Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Wat voor adapter kan het beste gebruiken, gewoon een Action usb oplader?
Men heeft bij mij een engelse adapter erbij gedaan (Focalprice) en natuurlijk een usb kabeltje maar voor de rest niets.
guapper schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:21:
Op mijn X2 (van december 2013) loopt de 4.4.2 van Kasty perfect, en die zou ik je dan ook aanraden.
Ik heb de laatste versie er nog niet op gezet, omdat de eerdere versie ook super loopt. Geen zin om te flashen naar fabrieksinstellingen.
Contact opnemen met Focalprice natuurlijk, en vragen om een verloopstukje.sattertje schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:16:
Thanks. Heb de laatste van Kasty er nu op zitten en draait prima.
Wat voor adapter kan het beste gebruiken, gewoon een Action usb oplader?
Men heeft bij mij een engelse adapter erbij gedaan (Focalprice) en natuurlijk een usb kabeltje maar voor de rest niets.
[...]
Als ze je daar niet mee helpen bestel je zelf zo'n ding voor een euro op ebay.
Het schijnt dat ze bij de Action ook goede laders hebben van Philips, maar die zijn niet altijd op voorraad.
Feit blijft dat het ding behoorlijk wat jus moet leveren, anders ben je meer aan het laden dan iets anders...
Dan niet de cheap iPad mini smartcover van banggood nemen. Wat je wel moet nemen kan ik je niet zeggen helaas.Dr. Prozac schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:45:
Ik ga binnenkort de iFive Mini3 kopen, en ben nog op zoek naar een bijpassende etui of cover.
Weet iemand een mooie cover of etui voor de iFive Mini3? Wel eentje van een degelijke kwaliteit, dus niet dat het na 3 maanden uit elkaar begint te vallen.
Anyways, Ik wil graag de lockscreen achtergrond veranderen. Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Zijn uitverkocht bij de Action en komen ook niet meer binnen helaas.guapper schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:37:
[...]
Contact opnemen met Focalprice natuurlijk, en vragen om een verloopstukje.
Als ze je daar niet mee helpen bestel je zelf zo'n ding voor een euro op ebay.
Het schijnt dat ze bij de Action ook goede laders hebben van Philips, maar die zijn niet altijd op voorraad.
Feit blijft dat het ding behoorlijk wat jus moet leveren, anders ben je meer aan het laden dan iets anders...
Die wifi antenne voor de PSP 1000 die ik bij dx had besteld heeft overigens een net iets grotere connector, dus die past niet

Komende week dus maar weer de soldeerbout uit de kast halen
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Heb al via een zoekactie in dit topic gevonden dat je een "andere" lader kan kopen. Neem aan dat deze minimaal aan de eisen moet voldoen als de meegeleverde, maar helpt dit echt?
Ter info: er zit een koppelstukje tussen voor ons Nederlands lichtnet.
Koppelstukje of niet maakt natuurlijk geen drol uit, is gewoon 220 V.Gusev schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:20:
Iemand enig idee hoe je het opladen kan versnellen bij de Chinese tablets? Ik heb een Onda V975m (weet dat er een apart topic is), maar het opladen via de meegeleverde mini USB > 220V lader duurt een eeuwigheid.
Heb al via een zoekactie in dit topic gevonden dat je een "andere" lader kan kopen. Neem aan dat deze minimaal aan de eisen moet voldoen als de meegeleverde, maar helpt dit echt?
Ter info: er zit een koppelstukje tussen voor ons Nederlands lichtnet.
Die tablets hebben ook iets van 8000 mAh of meer zelfs, dan kan laden wel ff duren
Maar wat zijn de specs van de lader? Hoeveel Volt en Ampère staat er bij OUT?
Hier vul ik wel even aan: Output = 5V, 2.5AFlowDesign schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:54:
[...]
Koppelstukje of niet maakt natuurlijk geen drol uit, is gewoon 220 V.
Die tablets hebben ook iets van 8000 mAh of meer zelfs, dan kan laden wel ff duren![]()
Maar wat zijn de specs van de lader? Hoeveel Volt en Ampère staat er bij OUT?
Valt mee hoor. Ik heb er hier 1 van 3A in gebruik. Laadtijd voor mijn PipoM9pro van 4 tot 100% is ongeveer 2 1/2 tot 3 uur.FlowDesign schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 01:06:
2.5 A is al behoorlijk, de meeste laders leveren max 2 A.
Zelf ook al wat gezocht, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
De Yarvik Noble (TAB09-410), lijkt me wel wat, maar aangezien Yarvik volgens mij gewoon Chinese tablets rebrand is er misschien wel wat beter te krijgen.
De Onda V975 zou ook kunnen, maar die is wel iets duurder en een clone.e
Mijn eisen zijn:
- ~€200
- Minimaal een resolutie van 1920*1080
- ~10", kleiner mag ook maar liever niet
- Fatsoenlijke GPU en CPU (Minimaal een 1,5Ghz Cortex A9 en een GPU die zware games kan draaien)
- Goede bouwkwaliteit en een mooi design (geen clone)
- Minimaal 2GB ram
- Minimaal Android 4.2, het liefst met een beetje een fatsoenlijke comminuty zodat 4.4+ misschien ook nog mogelijk is en rooten moet sowieso mogelijk zijn.
