Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Mede tweakers,

Ik twijfel hevig. Ik ben namelijk op zoek naar een leuke tablet. Ik heb een android tablet overwogen, maar ik heb al verschillende android apparaten gehad, en geen een heeft mij kunnen bekoren. Een W8 tablet lijkt mij perfect.

En nu kwam ik laatst het volgende apparaatje tegen:

R116 Hybrid

Op het eerste gezicht een interessant apparaatje, 11,6; celeron powered, leuke hybrid. Schermkwaliteit zal niet super zijn. Waar ik me echter zorgen overmaak is dat deze maar een 3500mAH accu heeft (en volgens bepaalde websites een accuduur van 1 -2 uur).
Ik vraag mij af, als ik een beetje handig ben, zal die accu dan verwisselbaar zijn? Als ik een accu met hetzelfde voltage weet te regelen (die fysiek ook past) van b.v. 6000mAH, zou het dan mogelijk zijn die uit te wisselen? Qua bouw lijkt dit apparaat mij namelijk het meest op een laptop.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Mijn mening: niet doen. Of je moet een bak met ervaringen kunnen vinden over dit ding. Anders gewoon voor een Medion Akoya of de Asus T100 gaan. Is ook een grotere community voor.

Maar ziet er wel grappig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik kwam hem ook tegen en aangezien dit topic er al is, borduur ik er even op door.

Op zich vind ik hem best interessant, want wat groter scherm dan de hier genoemde alternatieven. Wel zal er bij de prijs nog een W8 licentie benodigd zijn en heb je kans op invoerkosten. Bij elkaar zal er dan nog iets van 160 euro bijkomen, wat hem een kleine 425 euro maakt. Of ie dan nog interessant is?

Wat zou voor dat bedrag of iets meer (zeg tot 500 euro) een goed in Europa te verkrijgen alternatief zijn? Wel enigszins vergelijkbaar, dus met keyboard en een scherm van rond de 12".

Voorlopig zie ik er iig van af.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Bij Highlights zie ik het volgende staan: Windows 8 OS, dus die hoef je al niet te kopen (en anders download je hem toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik draai liever een legale windows en ik vrees dat de Chinezen die er niet bij geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrichvdv
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Geen tablet van een bekend merk met reputatie? Ik geef geen euro aan zulke witte producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:06
er komt een windows 8 tablet aan van een voor chinese kopers bekend merk! http://www.banggood.com/C...-8_1-Tablet-p-917078.html nu in pre-sale en hier in stock: http://www.elijahstore.co...mera-windows-8-black.html

[ Voor 33% gewijzigd door krissie100 op 19-02-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
krissie100 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:56:
er komt een windows 8 tablet aan van een voor chinese kopers bekend merk! http://www.banggood.com/C...-8_1-Tablet-p-917078.html nu in pre-sale en hier in stock: http://www.elijahstore.co...mera-windows-8-black.html
Ook mooi. Wel jammer dat het scherm wat kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:06
Hyp Hyper schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:02:
[...]

Ook mooi. Wel jammer dat het scherm wat kleiner is.
maar wel een goede accu, 3500mah is echt een grap

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Persoonlijk zou ik het niet doen. Met een goedkope tablet met Android, van rond de 100-150 euro kun je nog leuk hobbyen. Bij Windows tablets heb ik gemerkt dat er allerlei kleine zaken zijn die niet helemaal goed werken, zelfs met de Asus T100 of Lenovo Miix2. Aangezien deze tablets toch wat duurder zijn (350 en hoger) is het fijner om een goed werkend geheel te hebben.
Zelf heb ik uiteindelijk mijn Toshiba Encore moeten terugsturen, omdat deze niet meer oplaadde. Ik heb nu een Surface Pro gekocht, iets duurder (600 euro), maar wel een goed werkend pakket. Zowel OS als hardware van de leverancier en een grote community voor als er problemen zijn.

• Hyp Hyper
Bij de tablet uit de OP zag ik op een Youtube filmpje dat de schermbevestiging op het draaipunt niet zo solide lijkt te zijn. De bouwkwaliteit is dus ook maar de vraag. En inderdaad... écht goedkoop zijn ze nou ook weer niet.

Pagina: 1