Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Is ook een goeie keuze, maar de bouwkwaliteit van de SmartQ K7 is imho toch wat beter...Peenutzz schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:06:
[...]
Probleem was dat er écht niks over het ding te vinden is, dus ik heb geen idee wat er precies aan inhoud in zit, dus die gok ga ik niet nemen. Ik denk dat het uiteindelijk deze gaat worden: http://www.pandawill.com/...2eX0942Y00002b95T503e016f
Als ik de beschrijving zo lees (Tegra 2, 1GB ram, 16GB opslag, IPS 1024x600, bluetooth, GPS) is het een hoop waar voor je geld
Pipo heeft geen GPS en dat is wel een eis/wens...dangerousp schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:56:
[...]
Wellicht dat dit dan ook een goed alternatief is? (met 10% kortingscode)
http://www.focalprice.com...een_RK3066_Dual_Core.html
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Vind het eigenlijk knap duur voor een Tegra 2. Die niet eens fatsoenlijk een 1080 film kan afspelen.Peenutzz schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:06:
[...]
Probleem was dat er écht niks over het ding te vinden is, dus ik heb geen idee wat er precies aan inhoud in zit, dus die gok ga ik niet nemen. Ik denk dat het uiteindelijk deze gaat worden: http://www.pandawill.com/...2eX0942Y00002b95T503e016f
Als ik de beschrijving zo lees (Tegra 2, 1GB ram, 16GB opslag, IPS 1024x600, bluetooth, GPS) is het een hoop waar voor je geld
Voor het zelfde geld koop je een nieuwe tablet met een RK3066 chip.
Verwijderd
Snelheid is niet zo van belang, er draaien maar 2 applicaties op; navigatie en berichten/track trace app.
Iemand een idee secu ervaring welke tablet in aanmerking voor zoiets komt?
maar t wifi probleem heb ik redelijk opgelost door er de wifi antenne van een oude router bij te solderen dat werkt nu gewoon goed, zou alleen wel een stabielere firmware erop willen..
Van de originele firmware kan ik het niet zeggen (was 1.03 volgens mij) want ik heb 's avonds meteen een Jelly Bean 4.1.1 firmware geflasht. De dag erna vond m'n vriendin de wifi slecht. Na wat er mee gespeeld te hebben was het inderdaad raar. Het apparaat voelde wat schokkerig aan en heel vaak duurde het opvragen van een webpage lang.RobertowNL schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:11:
En hoe is de Wifi?
Na wat google-en een tip gevonden om "Keep W-Fi on during sleep" op "Always" te zetten. Sindsdien werkt het apparaat erg vlot en m'n vriendin is er zeer tevreden over. Het Wi-Fi signaal is goed. Daar lees je weleens wat minder goede ervaringen over maar ik heb er geen probleem mee.
Moet zeggen: prachtig apparaat. Mooi scherm (hoewel niet heel erg helder, maar ik schat zo'n 200cd/m²), goede touch, snel.
Tot nu toe 1 nadeel gevonden: de vibratie-feedback is relatief luid en hard. Mogelijk is dat in te stellen, ik weet het nog niet.
Voor de rest ben ik tevreden. In totaal heeft het me 135€ gekost. 100€ aan de shop + 25€ aan douane (BTW) + 10€ aan DHL.
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Ik heb er in 7" nog geen kunnen vinden met de RK3066 die ook gps heeft, vaak ontbreekt bluetooth ook. Voor 1080p gaat hij sowieso niet gebruikt worden, dat kan de tv zelf uitstekendRezje schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:49:
[...]
Vind het eigenlijk knap duur voor een Tegra 2. Die niet eens fatsoenlijk een 1080 film kan afspelen.
Voor het zelfde geld koop je een nieuwe tablet met een RK3066 chip.
