waarna iemand weer de voormalige #1 joined, waardoor die weer daily 1e staan, enz, enz, om het groei-effect te stimuleren...

Het mooie effect leek mij dat er dus de hele tijd members (dit kunnen dus subteams en individuen zijn) bij komen om een doorslag te geven aan de stats..

You snap?
* Funcracker snap..

Dat zou ook mogelijk zijn zolang je maar als regel stelt dat je niet het #1 team kunt joinen..
Bij Ars (ja ik blijf ze erbij halen) werkt dit ongeveer ook zo.
Na een week kun je ervan uitgaan dat er weinig meer zal veranderen (hoewel dat erg verschilt), dus zou je idd best een subteam toe kunnen voegen aan een team dat niet #1 staat.
Aan de andere kant is het dan misschien wel wat sneu als het #1 team daardoor zakt..

Nogmaals: Aan het begin zijn ongeveer gelijkwaardige teams gemaakt.. Niet iedereen zal het daardoor even leuk vinden als ze hun plek verliezen doordat een nieuwkomer een bestaand team is gejoined..

Of dit zo zal zijn verschilt per persoon, dus het zou goed zijn als meerdere mensen hun gedachten hier even over laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

*terg*
dat was de reply knop

[ Voor 96% gewijzigd door Funcracker op 23-06-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenP

MaartenP

Heb ik niet

Is het niet iets om het hele systeem van ARS te volgen, of kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Mischien is het leuk om een Team_OGR, Team_RC5, Team_D2Ol enz..
Zoiets doen ze ook bij ars. Dan zou je denken dat Team_RC5 het grootste word maar ik denk dat dat wel meevalt.

Anders geven we het gewoon een andere naam. Dat 6 personen de taak krijgen om een team te starten en iedereen een van die teams kan joinen. En de leiders verzinnen ook met het team een naam oid Tis maar een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
@Funcracker:
Dat zijn de regels van Team Ars. Misschien kunnen we hun plan iets aanpassen en het concept erachter verbeteren.

Wat Team Ars doet brengt wel wat meer tactiek om de hoek dan als je gewoon start en teams laat toevoegen bij een virtueel subteam. Echter brengt dat laatste wel meer concurrentie op maar vaak is het alleen van: hey TCF: kom join ons team en wordt er qua assimilatie weinig gedaan. Daarom denk ik dat het idee achter ARS beter is.

Dat van die 6 personen is wel grappig maar dan is het meer iets als: wie kan het beste subteams overhalen om aan een virtueel team mee te doen en gok ik dat hier ook weinig aan assimilatie gebeurd. Het is opzich helemaal geen slecht idee maar ik gok dat het minder zal werken dan een gauntlet.

Ik denk dat we het beste voorlopig even bij de gedachtegang van ARS moeten blijven om te testen. Als het goed uitwerkt kunnen we natuurlijk aan het plan gaan bewerken.

Dus nogmaals de regels:
1. Van te voren wordt er een project uitgekozen en FAQ gemaakt.
2. Virtuele subteams worden er gemaakt inclusief naam.
3. Stempede gaat van start. Assimilatie is toegestaan, subteams kunnen pas weer joinen bij volgende Stempede.
4. Iedereen begint met 0 en wie eerste staat in de eindstats wordt als winnaar uitgeroepen.
Correct me if i'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Robkazoe schreef op 23 June 2003 @ 21:10:
@Funcracker:
Dat zijn de regels van Team Ars. Misschien kunnen we hun plan iets aanpassen en het concept erachter verbeteren.

Wat Team Ars doet brengt wel wat meer tactiek om de hoek dan als je gewoon start en teams laat toevoegen bij een virtueel subteam. Echter brengt dat laatste wel meer concurrentie op maar vaak is het alleen van: hey TCF: kom join ons team en wordt er qua assimilatie weinig gedaan. Daarom denk ik dat het idee achter ARS beter is.

Dat van die 6 personen is wel grappig maar dan is het meer iets als: wie kan het beste subteams overhalen om aan een virtueel team mee te doen en gok ik dat hier ook weinig aan assimilatie gebeurd. Het is opzich helemaal geen slecht idee maar ik gok dat het minder zal werken dan een gauntlet.

Ik denk dat we het beste voorlopig even bij de gedachtegang van ARS moeten blijven om te testen. Als het goed uitwerkt kunnen we natuurlijk aan het plan gaan bewerken.

Dus nogmaals de regels:
1. Van te voren wordt er een project uitgekozen en FAQ gemaakt.
2. Virtuele subteams worden er gemaakt inclusief naam.
3. Stempede gaat van start. Assimilatie is toegestaan, subteams kunnen pas weer joinen bij volgende Stempede.
4. Iedereen begint met 0 en wie eerste staat in de eindstats wordt als winnaar uitgeroepen.
Correct me if i'm wrong...
dat van die 6 mensen was alleen een idee om de virtuele teams te maken. Alleeen eenmalig en die teams kunnen bij de volgende stampede ook gebruikt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik in de verhalen lees zijn er slechts verschillen in details. Ik stel het volgende voor:

De stats-engine wordt gemaakt door KoW, een project wordt gekozen (de poll in deze thread lijkt me geschikt daarvoor), en een startdatum wordt afgesproken. Op het moment van starten worden er dus enkele teams opgericht door degenen die daar zin in hebben.

Vervolgens kan iedereen die een account heeft bij dat betreffende project een stampede-team joinen. Op een gegeven moment na 1 week dan nemen we de 6 grootste teams van dat moment en de rest wordt gewist. Nu begint de stampede.

De stampede gaat dan tussen die 6 teams, waar (en daar zijn dus meningsverschillen over?) iedereen elk team alsnog vrij kan joinen (eventueel dus behalve als het #1 team way groter is dan de rest).

Ik denk dat je zo een effect creëert waarbij iedereen zo wordt bevangen door de stampede-gekte dat iedereen uit DPC de stampede joined, terwijl de stampede dus al bezig is. Ook subteams mogen dus joinen (waarom zou je bijv. Scoutlink, NoizyCows of TeamBVD weigeren als die halverwege ineens willen helpen?) tijdens de stampede.

Ik denk dat we met deze opzet niet teveel regels hebben en tijdens de stampede kunnen we nog dingen wijzigen die niet lijken te werken/bevallen.

We moeten wel in de gaten houden dat een stampede primair bedoeld is om een project een boost te geven, niet om nieuwe leden te assimileren. Ik weet trouwens wel zeker dat je door een stampede te houden wel veel nieuwe leden trekt als bij-effect :)

Iemand het hier pertinent niet mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Anoniem: 28168 schreef op 23 June 2003 @ 23:04:
Wat ik in de verhalen lees zijn er slechts verschillen in details. Ik stel het volgende voor:

De stats-engine wordt gemaakt door KoW, een project wordt gekozen (de poll in deze thread lijkt me geschikt daarvoor), en een startdatum wordt afgesproken. Op het moment van starten worden er dus enkele teams opgericht door degenen die daar zin in hebben.

Vervolgens kan iedereen die een account heeft bij dat betreffende project een stampede-team joinen. Op een gegeven moment na 1 week dan nemen we de 6 grootste teams van dat moment en de rest wordt gewist. Nu begint de stampede.

De stampede gaat dan tussen die 6 teams, waar (en daar zijn dus meningsverschillen over?) iedereen elk team alsnog vrij kan joinen (eventueel dus behalve als het #1 team way groter is dan de rest).
Lijkt me niet helemaal handig.. Je wilt beginnen, en na een week evalueren. Dan wordt het dus handig voor de grootste teams om die week wat minder je best te doen, zodat je niet #1 bent en nog meer mensen kan opvangen..
Ik weet dat ik nu wel heel slecht denk, maar beter nu voorkomen dan straks genezen.

Ik denk dat initieel iedereen in staat moet worden gesteld om een nieuw team op te richten. Op een bepaalde deadline (voordat we beginnen) worden alle teams met minder dan 4 (noem even iets) deelnemers eruit geknikkerd. Als er nog meer dan 6 zijn, dan kunnen we evt gaan stemmen welke teams moeten blijven. Of welke naam er het beste is.. Dat is tenslotte ook een onderdeel van het spel. Een pakkende Team naam bedenken.

Ik denk dat men het er wel over eens moet kunnen worden welke teams duidelijk tot de zwakkeren zullen behoren als ze nog bezig zijn teams te vormen. Deze zouden de rest een plezier doen door zich te herverdelen over de rest.

In principe zou het wenselijk zijn als niet iedereen een eigen team begint, maar dat je dus minstens al 3 andere bereid hebt gevonden om mee te doen.
Ik denk dat je zo een effect creëert waarbij iedereen zo wordt bevangen door de stampede-gekte dat iedereen uit DPC de stampede joined, terwijl de stampede dus al bezig is. Ook subteams mogen dus joinen (waarom zou je bijv. Scoutlink, NoizyCows of TeamBVD weigeren als die halverwege ineens willen helpen?) tijdens de stampede.
Nou :) Om de reden die ik al vaker heb genoemd.. dat dat afbreuk doet aan de balans die men dacht te creëeren aan het begin.
Maar ik discrimineer niet tussen subteams en individuen (krijg de indruk dat je iets zo hebt opgevat). Dit geldt dus voor beide.
Dit dus tenzij je niet de #1 mag joinen.. Maar zelfs dan weet ik niet of het wel zo tof is.. Graag hoor ik daar nog meer mensen over..
Ik denk dat we met deze opzet niet teveel regels hebben en tijdens de stampede kunnen we nog dingen wijzigen die niet lijken te werken/bevallen.
Klinkt alsof je vandaag nog wil beginnen :)
Liever alvast zoveel mogelijk uitgedacht voordat we beginnen lijkt me.
We moeten wel in de gaten houden dat een stampede primair bedoeld is om een project een boost te geven, niet om nieuwe leden te assimileren. Ik weet trouwens wel zeker dat je door een stampede te houden wel veel nieuwe leden trekt als bij-effect :)
Hoezo moeten we dat in het oog houden? Nieuwe leden assimileren is heel best.. juist een mooi neveneffect. Ik denk niet dat men het doel uit het oog verliest.
Bij een Ars Gauntlet is juist het doel te winnen, alhoewel het neveneffect: Project een boost geven, wel de reden is dat dat project wordt verkozen.
Iemand het hier pertinent niet mee eens?
Ja ik vind het maar nix :+

Nee serieus, klinkt goed, ik hoop dat we hier iets uit kunnen krijgen waar iedereen het in grote lijnen iig mee eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Funcracker schreef op 23 juni 2003 @ 23:29:
[...]

Lijkt me niet helemaal handig.. Je wilt beginnen, en na een week evalueren. Dan wordt het dus handig voor de grootste teams om die week wat minder je best te doen, zodat je niet #1 bent en nog meer mensen kan opvangen..
Ik weet dat ik nu wel heel slecht denk, maar beter nu voorkomen dan straks genezen.

Ik denk dat initieel iedereen in staat moet worden gesteld om een nieuw team op te richten. Op een bepaalde deadline (voordat we beginnen) worden alle teams met minder dan 4 (noem even iets) deelnemers eruit geknikkerd. Als er nog meer dan 6 zijn, dan kunnen we evt gaan stemmen welke teams moeten blijven. Of welke naam er het beste is.. Dat is tenslotte ook een onderdeel van het spel. Een pakkende Team naam bedenken.

Ik denk dat men het er wel over eens moet kunnen worden welke teams duidelijk tot de zwakkeren zullen behoren als ze nog bezig zijn teams te vormen. Deze zouden de rest een plezier doen door zich te herverdelen over de rest.

In principe zou het wenselijk zijn als niet iedereen een eigen team begint, maar dat je dus minstens al 3 andere bereid hebt gevonden om mee te doen.

Da's dus helemaal wat ik ook bedoel eigenlijk, iedereen kan een team beginnen, maar als je niet bij de (6?) grootste teams behoort na die 1e week, dan wordt je geherverdeeld of iig opgeheven als stampede-team :)

[...]

Nou :) Om de reden die ik al vaker heb genoemd.. dat dat afbreuk doet aan de balans die men dacht te creëeren aan het begin.
Maar ik discrimineer niet tussen subteams en individuen (krijg de indruk dat je iets zo hebt opgevat). Dit geldt dus voor beide.
Dit dus tenzij je niet de #1 mag joinen.. Maar zelfs dan weet ik niet of het wel zo tof is.. Graag hoor ik daar nog meer mensen over..

Inderdaad, discussiepuntje, wat vinden andere mensen hiervan?

[...]

Klinkt alsof je vandaag nog wil beginnen :)
Liever alvast zoveel mogelijk uitgedacht voordat we beginnen lijkt me.
Dan klinkt het verkeerd, ik wil ook eerst een goed plan voor we beginnen :)

Alleen het moet geen eindeloze discussie worden over nutteloze dingen, dus wat dat betreft kunnen we beter snel een plan samenstellen waar de meesten zich bij aan kunnen sluiten en dan beginnen.

[...]

Hoezo moeten we dat in het oog houden? Nieuwe leden assimileren is heel best.. juist een mooi neveneffect. Ik denk niet dat men het doel uit het oog verliest.
Bij een Ars Gauntlet is juist het doel te winnen, alhoewel het neveneffect: Project een boost geven, wel de reden is dat dat project wordt verkozen.
Natuurlijk is het een mooi neveneffect, maar uit Robzakoe's post van 21:10 maakte ik op dat hij de subteams wilde buitensluiten en een stampede wilde maken waar alleen nieuwe leden bij mogen, en dat is niet de bedoeling, toch?

[...]

Ja ik vind het maar nix :+

Nee serieus, klinkt goed, ik hoop dat we hier iets uit kunnen krijgen waar iedereen het in grote lijnen iig mee eens is.
Wij zijn het dus bijna overal op eens, alleen moeten er mensen zich laten horen over het feit of we willen dat:

- Na week 1 geen bestaande members/subteams meer ge-add kunnen worden aan een stampede team. (maar de members/subteams dus wel meer power mogen inzetten dan aan het begin) Dit om te voorkomen dat een team dat aan het begin dacht te winnen ineens meer concurrentie krijgt en dat niet leuk vindt.

- Na week 1 wel bestaande members/subteams mogen joinen (eventueel de #1 van dat moment uitgesloten), dit om het project een grotere boost te geven, met als nadeel dat er mensen ontevreden kunnen worden als iemand de concurrentie joined.

Dus mensen, laat je horen over dit struikelpuntje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Van mij mogen mensen na 1 week gewoon joinen. Ik ben heel erg benieuwd hoe het uit zal pakken. Zo te zien word het project wat we gaan doen ECC2.

Mischien is het handig als een paar mensen de leiding nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenP

MaartenP

Heb ik niet

ik persoonlijk ben voor joinen tijdens de "stampede" misschien alleen niet voor het nr1 team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[title changed on request]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:52

Crack

...ehh.......Mooh?!?

FF over de enquête:
  • Volgens mij staan we bij OGR24 al bovenaan, dus dat project kan geschrapt worden.
  • Tot nu toe is er door 52 personen gestemd. Zoveel deelnemers zou mooi zijn, maar het komt op mij over, dat er een hoop 'kom-bij-ons-grazen'-stemmers tussen zitten. Daardoor is imo de uitslag wat vertekend.
  • Volgens mij kan er beter gestemd worden op welke projecten aan de eerder genoemde criteria voldoen, en alle projecten komen dan 1-voor-1 aan bod.
De projecten kunnen volgens mij het beste parallel aan de maanden lopen. Te starten met juli. Dat geeft ons ook nog mooi een week om de cliënt te onderzoeken/installeren.

Allemaal nieuwe teams/subteams, eenlingen, etc., het maakt me niet uit: ik blijf flushen onder m'n eigen account. Maar als er toch wervingen gaan komen, kan dat dan in een apart forumtopic, anders is het zooo vermoeiend voor de overige deelnemers. ;)

Ik zit ook niet erg te wachten op speciale stats, aangezien de meeste ervaring met de diverse cliënts toch bij de huidige gebruikers zitten.
Juist de teamspirit van DPC is belangrijk, dus ik heb er geen problemen mee, dat we gewoon opduiken in de huidige stats, zodat de 'afdeling Stampede' niet weer helemaal opzichzelf gaat staan, maar meer een overkoepelend orgaan van DPC wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Crack op 24-06-2003 08:01 ]

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crack schreef op 24 June 2003 @ 07:55:
FF over de enquête:
  • Volgens mij staan we bij OGR24 al bovenaan, dus dat project kan geschrapt worden.
  • Tot nu toe is er door 52 personen gestemd. Zoveel deelnemers zou mooi zijn, maar het komt op mij over, dat er een hoop 'kom-bij-ons-grazen'-stemmers tussen zitten. Daardoor is imo de uitslag wat vertekend.
  • Volgens mij kan er beter gestemd worden op welke projecten aan de eerder genoemde criteria voldoen, en alle projecten komen dan 1-voor-1 aan bod.
Zo te zien wordt het ecc2 voor de 1e stampede, en dat is een geschikt project om mee te beginnen, client is nogal makkelijk.

De projecten kunnen volgens mij het beste parallel aan de maanden lopen. Te starten met juli. Dat geeft ons ook nog mooi een week om de cliënt te onderzoeken/installeren.
Wat mij betreft hoeft er echt niet elke maand een stampede te zijn, 1 keer in de 2 a 3 maanden lijkt me meer dan genoeg, om het leuk te houden. Over juli als eerste maand: dat halen we niet, want we hebben eerst een selectieweek voor de teams, daarna gaat de stampede pas echt in.

Allemaal nieuwe teams/subteams, eenlingen, etc., het maakt me niet uit: ik blijf flushen onder m'n eigen account. Maar als er toch wervingen gaan komen, kan dat dan in een apart forumtopic, anders is het zooo vermoeiend voor de overige deelnemers. ;)
Iedereen blijft flushen onder z'n eigen account, lees het topic maar es goed. Er komen geen nieuwe stampede-teams ofzo, die bestaan alleen virtueel (dus niet echt)

Ik zit ook niet erg te wachten op speciale stats, aangezien de meeste ervaring met de diverse cliënts toch bij de huidige gebruikers zitten. Juist de teamspirit van DPC is belangrijk, dus ik heb er geen problemen mee, dat we gewoon opduiken in de huidige stats.
Het hele idee van de stampede is dat er speciale stats zijn, waarin de productie van alleen die maand weergegeven wordt. Bovendien kun je in de echte stats geen virtuele teams aanmaken (of dit kan wel, maar voor degenen die niet meedoen aan de stampede is dat irritant).
Maar goed, laat even je mening horen over ons struikelpuntje van 4 posts hierboven. En dat geldt ook voor overige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Als toevoeging op wat Silk zei (waar ik het verder dus helemaal mee eens ben :P)
Crack schreef op 24 June 2003 @ 07:55:
[..]
Over dat werven (en ik reageer ook meteen op een aantal posts terug).
Het zou evt leuk zijn, en bijdragen aan de sfeer, als we in een Stampede topic mogen werven voor de virtuele teams. Ik weet niet in welke mate dit kan worden toegestaan. Het betreffen slechts virtuele teams, maar ze zijn wel het belangrijkst in de bijbehorende stats.

Ik weet niet in hoeverre werven nodig is.. Maar ik kan me wel voorstellen dat subteams (nog steeds ook individuen) die nog niet zo bekend zijn over DPC als geheel, niet weten waar ze terecht komen als ze maar gewoon een team kiezen.
Aan de andere kant weet ik zo net nog niet of er wel veel geworven zal worden op GoT. Eerder op IRC waarschijnlijk.
Maar wat zijn hier voor gedachten over?
Ik zit ook niet erg te wachten op speciale stats, aangezien de meeste ervaring met de diverse cliënts toch bij de huidige gebruikers zitten.
Juist de teamspirit van DPC is belangrijk, dus ik heb er geen problemen mee, dat we gewoon opduiken in de huidige stats, zodat de 'afdeling Stampede' niet weer helemaal opzichzelf gaat staan, maar meer een overkoepelend orgaan van DPC wordt.
Zoals Silk al zei: Speciale stats horen er juist bij. Je opvatting dat de meeste mensen al bij dat project betrokken zullen zijn kan goed waar zijn, maar dat is niet zozeer de bedoeling van een Stampede. Als er amper mensen van buiten het project aan meedoen heeft dit geen zin. Ik hoop dus dat mensen het aandurven om tijdelijk (deels) ergens anders huis te houden :Y

De Stampede staat deels op zichzelf denk ik. Uiteraard is er verbondenheid met het project waar hij plaatsvindt, maar de stats, FAQ en ga maar door staan er los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het werven van leden voor virtuele teams niet op het forum doen. Stel je voor hoe een topic er dan uit komt te zien:

"Join mij."
"Nee mij."
"Wij zijn beter."
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan wil ik weer even toevoegen dat ik gisteren contact heb gehad met Dsmarty en dat hij het in deze opzet "best ok" vond klinken en ons succes wenst met de voorbereidingen en de uitvoering.

Ik had in mijn uitleg tevens gezegd dat werving in de stampede-topics mogelijk moet zijn, maar ALLEEN voor de virtuele teams. Dat zit dus wel goed denk ik.

[edit als reactie op zware_jongen]
Denk dat dat meevalt, dat dat best op een gezellige manier kan. Mocht het niet blijken te werken dan kunnen we het alsnog schrappen/verbieden :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 28168 op 24-06-2003 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik zou zeggen.. probeer het gewoon een keer. Niet geschoten is altijd mis ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DukeBox schreef op 24 June 2003 @ 10:38:
Ik zou zeggen.. probeer het gewoon een keer. Niet geschoten is altijd mis ;)
Daar zijn we nu ook mee bezig :P Enneh als je toch hier bent, geef ook meteen ff je mening over ons struikelpuntje :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 28168 op 24-06-2003 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben voor punt twee van het struikelpuntje. Ik zou alleen een wat radicalere eis stellen: je mag na die week alleen het zwakste team joinen. Dan krijg je imo de minste lelijke gezichten, en wordt toch de mogelijkheid open gehouden om de stampede na een week nog fors uit te breiden.
Niet iedereen is even actief binnen DPC. En het is dan toch lullig als je er pas op dag 8 achterkomt dat er een stampede is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Agree @ Stephan202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Anoniem: 28168 schreef op 24 June 2003 @ 10:40:
[...]
Daar zijn we nu ook mee bezig :P Enneh als je toch hier bent, geef ook meteen ff je mening over ons struikelpuntje :)
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar waarom doet niet gewoon iedereen onder zijn eigen naam mee ?? aan de nieuwe users zie je meteen wie dus meedoed, en kan je die users in de gaten houden wat de opbrengst nou echt doet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

jullie kunnen mij ook inschrijven met twee pc's

2x amd atlon xp 2000+
binnen twee weken nog een Amd atlon xp 2600+

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DukeBox schreef op 24 June 2003 @ 11:04:
[...]

Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar waarom doet niet gewoon iedereen onder zijn eigen naam mee ?? aan de nieuwe users zie je meteen wie dus meedoed, en kan je die users in de gaten houden wat de opbrengst nou echt doet.
Omdat het idee van een stampede is dat een aantal virtuele teams het tegen elkaar op gaan nemen, en dat zo de productie wordt verhoogd. Je kan het topic ff doorlezen, dan snap je hoe het zit, maar is nogal veel leeswerk.

Zal wel ff een pagina in elkaar draaien met een uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

@Stephan202: Zo kan het idd ook.
DukeBox schreef op 24 June 2003 @ 11:04:
[...]

??
Euh.. Ik kan hier wel op antwoorden, maar je kan beter dit draadje even doorlezen :)
Iedereen doet namelijk onder zijn eigen naam (of subteamnaam) mee.
Kr3Kr schreef op 24 June 2003 @ 11:07:
jullie kunnen mij ook inschrijven met twee pc's

2x amd atlon xp 2000+
binnen twee weken nog een Amd atlon xp 2600+
Top! :)
Maar de inschrijving is nog niet begonnen, dus nog even geduld.

Aangezien ik me al eerder verdiept heb (binnen SID) in gauntlets zal ik vandaag nog even een SID FAQ oprzetten met daarin de regels die we (ook hier) bedacht hebben zodat iedereen dat snel kan nalezen.

edit: Hey Silk :P Jij me net voor nu :P

[ Voor 3% gewijzigd door Funcracker op 24-06-2003 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2 fast 4 you 8)

http://www.crazycows.nl/stampede

Ik hoor het wel :P

offtopic:
Funcracker, jij ziet er uit als iemand met msn of icq, doe mij es toevoegen (erikvanas apestaartje hotmail puntje com of 44708158) :)

Nog even over dat radicale idee, vind het best een goed idee, blijft tenminste iedereen beetje bij elkaar. Of doe de onderste 3 teams (heb je nog een beetje keuze).

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 28168 op 24-06-2003 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Over het discussiepuntje: ik denk dat het radicale idee niet al te best is. Joinen mag dan wel maar dan niet de nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 15:44

Hakke

voorlopig inactief

Robkazoe schreef op 24 juni 2003 @ 11:39:
Over het discussiepuntje: ik denk dat het radicale idee niet al te best is. Joinen mag dan wel maar dan niet de nummer 1.
Mee eens. Mogen van mij ook meer dan 6 teams zijn. Maar als je het zo doet mag er iets gezegd worden over sparen. Anders spaart bv het team op pos.6 alles en krijgt wel joiners om dan de laatste dag over alles heen te flushen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hakke schreef op 24 June 2003 @ 12:09:
[...]

Mee eens. Mogen van mij ook meer dan 6 teams zijn. Maar als je het zo doet mag er iets gezegd worden over sparen. Anders spaart bv het team op pos.6 alles en krijgt wel joiners om dan de laatste dag over alles heen te flushen...
Zoals al ergens eerder gemeld: sparen is tijdens de stampede not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26550

Goed punt van Stephan dat je alleen een zwakker team kan joinen, ik zou dan zeggen de onderste helft of zo (man needs choice, iemand de matrix gezien ;)) van de virtuele teams (vteams?).
Voorwaarde is dan wel dat er geen MF's plaatsvinden. Ik kan me voorstellen dat men dan graag op het einde van de stampede een MF zou willen houden om met een klapper de stampede te eindigen. Aangezien veel projecten MF's echter niet zo grappig vinden en om de onderste helft goed te kunnen definieren lijkt het me handig MF's te verbieden.

Dan heb je meteen het probleem opgelost van wel/geen nieuwe users. Er mag altijd gejoined worden door subteams of users, als het maar de onderste helft van de vteams is. Aanloopweek is dan ook niet nodig, ik zou zeggen we beginnen 1 augustus, en laat men maar beginnen met het maken van vteams... Dan hebben we nog genoeg tijd om met elkaar te praten en om stats te maken (KoW dan ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26550 schreef op 24 June 2003 @ 12:15:
Goed punt van Stephan dat je alleen een zwakker team kan joinen, ik zou dan zeggen de onderste helft of zo (man needs choice, iemand de matrix gezien ;)) van de virtuele teams (vteams?).
Voorwaarde is dan wel dat er geen MF's plaatsvinden. Ik kan me voorstellen dat men dan graag op het einde van de stampede een MF zou willen houden om met een klapper de stampede te eindigen. Aangezien veel projecten MF's echter niet zo grappig vinden en om de onderste helft goed te kunnen definieren lijkt het me handig MF's te verbieden.

Dan heb je meteen het probleem opgelost van wel/geen nieuwe users. Er mag altijd gejoined worden door subteams of users, als het maar de onderste helft van de vteams is. Aanloopweek is dan ook niet nodig, ik zou zeggen we beginnen 1 augustus, en laat men maar beginnen met het maken van vteams... Dan hebben we nog genoeg tijd om met elkaar te praten en om stats te maken (KoW dan ;)).
Alleen onderste helft joinen vind ik inderdaad goed idee. De MF voorwaarde had ik ook al bedacht (zie m'n html-dingetje)

Aanloopweek lijkt me toch wel handig, omdat, als je dat niet doet, je veel te veel teams krijgt denk ik. Of had je daar andere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:56
Heb hier serrieus intersse in ben zelf een crazycows lid maar count me in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26550

Anoniem: 28168 schreef op 24 June 2003 @ 12:36:
[...]
Alleen onderste helft joinen vind ik inderdaad goed idee. De MF voorwaarde had ik ook al bedacht (zie m'n html-dingetje)

Aanloopweek lijkt me toch wel handig, omdat, als je dat niet doet, je veel te veel teams krijgt denk ik. Of had je daar andere oplossing voor?
Hm misschien toch wel goed ja, waar komt die 6 eigenlijk vandaan :P Niet dat ik het daar niet mee eens ben of zo ;)

Mooi verhaaltje zo dat html ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26550 schreef op 24 June 2003 @ 12:38:
[...]

Hm misschien toch wel goed ja, waar komt die 6 eigenlijk vandaan :P Niet dat ik het daar niet mee eens ben of zo ;)

Mooi verhaaltje zo dat html ding.
Zo te zien heeft maartenp die 6 bedacht :P

Magoed, we kijken wel hoe dan de verdeling is, als er nou duidelijk 4 of 5 bovenuit steken, dan doen we het met 4 of 5, zien we dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Anoniem: 28168 schreef op 24 June 2003 @ 12:36:
[...]
Alleen onderste helft joinen vind ik inderdaad goed idee.
Is lastig te zeggen denk. Want als er 3 teams over de nummrs 4-6 worden herverdeeld terwijl 3 en 4 echt dicht bij elkaar liggen is dat wat sneu voor #3.
Ook voor de rest als #4 daarna zelfs #2 in kan halen..

Ik denk dat, dat per Stampede zal verschillen, en dat we daar per keer naar zullen moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Laatst online: 30-05 18:17

mcB

Hoeveel project-switches dan :
Iedere maand een nieuw project (bv via poll (zoals team Switch)), of enkele projecten per jaar?

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Laatst online: 30-05 18:17

mcB

Funcracker schreef op 24 juni 2003 @ 12:48:
[...]

Is lastig te zeggen denk. Want als er 3 teams over de nummrs 4-6 worden herverdeeld terwijl 3 en 4 echt dicht bij elkaar liggen is dat wat sneu voor #3.
Ook voor de rest als #4 daarna zelfs #2 in kan halen..

Ik denk dat, dat per Stampede zal verschillen, en dat e daar per keer naar zullen moeten kijken.
Sneu telt niet.
#3 heeft simpelweg meer dan #4, dus trekt #3 aan het kortste eind.
Ergens moet een grens getrokken worden.
De ene keer is het in de één z'n voordeel, de andere keer in de ander z'n voordeel.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

mcB schreef op 24 June 2003 @ 12:48:
Hoeveel project-switches dan :
Iedere maand een nieuw project (bv via poll (zoals team Switch)), of enkele projecten per jaar?
Dat lijkt me slecht plan (elke maand bedoel ik dan).
Ik ben het eens met Silk al es verwoorde: Een paar per jaar, zeg 1 per 2 of 3 maanden.

Het moet wel een beetje speciaal blijven.. Je moet nog wel kunnen werken aan je "home" project :P

Ik heb vast de vrijheid genomen om een SID FAQ te maken voor de Stampede. Grotendeels gebaseerd op wat iedereen hier genoemd heeft.
Checkt het allen uit, en laat weten wat er niet aan klopt:
Ik zal het vanmiddag nog wat verder uitwerken en commentaar verwerken.

WIP Stampede FAQ

[ Voor 38% gewijzigd door Funcracker op 24-06-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Weet iemand waar ik een voetafdruk van een koe kan vinden? Ik probeer een logo te maken voor de stampede en daar wil ik allemaal voetafdrukken op zetten. Kan ze alleen niet vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

E-jey schreef op 24 June 2003 @ 13:01:
Weet iemand waar ik een voetafdruk van een koe kan vinden? Ik probeer een logo te maken voor de stampede en daar wil ik allemaal voetafdrukken op zetten. Kan ze alleen niet vinden :/
Mss dat deze je een idee geven hoe je het moet tekenen...

http://www.hoofgel.com/prob5.jpg
http://www.inform.umd.edu...alth/.images/hf102853.gif
http://www.discover.com/aug_01/images/cow_hooves.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6546

Anoniem: 22659 schreef op 24 June 2003 @ 10:30:
Ik zou het werven van leden voor virtuele teams niet op het forum doen. Stel je voor hoe een topic er dan uit komt te zien:

"Join mij."
"Nee mij."
"Wij zijn beter."
etc.
Je kunt wel een topic maken waarin elk team zichzelf 1 keer mag aanprijzen met een leuk sales-verhaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Nou jongens, ben weer n dagje niet hier geweest en ik moet zeggen, gaat echt lekker! Ik schrik bijna van de reacties en we hebben zelfs al een SID pagina. Maar goed. Het liefst zouden we de stampede voor het project dat gaat winnen op 1 juli starten... Maar eerst kijken wat uit de poll komt

KoW, lukt t met de stats b.t.w.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Anoniem: 6546 schreef op 24 June 2003 @ 13:10:
[...]
Je kunt wel een topic maken waarin elk team zichzelf 1 keer mag aanprijzen met een leuk sales-verhaaltje
Ik betwijfel of dat werkt..
Aangezien het team weinig te vertellen zal hebben. Iedereen zou waarschijnlijk ongeveer hetzelfde zeggen.

Het idee dat je "reclame" mag maken is ook niet bedoeld om dit soort dingen mogelijk te maken. Het is bedoeld om rechtstreeks tegen personen te kunnen zeggen: "Hey Piet, tijd niet gezien, Ik zit in dit team, kom erbij!", zonder dat je daar een OW voor krijgt.

Het is absoluut niet de bedoeling dat die vaak plaatsvind, maat iig dat het niet "strafbaar" meer is, en de teams gewoon hun best kunnen doen meer mensen in hun team te krijgen.
X-G schreef op 24 June 2003 @ 13:36:
Nou jongens, ben weer n dagje niet hier geweest en ik moet zeggen, gaat echt lekker! Ik schrik bijna van de reacties en we hebben zelfs al een SID pagina. Maar goed. Het liefst zouden we de stampede voor het project dat gaat winnen op 1 juli starten... Maar eerst kijken wat uit de poll komt

KoW, lukt t met de stats b.t.w.?
1 Juli zal erg moeilijk worden.
We willen graag dat de grotere teams ook meedoen, en meestal hebben die al hun taktiek bepaald voor de eerstkomende maand ofzo. Bovendien moeten ze eerst het idee aan hun leden uitleggen, en zelf nog kijken wie er in geinteresseerd is.

Het is overigens niet zo dat we perse op de eerste van een maand moeten beginnen. Evenzo hoeft de Stampede ook niet perse een maand te duren.

[ Voor 39% gewijzigd door Funcracker op 24-06-2003 13:40 . Reden: reactie op X-G ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Ik denk toch dat we minimaal de maand moeten aanhouden. Rond het einde zal zowiezo de grootste power komen, omdat er zeker mensen zijn die gaan sparen tijdens die stampede om op het einde toch nog ff iets hoger in de stampede stats te komen...
Maar we hoeven niet perse op 1 juli te starten, het is wel makkelijker! We kunnen gewoon iedere keer aan het begin van de maand het nieuwe project starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 14:36
X-G schreef op 24 juni 2003 @ 13:44:
Ik denk toch dat we minimaal de maand moeten aanhouden. Rond het einde zal zowiezo de grootste power komen, omdat er zeker mensen zijn die gaan sparen tijdens die stampede om op het einde toch nog ff iets hoger in de stampede stats te komen...
Maar we hoeven niet perse op 1 juli te starten, het is wel makkelijker! We kunnen gewoon iedere keer aan het begin van de maand het nieuwe project starten...
Als je het nou eerst eens leest, SPAREN is verboden!! |:(

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
hooo.. ik heb het ook niet over uber grote getallen. En een kleinspaarpotje kun je toch niet tegenhouden... Je mag alleen dat sparen wat je tijdens de stampede periode genereert, zo heb ik het gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Ja maar als iedereen dat doet, dan word het weer een groot beetje, en dat is denk ik niet de bedoeling :?

Edit:

Ik had dus begrepen uit dit topic dat het niet mocht. Na het lezen van de SID faq weet ik nog steeds niet of het wel of niet mag.
Het enige wat ik vind is dit:
De regels en richtlijnen

Wat mag je niet
Het is niet toegestaan gespaarde buffers van voor de aanvang van de Stampede tijdens de Stampede te flushen. Dit kan enkel daarvoor of na afloop. Aangezien dit moeilijk te controleren is vertrouwen we op je sportiviteit. Verder is het ook handig niet tijdens de Stampede te gaan sparen voor een MF, omdat dit mogelijk wantrouwen in de hand werkt, en dat brengt de sfeer schade toe.
Als je eenmaal in een team zit is het niet mogelijk dan door bijzondere omstandigheden van team te switchen. Deze bijzondere toestanden zijn enkel van toepassing als je, je na een week in een team bevond dat nu verdwijnt, of omdat je, je in het nummer 1 team bevindt en dat team zo'n grote voorsprong heeft dat de strijd al gestreden lijkt en de sfeer op die manier schade oploopt

[ Voor 83% gewijzigd door Ralphie op 24-06-2003 13:54 ]

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Ja, het mag wel, maar men raad het af...

[ Voor 82% gewijzigd door X-G op 24-06-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het moet gewoon simpel zijn. Je spaarpotje leeggooien voor aanvang, en je client op flushen zetten na ieder puntje of een keer per dag handmatig. Niet meerdere dagen sparen en dat eens in de zoveel tijd inzetten. Het moet regelmatig en een beetje voorspelbaar blijven. De competitie zit hem in de assimilatie.
Volgens mij moet het gewoon een gentlemen's agreement zijn. Bovendien als iemand zich er niet aan houdt weet je dat voor de volgende keer en dan kun je hem erop wijzen of bannen voor een projectje.

Sparen gedurende een maand is iig een waanzinnig idee. Met die maand kun je wel meer dan een klein flushje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

X-G schreef op 24 June 2003 @ 13:57:
Ja, het mag wel, maar men raad het af...
Helemaal niet, het mag gewoon niet. Dit omdat je dan heel die maand kan sparen, en dus onderaan staat in de stats, en dus allemaal nieuwe leden mag krijgen, die ook weer sparen, en dus blijf je onderaan in de stats, en dus krijg je nieuwe leden, en op het einde flush je alles en heb je gewonnen.

Het mag gewoon niet, alleen het valt niet te controleren, dus we vertrouwen op ieders sportiviteit om het niet te doen.

Btw, funcracker, 1337 verhaaltje, 'k haal de mijne snel weer offline :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
* Ralphie had dus toch gelijk :P

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBBeloedie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:24
kewl idee dat stampede gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Anoniem: 28168 schreef op 24 juni 2003 @ 14:06:
[...]
Helemaal niet, het mag gewoon niet. Dit omdat je dan heel die maand kan sparen, en dus onderaan staat in de stats, en dus allemaal nieuwe leden mag krijgen, die ook weer sparen, en dus blijf je onderaan in de stats, en dus krijg je nieuwe leden, en op het einde flush je alles en heb je gewonnen.

Het mag gewoon niet, alleen het valt niet te controleren, dus we vertrouwen op ieders sportiviteit om het niet te doen.

Btw, funcracker, 1337 verhaaltje, 'k haal de mijne snel weer offline :P
De jouwe mocht er ook zijn, goede inleiding voor mensen die dit topic nu pas zien. Kon meteen even zien of ik dingen vergeten was :)

In de FAQ heb ik het verbieden niet zo strikt gesteld.. het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je offline machientjes hebt die je niet elke dag kunt flushen, dus sparen is moeilijk helemaal uit te roeien.. Bedenk je echter wel dat mensen je tot verantwoording kunnen roepen op het moment dat je aanzienlijk meer punten uitspuugt dan normaliter.

Verder ben ik het eens met de zware jongen
Idd een gentlemen's agreement..
Dat geld voor bijna alles, aangezien er heel veel moeilijk te controleren is..
Maar ik mag aannemen dat iedereen sporitief genoeg is om het eerlijk te houden.
(dat zei Silk ookal hierboven eigenlijk :P) 'Nuff said 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBBeloedie
  • Laatst online: 15:24
kom we bestormen RC5 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de FAQ heb ik het verbieden niet zo strikt gesteld.. het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je offline machientjes hebt die je niet elke dag kunt flushen, dus sparen is moeilijk helemaal uit te roeien.. Bedenk je echter wel dat mensen je tot verantwoording kunnen roepen op het moment dat je aanzienlijk meer punten uitspuugt dan normaliter.
Ik vraag me af of dit het doel is van de stampede. Volgens mij zou het moeten gaan om de machines waar je gewoon makkelijk bij kan. De rest van de power gewoon op het project laten staan lijkt mij. Maar goed, om het nou op te nemen in de regels.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Laatst online: 28-05 15:45
Als je niet vantevoren mag sparen dan wordt er wel zwaar afbreuk gedaan aan het begrip Stampede, vind ik tenminste.
Een Stampede behoort allesoverrompeld te zijn. 'Ik lette ff niet op en toen werd het zwart voor me oguh' ;)
Als je dus mensen niet laat sparen lijkt het meer alsof er een groot team joined. En dat heeft een veel minder explosieve uitwerking als een Bom van bijv. 100.000 DP's.
Dat het Statistisch misschien niet helemaal eerlijk is zouden een hoop mensen voor lief nemen. Sterker nog, ze zouden er niet eens op hebben gelet als jullie er niet over begonnen waren...

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

RoyalFlusher schreef op 24 June 2003 @ 14:41:
Als je niet vantevoren mag sparen dan wordt er wel zwaar afbreuk gedaan aan het begrip Stampede, vind ik tenminste.
Een Stampede behoort allesoverrompeld te zijn. 'Ik lette ff niet op en toen werd het zwart voor me oguh' ;)
Als je dus mensen niet laat sparen lijkt het meer alsof er een groot team joined. En dat heeft een veel minder explosieve uitwerking als een Bom van bijv. 100.000 DP's.
Dat het Statistisch misschien niet helemaal eerlijk is zouden een hoop mensen voor lief nemen. Sterker nog, ze zouden er niet eens op hebben gelet als jullie er niet over begonnen waren...
Tjah.. dan moet je het MF of GF noemen.
Dit is afgekomstig van het Gauntlet idee en het betekent dat we een maand lang daily de hitparade onveilig gaan maken met flink wat extra power :D

Bovendien is er dan geen wedstrijd element meer..

Ik zeg niet dat, dat niet leuk is.. maar het is een volkomen ander idee
Anoniem: 22659 schreef op 24 June 2003 @ 14:40:
[...]

Ik vraag me af of dit het doel is van de stampede. Volgens mij zou het moeten gaan om de machines waar je gewoon makkelijk bij kan. De rest van de power gewoon op het project laten staan lijkt mij. Maar goed, om het nou op te nemen in de regels.....
Hehe :)
Een doel is te winnen.. Mensen zullen alles inzetten wat ze willen, dus het kan gebeuren..
Het komt voor dat subteams zich massaal op dat ene project storten. Een andere keer slechts een deel.
In de strijd om de eerste plek kan het voorkomen dat men elk CPU'tje dan men tegenkomt zal assimileren, ook die in offline bakken..

edit:
Silk: Ik voeg je btw wel ff toe aan ICQ als ik weer thuis ben :P

[ Voor 35% gewijzigd door Funcracker op 24-06-2003 15:18 . Reden: reply op zware jongen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Tja, als je het zo stelt...
Ik blijf erbij dat je het zo een stuk onaantrekkelijker maakt. Iemand met maar 1 systeempje staat altijd laag in de Stats en zal nooit eens op de 1e plaats kunnen staan omdat tie daarvoor gespaard heeft. En wie wilt er nu niet eens hoog eindigen?
Maarja, regels zijn regels, en daar hoor je je aan te houden.
Ik persoonlijk heb een hekel aan zulke regels omdat ze me aan banden leggen en ik hou nu eenmaal van me vrijheid! Maar wie ben ik... ;)

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyalFlusher schreef op 24 June 2003 @ 15:27:
Tja, als je het zo stelt...
Ik blijf erbij dat je het zo een stuk onaantrekkelijker maakt. Iemand met maar 1 systeempje staat altijd laag in de Stats en zal nooit eens op de 1e plaats kunnen staan omdat tie daarvoor gespaard heeft. En wie wilt er nu niet eens hoog eindigen?
Maarja, regels zijn regels, en daar hoor je je aan te houden.
Ik persoonlijk heb een hekel aan zulke regels omdat ze me aan banden leggen en ik hou nu eenmaal van me vrijheid! Maar wie ben ik... ;)
Ja maar stel dat er een team is dat al maanden gespaard heeft om de kroon te pakken, en besluit te flushen tijdens de stampede, dan haalt de rest dat nooit meer in. Daarom niet sparen van te voren. Ik wil ook niet teveel regeltjes, maar deze vind ik eigenlijk wel terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Het mes snijdt inderdaad aan twee kanten. Toch blijf ik het jammer vinden voor 'de kleine man', hebben jullie niet iets motiverend voor ze? ;)

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

RoyalFlusher schreef op 24 juni 2003 @ 15:31:
Het mes snijdt inderdaad aan twee kanten. Toch blijf ik het jammer vinden voor 'de kleine man', hebben jullie niet iets motiverend voor ze? ;)
De kleine man zoals jij het noemt, is nu onderdeel van een groter geheel.. Nog steeds geldt dat alle kleine beetje helpen hier..
Hij/zij heeft een Stampede team gejoined en men rekent ook op hem..
het is verder natuurlijk mogelijk om een team met alleen maar kleinere users te maken..
Als ze toch perse willen MF'en zouden ze dit initiatief moeten overslaan..

"Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker" ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Funcracker op 24-06-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Dat is zeker waar.
En: Maak het dan maar eens gemakkelijker! ;)

Nu ff resumerend, wat zijn concreet de plannen als Stampede doorgaat?
Jij en Silk_Dude schijnen het o.a. te organiseren.
Tav de Poll uitslag
Wat is voor jullie het beslissende punt, dat er een hoop mensen zijn die het willen dat is duidelijk, maar zetten jullie het door bij een bepaald aantal mensen en zo ja hoeveel?
En als het doorgaat:
Komt er een dan Stampede-forum oid?
En natuurlijk heb ik nog 1000 vragen maar die kan ik in deze fase nog niet stellen...

[ Voor 6% gewijzigd door RoyalFlusher op 24-06-2003 15:57 ]

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 18:55
De enige "zwakke" plek die ik in de FAQ van Funcracker en Silk_dude kan ontdekken is het probleem als iemand opeens je subteam joined. Stel Team Switch doet mee aan de stampede. We zijn in week 2 van de stampede alle virtuele teams staan vast en iemand joined opeens Team Switch met een aardig serverparkje. Terwijl deze persoon nooit voor DPC iets gedaan heeft. Is natuurlijk leuk voor Team Switch maar niet voor alle andere mensen die meedoen aan de stampede. Als team ga je dan natuurlijk niet zeggen we willen je pas na 2 weken want we zijn nu met iets bezig. Ik zie hier zelf ook niet zo 1- 2- 3 een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Laatst online: 06-06 13:51
Kan toch gewoon meedoen dan ... of heb ik weer iest niet goed gelezen?? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Lama, kwou wat zeggen maar doe het toch maar ff niet ;)
Maar SweetDude heeft een goed punt!

Division BrabanderT

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.