Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Wazowsky
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-08 15:48
Ik heb het scherm wel gelijk schoongemaakt. Jammer genoeg zonder resultaat.
Tja, contact opnemen met deze leverancier is misschien makkelijker als je goed 中国的 kan spreken....

Risico van het vak, dat begrijp ik maar ik kijk gewoon rond voor tips.

Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:20
Mike Wazowsky schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:13:
Beste Kenners,

Ik kreeg vandaag mijn Allfine 9 More binnen en ik moet zeggen dat hij er goed uitzag. Ik had hem uitgezocht op prijs maar vooral voor de GPS en het grote scherm. De tablet werkt als een speer maar helaas leeft hij ook een eigen leven. :?
Hij begint spontaan apps te openen, zelf te typen etc. Ik denk dat er dus een probleem is met het touch screen. Ik heb de gevoeligheid al laag gezet maar dit lost niks op.

Iemand enig idee?
Is dit toevallig alleen zo wanneer je 'm aan het opladen bent?

Laders kunnen namelijk regelmatig een ongewenst effect op het touchscreen hebben. Vaak een kwestie van een betere lader gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door FlowDesign op 10-01-2014 14:06 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hoe zit het nu met het afspelen van content via je tablet op een TV wanneer de resoluties en/of verhoudingen niet overeen komen?
Er is een grote kans dat ik die Onda V975M wil gaan kopen, maar ik wil wel ook echt hem kunnen aansluiten op mijn tv zonder dat er verhoudingen niet meer kloppen. Kun je echt alleen maar mirroring doen met android? Ik meen dat mijn Asus Transformer TF101, wanneer ik bijvoorbeeld youtube kijk op mijn tv, hij niet aan mirror doet. Op tv werd het dan fullscreen en op de tablet gewoon de youtube pagina met een zwart video kader erin.

Stel dat alleen mirror kan, kun je dan niet een andere resolutie emuleren? Bijvoorbeeld net als wat ze hier op de iOcean X7 doen
http://forum.xda-develope...hp?p=46168968&postcount=2
Resolution Changer

What is it?
This is a series of scripts written by me which will let you change iocean x7 resolution from 1080x1920 to any other value lower than stock. At the same time it gives you the possibility to change dpi according to your preferences.

Why should you use this?
Reducing resolution will boost your performances from different point of views: first of all smoother scrolling, faster interface, lower ram usage and probably even a better battery life (I still need to check this one).

Anyways these scripts are not meant to permanently reduce your resolution, but only in case of need: you can switch to lower resolution when you need to increase performances (for example for gaming) and switch back to stock 1080p resolution as performances boost is no longer needed.
Everything is made completely automatic through these scripts, you just need to launch them and follow instructions.

I know that this could be done through an app, but first of all that app is for pay in my country (that's why I created this), secondly an app consumes ram, this script does not!

Is there any drawback?
Yes, lowering resolution will temporarily make your menu, home and back button unavailable. They will stop working until you switch back to 1080p resolution: it's not possible to make them work at lower resolutions, that's why this script automatically enables software keys.

Moreover some apps may not be shown correctly depending on resolution used; here a few examples:
-Xperia Launcher doesn't show icons of correct size at 720p resoution (720x1280)
-Apex Launcher doesn't show icons of correct size at 600p resoution (600x1066)
-Swiftkey keyboard doesn't show properly at lower resolution (use GammaRom stock keyboard)
- [...]

You simply need to change launcher/keyboard if the one you're using is not completely compatible with requested resolution.
Of bijvoorbeeld een app als dit:
Google Play: Resolution Changer Pro
Google Play: NOMone Resolution Changer
Google Play: Screen Resolution & Density
Google Play: Screen Resolution Info
etc.

Ik wil graag mijn series en films op 1080p en/of 720p kijken. Voornamelijk op mijn tablet, maar ook regelmatig op mijn TV. En dan wil ik dus graag dat de kwaliteit van dit beeld behouden blijft. (niet dat het meerdere malen scaling doorgaat waardoor het niet meer te vergelijken is met 1080p kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Wazowsky
  • Laatst online: 28-08 15:48
FlowDesign schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:05:
[...]

Is dit toevallig alleen zo wanneer je 'm aan het opladen bent?

Laders kunnen namelijk regelmatig een ongewenst effect op het touchscreen hebben. Vaak een kwestie van een betere lader gebruiken.
Ik had dit inderdaad ook gevonden maar ook zonder lader, blijft het probleem bestaan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:07:
Hoe zit het nu met het afspelen van content via je tablet op een TV wanneer de resoluties en/of verhoudingen niet overeen komen?
Er is een grote kans dat ik die Onda V975M wil gaan kopen, maar ik wil wel ook echt hem kunnen aansluiten op mijn tv zonder dat er verhoudingen niet meer kloppen. Kun je echt alleen maar mirroring doen met android? Ik meen dat mijn Asus Transformer TF101, wanneer ik bijvoorbeeld youtube kijk op mijn tv, hij niet aan mirror doet. Op tv werd het dan fullscreen en op de tablet gewoon de youtube pagina met een zwart video kader erin.

Stel dat alleen mirror kan, kun je dan niet een andere resolutie emuleren? Bijvoorbeeld net als wat ze hier op de iOcean X7 doen
http://forum.xda-develope...hp?p=46168968&postcount=2

[...]

Of bijvoorbeeld een app als dit:
Google Play: Resolution Changer Pro
Google Play: NOMone Resolution Changer
Google Play: Screen Resolution & Density
Google Play: Screen Resolution Info
etc.

Ik wil graag mijn series en films op 1080p en/of 720p kijken. Voornamelijk op mijn tablet, maar ook regelmatig op mijn TV. En dan wil ik dus graag dat de kwaliteit van dit beeld behouden blijft. (niet dat het meerdere malen scaling doorgaat waardoor het niet meer te vergelijken is met 1080p kwaliteit)
Ik heb het met m'n ZTE smartphone nog nooit getest, maar op mijn iFive X2 kan ik onder settings de HDMI out gewoon instellen op 1080p @ 60 Hz of 720p @ 50 Hz etc. Dat werkt dan ook gewoon prima op de TV :) Ik denk dat het wel veel verschil maakt of de HDMI via de USB uitgang gaat zoals op vele smartphones zoals de onze, of via een echte HDMI zoals op veel tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

FlowDesign schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:28:
[...]

Ik heb het met m'n ZTE smartphone nog nooit getest, maar op mijn iFive X2 kan ik onder settings de HDMI out gewoon instellen op 1080p @ 60 Hz of 720p @ 50 Hz etc. Dat werkt dan ook gewoon prima op de TV :) Ik denk dat het wel veel verschil maakt of de HDMI via de USB uitgang gaat zoals op vele smartphones zoals de onze, of via een echte HDMI zoals op veel tablets.
Oke dus dat moet bijna altijd werken dus? Ik kwam daar op vanwege deze posts
Negakinu schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:00:
[...]

Het gebrek aan HDMI vind ik persoonlijk geen dealbreaker. Mijn huidige tablets hebben allen HDMI, maar ik gebruik het in de praktijk niet omdat de aspect ratio niet wordt aangepast aan de TV. Een 4:3 of 16:10 tablet wordt 1:1 overgezet op een 16:9 TV, waardoor zwarte balken ontstaan of de boel afzichtelijk wordt opgerekt om het scherm vullend te maken. HMDI resolution output binnen Android heeft hier geen invloed op. Het enige waar HDMI wel juist werkt, met adaptieve aspect ratios, is op mijn Android USB stick. Waarschijnlijk omdat deze geen LCD heeft.
Negakinu schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:40:
[...]

