Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
15-18 uur webbrowsen op een 6000mAh? Ik denk dat je je daar niet op blind moet staren als unique selling point. Lenovo heeft echt niet een set magische settings in Android gevonden waardoor een accu (veel) langer meegaat met dezelfde capaciteit of performance....

Voor wat je er voor betaald vind ik het een buitengewoon karig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik lees anders erg goede dingen over de accuduur van de Yoga. Verder is er inderdaad niet zoveel bijzonders aan.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Hyp Hyper schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:37:
Ik lees anders erg goede dingen over de accuduur van de Yoga. Verder is er inderdaad niet zoveel bijzonders aan.
Ik lees dat vooralsnog alleen in previews en press-releases. Ik heb nog maar weining onafhankelijke tests gezien waarin het apparaat wordt getoetst bij normaal gebruik en wordt afgezet tegen de concurrentie. Ik lees alleen over Android-verkrachting, slecht scherm, trage soc en een formfactor die uiteindelijk tegenvalt in het dagelijks gebruik.

Voor dat geld is er echt veel beters te krijgen. En zelfs als een andere tablet 4 uur screentime minder heeft, dan weegt het overige daar wel tegen op. Althans, in mijn afwegingen. Waarbij aangetekend dat iedereen andere afwegingen maakt. Vinmd je de formfactor geniaal en wil je alleen browsen, prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
De accu van m'n Onda gaat maar 4 á 5 uur mee, dus ik zou al blij zijn met 7 á 8 uur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Hyp Hyper schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:35:
De accu van m'n Onda gaat maar 4 á 5 uur mee, dus ik zou al blij zijn met 7 á 8 uur. :+
Ook bij alleen browsen op 50% helderheid? Want dat is wat in reviews is vastgesteld over de Lenovo. De Lenovo haalt onder die omstandigheden ongeveer 16 uur. Dat is knap hoor, maar ook weer niet zo heel bijzonder gelet op de trage soc. Je leest ook terug dat de soc eigenlijk voor complexe webpagina's al te min is...

Mijn Pipo M8 pro gaat met alleen browsen op 50% helderheid schat ik een uurtje of 12 mee. Dat is meer dan genoeg voor mij. Onder zwaar gebruik haalt de Pipo uit zijn 6500 mAh ook nog zeker 7 a 8 uur, blijkt uit reviews.

Dan weet ik het wel hoor, dan doe mij maar een beter scherm, veel betere processor en fijnere afmeting voor ongeveer dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Laatst online: 03:55
Ik ben een trotse bezitter van de Yoga 8. De hardware is niet de meest snelle, echter is de accuduur echt super. Ik gebruik de tablet intensief, lees veel internetten, lezen, youtube/filmpjes kijken, af en toe een game. Hierbij haal ik 10 uur schermtijd. Ook is helderheid niet 50%, maar automatisch, dus voornamelijk helderder. Tevens ligt de Yoga prima in de hand, en door de standaard ideaal voor college.

Oh, de software kun je aanpassen;) Andere launcher dr op, en hij werkt super:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Hyp Hyper schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:35:
Neem een Pipo, De mijne gaat met gemak een 16 uur mee als ik hem veel gebruik. En gebruik ik hem weinig dan is het langst tot nu toe 6 dagen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Hoppa! schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:32:
[...]
Voor dat geld is er echt veel beters te krijgen.
Als ik bijvoorbeeld naar jouw Pipo M8 Pro kijk, dan heb je een 9,4" met dezelfde resolutie als de Lenovo Yoga 8 (lagere ppi dus). Verder moet je misschien een importheffing betalen, en ik heb hem niet in 1 dag bezorgd, met garantie en gratis retourzenden.

Kijk, je kunnen wel zeggen dat je voor € 150,- betere specs kunt krijgen, maar ik zie het niet. En dan kom je aan op het probleem dat de hardware zo snel is geworden, dat zelfs budget hardware al volstaat voor een beetje emailen en surfen.
Net zoals ik hierboven al heb uitgezocht voor china tablets onder de € 100,- : die zijn niet echt interessant als je een goede aanbieding hebt bij een Nederlandse webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
oheng schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:05:
[...]
Als ik bijvoorbeeld naar jouw Pipo M8 Pro kijk, dan heb je een 9,4" met dezelfde resolutie als de Lenovo Yoga 8 (lagere ppi dus). Verder moet je misschien een importheffing betalen, en ik heb hem niet in 1 dag bezorgd, met garantie en gratis retourzenden.

Kijk, je kunnen wel zeggen dat je voor € 150,- betere specs kunt krijgen, maar ik zie het niet. En dan kom je aan op het probleem dat de hardware zo snel is geworden, dat zelfs budget hardware al volstaat voor een beetje emailen en surfen.
Net zoals ik hierboven al heb uitgezocht voor china tablets onder de € 100,- : die zijn niet echt interessant als je een goede aanbieding hebt bij een Nederlandse webshop
Kijk eens naar de colorfly ct-801. afgezien van de batterij loopt die qua specs ten opzichte van prijs, rondjes om de Lenovo. En is binnen een dag bij je thuis.

http://www.conrad.nl/ce/n...JGn7rS03r4CFbShtAodd24A7w

De Chinezen zelf zijn natuurlijk wel wat goedkoper.

http://www.pandawill.com/...m-16gb-silver-p80634.html

Maar je wil niet importeren, dus dat valt af.

Overigens zijn er hier een aantal gebruikers van Colorfly. Vraag die anders eens om hun mening. Je kon nog wel eens aangenaam verrast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
oheng schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:05:
[...]

In dit geval verkies ik een groter scherm boven ppi. Lijkt me een no-brainer, zeker als je vooral wil surfen is 8 inch gewoon klein.

Maar goed, als de Lenovo voor jou goed genoeg is, dan is hij goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Wat is momenteel een tablet voor kids, met een beetje redelijke performance, voor max. 100 dollar?
De Chinese phonemarkt heb ik aardig in kaart, de tabletmarkt is relatief nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Momus schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:04:
Wat is momenteel een tablet voor kids, met een beetje redelijke performance, voor max. 100 dollar?
De Chinese phonemarkt heb ik aardig in kaart, de tabletmarkt is relatief nieuw voor me.
Wat zijn je eisen er aan, behalve de prijs? Zelf heb ik al twee maal de Colorfly e708 Q1, een keer voor m'n schoonouders en voor de oudste dochter en beide zijn ze er erg tevreden mee. Hij werkt vloeiend en heeft een heel goed scherm. Enig minpuntje is de batterij. Prijs daarentegen is heel goed, laatste keer net geen 57 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Walkman schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:35:
[...]

