Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pool0249
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08 15:52
we gaan binnenkort op vakantie naar Indonesië nou wil ik een China Tab bestellen en deze ook meenemen op vakantie om foto's van de reis op het tablet te zetten dit zal verder geen probleem zijn.

in hoeverre krijg je problemen met de douane als je met je china tab op het vliegveld naar het buitenland wil vliegen? en weer terug naar Nederland weer door de douane?

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 15:09
pool0249 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:44:
w

in hoeverre krijg je problemen met de douane als je met je china tab op het vliegveld naar het buitenland wil vliegen? en weer terug naar Nederland weer door de douane?
Ze arresteren je ter plekke. Levensgevaarlijk die dingen. Mensen met een iPad mogen wel gewoon doorlopen en krijgen zelfs nog een schouderklopje en gratis tandpasta.

;)

Je moet, net zoals alle apparatuur met connectie mogelijkheden, je tablet in een aparte bak leggen en hij gaat los door de Xray. De douane maakt geen onderscheid tussen een iPad of een Chinatablet. Tenzij het Apple fanboys zijn.

too old, too cold

• pool0249
Negakinu schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:03:
[...]

Ze arresteren je ter plekke. Levensgevaarlijk die dingen. Mensen met een iPad mogen wel gewoon doorlopen en krijgen zelfs nog een schouderklopje en gratis tandpasta.

...

Je moet, net zoals alle apparatuur met connectie mogelijkheden, je tablet in een aparte bak leggen en hij gaat los door de Xray. De doane maakt geen onderscheid tussen een iPad of een Chinatablet. Tenzij het Apple fanboys zijn.
_O- oké dank je wel

• Prof. Appelmoes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-03-2021

• frank58
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-11 11:01
Hier dan mijn ervaringen:
Trekpleister 10.1 tablet 109,95 euro dd 11 september 2012 merknaam Cherry M1013
Het is een Wondermedia 8850 v1013
ARM7 processor op 1200mhz (Cortex A9)
MALI GPU 400
Sensoren mma 7660 accelerometer en ISL light sensor
Geen root
Quadrant standaard score 981 erg traag Mijn Aldi minipad heeft een score van 1500
Opvallend is dat de i/o erg laag is 721, cpu: 1445, mem: 926, 3d:1592, 2D: 221
Scherm wel mooi helder 160 dpi
Veel foutmeldingen bij Playstore (downloaden).
Ga nog even verder spelen maar denk dat deze retour gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door frank58 op 11-09-2012 21:46 ]

• pool0249
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:39:
[...]

De OEM, de originele is 5$ duurder.......duurder :D
Ik laat wet weten hie ie bevalt etc zodra hij binnen is
Nog niet geleverd las ik?

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:33

RobertowNL

For your gear!

frank58 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:30:
MALI GPU 400
Geen root
Quadrant standaard score 981 erg traag Mijn Aldi minipad heeft een score van 1500
Kan aan mij liggen maar de Ainol tablets met een singlecore A9 vielen mij ook al zo tegen. Soms lijken die chips nog trager te zijn als A8 (al zou dat dus theoretisch op de zelfde kloksnelheid niet zo kunnen zijn).

• Negakinu
RobertowNL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:05:
[...]

Kan aan mij liggen maar de Ainol tablets met een singlecore A9 vielen mij ook al zo tegen. Soms lijken die chips nog trager te zijn als A8 (al zou dat dus theoretisch op de zelfde kloksnelheid niet zo kunnen zijn).
XDA Supercharger V6 installeren helpt enorm bij A8 en A9 cores. Ik heb zelf een Nook Color met CyanogenMod erop, dat is een A8 op 800mhz. Na Supercharger en een overclock naar 1152mhz draait hij nu heel vloeiend. Vaak is er door een goede ROM, een overclock en wat tweaks best veel winst te behalen bij deze budget tablets. Je kunt ze zo van onhandig en onbruikbaar naar heel bruikbaar tillen. :)

too old, too cold

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:31
frank58 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:30:
MALI GPU 400
Geen root
Lijkt die op deze toevallig?
10", schermresolutie 1280x800px, 7200Mah accu...
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1347392547.jpeg

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
guapper schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:20:
[...]

Lijkt die op deze toevallig?
10", schermresolutie 1280x800px, 7200Mah accu...
[afbeelding]
Nee, want de M-1013 is 1024x600.

Ik zou eigenlijk voor de N101 II gaan (via trusted seller Vondroid), maar ga nu toch voor de PoV ProTab 3 XXL IPS 10 (mits review Tablets Magazine niet rare dingen oplevert).

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
wanneer wordt ie gereviewd? ik wacht ook op Jack Ma van Vondroid maar schiet allemaal nog niet zo op

• SiHiDa
Ze krijgen deze week een reviewmodel, dus tja, hoop ergens volgende week.

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 10:01
razoon schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:36:
Heeft iemand al een PiPo U1 7" binnen? En hoe bevalt hij?
ik ben nog aan het wachten ( besteld 29sept bij focalpoint ) , de trackandtrace werkt maar zelden.
heb er goede hoop in, en als hij binnen is, geef ik wel een gil en feedback :9

inmiddels heb ik een 4motorig helicoptertje binnen van china ( not to the point i know )
dit keer zonder UPS of DHL en ook GEEN duanekosten ( eerste bestelling van zo'n helicoptertje moest ik wel bijbetalen ) ;)

• janesh
  • Laatst online: 20-11 17:45
Ik zou zeggen, volg ook het fok forum, waar RobertNL de PiPo U1 heeft open gemaakt, en concludeert dat de wifi antenne nog enige tweaks nodig heeft.
http://forum.fok.nl/topic/1866511/5/25

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

• RobertowNL
  • Laatst online: 13:33

RobertowNL

For your gear!

janesh schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:46:
Ik zou zeggen, volg ook het fok forum, waar RobertNL de PiPo U1 heeft open gemaakt, en concludeert dat de wifi antenne nog enige tweaks nodig heeft.
Inderdaad. Naar mijn idee moet er een betere wifi antenne nodig zijn, hoe en of ik dat ga aanpassen weet ik niet.

Het gaat mij vooral om de batterij die nogal achterblijft bij of door de preformance. De batterij die er nu in zit is totaal 3286Mah (2836 + 450Mah). Naar mijn idee laat de ruimte het toe om er wel 2 van 10.43Wh in te stoppen. maar dan wordt ik wel verplicht om de Wifi antenne te verplaatsen/veranderen.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-vHRsTGJT7Kk/UE-z5AC4KOI/AAAAAAAACQ4/q4f9qW0Mpm4/s1280/DSC_0592.jpg

• pool0249
RobertowNL schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:33:
[...]

Inderdaad. Naar mijn idee moet er een betere wifi antenne nodig zijn, hoe en of ik dat ga aanpassen weet ik niet.
misschien kan je deze mod toepassen?
http://vondroid.com/viewtopic.php?f=78&t=704&sid=49995197a7e6208778e1e84bfb6c4444

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 12:18
WOW ik heb mijn Pipo M1 binnen! Hij is geleverd met Jelly Bean. In verhouding met mijn iPad 1 is hij echt RETESNEL! Ik ga zo nieuwe software er op zetten van Roman.. eerst opladen want kwam met lege batterij.

Bouwkwaliteit is super en voelt heel stevig en solide. Iets zwaarder en dikker dan ik dacht, maar wel beter dan de iPad 1. Er zit een screenprotector op, maar hij reageert super snel en inzoomen en laden gaat helemaal goed.

Trouwens via China Post 0 euro BTW en 0 euro inklaringskosten! Totaal 155 euro inclusief verzenden.

Edit: Het lijkt erop dat de batterij indicatie niet de beste is.. maar daar valt vast goed mee te leven.
Het scherm lijkt vergelijkbaar met die van mijn iPad 1. Hij is bedoeld voor mijn ouders en kan tot nu toe alle apps gewoon vinden. Wel merk ik dat de Google Apps mooier zijn dan op de iPad, maar veel andere (zoals nu.nl etc) nog niet toegespitst zijn op een tablet. Ook de uitzendinggemist apps zijn helaas een stuk minder. Doet verder geen afbreuk aan het apparaat dat tot nu toe (voor het geld) erg goed en degelijk aanvoelt. Camera's zijn waardeloos, maar dat had ik ook niet verwacht. Bluetooth werkt ook. Als er vragen zijn dan beantwoord ik ze graag. Had ik al gezegd dat hij erg vloeiend werkt? Denk dat project butter ook zijn werk doet! Kijkhoeken zijn goed en ook helderheid voldoet prima.

Antutu score: 8.029 (weet alleen niet hoe goed dat is..)

Edit 2: De luidspreker is erg slecht! Met een equalizer gaat het nog wel een beetje, maar volume gaat niet erg hard. Bijgeleverde oordopjes zijn wel van redelijke kwaliteit! Het hoesje dat ik er bij heb, past precies, maar wel redelijk cheap..

[ Voor 55% gewijzigd door dangerousp op 13-09-2012 19:13 ]

• Dinny
janesh schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:46:
thnks :9

ik kwam dit tegen op slatedroid
About 4 Hours 22 minutes use with a Mix of mostly Half Brightness and Full (2.5 hours half, 1 hour full, 40 minutes sleep) and WiFi on the whole time, bluetooth on and connected for 1 hour of that as well. Gaming for about 30 minutes. Music about 20 minutes, Netflix about 10 minutes. Everything else was Web Browsing, document reading/editing (work...), email, or just fooling around (testing multitouch, changing launchers and ADB stuff, etc). I had about 4 hours 40 minutes full run but about 40 of that was sleep. Pretty poor battery life to say the least. Not the worst I have seen (nope... that "stupid" award goes to the Teclast P75HD which came it at about 3 hours 20 minutes at 75% brightness and it was using an A10 processor!!)

I love this device aside from the piss poor battery life. Such a shame. I have pretty much no qualms with it aside from the battery life. Performance is great (with my modifications), the camera is even decent. Speaker is plenty loud (use Equalizer (free on market)...). Multitouch worked great (I tested it). The thing really is a perfect device aside from the glaring flaw of a tiny battery.

WiFi was also exceptionally good...

I will also give this to PIPO. The build-Quality on this thing is excellent. That rear-shell feels like it could take a bullet.
klink aardig positief :*)

• dangerousp
Over de Pipo M1 nog een keer, batterij heeft 6% eraf in een nacht tijd. Redelijk netjes vond ik zelf. Indicatie klopt volgens mij niet, maar moet dat nog iets beter testen. Wifi bereik is niet superieur maar voor mij gewoon door het hele huis heen en in de tuin.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Waarom zet je de tablet niet gewoon helemaal uit als je hem niet gebruikt? Opstarten duurt toch maar 10 seconden met die nieuwe tabs.

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:45
dangerousp schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:26:
Over de Pipo M1 nog een keer, batterij heeft 6% eraf in een nacht tijd. Redelijk netjes vond ik zelf. Indicatie klopt volgens mij niet, maar moet dat nog iets beter testen. Wifi bereik is niet superieur maar voor mij gewoon door het hele huis heen en in de tuin.
Indicatie is altijd lastig. Ben hier voor mijn foon wel eens ingedoken.
Wat ie doet is spannings nivo's interpreteren als % batterij gevuld. De batterij heeft nu eenmaal geen indicator 50% vol of zo.
Maar bij verschillende batterijen kan dat wat afwijken. Ik meen me te herinneren dat de beste manier was om de indicator te resetten en dan leeg te laten lopen (onder volle belasting).

Er is ook een battery calibration app in de market. Heb daar verder geen ervaring mee.
Weet wel van mijn foon dat wifi de standby tijd flink terug brengt. (en 3g ook, maar niet zoveel als wifi)

Moet normaal iedere avond opladen; op vakantie met 3g en wifi uit kon ik meer als twee dagen met mijn foon.

On topic: zit nog te twijfelen over de pipo; zou beter geluid en gps wel fijn gevonden hebben.

• dangerousp
effem schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:29:
[...]

Indicatie is altijd lastig. Ben hier voor mijn foon wel eens ingedoken.
Wat ie doet is spannings nivo's interpreteren als % batterij gevuld. De batterij heeft nu eenmaal geen indicator 50% vol of zo.
Maar bij verschillende batterijen kan dat wat afwijken. Ik meen me te herinneren dat de beste manier was om de indicator te resetten en dan leeg te laten lopen (onder volle belasting).

Er is ook een battery calibration app in de market. Heb daar verder geen ervaring mee.
Weet wel van mijn foon dat wifi de standby tijd flink terug brengt. (en 3g ook, maar niet zoveel als wifi)

Moet normaal iedere avond opladen; op vakantie met 3g en wifi uit kon ik meer als twee dagen met mijn foon.

On topic: zit nog te twijfelen over de pipo; zou beter geluid en gps wel fijn gevonden hebben.
GPS heb ik eerlijk gezegd helemaal niet naar gekeken, aangezien ik het vooral binnenshuis gebruik en hij bij Wifi altijd precies weet waar hij zich bevind.

Geluid is via hoofdtelefoon meer dan prima! Geluid uit speakers mag wel harder, maar is niet heel veel zachter dan mijn iPad 1. Geluid vervormt wel beetje, maar moet nog even goed naar de equalizer kijken. Als je hem rechtop in landscape gebruikt dan zit de speaker snel waar je hand zit, dat is vervelend. Ik heb hem echter in een hoesje en dan heb ik hem niet met de handen vast en in de andere gevallen kun je hem ook gewoon omdraaien :) Handig dat hij roteert ;)

Batterij indicatie nog maar eens in de gaten houden, in het boekje staat dat hij ook nog moet "leren" de eerste 2 oplaadbeurten. Ik had hem opgeladen tot 15%, daarna custom rom geïnstalleerd en toen begon hij weer met 0% opladen.. we zullen zien.

Dit is trouwens mijn eerste android tablet en zie al veel voordelen ten opzicht van mijn iPad, zoals downloaden van torrents, gewoon aansluiten op pc als externe harde schijf. HDMI zonder adapter, USB OTG met bijgeleverd kabeltje zonder adapter.

• Jammy959
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik denk er over om deze aanbieding van het kruidvat te bestellen. Klopt het dat ik hier, ondanks dat het een onbekend merk is, nieuwe firmware op kan installeren?

Of is deze tablet een slechter alternatief dan de Pipa M1, die ik voor 150 euro kan bestellen?

• dangerousp
Jammy959 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:01:
Ik denk er over om deze aanbieding van het kruidvat te bestellen. Klopt het dat ik hier, ondanks dat het een onbekend merk is, nieuwe firmware op kan installeren?

Of is deze tablet een slechter alternatief dan de Pipa M1, die ik voor 150 euro kan bestellen?
Voordeel van het kruidvat Tablet is dat hij vandaag besteld kan worden en morgen in huis, je hebt 2 jaar garantie. Verder lees ik op tweakers en http://www.tabletsupport.eu/cherry/forumdisplay.php?fid=6 wel dat er ontzettend veel problemen mee zijn met de QC, dode pixels en schermen die verkleuren en dergelijke, maar dat is allemaal garantie.. maar ben je de tablet wel een tijdje kwijt.

Wat ik van Roman op slatedroid begrijp (hij verkoopt china tablets in de US via topnotchtablets.com ) is dat de QC van Pipo wel erg goed is en dat hij geen slechte units heeft ontvangen/verkocht (op het eerste exemplaar in juni na, waar wat lightbleed was). Nadeel van tablet uit China is dat de garantie gewoon niet goed geregeld is, je moet hem opsturen en dat kost al meer dan een 3e van de hele tablet. Ik heb bij de Pipo niet het idee dat er snel wat stuk zal gaan, alles sluit naadloos aan en ook de knopjes voelen strak en degelijk.

Verder zijn de specs redelijk gelijk tussen de twee, al heb ik de Kruidvat tablet nog niet geprobeerd.

• effem

Zie voor kruidvat deze thread: Kruidvat 9.7'' dual-core PRO-LINE

[ Voor 0% gewijzigd door effem op 14-09-2012 13:18 . Reden: fix typo ]

• effem
dangerousp schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:49:
[...]

GPS heb ik eerlijk gezegd helemaal niet naar gekeken, aangezien ik het vooral binnenshuis gebruik en hij bij Wifi altijd precies weet waar hij zich bevind.

Geluid is via hoofdtelefoon meer dan prima! Geluid uit speakers mag wel harder, maar is niet heel veel zachter dan mijn iPad 1. Geluid vervormt wel beetje, maar moet nog even goed naar de equalizer kijken. Als je hem rechtop in landscape gebruikt dan zit de speaker snel waar je hand zit, dat is vervelend. Ik heb hem echter in een hoesje en dan heb ik hem niet met de handen vast en in de andere gevallen kun je hem ook gewoon omdraaien :) Handig dat hij roteert ;)

[...]
Bedankt voor de update.
GPS is ook niet per se een must voor mij, zat te twijfelen tussen een 7" (U1) en 9.7" (M1), 7" zou evt ook nog als navigatie kunnen dienen. Vandaar.

• effem

Let op, je loopt wel het risico dat je nog btw moet betalen. Dan is een M1 niet veel voordeliger meer.
Nadeel van kruidvat is dat het wat vaag is of ie bluetooth heeft.

• guapper
Wat niet vaag is bij Kruidvat: 2 jaar pickup&return garantie.

• dangerousp
effem schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:26:
[...]

Let op, je loopt wel het risico dat je nog btw moet betalen. Dan is een M1 niet veel voordeliger meer.
Nadeel van kruidvat is dat het wat vaag is of ie bluetooth heeft.
Klopt, zitten gewoon wat meer risico's aan.. in mijn geval goed uitgevallen. Maar ik word bij kruidvat toch wat bangig van alle die reparatie aanvragen die ik in die (nog korte) tijd voorbij zie komen.

• Jammy959
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Dangerousp en Effem, hartelijke bedankt voor de snelle, maar vooral goed doordachte reacties. Ik heb zojuist de Kruidvat aanbieding besteld om zoveel mogelijk risico's uit te sluiten; transport, invoerheffing, garantie.

Overigens las ik op het forum van de Kruitvat tablet dat de meeste mensen die hem recentelijk bestelden ineens wel een apparaat met bluetooth hebben ontvangen. Dat geeft hoop;)

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Jammy959 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:52:
Overigens las ik op het forum van de Kruitvat tablet dat de meeste mensen die hem recentelijk bestelden ineens wel een apparaat met bluetooth hebben ontvangen. Dat geeft hoop;)
Bluetooth zou ik zeker niet vanuit gaan, bij 1 pers zijn er wat driververwijzingen, maar niet meer dan dat...

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 17:57
Ik heb inderdaad een dual core tab van kruidvat met bluetooth en een iets andere rom.
Misschien hebben ze allemaal bluetooth, maar is dit in de rom aangepast?
Ik zou graag proberen de rom te dumpen van de kruidvat tab met bluetooth en die dan gebruiken om mijn andere kruidvat tab zonder bluetooth mee te flashen.
Maar eerst moet ik CWM zien te installeren of is er nog een andere mogelijkheid om de rom te dumpen?

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Werkt BT ook daadwerkelijk?

• ktulu666
  • Laatst online: 05-11 17:57
Jip werkt prima

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
ktulu666 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:59:
Ik heb inderdaad een dual core tab van kruidvat met bluetooth en een iets andere rom.
Misschien hebben ze allemaal bluetooth, maar is dit in de rom aangepast?
Ik zou graag proberen de rom te dumpen van de kruidvat tab met bluetooth en die dan gebruiken om mijn andere kruidvat tab zonder bluetooth mee te flashen.
Maar eerst moet ik CWM zien te installeren of is er nog een andere mogelijkheid om de rom te dumpen?
Wanneer heb je 'm besteld/geleverd gekregen? Ben benieuwd, want heb er een voor m'n ouders afgelopen zondag besteld, welke maandag is geleverd. Ze hadden nog geen tijd gehad om er echt mee te spelen, dus vroeg me af wat de batch van maandag was :)

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11 15:33
Vandaag de Pipo U1 bestelt. Het zal een levertijd hebben van een paar weken neem ik aan. Ben er erg benieuwd. Voor de prijs durfde ik de gok wel te wagen

Verwijderd

De eerste quad cores zijn (binnenkort) te koop! :

Ampe A10 Quad Core voor 177,75

Meer informatie over de CPU is hier te vinden. Het lijkt mij een erg mooi ding maar ik wacht toch maar even de reviews af.

Edit:

De beschrijving is wel weer erg vermakelijk:
2. All nuclear the GPU, 1G DDR3 memory, 64-bit data bus interface.
8)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2012 12:37 ]

• janesh
Dan kan deze quadcore met een exynos 4412, er ook wel bij.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan iemand mij misschien helpen?

Heb een Danew DSlide 701 gekregen. Hiervoor is een 4.0 rom beschikbaar gesteld, maar ik krijg deze niet geinstalleerd. Het is een rockchip 2918.

In de manual staat:
Veuillez brancher le cordon USB à la tablette et connectez le à votre ordinateur .Puis éteindre votre tablette.
Une fois la tablette éteinte maintenez enfoncé le bouton « Volume+ » et en même temps appuyer sur le bouton « Reset » (au dos de l’appareil) puis relâchez le bouton « volume + » quand l’icône passe au vert (Cf. ci-dessus).
Ensuite vous devez définir l’emplacement du fichier de mise à jour « update.img » au niveau du champ Firmware.
Pour cela appuyez sur le bouton … et choisissez l’emplacement du fichier « update.img » (téléchargé depuis le site danew et décompressé sur votre ordinateur) puis cliquez sur « Ouvrir ».

Wat volgens translate:
Sluit de USB-kabel aan op de tablet en op de computer aan te sluiten. Schakel vervolgens uw tablet. Zodra u uit het tablet houdt u de "Volume +" en druk gelijktijdig op de "Reset"-knop (op de achterkant van het apparaat) en laat dan de knop "volume +" als de icoon groen wordt (Cf hierboven). Dan moet je definiëren de locatie van het bestand update "update.img" Field Level Firmware. Daarvoor drukt u op de knop ... en kies het bestand locatie "update.img" (gedownload van DANEW en uitgepakt op uw computer) en klik op 'Openen'.

betekent.

Ik lees dat als "apparaat uit, dan volume + en reset indrukken". Maar er gebeurt niets. Krijg geen bootloader ook. Niet zo handig.

Heb overigens ook de - button en reset en de volume + icm power button gedrukt...

Ik krijg het niet voor elkaar. Iemand enig idee?

Edit: Klotefransen, blijkt dus volume - icm power te zijn...

• MrParis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-04-2023
zijn mc3, asphalt 7 en nfs hot pursuit beschikbaar op de playstore bij de pipo u1
wacht nu al een tijdje op mn cherry m728 van kriudvat (in reparatie) maar die kan geen enkele gameloft game afspelen geen idee waarom, ik overweeg dus om de pipo u1 te kopen op http://www.everbuying.com/product198323.html
of weet iemand een goed alternatief (ook 7 inch)

• SiHiDa
Eerste deel review PoV ProTab 3 XXL IPS (10" 1280x800, 3066 dualcore, Mali 400, €239) staat online: http://www.tabletsmagazin...se-up-hardware-en-design/
Lijkt tot nu toe wel positief.

• effem
MrParis schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:32:
zijn mc3, asphalt 7 en nfs hot pursuit beschikbaar op de playstore bij de pipo u1
wacht nu al een tijdje op mn cherry m728 van kriudvat (in reparatie) maar die kan geen enkele gameloft game afspelen geen idee waarom, ik overweeg dus om de pipo u1 te kopen op http://www.everbuying.com/product198323.html
of weet iemand een goed alternatief (ook 7 inch)
zou denk ik kiezen voor eternal als shop:
http://www.aliexpress.com...-Bluetooth/619431914.html

iets goedkoper, verzendng ups (weet niet wat everbuying gebruikt maar mogelijk china mail).

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:48
Heb een samsung 8.9, werkt lekker sneller met een usa ics maar de tablet wordt mij net even te klein ( leesbrilletje ;-)) en kan geen 1080p films afspelen ( zelfs 720P heeft hij al moeite maar het gaat net) ben ik op zoek naar een ander tablet.

Tablet moet als het even kan wel 1080 p streaming kunnen afspelen ( dat kan de samsung uiteraard niet ) en BT hebben. Nu zie ik op de volgende site deze Sanei N10 http://www.loveandroid.nl/n10.html. Kan op tweakers hier nog niets over vinden.

Kan deze tablet 1080p via wifi afspelen? Films staan op de harde schijf op mijn popcornhour en mijn modem is een fritzbox 7390

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Verwijderd

dangerousp schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:33:

WOW ik heb mijn Pipo M1 binnen! Hij is geleverd met Jelly Bean. In verhouding met mijn iPad 1 is hij echt RETESNEL! Ik ga zo nieuwe software er op zetten van Roman.. eerst opladen want kwam met lege batterij.

Trouwens via China Post 0 euro BTW en 0 euro inklaringskosten! Totaal 155 euro inclusief verzenden.
Kan je me die link geven waar je hem hebt gekocht? Wil hem ook kopen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 18:18 ]

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10 21:58
Iemand deze http://www.gizchina.com/2...7-android-tablet-with-3g/ al gezien? Leuke concurrentie voor de Nexus 7 zou ik zeggen... :P

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-11 11:18
Ik kijk zelf enorm uit naar twee tablets van Ramos. Namelijk de Ramos W30 (met quad core) en de Ramos W27 (wat volgens mij echt een koopje wordt). Ze komen beiden begin Oktober uit, en aangezien mijn Ramos W17 Pro zojuist kapot is gevallen moeten ze beter opschieten :)

• dangerousp
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:16:
[...]

Kan je me die link geven waar je hem hebt gekocht? Wil hem ook kopen.
Focalprice.com .. kortingsbonnen moet je even googlen. Er is een witte en zwarte versie.

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:18
verronica blad krijg je een tablet
gratis

• guapper
Die gids met tablet krijg je niet gratis.
Daarbij is het maar de vraag wat je dan krijgt.

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:40
DesertRose schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:52:
Ik kijk zelf enorm uit naar twee tablets van Ramos. Namelijk de Ramos W30 (met quad core) en de Ramos W27 (wat volgens mij echt een koopje wordt). Ze komen beiden begin Oktober uit, en aangezien mijn Ramos W17 Pro zojuist kapot is gevallen moeten ze beter opschieten :)
De Ramos w 27 is er toch al? http://www.willgoo.com/ra...tablet-pc-16gb-p-279.html

• DesertRose
Ik twijfel. Want hij staat bij sommige sites al als verkrijgbaar maar andere sites geven aan dat het nog om een pre-sale gaat.

• Dinny
29 aug de PIPO UP-U1 bij focal besteld, vandaag 20 sept binnengekregen zonder xtra kosten :)
wel aangetekend aangekomen.

ik had met apps van microSD kaart installeren, al meteen de playstore laten crashen :p ( hoe weet ik niet, maar ik kreeg hele tijd , dat de appstore gesloten was, en moest ik OK drukken )
toen naar fabrieksinstellingen terug gezet, en dan is het allemaal ( letterlijk ) chinees :)
maar snel weer Nederlands ( België ) in de instellingen kunnen vinden :+
toetsenbord heb ik wel op français staan anders krijg ik nergens AZERTY

ik heb het scherm op 40% gezet vind ik meer dan genoeg, en alle gsm functies af ( je kan er toch niet mee bellen ) en dan heb ik continu geflippert ( pinball ) en dingen geïnstalleerd, achtergronden instellen, customizing etc...
en dan doet hij een goeie 4,5u op de batterij als hij vol is, en wifi continu aan.

Ik heb meteen golauncher ex erop gezet met de weatherwidget, vind ik wel mooi, en dan gaat het flippen van scherm ( horizontaal/verticaal ) toch net iets fijner ( maar dat is mijn mening )

wifi is wel heel wispelturig, dan goed bereik, dan ineens minder, of verbroken....

Hij werkt lekker snappy en vlot, enkel facebook en ebay appz krijg ik er van geen meter op, mijn toestel is niet compatible :s dit vind ik wel héél jammer
ik hoop dat dat binnenkort toch nog wel komt.

er is android 4.1.1 op.

Ik ben er heel blij mee voor de +-120euro die ik betaalde. Hij is een stuk sneller met toch dezelfde resolutie als mijn vorige ( sanei n10 ) ook het surfen gaat hier veel vlotter mee.
de tablet heeft ook een hele leuke grootte en voelt stevig aan. er zitten 2 plastics over het scherm. Een die je er meteen af moet halen en later merkte ik nog een hele dunne over het scherp op. wel zo fijn.
en nu maar wordfeuden :p

• dangerousp
Pipo heeft standaard screenprotector er op zitten ja!
Hoe is de afwerking?

Apps kun je build.pro aanpassen, zie slatedroid.

Batterij was mijn grootste angst bij de u1, maar valt me nog mee!

• pool0249
[b]Dinny schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:08
Hij werkt lekker snappy en vlot, enkel facebook en ebay appz krijg ik er van geen meter op, mijn toestel is niet compatible :s dit vind ik wel héél jammer
ik hoop dat dat binnenkort toch nog wel komt.
Rooten en build.prop aan passen dan kan je veel meer apps downloaden

• Dinny
heel vreemd vanmorgen ga ik op mijn pc naar de android market... en nu zijn facebook en ebay wel compatible en staan ze er op :)

bouwkwaliteit is prima !

Ik heb hem op vliegtuigmodus staan, maar wifi wel aan. ik weet niet of dit veel voor de batterij doet.

één dingske wel..... ik denk dat dat bleeden heet. als je heel vlak naar het scherm kijkt zie onder de randen wit licht uitschijnen.
als je een zwarte ondergrond hebt op je scherm ( bij je apps bijvoorbeeld ) en je kijkt er loodrecht naar zie je toch wel kleine lichtvlekjes om je randen.
het is niet echt storend, en wie weet moet de tablet zich nog settelen of zo

2 dingskes merk ik nu :)
de lader heeft geen lampje, en als je de tablet laadt zie je dat ook nergens aan, alleen als je je scherm aanzet uiteraard rechts in de hoek. ( misschien dat dat op de tablet kan aangepast worden, weet ik nu nog niet )

verders : hele vlotte en mooie tablet ! ( iedereen lacht wel om zijn naam, maar ik vind hem cool ghéhé )
ps : de live wallpaper die erbij zat, black hole is gewoon prachtig als achtergrond.
de wolkjes die standaard ingesteld staat ook wel, maar ga voor de black hole :)
pool0249 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:54:
[...]

Rooten en build.prop aan passen dan kan je veel meer apps downloaden
dat ga ik nu eens bestuderen hoe dat precies in z'n werk gaat, dankjewel

[ Voor 14% gewijzigd door Dinny op 21-09-2012 12:22 ]

• MrParis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-04-2023
http://www.freaktab.com/s...ameloft-games-not-working hier staat het uitgelegt build.prop aanpassen

• janesh
Build.prop, oftewel de fingerprint aanpassen bij een tablet is geen probleem, maar hiervoor moet je eerst rootrechten hebben, en dat is bij de PiPo U1 minder eenvoudig,
Veel RK3066 tablets zijn eenvoudig te rooten via SuperOneClick shortfuse modded, de PiPo U1 niet.
In dit slatedroid topic staat hoe je CWM er op zet, en hem kunt rooten dmv een chinees programma, ook heel makkelijk mits je de goede knoppen weet te vinden, en niet te vergeten de goede drivers voor je windows computer, waardoor die de PiPo U1 herkent.
Ik heb hem verkocht, viel mij tegen, by far de slechtste wifi van mijn 30 plus tablets van de afgelopen anderhalf jaar, en inderdaad een beetje backlight bleeding wat ik ook nog niet veel vaker heb gezien.
Ik vind in dit segment de cube mini U30GT of de Window N70 veel beter. Veel betere wifi en IPS scherm, wel 1024*600 maar in de praktijk merk ik het verschil niet. Van de Window N70 komt binnenkort een upgrade naar een 1200*800 scherm.

• D3LTA
  • Laatst online: 19-11 09:10
Iemand nog extra informatie over de BCC tablet van 79.95 ? zie hier?

Kan iemand mij vertellen welke dat is ?

Want de specs op bcc zelf zijn wel heel mager in info

swat voor scherm zit er in bijvoorbeeld?

Aangezien ze zeggen dat ie GPS heeft is het wel interessant, mits een captive scherm

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-11 16:45
Ik denk dat dat dezelfde is waar ik een tijdje geleden naar gekeken heb, de It-works TM702. De verkoper bij de BCC raadde me aan iets meer geld uit te geven en een echte te kopen. :p

edit: Hij heeft trouwens geen GPS, dat is een foutje.

edit 2: Nu ik niet in een wiebelende auto op een klein scherm zit te lezen zie ik dat je er een link bij had gezet :P Die tablet werd me dus afgeraden door de winkel zelf en zodoende kwam ik in dit topic terecht tijdens het zoeken naar alternatieven. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Peenutzz op 22-09-2012 17:12 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Ik heb laatst via www.tabletuniverse.nl een Aoson M71G 3G aangeschaft en zag daar wel een paar goedkope tablets staan +/- €100,- misschien zit daar wel iets interessants tussen voor je?

De Aoson bevalt me echt prima. Heb hiervoor een Samsung Galaxy Tab 7" P1000 met 3G gehad (heb hem nog steeds, is te koop :) ). Heb hier echt een hekel aan gekregen, was gewoon te instabiel. Liep continue vast, langzaam en batterij duur was na een paar maanden al verslechterd. Maar deze Aoson is echt een stuk sneller en stabieler, hopen dat de batterij het wel langer dan een paar maanden volhoud maar komt vast wel goed.

Als er mensen zijn die geïnteresseerd zijn in een uitgebreide review dan hoor ik dat wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2012 20:18 ]

Verwijderd

Voor mijn Ainol Aurora 2 ben ik van plan om een hoesje te kopen, namelijk eentje van Cheese:
YouTube: Cheese Ultra Slim Smart Case Cover Aino NOVO 7 Fire / Aurora II 2 / ELF / Mars / Tornados / Advanced

Ik heb echter het probleem dat ze alleen verzonden worden vanuit China en Aliexpress vraagt 20$ voor een verzending. Zijn er wellicht andere users die geinteresseerd zijn in deze case?

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 12:32
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:16:
Ik heb laatst via www.tabletuniverse.nl een Aoson M71G 3G aangeschaft en zag daar wel een paar goedkope tablets staan +/- €100,- misschien zit daar wel iets interessants tussen voor je?
Op die site staat bij de Aoson M11 dat deze GPS ingebouwd heeft. En hij staat vermeld als Aoson M11 3G. Deze tablet heeft echter zowel geen GPS als geen 3G. Er wordt wel een 3G versie verwacht, maar niet voor november. Als een webshop specs afgeeft die niet correct zijn, dan ben ik persoonlijk nogal achterdochtig...

• dangerousp
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 10:21:
Voor mijn Ainol Aurora 2 ben ik van plan om een hoesje te kopen, namelijk eentje van Cheese:
YouTube: Cheese Ultra Slim Smart Case Cover Aino NOVO 7 Fire / Aurora II 2 / ELF / Mars / Tornados / Advanced

Ik heb echter het probleem dat ze alleen verzonden worden vanuit China en Aliexpress vraagt 20$ voor een verzending. Zijn er wellicht andere users die geinteresseerd zijn in deze case?
Op aliexpress gewoon even met die kerel praten en versturen via china air mail, dan gaan de verzendkosten er meestal wel af.

• Wijnands
  • Laatst online: 16-11 20:28
Vrouwlief wil een simpele tablet voor surfen, mail, hele simpele spelletjes (geavanceerder dan angrybirds wordt het niet) en af en toe een stukje film.

Omdat het een apparaat erbij wordt en we nog helemaal niet zeker zijn of dit ding ook echt veel gebruikt gaat worden wil ik er in eerste instantie niet al te veel geld aan uitgeven, 125 is echt de limiet.

Beetje rondgeklikt en ik kom een vernieuwde Zenithink ZT-280 tegen.

Processor ARM Cortex A9 @ 1 GHz
Werkgeheugen 1 GB RAM
Interne opslag 8 GB NAND Flash

Wat dus meer lijkt te zijn dan de eerste versies.

Iemand enig idee of dit prijs/kwaliteit een beetje in orde is?
Kan ik de standaard google play store verwachten? Of is daar het nodige verbouwingswerk voor nodig?
Andere aanraders in deze prijsklasse?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• DesertRose
@Wijnands,

Ik neem aan dat het om de 7inch versie gaat? Heb je misschien een precieze link naar de winkel/het product? Het is ook de vraag of je binnen Nederland wilt blijven of misschien ook op China wilt richten.

• Wijnands
http://www.loveandroid.nl/android-tablets/zt-280-7.html da's de 7 inch.

(een knappe 10 inch voor dit geld mag ook natuurlijk)

Binnen Nederland is wel prettig. Ken het Chinese idee van klantenservice van dealextreme en daar heb ik hierbij geen zin in

[ Voor 16% gewijzigd door Wijnands op 23-09-2012 21:21 ]

• Dinny
Resolutie = 800x480
voor te surfen is dat niet zo prettig, dan mag je veel gaan scrollen.

het is jammer dat je geen chinese import wenst :) want voor 120€ heb je die pipo, die 1280x800 resolutie heeft, waardoor alles haarscherp is, en niet vaag ( waar je de-puntjes-kan-tellen ) en echt lekker soepel loopt.
ook voor boeken lezen is hij nog goed te doen, en ligt makkelijk in de hand.

een prachtig live wallpaper, ook de FREE versie die ik vandaag vond kan ik niet weerhouden klik* prachtig op smartphone maar helemaal op tablet _/-\o_

*vandaag me erg vergist, ipv het dunne ronde stekkertje met lader, nam ik mijn htc lader met microUSB aansluiting en stak die in m'n PiPo, :F onmiddellijk werd het scherm blauw wazig en ik dacht, daar gaat je geld ;w
meteen uit de stroom getrokken, toen heel lang op de aan/uit knop gedrukt, hij werd terug zwart, toen terug aangezet, en hij werkte weer :9 ( ikke weer héél blij :+ )

rooten lukt me niet, omdat hij één driver niet vind, Overige apparaten : U1
en de drivers in CWM recovery 5.5.0.4.rar neemt hij niet ( windows 7 )

[ Voor 23% gewijzigd door Dinny op 24-09-2012 01:59 ]

• DesertRose
@Wijnands, dan kun je beter voor die van kruitvat gaan. Maar ook die heeft geen Dual Core CPU en volgens tweakers klopt de 1,2Ghz aanduiding niet.

• janesh
Dinny schreef op maandag 24 september 2012 @ 01:12

rooten lukt me niet, omdat hij één driver niet vind, Overige apparaten : U1
en de drivers in CWM recovery 5.5.0.4.rar neemt hij niet ( windows 7)

Drivers vinden en installeren lukte mij met moborobo een handige android tool ook voor mensen die geen drivers nodig hebben.

• Noktai
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik ben nu voor het eerst aan het kijken naar een tablet, en heb het idee dat de prijs/kwaliteit verhouding bij de asiatische tablets toch iets beter is.
Ik heb wat onderzoek gedaan maar ik zie door de bomen het bos niet meer helemaal.

Ik ben op zoek naar een android van 9" - 11" en een resolutie van minimaal 1280x720. Zover ik heb begrepen is het tegenwoordig goed mogelijk om ubuntu te draaien op android tablets, en daar wil ik de tablet dan ook voor gaan gebruiken.
Ik kwam zelf uit bij de window n90 II, maar zie nu ook dat er een window n101 II is. De naam doet vermoeden dat de n101 beter is, maar qua specs kan ik niet bijzonder veel verschil vinden. Ik heb eigelijk ook nog het idee dat ik de helft van de markt nog niet gezien heb..

Daarnaast lees ik zo hier en daar dat de quadcore tablets op komst zijn, is het beter om daar te wachten?

[ Voor 9% gewijzigd door Noktai op 24-09-2012 21:11 ]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-11 16:45
Volgens mij is het enige verschil dat de N90 een 9 inch scherm heeft en de N101 een 10,1 inch :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• effem
zag toevallig vandaag deze; http://www.merimobiles.co...tooth-hdmi_p/meri5679.htm

battery life lijkt niet geweldig. usd 230 is een mooie prijs

zie ook http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1898205

[ Voor 12% gewijzigd door effem op 25-09-2012 09:31 . Reden: xda link toegevoegd ]

• Negakinu
Peenutzz schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:57:
Volgens mij is het enige verschil dat de N90 een 9 inch scherm heeft en de N101 een 10,1 inch :)
De verhouding verschilt dus. 16/9 of 4/3, waarbij 16/9 fijner is als je veel films kijkt en 4/3 als je voornamelijk internet. De iPad heeft 4/3. Bij 4/3 krijg je zwarte balken boven en onder je film. Of je moet uitrekken, maar dat is vaak niet mooi. De resolutie verschilt ook.

too old, too cold

• dangerousp
Negakinu schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:35:
[...]

De verhouding verschilt dus. 16/9 of 4/3, waarbij 16/9 fijner is als je veel films kijkt en 4/3 als je voornamelijk internet. De iPad heeft 4/3. Bij 4/3 krijg je zwarte balken boven en onder je film. Of je moet uitrekken, maar dat is vaak niet mooi. De resolutie verschilt ook.
Precies! Resolutie is wat lager, omdat het scherm wat kleiner is.
Je moet voor jezelf even nagaan waarvoor je hem gebruikt. Ik heb een 4/3 iPad en ben daar aan gewend en daarom ook een 4/3 Android gekocht.

• Wijnands
Dinny schreef op maandag 24 september 2012 @ 01:12:
[...]

Resolutie = 800x480
voor te surfen is dat niet zo prettig, dan mag je veel gaan scrollen.

het is jammer dat je geen chinese import wenst :) want voor 120€ heb je die pipo, die 1280x800 resolutie heeft, waardoor alles haarscherp is, en niet vaag ( waar je de-puntjes-kan-tellen ) en echt lekker soepel loopt.
ook voor boeken lezen is hij nog goed te doen, en ligt makkelijk in de hand.
Thanks! Dat is wel heel aantrekkelijk en focal price is een aardige toko. Denk dat die 'm wel word. Als het echt niet bevalt kan ik 'm waarschijnlijk voor een minimaal verlies wel weer verkopen.

• dangerousp
Wijnands schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:56:
[...]

Thanks! Dat is wel heel aantrekkelijk en focal price is een aardige toko. Denk dat die 'm wel word. Als het echt niet bevalt kan ik 'm waarschijnlijk voor een minimaal verlies wel weer verkopen.
Kijk ook eens voor couponcodes, meestal wel 10% korting boven de 100 dollar.

• jemoeder
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-04-2018
Heb gisteren een Pipo M3 + 16GB SD besteld, $230 bij Pandawill.
Echt toen die M3 op die site stond (eergister ofzo) had ik die dag daarvoor M1 besteld LOL. Gelijk veranderd en kon nog. :9 Het was trouwes wel een witte M1, dus zat nog te twijfelen zelfs, die lijken echt mooi. Majaa, 10,1 inch is toch net ff wat meer.

[ Voor 26% gewijzigd door jemoeder op 25-09-2012 18:49 ]

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55
Update wat mijn Pipo U1 betreft: met china airmail deed ie er zo'n drie weken over, verpakking was wel wat beschadigd. Ik twijfel of mijn Pipo zelf ook klappen heeft gehad: er zit beweging tussen de achterkant en voorkant, is dat bij jullie ook?

Verder na aankomst een heel lege play store, rootten lukte niet (kon geen drivers vinden, maar zie hierboven in het topic hoe die te vinden). Maar met een nieuwe firmware van pipo (mirror) was dat opgelost, ik kon zelfs tegra only games installeren! (niet spelen jammergenoeg) Xbmc erop met watch-series plugin, cool. Beetje lightbleed, batterijleven niet super, verder top. Naast een Nexus 7 gehouden, deed er niet voor onder.

Een dag later, zwart. Ok, leeg dacht ik, aan de usb-kabel-lader (de 220 adapter die ik erbij kreeg heeft een engelse stekker) Geen sjoege. Er is geen leven meer in te krijgen, elke combinatie van reset, power en volume up/down geprobeerd. Het lijkt erop dat ik dit heb: PIPO U1 Battery charge error, maar de suggestie die daar gegeven wordt helpt bij mij niet :/ Iemand nog een idee? (Ik hoop op een kabelbreuk in het usb kabeltje, dan ben ik er met een reisstekker. Als dat t niet is..)

[ Voor 3% gewijzigd door Milo op 26-09-2012 01:16 ]

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 12:06
jemoeder schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:44:
Heb gisteren een Pipo M3 + 16GB SD besteld, $230 bij Pandawill.
Echt toen die M3 op die site stond (eergister ofzo) had ik die dag daarvoor M1 besteld LOL. Gelijk veranderd en kon nog. :9 Het was trouwes wel een witte M1, dus zat nog te twijfelen zelfs, die lijken echt mooi. Majaa, 10,1 inch is toch net ff wat meer.
Nou er is idd verschil in 9.7 of 10.1 inch maar meer in de vorm. 10.1 is meer een "breedbeeld" verhouding t.o.v. 9.7.

Het is maar net wat je prettiger vindt, ik ben voor 9.7" gegaan. (En afwachting tot het binnen komt :) )

• dangerousp
Milo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:59:
Update wat mijn Pipo U1 betreft: met china airmail deed ie er zo'n drie weken over, verpakking was wel wat beschadigd. Ik twijfel of mijn Pipo zelf ook klappen heeft gehad: er zit beweging tussen de achterkant en voorkant, is dat bij jullie ook?

Verder na aankomst een heel lege play store, rootten lukte niet (kon geen drivers vinden, maar zie hierboven in het topic hoe die te vinden). Maar met een nieuwe firmware van pipo (mirror) was dat opgelost, ik kon zelfs tegra only games installeren! (niet spelen jammergenoeg) Xbmc erop met watch-series plugin, cool. Beetje lightbleed, batterijleven niet super, verder top. Naast een Nexus 7 gehouden, deed er niet voor onder.

Een dag later, zwart. Ok, leeg dacht ik, aan de usb-kabel-lader (de 220 adapter die ik erbij kreeg heeft een engelse stekker) Geen sjoege. Er is geen leven meer in te krijgen, elke combinatie van reset, power en volume up/down geprobeerd. Het lijkt erop dat ik dit heb: PIPO U1 Battery charge error, maar de suggestie die daar gegeven wordt helpt bij mij niet :/ Iemand nog een idee? (Ik hoop op een kabelbreuk in het usb kabeltje, dan ben ik er met een reisstekker. Als dat t niet is..)
RK3066 laden NIET op via usb en moet met de dedicated charger.. op is op in dit geval denk ik. Gewoon even verloop van US stekker naar EUR.

• evertmulder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:42
Ik heb een Zenithink C91 upgrade tablet en wil daar een externe battery aan koppelen.
(zie: http://batts.nl/index.php...uct/product&product_id=50)
Wij weet of dit mogelijk is via USB of kan mij adviseren welke externe powerpack ik kan gebruiken voor mijn tablet

• janesh
dangerousp schreef op woensdag 26 september 2012 @ 10:50:
[...]

RK3066 laden NIET op via usb en moet met de dedicated charger.. op is op in dit geval denk ik. Gewoon even verloop van US stekker naar EUR.
Ligt aan het apparaat, mijn teclast P85 RK3066 laadt wel degelijk via de micro usb poort, heeft geen aparte dc jack.

En Milo, ik heb mijn PiPo U1 verkocht en had er een gewone lader bij met een ronde 2.5 mm plug, en de PiPo U1 heeft een 2.5 mm dc jack. Als jij hem via usb denkt te laden zou dat best wel eens niet kunnen zoals dangerousp zegt.
Koop een 5V 2A lader met een 2.5 mm plug, of een kabel van USB naar zo'n ronde 2.5 mm.

[ Voor 29% gewijzigd door janesh op 26-09-2012 16:57 ]

• jemoeder
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-04-2018
[...]

Ja, alleen wat groter beeld maar voor de rest is hij helemaal identiek hetzelfde volgens mij he
betaal je in feite 10 dollar voor 0,4 inch extra beeld. ach, waarom ook niet. Ik heb al 2 tablets versleten, eerste was een Ramos W17 pro, vond beeld te klein, en Cube U30 GT zaten dode pixels in, heb niet echt heel veel vertrouwen in dat chinese spul, ik hoop gewoon op een lot in de loterij I guess. Ik had gelezen dat de QC hier niet zoveel problemen gaf als bij de Cube, ik koop echt nooit meer een Cube. Wel lekker snel maar ja, vind kwaliteit bagger, en voelt goedkoop. De Pipo M3 is daarentegenwel zwaarder en groter, met een paar mm.

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:40
Ik ben ook op zoek naar een 10.1 inch tablet en wacht eigenlijk op de Ramos w30 of de Sanei n10 quad core.

Nu kom ik beide tegen of de site androidalternative.com voor redelijke prijzen

Vanuit Engeland betaal je geen heffingen toch? Maar zijn er mensen die ervaring hebben met deze verkoper?
Het voelt toch wat meer vertrouwd of van een dergelijke site te kopen.

• janesh
[b][message=38993911,noline]Milo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:59[

Had je deze link al bekeken, zoek de reset button.

• Athome
  • Laatst online: 23-11 15:33
Ik heb mijn Pipo U1 binnen.
Nu ben ik van mening dat het contrast wat aan de hoge kant is. Wit en grijs zijn bijna niet van elkaar te onderscheiden. Is er een manier om het contrast in te stellen.

• janesh
Ik zou het niet weten, mede daarom heb ik hem verkocht.

• DesertRose
rened80 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:50:
Ik ben ook op zoek naar een 10.1 inch tablet en wacht eigenlijk op de Ramos w30 of de Sanei n10 quad core.

Nu kom ik beide tegen of de site androidalternative.com voor redelijke prijzen

Vanuit Engeland betaal je geen heffingen toch? Maar zijn er mensen die ervaring hebben met deze verkoper?
Het voelt toch wat meer vertrouwd of van een dergelijke site te kopen.
Je bedoelt iPadalternative.com neem ik aan. Ik heb even zitten kijken en volgens mij verschepen zij vanuit Taiwan, aangezien ze daar naar refereren:
Why buy from China... when you can buy from a British run company based in Taiwan who speak YOUR language

• Milo
Ah, ik poogde duidelijk te zijn, niet helemaal gelukt dus. Met 'usb-kabel-lader' bedoelde ik het usb naar 2.5 mm plug kabeltje dat erbij zat, waar ie dus *wel* mee oplaadt, althans, dat deed ie.
janesh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:48:
[...] Koop een 5V 2A lader met een 2.5 mm plug, of een kabel van USB naar zo'n ronde 2.5 mm.
Ah! Ik verkeerde in de veronderstelling dat er vast tig vergelijkbare maar net andere plugjes waren, en had dus nog geen nieuwe lader besteld. Ga er sowieso maar een bestellen, ook al helpt het mogelijk niks..
janesh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 19:58:
[...]

Had je deze link al bekeken, zoek de reset button.
De reset knop had ik al gevonden :) Heb van alles geprobeerd: reset, reset terwijl ingeplugd, combinaties tussen reset en power, power en de volume knoppen (zonder handleiding is het een beetje gokken).

Iemand nog een idee? Er schiet me ineens een mogelijkheid binnen die ik over het hoofd gezien had: support van de fabrikant :) Ga ze maar eens een mail sturen, kijken hoe de support is.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 16:43
Hoe verhoudt over het algemeen gesproken de batterijduur van de goedkope tablets ten opzichte van die van Sony of Samsung. Want ik heb het gevoel dat de kwaliteit van de batterij bij de grote merken beter is maar of het prijsverschil waard is :?

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 19:09
Ik zit te twijfelen om deze http://www.trekpleisteron...inchandroid4tabletPC.html tablet aan te schaffen. Enkele specs lijken veel op de galaxy tab 10.1, zoals de cortex a9 cpu en 1GB DDR3 ram. Waarom het grote prijsverschil, dit kan toch niet enkel de merknaam zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Danner001 op 29-09-2012 18:12 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 16:43
Danner001 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 18:11:
Ik zit te twijfelen om deze http://www.trekpleisteron...inchandroid4tabletPC.html tablet aan te schaffen. Enkele specs lijken veel op de galaxy tab 10.1, zoals de cortex a9 cpu en 1GB DDR3 ram. Waarom het grote prijsverschil, dit kan toch niet enkel de merknaam zijn?
De resolutie van het scherm, de extra applicaties van Samsung, de batterij. Opslaggeheugen?

• Milo
Ok, de support van Pipo laat momenteel wat te wensen over.. Donderdag gemaild, nog geen antwoord. Dus ik dacht, laat ik de online chat eens proberen. Moet je wel eerst QQ messenger installeren, nuja, geen probleem. Vervolgens duurde het een dag voor ze mij toegevoegd hadden (Het was vrijdagavond 21u daar, maargoed, zet dan niet tot 22:30 op de site..), bleek vervolgens dat ze geen engels kunnen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NsmOx.png

en (als ik het goed begrepen heb) er pas 4 oktober weer iemand is die dat wel kan :(

Ik ga Focalprice' support maar eens proberen..

[ Voor 3% gewijzigd door Milo op 01-10-2012 11:59 ]

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:11
[b][message=39023578,noline]
en (als ik het goed begrepen heb) er pas 4 oktober weer iemand is die dat wel kan :(
4 okt zou ik nog snel vinden. China is deze week zo'n beetje dicht. Iedereen viert Mid-Autumn festival en (bijna) alle bedrijven zijn tot komend weekend gesloten...
8)

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10 21:58
kvandt schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:16:
[...]

4 okt zou ik nog snel vinden. China is deze week zo'n beetje dicht. Iedereen viert Mid-Autumn festival en (bijna) alle bedrijven zijn tot komend weekend gesloten...
8)
Top hoor die tablets uit China... wel lekker goedkoop... maar verder... :( :O 8)7

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:33
Ik heb onlangs mijn Bebook Live waar origineel Froyo 2.2 op staat proberen te updaten. Bebook zelf heeft geen updates meer uitgegeven maar een bedrijf BQ in Spanje wel. http://www.bqreaders.com/productos/davinci.html Hier is exact hetzelfde tablet uitgebracht onder de naam DaVinci. Zij hebben een android versie 2.3 uitgebracht die ik op mijn Live heb gezet en dit werkte. Daar alles uiteraard in het spaans was en ik die taal niet machtig ben wilde ik toch weer terug naar het originele engels.
Dit is helaas ergens fout gegaan. :'(
Nu start mijn tablet niet meer op en komt er alleen een android logo met daaronder een DaVinci tekst in het display te staan en reageerd het tablet op geen enkele aanraking of toets meer. Ik kan nog wel de reset knop indrukken maar dan komt binnen een paar seconden weer het Android logo. Het tablet kan ook niet uitgezet worden en blijft dus aan totdat de accu leeg is. :(
Wie heeft een werkende oplossing om mijn Bebook Live tablet weer tot leven te wekken?

[ Voor 7% gewijzigd door Sprincky op 02-10-2012 19:57 ]

• Dinny
Pipo, site zelf zou ik links laten liggen, want die site is helemaal in het chinees.

ik heb met mijn pipo even een zwart scherm gekregen toen ik hem via microUSB wilde laden. wat ik gedaan heb toen is : hééél lang op de aan en uit knop gedrukt. en uiteindleijk kreeg ik terug het pipo startscherm en was ik blij als een gek :p

mijn Pipo kan al vanalles van de playstore downloaden, maar geen ebay noch facebook, dag later kon ik dat wel zonder ook maar iets te veranderen.

ik ben nog altijd héél blij met mijn pipo, maar aan laten staan nachts met wifi aan, is een killer, 's anderdaags is hij dan echt gewoon LEEG
Uitgezet blijft de batterij ook gelukkig vol, er is dus geen verliesstroom hier of daar :)

dus ik laad hem veel bij, maar de snelheid van surfen en gamen vind ik heel prettig.

ik zou focalprice aanschrijven met je probleem niet Pipo zelf.
als de quadcore pipo's komen... heb ik interesse :p maar hopelijk dan toch een grotere batterij erin.

PS, ik krijg hem van geen kanten geroot.Morobo kent hem wel ( en neemt ook de juiste drivers ) maar ZhuoDasShi kan er niets mee alsook Supernogiets :)
ach, ik ben er blij mee iig zoals hij is, maar een backup zou toch wel fijn zijn.
Milo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:59:
er zit bij mij geen speling tussen front en back, absoluut niet.hij lijkt zelfs alsof hij uit één stuk gemaakt is ( dat is hij natuurlijk niet )
contrast heb ik ook geen problemen mee, ik zet hem wel op 50% of minder zelfs omdat het me te fel anders is plus dat het ook meer verbruikt, volgens go power master is het display mijn grootste verbruiker, en dan wordfeud :p

[ Voor 27% gewijzigd door Dinny op 02-10-2012 23:06 ]

• exelletor
  • Laatst online: 09:50
intraxi schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:31:
[...]

Top hoor die tablets uit China... wel lekker goedkoop... maar verder... :( :O 8)7
En je kan hier met kerst anders ook support krijgen?

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:11
exelletor schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:43:
[...]

En je kan hier met kerst anders ook support krijgen?
In China wel!!! :) _/-\o_ :)

• dangerousp
Milo schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:58:
Ok, de support van Pipo laat momenteel wat te wensen over.. Donderdag gemaild, nog geen antwoord. Dus ik dacht, laat ik de online chat eens proberen. Moet je wel eerst QQ messenger installeren, nuja, geen probleem. Vervolgens duurde het een dag voor ze mij toegevoegd hadden (Het was vrijdagavond 21u daar, maargoed, zet dan niet tot 22:30 op de site..), bleek vervolgens dat ze geen engels kunnen:

Ik ga Focalprice' support maar eens proberen..
Focalprice heeft op zich wel goede support. Als er iets mis is geven ze je vaak een coupon of iets dergelijks. In ernstige gevallen sturen ze het opnieuw op en retourneren een bedrag. Meestal wel even een filmpje maken van wat er mis mee is.
Pagina: 1 ... 46 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.