• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:11

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Topicstarter

Inhoudsopgave

Disclaimer

Het rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. We zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het rooten van het toestel. De kans bestaat dat je toestel na het rooten geen garantie meer heeft. Ons advies voordat je het toestel gaat rooten is: lees de handleidingen zorgvuldig door, denk goed na en bereid je goed voor!

Introductie

Dit tablet wordt onder een aantal namen op de markt gebracht waaronder Dropad A8, Herotab C8, Haipad M7 en Apad M7009. Qua uiterlijk lijkt deze Chinatablet op een 7" iphone, inclusief de ronde knop onderin. Op dit moment draaien de tablets op Android 2.2, een officiële update naar 2.3 is in de maak. De tablet is voorzien van de kale android versie, met enkele extra apps die door de fabrikant erop zijn gezet zoals een extra app market en bijvoorbeeld ES File Explorer en ES Task Manager. Er zijn op het Herotab C8 gedeelte van Slatedroid al een aantal custom ROM's te krijgen. Ook is er daar een groeiende community bezig met het ontwikkelen van betere kernels en ROM's.
Dit tablet is interessant vanwege de specs en prijs. Hij is uitgerust met de bekende SAMSUNG S5PV210Cortex A8 1GHzvprocessor (zoals in de Galaxy Tab) en een capacitief 7" touchscreen. De prijs van dittablet ligt op dit moment rond de € 130,- (exclusief eventuele belastingen)

Foto's

Specificaties

Nu een van de meest interessante dingen, de specs:

OSAndroid 2.2
ProcessorSAMSUNG S5PV210Cortex A8 1GHz
Geheugen512MB
Display7.0" high-brightness TFT LCD touch screen display (800*480 pixel resolution)
Touch ControlCapacitive touch screen, Multi-touch screen (Gravity Sensor)
Ondersteunde video formatenSupport up to 1080P (1920*1080). WMV/MOV/MKV/AVI/RM/RMVB/FLV/MPEG-1/MPEG-2
Ondersteunde audio formatenMP3/WMA/APE/FLAC/AAC/AC3/MAV
Ondersteunde afbeelding formatenJPEG/BMP/GIF/PNG
Ondersteunde E-Book formatenTXT/HTML/CHM/PDF/EPUB/UMD/WDL/CEB/PDG
Netwerk802.11b/g Wi-Fi network connection; external 3G: WCDMA/TDSCDMA/EVDO
Camera300K Pixels front camera
MicrofoonBuilt-in
Speaker1 speaker
Slots1 x Micro SD/TF card slot (support up to 16GB)
2 x USB (HOST+OTG)
1 x 3.5mm Stereo Audio out
1 x HDMI
1 x Power Supply
FunctiesE-Book, Gmail,Web browsing; Send and receive e-mail; Instant messaging software such as QQ. MSN, SKYPE
SoftwareVoIP, etc.; Gravity sensing game; touch game, E-book; Text processing; Video player and music; Google Market
TaalondersteuningEnglish / Czech / Danish / Nederlands / Arabic / French / Greek / Indonesian / Italian / Japanese / Korean / Polish / Portuguese / Russian / Swedish / Turkish / Simplified Chinese / Traditional Chinese
BatterijIngebouwde 3000mAh oplaadbare batterij; Standby tijd: 12 uur; Gebruikstijd: 5 uur

Webwinkels en prijzen

Dealextreme
Merimobiles
Pandawill

Vergeet ook niet om een verloopstekker mee te bestellen, de originele stekker is geen NL stekker. Toch vergeten? Stuur dan tweaker WiLLoW_TieN een DM.

Review

Hieronder de review van MrTasselhof (deze naam zul je vaker tegen gaan komen)

Nog reviews van:
gadget-mobiles.com
gadgetsbing.com
pandawillforum.com

Originele firmware

Originele software Android 2.2 (niet getest, via Slatedroid)

2011-03-15-HerotabC8-FirmwareUpdate.rar

Originele software Android 2.3(niet getest, via Slatedroid)

Android 2.3 05-19-2011 - 91.0mb

Rooten en custom ROM's

Rooten

Het rooten van het tablet is uiterst eenvoudig. Je kunt er direct een custom ROM op zetten die al is geroot of eenvoudig kan worden geroot met de app Gingerbreak. Het flashen van een ROM gaat als volgt:
  1. Download een custom ROM.
  2. Pak de ROM uit op je pc en zet hem op een losse micro sd kaart.
  3. Doe de sd kaart in je tablet.
  4. Zet je tablet aan door de [menu] en [power] knop gelijktijdig in te drukken.
  5. Je tablet zal nu vanzelf de ROM erop gaan zetten en na het installeren van de ROM gaat hij vanzelf weer uit.
  6. Zet je tablet weer normaal aan met de [power] knop en je bent klaar.
Custom ROM's
ROMVersienummerReleasedatum
Evolution
3.0 R1
14-05-2011
Cyanogenmod
v0.4
14-05-2011
C8lean
v1.1
29-07-2011
Fragcompany
v1.5
22-08-2011
AsuRom
v1.1
26-02-2011

Evolution
Mooie en snelle ROM met optionele overclock naar 1,2 Ghz. Honeycomb style.
3.0 Revision 1 Changelog:
#Fixed Camera video mode
#Added new music player
#Added new/old launcher system (change new to old in update/launcher.inf for old UI)
#Updated various system files
[ROM] Evolution 3.0 R1 Updated

CyanogenMOD
CyanogenMOD Dropad/BETA Version 0.4 (14-5-2011) (from c8dev.com.)<- Let op, dit is een BETA versie, kan nog onstabiel zijn en fouten bevatten.
Cyanogenmod 7.1.0-RC0-Dropad-Asure-Kang
Here's a quick overview of all the juicy goodness you'll be getting:

- Full-featured Gingerbread 2.3.4 AOSP
- Cyanogen exclusive: Tablet tweaks enabled
- Cyanogen exclusife: Soft buttons enabled
- Everything regarding the tweaks or buttons can be configured as you wish.
- See Settings -> Cyanogen Settings -> Tablet Tweaks
- Very lean rom (All Chinese crapware is removed)
- Wifi works
- Full 3d support, Hardware OpenGL works
- Touchscreen works
- Input/Buttons works
- Battery charge/indicator etc. works.
- OMX works (v0.3+)
- Camera works (v0.3+)
- Rooted (v0.3+)
- More languages than you can shake a stick at. (v0.4+)

Broken, and not yet done:
And these are the lame parts that need some extra attention when i feel like it:
(Probably late at night and/or in the weekend.)

- OMX Video playback (might work in 0.2, needs confirmation.) Fixed to mp4/h264/avc level of Galaxy Tab in 0.3
- Screen sensor rotation Fixed in .02, enable 180 degree rotation in Cyanogen Settings!
- ALSA audio Fixed in 0.2 (But not yet on HDMI.)
- OTG usb and /mnt/emmc internal space mounting/ Fixed in 0.2
- Camera Fixed in 0.3
- HDMI output (both video/audio is broken atm.)
- Orientation sensor needs tweaking (it works, but is iffy.)
C8lean
C8lean v1.1 [Cleaner/Smaller/Rooted]
v1.1 (29/07/2011)
Based on the new 0727 firmware from the MoveO! brand.
Heating problem should be solved.
I noticed that there may be a problem with the battery indicator on this one - seems to think its charging always. Post your thoughts.
Fragcompany
(Let op, beta versies, kunnen nog fouten bevatten)

v1.5

Fragcompany 1.5 4gb dropad.rar (Mirror)

Fragcompany 1.5 8gb dropad.rar (Mirror)

Fragcompany 1.5 16gb dropad.rar (Mirror)

Changelog:

Gebaseerd op build 0727.
Nieuwe market.
Nieuwe host file reklame blokkeren

v1.4

4GB versie: FragCompany Build 1.4-4GB (mirror)

8GB versie: FragCompany Build 1.4-8GB (mirror)

16GB versie: FragCompany Build 1.4-16GB (mirror)

Mirrors volgen.

Changelog

Gebaseerd op de laatste nieuwe 0705 build,kernel 0607.
Rotatie werkt 360 graden.
wifi 'test fix' voor wat beter ontvangst.

v1.3

4GB versie:FragCompany Build 1.3-4GB.rar (Multiupload mirror)
MD5: 1E062DDDF960BBB1CD91648E08F7C945

8GB versie:FragCompany Build 1.3-8GB.rar (Multiupload mirror)
MB5:B00A58007069FDE3D4D7A67345BC38B1

16GB versie: FragCompany Build 1.3-16GB.rar (Multiupload mirror)
MD5: FEBF0DF6575F515C8D903C32C13294A7

Changelog
Nieuwste build: ANDROID 2.3 0607 version
Battery.apk toegevoegd (zat bug in nieuwe 0607 build,fixed....bleef op 100% hangen) plus extra features.
Dalvik Heapsize aangepast van 32 naar 48.
Rechtsom kantelen werkt nu (schijnbaar op zijn kop niet, bij mij niet althans)
Verbeterde gps support (dongle voor navigeren).
Verbeterde Blue-tooth support.
Support voor SKYPE QQ online video chat.
Verbeterd Wifi signaal (verwacht geen wonderen,scheelt iets)
Online video speler is stabieler.
Flashplayer 10.3 verwijderd,zelf aub de laatste nieuwe installeren in de market (anders werkt journaaldroid niet)
UTplayer terug erin ivm dat sommige video afspeel problemen ondervonden.
VPN opties toegevoegd bij draadloos en netwerken (fix).
App: Titanium Backup toegevoegd.
HTC_IME MOD (toetsenbord) standaard er in en te activeren door een long press op een tekst invoerveld, en dan te kiezen voor "Input Method/Invoermethode" en selecteer HTC_IME mod.
Uiteraard alle apps van 1.2 erin.
Taal staat standaard op Engels, aan te passen bij Taal & toetsenbord.

AsuRom
AsuRom V 1.1 (by Asure)
What's new (26-02-2011)
- Permaroot. Please test & confirm back in this topic (Titanium Backup, SetCPU)
- Added many missing hardware features, Market should list most/all apps now.
- Clean up the Chinese/Bloatware apps :ES_file_browser_1.4.6, Estrongs.Task.Manager.v1.1.4, NSmarket, apk_installer(?spyware?)
- Includes SuperUser apk for managing root permissions on apps that need it.
- Modified installer script to fix root / su perms and unpack my goodies on top of it.

Tweaks & mod's

Er zijn een aantal tweaks & mod's voor dit tablet zoals fysieke volumeknoppen, full market acces maar ook bijvoorbeeld een andere wifi antenne of battery pack. Hieronder volgen een aantal linkjes naar threads met how-to's.

Softwarematige tweaks

Fysieke volumeknoppen (alleen met root)

Hierbij worden de hardware knoppen "geremapped", dus krijgen ze een andere functie.

Volledige Google Market toegang

Hierbij wordt de "fingerprint" van het toestel veranderd, ook weer alleen met root toegang. Het toestel zal zich bij de Google Market aanmelden als een ander toestel en dus meer apps te zien krijgen.

"Batterij bijna leeg" pup-op verwijderen tweak.
Mocht je je irriteren aan aan de waarschuwing dat de batterij bijna leeg is, dan kun je die verwijderen door de bovenstaande tweak uit te voeren.

Met de LCD density tweak kun je de resolutie van het scherm wijzigen.
Fysieke tweaks

Allereerst een linkje naar het teardown (=uit elkaar slopen) topic op Slatedroid. Daar kun je een flim bekijken over het hoe en wat bij het uit elkaar halen van je tablet, wederom dankzij MrTasselhof.

Een linkje als je je WiFi antenne wilt gaan veranderen/vervangen.

Een linkje als je de batterij wilt gaan vervangen met een andere.

Handige apps

Hieronder volgt een beknopt lijstje van apps die handig zijn en goed werken op dit tablet; (WIP)

Readers

http://cdn.androlib.com/appicon/app-qpiC.cs.pngAldiko Book Reader en een linkje naar de makers.

http://lh5.ggpht.com/pZ0PGyU9gT1Ypg0UBVsbqdDWwfUwn5RgFTRNDJcNyTtePencBk6OqpCbTTAZRBT7nKJ9rnytvVm0DPTX2Ac=s48 Moon+ reader en een linkje naar de makers.

Browsers

http://lh3.ggpht.com/ZbBIdkUBTNdR71nC89YACSdTeb83kZvFMDCi5ypRToOWkL4E2Mw5btyh6Pxakmtp9gSPFNW_XVBXPw4N=s48Miren Browser
http://cdn.androlib.com/appicon/app-xwCt.cs.pngDolphinbrowser en een linkje naar de makers.

Algemene apps

http://lh6.ggpht.com/tbKCJyKyKxpmGMfIedrvlq9XdNvqGX25__RSobF-4EBsWjXFve14c6z9LdztyMgLcBte0m2aEbMfN5vx=s48 Titanium Backup
Zoals de naam al doet vermoeden is dit een back-up tool. Op dit moment is dit voor mij de beste app bij het wisselen of upgraden van een ROM. Even een korte how-to zoals ik hem gebruik.
  • Ga eerst naar de market om je apps te updaten naar de laatste versie, dit voorkomt problemen.
  • Start Titanium Backup op>Backup/Restore(boven, in het midden)
  • Je kunt nu apps stuk voor stuk voor stuk backuppen, maar ook in een batch (veel tegelijk)
  • Voor en batch druk op [menu]>Batch
  • Ik kies hier zelf voor [RUN]Backup all user apps + system data
Let op, je backup staat nu op de interne SD kaart, deze wordt leeggemaakt tijdens het flashen van een andere ROM. Je kunt in Titanium Backup in het backup/restore gedeelte op de [menu] knop drukken en tappen op [Preferences] en daar de [Backup folder location] veranderen in je externe sd kaart. Ikzelf copy&paste de hele map van Titanium Backup van de interne naar de externe sd kaart (extsd). Voor het flashen moet je uiteraard deze back-up folder van je sd kaart kopiëren naar je pc of wisselen met een andere sd kaart om te flashen. Na het flashen de folder weer terugzetten naar de interne sd kaart. Persoonlijk download ik alle apps weer handmatig uit de market en restore ik (ook per stuk) van de apps alleen de data om FC (force close) van apps te voorkomen.

http://lh6.ggpht.com/Y_mcnSq-f3BTnCHcz_EF6GTonq91txcX_JcgeWA0cEb2mh3n1OtF1rbtjPFDZPFGykKK2XeecPJYPDixBA=s48Sreen Filter Handige app om je scherm mee te dimmen. Persoonlijk activeer ik hem zelf door hem bij LauncherPro als "Gesture" te activeren. Dus als ik nu over een (zelf gekozen) icoon "veeg" dan wordt niet de app gestart waar ik overheen veeg, maar screen filter.

Handige links

Een aantal handige links voor bezitters zijn:

Uiteraard Slatedroid.com, daar is veel te vinden.

leeyuentuen's Weblog (nieuwe link, nu werkend ;) )

[Voor 130% gewijzigd door janvanduschoten op 01-10-2011 13:13. Reden: Evolution toegevoegd]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-05 21:26
Mooie topicstart! _/-\o_ Die van mij is onderweg bij DX vandaan, hoop hem ergens volgende week binnen te hebben.
Ik hoop hier dan ook een zooi mooie tips te vinden, om alles eruit te halen wat erin zit! :) In het "Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets" lijken er tenminste genoeg mensen te zijn met verstand van rooten/custom firmware die dit tablet te bezitten!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 14:38
Thx voor de pm luappul dat dit topic is geopend.
Zelf had ik dit linkje nog gevonden,misschien handige info voor in de ts.
http://leeyuentuen.x10.mx/?tag=dropad-a8
Handige tips en tweaks zoals bv interne sd kaart vervangen voor de die hard tweakers onder ons :Y
Edit,als het goed is krijg ik hem ook as week binnen,mocht ik als die hard tweaker de sd kaart (intern) gaan vervangen dan maak ik wel foto's eventueel :*)

[Voor 22% gewijzigd door fragcompany op 11-05-2011 00:45]

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-05 18:39
luappul schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:24:
Mooie topicstart! _/-\o_ Die van mij is onderweg bij DX vandaan, hoop hem ergens volgende week binnen te hebben.
Ik hoop hier dan ook een zooi mooie tips te vinden, om alles eruit te halen wat erin zit! :) In het "Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets" lijken er tenminste genoeg mensen te zijn met verstand van rooten/custom firmware die dit tablet te bezitten!
Geldt ook voor mij. Had hem op 4 mei besteld :) Kan niet wachten

NS FC: SW 2742 0448 8213

• luappul
Musta schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:01:
[...]

Geldt ook voor mij. Had hem op 4 mei besteld :) Kan niet wachten
Ik heb hem 27 april al besteld, maar het schiet allemaal nog niet erg op.... Ik kan dan ook niet wachten tot ik hem in mijn handen heb! :9

Hier zijn trouwens alle topics over de Herotab op slatedroid te vinden, dus een hoop informatie...