In al mijn ervaringen (4 android tablets tot nu toe, allen Chinees behalve de Nook Color) heeft HDMI of MHL geen adaptieve aspect ratio gehad. Dus altijd stretched of zwarte balken. Ik zal morgen een screenshot voor je maken, dan kun je beoordelen of het je zal storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Even een klein verzoek aan m'n mede Tweakers:

Zou iemand met een iFive X2 (het liefst met de Kasty 4.2 rom) eens willen testen of het afspelen van fimpjes in de NPO app werkt? Google Play: NPO

Mijn vader krijgt namelijk bij elke poging een foutmelding. Een herinstallatie van de app heeft helaas niet geholpen. Ik zou graag willen weten of het aan deze tablet ligt.Op de Nexus 7 van m'n vriendin werkt het overigens prima.

Alvast heel erg bedankt! _/-\o_

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:08:
[...]

Oke dus dat moet bijna altijd werken dus? Ik kwam daar op vanwege deze posts
Ik dacht ik test het nog ff met m'n X2 waar nu die CM10.1 ROM op staat, maar zodra ik de HDMI kabel in de tablet steek valt ie uit :')

Eindelijk maar eens die 4.4 ROM erop flashen dan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:28

Compizfox

Bait for wenchmarks

JunkO schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:33:
Even een klein verzoek aan m'n mede Tweakers:

Zou iemand met een iFive X2 (het liefst met de Kasty 4.2 rom) eens willen testen of het afspelen van fimpjes in de NPO app werkt? Google Play: NPO

Mijn vader krijgt namelijk bij elke poging een foutmelding. Een herinstallatie van de app heeft helaas niet geholpen. Ik zou graag willen weten of het aan deze tablet ligt.Op de Nexus 7 van m'n vriendin werkt het overigens prima.

Alvast heel erg bedankt! _/-\o_
Heb het even voor je getest op Kasty 4.4.2, werkt prima :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Antwoord van developer AnonFBI:

yes i know that, i going to start working in CM11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:16
Joster schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:07:
[...]

Balen, nu zijn ze weer € 137,- :'(

Kan je de ebay link geven van de hoesjes die jij besteld hebt aub?

Dit lijkt me ook wel handig: http://www.123bestdeal.nl...fdsteun-houder-universeel
Hmm,blijkbaar was het een foutje van Wehkamp, heb ik mooi mazzel gehad ;)

Hier heb ik twee hoesjes besteld: http://www.ebay.com/itm/121165646137

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Compizfox schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:10:
[...]

Heb het even voor je getest op Kasty 4.4.2, werkt prima :)
Heel erg bedankt voor het testen! Ik zal 's kijken of een upgrade naar 4.4.2 het probleem oplost. :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

FlowDesign schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:51:
[...]

Ik dacht ik test het nog ff met m'n X2 waar nu die CM10.1 ROM op staat, maar zodra ik de HDMI kabel in de tablet steek valt ie uit :')

Eindelijk maar eens die 4.4 ROM erop flashen dan :')
Thnx, laat maar weten of hij met 4.4 wel werkt.

Hoeveel bluetooth apparaten kun je meestal eigenlijk verbinden aan een tablet? (in dit geval bluetooth controllers)
Anders zou ik het tevens kunnen gebruiken als leuke emulator met bijvoorbeeld Google Play: RetroArch
Retro Arch supports: Expect more platforms in updates to come!
PlayStation 1 (emulator: PCSX ReARMed)
- Super Nintendo (emulator: SNES9x Next)
- Nintendo Entertainment System (emulator: FCEUmm / NEStopia)
- GameBoy / GameBoy Color (emulator: Gambatte)
- GameBoy Advance (emulator: VBA Next) (*)
- Arcade (emulator: Final Burn Alpha)
- Neo Geo Pocket Color (emulator: Mednafen NGP)
- Virtual Boy (emulator: Mednafen VB)
- Sega Genesis/Mega Drive (emulator: Genesis Plus GX)
- Sega Master System/Sega Game Gear (emulator: Genesis Plus GX)
- Sega CD / Mega CD (emulator: Genesis Plus GX)
- PC Engine / PC Engine CD (emulator: Mednafen PCE Fast)
- WonderSwan Color / Crystal (emulator: Mednafen Wonderswan)
- Cave Story (game engine: NX Engine)
- Doom 1 / Doom 2 / Ultimate Doom / Final Doom (game engine: prBoom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FlowDesign schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:26:

Afgelopen nacht na het bier drinken in de stad half dronken toch nog die Kasty rom geïnstalleerd, zie ik dat de lay-out in 4.4 al meer zoals in CM is :o

Ook nog de nieuwe Stock Launcher van de Nexus 5 erop gezet
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2529594

Onder Android 4.4 (met ART) is heel de tablet echt vele malen sneller.

Epic winning _O_

[ Voor 20% gewijzigd door FlowDesign op 11-01-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort deze tablet: http://dx.com/p/a13-7-cap...-fi-g-sensor-white-148468

In het verleden heb ik al meerdere keren extreem goedkope tablets vanuit China geprobeerd, maar iedere keer toch teleurgesteld door tekortkomingen welke het normale gebruik in de weg zitten. Bijvoorbeeld een accuduur van net anderhalf uur of een touchscreen welke nooit doet wat je wil.

Deze keer heb ik echter een fijne tablet te pakken, dus leek het me de moeite waard dit even te delen.

Als eerst wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://skre.nl/got/tablet/voor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://skre.nl/got/tablet/achter.jpg
Afbeeldingslocatie: http://skre.nl/got/tablet/boven.jpg
Afbeeldingslocatie: http://skre.nl/got/tablet/zijkant.jpg

Het design spreekt me erg aan. Het plastic heeft een niet geheel witte kleur, maar een soort parelmoer achtige tint, dit geeft het een minder goedkope uitstraling. Ook voelt het plastic goed en stevig aan, vergeleken met sommige tablets die ik heb gezien is het zeer goed te noemen. Hij is niet zwaar en ligt goed in de hand.
Het geheel is minimalistisch van opzet wat de tablet een goede uitstraling geeft. Een nadeeltje vind ik wel de teksten op de achterkant, typisch voor producten ontworpen in China. Je weet echt wel wat wat is en anders heeft het nog niet veel meerwaarde om het op de achterkant te zetten. De extra plug voor een voeding is in mijn ogen ook overbodig, het ding kan gewoon laden via USB en in mijn ervaring gaat dat ook niet trager dan via de losse adapter.

In de doos zat de tablet netjes verpakt en in een plastic beschermhoesje voor transport. Daarnaast een USB kabel en een adapter. De adapter was van redelijke kwaliteit en met een Duitse stekker in plaats van de normale Amerikaanse stekker. Groot pluspunt dus, ik heb het idee dat ze hier tegenwoordig beter naar kijken bij DX aangezien ik de laatste tijd al een paar keer een Duitse stekker heb gekregen. Niet dat ik aan zou raden de Chinese adapters direct te gebruiken, sommige zijn levensgevaarlijk, maar in dit geval zat er gelukkig een goede bij.

De software is volledig stock Android, het werkt dus allemaal precies zoals je zou verwachten. Soms zetten ze er een custom menu of soms verder gecustomized OS op, wat een voordeel en nadeel kan zijn. In dit geval was het volledig stock wat het wel zo makkelijk maakt in het gebruik. Ook het installeren van een andere bootloader en het verkrijgen van root rechten was heel simpel te doen.

Het scherm werkt echt perfect, het voelt fijn en responsive aan waardoor de gebruikerservaring prima is. De inkijkhoek is redelijk goed te noemen, hoewel het een goedkoop TN paneel is, dus verwacht geen wonderen. De resolutie is op zich net genoeg voor een 7", een hogere resolutie zou beter zijn maar is in dit prijssegment niet te doen. Voor normaal gebruik is het gewoon prima en stoor ik me er zeker niet aan, het is goed helder en het contrast is ook goed.

Er zit redelijk wat storage al ingebakken, maar het is wel aan te raden er een SD kaart in te plaatsen. Ik heb zelf een 4GB kaartje erin gedaan gezien deze zeer goedkoop te krijgen zijn, dat werkt voor normaal gebruik prima. Als je em vol met films wil gooien dan is een groter kaartje aan te raden, omdat het eenvoudig is om het kaartje te verwisselen zouden meerdere kaartjes ook een optie zijn.

De Allwinner A13 CPU is geen snelheidsmonster, maar ook weer niet zo traag dat het een beperking is. Zeker het media deel is goed te noemen waardoor het afspelen van films geen enkel probleem is. Ook een simpel spelletje ala Angry Birds werkt prima, maar de zwaardere games trekt hij niet. Ook gaat de accu vrij snel leeg bij zwaar CPU verbruikt. Bij een beetje browsen en licht gebruik gaat deze ongeveer 6 uur mee, de standby tijd is ongeveer 3 a 4 dagen. Wanneer je echt gaat gamen of een film gaat kijken is aansluiten op de lader noodzakelijk, dit maakt de tablet minder geschikt voor mobiel gebruik. Ik heb deze echter in de auto gebruikt met een autolader en dan is het geen beperking.

Lang verhaal kort: Aanrader, voor het geld is het een goede tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:36

Harrie

NederVlaming

Toevallig ziggo of telenet klanten die eens willen proberen of ze met de kasty 4.4.2 rom de streaming diensten in hun app kunnen gebruiken? Mijn yelo app klaagt dat ik een rooted device heb, ook als ik de root deactiveer in superSU. Met de ROMs van top notch tablets werkte het dan normaal wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Harrie schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:21:
Toevallig ziggo of telenet klanten die eens willen proberen of ze met de kasty 4.4.2 rom de streaming diensten in hun app kunnen gebruiken? Mijn yelo app klaagt dat ik een rooted device heb, ook als ik de root deactiveer in superSU. Met de ROMs van top notch tablets werkte het dan normaal wel...
Standaard Ziggo app doet het inderdaad niet, maar voor Ziggo is er een aangepaste versie op XDA die het wel doet: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2440369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

hars73 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:23:
[...]

Standaard Ziggo app doet het inderdaad niet, maar voor Ziggo is er een aangepaste versie op XDA die het wel doet: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2440369
Ja inderdaad, dat heb ik gezien. Van de telenet app is die er nog niet helaas. Misschien mij er eens in verdiepen hoe je apps kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

FlowDesign schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:26:

Woei :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 22:46

two

Hoi, ik heb een beetje te zitten lezen over china import tablets. Is het mogelijk om Play Store te krijgen op elke tablet? Dus met flashen van roms etc?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:39
Wat is een Android tablet zonder play store?
Daarom is de play store bij de meeste custom soms al geïntegreerd.

Eén van de belangrijkste eigenschappen waar je op moet letten bij het kopen van een Chinese telefoon of tablet is, naast de specs, of er een community voor is, waarbinnen custom roms worden ontwikkeld en gebruikt.

[ Voor 50% gewijzigd door guapper op 11-01-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

guapper schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:52:
Oke, en welke is nou écht de topper? Liefst 8 inch of groter die niet onderdoet voor een Xiaomi Hongmi? Beetje gezocht, alleen kom er nou niet echt uit. Ook al google en thread doorgezocht. Zie door de bomen het bos niet meer... :X

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik denk niet dat er 1 winnaar is, daarvoor zijn er te veel goede tablets. Als je het laatste deel van dit topic door neemt zie je wel een aantal namen steeds terug komen.
Ik ben bijvoorbeeld erg tevreden met mijn iFive X2, die ik zojuist heb voorzien van een KitKat ROM. :D
Ik kan er alleen niet mee bellen, op dat vlak kan deze niet mee met een Xiaomi Hongmi

[ Voor 13% gewijzigd door guapper op 11-01-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

guapper schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:52:

Eén van de belangrijkste eigenschappen waar je op moet letten bij het kopen van een Chinese telefoon of tablet is, naast de specs, of er een community voor is, waarbinnen Dustin Rome worden ontwikkeld en gebruikt.
Dustin Rome?
mimang schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:55:
[...]

Oke, en welke is nou écht de topper? Liefst 8 inch of groter die niet onderdoet voor een Xiaomi Hongmi? Beetje gezocht, alleen kom er nou niet echt uit. Ook al google en thread doorgezocht. Zie door de bomen het bos niet meer... :X
De Pipo en FNF iFive tablets zijn wel populair. De iFive tablets hebben een actieve community én actieve fabrikant: FNF heeft een paar weken geleden al Android KitKat uitgebracht voor de iFive Mini3 (en iets later voor de iFive X2), waar nu ook custom ROMs op gebaseerd zijn. Er is ook een CM10.1 voor de iFive X2 en er is een CM11 in de maak.

Ik snap overigens niet waarom je een tablet vergelijkt met de Xiaomi Hongmi, wat een grote smartphone is en geen tablet.

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 11-01-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

guapper schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:58:
Ik denk niet dat er 1 winnaar is, daarvoor zijn er te veel goede tablets. Als je het laatste deel van dit topic door neemt zie je wel een aantal namen steeds terug komen.
Ik ben bijvoorbeeld erg tevreden met mijn iFive X2, die ik zojuist heb voorzien van een KitKat ROM. :D
Ik kan er alleen niet mee bellen, op dat vlak kan deze niet mee met een Xiaomi Hongmi
Maar die is rond de 200 euro als je verzenden en import meerekent. Is er iets rond de 125 dollar?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb mijn iFive X2 voor €145 gekocht bij Banggood.

Tablets voor rond de $125 (=€91) zijn er ook wel, maar dan zit je natuurlijk in een heel andere prijsklasse en krijg je niet iets wat vergelijkbaar is met een iFive X2.

[ Voor 62% gewijzigd door Compizfox op 11-01-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

Oke, net opzezocht! Ziet er zeker goed uit. Wat is de maximale prijs? Dus incl verzenden, importkosten douane?

Is de Direct Netherlands Mail een goede optie om te verzenden?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

mimang schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:14:
Oke, net opzezocht! Ziet er zeker goed uit. Wat is de maximale prijs? Dus incl verzenden, importkosten douane?

Bij een waarde onder 150€ komt er geen invoerheffing maar wel 21% btw en ongeveer €13 (afhankelijk van verzendmethode) administratiekosten bij, als ze je pakket eruit pikken.

Kijk anders hier: http://www.invoercalculator.nl/ dan kan je het berekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Harrie op 11-01-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

Harrie schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:28:
[...]

Bij een waarde onder 150€ komt er geen invoerheffing maar wel 21% btw en ongeveer €13 (afhankelijk van verzendmethode) administratiekosten bij, als ze je pakket eruit pikken.

Kijk anders hier: http://www.invoercalculator.nl/ dan kan je het berekenen.
170 euro, mooi prijs! :) Maar nu twijfel ik wel, want voor 50 euro meer heb een Nexus 7 met snapdragon 600... Twijfel....

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

mimang schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:39:
[...]

170 euro, mooi prijs! :) Maar nu twijfel ik wel, want voor 50 euro meer heb een Nexus 7 met snapdragon 600... Twijfel....
Ja.. maar wel 2 inch minder. Was voor mij ook belangrijk. Een 7 inch vind ik zeker te klein. Ik had een 10.1" Archos, was prima formaat. Maar merk dat mijn 8.9" X2 een erg fijn formaat is om met 2 handen tegelijk te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

hars73 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:41:
[...]

Ja.. maar wel 2 inch minder. Was voor mij ook belangrijk. Een 7 inch vind ik zeker te klein. Ik had een 10.1" Archos, was prima formaat. Maar merk dat mijn 8.9" X2 een erg fijn formaat is om met 2 handen tegelijk te bedienen.
Heeft het wel echt baat om waarde te hechten aan Antutu scores?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
mimang schreef op zondag 12 januari 2014 @ 00:02:
[...]

Heeft het wel echt baat om waarde te hechten aan Antutu scores?
Alleen wanneer je zeker weet dat de fabrikant geen trucjes uithaalt om de waarde kunstmatig hoog te krijgen (zoals Samsung doet).

Een Nexus 7 had ik ook kunnen kopen, maar 7 inch is gewoon te klein voor een tablet. Ik heb al een 5 inch smartphone. 9 inch is prima.

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 12-01-2014 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

mimang schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:14:

Heb heb bij Banggood gewoon de gratis verzendmethode gekozen, duurde 2 weken (tijdens de feestdagen!) en er stond op het pakketje dat de waarde €20 zou zijn. Als ie er niet uit wordt gepikt heb je dus geen extra kosten. (kleine kans, nog nooit gehad terwijl ik tig dingen heb besteld uit China)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Dat is wat een spellingscontrole kan maken van 'custom rom' , schijnbaar.
mimang schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:04:
[...]

Maar die is rond de 200 euro als je verzenden en import meerekent. Is er iets rond de 125 dollar?
Ik heb er $163 voor betaald (mixeshop), daar kwam DHL nog bij, en bij aankomst €28 btw invoer kosten.

Mij hoor je niet klagen, goed waarvoor m'n geld gekregen.

[ Voor 57% gewijzigd door guapper op 12-01-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Zojuist ook een iFive X2 besteld (na een aantal dagen dit topic en andere websites bekeken te hebben). Een zwarte/grijze tablet had mijn voorkeur (heb nog even naar de X3 gekeken) maar de huidige prijs bij banggood.com heeft me overgehaald (136 euro incl. shipping).

Edit: bij banggood was de witte case niet (meer) verkrijgbaar, even wat verder speuren en toen hier gevonden: http://www.fasttech.com/product/1434300

Het wachten kan beginnen... :)

[ Voor 26% gewijzigd door Douwe63 op 12-01-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb interesse in de Onda V975M, maar vraag me af of een ipad (2) case zou passen bij de Onda V975M? Qua afmetingen is het ongeveer gelijk.

Onda V975M: 242*179*8.3mm
Applle Ipad 2: 241*185*8.8mm

en heeft iemand ervaring met de processor van deze tablet: Amlogic M802 Cortex A9r4? Kan er op google niet veel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Douwe63 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:43:
Zojuist ook een iFive X2 besteld (na een aantal dagen dit topic en andere websites bekeken te hebben). Een zwarte/grijze tablet had mijn voorkeur (heb nog even naar de X3 gekeken) maar de huidige prijs bij banggood.com heeft me overgehaald (136 euro incl. shipping).

Edit: bij banggood was de witte case niet (meer) verkrijgbaar, even wat verder speuren en toen hier gevonden: http://www.fasttech.com/product/1434300

Het wachten kan beginnen... :)
Fasttech zijn oplichters dus ik hoop dat je geen vage kopie van de X2 krijgt toegestuurd.

By the way, mochten mensen problemen hebben met het synchroniseren van contacts of calendar met Google, download dan even de 4.4.2 gapps van Slimroms.net (download) en haal uit die ZIP de GoogleContactsSyncAdapter.apk en de GoogleCalendarSyncAdapter.apk. Kopieer deze op je tablet naar System/app en vervolgens installeren. Klaar. :)

[ Voor 27% gewijzigd door FlowDesign op 13-01-2014 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
FlowDesign schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:57:
[...]

Fasttech zijn oplichters dus ik hoop dat je geen vage kopie van de X2 krijgt toegestuurd.
Hij zegt toch dat hij bij Banggood besteld heeft? En waarom zijn Fasttech oplichters? Ik heb er al redelijk veel besteld en tot nu toe geen problemen gehad.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

FlowDesign schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:57:
[...]

Fasttech zijn oplichters [..]
Raar, die staan hier toch in het lijstje meest betrouwbare shops.
Goede CS, proactief als het aankomt op problemen met de post (bericht van refund of resend week na verzenden) en tot nu toe alles nog prima van ontvangen.

Ben benieuwd wat je (blijkbaar) negatieve ervaring is.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 20:01
In dit topic (FR) heeft iemand zijn Onda V975m aangekregen, de 32GB versie. Hij heeft al wat benchmarks en tests gedaan (geheugensnelheid, Vellamo,...).
Ga daar maar eens een kijkje nemen.
De Epic Citadel bench lijkt wat lager uit te slagen dan verwacht volgens een forum member met 33 fps.

Edit: Even de benchmarkresultaten van ilhanbiz (ander forum) erbij gezet.

Geheugentest
Afbeeldingslocatie: http://imagesup.org/images12/1389600130-geheugen.png
Vellamo (weet zelf niet wat het is...)
Afbeeldingslocatie: http://imagesup.org/images12/1389600163-vellamo-1.png
Afbeeldingslocatie: http://imagesup.org/images12/1389600184-vellamo-2.png
Afbeeldingslocatie: http://imagesup.org/images12/1389600215-vellamo-3.png
Afbeeldingslocatie: http://imagesup.org/images12/1389600240-vellamo-4.png
Epic Citadel:
Afbeeldingslocatie: http://imagesup.org/images12/1389600104-epic-citadel.png
Anomaly 2 Benchmark (low quality)
Afbeeldingslocatie: http://imagesup.org/images12/1389600039-anomaly-low.png
Anomaly 2 Benchmark (medium quality)
Afbeeldingslocatie: http://imagesup.org/images12/1389600066-anomaly-med.png
Anomaly 2 Benchmark (high quality)
Afbeeldingslocatie: http://imagesup.org/images12/1389599975-anomaly-high.png

[ Voor 82% gewijzigd door BastienVH op 13-01-2014 14:32 . Reden: afbeeldingen (verkleind en) toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Negakinu schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:55:
[...]

Hij zegt toch dat hij bij Banggood besteld heeft? En waarom zijn Fasttech oplichters? Ik heb er al redelijk veel besteld en tot nu toe geen problemen gehad.
Eeste wat me te binnen schoot bij het lezen van de naam is dat het veel lijkt op FastCardTech, die een niet al te beste naam hebben. Misschien dat FlowDesign dezelfde associatie had.

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 13-01-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
guapper schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:26:
[...]

Eeste wat me te binnen schoot bij het lezen van de naam is dat het veel lijkt op FastCardTech, die een niet al te beste naam hebben. Misschien dat FlowDesign dezelfde associatie had.
Sorry, ik bedoelde inderdaad FastCardTech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
Dit is mogelijk de eerste video van de Onda V975M in actie: YouTube: ONDA V975M 9.7 "écran Retina IPS Android 4.3 AML-M802 Quad-core 32GB Tablet Game Test
Een kort filmpje dat zonet op Youtube is gepost van iemand die er een racegame mee speelt.
Hopelijk krijgen we binnnekort wat meer footage en een echte unboxing/videoreview te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 08:51
heb zojuis ook de v975m besteld bij pandawill voor 201 usd incl shipping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
onyx666666 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:34:
heb zojuis ook de v975m besteld bij pandawill voor 201 usd incl shipping
Enig idee wat voor soort shipping de gratis shipping methode is en hoe lang het duurt voor je hem zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
BastienVH schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:47:
[...]

Enig idee wat voor soort shipping de gratis shipping methode is en hoe lang het duurt voor je hem zou krijgen?
heb ze via chat gevraagd en het zou TNT zijn
hoe lang het duurt heb ik niet gevraagd maar ga uit tussen 6 en 14 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 01:06
Het gaat hier dan om de 16GB toch? Ik heb $229 betaald voor de 32GB versie. Mijne is iig verzonden, ben benieuwd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@onyx666666 @Gusev Zijn jullie ook van plan hier een review van te schrijven? Ben er erg benieuwd naar.

@BastienVH, weet jij of dat op Android 4.3 of 4.4 is? Al zou dit niet erg veel verschil maken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:23:
@BastienVH, weet jij of dat op Android 4.3 of 4.4 is? Al zou dit niet erg veel verschil maken, denk ik.
Volgens de Antutu screenshots (score = 29786) van die gebruiker staat er 4.3 op.
4.4 is naar mijn weten nog niet beschikbaar voor de V975M, maar zou via een OTA update beschikbaar moeten komen.

Edit: er is blijkbaar een update van de firmware van 10/01? zie link: http://pan.baidu.com/s/1eQl68vS

[ Voor 11% gewijzigd door BastienVH op 13-01-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

BastienVH schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:47:
[...]

Gratis shipping bij shops uit Hong Kong houdt eigenlijk altijd Hong Kong Post of China Post in, wat in Nederland wordt overgenomen door PostNL.

In de praktijk duurt dat zo'n twee weken, maar het wil ook wel eens langer duren (maximaal een maand, als ie er dan nog niet is gaat er iets niet goed)

[ Voor 16% gewijzigd door Compizfox op 13-01-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Compizfox schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:38:
[...]

Gratis shipping bij shops uit Hong Kong houdt eigenlijk altijd Hong Kong Post of China Post in, wat in Nederland wordt overgenomen door PostNL.

In de praktijk duurt dat zo'n twee weken, maar het wil ook wel eens langer duren (maximaal een maand, als ie er dan nog niet is gaat er iets niet goed)
Of Singapore Post.

China Post is echt traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. DX verstuurd daar gratis mee en dat duurt altijd laaaaaaaaangggggggggg.

HK Post en SingPost zijn een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Als je de benchmarks van de Onda V975M vergelijkt met die van de iFive X2. Is hij dan (veel) beter?
Een van de grootste nadelen van de X2 is toch het trage geheugen? Hoe zit dat bij de V975M?

Ik twijfel nog tussen die twee, dus ik ben een beetje opzoek naar de pros en cons tegenover elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:23:
@onyx666666 @Gusev Zijn jullie ook van plan hier een review van te schrijven? Ben er erg benieuwd naar.
Ik zal hier in het topic zeker mijn ervaringen delen, maar geen complete review schrijven. Ook Youtube filmpjes kan ik helaas niet maken wegens gebrek aan cameramateriaal.

Overigens zeggen die benchmarks mij persoonlijk niet zo heel veel. Ik hecht bijvoorbeeld veel meer waarde aan de snelheid van het schakelen tussen verschillende tabbladen in de browser :) .

Ook is batterijduur een belangrijk punt waar ik na een aantal dagen wat over zal roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:30:
Als je de benchmarks van de Onda V975M vergelijkt met die van de iFive X2. Is hij dan (veel) beter?
Een van de grootste nadelen van de X2 is toch het trage geheugen? Hoe zit dat bij de V975M?

Ik twijfel nog tussen die twee, dus ik ben een beetje opzoek naar de pros en cons tegenover elkaar.
Lol, net gisteren die iFive X2 besteld dus als die V975M veel beter/sneller is dan wil ik dat niet weten... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Google Translate vertaling van wat eerste ervaringen van een Onda V975M gebruiker:
hearplan wrote:

Hello everyone,

I have a shelf for almost a week and the rights ROOT "real" for 2 days, I will give you my opinion to sway undecided.

The negatives:
Two things I do not like about this tablet, first autonomy, it must be 5-6 hours (but often closer to 5am).
Knowing that Amlogic Cortex A9 M802 is not yet running at 2ghz (and probably also a underclock the GPU), yes it is clocked at 1.6GHz for now, I conclude that the AnTuTu scores are distorted (and probably all other results APK benchmarks), the tablet should be I think a much better score, probably approaching 40,000.
A 2ghz, the battery will take a dirty trick, unless Onda happens to us optimize the thing.
Then I find that the battery takes forever to charge, about 1.5 times its autonomy with universal USB chargers such kinds Motorola, Blackberry, etc., it seems to me amazing, it should be the opposite in fact.

The positives:
- The screen
- Responsiveness (After removing the launcher Onda)
- The finish (still good, to do with time).
- Onda who errs by sending tablets 32GB instead of 16GB, it is quite common (the inverse must be less fun).
- A protective film already placed on the screen

That's my whole point of view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
FlowDesign schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:24:
[...]

Of Singapore Post.

China Post is echt traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. DX verstuurd daar gratis mee en dat duurt altijd laaaaaaaaangggggggggg.

HK Post en SingPost zijn een stuk sneller.
china post mogen geen dingen met batterij mee verstuurd worden staat op de website en zeiden ze ook nog in chat dus die zal het niet zijn

tnt zit ook gewoon in china
http://www.tnt.com/expres...t_locations_in_china.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
Gusev schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:53:
Het gaat hier dan om de 16GB toch? Ik heb $229 betaald voor de 32GB versie. Mijne is iig verzonden, ben benieuwd :) .
ja is 16gb versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:30:

Voor Android 4.2 was er een oplossing door de I/O op 'noop' te zetten en in Android 4.4 gaat heel het ding sowieso als een trein :9

Dus traag NAND geheugen is niet echt relevant meer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
Filmpjes van de Onda V975M: (zelf nog niet bekeken, heb nog geen vast internet in huis, alles via mijn mobiele telefoon :( )

YouTube: Onda V975M review (lijkt op een reclame-filmpje, zit wat videoplayback in + Antutu test)
en
YouTube: Onda V975m review Part 2 (in het begin UI responsiveness en nadien een hele resem games)

Edit:
Uitleg om de V975M te rooten:
http://www.arctablet.com/...m-root-tools-zip/?lang=fr
en http://hispatablets.com/tablets-onda/onda-v975m-t524.html (in het spaans maar met meer beelekes, zoals mijn grootmoeder zou zeggen)
Zelf heb ik de tablet (nog) niet dus weet niet of dit werkt...

Edit 2:
Op het Franse forum zijn er enkelen die zeggen dat ze een 16Gb-versie zonder root hebben besteld en een 32Gb-versie met root hebben ontvangen. Op de verpakking staat zowel een sticker met 16Gb op, als met 32Gb op.
Lekker verwarrend dus.

[ Voor 57% gewijzigd door BastienVH op 14-01-2014 09:18 . Reden: Root-info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
iFive moet nog ff aan de slag met de 4.4 ROM want bijna iedereen heeft last van problemen met het scherm (glitches). Kan ook aan de driver voor de Mali GPU liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

FlowDesign schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:21:
iFive moet nog ff aan de slag met de 4.4 ROM want bijna iedereen heeft last van problemen met het scherm (glitches). Kan ook aan de driver voor de Mali GPU liggen natuurlijk.
Ik heb nog maar even niet geupdate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik moet zeggen dat ik alleen glitches heb gezien in de zwarte menu/navigatiebalk tijdens het browsen. Dat is 'opgelost' door over te schakelen naar de 'immersive mode' via Xposed.
Verder draait ook de overclock patch (1800Mhz) zonder problemen. ART loopt probleemloos.

Spellen speel ik niet, dus ik weet niet of het daar in voor komt..

edit: als ik het andere forum er op na lees, heeft dit niets te maken met de glitches die anderen zien.

[ Voor 18% gewijzigd door guapper op 14-01-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

FlowDesign schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:21:
HDMI out toevallig al getest? Dat je output resolution kunt kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:34:
[...]

HDMI out toevallig al getest? Dat je output resolution kunt kiezen
Yep, dat werkt vlekkeloos. Alle resoluties op zowel 50 Hz als 60 Hz zie ik netjes op het TV-scherm (FullHD Philips) verschijnen zonder dat de resolutie op het tablet wijzigt.

Echter zie ik ook exact dezelfde glitches op het TV-scherm die ik tegelijkertijd op het scherm van m'n tablet zie. Zal dus wel een GPU (Mali400) driver issue zijn in Android 4.4.
Echter wordt de Mali-400 ook gebruikt in andere apparaten zoals de Galaxy S2 waar inmiddels ook Android 4.4 ROMs beschikbaar voor zijn, maar in die topics op XDA zie ik niets staan over glitches enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
FlowDesign schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:41:
[...]

Yep, dat werkt vlekkeloos. Alle resoluties op zowel 50 Hz als 60 Hz zie ik netjes op het TV-scherm (FullHD Philips) verschijnen zonder dat de resolutie op het tablet wijzigt.

Echter zie ik ook exact dezelfde glitches op het TV-scherm die ik tegelijkertijd op het scherm van m'n tablet zie. Zal dus wel een GPU (Mali400) driver issue zijn in Android 4.4.
Echter wordt de Mali-400 ook gebruikt in andere apparaten zoals de Galaxy S2 waar inmiddels ook Android 4.4 ROMs beschikbaar voor zijn, maar in die topics op XDA zie ik niets staan over glitches enzo.
Nice! Al mijn 4.1 en 4.2 tablets doen dit dus niet. Daar krijg ik via HDMI-out altijd de aspect ratio van de tablet 1:1 op tv. Dus of zwarte balken, of opgerekt beeld. Misschien een nieuwe functie binnen Android 4.4.?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Weet iemand hoeveel bluetooth controllers je op een tablet (meestal) kunt aansluiten? Of toevallig specifiek op de iFive X2 of Onda V975M

Via google vind ik niets over een tablet en het aansluiten van meerdere controllers via bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:24

Garyu

WW

Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:38:
Weet iemand hoeveel bluetooth controllers je op een tablet (meestal) kunt aansluiten? Of toevallig specifiek op de iFive X2 of Onda V975M

Via google vind ik niets over een tablet en het aansluiten van meerdere controllers via bluetooth
Ligt er een beetje aan wat je wilt doen, per 'taak' kan je er meestal eentje aansluiten, geluid gaat dan bijvoorbeeld naar één headset óf naar bluetooth-speakers, maar niet allebei tegelijk. Daarnaast kan je dan nog wel een bluetooth input device (keyboard) gebruiken.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastienVH schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 07:55:
Filmpjes van de Onda V975M: (zelf nog niet bekeken, heb nog geen vast internet in huis, alles via mijn mobiele telefoon :( )

YouTube: Onda V975M review (lijkt op een reclame-filmpje, zit wat videoplayback in + Antutu test)
en
YouTube: Onda V975m review Part 2 (in het begin UI responsiveness en nadien een hele resem games)

Edit:
Uitleg om de V975M te rooten:
http://www.arctablet.com/...m-root-tools-zip/?lang=fr
en http://hispatablets.com/tablets-onda/onda-v975m-t524.html (in het spaans maar met meer beelekes, zoals mijn grootmoeder zou zeggen)
Zelf heb ik de tablet (nog) niet dus weet niet of dit werkt...

Edit 2:
Op het Franse forum zijn er enkelen die zeggen dat ze een 16Gb-versie zonder root hebben besteld en een 32Gb-versie met root hebben ontvangen. Op de verpakking staat zowel een sticker met 16Gb op, als met 32Gb op.
Lekker verwarrend dus.
Thanks :). Weet jij toevallig ook waar zij (op het franse forum) de tablet besteld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Garyu schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:41:
[...]

Ligt er een beetje aan wat je wilt doen, per 'taak' kan je er meestal eentje aansluiten, geluid gaat dan bijvoorbeeld naar één headset óf naar bluetooth-speakers, maar niet allebei tegelijk. Daarnaast kan je dan nog wel een bluetooth input device (keyboard) gebruiken.
Ja de taak zal dan gewoon losse game controllers zijn. Dat je dus met 2, 3 of 4 tegelijk een spel via controller op de Tablet kunt spelen. Veel emulators ondersteunen 4 controllers, dus dan is het de vraag of de tablets dit ook doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:52:
[...]

Ja de taak zal dan gewoon losse game controllers zijn. Dat je dus met 2, 3 of 4 tegelijk een spel via controller op de Tablet kunt spelen. Veel emulators ondersteunen 4 controllers, dus dan is het de vraag of de tablets dit ook doen
Geen idee, maar dat lijkt me iets wat niet zozeer met het tablet zelf te maken heeft, maar meer met Android en Bluetooth.

