Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:53
hars73 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:10:
Heb vandaag m'n ifive x2 smart cover binnen gekregen. Prima ding behalve dat het magneetje ook de tablet uitschakelt als je de flap omslaat tegen de achterkant. Als ik 'm driedubbel omklap aan de achterkant dan geen probleem. Maar iemand hier zei een tijdje terug dat hij het magneetje eruit had gehaald. Hoe? En waar zit dat ding?
Irritant hè? :P

Ik heb 'm er vanuit de binnenkant eruit gesneden met een mesje uit een scheermes en weer dichtgeplakt met een beetje lijm. Hij zit over de korte as gezien in het midden en dan aan de rand aan de kant van de aan/uit knop. Het is een rondje, je ziet en voelt 'm wel :)

Bij mijn zelfbouw antenne was 1 v/d 2 soldeerpunten losgeschoten, dus heb het ding wederom opengemaakt en weer gefixt. Ook meteen de antenne geisoleerd met plakband en nu werkt alles weer prima.

CM10.1 ROM ook weer teruggezet met een backup restore.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

FlowDesign schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:33:
[...]

Irritant hè? :P

Ik heb 'm er vanuit de binnenkant eruit gesneden met een mesje uit een scheermes en weer dichtgeplakt met een beetje lijm. Hij zit over de korte as gezien in het midden en dan aan de rand aan de kant van de aan/uit knop. Het is een rondje, je ziet en voelt 'm wel :)
Ja heel irritant.. en op zich wel jammer, want zo aan de voorkant vind ik het best prettig dat het scherm direct aanspringt als ik de cover eraf haal. Naja, ik zal ook maar eens kijken zo.

Ik zie idd een klein rondje, bijna cm doorsnede, net even iets dieper liggend. Hoe heb je gesneden? Gewoon een half rondje precies op de omtrek van die cirkel? Of ruimer?

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 02-01-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Negakinu schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:00:
[...]

Het gebrek aan HDMI vind ik persoonlijk geen dealbreaker. Mijn huidige tablets hebben allen HDMI, maar ik gebruik het in de praktijk niet omdat de aspect ratio niet wordt aangepast aan de TV. Een 4:3 of 16:10 tablet wordt 1:1 overgezet op een 16:9 TV, waardoor zwarte balken ontstaan of de boel afzichtelijk wordt opgerekt om het scherm vullend te maken. HMDI resolution output binnen Android heeft hier geen invloed op. Het enige waar HDMI wel juist werkt, met adaptieve aspect ratios, is op mijn Android USB stick. Waarschijnlijk omdat deze geen LCD heeft.
Is dat echt zo? Want ik heb mijn oog laten vallen op de iFive X2 (of die Ramon moet toch op een of andere manier op een tv aangesloten kunnen worden) en die heeft ook een resolutie van 1920x1200. Net als de meeste andere tablets (of zelfs een hogere resolutie)
Ik wil mijn tablet namelijk ook gebruiken om films en series op de tv te laten afspelen. Dat is wel een echte must..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 08:51
Kent iemand de IPPO F988
Lekker goedkoop

Heb een review gevinden met vergelijking a31s vs rk3188 waarin de a31s niet veel onderdoet maar wel zuiniger is en de gpu van de a31s sneller is dan die van rk 3188

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:30
hars73 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:10:
Heb vandaag m'n ifive x2 smart cover binnen gekregen. Prima ding behalve dat het magneetje ook de tablet uitschakelt als je de flap omslaat tegen de achterkant. Als ik 'm driedubbel omklap aan de achterkant dan geen probleem. Maar iemand hier zei een tijdje terug dat hij het magneetje eruit had gehaald. Hoe? En waar zit dat ding?
Welke is dat precies? Ik ben ook nog op zoek naar een case met cover die de slaap functie triggered bij het sluiten van de cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
guapper schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:05:
[...]

Welke is dat precies? Ik ben ook nog op zoek naar een case met cover die de slaap functie triggered bij het sluiten van de cover.
Bespaar je de moeite, die slaap trigger werkt dus "te goed" :/
hars73 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:28:
[...]

Ja heel irritant.. en op zich wel jammer, want zo aan de voorkant vind ik het best prettig dat het scherm direct aanspringt als ik de cover eraf haal. Naja, ik zal ook maar eens kijken zo.

Ik zie idd een klein rondje, bijna cm doorsnede, net even iets dieper liggend. Hoe heb je gesneden? Gewoon een half rondje precies op de omtrek van die cirkel? Of ruimer?
Halve cirkel op de omtrek van het magneetje, vervolgens eruit trekken met een pincet.

[ Voor 47% gewijzigd door FlowDesign op 03-01-2014 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

FlowDesign schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:07:
[...]

[...]

Halve cirkel op de omtrek van het magneetje, vervolgens eruit trekken met een pincet.
Is het magneetje halveren niet een optie? Of in ieder geval kleiner maken dan wat hij nu is. Of meer vulling achter het magneetje stoppen zodat hij die kant op minder sterk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:11:
[...]

Is het magneetje halveren niet een optie? Of in ieder geval kleiner maken dan wat hij nu is. Of meer vulling achter het magneetje stoppen zodat hij die kant op minder sterk is
Heb ik geprobeerd, maar de sensor zit aan de achterkant van de tablet dus dan werkt het helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:28:
[...]

Is dat echt zo? Want ik heb mijn oog laten vallen op de iFive X2 (of die Ramon moet toch op een of andere manier op een tv aangesloten kunnen worden) en die heeft ook een resolutie van 1920x1200. Net als de meeste andere tablets (of zelfs een hogere resolutie)
Ik wil mijn tablet namelijk ook gebruiken om films en series op de tv te laten afspelen. Dat is wel een echte must..
In al mijn ervaringen (4 android tablets tot nu toe, allen Chinees behalve de Nook Color) heeft HDMI of MHL geen adaptieve aspect ratio gehad. Dus altijd stretched of zwarte balken. Ik zal morgen een screenshot voor je maken, dan kun je beoordelen of het je zal storen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-09 22:28

Compizfox

Bait for wenchmarks

FlowDesign schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:33:
[...]
CM10.1 ROM ook weer teruggezet met een backup restore.
iFive X2 toch?

Zou jij eens wat benchmarks kunnen doen? Ik heb het gevoel dat CM10.1 trager is.

Ik haal met 3DMark Ice Storm Extreme een score van 1768, terwijl 2829 het gemiddelde is voor de iFive X2.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 13:51
Ik weet wel wat cyanogenmod is, ik heb het ook op mijn oude telefoon staan. Maar soms zijn er toch zaken die iets minder goed werken dan met een originele rom. Dat er root toegang is, is voor mijn vriendien niet zo belangrijk ;)
[...]

Daar heeft mijn vriendin na een paar dagen spelen dus nog niet over geklaagd. Al was het haar zelfs nog niet opgevallen dat het scherm automatisch aan gaat als ze cover open doet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

Iemand ervaring met de Beneve R70DL kids tablet? Is die een beetje stevig en draait die soepel?

Ik kijk een beetje rond voor een tablet voor men nichtje, die speelt nu regelmatig op men nexus 7. Gelukkig zit daar een stevige case om want hij is daardoor al regelmatig met de grond in aanraking gekomen. Nu is deze tablet niet duur en zijn de specs ook niet heel slecht maar kan dus geen reviews ervan vinden. Alleen een van een winkel die hem verkoopt dus daar hecht ik niet al teveel waarde aan.

Zag hem hier te koop staan:

http://www.pandawill.com/...-ram-8gb-rose-p82854.html

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:42
Ik heb meerdere malen al bij Pandawill besteld en eigenlijk altijd zonder problemen .
Soms gaat het wat langzaam met het verzenden maar tot nu toe kwamen al mijn pakjes netjes aan.

Niks mis mee hoor die Pandawill ;)
DutchDevil79 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:29:
Iemand ervaring met de Beneve R70DL kids tablet? Is die een beetje stevig en draait die soepel?

Ik kijk een beetje rond voor een tablet voor men nichtje, die speelt nu regelmatig op men nexus 7. Gelukkig zit daar een stevige case om want hij is daardoor al regelmatig met de grond in aanraking gekomen. Nu is deze tablet niet duur en zijn de specs ook niet heel slecht maar kan dus geen reviews ervan vinden. Alleen een van een winkel die hem verkoopt dus daar hecht ik niet al teveel waarde aan.

Zag hem hier te koop staan:

http://www.pandawill.com/...-ram-8gb-rose-p82854.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Chinese markt begint nu ook mijn intresse op te wekken heb alleen veel vragen. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb mijn ogen gericht op een FNF ifive X2 alleen vroeg mij af of je op dit beeld formaat wel alle apps kan gebruiken? ik heb wellis gehoord dat de meeste apps die uit zijn gemaakt zijn voor een 10.1 inch scherm of voor een 7 inch scherm. Hoe is de accu van deze tablet? laad die snel op of ben je een hele dag bezig? zijn de chinese apps die erop staan makkelijk te verwijderen? en is de tablet goed te gebruiken voor een digibeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Korte review:

Ik heb gisteren een paar uur kunnen spelen met de Chuwi V88HD.

Firmware steekt goed in elkaar, geen crashes/vastlopers gehad.
Scherm is absolute bagger maar voor de prijs mag je eigenlijk niet meer verwachten. (slechte kijkhoeken)
De Android versie van GTA3 draait soepel dus de chipset implementatie is goed gedaan, de tablet kan goed gebruikmaken van de power van de RK3188 chipset.
Wifi werkt goed, hield een mooie 11mbit aan. Meer dan genoeg voor het vloeiend streamen van een paar 1080p Youtube filmpjes.
Netflix werkt, geen gemekker over root of onverklaarbare vastlopers.

Zelf denk ik er over om er een te kopen om als Chromecast afstandsbediening te gebruiken.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:23:
De Chinese markt begint nu ook mijn intresse op te wekken heb alleen veel vragen. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb mijn ogen gericht op een FNF ifive X2 alleen vroeg mij af of je op dit beeld formaat wel alle apps kan gebruiken? ik heb wellis gehoord dat de meeste apps die uit zijn gemaakt zijn voor een 10.1 inch scherm of voor een 7 inch scherm. Hoe is de accu van deze tablet? laad die snel op of ben je een hele dag bezig? zijn de chinese apps die erop staan makkelijk te verwijderen? en is de tablet goed te gebruiken voor een digibeet?
De meeste apps zijn eigenlijk sowieso niet gemaakt voor tablets, maar voor telefoons. Apps zullen dus automatisch schalen. De 8.9" van de X2 heeft een resolutie van 1920x1200, dus een 'breedbeeld' (16:10) verhouding. De meeste android tablets hebben een breedbeeldverhouding. Ik heb wel eens gehoord dat sommige apps op een 4:3 verhouding (vaak de resolutie 1024x768 op een 9.7") niet helemaal netjes schalen, maar op de X2 is dat geen probleem.

Het opladen van de accu lijkt me geen probleem. Ik heb nog niet gekeken hoe lang dat duurt, maar als ie bijna leeg is, dan leg ik hem 's avonds aan de lader en is ie 's morgens gewoon vol.

Wat gebruik betreft is de X2 voor een digibeet niet anders dan elke andere gemiddelde tablet. Misschien dat een iPad nog iets 'logischer' en gebruikersvriendelijker werkt, maar tis ook maar net wat je gewend bent.

Hier is erg veel info te vinden, zowel inclusief een uitgebreide review, als allerlei werkwijzes hoe andere roms te installeren en chinese meuk te verwijderen:

https://www.miniand.com/wiki/iFive+X2

Nou is het wel zo dat je als digibeet misschien een beetje eng aankijkt tegen een custom rom installeren. Maar zolang je de stappen maar goed volgt is het niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie Hars. Ik ga alles is op mijn gemak bekijken en erover nadenken. Ik vroeg mij wel nog 1 ding af. Kan je deze tablet vergelijken met bijvoorbeeld een samsung galaxy tab 3? is de ifive x2 ongeveer net zo goed? of misschien wel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:59:
Bedankt voor je snelle reactie Hars. Ik ga alles is op mijn gemak bekijken en erover nadenken. Ik vroeg mij wel nog 1 ding af. Kan je deze tablet vergelijken met bijvoorbeeld een samsung galaxy tab 3? is de ifive x2 ongeveer net zo goed? of misschien wel beter?
Het is een geweldig apparaat, maar de WiFi is wat minder, is een veelgehoorde klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:16
Na de zoveelste (kinder)ruzie om de ipad ben ik het zat, ik wil 2 identieke (evt. op kleur na) android tablets met minstens android 4.1 (jelly bean) en minimaal een 7 inch scherm. In China is er genoeg leuks te krijgen maar eigenlijk wil ik ze NU gaan kopen (en dus maar iets meer betalen ;) ).

Doel is om de geijkte spellen te spelen (plants vs zombies, subways surf, moto racer, cut the rope etc. etc.) dus geen super zware 3D games.

Er is echter zoveel te verkrijgen (en ik ben er helemaal uit), wat zijn momenteel de meeste interessante (kinder) tablets (zo rond de 100 euro per stuk) waar ik eens beter naar moet gaan kijken? Iemand aanraders van winkels/shops waar ik eens moet gaan kijken? Alvast dank!

Edit: oja, en de play store moet natuurlijk ook makkelijk te bereiken zijn (of is dat tegenwoordig geen probleem meer?)

Edit 2: hmm, zie nu bij bol.com een Asus Memopad HD 7 voor 119 euro, dat is kwalitatief misschien wel weer wat beter dan een kruidvat/intertoys tablet, keuzes, keuzes...

[ Voor 16% gewijzigd door Douwe63 op 03-01-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Deze is wel snel en kost maar 73 euro:
http://online.kruidvat.nl...vigationid=13010000001044
Afbeeldingslocatie: http://static.kruidvat.nl/product/180x180/c3a/7INCH_f9f1f35122d3d0b1486f32998a29f2e0f4dc83ec.jpg
De supersnelle Quadcore 1.5 GHz Cortex A9-processor tablet met een kraakheldere IPS display. Deze 7 inch tablet zorgt voor een levendige kleurweergave en optimaal kijkgemak uit iedere hoek. • 1 GB DDR3 intern geheugen met 3D accelerator. • 8 GB flash opslag uitbreidbaar met micro SD. • Camera. • Android 4.2 besturingssysteem. • Mini USB & HDMI ingang/uitgang. • 2 jaar volledige garantie en service (pick-up & return). Tablet keyboardhoes van € 24.99 voor € 14.99. Trust Stylus pen van € 9.99 voor € 6.99.

Ook is deze wel goed (70 euro):
http://online.kruidvat.nl...vigationid=13010000001044
Afbeeldingslocatie: http://static.kruidvat.nl/product/180x180/216/Tablet_5ea8519e3b1e91685c1e969a75fdbfb20894f561.jpg

Supersnelle dual core tablet PC met een kristalhelder 7’’ IPS capacitive scherm. Dit type scherm wordt ook door dure A-merken gebruikt en zorgt voor haarscherpe kleuren en een kijkhoek tot 178 graden.
• Dual Core Cortex A9 1.6 GHz processor
• Capacitive multi touch screen.
• Quad-Core Mali-400 grafische processor.
• 8GB opslagcapaciteit (uitbreidbaar tot 64GB via MicroSD).
• Wi-Fi.
• Ingebouwde microfoon.
• Lichtgewicht aluminium behuizing.
• Camera front 2MP.
• Android 4.1 Jelly Bean besturingssysteem.
• 2 jaar pick-up en return garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:23:
Of voor een analfabeet? Leer eens Nederlands man :X

Tot nu toe werken alle apps gewoon op elke resolutie, ik meen dat sinds Android 4.x er geen problemen meer zijn met resoluties in Android. Vroeger werd inderdaad slechts een beperkt aantal resoluties ondersteund, maar dat is al heel wat versies geleden. Dat het alleen op 7 of 10 inch zou werken lijkt me een uitspraak van iemand die niet weet waar hij over praat.
Accu laadt voor mij snel genoeg op en gaat ook zeer lang mee.
Als je 'm root kun je met Titanium Backup elke app verwijderen die je weg wilt hebben, maar er zijn ook andere ROM's vrij simpel te installeren waar al nauwelijks of geen Chinese apps meer in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
D-Three schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 07:13:
Daar heeft mijn vriendin na een paar dagen spelen dus nog niet over geklaagd. Al was het haar zelfs nog niet opgevallen dat het scherm automatisch aan gaat als ze cover open doet. :P
Misschien dat zij de omslag niet helemaal tegen de achterkant aan klapt, dan heb je dat "probleem" niet.
Douwe63 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:59:

Edit 2: hmm, zie nu bij bol.com een Asus Memopad HD 7 voor 119 euro, dat is kwalitatief misschien wel weer wat beter dan een kruidvat/intertoys tablet, keuzes, keuzes...
Bij Wehkamp zelfs voor 117 euro en verkrijgbaar in 4 kleuren :+
http://www.wehkamp.nl/ele...ablet/C26_6F0_6F0_780329/

Zou ik liever die kopen dan zo'n ding van de Kruidvat.

[ Voor 28% gewijzigd door FlowDesign op 03-01-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:59:
Ik denk het wel, zeker als je de het enorme prijsverschil erin meeneemt.

Nogmaals: zijn er hier mensen die CM 10.1 op de iFive X2 draaien? Hoe is bij jullie de performance?

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 03-01-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Compizfox schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:33:
[...]

Ik denk het wel, zeker als je de het enorme prijsverschil erin meeneemt.

Nogmaals: zijn er hier mensen die CM 10.1 op de iFive X2 draaien? Hoe is bij jullie de performance?
Jaja, rustig :P Moet 'm ff aanzetten en Antutu installeren en dan draai ik een benchmark :)

Ok, op CM10.1 haal ik 15686 punten met Antutu.
Op de Kasty 1.1.8 ROM haalde ik bijna 19000 punten.

Edit:
Godsamme, volgens mij is m'n antenne weer stuk gegaan. Wifi ontvangst was gisteren super maar nu ineens weer heel slecht geworden :-( -O-

[ Voor 23% gewijzigd door FlowDesign op 03-01-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

FlowDesign schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:42:
[...]

Jaja, rustig :P Moet 'm ff aanzetten en Antutu installeren en dan draai ik een benchmark :)
Was niet specifiek naar jou gericht hoor :P M'n post sneeuwde alleen een beetje onder dus vandaar dat ik het even kickte.
Ok, op CM10.1 haal ik 15686 punten met Antutu.
Op de Kasty 1.1.8 ROM haalde ik bijna 19000 punten.
OK, bedankt!

Wel een groot verschil. Ik haal 13206 punten.

[ Voor 63% gewijzigd door Compizfox op 03-01-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Compizfox schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:49:
[...]
Was niet specifiek naar jou gericht hoor :P M'n post sneeuwde alleen een beetje onder dus vandaar dat ik het even kickte.

[...]

OK, bedankt!

Wel een groot verschil. Ik haal 13206 punten.
Ik was je niet vergeten :)

Wel typisch dat er met dezelfde ROM zoveel verschil is tussen 2 apparaten. Hoeveel punten haal je met een Kasty ROM?

(Tip: Als je een nandroid backup maakt met CWM, zet die dan op je external_sdcard, anders raak je misschien per ongeluk een backup kwijt als je een andere ROM laadt via de flasher tool)

[ Voor 31% gewijzigd door FlowDesign op 03-01-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

diquan2001 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:37:
Ik heb meerdere malen al bij Pandawill besteld en eigenlijk altijd zonder problemen .
Soms gaat het wat langzaam met het verzenden maar tot nu toe kwamen al mijn pakjes netjes aan.

Niks mis mee hoor die Pandawill ;)

[...]
Nee de winkel ken ik wel, dat zit wel goed. Maar wou graag weten of er iemand bekend was met die kids tablet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
Ik kom er net achter dat niet alle chinese tablets opladen via usb ondersteunen
Aangezien ik hem ook in auto wil gebruiken is dit wel een vereiste
Volgens mij inderseunt de fnf five x2 dit wel
Ik heb nu ook de yarvik tab09-410 gezien deze kost in nederland 199
Wat is dan nog het voordeel om een tablet uit china te bestellen?
De x2 is wel goedkoper maar ook kleiner en je loopt risico op invoerbelasting waarna die net zo duur is

Bij de yarvik gewoon 2 jaar europesche garantie, specs zijn volgens mij bijna gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
onyx666666 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:02:
De x2 is wel goedkoper maar ook kleiner en je loopt risico op invoerbelasting waarna die net zo duur is

Bij de yarvik gewoon 2 jaar europesche garantie, specs zijn volgens mij bijna gelijk
In dat geval zou ik ook die Yarvik kopen voor 199 euro, maar dat is een 10 inch scherm en geen 9 inch scherm zoals de X2, dus niet helemaal een eerlijke vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
[...]

Maar welk model is dat dan? Niet toevallig deze?
Of bedoelen jullie dat lederen ding met omslagklep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

FlowDesign schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:10:
[...]

Wel typisch dat er met dezelfde ROM zoveel verschil is tussen 2 apparaten. Hoeveel punten haal je met een Kasty ROM?

(Tip: Als je een nandroid backup maakt met CWM, zet die dan op je external_sdcard, anders raak je misschien per ongeluk een backup kwijt als je een andere ROM laadt via de flasher tool)
Antutu kwam op mijn X2 vorige week op zo'n 17600, dus met de kasty rom 1.1.8. Dit was echter voordat ik de i/o governer op noop had gezet. Heb net weer getest, zelfde rom, echter governer wel op noop, haal nu 18797!

Heb eigenlijk ook weinig tot geen last meer van lag sinds die aanpassing. Heb de app No Frills Cpu daarvoor gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door hars73 op 03-01-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
guapper schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:57:
[...]

Maar welk model is dat dan? Niet toevallig deze?
Of bedoelen jullie dat lederen ding met omslagklep?
Nee, exact die van je linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

FlowDesign schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:10:
[...]

Weet ik niet... Moet ik binnenkort als ik tijd heb eens gaan testen.

Ik heb nu trouwens nog een benchmark gedaan, en nu haal ik 14879 punten. Er lijkt dus een zekere onnauwkeurigheid van zo'n 1500 punten in te zitten.

Dat klopt. Het is zelfs de enige manier.
Als je hem bij Banggood haalt, geven ze €20 op als waarde en hoef je dus niets te betalen.

