Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa! schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:30:
[...]
Het hele idee van Chinatabs (zeker bij de grotere beeldformaten) is dat je 90% van de performance koopt voor minder dan 40% van de prijs.
Dat is het idee. En als je dat niet snapt, dan heb ik werkelijk geen idee wat je in dit topic komt doen.
Als ik 90% van de performance koop voor minder dan 40% van de prijs, dan wil ik ook daadwerkelijk die specificaties hebben die ik daarmee dacht gekocht te hebben, en niet besodemietert worden door trucjes met performance, panels of geheugen. En als je dat niet snapt, dan kan je - hoppa! - je goeie geld beter meteen in de sloot gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:13:
[...]

Als ik 90% van de performance koop voor minder dan 40% van de prijs, dan wil ik ook daadwerkelijk die specificaties hebben die ik daarmee dacht gekocht te hebben, en niet besodemietert worden door trucjes met performance, panels of geheugen. En als je dat niet snapt, dan kan je - hoppa! - je goeie geld beter meteen in de sloot gooien.
Of je stelt je verwachtingen wat bij, dat is ook een optie.
Goede kans dat je je dan niet bekocht en/of besodemietert voelt.

Bij-de-weg: van Samsung, HTC, Asus en LG is ook bekend dat ze benchmarks manipuleren. De Chinezen zouden me teleur stellen als ze t niet op z'n minst zouden proberen... :+

[ Voor 13% gewijzigd door guapper op 04-10-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:40:
[...]

Wat een vooringenomen onzin kraam je hier uit. Maar ik begrijp er uit dat jij graag een tablet koopt met een batchfile die AnTuTu scores manipuleert, een IPS panel wat geen IPS panel blijkt te zijn en met geheugen wat 3e rangs doorvoer snelheden heeft. Als je dat normaal vindt, dan ben je inderdaad geen genie.
Ik zou zeggen: Lees dit eens.

nieuws: Fabrikanten Android-smartphones spelen vals bij benchmarks

Misschien kom je dan eens onder je steen vandaan, samen met die halfgare Yank. Speelt al jaren maar hier is blijkbaar het wiel opnieuw uitgevonden. Grondig inlezen in de materie scheelt een hoop.

Maar waarschijnlijk voel je je hier meer thuis.

iPads

Weet wat je wil en verwacht niet om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 01:29:
[...]

Ik zou zeggen: Lees dit eens.

Misschien kom je dan eens onder je steen vandaan, samen met die halfgare Yank. Speelt al jaren maar hier is blijkbaar het wiel opnieuw uitgevonden. Grondig inlezen in de materie scheelt een hoop.

Maar waarschijnlijk voel je je hier meer thuis.

iPads

Weet wat je wil en verwacht niet om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. 8)7
Het is enigzins aandoenlijk, Starcopy, dat je op welhaast agressieve wijze het besodemieteren van de consument verdedigt als ware het de normaalste zaak van de wereld: waar komt die gedrevenheid vandaan? Heb je een winkeltje in china-tabs of vind je het leuk mensen rotzooi aan te smeren wat ze zelf niet eens doorhebben?
Het probleem is heel actueel daar merken als Onda, Chuwi, Teclast enz. gewoon complete leugens en onzin verkopen m.b.t. de specificaties van hun tablets.
En kom nou niet aan met dat iPad gedram, ik heb diverse china-tabs (gehad) en ben geen Apple-fan, maar eis wel eerlijkheid en duidelijkheid over de spullen die ik koop, ook als ze 40% goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Eerlijkheid en duidelijkheid zul je in elk geval bij een hele hoop leveranciers cq fabrikanten niet tegenkomen. Ongeacht uit welk land ze ook maar komen. Maar blijkbaar verkies jij het om dit te negeren en het tegenovergestelde te denken. Ik vind het prima, maar ik geloof dan ook niet meer in Sinterklaas of de Kerstman.

En zo actueel is dat onderwerp niet meer als dit al meer dan 2 jaar bekend is niet waar? Waar lees jij overigens dat ik iets loop te verdedigen? Het lijkt er meer op dat jij je eigen onkunde probeert te verbergen door zo te reageren. Oh, wacht. jij bent 1 van die mensen die wat aan gesmeerd is.

Ff voor alle duidelijkheid, een Chinees zal je met een vriendelijke glimlach op zijn gezicht de grootste rotzooi proberen te verkopen die er is. Die stomme Europeaan trapt er toch wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik zit nu al naar een halve pagina verwijten te kijken en ik wil graag over "onbekende en exotische Android-tablets" lezen.

Dus....
Mag het weer on topic?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Zekers, heb je ook meer aan.

[ Voor 60% gewijzigd door starcopy op 04-10-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:29
Juist ja, mijn vraag is door die discussie een beetje ondergesneeuwd :), dus nogmaals, zijn er meer verschillen tussen de Chuwi V88 en V88s dan alleen de plastig behuizing rondom de WiFi antenne, en 1GB ipv 2GB intern...

Ervaringen zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
De kijkhoeken van het scherm zouden minder zijn (heb ik gelezen, meen op slatedroid) wanneer je je scherm vanaf de zijkant bekijkt. Dus niet handig als je met z'n vieren een filmpje wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:03
Gusev schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:26:
Juist ja, mijn vraag is door die discussie een beetje ondergesneeuwd :), dus nogmaals, zijn er meer verschillen tussen de Chuwi V88 en V88s dan alleen de plastig behuizing rondom de WiFi antenne, en 1GB ipv 2GB intern...

Ervaringen zijn ook welkom.
Bij de Chuwi v88, steekt de sd kaart er en stukje uit, bij de v88s is dat verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:38
Morgen is bij Pandawill de Yeahpad A 13 7 inch in de aanbieding.

Ik heb niet echt een tablet nodig, maar voor ~€30 is het wel een leuk hebben dingetje.

Zijn er redenen om deze niet te kopen en zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=tuesday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Earth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-08 16:40
Banggood heeft een uitverkoop van 15% korting voor bepaalde tablets, waaronder een aantal modellen van pipo en de FNF ifive x2, de couponcode is 36bgc8.

Een overzicht van de tablets vind je hier:

http://www.banggood.com/clearance-c-1759-1.html?bid=1076

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Earth
ivo001 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:22:
Morgen is bij Pandawill de Yeahpad A 13 7 inch in de aanbieding.

Ik heb niet echt een tablet nodig, maar voor ~€30 is het wel een leuk hebben dingetje.

Zijn er redenen om deze niet te kopen en zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=tuesday
Ik wil hem misschien ook gaan bestellen maar de site blijft voor mij maar vastlopen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Metal Earth schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:29:
[...]

Ik wil hem misschien ook gaan bestellen maar de site blijft voor mij maar vastlopen helaas.
Ze hadden er maar 5 voor die prijs. Dus iedereen heeft zich suf ge www 't om er 1 te bemachtigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:54
Wat mij echt ontgaat is de populariteit van de Chuwi V88 en hoe ondergesneeuwd de (superieure) Vido Mini One is.
Waarom Vido Mini One beter?
- exact zelfde maat als ipad mini (handig voor accesoires als hoesjes etc.)
- laden via usb poort ipv losse lader
- zo goed als zelfde prijs
- andere back cover dus stuk minder issues met de wifi

Verder zijn alle specs hetzelfde (16gb storage, 2gb ram, ips scherm 7", etc etc)

Toch is (wereldwijd zelfs) de Chuwi immens populairder... Ik snap het niet... zal wel slechte marketing zijn van Yuandao...

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
  • Laatst online: 17-08 15:52
de vido mini one is toch ook aanzienlijk duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
^ Inderdaad. Hij is duurder. Ongeveer 26$. Blijkbaar vinden de meeste mensen het niet de moeite waard om die extra 20 euro te betalen.

edit: niet helemaal waar, hij is 26$ duurder dan de V88s, maar die heeft dus iets andere specs.

Hmm toch interessant die Vido Mini One. Eerst maar eens wachten op de eerste iPad mini 2 clones volgende maand :+

[ Voor 44% gewijzigd door Gusev op 10-10-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Dagdag,

Ik heb sinds kort een (GD?) ippo y88 uit china, puur gekocht op specs. Alleen nu zoek ik hier in het forum en is er letterlijk niks over te vinden. Blijkbaar een onbekend type dus? Op youtube zijn er wel wat filmpjes te vinden en daar valt me op dat die tablet een stuk anders is dan de mijne.

De tablet die ik heb heeft een of andere rare skin die lijkt op iOS en dat ziet er echt niet uit. Verder lijkt ook het scherm een beetje uitgerekt, kortom er klopt iets niet met de firmware. Weten jullie hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik kan niet eens widgets plaatsen zoals anderen dat wel kunnen met deze tablet.

Kortom.
Zijn jullie bekend met deze tablet en kennen jullie en flashguide om een andere rom op deze tablet te zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Voor de geïnteresseerden in ipad mini clones is dit misschien ook een mooie kandidaat (weet niet of ie al besproken is):

https://www.topnotchtablets.com/fnf-ifive-mini3-review-intro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Kasj schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:42:
Voor de geïnteresseerden in ipad mini clones is dit misschien ook een mooie kandidaat (weet niet of ie al besproken is):

https://www.topnotchtablets.com/fnf-ifive-mini3-review-intro
Zo, dat is wel een erg positieve review. Hij is best prijzig, maar wel een heel mooi exemplaar als ik het zo lees. Iemand ervaringen met deze tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Gusev schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:20:
[...]

Zo, dat is wel een erg positieve review. Hij is best prijzig, maar wel een heel mooi exemplaar als ik het zo lees. Iemand ervaringen met deze tablet?
Net besteld, had er nog niet van gehoord maar deze review en verscheidene youtube filmpjes hebben mij ervan overtuigd hem aan te schaffen.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Occy74 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:52:
[...]

Net besteld, had er nog niet van gehoord maar deze review en verscheidene youtube filmpjes hebben mij ervan overtuigd hem aan te schaffen.
Nice! Ik ben nog een beetje aan t twijfelen of er volgende maand nieuwe tablets uit gaan komen die gebaseerd zijn op de iPad mini 2, maar anders ga ik voor deze.

Waar heb jij hem besteld? En heb je toevallig ook een cover gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Gusev schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:23:
[...]

Nice! Ik ben nog een beetje aan t twijfelen of er volgende maand nieuwe tablets uit gaan komen die gebaseerd zijn op de iPad mini 2, maar anders ga ik voor deze.

Waar heb jij hem besteld? En heb je toevallig ook een cover gekozen?
bij fasttech.com en zonder cover, hij zal toch uitsluitend binnenshuis gebruikt worden door alleen mezelf dus een cover is niet nodig.
Nu komt het lastige, the waiting game :D

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Eind oktober verwacht (?), ipad mini clone met exynos octacore:

http://mikecanex.wordpres...-ipad-mini-mashup-tablet/

en de al gelanceerde teclast p89 mini met een intel processor (met wisselende reviews):

http://mikecanex.wordpres...powered-teclast-p89-mini/

[ Voor 36% gewijzigd door Kasj op 14-10-2013 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:55
De TeamGee is nu al te bestellen bij verschillende .

Octacore 5410 2GB DDR en een 8 Inch 1280x800 scherm.

http://www.pandawill.com/...6gb-gps-white-p81406.html
Kasj schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 07:12:
Eind oktober verwacht (?), ipad mini clone met exynos octacore:

http://mikecanex.wordpres...-ipad-mini-mashup-tablet/

en de al gelanceerde teclast p89 mini met een intel processor (met wisselende reviews):

http://mikecanex.wordpres...powered-teclast-p89-mini/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
diquan2001 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:16:
De TeamGee is nu al te bestellen bij verschillende .

Octacore 5410 2GB DDR en een 8 Inch 1280x800 scherm.

http://www.pandawill.com/...6gb-gps-white-p81406.html

[...]
Die Exynos octacore is interessant, maar voor een upgrade van mijn Cube u30gt2 wacht ik toch echt tot er 10.1 inch tablets met Android 4.4 uit China komen druppelen. Ik schat dat dat nog wel een half jaartje duurt, maar tot die tijd kan ik goed vooruit met wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 02-09 12:59
*weg* dit is nadrukkelijk niet de bedoeling op het forum.

[ Voor 71% gewijzigd door RoD op 14-10-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

In dit topic zijn er al een aantal tablet van Medion gepaseerd, maar sinds vorige week ligt in de Belgische Aldi's alweer een 'nieuw' exemplaar, de Lifetab E10312. Als je de specificaties van deze tablet vergelijkt met de E10310 een aantal maanden geleden bij Aldi lag, dan zal je zien dat de twee zo goed als identiek zijn. Zo goed als, want deze tablet draait op Android 4.2, waar de vorige het nog met 4.1 moest doen.

Gisteren er toch maar één gaan halen. De prijs, €199, was aantrekkelijk genoeg en op het internet over het algemeen positieve ervaringen te vinden (vooral dan over de quasi identieke E10310). Ik weet niet waar het mis gelopen is (bij de internetervaringen of bij de productie van mijn exempaar), maar in vergelijking met mijn oude Bart Smit Newsmy met Android 4.0 is deze Lifetab ontzettend sloom. Mijn Acer Liquid E2, qua specificaties nog niet eens zo verschillend, draait rondjes rond dit onding. Chrome of YouTube openen duurt soms tot 20 seconden en vergt dikwijls meerdere pogingen. Browsen voelt ontzettend traag aan en op alles zit vertraging. Ook is de netwerkverbinding om te huilen. De verbinding valt regelmatig weg en haal nooit meer dan 65Mbit/s, zelf op 3m van mijn access point.

Zijn er nog mensen die zo'n Lifetab hebben gehaald en nu met een slome-slak-tablet opgescheept zitten of is dit exemplarisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de PIPO MAX M9 PRO 3G QUAD CORE RK3188 10.1"RETINA GPS BLUETOOTH 2GB/32GB TABLET PC besteld in hong kong (china).
Deze heb ik via ebay gekocht en heb er een case bij gekocht.
Dit tablet zal maandag 21 ock 2013 bij mij thuis afgeleverd worden en is dan slechts 7 dagen onder weg geweest.Hier voor heb ik 9 USD extra voor betaald.
Ik heb goede ervaringen met kopen in china en heb al meer dingen gekocht uit china.
Ik betaal omgerekend 298 euro voor dit tablet met case incl.verzenden.
Ik heb verschillende tablets bekeken maar qua prijs en kwaliteits verhouding viel mijn keuze op deze Pipo MAX M9pro met 3G.
Wat valt op bij dit tablet?
-Hoge resulotie 1920x1200
-Ingebouwde GPS
-Jelly bean 4.2.2
-Rockchip RK3188 (Cortex-A9)  (Quad Core) up to 1.8GHz x 4
dat wil zeggen 1.6 GHZ Up to 1.8 GHZ
-10.1 Scherm

Nauw kijk zelf maar naar de volledige specificaties hieronder:

Pipo
Model:
Max-M9 Pro 3G (Quad Core)
Product Type:
Tablet PC
Operating System:
Android 4.2.2 (Jelly Bean) support Android Update
Memory (RAM):
2GB (DDR3) Dual-Channel 64bit
Storage (Nand Flash):
32GB
Camera:
Back 5.0MP auto-focus,flashlight+Front 2.0MP (Dual Cameras)
Screen
Size:
10.1 inch
Resolution:
1920x1200 Pixels
Type:
Capacitive Touch Screen, IPS III RETINA
Multi Touch:
Multi Touch Screen (10 Point)
Visible Angle:
178°
Screen PPI:
224
Hardware
Card Slot:
MicroSD (TF Card) up to 32GB extended
CPU:
Rockchip RK3188 (Cortex-A9)  (Quad Core) up to 1.8GHz x 4
GPU (Graphic):
Mali 400-MP4 (Quad Core)
Gravity Sensor:
Gravity inducer auto rotating
Wireless:
WiFi 802.11 b/g/n
Bluetooth:
YES (Built-in Bluetooth)
Mobile Network (3G):
YES (Built-in 3G  WCDMA) DATA ONLY
SIM Slot:
YES  (SIM Card Slot)
GPS:
YES (Built-in GPS)
OTG:
Support 3G Dongle, USB Flash, Keyboard, etc
Power
Battery:
7800mAh Lithium-Polymer ion
Working Time:
Up to 7-9 Hours
Power Device:
Adapter Input 100/240V
Device Specification
Shell Material:
Aluminum
Color:
      Front Black, Back Black Aluminum Brushed Finish
or  Front White, Back Silver Aluminum Finish
Language:
Multi-Languages
Software Support
Office:
Support MS OfficeSuite
Email and Browser:
Yes, build in (Gmail, POP3/SMTP/IMAP4)
Other:
Support Android Market, Skype, Facebook, , Twitter, You Tube, Google, E-mail, etc
Multi-Media
Video:
Full HD 1080P, Blu-ray 3D playback, (Up to 4K) AVI,MOV,MPEG4, DivX, XviD,FLV,3GP,MKV,MP4,M4V,WMV, etc.
Audio:
MP3, WMA, WAV, FLAC, APE,OGG,AAC, etc.
Picture:
JPG,BMP,PNG,GIF.
E-Book:
PDF,TXT,HTML,UMD,RTF,FB2, etc.
Ports
Ports:
1 x MicroSD (TF Card) Slot  1 x SIM Card Slot
1 x Micro USB port
1 x HDMI Mini port
1 x Earphone Jack (3.5mm)
Others information
Dimensions  Size:
248mm (L) x 173.6mm (W) x 10mm (H)
Weight:
580g
What's in the box:
1 x Tablet PC
1 x Wall Charger (according to buyers area)
1 x Micro USB Cable
1x User's Manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:32:
Ik heb de PIPO MAX M9 PRO 3G QUAD CORE RK3188 10.1"RETINA GPS BLUETOOTH 2GB/32GB

Hele lap specs.....
Heb je je nou alleen maar op tweakers geregistreerd om alleen maar dit te melden en zo'n dikke lap tekst te plakken?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Hij heeft er in elk geval te veel voor betaald.

http://www.pandawill.com/...l-camera-gray-p78439.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

Om even terug te komen op de Medion Lifetab E10312. Het exemplaar dat ik dinsdagavond gekocht had, heeft gisteren de geest gegeven. De tablet was volledig dood: niet meer opstarten, geen indicatie bij opladen, niks meer. Gisteravond dus naar Aldi om de tablet om te ruilen. Helaas, dat nieuwe exemplaar heeft het net opgegeven. Hij was juist volledig ingesteld toen het scherm uit zichzelf begon te roteren en er flikkeringen in het beeld verschenen. Na opnieuw opstarten hangt het beestje met duidelijke misvormingen in het getoonde beeld (wazig, ghosting en strepen). Ik breng deze morgen terug binnen en vraag mijn geld terug. Als je van plan was deze Medion te kopen, kijk dan maar uit naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo, daarnet de FNF iFive mini 3 met iPad mini case besteld bij BG.
Met de korting van 6% was ik voor 130,- klaar. Uiteraard pas als er geen BTW en zo meer bijkomt, maar daar hopen we dan maar op.

Deze rom alvast gedownload: http://www.rockchipfirmware.com/node/224

Zodra hij binnen is en ik er wat mee heb gespeeld horen jullie van me.

[ Voor 9% gewijzigd door albino71 op 21-10-2013 01:32 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
albino71 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 01:26:
Met de korting van 6% was ik voor 130,- klaar. Uiteraard pas als er geen BTW en zo meer bijkomt, maar daar hopen we dan maar op.

Ik ben erg geinteresseerd in je bevindingen in elk geval.
Niet alleen of en hoe goed het gaat passen, maar ook of de tablet reageert op de magneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Ben op zoek naar een tablet, tussen de 8 en 10 inch en rond de 140 euro.

Heb zelf al even gekeken en kom op de volgende tablets uit:

Pipo M8 pro
Chuwi v88s
FNF ifive X2

Iemand enig argument waarom ik voor de 1 of ander zou moeten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

guapper schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:30:
[...]

Ik ben erg geinteresseerd in je bevindingen in elk geval.
Niet alleen of en hoe goed het gaat passen, maar ook of de tablet reageert op de magneet.
Ik ook
:)
sattertje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:23:
Ben op zoek naar een tablet, tussen de 8 en 10 inch en rond de 140 euro.

Heb zelf al even gekeken en kom op de volgende tablets uit:

Pipo M8 pro
Chuwi v88s
FNF ifive X2

Iemand enig argument waarom ik voor de 1 of ander zou moeten kiezen?
Ik vind dat je toch moet kiezen qua grootte.

Een 8 inch kiezen, betekent dat je verder qua hardware betere specs kunt kopen voor 140,-

Houdt er ook rekening mee dat je nog wat randzaken kunt gebruiken en dat kost ook geld.

Ook kun je nog met BTW en inklaringskosten te maken krijgen.

Momenteel is een goeie kandidaat voor jouw prijsklasse net door mij aangeschaft (zie 2 posts boven de jouwe.

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 21-10-2013 17:29 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
albino71 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:29:
[...]

Ik ook
:)

[...]

Ik vind dat je toch moet kiezen qua grootte.
Een 8 inch kiezen, betekent dat je verder qua hardware betere specs kunt kopen voor 140,-
Houdt er ook rekening mee dat je nog wat randzaken kunt gebruiken en dat kost ook geld.
Ook kun je nog met BTW en inklaringskosten te maken krijgen.

Momenteel is een goeie kandidaat voor jouw prijsklasse net door mij aangeschaft (zie 2 posts boven de jouwe.
Ik begrijp dat als ik voor een 8 inch ga ik momenteel het beste uit ben met de ifive mini3 t.o.v bijv, de v88s.

Als ik nu kies voor 9 inch, kan ik dan beter gaan voor de m8 pro of de ifive x2 of zijn er betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Earth
sattertje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:35:
[...]

Ik begrijp dat als ik voor een 8 inch ga ik momenteel het beste uit ben met de ifive mini3 t.o.v bijv, de v88s.

Als ik nu kies voor 9 inch, kan ik dan beter gaan voor de m8 pro of de ifive x2 of zijn er betere?
Ik heb een ifivex2 in de bestelling staan, ik kan je dus nog niet veel vertellen over de werking ervan. Wel heb ik een hele tijd op internet gezocht naar een goede combinatie tussen prijs en kwaliteit. De voordelen van de ifivex2 zijn het HD scherm, 2 gb geheugen, een zeer mooi formaat van 8,9 inch en ook niet geheel onbelangrijk een goede community support op slatedroid. Ik heb het hele internet afgezocht voor reviews en ervaringen en ik ben nog niet 1 iemand tegengekomen die deze tablet niks vond, het was lauter positief.

Gelet op het bovenstaande zou ik je ifivex2 van harte willen aanraden, echter ik heb er dus nog geen gebruikerservaring mee. Ik heb hem besteld bij Banggood, met kortingscode voor 135 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Metal Earth schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:57:
[...]
Gelet op het bovenstaande zou ik je ifivex2 van harte willen aanraden, echter ik heb er dus nog geen gebruikerservaring mee. Ik heb hem besteld bij Banggood, met kortingscode voor 135 euro.
Ik zie hem daar voor 220 euro staan, hoe krijg je die 135 voor elkaar ? Voor die prijs wil ik er wel eentje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Earth
HaseMike schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 07:37:
[...]

Ik zie hem daar voor 220 euro staan, hoe krijg je die 135 voor elkaar ? Voor die prijs wil ik er wel eentje hebben.
Hij is weer in prijs gestegen zie ik nu, hij was voor geruim een maand in de aanbieding voor zo'n 143 euro exclusief kortingscode. :'(

Bij Tmart is hij nog wel in de aanbieding: http://www.tmart.com/Ifiv...let-PC-White_p203189.html

Ook daar zijn kortingscodes voor te krijgen. Echter twijfel ik wel aan de betrouwbaarheid van deze site. Er zijn een hoop mensen die een Cubot Gt99 telefoon daar besteld hebben, je zou het topic van onbekende Chinese smartphones in de gaten kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wil wellicht een laptop ergens in China bestellen maar ik kan ondanks wat research er niet helemaal uit komen. De tablet zou vrijwel alleen maar gebruikt worden voor een beetje surfen, het bekijken van videocolleges (SD, *.asx stream) en wellicht als XBMC Remote. Vanwege dit beperkte gebruik wil ik er vooral niet teveel aan uitgeven maar de tablet moet uiteraard wel gewoon normaal bruikbaar zijn en het scherm bij voorkeur zo groot mogelijk. Met een 7 inch tablet heb ik het idee dat ik bijna net zo goed mijn iPhone 5 kan gebruiken dus bij voorkeur heb ik iets van 9 a 10 inch.

De spoeling in goedkope tablets met een wat groter scherm lijkt helaas redelijk dun te zijn, bij goedkoop denk ik echt aan < +/- $ 80,-. Ik ben zelf onder andere dit model tegen gekomen: http://www.aliexpress.com...fi-Tablet/1394781166.html

Ik bestel regelmatig bij AliExpress maar meestal hebben de verkopers en/of het product toch wel een aantal beoordelingen wat hier niet het geval is. Hoe betrouwbaar is dit? De tablet zelf lijkt mij wel redelijk, al zie ik nergens een merk of type staan zodat er helaas niet echt iets over te vinden is. Andere suggesties zijn uiteraard ook meer dan welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Dick schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:36:
Ik wil wellicht een laptop ergens in China bestellen maar ik kan ondanks wat research er niet helemaal uit komen. De tablet zou vrijwel alleen maar gebruikt worden voor een beetje surfen, het bekijken van videocolleges (SD, *.asx stream) en wellicht als XBMC Remote. Vanwege dit beperkte gebruik wil ik er vooral niet teveel aan uitgeven maar de tablet moet uiteraard wel gewoon normaal bruikbaar zijn en het scherm bij voorkeur zo groot mogelijk. Met een 7 inch tablet heb ik het idee dat ik bijna net zo goed mijn iPhone 5 kan gebruiken dus bij voorkeur heb ik iets van 9 a 10 inch.

De spoeling in goedkope tablets met een wat groter scherm lijkt helaas redelijk dun te zijn, bij goedkoop denk ik echt aan < +/- $ 80,-. Ik ben zelf onder andere dit model tegen gekomen: http://www.aliexpress.com...fi-Tablet/1394781166.html

Ik bestel regelmatig bij AliExpress maar meestal hebben de verkopers en/of het product toch wel een aantal beoordelingen wat hier niet het geval is. Hoe betrouwbaar is dit? De tablet zelf lijkt mij wel redelijk, al zie ik nergens een merk of type staan zodat er helaas niet echt iets over te vinden is. Andere suggesties zijn uiteraard ook meer dan welkom :).
Voor dat bedrag moet je blij zijn als je een redelijk werkende 7 inch kunt krijgen. Alles groter dan 7 inch kost je minimaal 90 euro als het iets functionerends moet zijn. En dan kom je echt aan de onderkant van de onderkant van de Chinese markt uit. Dat wil je echt niet. Hooguit nog ergens een verdwaalde RK3066 die de moeite waard is.

80 dollar is echt een te laag budget voor een 10 inch. Daar is gewoon niets voor te krijgen. Je moet minimaal naar 110 euro om iets te kopen waar je wat aan hebt en waar je je niet dood aan ergert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Metal Earth schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:57:
[...]

Ik heb een ifivex2 in de bestelling staan, ik kan je dus nog niet veel vertellen over de werking ervan. Wel heb ik een hele tijd op internet gezocht naar een goede combinatie tussen prijs en kwaliteit. De voordelen van de ifivex2 zijn het HD scherm, 2 gb geheugen, een zeer mooi formaat van 8,9 inch en ook niet geheel onbelangrijk een goede community support op slatedroid. Ik heb het hele internet afgezocht voor reviews en ervaringen en ik ben nog niet 1 iemand tegengekomen die deze tablet niks vond, het was lauter positief.

Ben erg benieuwd naar je review. Ik heb deze ook op het oog als vervanger van mijn oude 9,7" RK2918 tablet. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 20:55
Heeft iemand ervaring met de Cube U39GT tablet, met 9"scherm, 1920x1280 pixels, quad core RK3188 en 2gb werkgeheugen?

Ik heb deze review gevonden (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2407689), maar ik wil kijken wat een tweaker van deze tablet vindt.

Hij is te koop voor $ 188 op http://www.banggood.com/C...d-4_2-Tablet-p-80852.html

Niet gek voor deze prijs, toch? Of heeft iemand betere tablet voor vergelijkbare prijs?

[ Voor 11% gewijzigd door Geen12 op 23-10-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Het begint er langzamerhand op te lijken dat mijn Cube u30gt2 aan het overlijden is. Het scherm vertoont zo nu en dan een vlek, met name als de tablet heet wordt. Het touchscreen reageert dan niet meer goed. Na ruim een half jaar is dat toch wel teleurstellend snel. Ook al is hij in die periode extreem intensief gebruikt.

Ik had gehoopt hem te kunnen gebruiken tot er echt een next generation opvolger is, maar het lijkt er op dat alle highend Chinatablets op dit moment van hetzelfde niveau zijn. De Pipo M9 pro is zo'n beetje de beste keuze, maar is technisch vrijwel identiek aan de Cube die ik nu heb.

Vooralsnog is mijn tablet nog wel te gebruiken, als ik hem om het half uur maar even laat afkoelen (hoe treurig is dat eigenlijk...). Maar hoe staat het met de next-gen? Is er een Rockchip opvolger te verwachten op korte termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa! schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:18:
Het begint er langzamerhand op te lijken dat mijn Cube u30gt2 aan het overlijden is. Het scherm vertoont zo nu en dan een vlek, met name als de tablet heet wordt. Het touchscreen reageert dan niet meer goed. Na ruim een half jaar is dat toch wel teleurstellend snel. Ook al is hij in die periode extreem intensief gebruikt.
Ach Hoppa!, weet je, het hele idee van Chinatabs (zeker bij de grotere beeldformaten) is dat je 90% van de performance koopt voor minder dan 40% van de prijs.
De highend Westerse producten (bijvoorbeeld de 10.1 Note tablets van Samsung) zijn natuurlijk beter dan de Cube u30gt2 uit China. Niemand zal het tegendeel durven beweren. Maar hoeveel beter is hij? Is hij werkelijk in elk aspect 3x zo goed? Want hij is namelijk wel 3x zo duur..... Zou hij dan ook 1,5 jaar meegaan i.p.v. 6 maand? Dat is het idee. En als je dat eenmaal snapt, dan krijg je misschien vanzelf een idee wat je in dit topic komt doen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:24:
[...]

Ach Hoppa!, weet je, het hele idee van Chinatabs (zeker bij de grotere beeldformaten) is dat je 90% van de performance koopt voor minder dan 40% van de prijs.
De highend Westerse producten (bijvoorbeeld de 10.1 Note tablets van Samsung) zijn natuurlijk beter dan de Cube u30gt2 uit China. Niemand zal het tegendeel durven beweren. Maar hoeveel beter is hij? Is hij werkelijk in elk aspect 3x zo goed? Want hij is namelijk wel 3x zo duur..... Zou hij dan ook 1,5 jaar meegaan i.p.v. 6 maand? Dat is het idee. En als je dat eenmaal snapt, dan krijg je misschien vanzelf een idee wat je in dit topic komt doen. O-)
Zielig figuur ben jij zeg.

Alsof apparaten van A-merken nooit vroegtijdig overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
iemand recent nog apparaten met batterijen ontvangen uit China?

lees het volgende topic even:
http://vondroid.com/threa...n-customs-problems.15549/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Er is er wel net een naar mij verzonden....

Ben benieuwd of die aankomt dan.

Zou toch wel een vreemde zaak zijn. Wat doen ze dan met een lading iPhones en andere zaken uit China?

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 24-10-2013 16:17 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
Hoppa! schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:18:

Ik had gehoopt hem te kunnen gebruiken tot er echt een next generation opvolger is, maar het lijkt er op dat alle highend Chinatablets op dit moment van hetzelfde niveau zijn. De Pipo M9 pro is zo'n beetje de beste keuze, maar is technisch vrijwel identiek aan de Cube die ik nu heb.

Vooralsnog is mijn tablet nog wel te gebruiken, als ik hem om het half uur maar even laat afkoelen (hoe treurig is dat eigenlijk...). Maar hoe staat het met de next-gen? Is er een Rockchip opvolger te verwachten op korte termijn?
Probeer het eens op de garantie te gooien, Chinezen zijn de moeilijkste niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sheva schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:37:
[...]

Klopt. Er is van mij een iOcean terug naar China ter reparatie.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:42

RobertowNL

For your gear!

pool0249 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:10:
iemand recent nog apparaten met batterijen ontvangen uit China?

lees het volgende topic even:
http://vondroid.com/threa...n-customs-problems.15549/
Zover ik weet komt alles van CP / HKP niet binnen via Duitsland maar het gaat meer en deel gaat via Amsterdam / België.
Deutsche post / Swiss post etc is een ander verhaal.

Wat de laatste weken wel het geval is is dat in China alles door de scan gaat en weer teruggestuurd naar de verkopers als het batterijen bevat (of in soms zelfs in beslag genomen).

Lijkt mij ook sterk dat de douane die batterijen (die ze niet in het vliegtuig willen hebben) weer terug gaat sturen met een ander vliegtuig.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:38
Je kan nu bij Pandawill weer die Yeahpad a13 7 inch android 4 tablrt halen voor $40. (MERRY2013)

Is het af te raden of is het voor €30 een leuk speeltje?

Is de processor enigzins bruikbaar? En de gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pool0249
ivo001 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:23:
Je kan nu bij Pandawill weer die Yeahpad a13 7 inch android 4 tablrt halen voor $40. (MERRY2013)

Is het af te raden of is het voor €30 een leuk speeltje?

Is de processor enigzins bruikbaar? En de gpu.
coupon code werkt niet icm dit tablet ;)
tis alleen bij de zwarte en die is uitverkocht :|

[ Voor 7% gewijzigd door pool0249 op 25-10-2013 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Sheva schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:37:
[...]

Bizar genoeg doet het fenomeen zich al anderhalve dag niet voor. Lijkt of dat er vocht in gezeten heeft en dat nu weg is. Ik verdenk een gezinslid van het niet melden van een ongelukje... ;)

Hoe dan ook, alles lijkt het gewoon weer goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Haha :p

Dus die chineeskes kunnen precies nog tegen iets.

[ Voor 79% gewijzigd door daflux op 25-10-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
daflux schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:23:
Haha :p

Dus die chineeskes kunnen precies nog tegen iets.
Wel erg fijn, want clash of clans op 4,7 inch is wat onhandig. Nu zie ik tenminste weer wat ik doe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nog even voor het weekend..
Daar ist ie weer ;)

De unboxing van de TeamGee Super8 Exynos 5410 Octacore 3G Tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
albino71 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 01:26:

Jij al wat gehoord van je bestelling? De mijne bij fasttech.com vandaan is pas gister na >2 weken uit tokyo vertrokken..
Nu blijft hij vast nog 3 weken bij de douane hier liggen zodra hij het land in is.. :(

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

albino71 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:17:
Er is er wel net een naar mij verzonden....

Ben benieuwd of die aankomt dan.

Zou toch wel een vreemde zaak zijn. Wat doen ze dan met een lading iPhones en andere zaken uit China?
Ze moeten het op een andere manier verzenden of aanmelden. Het zal wel een centenissue zijn dat ze het nog op de oude manier blijven doen (3 keer opnieuw verzenden tot het wel lukt)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik kreeg afgelopen donderdag (24-10) een mailtje van BG dat mijn pakketje verzonden was.

Dit zie ik als ik de T&T volg:
Departured at 2013/10/25 19:48:37 from Flytexpress Sorting Center location
Electronic data received at 2013/10/21 7:14:08, Flytexpress Sorting Center

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Pakje kun je volgen via:

https://www.deutschepost.de/sendung/simpleQuery.html

Alleen heb je er niet veel aan. Het is eerder binnen dan de tracking bijgewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ik wacht op dit moment op mijn Colorfly E708 Q1. Ben heel benieuwd. De prijs is iig voor een IPS tablet helemaal niet hoog.

YouTube: Colorfly E708 Android Tablet Review
http://dealsprime.com/col...2-7-ips-1280-800-8gb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VBS835
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 14:15
Zopas Cube U30GT2 besteld op BG.
Met de kortingvoucher van 6 % kwam ik uit op 173,82 euro :)
Ik laat mijn ervaringen weten als ie binnen is, hopelijk zonder bijkomende kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
diquan2001 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:26:
Nog even voor het weekend..
Daar ist ie weer ;)

De unboxing van de TeamGee Super8 Exynos 5410 Octacore 3G Tablet.

[video]
Zou je hem aanraden voor iemand die dat formaat zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
VBS835 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:09:
Zopas Cube U30GT2 besteld op BG.
Met de kortingvoucher van 6 % kwam ik uit op 173,82 euro :)
Ik laat mijn ervaringen weten als ie binnen is, hopelijk zonder bijkomende kosten ;)
Kijk uit met vocht, daar kan hij erg slecht tegen.....

Vorige week dus die vlek in mijn scherm, vervolgens een paar dagen probleemloos gewerkt, om gisteren definitief te overlijden. Af en toe start hij nog op, om vervolgens volslagen te blijven hangen. Nieuwe ROM flashen heeft geen resultaat. Zelfde euvel blijft. Geen software-issue dus, maar puur hardwarematig.

Hij blijkt inderdaad een glas jus over zich heen te hebben gehad en dat is hem fataal geworden (is inmiddels opgebiecht door gezinslid :/ ). Ik vermoed dat dat de oorzaak van het euvel is. Niets aan te doen, kan gebeuren. Ik ga hem nog openschroeven om te kijken of ik kan zien waar het mis gaat, maar ik verwacht er niet veel meer van.

Vervanger is inmiddels besteld, het wordt een Pipo M8 pro. Bewust voor een wat goedkopere tablet gegaan, omdat ik verwacht dat er over een aantal maanden een RK3166 opvolger komt met weer veel nieuw tablet spul tot gevolg. Ik geloof dat de Rockchip octacore voor het 2e kwartaal 2014 op de planning staat. Tot die tijd moet het met de Pipo M8 pro wel lukken denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Vervanger is inmiddels besteld, het wordt een Pipo M8 pro. Bewust voor een wat goedkopere tablet gegaan
Het verschil in prijs tussen die twee tablets is toch vrij minimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Jasper Janssen schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:48:
[...]

Het verschil in prijs tussen die twee tablets is toch vrij minimaal?
Dat ligt er aan waar je hem besteld.... Ik heb de M8 pro nu voor 217 dollar, dat is toch wel wat goedkoper dan de u30gt2. Andere vergelijkbare opties zijn nog duurder.

Bovendien wilde ik nu een zwarte tablet en viel de Cube sowieso af. Daarbij vond ik de Wifi nogal matig bij de Cube en schijnt dat op de M8 pro beter te zijn. Ook ben ik geïnteresseerd hoe het 9,4 inch scherm me gaat bevallen, nog een reden om voor de M8 pro te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een tijdje op zoek naar een tablet met AV-in.
Dit wordt echter niet zo duidelijk aangegeven op internet.. Moet elke keer alle beschrijvingen lezen of foto's inspecteren.

Zoek een tablet met het volgende:
7" minimaal 800x480
AV-in (voor aansluiten achteruitrijcamera)
Bluetooth
FM-transmitter
Wifi
Goede GPS ontvanger.

Lijkt niet heel ingewikkeld maar het is blijkbaar best lastig..

Blijkbaar is het niet makkelijk om bluetooth en av-in te hebben. Kan Bluetooth evt. wel laten vallen dan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Of mss bluetooth VIA USB OTG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:13:
Dit wordt echter niet zo duidelijk aangegeven op internet.. Moet elke keer alle beschrijvingen lezen of foto's inspecteren.

7" minimaal 800x480
Bluetooth
FM-transmitter
Wifi
Goede GPS ontvanger.

Blijkbaar is het niet makkelijk om bluetooth en av-in te hebben. Kan Bluetooth evt. wel laten vallen dan.
Als je zoekt op tablet kan je het denk ik wel vergeten. Als je daarentegen zoekt op een 7" navigatie apparaat denk ik dat je meer succes hebt. Die ingebouwde FM-transmitters moet je overigens niet te veel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:13:

7" minimaal 800x480
Bluetooth
FM-transmitter
Wifi
Goede GPS ontvanger.

Ik ben nog nergens een tablet met av ingang tegengekomen. Hoe en waar vind je deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:33

LoCuTuS2000

Resistance is futile

poema schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:35:
[...]

Als je zoekt op tablet kan je het denk ik wel vergeten. Als je daarentegen zoekt op een 7" navigatie apparaat denk ik dat je meer succes hebt. Die ingebouwde FM-transmitters moet je overigens niet te veel van verwachten.
Inderdaad, dit is meer iets voor een 2-Din Android/WinCE GPS Radio, daar is ook ontzettend veel keus in maar wel aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Heeft er iemand ervaring met de volgende tablet?

http://www.margriet.nl/ho...ding-margriet-lezers.html

Belangrijkste kenmerken:
1.8 Ghz Quad Core processor
Android 4.2 Jellybean
10.1 inch scherm
8 GB opslaggeheugen, uitbreidbaar tot 40GB met onze 32 GB micro SD kaart
WiFi
2 jaar volledige garantie
5 gratis e-books
Geleverd met luxe hoes met geïntegreerd toetsenbord

Ik kreeg net deze tip van een Margriet lezeres en het ziet er niet slecht uit lijkt me, vooral dat geïntegreerde toetsenbord lijkt me prima.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lijkt me vrij prijzig. Onderstaande komt niet van de goedkoopste af, maar geeft je een idee.

Onderstaande lijkt er een beetje op qua specs, maar is al een wat ouder model. dus de prijs zal niet echt meer up to date zijn.

http://www.banggood.com/K...p-80949.html?currency=USD

En dat toetsenbord kost iets van 18 dollar in China.

http://www.banggood.com/W...ch-Tablet-PC-p-51122.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

starcopy schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:55:
Lijkt me vrij prijzig. Onderstaande komt niet van de goedkoopste af, maar geeft je een idee.

Onderstaande lijkt er een beetje op qua specs, maar is al een wat ouder model. dus de prijs zal niet echt meer up to date zijn.

http://www.banggood.com/K...p-80949.html?currency=USD

En dat toetsenbord kost iets van 18 dollar in China.

http://www.banggood.com/W...ch-Tablet-PC-p-51122.html
Bedankt voor de snelle reactie, ik moet toch eens meer de chinese markt checken :).

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Gisteren mijn U30GT2 binnen gekregen en even mee zitten spelen. Ik heb eigenlijk weer eens een tablet gekocht voor hoofdzakelijk 1 ding: films/series streamen van mijn pc naar de tablet als ik naar bed ga. Na een paar uur spelen had ik eigenlijk de neiging om dat ding de vuilnisbak in te flikkeren; traag en gewoon slechte wifi waardoor films niet vloeiend afspeelden. Zelfs de metalen omlijsting verwijderd, maar dat maakte niks uit voor de wifi. Vanochtend toch maar even verder spelen en een custom rom geïnstalleerd. En voila, ineens een heerlijke tablet! Waar ik eerder niet eens een 720p filmpje af kon spelen, doet nu een 1080p het vlekkeloos (wifi alle streepjes ipv 2)

Edit: toch iets te enthousiast, doet het wel wat beter maar nog niet echt super

[ Voor 4% gewijzigd door poema op 01-11-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zow...

De FNF iFive Mini3 is al binnen!
21-10 besteld, bleek niet op voorraad.
24-10 verzendbericht
25-10 daadwerkelijk verzonden
30-10 in Singapore
02-11 Ding dong!

Het was een redeljk groot langwerpig pakket. Piepschuim helemaal met plakband ingetaped.
Dus ik vroeg me al af: Wat heb ik ook alweer besteld?? :)

Toen goed gekeken op het pakketje en daar stond op: tablet + charger, waarde 21 euro
Niets bij hoeven te betalen dus. :P

Pakketje uitgepakt en daar kwamen de volgende dingen uit:
- een mooi goed aanvoelend tablet
- standaard lader van iFive (ziet er ook prima uit) met een micro usb kabeltje en een EU stekkertje
- boekje (chinees)
- iPad mini smart cover

Tablet even gestart natuurlijk.
Eerste indruk; voelt snappy aan en heeft een mooi scherm.

Dat was het voor nu...

Ik wil er eigenlijk z.s.m. de custom rom van slatedroid op zetten. Miscshien dat ik 'm out of the box nog wel even test.

Wordt vervolgd :)

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 02-11-2013 13:33 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Voor de TeamGee Super8 geintereseerden heb ik nog een paar youtube filmpjes gemaakt ..

Helaas dit keer wel in het Engels omdat ik er veel vragen van internationale gebruikers kreeg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
poema schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 06:59:
Gisteren mijn U30GT2 binnen gekregen en even mee zitten spelen. Ik heb eigenlijk weer eens een tablet gekocht voor hoofdzakelijk 1 ding: films/series streamen van mijn pc naar de tablet als ik naar bed ga. Na een paar uur spelen had ik eigenlijk de neiging om dat ding de vuilnisbak in te flikkeren; traag en gewoon slechte wifi waardoor films niet vloeiend afspeelden. Zelfs de metalen omlijsting verwijderd, maar dat maakte niks uit voor de wifi. Vanochtend toch maar even verder spelen en een custom rom geïnstalleerd. En voila, ineens een heerlijke tablet! Waar ik eerder niet eens een 720p filmpje af kon spelen, doet nu een 1080p het vlekkeloos (wifi alle streepjes ipv 2)

Edit: toch iets te enthousiast, doet het wel wat beter maar nog niet echt super
Ik heb met mijn cube nooit problemen gehad met 1080p afspelen, maar dat is waarschijnlijk omdat ik hem voornamelijk gebruikte binnen 10 meter van mijn router.

Wel gemerkt dat elke meter meer afstand van de router voor een enorme drop in performance zorgt. De antenne is gewoon erg slecht. Als je googlet kun je daar wel fixes voor vinden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:00
Ik sta op het punt de Pipo M9 Pro 3G te bestellen bij buyincoins.com met een coupon voor 5% off
Vind het wel een beetje eng omdat ik nooit grote bedragen heb betaald voor china products.

Is het nu een goed moment om te bestellen?

Omdat ik veel geruchten heb gehoord dat problemen zijn met import van accu's/apparaten met interne accu. Dat hierdoor ook een grote vertraging is ontstaan. En bestellen jullie met CC of is PayPal toch echt beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemoeder
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-04-2018
Ik twijfel over: Pipo S1 en de Chuwi V88HD, welke raden jullie aan? Zelfde prijsklasse, alleen Chuwi heeft 1 inch meer scherm en 5000 maH, allebei geen IPS toch?, alhoewel pandawill het wel aangeeft.

http://www.pandawill.com/...81110.html?___store=en_us
http://www.banggood.com/P...d-4_2-Tablet-p-76684.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
jemoeder schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:32:
Ik twijfel over: Pipo S1 en de Chuwi V88HD, welke raden jullie aan? Zelfde prijsklasse, alleen Chuwi heeft 1 inch meer scherm en 5000 maH, allebei geen IPS toch?, alhoewel pandawill het wel aangeeft.

http://www.pandawill.com/...81110.html?___store=en_us
http://www.banggood.com/P...d-4_2-Tablet-p-76684.html
Ik heb over beide alleen goede verhalen gehoord, eerlijk gezegd. Persoonlijk zou ik dan voor de Chuwi gaan, ik vind 7 inch gewoon te klein om fatsoenlijk op te browsen. 8 eigenlijk ook, maar dat gaat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Hoppa! schreef op zondag 03 november 2013 @ 08:15:
[...]

Ik heb met mijn cube nooit problemen gehad met 1080p afspelen, maar dat is waarschijnlijk omdat ik hem voornamelijk gebruikte binnen 10 meter van mijn router.

Wel gemerkt dat elke meter meer afstand van de router voor een enorme drop in performance zorgt. De antenne is gewoon erg slecht. Als je googlet kun je daar wel fixes voor vinden trouwens.
Aangezien ik 'm toch vooral statisch gebruik (als tv) heb ik een micro-usb->ethernet adapter besteld. Dan maar wired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemoeder
Hoppa! schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:44:
[...]

Ik heb over beide alleen goede verhalen gehoord, eerlijk gezegd. Persoonlijk zou ik dan voor de Chuwi gaan, ik vind 7 inch gewoon te klein om fatsoenlijk op te browsen. 8 eigenlijk ook, maar dat gaat nog.
Tnx, als ik voor € 13 meer een IPS erbij scherm krijg, dan lijkt me dat verstandig? De Chuwi V88s versie.
Of zijn er nog andere/betere tablets rond deze prijsklasse?

http://www.banggood.com/C...d-4_1-Tablet-p-77182.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemoeder
Ok, heb de chuwi v88s gekocht voor 97 euros, IPS scherm, 7,9 inch, 5000 mah, quadcore, RK3188 rockchip, lijkt me geen slechte deal bij banggood met kortingscode BG9999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
jemoeder schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:40:
Ok, heb de chuwi v88s gekocht voor 97 euros, IPS scherm, 7,9 inch, 5000 mah, quadcore, RK3188 rockchip, lijkt me geen slechte deal bij banggood met kortingscode BG9999
Mooie prijs voor een leuk ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
albino71 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:32:
Zow...

De FNF iFive Mini3 is al binnen!
21-10 besteld, bleek niet op voorraad.
24-10 verzendbericht
25-10 daadwerkelijk verzonden
30-10 in Singapore
02-11 Ding dong!

Het was een redeljk groot langwerpig pakket. Piepschuim helemaal met plakband ingetaped.
Dus ik vroeg me al af: Wat heb ik ook alweer besteld?? :)

Toen goed gekeken op het pakketje en daar stond op: tablet + charger, waarde 21 euro
Niets bij hoeven te betalen dus. :P

Pakketje uitgepakt en daar kwamen de volgende dingen uit:
- een mooi goed aanvoelend tablet
- standaard lader van iFive (ziet er ook prima uit) met een micro usb kabeltje en een EU stekkertje
- boekje (chinees)
- iPad mini smart cover

Tablet even gestart natuurlijk.
Eerste indruk; voelt snappy aan en heeft een mooi scherm.

Dat was het voor nu...

Ik wil er eigenlijk z.s.m. de custom rom van slatedroid op zetten. Miscshien dat ik 'm out of the box nog wel even test.

Wordt vervolgd :)
En...al getest :) ? Ben erg benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Gusev schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:22:
[...]

En...al getest :) ? Ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Getest is een wat groot woord, maar ik zal mijn bevindingen eens kort proberen te verwoorden :)

Standaard rom heb ik eigenlijk niet getest, dus daar ga ik niets over zeggen.
Wel heb ik 'm even opgestart, aan het netwerk gehangen en toen bleek dat er direct een OTA update werd gevonden, Version 1.2.9. Deze heb ik er even opgezet.

Duurt best lang en uiteindelijk volgt er een reboot en voila, je tablet is ge-update.

Toen ook direct even naar fabrieksinstellingen gezet. Na die reboot, verschijnt je lockscreen in een onvervalst chinees taaltje en dus maar weer even van alles instellen.

Daar ben ik niet te lang mee bezig geweest, want ik wil toch een geroot tablet.

Flashen lukt niet (of heel moeilijk) onder Windows 8.x, dus daarvoor is een Win 7 of XP bak aan te raden.
Ik heb tijdelijk Win 7 op mijn PC gezet (andere HDD) en dat werkte feilloos. Het probleem op Win 8.x is dat de RK3188 drivers (nog) niet beschikbaar zijn of iig niet goed werken/te installeren zijn.

Anyway, uiteindelijk heb ik deze firmware er op gezet:
http://www.arctablet.com/...based-on-v1-2-9-20131017/

Die werkt prima, alleen...
Met de stock launcher werkt het niet lekker. Je hebt dan twee buttons om je appdrawer te openen.
Een in de onderste balk (met back, home en zo) en een op je homescreen. En nog erger: Alleen die op je homescreen werkt... Ik heb nu Nova launcher er op en dan heb je je appdrawer knop boven zitten en ineens werkt de appdrawer button onderaan ook weer. Prima dus.

Hij werkt vlotjes en lijkt alles wel prima aan te kunnen.
WiFi prima. Boven was het met de eerste custom rom wat minder. Hoe het met deze is weet ik (nog) niet.

Het enige vervelende is dat in de playstore de plaatjes niet snel genoeg worden bijgewerkt en daardoor de boel wat hapert. Tenminste dat lijkt zo.
Wellicht is dit een playstore issue, dat weet ik niet en ik vind het (nog) niet vervelend genoeg om er in te duiken.

Dus, een vlot mooi uitziend tablet (lekker dun en voelt goed aan) met prima prestaties en een mooi scherm.
4x3 en 8 inch is een mooi formaat. 7 is soms net te klein en een 9,7 inch is meteen weer zo lomp.
Mooie grootte dus dit.

Oh ja, de smartcover....
Het tablet weet daar geen raad me en dus heeft het geen invloed op het slapen en waken van het tablet.
Jammer, maar dan weten we dat ook weer.
Hij past er in, maar echt geweldig is het niet. Het is dan ook een cheap ass cover en eigenlijk voor de iPad mini :) Komt vast een andere voor in de toekomst, maar voorlopig doen we het er even mee.

Als je/jullie vragen hebben of iets gecheckt willen hebben; vragen kan altijd :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ban Dee
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-01-2022

Ban Dee

Bedrijfsaccount Bandee
Hoi,

wat vinden jullie van de verschillende processoren die in een tablet zitten ?

Van die chinese merken heb je volgens mij 3 "bekendere"merken
- rockchip
- ATM
- MediaTek's

ik zag namelijk een tablet met 8" met 1gb ram en een ATM7029 Quad-Core,ARM Cortex A9 family CPU 1.2GHz - 1.4 GHz chip

voor een prijs van 120 euro inc btw en verzendkosten.

is dit een goede koop ? of kan je beter een andere tablet gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ban Dee schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:59:
Hoi,

wat vinden jullie van de verschillende processoren die in een tablet zitten ?

Van die chinese merken heb je volgens mij 3 "bekendere"merken
- rockchip
- ATM
- MediaTek's

ik zag namelijk een tablet met 8" met 1gb ram en een ATM7029 Quad-Core,ARM Cortex A9 family CPU 1.2GHz - 1.4 GHz chip

voor een prijs van 120 euro inc btw en verzendkosten.

is dit een goede koop ? of kan je beter een andere tablet gaan ?
Ik vind het behoorlijk aan de prijs voor een 8" ATM met 1gb RAM. Zelf kijk ik eigenlijk alleen naar de Rockchips, de rest is in de regel gewoon minder.

Een 8 inch Rockchip 3188 met 1gb of zelfs 2gb RAM moet absoluut ook voor die prijs te vinden zijn. Misschien zelfs wel van een acceptabel merk als Pipo, Cube of iets dergelijks.

Deze bijvoorbeeld:
http://www.banggood.com/C...d-4_1-Tablet-p-77182.html

[ Voor 7% gewijzigd door Hoppa! op 06-11-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Of de iFive mini3

Meer leesvoer:
https://www.topnotchtablets.com/articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Als ik die reviews van de iFive mini3 en X2 zo eens bekijk, dan ziet het eruit alsof dit hoogwaardige tablets zijn voor een mooie prijs! Ondertussen is er ook nog een iFive S2 HD bijgekomen met een nog hogere resolutie en een 9.7" scherm zag ik ergens anders. Lijkt me eventueel wel een mooie vervanger voor mijn Archos G9 10.1". Ben bang dat ik de X2 te klein ga vinden (8.9")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ban Dee
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-01-2022

Ban Dee

Bedrijfsaccount Bandee
weet niet of het hier thuis hoort maar als je een custom rom er op wil zetten waar moet je dan op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-07 15:03
Ik heb zelf de Fnf Ifive x2 en ik vind het echt een super ding. Alleen jammer dat ze in reviews niet de echt minpunten aandragen van het apparaat. Voor mij zijn dat:

* Het geluid van de speakers zijn dermate zacht, dat je ze moet boosten met een app (Viper4android).
* Het afspelen van films gaat prima, maar met de meeste players is er toch sprake van een choppy framerate. Ik heb echt letterlijk een paar uur gespendeerd om een goede player te vinden die goed compatible was met de tablet (diceplayer). De ene had een goede framerate en dan werkte bijvoorbeeld de subs weer niet en vica versa. Bij Mxplayer bijv werken de subs alleen als je de interface locked bijv.
* Bij het opladen moet de tablet aan staan. (Kan al gefixt zijn, weet het niet zeker)
* Browsen gaat niet helemaal soepel, maar he het is een tablet van 150 euro.

Voor de rest is het een topapparaat. Ik vraag mij soms echt af hoe ze het zo goedkoop kunnen maken, als ik naar dat scherm kijk. Verbaas mij elke keer als ik hem aanzet hoe mooi het scherm wel niet is. Comics e.d lezen is echt een feest op dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ban Dee schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:06:
weet niet of het hier thuis hoort maar als je een custom rom er op wil zetten waar moet je dan op letten?
Dat het de juiste ROM is voor het apparaat. En dat je de instructies van de ROM-bakker goed opvolgt. En goed inlezen op de reacties over een ROM, of er geen bugs zijn waar je niet mee kunt leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Cryostorm schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:17:
Ik heb zelf de Fnf Ifive x2 en ik vind het echt een super ding. Alleen jammer dat ze in reviews niet de echt minpunten aandragen van het apparaat. Voor mij zijn dat:

* Het geluid van de speakers zijn dermate zacht, dat je ze moet boosten met een app (Viper4android).
* Het afspelen van films gaat prima, maar met de meeste players is er toch sprake van een choppy framerate. Ik heb echt letterlijk een paar uur gespendeerd om een goede player te vinden die goed compatible was met de tablet (diceplayer). De ene had een goede framerate en dan werkte bijvoorbeeld de subs weer niet en vica versa. Bij Mxplayer bijv werken de subs alleen als je de interface locked bijv.
* Bij het opladen moet de tablet aan staan. (Kan al gefixt zijn, weet het niet zeker)
* Browsen gaat niet helemaal soepel, maar he het is een tablet van 150 euro.

Voor de rest is het een topapparaat. Ik vraag mij soms echt af hoe ze het zo goedkoop kunnen maken, als ik naar dat scherm kijk. Verbaas mij elke keer als ik hem aanzet hoe mooi het scherm wel niet is. Comics e.d lezen is echt een feest op dit apparaat.
Zou je ook nog even willen melden of je een originele of een custom ROM draait, en welke?
Wat ik er van lees is dat er na de eerste versie toch wel wat verbeteringen zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-07 15:03
Oh excuus. Ik gebruik kasty-fnf_ifive_x2-422-118-rooted4c en niet de originele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

De 10.1" variant van de X2 is de X3 (1.6ghz ipv 1.8ghz trouwens)? Maar die lijkt nog niet leverbaar.
http://gadgetgreats.com/f...ui-rk3188-1-6ghz-cpu.html

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 06-11-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Albino71, heb mijn mini 3 nu ook binnen en was van plan te flashen maar heb geen flauw idee hoe je hem in recovery/download mode krijgt. Er zit alleen maar een powerknop op..

Help -O-

never mind, al gelukt.. phew..

[ Voor 9% gewijzigd door Occy74 op 07-11-2013 16:12 ]

Systeem Specs

Pagina: 1 ... 77 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.