Het zou misschien kunnen zijn dat Bluetooth versie 3 het niet ondersteund maar versie 4 wel.
Bluetooth versie 4 wordt meen ik alleen in Android 4.4+ ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:38:

Op de Onda V975M zal het zonder bluetooth adapter niet werken, want die heeft geen ingebouwde bluetoothmodule. Misschien dat een bluetooth Usb-stick wel werkt. Daar ga ik in ieder geval van uit.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:49:
[...]

Thanks :). Weet jij toevallig ook waar zij (op het franse forum) de tablet besteld hebben?
Als ik me niet vergis hebben ze besteld op onda-tablet.com, maar ik ben niet zeker (vind het van bepaalde mensen niet terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb deze 8 januari besteld en gisteren geleverd gekregen.
van leverancier
Zeer vlot verlopen, uitgestelde levering met 5 dagen, maar 3 dagen later kreeg ik hem binnen.
Geen extra kosten voor douane of accijnzen. Zeer tevreden. Meer info volgt als ik wat verder heb kunnen testen. Product werkt zeer fijn en komt overeen met wat ze op de website beweren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
Ik ben toch overstag gegaan en heb de Onda V975M 16 gig versie besteld bij onda-tablet.
Ik heb DHL-shipping gevraagd omdat het me anders te lang duurt (ik gebruik een tablet voor mijn werk leerkracht).
Nu hopen dat ze niet te lang wachten met het versturen...
Ik laat hier nog wel weten als ik hem heb ontvangen.

Hoe zit het met de anderen die hem hebben besteld?
In welke winkel? Hoe lang tot hij verzonden was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
BastienVH schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:38:
[...]

Op de Onda V975M zal het zonder bluetooth adapter niet werken, want die heeft geen ingebouwde bluetoothmodule. Misschien dat een bluetooth Usb-stick wel werkt. Daar ga ik in ieder geval van uit.
Geen bluetooth??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Zonde he.. maak je zo'n mooie tablet, doe je er geen goedkope bluetooth module in. Nou zit in onze X2 geen GPS, maar dat is toch net wel ff anders vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:33
hey,

ik heb eergister via aliexpress de onda v975m 2gb/32gb gekocht voor 172 euro inc. DHL verzenden.
ik zal jullie op de hoogdte houden van de tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:29

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Gisteren mijn FNF iFive X2 binnen gekregen die is geleverd via China. De mijne is besteld bij Tmall (dat is een Chinees online winkelcentrum) en bij een kennis geleverd en persoonlijk meegenomen in het vliegtuig. Kosten EUR 107 :)

Met 4.4.2 en IO op noop haal ik 25MB/s lezen en 18MB/s schrijven met A1 SD Benchmark. Dat valt mij niet tegen. Mijn WiFi haalt max 5 Mbps op 8 meter van de router die in de meterkast staat (TP LINK 4300 icm DD-WRT). Dat valt mij wel heel erg tegen moet ik zeggen, ik merk graphic glitches met Chrome als ik scroll op bijvoorbeeld GoT en dat zou aan Kitkat liggen op dit moment. Speakers hebben een zeer hoog volume met Kitkat en het beeld is mooi. Ook XBMC 12.3 geprobeerd en die speelt dankzij Libstagefreight prima MKV af echter via Wifi kan ik niet vloeiend 1080p streamen door beperking in snelheid. 720p ging wel vlot.

Als iemand interesse heeft in foto's van de originele verpakking wil ik die wel maken en plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

hars73 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:04:
[...]

Zonde he.. maak je zo'n mooie tablet, doe je er geen goedkope bluetooth module in. Nou zit in onze X2 geen GPS, maar dat is toch net wel ff anders vind ik.
Jup. Via Bluetooth kun je namelijk een externe GPS-radio aansluiten, maar je kunt via GPS geen externe Bluetooth-radio aansluiten :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Compizfox schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:09:
[...]

Jup. Via Bluetooth kun je namelijk een externe GPS-radio aansluiten, maar je kunt via GPS geen externe Bluetooth-radio aansluiten :P ;)
Exact :Y Maar met mijn tablet gebruik ik nooit GPS dus ik mis het ook niet, daar heb ik een smartphone voor en in de auto zit al navi ingebouwd :)

Goh, die goede ouwe tijd dat ik nog een Qtek S100 smartphone had zonder ingebouwde GPS en een aparte GPS-muis, dat waren nog eens tijden (van frustraties) :+ Windows Mobile 2003, wat een ellende :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier de knoop doorgehakt en een Ifive x2 besteld :) Ben heel benieuwd!

Kon het voor deze prijs echt niet meer laten (aliexpress eternal team $168.85 = € 123,80 incl DHL shipping)

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 15:00

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik heb daar eens een vraagje. Ik zat ook een beetje op aliexpress rond te kijken voor een cheap tablet. Maar wat ik wel zou willen is een glasplaat en geen plastic touch screen en geen vage Chinese apps erop.

Ik heb nu n.l. een oud China ding met android 1.6 en het plastic touchscreen is bij mij al naar korte tijd (ja heel korte tijd) vol met krassen en ook al staat hij op Engels heb ik nog steeds vage Chinese apps erop zitten die ik er niet vanaf krijg.

Hoe kan ik er nu vanguitgaan dat er dit van toepassing is? Ik zat b.v. naar deze te kijken http://www.aliexpress.com...-600-dual/1391254733.html

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hij is no-name (niet van een bekend Chinees merk), dus dat vind ik zelf nooit een goed idee. Of een Chinese tablet het waard is, is namelijk niet alleen afhankelijk van de kwaliteit van de tablet zelf, maar ook grotendeels van de community die erachter zit. Als het ding niet eens een naam heeft kun je er niet op Googlen als je een custom ROM, nieuwe officiele firmware of hulp met een probleem zoekt, laat staan dat er überhaupt een community is.

Dus: beter koop je een Chinese tablet van een bekend, goed merk zoals Pipo, Xiaomi (die maken ook tablets, toch?) of FNF.

[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 16-01-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Roman schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:32:
Ik heb daar eens een vraagje. Ik zat ook een beetje op aliexpress rond te kijken voor een cheap tablet. Maar wat ik wel zou willen is een glasplaat en geen plastic touch screen en geen vage Chinese apps erop.

Ik heb nu n.l. een oud China ding met android 1.6 en het plastic touchscreen is bij mij al naar korte tijd (ja heel korte tijd) vol met krassen en ook al staat hij op Engels heb ik nog steeds vage Chinese apps erop zitten die ik er niet vanaf krijg.