[ Voor 28% gewijzigd door Compizfox op 04-01-2014 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Compizfox schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 01:00:

Als je hem bij Banggood haalt, geven ze €20 op als waarde en hoef je dus niets te betalen.
Mits je geluk hebt ;)
Is absoluut geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 21:36

Harrie

NederVlaming

Mijn vriendin heeft een Yarvik (Tab10-212) en die heeft geen ondersteuning voor opladen via usb. Dus zeker eens controleren of de 09-410 dat wel heeft dan, ik vermoed eerder van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
Harrie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:23:
[...]

Mijn vriendin heeft een Yarvik (Tab10-212) en die heeft geen ondersteuning voor opladen via usb. Dus zeker eens controleren of de 09-410 dat wel heeft dan, ik vermoed eerder van niet.
ben er ondertussen ook achter dat deze dat niet doet.
ik heb wel gezien dat ze auto opladers verkopen maar weet nog niet of die op de 09-410 werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Mijn FNF Ifive mini3 is ook eindelijk geleverd :-) Moest wel €38 bijbetalen, maar dat is het risico natuurlijk. Straks ophalen, want hij is geleverd bij mijn ouders (merimobiles shipped niet naar België omwille van douane perikelen in het verleden).

Iemand de 4.4 KitKat ROM al geprobeerd op de mini? Het lijkt te gaan om een niet officiele release? En blijkbaar nog wat problemen met het NAND geheugen? Of is dat gewoon op te lossen met de format_NAND instructies?

[ Voor 27% gewijzigd door Harrie op 04-01-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Dan koop je toch gewoon een USB naar DC-pin kabeltje?
http://dx.com/p/usb-to-2-5mm-dc-charging-cable-2538
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_2538_1.jpg

of een female USB naar 2.5mm DC male pin adapter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:16
FlowDesign schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:32:

Bij Wehkamp zelfs voor 117 euro en verkrijgbaar in 4 kleuren :+
http://www.wehkamp.nl/ele...ablet/C26_6F0_6F0_780329/

Zou ik liever die kopen dan zo'n ding van de Kruidvat.
Gisteravond besteld en vanochtend zijn ze afgeleverd :). Mooie tablets voor dat geld hoor (had ze al even in de stad bekeken bij de MediaMarkt). Via ebay een paar mooie gekleurde hoesjes besteld en nu nog even op zoek naar geschikte koptelefoons zodat papa in de auto nog naar zijn autoradio kan luisteren zonder dat ik commentaar krijg of het wat zachter kan omdat ze het geluid van de tablets niet meer horen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:03
http://www.buyincoins.com/item/40041.html

En heeft iemand deze? FNF Ifive X3

[ Voor 8% gewijzigd door FitzChevalric. op 04-01-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Douwe63 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:08:
[...]

Gisteravond besteld en vanochtend zijn ze afgeleverd :). Mooie tablets voor dat geld hoor (had ze al even in de stad bekeken bij de MediaMarkt). Via ebay een paar mooie gekleurde hoesjes besteld en nu nog even op zoek naar geschikte koptelefoons zodat papa in de auto nog naar zijn autoradio kan luisteren zonder dat ik commentaar krijg of het wat zachter kan omdat ze het geluid van de tablets niet meer horen... ;)
Ducttape is nog goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Zo, mijn X2 smart cover ook even geopereerd en het magneetje eruit gehaald. Druppie lijm tussen de stof en ziet er weer prima uit. Werkt een stuk fijner zo door de flap nu helemaal om te kunnen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 15:32

Momentumlol

Car Fanatic

Ik heb eind afgelopen jaar zo een Lenovo IdeaPad A1000F gekocht, en ik moet zeggen dat hij me echt prima bevalt. Toen bij Norrod gekocht voor 99 euro inclusief beschermhoes en screenprotector.

Ik heb voor zo'n instapmodelletje gekozen omdat ik niet zeker wist hoe vaak ik gebruik zou gaan maken van een tablet. Nu check ik er dagelijks mijn mail op en neem ik hem mee om documenten op te bekijken tijdens vergaderingen etc.

Het scherm is niet helemaal tip-top, vooral bij een staand beeld zit er een beetje een rare pixelgloed overheen.

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hars welke smart cover heb jij voor jouw x2 besteld en waar? is het toevallig deze?

http://www.aliexpress.com...re-Tablet/1427423833.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:57:
Hars welke smart cover heb jij voor jouw x2 besteld en waar? is het toevallig deze?

http://www.aliexpress.com...re-Tablet/1427423833.html
Heb hem hier besteld:
http://www.banggood.com/C...ve-X2-Tablet-p-88610.html
Denk dat het allemaal dezelfde covers zijn, op eBay staan ze ook genoeg.

Dit lijkt me trouwens ook wel een fijne cover:
http://www.mixeshop.com/f...color-in-stock_p2921.html

[ Voor 16% gewijzigd door hars73 op 05-01-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

hars73 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:25:
[...]

Heb hem hier besteld:
Die heb ik vandaag ook besteld. Deze heb je ook nog: http://www.banggood.com/T...For-Ifive-X2-p-91225.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik ben op zoek naar een handige tablet, gewoon thuis mail checken, niet te gekke dingen (gamen doe ik wel op mijn pc). Ik zoek een tablet in het formaat 7,9" - 9,7" Ik vindt een goede accuduur het meest belangrijk op de voet gevolgd door een (relatief) goed scherm. Hoewel het waarschijnlijk ijdele hoop is, hoop ik op de accuduur die vergelijkbaar is met de ipad2. Ik wil zo'n €150 uitgeven maximaal, al kan ik daar een beetje overheen als ik er ook echt iets voor terug krijg.

Nu is mijn oog op de volgende tablets gevallen, graag input welke ik links moet laten liggen, en wat aanraders zijn:

Nextway F8
Een 8 inch tablet. Heeft volgens de specs een 6000mAH accu en een ips scherm. Fijne prijs ook. Niet moeders mooiste. Wordt aangedreven door een wat oudere dualcore, maar is krachtig genoeg voor mij.

Nextway E9X
Een 9,7" tablet met een rockchip quadcore. Heeft in theorie goede papieren met z'n 8000mAH accu. Niet moeders mooiste.. Wel fijne prijs en krachtig genoeg (voor mij in ieder geval).

Ramos K1
Wat mij betreft qua uiterlijk de mooiste tablet (die ik bij geekbuying ben tegengekomen dan). Op papier niet slecht, maar ik ben huiverig voor de allwinner A31. Is die een beetje zuinig? En hoe is het scherm?

iFive X2
Hoop positieve reviews en gebruikersverhalen. Lekker tussenmaatje. Scoort netjes op papier.

Gevoelsmatig heeft de Nextway E9X de beste papieren. Aan de resolutie en afmeting te zien is het scherm vergelijkbaar met de ipad2, wat dus ook goed moet zijn. De accu lijkt mij met 8000mAH groot genoeg te zijn. Ik vraag mij wel af, welke is met matig gebruik zuiniger de RK3188 of de RK3066?

[ Voor 3% gewijzigd door Niekleair op 06-01-2014 01:15 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Niekleair schreef op maandag 06 januari 2014 @ 01:13:
Ik ben op zoek naar een handige tablet, gewoon thuis mail checken, niet te gekke dingen (gamen doe ik wel op mijn pc). Ik zoek een tablet in het formaat 7,9" - 9,7" Ik vindt een goede accuduur het meest belangrijk op de voet gevolgd door een (relatief) goed scherm. Hoewel het waarschijnlijk ijdele hoop is, hoop ik op de accuduur die vergelijkbaar is met de ipad2. Ik wil zo'n €150 uitgeven maximaal, al kan ik daar een beetje overheen als ik er ook echt iets voor terug krijg.