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 20:11

j1nx

Geek - Enjoying life

Ah, daar is ie dan _/-\o_

Mooie topic start. Laten we hopen een goed begin van het delen van een hoop informatie.

Buiten de custom ROM's sectie zal ik ook zeker nog een "Tips & Tweaks" toevoegd willen zien. Enkele punten daarvoor zijn;

- Aanpassen van de volume knoppen op het tablet
- LCD density van 144
- VTL.Launcher voor tablets
- Batterij calibratie en eventueel aanpassing van popup waarschuwing (bij 5% of helemaal niet)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
Er moet inderdaad nog een Tips&tweak gedeelte bij, evenals een custom ROM gedeelte, er is veel mogelijk met dit tablet. Graag alle tips voor de TS per DM aan mij.
Als er mensen zijn die een Nederlands geschreven tip of tweak hebben dan hoor ik het ook graag. Ik moet anders zelf diverse tips&tweaks van Slatedroid vertalen en daar gaat wat tijd in zitten.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:45
Heb hem ook. Heb de C8lean rom draaien nu. Op zich prima, echter Google voice search werkt niet. In de market kan die de app ook niet vinden. Weet iemand hoe ik die toch kan aanzetten?

Verder, perfect ding.

Mooie opzet van dit topic.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Kan je deze tablet ook via een van de Mini USB's opladen of alleen via de speciale uitgang?

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
NimRod1337 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:45:
Heb hem ook. Heb de C8lean rom draaien nu. Op zich prima, echter Google voice search werkt niet. In de market kan die de app ook niet vinden. Weet iemand hoe ik die toch kan aanzetten?

Verder, perfect ding.

Mooie opzet van dit topic.
Ik heb de C8lean ook draaien, en geprobeerd een losse .apk op te laten installeren(staat inderdaad niet in de market), maar dat wil ook niet. Ik ga nog eens een andere voice .apk zoeken, want op de standaard ROM werkt het wel (heb ik het nodig? nee. Ga ik het gebruiken? Niet tot weinig. Wil ik dat het werkt? JA !, gewoon omdat het er op zit ;) )

• NimRod1337
janvanduschoten schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:30:
[...]

Ik heb de C8lean ook draaien, en geprobeerd een losse .apk op te laten installeren(staat inderdaad niet in de market), maar dat wil ook niet. Ik ga nog eens een andere voice .apk zoeken, want op de standaard ROM werkt het wel (heb ik het nodig? nee. Ga ik het gebruiken? Niet tot weinig. Wil ik dat het werkt? JA !, gewoon omdat het er op zit ;) )
Nou dat dacht ik dus ook.. Spijt dat ik die org. rom niet gebackupt heb.. Heb jij die soms nog wellicht?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
NimRod1337 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:36:
[...]

Nou dat dacht ik dus ook.. Spijt dat ik die org. rom niet gebackupt heb.. Heb jij die soms nog wellicht?
Nee, helaas. Er is op dit moment ook geen custom recovery voor dit tablet, dus het is (nog) niet mogelijk om een Nandroid backup te maken van je complete systeem. Zodra ik een werkende voice search heb, laat ik het hier weten. Als iemand anders hem al heeft, hoor ik het ook graag :)

Net even de TS aangevuld met de bekendste custom ROM's, mochten er meer zijn, dan hoor ik het ook graag.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

NimRod1337 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:36:
[...]

Je kan hem toch gewoon uit 1 van de originele firmwares trekken?
- Download een originele firmware update
- Pak de files ergens uit
- Daar zit een board.703_v3.tar.gz file in. Deze kun je ook uitpakken met winrar
- Dan in die uitgepakte directory; System -> app -> googlevoice.apk

Of dat hem ook is weet ik niet zeker. Maar volgens mij kan je zo op deze manier gewoon die dingen er terug in zetten.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• fragcompany
Jan,is het eigenlijk ook mogelijk om er een externe schijf aan te hangen met bv mp3 erop of iets dergelijks?
Mijn vermoeden zegt van niet,maar zeker weten doe ik het niet,vandaar de vraag.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

fragcompany schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:01:
Jan,is het eigenlijk ook mogelijk om er een externe schijf aan te hangen met bv mp3 erop of iets dergelijks?
Volgens mij wel zolang hij maar in FAT16 of FAT32 is geformateerd. De kernel bevat waarschijnlijk geen NTFS support.

• NimRod1337
j1nx schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:59:
[...]

Je kan hem toch gewoon uit 1 van de originele firmwares trekken?
- Download een originele firmware update
- Pak de files ergens uit
- Daar zit een board.703_v3.tar.gz file in. Deze kun je ook uitpakken met winrar
- Dan in die uitgepakte directory; System -> app -> googlevoice.apk

Of dat hem ook is weet ik niet zeker. Maar volgens mij kan je zo op deze manier gewoon die dingen er terug in zetten.
Zal deze eens proberen vanavond..

http://www.mediafire.com/?ttum3dzwmmf

• NimRod1337
fragcompany schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:01:
Lijkt mij wel, gedraagt zich in principe zelfde als een usb stick.

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
Top een topic over de Dropad A8! Ik heb de mijne afgelopen weekend besteld bij Dealextreme. Geen idee wanneer hij binnenkomt, maar zal het topic goed in de gaten houden.

Ik heb nog wel een vraag over de custom roms. Er schijnt een probleem te zijn met de Google app sync nadat de tablet uit sleep mode komt. Bestaat dit probleem ook in de customized roms?

Verder kwam ik ook al de eerste 2.3 roms tegen op Slatedroid, iemand deze al geprobeerd?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
Welkom hier :)

Ik had de mijne ook bij Dealextreme besteld, dinsdag voor de pasen besteld, donderdag na de pasen binnen. Geen invoerkosten etc., alleen de prijs van de Dropad. Ik heb zelf ook het sync probleen (komt ook nog in de TS) maar ik wil er een andere ROM op gaan proberen om te kijken of het probleem verholpen kan worden. Ik heb nu een shortcut naar Gmail (internet pagina) op mijn homepage gemaakt .

• GUNSY
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05-2020
Gmail sync probleem heb ik ook. Gebruik daarom de k9 mail app wat prima werkt

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
TS weer bijgewerkt, graag even nalezen of het duidelijk is & compleet. Op & aanmerkingen graag per DM.

Ik heb ook de nieuwste CyanogenMOD versie erbij gezet. Het is wel een beta versie, maar er worden wel veel problemen uit v01 mee opgelost zoals het rotatie probleem. Helaas wel een wat oudere Cyanogenmod versie, dus hier zitten nog geen tablet tweaks in. Ik denk dat ik deze versie vanavond maar eens ga proberen, heb nu C8lean erop staan.

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 14:36
Ik wil hem eindelijk ook aanschaffen. Wie levert het snelst, Dealextreme of Meribolis ? Reis gepland midden juli, dus wil het wel graag tegen dan binnenhebben

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

janvanduschoten schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:32:
TS weer bijgewerkt, graag even nalezen of het duidelijk is & compleet. Op & aanmerkingen graag per DM.

Ik heb ook de nieuwste CyanogenMOD versie erbij gezet. Het is wel een beta versie, maar er worden wel veel problemen uit v01 mee opgelost zoals het rotatie probleem. Helaas wel een wat oudere Cyanogenmod versie, dus hier zitten nog geen tablet tweaks in. Ik denk dat ik deze versie vanavond maar eens ga proberen, heb nu C8lean erop staan.
TS, ziet er goed uit. Mis eigenlijk alleen de "battery popup tweak" en de "LCD Density tweak" nog.

Over de CM7_RC0.2 versie van Asure; Volgens mij is het geen oudere CM versie hoor. Hij heeft alleen een aantal tablet tweaks als default weer terug veranderd (buttons en taskbar bovenaan) als jij het weer anders wil dan kun je het volgens mij gewoon weer veranderen.

Ik twijfel of ik hem wil proberen. Heb net mijn C8lean helemaal zoals ik hem wil. Eigenlijk doe ik nu niet meer als wat filmpjes van mijn NAS kijken en wat browsen. Geluid is nu gemaakt, dus misschien kan ik wel helemaal over.

Jan, laat even weten hoe het is!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
j1nx schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:05:
[...]
TS, ziet er goed uit. Mis eigenlijk alleen de "battery popup tweak" en de "LCD Density tweak" nog.

Over de CM7_RC0.2 versie van Asure; Volgens mij is het geen oudere CM versie hoor. Hij heeft alleen een aantal tablet tweaks als default weer terug veranderd (buttons en taskbar bovenaan) als jij het weer anders wil dan kun je het volgens mij gewoon weer veranderen.

Ik twijfel of ik hem wil proberen. Heb net mijn C8lean helemaal zoals ik hem wil. Eigenlijk doe ik nu niet meer als wat filmpjes van mijn NAS kijken en wat browsen. Geluid is nu gemaakt, dus misschien kan ik wel helemaal over.

Jan, laat even weten hoe het is!
TS nog even snel aangevuld met de tweaks. Ik dacht dat ik iets had gelezen over de CyanogenMOD versie, maar kan me vergissen (zoek toch nog ff ;) )

Vanavond is het songfestival op tv, dus ik denk dat ik voldoende tijd heb voor de Dropad :)

NimRod1337 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:50:
Lijkt mij wel, gedraagt zich in principe zelfde als een usb stick.
Dan moet er wel genoeg stroom worden uitgegeven wat bij een 7" tablet niet altijd zo is..
Mijn Archos 70 doet het wel, maar niet met externe HDD's, wel met USB-sticks, maar ook weer niet alle.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

janvanduschoten schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:04:
[...]

TS nog even snel aangevuld met de tweaks.
Hij is leuk, maar dat van de LCD density heb je volgens mij niet helemaal begrepen _/-\o_

Dat moet je zien als "de resolutie verhogen", heeft niets met de helderheid te maken

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
Zo, ik heb nu een paar uurtjes Cyanogenmod beta erop staan en hij bevalt prima. Hij is uiteraard meer te tweaken door de cyanogenmods. Wat me erg bevalt is de softbuttons in de rechter bovenhoek (home, menu en back), de volledige market werkt, gmail app werkt zoals het hoort. Nadelen zijn : ik krijg hem alleen in landscape, niet in portait, standaard niet geroot, voice search werkt bij mij niet (earth wel). Ik denk dat ik deze er op houd, icm launcher pro is hij lekker soepel.

Density aangepast, ik had de tweak nog niet gebruikt& goed doorgelezen, ik dacht dat het over contrast ging :)

[Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 12-05-2011 23:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
Is er info beschikbaar dat iemand weet over de interne sd kaart?
Wil deze vervangen namelijk door een Kingmax 16gb micro sdhc Klasse 10,ivm met snelheid.
Nu vraag ik me alleen af of die interne sd controller ook de snelheid van klasse 10 kan gebruiken,dan zou in theorie de tablet nog sneller worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

janvanduschoten schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:52:
Zo, ik heb nu een paar uurtjes Cyanogenmod beta erop staan en hij bevalt prima. Hij is uiteraard meer te tweaken door de cyanogenmods. Wat me erg bevalt is de softbuttons in de rechter bovenhoek (home, menu en back), de volledige market werkt, gmail app werkt zoals het hoort. Nadelen zijn : ik krijg hem alleen in landscape, niet in portait, standaard niet geroot, voice search werkt bij mij niet (earth wel). Ik denk dat ik deze er op houd, icm launcher pro is hij lekker soepel.

Density aangepast, ik had de tweak nog niet gebruikt& goed doorgelezen, ik dacht dat het over contrast ging :)
Ik heb er gister ook mee gespeeld. Mijn bevindingen;
- Root is niet geheel af. De tools staan er wel alleen hebben ze de verkeerde rechten. Dit kun je oplossen door;
code:
1
2
3
adb shell
su -
chmod 06755 /system/xbin/su

- Video doet het goed icm. "upnpplay" en "Moboplayer". Had een issue met het geluid dacht ik, maar die stond gewoon op nul.
- VTL.Launcher doet het goed op deze rom
- LCD density van 144 werkt ook goed, geeft een hoop extra ruimte, maar heeft her en der nog wel wat compatibility issues. Zo werd "button remapper" bijvoorbeeld niet meer fullscreen weergegeven. (Gebruik je toch maar 1 keer) en is de "unlock slider" niet helemaal fullscreen meer.
- Het duurd wel langer totdat de wifi klaar voor gebruik is als je hem aanzet, misschien dat statisch IP dit wat kan versnellen.
- De tweak om de hardware buttons om te programmeren werkt gewoon. "Button Saviour" heb je in princiepe niet meer nodig gezien de software buttons op de taskbar
- De tablet voelt sneller aan, maar dat zal ik verder nog testen.

Ik denk dat ik deze nog even laat staan kijken hoe het allemaal loopt en welke dingen ik nog tegen kom. Buiten het testen, kan ik gewoon mijn dagelijkse dingen doen op deze ROM. (mail,inet en videos)

Zal mijn bevinden laten nog eens updaten wanneer nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:13

tha_crazy

Mafketel

Ik volg deze ook maar, ook al heb ik hem nog niet binnen (31/3 besteld) :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
@j1nx Ik kreeg de mijne gisterenavond niet geroot, ik probeerde het met Terminal Emulator en daarin heb ik de code

getypt, met als antwoord daarop "no such file in directory" Moet je dit met ADB doen ? Je zou het ook met terminal emulator moeten kunnen lijkt me. Heb je ook alleen landscape? Hij deed het een paar keer in portrait mode, maar nu alleen in landscape. Op zich niet erg, maar ik weet zeker dat mijn vrouw het binnenkort een k*tapparaat vindt(of iets van gelijke strekking) :)

Het schijnt dat het instellen van een statisch IP beter werkt, nog niet getest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

janvanduschoten schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:49:
@j1nx Ik kreeg de mijne gisterenavond niet geroot, ik probeerde het met Terminal Emulator en daarin heb ik de code

getypt, met als antwoord daarop "no such file in directory" Moet je dit met ADB doen ? Je zou het ook met terminal emulator moeten kunnen lijkt me. Heb je ook alleen landscape? Hij deed het een paar keer in portrait mode, maar nu alleen in landscape. Op zich niet erg, maar ik weet zeker dat mijn vrouw het binnenkort een k*tapparaat vindt(of iets van gelijke strekking) :)

Het schijnt dat het instellen van een statisch IP beter werkt, nog niet getest.
@Root: Je moet rechten hebben om bij die file te kunnen, dus lijkt me sterk dat je het ook op de tablet kan doen in een terminal.

@Landscape: Niet op gelet, gebruik hem ook eigenlijk nooit in portrait. Het is een widescreen device, niet een tall screen device :P

@Vrouw: Mooi toch.

Ik ga vanavond wel weer even verder klooien

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remcor2000
fragcompany schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:07:
Is er info beschikbaar dat iemand weet over de interne sd kaart?
Wil deze vervangen namelijk door een Kingmax 16gb micro sdhc Klasse 10,ivm met snelheid.
Nu vraag ik me alleen af of die interne sd controller ook de snelheid van klasse 10 kan gebruiken,dan zou in theorie de tablet nog sneller worden.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, word de snelheid hoger? En is het makkelijk een SD kaart te vervangen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
Makkelijk niet,je hebt namelijk kans dat je de achterste plaat afbreekt omdat dit dun plastic is,wat vast zit met een soort van plakband.
Met een zuignapje schijnt het te lukken,maar voorzichtigheid is geboden!

Zoek het even niet te vertalen,maar schijnbaar kan het zo:

If you want to replace the SD card, you will think about how to partition your sd card. It is not necessary. Just partition your SD card in fat32 and put them into the device.

press power + menu button (same button as you do for flashing device)

after few second it will display something like: "no images founded. press menu button to init SD"

after press menu button. it will automatically partition your SDcard

note: Don't put images file in your fat32 if you want to partition your SdCard, otherwise it will flash your device.

Als ik de mijne binnenkrijg ga ik het wel testen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
fragcompany schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:31:
Makkelijk niet,je hebt namelijk kans dat je de achterste plaat afbreekt omdat dit dun plastic is,wat vast zit met een soort van plakband.
Met een zuignapje schijnt het te lukken,maar voorzichtigheid is geboden!

*knipje*
Volgens mij heeft hij ook een föhn gebruikt om het warm te maken en een zuignap. Ik zou hem iig wel even warm maken, dan moet het al makkelijker gaan. Ben zeer benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
Ja ik ook,ben sowieso benieuwd hoe hij out of the box werkt.

Maar ik verander dus liever de interne kaart ivm snelheid,en dat de originele rom intact blijft :*)

Waar ik ook erg naar benieuwd ben is de geluidskwaliteit als je een hoofdtelefoon opzet,is dit in de zin van het werkt,of in de zin van klinkt super ?
Iemand al op deze manier getest?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
Splintergloedjefonkelnieuwe CyanogenMOD versie 0.3 is uit!
Changelog v0.3
- Fixed camera & s3cjpeg libs
- Fixed OMX using SEC OMX from crespo source
- Enabled libstagefrighthw with OMX plugin
- Enabled ARM LINKER during build, should be a bit faster now :)
- Remember to enable 180 degree rotation for best rotation/sensor function. (Still needs tweaks.)

Many videos now play with HW accel, mostly mp4/720p/avc/h264 stuff. DivX and XviD was not included
in the original OMX stuff from Samsung :( Install something like moboplayer or rockplayer NEON to
get a similar experience :)
Credits voor Asure :)

Linkje naar Slatedroid topic.

Directe download link staat in de OP :)

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Toppie, straks gelijk kijken. Ik kan vrijwel alles doen met CM, dus blijf erbij :)

• Remcor2000
janvanduschoten schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:08:
Splintergloedjefonkelnieuwe CyanogenMOD versie 0.3 is uit!

[...]

Credits voor Asure :)

Linkje naar Slatedroid topic.

Directe download link staat in de OP :)
Er is ook al een 0.4 uit met ondersteuning voor alle verschillende talen in Gingerbread :)

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
Remcor2000 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:23:
[...]
Er is ook al een 0.4 uit met ondersteuning voor alle verschillende talen in Gingerbread :)
Bij deze gewijzigd in de TS met downloadlink & changelog :) (gaat snel op dit moment...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 22:49
@ TS goed bezig een eigen topic over de DroPAD A8 :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dreezz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04-2019
WiLLoW_TieN schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:55:
@ TS goed bezig een eigen topic over de DroPAD A8 :Y
+1

heb wel erg zin om die cyanogenmod versie erop te zetten...
dat zou m'n eerste flash-actie worden.
't klinkt niet erg moeilijk (ext sd leeg, files erop, opstarten met power+menu...)

maar wat als het niet goed gaat?
kan ik dan terug naar het op zich best lekker werkende originele spul?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Musta
Heb er ook zin om die cyanogenmod te proberen, alleen moet die eerst nog aankomen :P
Hij is gister pas verstuurd van DX, zal waarschijnlijk nog wel 2 weken duren....
Ik houd dit topic in de gaten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
dreezz schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:44:
[...]

+1

heb wel erg zin om die cyanogenmod versie erop te zetten...
dat zou m'n eerste flash-actie worden.
't klinkt niet erg moeilijk (ext sd leeg, files erop, opstarten met power+menu...)

maar wat als het niet goed gaat?
kan ik dan terug naar het op zich best lekker werkende originele spul?
Ik dacht zelf dat er niet veel verkeerd kan gaan als je een. Pc / laptop met kaartlezer in de buurt heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dreezz
heb de verleiding niet kunnen weerstaan en (een paar uur geleden) de cyanomodgen versie geinstalleerd.
eigen logo.bmp en op de ext sd-kaart.
foutloze installatie. :)

't ziet er keurig uit, maar vooral de schermrotatie werkt belabberd.
heb de 180graden rotatie aanstaan, en ook op andere plekken autosensor aan.
meestal alleen landscape, soms portrait, en soms op de kop... terwijl ik de tablet vooral in portrait mode gebruikte.

verder staat adw launcher erop (ingebakken), op de originele versie had ik adw ex staan, dat vond ik net wat lekkerder werken...
volgens mij kan ik adw niet de-installeren?

de softbuttons van geluid staan er niet standaard op, maar ik geloof dat ik daar 2 extra apk's voor moet downloaden? (las zoiets op slatedroid).

de ext sd ziet de pc-verkenner niet als ik via usb verbind met de pc :/
maar ik las dat dat mogelijk een kwestie is van de kaart een keer uit- en inklikken (nog niet geprobeerd).

edit: usb-verbinding lukt nog steeds niet. de hele dropad (dus ook het interne geheugen) komt niet in de verkenner als ik op 'usb-verbinding' klik. win7-64 bit, sp1.
opmerkelijk: ik krijg wel 3 verwisselbare schijven erbij in de verkenner, maar die zijn niet benaderbaar :?
in apparaatbeheer zie ik dat apparaat S5P OTG USB geen stuurprogramma heeft... via update vind hij niets :'(

ik heb ook het idee dat wifi instabieler is. krijg regelmatig een melding dat er geen verbinding is, en straks in de tuin regelmatig geen signaal (minder bereik?).

anderen die deze versie erop hebben gezet... wat vinden jullie de voordelen?
(ga ik straks nog even verder prutsen)

-----------------------------------------------
edit: hij werkt steeds vaker in portrait (vind dat met twitterapp, ereader e.d. stukken fijner), maar roteert niet zoals 'uit de doos'.
wifi komt niet automatisch tot stand, moet wifi via de pulldown aanzetten.
adw-launcher ex heb ik geinstalleerd en is nu de vaste launcher.
de ext sd moet ik regelmatig uit en inklikken, omdat hij soms de kaart niet ziet (veel vaker dan bij de uit-de-doos-versie).

ik heb voor het eerst titanium backup (eerste keer een geroot toestel) en zie dat ik nu ook de apps die ik niet nodig heb (neem als voorbeeld de gratis adw launcher, door cyanogenmod erop gezet) kan de-installeren?
dat zou mooi zijn!
--> is het safe om de originele browser, originele email en bluetooth apps te verwijderen (gebruik eigen browser, gmail en bluetooth zit er toch niet op)?

verder: oogt prima, en ook de soft buttons (home/menu/back/quick pull down) zijn erg handig!
nu nog op zoek naar de volume-buttons...

[Voor 43% gewijzigd door dreezz op 16-05-2011 09:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Ik krijg de mijne waarschijnlijk op 31 mei binnen. Ik heb alleen 1 vraag, kan ik in de originele rom ook soft-buttons krijgen, of moet ik daarvoor een Custom Rom installeren? Welke Custom Rom raden jullie mij hiervoor aan?

Heb zelf gevonden dat hier een aantal apps voor zijn, namelijk Button Saviour, zMooth, Soft Key en er zijn volgens mij ook nog een aantal anderen.

[Voor 26% gewijzigd door Yorinn op 16-05-2011 09:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
dreezz schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:04:
heb de verleiding niet kunnen weerstaan en (een paar uur geleden) de cyanomodgen versie geinstalleerd.
eigen logo.bmp en op de ext sd-kaart.
foutloze installatie. :)

't ziet er keurig uit, maar vooral de schermrotatie werkt belabberd.
heb de 180graden rotatie aanstaan, en ook op andere plekken autosensor aan.
meestal alleen landscape, soms portrait, en soms op de kop... terwijl ik de tablet vooral in portrait mode gebruikte. Schermrotatie werk idd niet lekker, staat ook in de OP van die ROM. Jammer, maar niet onoverkomelijk (voor mij dan)

verder staat adw launcher erop (ingebakken), op de originele versie had ik adw ex staan, dat vond ik net wat lekkerder werken...
volgens mij kan ik adw niet de-installeren? Als je root explorer hebt, kun je apps uit de mak system/apps verwijderen, waaronder adw launcher. Dit kun je eventueel ook voor het flashen doen met het programma 7ZIP.

de softbuttons van geluid staan er niet standaard op, maar ik geloof dat ik daar 2 extra apk's voor moet downloaden? (las zoiets op slatedroid). Bij deze Cyanogenmod heb je maar 1 .apk nodig, de button remapper. Je hebt namelijk al softbuttons in je rechter bovenhoek staan (=toch wel erg handig :) )

de ext sd ziet de pc-verkenner niet als ik via usb verbind met de pc :/
maar ik las dat dat mogelijk een kwestie is van de kaart een keer uit- en inklikken (nog niet geprobeerd).

edit: usb-verbinding lukt nog steeds niet. de hele dropad (dus ook het interne geheugen) komt niet in de verkenner als ik op 'usb-verbinding' klik. win7-64 bit, sp1.
opmerkelijk: ik krijg wel 3 verwisselbare schijven erbij in de verkenner, maar die zijn niet benaderbaar :?
in apparaatbeheer zie ik dat apparaat S5P OTG USB geen stuurprogramma heeft... via update vind hij niets :'( Klopt, hij is een lijntje code vergeten erin te zetten, wordt bij de volgende update verholpen(als ik het goed heb)

quote:
Asure i found problem

you miss the line with

mkdir /mnt/udisk 0000 system system in init.rc in versions 0.3 and 0.4.

after editing it works !

ik heb ook het idee dat wifi instabieler is. krijg regelmatig een melding dat er geen verbinding is, en straks in de tuin regelmatig geen signaal (minder bereik?). Mijn Wifi signaal is qua sterke volgens mij wel redelijk hetzelfde, hij sluit alleen steeds Wifi af als het scherm uitgaat. Moet je steeds weer ff wachten voordat hij het signaal weer terugheeft al je het scherm aanzet.

anderen die deze versie erop hebben gezet... wat vinden jullie de voordelen?
(ga ik straks nog even verder prutsen)

-----------------------------------------------
edit: hij werkt steeds vaker in portrait (vind dat met twitterapp, ereader e.d. stukken fijner), maar roteert niet zoals 'uit de doos'.
wifi komt niet automatisch tot stand, moet wifi via de pulldown aanzetten.
adw-launcher ex heb ik geinstalleerd en is nu de vaste launcher.
de ext sd moet ik regelmatig uit en inklikken, omdat hij soms de kaart niet ziet (veel vaker dan bij de uit-de-doos-versie). Heb ik nog nooit hoeven doen, schijn wel vaker voor te komen.

ik heb voor het eerst titanium backup (eerste keer een geroot toestel) en zie dat ik nu ook de apps die ik niet nodig heb (neem als voorbeeld de gratis adw launcher, door cyanogenmod erop gezet) kan de-installeren?
dat zou mooi zijn!
--> is het safe om de originele browser, originele email en bluetooth apps te verwijderen (gebruik eigen browser, gmail en bluetooth zit er toch niet op)? Volgens mij kun je Gmail gewoon verwijderen, bluetooth denk ik ook. Browser zou ik eerst eens te renamen (dus bijvoorbeeld browser.apkold ) en dan kijken of je foutmeldingen oid krijgt. Zo niet, dan kan hij weg.

verder: oogt prima, en ook de soft buttons (home/menu/back/quick pull down) zijn erg handig!
nu nog op zoek naar de volume-buttons...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dreezz
bedankt, jan!

de button remapper is er voor de hardware buttons, ik zoek juist vol+/- als softbutton (in het rijtje naast home/menu/back).

de apps die yorin noemt hebben op het eerste gezicht ook niet vol+/-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
dreezz schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:12:
bedankt, jan!

de button remapper is er voor de hardware buttons, ik zoek juist vol+/- als softbutton (in het rijtje naast home/menu/back).

de apps die yorin noemt hebben op het eerste gezicht ook niet vol+/-
Ik was aan het experimenteren met de app "softkeys", daar kan ik soft volume knoppen mee maken. Ik moet nog wel wat experimenteren met de instellingen wanneer hij wat moet doen, maar ik denk dat ik er wel wat mee kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dreezz
heb softkeys ook geinstalleerd en heb nu een werkbare oplossing.
boven de home-button heb ik in adw-launcher de snelstart voor softkeys gemaakt.
als ik die start krijg ik onderaan m'n scherm een taakbalk met (naast nogmaals back/home/menu e.d.) de toegewezen custom key 1+2 (vol+/-).
zodra ik volume verhoog of verminder verdwijnt de balk weer.

ben nog niet helemaal tevreden, wil ze het liefst permanent in het rijtje softkeys rechtsboven hebben.
nog even verder puzzelen, ben benieuwd of het jou gaat lukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
Nou,ik heb hem net binnen,even mee spelen origineel.....daarna GOTlike tweaken waarvoor tweakers.net bedoeld is,of wel andere interne sd kaart erin etc etc >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

fragcompany schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:34:
Nou,ik heb hem net binnen,even mee spelen origineel.....daarna GOTlike tweaken waarvoor tweakers.net bedoeld is,of wel andere interne sd kaart erin etc etc >:)
Kan je foto's en/of een filmpje maken van hoe je de interne SD-kaart verwisseld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
Jazeker,maar je begrijpt dat ik eerst ga testen en spelen,van de week als ik meer tijd heb ga ik er verder op in.
Zal dan wel foto's maken,en filmpje enzo :Y
Eerste indruk,tjee snel ding.....sneller als mijn Htc HD 2 met android op 1190mhz :>
Wel zwaar in de hand,niet lekker voor mijn polsen als je op de bank ligt,met 1 hand is dan niet te doen.

Maar ik ben erg onder de indruk! Zeker prijs/kwaiteit/snelheids verhouding,hoger dan ik verwacht had!

Ook nog even fatsoenlijke zuignap zien te vinden (fohn heb ik met regelbare temperatuur) om de achterkant voorzichtig zonder beschadigen te kunnen verwijderen.

1 ding vind ik wel raar,hij zat net op 33% en 5 minuten verder op 78% met laden....kan toch nooit?! :?

[Voor 22% gewijzigd door fragcompany op 16-05-2011 13:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
Hij laad bij mij ook wel snel op, maar volgens mij niet zo snel als bij jou. Geef hem een paar dagen om de batterij te calibreren, dan zal hij beter kloppen denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik heb hem gisterenavond besteld bij dealextreme.. na veel wikken en wegen. Zodra die binnen is gaat er de cyanogenmod firmware erop .. of misschien een stabielere firmware..?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben ook benieuwd of hij via usb opgeladen kan worden, maar heb het anwoord nog niet gelezen...

anders moet ik nog snel een verloopstekker regelen
Yorin schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:08:
Kan je deze tablet ook via een van de Mini USB's opladen of alleen via de speciale uitgang?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

TheoQ schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:43:
Ik ben ook benieuwd of hij via usb opgeladen kan worden, maar heb het anwoord nog niet gelezen...

anders moet ik nog snel een verloopstekker regelen

[...]
Nee, kan niet! Hij moet met 9 volt opgeladen worden, via een aparte aansluiting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 22:49
Ik heb de DroPAD A8 al sinds 9-4-2011 in huis. Ben er erg tevreden over. Hij is voor me vrouw.

( Ik heb een iPad ).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
Teaser: Achterkant ligt er al vanaf,en zit nu in de binnenkant >:)
Zat een Sandisk 4gb klasse 2 but kaart in,de Kingmax 16gb klasse 10 zit er nu in >:)
Even kijken of het werkt zometeen allemaal (android installeren)
Als het werkt meld ik me wel (morgen) met wat foto's en uitleg.
De originele kaart bewaar ik,heb ik meteen fabrieksbackup ;)

Edit:
Partities zijn gemaakt,aan het flashen nu,woei!

Ben deze erop aan het zetten,weet niet of die al in de ts staat:
Haipad_M7_0506_android2.3

Hopla,en werken,13.95gb aanwezig :P

[Voor 20% gewijzigd door fragcompany op 16-05-2011 18:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luappul
fragcompany schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:30:
Teaser: Achterkant ligt er al vanaf,en zit nu in de binnenkant >:)
Zat een Sandisk 4gb klasse 2 but kaart in,de Kingmax 16gb klasse 10 zit er nu in >:)
Even kijken of het werkt zometeen allemaal (android installeren)
Als het werkt meld ik me wel (morgen) met wat foto's en uitleg.
De originele kaart bewaar ik,heb ik meteen fabrieksbackup ;)

Edit:
Partities zijn gemaakt,aan het flashen nu,woei!

Ben deze erop aan het zetten,weet niet of die al in de ts staat:
Haipad_M7_0506_android2.3

Hopla,en werken,13.95gb aanwezig :P
Nice _/-\o_ ik denk dat ik toch maar even een SD kaart bij moet gaan bestellen! Ik kijk uit naar de foto's en uitleg, is het risico dat je hem sloopt erg groot of viel het allemaal mee?

[Voor 6% gewijzigd door luappul op 16-05-2011 19:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Musta
Zeer nicee, ik moet toch maar ook een sd kaart erbij bestellen dan :p En voel je al snelheidswinst ten opzichte van de klasse 2 kaart?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
luappul schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:43:
[...]

Nice _/-\o_ ik denk dat ik toch maar even een SD kaart bij moet gaan bestellen! Ik kijk uit naar de foto's en uitleg, is het risico dat je hem sloopt erg groot of viel het allemaal mee?
Risico's zijn er natuurlijk altijd,maar in dit geval erg klein.
Het grootste risico wat je loopt is dat je de achterkant sloopt als je niet voorzichtig bent.
Ik heb een fohn gepakt,goed warm gemaakt,en een zuignapje (van mijn wilkinson scheermes lol) in een hoekje gezet en omhoog gelift.
Als dat eenmaal omhoog komt (omhoog houden,want plakt zo weer vast) ga je steeds een stukje voorzichtig verder,langs de randen zitten stukjes plakband (stukjes,niet over de hele lengte) en in het midden zit een stukje tape.

Als je dit eenmaal hebt verwijdert moet je VOORZICHTIG,de kap klein beetje omhoog halen om te kijken hoe je wifi draad loopt,zodat je hem dan als een 'klepje' open legt,zoals je een pagina van een boek openslaat zeg maar.