Hoe kan ik er nu vanguitgaan dat er dit van toepassing is? Ik zat b.v. naar deze te kijken http://www.aliexpress.com...-600-dual/1391254733.html
Je kunt beter een beetje fatsoenlijke kopen van 120 euro dan zo'n rommel van 60 euro?
Wat verwacht je nou zelf te krijgen voor 60 euro? En dan achteraf gaan klagen dat het troep is, ja duh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodejong
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04-2024
Nou met pijn in mijn hart en na 7 maanden is mijn Cube U30gt2 onbruikbaar geworden, hij doet het wel maar ongeacht aangegeven accu capaciteit hoor ik na een aantal minuten tot nu maximaal 20 een klik en gaat hij helemaal uit. Hij start ook niet meer op tenzij ik de oplader aan sluit.
Vreemde is dat als hij aan staat en ik zet hem in stndby blijft hij het uren doen en zie ik als ik af en toe snel kijk ook de accu gewoon leeg lopen als die leeg aangeeft en afsluit en ik de oplader aansluit geeft deze 9vd10x gewoon weer vol aan of heel hoog percentage.
Iemand enig idee wat het kan zijn wat ik nog kan doen of waar ik hem zou kunnen laten maken.?
BvD en ben erg benieuwd naar jullie reacties
Ps ik heb ook al een keer de batterystat.bin verwijderd en zo zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hmmm.... Nu twijfel ik weer
iFive X2 2GB/16GB $ 169.99
http://www.focalprice.com...=DM_1403ZT_Tablet_CE0517W
Onda V975M 2GB/16GB $ 216.39
http://www.geekbuying.com...8-1536-1G-16G-323182.html

Het verschil is zo'n 47 dollar, dus dat is zo'n 35 euro. Is die Onda V975M dat verschil waard? Ik heb het idee dat de GPU echt heel veel beter is. En de processor misschien wat marginaal. Maar de resolutie is dan ook weer hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:24

Garyu

WW

De Onda krijg je toch wel goedkoper op onda-tablet.com? Daar staat ie voor 199$...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 20:28
Maar zonder verzendkosten van 26 dollar. De onda is een mooi dingetje ik wacht even de reviews af ivn de batterij. De sanei n10 q4 doet nu met geluk 2-3 uur en das niet veel met gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

krissie100 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:34:
hey,

ik heb eergister via aliexpress de onda v975m 2gb/32gb gekocht voor 172 euro inc. DHL verzenden.
ik zal jullie op de hoogdte houden van de tablet
daar ben ik oprecht HEEL benieuwd naar!

ik ben normaal echt een microsoft persoon en het word of die, of een surface.

weet iemand of er een MiUI rom voor die tablet (uit) is?

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:33
ik zal je op de hoogte houden! hij ligt nu ergens bij dhl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

krissie100 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 10:42:
ik zal je op de hoogte houden! hij ligt nu ergens bij dhl!
bedankt!

ben normaal echt geen andriod mens, heb een andriod gehad, toen moest ik noodgedwongen een andere kopen, ben voor een Lumia 900 gegaan, was echt een verademing, maar ik wil het best nog een kans geven.

(niet zoals al die mensen die andriod geweldig vinden en WP waardeloos zonder dat ze 't ooit aangeraakt hebben :( )

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasje11 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:55:
[...]

bedankt!

ben normaal echt geen andriod mens, heb een andriod gehad, toen moest ik noodgedwongen een andere kopen, ben voor een Lumia 900 gegaan, was echt een verademing, maar ik wil het best nog een kans geven.

(niet zoals al die mensen die andriod geweldig vinden en WP waardeloos zonder dat ze 't ooit aangeraakt hebben :( )
Dat blijkt xD het is Android, niet Andriod :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasje11

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:58:
[...]

Dat blijkt xD het is Android, niet Andriod :p
hahaha, ik dacht al, het klopt volgens mij niet :P

Nieuwkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Momentumlol schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:34:
Ik heb eind afgelopen jaar zo een Lenovo IdeaPad A1000F gekocht, en ik moet zeggen dat hij me echt prima bevalt. Toen bij Norrod gekocht voor 99 euro inclusief beschermhoes en screenprotector.
Gisteren de pricewatch: Lenovo IdeaTab S6000-F WiFi 16GB Zwart gekocht met case/screenprotector. Oooooh, wat een overtreffende trap vergeleken met de Intertoys el cheapo tablet Qware Pro 3 (TB-1210)!

[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 18-01-2014 14:03 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Laatst online: 11-07 23:30
Ik heb ooit zo'n chinees nep ding gekocht voor 4 tientjes, maar wil deze nu ombouwen om te identificeren als een Galaxy Tab 2 voor een TV app, iemand enig idee wat ik dan allemaal moet wijzigen en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:17
Iemand al geprobeerd de FNF iFive mini3 te updaten naar Kitkat? Ik kan alleen nog maar de initiële release van de KitKat ROM vinden, en vind zo weinig ervaringen met deze versie.
Het is niet m'n eigen tablet dus zou het mooi zijn als ie gelijk enigszins stabiel is met alle functionaliteit. Ik was wel benieuwd naar de 4.4. update, omdat ik de mini3 soms wat traag vind reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Op arctablet vind je een kasty rom voor de mini3 op basis van de 2e kitkat release van FNF. Ik ben nu niet thuis, dus kan je de directe link niet geven. Hij werkt perfect op mijn mini3. Misschien staat de link al ergens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een N70HD besteld voor 7 tientjes met shipping, ben benieuwd.
Het ips scherm lijkt in orde volgens reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 15:59

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Weten jullie ook welk merk deze is? (Ik dacht geen Pipo)
Geekbuying - M6--9.7 Inch 1.8Ghz RK3188
Ik zoek een tablet om bladmuziek te lezen en wil een goed scherm hebben en niet kleiner dan 9.7".
Dankzij jullie zat ik te kijken naar de Onda V975M, maar die heeft geen bluetooth. Dat lijkt me toch handig voor mijn bluetooth koptelefoon als ik ook soms wil oefenen met een mp3´tje. Al is dat niet mijn belangrijkste eis.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Barres B. schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:13:
Weten jullie ook welk merk deze is? (Ik dacht geen Pipo)
Geekbuying - M6--9.7 Inch 1.8Ghz RK3188
Ik zoek een tablet om bladmuziek te lezen en wil een goed scherm hebben en niet kleiner dan 9.7".
Dankzij jullie zat ik te kijken naar de Onda V975M, maar die heeft geen bluetooth. Dat lijkt me toch handig voor mijn bluetooth koptelefoon als ik ook soms wil oefenen met een mp3´tje. Al is dat niet mijn belangrijkste eis.
Als je ff goed had gekeken dan was je hier uitgekomen.

http://www.arenascientific.com/Technology-2.htm

Lijkt sterk op een kloon van de Pipo m6 ( niet de pro)

Voor een 20 euro meer of zo heb je een Pipo M9pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 15:59

Barres B.

six seasons and a movie!!!

starcopy schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:13:
[...]

Als je ff goed had gekeken dan was je hier uitgekomen.

http://www.arenascientific.com/Technology-2.htm

Lijkt sterk op een kloon van de Pipo m6 ( niet de pro)

Voor een 20 euro meer of zo heb je een Pipo M9pro.
Verdorie, je hebt gelijk. Zit ik een uur te zoeken op internet, niks gevonden. Staat er gewoon een screenshot van de instellingen met merk en type. iig bedankt. Er dus niks aan reviews te vinden over de Arena Tab-x, dus dat durf ik niet zomaar aan.

Bedankt voor de suggestie, maar de M9pro is een 10.1 inch. Dat is de verkeerde verhouding, voor bladmuziek is breedte belangrijker en dus een 4:3 > 9,7.

Ik ga eens wat zoeken over de Freelander PD800, lijkt me ook weer een kloon. Of de M6(ik zie het verschil met de pro ook niet), de prijs van de tab-x sprak mij natuurlijk meer aan :P
Misschien moet ik mijn eisen wat bijstellen en een lagere resolutie zoeken.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Pagina: 1 ... 82 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.