Al drie keer? Caramba, op de hoeveel bestellingen was dat? Misschien herkennen ze je naam ondertussen
Mij is het nog niet overkomen, knock-on-wood.
Mijn eerste ervaringen:
Ik ben erg blij met mijn Rubberized MID 816. Echt super snel en smooth, niets op aan te merken. Ook het touchscreen is zo goed als ik hoopte, ik denk niet dat ik ooit de stylus ga nodig hebben.
Mijn tablet kwam met Android 2.3.1 pre-installed. Tot mijn vreugde was de installatie compleet clean, geen leipe Chinese bloatware of apps die na twee keer gebruik gaan zeuren over registratie en kopen. Alleen Google Apps, zoals Maps, Navigation, Gmail en natuurlijk Market. Market is
supersnel, het kost niet langer dan 30 seconden om Angry Birds te downloaden en te installeren.
Het enige detail waar ik problemen me heb is dat er "demo version" staat in de settings. Dit lijkt geen effect te hebben, maar ik ga dus wel updaten naar een volgende ROM als die uitkomt

Wat me ook opviel is de hoeveelheid 'nutteloze' telefoon functies die nog aanwezig zijn, hoewel daar kan niemand waarschijnlijk iets aan doen.
Van de 8gb is er nog 6,5gb over. Prima toch? APP2SD is dus nergens voor nodig. Wireless werkt goed, websites laden gaat als een tierelier, net als Gmail en Flash 10.3 overigens. Filmpjes op T.net draaien soepeler dan op mijn laptop
Resolutie was iets minder scherp dan ik had verwacht, maar dat komt omdat ik een Xperia X1 gewend ben (800*480 op 3"). Het scherm is lekker helder en heeft een matte finish (jawel!!!). Het scherm draaien gaat goed, mocht alleen iets sneller. Ook is het niet de volle 360°, maar hier zit ik niet mee.
De rubberen casing zorgt er voor dat er amper vinger afdrukken op komen en dat de tablet niet zomaar van gladde oppervlakten af glijdt. Hij zit goed in de hand, en is makkelijk te hanteren met zowel 1 als 2 handen. De drie knoppen onderin zijn ietsjes klein maar klikken lekker en geven goede feedback (integenstelling tot soft buttons die je overal hebt tegenwoordig).
De tablet is opvallend zwaar, dat komt waarschijnlijk door de extra accu. Accu tijd is erg goed heb ik het gevoel, hoewel ik het apparaat nog niet vol heb kunnen gebruiken. Standby tijd is gok ik iets van 20 uur max. Ik haalde mijn MID 816 van het stroom (volledig opgeladen) om 21:00 savonds, gebruikte het voor 3 uur, zette hem op standby en sochtends om 9u moest ik hem weer aan de lader hangen. Heel netjes!
Je krijgt een klein doosje met weinig spullen (oordopjes, oplader met verloop stukje, usb-mini kabel, handleiding), maar het gaat mij om de tablet

.
Dingen die ik nog moet uitvogelen: apps installen, compatibility testen, wifi ontvangst, koppelen aan laptop en tetheren aan smartphone, 3D games testen, webcam, audio en video, HDMI, USB stick en externe HDD, UMTS stick en toetsenbord/muis.
Zijn er nog andere vragen? Stel ze gerust!
En dan nu een plaatje: