Dit is een kopie van deze post gemaakt in de voorafgaande Stampede draad
Wat gaan de doen en hoe werkt het
----------------------------------------
Lees de SID Stampede FAQ
Of lees de draad die hier aan voorafging
Welk project gaan we doen
Ten tijde van de vorige poll hierover was nog niet goed duidelijk wat we nou gingen doen, plus dat iedereen ook zijn eigen project kon kiezen.
Hier dus een nieuwe poll met als regels:
1) Stem niet op het project waar je zelf aan meedoet
2) Stem enkel als je serieuze bedoelingen hebt om mee te gaan doen
Anders krijgen we geen goed beeld van wat er nu eigenlijk bij komt.
Als je alleen maar mee wilt doen met je eigen project: Stem dan gewoon niet.
Verder is het slim om je subteam genoten op te roepen ook te stemmen als ze serieuze interesse hebben.
Poll: Welk project gaan we een boost geven?
• ECC2-109
• UD-Grid
• Folding@Home
• Genome@Home
• Seventeen or Bust
• Distributed Folding
• D2OL
• TSC
• SETI@Home

Ook een poll maken? Klik hier
Welke teams mag je joinen
Het moet spannend blijven dus probeer onderling de teams zo gebalanceerd mogelijk te krijgen. De teams mogen best groot zijn, dus niets houdt je tegen om meteen bij de creatie al niet meer dan 6 teams te hebben
Dan is er nog het puntje van welke teams je mag joinen na een week (dus als je niet al vanaf het begin mee deed).
Bedenk dat we de eerste week nodig hebben om de kracht te bepalen.
Bij de antwoorden hieronder moet het volgende worden opgemerkt:
De onderste helft
Hiermee bedoele we de teams die de achterhoede vormen, en dan wel precies de helft van het totaal aan tal teams. Dus als er 6 teams meedoen betekent dit dat men de nummers 4, 5 en 6 mag joinen. Zodra een team van plek wisselt, kunne die t dus andere teams worden.
Alles behalve de #1
Dit spreekt voor zich denk ik.
Dat moet men per geval apart beoordelen
Dit is niet makkelijk voor ons, maar is toevallig de manier waarop (ongeveer) Ars werkt.
Per nieuw subteam dat mee wil doen, schatten de deelnemers in waar die mee zouden moeten mogen doen om het spannend te houden. Ik ga er niet vanuit dat het na een week storm loopt, dus dit is opzich wel mogelijk, ware het niet dat ik niet weet hoe de deelnemers zouden reageren op deze subteams (of personen).
Je zou ook kunnen zeggen dat enkel een paar mensne zich hierover zouden moeten buigen, maar dan krijg je al snel het idee van een "officiele" organisatie ofzo, en dat doet afbreuk aan de vrijheid.. Maar goed. Als jij wel een goede uitwerking weet, laat die dan meteen even horen.
Poll: Welke teams mag je na een week als nieuwkomer joinen?
• De onderste helft
• Alles behalve de #1
• Dat moet men per geval apart beoordelen

Wanneer gaan we beginnen
Verder moeten we nog een startdatum vinden.
De meerderheid heb ik tot nu toe zien roepen "zo snel mogelijk", maar bedenk dat KoW de stats dus nog niet af heeft, en dat dit nog wel even kan duren.
Helaas heb ik zelf ook geen tijd om stats te maken, dus voor 15 Juli kunnen we waarschijnlijk nooit starten.
Het is zelfs mogelijk dat we op 15 Juli nog steeds niet kunnen startem. Mocht die wel het hoogst scoren dan komt er waarschijnlijk een nieuwe poll met tussenliggende data, of kiezen we 1 Augustus als er echt nog veel werk verricht moet worden.
Ook hier geldt:
Stem alleen als je serieuze bedoelingen hebt om mee te doen.
Poll: Wanneer beginnen we?
• 15 Juli
• 1 Augustus
• 15 Augustus

