Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:30:
Ook, capacitive/multitouch doet mij eigenlijk niet zo veel. Ik denk dat mensen goede restitative schermen erg onderwaarderen om het "slechter is dan een iPhone/iPad" argument.
Het enige positieve aan een resistief scherm tov een capacitief scherm is de prijs. Uit persoonlijke ervaringen met meerdere exemplaren van beide type schermen heb ik de conclusie getrokken dat resistief voor mij echt niet meer kan. Het werkt natuurlijk wel, maar capacitief werkt gewoon veel soepeler. Bovendien kun je dingen zoals MessagEase of Swype gewoonweg niet met een resistief scherm, en ook een hoop spellen niet (multitouch of veel geswipe)

Het is dus zeer zeker niet "slechter dan een iPhone" in mijn geval, want ik heb ook 2 android devices met capacitive schermen :P (en een baggertrage iphone 3G, waarvan het scherm dan weer wel beste van allemaal is)

[ Voor 3% gewijzigd door brama op 03-05-2011 14:19 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:52

XanderDrake

Build the future!

janesh schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:08:
Ben het helemaal met je eens wat betreft resistieve schermen, ik gebruik mijn tmd mid verreweg het meest, wat er aan "mankeert" is de resolutie die beter kan.
Yups. Mijn Xperia X1 heeft ook een Resistive scherm, en hij werkt naar mijn ogen prima. In Android kan je een pointer tool gebruiken en als ik die vergelijk met normale Capacitive schermen is de "soepelheid"(resolutie) van de lijn/curve vergelijkbaar. Alleen multitouch he? Maar ook dat maakt me weinig uit.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:41:
en het nadeel van een herotab mid 816 is dat het scherm zo diep ligt en die knoppen die maken een
nietprofessioneel geluid.(maakt op zich niet uit maar dat maakt het ook minder) >:)
Inderdaad... De MID816 komt erg in de buurt, maar uiterlijk is het nog nét niet wat ik zoek. De M8 daarentegen, hmmm dat is het precies.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:44
XanderDrake schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:29:
[...]
Yups. Mijn Xperia X1 heeft ook een Resistive scherm, en hij werkt naar mijn ogen prima. In Android kan je een pointer tool gebruiken en als ik die vergelijk met normale Capacitive schermen is de "soepelheid"(resolutie) van de lijn/curve vergelijkbaar. Alleen multitouch he? Maar ook dat maakt me weinig uit.
[...]
Als ik naar mijn eigen xperia ervaring kijk, lijkt multitouch me toch wel verdraaid handig tijdens het surfen, om snel door pagina's te kunnen navigeren en overizicht te behouden. Dat lijkt me dan ook vooral op schermen met een lage resolutie erg belangrijk voor de bruikbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

guapper schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:35:
Als ik naar mijn eigen xperia ervaring kijk, lijkt multitouch me toch wel verdraaid handig tijdens het surfen, om snel door pagina's te kunnen navigeren en overizicht te behouden. Dat lijkt me dan ook vooral op schermen met een lage resolutie erg belangrijk voor de bruikbaarheid
Hmm, ik kan heel ver komen met double-tap en de optical touchpad/knop.
Wat ik vooral bedoel is dat de nauwkeurigheid en reactiesnelheid van de X1 in mijn ogen nog steeds goed zijn.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
[...]

[...]

Inderdaad... De MID816 komt erg in de buurt, maar uiterlijk is het nog nét niet wat ik zoek. De M8 daarentegen, hmmm dat is het precies.
De laatste tip als je resistive niet erg vind, deze vind ik erg mooi en zou hem er zo bij kopen.

http://www.pandawill.com/...20p-4gb-white_p41660.html

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

janesh schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:15:
De laatste tip als je resistive niet erg vind, deze vind ik erg mooi en zou hem er zo bij kopen.

http://www.pandawill.com/...20p-4gb-white_p41660.html
Oeh, dat is inderdaad een soort tussen oplossing, tussen de MID816 en de M8... Lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
pbk schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:51:
Mooi dat-ie het weer doet, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Dat van die lader is mij nog niet opgevallen, ik zal er eens op letten.
Ik dacht dat ik hem gesloopt had omdat ie helemaal niet meer bootte en alleen het lampje even aan- en uitging. Nu bleek dat alleen het foutieve image (dat eerst nog wel bootte) blijkbaar helemaal gecrashed was en met een goede ROM (met dank aan jouw post) op het SD kaartje het flashen wel lukte.
Scherm is bij mij rechtsonder een beetje minder strak, hindert niet echt. De bouwkwaliteit zet ik wel af tegen de prijs. Voor ca. 60 euro is het goed, voor een duurder tablet uiteraard niet/minder.
Dat ben ik met je eens. Hij doet wel wat hij moet doen tenslotte. Ik heb er overigens 55 euro voor betaald middels een coupon korting en referal. Dat zou nu dus nog minder zijn vanwege die prijsverlaging. Niet slecht voor een Froyo tablet.
brama schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:18:
Het enige positieve aan een resistief scherm tov een capacitief scherm is de prijs.
En precisie als je tenminste met een stylus werkt. Maar ik wil ook geen resistief meer als ik voor een beetje meer capacitief kan krijgen. Voor mij werkt het nog wel goed genoeg, maar het houdt niet over. Dingen 'aanklikken' gaat nog goed, maar schuifbewegingen niet tenzij je echt wrijft. De vederlichte aanraking die bij capacitief genoeg is mis ik dan wel. Misschien zijn de mensen die weinig verschil merken gewoon wat lomper in hun aanraking. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-05-2011 18:44 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Gebaseerd op hoeveel ervaringen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 21:12

pbk

Hyp Hyper schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:39:
[...]

Ik dacht dat ik hem gesloopt had omdat ie helemaal niet meer bootte en alleen het lampje even aan- en uitging. Nu bleek dat alleen het foutieve image (dat eerst nog wel bootte) blijkbaar helemaal gecrashed was en met een goede ROM (met dank aan jouw post) op het SD kaartje het flashen wel lukte.
Mooi! Dit betekent dat een 'foute' firmware dus geen definitieve gevolgen heeft en er kan dus lekker mee uitgeprobeerd worden ;)
En precisie als je tenminste met een stylus werkt. Maar ik wil ook geen resistief meer als ik voor een beetje meer capacitief kan krijgen. Voor mij werkt het nog wel goed genoeg, maar het houdt niet over. Dingen 'aanklikken' gaat nog goed, maar schuifbewegingen niet tenzij je echt wrijft. De vederlichte aanraking die bij capacitief genoeg is mis ik dan wel. Misschien zijn de mensen die weinig verschil merken gewoon wat lomper in hun aanraking. ;)
Eens. Ik heb nu een HTC Desire en dit m009s-tabletje. Uiteraard is de Desire sneller maar ook wanneer je dat weglaat is het capacitieve scherm (Desire) veel prettiger in gebruik dan een resistief scherm (m009s). Ik heb ook nog een HP iPaq die nu dienst doet als TomTom voor m'n vriendin. Deze is ook resistief en d'r zat niet voor niets een stylus bij. Er is prima mee te werken maar het is toch wel een slag minder dan capacitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

is die M8 niet aan de dikke kant??

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
janesh schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:20:
Gebaseerd op hoeveel ervaringen? :P
Mijn mening is gebaseerd op alleen mijn ervaring. ;)
Ik heb niks tegen resistief (budget tabs koop ik daar nog mee als er een leuke uitkomt) maar prefereer simpelweg capacitief omdat ik daar na enkele telefoons en tablets veel blijer van word. Bedieningsgemak staat bij mij hoog in het vaandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey

ik zat wat rond te kijken en de Haipad M7 leek me niet egt verkeerd.

heeft iemand ervaring met dit toestel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:44:
heey

ik zat wat rond te kijken en de Haipad M7 leek me niet egt verkeerd.

heeft iemand ervaring met dit toestel??
Haipad M7 == Herotab C8 == Dropad A8 == Al zeer vaak hier besproken == Perfect ding

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okey bedank, sorry 8)7 ik wist niet dat dat dezelfde was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:41:
okey bedank, sorry 8)7 ik wist niet dat dat dezelfde was
Tsja, is ook enorm irritant dat 1 apparaat onder verschillende namen verkocht word (rare jongens die chinezen)

Ik heb de Herotab C8 en ben zeer tevreden met het ding. Tuurlijk er zijn hier en daar nog wat kreukels en dergelijke, maar vanwege zijn solide bouw en CPU+GPU combo is hij erg gewild en daardoor begint de tweaking op gang te komen.

Deze tablet zal binnen kort een sterke community hebben met goede keuzes voor custom firmwares en opties

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

j1nx schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:58:
[...]

Tsja, is ook enorm irritant dat 1 apparaat onder verschillende namen verkocht word (rare jongens die chinezen)

Ik heb de Herotab C8 en ben zeer tevreden met het ding. Tuurlijk er zijn hier en daar nog wat kreukels en dergelijke, maar vanwege zijn solide bouw en CPU+GPU combo is hij erg gewild en daardoor begint de tweaking op gang te komen.

Deze tablet zal binnen kort een sterke community hebben met goede keuzes voor custom firmwares en opties
Binnenkort ga ik een topic maken voor deze mooie tablets, de Dropad A8 bevalt mij erg goed :) Volgens mij is dit wel een tablet dat erg populair kan gaan worden.

@j1nx, heb je ook de volume knoppen app op je toestel toegepast? Werkt prettig (wel ff wennen als je aan de knoppenvolgorde bent gewend) en zeker een nuttige toevoeging.

[ Voor 14% gewijzigd door janvanduschoten op 04-05-2011 14:21 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi maar ik zoek eigenlijk een tablet waar ik weinig aan hoef te doen
want ik heb geen idee hoe je moet bricken,rooten,firmware updaten :?

daarom wacht ik nog even op de herotab m8 :*)

@janvanduschoten

leuk dat je zo'n topic gaat maken want dan komt ales een beetje overzichtelijk weer :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:30:
hoi maar ik zoek eigenlijk een tablet waar ik weinig aan hoef te doen
want ik heb geen idee hoe je moet bricken,rooten,firmware updaten :?

daarom wacht ik nog even op de herotab m8 :*)

@janvanduschoten

leuk dat je zo'n topic gaat maken want dan komt ales een beetje overzichtelijk weer :)
Er is voor de Dropad/Herotab/enz een C8LEAN ROM (wat rommel eruit gehaald en verbeterd) uit, en het erop zetten van deze betere software is werkelijk te makkelijk voor woorden, kan niet mislukken. Je download de software, pakt het uit en zet het op een sd kaartje die je in de tablet stopt. Je zet de tablet aan met power en menuknop ingedrukt, en een paar minuten later is de ROM op je tablet gezet en ben je klaar.

Als je iets zoek dat weinig kost en waar je weinig aan moet doen, dan is dat deze tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okey ik zal even kijken :)

maar ik kijk nu op pandawill maar hoe heet(heten) die andere site(s) waa je je die tabletsgoed koop kunt kopen??

en op welke site kun je het nieuws zien van de tablets zodat je kunt weten waneer ze uitkomen??

alvast bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:52:
okey ik zal even kijken :)

maar ik kijk nu op pandawill maar hoe heet(heten) die andere site(s) waa je je die tabletsgoed koop kunt kopen??

en op welke site kun je het nieuws zien van de tablets zodat je kunt weten waneer ze uitkomen??

alvast bedankt :*)
Ik heb hem bij Dealextreme besteld, maar er zijn veel webwinkels waar je hem kunt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

janvanduschoten schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:55:
Ik heb hem bij Dealextreme besteld, maar er zijn veel webwinkels waar je hem kunt bestellen.
OK, hoe lang deed hij erover om bij jou te komen?

Ik vind de M8 of MID816 geweldig, maar ik denk dat ik niet veel geld moet gaan uitgeven aan een tablet. Over een half jaar neem ik een zware Tegra 2 smartphone of dergelijke, en dan is de tablet een beetje redundant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb hem de maandag voor pasen besteld en de woensdag na pasen stond de postbode op de stoep bij ons. Ik ben nog steeds enthousiast over het tablet, oik heb er gisteravond nog wel een ander toetsenbord op gezet ivm nederlandse woordherkenning. Hij reageert lekker vlot, weinig klachten. Het enige nadeel is dat gmail alleen synct bij het. starten van het tablet, daarna niet meer. Zal nog wel een patch of andere ROM voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog heel erg of ik er een zal kopen (bij dealextreme), vind het toch wat eng bij een winkel die ik niet ken ;)

Ik heb redelijk het topic doorgelezen, maar ben er niet echt achter hoe goed de accuduur is. Kan iemand mij dat vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

janvanduschoten schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:19:
[...]

Binnenkort ga ik een topic maken voor deze mooie tablets, de Dropad A8 bevalt mij erg goed :) Volgens mij is dit wel een tablet dat erg populair kan gaan worden.

@j1nx, heb je ook de volume knoppen app op je toestel toegepast? Werkt prettig (wel ff wennen als je aan de knoppenvolgorde bent gewend) en zeker een nuttige toevoeging.
Toevallig net gister avond gedaan. Is inderdaad een must have.

Als je de start post voor de herotab gaat maken dan wil ik eventueel we mee werken. Dan hoef je het niet helemaal alleen te doen.

Misschien dat ik van het weekend de c8lean 0.51 ombouw met de laatste tweaks om hem dan compleet als 0.52 weer uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:42:
Ik twijfel nog heel erg of ik er een zal kopen (bij dealextreme), vind het toch wat eng bij een winkel die ik niet ken ;)
Dealextreme is wel een van de beter bekend staande China shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Ben zelf ook aan het kijken, en mijn interesse gaa uit naar de herotab/dropad en ook naar de mid816.

Kan iemand die 1 van deze modellen heeft iets zeggen over het gebruik van Facebook spellen?
Mijn vriendin heeft ook wel interesse, maar die zou graag weten of een spel als Farmville ook draait op deze tablets?
(En dan niet een kloon app uit de market, maar echt de versie zoals deze binnen Facebook draait).

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Dealextreme komt binnenkort weer met een nieuwe tablet, lijkt interessant:

https://twitter.com/#!/de...tatuses/66067911613218817

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

LameDog schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:18:
Dealextreme komt binnenkort weer met een nieuwe tablet, lijkt interessant:

https://twitter.com/#!/de...tatuses/66067911613218817
Hier is het filmpje dat bij de tweet zat:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jwy0GsmMbPE]

Dat is dus een MID816/M815 achtige tablet, als je kijkt naar het formaat, scherm verhouding, knoppen, software etc. Deal extreme had deze nog niet in zijn assortiment dus het is logisch dat ze hem zo aankondigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:52:
Ik heb hem de maandag voor pasen besteld en de woensdag na pasen stond de postbode op de stoep bij ons. Ik ben nog steeds enthousiast over het tablet, oik heb er gisteravond nog wel een ander toetsenbord op gezet ivm nederlandse woordherkenning. Hij reageert lekker vlot, weinig klachten. Het enige nadeel is dat gmail alleen synct bij het. starten van het tablet, daarna niet meer. Zal nog wel een patch of andere ROM voor komen.
gmail sync werkt idd niet altijd. hoef niet altijd te rebooten btw, er komt soms wel nieuw mail binnen.

heeft iemand inmiddels al een barcode/qr-code scanner aan de praat gekregen?

ik krijg ook swype (beta) niet werkend... krijg de foutmelding dat ik niet mag installeren:
"you may not install in an Android emulator"!?

zou toch wel erg lekker zijn om met swype aan de slag te gaan, bevalt zeer goed op m'n mobi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals zovelen ben ik ook op zoek naar een tablet met Android. Nu kom ik de Dropad D10 tegen bij PandaWill.com.

http://www.pandawill.com/...-a8-4gb-white-p43090.html

Ik begrijp dat deze webwinkel vanuit het buitenland opereert en vraag mij af hoe het zit met de voeding/aansluiting. Zit er niet een US stekker aan of zit er een stekker bij die ook in NL past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een android tablet nu kwam ik naar zoeken hier op uit:

http://www1.conrad.nl/scr...c_id=tt&cmp=tt&~cookies=1

iemand die hier al ervaringen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:03:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een android tablet nu kwam ik naar zoeken hier op uit:

Niet interessant denk ik. Slome cpu, Android 2.1 en geen RAM specificaties. Voor 50/60 euro minder bestel je zo'n soortgelijk tablet op Pandawill/Buyincoins/Dealextreme.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:03:

Niet doen inderdaad. ARM 926, traag als hell. Koop maar gewoon in het buitenland of bij de Intertoys als je snel iets wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Via welke post laten jullie eigenlijk versturen? (van pandawill)

de gratis airmail of toch maar bijbetalen en gaan voor dhl/ems...

heb ik het dan niet zitten met de douane??? ZIt er Tracking bij die airmail... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 11:43
Ik heb sinds enkele dagen de Dropad D10 (10.1 inch) en ik ben er alles behalve tevreden mee, sterker nog ik ervaar erge problemen. Misschien heb ik heel toevallig een brak exemplaar, dus dat hoeft nog niet te beteken dat de gehele Dropad D10 lijn brak is. Maar toch ben ik benieuwd wat een mede tweaker hier van vindt.

Op pandawill staat dat de Dropad D10 capacitief is, echter is deze dat absoluut niet. Ik moet echt druk uitoefenen en ik kan een stylus gebruiken.

Het grootste probleem is gerelateerd aan de battery.
Wat de Dropad D10 voor mij helemaal heeft verknalt is het feit dat deze in 90% van de gevallen niet eens wil opstarten. Hij wil alleen opstarten wanneer deze 5+ uur niet aangestaan heeft. Als ik hem namelijk uitzet na 30 minuten gebruik kan ik hem vervolgens niet meer opstarten todat deze is afgekoeld. Het gebied waar de batterij zit is dan heel warm.

Ik heb 48 uur geleden contact opgenomen met pandawill echter heb ik nog geen reactie. Het enigste wat de live chat mij kan vertellen is dat ik maar een email moet sturen met een omschrijving van het probleem.

Kortom in de huidige situatie is het product (a) onbruikbaar en (b) de specificaties (screen) komen niet overeen.