Wat zijn je eisen er aan, behalve de prijs? Zelf heb ik al twee maal de Colorfly e708 Q1, een keer voor m'n schoonouders en voor de oudste dochter en beide zijn ze er erg tevreden mee. Hij werkt vloeiend en heeft een heel goed scherm. Enig minpuntje is de batterij. Prijs daarentegen is heel goed, laatste keer net geen 57 euro voor betaald.
Eisen zijn werkbare snelheid, enigszins futureproof, enigszins kinderproof.
Cube U25GT heeft de interesse, Onda V701s ziet er okay uit, Pipo S1 pro staat op het lijstje.
In die categorie dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:21
Momus schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:57:
[...]

Eisen zijn werkbare snelheid, enigszins futureproof, enigszins kinderproof.
Cube U25GT heeft de interesse, Onda V701s ziet er okay uit, Pipo S1 pro staat op het lijstje.
In die categorie dus...
Colorfly e708 q1 of q2
Op banggood ook al met kitkat geleverd, dus futureproof? enige nadeel is idd de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 12:59
Maar als je nu de accu wel belangrijk vindt en snelheid een plus heeft wat zou je dan kiezen. Voor in de auto vindt ik de batterij wel belangrijk. Kan je natuurlijk makkelijk opladen. Maar ik heb al zoveel devices in de auto aan de 12v plug dat mijn auto haast een server ruimte is 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Nog even mijn indruk over de Lenovo Yoga 8:

- Batterijduur wil ik nooit meer anders. Bij de unboxing (exact 24 uur geleden) was de accu 70%, en ik heb hem nu 8,5 uur gebruikt, en nu is de accu 18%.
- Het gewicht zit onderin in de "cilinder", dus de tablet heeft wat van een tuimelaar. Hij heeft _bijna_ de neiging rechtop te staan. Dit is echt heerlijk beethouden in vergelijking met een gewone tablet! Het scherm is echt extreem licht, en ik snap nu waarom de achterkant van plastic is, en de cilinder van metaal. Dit wordt in alle reviews niet genoemd, maar ik vind dit naast de accuduur de beste eigenschap.
- Geluid is niet gedempt zoals bij een normale tablet. Groot voordeel.
- Aan/uit knop is zeer goed, doet me denken aan een metalen knop op een duurdere/zakelijke laptop. Geen gepruts/gezoek meer aan de rand. Volume knoppen zitten daarentegen een beetje los, net zoals bij een hoop andere Android tablets.
- SD kaart verdwijnt helemaal in het slot, kan er gemakkelijk weer uit (spring slot).
- Ik zie een piepklein beetje backlight bleeding rechts onderin als ik de clinderstand dichtklap.
- Rooten van 4.2.2 gaat extreem eenvoudig met de Framaroot app (Baramir methode)
- 12,5GB schijfruimte ongeveer vrij bij unboxing.
- Ziggo TV app werkt, ook nadat het apparaat geroot is (zelfs op een iPad Mini werkt ie niet altijd).
- Ik gebruik het ook voor een strategie spel (Grepolis), en de app daarvan werkt alleen in portrait mode. En dan hou je hem weer echt goed beet aan de cilinder (ik ben ook nog linkshandig). 8" tablets in portrait mode vasthouden vind ik normaal gesproken niet prettig.
- Resolutie van 1280x800 op een 8" mag nog iets hoger. Het is net niet haarscherp hier en daar.
- Ebooks: op een afstand van 10 centimeter kan ik de pixels tellen. Maar op de normale leesafstand niet. Wel zie ik wat verkleuring bij sommige hoofdletters (als ik erop let). Wederom pak je hem echt goed beet bij de cilinder, hoewel ik 400 gram te zwaar vind om hem als ereader te gebruiken. Dan had de cilinder aan de korte kant moeten zitten, dat zou echt geniaal zijn voor een ereader!
- Android 4.4 is beschikbaar (updaten gewoon via wifi)

Conclusie:
Met een 1080p scherm, een sterkere SOC, en een 9000mHa accu was dit echt een beest geweest.
Maar alles van deze tablet is er echter op gericht om "media te consumeren". De cilinder is echt goed doordacht, goed en degelijk ontworpen, en zorgt voor zeer veel unieke eigenschappen, ook al vond ik hem er dom uitzien toen hij uitkwam. De cilinder is absoluut geen gimmick, er is bijzonder goed over nagedacht.

Dit is echt met recht een "exotische" tablet voor een specifieke doelgroep. Voor 150,- een aanrader, maar voor 200,- vind ik hem persoonlijk te duur in vergelijking met andere chinatablets.

Voor mij geen normale tablet meer.

Pricewatch link:
pricewatch: Lenovo Yoga 8 Zilver

[ Voor 4% gewijzigd door oheng op 26-06-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
krissie100 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:09:
[...]

Colorfly e708 q1 of q2
Op banggood ook al met kitkat geleverd, dus futureproof? enige nadeel is idd de accu
Ik had ook ergens gelezen dat de mini usb aansluiting snel breekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
oheng schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:38:
Nog even mijn indruk over de Lenovo Yoga 8:

- Batterijduur wil ik nooit meer anders. Bij de unboxing (exact 24 uur geleden) was de accu 70%, en ik heb hem nu 8,5 uur gebruikt, en nu is de accu 18%.
- Het gewicht zit onderin in de "cilinder", dus de tablet heeft wat van een tuimelaar. Hij heeft _bijna_ de neiging rechtop te staan. Dit is echt heerlijk beethouden in vergelijking met een gewone tablet! Het scherm is echt extreem licht, en ik snap nu waarom de achterkant van plastic is, en de cilinder van metaal. Dit wordt in alle reviews niet genoemd, maar ik vind dit naast de accuduur de beste eigenschap.
- Geluid is niet gedempt zoals bij een normale tablet. Groot voordeel.
- Aan/uit knop is zeer goed, doet me denken aan een metalen knop op een duurdere/zakelijke laptop. Geen gepruts/gezoek meer aan de rand. Volume knoppen zitten daarentegen een beetje los, net zoals bij een hoop andere Android tablets.
- SD kaart verdwijnt helemaal in het slot, hij lijkt mij niet makkelijk eruit te halen (mogelijk met een speld).
- Ik zie een piepklein beetje backlight bleeding rechts onderin als ik de clinderstand dichtklap.
- Rooten gaat extreem eenvoudig met de Framaroot app (Baramir methode)
- 12,5GB schijfruimte ongeveer vrij bij unboxing.
- Ziggo TV app werkt, ook nadat het apparaat geroot is (zelfs op een iPad Mini werkt ie niet altijd).
- Ik gebruik het ook voor een strategie spel (Grepolis), en de app daarvan werkt alleen in portrait mode. En dan hou je hem weer echt goed beet aan de cilinder (ik ben ook nog linkshandig). 8" tablets in portrait mode vasthouden vind ik normaal gesproken niet prettig.
- Resolutie van 1280x800 op een 8" mag nog iets hoger. Het is net niet haarscherp hier en daar.
- Ebooks: op een afstand van 10 centimeter kan ik de pixels tellen. Maar op de normale leesafstand niet. Wel zie ik wat verkleuring bij sommige hoofdletters (als ik erop let). Wederom pak je hem echt goed beet bij de cilinder, hoewel ik 400 gram te zwaar vind om hem als ereader te gebruiken. Dan had de cilinder aan de korte kant moeten zitten, dat zou echt geniaal zijn voor een ereader!

Conclusie:
Met een 1080p scherm, een sterkere SOC, en een 9000mHa accu was dit echt een beest geweest.
Alles van deze tablet is er echter op gericht om "media te consumeren". De cilinder is echt goed doordacht, goed en degelijk ontworpen, en zorgt voor zeer veel unieke eigenschappen, ook al vond ik hem er dom uitzien toen hij uitkwam. De cilinder is absoluut geen gimmick, er is bijzonder goed over nagedacht.

Dit is echt met recht een "exotische" tablet voor een specifieke doelgroep. Voor 150,- een aanrader, maar voor 200,- vind ik hem persoonlijk te duur in vergelijking met andere chinatablets.

Voor mij geen normale tablet meer.

Pricewatch link:
pricewatch: Lenovo Yoga 8 Zilver
Ik kan niet anders dan mij aansluiten met hierboven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-09 09:56
Op dit geweldige topic is een schat aan info te vinden.
Toch ben k dr niet helemaal uit omdat voor 9.7 inch tablets minder vraag is kennelijk.
Wat is op dit moment het beste 9.7 inch tabet volgens jullie
Wens:
zeker gorilla glas of vergelijkbaar.
resolutie hoger dan 1200x800.
goede batterij duur.
Geen haperingen met brouwsen of steeds vaststaan wat ik met mn huidige tablet heb.

[ Voor 12% gewijzigd door candy1 op 08-06-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
candy1 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:48:
Toch ben k dr niet helemaal uit omdat voor 9.7 inch tablets minder vraag is kennelijk.
Wens:
goede batterij duur.
Geen haperingen met brouwsen of steeds vaststaan wat ik met mn huidige tablet heb.
Pipo M6pro komt grotendeels overeen met je eisen. Maar door de hoge resolutie heb je soms kans op haperingen. Zeker weten doe ik het echter niet. Kun je navragen in het Pipo topic aan een m6 gebruiker denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
candy1 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:48:
Wens:
goede batterij duur.
voor een goede batterij duur zou ik eigenlijk sowieso kijken naar een pipo of een ainol, ik zou dan gaan voor een pipo 9,7 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-09 09:56
Yep ik denk dat die mn wensen verregaand tegemoet komt.
Google nexus is op dit moment ook goekoop voor 259 euri maar ik ben 9.7 gewend en brouwsen is op dat formaat beter denk ik.

Ben dr nog niet achter of er gorillaglass op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
candy1 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:53:
Yep ik denk dat die mn wensen verregaand tegemoet komt.
Google nexus is op dit moment ook goekoop voor 259 euri maar ik ben 9.7 gewend en brouwsen is op dat formaat beter denk ik.

Ben dr nog niet achter of er gorillaglass op zit
Geen idee, nooit wat over gelezen. Maar ik weet wel dat wat ook gebruikt is, aardig wat kan hebben. Mijn M9pro is van meer dan een meter vrij hard op het glas gevallen. Toen ik hem opraapte, dacht ik eigenlijk einde oefening. Maar niets kapot, en volledig werkend.

Overigens kost een M6 pro zonder 3G iets van 170 euro in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 14:42
Ik werd even vanaf Fok! naar dit topic gestuurd omdat ik het volgende probleem heb. Vandaag de FNF iFive mini 3 ontvangen. Alles leuk en aardig, maarrrr...

Het touchscreen doet het niet. Tablet gaat aan, reageert op de gyroscoop (landscape/portrait) en reageert ook op de aan/uit knop en USB-PC verbinding. Enkel reageert ie niet op mijn (of andermans) vingers en dus kan ik hem niet unlocken. Onbruikbaar in deze staat dus.

Dus, iemand ideeën? Iemand op Fok! zei dat iemand hier hetzelfde probleem heeft gehad met een Onda maar kon het via de zoekfunctie niet vinden.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Malfoi schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:32:
Ik werd even vanaf Fok! naar dit topic gestuurd omdat ik het volgende probleem heb. Vandaag de FNF iFive mini 3 ontvangen. Alles leuk en aardig, maarrrr...

Het touchscreen doet het niet. Tablet gaat aan, reageert op de gyroscoop (landscape/portrait) en reageert ook op de aan/uit knop en USB-PC verbinding. Enkel reageert ie niet op mijn (of andermans) vingers en dus kan ik hem niet unlocken. Onbruikbaar in deze staat dus.

Dus, iemand ideeën? Iemand op Fok! zei dat iemand hier hetzelfde probleem heeft gehad met een Onda maar kon het via de zoekfunctie niet vinden.
Niet met een Onda, wel met een Pipo. Ik heb hem RMA moeten sturen want het was een defect van het scherm zelf.

Gelijk melden dat je hem doa hebt ontvangen, anders krijg je een reparatie afhandeling die stukken langer kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Malfoi schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:32:
In het Onda-topic?
Onda V975M Quad Core 2.0GHz 9.7 Inch Retina Screen

[ Voor 12% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-06-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:07

Hupske

AFCA

Zijn er mensen die de FNF ifive mini3 Retina hebben? Op filmpjes lijkt het namelijk dat hij erg hapert in de interface.

Ben dus benieuwd of bijvoorbeeld een andere launcher al verschil kan maken. Verder kan ik weinig vinden over de camera. Ik wil hem eventueel soms gebruiken in de gymlessen. Zo kunnen leerlingen eventueel mijn aanwijzingen beter begrijpen :)
Ik weet dat je er niet veel van mag verwachten voor zo een prijs, maar het gaat mij erom dat het niet alleen maar pixels zijn of dat hij erg weinig licht op pakt.

[ Voor 18% gewijzigd door Hupske op 09-06-2014 12:45 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 14:42
starcopy schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:12:
[...]

Niet met een Onda, wel met een Pipo. Ik heb hem RMA moeten sturen want het was een defect van het scherm zelf.