Nu is mijn oog op de volgende tablets gevallen, graag input welke ik links moet laten liggen, en wat aanraders zijn:

Nextway F8
Een 8 inch tablet. Heeft volgens de specs een 6000mAH accu en een ips scherm. Fijne prijs ook. Niet moeders mooiste. Wordt aangedreven door een wat oudere dualcore, maar is krachtig genoeg voor mij.

Nextway E9X
Een 9,7" tablet met een rockchip quadcore. Heeft in theorie goede papieren met z'n 8000mAH accu. Niet moeders mooiste.. Wel fijne prijs en krachtig genoeg (voor mij in ieder geval).

Ramos K1
Wat mij betreft qua uiterlijk de mooiste tablet (die ik bij geekbuying ben tegengekomen dan). Op papier niet slecht, maar ik ben huiverig voor de allwinner A31. Is die een beetje zuinig? En hoe is het scherm?

iFive X2
Hoop positieve reviews en gebruikersverhalen. Lekker tussenmaatje. Scoort netjes op papier.

Gevoelsmatig heeft de Nextway E9X de beste papieren. Aan de resolutie en afmeting te zien is het scherm vergelijkbaar met de ipad2, wat dus ook goed moet zijn. De accu lijkt mij met 8000mAH groot genoeg te zijn. Ik vraag mij wel af, welke is met matig gebruik zuiniger de RK3188 of de RK3066?
Voor iedereen die voor de eerste keer een Chinatablet koopt heb ik eigenlijk altijd hetzelfde advies: koop er een met de grootst mogelijke community. Een goede rom maakt of breekt een tablet en is in de praktijk veel belangrijker dan specificaties. Communities kun je checken op Slatedroid e.d. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Het is niet mijn eerste chinatablet hoor, alleen ik ben tot nu toe elke keer (zwaar) teleurgesteld in de accuduur.
Meestal was de schermkwaliteit ook bagger (met uitzondering van de Pipo M9 pro)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Niekleair schreef op maandag 06 januari 2014 @ 01:24:
Het is niet mijn eerste chinatablet hoor, alleen ik ben tot nu toe elke keer (zwaar) teleurgesteld in de accuduur.
Meestal was de schermkwaliteit ook bagger (met uitzondering van de Pipo M9 pro)
Zelfs accuduur kan een resultaat zijn van een slecht geoptimaliseerde ROM. Constant actieve achtergrond processen slurpen zo een accu leeg. Dus ook hier geld, een tablet met een goede community ROM heeft minder kans op een korte batterijduur, mits de batterij natuurlijk voldoende capaciteit heeft.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:29

LoCuTuS2000

Resistance is futile

hars73 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:25:
[...]

Heb hem hier besteld:

Dit lijkt me trouwens ook wel een fijne cover:
http://www.mixeshop.com/f...color-in-stock_p2921.html
Die heb ik ook net binnen (tablet alleen nog niet ;)) Voor USD 8 via Alixepress ook en hij was binnen 2 weken binnen vanaf besteldag. Viel mij niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Niekleair schreef op maandag 06 januari 2014 @ 01:13:

[...]

Voor een goede accuduur a la iPad2 zou ik ook niet voor de hoge resolutie van de iFive X2 kiezen. Ik haal daar zo'n 5 uur internet mee.

Kijk anders eens naar de iFive mini3; die heeft een iets kleiner scherm met een lagere resulutie, en de WiFi schijnt ook een stuk beter te zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door guapper op 06-01-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 20:01
V3g3ta schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 00:01:
[...]

Die is dan ook nog niet op de markt. Het 16GB model is beschikbaar voor pre-order en het 32GB model waarschijnlijk een dezer dagen. En dan is de levertijd een tot anderhalve maand. Ik ga deze in ieder geval aanschaffen, als ik hem binnen heb post ik uiteraard een review.
Ik las net op onda-tablet.com dat ze hun eerste batch van de V975m hebben verzonden naar de pre-orders.
Hun 16Gb-versie zou volgens deze post trouwens ook al 2 gig aan RAM-geheugen hebben.
Ik wil ook erg graag de 32 gig versie kopen, die nu ook te pre-orderen is, maar wacht nog even op de eerste reviews, want dit zou mijn eerste china-tab zijn.

@V3g3ta: heb jij hem al besteld/binnen?

[ Voor 3% gewijzigd door BastienVH op 06-01-2014 13:26 . Reden: verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
Douwe63 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:08:
[...]

Balen, nu zijn ze weer € 137,- :'(

Kan je de ebay link geven van de hoesjes die jij besteld hebt aub?

Dit lijkt me ook wel handig: http://www.123bestdeal.nl...fdsteun-houder-universeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik heb ergens vorig jaar een keer 2 van die steunen bij de Action gekocht. Prima dingen, maar voor veeeeel minder geld. Weet niet of ze die nog hebben hoor, maar je kunt altijd even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

guapper schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:00:
[...]

Voor een goede accuduur a la iPad2 zou ik ook niet voor de hoge resolutie van de iFive X2 kiezen. Ik haal daar zo'n 5 uur internet mee.
Bedoel je daar 5 uur non-stop mee? Bij normaal gebruik gaat de accu van mijn iFive X2 makkelijk 48 uur mee. Bij compleet idle (geen screen-on time) zit de accu na 48 uur nog steeds op 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

FNF heeft gisteren een Android 4.4 (Kit Kat) beta versie gereleased voor de mini3, en ondertussen is er ook al een Custom Kasty ROM van gemaakt:
http://www.arctablet.com/...-based-on-v2-0-1-20140105
Deze is vanmiddag verschenen. Dus nog niet veel ervaringen uiteraard.

Ik heb hem zelf nog niet geinstalleerd, omdat een oudere versie van 4.4 het probleem had dat de tablet na het installeren niet meer te flashen was. Ik vermoed dat dat probleem wel gefixed is, maar dat zou ik toch graag eerst zeker weten. (Kan ook zijn dat ik straks te ongeduldig word en het ineens probeer :+ )

edit: Ik heb begrepen van een andere gebruiker dat dit issue er niet meer in zit. Dus nu bezig met flashen..

[ Voor 8% gewijzigd door Harrie op 06-01-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Interessant. Hoop dat die er ook snel voor de iFive X2 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Compizfox schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:24:
[...]

Bedoel je daar 5 uur non-stop mee? Bij normaal gebruik gaat de accu van mijn iFive X2 makkelijk 48 uur mee. Bij compleet idle (geen screen-on time) zit de accu na 48 uur nog steeds op 90%.
Ik bedoel screentime, vaak verdeeld over 2 of 3 dagen.
Het standby verbruik is inderdaat marginaal, dat was een prettige verrassing na mijn Allwinner A10 ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Compizfox schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:54:
Interessant. Hoop dat die er ook snel voor de iFive X2 komt.
Me too, want ART is echt vele malen sneller dan Dalvik :Y

Heb trouwens vandaag weer een nieuwe wifi antenne gemaakt (toch nog zat koper over) maar tot 2 keer toe per ongeluk het coaxkabeltje gesloopt :'( Die is zo dun dat ie heel erg gemakkelijk breekt. Uiteindelijk hield ik nog een heel kort stukje over waar het mee gelukt is, maar het is nog steeds niet helemaal naar wens.
Dus heb vandaag toch maar bij DX voor €1,30 een andere antenne besteld (PSP 1000 replacement antenna) waar een soortgelijk U.fl kabeltje aan zit. Mocht die antenne niet beter zijn dan heb ik iig weer een kabeltje van een paar centimeter :)

http://dx.com/p/repair-pa...module-for-psp-1000-37788

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 07-01-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb de iFive X2 ook besteld bij geekbuying! Jammer dat paypal er 4 tot 6 dagen over moet doen om geld over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

PayPal gaat gewoon instant hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de 1 of andere manier heeft die bij mij een uitgestelde bankbetaling gedaan. Op paypal staat het volgende:

Via een uitgestelde bankbetaling kunt u geld van uw bankrekening naar de PayPal-rekening van een andere gebruiker overmaken. Een uitgestelde bankbetaling verschilt van een directe overboeking omdat dit geen directe betaling is.

