Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:57

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik begin een Chinese tablet ook wel een beetje interessant te vinden, maar waar moet ik beginnen? Is er ergens een goed overzicht met populaire (en goede) Chinese tablets?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:33
Compizfox schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:34:
Ik begin een Chinese tablet ook wel een beetje interessant te vinden, maar waar moet ik beginnen? Is er ergens een goed overzicht met populaire (en goede) Chinese tablets?
wat reviews om te beginnen: https://www.topnotchtablets.com/articles
veel gebruikservaring op http://www.slatedroid.com/forum/506-rockchip-rk3188/

Qua processor zou ik uitkijken naar een rk3188 quadcore, of een samsung equinoxyous dinges.
Geen Allwinner en andere meuk nemen, krijg je spijt van.

edit: wat zijn je eisen en verwachtingen eigenlijk? Wat wil je er mee gaan doen?

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 04-12-2013 15:49 ]

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:36:
Als je de iFive X2 met de iFive 2S HD vergelijkt. Deze twee zijn toch identiek op de grootte (8.9" vs 9.7") en resolutie (1920*1200 vs 2048*1536) na?
Zal de 2S HD merkbaar slechter presteren dan de X2?
Mijn voorkeur gaat naar zo groot mogelijk, maar volgens mij is het verschil in grootte tussen de twee niet erg groot. En 1920x1200 is voor mij in principe ook al voldoende.

Zijn er nog meer concurrenten in deze prijsklasse? Ik zie dat veel tablets nu afgeprijsd zijn. Komt dat door blackfriday of omdat er een nieuwe reeks hardware aankomt? En dus oude stock eruit moet.

Ook zie ik de Colorfly E708 voorbijkomen voor een lage prijs:
USD 84.99: http://www.geekbuying.com...280-800-1G-8G-320768.html
USD 93.99: http://www.pandawill.com/...ram-8gb-white-p80387.html
(en nog wat andere sites waar hij uitverkocht is)
Ik zie dat 1 iemand hem hier in dit topic ook al gekocht heeft. Is dit iets?
Zijn er nog meer tablets met minimaal een resolutie van 720p (breedbeeld voor video) in deze prijsklasse?

En als je de Colorfly E708 vergelijkt met de iFive X2. Dan is de X2 uiteraard beter denk ik (heb weinig verstand van tablet hardware, meer van chinaphones) Maar bang for bucks?

Ik was eigenlijk opzoek naar een tablet die 720p vloeiend kan afspelen via HDMI en het liefst ook 1080p. En dan zo goedkoop mogelijk. Resolutie van minstens 720p. En grootte maakt niet veel uit, liefst zo groot mogelijk vanaf de 7"of iets dergelijks, maar 7" zou ook al kunnen. 14" ook 8)7
Ik ben bang dat mijn vraag over het hoofd gezien is?
Hij staat inmiddels twee pagina's terug dus dat leek me rechtvaardig genoeg om het te herhalen O-)

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

guapper schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:40:
[...]

wat reviews om te beginnen: https://www.topnotchtablets.com/articles
veel gebruikservaring op http://www.slatedroid.com/forum/506-rockchip-rk3188/

Qua processor zou ik uitkijken naar een rk3188 quadcore, of een samsung equinoxyous dinges.
Geen Allwinner en andere meuk nemen, krijg je spijt van.

edit: wat zijn je eisen en verwachtingen eigenlijk? Wat wil je er mee gaan doen?
Tja, weet ik niet zo goed. Het lijkt me wel een keer leuk/handig om zo'n ding te hebben en ik dacht meteen aan de goedkope Chinese tablets. Ik ben me dus nog aan het orienteren maar kan niet echt een overzicht/lijst vinden van Chinese tablets die de laatste tijd populair zijn, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Chinese telefoons, waar ik er zo een aantal van kan opnoemen (en ik heb niet eens zo'n ding :P)

Van de tablet verwacht ik dat ie qua performance goed mee kan, dat ie een goed scherm heeft en goede support qua ROMs e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 04-12-2013 16:41 ]

• guapper
Compizfox schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:35:
[...]

Tja, weet ik niet zo goed. Het lijkt me wel een keer leuk/handig om zo'n ding te hebben en ik dacht meteen aan de goedkope Chinese tablets.

Van de tablet verwacht ik dat ie qua performance goed mee kan, dat ie een goed scherm heeft en goede support qua ROMs e.d.
Grootste nadeel van een tablet is dat je je notebook voortaan in de tas/kast laat liggen. ;)

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Een notebook heb ik niet ;)

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Compizfox schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:35:
[...]

Tja, weet ik niet zo goed. Het lijkt me wel een keer leuk/handig om zo'n ding te hebben en ik dacht meteen aan de goedkope Chinese tablets. Ik ben me dus nog aan het orienteren maar kan niet echt een overzicht/lijst vinden van Chinese tablets die de laatste tijd populair zijn, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Chinese telefoons, waar ik er zo een aantal van kan opnoemen (en ik heb niet eens zo'n ding :P)

Er zijn een hoop merken, maar oa Pipo is vrij populair. Kijk anders eens in dit topic:

Pipo Tablet

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Interessant. Wat zijn nu goede winkels om die te kopen, en zijn die tablets nou ook een beetje goed vertegenwoordigd in de custom-ROM-scene?

Ik heb eens gehad dat iemand mij vroeg zijn Chinese tablet te fixen (bootloop oid) en mijn eerste ingeving was dus om hem opnieuw te flashen. Over de tablet was echter totaal niets te vinden op internet en de paar (nutteloze) sites die te vinden waren waren in het Chinees. Op dat soort taferelen zit ik natuurlijk niet te wachten.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Volgens mij zijn de meest gangbare en betrouwbare Chinese tabletmerken op dit moment Pipo, iFive en Cube. Daarvan zul je het eenvoudigst in forums allerlei custom roms en support vinden. Ook in het Engels.

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 14:27

JeromeB

woei

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:30:
[...]

Hij staat inmiddels twee pagina's terug dus dat leek me rechtvaardig genoeg om het te herhalen O-)
Ik denk dat weinig mensen de iFive 2S HD hebben. Hij staat bij een aantal bekende webshops niet in het assortiment. Je zult dus waarschijnlijk ergens een goede review moeten opzoeken. Als je op zoek bent naar grotere tablets dan kun je eventueel ook de iFive X3 overwegen (10.1 inch, 1900*1200). De prijs zal ongeveer hetzelfde zijn.

Verder vraag ik me af waarom je de Colorfly E708 wil vergelijken met de iFive X2. Beide tablets zijn compleet verschillend kwa specs en derhalve zijn de prijzen ook verschillend.

PC load letter? What the fuck does that mean?

• hars73

hars73

JeromeB schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:31:
[...]

Ik denk dat weinig mensen de iFive 2S HD hebben. Hij staat bij een aantal bekende webshops niet in het assortiment. Je zult dus waarschijnlijk ergens een goede review moeten opzoeken. Als je op zoek bent naar grotere tablets dan kun je eventueel ook de iFive X3 overwegen (10.1 inch, 1900*1200). De prijs zal ongeveer hetzelfde zijn.
Ik heb beide overwogen, zowel de iFive 2S HD als de iFive X3. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de iFive X2 (die nu onderweg is).

Van de 2S HD was ik bang dat de hoge resolutie op het randje van kunnen van de RK3188 is en de verhouding 4:3 is. Verder weinig tot geen gebruikerservaringen kunnen vinden.

Van de iFive X3 heb ik wel wat gebruikerervaringen kunnen vinden, maar niet veel. En aangezien het verschil tussen 10.1" en 8.9" best wel meevalt en de X2 erg goed gereviewd wordt en een aardige userbase heeft op internet, toch voor de X2 gekozen.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:24
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:30:
[...]

Mijn iFive X2 is vandaag bezorgd bij m'n vriendin thuis in Duitsland (ze moest helaas toch nog €23,91 aan de deur betalen maar goed, volgende keer weer gewoon $20 als waarde erop).
Vanaf zaterdag kan ik je er meer over vertellen :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• guapper
Compizfox schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:32:
Interessant. Wat zijn nu goede winkels om die te kopen,
Zie openingspost van dit topic en dat van de onbekende chinese smartphones. Ook handig: http://www.gizchina.com/chinese-store-directory/
en zijn die tablets nou ook een beetje goed vertegenwoordigd in de custom-ROM-scene?
[...]
Zie slatedroid, vondroid, needrom

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 04-12-2013 23:51 ]

• hars73

hars73

Arctablet heeft tegenwoordig naast alle Archos forums ook wel wat aardige forums over andere tablets. Ook met custom roms.
http://www.arctablet.com/blog/forum/

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Thx voor de info. De iFive X2 ziet er wel nice uit en valt wel zo ongeveer binnen de prijs die ik voor ogen had (€100-€150). De Pipo's zijn ook veel te vinden maar over het algemeen iets duurder, als ik dat zo goed bekijk.

Ik kijk nog even verder of ik nog wat andere tablets kan vinden die misschien wel beter zijn ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Compizfox op 05-12-2013 18:10 ]

• FlowDesign
Denk dat je nu niet veel beters gaat vinden dan de iFive X2 voor max. €150 of je moet toevallig een hele goede aanbieding vinden.

Ik heb overigens het idee dat zo ongeveer elke tablet van Cube last heeft van slechte Wi-Fi ontvangst, klopt dat beeld of valt het wel mee?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bedankt voor het bevestigen van mijn keuze :P

Denk dat ik deze maar ASAP ga bestellen. Ik zag dat ie zelfs bij DX te koop is voor €140. Ik zag toevallig dat je bij Merimobiles (waar ie ook te koop is voor grofweg dezelfde prijs) je vaak importheffing moet betalen en bij DX niet. (Ik heb ook al vaak genoeg zooi besteld bij DX om dat te kunnen bevestigen)

[ Voor 44% gewijzigd door Compizfox op 05-12-2013 22:56 ]

• guapper
Bij Mixeshop $ 163,- (€119,-), maar daar komen de verzendkosten nog bij.
En dat is verwarrend, aangezien ze een erg dure postoptie aanbevelen voor tablets en telefoons. Vraag me af waarom dat niet met DHL zou kunnen.

• hars73

hars73

Mijn x2 is onderweg vanaf Merimobiles met Singapore post. Volgens het trackingnummer is ie despatched naar NL, dus als ik 'm binnen heb laat ik weten of ik bij moest betalen of niet.

• FlowDesign
guapper schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:02:
Bij Mixeshop $ 163,- (€119,-), maar daar komen de verzendkosten nog bij.
En dat is verwarrend, aangezien ze een erg dure postoptie aanbevelen voor tablets en telefoons. Vraag me af waarom dat niet met DHL zou kunnen.
1,5 week geleden toen ik ging bestellen was ie nog niet te koop bij Mixeshop :o
Ik bestel altijd graag bij Mixeshop. Vind ik een fijne toko.

Maar uhhh... volgens mij kijk je niet goed. Voor US$32.86 wordt ie nml. met DHL verstuurd. Dus in totaal ongeveer US$196. Ik heb via Aliexpress ongeveer hetzelfde betaald incl. DHL shipping :Y

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 05-12-2013 23:36 ]

• guapper
Klopt, maar ik betaal graag met PayPal.
Mixeshop geeft boven aan de pagina een melding dat ze tablets/telefoons bij voorkeur verzenden via EUEXP, dat kost $64,- (DHL $32,-). Dat vind ik verwarrend. Voordeel is wel dat je "gegarandeerd" geen aanvullende kosten meer zou hebben.

• FlowDesign
guapper schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:42:
Klopt, maar ik betaal graag met PayPal.
Mixeshop geeft boven aan de pagina een melding dat ze tablets/telefoons bij voorkeur verzenden via EUEXP, dat kost $64,- (DHL $32,-). Dat vind ik verwarrend. Voordeel is wel dat je "gegarandeerd" geen aanvullende kosten meer zou hebben.
Oh zo, had ik niet gezien. Dan gaat ie via een hub in Duitsland en dan is het alsof jij 'm als consument vanuit Duitsland hebt besteld, dus geen importkosten.
Achteraf gezien was dat voor mij ongeveer even duur geweest als nu (moest 24 Euro aan de deur aan DHL betalen), maar je kunt ook de gok wagen en hopen dat je niks hoeft te betalen.
Kans op niets betalen versus gegarandeerd extra betalen... hmmmm what to do, what to do? :P

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:18

Harrie

NederVlaming

hars73 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:03:
Mijn x2 is onderweg vanaf Merimobiles met Singapore post. Volgens het trackingnummer is ie despatched naar NL, dus als ik 'm binnen heb laat ik weten of ik bij moest betalen of niet.
Mijn Mini3 zit dan waarschijnlijk op hetzelfde vliegtuig :-) Ook van merimobiles, singapore post, en ook op 5 december dispatched naar NL :).

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:03
Harrie schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:49:
Mijn FNF Ifive mini3 is vandaag verstuurd door merimobiles. Gekozen voor Singapore post, ondanks dat ze DHL aanraadde vanwege de extra drukte met de feestdagen. DHL shipping vond ik gewoon te duur, en inderdaad de kans op het niet hoeven te betalen van de BTW is mooi meegenomen.

Iemand de custom rom (http://www.slatedroid.com...mini3-firmware-release-2/) al geprobeerd?

[...]

In deze review van de X2 werd 1920x1200 als zo'n beetje de maximum resolutie voor de RK3188 aangeduid. De 2048x1536 is dan wellicht wat hoog gegrepen, maar wellicht geen probleem als het vooral voor browsen en e-mailen is?
Ik heb de iFive Mini3 inmiddels ook binnen, cadeau voor mijn ouders, maar na een paar dagen testen ben ik toch wel erg weg van dit ding. Niet duur, top design en prima snelheid. Zit nog wel veel chinese zooi op, maar dat komt wel goed. Firmwares ga ik voorlopig niet mee aan de slag, ik kan het nu niet hebben dat er een instabiele android versie op komt te staan.

• guapper
coldasice schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:46:
[...]

Ik heb de iFive Mini3 inmiddels ook binnen, cadeau voor mijn ouders, maar na een paar dagen testen ben ik toch wel erg weg van dit ding. Niet duur, top design en prima snelheid. Zit nog wel veel chinese zooi op, maar dat komt wel goed. Firmwares ga ik voorlopig niet mee aan de slag, ik kan het nu niet hebben dat er een instabiele android versie op komt te staan.
Pffff, nog dik 2 weken tot kerst. En een mens moet toch wat te doen hebben. ;)
Staat er af fabriek al de laatst nieuwe firmware op?

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:03
guapper schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 00:48:
[...]

Pffff, nog dik 2 weken tot kerst. En een mens moet toch wat te doen hebben. ;)
Staat er af fabriek al de laatst nieuwe firmware op?
das waar, mss dat ik me nog ga bedenken... :)

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 05:15
De eerste iPad Air clone is gearriveerd:

Onda V975M met Amlogic M802, 1GB geheugen en Mali 450MP. Op sommige websites staat 2GB geheugen, maar volgens mij is het 1GB.

Prijs ong: 150 - 170 €

Afbeeldingslocatie: http://www.onda-tablet.com/media/wysiwyg/ONDA_V975M.jpg

Oa te preorderen bij gb. Wat vinden jullie ervan?

http://www.geekbuying.com...82.html#start_online_chat

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:56
Mooie actie van Pandawill dacht ik zelf .

De V88hd is toch een goede tablet voor een redelijke prijs .

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/349ccpx.png

Verwijderd

Gusev schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:25:
De eerste iPad Air clone is gearriveerd:

Onda V975M met Amlogic M802, 1GB geheugen en Mali 450MP. Op sommige websites staat 2GB geheugen, maar volgens mij is het 1GB.

Prijs ong: 150 - 170 €

[afbeelding]

Oa te preorderen bij gb. Wat vinden jullie ervan?

http://www.geekbuying.com...82.html#start_online_chat
Ik ga de 2gb ram versie met 32gb opslag hiervan bestellen. Om precies te zijn:
"Onda V975M Advanced Quad Core 2.0GHz RAM 2GB 9.7 Inch Retina Screen 32GB White"
Is echt een monsterlijk snel apparaat. Accu ziet er ook prima uit met 8500 mAh. Of het nou een cloon is van de ipad zal mij een worst wezen, daar koop ik hem niet voor.

Antutu bench:
Afbeeldingslocatie: http://www.onda-tablet.com/media/wysiwyg/Onda_V975M_Quad_Core_03.jpg

Wat overigens echt heel tof is dat deze fabrikant ook netjes updates geeft. Ze hebben al aangekondigd in december alle quadcore tablets van kitkat te voorzien! :) Dat is niet alleen meer dan de helft goedkoper dan menig tablet, sneller, maar ook beter qua updates. Ik wou nog een sony tablet Z kopen, maar ik denk toch echt dat ik voor deze ga. Dan maar geen nfc/bluetooth, gebruik ik toch nooit. :P

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:14

13art

Moderator Mobile
Hmmm op zich wel interessant ja. Mocht je hem een keer in huis hebben dan lees ik graag een review. Ben wel benieuwd naar de helderheid van het scherm, geluidskwaliteit, maar ook bereik en stabiliteit van het wifi netwerk benieuwd naar.

Al zou een 16:9 / 16:10 verhouding met Bluetooth nog beter zijn ;)

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 08-12-2013 18:03 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 05:15
Ik wacht nog even een aantal reviews af, maar dan ga ik voor de 16GB 2GB ram versie. Heerlijk apparaat inderdaad. Ik hou jullie zeker op de hoogte :)

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verkeerde topic

[ Voor 97% gewijzigd door starcopy op 08-12-2013 18:52 ]

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 21:25
Ik ga toch maar eens een Windows tablet proberen.
Iets subtieler graag, het is hier nog altijd geen V&A ;)
Tip: in je signature mag het wel.

[ Voor 77% gewijzigd door 13art op 09-12-2013 13:10 ]

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-11 21:28
Hey Mensen! Ik dacht ik probeer het hier, want hier zitten volgens mij de echte kenners van echt álle tablets. Mijn moeder zoekt voor haar kleinzoontjes een leuk tabletje voor simpele kinderspelletjes en films/series. Het budget ligt rond de €100,- want in iets duurder investeren voor die kleintjes is weggegooid aangezien ze nogal eens ondeugend zijn :)

Beetje de eisen: Nederlandse instellingen, mooi scherm (liefste 8 inch+) en batterij is niet super belangrijk, want die kids zijn overdag toch veel buiten. Mag ook uit China komen maar moet er voor Kerst zijn.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:53
brammetje1994 schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:35:
Mag ook uit China komen maar moet er voor Kerst zijn.
Gaat hem niet worden.

• BastienVH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-11 10:45
Ik zie die Onda V975M staan en dat ziet er mij een heel aantrekkelijk ding uit.
Wie kent er de Amlogic M802 cpu en weet of die van degelijke makelij is?
In een vergelijking zou deze beter moeten zijn dan de rockchip RK3188, maar gezien het een slide van de producent zelf is, durf ik daar mijn twijfels bij te hebben...

Hoe dan ook, het ziet er zeer aantrekkelijk uit, nu mijn eigen tablet tegen de grond is gegaan en aan vervanging toe is.

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-11 21:28
DHL?

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Dan kom je over je gestelde budget heen. Extra kosten voor Dhl, en de douane/inklaring komt aan de deur zijn deel vragen. Ik zag hier ergens een Pipo m8pro voorbij komen, misschien kun je daar een deal mee maken. Ik heb er zelf ook 1 en ben er zeer tevreden mee. Zijn nieuw ook al niet zo duur meer, dus wie weet.

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:26:
[...]

Ik ga de 2gb ram versie met 32gb opslag hiervan bestellen. Om precies te zijn:
"Onda V975M Advanced Quad Core 2.0GHz RAM 2GB 9.7 Inch Retina Screen 32GB White"
Is echt een monsterlijk snel apparaat. Accu ziet er ook prima uit met 8500 mAh. Of het nou een cloon is van de ipad zal mij een worst wezen, daar koop ik hem niet voor.

Antutu bench:
[afbeelding]

Wat overigens echt heel tof is dat deze fabrikant ook netjes updates geeft. Ze hebben al aangekondigd in december alle quadcore tablets van kitkat te voorzien! :) Dat is niet alleen meer dan de helft goedkoper dan menig tablet, sneller, maar ook beter qua updates. Ik wou nog een sony tablet Z kopen, maar ik denk toch echt dat ik voor deze ga. Dan maar geen nfc/bluetooth, gebruik ik toch nooit. :P
Deze dus:
http://www.onda-tablet.co...na-screen-32gb-white.html

Ziet er op papier allemaal heel erg goed uit, maar ik zou eerst even de kat uit de boom kijken tot wat mensen een echte hands-on review hebben geschreven. Vaak is de firmware ook nog niet zo best bij de eerste release. Maar zeker iets om in de gaten te houden :Y

• FlowDesign
Dan even in het kort een eerste indruk van mijn FNF iFive X2 welke ik sinds afgelopen vrijdag heb.
Ik heb per direct de originele firmware eraf gegooid en de laatste 1.18 4c van Kasty (Android 4.2.2) erop geflashed met Rockchip Batch Tool (zeer eenvoudig). Met deze firmware werkt alles.

- Scherm is supergoed, helder en scherp. Touchscreen geen problemen.
- De tablet is in gebruik gewoon snel. Geen wow-factor maar wel zonder haperingen scrollen en van scherm wisselen en apps starten.
- Audio uit de speakers is best goed. Volume ook zeker niet slecht. 2 speakers aan de voorkant is een groot voordeel.
- Accu gaat vrij lang mee. Sowieso makkelijk een dag.
- De camera is waardeloos.
- WiFi ontvangst is niet zo goed als ik had gehoopt. Het probleem is in feite dat wanneer je wat verder van je Wifi-router vandaan zit, de internetsnelheid op je tablet traag wordt. Blijkbaar zit er niet zo'n geweldige antenne in en deze is ook niet zo gemakkelijk te vervangen omdat de plastic achterkant erop gelijmd is. Als je het met een föhn warm maakt en dan voorzichtig bent moet het wel lukken. Om bij de Wifi-antenne te komen hoef je verder niets te demonteren, alleen die plastic achterklep. Gisteravond heb ik een softmod gedaan welke wel verbetering lijkt te brengen.

X2 wiki inclusief (flashing) guides:
https://www.miniand.com/wiki/iFive+X2#toc1

X2 overzichtje van ROM's:
http://www.android-hilfe....ion-official-customs.html

Boost WiFi softmod:
Open /etc/firmware/nvram.txt
change pa0maxpwr value, someone suggest 82 (need root & change permission)

Overzichtje van het openmaken van de X2:
http://www.android-hilfe....3-ifive-x2-geoeffnet.html

De WiFi-antenne is hier te zien, rechtsonder in dat rechthoekig 'gat':
http://img.tapatalk.com/d/13/09/20/original/5a5e4aty.jpg

Eventueel vervangen van de Wifi antenne:
http://fabiobaltieri.com/...ap-internal-wifi-antenna/

EDIT:
Nog een kleine toevoeging, ik had dus die roll up protection sleeve van iFive erbij gekocht. Prima sleeve, pasvorm etc. is perfect. Er zit alleen wel een klein rond magneetje in welke de auto sleep/wake up functie activeert, echter als je de sleeve openklapt en dus aan de achterkant van het tablet hebt dan zet ie telkens je tablet aan/uit :') Superirritant dus en aangezien er geen softwarematige oplossing voor lijkt te zijn heb ik het magneetje gewoon vanaf de binnenkant uit de sleeve gesneden met een scheermesje en weer dichtgeplakt. Stelde weinig voor ;)

[ Voor 22% gewijzigd door FlowDesign op 11-12-2013 15:55 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mijn iFive X2 mag ook wel eens verzonden worden. Vorige week besteld bij DX...

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 16:01
Compizfox schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:47:
Mijn iFive X2 mag ook wel eens verzonden worden. Vorige week besteld bij DX...
Inderdaad. Die van mij is op 2 December verstuurd bij Banggood en staat al sinds de 3e op deze status:

Departured at 2013/12/3 17:01:43 from Flytexpress Sorting Center location

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Die melding zal ook niet meer veranderen. Als je wat wil weten dan zul je of bij https://www.deutschepost.de/sendung/simpleQuery.html of bij http://track-chinapost.com/startairmail.php moeten kijken.

Banggood verstuurt voornamelijk met die 2 alle paketten op. De eerste vaak voor de duurdere pakketten zoals tablet, gsm, ed. De 2e voor de meer standaard zaken.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Fuck, de iFive X2 die ik besteld heb bij DX blijkt na een week te hebben gewacht out-of-stock te zijn. Dan moet ik hem maar cancelen en ergens anders bestellen, want ik heb zo'n gevoel dat het nog wel lang kan duren voordat DX hem weer in stock krijgt.

@JunkO: Jij had hem besteld bij banggood.com? Is die toko een beetje aan te raden? (nog geen ervaring mee namelijk)

[ Voor 25% gewijzigd door Compizfox op 13-12-2013 00:49 ]

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Banggood is top.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Klopt als een bus. Pipo op 27-11 besteld en 12-12 was deze binnen. Met de rest wat ik er besteld heb, net zo.

• FlowDesign
Compizfox schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:47:
Fuck, de iFive X2 die ik besteld heb bij DX blijkt na een week te hebben gewacht out-of-stock te zijn. Dan moet ik hem maar cancelen en ergens anders bestellen, want ik heb zo'n gevoel dat het nog wel lang kan duren voordat DX hem weer in stock krijgt.

@JunkO: Jij had hem besteld bij banggood.com? Is die toko een beetje aan te raden? (nog geen ervaring mee namelijk)
Als je 'm snel wilt hebben dan zou ik 'm bij Mixeshop bestellen met DHL verzending.
http://www.mixeshop.com/t...-x2-android-pc_p2709.html

Ik vind de PIPO M7 ook wel interessant, maar die is in feite exact hetzelfde alleen wel 40 dollar duurder :?
Enige is dat die misschien een betere WiFi antenne heeft.
http://www.mixeshop.com/t...6gb-pipo-m7pro_p3021.html

Ik heb zojuist overigens de antenne uit een HTC Hero die ik nog had liggen gesloopt, misschien dat ik die wel in m'n iFive X2 in ga bouwen :P

• guapper
FlowDesign schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:00:
[...]
Als je 'm snel wilt hebben dan zou ik 'm bij Mixeshop bestellen met DHL verzending.
[...]
Ter indicatie: dinsdag besteld, vanochtend werkend tracking nummer ontvangen wat bij DHL op te vragen is.

• FlowDesign
Of misschien een Ramos i9 8.9" met Intel Atom?
http://www.banggood.com/R...d-4_2-Tablet-p-88699.html

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

De ramos i9 vind ik toch ook wel interessant. Een intel in een android tab. :)

Ik ben ook nog een ALLfine tegengekomen. Leuke specificaties en een groot scherm met wat ik erg belangrijk vind een gigantische batterij 12000 mAh! Kent iemand dit merk? http://www.banggood.com/A...d-4_1-Tablet-p-80242.html

Eigenlijk ben ik op zoek naar een tablet van min. 8 inch waarmee ik gemakkelijk mijn video's op de nas kan streamen. Daarnaast is accuduur belangrijk. Is een schermresolutie van 2048*1536 niet teveel gevraagd? M.a.w. trekt de mediatek deze resolutie wel?

[ Voor 26% gewijzigd door SjaakDeBeer op 13-12-2013 12:57 ]

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

• JunkO
starcopy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:00:
Die melding zal ook niet meer veranderen. Als je wat wil weten dan zul je of bij https://www.deutschepost.de/sendung/simpleQuery.html of bij http://track-chinapost.com/startairmail.php moeten kijken.

Banggood verstuurt voornamelijk met die 2 alle paketten op. De eerste vaak voor de duurdere pakketten zoals tablet, gsm, ed. De 2e voor de meer standaard zaken.
Dankje voor de tip, gekeken bij Deutsche Post en het pakket ligt sinds 9 December in een distributiecentrum in Singapore. Afwachten dus...
Dit is de eerste keer dat ik hier wat besteld heb dus ik kan je er niks over vertellen. De verhalen zijn echter overal positief.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• FlowDesign
SjaakDeBeer schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:49:
De ramos i9 vind ik toch ook wel interessant. Een intel in een android tab. :)

Ik ben ook nog een ALLfine tegengekomen. Leuke specificaties en een groot scherm met wat ik erg belangrijk vind een gigantische batterij 12000 mAh! Kent iemand dit merk? http://www.banggood.com/A...d-4_1-Tablet-p-80242.html

Eigenlijk ben ik op zoek naar een tablet van min. 8 inch waarmee ik gemakkelijk mijn video's op de nas kan streamen. Daarnaast is accuduur belangrijk. Is een schermresolutie van 2048*1536 niet teveel gevraagd? M.a.w. trekt de mediatek deze resolutie wel?
Mediatek? Bedoel je niet Rockcip? :)

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Mijn fout, je hebt gelijk Rockchip. ;)

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

• FlowDesign
Ik heb nu de [2222] ROM op m'n iFive X2 geïnstalleerd. Prima ROM tot dusver, echter zie ik geen verbetering op gebied van WiFi.

Ze zijn ook allemaal op dezelfde stock ROM van iFive gebaseerd dus ik had al niet veel hoop ;)

Misschien dan toch maar die WiFi antenne gaan vervangen...

[ Voor 15% gewijzigd door FlowDesign op 13-12-2013 18:05 ]

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
Welke tablet moet ik nemen als ik weg ben van custom roms heb nou tomtec atp7659

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Mijn Ainol Novo9 Spark heeft vermoedelijk de geest gegeven. Hij was een week lang volledig ontladen, en hij wil nu niet meer opladen. Op Slatedroid stonden wel wat topics maar die tips hielpen helaas niet...

Er vanuitgaande dat hij nu dus niet meer werkt, ben ik op zoek naar een nieuwe (chineze) tablet. De WiFi van de Spark en het opslaggeheugen waren vreselijk. Daarom zoek ik nu juist een leuke 9,7 inch Android tablet met als enige eisen dat de WiFi chip goed is, het opslaggeheugen relatief snel is en dus prima is om te browsen. Het hoeft geen Retinascherm te zijn, en eventueel een beetje ondersteuning vanuit de Custom ROM community is mooi meegenomen. De tablet is ook bedoelt om te gamen, maar meer spelletjes als Hay Day. Geen GTA-eisen dus.

• hars73

hars73

FlowDesign schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 18:04:
Ik heb nu de \[2222] ROM op m'n iFive X2 geïnstalleerd. Prima ROM tot dusver, echter zie ik geen verbetering op gebied van WiFi.

Ze zijn ook allemaal op dezelfde stock ROM van iFive gebaseerd dus ik had al niet veel hoop ;)

Misschien dan toch maar die WiFi antenne gaan vervangen...
Als ik mijn X2 heb zal ik ook eens kijken wat mijn WiFi ervaringen zijn en dat hier melden. In de praktijk zal ik m'n X2 het meest in de woonkamer gebruiken, op een afstand van een meter of 4 van de router met alleen maar een gipswandje ertussen.

• FlowDesign
Vandaag toch maar m'n X2 opengemaakt, want met die 2222 ROM merkte ik geen verbetering tov de Kasty ROM. Het openmaken viel me eerlijk gezegd best mee. Als je de randen achter goed warm maakt en dan met een kleine schroevendraaier een hoekje opwipt, vervolgens met de föhn de rest dan heb je de achterkant er zo af. Zoals gezegd kun je daarna zonder verdere demontage bij de antenne:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-kIFZ-qPKqsQ/Uq3iE84L85I/AAAAAAAAHik/JmznfSbWdUk/w987-h741-no/IMG_20131215_130009.jpg

Eerst heb ik de originele antenne eraf gehaald en vervangen door die antennesticker uit m'n HTC hero, maar dat hielp niet zo heel veel. Vervolgens nog met een stuk coax kabel eraan, toen deed ie het helemaal niet meer. Daarna nog met een antenne van een route, hielp ook niet veel.
Uiteindelijk heb ik de originele antenne er weer aan gesoldeerd en daar weer die sticker aan vast. Dat gaf duidelijk beter resultaat dan origineel, dus op die manier heb ik 'm met de föhn weer dichtgeplakt.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-voC84TS01-0/Uq3iG9aNR_I/AAAAAAAAHis/b9RbG9P6Z0E/w987-h741-no/IMG_20131215_142615.jpg

Het is nu dus wel iets beter qua bereik, maar nog net niet zo goed als bijvoorbeeld de gemiddelde smartphone. Ik merk nu ook dat het bereik en de internetsnelheid beter zijn wanneer ik de tablet in portrait vasthoud dan in landscape.
Die 2222 en Kasty ROMs zijn overigens ongeveer even snel in Antutu (iets meer dan 18900), maar ik vind kastys ROM net iets beter. Bovendien kon ik de KPN iTV app niet installeren vanuit de play store op 2222, wat ik ook probeerde. Die ROM is door Chinezen ontwikkeld en meer op China gericht, dat merk je.

• hars73

hars73

Wat de X2 betreft, dit lijkt een heel goed werkende CM10.1 te zijn:

http://www.slatedroid.com...-fnf-ifive-x2-by-anonfbi/

En ik zie daarin ook iets van 'Stable and optimized WiFi' staan..

• FlowDesign
hars73 schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:53:
Wat de X2 betreft, dit lijkt een heel goed werkende CM10.1 te zijn:

En ik zie daarin ook iets van 'Stable and optimized WiFi' staan..
Die ga ik op nog wel even uitproberen maar ik meende gelezen te hebben dat die cm10.1 nog niet helemaal foutloos is. Draadje op xda geloof ik.

• hars73

hars73

FlowDesign schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:16:
[...]

Die ga ik op nog wel even uitproberen maar ik meende gelezen te hebben dat die cm10.1 nog niet helemaal foutloos is. Draadje op xda geloof ik.
tja als ik die thread op SlateDroid zo lees, dan doet ie het volgens mij wel goed. Naja als ik m'n X2 binnen heb zal ik eens gaan beslissen. Ik denk dat ik in eerste instantie die Kasty 1.1.8 rom ga gebruiken

• Marcel71
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:46
Ik heb sinds zomer van dit jaar een X2 en al heel wat roms geprobeerd. Stock roms zijn of worden na verloop van tijd traag. Ik heb er nu http://www.slatedroid.com...-fnf-ifive-x2-by-anonfbi/ op draaien, de versie van 13 december. Dat is de meest recente custom rom en die doet het prima!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heeft iemand hier wel eens een 'entropy generator' zoals Seeder gebruikt? Ben benieuwd of het de lag zou kunnen verminderen die bij de Chinese tablets nog wel eens will optreden. Op mijn Xperia Z werkt het namelijk erg fij!

[ Voor 11% gewijzigd door Undeclinable op 16-12-2013 08:53 ]

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• FlowDesign
Marcel71 schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:32:
Ik heb sinds zomer van dit jaar een X2 en al heel wat roms geprobeerd. Stock roms zijn of worden na verloop van tijd traag. Ik heb er nu http://www.slatedroid.com...-fnf-ifive-x2-by-anonfbi/ op draaien, de versie van 13 december. Dat is de meest recente custom rom en die doet het prima!
Vanwege memory leaks? Keertje rebooten?
Ik lees overal mensen klagen dat er traag NAND geheugen in zit, wellicht dat het daar mee te maken heeft.
Maar volgens mij kan het geheugen dat erin zit met 8 MBps schrijven, dus op zich is het niet zó ontzettend slecht.
Undeclinable schreef op maandag 16 december 2013 @ 08:53:
Heeft iemand hier wel eens een 'entropy generator' zoals Seeder gebruikt? Ben benieuwd of het de lag zou kunnen verminderen die bij de Chinese tablets nog wel eens will optreden. Op mijn Xperia Z werkt het namelijk erg fij!
http://www.xda-developers...-all-its-hacked-up-to-be/

[ Voor 23% gewijzigd door FlowDesign op 16-12-2013 09:13 ]

• Marcel71
FlowDesign schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:09:
[...]

Vanwege memory leaks? Keertje rebooten?
Ik lees overal mensen klagen dat er traag NAND geheugen in zit, wellicht dat het daar mee te maken heeft.
Maar volgens mij kan het geheugen dat erin zit met 8 MBps schrijven, dus op zich is het niet zó ontzettend slecht.
Nee, rebooten deed ik regelmatig. Het werd gewoon steeds trager, geen idee waarom maar switchen tussen apps en terug naar launcher werd duidelijk trager. Traag NAND-geheugen heb ik ook gelezen inderdaad. Maar ik denk dat de stock roms gewoon niet optimaal zijn want met de custom rom is het sneller allemaal.

• FlowDesign
Welke launcher gebruik je? Ik gebruik bijvoorbeeld Apex en dan zet ik de optie 'keep in memory' aan, dat wil ook nog weleens helpen.
Maar ik ben wel erg benieuwd naar die CM10 roms, vanmiddag eens uitproberen :)

• Marcel71
FlowDesign schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:52:
Welke launcher gebruik je? Ik gebruik bijvoorbeeld Apex en dan zet ik de optie 'keep in memory' aan, dat wil ook nog weleens helpen.
Maar ik ben wel erg benieuwd naar die CM10 roms, vanmiddag eens uitproberen :)
Apex en recent ook Google Experience Launcher eens geprobeerd. Ik heb afgelopen weekend de laatste PACman-ROM er op gezet van 13-12. Staat hier ook veel info over, wel in het Duits i.p.v. Engels: http://www.android-hilfe....-man-4-2-von-anonfbi.html

• JunkO
Weet iemand of het mogelijk is om met de iFive X2 vanaf een USB stick een film af te spelen en die via een HDMI kabel te laten zien op een HD tv? Als app wil ik MX Player of XBMC gebruiken.

Mijn ouders hebben geen mediacenter of mogelijkheid om hun pc op de tv aan te sluiten dus ik ben van plan dit met hun toekomstige tablet te gaan doen.

Iemand ervaring hiermee?

• hars73

hars73

JunkO schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:47:
Weet iemand of het mogelijk is om met de iFive X2 vanaf een USB stick een film af te spelen en die via een HDMI kabel te laten zien op een HD tv? Als app wil ik MX Player of XBMC gebruiken.

Mijn ouders hebben geen mediacenter of mogelijkheid om hun pc op de tv aan te sluiten dus ik ben van plan dit met hun toekomstige tablet te gaan doen.

Iemand ervaring hiermee?
De X2 heeft een HDMI uitgang, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Daarnaast ondersteunt de X2 OTG via de usb poort, dus een usb stick zou je moeten kunnen gebruiken via een OTG kabeltje. Nadeel is dan wel dat je de accu niet kunt laden terwijl je afspeelt. De tablets van Pipo hebben een aparte ingang voor de voeding, dus misschien zou dat een voordeel kunnen zijn.

Maar ervaring heb ik er nog niet mee. Mijn X2 is inmiddels in NL aangekomen, dus zal hem hopelijk deze week thuis krijgen als de douane meewerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 16-12-2013 14:35 ]

• FlowDesign
JunkO schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:47:

Iemand ervaring hiermee?
Dat is mogelijk inderdaad.

Speelt die TV geen films rechtstreeks van een USB-stick af dan?

Een betere optie zou misschien een Android-stick zijn?
Bijvoorbeeld deze, 50 euro incl. verzendkosten:
http://www.mixeshop.com/m...d-42-bluetooth_p2387.html

• hannibal57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-03-2020
Ik wil dit topic niet kapen, maar het gaat over de Zenith C93, en dan houden we het een beetje bij elkaar was mijn gedachte.

Iig heb ik een Zenith C93, nieuw gekocht, die ik gebruik voor optredens, waarbij ik hem in zo'n klem zet, als reminder voor mijn songteksten, met de app lyricpad.

Ik hem diverse keren zonder problemen met mijn laptop verbonden via USB
Nu gister weer, maar hij wilde maar niet connecten met de usb kabel.
Heb hem losgekoppeld, en mee genomen naar deb oefenruimte, waar ik er achter kwam dat al mijn files weg zijn ?
Thuis gekomen eea eens bekeken, en het blijkt de "interne" schijf op eoa niet meer benaderbaar is ?
In een filebrowser staan alle mappen op rood ?
Ff een SD kaartje geleend, en connect zonder problemen met de laptop, maar in geen velden of wegen de interne HD of SD te vinden.
Tablet lijkt verder zelf wel normaal te werken ?
Wat is er gebeurd, en wat kan ik er aan doen ?
Btw, waar staat het besturings systeem van zo'n ding, en hoes eea geregeld met opslag buiten de externe SD card ?
Ik draai Android 4.1.1.

[ Voor 0% gewijzigd door hannibal57 op 16-12-2013 18:15 . Reden: typo's ]

• FlowDesign
Marcel71 schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:29:
[...]

Apex en recent ook Google Experience Launcher eens geprobeerd. Ik heb afgelopen weekend de laatste PACman-ROM er op gezet van 13-12. Staat hier ook veel info over, wel in het Duits i.p.v. Engels: http://www.android-hilfe....-man-4-2-von-anonfbi.html
Ik probeer nu die 'normale' CM10.1 van AnonFBI te flashen, maar hij komt telkens in een bootloop -O-

FIRST TIME:
1. Download FNF Flasher 1.7, Gapps NandFix and CM10.1 Build 20131127
2. Flash CM10.1 Build with FNF Flasher (Press RESTORE and DO NOT TOUCH NOTHING or you tablet will fail)
3. Tablet will enter in CWM recovery and Flash:
- NandFix .zip file
- GApps
4. Reboot to system
5. Enjoy!

Na het flashen van de .img file reboot ie inderdaad in CWM, maar daarna kan ie de ZIP bestanden niet vinden op de locatie die die zoekt. Maar goed, die nandfix en gapps kan ik wel handmatig flashen met CWM, helaas nog geen succes :-(

EDIT:
Na poging 4 van de .img flashen heb ik daarna alleen maar de nandfix uitgevoerd en geen gapps geïnstalleerd en toen deed ie het wel :)
Ook de update naar versie van 6 december werkt.
Nu nogmaals gapps proberen.

EDIT2:
Officiele gapps van goo.im geflashed en nu werkt het prima :)
Erg fijne ROM moet ik zeggen, maar voor de WiFi ontvangst / snelheid maakt het niet uit welke rom je erop zet.

Ik ga morgen even bij Conrad koperplakband kopen, dan kan ik daar zelf een antenne van maken :P

[ Voor 18% gewijzigd door FlowDesign op 16-12-2013 21:30 ]

• hars73

hars73

Hmmm dan is het dus toch echt een hardware gebeuren qua Wifi ontvangst op de X2. En toch lees ik genoeg recenties waar mensen geen klachten hebben over het Wifi bereik. Het is volgens mij toch één van de betere Chinese tablets qua Wifi

• FlowDesign
hars73 schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:39:
Hmmm dan is het dus toch echt een hardware gebeuren qua Wifi ontvangst op de X2. En toch lees ik genoeg recenties waar mensen geen klachten hebben over het Wifi bereik. Het is volgens mij toch één van de betere Chinese tablets qua Wifi
Ik denk deels hardware, deels software. Tot nu toe 3 verschillende roms erop gehad en bij alle drie heel ander gedrag bij bijvoorbeeld die app van speedtest.net. Bij de 2222 rom was de wifi nog het meest stabiel, qua snelheid en bereik allemaal beetje hetzelfde verhaal.
Met die waarde in nvram.txt hoger zetten wordt het wel beter. Maar volgens mij valt er ook nog wel wat te winnen als iFive de kernel en drivers zou verbeteren.

CM10.1 draait iig goed en snel en ik vind het de fijnste rom tot nu toe.

Zo lang je binnen een paar meter van je router blijft is de wifi prima, maar kom je op 10 meter met een paar muurtjes ertussen dan is het knudde. Kan wellicht nog wat proberen met het wifi channel op de router aanpassen maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dat gaat helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 17-12-2013 00:27 ]

• hars73

hars73

FlowDesign schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 00:22:
[...]

Met die waarde in nvram.txt hoger zetten wordt het wel beter. Maar volgens mij valt er ook nog wel wat te winnen als iFive de kernel en drivers zou verbeteren.
Voor de Mini3 hebben ze 4.4 Kitkat al uitgebracht, en dat gaat voor de X2 ook nog gebeuren. Misschien dat ze daar nog wat verbeteringen in aan hebben gebracht.
http://tabletrepublic.com...cially-released-5141.html

• FlowDesign
hars73 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:30:
[...]

Voor de Mini3 hebben ze 4.4 Kitkat al uitgebracht, en dat gaat voor de X2 ook nog gebeuren. Misschien dat ze daar nog wat verbeteringen in aan hebben gebracht.
http://tabletrepublic.com...cially-released-5141.html
Ik zag op een site van Oma gisteren inderdaad een Android 4.4 build voor o.a. de iFive mini3 :)
http://crewrktablets.arctablet.com/?p=2343

Ik hoop dat Android 4.4 voor de X2 ook snel komt, very naais *O*

• JunkO
FlowDesign schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:01:
[...]

Dat is mogelijk inderdaad.

Speelt die TV geen films rechtstreeks van een USB-stick af dan?

Een betere optie zou misschien een Android-stick zijn?
Bijvoorbeeld deze, 50 euro incl. verzendkosten:
http://www.mixeshop.com/m...d-42-bluetooth_p2387.html
Het betreft een Philips LCD van +/- 8 jaar oud, die speelt helaas zelf niets af. Een android stick kan natuurlijk wel, maar als het via de tablet kan is ook prima. Het zal maar voor incidenteel gebruik zijn namelijk..

• FlowDesign
JunkO schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:08:
[...]

Het betreft een Philips LCD van +/- 8 jaar oud, die speelt helaas zelf niets af. Een android stick kan natuurlijk wel, maar als het via de tablet kan is ook prima. Het zal maar voor incidenteel gebruik zijn namelijk..
Het kan via een tablet inderdaad, gewoon bestand even naar de tablet kopiëren (intern geheugen of sd-kaartje) en via HDMI afspelen, werkt prima :Y Volgens mij worden de meeste videoformaten wel ondersteund, maar audioformaten als TrueHD en DTS-HD niet. Als je de audio niet over een flinke geluidsinstallatie laat lopen maar via de speakers van de TV zelf zul je die ook niet missen ;)

Ik heb trouwens even naar de prijzen op banggood gekeken, maar kan het zijn dat banggood stiekem best duur is? Een iFive X3 vragen ze ongeveer 50 USD meer voor dan ergens anders...

Volgens mij ben je nog goedkoper uit als je bijv. via zo'n taobao/tmall agent besteld, bijv. deze:
http://www.yoybuy.com/en/

Edit: Aliexpress kost incl. verzendkosten ongeveer net zo veel als yoybuy. Dan liever Ali ;)

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 17-12-2013 11:47 ]

• JunkO
FlowDesign schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:38:
[...]

Ik heb trouwens even naar de prijzen op banggood gekeken, maar kan het zijn dat banggood stiekem best duur is? Een iFive X3 vragen ze ongeveer 50 USD meer voor dan ergens anders...

Volgens mij ben je nog goedkoper uit als je bijv. via zo'n taobao/tmall agent besteld, bijv. deze:
http://www.yoybuy.com/en/

Edit: Aliexpress kost incl. verzendkosten ongeveer net zo veel als yoybuy. Dan liever Ali ;)
De iFive X2 kost daarentegen maar € 149,- bij Banggood en dat is minder dan ik er voor betaald heb en volgens mij uberhaubt wel een goeie prijs.

• guapper
Nou, dat kan nog beter..
Vorige week de iFive X2 besteld bij mixeshop voor $163,-/€118,- Kwam nog wel $32,- voor DHL bij, maar hij ligt nu bij de koerier in de auto. Vanavond met een beetje geluk uitpakken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 17-12-2013 12:10 ]

• hars73

hars73

Bij Merimobiles kostte de X2 mij 141 euro, uiteindelijk nog 9 euro bijbetaald voor snellere verzending via SingporePost. Op 2 december besteld, 5 december verzonden, 15 december in NL aangekomen. Hij ligt nu bij PostNL.

[ Voor 20% gewijzigd door hars73 op 17-12-2013 12:15 ]

• FlowDesign
guapper schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:09:
Nou, dat kan nog beter..
Vorige week de iFive X2 besteld bij mixeshop voor $163,-/€118,- Kwam nog wel $32,- voor DHL bij, maar hij ligt nu bij de koerier in de auto. Vanavond met een beetje geluk uitpakken. :)
Dus in totaal 195 USD. Ik had 'm op aliexpress voor 202 dollar incl. DHL verzending en zo'n roll-up beschermdinges :) Dus het ontloopt elkaar allemaal niet zo veel :)
hars73 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:15:
Bij Merimobiles kostte de X2 mij 141 euro, uiteindelijk nog 9 euro bijbetaald voor snellere verzending via SingporePost. Op 2 december besteld, 5 december verzonden, 15 december in NL aangekomen. Hij ligt nu bij PostNL.
Ik hoop niet dat je een brief van PostNL ontvangt... dan krijg je zo'n brief van "we kunnen de waarde niet bepalen, of je even de factuur op wilt sturen..." en nog een week geduld wilt hebben voordat je 'm krijgt :/

[ Voor 36% gewijzigd door FlowDesign op 17-12-2013 13:10 ]

• guapper
Nee, maar je ziet hierboven dat er toch wel behoorlijke verschillen in zitten, en dat het loont om ff goed rond te kijken. Ik heb gekozen voor mixe vanwege de combi scherpe prijs / paypal betaling (heb geen cc)

• hars73

hars73

FlowDesign schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:08:
[...]
Ik hoop niet dat je een brief van PostNL ontvangt... dan krijg je zo'n brief van "we kunnen de waarde niet bepalen, of je even de factuur op wilt sturen..." en nog een week geduld wilt hebben voordat je 'm krijgt :/
Ja die mogelijkheid bestaat. Heb PostNL Webcare paar uurtjes geleden al getwitterd met de vraag wat m'n 3S kode is, maar nog geen antwoord. en lees net dat ie vandaag bezorgd wordt :9
Hopen dat het op een tijdstip is dat m'n vrouw thuis is of dat ie bij de buren wordt afgeleverd. Helaas: "De 1e bezorgpoging is niet geslaagd", morgen beter.

Dus mijn iFive X2 is in de buurt :P

Beetje offtopic: PostNL rekent toch geen inklaringskosten en BTW aan de deur?

[ Voor 25% gewijzigd door hars73 op 17-12-2013 13:46 ]

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
hars73 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:36:
[...]

Ja die mogelijkheid bestaat. Heb PostNL Webcare paar uurtjes geleden al getwitterd met de vraag wat m'n 3S kode is, maar nog geen antwoord. en lees net dat ie vandaag bezorgd wordt :9
Hopen dat het op een tijdstip is dat m'n vrouw thuis is of dat ie bij de buren wordt afgeleverd. Helaas: "De 1e bezorgpoging is niet geslaagd", morgen beter.

Jawel, dat kan wel. Heb ik eens gehad met een objectief dat uit de VS kwam.

• hars73

hars73

Hoppa! schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:54:
[...]
Jawel, dat kan wel. Heb ik eens gehad met een objectief dat uit de VS kwam.
Maar dat kunnen ze dan alleen maar doen op basis van de waarde die aan de buitenkant vermeld staat en niet op basis van een factuur. En er was door Merimobiles een lagere waarde op gezet. Naja ik zal het wel zien.

• guapper
Bij mij stond er 'SAMPLE OF MEDIA PLAYER BOX' op.
Bij aflevering (DHL) nog €25,- af mogen tikken. Maar vanavond dus uitpakfeest. <+:)

• hars73

hars73

guapper schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:09:
Bij mij stond er 'SAMPLE OF MEDIA PLAYER BOX' op.
Bij aflevering (DHL) nog €25,- af mogen tikken. Maar vanavond dus uitpakfeest. <+:)
Nee helaas, was niemand thuis vanmiddag, dus hij wordt morgen nog een keer bezorgd. Naja dan morgen uitpakfeest :D

• FlowDesign
[...]
Jawel en die kun je alleen maar aan de deur contant betalen dus houd er rekening mee ;)

Soms maken ze het ook gewoon open en maken ze zelf een inschatting van de waarde, kunnen ze dat niet dan krijg je een brief waarin ze vragen om een kopie van de factuur.

• guapper
hars73 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:14:
[...]

Nee helaas, was niemand thuis vanmiddag, dus hij wordt morgen nog een keer bezorgd. Naja dan morgen uitpakfeest :D
OF je rijd ff langs het lokale postagentschap (Bruna ofzo).

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:18

Harrie

NederVlaming

[...]

Ah nice! Mijne is ook al van 12 december in NL maar die is nog niet door de douane.. :( Ik dacht overigens dat je die kosten juist wel aan de deur moet betalen als ze er zijn.

• hars73

hars73

Harrie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:29:
[...]

Ah nice! Mijne is ook al van 12 december in NL maar die is nog niet door de douane.. :( Ik dacht overigens dat je die kosten juist wel aan de deur moet betalen als ze er zijn.
Nou had een briefje in de bus van PostNL dat ik niet thuis was. Heb de bezorging gewijzigd zodat ik mn X2 morgen op het postkantoor op kan halen. Maar belangrijker, het hokje dat ik voor de zending een contant bedrag verschuldigd ben, staat NIET aangekruist. Ik kon wel eens mazzel hebben. :P

EDIT: Kon niet wachten, heb hem al van het postkantoor gehaald vanmiddag (geen extra kosten inderdaad). Nu nog op het werk dus even snel aangezet en gekeken. Eerste indruk, loopt goed en een erg mooi scherm! Er staat al Android 4.2.2. op en in de Kernel version staat iets met 'root'. Maar eens even kijken of ik nog even wacht op de 4.4 Kitkat versie en pas daarna ga beslissen om wel of niet een custom rom te gaan gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door hars73 op 18-12-2013 14:41 ]

• FlowDesign
hars73 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:14:
[...]

Nou had een briefje in de bus van PostNL dat ik niet thuis was. Heb de bezorging gewijzigd zodat ik mn X2 morgen op het postkantoor op kan halen. Maar belangrijker, het hokje dat ik voor de zending een contant bedrag verschuldigd ben, staat NIET aangekruist. Ik kon wel eens mazzel hebben. :P

EDIT: Kon niet wachten, heb hem al van het postkantoor gehaald vanmiddag (geen extra kosten inderdaad). Nu nog op het werk dus even snel aangezet en gekeken. Eerste indruk, loopt goed en een erg mooi scherm! Er staat al Android 4.2.2. op en in de Kernel version staat iets met 'root'. Maar eens even kijken of ik nog even wacht op de 4.4 Kitkat versie en pas daarna ga beslissen om wel of niet een custom rom te gaan gebruiken.
Alsof je al die Chinese rommel erop wilt hebben staan :D Ik denk niet dat je heel lang de originele ROM erop zult hebben :P

Maar vertel eens, hoe is je wifi ontvangst binnenshuis op een meter of 10 van je router? Ben ik wel benieuwd naar. :)

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 18-12-2013 15:22 ]

• hars73

hars73

FlowDesign schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:21:
[...]

Alsof je al die Chinese rommel erop wilt hebben staan :D Ik denk niet dat je heel lang de originele ROM erop zult hebben :P

Maar vertel eens, hoe is je wifi ontvangst binnenshuis op een meter of 10 van je router? Ben ik wel benieuwd naar. :)
Ga ik vanavond kunnen vertellen. Ik zit nu op m'n werk en weet niet precies waar hier de access points hangen. Maar als ik zo kijk naar de streepjes (zegt natuurlijk niet alles) heeft m'n Xperia Mini Pro niet veel beter of slechter wifi bereik dan de X2. Ga vanavond thuis wel even testen met Wifi Analyzer.

• guapper
FlowDesign schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:21:
[...]

Het probleem is niet de WiFi ontvangst; jij woont gewoon te groot!
(Ik zie nu ook gelijk het voordeel in van mijn houten verdiepingsvloer. ;))

Nee, het viel mij ook op dat in de (open) keuken al bijna geen ontvangst had gister. Dat is een meter of 7, gemeten om een hoekje.

Ik had nog wat leuks: een stofje IN het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2zyhnxd.jpg
disclaimer: deze buitengewoon beroerde foto is gemaakt met een oude mobiele telefoon

MixeSupport vraagt of het onde de screenprotector zit, maa ik heb geen randje kunnen vinden gister. Vanavond nog een keer goed kijken, maar ben bang dat het echt in het scherm zit.

Het viel me wel gelijk al op hoe mooi het scherm van de iFive is ten opzichte van de iPad mini (oude versie).

[ Voor 15% gewijzigd door guapper op 18-12-2013 16:07 ]

• hars73

hars73

Direct bij thuiskomst de wifi van m'n iFive X2 getest met de app Wifi Analyzer (Google Play: Wifi Analyzer) en de originele iFive 4.2.2. firmware.

Ik heb deze vergeleken met m'n Archos G9 101 en m'n Sony Xperia Mini Pro met een custom firmware.
M'n router is een TP-Link TL-WR2543ND die in de meterkast hangt in het halletje aan de voorkant van het huis. Huis is een tussenwoning uit 1998, met van die gipsblokken tussenwandjes en betonnen vloeren en plafonds. Er zijn best veel andere wifi netwerken van buren in de buurt. Alle waardes schommelden uiteraard, dus overal +/- 2 tot 3 dBm.

In de woonkamer, 2 meter van de router, 1 tussenwandje:
Sony = -45 dBm
Archos = -55 dBm
iFive X2 = -50 dBm

In de open keuken om een hoekje, achterkant van het huis, zo'n 7 meter van de router:
Sony = -62 dBm
Archos = -60 dBm
iFive X2 = -55 dBm

In de achtertuin, direct tegen het huis aan, zo'n 10 meter van de router:
Sony = -62 dBm
Archos = -75 dBm
iFive X2 = -65 dBm

Helemaal achterin de achtertuin, zo'n 20 meter van de router:
Sony = -68 dBm
Archos = -80 dBm
iFive X2 = -71 dBm

Slaapkamer, direct boven de router, 1 betonnen vloer ertussen, zo'n meter of 3 van de router:
Sony = -59 dBm
Archos = -58 dBm
iFive X2 = -59 dBm

Zolder, bijna direct boven de router, 2 betonnen vloeren ertussen, zo'n 6 meter van de router:
Sony = -81 dBm
Archos = -85 dBm
iFive X2 = -79 dBm

Hier op zolder valt heel af en toe de verbinding weg op alle apparaten, maar als er verbinding is ,kan ik op de X2 gewoon een website tevoorschijn halen.

Op zich ben ik helemaal niet ontevreden over de resultaten. Over het algemeen is de X2 net iets beter dan m'n Archos. Heb geen doorvoersnelheden gemeten natuurlijk. Dit gaat alleen maar over het bereik. Is daar eventueel ook nog een goeie app voor? Dan wil ik die vergelijking ook wel even maken als daar behoefte aan is. En ow ja, zou het wifi bereik van m'n X2 kunnen verslechteren door bijvoorbeeld die Kasty rom? Waarschijnlijk toch niet?

[ Voor 19% gewijzigd door hars73 op 18-12-2013 18:21 ]

• FlowDesign
guapper schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:00:
[...]

Het probleem is niet de WiFi ontvangst; jij woont gewoon te groot!
(Ik zie nu ook gelijk het voordeel in van mijn houten verdiepingsvloer. ;))

Nee, het viel mij ook op dat in de (open) keuken al bijna geen ontvangst had gister. Dat is een meter of 7, gemeten om een hoekje.

Ik had nog wat leuks: een stofje IN het scherm.

[afbeelding]
disclaimer: deze buitengewoon beroerde foto is gemaakt met een oude mobiele telefoon

MixeSupport vraagt of het onde de screenprotector zit, maa ik heb geen randje kunnen vinden gister. Vanavond nog een keer goed kijken, maar ben bang dat het echt in het scherm zit.

Het viel me wel gelijk al op hoe mooi het scherm van de iFive is ten opzichte van de iPad mini (oude versie).
Stofje in het scherm, das mooi k*t. Dat scherm krijg je namelijk niet uit elkaar zonder heel de glasplaat te slopen. Terugsturen naar Mixeshop?
hars73 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:16:
Direct bij thuiskomst de wifi van m'n iFive X2 getest met de app Wifi Analyzer (Google Play: Wifi Analyzer) en de originele iFive 4.2.2. firmware.

Ik heb deze vergeleken met m'n Archos G9 101 en m'n Sony Xperia Mini Pro met een custom firmware.
M'n router is een TP-Link TL-WR2543ND die in de meterkast hangt in het halletje aan de voorkant van het huis. Huis is een tussenwoning uit 1998, met van die gipsblokken tussenwandjes en betonnen vloeren en plafonds. Er zijn best veel andere wifi netwerken van buren in de buurt. Alle waardes schommelden uiteraard, dus overal +/- 2 tot 3 dBm.

In de woonkamer, 2 meter van de router, 1 tussenwandje:
Sony = -45 dBm
Archos = -55 dBm
iFive X2 = -50 dBm

In de open keuken om een hoekje, achterkant van het huis, zo'n 7 meter van de router:
Sony = -62 dBm
Archos = -60 dBm
iFive X2 = -55 dBm

In de achtertuin, direct tegen het huis aan, zo'n 10 meter van de router:
Sony = -62 dBm
Archos = -75 dBm
iFive X2 = -65 dBm

Helemaal achterin de achtertuin, zo'n 20 meter van de router:
Sony = -68 dBm
Archos = -80 dBm
iFive X2 = -71 dBm

Slaapkamer, direct boven de router, 1 betonnen vloer ertussen, zo'n meter of 3 van de router:
Sony = -59 dBm
Archos = -58 dBm
iFive X2 = -59 dBm

Zolder, bijna direct boven de router, 2 betonnen vloeren ertussen, zo'n 6 meter van de router:
Sony = -81 dBm
Archos = -85 dBm
iFive X2 = -79 dBm

Hier op zolder valt heel af en toe de verbinding weg op alle apparaten, maar als er verbinding is ,kan ik op de X2 gewoon een website tevoorschijn halen.

Op zich ben ik helemaal niet ontevreden over de resultaten. Over het algemeen is de X2 net iets beter dan m'n Archos. Heb geen doorvoersnelheden gemeten natuurlijk. Dit gaat alleen maar over het bereik. Is daar eventueel ook nog een goeie app voor? Dan wil ik die vergelijking ook wel even maken als daar behoefte aan is. En ow ja, zou het wifi bereik van m'n X2 kunnen verslechteren door bijvoorbeeld die Kasty rom? Waarschijnlijk toch niet?
Dat lijkt qua bereik inderdaad wel goed.
Wat ik vooral merk is dat ook al lijkt het alsof ik redelijk bereik heb wat verder van de router vandaan met bijv. 2 streepjes, dat het dan heel traag wordt. Bijv. een Youtube video openen gaat gewoon niet. Loop ik dan met tablet in de hand door de slaapkamer naar de gang tot de deuropening, 3 a 4 meter dichterbij de router, dan laadt de video direct.

Ik kan me haast niet voorstellen dat het elkaar veel kan ontlopen qua ROM, omdat ze allemaal op dezelfde firmware gebaseerd zijn (versie 1.1.8).
De ROM's van AnonFBI zijn op CM10.1 gebaseerd, maar ook daarin wordt dezelfde kernel gebruikt en dezelfde drivers.

Stabiliteit van het signaal leek me in die Chinese 2222 ROM wel beter dan in andere ROM's.

[ Voor 109% gewijzigd door FlowDesign op 18-12-2013 18:59 ]

• guapper
Hmm, ben er achter gekomen dat er veel ruimte zit tussen lcd en glasplaat: met wat schudden is het stofje verschoven tot tegen/onder de bezel.

Ik denk dat ik er maar niet te veel woorden aan vuil maak. 2 maanden tablet kwijt zijn aan de post is ook niet iets waar ik op zit te wachten.

• hars73

hars73

guapper schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:13:
Hmm, ben er achter gekomen dat er veel ruimte zit tussen lcd en glasplaat: met wat schudden is het stofje verschoven tot tegen/onder de bezel.

Ik denk dat ik er maar niet te veel woorden aan vuil maak. 2 maanden tablet kwijt zijn aan de post is ook niet iets waar ik op zit te wachten.
Hmm heb bij mij voor de zekerheid even gekeken, maar ik zie gelukkig nergens stofjes ;)

Heb wel net de Kasty 1.1.8 firmware erop gezet met de standaard 4.2 launcher. Ook Viper4Android erop en het volume flink opgekrikt.

- Wat gebruiken jullie (iFive X2 gebruikers hier) voor video afspeel app? Lees namelijk hier en daar wel dat het niet zo eenvoudig is eentje te vinden die goed schokvrij afspeelt
- Heeft iemand het voor elkaar gekregen de wallpaper van het lockscreen aan te passen? Dit zou onderdeel uitmaken van het framework, maar het zou toch gelijk moeten kunnen zijn aan de wallpaper van de homescreens?

• FlowDesign
hars73 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:29:
[...]

Hmm heb bij mij voor de zekerheid even gekeken, maar ik zie gelukkig nergens stofjes ;)

Heb wel net de Kast 1.1.8 firmware erop gezet met de standaard launcher. Ook Viper4Android erop en het volume flink opgekrikt.

- Wat gebruiken jullie (iFive X2 gebruikers hier) voor video afspeel app? Lees namelijk hier en daar wel dat het niet zo eenvoudig is eentje te vinden die goed schokvrij afspeelt
Nog niet getest.
- Heeft iemand het voor elkaar gekregen de wallpaper van het lockscreen aan te passen? Dit zou onderdeel uitmaken van het framework, maar het zou toch gelijk moeten kunnen zijn aan de wallpaper van de homescreens?
Ik denk dat dat tevens ervan afhangt welke launcher je gebruikt. Ik vind zelf Apex wel fijn, maar heb nu die CM10.1 rom erop staan, daar zit Trebuchet in.

Als je overigens niet wilt betalen voor Wifi Analyzer, dan kan ik inSSIDer aanraden. Gratis app die ook alles laat zien qua signaalsterkte en ook een suggestie doet welk channel het beste is op jouw locatie :)

Overigens heb ik dus even zitten meten.
Op pak 'm beet 4 meter van m'n router vandaan en met m'n ZTE V987 (3 maanden oude smartphone) en m'n iFive X2 naast elkaar, zie ik op de ZTE een signaalsterkte van ongeveer -48 dB en op de X2 -55 dbm met het scherm gericht naar de router en -65 met de achterkant gericht naar de router.

Verder weg van de router loopt het op tot over de -80 dbm.

[ Voor 24% gewijzigd door FlowDesign op 18-12-2013 22:54 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.