Gelijk melden dat je hem doa hebt ontvangen, anders krijg je een reparatie afhandeling die stukken langer kan duren.
Ja, heb inmiddels een videootje gemaakt en gemaild. Even afwachten nu.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een tablet als cadeau. Budget €150 - €200. Nu ben ik de Pipo M9 tegengekomen, deze voldoet aan alle wensen maar hebben jullie misschien nog suggesties? Ook zie ik de T9 (valt net binnen budget) maar is dat het geld waard? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:26:
Ik ben op zoek naar een tablet als cadeau. Budget €150 - €200. Nu ben ik de Pipo M9 tegengekomen, deze voldoet aan alle wensen maar hebben jullie misschien nog suggesties? Ook zie ik de T9 (valt net binnen budget) maar is dat het geld waard? Alvast bedankt!
Pipo m9 is een top tablet en het geld zeker waard. Niet twijfelen, maar bestellen! Zoek wel een betrouwbare shop uit. Kun je in dit topic wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intraxi schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:40:
[...]

Pipo m9 is een top tablet en het geld zeker waard. Niet twijfelen, maar bestellen! Zoek wel een betrouwbare shop uit. Kun je in dit topic wel vinden.
De T9 is het extra geld dus niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:26:
Kijk en vraag anders ff in het Pipo topic. Over de T9 valt nog niet veel te zeggen, is nog te kort op de markt daarvoor. De M9pro is gewoon een tablet welke zich al bewezen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 18:22
De Ramos i10 pro is inmiddels uit, heeft iemand er al ervaring mee?

http://www.ramos-tablet.c...c-wifi-bluetooth-gps.html

http://www.spemall.com/Ra...reen-HDMI-2GB-32GB_g.html

2GB geheugen en 32GB lijkt mij erg weinig voor W8, tevens mist er een HDMI poort.
Van mij mag er een duurdere versie uitkomen welke deze punten wel heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Angilo schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:48:

2GB geheugen en 32GB lijkt mij erg weinig voor W8, tevens mist er een HDMI poort.
Ik heb even zitten kijken, maar voor die specs een prijs hanteren van $.430,-? Afgezien van de Cpu en Gpu, bied dat ding nog minder dan wat voor ander merk China tablet. Volgens mij zit die hoge prijs in de Cpu en Gpu. Eventueel een Windows licentie. Maar de rest is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Angilo schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:48:

Neem dan deze pipo, veel meer waard voor je geld
http://www.banggood.com/P...ndow-Tablet-p-916999.html
Www.banggood.com/products-reviews-p916999.html

Meer geheugen, hdmi, inclusief een toetsenbord, alleen wat minder pixels dat hem ook weer sneller maakt

[ Voor 11% gewijzigd door krissie100 op 10-06-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 18:22
starcopy schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:24:
[...]

Ik heb even zitten kijken, maar voor die specs een prijs hanteren van $.430,-? Afgezien van de Cpu en Gpu, bied dat ding nog minder dan wat voor ander merk China tablet. Volgens mij zit die hoge prijs in de Cpu en Gpu. Eventueel een Windows licentie. Maar de rest is het niet waard.
Dual boot lijkt mij persoonlijk ideaal, tevens vind ik het een mooi apparaat. Verder geef ik je gelijk.
krissie100 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:27:
[...]

Neem dan deze pipo, veel meer waard voor je geld
http://www.banggood.com/P...ndow-Tablet-p-916999.html
Www.banggood.com/products-reviews-p916999.html

Meer geheugen, hdmi, inclusief een toetsenbord, alleen wat minder pixels dat hem ook weer sneller maakt
Het scherm is juist wat ik het aller belangrijkst aan een tablet vind. Om die reden ben ik niet geïnteresseerd in de Pipo W1. Verder is het een leuk dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Vraagje voor de tablet experts:
Ik ben op zoek naar een goede Android tablet.
Doel is deze te gebruiken om live muziek te mixen, er is een android app (4.x) welke remote control doet van de mengtafel. Ik heb laatst de tablet van mijn ouders geleend voor een PoC.
Hieruit heb ik de volgende conclusies getrokken:
-brightness minimaal 500 nits (400 nits van de gal.tab3 vond ik onvoldoende. Meer is beter ivm zonlicht overdag)
-normale kijkhoeken.
-resolutie minimaal 1280x800
-screen size graag rond de 10", in ek geval niet onder de 8"
-accu: niet te slap, screen-on-time op max brightness 4 uur minimaal.
-gewicht uiteraard graag zo laag mogelijk.

Cpu verbruik zal niet al te hoog zijn verwacht ik. Grafische chip zal nagenoeg niks doen.

Dus: welke tablet zou ik naar moeten kijken?

Ik heb al naar de PIPO m7pro en m9pro gekeken, maar kan weinig vinden over de helderheid (behalve dat ze roepen dat de M9Pro 650 nits zou moeten doen, wat door gebruikers wordt tegengesproken...)

Oh en ik vind kitkat toch echt flink beter werken dus een (future) update naar kitkat wordt natuurlijk op prijs gesteld.

[ Voor 5% gewijzigd door bigfoot1942 op 10-06-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
bigfoot1942 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:17:
Doel is deze te gebruiken om live muziek te mixen, er is een android app (4.x) welke remote control doet van de mengtafel. Ik heb laatst de tablet van mijn ouders geleend voor een PoC.
-brightness minimaal 500 nits (400 nits van de gal.tab3 vond ik onvoldoende. Meer is beter ivm zonlicht overdag)
-normale kijkhoeken.

Cpu verbruik zal niet al te hoog zijn verwacht ik. Grafische chip zal nagenoeg niks doen.

Ik heb al naar de PIPO m7pro en m9pro gekeken, maar kan weinig vinden over de helderheid (behalve dat ze roepen dat de M9Pro 650 nits zou moeten doen, wat door gebruikers wordt tegengesproken...)

Oh en ik vind kitkat toch echt flink beter werken dus een (future) update naar kitkat wordt natuurlijk op prijs gesteld.
Pipo m9 pro
www.gizmochina.com/2013/0...atinum-m9-android-tablet/

Ook is 4.4 kitkat beschikbaar voor deze tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
bigfoot1942 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:17:
-normale kijkhoeken.

Oh tis hier toch zeker niet ene helpdesk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
intraxi schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:10:
[...]

Oh tis hier toch zeker niet ene helpdesk? :?
niet?

/serieus: ik heb vooronderzoek gedaan en kom zelf met de M9Pro (het enige low-budget/chinees apparaat wat ik heb gevonden met een extra hoge brightness, volgens de marketing van Pipo).

Dit topic lijkt mij juist een verzamelplaats van mensen met ervaringen met deze tablet en talloze alternatieven, welke mij in een juiste richting kunnen wijzen door het delen van hun ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
bigfoot1942 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:32:
[...]

niet?