Zodra u de uitgestelde bankbetaling initieert, wordt het bedrag van uw bankrekening afgeschreven. De ontvanger ontvangt het geld na 4 tot 6 werkdagen.

De verwachte verwerkingsdatum vindt u naast de status van de betaling op de pagina Transactiegegevens.

Kan ik dit nog terugdraaien ofzo dat het gelijk betaald wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

BastienVH schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:25:
@V3g3ta: heb jij hem al besteld/binnen?
Nee, maar ik heb vernomen dat er zeer binnenkort een zwarte versie bij komt, dat heb ik liever dan een witte. Dus ik wacht nog even en dan kan ik ook gelijk de reviews bekijken. Qua hardware lijkt het oké, maar de build quality wil ik even afwachten.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:13:
Op de 1 of andere manier heeft die bij mij een uitgestelde bankbetaling gedaan. Op paypal staat het volgende:

Kan ik dit nog terugdraaien ofzo dat het gelijk betaald wordt?
Is dit de eerste keer dat je PayPal gebruikt? Ik heb deze discussie al eens voorbij zien komen in een ander topic, normaliter is je bankrekening (of creditcard) aan je PayPal gekoppeld en schiet PayPal het geld voor. Maar blijkbaar werkt het niet meer altijd zo. Ik vermoed dat dat bij nieuwe accounts zo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
FlowDesign schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Is dit de eerste keer dat je PayPal gebruikt? Ik heb deze discussie al eens voorbij zien komen in een ander topic, normaliter is je bankrekening (of creditcard) aan je PayPal gekoppeld en schiet PayPal het geld voor. Maar blijkbaar werkt het niet meer altijd zo. Ik vermoed dat dat bij nieuwe accounts zo gaat.
Of na een x-aantal transacties, waarmee geverifieerd is dat je betrouwbaar bent.
Bij mij wordt de rekening ook direct betaald (bevestigings-mail van de betaling verzonden door de verkoper), en een paar dagen later afgeschreven van de gekoppelde bankrekening.

Ik heb het WiFi bereik van mijn iFive X2 weten te verbeteren door de router stiekem wat te verplaatsen zodat het signaal minder geblokkeerd wordt door een luidspreker. Kijken hoe lang het duurt voordat vriendin-lief dit ontdekt en het signaal weer minder wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Ja is de 1ste keer dat ik paypal gebruik. En ben er inderdaad achter gekomen dat je inderdaad eerst een aantal transacties moet doen. Daarna wordt het wel gewoon gelijk betaald. Dus ik heb maar gewoon geduld haha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

FlowDesign schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 02:04:
[...]

Me too, want ART is echt vele malen sneller dan Dalvik :Y

Heb trouwens vandaag weer een nieuwe wifi antenne gemaakt (toch nog zat koper over) maar tot 2 keer toe per ongeluk het coaxkabeltje gesloopt :'( Die is zo dun dat ie heel erg gemakkelijk breekt. Uiteindelijk hield ik nog een heel kort stukje over waar het mee gelukt is, maar het is nog steeds niet helemaal naar wens.
Dus heb vandaag toch maar bij DX voor €1,30 een andere antenne besteld (PSP 1000 replacement antenna) waar een soortgelijk U.fl kabeltje aan zit. Mocht die antenne niet beter zijn dan heb ik iig weer een kabeltje van een paar centimeter :)
Hmm dat ART ga ik ook eens testen. Android 4.4 is sowieso al een heel stuk sneller op tablets met iets trager flash geheugen, dat verschil is goed te merken. Het voelde al een heel stuk snappier.
Standaard wordt nog Dalvik gebruikt. Ik ga nu ook eens ART testen, want voor je post had ik daar nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Harrie schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:50:
[...]

Hmm dat ART ga ik ook eens testen. Android 4.4 is sowieso al een heel stuk sneller op tablets met iets trager flash geheugen, dat verschil is goed te merken. Het voelde al een heel stuk snappier.
Standaard wordt nog Dalvik gebruikt. Ik ga nu ook eens ART testen, want voor je post had ik daar nog nooit van gehoord.
Het kan voorkomen dat sommige apps er nog niet mee overweg kunnen, maar de meeste wel.
Het is zeker het proberen waard :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hoe zet je dat aan dan? Of moet je ROM-maker dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Compizfox schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:08:
Hoe zet je dat aan dan? Of moet je ROM-maker dat doen?
Onder Developer options.

Maar dan moet het in de ROM wel beschikbaar gemaakt zijn.
Tot nu toe hebben de Nexus 5 en Nexus 4 en de nieuwe generatie van de Nexus 7 het default vanuit Google zelf. De oude Nexus 7 alleen met een custom ROM.

Hopelijk zal iemand het ook in de iFive ROM's beschikbaar maken :)
Een CM11 ROM op basis van Android 4.4 o.i.d. zou heel mooi zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 01:06
V3g3ta schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:41:
[...]

Nee, maar ik heb vernomen dat er zeer binnenkort een zwarte versie bij komt, dat heb ik liever dan een witte. Dus ik wacht nog even en dan kan ik ook gelijk de reviews bekijken. Qua hardware lijkt het oké, maar de build quality wil ik even afwachten.
Ik kon de reviews niet meer afwachten en moest er eentje bestellen :). De 32GB versie (wit dus) bij geekbuying.

Wanneer die binnen is zal ik het hier aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heeft FNF ergens ook een support/news-site oid? Nu ze ook een KitKat-ROM hebben uitgebracht voor de iFive Mini3 ben ik wel benieuwd of die ook op de agenda staat voor de iFive X2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Compizfox schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:47:
Heeft FNF ergens ook een support/news-site oid? Nu ze ook een KitKat-ROM hebben uitgebracht voor de iFive Mini3 ben ik wel benieuwd of die ook op de agenda staat voor de iFive X2.
Ja, dat is www.5fans.com.cn Deze is helaas wel enkel in het Chinees. In het doosje van mijn tablet zat ook een kaartje waar deze url ook op stond.

Als ik deze pagina bekijk, lijkt het dat ze een uur geleden ook 4.4 voor de 2S HD hebben geplaatst? Maar mijn Chinees is niet zo goed, ben niet zeker of dit een officiele build is.

[ Voor 72% gewijzigd door Harrie op 08-01-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Thanks, via Google kon ik deze site niet vinden. Rare domeinnaam ook. Met Google Translate is er nog wel wat van te lezen, maar ik kan geen plannen of upcoming firmware vinden. Wel een release-aankondiging voor KitKat voor de Mini3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Gusev schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:04:
[...]

Ik kon de reviews niet meer afwachten en moest er eentje bestellen :). De 32GB versie (wit dus) bij geekbuying.

Wanneer die binnen is zal ik het hier aangeven.
De 32GB is wel in stock en de 16GB is presell? Lijkt me dat de 32GB ook presell zal zijn dan toch?
http://www.geekbuying.com/Search/?keyword=V975m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:20:
[...]

