Acemath schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:04:
zijn er eigenlijk "exotische" tablets die te vergelijken zijn met de toptablets die je hier overal in de winkel liggen, maar toch goedkoper zijn? Ben van plan een Tablet te kopen om op vakantie te gaan, en wil een GOEDE tablet zonder daar 600 euro voor neer te tellen. En ik ben een leek als het op exotische tablets neerkomt.
Hoe groot mijn fanship voor tablets uit China ook is, het is niet zo dat je in China een tablet voor € 250,- haalt die alles even goed doet als de top tablets van Samsung of een iPad (bijvoorbeeld). De betere Chinatabs zijn goed, maar niet zo goed.
Soms scoren ze op bepaalde aspecten net zo goed of beter dan een top tablet, maar dat lever je op andere vlakken dan weer net zo hard in. Heb je een prachtig scherp scherm, is de Wifi minder, is de Wifi uitstekend, dan is de processor weer net niet. Is de processor top, dan is het interne geheugen traag. Zie het ongeveer zo: een tablet die in China € 200,00 kost (Pipo M9 pro en vergelijkbare) levert 90% van de mogelijkheden en prestaties van een 'Westerse' tablet die ongeveer € 350,-/€ 400,- kost.
De echte westerse top tablets zijn gewoon echt duidelijk beter dan de Chinatabs (even los van persoonlijke smaak), maar dan hebben we het wel over apparaten die 3x zo duur zijn (de € 600,- tablets). Er zullen ongetwijfeld mensen zijn hier die nog grotere die-hards zijn als ik en die het niet met me eens zijn, maar dat zij dan maar zo.
Wil je een Galaxy tab 3 of iets in die klasse, ga dan absoluut in China shoppen. Dat spaart je een hoop geld. Wil je echt iPad of Galaxy Note pro, koop dat dan. Er is in china geen tablet te vinden in die klasse.