/serieus: ik heb vooronderzoek gedaan en kom zelf met de M9Pro (het enige low-budget/chinees apparaat wat ik heb gevonden met een extra hoge brightness, volgens de marketing van Pipo).

Dit topic lijkt mij juist een verzamelplaats van mensen met ervaringen met deze tablet en talloze alternatieven, welke mij in een juiste richting kunnen wijzen door het delen van hun ervaringen.
m9 pro lijkt mij een prima keus, niet reageren op mensen die alleen maar vage opmerkingen plaatsen waar je niks mee kan, zie veel reviews waar mensen zeggen dat het scherm heel scherm is, dus niet qua veel pixels scherp, maar echt qua helderheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bigfoot1942 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:32:
[...]

niet?

Vraag stellen in het Pipo topic als je er serieus over denkt. Heb je misschien sneller een antwoord. Ik zal wel kijken of ik het op de mijne kan testen, maar moet eerst de phone van het vrouwtje werkend hebben.

Inmiddels getest met Light sensor. Ik weet niet precies of dat voldoet aan watje wil, maar die geeft aan 951,33 tf-c. Gemeten in Candela (ook wel nits genoemd)

Zoek zelf ff of de gebruikte app ook dat meet wat jij wil weten, daar ben ik niet genoeg in thuis.

[ Voor 15% gewijzigd door starcopy op 11-06-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:23
Hebben de courante modellen van FNF Ifive, Pipo of Onda eigenlijk problemen met Netflix? Ook de custom roms?
Hoe gaat Netflix om met resoluties hoger dan Full HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:23
Die hoge helderheid kwam ik ook tegen in een buitenlandse review. Zij kwamen op `700+ nits uit.
starcopy schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:37:
[...]
.........
Inmiddels getest met Light sensor. Ik weet niet precies of dat voldoet aan watje wil, maar die geeft aan 951,33 tf-c. Gemeten in Candela (ook wel nits genoemd)
.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
Inmiddels is de update van Android 4.4 voor de Lenovo Yoga 8 uitgebracht. Hij bevalt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Dank voor de feedback over de pipo m9pro. Het blijkt dus niet allemaal sales praat. Ik ga maar even kijken of ik al wat mag bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
thomskipsp schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:31:
Inmiddels is de update van Android 4.4 voor de Lenovo Yoga 8 uitgebracht. Hij bevalt prima!
Waar is die update dan? Ik kan hem niet vinden.
En is hij met 4.4 nog steeds zo makkelijk te rooten met Framaroot? Want ik wil Nova Launcher en Adblock Plus niet missen (de standaard Lenovo launcher is nogal matig, zoals iedereen ook zegt).

Gisteren heb ik met 2% in de accu nog een complete Family Guy aflevering kunnen zien, en toen was hij eindelijk leeg, lol. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
Nee, er is nu nog geen root manier. Ik ben alle mogelijke af aan het gaan, maar nog niets werkt. Ik heb ook de Nova launcher, die doer het nog gewoon hoor...Alleen mijn Xposed.is uit:p

Je kunt naar instellingen toe, dan.de onderste( over deze tablet) en.dan.systeemupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Ja, Nova Launcher heeft geen root nodig volgens mij. Jammer, maar ik laat 4.4 dan nog maar even zitten, hij werkt nu net zo lekker. Laat vooral weten als je hem weer geroot hebt gekregen. Ik zal zelf ook zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram...
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-08 11:03
Ik heb hier een vraagje voor de chinese tablet kenners:
nadat een vriendin van mij zag dat m'n chinese smartphone (cubot gt99) toch wel wat beter was dan haar Sony Xperia miro (heeft ze een half jaar geleden nog 150 euro voor betaald dacht ik, 512mb RAM en 320p scherm |:( ), wilt ze nu ook een chinese tablet kopen :).
Ze gaat hem vooral gebruiken voor wat te filmpjes te kijken wat eenvoudige spelletjes dus veel moet hij niet kunnen.
'Vereisten':
niet kleiner dan 9 inch, liefst groter.
goede batterijduur voor tijdens lange reizen wat films te kijken.
mooi scherm, resolutie liefst hoger als 1280*800, maar dan heb je minder batterij natuurlijk..
prijs ongeveer 150 euro zonder verzending/btw.
Uiterlijk maakt niet zoveel uit eigenlijk :).
en ook liefst een model dat kwalitatief redelijk goed is.

Ik had aan een PIPO m8 gedacht, maar heeft er iemand nog andere suggesties?
(zou het liefst bij BANGGOOD kopen wegens goede ervaringen in het verleden, maar uiteindelijk maakt dat niet zoveel uit)

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
bram... schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:19:
Ik heb hier een vraagje voor de chinese tablet kenners:
nadat een vriendin van mij zag dat m'n chinese smartphone (cubot gt99) toch wel wat beter was dan haar Sony Xperia miro (heeft ze een half jaar geleden nog 150 euro voor betaald dacht ik, 512mb RAM en 320p scherm |:( ), wilt ze nu ook een chinese tablet kopen :).
Ze gaat hem vooral gebruiken voor wat te filmpjes te kijken wat eenvoudige spelletjes dus veel moet hij niet kunnen.
'Vereisten':
niet kleiner dan 9 inch, liefst groter.
goede batterijduur voor tijdens lange reizen wat films te kijken.
mooi scherm, resolutie liefst hoger als 1280*800, maar dan heb je minder batterij natuurlijk..
prijs ongeveer 150 euro zonder verzending/btw.
Uiterlijk maakt niet zoveel uit eigenlijk :).
en ook liefst een model dat kwalitatief redelijk goed is.

Ik had aan een PIPO m8 gedacht, maar heeft er iemand nog andere suggesties?
(zou het liefst bij BANGGOOD kopen wegens goede ervaringen in het verleden, maar uiteindelijk maakt dat niet zoveel uit)

Alvast bedankt! :)
Goede keus lijkt me, of de pipo m9 pro, voor goede accu en degelijke bouwkwaliteit zou ik voor een pipo gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:31

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Momenteel overweeg ik mijn FNF iFive x2 te gaan verkopen omdat, zelfs met de antennemod, de wifi niet goed genoeg is om MKVs te streamen van 1080p en de tablet geen 64GB microsd ondersteunt.

