AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Op deze site staat ook een antutu test waar 1440 MB ram op staat: http://tabletrepublic.com...eview-dont-miss-5228.htmlC00P schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:21:
Total ram 1435mb free ram 597mb
Ik denk dat 1 ram chip stuk is.
Nu is het chinese nieuwjaar dus zal ik moeten wachten tot dat voorbij is.
Heb het zelf nog niet getest.
Ik meen me te herinneren dat de GPU geen eigen RAM heeft en 500MB (ongeveer) afsnoept van het systeemgeheugen.
Verder werkt youtube heel hakkelend, helemaal niet vloeiend en de spraak loopt niet synchroon.
Swype keybord werkt ook erg traag, mischien beter om terug te gaan naar een oudere rom?
Bij mij ook 1,5GB. Youtube-app schokt inderdaad maar de mobile site werkt wel.C00P schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:49:
Zou je eens kunnen kijken of dit bij jou ook 1,5 GB is bastien?
Verder werkt youtube heel hakkelend, helemaal niet vloeiend en de spraak loopt niet synchroon.
Swype keybord werkt ook erg traag, mischien beter om terug te gaan naar een oudere rom?
Swype niet getest.
Je kan eens proberen 1.0:4 terug te flashen maar ik weet niet op dat zomaar kan.
Kun je het ons laten weten?
Heb je een verschil gemerkt in performance tussen 1.0.4 en 1.0.5?
Ik gebruik ook nova launcher en deze maakt de beleving nog beter.
Verder ben ik zeer te spreken over de performance, kan zeker mee met de high end toestellen.
Superuser krijg ik maar niet geïnstalleerd, dus daar moet ik het ook maar even zonder doen.
[ Voor 9% gewijzigd door C00P op 29-01-2014 15:44 ]
Ook niet met de guide in de OP?C00P schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:41:
Superuser krijg ik maar niet geïnstalleerd, dus daar moet ik het ook maar even zonder doen.
Je mag de superuser-app NIET updaten via de playstore want dan werkt hij blijkbaar niet meer...
Aangezien het nu toch Chinees nieuwjaar is (met de nodige vertragingen aan die kant) wacht ik nog 1 á 2 weekjes de ervaringen hier af alvorens ik ga bestellen.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Waar haal je de Superuser vandaan? Ik had hem gewoon gedownload van de play store.BastienVH schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:38:
[...]
Ook niet met de guide in de OP?
Je mag de superuser-app NIET updaten via de playstore want dan werkt hij blijkbaar niet meer...
Dat zegt toch niks over de betrouwbaarheid en stabiliteit?C00P schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:26:
Hyper, volgens mij moet deze niet onderdoen voor een Samsung hoor, weet er iemand welke antutu een Samsung haalt?
Geen goede vergelijking lijkt me. Schermresolutie komt niet in de buurt.rob2011 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:13:
Nu bij de MM een Samsung tab 3 ook voor nog geen 200 euro 21% en 50 euro van Samsung, betere keus dan de onda ?
Waarom zou deze niet zo stabiel kunnen zijn als een Samsung?Hyp Hyper schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:39:
[...]
Dat zegt toch niks over de betrouwbaarheid en stabiliteit?
Ik heb een Oppo Find 5 als gsm, deze draait zo stabiel als een huis op een custom rom.
En kwa bouwkwaliteit kan dezelfde ook gerust naast een Samsung staan, achterkant is een aluminium plaat, knoppen zijn verzorgd afgewerkt en het scherm is gewoon super dus ik wil weten hoe deze antutu vergelijkt met een Samsung die 2 x zo duur is.
Dat is een interessante vraag. Ik lees her en der dat er wel eens stabiliteitsprobleempjes zijn geweest met zijn voorgangers, dus voor mij is het een minder zeker product. Natuurlijk kán ie wel zo stabiel zijn, dus ben ik erg benieuwd naar de komende ervaringen in dit topic!C00P schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:42:
Waarom zou deze niet zo stabiel kunnen zijn als een Samsung?
Ik heb een Oppo Find 5 als gsm, deze draait zo stabiel als een huis op een custom rom.
Ik geef aan dat het voor mij geen eis is, niet dat het een onmogelijkheid is. Ik wens 'slechts' een redelijke stabiliteit. Af en toe een crash of reboot kan ik wel hebben.
In elk geval zéker een heel interessante tablet die ik al bijna gekocht heb.
Stabiliteit problemen of reboots heb ik nog niet meegemaakt, wel dat hij soms 5 sec. niet reageert, maar dat is puur de software en zal eens het Chinese nieuwjaar voorbij is wel opgelost geraken.Hyp Hyper schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:37:
[...]
Dat is een interessante vraag. Ik lees her en der dat er wel eens stabiliteitsprobleempjes zijn geweest met zijn voorgangers, dus voor mij is het een minder zeker product. Natuurlijk kán ie wel zo stabiel zijn, dus ben ik erg benieuwd naar de komende ervaringen in dit topic!
Ik geef aan dat het voor mij geen eis is, niet dat het een onmogelijkheid is. Ik wens 'slechts' een redelijke stabiliteit. Af en toe een crash of reboot kan ik wel hebben.
In elk geval zéker een heel interessante tablet die ik al bijna gekocht heb.
Weet jij toevallig of er voor de vorige versies custom rom's waren te vinden?
Hoe langer ik ermee bezig ben hoe meer ik er van overtuigd ben dat dit een perfect vloeiend aparaat kan worden, mits een goede custom rom.
Ik heb nog geen enkel spel gevonden dat hem op de knieën krijgt, alles blijft soepel lopen.
[ Voor 11% gewijzigd door C00P op 31-01-2014 09:24 ]
Nee, zover heb ik me er niet in verdiept. Vooralsnog klinken de verhalen goed. Ik twijfel nog of ik 'm bij een (high rated) Aliexpress-verkoper zal bestellen of bij bv. Geekbuying (goede ervaringen mee) waar hij met een coupon ietsie meer kost. Bij de laatste is ie nog pre sale, maar tegen het eind van Chinese New Year zullen ze 'm wel hebben.C00P schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:22:
[...]
Stabiliteit problemen of reboots heb ik nog niet meegemaakt, wel dat hij soms 5 sec. niet reageert, maar dat is puur de software en zal eens het Chinese nieuwjaar voorbij is wel opgelost geraken.
Weet jij toevallig of er voor de vorige versies custom rom's waren te vinden?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2619107
Finally Ipad smoothness : Onda V975M Quad Core 2.0GHz 9.7 Inch Retina Screen
Ik heb met titanium backup al de chinese apps kunnen verwijderen,naar mijn gevoel is hij nu smoother.
Nog iemand die dit zo ervaart?
hoe heb je superuser erop geflasht?C00P schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:31:
Ik heb eindelijk superuser kunnen flashen.
Ik heb met titanium backup al de chinese apps kunnen verwijderen,naar mijn gevoel is hij nu smoother.
Nog iemand die dit zo ervaart?
Ik wil eerst even zien of het een beetje van de grond komt:)
*kijkt kat uit de boom*
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Het enige dat me nog weerhoudt zijn het Chinese nieuwjaarsfeest dat de komende week nog doorloopt (en vertraging in verzending op zal leveren) en de nog weinige ervaringen hier.
(en ik twijfel nog een beetje tussen deze en de IFive X2)
[ Voor 13% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-02-2014 20:44 ]
edit: was vandaag 1 minuut te laat thuis.... godver
[ Voor 21% gewijzigd door krissie100 op 03-02-2014 14:04 ]
Morgen weer een dag.krissie100 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:57:
mijn tablet komt waarschijnlijk morgen bij mij thuis, dus dan zal ik jullie mijn ervaringen vertellen
edit: was vandaag 1 minuut te laat thuis.... godver
Misschien een stomme vraag, maar wat is het of een voordeel van een scherm met deze resolutie t.o.v. een full-HD resolutie? Bijvoorbeeld een HD-film wordt er niet meer HD voor denk ik.
(ik moet de tablet nog een beetje aan mezelf zien te verkopen..haha)
op je domme vraag heb ik geen antwoord, tablet komt nu als het goed is woensdag, morgen is er namelijk niemand thuis.Hyp Hyper schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:57:
[...]
Morgen weer een dag.
Misschien een stomme vraag, maar wat is het of een voordeel van een scherm met deze resolutie t.o.v. een full-HD resolutie? Bijvoorbeeld een HD-film wordt er niet meer HD voor denk ik.![]()
Full HD filmen zullen er niet beter uit zien denk ik, maar alle andere zaken zoals foto's android ui en webpagina's welHyp Hyper schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:57:
[...]
Morgen weer een dag.
Misschien een stomme vraag, maar wat is het of een voordeel van een scherm met deze resolutie t.o.v. een full-HD resolutie? Bijvoorbeeld een HD-film wordt er niet meer HD voor denk ik.![]()
Gewoon kopen man, de prijs is laag en je krijgt er tophardware voor terug, de software zal met de tijd ook wel top worden
Voor mij kom ik er wel zo een 6 uur mee toe denk ik, als ik er de hele dag mee gepruld heb en neen hij verveelt nog steeds nietkrissie100 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:37:
coop en Bastien, wat is is jullie ervaring van de accu? hoe lang gaat ie mee?
Maar ik laad hem elke nacht op en kan er de hele dag dus mee spelen, maar precieze tijden houd ik niet bij.
Ik heb zopas Sabmobile geinstalleerd, hoef ik mijn pc ook niet meer aan te zetten als ik wat filmen wil downloaden met mijn NAS, werkt toppie
?? de onda site is niet meer te benaderen, kun je de link even sturen ?krissie100 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:22:
is die officiele site van onda alleen in het chinees te "lezen"?
Anoniem: 420791
In catch staat ook dat de met chinees nieuwjaar dicht zijn hopelijk is dat het

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 420791 op 04-02-2014 20:24 ]
dit is de officiele site: http://www.onda.cn/Support/Search.aspx?ch=1&pageIndex=1C00P schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:09:
[...]
?? de onda site is niet meer te benaderen, kun je de link even sturen ?
onda-tablet.com is naar mijn idee niet de officiele site van onda
ok, dat lijkt me wel genoegC00P schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:07:
[...]
Voor mij kom ik er wel zo een 6 uur mee toe denk ik, als ik er de hele dag mee gepruld heb en neen hij verveelt nog steeds niet![]()
Maar ik laad hem elke nacht op en kan er de hele dag dus mee spelen, maar precieze tijden houd ik niet bij.
Ik heb zopas Sabmobile geinstalleerd, hoef ik mijn pc ook niet meer aan te zetten als ik wat filmen wil downloaden met mijn NAS, werkt toppie
wat is NAS en sabmobile?
Ik heb de mijne ook van onda-tablet en hem hem gekregen dus zal wel in orde komenAnoniem: 420791 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:21:
Heb er een aangeschaft bij de eerste post alleen die is offline momenteel (sinds vandaag), hopelijk ben ik niet opgelicht..
In catch staat ook dat de met chinees nieuwjaar dicht zijn hopelijk is dat het
Om op een nieuwsserver filmen of hetzelfde wat te downloaden gebruik ik sabnzb, dit kreeg ik niet klaar met mijn android gsm maar door deze app is het me wel gelukt op mijn tablet, ik ga mijn pc steeds minder en minder gebruiken nu ik zelfs kan downloaden met mijn tab.krissie100 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:49:
[...]
ok, dat lijkt me wel genoeg
wat is NAS en sabmobile?
Mijn volgende project is mijn tablet een beetje mooi aankleden
haha toppie! suc6 met "aankleden"C00P schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:59:
[...]
Om op een nieuwsserver filmen of hetzelfde wat te downloaden gebruik ik sabnzb, dit kreeg ik niet klaar met mijn android gsm maar door deze app is het me wel gelukt op mijn tablet, ik ga mijn pc steeds minder en minder gebruiken nu ik zelfs kan downloaden met mijn tab.
Mijn volgende project is mijn tablet een beetje mooi aankleden
[ Voor 255% gewijzigd door krissie100 op 05-02-2014 17:10 ]
geflashed naar 1.05 alle chinese apps eraf gegooid.
jij is lekker snel. otg met usb harddisk werkt ook (films afspelen)
alleen rtl xl app doet het niet daar krijg ik zwart beeld bij (reclames doen het we;
Anoniem: 577822
zoja is dat dan de retina versie of ipad3
tnx alvast
ziet er idd naar uit dat nu kitkat standaard is dus die zal wel snel te downloaden zijn gok ik
ik had hem besteld in de preorder met gratis hoes maar die is niet zo mooi
dus als iemand weet voor een ipad hoes houd ik mij aanbevolen
http://www.aliexpress.com...V975-quad/1618134419.html
Welke kleur heb je besteld?Anoniem: 577822 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:58:
Ik heb toch deze maar besteld. Ik wacht toch nog op de tab dus kan nog wel wat wachten...
http://www.aliexpress.com...V975-quad/1618134419.html
Zit er een magneet in voor die mensen die hem al ontvangen hebben?
heb em nog niet ontvangen, wel al 2,5 wken geleden besteld maja nieuwjaarC00P schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:04:
[...]
Welke kleur heb je besteld?
- Prachtig scherm
- Mooie tablet die er heel goed uitziet
- tablet is ook lekker snel bij internetten, maar eerlijk gezegd langzamer dan ik gedacht had, want hij is niet sneller dan mijn dual core 1.6ghz.
- games spelen geweldig af van flappy bird tot real racing 3
- accu ziet er zover ik nu weet wel goed uit
- soms stopt de tablet er mee en freezed ie en soms moet ik hem dan opnieuw opstarten... helaas, iemand ook dit probleem?
overall: zeker geld waard, goede hardware, maar er zijn nog wat software verbeteringen nodig
Ondanks het freezen (zag ook een filmpje daarvan op youtube) heb ik hem zojuist toch maar ook besteld. Ik ga ervan uit dat er nog goede updates/roms verschijnen in de toekomst!
Klopt, er zal nog wel kitkat uitkomen enzo, flappy bird is inderdaad geen zwaar spel maar real racing 3 opzich welHyp Hyper schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:16:
Ik denk niet dat internetten dé manier is om de snelheid van een tablet te testen is. Het zal eerder de snelheid van de wifiadapter zijn. Flappy Bird is ook niet bepaald het zwaarste Android spel.
Ondanks het freezen (zag ook een filmpje daarvan op youtube) heb ik hem zojuist toch maar ook besteld. Ik ga ervan uit dat er nog goede updates/roms verschijnen in de toekomst!
gewoon zwart. ik had wat bang dat die lichte kleurtjes snel vuil zouden worden.C00P schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:04:
[...]
Welke kleur heb je besteld?
ik heb eens naar de chinezen gemaild ivm magneet en de onda tablets gaan niet aan/uit met magneten
Welke versie van firmware draai je nu? heb je de onda launcher nog in gebruik? je kan eens proberen met nova of adw?krissie100 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:46:
Mijn ervaringen over de v975m op een rijtje:
- Prachtig scherm
- Mooie tablet die er heel goed uitziet
- tablet is ook lekker snel bij internetten, maar eerlijk gezegd langzamer dan ik gedacht had, want hij is niet sneller dan mijn dual core 1.6ghz.
- games spelen geweldig af van flappy bird tot real racing 3
- accu ziet er zover ik nu weet wel goed uit
- soms stopt de tablet er mee en freezed ie en soms moet ik hem dan opnieuw opstarten... helaas, iemand ook dit probleem?
overall: zeker geld waard, goede hardware, maar er zijn nog wat software verbeteringen nodig
[ Voor 59% gewijzigd door krissie100 op 06-02-2014 20:26 ]
Trouwens vandaag de flip case voor de onda ontvangen:
- ziet er goed en stevig uit maar weet natuurlijk niet hoe die et houd
- geen magneet in case dus zit gewoon los op het scherm
- past goed en lijkt goed in order
[ Voor 51% gewijzigd door krissie100 op 08-02-2014 14:10 ]
Klopt het dat de case zo een licht gewicht is?krissie100 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:17:
Android 4.3 support toch multiple accounts voor tablets, waarom kan ik dat dan niet op de onda vinden??
Trouwens vandaag de flip case voor de onda ontvangen:
- ziet er goed en stevig uit maar weet natuurlijk niet hoe die et houd
- geen magneet in case dus zit gewoon los op het scherm
- past goed en lijkt goed in order
Als jje er foto's van kan maken zouden we je allemaal heel dankbaar zijn ;-)
Gewicht is niet heel licht naar mijn idee,maar ook niet te zwaar, foto's vind ik eerlijk gezegd een beetje onzinC00P schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 17:48:
[...]
Klopt het dat de case zo een licht gewicht is?
Als jje er foto's van kan maken zouden we je allemaal heel dankbaar zijn ;-)
Blij te horen dat de case degelijk is :-)heb ik toch goede koop gedaan dan :-) heb je lang moeten wachten krissie?
Alvast bedankt,
Marijn
ik heb hem hier: http://www.aliexpress.com...droid-4-2/1596354606.html gekocht, maar toen ik hem daar kocht was ie in de aanbieding dus hij is nu wat duurder, moet zeggen dat het 1,5 week duurde voordat de tablet eindelijk verzonden was, maar hij is nu wel binnen dus betrouwbaarmarijn13 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:18:
Even een vraagje waar hebben jullie de tablet gekocht? Want het lijkt mij wel een mooi tabletjeAlleen weet ik niet waar ik hem ga kopen omdat ik in niet weet of hij betrouwbaar is
Alvast bedankt,
Marijn
[ Voor 10% gewijzigd door krissie100 op 09-02-2014 12:38 ]
Bedanktkrissie100 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:37:
[...]
ik heb hem hier: http://www.aliexpress.com...droid-4-2/1596354606.html gekocht, maar toen ik hem daar kocht was ie in de aanbieding dus hij is nu wat duurder, moet zeggen dat het 1,5 week duurde voordat de tablet eindelijk verzonden was, maar hij is nu wel binnen dus betrouwbaar
Zal even kijken of ik hem daar zal bestellen
een heel dom ontwerp foutje!
er zit geen gat voor de micro-sd slot, dus je moet de tablet eruit halen om de micro-sd eruit te kunnen halen...
helaas
edit: net na het opgeven toch nog gelukt xD
[ Voor 16% gewijzigd door krissie100 op 09-02-2014 17:20 ]
updaten van software, films kijken, grotere kans de de tablet hoes breekt in de hoekjes, dus ik vind van wel xDIk_ben_Mark3 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:19:
Dat lijkt mij opzich niet zo'n heel groot probleem toch? Hoe vaak haal je jou sd-kaartje eruit? In telefoons kan dit sowieso bijna nooit zonder hem uit te zetten. En voor die paar keer dat je het bij een tablet wilt doen (als je veel films erop wilt zetten bijvoorbeeld) lijkt het mij dat het uit de hoes halen geen probleem moet zijn
Nu ja dat haal je er ook niet constant uit he :-)krissie100 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:11:
ik heb het eerste minpunt van de case al gevonden!
een heel dom ontwerp foutje!
er zit geen gat voor de micro-sd slot, dus je moet de tablet eruit halen om de micro-sd eruit te kunnen halen...
helaas
Hij blijkbaar wel.Anoniem: 577822 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:45:
[...]
Nu ja dat haal je er ook niet constant uit he :-)
Maar gewoon gaatje in knippen, snijden, whatever maken.
Toch vind ik het niet goed gemaakt, want zo'n case is het kwetstbaars als je de tablet erin en uit doetAnoniem: 577822 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:45:
[...]
Nu ja dat haal je er ook niet constant uit he :-)
Iemand idee over multi users op de onda?
[ Voor 7% gewijzigd door krissie100 op 09-02-2014 22:56 ]
- De batterij van de tablet was helemaal leeg. Eenmaal aan het stopcontact gehangen en opgestart zag ik een vreemde groene video artifact waarna het Onda logo pas tevoorschijn kwam. Hebben meerdere dit gezien?
- Tijdens het opladen maakt de tablet een piep geluid. Komt dit door de meegeleverde oplader?
- Hoe kan je checken dat je een nieuwe tablet hebt gekregen? Ik zag bij de Android instellingen staan 21 uur .... minuten op accu. Het viel me namelijk op dat de onda "warrenty" stickers aan beide kanten van de doos naar binnen gevouwen waar. Ik heb ze dus niet zelf gesealed...
Mijne was helemaal vol toen hij binnenkwam en is ook lang onderweg geweest.Gusev schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:34:
Mijne is dan ook eindelijk binnen. Ik heb een aantal (merkwaardige) dingen gemerkt:
- De batterij van de tablet was helemaal leeg. Eenmaal aan het stopcontact gehangen en opgestart zag ik een vreemde groene video artifact waarna het Onda logo pas tevoorschijn kwam. Hebben meerdere dit gezien?
- Tijdens het opladen maakt de tablet een piep geluid. Komt dit door de meegeleverde oplader?
- Hoe kan je checken dat je een nieuwe tablet hebt gekregen? Ik zag bij de Android instellingen staan 21 uur .... minuten op accu. Het viel me namelijk op dat de onda "warrenty" stickers aan beide kanten van de doos naar binnen gevouwen waar. Ik heb ze dus niet zelf gesealed...
Opladen met bijgeleverde oplader heb ik geen piep, en bij mij waren de seals intakt
Bij wie heb je gekocht?
Piep is weg nu ik een ander stopcontact gebruik hmmm ook groene artifact niet te zien bij start.onyx666666 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:48:
[...]
Mijne was helemaal vol toen hij binnenkwam en is ook lang onderweg geweest.
Opladen met bijgeleverde oplader heb ik geen piep, en bij mij waren de seals intakt
Bij wie heb je gekocht?
Heb hem bij geekbuying gekocht.
Ben er verder zeer tevreden over, maar duurt het opladen bij jullie ook een eeuwigheid?
Opladen duurt idd eeuwigheid, dat is ook wel weer handig om hem snachts op te laden, want als je tablet snel op laad en dan nog uren aan stopcontact hangt is niet goed voor de accuGusev schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:08:
[...]
Piep is weg nu ik een ander stopcontact gebruik hmmm ook groene artifact niet te zien bij start.
Heb hem bij geekbuying gekocht.
Ben er verder zeer tevreden over, maar duurt het opladen bij jullie ook een eeuwigheid?
Hopelijk verschijnen hier nog wat meer ervaringen, tips en trucs. etc. De mensen eerder in het topic zijn verdacht stil. Misschien te druk met de tablet aan het spelen?
Ja idd ze zijn stilgevallen... Helaas op xda ofzo ook nog niemand zover dat ie custom roms gaat developen ofzo. hopefully someone will soon :-)Hyp Hyper schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:44:
Nou, de mijne is verstuurd. Nu wachten op een tracking code. Gaat wel ff duren, want met China Post.
Hopelijk verschijnen hier nog wat meer ervaringen, tips en trucs. etc. De mensen eerder in het topic zijn verdacht stil. Misschien te druk met de tablet aan het spelen?
Ik hoop de mijne tegen eind deze week aan te krijgen...
Welke is beter?
De Ainol is goedkoper maar staan bekend om hun langzame, brakke WiFi chips. Hoe goed is het WiFi van de Onda? En vooral: hebben jullie op langere afstand nog bereik (20 meter met 2 muren ertussen)?
En hoe degelijk zijn de knoppen van de Onda? Die van de Novo 9 Spark (1) waren heel gammel.
Ik heb nog tot na carnaval om te beslissen, maar stiekem kriebelt het nu al enorm om mijn 3e chineze tablet aan te schaffen
Inderdaad erg druk in de weer met m'n Onda ;-)
De wifi is uitstekend. Ik heb veel beter bereik met mijn tablet dan met mijn smartphone.
Exacte cijfers kan ik niet geven, maar verbinden gaat snel en snelheden zijn ook goed.
De knoppen steken niet uit hard uit de case, maar dat maakt ze ook wel steviger.
Ik heb eergisteren een bestelling gedaan voor wat accesoires:
De flip cover/case die we hier al zijn tegen gekomen van aliexpress
Verder van DX:
Deze microHDMI-HDMI adapter. Ik zal er wel een stukje af moeten snijden omdat de HDMI poort van de tablet zo diep is, maar ik hoop dat hij het doet
Een extra USB-kabel. Ik heb speciaal een genomen met een extra lange micro-usb kant.
Deze auto-usb-lader. Dit model omdat hij 3A kan leveren zoals de wallcharger die bij de tablet kwam.
Zodra ik ze binnen heb, deel ik mijn ervaringen.
Spelen spellen als GTA San Andreas vlekkeloos? En als je een app updated, gaat dat dan vrij snel of merk je dat er goedkopere flash geheugen in zit?BastienVH schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:17:
Hier ben ik weer!
Inderdaad erg druk in de weer met m'n Onda ;-)
De wifi is uitstekend. Ik heb veel beter bereik met mijn tablet dan met mijn smartphone.
Exacte cijfers kan ik niet geven, maar verbinden gaat snel en snelheden zijn ook goed.
De knoppen steken niet uit hard uit de case, maar dat maakt ze ook wel steviger.
Ik heb eergisteren een bestelling gedaan voor wat accesoires:
De flip cover/case die we hier al zijn tegen gekomen van aliexpress
Verder van DX:
Deze microHDMI-HDMI adapter. Ik zal er wel een stukje af moeten snijden omdat de HDMI poort van de tablet zo diep is, maar ik hoop dat hij het doet
Een extra USB-kabel. Ik heb speciaal een genomen met een extra lange micro-usb kant.
Deze auto-usb-lader. Dit model omdat hij 3A kan leveren zoals de wallcharger die bij de tablet kwam.
Zodra ik ze binnen heb, deel ik mijn ervaringen.
GTA SA heb ik niet. Apps updaten gaat snel. Het geheugen van de tablet is rap.msnguy schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:32:
[...]
Spelen spellen als GTA San Andreas vlekkeloos? En als je een app updated, gaat dat dan vrij snel of merk je dat er goedkopere flash geheugen in zit?
EDIT: Mijn cover is verzonden. Benieuwd hoelang hij erover gaat doen tot in België te geraken...
[ Voor 12% gewijzigd door BastienVH op 11-02-2014 14:47 ]
de cover vindt ik persoonlijk wel goed heb hem al binnen en de tablet kan je er zo in klikken, het flapje wat over je scherm heen gaat is niet van de hoogste kwaliteit maar voorlopig voor mij voldoende.BastienVH schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:44:
[...]
GTA SA heb ik niet. Apps updaten gaat snel. Het geheugen van de tablet is rap.
EDIT: Mijn cover is verzonden. Benieuwd hoelang hij erover gaat doen tot in België te geraken...
hoe snel laad jouw tablet op, want het duurt bij mij echt een eeuwigheid(zie post hierboven)
[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 11-02-2014 15:04 ]
some flight voor de cover dan :-)BastienVH schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:44:
[...]
Volgens mij is de Mali-450 octacore toch een veel betere GPU dan de SGX544MP2?msnguy schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:48:
Ik twijfel momenteel tussen deze en de Ainol Novo 9 Spark II (http://dealsprime.com/ain...android-4-2-2gb-ddr3.html).
Welke is beter?
De Ainol is goedkoper maar staan bekend om hun langzame, brakke WiFi chips. Hoe goed is het WiFi van de Onda? En vooral: hebben jullie op langere afstand nog bereik (20 meter met 2 muren ertussen)?
En hoe degelijk zijn de knoppen van de Onda? Die van de Novo 9 Spark (1) waren heel gammel.
Ik heb nog tot na carnaval om te beslissen, maar stiekem kriebelt het nu al enorm om mijn 3e chineze tablet aan te schaffen. Mijn eerste was de HANNspree HANNspad welke nu nog steeds zijn werk goed doet maar een vreselijk scherm heeft en mijn tweede was de Ainol Novo 9 Spark 1 die overleden was door een stomme fout van me met het opladen.
http://www.cnx-software.c...uad-core-cortex-a9r4-soc/
+ build kwaliteit top
+ scherm top
+ wifi top
- oplaadtijd drama
- huidige v1.05 firmware lagt wel degelijk, bij scrollen bv, vertragingen in animatie, tijdens typen etc
- paar grote vastlopers gehad, waardoor ik de tablet hard moest uitdoen
- front camera bijna niet bruikbaar, maar had ik ook weinig van verwacht
Hoop dat een aantal zaken via een firmware update worden opgelost.
Ik heb bijna precies dezelfde ervaring, maaar 1 verschil: wifi bereik is goed, maar bij mij crash de wifi soms, op meerdere routers en moet dan de wifi uit en weer aan doen... HelaasGusev schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:36:
Bij deze mijn ervaringen na 1 dag:
+ build kwaliteit top
+ scherm top
+ wifi top
- oplaadtijd drama
- huidige v1.05 firmware lagt wel degelijk, bij scrollen bv, vertragingen in animatie, tijdens typen etc
- paar grote vastlopers gehad, waardoor ik de tablet hard moest uitdoen
- front camera bijna niet bruikbaar, maar had ik ook weinig van verwacht
Hoop dat een aantal zaken via een firmware update worden opgelost.
Voor de rest idd soms vastlopers
Daarnaast, in de officiele Onda image zit een update.zip. Als je de inhoud van die zip bekijkt zie je veel interessante zaken. O.a. de Chinese apps die default worden geinstalleerd, even als de default Chinese regio en instellingen.
Ik ga even rommelen met de default image. Wellicht kan ik een iets bruikbaardere image maken.
Daarnaast, het is misschien ook interessant om de AMPlayer instellingen in de build.prop te vergelijken met v1.04. Daar trad er geen freezes op in de YouTube app right?
mijn wifi crash heeft naar mijn idee niks te maken met drukte op een wifi kanaal, WANT als de wifi crash staat er bij de wifi spots: NIKS, er ligt dan plotseling niks binnen mijn bereik(terwijl ik naast 2 routers zit) en moet ik dan handmatig uit/aan doen om het weer correct te laten werken en dan doet ie et weer voor 2 minuten en dan houdt het weer op, soms helpt opnieuw opstarten maar niet altijdGusev schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:44:
Voor de mensen waarbij de WiFi instabiel of crasht. In de build.prop staat het WiFi kanaal op 11. Wellicht is dat net een druk gebruikt WiFi kanaal bij jou.
Daarnaast, in de officiele Onda image zit een update.zip. Als je de inhoud van die zip bekijkt zie je veel interessante zaken. O.a. de Chinese apps die default worden geinstalleerd, even als de default Chinese regio en instellingen.
Ik ga even rommelen met de default image. Wellicht kan ik een iets bruikbaardere image maken.
Daarnaast, het is misschien ook interessant om de AMPlayer instellingen in de build.prop te vergelijken met v1.04. Daar trad er geen freezes op in de YouTube app right?
[ Voor 19% gewijzigd door krissie100 op 11-02-2014 21:17 ]
Tja, de ene keer als ik em aan doe is er niks aan de hand en de andere keer heb ik weer steeds wifi problemenGusev schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 21:21:
Hmm vreemd. Lijkt wel hardwarematig dan...
kun je ook een instelling doen zodat de klok enzo rechts onder komt te staan zoals bij de nexus toestellen?Gusev schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:44:
Voor de mensen waarbij de WiFi instabiel of crasht. In de build.prop staat het WiFi kanaal op 11. Wellicht is dat net een druk gebruikt WiFi kanaal bij jou.
Als je een aangepaste zip maakt zouden we die in de startpost kunnen plaatsen :-)
Dan gaat de accu zeker nog sneller leegC00P schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 23:15:
bijkomende tip, download system tuner en zet de onder de tab system tweaks de presets op very aggressive.
Ik heb nu minder stotteren.
Fijn dat je naar het image aan het kijken bent, Gusev. Ik ben benieuwd!
Daarnaast nog even de flash versies, AMPlayer versies, en bijbehorende libraries ook vergeleken. Ook daar zit geen verschil in. Ik vind het vreemd dat er toch performance problemen zitten in v1.05 in de YouTube app, vergeleken met v1.04...
Voor wat betreft de image. Ik kan een image maken met alle Chinese troep eruit, regio standaard op Nederland, etc, maar of dat veel zin heeft...
Ik ga mijn tablet in ieder geval niet opnieuw flashen, dus kan het helaas ook niet testen.
Bedankt,
Charles
Heb ondertussen in hetzelfde forum gevonden dat de file namen veranderd moeten als je chinese karakters hebt na het uitpakken. Misschien iets om toe te voegen aan de topic start. Ben het nu uit aan het proberen.
Extract it to an SDCard (if you end up with file names in Chinese characters you will need to rename them)
recovery.img is 8.6mb
u-boot.bin is 356KB
update.zip is 457.3MB
factory_update_param.aml is 1KB
[ Voor 20% gewijzigd door charles1965 op 12-02-2014 22:00 ]
Anoniem: 513032
Volgens mij moet je de .zip niet uitpakken. Kan me er niet op vast pinnen, aangezien ik deze tablet niet heb, maar zo werkte het op mijn Android smartphone iig wel.charles1965 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:28:
Ik heb het tablet sinds twee dagen. Gekocht bij etotalk.com voor euro 165 inclusief DHL vervoer. Het tablet kwam met firmware v1.03. Ik probeer nu al een tijdje om versie v1.5 te downloaden maar dat lukt niet zo goed. Ik heb wel een link gevonden op slatedroid maar als ik dat file download krijg ik na uitpakken van de RAR file 5 files met chinese karakers. Als deze in de root van mijn micro SD kaart zet wordt er geen nieuwe rom gedetecteerd als ik de recovery opstart via aanknop + pos geluid. Moet er nog iets met die 5 files gedaan worden? Naam veranderen? of zip extensie erbij zetten? Kan anders iemand die v1.05 al heeft geflashed het ergens neerzetten zodat we als community een reportoir kunnen opbouwen en niet afhankelijk zijn van een slecht toegankelijke chinese site.
Bedankt,
Charles
Heb ondertussen in hetzelfde forum gevonden dat de file namen veranderd moeten als je chinese karakters hebt na het uitpakken. Misschien iets om toe te voegen aan de topic start. Ben het nu uit aan het proberen.
Extract it to an SDCard (if you end up with file names in Chinese characters you will need to rename them)
recovery.img is 8.6mb
u-boot.bin is 356KB
update.zip is 457.3MB
factory_update_param.aml is 1KB
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 12-02-2014 22:48 ]
op het xda forum vind je in de laatste post alle firmwares, download deze eens en probeer het nog eens.
is het mogelijk om de taakbalk vanonder te krijgen net zoals bij de nexus tablets?
ik dacht dat je een regel moest aanpassen ergens, meende ik eens gelezen te hebben.
Wat bedoel je precies met "vanonder" ? Is je vraag gerelateerd aan je eerdere vraag over de klok rechtsonder krijgen?C00P schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:40:
wel uitpakken en op de sd kaart zetten, zo deed ik het.
op het xda forum vind je in de laatste post alle firmwares, download deze eens en probeer het nog eens.
is het mogelijk om de taakbalk vanonder te krijgen net zoals bij de nexus tablets?
ik dacht dat je een regel moest aanpassen ergens, meende ik eens gelezen te hebben.
Laat eens een plaatje zien van wat je bedoeld...
[ Voor 4% gewijzigd door Gusev op 13-02-2014 11:10 ]
Yep de klok rechts onder :-)Gusev schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:10:
[...]
Wat bedoel je precies met "vanonder" ? Is je vraag gerelateerd aan je eerdere vraag over de klok rechtsonder krijgen?
Laat eens een plaatje zien van wat je bedoeld...
Ik had dat zo bij mijn ASUS transformer, en de nexus tabletten hebben het ook.
Ik ben nu op het werk en dus met de gsm, anders postte ik een foto.
[ Voor 32% gewijzigd door C00P op 13-02-2014 14:10 ]
Anoniem: 385294
http://mikecanex.wordpres...-onda-v975m-not-all-that/