Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:22

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:15:
Weet iemand of kan iemand het uitproberen om een android telefoon aan een android tablet te koppellen?
Ik kan een 2.2 telefoon (ZTE Blade) als wifi hotspot gebruiken voor een 2.2 tablet (rare naamloze china-pad) met de ingebouwde wifi-tethering functie van Android (vanaf 2.2). Werkt prima. Overige koppelingen heb ik niet geprobeerd.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:25:
[...]

Ik kan een 2.2 telefoon (ZTE Blade) als wifi hotspot gebruiken voor een 2.2 tablet (rare naamloze china-pad) met de ingebouwde wifi-tethering functie van Android (vanaf 2.2). Werkt prima. Overige koppelingen heb ik niet geprobeerd.
Ja ik kan mijn X10 mini pro ook wel rooten en dan wifi tether gebruiken, maar ik had de hoop door door middel van een usb kabel er nog meer uit te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:35
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:57:
[...]

Zit er op deze tablet wel de echte android market?
En is hij te upgraden naar 2.2?
Neen geen stock android market, maar die staat er inmiddels wel op... ;)

Enne Froyo, geen idee, daar moet de fabrikant of een of andere custom rom voor verschijnen.

Btw, ik geloof dat ik een dode pixel of 2 zie. Meer mensen hier last van met hun tablets of moet ik ff terug naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:39:
[...]

Neen geen stock android market, maar die staat er inmiddels wel op... ;)

Enne Froyo, geen idee, daar moet de fabrikant of een of andere custom rom voor verschijnen.

Btw, ik geloof dat ik een dode pixel of 2 zie. Meer mensen hier last van met hun tablets of moet ik ff terug naar de winkel?
En geen problemen gehad met het plaatsen van de standaard market?
Ik vindt namelijk wel dat in de market dat daar de grote kracht van android in zit.
En ja als de pixels op een iritante plek zitten gewoon terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sain onez schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:23:
er zit geen BlueTooth in, weet niet of je dat via een usb BT dongle realiseren kan, ik heb wel vanmiddag een HSPDA usb-mdm in de vorm van een Hauwai E220 binnen gekregen, die volgens de specs van de ViaPaD7 ( keb er ook zo ene) zou moeten werken, dus hopelijk kan ik je de komende dagen daar wat meer over vertellen...
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar.
Laat het maar ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:51:
[...]

Paypal geschil starten. Je hebt niet gekregen waarmee geadverteerd werd. Screenshots maken van wat je besteld hebt (order op efox site bv.) en van wat je gekregen hebt.
Aan garantiegeschillen doet Paypal niks, dus geen nut daar over te beginnen.
Tik Efox Shop maar eens in Google Germany, en ik heb dezelfde ervaring ze antwoorden pas als je dreigt met PayPal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:42:
[...]

En geen problemen gehad met het plaatsen van de standaard market?
Ik vindt namelijk wel dat in de market dat daar de grote kracht van android in zit.
En ja als de pixels op een iritante plek zitten gewoon terug gaan.
Nja ik had inderdaad dode subpixels, dus ik heb de tablet teruggebracht. Ik denk nu stiekem toch dat ik ook voor iets groters ga, de samenkopen.net 'aanbieding' die hier langs kwam leek me ook wel wat. Iemand die toevallig aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:21:
[...]

Tik Efox Shop maar eens in Google Germany, en ik heb dezelfde ervaring ze antwoorden pas als je dreigt met PayPal
Was gister al een geschil gestart met hun, kreeg idd gelijk een mailtje terug. Heb geen zin in zaken doen met hun. Wil gewoon mijn geld terug maar ik moet nog onderhandelen hoe we dit gaan aanpakken. Pakje terug sturen naar China/Duitsland wordt ik ook niet vrolijk van. Maar zal wel de enige manier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:05:
[...]

Was gister al een geschil gestart met hun, kreeg idd gelijk een mailtje terug. Heb geen zin in zaken doen met hun. Wil gewoon mijn geld terug maar ik moet nog onderhandelen hoe we dit gaan aanpakken. Pakje terug sturen naar China/Duitsland wordt ik ook niet vrolijk van. Maar zal wel de enige manier zijn.
Lees de Duitse reactie in Google Duitsland en denk goed na of je iets terugstuurt.
Omdat deze discussie niet in dit topic thuishoort kun je beter contact met mij opnemen als je mijn ervaringen met Efox Shop wilt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al een paar QR-barcode-scanners geprobeerd op m'n Dropad A8, maar ze lopen vast...
weet iemand welke wel werkt (en waarom de anderen het niet doen?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:40

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb een uberoid rom draaien, op een Viapad7 en heb me 3g huawei E220 aangesloten, maar ik zie sowieso geen 3g icoon in me statusbalk, als ik dan naar 3g settings ga kan ik enkel een nieuwe 3g netwerk adden, waar hij me telfort settings vraagt, en mijn e220 uit een lijstje valt te selecteren en daarna vraagt hij een device number, nu staat op de huawei een IMEI nr en een S/N nr, welk 'device number' geef ik in?

beide getest, maar geen soelaas...

als ik filmpjes kijk, zou ik in me app drawer 3g moeten kiezen, waar de Huawei in te schakelen of te activeren is, of zou moeten zijn, maar daar verschijnt hij niet, hij gaat wel netjes groen knipperen, om daarna in blauw te gaan knipperen. (dat groene knipperen zou wijzen op de host functie van usb, wat nodig is)

op me pc had ik em in 1 min online, omdat ik de settings voor telfort onderhand dromen kan, wel is het zo dat hij een cdrom functie heeft, voor de drivers enzo, dus hij verschijnt in de verkenner met een letter als een station, met drivers enzo erop, en gebruikt autostart waarvan ik lees dat die vaak via putty met AT commandos uitgeschakeld moeten worden, maar me viapad zijn specs geeft de compatibiliteit met de huawei E220 juist aan, en lijkt me die tweak niet nodig? Damn, zit al de hele avond te prutsen ermee, zou het met de uberoid rom te maken hebben, hij word als een Vfiew opgestart, wat die intertoys dingen zijn, maar is daar volgens mij wel identiek aan... :?

[ Voor 57% gewijzigd door SAiN ONeZ op 27-04-2011 23:06 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant wel die Yarvik.
Heb hier (via Google) een NL-talige video review gevonden: http://www.winmo.nl/yarvik-tab210-video-review

Laat ook idd geen oordopjes zien bij unboxing. Speelt wel gewoon 720p af, lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:50

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Vanavond eens met de Dropad gaan spelen, hij is binnen :)
Ik heb ook nog een HTC Desire, kan ik hetzelfde Gmail account ingeven of moet ik nu een andere gebruiken? Ik kan me voorstellen dat ik dan problemen krijg in de Market, alhoewel het toestel(Dropad) zich niet aanmeld als zijnde een HTC Desire, dus waarschijnlijk dat de Market kan zien dat ik het ben met een ander toestel. Weet iemand hoe dit zit?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:58:
Vanavond eens met de Dropad gaan spelen, hij is binnen :)
Ik heb ook nog een HTC Desire, kan ik hetzelfde Gmail account ingeven of moet ik nu een andere gebruiken? Ik kan me voorstellen dat ik dan problemen krijg in de Market, alhoewel het toestel(Dropad) zich niet aanmeld als zijnde een HTC Desire, dus waarschijnlijk dat de Market kan zien dat ik het ben met een ander toestel. Weet iemand hoe dit zit?
Nee, maar ik ben wel erg benieuwd naar je ervaring als je met hetzelfde account aanmeld.. Gevoelsmatig moet dit gewoon kunnen. Anders gooien ze bij google een beetje hun eigen ruiten in als je voor ieder android device moeite moet doen om een eigen account aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:43
Natuurlijk mag je meerdere Androidtoestellen in je bezit hebben, dus ook aan je account gekoppeld. De Dropad heeft geen marketlicentie, dus vandaar dat ze een Desire spoofen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sukeltje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:24
[mbr]Dit topic is alleen voor technische discussie. Voor aankopen hebben we Shopping Forum[/mbr]

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de volgende twee tablets:
- tablet 1
- tablet 2

Mij lijken ze hetzelfde, ik kan alleen het volgende verschil vinden:
De ene heeft 2GB Nandflash opslag, en de andere 4GB.