Nu heb ik momenteel op de lijst staan:

iFive Mini 3 Retina
iFive Mini 3GS Retina
Pipo M7Pro

Echter heb ik geen idee hoe die wifi's zich gedragen en of deze 64GB ondersteunen, iemand die ervaring hierin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Sorry dat ik nog even over de Lenovo Yoga 8 begin, maar ik zie nu dat de prijs 143,89 is:
http://update.nl/NL/Compu...spath=6261_6262_7009_7011

Bestellen is (nog?) niet mogelijk: hij is nog niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:30
Weet niet of dit iets voor jou is maar aan de specs te zien is deze Pipo P1 toch best een killer tablet ..

http://www.pandawill.com/...gb-32gb-black-p90262.html

En een kleine review van Mike Canex

http://mikecanex.wordpres...-a-rockchip-3288-monster/
LoCuTuS2000 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:05:
Momenteel overweeg ik mijn FNF iFive x2 te gaan verkopen omdat, zelfs met de antennemod, de wifi niet goed genoeg is om MKVs te streamen van 1080p en de tablet geen 64GB microsd ondersteunt.

Nu heb ik momenteel op de lijst staan:

iFive Mini 3 Retina
iFive Mini 3GS Retina
Pipo M7Pro

Echter heb ik geen idee hoe die wifi's zich gedragen en of deze 64GB ondersteunen, iemand die ervaring hierin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

diquan2001 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:59:
Weet niet of dit iets voor jou is maar aan de specs te zien is deze Pipo P1 toch best een killer tablet ..

http://www.pandawill.com/...gb-32gb-black-p90262.html

En een kleine review van Mike Canex

http://mikecanex.wordpres...-a-rockchip-3288-monster/

[...]
Je hebt misschien gelijk dat ik beter kan wachten op een RK3288 tablet, ik ben alleen niet zo'n fan van het 9,7 inch formaat voor films, dan heb ik liever 8,9 inch. Maar de 3288 ziet er inderdaad veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:30
Gij vraagt 8.9 ik zeg hij is onderweg ;)

LoCuTuS2000 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:21:
[...]

Je hebt misschien gelijk dat ik beter kan wachten op een RK3288 tablet, ik ben alleen niet zo'n fan van het 9,7 inch formaat voor films, dan heb ik liever 8,9 inch. Maar de 3288 ziet er inderdaad veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

diquan2001 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:01:
Gij vraagt 8.9 ik zeg hij is onderweg ;)

[video]

[...]
Vet! En Pipo staat bekend om goede wifi. Nog even geduld dus! :P Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Vannacht ruit ingeslagen en tablet (Freelander PX2) weg ;w

Ben dus op zoek voor een nieuwe tablet met 3G en een goede GPS heeft. Gebruikt het namelijk voor Syngic. ~€100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
jerkitout schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 12:48:
Vannacht ruit ingeslagen en tablet (Freelander PX2) weg ;w

Ben dus op zoek voor een nieuwe tablet met 3G en een goede GPS heeft. Gebruikt het namelijk voor Syngic. ~€100
serieus? jesus, heftig. 100 euro.. tja, 7 inch ga ik vanuit?
http://www.banggood.com/P...tina-Tablet-p-928951.html
http://www.banggood.com/C...d-42-Tablet-p-924589.html
http://www.banggood.com/C...d-42-Tablet-p-932092.html
http://www.banggood.com/V...hone-Tablet-p-924437.html
colorfly lijkt mij dan wel een leuke keus,
gebruik zelf ook sygic, vind dat verreweg de beste navigatieapp
qua accuduur wordt het als je naar de specs kijkt een voyo of de pipo

Edit: bij banggood is er een nieuwe gratis verzendmethode
Netherland direct mail en die is zeer snel(7-10) dagen levertijd, en dat klopt ook nog eens

[ Voor 20% gewijzigd door krissie100 op 21-06-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Bedankt voor het snelle response, die PIPO Ultra-U9T lijkt perfect <3 Alleen jammer dat het weinig reviews heeft over het GPS. Ik zal er een posten wanneer het binnen is.

[ Voor 83% gewijzigd door jerkitout op 24-06-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
[b][message=42428746,noline]Edit: bij banggood is er een nieuwe gratis verzendmethode
Netherland direct mail en die is zeer snel(7-10) dagen levertijd, en dat klopt ook nog eens
Gister 2 telefoons en een raspberry pi case gekocht. Los verstuurd via nl direct, maar mooi sweden en swiss trackingcode gekregen voor de telefoons :(

[ Voor 5% gewijzigd door Pseudoc op 21-06-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Pseudoc schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:49:
[...]

Gister 2 telefoons en een raspberry pi case gekocht. Los verstuurd via nl direct, maar mooi sweden en swiss trackingcode gekregen voor de telefoons :(
gek, bij mij word alles keurig geshipped met netherland direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
hey mensen even een vraagje

Zonet de Chuwi V17HD besteld, 55 euro bij tinydeal was het, 67 incl DHL shipping.

Enig idee of ik hier nog tax overheen moet betalen? En wat zijn julile ervaringen met het shippen via DHL?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:12
Allicht moet je daar nog tax over betalen. Of DHL het bij je komt halen ligt in het midden. Dat lees je vanzelf via de email of je krijgt de vraag om geld aan de deur.

Ik kreeg een email of ik x-bedrag gepast wilde voldoen aan de deur bij de bezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Nou, zo cheap blijkt de tablet uiteindelijk niet te zijn dan.. dacht dat je alleen tax hoefde te betalen bij bedragen boven de 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
m4rtyr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:00:
Nou, zo cheap blijkt de tablet uiteindelijk niet te zijn dan.. dacht dat je alleen tax hoefde te betalen bij bedragen boven de 100 euro?
als je je goed had ingelezen kan er tax bij komen bij pakjes met een waarde vanaf de 21 euro ;)
maar nog steeds een zeer prima aankoop hoor!
maar vraag eerst ff in dit topic naar tips,
dat had je geld kunnen besparen:
http://www.banggood.com/C...d-44-Tablet-p-923609.html
inclusief netherland direct mail(duur 7-10 dagen voordat ie dan in huis is) voor maar 50 euro ;)

[ Voor 31% gewijzigd door krissie100 op 23-06-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Denk je?

Ik kom dan uit op een bedrag van meer dan 90 euro, bijna 100% op de originele prijs.. ik vind dat zeker niet meer lonen, had beter een N7 2013 kunnen halen dan. :/

Daar komt uiteraard ook nog tax bij?

[ Voor 10% gewijzigd door m4rtyr op 23-06-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
m4rtyr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:51:
Denk je?

Ik kom dan uit op een bedrag van meer dan 90 euro, bijna 100% op de originele prijs.. ik vind dat zeker niet meer lonen, had beter een N7 2013 kunnen halen dan. :/

Daar komt uiteraard ook nog tax bij?
je weet dat die 220 euro is? met dit toestel koop je iets vergelijkbaars als de nexus alleen dan veel goedkoper, wacht nou maar lekker af en ga er lekker mee spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Thanks voor de link trouwens. Ik zat dan ook te denken aan een tweedehandsje van om en om rond de 150 euro, of heeft iemand anders een betere suggestie dan de chuwi v17hd? Het is de enige tablet die ik kon vinden van rond de 50 euro met 1gb aan ram en een battery van "3000" mah waar de concurrenten of 512mb aan ram hebben, 2300mAh batterij en geen IPS scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
je hebt de v17hd toch al besteld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Is inmiddels (hopelijk) gecancelled. Irritant dat dat moet via de live chat.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
m4rtyr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:03:
Is inmiddels (hopelijk) gecancelled. Irritant dat dat moet via de live chat.. :)
ik zal ff voor je zoeken naar alternatieven ;)
in ieder geval is die link van banggood zeer aantrekkelijk, zeker door de gratis snelle leverservice, moet je wel bij bestelling netherland direct mail nemen ;)

EDIT: deze link is het trouwens: http://www.banggood.com/C...d-44-Tablet-p-928701.html
dit is de 1gb ram versie

[ Voor 16% gewijzigd door krissie100 op 23-06-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Thanks dude! Ben zelf ook aan het rondneuzen op de site, zie wel behoorlijk aantrekkelijke tablets ertussen zitten. Ik kan tot een max van ong. 80 euro gaan. Welke tabs hebben een beetje een redelijke accuduur? En denk je dat de a31s het wint op dat gebied van de rk3188?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
nee juist niet vind ik, 3188 is beter

http://www.banggood.com/P...d-4_2-Tablet-p-76684.html

link 1 tablet heeft ook een 3g slot en gps

[ Voor 82% gewijzigd door krissie100 op 23-06-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Hoor hier dat de Pipo's een goeie accuduur hebben, ik heb wel is een 8" rk3066 van ze gehad, vreselijk ding wbt. accuduur.. ging nog geen 3 uur mee met normaal surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
m4rtyr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:10:
Hoor hier dat de Pipo's een goeie accuduur hebben, ik heb wel is een 8" rk3066 van ze gehad, vreselijk ding wbt. accuduur.. ging nog geen 3 uur mee met normaal surfen.
daaar staat pipo wel bekend om idd, dat ze goede accus hebben

[ Voor 4% gewijzigd door krissie100 op 23-06-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Thanks voor de links, die had ik idd ook al gezien maar vond ze kwa specs niet veel of niet beter dan de v17hd, of heb ik het mis? :) Zie wel dat de Pipo een grotere accu heeft maar die getallen neem ik zeker met een korreltje zout. De processor in de Voyo, dat is een A7 neem ik aan? Denk dat ik daar wel is een review van heb gelezen, had volgens mij een erg zwakke GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
m4rtyr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:12:
Thanks voor de links, die had ik idd ook al gezien maar vond ze kwa specs niet veel of niet beter dan de v17hd, of heb ik het mis? :) Zie wel dat de Pipo een grotere accu heeft maar die getallen neem ik zeker met een korreltje zout. De processor in de Voyo, dat is een A7 neem ik aan? Denk dat ik daar wel is een review van heb gelezen, had volgens mij een erg zwakke GPU.
dat laatste zou kunnen, heb processor is vrij nieuw en zit qua snelheid idd wat lager dan de 3188

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Denk dat die processor specifiek voor mensen zijn bedoelt die gebruik maken van de sim-slot :)
Hecht daar zelf overigens geen waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
m4rtyr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:15:
Denk dat die processor specifiek voor mensen zijn bedoelt die gebruik maken van de sim-slot :)
Hecht daar zelf overigens geen waarde aan.
ah ok, dan is dat niks voor jouw, had namelijk paar posts boven je tips gegeven aan iemand die een nieuwe tablet nodig had(was gestolen) en die gebruikte hij voor gps, en had dus gps nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Mwaah, GPS en MTK? Lijkt me geen match. Of hebben ze dat een beetje verholpen met hun nieuwe SoC's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
krissie100 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:18:
[...]

serieus? jesus, heftig. 100 euro.. tja, 7 inch ga ik vanuit?
http://www.banggood.com/P...tina-Tablet-p-928951.html
http://www.banggood.com/C...d-42-Tablet-p-924589.html
http://www.banggood.com/C...d-42-Tablet-p-932092.html
colorfly lijkt mij dan wel een leuke keus,
gebruik zelf ook sygic, vind dat verreweg de beste navigatieapp
qua accuduur wordt het als je naar de specs kijkt een voyo of de pipo

Edit: bij banggood is er een nieuwe gratis verzendmethode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
m4rtyr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:20:
Mwaah, GPS en MTK? Lijkt me geen match. Of hebben ze dat een beetje verholpen met hun nieuwe SoC's?
is helemaal verholpen als ik kijk naar mijn mediatekjes: doogee dg500 en honor 3c, en ook bij anderen hoor ik inmiddels vaak alleen maar goede verhalen met een paar uitzonderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Hehe, oke!

Heb de V17HD besteld, voor dat geld vind ik dat een prima tablet!

Ook is er een custom (nou ja custom) rom beschikbaar op het net, zonder chinese appjes en met root, het lijkt prima te werken!

http://www.arctablet.com/blog/forum/crewrktablets-rk3188-entwicklung-customroms-development-croms/rom-chuwi-v17hd-android-4-4-2-kitkat-custom-root-firmware-20140402/

Ben benieuwd wanneer het arriveert met deze service :)

[ Voor 39% gewijzigd door m4rtyr op 23-06-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
m4rtyr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:24:
Hehe, oke!

Heb de V17HD besteld, voor dat geld vind ik dat een prima tablet!

Ook is er een custom (nou ja custom) rom beschikbaar op het net, zonder chinese appjes en met root, het lijkt prima te werken!

Ben benieuwd wanneer het arriveert met deze service :)
heb zelf ervaring met direct mail, en het is echt heerlijk, zonder extra kosten voor verzending (DHL) maar toch lekker snel, heb er nug ook nog eentje in de lucht hangen 2 dagen geleden besteld en was gister al vertrokken vanaf direct mail(flytexpress ook wel genoemd)
deze rom bedoel je? http://www.arctablet.com/...m-root-firmware-20140402/

[ Voor 12% gewijzigd door krissie100 op 23-06-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Ah dat is idd echt een verademing. Heb maar één keer een tablet besteld uit China, gratis verzonden dat wel maar het duurde ongeveer 45 dagen voordat ik em eindelijk had.. tegen de tjid dat ik em had waren de specs alweer verouderd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
m4rtyr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:27:
Ah dat is idd echt een verademing. Heb maar één keer een tablet besteld uit China, gratis verzonden dat wel maar het duurde ongeveer 45 dagen voordat ik em eindelijk had.. tegen de tjid dat ik em had waren de specs alweer verouderd. :)
hou me op de hoogte alsjeblieft en je ervaring over de tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Ja zal ik doen, ben zeer benieuwd naar de performance van zo een budget tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
m4rtyr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:30:
Ja zal ik doen, ben zeer benieuwd naar de performance van zo een budget tablet.
ik ben bang voor je dat de performance te hoog voor je zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Haha, heb een S4 als telefoon dus dat zal wel meevallen :P

Misschien word ik wel overweldigt door de price performance ratio, dat dan weer wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
m4rtyr schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:34:
Haha, heb een S4 als telefoon dus dat zal wel meevallen :P

Misschien word ik wel overweldigt door de price performance ratio, dat dan weer wel :D
als je maar geen s5 neemt ;)
een medietek 6595 lijkt me een mooie opvolger voor je s4
(octa core)
4 cores 2,2ghz a17 ---- 4 cores 1,7ghz a7 -----;) en scheelt je weer wat geld ten opzichte van flagships

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Die hou ik al een tijdje in de gaten ja.. het wordt hopelijk geen Samsung meer.. vreselijk ding als je het mij vraagt. Heb em destijds als één van de eersten gekocht, niet voor de phone uiteraard, maar T-mobile had een goeie actie lopen waarbij de telefoon gratis was :) Ik ben zelf ook benieuwd naar de S810 van Quallcom, wie weet, als Samsung weer met geld gaat lopen strooien bij T-mobile dat ik dan voor de S6 ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 10:54
krissie100 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:40:
[...]

als je je goed had ingelezen kan er tax bij komen bij pakjes met een waarde vanaf de 21 euro ;)
inlezen,

ik meende dat het 22 euro is, dus even opgezocht.
http://www.belastingdiens..._zo_ja_hoe_bereken_ik_dat

tax word nu veelal gebruikt als verzamelnaam, inklaringskosten is geen tax. Vergoeding voor de afleveringsmaatschappij. Per maatschappij wisselend.
en dan de tax, waarover, het product en vervoerskosten (BTW), douane rechten.

http://www.belastingdiens...edrijven/rekenvoorbeelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Erg bedankt, mijn excuus voor het niet inlezen :)

Wat dom.. cancel ik de 1gb ram chuwi op tinydeal, bestel ik een 512mb ram op banggood.. ze adverteren dezelfde tablet naam maar met verschillende specs.. kan ik deze weer lekker cancellen.. zucht

[ Voor 67% gewijzigd door m4rtyr op 23-06-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
oheng schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:01:
Ja, Nova Launcher heeft geen root nodig volgens mij. Jammer, maar ik laat 4.4 dan nog maar even zitten, hij werkt nu net zo lekker. Laat vooral weten als je hem weer geroot hebt gekregen. Ik zal zelf ook zoeken.
Het is gelukt hoor. Dankzij XDA heb ik weer root op mijn 4.4:) Het is iets meer uitvoeren dan framaroot, maar het resultaat is hetzelfde:)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2791072

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Iemand ervaring met de Colorfly E708 Q1? Op mp gespot en een afspraak gemaakt, beetje op youtube en forums gecheckt hoe dat ding is en hij blijkt bovengemiddeld goed te werken en te presteren voor een goedkope tablet. Enigste nadeel, een batterij van 2300mAh. Heb gelijk een Xiaomi 10400mAh powerbank besteld zodat ik zeker weet dat ik een powerbank van hoge kwaliteit heb, dus die kleine batterij, daar kan ik voorlopig wel mee leven. :)

Specs van de tab:

1280x800 IPS scherm
A31S 1ghz SoC
1Gb DDR3 Ram
8Gb ROM (hoewel sommige gebruikers aangeven dat het 4Gb is)
Upgrade naar 4.4 kitkat beschikbaar via de officiële website van colorfly, die heb ik inmiddels al binnengeharkt :)

Had bijna een N7 2013 gekocht maar toch besloten om even af te wachten wat voor nieuwe tablets er gaan uitkomen, leuk ding, maar alweer verouderd wbt SoC.

De N8 ziet er erg aantrekkelijk uit, maar de verwachte prijs van $399 dollar is mij net teveel.. Misschien dat ze ook met een nieuwe N7 komen met dezelfde specs met een lager prijskaartje.. Dat zou een Win! zijn.

*edit*

Volgens iemand van de Xiaomi webshop, schijnt de Mi Pad de volgende maand in de schappen te liggen.
Heerlijk ding zo te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door m4rtyr op 24-06-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
m4rtyr schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:08:
Iemand ervaring met de Colorfly E708 Q1? Op mp gespot en een afspraak gemaakt, beetje op youtube en forums gecheckt hoe dat ding is en hij blijkt bovengemiddeld goed te werken en te presteren voor een goedkope tablet. Enigste nadeel, een batterij van 2300mAh. Heb gelijk een Xiaomi 10400mAh powerbank besteld zodat ik zeker weet dat ik een powerbank van hoge kwaliteit heb, dus die kleine batterij, daar kan ik voorlopig wel mee leven. :)
Yep, hiero. Voor de prijs (nu 55 euro bij BG) een mooie tablet. Als je het scherm belangrijker vindt dan de snelste CPU, is het imo de beste tablet qua prijs/kwaliteit van dit moment. Overigens is hij zeker niet traag te noemen.
Ook is ie lekker plat (wat dus idd ten koste gaat van de batterij al vind ik de levensduur nog wel meevallen)
Het scherm heeft een prima kijkhoek en heeft mooie kleuren en natuurlijk HD. Er is ook al een Kitkat-update voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Heb hem net opgehaald, idd een mooi scherm voor het geld en na een kwartier kloten maar 5% eraf.. dat is wel anders dan bij mijn S4. Waar ik wel super gevoelig voor ben is het choppy scrollen op websites, jezus wat gaat dat schokkerig, ik kan daar gewoon niet naar kijken... heb jij dat ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
m4rtyr schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:26:
Heb hem net opgehaald, idd een mooi scherm voor het geld en na een kwartier kloten maar 5% eraf.. dat is wel anders dan bij mijn S4. Waar ik wel super gevoelig voor ben is het choppy scrollen op websites, jezus wat gaat dat schokkerig, ik kan daar gewoon niet naar kijken... heb jij dat ook??
Gebruik je wel de opera browser? Die hapert nooit naar mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Op chrome en dolphin geprobeerd, zal zometeen eens opera checken

probeer nu even te rooten met dat chinese programmatje

succesvol geroot

Heb wel problemen om een usb verbinding te krijgen met mijn pc, heel soms pakt hij hem, vaag.

[ Voor 63% gewijzigd door m4rtyr op 24-06-2014 21:04 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.