Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@meintje: geen cent. voor 145 euro netto in huis 8)

maar nu dus nog de vraag of ik wel een A8 heb, zie pag 20 onderaan...

Willowtien al een test gedraaid?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:52:
@meintje: geen cent. voor 145 euro netto in huis 8)

maar nu dus nog de vraag of ik wel een A8 heb, zie pag 20 onderaan...

Willowtien al een test gedraaid?
Ja, ARMv7 is A8, en van de 4GB flash wordt een deel door het systeem zelf gebruikt.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Laatst online: 12:54

Rincewind

Take me in your arms tonight

Leuke vergelijking tussen de Notion Ink Adam en de Herotab M10: http://www.mytabletlife.c...ink-adam-herotab-m10-win/

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Rare test, vooral omdat ieder punt even zwaar telt in zijn eindconclusie, tuurlijk is de Adam duurder.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Zo, zal mezelf ook even inmelden. Deze week een opvolger van mijn Archos Gmini 500 gekocht, de Archos 5-IT 32gb.

Mooi apparaatje, maar snap nog maar weinig van Android. Is m'n eerste apparaat met dit OS.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
brama schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:02:
[...]

Ja, ARMv7 is A8, en van de 4GB flash wordt een deel door het systeem zelf gebruikt.
Idd niks aan toe te voegen TOP tablet voor die 143 euro !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:11

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:04:
[...]

Idd niks aan toe te voegen TOP tablet voor die 143 euro !
Is er nog wat negatiefs over te melden na een weekje? Dit lijkt me een to-good-to-be-true tablet qua specs en prijs. Geen losse knoppen, een waterval van apps die een fc geven, toestel dat af en toe spontaan uit gaat etc.?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben nu een nieuwe 7" tablet aan het testen met de volgende specs:

NEC Dual Core Cortex A9
PowerVR SGX 530 GPU
Android 2.2.1
7" 800*480 Capacitief scherm
512MB geheugen
4GB Nand Flash

Nu voelt de tablet snel aan, maar dit blijkt helaas niet uit alle benchmarks. Volgens Android system info scoort elke core bijvoorbeeld 1061.68 BogoMIPS terwijl mijn Desire Z met een op 1.3GHz geklopte CPU 869 BogoMIPS scoort met een enkele core.

Scores met de tablet:

Linpack = 19 MFLOPS
Smartbench 2011 = 1553/781
BenchmarkPI = +/- 950ms
Quadrant = 1244 (CPU: 3440, Mem: 715, I/O: 1422, 2D: 173, 3D: 387)

Score met Desire Z @ 1.3GHz

Linpack = 49 MFLOPS
Smartbench 2011 = 1290/1541
BenchmarkPI = +/- 870ms
Quadrant = 2466 (CPU: 5410, Mem: 1022, I/O: 4950, 2D: 340, 3D: 609) (wel zwart scherm met sommige benchmarks)

Alleen Smartbench 2011 zegt multi-core te ondersteunen en de CPU scores lijken het te bevestigen. Linpack is altijd al het domein geweest van Qualcomm. De PowerVR maakt niet een hele grote indruk. Kan iemand andere benchmark apps aanbevelen?

Nu komt het volgende: de tablet wordt geadverteerd als Dual Core Cortex A9 @ 1GHz. Maar hoe kan ik het verifieren? Ik heb zelf nog geen programma gevonden die de snelheid kan weergeven, maar aangezien het aantal BogoMIPS in verschillende programma's hetzelfde getal van 1061.68 weergeeft wil ik het best geloven. Alleen jammer van de GPU die niet echt mee kan komen met de huidige CPU's.

De batterij is wel super. Na 5 uur spelen en benchmarken en scherm altijd aan is de lading nog 50%. Snel krijg ik hem dus niet leeg. Morgen komen wat foto's, want het is al best laat en heb weer veel getest vandaag.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:08

XanderDrake

Build the future!

kiddyl schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:08:
Nu komt het volgende: de tablet wordt geadverteerd als Dual Core Cortex A9 @ 1GHz. Maar hoe kan ik het verifieren?
Ik zou zeggen, maak hem open. No offence, maar Chinese zwendelaars kunnen heel creatief worden als het gaat om specs te verhullen. Ik heb bijzondere voorbeelden gezien, en ook zijn er redelijk wat verhalen te vertellen als het gaat om China Pads.

Ik denk dat de print op de chipset wel zal verraden wat voor chipset er in zit :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
http://www.slatedroid.com...ead-231/page__hl__herotab

Iemand bovenstaande al geprobeerd op zijn/haar herotab MID816. Ik krijg hem volgende week binnen maar ga wel gelijk deze erop proberen te zetten, voordat ik alles naar mijn eigen hand ga zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
janvanduschoten schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:35:
[...]

Is er nog wat negatiefs over te melden na een weekje? Dit lijkt me een to-good-to-be-true tablet qua specs en prijs. Geen losse knoppen, een waterval van apps die een fc geven, toestel dat af en toe spontaan uit gaat etc.?
Nee sorry doet gewoon wat hij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

kiddyl schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:08:

*knipje*

Nu komt het volgende: de tablet wordt geadverteerd als Dual Core Cortex A9 @ 1GHz. Maar hoe kan ik het verifieren? Ik heb zelf nog geen programma gevonden die de snelheid kan weergeven, maar aangezien het aantal BogoMIPS in verschillende programma's hetzelfde getal van 1061.68 weergeeft wil ik het best geloven. Alleen jammer van de GPU die niet echt mee kan komen met de huidige CPU's.

De batterij is wel super. Na 5 uur spelen en benchmarken en scherm altijd aan is de lading nog 50%. Snel krijg ik hem dus niet leeg. Morgen komen wat foto's, want het is al best laat en heb weer veel getest vandaag.
Met de app quick System Info kun je zien welke processor er in zit en de snelheid ervan. Screenshot van mijn HTC Desire.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/Tah8yBkommI/AAAAAAAABdc/9r2dLAEukdY/s512/snap20110415_191239.png
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_jgGywM4bpS4/Tah806vmx2I/AAAAAAAABdg/vQMDpOYjQWE/s512/snap20110415_191243.png
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:07:
[...]

Nee sorry doet gewoon wat hij moet doen.
Klinkt me als muziek in de oren :)

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 15-04-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
De herotab816 vanuit merimobiles is on his way!! :)

Mij benieuwen hoelang het duurt. (YANWEN/EMS Express 6-8 Business Days)

[ Voor 110% gewijzigd door streelder op 15-04-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:58
Luitjes, ondertussen heel wat moois gezien in dit topic. Alleen een tabled van ongeveer 10 inch waar een sim kaart in kan om overal te kunnen bellen en internetten kan ik niet vinden. Wie heeft er een tip voor me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
De nieuwe M728 china tablet ziet er (in ieder geval qua design) veelbelovend uit.

Samsung Cortex A8 processor, an 8 inch display with a 4:3 ratio and 800 x 600 pixel resolution, mini-hdm.

Hoop dat het capacitief is.

http://tablet-news.com/20...comes-straight-from-asia/

Afbeeldingslocatie: http://tablet-news.com/wp-content/uploads/2011/03/M728-tablet-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tablet-news.com/wp-content/uploads/2011/03/M728-tablet-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:35:
[...]

wel wat dingen die opvallen ('t gaat dus over de Dropad van DealExtreme):

-heb al een paar x gehad dat een aantal apps (angry birds o.a.) plots weg zijn. zie dan een android icoontje en kan de app niet starten. vanochtend voor de 2e x, een restart van de tablet loste het op.
-flash werkt volgens mij niet goed, althans, zie met regelmaat een blokje met vraagteken tijdens browsen (heb flash 10.2 geinstalleerd, daarvoor zag ik ook dat blokje).
-youtube lijkt wat flets qua kleuren. in andere apps/games lijken de kleuren warmer/mooier.
-soms, als ik switch van homescreen naar de app-lijst dan reageert het scrollen een tijdje niet. lijkt dan alsof er nog iets moet doorladen, duurt soms tot een seconde of 5.
-jammer dat ie niet via usb kan laden (was bekend)

en verder.... niets dan lof!! wat een geweldig ding.
oogt superdegelijk en het capacitief scherm werkt beter dan m'n mobi (samsung i5500 galaxy europa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

En hoe blijft hij bij jou qua accuduur? (de andere Dropad eigenaar zegt dat hij zo'n 5 uur meegaat, ben benieuwd hoe het bij jou is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe geen klagen over de accu. Heb niet gemeten, maar zit al een flink deel vd dag op de Dropad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
janvanduschoten schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:15:
[...]

Met de app quick System Info kun je zien welke processor er in zit en de snelheid ervan. Screenshot van mijn HTC Desire.

[afbeelding]
[afbeelding]
Hier wordt 1061MHz aangegeven en dual core. Ik denk ook dat de CPU inderdaad op 1GHz draait, want sommige dingen doet hij echt snel en spellen gaat nog wel. Alleen de hele avond bezig geweest met een firmware voor de 9.7" IPS tablet niet echt aan toe gekomen om deze tablet nog meer te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:16:
[...]

wel wat dingen die opvallen ('t gaat dus over de Dropad van DealExtreme):

-heb al een paar x gehad dat een aantal apps (angry birds o.a.) plots weg zijn. zie dan een android icoontje en kan de app niet starten. vanochtend voor de 2e x, een restart van de tablet loste het op.
-flash werkt volgens mij niet goed, althans, zie met regelmaat een blokje met vraagteken tijdens browsen (heb flash 10.2 geinstalleerd, daarvoor zag ik ook dat blokje).
-youtube lijkt wat flets qua kleuren. in andere apps/games lijken de kleuren warmer/mooier.
-soms, als ik switch van homescreen naar de app-lijst dan reageert het scrollen een tijdje niet. lijkt dan alsof er nog iets moet doorladen, duurt soms tot een seconde of 5.
-jammer dat ie niet via usb kan laden (was bekend)

en verder.... niets dan lof!! wat een geweldig ding.
oogt superdegelijk en het capacitief scherm werkt beter dan m'n mobi (samsung i5500 galaxy europa).
Kan het zijn dat de apps die weg zijn op de sd card zijn geïnstalleerd? Als hij die even kwijt is ben je de apps natuurlijk ook kwijt.
Wat als je bij die flash objecten op de blokjes drukt? Worden ze dan niet geactiveerd? Zelf heb ik om flash werkend te krijgen op een andere tab de Dolphin browser met flash support gedownload.

Klink verder wel goed. Een capacitief scherm is idd een wereld van verschil. Daarom heb ik de capacitieve Wits gekocht. Intussen is ie qua prijs allang weer ingehaald, maar dat gaat natuurlijk als een gek momenteel.

[ Voor 4% gewijzigd door Hyp Hyper op 16-04-2011 18:56 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:22

Rannasha

Does not compute.

kiddyl schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:59:
[...]

Alleen de hele avond bezig geweest met een firmware voor de 9.7" IPS tablet niet echt aan toe gekomen om deze tablet nog meer te testen.
Welke 9.7" IPS tablet heb je? Uit je beschrijving van het ding eerder in de thread (iPad-lookalike) lijkt het dat hij erg lijkt op het ding dat ik uit Shenzen heb meegenomen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23
kiddyl schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:59:
[...]

Hier wordt 1061MHz aangegeven en dual core. Ik denk ook dat de CPU inderdaad op 1GHz draait, want sommige dingen doet hij echt snel en spellen gaat nog wel. Alleen de hele avond bezig geweest met een firmware voor de 9.7" IPS tablet niet echt aan toe gekomen om deze tablet nog meer te testen.
Met een beetje research had je kunnen nagaan dat het waarschijnlijk de cpu betreft in de volgende drie links.

http://www.androidtablets...m7003b-android-2-2-a.html

http://armdevices.net/201...tive-tablet-by-livall-cn/

http://armdevices.net/201...rtex-a9-tablet-platforms/

Dus een cortex a9 dualcore met 533 mhz per core. Dat maakt hem dus ongeveer even snel dan de 1.2 ghz hummingbird van samsung, aannemende dat cortex a9 25% sneller is dan cortex a8.

[ Voor 12% gewijzigd door janesh op 16-04-2011 22:15 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:08

XanderDrake

Build the future!

janesh schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:28:
[...]

Met een beetje research had je kunnen nagaan dat het waarschijnlijk de cpu betreft in de volgende drie links.

Dus een cortex a9 dualcore met 533 mhz per core. Dat maakt hem dus ongeveer even snel dan de 1.2 ghz hummingbird van samsung, aannemende dat cortex a9 25% sneller is dan cortex a8.
Euhm, volgens mij is een dualcore nooit sneller dan een single core die twee keer zo hoog geclockt is. Zo werkt het niet, anders zou een Tegra2 2ghz zijn.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Ik heb volgens mij niet over 2 keer 0,5=1 gehad, sommige leveranciers schermen hiermee. Ik probeer alleen aan te geven dat de hummingbird 1,2 ghz qua prestaties waarschijnlijk vergelijkbaar is en zeker wat betreft zijn powervr sgx540 gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:10

Blokker_1999

Full steam ahead

XanderDrake schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:40:
[...]

Ik zou zeggen, maak hem open. No offence, maar Chinese zwendelaars kunnen heel creatief worden als het gaat om specs te verhullen. Ik heb bijzondere voorbeelden gezien, en ook zijn er redelijk wat verhalen te vertellen als het gaat om China Pads.

Ik denk dat de print op de chipset wel zal verraden wat voor chipset er in zit :)
Geen garantie dat de print op de chip iets zegt. Ik heb hier zelf wat experimenteerbordjes liggen en deze maken gebruik van package-on-package. Het DDR2 geheugen zit dan bovenop de CPU waardoor je enkel de print van het RAM kunt zien.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:14

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Is het mogelijk om op deze tablets (ik heb zelf een ViaPAD_7) van die spellensites te spelen vanaf Facebook playtopia of farmville? Heb al wat browsers geprobeerd, maar het opent zich niet nadat je eenmaal spelen hebt gekozen..

Heb er een custom rom op staan en youtube maar ook me eigen files lopen vrij aardig, zelfs de 720p Battlefield3 trailer was erg goed te kijken...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
janesh schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:28:
[...]

Ik heb de links van Renesas zelf al helemaal doorgespit en overal staat 533MHz. Daarom wilde ik ook een tool hebben om de CPU speed uit te lezen omdat mijn leverancier met 1GHz kwam. Als de info van de leverancier altijd klopt hoef ik het ook niet na te zoeken :+

Na met documenten de leverancier geconfronteerd te hebben heeft hij uiteindelijk bevestigd dat het 2 x 533MHz is. Volgens mij heeft hij de gegevens te makkelijk overgenomen van de fabriek zoals vroeger met Rockchip CPU's hetzelfde was. Die werden soms als 1.2GHz geadverteerd omdat CPU 600MHz + DSP 600MHz is.

3D spellen gaan eigenlijk best wel prima op deze tablet zoals Guerrilla Bob, maar NFS Shift ging merkbaar met net iets te weinig FPS. Voor andere taken is de tablet wel opmerkelijk snel ondanks de lage relatieve snelheid per core. Browsen, flash, films e.d. gaat allemaal prima. Overall heb je toch iets meer aan een hogere geklokte single core en deze tablet was ook nog eens duurder dan een tablet met Samsung CPU die ook nog eens een snellere GPU heeft. Wel kan het zo zijn dat als je echt meerdere taken aan het doen bent dat het net iets soepeler gaat. Ander punt dat mij enorm is opgevallen is dat de tablet de langste tijd aan kan staan van alle tablets die ik heb getest. Niet standby, maar echt aanstaan met scherm aan.

Tablet gaat terug, want duurder en niet sneller is natuurlijk niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Sorry Kiddyl, jij had in eerste instantie de 533 mhz per core niet vermeld. Helder verhaal, ik had hetzelfde idee zoals jij het verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Hoeveel invoerbelasting wordt er uberhaupt berekend? Want als ze langskomen wil ik wel gepast geld hebben liggen indien er invoerbelasting betaald dient te worden.

Volledige bedrag was 262.99 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
streelder schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:38:
Hoeveel invoerbelasting wordt er uberhaupt berekend? Want als ze langskomen wil ik wel gepast geld hebben liggen indien er invoerbelasting betaald dient te worden.

Volledige bedrag was 262.99 dollar.
Krijg je daar niet een brief van de duane over?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
@ Streelder

30 euro plus of min 3. Heb laatste half jaar drie keer betaald alleen met DHL. Een paar dagen geduld met registered of unregistered is toch goedkoper, van de plm 10 keer nooit btw of tax betaald.

[ Voor 90% gewijzigd door janesh op 18-04-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wat heb je genomen en waarom? Heb net zelf de Dropad besteld vanwege de goede verhalen en uiteraard de specs. Het is wel een 7" dus ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
janvanduschoten schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:59:
Wat heb je genomen en waarom? Heb net zelf de Dropad besteld vanwege de goede verhalen en uiteraard de specs. Het is wel een 7" dus ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Heb zelf toch maar de Herotab MID816 rubburized genomen omdat ik de grote community erachter en de 8 inch groter vond wegen dan een cap. scherm.

( heb al een Desire HD)

[ Voor 5% gewijzigd door streelder op 18-04-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 21:56
Na zeer positieve ervaringen met het importeren van een ZTE Blade heb ik wel vertrouwen gekregen in het wat minder bekende Android speelgoed en wil ik me misschien ook eens aan een tablet gaan wagen. :) Maar wat een keus zeg... Ongelooflijk. Ik kom er gewoon niet uit. De mooiste tabs die ik langs heb zien komen voor de prijs die ik ervoor uit wil geven:

Herotab MID816: 8" lijkt me wat geschikter voor wat surfen, goede community maar resistief scherm
Dropad A8: bijna alleen maar positieve verhalen behalve dan die browsing bug
Nook Color: goed scherm en prachtig design maar wel een stukje duurder

Ze hebben allemaal zo hun voor- en nadelen en ik kan gewoon niet kiezen. :P Het primair doel is om er thuis via WiFi wat mee te internetten maar waarschijnlijk is het slechts een kwestie van tijd voor ik er ook zwaardere games op wil spelen en dan beginnen CPU en GPU ook weer belangrijk te worden.

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat de meeste tablets groter dan 7" allemaal een resistief scherm hebben. Wie mij een 8" tablet aan kan wijzen met capacitief scherm, een goede processor die op minimaal 800 MHz draait en niet meer dan € 185 kost, ben ik zeer dankbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 07:20
He tweakers, leuk topic hier. Weet iemand waar deze te koop is:
http://www.pocketables.ne...android-mid-revealed.html
Deze android met toetsenbordje was 5 mnd. geleden een prototype dus ik neem aan dat ie inmiddels in produktie is, maar kan hem op internet nergens vinden. Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:55:
[...]

Kan het zijn dat de apps die weg zijn op de sd card zijn geïnstalleerd? Als hij die even kwijt is ben je de apps natuurlijk ook kwijt.
Wat als je bij die flash objecten op de blokjes drukt? Worden ze dan niet geactiveerd? Zelf heb ik om flash werkend te krijgen op een andere tab de Dolphin browser met flash support gedownload.

Klink verder wel goed. Een capacitief scherm is idd een wereld van verschil. Daarom heb ik de capacitieve Wits gekocht. Intussen is ie qua prijs allang weer ingehaald, maar dat gaat natuurlijk als een gek momenteel.
[over de Dropad]

Als ik de tab start duurt het inderdaad even voor de apps die op SD staan zijn geladen. toen ik de eerste keer Angry Birds kwijt was had ik app2sd volgens mij nog niet geinstalleerd.
dagen later (met aardig wat tablet-uren) geen problemen meer meegemaakt, dus ik hou het op wat aanloop/opstartprobs ;)

flash: drukken op groene pijltjes, blokjes of vraagtekens levert niets op. ik ga eens kijken of ik dolphin met flash kan vinden...

[en verder: nog steeds very happy met de Dropad _/-\o_ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
@ dreezz ik heb een losse aparte APK file geinstalleerd tbv Flash10.1 en toen werkt alles perfect.

Bij Flash10.2 werkte het aanmerkelijk minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 13:11
Ik ben zelf ook geïnteresseerd in een Android Tablet nu heb ik thuis alleen een wifi N netwerk.

Nu is mijn vraag heeft iemand hier een Android Tablet met wifi N mogelijkheid of is het bijv. ook mogelijk om bijv. een Apad te voorzien van een usb wifi N dongle om zo toch van mijn wifi N netwerk gebruik te maken?

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51

13art

Moderator Mobile
Ik zou zeggen kijk bij de specs van de diverse android tablets of ze wifi N ondersteunen. Zo ja zou het dus geen probleem moeten zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschie_73
l3art schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:35:
Ik zou zeggen kijk bij de specs van de diverse android tablets of ze wifi N ondersteunen. Zo ja zou het dus geen probleem moeten zijn.
Bij sommige sites geven ze dan aan dat hij wifi N bevat kijk je verder naar dezelfde dan is het vervolgens alleen wifi b/g dus vandaar mijn vraag of iemand een Android Tablet met wifi N had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

je kunt je router toch instellen op mixed b/g/n en zelf het appararaat het laten bepalen, wat ik lees en zelf ervaar is de wifi chip niet heel sterk en ook vaak max G is...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hoe staat het eigenlijk met de Dropad qua wifi ontvangst, heeft hij voldoende signaal ( vergeleken met bijvoorbeeld een HTC Desire) ? Ik zit net te denken dat ik ben vergeten een verloopstekker mee te bestellen moet ik weer gaan halen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschie_73
sain onez schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:51:
je kunt je router toch instellen op mixed b/g/n en zelf het appararaat het laten bepalen, wat ik lees en zelf ervaar is de wifi chip niet heel sterk en ook vaak max G is...
Dat is nu net het probleem heb geen router maar accesspoint een Netgear HD die kent alleen N ipv b/g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:25
Ik kreeg vandaag een promo mail over een acer in de mailbox de Acer ICONIA TAB A500, heeft Android 3.0 en volgens mij ook leuke specs. Alleen kan ik nog niets vinden over euro prijzen, wel gelezen dat die 450 dollar kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Laatst online: 21-09 09:35
Retir schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:43:
Ik kreeg vandaag een promo mail over een acer in de mailbox de Acer ICONIA TAB A500, heeft Android 3.0 en volgens mij ook leuke specs. Alleen kan ik nog niets vinden over euro prijzen, wel gelezen dat die 450 dollar kost.
De W500 staat voor 499 euro bij de paradigit.
/Edit pardon, de W staat voor *windows* en niet voor Android. lijkt me dan toch hoopvol dat de A500 toch goedkope rmoet zijn dan de W500 of niet?

[ Voor 16% gewijzigd door ranjo op 19-04-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Retir schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:43:
Neem hier eens een kijkje;
Het Acer Iconia Tab Topic Deel 1

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
de MID816 is binnen! Geen invoerkosten te betalen dus dat was een leuke meevaller. Hij ligt nu op de oplader en ga er gelijk de tasselhof 2.3 android opzetten :)

Ik ben de hele avond even zoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:18
streelder schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:11:
de MID816 is binnen! Geen invoerkosten te betalen dus dat was een leuke meevaller. Hij ligt nu op de oplader en ga er gelijk de tasselhof 2.3 android opzetten :)

Ik ben de hele avond even zoet :)
Gefeliciteerd, en veel plezier met je aanwinst. Laat je ons even weten hoe ie bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:42
Ik zit al een tijdje te twijfelen tussen 3 Android Tablets. Namelijk de volgende:

HeroTab C8/Droppad A8 : http://www.merimobiles.co...ndroid_2_2_p/meri0552.htm

Een mooi ding heeft bijna alles wat ik wil hebben. Alleen jammer dat deze 'maar' 7 inch is

HeroTab C9: http://www.merimobiles.co...Capacitive_p/meri0563.htm

Is in mijn ogen de verbeterde C8 met meer features zoals GPS en een betere niet ipad look. Echter is deze ook $60 duurder.

HeroTab M10: http://www.merimobiles.co..._Bluetooth_p/meri0620.htm

Is een daadwerkelijke iPad clone, wat voor mij eerder een minpuntje. Echter is deze wel 9.7 inch wat zeer handig is voor mijn niet al te dunne vingers.
Het nadeel is echter dat de CPU iets minder krachtig is in de M10 ten opzichte van de C8/9 en hij mist veel features en aansluitingen...
Misschien zelfs nog belangrijker, er zit maar een 3200maH battery in waardoor de tijd die ik met 1 lading kan doen wel heel erg kort wordt in mijn opzicht.

Ik ga dit tablet gebruiken om middels remote access en webpanels mijn eigen computer bedienen en misschien wel nog belangrijker mijn servers onderhouden. Vragen van mijn klanten beantwoorden etc.
Het zal dus intensiever worden gebruikt tot wel 5 uur per dag met een keyboard case erbij voor het snellere typewerk.
Ik heb al een netbook alleen vind ik deze toch net niet handig genoeg.

Damn dilemmas.

Edit:
Humzz. Misschien is de Gpad Geforce 9.7 inch een beter alternatief dan de M10. de Gpad heeft dezelfde specs met een betere look en Battery.

[ Voor 4% gewijzigd door J.E.T op 21-04-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hé grappig, ik had vrijwel hetzelfde lijstje. Ik heb de Dropad A8 besteld, vanwege een capacitive scherm, goede processor, de capaciteit van de accu (4500mAh toch wel prettig als ik hem niet een paar keer per dag hoef op te laden) en ik ga de GPS toch niet gebruiken. Nadeel vind ik het formaat, maar het is dan wel weer een handzamer formaat om mee te nemen. Ook de prijs is erg goed, € 140,- voor zo'n toestel vind ik erg aantrekkelijk.

Succes bij de beslissing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
Waar gebruik jij je Droppad A8 dan voor als ik vragen mag?

Aangezien ik heel specifiek mijn tablet wil gaan gebruiken voor het remote accessen en ik verwacht dat een 7 inch mij dan echt te klein is.

Ik zal vanavond nog wel even een lijstje maken voor de 9-10 inch tablets met capacitief scherm die ik wel leuk vind.
Ben alleen bang dat er weinig interessante tablets tussen zullen zitten die 9-10 inch groot zijn met een capacitief scherm (micro)usb aansluiting en ook nog eens onder de $300,-.

Als iemand een tip heeft graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
J.E.T schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:01:
Waar gebruik jij je Droppad A8 dan voor als ik vragen mag?

Aangezien ik heel specifiek mijn tablet wil gaan gebruiken voor het remote accessen en ik verwacht dat een 7 inch mij dan echt te klein is.

Ik zal vanavond nog wel even een lijstje maken voor de 9-10 inch tablets met capacitief scherm die ik wel leuk vind.
Ben alleen bang dat er weinig interessante tablets tussen zullen zitten die 9-10 inch groot zijn met een capacitief scherm (micro)usb aansluiting en ook nog eens onder de $300,-.

Misschien dat de Dropad D10 dan wat voor je is?
http://www.pandawill.com/...-a8-4gb-white_p43090.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
Inderdaad een uitstekend alternatief. Deze gaat op mijn lijstje naast de Gpad Geforce 9.7 en de HeroTab M10.

Die DroPad heeft bijna alles wat ik nodig heb. Bedankt voor de suggestie.
Ik zie zojuist dat DroPad D10 geen multitouch ondersteunt. Ik neem aan dat ik dan geen 'pinch' in en uit zoom functionaliteit heb?
Verder zie ik een 3600 maH battery bij de Dropad D10 en ik kan bijna geen reviews vinden. Nu nog een Dropad D10 met een 5000+ maH battery en dan ben ik tevreden.

[ Voor 11% gewijzigd door J.E.T op 21-04-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb mijn Dropad A8 nog niet, hij staat sinds gisteren op "shipped" dus nog een weekje tot 14 dagen wachten denk ik. Hij zal bij mij voornamelijk worden gebruikt voor het standaard op de bank gebruik van email/internet/spellen/tv gids en misschien een filmpje (alhoewel, een film op 7"....). Spannender dan dat gaat het niet worden.
Er zijn hier meerdere Dropad A8 bezitters, misschien dat zij wat meer info kunnen geven over het "remote access" gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:40
Mijn Dropad A8 is ook onderweg. Ben benieuwd wanneer hij er is, tracking systeem werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
J.E.T schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:28:
[...]

Inderdaad een uitstekend alternatief. Deze gaat op mijn lijstje naast de Gpad Geforce 9.7 en de HeroTab M10.

Die DroPad heeft bijna alles wat ik nodig heb. Bedankt voor de suggestie.
Ik zie zojuist dat DroPad D10 geen multitouch ondersteunt. Ik neem aan dat ik dan geen 'pinch' in en uit zoom functionaliteit heb?
Verder zie ik een 3600 maH battery bij de Dropad D10 en ik kan bijna geen reviews vinden. Nu nog een Dropad D10 met een 5000+ maH battery en dan ben ik tevreden.
Met een capacitief scherm is het standaard ook multi-touch. Dus dat zou gewoon moeten werken. Er is wel nog verschil in het aantal vingers dat geregistreerd kan worden, maar minder dan 4 ben ik bij die schermen nog nooit tegengekomen.

Leuk prijsje voor die tablet, 160 euro als er geen heffing bijkomt. Eindelijk een 10" A8 model.

[ Voor 5% gewijzigd door brama op 21-04-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:43
brama schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:27:
Met een capacitief scherm is het standaard ook multi-touch. Dus dat zou gewoon moeten werken. Er is wel nog verschil in het aantal vingers dat geregistreerd kan worden, maar minder dan 4 ben ik bij die schermen nog nooit tegengekomen.
Generaliseer je nu alle tablets van een fabrikant, of touchscreens in het algemeen? In 't algemeen zegt het capacitive zijn niets over het aantal vingers dat een digitizer/controller kan herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 09:52
Thralas schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:53:
Generaliseer je nu alle tablets van een fabrikant, of touchscreens in het algemeen? In 't algemeen zegt het capacitive zijn niets over het aantal vingers dat een digitizer/controller kan herkennen.
Case in point: Experia X10 ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

brama schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:27:
[...]

It comes with a 7" 800x480 screen, along with a two-point capacitive multitouch touchscreen.
Bron: Dropad A8 review op androidtablets.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:00
Brad Pitt schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:36:
[...]

Case in point: Experia X10 ;)
inmiddels is/komt er wel een multitouch software update voor de X10 :P de X8 en X10 mini (Pro) moeten het echter nog steeds stellen zonder multitouch op een capacitive scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razorrobot
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 18:27
dcell schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:39:
[...]

inmiddels is/komt er wel een multitouch software update voor de X10 :P de X8 en X10 mini (Pro) moeten het echter nog steeds stellen zonder multitouch op een capacitive scherm
Die is er al. Het is dualtouch ,maar als je je vingers langs elkaar beweegt op het scherm dan gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

razorrobot schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:42:
[...]

Die is er al. Het is dualtouch ,maar als je je vingers langs elkaar beweegt op het scherm dan gaat het fout.
Ik heb toevallig gisteren de app Multitouch Tester gebruikt om het scherm van m'n Desire te testen, en hij registreert normaal 2 vingers, maar als ze te dicht bij elkaar komen raakt hij ook wel eens de weg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razorrobot
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 18:27
janvanduschoten schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:52:
[...]

Ik heb toevallig gisteren de app Multitouch Tester gebruikt om het scherm van m'n Desire te testen, en hij registreert normaal 2 vingers, maar als ze te dicht bij elkaar komen raakt hij ook wel eens de weg kwijt.
Bij de x10 is het extreem. Niet zoals de Desire. Bekijk het zelf maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Voor diegene die onlangs een tablet hebben gekocht maar vergeten zijn er een US ~~> EU verloopje bij te bestellen. WiLLoW_TieN to the rescue ;)

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Verloopjes-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
- (edit actie resulteerde in dubbelpost, somehow)

[ Voor 93% gewijzigd door brama op 21-04-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Thralas schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:53:
[...]

Ik generaliseer naar alle capacitive devices die ik tot nu toe tegengekomen ben / over gelezen heb. Maar blijkbaar is de Dropad A8 al een uitzondering daarop.

[edit] En mijn eigen zte blade ook. Nooit opgevallen. Ook geen groot gemis op zo'n klein schermpje, op een tablet wel wat meer..alhoewel ik nog niet verder kom qua nut dan een virtuele piano :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 15:01

tismij

???

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:25:
Voor diegene die onlangs een tablet hebben gekocht maar vergeten zijn er een US ~~> EU verloopje bij te bestellen. WiLLoW_TieN to the rescue ;)

[afbeelding]
daar zeg je me wat, als ik bij merimobiles bestel welke stekker zit er dan op?
(kan het ook niet vinden op de productpage of in mijn order gegevens)

Mocht het dus standaard een US stekker zijn dan houd ik me warm aanbevolen voor een verloopje :)
(bestellen bij dealextreme duurt zo lang ;) )

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
@ tismij PB of mail me maar d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:11
en de dropad is nu nog goedkoper geworden: nog maar €132,90 voor de liefhebbers....

Ik vraag me af of dit betekent dat er ook nieuwe tablets aan zitten te komen? Verleiding is erg groot deze te kopen, terwijl ik mezelf had voorgenomen te wachten op een (goedkope) Honeycomb tablet.... Ik ben alleen bang dat dit nog wel ff gaat duren.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@tismij;

Ik heb de mijne ook besteld bij merimobiles. Gister binnen gekomen en merimobiles doet er netjes een verloop stekkertje bij. Ik had er nog wat van die dingen achteraan besteld, hangen nu ergens tussen china en hier, maar zijn dus niet nodig.

Verder, allereerste indruk;
1) Holy crap, wat is dat ding zwaar.
2) Hmm, dat android is toch heel anders als iOS

Dat word dus wel even klooien en proberen. Na wat rond geneust te hebben eerst maar even "c8lean 0.51" erop geflashed. Nu kijken of ik dat android onder de knie kan krijgen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Er is inderdaad nog weinig custom software voor de Dropad gemaakt, viel me wat tegen qua hoeveelheid. Ook op XDA is er nog weinig/geen DEV support, ik hoop dat er wel wat meer support voor komt.
Zodra mijn Dropad binnenkomt (en er voldoende animo voor is) ga ik een topic voor de DropadA8/Herotab C8 (/Haipad M7 is dacht ik ook hetzelfde) maken, dan is hij niet meer onbekend&exotisch :)

Is zwaar trouwens "zwaarder dan verwacht" of "onhandig zwaar"?

[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 22-04-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
janvanduschoten schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:47:
Neigt naar onhandig zwaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02

gjs

Scoobydoobydoo

Wat is jullie mening over de Flytouch 3 die op het moment op samenkopen.net wordt aangeboden ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Er is inderdaad nog weinig custom software voor de Dropad gemaakt, viel me wat tegen qua hoeveelheid. Ook op XDA is er nog weinig/geen DEV support, ik hoop dat er wel wat meer support voor komt.
Zodra mijn Dropad binnenkomt (en er voldoende animo voor is) ga ik een topic voor de DropadA8/Herotab C8 (/Haipad M7 is dacht ik ook hetzelfde) maken, dan is hij niet meer onbekend&exotisch :)

Op slatedroid begint de dev op gang te komen, en twee nederlanders zijn hard opweg om de boot loader en kernel open te gooien.

Als dat gebeurd, vliegt de dev van deze tablet mega hard.

@Zwaar:
Onhandig zwaar, kreeg na 10 minuutjes toch kramp in mijn duim. Liet hem maar op mijn buik rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zou top zijn, een NL topic.
ik lees met regelmaat op Slatedroid over de Dropad, maar durf op basis daarvan bijvoorbeeld niet snel een firmware-update aan, of een custom rom te installeren (heb dat nog nooit gedaan, en lees regelmatig over (blijvende) vastlopers). Een topic op GoT zou de drempel volgens mij wel verlagen...

ik vind zwaar trouwens 'lekker zwaar'. ik had gisteren een samsung tab in handen, die is lichter ja, maar vind mijn Dropad dan een stukkie degelijker aanvoelen (amper plastic-gevoel, itt de galaxy tab).

edit: @willowtien; ik heb flash 10.2 verwijderd en 10.1 erop gezet... nog steeds geen flash :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 07:38:
edit: @willowtien; ik heb flash 10.2 verwijderd en 10.1 erop gezet... nog steeds geen flash :'(
Ook niet met de Dolphin browser? Met die heb ik tot nu toe altijd flash werkend gekregen. (op 2.2 tabs natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Hyp Hyper schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:37:
[...]

Ook niet met de Dolphin browser? Met die heb ik tot nu toe altijd flash werkend gekregen. (op 2.2 tabs natuurlijk)
Ik heb het specifiek over de DroPAD A8 van dealextreme. Hier werkt bij mij out-of-the-box met de stock browser Flash niet !. Toen heb ik een losse APK file tbv Flash 10.1 geinstalleerd en toen werkt alles.
Toen ik overging naar Flash 10.2 via de Market werkte Flash niet meer ? Dus Factory Reset gedaan via "Privacy". Hierna weer losse APK geinstalleerd tbv Flash10.1 en viola het werkte weer.
Heb dit hele verhaal alleen al eens eerder gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Kun je ook flashen door alles op een (externe) sd te zetten en dan in de tablet te stoppen?
Dus zonder de interne sd eruit te halen of het tablet aan een pc te moeten hangen.

Als dat kan heeft iemand een linkje voor me met instructies hoe dit werkt?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

tismij schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:03:
Kun je ook flashen door alles op een (externe) sd te zetten en dan in de tablet te stoppen?
Dus zonder de interne sd eruit te halen of het tablet aan een pc te moeten hangen.

Als dat kan heeft iemand een linkje voor me met instructies hoe dit werkt?
Jep, alle meuk op de externe SD. Menu + Power tegelijkertijd om de tablet aan te zetten. Paar minuutjes geduld en voila!

@Willow_tien
Kan je mij eens een test link geven, met flash content die het bij jouw niet doet met de stock browser en flash 10.2?

Heb je de tablet al eens open gehad? Zo ja heb je onboard NAND geheugen? Dat is volgens mij het verschil tussen de herotab C8 van en de Dropad A8.

Ik heb volgens mij een herotab ( van merimobiles)

[ Voor 25% gewijzigd door j1nx op 25-04-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

j1nx schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:07:
[...]

Jep, alle meuk op de externe SD. Menu + Power tegelijkertijd om de tablet aan te zetten. Paar minuutjes geduld en voila!

<knipknip>
Werkt dat ook met zo'n Tasselhof custom firmware of echt alleen met stock firmwares?
Waarom doen ze het op slatedroid dan schijnbaar allemaal op de "moeilijke" manier, alleen om een backup te maken of het gewoon veiliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
@ j1nx b.v dumpert.nl en NEE ik heb hem nog nooit opgemaakt. Nu werkt alles naar behoren. maar ook dit heb ik al eens gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

tismij schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:10:
[...]

Werkt dat ook met zo'n Tasselhof custom firmware of echt alleen met stock firmwares?
Waarom doen ze het op slatedroid dan schijnbaar allemaal op de "moeilijke" manier, alleen om een backup te maken of het gewoon veiliger?
Ik heb het nu alleen even over de c8/a8.

1) Tasselhof maakt daar geen custom roms voor
2) Flashen op die manier werkt voor alle versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:35:
@ j1nx b.v dumpert.nl en NEE ik heb hem nog nooit opgemaakt. Nu werkt alles naar behoren. maar ook dit heb ik al eens gepost.
dumpert.nl is toch geen flashsite? die kan ik namelijk prima zien op m'n Dropad.

iets verder zoekend.. op deze site bijvoorbeeld:
http://www.chemgapedia.de...p/requirements/flash.html

daar krijg ik nu een groen pijltje en als ik er op klik... hoera!
flash werkt :)

(ik had dus versie 10.2, eraf gegooid, want zag groene pijltjes of vraagtekens die na aanklikken niets deden. versie 10.1 erop gezet, zelfde resultaat. en net weer de versie bijgewerkt naar 10.2 en voila... _/-\o_
maar vraag me dus niet naar de logica ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

j1nx schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:36:
[...]

Ik heb het nu alleen even over de c8/a8.

1) Tasselhof maakt daar geen custom roms voor
2) Flashen op die manier werkt voor alle versies
Herotab mid816 van merimobiles is mijn speeltje van keuze en daarvoor heeft Tasselhof Gingerbread roms.
Maar als ik dat goed heb gelezen zijn dat geen gewone firmwares maar images dus dan gaan zo flashen gewoon niet werken.
Denk dat ik eerst maar eens kijk of er geen stock gingerbread voor de herotab is/komt die ik wel zo kan flashen voordat ik met custom roms aan de gang ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:33:

(ik had dus versie 10.2, eraf gegooid, want zag groene pijltjes of vraagtekens die na aanklikken niets deden. versie 10.1 erop gezet, zelfde resultaat. en net weer de versie bijgewerkt naar 10.2 en voila... _/-\o_
maar vraag me dus niet naar de logica ;) )
Ik bedoel dus ook de filmpjes op dumpert.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
tismij schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:38:
[...]

Herotab mid816 van merimobiles is mijn speeltje van keuze en daarvoor heeft Tasselhof Gingerbread roms.
Maar als ik dat goed heb gelezen zijn dat geen gewone firmwares maar images dus dan gaan zo flashen gewoon niet werken.
Denk dat ik eerst maar eens kijk of er geen stock gingerbread voor de herotab is/komt die ik wel zo kan flashen voordat ik met custom roms aan de gang ga.
De midA816 van pandawill is van al mijn tablets ook mijn keuze en ik heb er al weken gingerbread op staan.
Je maakt hem even open, haal je sd kaart eruit en op een een nieuwe sd kaart class 2 of 4 zet je de gingerbread image van slatedroid.( met je windowscomputer) Kaartje in je mid 816, opstarten, en je bent vertrokken met gingerbread.
Als het niet direct lukt, geen nood oude kaartje erin en je hebt je oude systeem weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

janesh schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:12:
[...]

De midA816 van pandawill is van al mijn tablets ook mijn keuze en ik heb er al weken gingerbread op staan.
Je maakt hem even open, haal je sd kaart eruit en op een een nieuwe sd kaart class 2 of 4 zet je de gingerbread image van slatedroid.( met je windowscomputer) Kaartje in je mid 816, opstarten, en je bent vertrokken met gingerbread.
Als het niet direct lukt, geen nood oude kaartje erin en je hebt je oude systeem weer.
Jep net getest. Flash 10.2 werkt niet lekker op de herotab c8 / dropad a8. Als je de settings zet op direct laten zien werkt het al beter.

Ik ga 10.2 er ook afgooien en 10.1 erop. Ben niet zo'n flash man, was me dus nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een tablet die voldoet aan de volgende punten:

- Bluetooth of GPS
- 3G ondersteuning
- >9" scherm

Ik kwam bij Pandawill deze tablet tegen: http://www.pandawill.com/...-a8-4gb-white_p41675.html

Weet iemand of dit een redelijke tablet is? Kan er namelijk weinig over vinden.. Of heeft iemand een suggestie voor een tablet die wél goed is en voldoet aan bovenstaande punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
@j1nx

Volgens mij was de quote voor willow_tien bedoeld, maar op mijn haipad m7 gebruik ik zonder problemen gewoon flash 10.2, evenals de mid A816 end de galaxy tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:42:
[...]

Ik bedoel dus ook de filmpjes op dumpert.nl ;)
vreemd. met dolphin mini loopt het soms wel, soms niet (en als het groene pijltje groen blijft, dan loopt dolphin vast :( )
met de standaard browser icm flash 10.2 geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:54:
Ik ben op zoek naar een tablet die voldoet aan de volgende punten:

- Bluetooth of GPS
- 3G ondersteuning
- >9" scherm

Ik kwam bij Pandawill deze tablet tegen: http://www.pandawill.com/...-a8-4gb-white_p41675.html

Weet iemand of dit een redelijke tablet is? Kan er namelijk weinig over vinden.. Of heeft iemand een suggestie voor een tablet die wél goed is en voldoet aan bovenstaande punten?
Opzich een prima tablet! Ik weet niet waarvoor je hem gaat gebruiken maar de batterij (3800 mah) is wat aan de kleine kant.

Voor die prijs (205 euro) zou ik echt wel overwegen om een POV Mobii Tegra 2 te kopen.

Voor die 75 euro extra krijg je dan wel een stukken sneller tablet met betere community ondersteuning en hopelijk een upgrade naar Honeycomb (voor die laaste reden alleen is die 75 euro het wel waard denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 23-09 03:35
In het Tablet van Intertoys. Wat is het? topic werd er door een mede-tweaker de Paradigit aanbieding gepost (dank!): een 7" tablet met Android 2.1 van het merk Yarvik (nieuw consumentenmerk van Sweex) voor €99,-.

Aangezien ik graag een simpele 7" Android tablet wilde, zonder deze te moeten importeren, leek deze mij een leuke. Net dan ook maar aangeschaft, en na 10min erg tevreden mee (t.o.v. de 7" 'speelgoed' tablet die bij Intertoys te koop was). Update: Na wat langer rommelen toch niet erg responsief touchscreen...

Hier wat eerste crappy telefoon foto's. Vragen van geinteresseerden zijn altijd welkom. Ik zal ze proberen te beantwoorden. Update: Inmiddels teruggebracht vanwege dode subpixels

Wat me in ieder geval meteen opviel, was de degelijke bouwkwaliteit en gehele strakke zwarte behuizing. Let wel op dat Paradigit adverteert met dat de tablet met oordopjes komt, dit is echter niet het geval! Wat natuurlijk niks uitmaakt, want die crap wil je niet gebruiken, maar toch... ik wil me oordopjes! :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16819565/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16819565/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16819565/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16819565/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16819565/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16819565/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16819565/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16819565/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16819565/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16819565/10.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Gusev op 27-04-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ziet er best netjes uit. Hoe reageert het touchscreen ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 23-09 03:35
Ik heb de PoV Mobii 7" ernaast uitgeprobeerd in de winkel en die reageert iets beter dan de Yarvik, maar ik ben echt tevreden over mijn nieuwe aanwinst (misschien te subjectief maar goed). Vooral wanneer ik het met mijn nagel bedien :P . Ik moet eerst maar eens me WiFi thuis aan de praat krijgen, dan zal ik eens een kort videotje schieten.

PS er zit zelfs nog een plastic geval op het scherm, dus die gaat er eerst maar eens af...

[ Voor 3% gewijzigd door Gusev op 26-04-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

J.E.T schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:01:

Ik heb heb een tip! Aangezien je wilt remote desktoppen etc raad ik je een capacitief scherm aan met een hoge resolutie! Dan maakt het minder uit of het 7 of 10 inch is omdat het super scherp is. Helaas ondersteunen de chinese tablets dit standaard niet en is een galaxy tab (1024x600) ips scherm vrij duur...

Ik heb zelf een nook color en doe veel remote desktop voor het werk en naar me windows bak en meot zeggen dat dat best lekker loopt. Hij heeft hetzelfde scherm als de tab en met één van de custom roms op XDA draai je binnen een half uur Android 2.2, 2.3 (met cm7! :9 ) of 3.0 honeycomb.

Oh en de prijs? ... $250...
Demo'tje: YouTube: Nook Color Honeycomb with Android Market Review

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had dit al eerder gepost, in een ander draadje maar het leekt me handiger omdat hier te plaatsen.

Nou ik dacht een superpad 2 of flytouch 3 in ontvangst te nemen, staat er op de doos "Superpad 3".
Na een dag gebruiken laadt de tablet niet meer op, vervolgens de adapter laten meten, en daar kwam gewoon netjes 9 volt uit. Blijkt dus te tablet kapot te zijn.

Vervolgens contact opgenomen met "efox-shop" en daar spreken ze dus geen engels. Vervolgens opnieuw contact opgenomen in het duits. Heb mijn verhaal uitgelegd dat de tablet niet opgeladen kan worden. En dat ik ik hem wil terug sturen voor garantie. Ik kreeg toen een mailtje terug dat ze beweerden dat de goederen niet defect kunnen zijn. Vervolgens weer een bericht gestuurd, en nu al een week geen antwoord meer gehad van hun.

Nooit meer efox-shop voor mij.... garantie doen ze volgens mij niet aan.

Kan ik hierover ook contact opnemen met paypal?
Ten eerste had ik een flytouch 2/Superpad 2 besteld en vervolgens krijg ik een "Superpad 3" na wat research op het internet las ik dat deze fake zijn en ten tweede is de tablet gewoon stuk.

Voel me eigenlijk gewoon opgelicht iemand een idee als ik hier een zaak van kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:45:
Had dit al eerder gepost, in een ander draadje maar het leekt me handiger omdat hier te plaatsen.

Kan ik hierover ook contact opnemen met paypal?

Voel me eigenlijk gewoon opgelicht iemand een idee als ik hier een zaak van kan maken?
Paypal geschil starten. Je hebt niet gekregen waarmee geadverteerd werd. Screenshots maken van wat je besteld hebt (order op efox site bv.) en van wat je gekregen hebt.
Aan garantiegeschillen doet Paypal niks, dus geen nut daar over te beginnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 26-04-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:02:
In het Tablet van Intertoys. Wat is het? topic werd er door een mede-tweaker de Paradigit aanbieding gepost (dank!): een 7" tablet met Android 2.1 van het merk Yarvik (nieuw consumentenmerk van Sweex) voor €99,-.

Aangezien ik graag een simpele 7" Android tablet wilde, zonder deze te moeten importeren, leek deze mij een leuke. Net dan ook maar aangeschaft, en na 10min erg tevreden mee (t.o.v. de 7" 'speelgoed' tablet die bij Intertoys te koop was)

Hier wat eerste crappy telefoon foto's. Vragen van geinteresseerden zijn altijd welkom. Ik zal ze proberen te beantwoorden.

Wat me in ieder geval meteen opviel, was de degelijke bouwkwaliteit en gehele strakke zwarte behuizing. Let wel op dat Paradigit adverteert met dat de tablet met oordopjes komt, dit is echter niet het geval! Wat natuurlijk niks uitmaakt, want die crap wil je niet gebruiken, maar toch... ik wil me oordopjes! :P
Zit er op deze tablet wel de echte android market?
En is hij te upgraden naar 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of kan iemand het uitproberen om een android telefoon aan een android tablet te koppellen?
Ik vraag me dan namelijk af of gebruik kunt maken van internet via easy tether bijvoorbeeld.
Of mischien is de gps functie wel te gebruiken, of als externe opslag.
Ik kan dit zelf nog niet uitproberen omdat mijn tablet onderweg is.
Als die binnen komt (een viapad 8650) zal ik hem proberen te verbinden met mijn telefoon (SE experia X10 mini pro). Als iemand het al weet hoor ik het natuurlijk graag. Ook als je al weet of je daar bepaalde apps voor moet downloaden.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

er zit geen BlueTooth in, weet niet of je dat via een usb BT dongle realiseren kan, ik heb wel vanmiddag een HSPDA usb-mdm in de vorm van een Hauwai E220 binnen gekregen, die volgens de specs van de ViaPaD7 ( keb er ook zo ene) zou moeten werken, dus hopelijk kan ik je de komende dagen daar wat meer over vertellen...

Pagina: 1 ... 6 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.