Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 16:01
Nou hij is gisteren afgeleverd (iFive X2) en m'n vader hoefde niks af te rekenen aan de pakketbezorger, mazzel dus! :9

De eerste indruk is erg positief! Even wat punten die in de korte tijd dat ik er mee gespeeld heb opvielen:

- het scherm, wauw! Erg scherp en mooie kleuren.
- de tablet is, met de standaard ROM, al erg snel te noemen. Dit weekend ga ik wel de laatste Kasty ROM erop zetten, want die Chinese apps ben ik nu al zat. Ook mis ik wat functionaliteiten, dus ik zet er ook gelijk Nova launcher op.
- stereospeakers werken prima, een stuk beter dan naar achter gerichte exemplaren. Wel is het geluid wat aan de zachte kant. Ik las iets over Viper4Android, misschien dat ik dat nog even ga proberen.
- de bouwkwaliteit valt mij 100% mee, dat had ik niet zo verwacht. Hij ligt goed in je handen en voelt degelijk aan.

Zijn er ook minpunten? Nou dat valt reuze mee! Het scherm lijkt wat gegolfd te zijn als je goed voelt, hij is niet helemaal perfect glad. Meer mensen die dit ervaren?

En verder? Nope, voor dit geld haal je gewoon een super mooie tablet in huis. Het glimmende witte plastic moet je smaak zijn, maar ik vind het er prima uit zien. Uiteraard moet ik nog zien hoe het ding zich houdt op de lange termijn, maar dit is zeker niet de laatste keer dat een ‘Chineesje’ haal! :)

Wi-Fi heb ik nog niet echt kunnen testen, maar op een meter of 5 van de router met een muur ertussen kon ik prima een HD film op Youtube bekijken.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

JunkO schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:57:
- stereospeakers werken prima, een stuk beter dan naar achter gerichte exemplaren. Wel is het geluid wat aan de zachte kant. Ik las iets over Viper4Android, misschien dat ik dat nog even ga proberen.
- de bouwkwaliteit valt mij 100% mee, dat had ik niet zo verwacht. Hij ligt goed in je handen en voelt degelijk aan.

Zijn er ook minpunten? Nou dat valt reuze mee! Het scherm lijkt wat gegolfd te zijn als je goed voelt, hij is niet helemaal perfect glad. Meer mensen die dit ervaren?
Viper4Android werkt inderdaad supergoed. Hiermee kun je het volume flink opschroeven, de speakertjes kunnen het prima aan. Hier is wel te vinden hoe je dat moet doen: https://www.miniand.com/wiki/iFive+X2

En het scherm voelt inderdaad niet heel glad. Op zich geen probleem, alleen bij pinch-to-zoom blijft je vinger soms een beetje 'hangen' ofzo. Maar heb dit ook op een Samsung Tab 2 en Asus HD7 wel gevoeld hoor. Went wel.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:24
hars73 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:07:
[...]

Viper4Android werkt inderdaad supergoed. Hiermee kun je het volume flink opschroeven, de speakertjes kunnen het prima aan. Hier is wel te vinden hoe je dat moet doen: https://www.miniand.com/wiki/iFive+X2
Ik zou aan die stappen nog eentje toe willen voegen:

Master Gate (Limiter) > Output Gain op +6.0 dB zetten :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Verwijderd

Mijn ma wil graag een goede tablet, en ik dacht 'waarom doen we dit niet in China?' Nu heeft ze al een tijd een Tomtec 10 ultimate, das echt bagger en ben dus op zoek naar een tablet die beter is dan eerder genoemde.

Belangrijke punten:

- Snel
- Android 4.2.2 of hoger
- Goede accuduur [> 5]
- Goed scherm, 8" tot 10"
- Max €130

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:18:
Mijn ma wil graag een goede tablet, en ik dacht 'waarom doen we dit niet in China?' Nu heeft ze al een tijd een Tomtec 10 ultimate, das echt bagger en ben dus op zoek naar een tablet die beter is dan eerder genoemde.

Belangrijke punten:

- Snel
- Android 4.2.2 of hoger
- Goede accuduur [> 5]
- Goed scherm
- Max €130
Schermgrootte? Weer 10 inch? Of kan kleiner ook?

Verwijderd

hars73 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:19:
[...]

Schermgrootte? Weer 10 inch? Of kan kleiner ook?
8 tot 10"

• hars73

hars73

Is de iFive Mini3 dan misschien een optie? Zit nog net in die prijsklasse en is 7.9" (als de iPad mini)
https://www.topnotchtablets.com/fnf-ifive-mini3-review-intro

Verwijderd

hars73 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:22:
[...]

Is de iFive Mini3 dan misschien een optie? Zit nog net in die prijsklasse en is 7.9" (als de iPad mini)
https://www.topnotchtablets.com/fnf-ifive-mini3-review-intro
Ziet er uit als een nette tablet, en zit inderdaad maar net in de prijsklasse. Maar hoe verhoudt de RK3188 het tegen Mediatek?

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 14:27

JeromeB

woei

Inmiddels is mijn iFive Mini3 ook gearriveerd. Een geweldige tablet. Het schermformaat is ideaal voor het lezen van boeken en studie-materiaal. De helderheid van het scherm is zeer goed en alle apps draaien vlot. Daarnaast werkt de WiFi uitstekend. Het enige echte minpuntje is het geluid. Zowel het geluid dat uit de speakers komt als het geluid uit de output-jack klinkt flets. Overigens zou ik de tablet niet aanschaffen als je vooral TV en films wil kijken. Het schermformaat is niet ideaal voor video en er zit geen HDMI-poort op.

PC load letter? What the fuck does that mean?

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:48:
[...]
Ziet er uit als een nette tablet, en zit inderdaad maar net in de prijsklasse. Maar hoe verhoudt de RK3188 het tegen Mediatek?
Weet niet welke Mediatek je bedoelt, maar de RK3188 biedt op dit moment denk ik toch het meeste waar voor z'n geld.
http://minipute.com/2013/...88-vs-mediatek-mt6589/708

En hou je er wel rekening mee dat er nog inklaringskosten en btw bij het bedrag op (kunnen) komen?
En ik zou hem dan liever bij Banggood kopen, dan bij DX.
http://www.banggood.com/F...d-4_2-Tablet-p-85060.html

Bij Merimobiles is ie nog iets goedkoper:
http://www.merimobiles.co...6gb-tablet_p/meri7852.htm

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 19-12-2013 13:58 ]

Verwijderd

hars73 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:56:
[...]

Weet niet welke Mediatek je bedoelt, maar de RK3188 biedt op dit moment denk ik toch het meeste waar voor z'n geld.
http://minipute.com/2013/...88-vs-mediatek-mt6589/708

En hou je er wel rekening mee dat er nog inklaringskosten en btw bij het bedrag op (kunnen) komen?
En ik zou hem dan liever bij Banggood kopen, dan bij DX.
http://www.banggood.com/F...d-4_2-Tablet-p-85060.html
Ik bedoel de processor van de Tomtec, wat ik erover kan vinden is het een Cortex A8 [waarschijnlijk geen Mediatek? Sorry voor dat foutje dan]. En met de inklaringskosten ben ik bekent, heb al meerdere malen uit China bestelt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2013 14:00 ]

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:33
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:00:
[...]

Ik bedoel de processor van de Tomtec, wat ik erover kan vinden is het een Cortex A8 [waarschijnlijk geen Mediatek? Sorry voor dat foutje dan]. En met de inklaringskosten ben ik bekent, heb al meerdere malen uit China bestelt. :)
Dat zal waarschijnlijk een Allwinner A10 processor zijn geweest (die zat 12-18 maanden terug werkelijk overal in. Niet te vergelijken met de gebruikservaring van de rk3188 is mijn ervaring.

• FlowDesign
guapper schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:12:
[...]

Dat zal waarschijnlijk een Allwinner A10 processor zijn geweest (die zat 12-18 maanden terug werkelijk overal in. Niet te vergelijken met de gebruikservaring van de rk3188 is mijn ervaring.
Zelfs de nieuwste Allwinner A31 is voor zover ik weet nog geen match voor de RK3188 :)
De RK3188 is snel zat voor ons dus ook heus wel voor Yssworks moeder ;)

• FlowDesign
JeromeB schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:55:
Inmiddels is mijn iFive Mini3 ook gearriveerd. Een geweldige tablet. Het schermformaat is ideaal voor het lezen van boeken en studie-materiaal. De helderheid van het scherm is zeer goed en alle apps draaien vlot. Daarnaast werkt de WiFi uitstekend. Het enige echte minpuntje is het geluid. Zowel het geluid dat uit de speakers komt als het geluid uit de output-jack klinkt flets. Overigens zou ik de tablet niet aanschaffen als je vooral TV en films wil kijken. Het schermformaat is niet ideaal voor video en er zit geen HDMI-poort op.
Volgens mij is de wifi in de Mini3 beter dan in de X2, had ik ook al in een andere review gelezen.

• hars73

hars73

FlowDesign schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:26:
[...]

Volgens mij is de wifi in de Mini3 beter dan in de X2, had ik ook al in een andere review gelezen.
Ik zal de app Speedtest.net (Google Play: Speedtest.net) nog eens proberen vanavond. Zowel op m'n X2, als Archos, als Xperia mini pro. Daarmee zou je wifi throughput moeten kunnen testen volgens mij.

Verwijderd

FlowDesign schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:25:
[...]

Zelfs de nieuwste Allwinner A31 is voor zover ik weet nog geen match voor de RK3188 :)
De RK3188 is snel zat voor ons dus ook heus wel voor Yssworks moeder ;)
Haha, dank je! Ze zal erg blij zijn met de upgrade, en ik ook, want ga hem zeker uittesten. :p.

Is dit de enige, of zijn er nog maar aan te raden in deze prijsklasse? Keuze is altijd leuk, natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2013 14:42 ]

• guapper
FlowDesign schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:26:
[...]

In de reviews van audiology blog en van topnotchtablets word de WiFi in de X2 geroemd vanwege zijn opvallend goede prestaties.

Wishfull thinking mijnerzijds, misschien niet goed gelezen

[ Voor 18% gewijzigd door guapper op 19-12-2013 14:40 ]

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:24
Ik heb volgend verlanglijstje en heb de indruk dat mijn keuze hiermee toch niet al te groot is, zoniet onbestaande, tenminste als je een goedkope tablet (<250 euro) wil:
  • retina scherm van 9.7 of 10.1" (keuze genoeg);
  • 3G (al wat minder keuze);
  • (zeer) goede wifi (ook niet altijd evident);
  • oplaadbaar via standaard mini/micro-usb-kabel (Rockchips vallen dus af!).
Cube Talk 9? Net iets te klein, voor wat ik wil, vrees ik, anders een interessant toestel.
Pipo? Rockchip, zoals de meeste.
AllWinner- en MTK-tablets: vaak geen retina-scherm.
Qualcomm/exynos-tablets: schaars voor die prijs en dit verlanglijstje.

Ik heb al diverse webshops afgeschuimd en niet meteen iets gevonden.
Ik vrees dat ik mijn eis voor usb laden ga moeten laten vallen in dit lijstje?

It's just technology, not religion

• FlowDesign
chaola schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:47:
• oplaadbaar via standaard mini/micro-usb-kabel (Rockchips vallen dus af!).
Huh? Wat is er speciaal aan de Rockchips dan?
Ik merk wel dat niet elke lader het ding laadt, vroeg me al af waarom.

• chaola
Bij mijn weten, kun je Rockchips niet opladen via usb, toch zeker niet de RK3066 en ik dacht ook de meer recente quadcore? Mocht iemand bewijs kunnen leveren van het tegendeel: heel graag, dat zou het allemaal een pak eenvoudiger maken.
Sommige bronnen op internet geven de Ramos W30HD (Exynos) ook 3G, al heb ik daar mijn twijfels bij.

• guapper
chaola schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:32:
Bij mijn weten, kun je Rockchips niet opladen via usb, toch zeker niet de RK3066 en ik dacht ook de meer recente quadcore? Mocht iemand bewijs kunnen leveren van het tegendeel: heel graag, dat zou het allemaal een pak eenvoudiger maken.
Sommige bronnen op internet geven de Ramos W30HD (Exynos) ook 3G, al heb ik daar mijn twijfels bij.
Bij onze iFive X2 heb je geen andere optie dan opladen via de mico-usb aansluiting.
FlowDesign schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:00:
[...]

Huh? Wat is er speciaal aan de Rockchips dan?
Ik merk wel dat niet elke lader het ding laadt, vroeg me al af waarom.
Flow mag zelf uitleggen of hij dit serieus of sarcastisch bedoelt. Want Eindhovenaar, dus.. :P

• chaola
guapper schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:37:
[...]

Bij onze iFive X2 heb je geen andere optie dan opladen via de mico-usb aansluiting.
Dan hebben ze hun leven gebeterd bij Rockchip: mijn RK3066 doet het niet en ik heb geen weet van andere tablets met die soc die het wel kunnen.
Maar des te beter dat het nu opgelost is, dan ben ik nu weg naar het Pipo-forum 8)

EDIT:hmmm, op slatedroid lees ik toch weer dat het noppes is met die 3188 en USB charging. Anders dan maar zo'n usb to 5V kabel en overal meenemen: http://www.ebay.com/itm/251263712597

[ Voor 17% gewijzigd door chaola op 19-12-2013 15:57 ]

• hars73

hars73

chaola schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:48:
[...]

Dan hebben ze hun leven gebeterd bij Rockchip: mijn RK3066 doet het niet en ik heb geen weet van andere tablets met die soc die het wel kunnen.
Maar des te beter dat het nu opgelost is, dan ben ik nu weg naar het Pipo-forum 8)
De eerste de beste iFive MX met 3066 laadt gewoon op via micro usb
http://www.merimobiles.co...ints-touch_p/meri7134.htm

En die tv-sticks kunnen het ook gewoon via micro usb:
http://www.laptopmag.com/...droid-mini-pc-rk3066.aspx

Tis een keus van de fabrikanten zelf. Pipo heeft idd altijd een aparte charger ingang.

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 19-12-2013 15:57 ]

• hars73

hars73

hars73 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:30:
[...]

Ik zal de app Speedtest.net (Google Play: Speedtest.net) nog eens proberen vanavond. Zowel op m'n X2, als Archos, als Xperia mini pro. Daarmee zou je wifi throughput moeten kunnen testen volgens mij.
Even wat eenvoudige testjes gedaan met m'n X2 en Speedtest.net. Het lijkt erop dat er een groot verschil zit of je de tablet plat op de tafel/aanrechtblad neerlegt, of dat je hem een beetje schuin in de handen hebt. Plat neergelegd op het aanrechtblad, op zo'n meter of 7 om het hoekje van een muurtje heb ik een download snelheid van zo'n 6 tot 7 Mbps, hou ik hem op dezelfde plek in m'n handen, beetje schuin dan kom ik zomaar op 12 tot 14 Mbps. Ben er nog niet helemaal uit waardoor dit nou beinvloed wordt (richting van tablet of contact met de handen bijvoorbeeld)

• guapper
Richting van de antenne waarschijnlijk.

Nu kun je gaan uitvogelen hoe de bank in je woonkamer moet komen te staan. :P

• FlowDesign
guapper schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:37:

Flow mag zelf uitleggen of hij dit serieus of sarcastisch bedoelt. Want Eindhovenaar, dus.. :P

Pipo heeft inderdaad een andere aansluiting, maar de iFives laden gewoon op via micro-USB :Y

Wat ik bedoelde: Pak ik een 1A lader van HTC dan doet ie het niet, maar met m'n 1A lader van ZTE doet ie het wel 8)7 Ook met de originele 2A lader van iFive laadt ie bij mij niet op, maar er is een nieuwe onderweg.
Die lader van iFive deed het eerst wel, maar na een flinke vonk bij het in het stopcontact steken laadde die helemaal niets meer op, ook geen andere smartphones e.d. :X

• FlowDesign
hars73 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:50:
[...]

Even wat eenvoudige testjes gedaan met m'n X2 en Speedtest.net. Het lijkt erop dat er een groot verschil zit of je de tablet plat op de tafel/aanrechtblad neerlegt, of dat je hem een beetje schuin in de handen hebt. Plat neergelegd op het aanrechtblad, op zo'n meter of 7 om het hoekje van een muurtje heb ik een download snelheid van zo'n 6 tot 7 Mbps, hou ik hem op dezelfde plek in m'n handen, beetje schuin dan kom ik zomaar op 12 tot 14 Mbps. Ben er nog niet helemaal uit waardoor dit nou beinvloed wordt (richting van tablet of contact met de handen bijvoorbeeld)
Zie je wel, ik ben niet gek :P
Ik had zelfs bij een ROM dat op exact dezelfde locatie de upload 4 Mbps was en de download slechts 1 tot 2 Mbps 8)7 Maar over het algemeen bij de meeste ROMs wel een hogere download dan upload.
Bij mijn X2 heb ik het beste signaal wanneer ik het scherm richting de router houdt.
Maar verder van de router zoals gezegd wordt het erg traag, tot onder de 1 Mbps.

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 12:55
Gisteren is mijn Asus TF300t gevallen.. Grote barst over het scherm; helft van de touchpad werkt nog maar. Ben op zich erg tevreden over de tablet maar zie er wel tegenop om het te repareren. Zie veel ervaringen waarbij het eea niet meer lekker werkt. Laten doen word me te duur.
Ben dus toch maar aan het orienteren op een nieuwe.
Nu lijkt me de Pipo M9 pro me wel een goede vervanger; bij Retailhaeven zo'n 250 euro. Heb daar eerder dit jaar 2 Pipo S1 pro's aangeschaft en waren keurig geleverd, inclusief hoesjes. Tablets werken super en zijn echt goed en snel, maar iets te klein voor mij. Als ik een Pipo M9 neem zal ik hem dan ook zeker daar weer halen.

Zijn er echter nog andere tablets die jullie kunnen aanraden; rond die prijs (is wel de max, alleenverdiener, 4 opmakers) met 10.1 scherm en vergelijkbare hw?

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-10 13:26

deraco96

Altijd.

FlowDesign schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:58:
Die lader van iFive deed het eerst wel, maar na een flinke vonk bij het in het stopcontact steken laadde die helemaal niets meer op, ook geen andere smartphones e.d. :X
Ik heb hier verder helemaal niks te zoeken, en ik heb ook geen Chinese tablet, maar wel een Chinese smartphone met een dergelijke oplader. Een halfjaartje terug laadde ik dus met de originele oplader op en toen viel de stroom uit. Toen de oplader vervolgens ook nog onder de zwarte troep zat wist ik genoeg: Ik zou een beetje mee oppassen met die goedkope laadblokjes uit China...

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

• JunkO
Ik heb gisteren de tablet (iFive X2) voorzien van de Kasty ROM via deze guide:
https://www.miniand.com/w...the+iFive+X2+Step+by+Step

Klopt het dat er niet eens zo heel veel verschil zit tussen deze rom en de originele? De launcher is iets anders, maar de achtergrond is hetzelfde en ook die irritante Chinese weather app staat nog op het lockscreen. Deze heb ik handmatig moeten verwijderen. Daarnaast heb ik nog wat aanpassin gedaan aan de build.prop om Google Play compatibility te vergroten en heb ik de tablet UI aangepast zodat Google Now werkt. Daarvoor heb ik de guides gebruikt onderaan deze pagina: https://www.miniand.com/wiki/iFive+X2

Ik dacht dat dit allemaal ingebakken zat in de ROM van Kasty, of heb ik dat mis?

Het buildnummer en modelnummer lijken ook hetzelfde te zijn, dus ik twijfel of het wel goed is gegaan. De tablet is overigens wel geroot want ik kan AdAway, Titanium Backup en Greenify gebruiken..

Zou iemand me kunnen zeggen wat hij/zij bij "over de tablet" heeft staan?

De Viper4Android app werkt trouwens top! :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 03:25

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ben heel enthousiast geworden over de FNF iFive X2, ik heb hem lokaal in China besteld voor 899 RMB ongeveer 107 euro en hij wordt voor mij meegenomen in het vliegtuig hierheen. Uitstekende deal dacht ik zo :)

Half januari heb ik hem dan. Ook op Ali Express een cover gekocht voor USD 8.16. Lijkt wel op Apple Smart cover maar dan met plastic achterkant erbij.

• chaola
Voor de geïnteresseerden:
De Archos 97b Platinum is volgens mij een rebrand van de Aoson M30Q. (de oude Archos 97 Platinum was dan weer een rebrand van de Onda972)
Zie ook: nieuws: Archos komt met nieuwe Platinum-tablets
Dacht dat Aoson nog zo slecht niet was en momenteel kun je de Archos in Frankrijk al vinden voor 229 euro, wie weet kan er tijdens de koopjes nog wat van af?

[ Voor 9% gewijzigd door chaola op 20-12-2013 13:05 ]

• BastienVH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-11 10:45
chaola schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:03:
De Archos 97b Platinum is volgens mij een rebrand van de Aoson M30Q. (de oude Archos 97 Platinum was dan weer een rebrand van de Onda972)
Zie ook: nieuws: Archos komt met nieuwe Platinum-tablets
Dacht dat Aoson nog zo slecht niet was en momenteel kun je de Archos in Frankrijk al vinden voor 229 euro, wie weet kan er tijdens de koopjes nog wat van af?
Het toeval wil dat ik net naar de Archos 97 Platinum aan het kijken was.
Bij Fnac hadden ze de 97 Platinum voor 199 euro staan, maar geen 97b model te vinden.
Ik zou toch liever het b-model hebben gezien daarin de Rockchip RK3188 zit tov Allwinner A31.
Daardoor zou (icm het Retina-scherm) de performance wel beter moeten zijn.
Waar zag je de 97b Platinum tegen die prijs?
Ben wel benieuwd.

• chaola
DM gestuurd, gezien de topic rules. Nog in het algemeen meegeven dat er nog een rebrand van deze tablet zou opgedoken zijn onder de naam van QiLive 97R: http://wintech.pt/analise...-analise-table-qilive-97r
Wie weet volgt Kruidvat begin volgend jaar? Hun Cherry M1038 die een rebrand is van de AllFine Fine10 en ook rond de eindejaarsperiode opdook was geen slechte deal voor 159 euro, dus wie weet?

• FlowDesign
Morgen maar eens naar de Conradwinkel in Duitsland (Duitse vriendin) en daar wat sheets koper van 0.1 of 0.2 mm dikte kopen om een nieuwe wifi antenne te maken... als consument dergelijke platen metaal kopen is echt haast onmogelijk zeg. Van Praxis/Gamma naar groothandel naar smederij naar metaalbewerken etc... je komt er gewoon niet aan. Dus vandaar maar ff paar dagen gewacht om het zelf bij Conrad te gaan halen.

Morgen of overmorgen weer fijn föhnen en solderen enzo :+

• hars73

hars73

JunkO schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:43:
Ik heb gisteren de tablet (iFive X2) voorzien van de Kasty ROM via deze guide:
https://www.miniand.com/w...the+iFive+X2+Step+by+Step

Klopt het dat er niet eens zo heel veel verschil zit tussen deze rom en de originele? De launcher is iets anders, maar de achtergrond is hetzelfde en ook die irritante Chinese weather app staat nog op het lockscreen. Deze heb ik handmatig moeten verwijderen. Daarnaast heb ik nog wat aanpassin gedaan aan de build.prop om Google Play compatibility te vergroten en heb ik de tablet UI aangepast zodat Google Now werkt. Daarvoor heb ik de guides gebruikt onderaan deze pagina: https://www.miniand.com/wiki/iFive+X2

Ik dacht dat dit allemaal ingebakken zat in de ROM van Kasty, of heb ik dat mis?

Het buildnummer en modelnummer lijken ook hetzelfde te zijn, dus ik twijfel of het wel goed is gegaan. De tablet is overigens wel geroot want ik kan AdAway, Titanium Backup en Greenify gebruiken..

Zou iemand me kunnen zeggen wat hij/zij bij "over de tablet" heeft staan?

De Viper4Android app werkt trouwens top! :)
Hier staat wat er precies aangepast is en welke kernel er gebruikt is:
http://www.arctablet.com/...based-on-v1-1-8-20130916/

Ik draai die Kasty rom ook en heb inderdaad de chinese weather widget in het lockscreen eruit gesleept. Staat nog wel als app in de app drawer en kan er wel uit, maar staat me niet in de weg.

Heb wel gisteravond de Nova launcher geinstalleerd. De standaard AOSP launcher bood me toch net te weinig mogelijkheden.

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 20-12-2013 15:31 ]

• JunkO
hars73 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:27:
[...]

Hier staat wat er precies aangepast is en welke kernel er gebruikt is:
http://www.arctablet.com/...based-on-v1-1-8-20130916/

Ik draai die Kasty rom ook en heb inderdaad de chinese weather widget in het lockscreen eruit gesleept. Staat nog wel als app in de app drawer en kan er wel uit, maar staat me niet in de weg.

Heb wel gisteravond de Nova launcher geinstalleerd. De standaard AOSP launcher bood me toch net te weinig mogelijkheden.
Ik heb er ook gelijk Nova launcher op gezet, inderdaad veel fijner. Gebruik het ook al een hele tijd op m'n Nexus 4.

De weather app is er zo goed als uit, maar je moet dan wel instellen dat je geen schermbeveiliging meer wilt (althans geen swipe to unlock), dat is wel irritant.

• hars73

hars73

JunkO schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:04:
[...]

Ik heb er ook gelijk Nova launcher op gezet, inderdaad veel fijner. Gebruik het ook al een hele tijd op m'n Nexus 4.

De weather app is er zo goed als uit, maar je moet dan wel instellen dat je geen schermbeveiliging meer wilt (althans geen swipe to unlock), dat is wel irritant.
Je kunt die weather widget in het lockscreen er toch gewoon als een gewone widget uitslepen? Dan staat ie in ieder geval niet meer in je lockscreen. Als je daarna de digitaleklok er weer insleept heb je een standaard lockscreen, ook gewoon met swipe to unlock. Dat die weather app vervolgens nog wel ergens geinstalleerd staat is verder niet zo'n probleem lijkt me. Wel jammer dat je geen invloed hebt op de wallpaper van de lockscreen.

• FlowDesign
Met Titanium Backup kun je elke app verwijderen :)

Google Play: Titanium Backup ★ root

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38

Harrie

NederVlaming

hars73 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:14:
[...]

Nou had een briefje in de bus van PostNL dat ik niet thuis was. Heb de bezorging gewijzigd zodat ik mn X2 morgen op het postkantoor op kan halen. Maar belangrijker, het hokje dat ik voor de zending een contant bedrag verschuldigd ben, staat NIET aangekruist. Ik kon wel eens mazzel hebben. :P
Ik had minder geluk, en heb vandaag de brief gekregen met de vraag naar de waarde. Maar snel regelen, hopelijkheb ik hem dan nog voor nieuwjaar, nu met al die feestdagen er tussen.

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 18:02
Ok, na het debacle met mijn Pipo M9 (moederbord kapot en geen zin om hem op te sturen naar China), ben ik op zoek naar een nieuwe tablet.

Vereisten:
10"
Betere resolutie dan 1280x800
Betere schermkwaliteit
Deftige performance
Rond de prijs van 150€

Aanraders? Al een paar maand niet meer op de hoogte...

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38

Harrie

NederVlaming

Stancke schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:37:
Ok, na het debacle met mijn Pipo M9 (moederbord kapot en geen zin om hem op te sturen naar China), ben ik op zoek naar een nieuwe tablet.

Vereisten:
10"
Betere resolutie dan 1280x800
Betere schermkwaliteit
Deftige performance
Rond de prijs van 150€

Aanraders? Al een paar maand niet meer op de hoogte...
Dan zou ik zeker eens kijken naar de FNF ifive 2S HD. Die is te krijgen rond de 150euro (ex btw en invoer)
Ongeveer 156 euro bij merimobiles bijvoorbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Harrie op 20-12-2013 22:02 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

De iFive X2 is ook rond die prijs te krijgen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:53
De iFive X2 is een geweldige tablet, met een fantastisch full HD scherm. Het enige nadeel is de ontzettend trage opslag. Maar buiten dat, top!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 18:02
Scherm vind ik dan weer iets te klein... Liefst een 9.7 of 10.1...

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Voor de mensen die een tablet hebben besteld bij Banggood: hebben jullie nog inklaringskosten/douanerechten moeten betalen?

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 03:53
chaola schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:03:
Aoson heeft chinese zooi er op staan?

Maar heeft zo'n archos dan alles in onze taal?

• chaola
KLX16 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 03:13:
[...]

Aoson heeft chinese zooi er op staan?

Maar heeft zo'n archos dan alles in onze taal?
Dat lijkt me wel een must, ook gezien taalwetgeving, consumentenbescherming en zo. Ik zie een verkoper in Saturn of Mediamarkt nog niet meteen aan de klanten uitleggen wat al die Chinese tekens daar staan te doen. Maar voorlopig lijkt Archos ook een beetje te blijven steken in aankondigingspolitiek: nog nergens een spoor van te vinden. Ook de eerste reeks Platinum zou blijkbaar nogal beperkt in oplage geweest zijn.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:33
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:24:
De iFive X2 is een geweldige tablet, met een fantastisch full HD scherm. Het enige nadeel is de ontzettend trage opslag. Maar buiten dat, top!
Hoe erg beïnvloedt dit de prestaties?

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-11 12:56
Wellicht beetje luie vraag, maar weten jullie een goede 7 inch tablet t.o.v. de galaxy Tab 3 welke nu bij Amazon voor net over de 100 Euro te verkrijgen is.?

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Compizfox schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:17:
Voor de mensen die een tablet hebben besteld bij Banggood: hebben jullie nog inklaringskosten/douanerechten moeten betalen?
Nope, Deze week hier 1 binnengekregen. Maar is gewoon een kwestie van geluk of pech hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door starcopy op 21-12-2013 11:19 ]

• FlowDesign
Valt toch tegen om zo'n antenne uit 0,3 mm dik koper te maken :/
Heb een dremel ofzo nodig...

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

starcopy schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:58:
[...]

Nope, Deze week hier 1 binnengekregen.
OK, dat is mooi :) Hoe lang duurde de verzending?
Maar is gewoon een kwestie van geluk of pech hebben.
Dat snap ik niet helemaal... Dat hangt vooral af van de shop toch? Bij DealExtreme heb ik bijvoorbeeld al tig bestellingen gedaan boven de €25, maar heb ik nog nooit iets hoeven te betalen. Dat komt doordat ze bij DX er altijd een lager bedrag erop zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 21-12-2013 20:03 ]

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Compizfox schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:03:
[...]

OK, dat is mooi :) Hoe lang duurde de verzending?

[...]

Dat snap ik niet helemaal... Dat hangt vooral af van de shop toch? Bij DealExtreme heb ik bijvoorbeeld al tig bestellingen gedaan boven de €25, maar heb ik nog nooit iets hoeven te betalen. Dat komt doordat ze bij DX er altijd een lager bedrag erop zetten.
De verzending was van moment van betalen, tot afleveren aan de deur ongeveer 2 1/2 week. Het viel niet tegen ondanks de drukte.

Wat betreft wel of niet betalen: Op Schiphol tuinen ze er al jaren niet meer in met wat er op het pakje staat. Het is alleen onmogelijk om elk pakje te controleren. Dus als je pakje er toevallig uitgevist wordt voor controle dan krijg je wel een brief dat de waarde niet bepaald kan worden, en of je ff een rekening wil sturen voor vaststelling van de waarde. En dan mag je betalen als het meer dan 22 euro is.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

starcopy schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:12:
[...]

De verzending was van moment van betalen, tot afleveren aan de deur ongeveer 2 1/2 week. Het viel niet tegen ondanks de drukte.
OK, thx voor de info. Mijn iFive X2 is de 16e verzonden.
Wat betreft wel of niet betalen: Op Schiphol tuinen ze er al jaren niet meer in met wat er op het pakje staat. Het is alleen onmogelijk om elk pakje te controleren. Dus als je pakje er toevallig uitgevist wordt voor controle dan krijg je wel een brief dat de waarde niet bepaald kan worden, en of je ff een rekening wil sturen voor vaststelling van de waarde. En dan mag je betalen als het meer dan 22 euro is.
€22, dat was hem. ;)

Maar dan heb ik wel heel veel geluk gehad. Ik heb in de afgelopen 2 jaar meer dan 5x iets uit China besteld met een waarde van meer dan €22. En ook de jaren daarvoor heb ik dat vaak genoeg gedaan... Ik dacht daarom echt dat het aan de manier van verzending en de shop lag.

• FlowDesign
Met een kniptang dat koper bewerken is bijna niet te doen, maar met een huis-, tuin- en keukenschaar knip je er zo een vormpje uit kwam ik achter :')

Heb deze antenne als voorbeeld genomen:
http://dx.com/p/repair-pa...module-for-psp-1000-37788

Dit gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2wchbt2.jpg

Achteraf gezien had ik die van DX ook gewoon kunnen bestellen, was iig goedkoper geweest en dan hoef je niet zelf te solderen enzo. Van de andere kant is dat ook weleens leuk om te doen :)

Heb nu wel iets betere WiFi ontvangst, maar wat je ook doet, zodra je de antenne in de behuizing hebt en het zit tegen het aluminium frame aan wordt de ontvangst behoorlijk minder :|

Ben vergeten een foto te maken van het eindresultaat voordat ik de plastic klep er weer op heb geplakt.
Maar ik het het dunne stukje onderaan de foto in de opening van waar de origine wifi-antenne zit gestoken, de rest zit er verder achterop geplakt.

[ Voor 32% gewijzigd door FlowDesign op 22-12-2013 18:25 ]

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

De X2 in de aanbieding
http://www.geekbuying.com...n-2GB-16GB-BT-316352.html
176,99 USD en eindigt over 6 uur

• FlowDesign
Wat ik met m'n nieuwe antenne wel goed merk is dat ook als de ontvangst in dbm minder is, de doorvoersnelheid wel beter op orde blijft :)

Ik vraag me trouwens ook af of de dikte van het metaal van de antenne invloed heeft, iemand die daar verstand van heeft?

• chaola
Bij Mediamarkt Saturn ligt nu ook de Yarvik tab09-410, allicht ook met een RK3188 en ik heb zo zelf kunnen ondervinden dat dit echt een serieuze stap voorwaarts is qua snelheid i.v.m. mijn huidige dualcore RK3066 tablet. De orginele chinatab achter die Yarvik heb ik wel nog niet kunnen vinden. Hij heeft nochtans een opvallend metalen strookje achteraan wat hem qua design toch wel wat onderscheidt van de rest: Afbeeldingslocatie: http://www.yarvik.com/cache/thumb/t/a/TAB09-410_img_pro_e_96af_m500_m350.png
Mocht iemand deze herkennen: let us know, want misschien ook wel een interessante optie voor wie zijn chinatab liever in de buurt haalt.

EDIT: foutje: Mediamarkt moest Saturn zijn, al zou het kunnen dat ze hem daar ook hebben/krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door chaola op 23-12-2013 13:37 ]

• gerly
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12-2024
Waar zitten de speakers eigenlijk?

• FlowDesign
Aan de voorkant? Sowieso beter als ze voor zitten :Y

[ Voor 22% gewijzigd door FlowDesign op 23-12-2013 13:15 ]

• chaola
gerly schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:17:
Waar zitten de speakers eigenlijk?
:D :D
Oeps... #epicfail?
Op de foto's van de voorkant zie ik er ook geen, ik ga straks nog eens binnenwippen in de Saturn en op zoek gaan naar de speakers.

• guapper
FlowDesign schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:38:
Wat ik met m'n nieuwe antenne wel goed merk is dat ook als de ontvangst in dbm minder is, de doorvoersnelheid wel beter op orde blijft :)

Ik vraag me trouwens ook af of de dikte van het metaal van de antenne invloed heeft, iemand die daar verstand van heeft?
Goed bezig. :)

Heb je nog koper en tijd over? Ik kwam een link tegen naar een dit project wat er interessant uit ziet:
http://fabiobaltieri.com/...ap-internal-wifi-antenna/

Als je de uitleg bij het ontwerp op jpier.org leest, zie je dat er materiaal van 0.3mm dik gebruikt wordt.

• FlowDesign
guapper schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:15:
[...]

Goed bezig. :)

Heb je nog koper en tijd over? Ik kwam een link tegen naar een dit project wat er interessant uit ziet:
http://fabiobaltieri.com/...ap-internal-wifi-antenna/

Als je de uitleg bij het ontwerp op jpier.org leest, zie je dat er materiaal van 0.3mm dik gebruikt wordt.
Dat linkje had ik een paar pagina's geleden ook gepost :) Probleem van dat ontwerp is dat het vrij lastig te maken is, maar vooral ook niet handig in de X2 past vanwege de locatie waar de connector gesoldeerd moet worden. Maar goed om te lezen dat 0.3 mm blijkbaar wel een goede dikte is :)

Ik heb nog zat koper over, kan wel een stukje per post opsturen als je iets nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 23-12-2013 19:37 ]

• guapper
ok, dan heb ik de link die je geplaatst hebt over het hoofd gezien. Ik had eigenlijk wel al een vermoeden dat je dezelfde bron gevonden had, die kom je snel tegen als je wat googled ivm dit probleem.

Als ik er aan toe ben om het deksel te gaan lichten laat ik t je weten. :) Dank je voor het aanbod.

Heb ik nu goed begrepen dat je de nieuwe antenne onder de metalen dekplaat hebt geplaatst? Was het niet mogelijk om deze tussen de dekplaat en de kunststof deksel te plaatsen (fysiek gezien aan de buitenzijde van het frame zeg maar)?

• FlowDesign
Nee, ik heb dat onderste deel in de originele opening gestoken, de rest ligt over het metalen frame (of dekplaat) heen, dus gewoon direct onder de plastic achterklep.

Die plastic achterklep eraf halen stelt overigens niks voor als je een föhn gebruikt :)

• guapper
Je had toch wel een isolator tussen het frame en de antenne geplaatst neem ik aan?

• FlowDesign
Misschien was dat wel een goed idee geweest :')

Maar ook met isolator ertussen zal het aluminium frame een negatieve invloed op de ontvangst hebben.

• guapper
Uhm, ja, maar zonder isolator is het frame onderdeel van de antenne.

Dan had je dat ding ook niet in een speciale vorm hoeven knippen, of vergis ik me daarin?

• guapper
Ik kom net een goede tip tegen, die ik graag met jullie deel.
Dav1d schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:45:
Omdat er geen lader bij de Moto G zit, tip:

Nu (tijdelijk) in assortiment bij Action: Philips duo USB 2.1A charger voor maar € 3,99
pricewatch: Philips DLP2207/12

[afbeelding]

Ook ideaal als voedingsadapter voor de Raspberry Pi. Veel beter dan die brandgevaarlijke no-name rommel.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2drhhv.png

• onyx666666
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 20:44
Hoi

Ik ben nieuw in chinese tablets , na enige orientatie ben ik op ifive s2 hd of de pipo m9 pro uitgekomen

Welke van deze 2 is het beste (welke heeft goede wifi)
Ik wil er een externa harddisk op aan kunnen sluiten met otg (harrdisk heeft eigen power) heeft iemand hier ervaring mee?

Nog enige adviezen mbt winkels?

Gr

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:28
De onda v975m is ook een mooi dingetje. Deze is net nieuw en wellicht iets voor jou.
Ik gebruik zelf veel aliexpress.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
onyx666666 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 07:54:
Hoi

Ik ben nieuw in chinese tablets , na enige orientatie ben ik op ifive s2 hd of de pipo m9 pro uitgekomen

Welke van deze 2 is het beste (welke heeft goede wifi)
Ik wil er een externa harddisk op aan kunnen sluiten met otg (harrdisk heeft eigen power) heeft iemand hier ervaring mee?

Nog enige adviezen mbt winkels?

Gr
Wifi van de Pipo is redelijk, maar blijft bij de meeste China tablets toch een lastig punt. Ik heb er in elk geval geen problemen mee maar gebruik dan ook geen standaard rom.

Ik heb deze gekocht bij Banggood, die doen het aardig en zijn ook qua garantie vrij redelijk. Levertijd was ondanks de decembermaand ongeveer 2 1/2 week vanf de betaling tot het afleveren aan de deur.

• D-Three
Ik heb een X2 besteld als cadeau voor m'n vriendin. Maar nu moet ik nog ruim € 50 euro aan invoerrechten betalen voor DHL wil leveren? Klopt niet echt als ik het bereken en ze geven ook geen mooi overzicht van de kosten. Enkel het totaalbedrag. Maar als ik het ding nog snel wil hebben, zal ik niet ander kunnen. Gelukkig kan het snel online betaald worden.
guapper schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 00:20:
Ik kom net een goede tip tegen, die ik graag met jullie deel.

[...]

[afbeelding]
Netjes met dat vermogen, komt altijd van pas. Maar ik zie het niet op de website staan? Hopelijk hebben ze het ook in België ;)

• VBS835
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:32
Die Philips lader staat ook op de Belgische actionsite vermeld bij 100 nieuwste artikelen, ook voor 3,99 euro :)

Ik ga er ook eentje halen denk ik, komt altijd goed van pas en dat is geen geld voor die prijs :)

[ Voor 26% gewijzigd door VBS835 op 28-12-2013 23:34 ]

• onyx666666
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 20:44
rob2011 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:41:
De onda v975m is ook een mooi dingetje. Deze is net nieuw en wellicht iets voor jou.
Ik gebruik zelf veel aliexpress.
Ziet er wel goed uit maar kan nog niet veel gebruikerservaringen of reviews vinden

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kan ik nog kortingen verwachten de komende periode (binnen 1 a 1,5 maand)? Wil denk ik ook de X2 kopen maar twijfel of ik die nu zal halen, nog even zal wachten op eventuele kortingen of nog dat er misschien een nieuwer model uitkomt (nieuwer model dan wel binnen 2 maanden)

• chaola
D-Three schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:33:
Ik heb een X2 besteld als cadeau voor m'n vriendin. Maar nu moet ik nog ruim € 50 euro aan invoerrechten betalen voor DHL wil leveren? Klopt niet echt als ik het bereken en ze geven ook geen mooi overzicht van de kosten. Enkel het totaalbedrag. Maar als ik het ding nog snel wil hebben, zal ik niet ander kunnen. Gelukkig kan het snel online betaald worden.

[...]

Netjes met dat vermogen, komt altijd van pas. Maar ik zie het niet op de website staan? Hopelijk hebben ze het ook in België ;)
Mag ik eens nieuwsgierig zijn en vragen hoeveel je dat dan in totaal heeft gekost, kwestie van de afweging te maken om bij een of andere retailer te bestellen?

• hars73

hars73

Voor de iFive X2 eigenaren. Een nieuwe Kasty rom gebaseerd op de nieuwe 1.2.0 firmware:

http://www.arctablet.com/...based-on-v1-2-0-20131226/

Wijzigingen:
1 updates the HDMI output issues
2 to optimize the system stability.
3 debug wifi stability.

Ik heb hem nog niet geinstalleerd.. heb eigenlijk geen zin om m'n X2 weer helemaal opnieuw in te richten. Heb hem net een beetje naar m'n smaak nu.

[ Voor 18% gewijzigd door hars73 op 30-12-2013 20:45 ]

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

onyx666666 schreef op zondag 29 december 2013 @ 08:56:
[...]
Ziet er wel goed uit maar kan nog niet veel gebruikerservaringen of reviews vinden
Die is dan ook nog niet op de markt. Het 16GB model is beschikbaar voor pre-order en het 32GB model waarschijnlijk een dezer dagen. En dan is de levertijd een tot anderhalve maand. Ik ga deze in ieder geval aanschaffen, als ik hem binnen heb post ik uiteraard een review.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• D-Three
VBS835 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:33:
Die Philips lader staat ook op de Belgische actionsite vermeld bij 100 nieuwste artikelen, ook voor 3,99 euro :)

Ik ga er ook eentje halen denk ik, komt altijd goed van pas en dat is geen geld voor die prijs :)
Tweemaal op de website gekeken en niet gezien.... En nu zie ik het plots wel 8)7 Gisteren ben ik over de middag eens gaan kijken in de Action maar ze waren reeds uitverkocht. Iemand die weet of ze terug binnen komen? Het was veel te druk dus ik heb het niet gevraagd.
chaola schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:42:
[...]

Mag ik eens nieuwsgierig zijn en vragen hoeveel je dat dan in totaal heeft gekost, kwestie van de afweging te maken om bij een of andere retailer te bestellen?
Veel te veel :/ Tablet + verzendkosten zal ongeveer 143 euro zijn, afhankelijk van de koers maar ik heb nog niet gekeken hoeveel exact. En daar zijn nu nog iets meer dan 50 euro aan kosten bij gekomen. Ik gok dus ongeveer 195 euro kwijt, toch wel iets duurder dan ik verwacht had. Ik dacht eerder ongeveer 175 euro. Oh ja, het compenseert een beetje met mijn Hyundai T7 waar ik maar 135 voor kwijt was ;)

Mijn eerste 'importervaring' met DHL had wel beter kunnen zijn. Ik had namelijk een bevestigingsmail gekregen dat het pakket gisteren afgeleverd ging worden. Maar uiteindelijk is het toch vandaag geworden, het is net geleverd. Ik dacht dat er netjes een brief met de berekening van de kosten zou bij zitten maar zelfs dat niet. Erger nog, er zit niks bij van papieren. Normaal zitten er toch vrachtdocumenten of zo bij?

Mijn ervaring met FedEx was toch beter. Het pakket werd afgeleverd en een paar weken later dan een factuur waarop de bijkomende kosten netjes vermeld stonden.
hars73 schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:39:
Voor de iFive X2 eigenaren. Een nieuwe Kasty rom gebaseerd op de nieuwe 1.2.0 firmware:

http://www.arctablet.com/...based-on-v1-2-0-20131226/

Wijzigingen:
1 updates the HDMI output issues
2 to optimize the system stability.
3 debug wifi stability.

Ik heb hem nog niet geinstalleerd.. heb eigenlijk geen zin om m'n X2 weer helemaal opnieuw in te richten. Heb hem net een beetje naar m'n smaak nu.
Vallen deze rom's aan te raden boven de stock rom? Hoe stabiel zijn deze? De tablet is namelijk voor mijn vrienden bedoeld en het moet dus gewoon werken :+ Ik heb geen zin om steeds problemen op te lossen, prutsen doe ik wel op mijn tablet ;)

• hars73

hars73

D-Three schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:12:
[...]
Vallen deze rom's aan te raden boven de stock rom? Hoe stabiel zijn deze? De tablet is namelijk voor mijn vrienden bedoeld en het moet dus gewoon werken :+ Ik heb geen zin om steeds problemen op te lossen, prutsen doe ik wel op mijn tablet ;)
Vrijwel alle custom roms voor de iFive X2 (behalve de PacMan rom en CM10.1 rom volgens mij), zijn gebaseerd op de originele iFive rom, maar dan geroot en met wat aanpassingen.
Deze rom van Kasty gebruik ik ook, maar dan gebaseerd op de vorige 1.1.8 firmware en dus nog niet op de 1.2.0 firmware. Draait bij mij probleemloos, maar ja uiteraard 100% garantie heb je nooit.

Verder kun je op een gerootte rom natuurlijk allerlei apps draaien die je normaal niet kunt gebruiken. Zo heeft de X2 soms wat hickups/lag vanwege het trage geheugen wat gebruikt is. Door No Frills CPU Control te installeren en de I/O governer op 'noop' te zetten, zou dit aanmerkelijk moeten verbeteren. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ga dat de komende dagen even doen.

[ Voor 20% gewijzigd door hars73 op 31-12-2013 12:20 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb mijn iFive X2 ook binnen na ongeveer twee weken. Heb hem bij Banggood gekocht en hoefde niets te betalen aan de postbode.

Ik vond het wel opvallend dat hij binnenkwam in een piepschuimen doos, zonder boekjes oid. Het doet het iig gelukkig prima en ik heb ook geen problemen met de WiFi-ontvangst.

Ik ga eens kijken naar welke custom ROMs de moeite waard zijn. Als ik het goed begrijp, is de stock ROM niet geroot?

Ik wil graag CM 10.1 installeren, maar snap niets van de installatieprocedure. Ik heb de benodigheden (FNF Flasher 1.7, cm-10.1_x2-20131127_by_AnonFBI.img, NandFix.zip) gedownload, maar ik snap niet hoe ik nu moet flashen. Moet ik hem eerst in recovery mode booten oid?

Het staat er in die thread nou niet bepaald duidelijk:
code:
1
2
3
4
5
6
FIRST TIME:
1. Download FNF Flasher 1.7, Gapps NandFix and CM10.1Build 20131127
2. Flash CM10.1 Build with FNF Flasher (Press RESTORE and DO NOT TOUCH NOTHING or you tablet will fail)
3. Tablet will enter in CWM recovery and Flash:- NandFix .zip file- GApps
4. Reboot to system
5. Enjoy!

Zijn er hier mensen bij wie het is gelukt?

Ondertussen is het gelukt, met behulp van de duidelijkere (Duitse) uitleg van hier: http://www.android-hilfe....-man-4-2-von-anonfbi.html

Wat je in feite moet doen:
  1. Download FNF_Flasher v1.7.zip en cm-10.1_x2-20131127_by_AnonFBI.7z en pak ze uit.
  2. Schakel de iFive X2 uit.
  3. Houdt de volume+-knop (rechterzijde) ingedrukt en sluit, terwijl je de knop ingedrukt houdt, de tablet via USB op een PC met Windows 7 of Windows XP 1 aan. Laat de knop pas enkele seconden nadat de USB-kabel is aangesloten los. Je PC zou nu een apparaat moeten herkennen waar hij (nog) geen drivers voor heeft, en het scherm van de tablet zou zwart moeten blijven. Als de tablet boot, heb je het verkeerd gedaan.
  4. Ga naar Apparaatbeheer, zoek de iFive X2 (onbekend apparaat) op en klik op stuurprogramma bijwerken --> Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken --> Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer --> Bladeren en selecteer de juiste driver in [i]FNF_Flasher v1.7\Driver[/i]. Als het goed is herkent Windows de tablet nu.
  5. Open FNF_Flasher v1.7\RKDeviceManage.exe. Dit programma zou Found One LOADER Device moeten aangeven.
  6. Open in het programma cm-10.1_x2-20131127_by_AnonFBI.img en druk op Restore. Hij gaat nu flashen en daarna zal je tablet automatisch booten in CWM recovery.
  7. Nu heb je een MicroSD-kaart nodig2. Download Format-NAND_fix_by_OMA.zip, cm-10.1_x2-20131206_by_AnonFBI.zip en gapps-jb-20130812-signed.zip en plaats deze daarop. De MicroSD-kaart moet in FAT32 geformatteerd zijn.
  8. Plaats de MicroSD-kaart in de tablet en flash Format-NAND_fix_by_OMA.zip via install zip from sdcard --> choose zip from external sdcard.
  9. Voer nu in CWM de volgende acties uit:
  10. Wipe cache
  11. Advanced --> Wipe dalvik cache
  12. Mounts and storage --> Format /system
  13. Flash cm-10.1_x2-20131206_by_AnonFBI.zip en daarna gapps-jb-20130812-signed.zip via install zip from sdcard --> choose zip from external sdcard.
  14. Reboot
  15. Done!
1 Ik heb ondervonden dat het niet met Windows 8 werkt. Als in de tablet in flash mode boot en aansluit op een PC met Windows 8, zal deze aangeven dat het USB-apparaat een fout heeft veroorzaakt (A request for the USB device descriptor failed.).

2 Degenen die bekend zijn met CWM weten dat het mogelijk is om via USB bestanden over te kopiëren naar de interne opslag, maar dit is echter geen oplossing voor de NAND-fixer. De NAND-fixer formatteert namelijk de hele interne opslag, dus dit proces zal mislopen als je het script zelf daarop hebt staan. Vandaar dat er een externe MicroSD-kaart nodig is.

[ Voor 130% gewijzigd door Compizfox op 02-01-2014 16:52 ]

• D-Three
Hoe bevalt de CM rom? Vervelende bugs?

• guapper
CM10.1 van anonfbi draait bij mij als een zonnetje, geen rare dingen tegen gekomen en ook geen behoefte om iets anders te proberen.
Dat laatste komt misschien ook omdat ik op mijn telefoon ook een CM10.x ROM draai.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

D-Three schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:13:
Hoe bevalt de CM rom? Vervelende bugs?
Hij bevalt tot nu toe prima. Cyanogenmod vind ik altijd de fijnste ROM eigenlijk.

Wel voelt ie iets trager dan op stock, maar dat weet ik niet zeker. Ik haal iig erg lage scores op benchmarks, maar ik heb nooit een benchmark gedraaid op stock, dus ja...

• FlowDesign
Ik heb vandaag die nieuwste van Kasty geïnstalleerd, maar ik denk dat ik de backup van m'n CM10 installatie weer terug ga zetten. Vind ik qua interface toch een stuk fijner werken.

• hars73

hars73

Ik draai voorlopig nog met de Kasty gebaseerd op 1.1.8. Heb daarbij de I/O governer op 'noop' gezet gisteren. Lijkt toch alsof ie daardoor iets minder lag heeft. Voorlopig blijf ik deze gebruiken, totdat er een beetje fijne en stabiele 4.4 versie uit is. Dat zou binnenkort toch een keertje moeten gebeuren, lijkt me.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
D-Three schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:12:
[...]
Mijn eerste 'importervaring' met DHL had wel beter kunnen zijn. Ik had namelijk een bevestigingsmail gekregen dat het pakket gisteren afgeleverd ging worden. Maar uiteindelijk is het toch vandaag geworden, het is net geleverd. Ik dacht dat er netjes een brief met de berekening van de kosten zou bij zitten maar zelfs dat niet. Erger nog, er zit niks bij van papieren. Normaal zitten er toch vrachtdocumenten of zo bij?
Ach, ik had een keer een refurbished tablet gekocht voor €25. 8" modelletje met single-core processor enzo, leuk speledingetje voor m'n dochter. Via DHL laten bezorgen.
Mocht ik ff bijna €40 euro aftikken aan de deur omdat zij het ding getaxeerd hadden op €200 8)7
Terwijl op de pakbon ook gewoon €25 stond.
Nooit meer DHL voor mij.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:14

13art

Moderator Mobile
Mastermind schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:11:
[...]

Ach, ik had een keer een refurbished tablet gekocht voor €25. 8" modelletje met single-core processor enzo, leuk speledingetje voor m'n dochter. Via DHL laten bezorgen.
Mocht ik ff bijna €40 euro aftikken aan de deur omdat zij het ding getaxeerd hadden op €200 8)7
Terwijl op de pakbon ook gewoon €25 stond.
Nooit meer DHL voor mij.
Dat is wel balen ja.. Maar ik neem aan dat als je kan aantonen met een factuur dat het echt 25 euro is, dat je dan gewoon je geld terug krijgt?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom gaat het hier niet wat vaker over deze tablet?

Reviews zijn zeer lovend, unaniem wordt die beter beoordeeld dan de RK3188-tablets. Scherm is goed, accu is goed, wifi is goed. Met name het probleem van het trage NAND-geheugen lijkt hier niet aanwezig te zijn.

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hoe verhoud de Z2580 zich tegenover de RK3188 dan?
Het is wel "maar" een dual core, maar wel hoger geclocked. Dus mij lijkt de CPU van de Z2580 sneller? (in het dagelijkse gebruik)
En hoe zit het met de GPU? De Z2580 heeft een SGX544MP2 en de RK3188 een Mali-400MP4 @533MHz als ik het goed heb? (Dus dual vs quad toch?) Betekent dit niet dat de RK3188 het qua GPU een stuk beter zal doen?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat voor scores halen jullie met AnTuTu benchmark op de iFive X2? Ik haal 13206 punten op CM 10.1 en heb het gevoel dat dat erg laag is.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik vond deze tabel over de GPU's tegenover elkaar (Mali-400MP4 vs SGX544MP2)

Mali-400 MP4PowerVR SGX544MP2
Frequency240 MHz to 533 MHz532 MHz
Shader Core48
Geometry Rate44M Tri/s for 1 core @ 400 MHz70 M Tri/s per core @ 400 MHz
Textured Pixel Rate1.6G Pix/s for 1 core @ 400 MHz1 G Pix/s per core @ 200 MHz
Core Processing7.2 GFLOPS @ 200 MHz12.8 GFLOPS @ 200 MHz
(34 GFLOPS @ 532 MHz)
Antutu 3.x2D: 1338
3D: 2338
Resolution: 1280×672
Device: MK808 (Android 4.1.1)
2D: 1058
3D: 4733
Resolution: 1024×768
Device: Onda V812 (Android 4.1.1)
Silicon Area4×4.7mm2 ?-
Process65nm LP or GP40nm
API supportOpenGL ES 1.1 & 2.0
OpenVG 1.1
OpenGL ES 2.0 and OpenGL ES 1.1 + Extension Pack
OpenVG 1.1 enabling Flash and SVG
PVR2D for legacy 2D Support (BLTs, ROP2/3/4)
OpenWF enabling advanced compositing
OpenCL Embedded for GP-GPU
Operating System supportAndroid
Linux
Linux, Symbian and Android
Microsoft WinCE
RTOS on request

Bron: http://www.cnx-software.c...gx-vs-nvidia-geforce-ulp/

Ik dacht dat MP# stond voor het aantal cores?
Wat is volgens jullie de betere GPU? De Onda (SGX544MP2) draait op een lagere resolutie

[ Voor 4% gewijzigd door Markos op 02-01-2014 16:34 ]

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 15:09
Undeclinable schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:01:
[...]

Waarom gaat het hier niet wat vaker over deze tablet?

Reviews zijn zeer lovend, unaniem wordt die beter beoordeeld dan de RK3188-tablets. Scherm is goed, accu is goed, wifi is goed. Met name het probleem van het trage NAND-geheugen lijkt hier niet aanwezig te zijn.
Ik begrijp iets niet, de specificaties van de i9 zeggen een resolutie van 1900x1200 (16:10), maar het scherm lijkt een 16:9 verhouding te hebben, of zie ik het verkeerd?.

too old, too cold

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Negakinu schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:37:
[...]

Ik begrijp iets niet, de specificaties van de i9 zeggen een resolutie van 1900x1200 (16:10), maar het scherm lijkt een 16:9 verhouding te hebben, of zie ik het verkeerd?.
De screenshots op deze pagina zijn wel in 16:10 verhouding (1920x1200)
http://www.ramos-tablet.c...droid-tablet-pc-16gb.html

edit: geen HDMI trouwens. Dat is wel een dealbreaker. Of ondersteund dit apparaat MHL?
edit 2: geen MHL volgens deze pagina:
http://www.slatedroid.com...iew__findpost__p__1089561

[ Voor 18% gewijzigd door Markos op 02-01-2014 16:50 ]

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
l3art schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:59:
[...]

Dat is wel balen ja.. Maar ik neem aan dat als je kan aantonen met een factuur dat het echt 25 euro is, dat je dan gewoon je geld terug krijgt?
Ik had gebeld, ze geloven het eenvoudigweg niet (vanwege de vele valse bedragen die op dergelijke pakketjes staan).

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Vind ik eigenlijk best wel begrijpelijk. Op het pakketje waar mijn iFive X2 inzat stond een waarde van $20. Hoefde dus ook niets te betalen :D

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 15:09
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:44:
[...]

De screenshots op deze pagina zijn wel in 16:10 verhouding (1920x1200)
http://www.ramos-tablet.c...droid-tablet-pc-16gb.html

edit: geen HDMI trouwens. Dat is wel een dealbreaker. Of ondersteund dit apparaat MHL?
edit 2: geen MHL volgens deze pagina:
http://www.slatedroid.com...iew__findpost__p__1089561
Het gebrek aan HDMI vind ik persoonlijk geen dealbreaker. Mijn huidige tablets hebben allen HDMI, maar ik gebruik het in de praktijk niet omdat de aspect ratio niet wordt aangepast aan de TV. Een 4:3 of 16:10 tablet wordt 1:1 overgezet op een 16:9 TV, waardoor zwarte balken ontstaan of de boel afzichtelijk wordt opgerekt om het scherm vullend te maken. HMDI resolution output binnen Android heeft hier geen invloed op. Het enige waar HDMI wel juist werkt, met adaptieve aspect ratios, is op mijn Android USB stick. Waarschijnlijk omdat deze geen LCD heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 02-01-2014 19:02 ]

too old, too cold

• hars73

hars73

Heb vandaag m'n ifive x2 smart cover binnen gekregen. Prima ding behalve dat het magneetje ook de tablet uitschakelt als je de flap omslaat tegen de achterkant. Als ik 'm driedubbel omklap aan de achterkant dan geen probleem. Maar iemand hier zei een tijdje terug dat hij het magneetje eruit had gehaald. Hoe? En waar zit dat ding?
Pagina: 1 ... 80 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.