Eenmaal dat gedaan is het een kwestie van de sd kaart eruit halen,maar let op,niet trekken.
Het is een schuif systeem,maar dat zie je morgen wel op de foto's.
Je schuift het ijzeren lipje omhoog,en dan kan de sd kaart eruit.
Je zorgt dat je je nieuwe sd kaart formatteert als fat32 (ik heb sd formatter tool gebruikt van panasonic wat gratis is) stopt dan je nieuwe sd kaart erin.

Volgende stap:
Zorg dat de interne kaart dus geformatteerd is en zet er niets op!
Zorg dat je er geen externe kaart in hebt zitten,haal die eruit.
Start nu de Dropad op met menu en power ingedrukt,je krijgt dan een melding in de trend van: no images founded. press menu button to init SD"

Druk menu in bij deze melding,je kaart gaat nu automagisch geformatteerd worden met de juiste partitie indeling.

Als je dit gedaan hebt schakelt hij uit na het partitioneren.

Gooi nu alle files van je nieuwe android build op de root van je sd kaart,niet in een folder dus,maar echt alle files los in de root. (je externe sd kaart)

Boot nu je Dropad weer met menu en power ingedrukt (eventjes inhouden)

Je zal zien dat hij nu automagisch je nieuwe android build gaat installeren.

Dit zijn eigenlijk de stappen (althans zo ik het gedaan heb)

Maar wees gewaarschuwd,de klep achter is enorm fragiel,als je er teveel spanning op durft te zetten,en te gehaast te werk gaat scheurt hij zeker weten!

De ervaren tweaker die hier en daar wat kennis heeft van android en apparatuur maken moet het wel lukken,maar een beginner raad ik het af.

Geschied verder op eigen risico wat je met deze tweak doet.

PS:
VERGEET niet dat je wel je garantie kwijt bent!
Je kan altijd wel zien dat hij open is geweest,doe dit niet als je je garantie behouden wil!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:50

sphere

Debian abuser

Volgens mij is garantie een non-issue, het kost een godsvermogen om het weer terug te sturen lijkt me. Bovendien moet je ook de kosten betalen voor het terugsturen naar Nederland. Althans, bij DealExtreme.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
Haipad_M7_0506_android2.3 is de enigste waar ik usb host mee aan de gang krijg :F
Wees dus gewaarschuwd als je een andere build op het oog hebt,dan heb je niks aan je uitbreiding sd kaart....je kan de interne dan niet bereiken,of dit aan mij ligt weet ik niet 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dreezz
met de cyanogenmod versie is de tablet idd niet via usb te benaderen.
workaround: kopieren van interne naar ext sd.
ext. sd in telefoon of kaartlezer etc.

beetje onhandig, maar ik heb niet zo vaak files van de interne sd nodig.
jij wel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
Nu er 16gb intern inzit wel ja O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

fragcompany schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:24:
Haipad_M7_0506_android2.3 is de enigste waar ik usb host mee aan de gang krijg :F
Wees dus gewaarschuwd als je een andere build op het oog hebt,dan heb je niks aan je uitbreiding sd kaart....je kan de interne dan niet bereiken,of dit aan mij ligt weet ik niet 8)7
Heeft iemand voor mij de 'firmware' van Android 2.3? Ik krijg de mijne binnen een paar dagen/weken binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
Yorin schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:35:
[...]

Heeft iemand voor mij de 'firmware' van Android 2.3? Ik krijg de mijne binnen een paar dagen/weken binnen.
Ik zou mooi 2.2 nemen,heb al verschillende 2.3 versies geprobeerd,maar 2.2 is op het moment van schrijven beter denk ik (minder bugs) en sneller.....
Deze werkt prima: http://www.slatedroid.com...051-cleanersmallerrooted/

Oh en voor snelheid hoef je de interne kaart NIET te vervangen,ik merk optisch geen verschil,meetbaar wel.
Maar risico van beschadiging is ook groot vs snelheid winst.
In de loop van de dag zal ik wat foto's erop zetten,moet zo weg naar het ziekenhuis :-(

Toch eens kijken of wifi niet te tweaken valt op 1 of andere manier....mijn htc hd2 met android is sneller kwa up en download.....

Kijken of dat net zo werkt als spelen met de htc hd2 android files.....ach ja het houd je van de straat,leuk om mee te pielen ;)

Willen mensen mij even een plezier doen met de originele interne sd kaart?
Download bij de market even sd tools,en draai de test 2x,en meld even de laatst gemeten snelheid (writing speed en reading speed)
Kunnen we vergelijken wat het verschil is (mijn originele niet getest)

Ik zit nu op 12,1 MB/s schrijven en 21.9MB/s lezen met de nieuwe interne sd kaart. (Sandisk ultra 8gb klasse 6,die reageert sneller als de klasse 10 heb ik gemerkt,denk dat klasse 10 overkill is en 16gb.....sweetspot lijkt dus 8gb en klasse 6)

[Voor 56% gewijzigd door fragcompany op 17-05-2011 09:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:38
Ik ben zeer geinteresseerd in deze tablet na het lezen van dit topic.

Alleen vraag ik mij wat af... Als ik deze koop, is het tweaken echt noodzakelijk?

Of is de oorspronkelijke software die erop zit (2.2) gewoon ook goed?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Vis schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:14:
Ik ben zeer geinteresseerd in deze tablet na het lezen van dit topic.

Alleen vraag ik mij wat af... Als ik deze koop, is het tweaken echt noodzakelijk?

Of is de oorspronkelijke software die erop zit (2.2) gewoon ook goed?
Voor zover ik weet, is de originele software ook gewoon goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 01:03

FlyEragon

Alien Monkeys

Volgens mij werkt het wel redelijk maar zijn er misschien hier en daar wat oneffenheden :

http://www.slatedroid.com...age__hl__heropad__st__140

Lijkt me handig om hier ook in de TS een lijst bij te houden met known issues en in welke versies of updates die zijn opgelost. Ben ook zeer geinteresseerd in deze tablet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:38
Las gisteren nog een bericht op nu.nl dat Android tablets zo duur zijn... nou deze toch niet :D

Ben echt serieus interested

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
Net even de snelheid van de sd kaart getest (originele interne kaart) :

Read :12,8
Write : 5,7
3 x getest, dit was test 3.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
janvanduschoten schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:53:
Net even de snelheid van de sd kaart getest (originele interne kaart) :

Read :12,8
Write : 5,7
3 x getest, dit was test 3.
Dank je Jan,scheelt dus eigenlijk wel best veel :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb nog even zitten experimenteren met Titanium Backup en heb wat backups overgezet van mijn Desire naar de Dropad. Per app maakt Titanium 3 bestanden aan. Als je ze van een ander toestel overzet naar de Dropad in de Titaniumbackup map, en je restored de data (de app heb ik er al op staan) dan heb je je data weer terug. Ik heb het getest bij Angry Bids (alle gespeelde staan er weer keurig in), News & weather widget en Grisly Manor en ben geen problemen tegen gekomen.

Volgende dingetje is om Nederlandse woordcorrectie in het Gingerbread toetsenbord te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fragcompany
Ik heb foto's,maar waarom het wiel opnieuw uitvinden,hier een video van iemand anders,duidelijk hoe hij open moet,en sd kaart verwijderen,volg daarna de instructies van mij en voila,sd mod.

YouTube: Inside of apad M7009 (Dropad A8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05 13:49
@janvanduschoten Het toetsenbord uit de cyanogenmod rom? Ik heb dat laatst gedaan voor voor mijn HTC legend (met CM7). Misschien dat die ook werkt op deze tablet?

Edit: Ik heb LatinIME.apk even aangepast zoals ik dat ook voor mijn HTC Legend heb gedaan (ook al heb ik zelf (nog) niet zo'n tablet).

Werkt adb gewoon op deze tablet? In dat geval dien je hem te pushen naar /system/app nadat je het originele bestandje natuurlijk even hebt gebackupt ;)
Wel alleen voor CyanogenMod 7! En gebruiken op eigen risico aub :P

LatinIME.apk

[Voor 58% gewijzigd door perslucht op 17-05-2011 19:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
Ik had mijn LatinIME. apk (ik doe hetzelfde voor mijn Desire) met rootexplorer erin geplakt, en nu doet het toetsenbord het niet meer. Ik had nog een alternatief toetsenbord en die werkt wel goed, ook met nl taal.
Toetsenbord is ook wat kleiner, wat ook prettiger werkt, wel ff aanzetten bij taal&toetsenbord.

https://www.dropbox.com/s...bq/htcime_shadowfrost.apk

Anoniem: 360689

is dit nou het zelfde?
of een naamloze kloon

http://www.plexer.nl/aanb...multitouch/#specificaties

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Het is dezelfde, maar dan als naamloze kloon die overpriced is. :P

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 23:27
Ik heb deze tablet ook besteld bij Dealextreme maar nog niet binnen. Zodra hij er is, ga ik cyanogen erop zetten uiteraard.