Iemand bekend met deze problemen of andere tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
azz_kikr schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:53:
Via welke post laten jullie eigenlijk versturen? (van pandawill)

de gratis airmail of toch maar bijbetalen en gaan voor dhl/ems...

heb ik het dan niet zitten met de douane??? ZIt er Tracking bij die airmail... :+
Ik gebruik meestal de Airmail die inderdaad gewoon trackable is. Het nadeel hiervan is dat dit wat trager is dan de DHL/EMS, echter bij de DHL/EMS is de kans veel groter dat je invoerbelasting moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54

Rincewind

Take me in your arms tonight

Andere vraag: ik heb een M701 kloon. Daarvoor heb ik een aantal .IMG firmware files van verschillende releases. Met welk programma kan ik die firmware 'openen' ? Ik dacht even dat WinIso/MagicIso zouden werken maar helaas. Weet iemand trouwens een goede FAQ hoe ik zelf een firmware kan bakken ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
J.E.T schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:58:
Ik heb sinds enkele dagen de Dropad D10 (10.1 inch) en ik ben er alles behalve tevreden mee, sterker nog ik ervaar erge problemen. Misschien heb ik heel toevallig een brak exemplaar, dus dat hoeft nog niet te beteken dat de gehele Dropad D10 lijn brak is. Maar toch ben ik benieuwd wat een mede tweaker hier van vindt.

Op pandawill staat dat de Dropad D10 capacitief is, echter is deze dat absoluut niet. Ik moet echt druk uitoefenen en ik kan een stylus gebruiken.

Het grootste probleem is gerelateerd aan de battery.
Wat de Dropad D10 voor mij helemaal heeft verknalt is het feit dat deze in 90% van de gevallen niet eens wil opstarten. Hij wil alleen opstarten wanneer deze 5+ uur niet aangestaan heeft. Als ik hem namelijk uitzet na 30 minuten gebruik kan ik hem vervolgens niet meer opstarten todat deze is afgekoeld. Het gebied waar de batterij zit is dan heel warm.

Ik heb 48 uur geleden contact opgenomen met pandawill echter heb ik nog geen reactie. Het enigste wat de live chat mij kan vertellen is dat ik maar een email moet sturen met een omschrijving van het probleem.

Kortom in de huidige situatie is het product (a) onbruikbaar en (b) de specificaties (screen) komen niet overeen.

Iemand bekend met deze problemen of andere tips voor mij?
Ik heb geen tips voor jou, maar ik kreeg deze gisteren van pandawill, met registered airmail en geen extra kosten. IK heb hem ook direct helemaal moeten slopen omdat de connector tussen moederbord en scherm niet was bevestigd. Hij ging wel aan, zag hem opstarten, maar geen beeld. Deze grappen komen vaker voor bij onze chinese vrienden, het hield me weer een paar uur van de straat maar werkt weer perfect.

Voor de liefhebbers, een cortex a9 800 Mhz Amlogic cpu incl. de arm mali400 grafische chip. Even snel als de 1.2 Ghz samsung S5PV210 naar mijn mening en een heel goed werkend heel gevoelig resistive touchscreen.

Omdat hij een goede 100 euro kostte was het zeker geen optie hem weer terug te sturen, want dan gaat er zeker weer een maand overheen plus 25 euro extra.
Moet er wel bij zeggen dat het een budget uitvoering is van de Ramos W10, die een 50 dollar duurder is.
Ik weet niet wat jouw keuze is geweest, want pandawill heeft van de dropad D10 volgens mij ook twee verschillende uitvoeringen op de site staan met een verschil van ik meen 70 dollar maar ja het hoeft natuurlijk geen reden te zijn voor deze problemen als je een goedkopere koopt.

Btw, hier nog een leuk filmpje op armdevices.net over 25 dollar arm powered computertje, een stuk beter dan het conrad tablet van 175 euro van een paar posten hierboven ;)

[ Voor 9% gewijzigd door janesh op 06-05-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

(even een schaamteloze crosspost ;) )

Er is nu ook CM7 Gingerbread 2.3.4 te krijgen voor de bezitters van een Dropad A8 / Heropad / Haipad .

http://www.slatedroid.com...__pid__166845#entry166845

Het is wel een testversie, maar het begin is er!

Met dank aan Asure van Slatedroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
J.E.T schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:58:
Het kan ook een slecht capacitief scherm zijn. Reageert ie ook op een stylus of zelfs maar een nagel? Dan is ie resistief, anders niet.
Het capacitieve scherm van m'n Witstech reageert echt super dus de Chinezen kúnnen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
Hyp Hyper schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:07:
[...]

Het kan ook een slecht capacitief scherm zijn. Reageert ie ook op een stylus of zelfs maar een nagel? Dan is ie resistief, anders niet.
Het capacitieve scherm van m'n Witstech reageert echt super dus de Chinezen kúnnen het wel.
Ja hij reageert ook op alleen stylus of nagel.

@Janesh:
Mijn Dropad heeft last van een gare battery o.i.d. Ik weet niet of dit makkelijk te fixen is, maar daar ga ik niet aan beginnen. Ik heb gewoon een defect product gekregen met verkeerde specs. Ik heb gebeld en hij mag terug.

Ik heb mijn Dropad D10 weer teruggestuurd dan kost het me €25,- extra. Ik heb met Pandawill afgesproken dat ik een refund krijg en €8 terug op mijn verzendkosten.

Ik ga waarschijnlijk de nieuwe HeroTab Mid816 met capacitief scherm kopen die over enkele dagen uitkomt.

[ Voor 15% gewijzigd door J.E.T op 07-05-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
J.E.T schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:52:
[...]

Dan ben je idd zwaar genaaid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
J.E.T schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:52:
[...]

@Janesh:
Mijn Dropad heeft last van een gare battery o.i.d. Ik weet niet of dit makkelijk te fixen is, maar daar ga ik niet aan beginnen. Ik heb gewoon een defect product gekregen met verkeerde specs. Ik heb gebeld en hij mag terug.

Ik heb mijn Dropad D10 weer teruggestuurd dan kost het me €25,- extra. Ik heb met Pandawill afgesproken dat ik een refund krijg en €8 terug op mijn verzendkosten.

Ik ga waarschijnlijk de nieuwe HeroTab Mid816 met capacitief scherm kopen die over enkele dagen uitkomt.
Dat valt niet tegen moet ik zeggen, alhoewel ik had bij pandawill tot nu toe wel een goed gevoel.
Goed idee die mid816 capacitive, die komt er bij mij ook, want van mijn verzameling android en apple apparaten bevalt de 8 inch tmd mid A816 het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze 7 inch Android tablet met ingebouwd 3G ben ik verder nog nergens tegen gekomen, ook niet op de Chinese sites:
http://www.androidwindows...-telefoon-2mp-camera.html

Heeft iemand er zo een aangeschaft en wil je je ervaringen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:26
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:07:
Deze 7 inch Android tablet met ingebouwd 3G ben ik verder nog nergens tegen gekomen, ook niet op de Chinese sites:
http://www.androidwindows...-telefoon-2mp-camera.html

Heeft iemand er zo een aangeschaft en wil je je ervaringen delen?
€ 279,95
Scherm resolutie: 800 x 480
Scherm afmeting: 7 inch
Beeldscherm: Resistive Touch screen
Nan flash (opslag) : 2GB
Intern geheugen (RAM): 256 MB DDR
Processor (CPU) : ARM11, 1GHz
HDMI: Geen

Het lijkt mij een erg slechte aankoop voor veel te veel geld. Dan kan je er beter een van €100 bij Bart Smit / Intertoys halen, die zijn volgens mij redelijk vergelijkbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
@leoklepper

Deze de dreambook w7 is maar iets duurder en een stuk beter volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door janesh op 07-05-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Janesh

Daarom heb ik de dreambook bij Kiddyl besteld, daar is -ie- nog goedkoper.... Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Globaal de hele topic doorgelezen. Gebruiken jullie de tablets ook voor ebooks? Ik ga waarschijnlijk voor een Herotab binnen 2 maanden, en dan voornamelijk om boeken op te lezen :).

Zijn die chineze tablets trouwens ook voor een honeycomb update?

[ Voor 15% gewijzigd door Cabo op 07-05-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
Cabo schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:18:
Globaal de hele topic doorgelezen. Gebruiken jullie de tablets ook voor ebooks? Ik ga waarschijnlijk voor een Herotab binnen 2 maanden, en dan voornamelijk om boeken op te lezen :).

Zijn die chineze tablets trouwens ook voor een honeycomb update?
Als je een e-book wilt, kun je beter zoiets nemen: http://www.dealextreme.co...128mb-ram-2gb-flash-44050

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik begrijp wat je bedoeld. Maar dan betaal ik toch liever meer voor betere hardware en android. En dan niet in het hogere segment zoals Xoom, Transformer etc... Ik heb zelf een HTC Desire HD en wil niks anders dan android :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
Cabo schreef op zondag 08 mei 2011 @ 01:34:
Ik begrijp wat je bedoeld. Maar dan betaal ik toch liever meer voor betere hardware en android. En dan niet in het hogere segment zoals Xoom, Transformer etc... Ik heb zelf een HTC Desire HD en wil niks anders dan android :)
Oké, dat kan ik alleen maar beamen ;). Als ik jou was zou ik dan wel een tablet kiezen met een mat scherm.

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 16:07
Nieuw filmpje van de Rena3. (2 dagen geleden besteld op MM)

[YouTube: http://youtu.be/MixeydeUVAY]

Multi-touch lijkt prima te werken.

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:14:
@Janesh

Daarom heb ik de dreambook bij Kiddyl besteld, daar is -ie- nog goedkoper.... Ben benieuwd!
Zijn er ondertussen al genoeg W7 gebruikers om een eigen draadje te openen??

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJanVens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 22:16
joopdroid schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:55:
[...]
Zijn er ondertussen al genoeg W7 gebruikers om een eigen draadje te openen??
Kan. Bij hoeveel gebruikers is dat?

Ik ben ondertussen een redelijk tevreden W7-gebruiker maar het heeft wel even gekost voordat-ie lekker voelde. Terwijl ik Android op mijn telefoon (Xperia X10) al gewend was.

Erik-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

quistler schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:57:
Nieuw filmpje van de Rena3. (2 dagen geleden besteld op MM)

[video]

Multi-touch lijkt prima te werken.
Ziet er goed uit. Jammer van het rare formaat en kleine scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb in maart een Android 2.1 Tablet gekocht bij de Bart Smit. Als ik er thuis op mijn WIFI probeer te verbinden lukt dat gewoon en dat werkt ook. Dat is een WPA/WPA2 PSK netwerk. Maar op school hebben we een 802.1x EAP netwerk. Als ik me daarmee probeer te verbinden en ik tik bij beveiliging "802.1x Enterprise" aan dan kom ik ineens op een scherm van locatie en beveiligingsinstellingen uit. Kan iemand mij vertellen hoe ik me met dit soort netwerk kan verbinden

Alvast Bedankt,
Kennith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:03:
kan iemand mij vertellen hoe ik me met dit soort netwerk kan verbinden
Welkom op GoT :)

Je verhaal is enigzins tegenstrijdig - je zegt dat men WPA of WPA2-PSK (personal/pre-shared-key) gebruikt, maar in de beschijving van wat je al geprobeerd hebt heb je het over 802.1x (enterprise).
Veel onderwijsinstellingen gebruiken 802.1x, maar hier heb je nog een aantal specifieke settings voor nodig (o.a. EAP protocol). Dit zul je even uit moeten zoeken/na moeten vragen bij 't netwerkbeheer.

Voor vragen specifiek over de Bartsmittablet is er overigens een apart topic.

edit:
@ hieronder, thanks, ik kan niet lezen

[ Voor 4% gewijzigd door Thralas op 10-05-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:22

Rannasha

Does not compute.

Thralas schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:09:
[...]
Je verhaal is enigzins tegenstrijdig - je zegt dat men WPA of WPA2-PSK (personal/pre-shared-key) gebruikt, maar in de beschijving van wat je al geprobeerd hebt heb je het over 802.1x (enterprise).
Het is helemaal niet tegenstrijdig, hij zegt dat hij thuis WPA/WPA2 gebruikt en dat dat prima werkt, maar dat op z'n school, waar 802.1x gebruikt wordt, WiFI niet werkt.

Maar verder is het waarschijnlijk het beste om even bij de IT afdeling te vragen. Op mijn smartphone en tablet (beiden Android 2.2) heb ik op mijn onderzoeksinstituut met 802.1x de instructies voor het verbinden onder Linux gevolgd (en aangepast waar dingen iets anders genoemd werden onder Android) en dat werkte prima. Nu hebben veel scholen / instellingen verschillende implementaties van de beveliging, dus er is geen catch-all methode om de boel in te stellen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de rena 3 een mooi tablet maar ondersteund zo'n tablet ook een gps donge??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:30:
ik vind de rena 3 een mooi tablet maar ondersteund zo'n tablet ook een gps donge??
Zeer waarschijnlijk wel :) GPS gebruikt NMEA, en dat is universeel toegepast. Ik weet dat een MID816 usb GPS ondersteunt, dus die Rena waarschijnlijk ook.

Hey ik weet niet of jullie de frontpage in de gaten houden, maar het gaat helemaal los daar op die Google I/O conventie :*) Al die nieuwe features, music stream, Android@home, Honeycomb update met resizeable widgets, super! _/-\o_

Ik hoop ook dat we binnenkort Android 2.4 en misschien nog 3.0 kunnen gaan verwachten voor onze chinese tablets, want dat heb je wel nodig voor al dat nieuwe spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:12
janvanduschoten schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:23:
(even een schaamteloze crosspost ;) )

Er is nu ook CM7 Gingerbread 2.3.4 te krijgen voor de bezitters van een Dropad A8 / Heropad / Haipad .

http://www.slatedroid.com...__pid__166845#entry166845

Het is wel een testversie, maar het begin is er!
[video]

Met dank aan Asure van Slatedroid.
Heb jij die draaien op je A8? En welke 2.2 kan je me anders aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Net even een apart topic aangemaakt, Het Dropad A8 / Herotab C8 / Haipad M7 tablet topic. Het is nog niet af, maar het begin is er (nu even gaan slapen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Weet iemand als er opvolgers zijn aangekondigd van de Dropad A8 / Herotab C8 / Haipad M7 achtige tablets?

[ Voor 3% gewijzigd door Cabo op 11-05-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zou graag een combinatie van de Flytouch III en dit tablet.
Dus het laatste tablet maar dan ook nog eens met alle aansluitingen zoals USB, HDMI en GPS die de Flytouch III heeft.

Ik zoek me een ongeluk maar zo'n tablet heb ik nog niet voor een leuke prijs gevonden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

Dit moet de opvolger van de C8 worden, de C9. Maar er schijnen leveringsproblemen te zijn, de huidige versies hebben nog geen camera ingebouwd.

http://www.merimobiles.co...Capacitive_p/meri0563.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:29

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hak schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:50:
Dit moet de opvolger van de C8 worden, de C9. Maar er schijnen leveringsproblemen te zijn, de huidige versies hebben nog geen camera ingebouwd.

http://www.merimobiles.co...Capacitive_p/meri0563.htm
Gewoon een oerlelijk ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Idd erg lelijk... Maar dank voor reactie. Ik wacht nog op de volgende wave nieuwe chineze tablets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zeker lelijk, vooral het plastic uiterlijk en die foeilelijke knoppen.
En dan ook nog maar 7 inch.

[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 12-05-2011 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Laatst online: 10:07
Afhankelijk van je definitie van 'opvolger' is het nog even wachten denk ik. Even afdwalen richting de SoC-markt...

Veel 'bekende' SoC manufacturers hebben inmiddels een Cortex-A8 in de aanbieding, los van de softwareondersteuning is het verschil niet wereldschokkend.

(Samsung: s5pv210, Freescale: iMX.515, Rockchip: RK2918, Telechips: TCC8903)

De Samsung doet (in theorie) 1080p h.264 HP, neem aan dat de (nog niet echt verkrijgbare) Rockchip en Telechips SoCs dat inmiddels ook doen.

Een logische opvolger lijken me A9 MPcores, maar het duurt nog wel even voordat die in de low- en mid-end chinapad-markt te vinden zijn. Qua A9s zijn er iig:

- Tegra2 (onbetaalbaar voor veel Chinese fabrikanten)
- TI OMAP44XX (zie hierboven)
- Renesas EV2 (533 MHz/core zet weinig zoden aan de dijk)
- Amlogic 8726 (slechts singlecore @ 800~1000 MHz)

Mijn voorspelling is vooralsnog dat er, afgezien van schermgrootte/prijs weinig revolutionairs zal gebeuren in (china)tabletland totdat Rockchip/Telechips wat nieuws aankondigt, of Samsungs' Exynos verkrijgbaar is (s5pv310?).

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

verwacht dat het doel is zo goedkoop mogelijk een tablet te fabriceren, zeker nu de a-merken ook in prijs stabiliseren en lager worden, nu zal het eventueel nog om het design en (aansluit)mogelijkheden gaan.
Qua hardware meten ze zich al met de duurdere marketleaders.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Ik was even door de foldertjes aan het bladeren en kwam opeens deze tegen: http://www.bcc.nl/product/toshiba-ac100-10t

Ik vroeg me af waarom ik deze niet eerder gezien had, maar het lijkt dat BCC of een oude partij op de kop heeft getikt of dat Toshiba weer een nieuwe partij op de markt heeft gezet. Volgens mij moet er ook een update naar Froyo beschikbaar zijn.

Iemand die dit ding heeft? 200 euro is niet veel voor een Tegra2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 03:35
Supremo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:05:
Ik was even door de foldertjes aan het bladeren en kwam opeens deze tegen: http://www.bcc.nl/product/toshiba-ac100-10t

Ik vroeg me af waarom ik deze niet eerder gezien had, maar het lijkt dat BCC of een oude partij op de kop heeft getikt of dat Toshiba weer een nieuwe partij op de markt heeft gezet. Volgens mij moet er ook een update naar Froyo beschikbaar zijn.

Uhh een netbook? Edit: Ja dus, sorry dacht dat je misschien een verkeerde link had gepost!

[ Voor 6% gewijzigd door Gusev op 12-05-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:51
Dat is een "smartbook", helaas is Android in de huidige vorm niet echt geschikt voor non-touchscreen grote scherm devices. Volgens verschillende reviews van dit dingetje is de user experience frustrerend zonder een touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
ErikJanVens schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:22:
[...]

Kan. Bij hoeveel gebruikers is dat?

Ik ben ondertussen een redelijk tevreden W7-gebruiker maar het heeft wel even gekost voordat-ie lekker voelde. Terwijl ik Android op mijn telefoon (Xperia X10) al gewend was.
Ik ben ook een tevreden gebruiker een scherp beeld, en genoeg mogelijkheden voor mijn type gebruik.
Alleen heb ik de navigatie nog niet in orde Google maps en lattitude voldoen niet voor mij, ik wil een offline kaart waarop ik navigeer (lopend of fietsend) maar er zijn genoeg draadjes over dit onderwerp dus daar moet ik even inlezen.
Als alleen wij twee interesse hebben is een eigen draadje hopeloos.

Grtz,

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-04-2016
Supremo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:05:

De url geeft aan dat het een Toshiba AC100 betreft, zelf had ik even gegoogle op Toshiba laptop + andriod. :-) Volgens mij is het eigenlijk een Folio 100 met toetsenbord :-) Er is wel de mogelijkheid om het te upgraden naar 2.2 met flash . Zoek op foliomod.

[ Voor 8% gewijzigd door Dan_Ny op 13-05-2011 16:37 . Reden: Er staat in de url dat het om de AC100 gaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Thralas schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 03:22:
Afhankelijk van je definitie van 'opvolger' is het nog even wachten denk ik. Even afdwalen richting de SoC-markt...

Veel 'bekende' SoC manufacturers hebben inmiddels een Cortex-A8 in de aanbieding, los van de softwareondersteuning is het verschil niet wereldschokkend.

(Samsung: s5pv210, Freescale: iMX.515, Rockchip: RK2918, Telechips: TCC8903)

De Samsung doet (in theorie) 1080p h.264 HP, neem aan dat de (nog niet echt verkrijgbare) Rockchip en Telechips SoCs dat inmiddels ook doen.

Een logische opvolger lijken me A9 MPcores, maar het duurt nog wel even voordat die in de low- en mid-end chinapad-markt te vinden zijn. Qua A9s zijn er iig:

- Tegra2 (onbetaalbaar voor veel Chinese fabrikanten)
- TI OMAP44XX (zie hierboven)
- Renesas EV2 (533 MHz/core zet weinig zoden aan de dijk)
- Amlogic 8726 (slechts singlecore @ 800~1000 MHz)

Mijn voorspelling is vooralsnog dat er, afgezien van schermgrootte/prijs weinig revolutionairs zal gebeuren in (china)tabletland totdat Rockchip/Telechips wat nieuws aankondigt, of Samsungs' Exynos verkrijgbaar is (s5pv310?).

Wat denken jullie?
Rockchip heeft sinds kort een eigen A8 processor op 1.2 ghz met alles er op en er aan, dr zijn al een aantal chinese tablets die m hebben. Ook 3D schijnt erg goed te zijn..
http://www.arctablet.com/...let-cpu-rockchip-rk-2918/

Sneller dan de hummingbird in de samsung galaxy tab.

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:51
Dan_Ny schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:33:
[...]

De url geeft aan dat het een Toshiba AC100 betreft, zelf had ik even gegoogle op Toshiba laptop + andriod. :-) Volgens mij is het eigenlijk een Folio 100 met toetsenbord :-) Er is wel de mogelijkheid om het te upgraden naar 2.2 met flash . Zoek op foliomod.
Let er wel op dat er geen touchscreen op zit. De gebruikservaring zal heel anders zijn dan een tablet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Laatst online: 09-04 17:37
Wat denken jullie van deze is dit wat:

http://www.efox-shop.com/...h-10-1-tablet-pc-p-197780

is tegra en redelijk compleet uitgevoerd maar weinig over te vinden.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Paulie72 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:52:
Wat denken jullie van deze is dit wat:

http://www.efox-shop.com/...h-10-1-tablet-pc-p-197780

is tegra en redelijk compleet uitgevoerd maar weinig over te vinden.
Ziet er vrij standaard uit, Toshiba Folio / Mobi Tegra 2 stijl. Flinke accu though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

XanderDrake schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:55:
[...]

Ziet er vrij standaard uit, Toshiba Folio / Mobi Tegra 2 stijl. Flinke accu though.
interface/launcher ziet er wel netjes uit...iemand ideetje welke dat is?

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 14-05-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Paulie72: de specs zijn m.i. wel okay en de prijs ook. De kwaliteit van de Efox-producten is over het algemeen matig. Er wordt vaak dun metaal en dun platsic voor de behuizngen gebruikt, knopjes kunnen nog wel eens falen of los raken, montage en afwerking laten nogal eens te wensen over. Ik spreek uit ervaring. De pris is natuurlijk super, verwacht daarvoor geen ipad of Samsung-kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Ik vind de prijs helemaal niet super, het zijn euro's, doe er 100 bij en je hebt de asus transformer, met o.a.honeycomb, en een batterij die zeker twee keer zo lang mee gaat.
50 er bij, de 7 inch acer iconia a100.
En inderdaad heb ik ook te vaak iets negatiefs langs zien komen over de efox shop.

Hier is nvidia tegra 2 tablet nog iets goedkoper, maar als je een sommetje maakt en aanneemt dat de tegra 2 zo'n 25 usd kost en dit tablet met de s5pv210 capacitive en 1024*768 kost 210 euro, dan is hij nog zo'n 30 a 40 euro te duur.

En helemaal als je het eind van dit verhaal leest, dan blijft zo'n ding toch zeker onder pakweg 250 usd.

These are several entry-level A8 products and all of them use resistive touchscreen, 800×480 or 800×600 resolution. If you need a better experience, capacitive screen is essential, in the price, specific capacitive touchscreen is expensive than resistive touch penal $20 USD, the cost of high-resolution screen higher than normal screen $15 USD.

[ Voor 73% gewijzigd door janesh op 14-05-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik kreeg vannacht een mailing van DX waarbij er diverse exoten werden aangeprezen:
http://e.dealextreme.com/albums/tablet-pc/?r=90000088

er staan helaas geen merken e.d. bij, maar prijstechnisch zitten er best interesante tablets tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuy, interessant. Ik vind persoonlijk sommige PoV-tablets wel interessant klinken, maar het is toch net wat veel geld om zomaar een gooi te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De PoV Mobi II 7" kost nog maar 99€ en is daarmee in de regio van de speelgoedwinkel tablets gekomen.

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=80001165

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

shameete schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:40:
ik kreeg vannacht een mailing van DX waarbij er diverse exoten werden aangeprezen:
http://e.dealextreme.com/albums/tablet-pc/?r=90000088

er staan helaas geen merken e.d. bij, maar prijstechnisch zitten er best interesante tablets tussen.
Euhm, normaal is DX erg concurrerend prijstechnisch gezien, maar in deze gevallen valt het vaak tegen. De 8" MID816 bieden ze ook aan, maar MM heeft een betere versie die ook nog eens $50 goedkoper is.

Voor de rest vind ik de beweringen op die pagina gevaarlijk. Ze zeggen: koop geen iPad, wij hebben mooi Android spul. Terwijl meer dan de helft van de tablets draaien op een Rockchip 2818 of zelfs veel lager! Ik denk dat toekomstige eigenaren teleurgesteld worden als je ze iPad-oid performace voorschotelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 08:31

sphere

Debian abuser

Als je dat soort beweringen doet, kan je beter met links naar het product komen. Daar hebben we meer aan, om de specs te vergelijken.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:11:
Als je dat soort beweringen doet, kan je beter met links naar het product komen. Daar hebben we meer aan, om de specs te vergelijken.
Waarschijnlijk heeft hij de link weggelaten omdat die al eerder langsgekomen is.
Maar omdat je er zo vriendelijk om vraagt:

http://www.merimobiles.co...1_2GHz_8GB_p/meri0541.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
En als je dan toch wil vergelijken dan deze ook nog maar, iets goedkoper en met coupon 10450 ook nog eens 5% korting

http://www.pandawill.com/...20p-4gb-white-p41660.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Nu nog capatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

sphere schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:11:
Euhm, ja ik dacht dat dit ondertussen wel bekend was. Hoelang volg jij het topic al ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd dat dus. Als iemand een leuk 8inch capacitief uitbrengt, ga ik ook over tot een tablet. De Herotab C8/Dropad A8 lijkt me perfect, maar ook net iets te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Nou vooruit voor deze keer, is hier al langs geweest, en over een paar weken weer beschikbaar.

http://hotmid.com/sampad-...-touch-gps-pre-order.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 08:31

sphere

Debian abuser

XanderDrake schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:29:
Euhm, ja ik dacht dat dit ondertussen wel bekend was. Hoelang volg jij het topic al ;) ?
Niet zo lang, gereageerd uit een RSS feed en ik dacht dat ik in Het Dropad A8 / Herotab C8 / Haipad M7 tablet topic - Android - GoT zat O-)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Over een paar weken is mijn vriendin in Shanghai. Heeft iemand ervaring of een idee van winkels die daar goede Android tablets verkopen?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

wimpie schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:15:
Over een paar weken is mijn vriendin in Shanghai. Heeft iemand ervaring of een idee van winkels die daar goede Android tablets verkopen?
Ik heb begrepen dat je naar een electronica 'markt' moet gaan, niet zozeer een winkel. Met de verkopers daar kan je onderhandelen :)

Ik heb mijn MID 816 Rubberen Robbie Editie binnen :)
Bij MM besteld, vorige week zondag, dus 8 dagen onderweg. Best netjes voor een 10€ verzending-upgrade.

Maar let wel, hier in Berlijn was het europese gedeelte van de verzending geregeld door GLS en dat betekend niet veel goeds. Ik was gewoon thuis en ze hebben niet eens aangebeld, noch een briefje in de bus achter gelaten. Ik moest van de tracker vernemen dat hij was afgeleverd bij een computerwinkel in de buurt. Gelukkig was de baas aardig genoeg om hem zo mee te geven, zonder afgifte bon en met een andere naam op het adres :+ Zo zie je maar weer, niet alle Duitsers zijn zo strict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

pbk schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 00:49:
Is er al geschreven over dit goedkope 7-inch tabletje met Android 2.2 erop?
Net deze besteld bij BIC (kan niet wachten). Eerste android ervaring was vorig jaar met de aanschaf van mijn Desire. Dit wordt het eerste tablet, uiteraard ook android, om te kijken of het iets toevoegt aan ons huishouden. Hopelijk blijft het chinese plastiek een beetje heel in de handen van de kids :)

Trouwens...
Volgens mij is dit één van de meest verkochte tablets of vergis ik me dan?
Wordt het misschien tijd voor een apart topic?

@pbk Al de laatste Uberoid WM8650 1.3.0 HYBRiD HoneyCombMOD v2 geprobeerd?

Nog wel wat issues als ik het zo lees...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

albino71 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:33:
[...]

Net deze besteld bij BIC (kan niet wachten). Eerste android ervaring was vorig jaar met de aanschaf van mijn Desire. Dit wordt het eerste tablet, uiteraard ook android, om te kijken of het iets toevoegt aan ons huishouden. Hopelijk blijft het chinese plastiek een beetje heel in de handen van de kids :)

Trouwens...
Volgens mij is dit één van de meest verkochte tablets of vergis ik me dan?
Wordt het misschien tijd voor een apart topic?

@pbk Al de laatste Uberoid WM8650 1.3.0 HYBRiD HoneyCombMOD v2 geprobeerd?

Nog wel wat issues als ik het zo lees...
Die heb ik wel geprobeerd, geluid werkt niet, maar voor de rest is dit wel de snelste ROM die ik heb geprobeerd. Ook heb je de echte Android market.

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

albino71 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:33:
[...]
Ik heb deze op 1 mei besteld bij BIC (verzonden met Chinapost), helaas ligt hij al sinds 10 mei in Amsterdam en dat voor een pakketje van nog geen 50 Euro. Ik mag hopen dat ik hem deze week nog ga ontvangen en dat er niet een overijverige douane-ambtenaar mee aan de haal is gegaan. :-(

code:
1
arrival at inward office of exchange    AMSTERDAM       2011-05-10

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 16-05-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RamO schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:47:
[...]

Die heb ik wel geprobeerd, geluid werkt niet, maar voor de rest is dit wel de snelste ROM die ik heb geprobeerd. Ook heb je de echte Android market.
Heb je de rom waar pbk naar verwees (pagina 27 van dit topic) ook al geprobeerd?
sjaool schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:54:
[...]
Ik heb deze op 1 mei besteld bij BIC (verzonden met Chinapost), helaas ligt hij al sinds 10 mei in Amsterdam en dat voor een pakketje van nog geen 50 Euro. Ik mag hopen dat ik hem deze week nog ga ontvangen en dat er niet een overijverige douane-ambtenaar mee aan de haal is gegaan. :-(

code:
1
arrival at inward office of exchange    AMSTERDAM       2011-05-10
Laat ze gaan boeven vangen ipv particuliertjes pesten.
Of heb je een bloeiende handel waar je ontzettend veel zwart geld mee verdient? Dan is het terecht :)

Alle gekheid op een stokje....
16 dagen...Op zich nog niet echt heel veel aan de hand (ook al duurt het wat lang in A'dam).
Misschien zijn ze wel heeeeel druk.

Te koop....

Pagina: 1 ... 8 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.