Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Barres B. schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:16:
[...]

Verdorie, je hebt gelijk. Zit ik een uur te zoeken op internet, niks gevonden. Staat er gewoon een screenshot van de instellingen met merk en type. iig bedankt. Er dus niks aan reviews te vinden over de Arena Tab-x, dus dat durf ik niet zomaar aan.

Bedankt voor de suggestie, maar de M9pro is een 10.1 inch. Dat is de verkeerde verhouding, voor bladmuziek is breedte belangrijker en dus een 4:3 > 9,7.

Ik ga eens wat zoeken over de Freelander PD800, lijkt me ook weer een kloon. Of de M6(ik zie het verschil met de pro ook niet), de prijs van de tab-x sprak mij natuurlijk meer aan :P
Misschien moet ik mijn eisen wat bijstellen en een lagere resolutie zoeken.
Of ipv een kloon gewoon een m6pro nemen.

http://www.pipo-store.com...m6pro-2gb-32gb-black.html

Maar je hebt wel meer zekerheid, en volgens mij de specs die je zoekt. Maar ja, wel 40 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:03
De M6pro zonder 3G koop je voor 209 USD

http://www.pipo-store.com...etina-2gb-16gb-black.html

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
ik heb de visture V10 sinds een dik jaar

http://www.alibaba.com/pr...V10_10_1_inch_Tablet.html

Echter is deze tablet sinds 2 weken van officiele site van visture verdwenen, waarop ik dan ook denk dat de ondersteuning stopt en dus geen android versie meer zal gemaakt worden ervoor. de laatste versie van visture uit was 4.1

Iemand enig idee welke rom ik er wel zou op kunnen draaien?

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes vandaag komt eindelijk mijn ifive X2 binnen!! nu alleen nog aan het twijfelen welke rom erop te zetten aangezien kitkat rom van kasty wat probleempjes heeft met de graphics toch? en cm11 zijn ze nog mee bezig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel71
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 22:18
Kasty ROM draait bij mij prima, geen graphic glitches te zien. Maar dat schijnt bij een aantal gebruikers wel voor te komen. Gevalletje uitproberen dus. CM11 zijn ze inderdaad nog mee bezig.

Als Kasty problemen oplevert bij je dan zou ik voor de CM10.2 gaan, die doet het ook redelijk goed. 4.4.2 (van Kasty) loopt echter aanzienlijk soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:16
Hier ook nergens last van met Kasty's rom. Ik heb m zelfs op de hogere kloksnelheid van 1.8Ghz lopen, zonder grafische problemen, reboots of wat dan ook.
Ik kan m zeker aanbevelen.

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 20-01-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 08:51
krissie100 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:34:
hey,

ik heb eergister via aliexpress de onda v975m 2gb/32gb gekocht voor 172 euro inc. DHL verzenden.
ik zal jullie op de hoogdte houden van de tablet
heb je hem bij Greenpower Factory Online shop gekocht ?
Ik had namelijk bij pandawill besteld maar die hebben hem nos steeds niet op voorraad., wil dus eventueel annuleren en hier bestellen

Is de jouwe al verstuurd ?
Mijne zou verstuurd worden met tnt zou deze minder kans op invoerrechten hebben dan dhl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel71
guapper schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:51:
Hier ook nergens last van met Kasty's rom. Ik heb m zelfs op de hogere kloksnelheid van 1.8Ghz lopen, zonder grafische problemen, reboots of wat dan ook.
Ik kan m zeker aanbevelen.
Ook hier met overgeklokte kernel, custom recovery en Contacts-fix (alle geïnstalleerd via Arctools die standaard in de Kasty-rom zit) zonder problemen werkend. Wereld van verschil met de 4.2.2. roms die er tot nu toe waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:12

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ben een beetje met mijn iFive X2 aan het spelen en ik probeer een 1080p x264 film vanaf NTFS MicroSD af te spelen met XBMC maar die start de film niet. Terwijl ik vanaf die SD wel muziek kan afspelen, via het netwerk afspelen gind dan weer wel. Ook MXplayer en Rockplayer2 lukte het niet. Nu vraag ik misschien wel veel met een 16GB 1080P film van 2 uur, volgens mij is de bitrate vrij hoog.

Heeft iemand tips?

[ Voor 16% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 20-01-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:06
onyx666666 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:12:
[...]

heb je hem bij Greenpower Factory Online shop gekocht ?
Ik had namelijk bij pandawill besteld maar die hebben hem nos steeds niet op voorraad., wil dus eventueel annuleren en hier bestellen

Is de jouwe al verstuurd ?
Mijne zou verstuurd worden met tnt zou deze minder kans op invoerrechten hebben dan dhl ?
hey onyx, ik hem inderdaad op aliexpress gekocht bij Shenzhen Justgreen Technology Co., Ltd., zeer goede communicatie en snel beantwoording en er staat dat ie verzonden is, kan hem alleen nog niet tracken op dhl.com!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
LoCuTuS2000 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:05:
Ben een beetje met mijn iFive X2 aan het spelen en ik probeer een 1080p x264 film vanaf NTFS MicroSD af te spelen met XBMC maar die start de film niet. Terwijl ik vanaf die SD wel muziek kan afspelen, via het netwerk afspelen gind dan weer wel. Ook MXplayer en Rockplayer2 lukte het niet. Nu vraag ik misschien wel veel met een 16GB 1080P film van 2 uur, volgens mij is de bitrate vrij hoog.

Heeft iemand tips?
Welke ROM heb je erop staan?

Ik meen dat de hardware video decoding onder 4.4.2 nog niet (helemaal) goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodejong
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04-2024
niemand suggesties omtrent mijn Cube u30gt2 zie pagina 328??????
heb echt hulp nodig weet niet wat er aan kan zijn en wat er mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo mijn ifive X2 is ook binnen gelijk even kasty's kitkat rom erop geknald zier er mooi en soepel uit van wat ik nu heb kunnen zien. Weet iemand hoe je die klok/weer bericht van de schermbeveiliging afhaal of verander naar het weer van nederland? ook krijg ik mijn schermbeveiligings achtergrond niet veranderd iemand tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
rodejong schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:12:
Nou met pijn in mijn hart en na 7 maanden is mijn Cube U30gt2 onbruikbaar geworden, hij doet het wel maar ongeacht aangegeven accu capaciteit hoor ik na een aantal minuten tot nu maximaal 20 een klik en gaat hij helemaal uit. Hij start ook niet meer op tenzij ik de oplader aan sluit.
Vreemde is dat als hij aan staat en ik zet hem in stndby blijft hij het uren doen en zie ik als ik af en toe snel kijk ook de accu gewoon leeg lopen als die leeg aangeeft en afsluit en ik de oplader aansluit geeft deze 9vd10x gewoon weer vol aan of heel hoog percentage.
Iemand enig idee wat het kan zijn wat ik nog kan doen of waar ik hem zou kunnen laten maken.?
BvD en ben erg benieuwd naar jullie reacties
Ps ik heb ook al een keer de batterystat.bin verwijderd en zo zonder succes
Wat voor klik? Uit de speakers of iets mechanisch?

Ik vermoed dat er iets kapot is in het circuit dat tussen de oplaadpoort en de accu zit waardoor de accu niet meer goed op wordt geladen, of de accu zelf is naar z'n grootje. In beide gevallen is het niet vreemd dat het kan lijken alsof de accu toch vol is terwijl die dat niet is en daardoor is de tablet na 20 minuten weer leeg. In standby duurt het uiteraard veel langer omdat er dan nauwelijks stroom wordt verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:41:
Zo mijn ifive X2 is ook binnen gelijk even kasty's kitkat rom erop geknald zier er mooi en soepel uit van wat ik nu heb kunnen zien. Weet iemand hoe je die klok/weer bericht van de schermbeveiliging afhaal of verander naar het weer van nederland? ook krijg ik mijn schermbeveiligings achtergrond niet veranderd iemand tips voor mij?
Volgens mij heeft nog niemand uitgevonden hoe dat moet, dus als je het weet dan horen we het graag :)

http://www.arctablet.com/...based-on-v2-0-0-20140108/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel71
De widget vervangen is vrij eenvoudig, zie http://www.arctablet.com/...0-20140108/page-2/#p36532 en http://www.arctablet.com/...0-20140108/page-2/#p36544

En tussen de systeembestanden (via rootexplorer bijv. te benaderen) staat ergens een aparte map met afbeeldingen en een XML-file. Als je daar wat andere image-bestanden neerzet en de XML-file aanpast zou dat misschien de schermbeveiligingsachtergrond aanpassen. Kan vanavond wel even kijken welke map het precies is.

Eerste heb ik getest en werkt, tweede is op eigen risico ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Zijn er serieuze concurrtenten voor de pipo onder 250 euro ?
pipo heeft voor mij wat te zwakke hardware en de tweak community erachter is ook niet wereldschokkend.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
C00P schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:13:
Zijn er serieuze concurrtenten voor de pipo onder 250 euro ?
pipo heeft voor mij wat te zwakke hardware en de tweak community erachter is ook niet wereldschokkend.
de onda v975m!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel71 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:47:
De widget vervangen is vrij eenvoudig, zie http://www.arctablet.com/...0-20140108/page-2/#p36532 en http://www.arctablet.com/...0-20140108/page-2/#p36544

En tussen de systeembestanden (via rootexplorer bijv. te benaderen) staat ergens een aparte map met afbeeldingen en een XML-file. Als je daar wat andere image-bestanden neerzet en de XML-file aanpast zou dat misschien de schermbeveiligingsachtergrond aanpassen. Kan vanavond wel even kijken welke map het precies is.

Eerste heb ik getest en werkt, tweede is op eigen risico ;-)
De widget had ik inderdaad op die manier verwijderd werkt prima. Als je dat wil bekijken voor mij welke map dat is dan zou ik dat wel willen testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
wow, mooi ding, ik ga deze maar eens bestellen.
Iemand die weet waar ik deze het best kan bestellen ?
Er is zo weinig over te vinden, maar dat komt omdat deze nog redelijk nieuw is, deze blaast de concurrentie wel weg dus dit zou een toppertje kunnen worden voor ons tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

C00P schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:20:
[...]

Er is zo weinig over te vinden, maar dat komt omdat deze nog redelijk nieuw is, deze blaast de concurrentie wel weg dus dit zou een toppertje kunnen worden voor ons tweakers.
dat dacht ik nu ook, ik hoop alleen wel dat MIUI gepoort word, dat is voor mij wel een vereiste, ik weet niet veel van android (dit keer wel met OI ;) ) maar ik weet wel dat ik dat by far de fijnste vind die ik ooit heb gebruikt.

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel71
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:24:
[...]

De widget had ik inderdaad op die manier verwijderd werkt prima. Als je dat wil bekijken voor mij welke map dat is dan zou ik dat wel willen testen voor je.
Staat in de systeembestanden een folder /system/ifive met daarin een bestand wallpapers.xml en daarin verwijzingen naar o.a. wall_02, wall_03, wall_04 e.d. tot wall_06.

In de map /system/ifive/wallpaper staan dan weer jpegs van wall_01, wall_02 e.d. (van alles 1 gewoon groot bestand en een thumbnail). Zou denken als je die vervangt door eigen jpegs met dezelfde bestandsnamen het moet werken. Of anders jpegs er bij zetten (vanaf wall_07.jpg) in de map /system/ifive/wallpaper en dan het XML-bestand aanpassen.

Hoor graag of je succes er mee hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Marcel71 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:36:
[...]

Staat in de systeembestanden een folder /system/ifive met daarin een bestand wallpapers.xml en daarin verwijzingen naar o.a. wall_02, wall_03, wall_04 e.d. tot wall_06.

In de map /system/ifive/wallpaper staan dan weer jpegs van wall_01, wall_02 e.d. (van alles 1 gewoon groot bestand en een thumbnail). Zou denken als je die vervangt door eigen jpegs met dezelfde bestandsnamen het moet werken. Of anders jpegs er bij zetten (vanaf wall_07.jpg) in de map /system/ifive/wallpaper en dan het XML-bestand aanpassen.

Hoor graag of je succes er mee hebt gehad.
Dit kan haast niet kloppen want die plaatjes zijn heel anders dan die ik in het lockscreen als achtergrond zie.

Het is overigens in de 4.4 ROM standaard ook niet meer mogelijk om een nieuwe widget aan het lockscreen toe te voegen, met 4.2 ging dat wel. Shenzen weer widget verwijderen kan wel, maar die komt na een reboot weer terug.

HD Widgets Free zie ik niet in de Play Store. Alleen eentje van €1,99 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:36

Harrie

NederVlaming

FlowDesign schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:28:
[...]

Dit kan haast niet kloppen want die plaatjes zijn heel anders dan die ik in het lockscreen als achtergrond zie.

Het is overigens in de 4.4 ROM standaard ook niet meer mogelijk om een nieuwe widget aan het lockscreen toe te voegen, met 4.2 ging dat wel. Shenzen weer widget verwijderen kan wel, maar die komt na een reboot weer terug.

Als je die widget hebt verwijderd, kan je wel fewoon een andere widget op die plaats zetten. Ik heb de gewone klok widget genomen, en nu komt die weather widget niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

FlowDesign schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:59:
[...]

Welke ROM heb je erop staan?

Ik meen dat de hardware video decoding onder 4.4.2 nog niet (helemaal) goed werkt.
Kasty 4.4.2 laatste versie. Hoop dat ifive dan snel met een final komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
[...]

Het is zeker een mooi apparaat maar er zijn zeker ook minpunten, even op een rij:

+ uitstekende performance, antutu 30.000 pt (De pipo M9 Pro haalt 18.000, de S4 en HTC One rond 26.000)
+ prachtig scherm, retina resolutie
+ ook in praktijk vlot als je de Onda launcher er vanaf gooit
+ goed wifi bereik, in dBm vergelijkbaar met Galaxy S3.
- géén bluetooth, dus geen extern keyboard of gamecontroller aan te sluiten tenzij evt. via USB dongle (als dat werkt) maar dan kan je weer niet laden.
- matige accuduur, volgens mij werd 8000mAh batterij geclaimd, je weet nooit helemaal zeker of dat er ook in zit maar de screen-on time/werktijd is ong. 5 uur, de Pipo M8 en M9 halen 7-8 uur, de M9 pro iets minder. Een iPad haalt wel 9-10 uur.

Bottom line is, je betaalt een prijs voor het retina scherm; ze hebben er een razendsnelle processor en GPU in gezet om de prestaties goed te houden, maar helaas gaat dat ten koste van de werktijd.

Op deze Franse website/forum wordt er al volop over gepraat; http://tablette-chinoise.net/onda-v975m-t3164/page180.html , evt. met translate (maar sommige zinconstructies worden wel heel onlogisch gemaakt, alvast; 'l'autonomie' is de werktijd).

[ Voor 3% gewijzigd door davidov2008 op 20-01-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodejong
FlowDesign schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:59:
[...]

Wat voor klik? Uit de speakers of iets mechanisch?

Ik vermoed dat er iets kapot is in het circuit dat tussen de oplaadpoort en de accu zit waardoor de accu niet meer goed op wordt geladen, of de accu zelf is naar z'n grootje. In beide gevallen is het niet vreemd dat het kan lijken alsof de accu toch vol is terwijl die dat niet is en daardoor is de tablet na 20 minuten weer leeg. In standby duurt het uiteraard veel langer omdat er dan nauwelijks stroom wordt verbruikt.
Mechanische klik zeker niet uit de speakers ook is het zo dat als ik de lader aansluit vrij snel 2 van die klikjes achter elkaar hoor met heel korte pauze, woensdag bij maat is zijn lader proberen om die uit te sluiten want met deze lader lade hij hem de laatste paar keer binnen 1 uur vol wat volgens mij niet kan want 7200ma laden met 2000ma lader zou toch minstens 3.6 uur moeten duren toch? als het aan de accu ligt enig idee waar te halen bij aliexpress en alibaba wel maar heb geen creditcard wel PayPal

Alvast dank en Flowdesing dank voor mee denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Dank je Davidov, ik heb veel bijgeleerd op korte tijd, ik heb ook het franse forum helemaal doorgelezen.
Dit lijkt me eindelijk een tablet welke goed in staat is om een retina scherm soepel aan te sturen.

Misschien een ander min puntje is dat de luidsprekers beide op de onderkant staan ? en hoe is de kwaliteit eigenlijk ?

Wat ik niet heb terug gevonden, is het een glasplaat op het scherm of plastiek ? Gorilla glas ?
Komt Onda de tweakers tegemoet en geven ze alle drivers vrij zodat de community een aangepaste ROM kan installeren ? dan word het pas helemaal leuk natuurlijk :)
Worden alle 16Gb modellen geleverd als toch 32Gb zijnde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
rodejong schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:18:
[...]

Mechanische klik zeker niet uit de speakers ook is het zo dat als ik de lader aansluit vrij snel 2 van die klikjes achter elkaar hoor met heel korte pauze, woensdag bij maat is eens zijn lader proberen om die uit te sluiten want met deze lader lade laadde hij hem de laatste paar keer binnen 1 uur vol wat volgens mij niet kan want 7200ma laden met 2000ma lader zou toch minstens 3.6 uur moeten duren toch? als het aan de accu ligt enig idee waar te halen bij aliexpress en alibaba wel maar heb geen creditcard wel PayPal

Alvast dank en Flowdesing dank voor mee denken
7200 mAh opladen vanaf bijna leeg duurt minimaal 5 uur met een 2 A lader.
Maar zoals gezegd, ik heb geen idee of het aan de accu's zelf ligt of aan iets wat er tussenzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Harrie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:33:
[...]

Als je die widget hebt verwijderd, kan je wel fewoon een andere widget op die plaats zetten. Ik heb de gewone klok widget genomen, en nu komt die weather widget niet terug.
Hoe doe je dat dan? Want bij mij is er in het lockscreen nergens de mogelijkheid om een nieuwe widget toe te voegen zoals ik dat eerst op de Kasty 4.2 ROM wel had. Namelijk in het lockscreen die weather widget swipen, dan kwam er een groot plusteken ( + ) in beeld. Dat is er nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 20:01
C00P schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:37:
Wat ik niet heb terug gevonden, is het een glasplaat op het scherm of plastiek ? Gorilla glas ?
...
Worden alle 16Gb modellen geleverd als toch 32Gb zijnde ?
In verschillende vragen op Onda-tablet.com over de glasplaat stond als antwoord dat het Gorilla Glass is en de Fransen menen ook te denken dat het glas is.

Ik heb in ieder geval vorige week mijn tablet besteld op onda-tablet.com en hij is er gisteren vertrokken.
Ik hoop dus dat hij gauw binnenkomt, dan kan ik hier laten weten hoe het loopt.
Ondertussen zijn er ook wel wat filmpjes over de v975m bijgekomen op Youtube die je misschien ook een beeld van de tablet kunnen geven (maar nog geen in het Engels of Nederlands).

Ik heb de 16GB versie besteld, dus ik zal je binnenkort laten weten of het die is geworden of die met grotere opslagmogelijkheid.

Edit: Ondertussen is Onda ook druk bezig met firmware-updates te releasen.
Versie 1.04 valt via hier te vinden: http://www.onda-tablet.co...d-core-firmware-download/

Edit2: Filmpje van een review uit Bangladesh: YouTube: ONDA V975m 2Ghz Quad Core tablet PC review by GadgetGang7
Zou dat een standaard iPad smart cover zijn die ze daar gebruiken? Want dat ziet er wel interessant uit...

[ Voor 20% gewijzigd door BastienVH op 21-01-2014 07:52 . Reden: linkjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
[...]

hey,

ik heb hem op aliexpress gekocht: http://www.aliexpress.com...droid-4-2/1596354606.html
er staat wat informatie door elkaar met 1gb ram/16gb rom en 2gb ram/32gb rom, en heb het dus even gevraafd aan de verkoper en die zegt dat hij de 2gb-32gb verkoopt en dar zal dus ook wel kloppen ga ik vanuit, dus dan kan je em hier kopen voor 172 euro inc.DHL verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
BastienVH schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:47:
[...]

In verschillende vragen op Onda-tablet.com over de glasplaat stond als antwoord dat het Gorilla Glass is en de Fransen menen ook te denken dat het glas is.

Ik heb in ieder geval vorige week mijn tablet besteld op onda-tablet.com en hij is er gisteren vertrokken.
Ik hoop dus dat hij gauw binnenkomt, dan kan ik hier laten weten hoe het loopt.
Ondertussen zijn er ook wel wat filmpjes over de v975m bijgekomen op Youtube die je misschien ook een beeld van de tablet kunnen geven (maar nog geen in het Engels of Nederlands).

Ik heb de 16GB versie besteld, dus ik zal je binnenkort laten weten of het die is geworden of die met grotere opslagmogelijkheid.

Edit: Ondertussen is Onda ook druk bezig met firmware-updates te releasen.
Versie 1.04 valt via hier te vinden: http://www.onda-tablet.co...d-core-firmware-download/

Edit2: Filmpje van een review uit Bangladesh: YouTube: ONDA V975m 2Ghz Quad Core tablet PC review by GadgetGang7
Zou dat een standaard iPad smart cover zijn die ze daar gebruiken? Want dat ziet er wel interessant uit...
hey, je kan hier een ipad case look-a-like kopen die speciaal gemaaakt is voor de onda v975 series
http://www.aliexpress.com...ad/610202_1618134419.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
mensen! houdt rekening met het chinese nieuwe jaar dat er aankomt! want het chinees nieuw jaar is dit jaar 30 januari en de vakantie zal dus misschien over een paar dagen al zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik heb gisteren de V975m ook besteld.
Samen met een lederen etui en een 32gb kaartje.
Ik durfde het risico niet nemen om voor de 16gb versie te gaan en ben dus voor de 32gb gegaan, zo groot is het prijs verschil niet.

Kost alles samen wel 225 euro.
Ze gaan op de doos schrijven 29$, zodat ik geen taksen hoef te betalen.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de V975 en de V975m ? zonder m heeft 1gb ram ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
C00P schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:56:

Wat is eigenlijk het verschil tussen de V975 en de V975m ? zonder m heeft 1gb ram ?
De V975 loopt op een Allwinner A31-soc, die gebaseerd is op het ARM Cortex A7-ontwerp dat vooral gemaakt is om energiezuinig te zijn.
Van wat ik heb gelezen is de A31 niet heel erg goed in het aandrijven van een retina-scherm.

De V975M loopt echter op de Amlogic M802-soc die gebaseerd is op het ARM Cortex A9-ontwerp dat betere prestaties neerzet en vloeiender ons retina-scherm zou moeten kunnen aansturen.

Mijn pakketje is van Shenzen naar Hong Kong gegaan, daar de douane inklaring doorgegaan en net vertrokken vanuit Hong Kong naar ... ? Ergens in Europa hoop ik... :+

[ Voor 12% gewijzigd door BastienVH op 21-01-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Vorige week besteld en nu pas verzonden Bastien ?
Ik heb hem gisteren besteld en had gehoopt hem de vrijdag nog te krijgen, maar het zal eerder eind volgende week zijn vrees ik.
Ik kan niet wachten, de hele nacht op youtube gezeten en erover gelezen.

Misschien een goed ide om een apart Onda topic te beginnen ? als pipo zijn eigen topic heeft verdient deze pipo killer dat ook ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
C00P schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:43:
Vorige week besteld en nu pas verzonden Bastien ?
Ik heb hem gisteren besteld en had gehoopt hem de vrijdag nog te krijgen, maar het zal eerder eind volgende week zijn vrees ik.
Ik kan niet wachten, de hele nacht op youtube gezeten en erover gelezen.

Misschien een goed ide om een apart Onda topic te beginnen ? als pipo zijn eigen topic heeft verdient deze pipo killer dat ook ? :)
Ik heb hem afgelopen woensdag besteld en hij is inderdaad gisteren pas verzonden.
Zoals je in de comments op de onda-tablet site kan zien rekenen ze een 3-tal werkdagen vooraleer ze het pakketje verzenden.
Een Onda-topic is misschien een goed idee.
Of deze een pipo-killer is, weet ik niet, maar van deze tablet was ik echt overtuigd dat hij de retina-resolutie aankon én was hij in 4/3-beeldformaat wat voor mij nodig is om mijn partituren te kunnen weergeven.

Misschien is het goed om dat Onda-topic aan te maken zodat we hier ook niet te veel in de weg zitten van de andere tablets (ik heb de indruk dat ik nogal veel en lang heb gepost de laatste week...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik heb hier al iets gemaakt : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=49632312

Zal ik hier iets soortgelijks maken ? misschien eerst aan een moderator vragen ?

Het is erg amateuristisch, dus als iemand het beter kan laat ik het graag aan hem over.

[ Voor 21% gewijzigd door C00P op 21-01-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:28:
[...]

Dit klopt volgens mij ook niet nee er staan hele andere plaatjes dan op mijn lock screen. Het is wel mogelijk om een klok widget toe te voegen aan lockscreen ik doe dit met dashclock en deze blijft gewoon staan na reboot (duurt wel even paar sec voordat die terug is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
nieuw kort filmpie! YouTube: onda V975m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
krissie100 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:36:
mensen! houdt rekening met het chinese nieuwe jaar dat er aankomt! want het chinees nieuw jaar is dit jaar 30 januari en de vakantie zal dus misschien over een paar dagen al zijn!
Dan kan ik aanraden om met DHL/FedEx/UPS/EMS te laten verschepen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007

hhttp://www.androidtablets.net/forum/rockchip-rk3066-tablets/48266-visture-v10-rk3066-cpu-mali-400-10-1-screen.html

Echter is deze tablet sinds 2 weken van officiele site van visture verdwenen, waarop ik dan ook denk dat de ondersteuning stopt en dus geen android versie meer zal gemaakt worden ervoor. de laatste versie van visture uit was 4.1

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Geen idee. Nadeel is dat die Visture niet zo bekend is en er geen actieve community met ontwikkelaars voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel71
tim007 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:51:

hhttp://www.androidtablets.net/forum/rockchip-rk3066-tablets/48266-visture-v10-rk3066-cpu-mali-400-10-1-screen.html

Deze: http://crewrktablets.arctablet.com/?p=1913

Maar om die te laten werken is er een stock kernel van de Visture V10 nodig. Die staat nog niet op http://crewrktablets.arctablet.com/?page_id=240 dus kan je die het beste laten regelen hier: http://forum.xda-develope...ead.php?t=2108704&page=93

Is CM 10.1 en werkt prima op de Pipo M3 new pcb.
Waarschuwing vooraf, aangezien die Visture V10 nog niet in dat topic is terug te vinden fungeer je als proefkonijn als je die ROM gaat proberen. Maar als die werkt dan is het wel een vooruitgang ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Het is niet de bedoeling je eigen stukje op deze manier te promoten in meerdere topics die ook nog niet eens over telefoons gaan.

[ Voor 82% gewijzigd door 13art op 22-01-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
haha sry mensies, streng hier zeg xD ik promoot btw nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
alleen ervaringen delen

Regels zijn regels, je weet wat er bedoeld wordt. Volgende keer graag de wijzigen knop gebruiken ipv twee post achter elkaar.

[ Voor 75% gewijzigd door 13art op 22-01-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07-2017
Iemand een idee hoe het kan komen dat geen enkele gallery of photo-organiser je foto's of video's op de internal storage van je PIPO M8Pro kan vinden ? De file browser vindt ze wel netjes ... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
guy5927 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 01:38:
Iemand een idee hoe het kan komen dat geen enkele gallery of photo-organiser je foto's of video's op de internal storage van je PIPO M8Pro kan vinden ? De file browser vindt ze wel netjes ... :|
Kijk eens met je filebrowser na of er geen .nomedia-file zit in die folders of een folder hoger?
Dan worden deze genegeerd door gallery-apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
Marcel71 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:48:
[...]

Deze: http://crewrktablets.arctablet.com/?p=1913

Maar om die te laten werken is er een stock kernel van de Visture V10 nodig. Die staat nog niet op http://crewrktablets.arctablet.com/?page_id=240 dus kan je die het beste laten regelen hier: http://forum.xda-develope...ead.php?t=2108704&page=93

Is CM 10.1 en werkt prima op de Pipo M3 new pcb.
Waarschuwing vooraf, aangezien die Visture V10 nog niet in dat topic is terug te vinden fungeer je als proefkonijn als je die ROM gaat proberen. Maar als die werkt dan is het wel een vooruitgang ...
bedankt, ga ik eens bekijken...

jammer dat ik indertijd dus een onbekende tablet gekocht heb, maar toen was die prijs/kwaliteit goed, maar erna is de markt beginnen boomen gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07-2017
BastienVH schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:55:
[...]

Kijk eens met je filebrowser na of er geen .nomedia-file zit in die folders of een folder hoger?
Dan worden deze genegeerd door gallery-apps.
Tnx man :-) ... issue solved :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodejong
FlowDesign schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 00:05:
[...]

7200 mAh opladen vanaf bijna leeg duurt minimaal 5 uur met een 2 A lader.
Maar zoals gezegd, ik heb geen idee of het aan de accu's zelf ligt of aan iets wat er tussenzit.
Hey Flowdesign

Idd dacht ik al heb hem naar mijn weten door steeds in standby te zetten leeg getrokken zoals eerder vermeld maar bij maat aangesloten kaboom "VOL" en gewoon aan laten staan dus never sleep en na 5min klik uit, helaas kan ik nergens een Torx T04 schroevvendraaier regelen dus heb gisteren via aliexpress een 12000mah LG battery besteld en meteen ook maar een T04 schroevendraaier en als het er is draai ik hem open en bekijk ik het ff voor ik de andere batterij plaats en als dat op het einde toch moet hoop ik dat het werkt en als het zo is hopelijk ook profijt van de extra 4800mah.
Toch dank voor het meedenken en zal over paar weken de afloop laten weten.

MvG redejo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Bij de Karwei/Gamma/Praxis koop je tegenwoordig voor 5 euro zo'n setje van zo'n beetje alle maten torx, ook die hele kleine :)

Hoop voor je dat die nieuwe accu erin past en dat het daarmee opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfold
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik volg deze draad al een tijd, en ik zie hier veel "goedkope high-end tablets langskomen. Maar Chinese tablets zijn voor mij juist interessant omdat ze zo goedkoop zijn. Daarom heb ik een Q88 gekocht.

Voor 35 euro krijg je:

- 800x480 TN scherm
- singlecore A13 op 1ghz
- Mali 400 GPU
- 512mb ram
- Playstore

Afbeeldingslocatie: http://www.officeequipment2u.com/wp-content/uploads/2012/09/Q88.jpg

De Q88 wordt door veeeel verschillende fabrieken gemaakt, en zou wel eens de meest verkochte tablet op aarde kunnen zijn. Ze hebben allemaal net andere onderdelen wat betreft touchscreen en G-sensor.

Bouwkwaliteit: plastic, maar verrassend prima. De accu is belabberd, en houdt het een uurtje vol.

Software: de interface loopt soepel, maar het starten van een uitzending gemist aflevering duurt wel 15 seconden.
Sideloaden gaat op zowel mac als PC zonder moeilijk driver gedoe. Soms zijn ze al geroot, anders kun je dat regelen via de "Uberizer" tool (windows only).

Cyanogenmod!
Zowaar, er is zelfs Cyanogenmod voor beschikbaar. Onofficieel uiteraard. Je moet de rom zelf afbakken met de juiste drivers. Ik heb het nog niet geprobeerd. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2343531

Waarom heb ik dit ding gekocht?
Zo'n goedkoop apparaat is ideaal voor creatieve experimenten. Voor 35 euro heb je een programmeerbaar apparaat compleet met accu, scherm, en wifi. Hang er een aan je drone en maak lichttekeningen. Experimenteer met web-based surround-geluid vanuit 20 speakers, etc. Het medialab waar ik werk heeft er 25 besteld; we hebben een open source cursus creative coding ontwikkeld, en iedereen die de cursus volgt krijgt zijn/haar werkje als schilderijtje voor aan de muur mee naar huis, compleet met een houten schilderijlijstje dat we er erop lijmen :-)

[ Voor 2% gewijzigd door unfold op 24-01-2014 16:55 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
unfold schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:23:
Ik volg deze draad al een tijd, en ik zie hier veel "goedkope high-end tablets langskomen. Maar Chinese tablets zijn voor mij juist interessant omdat ze zo goedkoop zijn. Daarom heb ik een Q88 gekocht.

Voor 35 euro krijg je:

- 800x600 TN scherm
- singlecore A13 op 1ghz
- Mali 400 GPU
- 512mb ram
- Playstore

[afbeelding]

De Q88 wordt door veeeel verschillende fabrieken gemaakt, en zou wel eens de meest verkochte tablet op aarde kunnen zijn. Ze hebben allemaal net andere onderdelen wat betreft touchscreen en G-sensor.

Bouwkwaliteit: plastic, maar verrassend prima. De accu is belabberd, en houdt het een uurtje vol.

Software: de interface loopt soepel, maar het starten van een uitzending gemist aflevering duurt wel 15 seconden.
Sideloaden gaat op zowel mac als PC zonder moeilijk driver gedoe. Soms zijn ze al geroot, anders kun je dat regelen via de "Uberizer" tool (windows only).

Cyanogenmod!
Zowaar, er is zelfs Cyanogenmod voor beschikbaar. Onofficieel uiteraard. Je moet de rom zelf afbakken met de juiste drivers. Ik heb het nog niet geprobeerd. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2343531

Waarom heb ik dit ding gekocht?
Zo'n goedkoop apparaat is ideaal voor creatieve experimenten. Voor 35 euro heb je een programmeerbaar apparaat compleet met accu, scherm, en wifi. Hang er een aan je drone en maak lichttekeningen. Experimenteer met web-based surround-geluid vanuit 20 speakers, etc. Het medialab waar ik werk heeft er 25 besteld; we hebben een open source cursus creative coding ontwikkeld, en iedereen die de cursus volgt krijgt zijn/haar werkje als schilderijtje voor aan de muur mee naar huis, compleet met een houten schilderijlijstje dat we er erop lijmen :-)
ik heb deze tablet ook, het is inderdaad wel een leuk toestelletje waar je veel mee kan voor een uur xD, maar inmiddels is er al lang een nieuwe versie van deze tablet voor 42 euro met dual core 1.5ghz en meer pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfold
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Echt? Heb je een linkje oid?

edit:
Er is blijkbaar een Q88 II, maar dat is dezelfde.

Ah bingo, de Y88 (soms Q88 pro). 1024x600 resolutie en dualcore.

Damn, net 25 van die andere gekocht :F

[ Voor 75% gewijzigd door unfold op 24-01-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
unfold schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:48:

edit:

ja... das jammer, maja, niks meer aan te doen helaas, inderdaad de y88 van het merk ippo dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Laatst online: 16-09 12:15
unfold schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:48:

edit:

Ja, was nou maar eerst naar brilsavers gegaan of had dit eerder op got gepost dan had je niet naast de pot gepist. Ach ja al doende leert men(s)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb mijn iFive x2 nu een tijdje in m'n smart case, maar de plastic hoeken van de case zit al vol met barstjes en vanavond brak er zelfs een stukje af. Hoe is de ervaring van anderen met deze case? En waar hebben jullie hem besteld? Misschien zijn er verschillende versies die erg op mekaar lijken? Die van mij komt van Banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

hars73 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 00:59:
Ik heb mijn iFive x2 nu een tijdje in m'n smart case, maar de plastic hoeken van de case zit al vol met barstjes en vanavond brak er zelfs een stukje af. Hoe is de ervaring van anderen met deze case? En waar hebben jullie hem besteld? Misschien zijn er verschillende versies die erg op mekaar lijken? Die van mij komt van Banggood.
De mijne heeft nu ook al barstjes, voor $8 gekocht op Aliexpress. Gewoon contact opnemen met Banggood voor garantie, kans is aanwezig dat je geld terug of een nieuwe krijgt zonder deze op te sturen als je foto's stuurt.

Helaas heeft mijn Belkin backcover dan de iPad 3 (Snapshield) hetzelfde probleem en ben ik daar nu ook met de tweede bezig. Een softshell gaat langer mee in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
hars73 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 00:59:
Same here :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hmm ik zal bangood idd maar eens mailen met wat foto's. En ondertussen dan maar zo'n kunstleren hoesje aanschaffen. Minder mooi, maar wil 'm toch wel in een hoes hebben. D'r is ook nog zo'n oranje cover, een heel ander model dan deze smartcases, maar op Androidhilfe.de zag ik dat ook die bij sommigen barstjes gaat vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hier hetzelfde met de cheap ass smart case voor de ipad mini, van banggood.

Ik gebruik 'm voor de iFive mini3. Gaat op zich wel goed, maar het is wel echte habbie babbie kwaliteit.
Oke, voor het geld mag je niet teveel verwachten, maar dit is wel heel erg slecht.
Plastic breekt, cover bekleding laat los. kortom, het ziet er niet meer uit na 2 maanden.

Ik ben benieuwd of jullie iets gedaan krijgen bij banggood.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

De 2.0.1 firmware van iFive X2 is nu uit. http://www.arctablet.com/...based-on-v2-0-1-20140122/ Hier te vinden. Flash hem nu zelf. Hopelijk is mijn MKV/64GB SD kaart probleem verholpen.

ext4 slikte hij ook niet als sdcard.

edit: Goed inmiddels lijk ik te weten waar ik problemen heb. De MicroSD reader intern kan niet goed overweg met 64GB MicroSD. Via de OTG cable en een USB adapter wel. Matig zeg, volgens de specs zou die wel met 64GB kaartjes overweg moeten kunnen

[ Voor 28% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 25-01-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

De twee 4.4.2 releases die er tot nu toe zijn uitgekomen voor de X2 zijn trouwens nog wel early adopters releases, maar wel te gebruiken voor dagelijks gebruik. Zie de bron hier http://translate.google.n...d-101003-1-1.html&act=url

Ben benieuwd of de rare grafische bug eruit is qua dubbele schermweergave. Heb hem er bij mij nog niet opgezet tot nu toe, wil even wachten tot dat issue eruit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Heey, ik hoop dat ik hier ook om advies mag vragen ?

Ik heb een vraagje. Ik ben opzoek naar een tabletje en te kijken of ik veel of weinig uit wil geven maar mijn eisen zijn eigenlijk vrij simpel denk ik.
- Kan 720p mkv's/mp4's draaien.
- Draait +/- 3 uur op accu.
- Als het kan ook bluetooth.
Nu ben ik aan het rond kijken en ben ik qua simpele tablets dit tegengekomen. http://www.aliexpress.com...al-Core-1/1336923025.html
en
http://www.aliexpress.com...-2-Tablet/1185222177.html

Maar ik heb zelf alleen geen idee hoeveel kracht je nodig hebt om 720p mkv's en mp4tjes af te spelen. Moet ik daarbij denken aan een simpele dualcore? Dus mocht er iemand advies hebben of eigen ervaringen met tablets die zulke mkv's/mp4tjes kan draaien hoor ik dat graag :D en ik hoor uiteraard ook graag als ik in het verkeerde topic zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Als je er 720p films op wilt kijken, dan zou ik voor minimaal 9 inch kiezen, maar dan ook wel met een beetje een fatsoenlijk scherm met wat hogere resolutie. Dan kom je wel in een iets hogere prijsklasse, maar die hebben dan ook weer niet alleen een beter scherm, ook een betere cpu, gpu en meer RAM (neem 1GB of meer).
RK3188 of een Allwinner A31 of iets vergelijkbaars zou voldoende moeten zijn en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
FlowDesign schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:17:
Als je er 720p films op wilt kijken, dan zou ik voor minimaal 9 inch kiezen, maar dan ook wel met een beetje een fatsoenlijk scherm met wat hogere resolutie. Dan kom je wel in een iets hogere prijsklasse, maar die hebben dan ook weer niet alleen een beter scherm, ook een betere cpu, gpu en meer RAM (neem 1GB of meer).
RK3188 of een Allwinner A31 of iets vergelijkbaars zou voldoende moeten zijn en betaalbaar.
Bedankt voor je reactie.

Ik ben nu aan het kijken naar de Memo Pad HD 7 draait een MTK8125 die op aardige voet staat met de RK3188. Verder nog aan het kijken naar de 10" Xenta en Noble van Yarvik en de Noble Mini maar ik begin in ieder geval al een aardig beeld te krijgen van wat ik nodig heb en wat er ongeveer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik ga binnenkort voor mijn iFive X2 maar eens op zoek naar een betere cover, nu die smartcover uit mekaar begint te vallen. Tis Chinees nieuwjaar dus als ik heb nog ff de tijd.

Ik ga daarbij ook eens kijken naar alternatieven van andere merken 8.9" tablets. De maten en plaatsen van de aansluitingen wijken wel vaak af natuurlijk, maar misschien kan ik met een beetje creativiteit zo'n cover wel passend krijgen. De Samsung P7300 lijkt me nog het meest in de buurt te komen. Daarna de Kindle Fire HD denk ik. En voor die P7300 zijn heel veel bookcovers te koop op eBay, waarbij je de zijkanten en boven- en onderkant gewoon vrij hebt qua openingen en knoppen. Mijn dochtertje heeft voor haar Tab2 zo'n goedkope bookcover en die hoeken die knappen niet kapot. Heeft ze nu al meer dan een jaar.

Heb voor mezelf een overzichtje gemaakt van 8.9" tablets die ik ken met de bijbehorende maten (die maten staan niet allemaal even betrouwbaar op websites, maar geloof dat het gemiddelde zo wel ongeveer klopt). Die deel ik hier even, altijd handig misschien.

iFive X2: 235mm x 156mm x 8.9mm
Pipo M7 pro: 218mm x 161mm x 10mm
Kindle Fire HDX 8.9: 231mm x 158mm x 7.8mm
Kindle Fire HD 8.9: 240mm x 164mm x 8.8mm
Samsung P7300/P7310: 231mm x 158mm x 8.6mm
LG Optimus v900: 244mm x 150mm x 12.7mm
Ramos i9: 235mm x 150mm x 8.5mm

EDIT: Ik ben voor deze Samsung P7300 bookcover gegaan. In de dikte is de X2 en P7300 zo ongeveer gelijk, in de lengte is de X2 dan links en rechts 2mm langer en in de breedte aan beide kanten 1mm. Als dit dezelfde plastic hoekstukjes zijn als die van mijn dochtertjes tab2 bookcover (die zijn van vrij soepel zacht plastic), dan moet dit volgens mij gaan lukken.
http://www.ebay.nl/itm/CO...K-CASE-SLIM-/251424917974

Als ik 'm binnen heb zal ik het laten weten.

[ Voor 37% gewijzigd door hars73 op 27-01-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:46
Opgelost.

[ Voor 98% gewijzigd door Catdogsf op 26-01-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met of een mening over deze tablet?

http://www.overmax.org/nl...c14/steelcore10iii,c2145/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22
Dit soort 10" RK3188 Cortex-A9 tablets kan je voor de helft uit china halen (meestal is de hardware identiek en de alleen de behuizing anders), geen idee wat de toegevoegde waarde van "Overmax" is, daar had ik nog nooit eerder van gehoord.

[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 28-01-2014 10:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
krissie100 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:29:
[...]

ik heb deze tablet ook, het is inderdaad wel een leuk toestelletje waar je veel mee kan voor een uur xD, maar inmiddels is er al lang een nieuwe versie van deze tablet voor 42 euro met dual core 1.5ghz en meer pixels
Dank voor de tip, had ook bijna de Q88 gekocht :P
Gelukkig keek ik eerst in dit topic :)

Nu een Y88 onderweg, ben benieuwd.
Jammer dat Chinees nieuwjaar net tussendoor komt :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
anandus schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:23:
[...]
Dank voor de tip, had ook bijna de Q88 gekocht :P
Gelukkig keek ik eerst in dit topic :)

Nu een Y88 onderweg, ben benieuwd.
Jammer dat Chinees nieuwjaar net tussendoor komt :P
toppie! idd is het bijna nieuwjaar daar, dus je pakje zal denk ik 1 a 2 weken vertraging hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Wazowsky
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-08 15:48
Mike Wazowsky schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:13:
Beste Kenners,

Ik kreeg vandaag mijn Allfine 9 More binnen en ik moet zeggen dat hij er goed uitzag. Ik had hem uitgezocht op prijs maar vooral voor de GPS en het grote scherm. De tablet werkt als een speer maar helaas leeft hij ook een eigen leven. :?
Hij begint spontaan apps te openen, zelf te typen etc. Ik denk dat er dus een probleem is met het touch screen. Ik heb de gevoeligheid al laag gezet maar dit lost niks op.

Iemand enig idee?
Ter info voor anderen die wellicht eens opzoek zijn naar info van de Allfine 9 More:

Ik kon de problemen niet oplossen en ik kon ook nergens iets vinden. Ik heb via Deal Extreme netjes alles terug gekregen inclusief de verzendkosten voor de RMA naar de UK. Dit vind ik erg netjes en dan ook het vermelden van de service waard! O-)

Enfin, Tabletloos ben ik in dit forum opzoek gegaan naar mogelijke kandidaten en ik kwam uit op de Ifive-X2 maar die was momenteel lastig te krijgen via DX. Ik heb hier namelijk wel mijn credit laten staan, vanwege de goede ervaring omtrent service.

Omdat ik toch graag een tablet met GPS wil, kwam ik uiteindelijk vandaag op de Freelander PD80-3G en via een kortingcoupon ging er nog eens 19% af.
Van dit tablet was redelijk wat info te vinden en ik kwam ook diverse forums en patches tegen. Hopelijk gaat dit beter.

Nu maar wachten totdat het Chineese nieuwjaar voorbij is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:14
Ik ben inmiddels ook een zoektoch gestart naar een nieuwe tablet, zit nu wat langer in de trein, a 1,5 uur per dag. Ben daarom opzoek naar een leuke tablet om eens een serie en een spelletje te spelen (wel wat betere spelletjes)

Kwam hiermee tot de ontdekking dat je dan beter een Allwinner A31 kan nemen als een Rockchip RK3188

Nou kwam ik in mijn zoektocht de volgende tablet tegen: De ONDA V971

http://www.pandawill.com/...k-video-black-p72211.html

Deze tablet heeft een A31 quadcore
2Gb RAM
Retina scherm 2048x1536 IPS
16GB Flash nand geheugen
8000MAh

Dit alles voor een prachtige prijs van $177, nou kan ik vanwege een dergelijke "prive" bon nog 5% afhalen. Dit lijkt me een erg mooie tablet voor zijn prijs. Nou vroeg ik mij 2 dingen af, is dit dan ook zo ? En is er vanwege de retina display nog wel op te gamen, de GPU moet tenslotte meer zijn best doen.
Er zijn verder geen echt goede filmpjes te vinden waarin games worden getest, uberhaubt niet veel video's.

Ben wel benieuwd wat jullie van deze tablet vinden of zijn er betere alternatieven voor die prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
ExilaaHH schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:58:
Ik ben inmiddels ook een zoektoch gestart naar een nieuwe tablet, zit nu wat langer in de trein, a 1,5 uur per dag. Ben daarom opzoek naar een leuke tablet om eens een serie en een spelletje te spelen (wel wat betere spelletjes)

Kwam hiermee tot de ontdekking dat je dan beter een Allwinner A31 kan nemen als een Rockchip RK3188

Nou kwam ik in mijn zoektocht de volgende tablet tegen: De ONDA V971

http://www.pandawill.com/...k-video-black-p72211.html

Deze tablet heeft een A31 quadcore
2Gb RAM
Retina scherm 2048x1536 IPS
16GB Flash nand geheugen
8000MAh

Dit alles voor een prachtige prijs van $177, nou kan ik vanwege een dergelijke "prive" bon nog 5% afhalen. Dit lijkt me een erg mooie tablet voor zijn prijs. Nou vroeg ik mij 2 dingen af, is dit dan ook zo ? En is er vanwege de retina display nog wel op te gamen, de GPU moet tenslotte meer zijn best doen.
Er zijn verder geen echt goede filmpjes te vinden waarin games worden getest, uberhaubt niet veel video's.

Ben wel benieuwd wat jullie van deze tablet vinden of zijn er betere alternatieven voor die prijs ?
op zich wel goede tablet, maar er is nu de onda v975m ietsie duurder maar wel meer waar voor je geld denk ik. quad core 2ghz allwinner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
krissie100 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:53:
[...]

op zich wel goede tablet, maar er is nu de onda v975m ietsie duurder maar wel meer waar voor je geld denk ik. quad core 2ghz allwinner
De Onda V975M draait op een 2 GHz Amlogic soc, geen Allwinner soc.
En hij draait doorgaans op 1.6 GHz, maar wel ontzettend vlot.
Er zijn momenteel wat bugs in de firmware, maar hij is nog maar een maandje uit en Onda is tot nu toe zeer correct geweest in het uitbrengen van firmware updates.
Hier vind je het GoT-topic over de Onda V975M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
BastienVH schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:29:
[...]

De Onda V975M draait op een 2 GHz Amlogic soc, geen Allwinner soc.
En hij draait doorgaans op 1.6 GHz, maar wel ontzettend vlot.
Er zijn momenteel wat bugs in de firmware, maar hij is nog maar een maandje uit en Onda is tot nu toe zeer correct geweest in het uitbrengen van firmware updates.
Hier vind je het GoT-topic over de Onda V975M
Ik ben ook een beetje in die richting te kijken. Wat is het 'sentiment' betreffende de gewone Onda V975 met ook een retinascherm? Na wat googlen zie ik dat die wat stabieler is dan de V971. En hij is toch nog een stukkie goedkoper dan de M terwijl max. performance voor mij minder belangrijk is dan de algemene feel en looks. (scherm)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
Hyp Hyper schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:41:
[...]

Ik ben ook een beetje in die richting te kijken. Wat is het 'sentiment' betreffende de gewone Onda V975 met ook een retinascherm? Na wat googlen zie ik dat die wat stabieler is dan de V971. En hij is toch nog een stukkie goedkoper dan de M terwijl max. performance voor mij minder belangrijk is dan de algemene feel en looks. (scherm)
Ik (en anderen op het internet) was niet overtuigd van de performance van de A31-chip van de V975 (en de RK3088) om vlot een retina-scherm aan te sturen.
Daarom heb ik die overgeslagen en heb ik de V975M besteld.
Moet wel toegeven dat het al een poosje geleden is dat ik hier opzoekingswerk rond heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Hm ja.. dan kan ik voor een paar tientjes meer beter voor de M gaan.
Ook mooi dat er een community (ook op GOT) voor is.

[ Voor 28% gewijzigd door Hyp Hyper op 30-01-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

hars73 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:47:
Heb voor mezelf een overzichtje gemaakt van 8.9" tablets die ik ken met de bijbehorende maten (die maten staan niet allemaal even betrouwbaar op websites, maar geloof dat het gemiddelde zo wel ongeveer klopt). Die deel ik hier even, altijd handig misschien.

iFive X2: 235mm x 156mm x 8.9mm
Pipo M7 pro: 218mm x 161mm x 10mm
Kindle Fire HDX 8.9: 231mm x 158mm x 7.8mm
Kindle Fire HD 8.9: 240mm x 164mm x 8.8mm
Samsung P7300/P7310: 231mm x 158mm x 8.6mm
LG Optimus v900: 244mm x 150mm x 12.7mm
Ramos i9: 235mm x 150mm x 8.5mm

EDIT: Ik ben voor deze Samsung P7300 bookcover gegaan. In de dikte is de X2 en P7300 zo ongeveer gelijk, in de lengte is de X2 dan links en rechts 2mm langer en in de breedte aan beide kanten 1mm. Als dit dezelfde plastic hoekstukjes zijn als die van mijn dochtertjes tab2 bookcover (die zijn van vrij soepel zacht plastic), dan moet dit volgens mij gaan lukken.
http://www.ebay.nl/itm/CO...K-CASE-SLIM-/251424917974

Als ik 'm binnen heb zal ik het laten weten.
Vandaag deze cover binnengekregen en geprobeerd m'n X2 erin te krijgen, maar helaas. In de breedte pastte ie vrijwel strak ertussen, maar in de lengte was de X2 te lang om ertussen te krijgen. Heb nog wat geknutseld aan de hoekstukjes van de cover, maar uiteindelijk niet passend gekregen. Helaas..
Misschien dat een cover voor de Kindle Fire HD nog zou kunnen gaan passen. Die is overal een paar mm te lang en te breed, maar dat zou je misschien wel op kunnen vullen.

Nah, ik kijk nog wel eens. Misschien zijn er nog wat generieke 8.9" tablet covers die je voor meerdere modellen kunt gebruiken, dus ook voor de iFive X2.

Ik lees trouwens inmiddels al op veel meer forums dat de hoekstukjes van die X2 smartcovers beginnen te scheuren en af te breken. Erg jammer. Ik moet Banggood nog even mailen trouwens, kijken wat ik nog voor mekaar kan krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 01-02-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 20:35
fnf ifive X2-20140124 firmware - based V2.0.1-V1

This firmware based on official ifive X2-Android4.4.2-V2.0.1 firmware changes,

modifications:
1 optimize application fluency
2 font replacement for Microsoft elegant black.
3 . Excluding low battery beep
4.12 new lock screen wallpaper
5. systems interface landscaping
6. convenient volume adjustment 40
7. systems to enhance fluency
8. removing unwanted software
9. taskbar add volume keys
10. replace APK Installer and recorder icons, solve the original icon ambiguity, more unified whole
11. resolved when the official firmware MX Player to play the video with subtitles subtitle text sizes question

Dropbox Download link
ROM
https://dl.dropboxusercon...BA%8EV2.0.1%E2%80%94V1.7z
Root
https://dl.dropboxusercon...4/X2%20rom/RootGenius.exe

Mediafire
ROM
http://www.mediafire.com/...2.0.1%25E2%2580%2594V1.7z
Root
http://www.mediafire.com/...rcag3a86rt/RootGenius.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundercat1955
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-08 09:47
Hallo allemaal,

Ben al een tijdje op zoek naar een tablet, die behalve tablet dingen ook kan navigeren en ook het beeld van de achteruit rij camera kan weergeven. Navigeren en av-in heeft mijn 6 jr oude china navi met TT, maar deze is zo traaaaaaaaaaaaggg.
Wensen lijstje 7- 8 inch, minstens dual core processor, en natuurlijk av-in voor de achteruitrij camera. Gps.

Ik heb gezocht en kom niet verder dan een aantal single core tablets en ik ben bang dat die ook traaaggg zijn als ze met TT een route moeten berekenen met veel tussenpunten.

Met vriendelijke groet, Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:44
zit er trouwens standaard een screenprotector op de ifive x2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Aggressor schreef op zondag 02 februari 2014 @ 18:03:
zit er trouwens standaard een screenprotector op de ifive x2?
Nee die zit er standaard niet op. Ook niet echt nodig naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
hars73 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:27:
[...]

Nee die zit er standaard niet op. Ook niet echt nodig naar mijn idee.
Nee, je steekt zo'n ding niet zo snel in je broekzak. :P
Een goed hoesje met stand voor de keren dat je hem meeneemt is veel praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Op de iFive mini3 zit wel een screenprotector.

Zit ook al een krasje op, ondanks het iPad mini hoesje. Kids hè :)

[ Voor 14% gewijzigd door albino71 op 02-02-2014 22:38 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben alweer een tijdje aan het genieten van mijn Ifive x2 en ben er nog steeds zeer tevreden over. Echter ben ik nu opzoek naar een chinese tablet van 10.1 inch voor mijn vriendin. Prijs onder de 200 euro. Iemand nog tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:16:
Ik ben alweer een tijdje aan het genieten van mijn Ifive x2 en ben er nog steeds zeer tevreden over. Echter ben ik nu opzoek naar een chinese tablet van 10.1 inch voor mijn vriendin. Prijs onder de 200 euro. Iemand nog tips hiervoor?
Onda V975M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Die is maar 9,7 inch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Dat is toch hetzelfde oppervlak, maar dan in 4:3 verhouding?
Ik vind dat persoonlijk een stuk fijner dan breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, had over die 10,1" heen gelezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Welke ifive x2 rom bevalt jullie?
Is er al een oplossing voor de grafische bug in de 4.4.2 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

sattertje schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:22:
Welke ifive x2 rom bevalt jullie?
Is er al een oplossing voor de grafische bug in de 4.4.2 versie?
Ik gebruik nog de 4.2.2 van Kasty omdat ik geen zin heb in de grafische bug en deze release mij op zich prima bevalt. Maar aan de andere kant, de bug komt niet bij alle X2's voor, waarschijnlijk door verschillende hardware revisies. En nee er is nog geen oplossing voor, mocht je het probleem hebben, maar er zal vast een oplossing komen. Officieel is de 4.4.2 nog een preview van iFive, dus ze zullen er nog wel aan werken. Release 4.4.2 blijkt echter wel veeeeel soepeler te lopen dan de 4.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Op mijn X2 (van december 2013) loopt de 4.4.2 van Kasty perfect, en die zou ik je dan ook aanraden.
Ik heb de laatste versie er nog niet op gezet, omdat de eerdere versie ook super loopt. Geen zin om te flashen naar fabrieksinstellingen.

[ Voor 41% gewijzigd door guapper op 06-02-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is een apart iFive (algemeen of X2) topic niet verstandig? Voor de Onda is er ook een topic en daar zijn op dit moment minder bezitters van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik ga binnenkort de iFive Mini3 kopen, en ben nog op zoek naar een bijpassende etui of cover.

Weet iemand een mooie cover of etui voor de iFive Mini3? Wel eentje van een degelijke kwaliteit, dus niet dat het na 3 maanden uit elkaar begint te vallen.
Pagina: 1 ... 83 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.