Maar mijn vraag is of het technisch mogelijk of onmogelijk om ooit android 3.0 op deze tablet te draaien. Gaat dat ooit gebeuren?

• fragcompany
Yorin schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 06:46:
[...]

Het is dezelfde, maar dan als naamloze kloon die overpriced is. :P
Overpriced?
check dit dan lol, http://www.johandenhollan...blet-pc-7-inch-android-22
319 euro :>

• dreezz
:+

ik ben wel benieuwd met welke app de afgebeelde softkeys zijn gemaakt (zie daar nl wel vol+/-)

die van 199 vind ik overigens wel redelijk. voor mensen die geen risico willen nemen, NL garantie willen e.d.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

dreezz schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:11:
[...]

:+

ik ben wel benieuwd met welke app de afgebeelde softkeys zijn gemaakt (zie daar nl wel vol+/-)

die van 199 vind ik overigens wel redelijk. voor mensen die geen risico willen nemen, NL garantie willen e.d.
Dan kan je toch ook op Samenkopen bestellen? Ben je 175 euro incl verzendkosten kwijt en heb je er ook nog een hoes bij zitten. Ik heb hem iig daar vandaan.

• fragcompany
Kan aan mij liggen,maar als tablet net helemaal is opgestart: bloedsnel.
Na vanloop van tijd (denk uurtje a 2) wordt hij steeds slomer.....kan aan mij liggen,iemand anders last van?

Ik gebruik handmatig een taskkiller,dus veel progs in de achtergrond zal het niet zijn....

Tevens leuk tooltje gevonden: sd speed boost.
Stel hiermee je cache op 2048 in van de sd kaart,en voila: snelheid winst.
Standaard staat dit ongeveer op 128,wat te weinig is voor een sd kaart van deze tijd.
(je moet hiervoor wel root rechten hebben)

[Voor 49% gewijzigd door fragcompany op 18-05-2011 15:31]

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

fragcompany schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:29:
Tevens leuk tooltje gevonden: sd speed boost.
Stel hiermee je cache op 2048 in van de sd kaart,en voila: snelheid winst.
Standaard staat dit ongeveer op 128,wat te weinig is voor een sd kaart van deze tijd.
(je moet hiervoor wel root rechten hebben)
Dit is niet helemaal waar .....

De cache waar je het over hebt is de "read ahead cache". Als je veel grote bestanden openend dan is het beter (muziek, video's etc.) Als je veel kleine bestanden openend dan is het weer niet fijn (OS en dergelijke)

Bij elke lees aktie leest hij nu 128 kb naar het geheugen. Als je dus het volgende bitje nodig hebt dan hangt die ook alvast in het geheugen. Echter, als je die niet nodig hebt dan is het alleen maar onnodige tijd en resources als je het daarna toch weer weggooit

• fragcompany
nvt

[Voor 168% gewijzigd door fragcompany op 19-05-2011 00:53]

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
Ik kreeg een leuk linkje naar intatouch.com waar ze het hebben over de Elite 7 (plus). Lijkt exact hetzelfde als de Dropad, etc. Wat wel interessant is is de onderstaande afbeelding, daar heb ik dan weer wel interesse in :) Ben zeer benieuwd of dit ook probleemloos op de Dropad past.

Edit: Lees net dat er een andere processor in zit, de Telechip Tcc8902 High-performance ARM 11 processors 800MHz, dus niet 1 op 1 compatibel met die van ons...

[Voor 16% gewijzigd door janvanduschoten op 19-05-2011 12:01]

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
Die Elite 7 plus heeft wel dezelfde cpu:

"The Elite 7 Plus performs using processing power from the 1 GHZ Samsung A8 chipset and 512MB of RAM."

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Hopelijk komt Android 3.0 dan ook voor de Dropad. Zou wel chill zijn.

• dreezz
Ik ben terug van cyanogenmod (2.3) naar c8lean (2.2).
nét teveel bugs in de rom van cyanogenmod (geen usb, instabiel wifi, instabiele rotatie e.d.)

als alternatief voor de softkeys (voor back/home/menu/power off) heb ik nu zMooth Pro geinstalleerd.
klein slidertje onderaan je scherm waarop je gestures maakt. werkt ook prima!

• fragcompany
Ik weet niet of dit mag,en vraag dus eerst toestemming (hopelijk leest een mod mee)
Ik heb voor mijzelf een build gemaakt,gebaseerd op Dropad-A8i_android2.3_2011 build 0506,android 2.3.1.

Deze heb ik de mogelijkheid gegeven om te kunnen rooten (met bekende rootapp) en rommel eruit gegooid van apps die erin zaten.

Als ik groen licht krijg,wil ik hem best posten....ben er nu mee aan het testen momenteel (usb storage werkt zo te zien wel)

• dreezz
tsja, heb ik nét m'n Dropadje weer helemaal op orde en naar wens... krijg je dit ;)

ik ben wel te porren voor een geroote, cleane 2.3 versie met werkende USB.
is Wifi bij jou stabiel, en hoe werkt de schermrotatie t.o.v. de originele versie?

(ergens meer info te vinden over deze 2.3 rom?)

• fragcompany
Rotatie werkt,alleen 180 graden nog niet (alle kanten werken,rechtsom niet)
Wifi,tja het werkt....maar moet alles nog op mijn gemak testen.
Laat ik het zo zeggen,wat ik gebruik en ermee doe werkt het 100%.

Lekker snel ook,en blij dat usb delen met pc nu ook werkt.
Info,tja is chinees (want als je engels aanklikt zie je nieuwe build niet volgens mij,ik niet althans)

http://www.haipad.net/download.asp

Verder heb ik de aangepaste versie voor eigen gebruik net pas erop staan,kan er verder nog niet veel over zeggen wat wel en niet werkt,zoals ik al omschrijf,wat ik gebruik werkt prima.

Edit:
Eerste wat me wel opvalt is dat wifi ontvangst beduidend slechter is,met wifi analyser van +- -60 Db terug naar -73Db gegaan (slechter dus),maar het werkt wel.

[Voor 30% gewijzigd door fragcompany op 19-05-2011 14:46]

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
Je kunt je ROM gewoon uploaden en dan hier de link posten, geen probleem voor mij iig. Ik link zelf ook naar ROM's die op XDA of Slatedroid staan en zie daar geen verschil in. Je kunt denk ik het beste werken met dropbox, dan kun je hem zelf beheren en eventueel ook tussentijds wijzigen. Ook blijft je link gewoon werken.

Hier een linkje om een dropbox account aan te maken, krijg je 2GB + 250 MB gratis opslagruimte (en ik ook 250 mb ;) )

• fragcompany
Ah ok,ja dropbox heb ik al lol....
Even dagje testen (ben nog wat aan het experimenteren namelijk) als ik zover ben post ik wel een linkje.....
Uiteraard voor de tweakers onder ons,niet voor de 'casual user'

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:50

sphere

Debian abuser

Volgens mij is de verslechterde wifi ontvangst een Gingerbread quirk, in de telefoon topics klaagt het merendeel ook over wifi sinds 2.3.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• dreezz
daar lijkt het op idd.
voor mij reden om 'm nog even te laten liggen tot er een betere versie is, de Dropad heeft van zichzelf al geen topontvangst...

• fragcompany
1 verdieping hier hoger (gewapend beton) gaat prima....ok het ontvangst is minder,maar het werkt wel.
Ook de snelheid met speedtest.net app is beduidend hoger als andere versies,dus iets minder ontvangst maakt mij niks uit.

Moet alleen nog even kijken of hdmi en video werkt enzo,voor de rest werkt het prima voor mij,heb nu ook geen bug meer met opladen (bekende bug dat hij niet verder als 95% wil laden)

[Voor 29% gewijzigd door fragcompany op 19-05-2011 17:04]

• dreezz
m'n belangrijkste reden om 2.3 van cyanogenmod te vervangen (schiet me nu te binnen) is dat ik om de haverklap de ext sd moest in en uitklikken omdat hij die niet herkende...
hoe is dat met jouw versie fragcompany? (ik gok dat je antwoord dat je meer dan genoeg hebt aan je ruimere interne sd ;))
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de Dropad A8 / Herotab C8 / Haipad M7 te bespreken.
In dit topic is er geen ruimte voor aanbiedingen, daar is Vraag & Aanbod voor.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee