Van het weekend ben ik voor een collega aan de slag gegaan met zijn JXD S7800B Gaming tablet.
Specs:
Specification- Offered by JXD official:( will test them once we have the sample)
Screen: 7 inch IPS LCD, Resolution: 1280x800
Touch: 5 point Capacitive Screen(G+G LCD)
Chip: RockChip 3188, Quad Core, 1.8GHz (cortex A9 CPU, ARM mali400 mp4 GPU)
DDR: 2GB DDR3
Games Control: 3 ways to control the games: 5-point capacitive touch screen, Buttons(L+R button, Dual joystick), G-sensor
Buttons: Direction buttons, ABXY, LR, Dual joysticks, Select, Start, Vol+/-, Reset, POWER, Home, Back, Menu, Mode switch button
Storage: 8GB
Network: Wi-Fi(802.11 b/g/n), External Ethernet and 3G Dongle
Gravity Sensor: 3 Axis Gravity Sensor
Camera: Back 0.3 MP camera
Charge and Battery: Built-in 5000mA rechargable Li-polymer battery
De reden dat ik ermee aan de slag ging was omdat de 8GB opslag slechts 2GB ruimte op /DATA heeft en de rest op /SDCARD maar games kunnen behoorlijk wat ruimte innemen dus heb ik de /SDCARD en /EXTERNAL_SD omgewisseld. Ook heb ik de build.prop bijgewerkt voor beter Google Play compatibility.
Het concept is best cool met de gaming knoppen, er zit een tool in die de knoppen per game kan mappen op bepaalde plekken op het touchscreen en een game profiler die bepaalde spellen gelijk herkent en goed instelt. De GPU doet het prima met Need for Speed, Asphalt 7, Modern Combat 3, NOVA 3 en GTA III. Maar hij is het leukst met de verschillende emulatoren die het goed doen met de hardware buttons.
Al vrij direct begon ik mij te storen aan de snelheid van deze tablet, ik denk dat dit een NAND issue is. Het grootste probleem aan deze tablet is het touchscreen, die werkt zeer onnauwkeurig met vinger aanrakingen. Ook zitten er hinderlijke fouten in de rom:
1. Brightness aanpassingen doen niets (ook niet via build.prop)
2. Iconen op de homescreens verdwijnen na een reboot
3. De Firmware moet out of the box root hebben maar die zat fout in de laatste update dus moest ik het ding ook opnieuw rooten.
4. Grappig detail, ze adverteren met NOVA3 maar Gameloft games zijn pas compatible als je de Build.prop aanpast
Nu wil ik zelf met de kerst wellicht ook een RK3188 tablet kopen zoals de FNF iFive X2 om naast mijn iPad 3 te gebruiken, maar hoe vergelijk je de NAND performance nu goed?
Als iemand vragen heeft over deze tablet, hij ligt nog de hele dag hier thuis
Edit: net twee benchmarks gedaan 1 korte en 1 lange met A1 SD Benchmark en alhier de resultaten. De andere SD kaart is een Class 10 Samsung 32GB
[
Voor 7% gewijzigd door
LoCuTuS2000 op 17-11-2013 08:45
]