- Goede batterijduur
- Micro SD slot of minimaal 32GB opslag.
De tablet hoeft niet aan alle eisen te voldoen wat t zijn er aardig wat, maar het liefst wel natuurlijk
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen

hoidoei
misschien de onda v975m, zee snelle tablet, android 4.4 lijkt eraan te komen, mooi scherm, quad-core 2ghz wat alle zware games kan draaien door de octa -core gpu en 2gb ram, helaas geen top batterijduur: namelijk zo'n 5 uur+16gb of 32gb rom, ik heb de 32gb versie voor 172 euro inc. Dhl shipping en root is mogelijkRemcom00 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:06:
Heb al aardig wat zooi besteld uit China, en het word nu ook tijd voor een tablet.
Zelf ook al wat gezocht, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
De Yarvik Noble (TAB09-410), lijkt me wel wat, maar aangezien Yarvik volgens mij gewoon Chinese tablets rebrand is er misschien wel wat beter te krijgen.
De Onda V975 zou ook kunnen, maar die is wel iets duurder en een clone.e
Mijn eisen zijn:
- ~€200
- Minimaal een resolutie van 1920*1080
- ~10", kleiner mag ook maar liever niet
- Fatsoenlijke GPU en CPU (Minimaal een 1,5Ghz Cortex A9 en een GPU die zware games kan draaien)
- Goede bouwkwaliteit en een mooi design (geen clone)
- Minimaal 2GB ram
- Minimaal Android 4.2, het liefst met een beetje een fatsoenlijke comminuty zodat 4.4+ misschien ook nog mogelijk is en rooten moet sowieso mogelijk zijn.
- Goede batterijduur
- Micro SD slot of minimaal 32GB opslag.
De tablet hoeft niet aan alle eisen te voldoen wat t zijn er aardig wat, maar het liefst wel natuurlijk.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
[ Voor 3% gewijzigd door krissie100 op 14-02-2014 21:08 ]
Die hou ik als optie, maar ik ben nog ff verder gaan kijken en het word waarschijnlijk de Vido M10
Ook nog wat andere tablets overwogen, een aantal van PiPO bijvoorbeeld en de LG Gpad maar de Vido is helemaal niet duur, mooi design, prima specs en er is een Android 4.4 custom rom
Nog ff wachten tot Maart als de MWC is geweest en misschien dat er in de tussentijd nog wat MTK Octa-core tablets worden aangekondigd.
hoidoei
Voor 65 euro (min wat couponkorting voor mij) een quad-core tablet met een 1280*800 scherm. Dit wordt naast m'n Onda v975m meer een 'gooi-en-smijt' tabletje voor van alles en nog wat. (browsen, filmpje, boekje etc.)
Ik ben benieuwd naar de kijkhoek. Die schijnt goed te zijn, maar dat zeggen vooral de aanbieders/verkopers natuurlijk.
dat lijkt me idd een mooi apparaatje, alleen die accu hé xD 2300mah, vaak zit er in een telefoon nog meerHyp Hyper schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:14:
Na een goede ervaring van iemand in dit topic heb ik de Colorfly E708 Q1 besteld.
Voor 65 euro (min wat couponkorting voor mij) een quad-core tablet met een 1280*800 scherm. Dit wordt naast m'n Onda v975m meer een 'gooi-en-smijt' tabletje voor van alles en nog wat. (browsen, filmpje, boekje etc.)
Ik ben benieuwd naar de kijkhoek. Die schijnt goed te zijn, maar dat zeggen vooral de aanbieders/verkopers natuurlijk.
Yep. Toch liever plat en een laag gewicht dan lang gebruik. Wat browsen in bed gebruikt niet zoveel energie en dan is het wel fijn als ie licht is zodat je hem ook boven je hoofd kunt houden als je op je rug ligt.krissie100 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:59:
[...]
dat lijkt me idd een mooi apparaatje, alleen die accu hé xD 2300mah, vaak zit er in een telefoon nog meer
(en dan doet het ook niet zo'n pijn als ie op je kop valt
[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 17-02-2014 16:01 ]
Dan nog een dock-lader er bij, zodat ie ook te gebruiken is als klok/wekker
Ik heb een micro-usbkabel van 3 meter liggen.guapper schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:15:
Weet je ook meteen zeker dat het niet al te laat wordt.
Dan nog een dock-lader er bij, zodat ie ook te gebruiken is als klok/wekker
OK.Hyp Hyper schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:26:
[...]
Ik heb een micro-usbkabel van 3 meter liggen.
Mijn vorige tablet kon je niet met de vinger bedienen wanneer die aan de lader hing, dat zit nog steeds tussen de oortjes
http://www.banggood.com/C...-8_1-Tablet-p-917078.html
Lijkt me het verkeerde forumkrissie100 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:01:
zier er interressant uit... een windows 8 tablet/laptop
http://www.banggood.com/C...-8_1-Tablet-p-917078.html
Oh haha, er staat idd android tablets, maar er is volgensmij geen topic exotische windows tablets
Exotische windows tablet - graag jullie meningkrissie100 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:09:
[...]
Oh haha, er staat idd android tablets, maar er is volgensmij geen topic exotische windows tablets
Volgens de release notes zou het ghosting probleem, die voorkomt op sommige X2's, opgelost zijn met deze release.
Hier de Kasty variant van deze versie: http://www.arctablet.com/...based-on-v2-0-2-20140219/
Die gaan we de komende week maar eens even proberen
[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 20-02-2014 00:07 ]
http://www.dhgate.com/pro...er/182015608.html#s1-14-1|4031270316
in titel 64GB en in omschrijving ditdaantjecool schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:57:
weet iemand of iets betrouwbaars is ??
http://www.dhgate.com/pro...er/182015608.html#s1-14-1|4031270316
Hard Drive Capacity: 320GB

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999
Is een erg fijne rom, werkt goed, geen scherm ghosting issues gezien (al had ik de vorige Kitkat roms nog niet geprobeerd, dus weet niet hoe dat geweest zou zijn met de vorige Kitkat roms).
Loopt soepeler dan de 4.2.2 rom en een hogere Antutu score.
Mooi ding (die tablet dan he bedoel ikpool0249 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:56:
FNF Ifive mini 3 met retina scherm:
http://www.gizchina.com/2...a-one-sexy-little-tablet/
[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 21-02-2014 09:31 ]
Ik zal 'm komend weekend ook eens installeren, zit nu nog op de eerste KitKat release van Kasty.hars73 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:53:
Er is vandaag een nieuwe Kitkat 4.4. release voor de iFive X2 uitgekomen, versie 2.0.2.
Volgens de release notes zou het ghosting probleem, die voorkomt op sommige X2's, opgelost zijn met deze release.
Hier de Kasty variant van deze versie: http://www.arctablet.com/...based-on-v2-0-2-20140219/
Die gaan we de komende week maar eens even proberen
De artifacts bij het scrollen in Chrome zijn overigens nog steeds aanwezig lees ik, die heb ik bij de huidige versie ook. Overigens had ik datzelfde probleem bijna een jaar geleden ook al op de HTC Sensation die ik toen nog gebruikte
Dus het ligt vooral aan Chrome zelf. Chrome bèta zou misschien een oplossing kunnen zijn. We'll see
Gisterenavond ook weer even aan de WiFi-antenne lopen solderen, maar dat heeft ook nog niet veel verbetering gebracht. Het blijft matig die WiFi ontvangst

[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 21-02-2014 13:27 ]
Ik gebruik Boat Browser, heb het daarin nog niet gezien, dus het zal inderdaad iets specifieks voor Chrome zijn. Ja dusFlowDesign schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:26:
[...]
Ik zal 'm komend weekend ook eens installeren, zit nu nog op de eerste KitKat release van Kasty.
De artifacts bij het scrollen in Chrome zijn overigens nog steeds aanwezig lees ik, die heb ik bij de huidige versie ook. Overigens had ik datzelfde probleem bijna een jaar geleden ook al op de HTC Sensation die ik toen nog gebruikte![]()
Dus het ligt vooral aan Chrome zelf. Chrome bèta zou misschien een oplossing kunnen zijn. We'll see![]()
Gisterenavond ook weer even aan de WiFi-antenne lopen solderen, maar dat heeft ook nog niet veel verbetering gebracht. Het blijft matig die WiFi ontvangst
Wat betreft WiFi heb ik nog geen klachten. Al zit ik 90% v.d. tijd in de woonkamer, niet al te ver van de router.
Heb GEL (Google Experience Launcher) trouwens even geprobeerd, maar vind hem toch te beperkt en snel weer Nova Launcher geinstalleerd. Die maakt veel beter gebruik van de beschikbare ruimte op het scherm.
Het is de 1024x768 versie (dus niet retina).
Weet iemand een of meerdere links met info over (custom) ROMs, want sommige iFive tablets hebben een Android 4.4 ROM, dus misschien is er ook zoiets voor deze Mini3.
Probeer hier eens: http://www.arctablet.com/blog/forum/ifive-fnf-tablets/Dr. Prozac schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:15:
Zo :-) de Mini3 is vandaag bij me bezorgd, mooi vlak voor het weekend.
Weet iemand een of meerdere links met info over (custom) ROMs, want sommige iFive tablets hebben een Android 4.4 ROM, dus misschien is er ook zoiets voor deze Mini3.
Ik gebruik deze rom: http://www.arctablet.com/...based-on-v2-0-1-20140105/Dr. Prozac schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:15:
Zo :-) de Mini3 is vandaag bij me bezorgd, mooi vlak voor het weekend.
Daarnaast raad ik je aan om "Lagfix Free" en "No-frills CPU Control" (die laatste met I/O scheduler op "Noop" ) te gebruiken.
Is dat vanwege het trage geheugen van de Mini3?lasharor schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:12:
Daarnaast raad ik je aan om "Lagfix Free" en "No-frills CPU Control" (die laatste met I/O scheduler op "Noop" ) te gebruiken.
Ik heb net de Mini3 even geprobeerd en het geluid uit de luidsprekers klinkt schel. Nou heb ik deze tablet gekocht om te internetten en zijn de luidsprekers dus niet zo belangrijk, maar is er misschien een soort equalizer om het geluid een beetje beter te maken?
Viper4AndroidDr. Prozac schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:58:
[...]
Is dat vanwege het trage geheugen van de Mini3?
Ik heb net de Mini3 even geprobeerd en het geluid uit de luidsprekers klinkt schel. Nou heb ik deze tablet gekocht om te internetten en zijn de luidsprekers dus niet zo belangrijk, maar is er misschien een soort equalizer om het geluid een beetje beter te maken?
Heb zelf een Samsung Tab 10.1 maar dit maakt bij mij echt een wereld van verschil! De instellingen heb ik overgenomen van een ander forum dan xda, maar daar zijn ook genoeg presets te vinden.
Iemand een idee hoe dit komt. Moet ik ergens iets uitvinken of zo?
Heb je hem toevallig zo'n 'smart' cover zitten? Daar zit namelijk een magneetje in die ervoor zorgt dat als je de flap dichtdoet, het scherm uitgaat. Maar helaas, dat gebeurt ook als je de flap omgeslagen aan de achterkant hebt zitten. Ik vermoed dat daar je probleem zit.sonavep schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:03:
Ik heb zo'n iFive X2 gekocht voor mijn moeder. Top apparaat. Alleen lijkt het alsof hij af en toe uit gaat als je de tablet beweegt of neerlegt of zo. Heb inmiddels de Kasty kitkat rom erop zitten maar dit euvel gebeurt nog steeds.
Iemand een idee hoe dit komt. Moet ik ergens iets uitvinken of zo?
Oplossing is het magneetje via een klein sneetje uit de cover halen of de flap niet (volledig) achterom vouwen.
Ok bedankt. Zal het checken als ik bij mijn moeder ben. Ze heeft nu zo'n plastc hoesje die je bij Banggood veel ziet in het groen of oranje. De hoekjes beginnen al te barsten dus als iemand een mooi alternatief weet zonder dat aan/uit probleempje hoor ik het graag.hars73 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:25:
[...]
Heb je hem toevallig zo'n 'smart' cover zitten? Daar zit namelijk een magneetje in die ervoor zorgt dat als je de flap dichtdoet, het scherm uitgaat. Maar helaas, dat gebeurt ook als je de flap omgeslagen aan de achterkant hebt zitten. Ik vermoed dat daar je probleem zit.
Oplossing is het magneetje via een klein sneetje uit de cover halen of de flap niet (volledig) achterom vouwen.
Ja diezelfde heb ik ook. Ook bij Banggood vandaan en begon ook na een paar weken al te barsten. Heb inmiddels een klacht neergelegd bij Banggood en heb na wat heen-en-weer gemail wat 'points' gekregen waardoor ik een kortingscoupon kon gebruiken voor een paar euro korting. Heb daarmee zo'n zwart kunstleren hoesje bij Banggood aangeschaft en die is nu onderweg.sonavep schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:31:
[...]
Ok bedankt. Zal het checken als ik bij mijn moeder ben. Ze heeft nu zo'n plastc hoesje die je bij Banggood veel ziet in het groen of oranje. De hoekjes beginnen al te barsten dus als iemand een mooi alternatief weet zonder dat aan/uit probleempje hoor ik het graag.
Deze heb ik nu besteld: http://www.banggood.com/F...FNF-Ifive-X2-p-78497.html
[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 23-02-2014 23:39 ]
Ok bedankt. Ga hem ook eens bekijken.hars73 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 23:35:
[...]
Ja diezelfde heb ik ook. Ook bij Banggood vandaan en begon ook na een paar weken al te barsten. Heb inmiddels een klacht neergelegd bij Banggood en heb na wat heen-en-weer gemail wat 'points' gekregen waardoor ik een kortingscoupon kon gebruiken voor een paar euro korting. Heb daarmee zo'n zwart kunstleren hoesje bij Banggood aangeschaft en die is nu onderweg.
Deze heb ik nu besteld: http://www.banggood.com/F...FNF-Ifive-X2-p-78497.html
Is maar weinig info van bekend en zoals wat voor cpu/gpu erin zit kan ik al helemaal niet vinden.
Ik vroeg mij af of iemand weet wat hier allemaal in zit? En is dit een goede deal of zou ik voor hetzelfde bedrag in China bijvoorbeeld een Onda V975M kunnen halen voor een stuk meer prestaties? 3 jaar garantie in Nederland is natuurlijk wel weer een groot voordeel van de MD98516.
Wat ik er zo van zie lijkt het me duur voor de specs. Als je ff zoekt dan vind je er wel het ea over met google. Dat ding heeft NL 2 aanduidingen voor 1 en hetzelfde tablet. De andere aanduiding is: Medion LifeTab E10316, en schijnt sinds begin december al te koop te zijn.mart1jn schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:58:
Mijn moeder vroeg aan mij of de Medion MD98516 (tablet van de Aldi) iets is.
Is maar weinig info van bekend en zoals wat voor cpu/gpu erin zit kan ik al helemaal niet vinden.
Ik vroeg mij af of iemand weet wat hier allemaal in zit? En is dit een goede deal of zou ik voor hetzelfde bedrag in China bijvoorbeeld een Onda V975M kunnen halen voor een stuk meer prestaties? 3 jaar garantie in Nederland is natuurlijk wel weer een groot voordeel van de MD98516.
Als ik me niet vergis is er tegenwoordig een Xposed module waarmee je het uit kunt schakelen.
http://repo.xposed.info/
Een andere optie is om het magneetje met een scheermesje uit het hoesje te snijden (zoek ff in dit topic voor uitleg hoe ik dat heb gedaan).