De 32GB is wel in stock en de 16GB is presell? Lijkt me dat de 32GB ook presell zal zijn dan toch?
http://www.geekbuying.com/Search/?keyword=V975m
Nee de 32GB is echt in stock. Ik heb het gevraagd aan gb en daarnaast op de officiele onda website staat:

http://www.onda-tablet.co...m-tablet-shipping-notice/
Onda V975M Tablet support shipping out immediately!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhemme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-02 12:02
Ik heb besloten me ook aan een chinatablet te wagen en zoals hier in het topic geadviseerd voor een tablet met een grote community te kiezen. Mijn keus is gevallen op de iFive X2.

Mijn vraag is hoe de ervaringen zijn met geekbuying.com?

http://www.geekbuying.com...n-2GB-16GB-BT-316352.html

Wat betreft shipping biedt geekbuying 2 opties aan:
Registered Airmail (15-30 Business Days, With tracking number)USD 0.00
DHL (3-5 Business Days)USD 4.87
Relatief spotgoedkope DHL verzending dus. Echter staat er bij:
1) As Xmas is around the corner again, airmail may encounter a traffic jam, so we recommend you to choose express shipping(DHL/EMS). Its fee has been tremendously reduced, you only need to pay a little more money to select DHL/EMS. Also please be aware of that DHL/EMS may result in custom tax which GeekBuying is not responsible for.(view details)
Is het ook jullie ervaring dat je bij DHL verzending grotere kans hebt op invoerrechten? Ik heb hier ervaringen van een paar gebruikers gelezen die inderdaad forse toeslagen moesten betalen bij DHL verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Gusev schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:00:
[...]

Nee de 32GB is echt in stock. Ik heb het gevraagd aan gb en daarnaast op de officiele onda website staat:

http://www.onda-tablet.co...m-tablet-shipping-notice/

[...]
Oke top! Ik ben benieuwd naar de eerste reviews. Ik dacht eigenlijk voor de X2 te gaan, maar deze V975M is misschien toch een betere keuze. Voornamelijk omdat ik veel hoor over het trage geheugen van de X2 (ik hoop dat de Onda dat dan niet heeft)
En omdat de Onda toch een stuk betere GPU heeft
Quad Mali 400 vs Octa Mali 450
http://www.arm.com/files/...Mali-450_Introduction.pdf
En de CPU zou sneller moeten zijn.
Ik hoop ook dat het geheugen ook sneller is.

En verder 8.9" vs 9.7" (Hoe groter, hoe beter. En hogere resolutie, als is dat geen must voor mij. Ik neem aan dat dit door de betere gpu geen minpunt is t.o.v. de X2)

En het prijsverschil tussen de twee 2GB/16GB modellen is
Onda V975M: USD 216.39
iFive X2: USD 179.99
-----------------------------------
USD 36.40 ---> zo'n 27 euro

(en vs. de 2GB/32GB is USD 49.80 --> zo'n 37 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:41:
[...]

Oke top! Ik ben benieuwd naar de eerste reviews. Ik dacht eigenlijk voor de X2 te gaan, maar deze V975M is misschien toch een betere keuze. Voornamelijk omdat ik veel hoor over het trage geheugen van de X2 (ik hoop dat de Onda dat dan niet heeft)
En omdat de Onda toch een stuk betere GPU heeft
Quad Mali 400 vs Octa Mali 450
http://www.arm.com/files/...Mali-450_Introduction.pdf
En de CPU zou sneller moeten zijn.
Ik hoop ook dat het geheugen ook sneller is.

En verder 8.9" vs 9.7" (Hoe groter, hoe beter. En hogere resolutie, als is dat geen must voor mij. Ik neem aan dat dit door de betere gpu geen minpunt is t.o.v. de X2)

En het prijsverschil tussen de twee 2GB/16GB modellen is
Onda V975M: USD 216.39
iFive X2: USD 179.99
-----------------------------------
USD 36.40 ---> zo'n 27 euro

(en vs. de 2GB/32GB is USD 49.80 --> zo'n 37 euro)
Bij mij speelde formaat wel een rol. Voor thuis vind ik een 9,7" echt fijner dan een kleinere tablet (persoonlijk). Daarnaast is een snelle GPU voor mij ook een belangrijke, want hou er wel van om een spelletje te spelen op de tablet. Voor de rest komen er een boel foto's op en de gangbare apps en internetwerk.

Ik denk dat dit een leuke tablet wordt. Hoop dat ik 'm binnen 2 weken binnen heb :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 22:12
Rhemme schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:59:
Mijn vraag is hoe de ervaringen zijn met geekbuying.com?

http://www.geekbuying.com...n-2GB-16GB-BT-316352.html

Wat betreft shipping biedt geekbuying 2 opties aan:

[...]

Relatief spotgoedkope DHL verzending dus. Echter staat er bij:

[...]
Over Geekbuying kan ik alleen maar positief zijn. Mijn Cubot telefoon kreeg kuren en ze hebben mij hier goed meegeholpen. Kosteloos nieuwe accu opgestuurd e.d. Uiteindelijk na 1/2 jaar telefoon ingenomen en kon ik een ander bestellen. Heb een iets duurdere genomen en alleen het prijsverschil betaald.

Wat betreft DHL zal dat wel een klein foutje zijn.

Tablet heeft ook mijn belangstelling, wel benieuwd naar WIFI ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Rhemme schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:59:
I
Is het ook jullie ervaring dat je bij DHL verzending grotere kans hebt op invoerrechten? Ik heb hier ervaringen van een paar gebruikers gelezen die inderdaad forse toeslagen moesten betalen bij DHL verzending.
Hier is bijna elke zending van Dhl nog met de extra kosten belast. Alleen als er duidelijk onder de 22 euro in zit niet. En ze maken de pakketten soms ook open om te controleren. Wordt daarna wel weer netjes dichtgeplakt met Dhl plakband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb gisteren een nieuwe iFive 2 Ampere lader ontvangen, deze is kleiner dan die ik eerst bij de tablet ontvangen had en heeft een leuk kleurtje :+

Merken jullie tijdens het opladen ook dat het scherm dan een beetje flikkert? En tijdens het laden met een 2 Ampere lader wordt het rondom de mini usb poort een beetje warmer, met een 1 Ampere lader niet.

Ik heb tot nu toe alleen maar in Duitsland laten bezorgen met DHL en als er een waarde van tot 20 USD op stond nog nooit bij hoeven te betalen. Eén keer via singpost en PostNL met lage waarde in Nederland laten bezorgen en toen moest ik een factuur opsturen naar PostNL.

[ Voor 27% gewijzigd door FlowDesign op 09-01-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Android 4.4.2 voor de X2 is vandaag officieel uitgebracht door iFive!!! *O*

Check hier voor de originele ROM en er is ook al eentje van Kasty uit op basis van deze! :o *O*

http://www.android-hilfe....-official-customs-21.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

FlowDesign schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:10:
Android 4.4.2 voor de X2 is vandaag officieel uitgebracht door iFive!!! *O*

Check hier voor de originele ROM en er is ook al eentje van Kasty uit op basis van deze! :o *O*

http://www.android-hilfe....-official-customs-21.html
Goed bezig daar bij iFive!! Daar kan menig A-merk nog wat van leren.
Wat is het handigst om te doen als je alle apps en data wilt backuppen voordat je een nieuwe rom erop zet? Titanium backup en dan wegschrijven naar een externe SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

*O* *O* d:)b _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hoe installeer je zo'n Kasty-ROM? Ik draai nu CM10.1 dus heb CWM erop staan. Ik kan nu niet meer in flash mode komen omdat ie dan naar CWM gaat...

[ Voor 31% gewijzigd door Compizfox op 09-01-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Dit is het Kasty Rom topic voor deze nieuwe 4.4.2 rom: http://www.arctablet.com/...based-on-v2-0-0-20140108/

Ik wacht nog heel eventjes tot de eerste issues eruit zijn ;)
De eerste performance resultaten zijn wel goed, ik lees Antutu scores boven de 20.000 punten!

Ik ben wel benieuwd naar:
- Miracast wel/niet?
- Wifi performance verbeterd?
- Is ART aan te zetten? (http://source.android.com/devices/tech/dalvik/art.html)

[ Voor 33% gewijzigd door hars73 op 09-01-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

hars73 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:09:
Dit is het Kasty Rom topic voor deze nieuwe 4.4.2 rom: http://www.arctablet.com/...based-on-v2-0-0-20140108/

Ik wacht nog heel eventjes tot de eerste issues eruit zijn ;)
De eerste performance resultaten zijn wel goed, ik lees Antutu scores boven de 20.000 punten!

Ik ben wel benieuwd naar:
- Miracast wel/niet?
- Wifi performance verbeterd?
- Is ART aan te zetten? (http://source.android.com/devices/tech/dalvik/art.html)
NICE! Dinsdag ontvang ik de mijne dus ik ben al zeer content! Hoop wel dat ze stock launcher er in zetten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

LoCuTuS2000 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:28:
[...]

NICE! Dinsdag ontvang ik de mijne dus ik ben al zeer content! Hoop wel dat ze stock launcher er in zetten nog.
Ja op zich wel, maar ik vind Nova Launcher nog vele malen fijner dan de stock launcher, dus dat kun je altijd doen, ook al zit de originele iFive launcher er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 10:10
Omdat het nogal een lang en groot topic, wat is een beetje een mooie kleine tablet met 3G ondersteuning ?

Hint is genoeg :)

[ Voor 9% gewijzigd door tspawn op 09-01-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
hars73 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:20:
[...]

Goed bezig daar bij iFive!! Daar kan menig A-merk nog wat van leren.
Wat is het handigst om te doen als je alle apps en data wilt backuppen voordat je een nieuwe rom erop zet? Titanium backup en dan wegschrijven naar een externe SD?
Is met name dankzij Rockchip ook die relatief snel de 4.4 kernel en drivers uitgebracht hebben.
Was Mediatek maar zo snel :/

Je kunt ook eerst een full nandroid backup maken met CWM naar je external SD-card.
Vervolgens nieuwe ROM flashen met de Flash tool (deze overschrijft alles behalve external SD)
Dan weer booten in CWM en alleen /data terugzetten via advanced restore.
(Kan zijn dat je hier en daar eerst even handmatig een /mount moet doen van je external SD).

Maar als je van 4.2 naar 4.4 gaat en ook ART aanzet, dan denk ik dat het het beste is om de apps simpelweg vanuit de Play Store opnieuw te installeren.
Compizfox schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:00:
Hoe installeer je zo'n Kasty-ROM? Ik draai nu CM10.1 dus heb CWM erop staan. Ik kan nu niet meer in flash mode komen omdat ie dan naar CWM gaat...
Je kunt altijd in flash-mode komen ookal heb je CWM geïnstalleerd:
Power off, steek mini-usb in je tablet (nog niet in je PC), houdt Volume + ingedrukt, steek USB in je PC.

Als het goed is blijft het scherm nu zwart en herkent de Flash tool je tablet.

[ Voor 19% gewijzigd door FlowDesign op 10-01-2014 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

FlowDesign schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:48:
Je kunt altijd in flash-mode komen ookal heb je CWM geïnstalleerd:
Power off, steek mini-usb in je tablet (nog niet in je PC), houdt Volume + ingedrukt, steek USB in je PC.

Als het goed is blijft het scherm nu zwart en herkent de Flash tool je tablet.
't is al gelukt, het bleek dat de USB-poorten op het frontpanel van mijn PC het niet deden. Raar, heeft altijd gewerkt...

ART is werkend trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zo. Met de 4.4.2 Kasty ROM haal ik 20267 punten in AnTuTu, tegenover 14879 punten met CM10.1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

hars73 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:34:
[...]

Ja op zich wel, maar ik vind Nova Launcher nog vele malen fijner dan de stock launcher, dus dat kun je altijd doen, ook al zit de originele iFive launcher er nog in.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2529594

Vond net ook dit topic, een losse APK van de Google Experience Launcher van de Nexus 5. Wat kan wachten soms lang duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb developer AnonFBI zojuist even een private message gestuurd via XDA met de vraag of hij op korte termijn tijd heeft om een CM11 ROM te maken voor de X2 :)

Ik heb namelijk geen flauw idee hoe zoiets zou moeten en er eigenlijk ook geen tijd voor om het uit te gaan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
FlowDesign schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:00:
[...]

Deze dus:
http://www.onda-tablet.co...na-screen-32gb-white.html

Ziet er op papier allemaal heel erg goed uit, maar ik zou eerst even de kat uit de boom kijken tot wat mensen een echte hands-on review hebben geschreven. Vaak is de firmware ook nog niet zo best bij de eerste release. Maar zeker iets om in de gaten te houden :Y
De Onda V975M zou zo maar eens een van de 'grote' Chineze tablets kunnen worden, samen met de Pipo's en de iFive's.

Omdat de tablet pas 'net' uit is (in december 2013 aangekondigd maar pas later leverbaar) zijn er nog geen grote reviews, maar de prestaties zijn in ieder geval subliem volgens deze review: http://blog.geekbuying.co...xing-review/#.Us_Pa555PNs

Grote vragen zijn natuurlijk
- Accuprestaties (Hoe kunnen die slecht zijn met 8500mAh... Er wordt hier vaak vergeleken met de accuduur van iPads, maar dat vind ik niet helemaal eerlijk; een compleet ander OS en prijsklasse. Als je kijkt naar de gerenommeerde merken; Galaxy Tab 3 10", Sony Xperia Z, Asus Memopad en Transformers halen ze allemaal 5.5 á 6.5 screen time met browsen, deze apparaten zijn echter wel tot 100-200 euro duurder dan de Chineze tablets, doch goedkoper dan de nieuwste iPads. Goeie China tabs blijken in reviews vergelijkbaar te scoren, zo'n 6-7 uur)
- Wifi ontvangstkwaliteit
- Evt. driver/ROM problemen, wel Android 4.3

De featureset is in ieder geval prima; gewoon USB charging, HDMI-out en microSD slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Wazowsky
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-08 15:48
Beste Kenners,

Ik kreeg vandaag mijn Allfine 9 More binnen en ik moet zeggen dat hij er goed uitzag. Ik had hem uitgezocht op prijs maar vooral voor de GPS en het grote scherm. De tablet werkt als een speer maar helaas leeft hij ook een eigen leven. :?
Hij begint spontaan apps te openen, zelf te typen etc. Ik denk dat er dus een probleem is met het touch screen. Ik heb de gevoeligheid al laag gezet maar dit lost niks op.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Mike Wazowsky schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:13:
Beste Kenners,

Ik kreeg vandaag mijn Allfine 9 More binnen en ik moet zeggen dat hij er goed uitzag. Ik had hem uitgezocht op prijs maar vooral voor de GPS en het grote scherm. De tablet werkt als een speer maar helaas leeft hij ook een eigen leven. :?
Hij begint spontaan apps te openen, zelf te typen etc. Ik denk dat er dus een probleem is met het touch screen. Ik heb de gevoeligheid al laag gezet maar dit lost niks op.

Iemand enig idee?
Viezigheid/plak op het scherm? Zit er een slechte screenprotector op?
Neem anders ff contact op met de leverancier: misschien heeft die dit eerder meegemaakt.
Pagina: 1 ... 81 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.