Of is het gewoon dezelfde (Herotab C8) Tablet?

Is de Herotab C8 trouwens ook te rooten?

[ Voor 153% gewijzigd door Sukeltje op 28-04-2011 16:27 . Reden: Anders geformuleerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 20:25
Dit topic is niet voor aankoopadvies. We verwachten dat je zelf kan beslissen op GoT.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 28-04-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 20:25
Aangezien de vraag niet echt begrepen leek te worden zal ik hem anders stellen:

Is er een aanzienlijk verschil tussen de Cortex processors en de andere merken die op 1 Ghz draaien, of kan je redelijk blind afgaan op de Ghz snelheden bij deze tablets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
ARM-families zijn zeer zeker niet vergelijkbaar op kloksnelheid. Zowel van ARM9s, ARM11s als Cortex A8/A9 zijn SoCs te vinden vanaf 600MHz, maar de prestatieverschillen zijn groot.

Los van de softwaresupport (een erg belangrijke factor) zou ik zeker voor een Cortex-A8 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb zelf gekozen voor een redelijk vaak gebruikte processor, de SAMSUNG S5PV210Cortex A8 1GHz. Volgens mij dezelfde als in de Galaxy Tab, dus dat lijkt me betrouwbaar. Die processor zit in o.a. de Dropad A8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:28:
Interessant wel die Yarvik.
Heb hier (via Google) een NL-talige video review gevonden: http://www.winmo.nl/yarvik-tab210-video-review

Laat ook idd geen oordopjes zien bij unboxing. Speelt wel gewoon 720p af, lekker!
Dat laatste kan ik beamen. Heb er ahum The Mechanic 720p prima op afgespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zingo schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:19:
[mbr]Dit topic is niet voor aankoopadvies. We verwachten dat je zelf kan beslissen op GoT.[/]
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik heb dit topic helemaal gezien en vond het geweldig alleen nu wil ik zelf ook een tablet

ik had gedacht aan een die niet duurder is dan 200 euro zonder verzend kosten

kan iemand mij misschien helpen met het vinden van een tablet?

Ik heb de volgende eisen:

snelle processor ( ik heb een keer gezien dat een accelerator ze sneller maakt at is een accelerator??

android 2.2 ( is die ook update baar?? naar hoger als die uit zijn??)

wifi

liefst een zo groot mogelijk scherm( niet kleiner dan 7 inch)

een normaal aantal pixels dat hoort bij de grote van het scherm

capacitive multi-touch screen

een goed RAM geheugen voor updaten

standaard geheugen maakt niet zoveel uit als het maar uitbreidbaar is

minstens eenn accu voor 3 uur internetten

ondersteund flash(10.1 minstens)

ondersteund 3d gamen

ik ben van plan em veel te gebruiken

en dit is mijn eerste tablet

niet duurder dan €200,-

weet iemmant misschien wat hierboven op lijkt??

ik heb zelf ook gezocht en eerst dacht ik aan een superpad II flytouch 3 maar dat is wat hierboven staat.

Nu dacht ik aan een: Wits a81g Android 2.2 capacative screen 7 zijn die er ook in meer inch??

ook deze kwam in tegen:

Othello Tab - Android 2.2 Capacitive Touchscreen 7 Inch Tablet

Ook 7 inch

alvst bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris98
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 11:50
Zijn er hier mensen die goede ervaringen hebben met de dropad d10? ik zou deze namelijk graag willen kopen. Kan je op de usb poorten ook een externe hd aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Laatst online: 14-09 02:23
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:56:
Hallo allemaal,

ik heb dit topic helemaal gezien en vond het geweldig alleen nu wil ik zelf ook een tablet

ik had gedacht aan een die niet duurder is dan 200 euro zonder verzend kosten

kan iemand mij misschien helpen met het vinden van een tablet?

Ik heb de volgende eisen:

snelle processor ( ik heb een keer gezien dat een accelerator ze sneller maakt at is een accelerator??

android 2.2 ( is die ook update baar?? naar hoger als die uit zijn??).

wifi

liefst een zo groot mogelijk scherm( niet kleiner dan 7 inch)

een normaal aantal pixels dat hoort bij de grote van het scherm

capacitive multi-touch screen

een goed RAM geheugen voor updaten

standaard geheugen maakt niet zoveel uit als het maar uitbreidbaar is

minstens eenn accu voor 3 uur internetten

ondersteund flash(10.1 minstens)

ondersteund 3d gamen

ik ben van plan em veel te gebruiken

en dit is mijn eerste tablet

niet duurder dan €200,-

weet iemmant misschien wat hierboven op lijkt??

ik heb zelf ook gezocht en eerst dacht ik aan een superpad II flytouch 3 maar dat is wat hierboven staat.

Nu dacht ik aan een: Wits a81g Android 2.2 capacative screen 7 zijn die er ook in meer inch??

ook deze kwam in tegen:

Othello Tab - Android 2.2 Capacitive Touchscreen 7 Inch Tablet

Ook 7 inch

alvst bedankt!!
Ik zou zeggen neem deze

http://www.merimobiles.co...ilt_in_GPS_p/meri0632.htm

Is hagelnieuw, nog niet langs gekomen in dit topic en mid816 topic. Kost minder dan 200 euro, fantastische resolutie, grootte, 8 inch 4:3, zeer goede chipset en capacitief.
Hier zat ik en velen met mij op te wachten.
Zou nog iets goedkoper kunnen, maar op aliexpress zie ik er een paar, duurder plus shipping.

goedkoper alternatief is b.v. deze 7 inch cortex a9 ook nieuw, heb ik op aliexpress besteld, maar MM is niet duur en heeft zojuist een mooi filmpje geplaatst op de site.

[ Voor 6% gewijzigd door janesh op 28-04-2011 22:51 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 21:56
Bovenstaande tablet is op papier inderdaad echt een mooie maar het blijven Chinese tablets dus ik zou even wachten op de eerste gebruikservaringen. Je kan er namelijk niet zomaar vanuit gaat dat bij alle tablets alles werkt zoals het hoort.
Neemt niet weg dat het een beestje met potentie is: wie niet over de € 200 wou gaan, moest tot nu toe vaak de keuze maken tussen of 7" en capacitief of groter dan 7" en resistief.

Zelf heb ik trouwens besloten om de aanschaf van een tablet even op de lange baan te schuiven. Nu de zomer eraan komt doe ik er toch niet mee veel mee dus ik neem er in de herfst heen. Het is zonde om er nu een aan te schaffen, er vervolgens maanden lang niets mee te doen en in september met een verouderde tablet te zitten. Wel ga ik dit topic in de gaten blijven houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:11
janesh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:23:
[...]

Ik zou zeggen neem deze

Is hagelnieuw, nog niet langs gekomen in dit topic en mid816 topic. Kost minder dan 200 euro, fantastische resolutie, grootte, 8 inch 4:3, zeer goede chipset en capacitief.
Zou nog iets goedkoper kunnen, maar op aliexpress zie ik er een paar, duurder plus shipping.

goedkoper alternatief is b.v. deze 7 inch cortex a9 ook nieuw, heb ik op aliexpress besteld, maar MM is niet duur en heeft zojuist een mooi filmpje geplaatst op de site.
Die van MM is inderdaad waar ik op zat te wachten, kon alleen gisteren mijn geduld niet meer bewaren en heb de Hertab C8/Dropad A8 bij dealextreme besteld.... Had je niet een daagje eerder kunnen posten? ;)
8 Inch 4:3 verhouding en capacitief klinkt prima in combinatie met de Samsung chipset!
Hij ziet er alleen wel wat lomp dik uit, en de prijs is idd aan de hoge kant..... Bovendien zou ik nog even op reviews wachten, maar dan zit je al gauw weer met het volgende tablet dat bijna uitkomt en nog veelbelovender is! (Zo gaat het bij mij tenminste al maanden 8)7 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Iedereen heeft helemaal gelijk, je maakt je eigen afweging, maar zoek maar eens een 8 inch, voor mij het ideale formaat, met deze specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

janesh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:23:
[...]

Ik zou zeggen neem deze

Heeeeyyy wat hebben we hier?
Mooier, strakker uiterlijk dan de MID816?
Zelfde formaat scherm, doch hogere resolutie en Capacitive!
Voor de rest alles hetzelfde maar iets duurder?

We got a winner!!!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in ieder geval al brdankt voor de antwoorden

die 8`` lijkt mij wel wat hij ziet er ook vierkant uit en niet zoals een balk

die goedkopere ziet er ook niet verkeerd uit maar films wat minder
(kan hij wel normale films afspelen??)

als je android 2.2 hebt kun je die dan ook updaten naar hoger??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:02:
In het Tablet van Intertoys. Wat is het? topic werd er door een mede-tweaker de Paradigit aanbieding gepost (dank!): een 7" tablet met Android 2.1 van het merk Yarvik (nieuw consumentenmerk van Sweex) voor €99,-.

Aangezien ik graag een simpele 7" Android tablet wilde, zonder deze te moeten importeren, leek deze mij een leuke. Net dan ook maar aangeschaft, en na 10min erg tevreden mee (t.o.v. de 7" 'speelgoed' tablet die bij Intertoys te koop was). Update: Na wat langer rommelen toch niet erg responsief touchscreen...

Hier wat eerste crappy telefoon foto's. Vragen van geinteresseerden zijn altijd welkom. Ik zal ze proberen te beantwoorden. Update: Inmiddels teruggebracht vanwege dode subpixels

Wat me in ieder geval meteen opviel, was de degelijke bouwkwaliteit en gehele strakke zwarte behuizing. Let wel op dat Paradigit adverteert met dat de tablet met oordopjes komt, dit is echter niet het geval! Wat natuurlijk niks uitmaakt, want die crap wil je niet gebruiken, maar toch... ik wil me oordopjes! :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nu zelfs voor 92,- klik

Niet goed gelezen, dit is Excl. BTW.. Sorry!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Wou het ook net posten, is 110€ incl. BTW. Best een nette prijs!
Ik ga deze middag eerst eens naar MM, om verschillende groottes van Tablets te testen. Ben niet zeker of 7inch me wel ligt

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
XanderDrake schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:24:
[...]

Heeeeyyy wat hebben we hier?
Mooier, strakker uiterlijk dan de MID816?
Zelfde formaat scherm, doch hogere resolutie en Capacitive!
Voor de rest alles hetzelfde maar iets duurder?

We got a winner!!!
Dat hoop ik ook, al zijn er nog wel wat onduidelijkheden in de specs. MM spreekt zowel over 1.2 Ghz en 1.0 Ghz, zit er wel of geen front facing camera in, volgens een verkoper op aliexpress wel en ook blue tooth en gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janesh schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:42:
[...]

Dat hoop ik ook, al zijn er nog wel wat onduidelijkheden in de specs. MM spreekt zowel over 1.2 Ghz en 1.0 Ghz, zit er wel of geen front facing camera in, volgens een verkoper op aliexpress wel en ook blue tooth en gps.
Hij lijkt me ook wel erg dik? Als je het plaatje bekijkt waarin hij hem in z'n handen heeft, lijkt het wel een laptop zo dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

@hierboven: Dacht ik ook al aan, net een laptop qua dikte.

Ik heb gisterenavond eens zitten spelen met de m'n Dropad A8 en het is toch wel een leuke tablet. Qua resolutie is hij vergelijkbaar met de HTC Hero, het capacitieve scherm reageert eigenlijk net zo goed als op mijn HTC Desire. Ook de snelheid valt niet tegen, hij is alleen een beetje zwaar, tegen het lomp zware aan. Moet hem nog wel rooten om alle apps in de market te krijgen, maar een erg leuk toestel voor weinig geld moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:53:
[...]

Hij lijkt me ook wel erg dik? Als je het plaatje bekijkt waarin hij hem in z'n handen heeft, lijkt het wel een laptop zo dik.
Ja dan moet jij maar wachten op de galaxy tab 8.9 inch, voor op zijn minst 450 euro, is dunner en waarschijnlijk ook iets lichter dan deze die je kunt kopen als nieuwe klant bij MM voor plm. 185 euro en een beetje geduld.
Ik heb gisteren gevraagd bij MM of hij in stock was, en het antwoord, "ready to ship". Maar is op de site toch nog niet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
DIe Herotab M8 ziet er toch wel heel nice uit. Net groter dan 7", wat ik persoonlijk wat aan de kleine kant vind, en kleiner dan 10" wat ik weer te groot en log vind.

@ janesh: had je een mailtje gestuurd? Want ik krijg dus de melding not in stock als ik de tablet in me mandje wil leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Ja dat zei ik ook, hen gisteren gevraagd of ze hem in stock hebben en er werd ja gezegd en ready to ship. Heb net nog even eem mail gestuurd met de vraag wanneer hij te leveren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Duidelijk, wist niet zeker of je een mailtje had gestuurd, of dat je bij de voorraad status had gekeken. Hou ons op de hoogte zou ik zeggen!

Overigens heb ik de Sampad M8 gevonden (dezelfde als de Herotab M8 dus) op voorraad:

http://hotmid.com/sampad-...ouch-android-2-2-gps.html

Najah, op voorraad, ik kan 'm iig in me mandje leggen en er staat bij dat ie op voorraad is :P

Iemand ervaring met HOTMID? Totaal onbekend voor moi...

edit:

Weet iemand welke tablet dit zou kunnen zijn:

http://www.optined.nl/tab...pc-e-reader-wi-fi-3g.html

[ Voor 14% gewijzigd door Gusev op 29-04-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

is de herotab m10 hetzelfde als de hertab/samtab m8?? behalve de grote dan.

weet iemmand de site waar je allemaal van die tabletten kunt kopen??

de herotab m10 is wat groter en dat vind ik wel handig maar als hij slechter is dan
doe ik em niet

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
@Gusev

Die koop je inmiddels in china voor zeg maar zeker 120 euro en minder. De samsung chipset S5PV210 is toch iets beter, sneller en zeker tenminste 1Ghz en heeft de powervr sgx540. De freescale is normaal 800 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
janesh schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:15:
@Gusev

Die koop je inmiddels in china voor zeg maar zeker 120 euro en minder. De samsung chipset S5PV210 is toch iets beter, sneller en zeker tenminste 1Ghz en heeft de powervr sgx540. De freescale is normaal 800 Mhz.
Je reageert op Gusev neem ik aan; Daarop voorboordurend, het lijkt ook nog eens een resistive model te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Ja dat klopt resistief, ik heb er twee gehad, waren redelijk goed maar de samsung chipset is beter.

En wat de hetotab m8 betreft, MM vertelt me net om het eind volgende week weer te proberen, hot selling produkt, kan het nauwelijks geloven, heb er op slatedroid nog niets over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mijn vorige bericht

is een 800 Mhz processor wel snel voor een 9.7`` tablet??

en kun je een tablet met androif 2.2 updaten naar 2.3?? of moet dat er echt op zitten }:O

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:53:
@mijn vorige bericht

is een 800 Mhz processor wel snel voor een 9.7`` tablet??
Jazeker wel, de freescale i.mx515 is een zeer veel gebruikte cortex a8 processor voor allerlei doeleinden. Hij is sterk verantwoordelijk voor de resultaten van freescale het afgelopen jaar omdat hij oa zeer veel is gebruikt in het chinese witte dozen circuit. Je wordt er in china nog altijd mee" dood gegooid"
Stock draait deze processor 800 Mhz, maar hij is te overklokken naar 1 Ghz wat je in chinese tablet specs niet altijd kunt vertrouwen. In de laatste hoedanigheid is hij te vergelijken met de 1 Ghz apple A4 oa in de ipad 1 en de S5PV210 in de samsung galaxy s en tab.
Wat betreft updaten ligt dit aan een community b.v. de mid816 opslatedroid, de fabrikant, maar het verschil tussen 2.2 en 2.3 is niet groot kan ik je uit ervaring vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en 3.0 dan??

nog bedankt voor je snell antwoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:00:
en 3.0 dan??

nog bedankt voor je snell antwoord :D
Ja honeycomb, is tot nu toe alleen voor de grote jongens beschikbaar. Voor onze chinese klonen blijft het afwachten of het beschikbaar komt en voor welke tablets. Dit geld ook voor de 7 inch samsung galaxy tab waarvan het nog niet duidelijk is of die een update naar 2.3 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het kunnen dat als ik nog een poosje wacht er wel die mogelijkheid is??

want dan wacht ik nog even als honeycomb veel beter is
honeycomb is toch special gemaakt voor tablets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 21:56
Honeycomb is inderdaad gericht op tablets. Google heeft een tijdje terug aangegeven de ontwikkeltools voor Android 3.0 pas op latere termijn op grote schaal beschikbaar te stellen om 'de gebruikservaring te waarborgen'. Met andere woorden: Google wil dat voorlopig alleen de grote fabrikanten toegang krijgen tot Honeycomb. Het is redelijk waarschijnlijk dat Honeycomb na een tijd ook beschikbaar komt voor kleinere fabrikanten maar wanneer dat is weet niemand zeker. Je zou er op kunnen wachten maar het kan nog maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okey

maar als ik dus de herotab m10 of m8 koop android 2.2 zou ik die dan over wanneer honeycomb
beschikbaar is voor kleinere fabrikanten kunnen updaten van 2.2 naar 3.0
want anders kan ik misschien beter toch maar wachten :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Wie het weet mag het zeggen, of anders doorsparen en asus transformer( 400 euro) of samsung galaxy tab 8.9 (450 euro) allebei met honeycomb.
Maar je kunt ook zonder android 3.0, en de herotab m8 is als hij functioneert als mijn Mid A816 een fijn apparaat met resolutie 1024*768 capacitief, goede chipset, genoeg ram geheugen, mooi formaat, gewicht en 185 euro met 5% korting bij MM als nieuwe klant, en ik heb zeker geen aandeel in die zaak, integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bedoelt de Herotab MID816 is 185 euro en heeft een capacitief scherm waaar kun je die kopen??
ik heb hier er ook een maar daar staat resestief scherm en dus ook niet multi touch maar die van jouw wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 21:12

pbk

Is er al geschreven over dit goedkope 7-inch tabletje met Android 2.2 erop?

Heb 'm donderdag ontvangen en ben er toch best tevreden mee, zeker voor die prijs! Besteld bij BuyInCoins en zonder inklaringskosten/btw ontvangen. Prima verpakt en in goede staat aangekomen.

Bouwkwaliteit is behoorlijk goed, wel plastic maar niet gammel. Er zit een uitbreiding bij voor 2xUSB en ethernetkabel en die is wel van een goedkoop plastic (werkt overigens prima). Helaas ook in een andere kleur (tablet is zwart, uitbreiding is wit).

Ik wilde een erg goedkoop tabletje met Flash (dus Android 2.2) om een beetje mee te surfen, wat te mailen, om pdf-bestanden te lezen en om eventueel video's mee te bekijken.

Ik had al gelezen dat de standaard firmware teleurstellend is. Gelukkig blijkt dit tabletje gelijk te zijn aan de Eken m900s en zijn er diverse custom firmwares te vinden. Installatie is een fluitje van een cent. Downloaden, unzippen op een mini-sd en daar het tablet mee starten. Na installatie sd-kaart eruit (en wissen) en dan werkt het. Er waren wat verhalen over touchscreens die het niet meer zouden doen maar daar had ik gelukkig geen last van. Met een custom firmware wordt het tablet opeens een stuk sneller.

De beste custom firmware is voor mij Uberoid (info/download: Uberoid_WM8650_2.2_v1.2.2_NL_v20110409-HcH for M009S).
Nederlandstalig, Flash wordt ondersteund en de Android Market werkt! Het icoon van de Android Market op de 'desktop' werkt vreemd genoeg niet maar in de lijst van applicaties doet-ie het prima. Dus even zelf verwijderen van de desktop en opnieuw plaatsen.

Pluspunten tot nu toe (na installatie van de custom firmware)
- Flash werkt!
- Android Market werkt!
- Bediening gaat vlot genoeg (minder soepel dan op m'n HTC Desire maar die kost ook aardig wat meer ;) )
- Bouwkwaliteit is prima voor 65 euro 60 euro (zie edit onderaan)
- Scherm is mooi helder en reageert goed voor een resistief scherm. Na een capacitief scherm even wennen maar dat gaat snel genoeg.
- Geschikt om een beetje mee te browsen zolang pagina's niet te 'ingewikkeld' zijn. De Opera browser werkt nog wat soepeler dan de standaard browser.
- PDF's lezen gaat prima (m.b.v. de Market even Adobe Reader installeren)
- Ook e-boeken lezen gaat goed. Wel even een reader installeren uit de market. Er zijn er genoeg goede gratis te vinden. Ik gebruik FBReader voor oa. ePub-bestanden.
- Mailen werkt ook goed m.b.v de standaardmailapplicatie. Hotmail werd volledig automatisch ingesteld.
- Video's kijken gaat prima. Om soepel af te spelen moet ik ze wel even op m'n laptop omzetten naar een formaat met een wat lagere bitrate. Dit doe ik met WinAVI. Voordeel is dat dan ook de bestandsgrootte direct aanzienlijk kleiner wordt. De lagere bitrate is overigens op 7 inch voor mij niet zichtbaar.
- Apps die niet te veel snelheid vragen draaien prima (bv. de nu.nl app)
- Video's in de Youtube app draaien prima (wel de laagste kwaliteit).
- Wifi-bereik valt me mee. Mijn router staat in de meterkast op de begane grond en ook op zolder heeft de tablet nog bereik (nieuwbouwhuis, dikke vloeren, Linksys-router.

Minpunten tot nu toe
- Je moet eerst zelf aan de slag met andere firmware
- Geen multitouch (soms lastig als je wilt zoomen)
- Het is zeker geen snelheidsmonster. Angry birds... 't draait net maar speelt niet lekker. Online video of games m.b.v. Flash? 3D-apps? Dat gaat met dit tabletje niet lukken.
- Webpagina's die wat zwaarder zijn gaan dus ook wat traag
- Resistief scherm: heel precies aanklikken gaat moeilijk, bij de randen is het ook wat lastiger. Een stylus gebruiken is hierbij een uitkomst. Ik wil wel eerst een sceenprotector aanbrengen voordat ik dat veel ga doen.
- Voor de adapter is een verloopstukje nodig (Amerikaans model steker).
- Opladen kan niet met USB snoer, alleen met de adapter.
- Verwacht geen wonderen van de accu, 't is niet in een vloek en zucht leeg maar uren gebruiken zal ook niet lukken.
- Wifi is niet heel snel. Alhoewel dit ook gewoon aan de processor/browser kan liggen.
- Portraitmode ziet er erg uitgerekt uit. Schijnt iets van dit scherm te zijn.
- Er zit een cameraatje op maar die stelt niet veel voor. Na gebruik liep ook opeens het tablet vast... kan toeval zijn.

Dus... leuk tabletje om eens uit te proberen. 65 euro is het zeker waard, maar verwacht er geen wonderen van.

Edit: Ik zie dat het tabletje inmiddels weer $9 dollar goedkoper is dan toen ik 'm 2 à 3 weken geleden kocht: geen $89 maar $80 dollar. Dan zou je 'm dus nu net onder de 60 euro kunnen kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door pbk op 30-04-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt wel leuk maar ik zelf ga voor de iest betere waarmee je wel 3d games mee kan afspelen alleen die zijn dan weer duurder |:(

betekend een g-sensor dat je er games mee kan afspelen waarvoor je moet ''bewegen''?
soms die de g-sensor maar 2 kanten de die ''beweeg'' games doen het dan nog wel??

ik ga nu slapen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbk

pbk

Voor 3D-games moet je inderdaad meer dan 100 euro uittrekken. Kijk eens op http://samenkopen.net/action_products/33114, daar staan ook wel een paar aardige voor net iets minder dan 150 euro. De verkoper schrijft ook op dit forum, misschien weet hij wat je nodig hebt voor 3D-games.

G-sensor is o.a. inderdaad voor games die beweging moeten detecteren (maar ook voor het automatisch kantelen van het scherm).

En of er g-sensoren zijn die maar 2 kanten of juist meer kunnen herkennen? Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pbk schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 00:49:

Ik had al gelezen dat de standaard firmware teleurstellend is. Gelukkig blijkt dit tabletje gelijk te zijn aan de Eken m900s en zijn er diverse custom firmwares te vinden. Installatie is een fluitje van een cent. Downloaden, unzippen op een mini-sd en daar het tablet mee starten. Na installatie sd-kaart eruit (en wissen) en dan werkt het. Er waren wat verhalen over touchscreens die het niet meer zouden doen maar daar had ik gelukkig geen last van. Met een custom firmware wordt het tablet opeens een stuk sneller.

De beste custom firmware is voor mij Uberoid (info/download: Uberoid_WM8650_2.2_v1.2.2_NL_v20110409-HcH for M009S).
Nederlandstalig,
Bedankt voor deze review! Maakt het wel heel verleidelijk om voor de eerste keer een tablet uit te proberen. Alleen nog een vraagje: Het installeren van de door jou genoemde firmware is dus wel een must. Maar als je de custom firmware op een micro SD hebt gezet en erin gezet, hoef je dan alleen maar de tablet opnieuw op te starten en wordt automatisch de nieuwe firmware geinstalleerd of moet je nog een tussenstap(pen) zetten ? Bij een desktop moet je wel eens aangeven dat je computer vanaf DVD wilt starten bij een nieuwe Windowsinstallatie. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Voor mij was het een groot probleem dat ie niet zonder meer divx afspeelt. Omzetten naar ander formaat vind ik niet zo top.
Inmiddels heb ik de mijne trouwens gesloopt. Verkeerde firmware erop gezet en bij een volgende poging ging ie niet meer aan. Geen idee waarom.. lijkt me weer een hardware issue aangezien ie het na het flashen wel nog een paar keer gewoon deed. (al liep ie vast bij de opstart) Ik zal hem binnenkort maar 's openmaken.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al wat meer bekend over de herotab m8?? :?

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
@hierboven: nee nog niet echt, janesh heeft een paar posts terug aangegeven dat hij te horen heeft gekregen dat we tot volgende week moeten wachten...
Thralas schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:25:
[...]

Je reageert op Gusev neem ik aan; Daarop voorboordurend, het lijkt ook nog eens een resistive model te zijn.
Hmm oke, en ik had al zo'n klein vermoeden dat het een resistief scherm was. Maar ik wil toch echt gewoon voor een capacitief scherm gaan. Nog ff geduld dus :) ..

[ Voor 26% gewijzigd door Gusev op 30-04-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbk

pbk

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:29:
[...]

Bedankt voor deze review! Maakt het wel heel verleidelijk om voor de eerste keer een tablet uit te proberen. Alleen nog een vraagje: Het installeren van de door jou genoemde firmware is dus wel een must. Maar als je de custom firmware op een micro SD hebt gezet en erin gezet, hoef je dan alleen maar de tablet opnieuw op te starten en wordt automatisch de nieuwe firmware geinstalleerd of moet je nog een tussenstap(pen) zetten ? Bij een desktop moet je wel eens aangeven dat je computer vanaf DVD wilt starten bij een nieuwe Windowsinstallatie. Thnx.
Het is ook mijn eerste tablet dus erg moeilijk is die nieuwe firmware niet te installeren ;)
Ik heb wel een HTC Desire met Android 2.2 maar die is van m'n werk dus daar ga ik niet mee rommelen.

Je hebt een mini SD-card nodig (ik heb er een van 2Gb) die je formatteert in het FAT32 formaat. Dit kan je standaard in Windows doen.

De nieuwe firmware staat in een archiefbestand (bij mij 7_inch_VIA8650-Uberoid_WM8650_2.2_v1.2.2_NL_20110409-HcH.7z, als je dit googelt kom je vanzelf bij het juiste forum terecht). Met bv WinRar kan je dit uitpakken.

Je vindt er een bestandje wmt_scriptcmd en een map FirmwareInstall met daarin een groot aantal bestanden. Dit zet je op de SD-card (gewoon in de 'root' dus niet eerst een mapje aanmaken o.i.d.).

Tablet uit. SD-card erin. Tablet aan. Installatie gaat dan 100% automatisch, netjes met een voortgangbalkje. Bij 100% wordt aangegeven dat de SD-card eruit moet. Dit kan gewoon terwijl de tablet aanstaat. Vervolgens start-ie opnieuw op en werkt alles!
Als je de SD-card daarna gewoon voor opslag in je tablet wilt gebruiken moet je natuurlijk wel weer even de bestanden van je SD-card afhalen want anders installeert ie 'm steeds opnieuw als je de tablet aanzet.

Zoals ik al zei, een fluitje van een cent. Bij Uberoid leek de market niet te werken maar dat was dus alleen de link op de desktop die het niet deed. Vanuit het overzicht met apps werkt het zoals het hoort.

Nieuwe firmware is wel echt een must. Er zijn nog allerlei andere firmwares (kijk bv. op Slatedroid) want dit tablet is gelijk aan een Eken m009s en wordt onder veel verschillende namen verkocht. Er zijn dus veel bezitters en er wordt driftig voor ontwikkeld. Ik had eerst een andere firmware geprobeerd maar dat zat geen Android Market op. Uberoid voldoet goed en is ook nog eens helemaal Nederlands.

Voor 60 euro een leuk tablet om mee te spelen. Nogmaals: verwacht geen wonderen, het is een traag tablet maar voor een beetje browsen, mailen, muziek luisteren en pdf of ebook lezen is het voldoende.

Video (divx) kijken werkt prima maar daarbij kan je het beste wel even het bestand omzetten (bv. met WinAVI All-in-one). Selecteer hierbij bv. dat de bestandsgrootte 350 Mb moet worden. Omzetten gaat best snel en dan passen er 5 films op een 2 Gb SD-card.

[ Voor 3% gewijzigd door pbk op 30-04-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pbk schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 13:23:
[...]

Zoals ik al zei, een fluitje van een cent. Bij Uberoid leek de market niet te werken maar dat was dus alleen de link op de desktop die het niet deed. Vanuit het overzicht met apps werkt het zoals het hoort.

Nieuwe firmware is wel echt een must. Er zijn nog allerlei andere firmwares (kijk bv. op Slatedroid) want dit tablet is gelijk aan een Eken m009s en wordt onder veel verschillende namen verkocht. Er zijn dus veel bezitters en er wordt driftig voor ontwikkeld. Ik had eerst een andere firmware geprobeerd maar dat zat geen Android Market op. Uberoid voldoet goed en is ook nog eens helemaal Nederlands.
Super bedankt voor de uitleg !! Ik vond ook nog een coupon voor 6% korting bij BIC ( Easter2011), dus dat is nog eens een extra voordeel met de al zo lage dollar. Wel inderdaad even een stylus(zoals je al aanbeveelt), US -> EU adapter en screenprotector erbij gezocht ( voor samen nog geen 4 $ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

ik heb op dit topic veel gelezen over firmware
wat is is firmware??
is dat een soort van ''boek'' waarin staat wat android moet doen met de nulletjes en de eentjes die de processor
geeft??
bv. de tablet(of wat dan ook) heeft een bel mogelijkheid(antenne en weet ik veel wat je nog meer nodig bent voor bellen) maar je kan niet bellen(is echt zo bij sommige tablets) en als je dan de firmware updated dan kan dat wel.
(ik weet het ik weet er geen donder van maar ik wil het graag snappen)

en waar zit de firmware?? in het android besturingssysteem??
bv. de druk met je vinder ergens op (touch/knop) en die informatie gaat naar processor en die (1/0)etjes gaan naar het android besturings systeem en die vraagt aan de firmware(boek) wat hij nu moet doen.

dus even kort touch-processor-firmware-android voert het uit

ik weet er geen zak 8)7 |:( van maar misschien kan iemand mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:05:
misschien kan iemand mij helpen??
Wikipedia kan dat : Wikipedia: Firmware

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar dan snapp ik het nog niet

hardware-software en meer moeilijkheid what the fuck is that?? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:48:
ja maar dan snapp ik het nog niet
hardware-software en meer moeilijkheid what the fuck is that?? 8)7 |:(
Deze is duidelijker https://nikoneurope-nl.cu...3970/~/wat-is-firmware%3F

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbk

pbk

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 14:04:
[...]

Super bedankt voor de uitleg !! Ik vond ook nog een coupon voor 6% korting bij BIC ( Easter2011), dus dat is nog eens een extra voordeel met de al zo lage dollar. Wel inderdaad even een stylus(zoals je al aanbeveelt), US -> EU adapter en screenprotector erbij gezocht ( voor samen nog geen 4 $ ;)
Mijn review was niet bedoeld als verkoopadvies maar toch veel plezier ermee alvast ;)

Ben nu aan het uitzoeken welke browser het beste alternatief is voor de standaardbrowser van Android. Ik heb nu net Dolphin HD erop staan (stond niet in de market dus even de apk gegoogled) en vind die nog wat beter/prettiger dan Opera mobile.

Ook handig: Widgetsoid (staat wel in de market) waarmee je eigen widgets kan samenstellen om o.a. eenvoudig je wifi aan/uit te zetten (scheelt stroom, dus accuduur!). Ik kende dit van de HTC Desire waar standaard op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:40

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

het blijkt dat de dolphin browser, zonder hd toevoeging nog wat beter werkt, skyfire ook wel..

Hier een leuk lijstje voor onze wondermedia devices met de via chipset:
http://www.androidtablets...650-tablet.html#post78869

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de uitleg :) :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pbk schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 22:47:
[...]

Mijn review was niet bedoeld als verkoopadvies maar toch veel plezier ermee alvast ;)

Ben nu aan het uitzoeken welke browser het beste alternatief is voor de standaardbrowser van Android. Ik heb nu net Dolphin HD erop staan (stond niet in de market dus even de apk gegoogled) en vind die nog wat beter/prettiger dan Opera mobile.

Ook handig: Widgetsoid (staat wel in de market) waarmee je eigen widgets kan samenstellen om o.a. eenvoudig je wifi aan/uit te zetten (scheelt stroom, dus accuduur!). Ik kende dit van de HTC Desire waar standaard op zit.
Was ook geen verkooppraatje hoor ;) ik was toch al op zoek naar een simpele ebook reader voor o.a. langere treinreizen en met dit apparaat krijg je er nog een heleboel leuke andere mogelijkheden bij, plus dat je eens kennis kunt maken met het fenomeen android tablet. Voor het installeren van een non market .apk gebruik je Astro ( die wel vanuit de market komt)? Of zit er in de standaardsoftware op deze tablet een goede filemanager waarmee het installeren van bijv. Dolphin wel automatisch kan ? Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
IEdit: Ik zie dat het tabletje inmiddels weer $9 dollar goedkoper is dan toen ik 'm 2 à 3 weken geleden kocht: geen $89 maar $80 dollar. Dan zou je 'm dus nu net onder de 60 euro kunnen kopen.
Ik heb er 55 euro voor betaald dankzij een coupon code en een referal. Misschien kunnen mensen met interesse ook daar naar zoeken. Ik heb ze gevonden op het Android tablet topic op Fok! (1 of 2 topics in de reeks terug daar)

Ik heb de mijne inmiddels toch weer tot leven weten te wekken. Eens kijken of die Uberoid me gaat bevallen. Het blijft jammer dat ie niet zonder meer divx kan spelen. Mij een raadsel aangezien de tragere Rocktab dat zonder problemen deed.
Divx doen het toch wel goed, maar dan pak ik sowieso niet die van een paar GB dus wellicht hebben die al een lage bitrate.

Angry Birds doet het trouwens best redelijk vind ik. Niet altijd even soepel, maar zeker speelbaar en niet traag. Met de Rio versie heeft ie veel meer moeite.

De batterij geeft tijdens het laden constant 50% aan. De juiste waarde verschijnt na het loskoppelen van de adapter. Apart.

Heb jij trouwens ook dat je scherm aan de randen een soort van bobbel heeft? Het scherm ligt dieper en de overgang is niet recht toe recht aan. De bouwkwaliteit vind ik dus niet zo briljant. (al voldoet het in principe wel)

[ Voor 37% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-05-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

En draait Skype een beetje op die tablet? (Of eventueel Fring?) Ik heb em gisteren ook besteld bij Buyincoins. Ik ben benieuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door RamO op 01-05-2011 13:37 ]

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die RENA3 ziet er leuk uit voor het bedrag, zou dit dan de tijd zijn dat die tablets eindelijk een beetje een origineel en mooi uiterlijk krijgen? Ik vind die iPad kloons niet echt cool eigenlijk om eerlijk te zijn.

Ben benieuwd naar de eerste gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Omdat mijn arcos70, die ik als muziekspeler in de woonkamer had staan door mn huisgenoot is ontdekt en er dus geen archos in de woonkamer meer staat en ik de hele tijd angry bird geluidjes uit zn kamer hoor klinken, ben ik maar even de stad in gefietst en heb de Yarvik gekocht.

Eerste indrukken, solide gebouwd, ook degelijk verpakt met beschermplasics en alles. Helder beeld en ik was verrast door de response van het resistieve scherm, het reageert zlfs beter dan het capacitieve scherm van mijn archos70! dus niks geen gedoe met pennetjes of vingernagels, gewoon je vingers gebruiken.

Out of the box, internet werkt, accepteerde gelijk mn 8 gb sd kaartje uit mn telefoon, geluid uit de stereospeakers is wel veel te zacht. Klinkt meer op een hoofdtelefoon op vol vermogen dan dat je van een luispreker mag spreken vind ik. Maar sinds t ding op mn buro staat al player aan de versterker is dat van minder belang. Geluidoutput is dan flink hard ( dr zit niet zo'n vervelende begrenzer in als de ipad) geluid is wel ok, voor de prijs. Op dit moment schalt ac\dc door de speakers. Ander nadeel is dat de voeding en audiouitgang te dicht bij elkaar zitten waardoor de stekkertjes elkaar een beejte scheef duwen. 2 mm meer tussenruimte was beter geweest, maar t past net gelukkig. Standaard ausioplayer ziet er wel leuk uit maar als je muziek niet allemaal voed ge id3 tagged is krijg je een zooitje, benader je de muziek vanuit de explorer dan speelt ie heelaas alleen dat ene nummer af. Maar goed t is android, dus danz oeken we gewoon een andere player.

Video speelt ie lekker af, hij pakt zelfs de wmv zonder probleem ( iets wat de archos en de ipad niet kunnen)

Youtube mobile wil op t moment geen filmpjes afpelen, zou kunnen dat er iets met youtube aan de hand is wan hij laat ze wel als start zien maar als je daar op drukt krijg ik de melding dat de link niet werkt, dus dat moet ik straks nog maar eens proberen,

Tweakers.net werkt prima paginas scrollen ook lekker.

Inderdaad geen android market, maar dat fixen we wel. Strks maar eerst de amiga en sega emulatoren dr op zetten, kijken of dat een beetje wil op 600 mhz.

Al met al fijn tablet, het is natuurlijk geen ipad maar dat ze dit voor 100 euro kunnen maken ( en waarschijnlijk voor 80, want dynabyte mot er ook nog aan verdienen ) is fantastisch, een paar nieuwe nikes zijn duurder dan dit:)

en heej! Hij laadt ook op via usb, das heel goed nieuws,

Amiga emulator loop lekker na wat settings getweaked te hebben, google maps werkt ook. De androidmarket app voor de archos70 wil niet installeren, is alleen voor froyo zegt ie. ( yarvik draait 2.1)
de youtube app wil ook niet installeren en de angrybirds apk die ik op t.
net gevonden heb installeert wel, maar loopt daarna vast.

Nou ja, dat mag de pret niet drukken, over een weekje of 2 hebben we vast een ervaringen met yarvic topic hier, als ik m niet zelf start en dan komen dr vast wel een paar oplossingen.

Even offtopic. Ik heb m ff snel met mn samsung galaxy s gefilmd, alleen dat kreng heeft problemen met uploaden naar youtube ( je mag eerst 15 keer op retry drukken voor ie helemaal binnen is. Iemand daar ervaring mee?

[ Voor 13% gewijzigd door verleemen op 01-05-2011 18:44 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Voor 6 euro meer en ong. een week geduld heb je een 800Mhz cortex a9 met mali 400 gpu in huis :)

Zie dat hij nu 2 euro duurder is dan ik vorige week betaald heb. Wel code 10450 gebruiken voor nieuwe klant, 5% korting.
De cpu is de amlogic single cortex a9 800mhz plus mali 400gpu, daar maakt pandawill volgens mij voor het gemak maar 1,2 Ghz van.
Voor geinteresseerden, het is een oem versie van de ramos w10.

[ Voor 41% gewijzigd door janesh op 01-05-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
verleemen schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:43:
Al met al fijn tablet, het is natuurlijk geen ipad maar dat ze dit voor 100 euro kunnen maken ( en waarschijnlijk voor 80, want dynabyte mot er ook nog aan verdienen ) is fantastisch, een paar nieuwe nikes zijn duurder dan dit:)
Ik vind het nog vrij duur voor een 2.1 tab met Eclair en een Rockchip. Die gaat Froyo ook niet trekken waarschijnlijk. Dan kun je, als je al per sé in NL wil kopen, toch beter dat Intertoys of Bart Smit ding nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Hyp Hyper schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:38:
[...]

Ik vind het nog vrij duur voor een 2.1 tab met Eclair en een Rockchip. Die gaat Froyo ook niet trekken waarschijnlijk. Dan kun je, als je al per sé in NL wil kopen, toch beter dat Intertoys of Bart Smit ding nemen?
Die is uitverkocht, en volgens de medewerkers staat ie nog steeds op niet leverbaar, dus ja toen bleef deze over.
Maar het is natuurlijk ook een beetje de sport om het ding goed lopende te krijgen he. We zitten hier op tweakers en niet op libelle.nl

Ik vind 100 euro voor wat ie out of the box presteert al heel wat, vooral als je weet dat een beetje digitale fotolijst van samsung ook 88 euro kost, en die portable dvdspelertjes ( die niet eens hd aankunnen krijg je ook niet onder de 100 euro ( ja misschien een hele lelijke bij t kruidvat:)
ik heb m voornamelijk als mp3 speler in de woonkamer. dus met een fijn groot scherm zodat je niet de leesbril er bij hoeft te pakken wil je 1 van de 7000 nummers die dr op staan wil afspelen. Dat alleen al is t me waard, de rest is extra..

Voor de rest wacht ik wel een jaartje, tot de dualcores met capacitief scherm onder de 100 eurogrens komen..

Ik heb nou een ipad, archos70 en de yarvik, de samsung wave en de samsung galaxy s. ( en dat terwijl ik in de schuldsanering zit, ik vindt t fantastisch dat je als minima door een week alleen maar pasta te vreten al een tabletpc kan kopen.

dus ik ben wel ff bezig:)

Kort testvideootje gemaakt
YouTube: Yarvik tablet test

[ Voor 3% gewijzigd door verleemen op 01-05-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Hier stond info over een wannabee-M8

[ Voor 97% gewijzigd door Gusev op 02-05-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Ik denk dat je je vergist Gusev, dit is de resistive versie die vaak ten onrechte als capacitive wordt aangemerkt. Ze hebben allemaal dezelfde specs en verschillend uiterlijk.
Die op de foto is een van de laatste uitvoeringen met touchtoetsen.
De resolutie is ook 800*600 en van de M8 is 1024*768.
Hier nog een link van de enige die ik op aliexpress kan vinden.

http://www.aliexpress.com...12MB-4GB-wholesalers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej bedankt..

na de 3 filmpjes wil ik de wanden en muren langs de weg in china wel eens een keer zien ;)

maar er stond toch dat het multitouch was maar dat heb ik niet gezien
ik weet het verder niet ik heb nog nooit een tablet gehad en ik heb er ok geen verstand van dus..

voor de ervarenden onder ons :)

haha en janesh andwoorde terwijl ik aan het typen was 8) bedankt :*)

lekker handig ja :P

ik dacht al dat dat scherm niet zo goed reageerde(maar nog eens ik heb er geen verstand van)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Okay, ik heb voor de yarvik maar een apart topic aangemaakt, compleet met review ( en gelijk maar in de pricewatch gedumpt)
omdat yarvik van sweex is en nu bij paradigit te koop is verwacht ik dat er binnenkort veel mensen dit tablet in huis zullen hebben ( en eventueel de dag dr na gelijk weer terugbrengen) maar dat leek me genoeg reden voor een eigen topic.

Hier heb je m.

En welkom bij [Ervaringen] YARVIK TAB210 tablet pc
Wees welkom!
(wel eerst voetjes vegen natturlijk)

Tja en dat en welkom bij in de topictitel is een foutje van mij...
Kan gebeuren..

[ Voor 7% gewijzigd door verleemen op 02-05-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
janesh schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:24:
Ik denk dat je je vergist Gusev, dit is de resistive versie die vaak ten onrechte als capacitive wordt aangemerkt. Ze hebben allemaal dezelfde specs en verschillend uiterlijk.
Die op de foto is een van de laatste uitvoeringen met touchtoetsen.
De resolutie is ook 800*600 en van de M8 is 1024*768.
Hier nog een link van de enige die ik op aliexpress kan vinden.

http://www.aliexpress.com...12MB-4GB-wholesalers.html
Ah thanks, nice! Altijd handig een scherpe mede-tweaker ;) . Zou je ons op de hoogte willen houden als jij 'm gaat bestellen voor zover dat gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:25:
hej bedankt..

na de 3 filmpjes wil ik de wanden en muren langs de weg in china wel eens een keer zien ;)

maar er stond toch dat het multitouch was maar dat heb ik niet gezien
ik weet het verder niet ik heb nog nooit een tablet gehad en ik heb er ok geen verstand van dus..

voor de ervarenden onder ons :)

haha en janesh andwoorde terwijl ik aan het typen was 8) bedankt :*)

lekker handig ja :P

ik dacht al dat dat scherm niet zo goed reageerde(maar nog eens ik heb er geen verstand van)
Haha ik had hetzelfde. Ik dacht hmmm multitouch, maar hij loopt nog te rommelen met die in- en uitzoom knopjes. Ach nu weten we dat ik niet de juiste versie had gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dit weekend nog even wat verder gerommeld met de Dropad A8. Goed reageren apparaat en werkelijk zeer eenvoudig om te rooten en er een ander ROM op te zetten.

Vrijwel alles werkt, ook Flash 10.2, dus bijv. filmpjes op Dumpert zijn gewoon te zien. Wat helaas bij mij nog niet werkt zijn alle Google apps die moeten syncen, dat doen ze alleen maar als het tablet opstart, daarna niet meer. Dus Gmail kun je alleen bekijken wat je al binnen hebt, alles wat nieuw binnenkomt zie je pas na een reboot. Ook de android Market werkt goed, alleen niet alle apps zijn zichtbaar. Voice search en bijv. ADW launcer zijn (nog) niet te vinden. Nog even een goed werkende fingerprint vinden en wellicht dat het dan goed werkt (ik heb die op Slatedroid al geprobeerd, geen succes). Google Earth geeft ook een FC bij het opstarten van de app. Dit zijn op dit moment de nadelen, verder niets dan lof voor dit 7" tablet met goed werkende capacitief scherm voor nog geen € 135,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:32
janvanduschoten schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:19:
Dit weekend nog even wat verder gerommeld met de Dropad A8. Goed reageren apparaat en werkelijk zeer eenvoudig om te rooten en er een ander ROM op te zetten.

Vrijwel alles werkt, ook Flash 10.2, dus bijv. filmpjes op Dumpert zijn gewoon te zien. Wat helaas bij mij nog niet werkt zijn alle Google apps die moeten syncen, dat doen ze alleen maar als het tablet opstart, daarna niet meer. Dus Gmail kun je alleen bekijken wat je al binnen hebt, alles wat nieuw binnenkomt zie je pas na een reboot. Ook de android Market werkt goed, alleen niet alle apps zijn zichtbaar. Voice search en bijv. ADW launcer zijn (nog) niet te vinden. Nog even een goed werkende fingerprint vinden en wellicht dat het dan goed werkt (ik heb die op Slatedroid al geprobeerd, geen succes). Google Earth geeft ook een FC bij het opstarten van de app. Dit zijn op dit moment de nadelen, verder niets dan lof voor dit 7" tablet met goed werkende capacitief scherm voor nog geen € 135,-.
Jan weet jij hoe je een sd card mount met een Dropad fresh out of the box? Het lukt me gewoonweg niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb hem eerst zonder sd kaart opgestart en ingesteld (qua google account) daarna een tijdje mee gespeeld. Daarna de sd kaart uit mijn laptop gehaald met daarop de uitgepakte C8LEAN ROM van Slatedroid.com en de tablet opgestart met power& menu knop ingedrukt. Hij zet de de ROM er zelf op, ff wachten, volgens mij zelf nog een keer aanzetten met de power knop en hij was klaar. Mocht hij de sd kaart niet herkennen dan zou ik de kaart opnieuw formatteren, en dan niet de snelle format kiezen maar de grondige.

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 02-05-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
janvanduschoten schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:31:
Ik heb hem eerst zonder sd kaart opgestart en ingesteld (qua google account) daarna een tijdje mee gespeeld. Daarna de sd kaart uit mijn laptop gehaald met daarop de uitgepakte C8LEAN ROM van Slatedroid.com en de tablet opgestart met power& menu knop ingedrukt. Hij zet de de ROM er zelf op, ff wachten, volgens mij zelf nog een keer aanzetten met de power knop en hij was klaar. Mocht hij de sd kaart niet herkennen dan zou ik de kaart opnieuw formatteren, en dan niet de snelle format kiezen maar de grondige.
Oh jij hebt al een nieuwere rom ook.. Welke en waar vandaan als ik vragen mag? Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:51
Heb een vraagje over deze: http://samenkopen.net/action_product/33114/662894
Is dit hetzelfde tablet als de Herotab C8 / Dropad A8?
Ben een leek op dit gebied en zag dat deze een populaire tablet is.
Eigenlijke vraag is: Hoe doet deze tablet het?
Ben van plan om een goedkope tablet aan te schaffen en deze leek me geschikt.
Wil er eentje van max € 150 en zag dat deze € 140 kostte. Zijn er andere alternatieven?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ook meteen maar een nieuwe ROM er opgezet.

Wel even zweet in de handen nu, want als ik hem brick weet ik echt niet hoe ik hem weer aan de gang moet krijgen..

Edit: Pfew, hij start op.. Lijkt goed te gaan..

[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 02-05-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

pfff ik kan niet kiezen :p

owfel een gpad geforce (omwille van het ips paneel)

of en dropad A8 / MID816...

hoe is de kijkhoek feitelijk bij die dropad en MID ?
ik wil er graag comics/boeken op lezen en af en toe es filmpje kijken...

dus kom er feitelijk op neer snellere cpu/cheap vs super scherm/iets duurder (200€)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ gusev

gelukking maar dat dit de verkeerde was ;)
want ik had eigelijk net mijn zinnen op de herotab m8 gezet :) ik was al een beetje bang :? dat het een niet zo goed scherm was |:(

soms lijkt mij de herotab m10/ gpad geforce ook wel wat maar daar zit geen gps op en ik weet niet
of die 3d games/applicaties goed/altijd ondersteunen, wat de herotab m8 wel doet( omdat dat echt bij de specs staat). dikte maakt mij niet zoveel uit want het is toch mijn eerste tab. en een beetje ''grip'' kan ook geen verkeerd }:O

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Wie heeft of weet waar de originele firmware van de Dropad A8 te vinden is? Via de saayi site kom ik er niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Kijk nou even op slatedroid bij het herotab c8 topic, dan kun je kiezen.

Het is een kwestie van downloaden van de firmware, uitpakken, kopieren naar een micro sdkaart in je windows computer, kaartje in het externe slot van je dropad a8 alias herotab c8 of haipad m7, de powerknop en menu of back knop tegelijkertijd indrukken en je dropad doet de rest.

En wat je noemt bricken dat lukt je haast niet met deze apparaten, afgezien van 3 hoog plus naar beneden gooien. >:)

[ Voor 80% gewijzigd door janesh op 02-05-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbk

pbk

RamO schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:59:
En draait Skype een beetje op die tablet? (Of eventueel Fring?) Ik heb em gisteren ook besteld bij Buyincoins. Ik ben benieuwd.
Skype werkt niet. Fring wel (alleen op thuisnetwerk getest). Geen videocalls, wel voice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbk

pbk

Hyp Hyper schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:35:
[...]

Ik heb er 55 euro voor betaald dankzij een coupon code en een referal. Misschien kunnen mensen met interesse ook daar naar zoeken. Ik heb ze gevonden op het Android tablet topic op Fok! (1 of 2 topics in de reeks terug daar)

Ik heb de mijne inmiddels toch weer tot leven weten te wekken. Eens kijken of die Uberoid me gaat bevallen. Het blijft jammer dat ie niet zonder meer divx kan spelen. Mij een raadsel aangezien de tragere Rocktab dat zonder problemen deed.
Divx doen het toch wel goed, maar dan pak ik sowieso niet die van een paar GB dus wellicht hebben die al een lage bitrate.

Angry Birds doet het trouwens best redelijk vind ik. Niet altijd even soepel, maar zeker speelbaar en niet traag. Met de Rio versie heeft ie veel meer moeite.

De batterij geeft tijdens het laden constant 50% aan. De juiste waarde verschijnt na het loskoppelen van de adapter. Apart.

Heb jij trouwens ook dat je scherm aan de randen een soort van bobbel heeft? Het scherm ligt dieper en de overgang is niet recht toe recht aan. De bouwkwaliteit vind ik dus niet zo briljant. (al voldoet het in principe wel)
Mooi dat-ie het weer doet, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Dat van die lader is mij nog niet opgevallen, ik zal er eens op letten.

Scherm is bij mij rechtsonder een beetje minder strak, hindert niet echt. De bouwkwaliteit zet ik wel af tegen de prijs. Voor ca. 60 euro is het goed, voor een duurder tablet uiteraard niet/minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Over de Herotab M8 bij MM:
Answer: Wee hope to have a video review shortly. this device will be available towards the end of May/beginning of June. We will update the information on the device when it has been confirmed.
Damnit. Nog lang niet leverbaar. Nu wil ik een tablet kopen en krijg ik hier mee te maken :(

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Of deze, de Sampad M8 (dezelfde als de Herotab M8 dus) op voorraad:

http://hotmid.com/sampad-...ouch-android-2-2-gps.html

[ Voor 9% gewijzigd door janesh op 03-05-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Dank je voor de links, maar bij MM zeggen ze ook dat de M8 "on stock" is terwijl hij niet leverbaar is. Ik geloof pas dat hij leverbaar is als mensen daadwerkelijk een dergelijke tablet geleverd hebben gekregen.

Ook, capacitive/multitouch doet mij eigenlijk niet zo veel. Ik denk dat mensen goede restitative schermen erg onderwaarderen om het "slechter is dan een iPhone/iPad" argument.
Dus een gepimpte versie van de MID816 hoef ik niet persee.
Ik wil de M8 vanwege het strakke uiterlijk, mooiere knoppen (de knoppen van de MID816 zijn echt lílek) en hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het nadeel van een herotab mid 816 is dat het scherm zo diep ligt en die knoppen die maken een
nietprofessioneel geluid.(maakt op zich niet uit maar dat maakt het ook minder) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
XanderDrake schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:30:
Dank je voor de links, maar bij MM zeggen ze ook dat de M8 "on stock" is terwijl hij niet leverbaar is. Ik geloof pas dat hij leverbaar is als mensen daadwerkelijk een dergelijke tablet geleverd hebben gekregen.

Ook, capacitive/multitouch doet mij eigenlijk niet zo veel. Ik denk dat mensen goede restitative schermen erg onderwaarderen om het "slechter is dan een iPhone/iPad" argument.
Dus een gepimpte versie van de MID816 hoef ik niet persee.
Ik wil de M8 vanwege het strakke uiterlijk, mooiere knoppen (de knoppen van de MID816 zijn echt lílek) en hogere resolutie.
Ben het helemaal met je eens wat betreft resistieve schermen, ik gebruik mijn tmd mid verreweg het meest, wat er aan "mankeert" is de resolutie die beter kan.

Pagina: 1 ... 7 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.