Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01
Bijna goed lol,nee ik heb er ook nog een 16gb extern inzitten O-)
Tot nu toe nog geen last van gehad,hoe snel gebeurt dat ongeveer dan bij jou? of op welke manier,dan kan ik het even nakijken/testen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44171

voorbeelden: als ik een boek wilde lezen met moonreader, als ik mp3-s wilde luisteren (winamp e.d.), als ik een video wilde bekijken (mobo-player)...
dan kreeg ik met versie 2.3 vaak/meestal de melding dat er geen bestanden aanwezig waren (geen ext sd).
in en uitklikken loste het dan op, maar dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor zo'n microkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniacnl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-04 23:37
Ook ik heb de Dropad A8 van DX besteld na tips uit het "andere en exotische Android tablet" topic.
De Levertijd viel me erg mee. Zaterdag 07 mei besteld, dinsdag 17 mei reeds binnen.
Ik lees in dit topic dat anderen die eerder besteld hadden nog steeds zitten te wachten.
Heb wel dropshipping van $0,01 gebruikt zodat er een Zilveren sticker over het Dealextreme logo wordt geplakt.
1e indruk is erg goed, reageert vlot. Zeker net zo vlot als m'n ex ( lees: in de trein laten liggen) Desire HD.
Wel redelijk zwaar, te zwaar om voor langere tijd in 1 hand te gebruiken. Maar ook dit wist ik al van te voren.
Kijkhoek: redelijk.
Ik sluit me aan bij eerdere reacties, alot of bang for the buck.

Ik wacht even tot de Cyanogenmod 7 voor de dropad uit de beta is en dan knal ik die erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:35
Jij hebt hem snel binnen, ik zit er nog op te wachten. Heb hem op 4 mei besteld
Pas gisteren van locatie verstuurd:
departure from outward office of exchange GUANGZHOU NETHERLANDS 2011-05-18 :(
Voordeel is dat ik tijdens me examens niet afgeleid wordt...

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Musta schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:22:
Jij hebt hem snel binnen, ik zit er nog op te wachten. Heb hem op 4 mei besteld
Pas gisteren van locatie verstuurd:
departure from outward office of exchange GUANGZHOU NETHERLANDS 2011-05-18 :(
Voordeel is dat ik tijdens me examens niet afgeleid wordt...
bij mij stond er ook GUANGZHOU,maar toen was tnt opeens aan de deur,niet zoveel aantrekken van dat track systeem,komt vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Anoniem: 44171 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:32:
voorbeelden: als ik een boek wilde lezen met moonreader, als ik mp3-s wilde luisteren (winamp e.d.), als ik een video wilde bekijken (mobo-player)...
dan kreeg ik met versie 2.3 vaak/meestal de melding dat er geen bestanden aanwezig waren (geen ext sd).
in en uitklikken loste het dan op, maar dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor zo'n microkaartje.
Hmz,daar heb ik tot nu toe nog geen last van (ook moonreader)
Als ik tijd heb zal ik hem zosnel mogelijk posten,voor degene die graag willen testen cq spelen (als je hem dagelijks nodig hebt voor werk ofzo zou ik het niet doen,voor mij wat ik gebruik werkt alles,maar je weet maar nooit)
Morgen spelen met wat apps erin zetten,kijken hoe ik ad block erbij kan zetten (weet wel waar,host file) maar heb nog geen schrijfrechten (vanuit windows) maar komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:45
Maniacnl schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:30:
Ook ik heb de Dropad A8 van DX besteld na tips uit het "andere en exotische Android tablet" topic.
De Levertijd viel me erg mee. Zaterdag 07 mei besteld, dinsdag 17 mei reeds binnen.
Ik lees in dit topic dat anderen die eerder besteld hadden nog steeds zitten te wachten.
Heb wel dropshipping van $0,01 gebruikt zodat er een Zilveren sticker over het Dealextreme logo wordt geplakt.
1e indruk is erg goed, reageert vlot. Zeker net zo vlot als m'n ex ( lees: in de trein laten liggen) Desire HD.
Wel redelijk zwaar, te zwaar om voor langere tijd in 1 hand te gebruiken. Maar ook dit wist ik al van te voren.
Kijkhoek: redelijk.
Ik sluit me aan bij eerdere reacties, alot of bang for the buck.

Ik wacht even tot de Cyanogenmod 7 voor de dropad uit de beta is en dan knal ik die erop.
lucky bastard ;)
Ik heb hem 27 april besteld, en bij de DX link om te tracken staat hij nog steeds op "departure from outward office of exchange "... Ondertussen via deze link gevonden dat het pakketje "arrival at inward office of exchange " is, maar daar staat hij ook alweer een aantal dagen op, dus weinig vorderingen..... En ik ben ondertussen wel erg ongeduldig, zeker sinds dit topic is geopend kan ik niet meer wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniacnl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-04 23:37
luappul schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:21:
[...]

lucky bastard ;)
Ik heb hem 27 april besteld, en bij de DX link om te tracken staat hij nog steeds op "departure from outward office of exchange "... Ondertussen via deze link gevonden dat het pakketje "arrival at inward office of exchange " is, maar daar staat hij ook alweer een aantal dagen op, dus weinig vorderingen..... En ik ben ondertussen wel erg ongeduldig, zeker sinds dit topic is geopend kan ik niet meer wachten ;)
Ik leef met jullie mee guys. Hij is het wachten wel waard.
Hebben jullie normale airmail gebruikt of EMS koerier?

Vraag me nu alleen af waarom de Officiele 2.3 firmware nog niet in de TS staat.

http://www.dealextreme.co...rum.57770~threadid.893846

http://www.saayi.com/sy/a.../?page=8&class=107&id=656

Zie voor een review van de 2.3 firmware op de Dropad A8 de volgende link:

http://www.gadgetsbing.co...oid-2-3-dropad-a8-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 14:17
Ik had de mijne op zaterdag 7 mei besteld, en kreeg m woensdag de 18e binnen. Ik heb het pakket zonder gift sticker laten verzenden, en heb geen import kosten hoeven te betalen. (besteld bij Dealextreme en dus verzonden via Chinapost)

Volgens mij is het totale willekeur bij de douane.

Ik heb er tot nu veel mee zitten spelen, en het valt me echt mee! Ik had minder verwacht.
Nu begin ik me al te ergeren al de kleinere dingetjes van de tablet, zoals de button locaties. Ik heb daarom de mod uitgevoerd voor de hardware buttons, wat perfect werkt in de Cyanogen mod icm de buttons in de taskbar.

Maar ik vind Cyanogen mod nog niet goed genoeg om verder te werken. De Wifi moet naar elke standby opnieuw zoeken naar netwerk, en soms werkt het helemaal niet. Dit maakt de tablet minder makkelijk om even snel te pakken en wat op te zoeken, wat voor mij een soort van vereiste is.

Ik heb nu de 2.3.1 kernel getest, maar die zit nog vol met chinese meuk, waardoor ik nu weer geneigd ben terug te gaan naar C8Lean.

Weten jullie of er een mod / app bestaat die de buttons in de taskbar plaatst net als bij Cyanogen? Dit wil ik dan toepassen op C8Lean als me dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:08

Vis

Damn ben nu echt bijna klaar met twijfelen, en ga hem dit weekend nog bestellen!
Na alles gelezen te hebben ben ik toch echt positief verrast, ook filmpjes bekeken op youtube van de Dropad A8... Heerlijk snel!

Maar zoals ik al lees, is de meest stabiele versie tot nu toe gewoon 2.2 toch? De versie waarmee hij geleverd wordt? Kan iemand mij dit bevestigen?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
Vis schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:09:
Damn ben nu echt bijna klaar met twijfelen, en ga hem dit weekend nog bestellen!
Na alles gelezen te hebben ben ik toch echt positief verrast, ook filmpjes bekeken op youtube van de Dropad A8... Heerlijk snel!

Maar zoals ik al lees, is de meest stabiele versie tot nu toe gewoon 2.2 toch? De versie waarmee hij geleverd wordt? Kan iemand mij dit bevestigen?
Klopt, 2.2 werkt erg goed, tot nu toe het beste, alleen raad ik je wel aan de C8Lean te installeren. Deze heeft niet alle chinese (troep) apps erop staan die in de standaard rom staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Vis schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:09:

Mee eens,2.2 stabieler,maar ook niet foutloos helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

En kan ik het beste die dropshipping van $0,01 bij de bestelling erbij doen via DX? Heeft dit voordelen m.b.t. verzendtijd, en douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Vis schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:23:
En kan ik het beste die dropshipping van $0,01 bij de bestelling erbij doen via DX? Heeft dit voordelen m.b.t. verzendtijd, en douane?
Tja,'denk het wel' zelf.
Ik had dit ook gedaan,en heb hem al een paar dagen binnen nu,er zijn 2 mensen hier die ongeveer zelfde dag hebben besteld,maar nog niet hebben.
Ach en voor die 0,01 cent ;)
En als je toch besteld,deze kan ik je ook aanraden erbij: http://www.dealextreme.co...mp3-mp4-transparent-49815
Werkt prima en kost geen drol,hoef je hem niet hele tijd vast te houden,en kan hij ook mooi bv langs je bed staan etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remcor2000 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:16:
[...]

Klopt, 2.2 werkt erg goed, tot nu toe het beste, alleen raad ik je wel aan de C8Lean te installeren. Deze heeft niet alle chinese (troep) apps erop staan die in de standaard rom staan.
+1
en is standaard geroot. ik denk dat ik deze versie er op laat staan tot 2.3 stabieler wordt.
een cyanogenmod 2.3 lijkt me super, die softbuttons en andere tweakmogelijkheden maken het nét wat aantrekkelijker.

@remcor2000: dit gezien?
als alternatief voor de softkeys (voor back/home/menu/power off) heb ik nu zMooth Pro geinstalleerd.
klein slidertje onderaan je scherm waarop je gestures maakt. werkt ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Remcor2000 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:15:

*knipje*

Weten jullie of er een mod / app bestaat die de buttons in de taskbar plaatst net als bij Cyanogen? Dit wil ik dan toepassen op C8Lean als me dat lukt.
Wat er het meest op lijkt is de app softkeys
https://market.android.com/details?id=net.hoopajoo.android.SoftKeys Het is niet ideaal zoasl de vaste in de taskbar van CyanogenMOD, maar het beste alternatief dat ik heb gevonden. Als je hem goed hebt ingesteld, dan krijg je een klein rondje vast in je scherm te staan en als je daarop taptr, dan komen de softbuttons te voorschijn.
Afbeeldingslocatie: https://ssl.gstatic.com/android/market/net.hoopajoo.android.SoftKeys.Theme.Glassy/hi-256-0-21594ba8066781e6cf0ddbe1fd198d6f18916c7d

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
Anoniem: 44171 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:29:
[...]

+1
en is standaard geroot. ik denk dat ik deze versie er op laat staan tot 2.3 stabieler wordt.
een cyanogenmod 2.3 lijkt me super, die softbuttons en andere tweakmogelijkheden maken het nét wat aantrekkelijker.

@remcor2000: dit gezien?

[...]
Inderdaad had ik ook gezien, maar ook niet echt happy mee. Ik voel me een beetje verwend nu met de beta van Cyanogen ben ik bang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
En vergeet ook niet de adapterplug mee te bestellen, want anders ben je redelijk snel uitgespeeld >:)

http://www.dealextreme.co...power-plug-convertor-3529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Op mijn envelop stond ook standaard dat het een "Gift "was ter waarde van 76 dollar, en hij kwam gewoon binnen 2 weken met de post mee, geen extra kosten. Ik zou die ene cent er aan wagen als ik jou was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

ter waarde van 76 dollar? Wat bedoelen ze daar mee?

En thanks voor de accesoires tips, adapterplug wel zo handig ja ;) en standaard ook ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Vis schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:49:
ter waarde van 76 dollar? Wat bedoelen ze daar mee?

En thanks voor de accesoires tips, adapterplug wel zo handig ja ;) en standaard ook ideaal!
Daar proberen ze de douane mee te misleiden,en mocht hij eruit gepikt worden betaal je over die 76 dollar belasting,en niet over 200+ dollar zoals mijn bestelling was bv (ook mooi,bij mij staat er ook 76 dollar op lol)

Edit: even tussendoor,ben jij niet Vis die uber tweakert? (geloof met videokaarten ofzo vroeger) ghehe

[ Voor 10% gewijzigd door fragcompany op 20-05-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Even een raar vraagje, maar heb dus ook nog nooit iets bij DX gekocht.. maar als ik dus in totaal 3 dingen bestel, de dropad, adapterplug en die standaard... Moet ik dan ook 3x een gift code bijbestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

fragcompany schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:55:
[...]

Daar proberen ze de douane mee te misleiden,en mocht hij eruit gepikt worden betaal je over die 76 dollar belasting,en niet over 200+ dollar zoals mijn bestelling was bv (ook mooi,bij mij staat er ook 76 dollar op lol)

Edit: even tussendoor,ben jij niet Vis die uber tweakert? (geloof met videokaarten ofzo vroeger) ghehe
Hehe nee dat ben ik niet.. ben niet zo'n tweaker hoor.. ik hou van gadgets, maar ben hier ooit op het forum gekomen i.v.m. mijn interesse vanuit de fotografiekant... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
Vis schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:01:
Even een raar vraagje, maar heb dus ook nog nooit iets bij DX gekocht.. maar als ik dus in totaal 3 dingen bestel, de dropad, adapterplug en die standaard... Moet ik dan ook 3x een gift code bijbestellen?
Naar mijn weten niet, want alles komt in 1 pakket. En daar is de sticker op geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Originele firmware Android 2.3 aan de TS toegevoegd, ben nog ff aan het zoeken naar een Android 2.2. Aanvullingen op de TS graag per DM, tips zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
janvanduschoten schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:06:
Originele firmware Android 2.3 aan de TS toegevoegd, ben nog ff aan het zoeken naar een Android 2.2. Aanvullingen op de TS graag per DM, tips zijn altijd welkom :)
http://www.merimobiles.co...ndroid_2_2_p/meri0552.htm

Originele.....iets scrollen naar beneden,dan firmware/teardown ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*geen delete-knop?*

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 44171 op 20-05-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
fragcompany schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:40:
[...]

http://www.merimobiles.co...ndroid_2_2_p/meri0552.htm

Originele.....iets scrollen naar beneden,dan firmware/teardown ;)
Bedankt & toegevoegd ;)
Nope, je foutje kan tot in de eeuwigheid bewaard blijven :)
(was Flash :) )

[ Voor 25% gewijzigd door janvanduschoten op 20-05-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jan: _O- ('t is toch een enigszins misleidende add...? ;))

ontopic: mooi Dropad-topic, ik heb het idee dat het heel wat mensen over de streep trekt om dit apparaat aan te schaffen. ik verbaas me elke dag nog dat ik voor 145 euro zo'n mooi ding heb ontvangen!
(in de tussentijd word er flink gewerkt aan custom roms, dat maakt het zoveel leuker! _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:22

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Misschien interessant voor jullie dropad adepten en volgens mij hier nog niet langs geweest.

http://micdigi.com/2011/0...e-with-samsung-pc110-cpu/

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
janesh schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:52:
Misschien interessant voor jullie dropad adepten en volgens mij hier nog niet langs geweest.

http://micdigi.com/2011/0...e-with-samsung-pc110-cpu/
Ik vind die maar lelijk,vind het model wat in ts staat mooier :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
quote slatedroid topic:

New 2.3 firmware 0519 #98 for M7, M7+, M7++ and M7-M (whatever that is '^^)
http://www.szhaipad....dShow.asp?ID=22
Here is a multiuplad mirror:
http://www.multiupload.com/0P2MR17575
SHA1: 406589BD32A9A2EB9FA21058781C8C7A64B2A58E
(original u.115 link)
Please check that the SHA1 is identical and the .rar archive is not broken.

Google translated download description:

Haipad M7 M7 + M7-M M7 + + Android 2.3 0519 version, this version of the basic functionality has been improved,
but there are a lot of BUG, welcome to try, found the problem, I hope you timely feedback, we revised as soon as possible.
2.3 system is the new system, there will be many applications and game software compatibility issues, please wait for the system software upgrade to support 2.3.

This version is not rooted, ADB is active.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik vind de gewone Dropad A8 ook wel iets mooier, de A8X is wel weer wat completer. De vraag is wel of je het gaat gebruiken, ik ga hem niet als 7" navigatie gebruiken in de auto, ik merk dat hij vooral wordt gebruikt voor kinderspelletjes, TV gids kijken, beetje internet en email bekijken.
De A8X is wel 70 gram, lichter, dat is wel lekker.

Ik heb nu Zmooth lite en Softkeys erop staan, en die combinatie werkt toch wel lekker. Zmooth gebruik ik voor [back], [home] en [menu], Softkeys voor het snel wijzigen van het volume. Ik ga het binnenkort wel in de TS zetten, is toch wel erg handig.

Ik heb ook een alternatief toetsenbord erop staan, een toetsenbord van Shadowfrost. Hieronder een screenshot van mijn telefoon, ik zal er nog een plaatsen met de Dropad. Uiteraard met Nederlands woordenboek en woordcorrectie.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/TL26NzF9thI/AAAAAAAAA4I/5nLt3y5HyPc/s512/snap20101019_173241.png

Toetsenbord linkje

De .apk kun je gewoon als app installeren met bijv. Astro, dan even aanzetten bij taal&toetsenbord, je browser opstarten, leeg tekstvak aantappen en dan nogmaals aantappen en vasthouden, Imput methode aantallen en dan de juiste selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn er meer mensen bij wie Titanium backup (de gratis versie) vastloopt bij het maken van een backup?

ik backup in batch, kies de optie 'backup all user apps' en hij loopt dan op verschillende momenten vast.
in de troubleshooting wiki van TB zag ik dat je de optie 'market link' kunt uitvinden, maar dat lost mijn probleem helaas niet op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Had ik ook, ik selecteer nu handmatig de apps die ik wil backuppen zoals Angry Birds, en doe het dus handmatig. Batch loop bij mij ook vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Hebben jullie (diegene die hem via DX hebben gekocht) ook een protective case erbij gekocht?
Voor als ie mee op vakantie gaat etc?

Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een 7" (soft)case bij computerland gehaald (tientje).
merk=targus. prima ding...

@jan: net appmonster geinstalleerd en een backup gemaakt. liep in 1 x door.
(nog ff de paid versie for free vinden, de gratis versie is wel heel erg kaal ;)) de paid versie ook...

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 44171 op 21-05-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Ik ga zo de laatste nieuwe build uploaden voor de liefhebber,wees wel gewaarschuwd: Youtube werkt niet,ben je hier afhankelijk van installeer deze dan NIET.
Verder werkt volgens mij alles prima.
Gebaseerd op de Haipad M7 M7 + M7-M M7 + + Android 2.3 0519 versie.
Quote Slatedroid en bekende bugs (maar ook verbeteringen zoals hardware playback video,en niet software!)

Found Skype on the Market right away, (i belive it has full Market access)
Quadrant benchmark crashes when starting the first test back to the selection menu.
'new' fancy animation when changing settings pages.

Seems to have improved OMX support, Bluetooth works, WLAN seems stable.
(Thx Loonix).
MKV/FLV/ etc in HW acceleration!
UNMOUNT optie werkt weer. (sd kaart).

Vergeet niet de LEZEN! GINGERBREAK! ROOT toegang! Folder te bekijken als je folder M7+_Android2.3_2011-0519 hebt uitgepakt aub.

Wat heb ik gedaan?
Onnodige apps verwijderd.(zoals phone.apk voor betere batterij levensduur,chinese market etc)
Root optie (na gebruik gingerbreak).
Model naam aangepast naar Dropad A8.
Fingerprint veranderd (voor volledige market toegang in nederland)
Locatie op nederland ingesteld (hoef je zelf niet te veranderen van engels naar nederlands)
Reklame in programma's blokkeren (host file aangepast,zelfde idee als adblock,maar die werkt niet met deze tablet,en heb ik dus handmatig toegevoegd)
PS:
Ben in de readme vergeten dit nog toe te voegen,zet bij instellingen,advanced settings,compatibility mode aan aub,en herstart je tablet (om problemen met oudere apps te voorkomen).

Dit was het denk ik wel zo dat ik weet uit mijn hoofd.
Installeren doe je door de map uit te pakken,alles files op de root van je sd kaart(externe) te zetten,en je tablet aanzetten met power en menu ingedrukt te houden.
Edit:
Linkje:

http://dl.dropbox.com/u/1..._Android2.3_2011-0519.rar

Voor mods: ik heb met mod FEAR overlegt,en zag dit niet als een probleem,mocht het toch zo zijn dan mag de link uiteraard verwijderd worden.
Er zitten verder geen betaalde apps of iets dergelijks in om verwarring te voorkomen,alleen optie om te kunnen rooten toegevoegd en apps etc verwijderd.

[ Voor 15% gewijzigd door fragcompany op 22-05-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Zo... ik heb m besteld! :) Bij DX.

Kon het niet laten, en na alle spraakmakende reviews en beoordelingen, toch maar de knoop doorgehakt! (voor die prijs kan je het ook niet laten eigenlijk :p )

Nu nog wachten... wachten en wachten... of misschien valt 't wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Vis schreef op zondag 22 mei 2011 @ 09:24:
Zo... ik heb m besteld! :) Bij DX.

Kon het niet laten, en na alle spraakmakende reviews en beoordelingen, toch maar de knoop doorgehakt! (voor die prijs kan je het ook niet laten eigenlijk :p )

Nu nog wachten... wachten en wachten... of misschien valt 't wel mee :)
Ga je geen spijt van krijgen,leuk ding om mee te spelen.
afijn er zijn nog wel wat bugs (ook in originele firmware) maar werkt prima.
Alleen de muggezifter valt over kleine bugs (zoals geen usb host met originele firmware) maar dat is in de build die ik net gepost heb weer wel (maarja weer geen youtube).
Maar er komen regelmatig nieuwe updates uit,als er animo voor is wil ik dit wel regelmatig bijwerken met bijbehorende 'tweaks' zover ik er verstand van heb :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

fragcompany schreef op zondag 22 mei 2011 @ 09:37:
[...]

Ga je geen spijt van krijgen,leuk ding om mee te spelen.
afijn er zijn nog wel wat bugs (ook in originele firmware) maar werkt prima.
Alleen de muggezifter valt over kleine bugs (zoals geen usb host met originele firmware) maar dat is in de build die ik net gepost heb weer wel (maarja weer geen youtube).
Maar er komen regelmatig nieuwe updates uit,als er animo voor is wil ik dit wel regelmatig bijwerken met bijbehorende 'tweaks' zover ik er verstand van heb :Y
Kan je de mobiele website van Youtube ook niet gebruiken, of werkt deze wel op jou build? En is het Android 2.2 of 2.3?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Ga ik even voor je checken (kijk nooit youtube op de tablet namelijk) build is 2.3.1
Helaas werkt dat niet o te zien....

[ Voor 18% gewijzigd door fragcompany op 22-05-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

fragcompany schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:39:
Ga ik even voor je checken (kijk nooit youtube op de tablet namelijk) build is 2.3.1
Helaas werkt dat niet o te zien....
Ook niet via Youtube Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Nee werkt niet,originele browser en dolphin browser geprobeerd....
Eigenlijk best jammer (niet voor mij want gebruik dat niet) want er is op dat probleem na best veel goeds veranderd,ik kan nu bv een mkv film die ik nu heb vloeiend afspelen in hardware modus in plaats van software,snelheid algemeen ook erg goed,alleen balen van youtube,maar er zal best weer snel een nieuwe update komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Volgens is mij is er bij Dealextreme een auto-adapter uitgekomen voor de tablet: http://www.dealextreme.co...-charger-for-laptop-90021. Je kan hem instellen op 9v en er zit volgens mij ook een goede oplaad-hulpstuk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407534

Sinds 2 dagen in het bezit van een dropad A8 (gekocht bij pandawill als in promo was aan 179us dollar = +-130eur). Daar ik een newbie ben heb ik een vraag voor jullie ...
Als ik een usb stick aansluit dan vindt ie de stick niet, doe ik iets verkeerd of is er iets mis ????
extra info kernel versie 2.6.32.9
android 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

De standaard-firmware ondersteunt geen USB-host functie. Als je de firmware root of een update geeft, dan kan je wel gebruik maken van Host-usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:05
janvanduschoten schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:06:
De link van de 2.3 lijkt niet te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

De status van mijn order bij DX is momenteel: Packaging

Afgelopen zaterdagnacht besteld en betaald met Paypal...

Ben nu echt benieuwd hoelang het duurt voordat ik m binnen krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Hmm mijne ligt sinds 20 - 5 in amsterdam, hopelijk heeft de douane het niet. Zou jammer zijn...
Kan niet wachten, hij is in ieder geval in NL..

[ Voor 12% gewijzigd door Musta op 23-05-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantomus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2024
Vis schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:48:
De status van mijn order bij DX is momenteel: Packaging

Afgelopen zaterdagnacht besteld en betaald met Paypal...

Ben nu echt benieuwd hoelang het duurt voordat ik m binnen krijg :)
Hm, vaag, ik heb 'm afgelopen donderdag besteld, en hij staat nu al dagen op 'waiting for suplyer'. Gaat wel even duren vrees ik. Kan niet wachten. :)

[ Voor 49% gewijzigd door phantomus op 23-05-2011 14:07 . Reden: quote toegevoegd voor de context. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

@hierboven... Das wel vreemd ja...

@ Musta, op welke datum heb jij m besteld?

[ Voor 9% gewijzigd door Vis op 23-05-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Heb het op 4 mei besteld, maar het is dus verschillend. Sommigen die na mij hebben besteld hebben hem al binnen. Lijkt alsof het wel willekeurig gebeurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:45
De mijne is 27 april besteld, sinds 16 mei in amsterdam maar nog steeds niet binnen... anderen die hem veel later hebben besteld spelen er ondertussen al een week mee dus je kan het idd slecht treffen.... |:( ik krijg iig sterk het idee dat die van mij ergens bij de douane is gestrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantomus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2024
De website staat voor mij nog steeds op 'waiting for suplier', maar ik heb net een mail gekregen dat de tablet op de post is. Packaging is dus overgeslagen. Lijkt erop dat de volgorde niet zozeer willekeurig is, maar dat de website het niet bepaald 'real-time' bijhoudt. Misschien dat het spammen van de service desk ook helpt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Zag op Slatedroid dat C8lean geupdate is naar V0.6 door ransagy.
v0.6 (22/05/2011)
- Based on the new 2.3.1 Haipad firmware from 0519.
- Test heavily and let me know what goes on; This is the first C8lean in awhile and from a somewhat recovered start point.
- Now that Market shows a lot more apps, I removed EVERYTHING that can be gotten from the Market.
- Also removed Phone.apk and TelephonyProvider.apk to save on battery. See Known Issues for a note on this.

http://www.multiupload.com/TDGK6AGJ27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

da's mooi! ben benieuwd hoe stabiel deze uitvoering van android 2.3 zal zijn...

btw: jammer dat er al even geen updates meer zijn van de cyanogenmod versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
luappul schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:24:
De mijne is 27 april besteld, sinds 16 mei in amsterdam maar nog steeds niet binnen... anderen die hem veel later hebben besteld spelen er ondertussen al een week mee dus je kan het idd slecht treffen.... |:( ik krijg iig sterk het idee dat die van mij ergens bij de douane is gestrand.
Ik heb hem op 29-4 besteld, op 4-5 een mailtje dat hij verzonden is.
woe 18 mei brief van de douane ontvangen met verzoek een faktuur op te sturen.
Hopelijk heb ik hem deze week nog ik huis.

De 3s code op de brief van de douane is niet meer geldig. Weet iemand of deze deze wordt gewijzigd als de douane er een rembourszending van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik snap alle berichten over de levering van dit prachtding helemaal, helaas vervuilt het wel dit mooie topic.
misschien een apart topic? "wanneer krijg jij je Dropad?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
Anoniem: 44171 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:36:
ik snap alle berichten over de levering van dit prachtding helemaal, helaas vervuilt het wel dit mooie topic.
misschien een apart topic? "wanneer krijg jij je Dropad?"
Mee eens!

Anyway... Ik lees nu op Slatedroid dat ze bezig zijn met een Bootloader.

Houd dit dan in dat het flashen van een andere rom nog makkelijker gaat? Ik heb geen idee wat het precies inhoud, kan iemand hier wat meer over uitleggen?

http://www.slatedroid.com...opadherotab/page__st__280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Anyways,ga zo de build die ik gemaakt heb (groot woord,aangepast) proberen te fixen,er is namelijk een gefixte versie uit waarin youtube wel werkt.
Uiteraard wacht ik op groen licht van de maker hiervan om dit te mogen aanpassen en hier op het forum weer te plaatsen (ga niet zomaar dingen rippen ook al is het gpl)
Stay tuned zou ik zeggen.

Ik zou die bootloader maar niet proberen,zoals je kan lezen daar heb ik er ook een vraag over gesteld,je kan hem namelijk bricken als je niet weet wat je doet (en hoe te recoveren).

[ Voor 21% gewijzigd door fragcompany op 24-05-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

De bootloader kan je zo'n beetje zien als de BIOS van je computer. Die bios initialiseerd je hardware en zorgt dat de MBR van je harde schijf of cd etc.. gelezen word en dus start je dan vanaf daar je OS.

De tablet heeft hetzelfde, maar is natuurlijk dicht getimmerd dat hij alleen specifiek van de NAND op een specifieke plek af laat booten.

Als de jongens op slatedroid een alternative boorloader klaar hebben, dan kun je dus eventueel ook booten vanaf je externe SD kaart. Of misschien zelfs vanaf een USB stick.

Zo kan je dus eventueel multiple boot entries maken en dergelijke.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Ben een nieuwe build aan het testen (zojuist een nieuwe gemaakt) android 2.3.1 build 0523.
Youtube werkt nu wel,en nog meer verbeteringen.
Heb een custom bootscreen gemaakt,nieuwe adblock file erin (blokkeert 23.000+ reklame site,dus ook geen reklame in angrybirds als je die speelt)
Ga hem even een dagje testen,en zet hem morgen als de test goed is hier op tweakers weer.

Dan zal ik Jan een pm sturen zodat hij de versie in de ts kan veranderen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

fragcompany schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:12:
Ben een nieuwe build aan het testen (zojuist een nieuwe gemaakt) android 2.3.1 build 0523.
Youtube werkt nu wel,en nog meer verbeteringen.
Heb een custom bootscreen gemaakt,nieuwe adblock file erin (blokkeert 23.000+ reklame site,dus ook geen reklame in angrybirds als je die speelt)
Ga hem even een dagje testen,en zet hem morgen als de test goed is hier op tweakers weer.

Dan zal ik Jan een pm sturen zodat hij de versie in de ts kan veranderen :9
Goed werk .. ik ben benieuwd. Misschien is het wat om wat mensen hier uit te leggen hoe nu van scratch een custom boot te installeren .. zo simpel mogelijk (ik geloof ook niet dat iedereen weet wat ABD en NAND bijvoorbeeld is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Ben de nieuwe build aan het uploaden,Youtube werkt weer,en wat helemaal geweldig is dat bluetooth ook werkt met een losse bluetooth stick (heb een gembird mini,weet niet of met alle sticks werkt).
Mijn jabra headset bluetooth werkt nu dus ook,helaas skip/previous niet,maar geluid super.
Straks eens even kijken of een gps bluetooth ontvanger ook werkt (van de buurman even lenen lol)
dat zou geweldig zijn,7 inch navigatie :9
Verder heb ik de host file geupdate (blokkeert 23.000+ banners en reklame) dus geen reklame in bv angry birds etc.
Bloedsnel ook deze build,en zuinig met batterij (phone.apk etc verwijderd).
Bootscreen he,geen bootloader (opstart plaatje) bootloader blijf ik vanaf (dadelijk een brick)

[ Voor 7% gewijzigd door fragcompany op 25-05-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik denk dat ik jou build maar ga gebruiken zo te horen. Of ik ga de C8lean rom gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
fragcompany schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:47:
Straks eens even kijken of een gps bluetooth ontvanger ook werkt (van de buurman even lenen lol)
dat zou geweldig zijn,7 inch navigatie :9
Ik heb deze besteld voor bij mijn Rena3:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320672337532

Beiden nog niet binnen, dus nog even afwachten of het allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Voor de liefhebber: http://dl.dropbox.com/u/11773017/M7%2B_2.3_20110519.rar

Gebaseerd op de laatste nieuwe haipad m7 android 2.3.1 van 23 mei.
Youtube werkt weer (was in de andere build stuk van mij)

Bluetooth usb dongle support (Gembird mini van mij werkt,werkt die van jou ook? meld even welke je hebt,hebben andere tweakers er ook wat aan)

Hosts file geupdate (blokkeert 23.000+ reklame banners en hosts)

Nieuwe opstart scherm (haipad vervangen door een custom made 'Why so serious' van the joker ghehe)

PS: build is rootable gemaakt,wat inhoud dat je hem met gingerbreak 1.2 kan rooten,dit is NIET out of the box,dus je mag zelf even Gingerbreak erop los laten.

Nog wat dingen veranderd,maar weet niet meer precies wat (volgende build die ik aanpas zet ik alles maar in een kladblok als notitie lol)
Diversen apk's verwijderd zoals chinese market,fingerprint voor volledige market toegang,taal standaard op nederlands gezet,apparaat naam veranderd naar Dropad A8 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

fragcompany schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:11:
Nog wat dingen veranderd,maar weet niet meer precies wat (volgende build die ik aanpas zet ik alles maar in een kladblok als notitie lol)
Diversen apk's verwijderd zoals chinese market,fingerprint voor volledige market toegang,taal standaard op nederlands gezet,apparaat naam veranderd naar Dropad A8 etc.
Dus de 'officiele' android market zit er niet op, zoals ik uit je post haal heb je hem verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Jawel,die zit erin,volledig werkend ;) alleen de chinese versie is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vrije dag, zin om weer eens iets te prutsen, dus de versie van fragscompany gedownload en er op gezet (wel met m'n eigen logo hè ;))

1e minpunt: gingerbreak is niet te vinden in de market, dus nu speuren... :'(
(waarom dan wel een aparte map met flashplayer en maps, maar niet met gingerbreak?)
moet ik daarna ook superuser nog installeren?

ik puzzel weer even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:22

tha_crazy

Mafketel

woohoo, mijn A8 is vandaag vrijgegeven door de douane dus komt +/- morgen binnen.
nu is mij de vraag.
ik lees dat je geen full market hebt
hoe is dit het beste op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

fragcompany schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:47:
Jawel,die zit erin,volledig werkend ;) alleen de chinese versie is weg.
Super, dan heb je binnenkort, rond 31 mei, een user erbij van jou rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
tha_crazy schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:06:
woohoo, mijn A8 is vandaag vrijgegeven door de douane dus komt +/- morgen binnen.
nu is mij de vraag.
ik lees dat je geen full market hebt
hoe is dit het beste op te lossen?
Ik weet niet waar het misverstand vandaan komt,maar er zit een volledige officele,werkende full market in...
De chinese,alternatieve,niet officele market die erin standaard inzit is eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Anoniem: 44171 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:49:
vrije dag, zin om weer eens iets te prutsen, dus de versie van fragscompany gedownload en er op gezet (wel met m'n eigen logo hè ;))

1e minpunt: gingerbreak is niet te vinden in de market, dus nu speuren... :'(
(waarom dan wel een aparte map met flashplayer en maps, maar niet met gingerbreak?)
moet ik daarna ook superuser nog installeren?

ik puzzel weer even verder.
Eerste hit op google,gingerbreak ;)
Vergeten erbij te doen inderdaad O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

fragcompany schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:36:
[...]

Ik weet niet waar het misverstand vandaan komt,maar er zit een volledige officele,werkende full market in...
De chinese,alternatieve,niet officele market die erin standaard inzit is eruit...
Ik denk dat crazy bedoeld dat er in de originele out of the box firmware geen full market inzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Vis schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:46:
[...]

Ik denk dat crazy bedoeld dat er in de originele out of the box firmware geen full market inzit...
zoiets ja, weet het niet zeker
het is deze http://www.dealextreme.co...-usb-cortex-a8-1ghz-57770 en dan nog helemaal standaart.
dus weet niet hoe dat zit?
en hoe makkelijk gaat het upgraden van android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Heel makkelijk,je pakt de rar file uit,dan heb je een map genaamd M7+_2.3_20110519.
Gooi alle bestanden op de root van je externe sd kaart. (die in de map zitten,dus niet de map met de bestanden erin)
Zorg dat de tablet uit staat,eenmaal de externe sd kaart met de bestanden in de tablet doe je het volgende:
je zet de tablet aan met power en menu samen ingedrukt te houden totdat je ziet dat hij gaat upgraden,dan laat je de beide knoppen los.
Dan duurt het een paar minuutjes,en voila: nieuwe android erop :*)

[ Voor 6% gewijzigd door fragcompany op 25-05-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

fragcompany schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:01:
Heel makkelijk,je pakt de rar file uit,dan heb je een map genaamd M7+_2.3_20110519.
Gooi alle bestanden op de root van je externe sd kaart. (die in de map zitten,dus niet de map met de bestanden erin)
Zorg dat de tablet uit staat,eenmaal de externe sd kaart met de bestanden in de tablet doe je het volgende:
je zet de tablet aan met power en menu samen ingedrukt te houden totdat je ziet dat hij gaat upgraden,dan laat je de beide knoppen los.
Dan duurt het een paar minuutjes,en voila: nieuwe android erop :*)
dat klinkt wel lekker makkelijk ja.
geld dat ook voor eventueel herinstalleren omdat deze natuurlijk china branded is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Herinstalleren in de zin van een originele terug erop?
Dan is het antwoord ja,die kan je weer vinden in de ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

fragcompany schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:07:
Herinstalleren in de zin van een originele terug erop?
Dan is het antwoord ja,die kan je weer vinden in de ts.
ah oke, ja sorry ben nog niet bekend met android/tablets e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loopt prima, @fragscompany!

alles even naar wens gemaakt, heb nog wat meer apk's die ik niet gebruik uitgeschakeld (3g, bluetooth, de originele browser en email, carhomelauncher, geniewidget) en tot dusver weinig te klagen...
usb-verbinding werkt, wifi verbinding tot nu toe vrij stabiel.
volume up en down standaard in beeld (zoals bij 2.2.), ik dacht dat dat nog niet lukte met 2.3?

ik denk dat ik deze hou, tot cyanogenmod een stabielere versie uitbrengt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, nu toch wel wifi-probs.
verbinding verbroken (met wifi wpz/wpa2 psk beveiliging).
uit+inschakelen helpt niet :(
reboot dan maar...
(edit: werkt weer)

ps: heb net font size for root users geinstalleerd, en met het kleinste font (hij belooft een reboot, maar doet dat niet) heb ik nu een voor mij perfecte resolutie.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 44171 op 25-05-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
O ik denk al,heb zelf nog niet echt problemen gehad met wifi.
Zit nu even uit te zoeken hoe ik er custom (gratis) apps in kan zetten.
Morgen maar eens uitzoeken,vandaag verder druk nog.
Werkt eigenlijk best prima nu hier :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

fragcompany schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:11:
Bluetooth usb dongle support (Gembird mini van mij werkt,werkt die van jou ook? meld even welke je hebt,hebben andere tweakers er ook wat aan)
Draai zelf C8Lean 0.61, maar mijn Belkin (F8T012) doet het perfect.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Even tussendoor de TS aangepast, nu met nieuwe custom rom versie C8lean en die van fragcompany. Tips&aanvullingen voor de TS zijn altijd welkom, graag per DM. Kan op dit moment wat lastiger alles bijwerken, UPC is mijn verhuizing vergeten, dus geen internet e.d. 30 Mei ben ik pas aan de beurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Toch werkt de laatste nieuwe build niet naar mijn zin,kan iemand met de nieuwste C8Lean 0.61 even alamerings droid installeren? http://nl.androlib.com/an...alarmeringdroid-qxAn.aspx
Deze crasht namelijk in nieuwere builds.
Ik ben nu terug naar 0502 en daar werkt het wel weer op (0519 bevat nogal bugs als je mij vraagt kwa compatibiliteit met programma's) waaronder alamerings droid,xiaa live etc.
Als ik nu weet of het met C8Lean ook crasht kan ik uitsluiten of het aan mij ligt,of aan de build (ik vermoed de build)

0502 heeft daarin tegen weer een ontzettend vervelende wifi bug...
Dat ze bij de maker van dit apparaat nu maar eens de source vrijgeven aangezien het onder GPL voorwaarden valt,zo valt er niet zo veel te editen :(
0502 werkt namelijk prima met alle apps,maar dus wifi bug,en niet hardware codering voor alle 'films'.
Dit doet 0519 en nieuwer wel,maar daar werken weer niet alle programma's fatsoenlijk op,zucht.

Nou hoop ik niet dat ik mijn Dropad ga bricken lol,maar eens kijken wat er gebeurd als ik de wifi bestanden van de 0519 in de 0502 zet.....fingers cross

[ Voor 34% gewijzigd door fragcompany op 26-05-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb de indruk dat de Dropad niet zo snel te bricken is, als je maar niet met de Hboot gaat lopen prutsen.

Ik zit nu nog bij Cyanogenmod en die bevalt goed, maar breekt steeds de Wifi verbinding af zodra het scherm uitgaat. Ook heb ik een aantal apps (spellen) die blijven crashen. Toch maar weer wat anders gaan proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
janvanduschoten schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:21:
Ik heb de indruk dat de Dropad niet zo snel te bricken is, als je maar niet met de Hboot gaat lopen prutsen.

Ik zit nu nog bij Cyanogenmod en die bevalt goed, maar breekt steeds de Wifi verbinding af zodra het scherm uitgaat. Ook heb ik een aantal apps (spellen) die blijven crashen. Toch maar weer wat anders gaan proberen...
Juist,en dat doet 0502 build dus ook,wifi verbreekt zodra scherm uitgaat (vliegtuig modus en terug verhelpt dit)
Afijn,wifi modules van de 0519 in de 0502 gemaakt,alles werkt nog :P en nu testen of de verbinding niet verbreekt ;)
En die apps die crashen,dat is dus wat ik bedoel,crash of bv xiaa live radio die wel start,maar geen verbinding kan maken.

Edit:
Woei!
Wat denk je Jan? wifi modules etc van de 0519 in de 0502 gemaakt,en uit slaap stand connect hij weer netjes,dit zou in theorie beteken dat als ik de modules in jou Cyanogenmod maak dat het ook zou moeten werken >:)

[ Voor 20% gewijzigd door fragcompany op 26-05-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben nog steeds happy met jouw versie fragcompany.
sterker wifi-signaal dan met de 2.2 van c8lean.
wifi schakelt wat trager in, maar gaat meestal wel goed.
soms een verbroken verbinding die ik niet of met veel moeite hersteld krijg, zal de flight-mode eens proberen...
alarmeringdroid werkt bij mij ook niet (maar dat deed ie bij origninele 2.2 fw ook niet).
wel werkt nu voor het eerst de barcode-scanner, en in het algemeen heb ik het idee dat er minder apps crashen dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Ja die ervaring heb ik ook.
Daarom probeer ik nu een soort van 'Frankenstein' build te maken (schrijf ik dat goed?)
Dus een mix van 0519 en 0502.
Nu nog proberen de modules te vinden voor hardware acceleratie voor de 0502 build ( uit de 0519 slopen)

Wifi werkt nu prima zo te zien in 5 minuten met de 0502 build (ook uit slaapstand connect hij netjes met de 0519 wifi modules)
Tevens vraag ik mij af wat er zou gebeuren als ik de blue tooth modules 'leen' van mij htc hd2 android build (alleen de config files)
Veel ideeën alleen niet zoveel tijd helaas vandaag.
Begin is er ;)

Weet iemand overigens (denk met een script) hoe je apps automatisch kan laten installeren?
Dat weet ik nog niet helaas,dan zou ik bv in een nieuwe build apps kunnen toevoegen.
Door ze simpel toe te voegen in de system/apps folder werkt niet namelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door fragcompany op 26-05-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
fragcompany schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:25:
[...]

Woei!
Wat denk je Jan? wifi modules etc van de 0519 in de 0502 gemaakt,en uit slaap stand connect hij weer netjes,dit zou in theorie beteken dat als ik de modules in jou Cyanogenmod maak dat het ook zou moeten werken >:)
Ik durf het bijna niet te vragen ;) Kun je bijvoorbeeld ook een CyanogenMOD versie maken die niet de data wist, maar die je als update er overheen kunt flashen (met een goed werkende WiFi )? Ik ben erg gehecht aan de softbuttons die de CyanogenMOD versie heeft, maar als de jouwe beter werkt(qua FC's van apps), ga ik er toch maar een appje voor gebruiken en flash ik jouw versie. Heeft hij ook Nederlandse taalondersteuning voor het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
fragcompany schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:33:
*knipje*

Weet iemand overigens (denk met een script) hoe je apps automatisch kan laten installeren?
Dat weet ik nog niet helaas,dan zou ik bv in een nieuwe build apps kunnen toevoegen.
Door ze simpel toe te voegen in de system/apps folder werkt niet namelijk.
Heb je hier iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Poeh dat weet ik niet Jan.
Ik zou wel heel de versie kunnen herzien,maar dat kost je wel je data.
Maar dan maak je toch een backup met titanium backup? dat doe ik ook namelijk.
Heb je al je apps en instellingen weer terug na een nieuwe flash.

Edit:
Connect your tablet using the OTG port (normal procedure)
Copy in any and all .APK files you wish to install to the folder !Tasselhof-APK-AutoInstaller

Nee dat zoek ik niet,moet namelijk automagisch gebeuren als je bv een nieuwe build installeert van mij.
Anders moeten mensen heb weer aansluiten op de pc,wil het zeg maar 'erin bakken'

Net wifi 3x getest uit de slaapstand,en blijft netjes verbinden,lijkt erop dat ik dat alvast gefixed heb.

hopelijk in de toekomst wat meer tweakers hier die zich verdiepen in custom builds,ik weet wat basic dingen,maar linux etc niet.
Helaas is de kernel niet open source zo ik begrijp van slatedroid forum ;(

Die Cyanogenmod....tja....ik heb liever dat alle apps werken,wifi werkt,en bluetooth.
Het lijkt erop dat ik die 3 wensen nu alvast heb gefixed.
Zie ik nog iets over het hoofd?

[ Voor 70% gewijzigd door fragcompany op 26-05-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

los van welke versie ik draai verlies ik met regelmaat een paar apps.
meestal gaat het om angry birds (+ rio + seazons) en soms een andere app, meestal games.
is dat herkenbaar?
ipv een icoontje verschijnt een androidje en bij opstarten krijg ik een foutmelding.
app verwijderen en opnieuw installeren 'verhelpt' het probleem, maar 't blijft vreemd.

(gelukkig gebeurt het niet met voor mij belangrijkere en meer gebruikte apps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Anoniem: 44171 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:44:
los van welke versie ik draai verlies ik met regelmaat een paar apps.
meestal gaat het om angry birds (+ rio + seazons) en soms een andere app, meestal games.
is dat herkenbaar?
ipv een icoontje verschijnt een androidje en bij opstarten krijg ik een foutmelding.
app verwijderen en opnieuw installeren 'verhelpt' het probleem, maar 't blijft vreemd.

(gelukkig gebeurt het niet met voor mij belangrijkere en meer gebruikte apps)
Nee,dat herken ik niet (althans niet in mij eigen build,anderen gebruik ik niet)
Vreemd inderdaad.
Sluit je de tablet wel netjes af ? (dus niet ploing,met de schakelaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Heb ik ook niet, apps blijven gewoon netjes terugkomen na het opstarten.

@fragcompany , normaal gesproken open ik (dus niet uitpakken) bij de custom ROM's van mijn Desire met 7zip de ROM en knip&plak ik apps in de map system/app. Daarna flash ik de ROM en alles wordt keurig geïnstalleerd. Werkt dit niet bij de Dropad ROM´s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
janvanduschoten schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:51:
Heb ik ook niet, apps blijven gewoon netjes terugkomen na het opstarten.

@fragcompany , normaal gesproken open ik (dus niet uitpakken) bij de custom ROM's van mijn Desire met 7zip de ROM en knip&plak ik apps in de map system/app. Daarna flash ik de ROM en alles wordt keurig geïnstalleerd. Werkt dit niet bij de Dropad ROM´s?
Nope,dat truukje werkt niet helaas in de build die ik gebruik,bij mij htc hd 2 android werkt dat wel inderdaad.
Heb overigens de libs gevonden voor hardware acceleratie denk ik,die ga ik toepassen in de 0502 build.
Dan hebben we dadelijk dus een 0502 build met werkende (ook uit slaapstand wifi) apps die NIET crashen,hardware acceleratie in video's in plaats van software acceleratie. >:)
Dat laatste moet ik zo testen (eerst hond uitlaten etc etc)

Ben ik nog iets vergeten in het bovenstaande?
Misschien de g-sensor aanpassen?

Is hier iemand handig met photoshop?
Zoek nog een mooi logo voor in de build,iets met android/fragcompany wat rechten vrij is,dus niet geript van google ;)

[ Voor 13% gewijzigd door fragcompany op 26-05-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hoe groot moet het logo zijn in pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
800x480
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de Dropad A8 / Herotab C8 / Haipad M7 te bespreken.
In dit topic is er geen ruimte voor aanbiedingen, daar is Vraag & Aanbod voor.