Anoniem: 28168 schreef op 23 June 2003 @ 23:04:
Wat ik in de verhalen lees zijn er slechts verschillen in details. Ik stel het volgende voor:
De stats-engine wordt gemaakt door KoW, een project wordt gekozen (de poll in deze thread lijkt me geschikt daarvoor), en een startdatum wordt afgesproken. Op het moment van starten worden er dus enkele teams opgericht door degenen die daar zin in hebben.
Vervolgens kan iedereen die een account heeft bij dat betreffende project een stampede-team joinen. Op een gegeven moment na 1 week dan nemen we de 6 grootste teams van dat moment en de rest wordt gewist. Nu begint de stampede.
De stampede gaat dan tussen die 6 teams, waar (en daar zijn dus meningsverschillen over?) iedereen elk team alsnog vrij kan joinen (eventueel dus behalve als het #1 team way groter is dan de rest).
Lijkt me niet helemaal handig.. Je wilt beginnen, en na een week evalueren. Dan wordt het dus handig voor de grootste teams om die week wat minder je best te doen, zodat je niet #1 bent en nog meer mensen kan opvangen..
Ik weet dat ik nu wel heel slecht denk, maar beter nu voorkomen dan straks genezen.
Ik denk dat initieel iedereen in staat moet worden gesteld om een nieuw team op te richten. Op een bepaalde deadline (voordat we beginnen) worden alle teams met minder dan 4 (noem even iets) deelnemers eruit geknikkerd. Als er nog meer dan 6 zijn, dan kunnen we evt gaan stemmen welke teams moeten blijven. Of welke naam er het beste is.. Dat is tenslotte ook een onderdeel van het spel. Een pakkende Team naam bedenken.
Ik denk dat men het er wel over eens moet kunnen worden welke teams duidelijk tot de zwakkeren zullen behoren als ze nog bezig zijn teams te vormen. Deze zouden de rest een plezier doen door zich te herverdelen over de rest.
In principe zou het wenselijk zijn als niet iedereen een eigen team begint, maar dat je dus minstens al 3 andere bereid hebt gevonden om mee te doen.
Ik denk dat je zo een effect creëert waarbij iedereen zo wordt bevangen door de stampede-gekte dat iedereen uit DPC de stampede joined, terwijl de stampede dus al bezig is. Ook subteams mogen dus joinen (waarom zou je bijv. Scoutlink, NoizyCows of TeamBVD weigeren als die halverwege ineens willen helpen?) tijdens de stampede.
Nou

Om de reden die ik al vaker heb genoemd.. dat dat afbreuk doet aan de balans die men dacht te creëeren aan het begin.
Maar ik discrimineer niet tussen subteams en individuen (krijg de indruk dat je iets zo hebt opgevat). Dit geldt dus voor beide.
Dit dus tenzij je niet de #1 mag joinen.. Maar zelfs dan weet ik niet of het wel zo tof is.. Graag hoor ik daar nog meer mensen over..
Ik denk dat we met deze opzet niet teveel regels hebben en tijdens de stampede kunnen we nog dingen wijzigen die niet lijken te werken/bevallen.
Klinkt alsof je vandaag nog wil beginnen

Liever alvast zoveel mogelijk uitgedacht voordat we beginnen lijkt me.
We moeten wel in de gaten houden dat een stampede primair bedoeld is om een project een boost te geven, niet om nieuwe leden te assimileren. Ik weet trouwens wel zeker dat je door een stampede te houden wel veel nieuwe leden trekt als bij-effect

Hoezo moeten we dat in het oog houden? Nieuwe leden assimileren is heel best.. juist een mooi neveneffect. Ik denk niet dat men het doel uit het oog verliest.
Bij een Ars Gauntlet is juist het doel te winnen, alhoewel het neveneffect: Project een boost geven, wel de reden is dat dat project wordt verkozen.
Iemand het hier pertinent niet mee eens?
Ja ik vind het maar nix
Nee serieus, klinkt goed, ik hoop dat we hier iets uit kunnen krijgen waar iedereen het in grote lijnen iig mee eens is.