Tot slot:
De meeste mensen hebben tot nu toe hier duidelijk gekozen voor een duratie van precies 1 maand. Dus de einddatum kun je zelf wel verzinnen.
De Stampede begint altijd om 0:00 (het begin van de gekozen dag) en eindigt een maand verder om 23:59 van de dag ervoor (dus bijv. 15 Juli 0:00 t/m 14 Aug 23:59).
Wat gaan de doen en hoe werkt het
Lees de SID Stampede FAQ
Of lees de draad die hier aan voorafging
Welk project gaan we doen
Ten tijde van de vorige poll hierover was nog niet goed duidelijk wat we nou gingen doen, plus dat iedereen ook zijn eigen project kon kiezen.
Hier dus een nieuwe poll met als regels:
1) Stem niet op het project waar je zelf aan meedoet
2) Stem enkel als je serieuze bedoelingen hebt om mee te gaan doen
Anders krijgen we geen goed beeld van wat er nu eigenlijk bij komt.
Als je alleen maar mee wilt doen met je eigen project: Stem dan gewoon niet.
Verder is het slim om je subteam genoten op te roepen ook te stemmen als ze serieuze interesse hebben.
Poll: Welk project gaan we een boost geven?
• ECC2-109
• UD-Grid
• Folding@Home
• Genome@Home
• Seventeen or Bust
• Distributed Folding
• D2OL
• TSC
• SETI@Home
Welke teams mag je joinen
Het moet spannend blijven dus probeer onderling de teams zo gebalanceerd mogelijk te krijgen. De teams mogen best groot zijn, dus niets houdt je tegen om meteen bij de creatie al niet meer dan 6 teams te hebben
Dan is er nog het puntje van welke teams je mag joinen na een week (dus als je niet al vanaf het begin mee deed).
Bedenk dat we de eerste week nodig hebben om de kracht te bepalen.
Bij de antwoorden hieronder moet het volgende worden opgemerkt:
De onderste helft
Hiermee bedoele we de teams die de achterhoede vormen, en dan wel precies de helft van het totaal aan tal teams. Dus als er 6 teams meedoen betekent dit dat men de nummers 4, 5 en 6 mag joinen. Zodra een team van plek wisselt, kunne die t dus andere teams worden.
Alles behalve de #1
Dit spreekt voor zich denk ik.
Dat moet men per geval apart beoordelen
Dit is niet makkelijk voor ons, maar is toevallig de manier waarop (ongeveer) Ars werkt.
Per nieuw subteam dat mee wil doen, schatten de deelnemers in waar die mee zouden moeten mogen doen om het spannend te houden. Ik ga er niet vanuit dat het na een week storm loopt, dus dit is opzich wel mogelijk, ware het niet dat ik niet weet hoe de deelnemers zouden reageren op deze subteams (of personen).
Je zou ook kunnen zeggen dat enkel een paar mensne zich hierover zouden moeten buigen, maar dan krijg je al snel het idee van een "officiele" organisatie ofzo, en dat doet afbreuk aan de vrijheid.. Maar goed. Als jij wel een goede uitwerking weet, laat die dan meteen even horen.
Poll: Welke teams mag je na een week als nieuwkomer joinen?
• De onderste helft
• Alles behalve de #1
• Dat moet men per geval apart beoordelen
Wanneer gaan we beginnen
Verder moeten we nog een startdatum vinden.
De meerderheid heb ik tot nu toe zien roepen "zo snel mogelijk", maar bedenk dat KoW de stats dus nog niet af heeft, en dat dit nog wel even kan duren.
Helaas heb ik zelf ook geen tijd om stats te maken, dus voor 15 Juli kunnen we waarschijnlijk nooit starten.
Het is zelfs mogelijk dat we op 15 Juli nog steeds niet kunnen startem. Mocht die wel het hoogst scoren dan komt er waarschijnlijk een nieuwe poll met tussenliggende data, of kiezen we 1 Augustus als er echt nog veel werk verricht moet worden.
Ook hier geldt:
Stem alleen als je serieuze bedoelingen hebt om mee te doen.
Poll: Wanneer beginnen we?
• 15 Juli
• 1 Augustus
• 15 Augustus
Tot slot:
De meeste mensen hebben tot nu toe hier duidelijk gekozen voor een duratie van precies 1 maand. Dus de einddatum kun je zelf wel verzinnen.
De Stampede begint altijd om 0:00 (het begin van de gekozen dag) en eindigt een maand verder om 23:59 van de dag ervoor (dus bijv. 15 Juli 0:00 t/m 14 Aug 23:59).
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy