Inleiding
Onda heeft een nieuwe tablet uit, deze heeft nogal wat reacties uitgelokt op Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets en daarom heb ik besloten hier een nieuw topic aan te maken.Ik ben al een tijdje uit aan het kijken naar een -250 euro tablet welke toch uitstekende prestaties geeft, en ik denk dat ik hem bij deze heb gevonden.
Ik heb deze besteld en hoop hem begin volgende week te krijgen, uiteraard deel ik mijn bevindingen.
Als jullie iets toegevoegd willen zien worden, of weggehaald, laat het me maar weten.
Een medeauteur is ook altijd welkom. <- ondertussen gevonden : BastienVH
Specificaties
Onda V975M Advanced Tablet Features: |
Versies zonder (v1) en mét (v3) bluetooth |
CPU: Amlogic M802 Cortex A9r4 28nm 2.0GHz Quad Core |
GPU: Mali 450 Octa Core GPU |
RAM 2GB,DDR3 |
Storage 32GB |
Size: 9.7 inch |
Screen: Capacitive Touchscreen, 2048*1536 High-resolution Screen |
Screen PPI: 264 |
Display: Retina IPS Screen |
Daul Camera:Front 2.0 Megapixels,Back 5.0 Megapixels Auto Foucus (iPhone 4 OV Camera) |
Gravity Sensor Yes |
Extend Card Support TF card up to 32GB extended |
Multi-Touch Yes, 10 points touch |
OTG: Yes |
Battery : 8500 mAh |
Onda V975M Advanced Weight: 539g |
Onda V975M Advanced Size: 242*179*8.3mm |

Officiele site (klik)
Update en root
Nieuwe update van 22/01/2014: v1.0.5_v1Update versie 1.0.5_v1 installeren
Updaten kan momenteel nog niet OTA, maar wel door een bestand te downloaden via je computer en op een externe SD-kaart te zetten.Lees hieronder hoe het moet:
1) Ga naar http://pan.baidu.com/s/1Bx0fG
2) Klik op het download tekentje

3) Klik dan op dit tekentje

4) Kopieer alle bestanden uit de zip naar de root van je externe SD-kaart.
5) Zet de tablet uit
6) Druk de volume + knop in en start de tablet op: hij start nu in recovery op.
Hij zal uit zichzelf de update herkennen en installeren.
7) Even reboot en de update is klaar
Rooten
1) Download dit bestand: http://dl.vmall.com/c0nhja1asz
2) Kopieer alle bestanden uit de zip naar de root van je externe SD-kaart.
3) Zet de tablet uit
4) Druk de volume + knop in en start de tablet op: hij start nu in recovery op.
Hij zal uit zichzelf de update herkennen en installeren.
5) BELANGRIJK: kopieer met een root explorer (zoals total commander) het bestand superuser.apk vanaf de sd-kaart en plak het in /system/app. Reboot de tablet en je root is permanent.
Overige
links
Firmware update V1.0.4_v1Onda-reseller site
updates van de producent
Ik hoop deze OP regelmatig te updaten met handige weetjes :
Reactie van davidov2008 :
Het is zeker een mooi apparaat maar er zijn zeker ook minpunten, even op een rij:
+ uitstekende performance, antutu 30.000 pt (De pipo M9 Pro haalt 18.000, de S4 en HTC One rond 26.000)
+ prachtig scherm, retina resolutie
+ ook in praktijk vlot als je de Onda launcher er vanaf gooit
+ goed wifi bereik, in dBm vergelijkbaar met Galaxy S3.
- géén bluetooth, dus geen extern keyboard of gamecontroller aan te sluiten tenzij evt. via USB dongle (als dat werkt) maar dan kan je weer niet laden.
- matige accuduur, volgens mij werd 8000mAh batterij geclaimd, je weet nooit helemaal zeker of dat er ook in zit maar de screen-on time/werktijd is ong. 5 uur, de Pipo M8 en M9 halen 7-8 uur, de M9 pro iets minder. Een iPad haalt wel 9-10 uur.
Bottom line is, je betaalt een prijs voor het retina scherm; ze hebben er een razendsnelle processor en GPU in gezet om de prestaties goed te houden, maar helaas gaat dat ten koste van de werktijd.
Op deze Franse website/forum wordt er al volop over gepraat; http://tablette-chinoise.net/onda-v975m-t3164/page180.html , evt. met translate (maar sommige zinconstructies worden wel heel onlogisch gemaakt, alvast; 'l'autonomie' is de werktijd).
Reactie van BastienVH :
In verschillende vragen op Onda-tablet.com over de glasplaat stond als antwoord dat het Gorilla Glass is en de Fransen menen ook te denken dat het glas is.
[ Voor 29% gewijzigd door BastienVH op 11-04-2014 01:38 ]
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600