Verwijderd
heeft iemand van jullie ervaring met de Teclast A10h tablet?
Hier even wat specs:
- screen size: 9.7 inch
- cpu ARM cortex-A7 quad core
- gpu PowerVR sgx 544
- retina display
Prijsvergelijking met andere 9.7 inch tablets:
Prijs:Teclast A10h (Geekbuying) 145 euro inclusief upgrade naar Android 4.4
- Pipo M6pro: 197 euro
- Onda V975m: 176 euro
Futuremark score:
- Teclast A10h: 3964
- Pipo M6pro: 3267
- Onda V975m: 7471
Volgens mij gezien de score / prijsverhouding geen slechte koop. Maar ik hou mijn mening graag voor een andere.
Gr. Heinz
Verwijderd
Beste tweakers,
Hier even wat specs:
- gpu PowerVR sgx 544
- retina display
Futuremark score:
Volgens mij gezien de score / prijsverhouding geen slechte koop. Maar ik hou mijn mening graag voor een andere.
Gr. Heinz
Foutje bedankt!

Kwam er net achter dat er twee verschillende types Teclast A10 zijn namelijk: A10H en de A10HD.
De hierboven weergegeven Futuremarkscore van 3964 punten betreft de A10HD.
Blijkt ook dat de A10HD een stukje duurder is dat de A10H. Ben nog bezig uit te zoeken waar het verschil in zit.
Wordt vervolgt!
Verwijderd
Verschil gevonden:Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:54:
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:15:
Beste tweakers,
Hier even wat specs:
- gpu PowerVR sgx 544
- retina display
Futuremark score:
Gr. Heinz
Foutje bedankt!![]()
Kwam er net achter dat er twee verschillende types Teclast A10 zijn namelijk: A10H en de A10HD.
De hierboven weergegeven Futuremarkscore van 3964 punten betreft de A10HD.
Blijkt ook dat de A10HD een stukje duurder is dat de A10H. Ben nog bezig uit te zoeken waar het verschil in zit.
Wordt vervolgt!
A10H: cpu A31 ARM Cortex-A7; gpu PowerVR SGX 544
A10HD cpu Allwinner A31 Quad Core; gpu SGX544 MP2 8 Cores
Volgens de site Open-Consoles.com is de laatste combinatie (A10HD) voor grafische toepassingen het best en het snelst.
Blijft de vraag of iemand ervaring heeft met een van beiden!
-edit-
1 speaker van mij kraakt nogal .. soort geruis hoor ik.
bv als ik een usb kabel aansluit of als de tablet opstart...
wat kan dit zijn?
bijvoorbeeld als ik de tablet opstart, dan hoor ik het geruis... en in het vergrendelscherm.
schuif ik dat opzij, dan is het geruis weer weg....
en even later heb ik er weer last van
[ Voor 85% gewijzigd door Aggressor op 02-03-2014 00:07 ]
Verwijderd
Niet echt goedkoop, en 9 maand garantie? Wel vreemd. Hier heb je dezelfde, scheelt toch wel iets.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:23:
Ik had laatst een A20 Dual Core besteld bij een nieuwe webwinkel, www.laptopia.net dacht ik. Dit is ook een Aziatische tablet met Android maar ik moet zeggen dat die zeer goed en snel functioneert. Eigenlijk iets wat tegen mijn vooroordelen was...
http://www.pandawill.com/...gb-hdmi-white-p85702.html
Als je de eigen webshop wil promoten dan zou ik het niet zo opzichtig doen.
Na het terugzetten van apps en data via titaniumbackup en de tablet opnieuw opgestart te hebben, krijg ik na 5 sec. het ifive x2 scherm. Vervolgens moet ik 10sec wachten, krijg het lockscreen en of ik nu weer 5 sec wacht of snel naar mijn homescreen ga, krijg dus na 5 sec. weer hetzelfde scherm.
Kan niet zo snel bij mijn weergave in instellingen komen om iets te wijzigen.
Iemand bekend met dit probleem. Draai Kasky.
Wil ik graag proberen, maar hoe kom ik in recovery?guapper schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:56:
Al geprobeerd om in recovery op te starten, en cache en dalvik cache te wissen?
Ik weet dat dit wellicht niet het snelste tablet is zoals hier vaak wordt besproken maar voor de geinteresseerden: Met Antutu kwam ik op 12857 uit. De GSM werkt trouwens ook
https://dx.com/p/a13-7-ca...black-148466#.UxS4ifl5Oa8
http://www.dinodirect.com...ifi-tablet-pc-laptop.html
Iemand die me een van deze (Of misschien wel een andere voor minder dan 4 tientjes) kan aanraden?
Kunnen internetten op het toilet.guapper schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:56:
Wat voor verwachtingen heb je van deze tablets?
Meer als 'Eerste uitprobeer tablet'
Probeer dan een A23 ipv een A13 tablet te vinden. Is dual core ipv single core. Zoeken op Q88 en A23 bv.Driftkikker schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:25:
[...]
Kunnen internetten op het toilet.
Meer als 'Eerste uitprobeer tablet'
Iets als deze of deze als je geen credit card hebt. In kekke kleurtjes ook nog.
[ Voor 23% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-03-2014 19:56 ]
Zoek op gdippo y88, beste keus die je kan maken denk ik, zoek op banggood.com of focalprice.com of aliexpress.comDriftkikker schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:19:
Ik sta op het punt om een tablet voor onder de €40,- te bestellen, maar ik kan nu niet kiezen tussen deze twee:
https://dx.com/p/a13-7-ca...black-148466#.UxS4ifl5Oa8
http://www.dinodirect.com...ifi-tablet-pc-laptop.html
Iemand die me een van deze (Of misschien wel een andere voor minder dan 4 tientjes) kan aanraden?
Die heeft idd een hogere resolutie dan mijn voorbeeldjes.krissie100 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 07:17:
[...]
Zoek op gdippo y88, beste keus die je kan maken denk ik, zoek op banggood.com of focalprice.com of aliexpress.com
Nu wil ik er nog een kopen, maar die is via banggood en/of geekbuying (reeds zaken mee gedaan) niet meer verkrijgbaar helaas. Iemand nog een adresje dan wel een ongebruikt liggen?
Of kan ik net zo goed een Chuwi V88S nemen?
Hmm, die is toch net iets minder....dus toch maar niet.
[ Voor 18% gewijzigd door albino71 op 06-03-2014 16:44 . Reden: chuwi ]
Helder scherm, goede kijkhoeken en nog lekker plat ook. Batterij is misschien wat klein (2300 mAh) dus dat maar eens aankijken.
Focalprice? Heb ik goede ervaringen mee.albino71 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:30:
Ik heb de FNF iFive Mini3 (1024x768) en die bevalt prima.
Nu wil ik er nog een kopen, maar die is via banggood en/of geekbuying (reeds zaken mee gedaan) niet meer verkrijgbaar helaas. Iemand nog een adresje dan wel een ongebruikt liggen?
[ Voor 54% gewijzigd door Hyp Hyper op 06-03-2014 19:31 ]
Eisen: rond de 7 inch, redelijke batterijduur en iig snel genoeg voor het kijken van films.
Bouwkwaliteit moet ook niet al te belabberd zijn.
Prijs: zo goedkoop mogelijk;)
Volgens mij is die 1280x800, maar zeker niet slecht en wel bang for buck! Zit er ook een gps op?Hyp Hyper schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:25:
De Colorfly e708 Q1 is binnen. Prima tablet (quad core, 1280*1024, 1GB/8GB) voor 65 euro.
Helder scherm, goede kijkhoeken en nog lekker plat ook. Batterij is misschien wat klein (2300 mAh)
Ja je hebt idd gelijk. Bedoelde ik ook.intraxi schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:13:
[...]
Volgens mij is die 1280x800, maar zeker niet slecht en wel bang for buck! Zit er ook een gps op?
Nee, geen GPS.
Daarnaast, is een dual-core genoeg volgens jullie? Of is het toch wel verstandig om nu richting een quad-core te gaan? Zo ja, wat zijn goede opties? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Tablet moet ongeveer 7/8'' zijn.
Er is een nieuwe versie van de iFive mini3 uit, deze heeft een Retina scherm. Als je er dan toch een bij wilt kopen zou ik voor die gaan. De iFive mini3 kost via Aliexpress 170$, terwijl de Retina versie al voor 184$ te koop is. Deze heeft dan ook meteen 2GB Ram in plaats van 1GB.albino71 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:30:
Ik heb de FNF iFive Mini3 (1024x768) en die bevalt prima.
Of kan ik net zo goed een Chuwi V88S nemen?
Hmm, die is toch net iets minder....dus toch maar niet.
http://www.aliexpress.com...inch-2048/1671597992.html
[ Voor 3% gewijzigd door G33st op 08-03-2014 13:13 ]
Dual Core moet de apps die je noemt met gemak kunnen draaien, hoor. Wel krijg je in die prijsklasse vaak een wat minder scherm. Ik raad de Colorfly die ik een paar posts hoger noem aan aangezien die een mooi scherm met nette resolutie heeft. Bij aliexpress al voor 62 euro (wel verkoper met een goede feedback ratio kiezen) en bij banggood voor 67 euro.PetrCech_3 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 21:12:
Ik ben op zoek naar een tablet voor m'n vriendin. Nu heb ik alleen een vraag m.b.t. de resolutie. Wil namelijk wel een fatsoenlijk scherm hebben. Heb geen hele hoge eisen, maar wil wel dat ze gewoon fatsoenlijk de appjes kan draaien (denk aan: VI, nu.nl, een keer een spelletje (candycrush en die meuk), enz.
Daarnaast, is een dual-core genoeg volgens jullie? Of is het toch wel verstandig om nu richting een quad-core te gaan? Zo ja, wat zijn goede opties? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Tablet moet ongeveer 7/8'' zijn.
Als het goedkoper moet, lijkt me die gd ippo y88 die krissie noemt een goede optie. Zelf heb ik geen ervaring met die tablet, maar de specs zien er voor die prijs goed uit!
[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 08-03-2014 16:02 ]
Thanks! Die Colorfly ziet er idd prima uit!Hyp Hyper schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:01:
[...]
Dual Core moet de apps die je noemt met gemak kunnen draaien, hoor. Wel krijg je in die prijsklasse vaak een wat minder scherm. Ik raad de Colorfly die ik een paar posts hoger noem aan aangezien die een mooi scherm met nette resolutie heeft. Bij aliexpress al voor 62 euro (wel verkoper met een goede feedback ratio kiezen) en bij banggood voor 67 euro.
Als het goedkoper moet, lijkt me die gd ippo y88 die krissie noemt een goede optie. Zelf heb ik geen ervaring met die tablet, maar de specs zien er voor die prijs goed uit!
Hoe bevalt de accu, hoeveel uur haal je?Hyp Hyper schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:25:
De Colorfly e708 Q1 is binnen. Prima tablet (quad core, 1280*1024, 1GB/8GB) voor 65 euro.
Helder scherm, goede kijkhoeken en nog lekker plat ook. Batterij is misschien wat klein (2300 mAh) dus dat maar eens aankijken.
Heb er niks aan gedaan. Is voor m'n vrouw en wordt voornamelijk gebruikt om te surfen en youtube te kijken naast een hoop andere apps. Een goed scherm was het belangrijkst eigenlijk. Hij draait vooralsnog prima.PetrCech_3 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:09:
[...]
Thanks! Die Colorfly ziet er idd prima uit!. Heb je er nog veel aan moeten sleutelen voordat hij goed werkte? Heb zelf een Xiaomi Mi-2S, daarbij was het 1 custom rom erop gooien en hij werkt... Hoe zit dat bij deze (of in het algemeen) tablet?
Ik weet niet of er een community etc. voor is, al lijkt hij vrij populair te zijn.
Niet gemeten, maar verwacht hier maar geen wonderen van. De batterij is aan de kleine kant, dus niet handig als je lang onderweg bent zonder mogelijkheid tot opladen.
[ Voor 19% gewijzigd door Hyp Hyper op 08-03-2014 19:30 ]
Ik zit toch echt n beetje te dubben over de grootte. Ben bang dat ik 7'' toch echt te klein ga vinden...Walkman schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:32:
Na het lezen van dit topic en de ervaringen met de Colorfly heb ik ook maar besloten om er eentje aan te schaffen zodat ik die kado kan doen (is een leuke prijs voor een tablet met een goed scherm dat voor de meeste zaken meer dan voldoende is). Enige nadeeltje wat ik zie is dat hij geen bluetooth ondersteunt, maar verder zien de filmpjes op Youtube er goed uit.
Dat blijft lastig. Ik ben er ook nog niet uit wat ik nou eigenlijk fijner vind.PetrCech_3 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:12:
[...]
Ik zit toch echt n beetje te dubben over de grootte. Ben bang dat ik 7'' toch echt te klein ga vinden...
7" om makkelijker mee te nemen, in één hand te houden (bv. als e-reader) of +- 10" om beter films te kijken en om met meer man tegelijk naar te kijken. (bv. foto's kijken)
Tussenmaten heb ik nog niet geprobeerd, maar ben bang dat dat vlees noch vis zal blijken te zijn.
8.9 / 9.4 inch is wat mij betreft wel de sweetspot, maar het verschilt per persoon natuurlijk
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Met de volgende toevoeging: de door hem genoemde maten horen bij een breedbeeldscherm.
Als je voor een 4:3 scherm gaat is 7,9" zoals de iPad mini heerlijk.
Ik heb nu een iFive X2 van 8,9", maar dat heeft voor mij geen meerwaarde ten opzichte van een iPad mini formaat. Ik gebruik de tablet 98% van de tijd in landschap houding, voor internet toepassingen. De extra breedte heeft dan weinig/geen meerwaarde.
- Moet normale apps kunnen draaien (Nu.nl, FB, Candycrush, geen zware apps dus)
- Een fatsoenlijk scherm, maar hoeft ook weer niet het beste van het beste
- Rond n eurotje of 100 moet mogelijk zijn denk ik?
9,4 gaat wel aardig richting de 10 hoor.RobertowNL schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:03:
Voor mij zijn de tussenmaten juist perfect gebleken. Heb zeer veel 10 en 7'' tablets gehad en ik stoorde mij vaak of aan het kleine van een 7'' en 10'' was vaak voor onderweg weer wat groot/lomp.
8.9 / 9.4 inch is wat mij betreft wel de sweetspot, maar het verschilt per persoon natuurlijk
Ik hoop morgen een 9,7" tablet te ontvangen.
Voor welke ben je gegaan als ik vragen mag?Hyp Hyper schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:19:
[...]
9,4 gaat wel aardig richting de 10 hoor.
Ik hoop morgen een 9,7" tablet te ontvangen.
Deze misschien? coloflyPetrCech_3 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:15:
En wat zijn volgens jullie nu dan DE tablets van rond de 8''/9''? Eisen zijn hetzelfde als mijn vorige keer:
- Moet normale apps kunnen draaien (Nu.nl, FB, Candycrush, geen zware apps dus)
- Een fatsoenlijk scherm, maar hoeft ook weer niet het beste van het beste
- Rond n eurotje of 100 moet mogelijk zijn denk ik?
De Onda v975m. Super bouwkaliteit en erg mooi scherm met (nog) wat mindere software. Voor het geld (150 euro + 20 euro inklaring) toch nog altijd een koopje.PetrCech_3 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:55:
[...]
Voor welke ben je gegaan als ik vragen mag?
- 9,7 of 10,1 inch
- bluetooth (maar dit is geen 100% vereiste, ik kan eventueel ook wel met een usb-keyboard werken)
- HDMI uit
- voldoende kracht om een film af te kunnen spelen
- ook kunnen dienen als mediaplayer!, ik wil dus via de HDMI uit een HD film op een tv kunnen afspelen
- budget tot €100 (of is dit te krap?)
Je blijft maar promo maken voor je eigen webshop he? Te duur, en maar 9 maand garantie. En elke keer een nieuw account aanmaken helpt ook niet.Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:53:
Dat is dus diegene die ik hiervoor postte.. die is 10.2 inch en 137,- met hoes en tas
[ Voor 8% gewijzigd door starcopy op 11-03-2014 10:56 ]
Verwijderd
Ik ben zelf niet zo bekend met die dingen maar wil wel weinig betalen daarvoor. Vandaar dat ik gewoon om advies vraag.
[ Voor 48% gewijzigd door janvanduschoten op 11-03-2014 11:07 ]
Verwijderd
[ Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 11-03-2014 11:06 ]
Nou hierbij: veel te duur voor verouderd spul. Niet doen dus!Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:00:
Ik ben zelf niet zo bekend met die dingen maar wil wel weinig betalen daarvoor. Vandaar dat ik gewoon om advies vraag.
eken gm10sgreatgonzo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:48:
ik zoek een tablet met de volgende opties:
- 9,7 of 10,1 inch
- bluetooth (maar dit is geen 100% vereiste, ik kan eventueel ook wel met een usb-keyboard werken)
- HDMI uit
- voldoende kracht om een film af te kunnen spelen
- ook kunnen dienen als mediaplayer!, ik wil dus via de HDMI uit een HD film op een tv kunnen afspelen
- budget tot €100 (of is dit te krap?)
GDIPPO 908A
GDIPPO M9PRO
ik raad je dan persoonlijk één van de GDIPPO's aan, omdat die bluetooth hebben en een betere processor, als de aantal pixels je niet veel uitmaakt? dan de M9PRO, anders de 908A zou ik zeggen , wel ietsie boven je misschien iets te kleine budget
[ Voor 7% gewijzigd door krissie100 op 11-03-2014 12:08 ]
Die i10 ziet er wel mooi uit (iig op de render), ik heb zelf alleen erg slechte ervaringen met de firmware die Ramos levert (ik heb een Ramos W30); erg onstabiel, basis features doen het niet (locatiebepaling stuk, audio problemen, tablet die elke dag niet uit slaapstand kwam en dus reset moest hebben) en ondanks dat een nieuwere android versie beloofd werd, is die er nooit gekomen...poema schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 05:26:
Na mijn fiasco met de Cube GT2 ben ik nu toch weer een beetje aan het rondkijken voor een tablet. Met een voorkeur voor 10.1 tablets en FHD kwam ik uiteindelijk uit bij een tablet die zeer binnenkort leverbaar moet zijn: de Ramos i10. Sowieso leuke line-up van Ramos: i8, i9, i10, i10pro, i12. En dat er geen Rockchip in zit maar Intel vind ik al helemaal een pluspunt.
Ik heb ook nooit ergens custom rom support kunnen vinden voor ramos tablets, iets wat wel erg belangrijk is imho. Chinese tablets zijn qua hardware meestal prima, maar de software is over het algemeen erg gaar.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Hieronder een quote uit het Chinese smartphones topic:
Oftewel, in de praktijk zal het waarschijnlijk niets van waarde zijn, enkel leuk om te pochen met cijfertjes uit de benchmarks,dutchgio schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:52:
[...]
Dit dus.
Leuk voor de benchmarks, maar verder is het pure overkill en gebruik je het nooit.
Bij standaard android renderen is er alsnog maar 1(of 2) trage A7 aan het werk.
Ga je dan een 2d spelletje spelen dan gaan er nog 1 of 2 bij. Een zware 3d game en nog een core wordt aan het werk gezet. Maar die 8 cores zijn van 0,0 toegevoegde waarde t.o.v. De Snapdragon 800, die gewoon weg in alles sneller is, op de becnmarks na want dan draaien bij de mt6592 alle 8 cores. Maar in de praktijk zie je daar niets van terug.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
ik denk wel dat octa-cores handig kunnen zijn in de toekomst met software die ervoor gemaakt is, dus octa-core kan zeker wel handig en sneller zijn!Quad schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 01:07:
Ik weet niet hoe goed de Rockchip in de praktijk scoren maar aan een octacore CPU heb je echt helemaal niks aan. Het zijn gewoon 8 stukjes Cotrex A7 cores.
Hieronder een quote uit het Chinese smartphones topic:
[...]
Oftewel, in de praktijk zal het waarschijnlijk niets van waarde zijn, enkel leuk om te pochen met cijfertjes uit de benchmarks,
Mjah, maar nu blijkbaar niet. En denk je serieus dat je nu een octacore telefoon/tablet gaat kopen om over 2 jaar nog te gebruiken? Met in je achterhoofd hoeveel je er de laatste tijd gekocht hebt?krissie100 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:57:
[...]
ik denk wel dat octa-cores handig kunnen zijn in de toekomst met software die ervoor gemaakt is, dus octa-core kan zeker wel handig en sneller zijn!
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.