Edit:
Even wat verder gekeken, maar ik denk dat ik de keus gemaakt heb. De één heeft geen gps, de ander geen bluetooth, of het scherm zit niet in het midden (ziet er niet uit imho
[ Voor 26% gewijzigd door Peenutzz op 30-08-2012 17:09 ]
Ik heb de Ramos W17Pro en kan je zeggen dat de vormgeving behoorlijk goed zit. Smal aparaat in vergelijking met andere tablets. De boven en onderkant hebben wel wat over, maar de zijkanten nog minder dan een centimeter.
Het enige probleem met het apparaat is de firmware, die met name op het begin te wensen overliet.
Ik had net voor mijzelf eigenlijk besloten om via Focalprice een PiPo M1 te bestellen ivm de 20$ kortingscode. Maar die VonDroid actie is ook interessant, + meer support voor die N101.DaBuzzzzz schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:19:
N101 II 32Gb besteld via de VonDroid deal €175 incl fedex shipping
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
ik heb me ook geregistreerd op de vondroid site, maar hij heeft toch nog niet meegedeeld waar hij de tabelt nu bestelde of wel ? ( de trusted supplier )DaBuzzzzz schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:19:
ik dacht dat gaat nog wel een tijdje duren, dus heb ik als tussenoplossing eergisteren een pipo u1 besteld voor 115 euro bij focalprice ( normaal €120, nu €114,6 maar kreeg korting als nieuw geregistreerde
die 20$ kortingscode werkte bij mij niet, is toch CHEAPER10AUG of ben ik mis ?
die ga ik eens testen als hij er is, en later misschien over naar zo'n n101
[ Voor 5% gewijzigd door Dinny op 31-08-2012 00:16 ]
Kan me echt met geen mogelijkheid registreren op de vondroid siteDaBuzzzzz schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:19:
welke heb je besteld de N101 II Yuandao of de N101 II oem?
Argh, heb ik net de knoop doorgehakt en die besteld, lees ik dit. Ik las over de U30GT Mini (zelfde chip, iets minder mAh, 1024 ipv 1280) dat die bij zwaar gebruik 3-4 uur haalt, bij licht gebruik 5-6, ging er eigenlijk van uit dat de Pipo dat ook wel zou halen. Was die 2 uur bij max brightnes HD filmpjes via wifi streamen ofzo?Jeru schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 01:07:
Daarbij heb ik over de PiPo U1 veel gelezen over slechte batterij duur, hierbij moet je denken aan 2 uur film kijken en de batterij is leeg.
Anders gesteld: zijn er 7" rk3066 tablets met substantieel meer mAh? Ik zag overal iets van 3000-3750 geloof ik, die zouden dan allemaal vergelijkbaar moeten scoren, mits t scherm niet al te veel meer slurpt (1280 verbruikt wat meer dan 1024, maar zo veel zal dat niet schelen toch?)
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
De OEM, de originele is 5$ duurder.......duurderpool0249 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:32:
[...]
Kan me echt met geen mogelijkheid registreren op de vondroid site![]()
welke heb je besteld de N101 II Yuandao of de N101 II oem?
Ik laat wet weten hie ie bevalt etc zodra hij binnen is
They list:
3hrs - 3D Gaming
5hrs - HD Video Playback
4hrs - Playing online video over Wifi
5hrs - Normal wifi web browsing
op deze site
Waar lees je dat? Ik vond zo snel deze: http://www.topnotchtablets.com/buy-m1, maar da's een beetje wij-van-wc-eend.DaBuzzzzz schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:10:
De Pipo heeft een achterlijk hoge i/o en dat resulteert in een hele vlotte, snappy user ervaring. Mannen van Topnotch lopen ermee weg. 9,7 en 4:3 tov de N101 in 10.1 bij breedbeeld
Had ik ook net gevonden, stond op t punt om t posten. Het zou natuurlijk kunnen dat wat tweaken die tijden nog gaat verbeteren (wifi browsing bv, gamen zal wel weinig aan te doen zijn.. 40nm Mail 400 quad core.. Tenzij ondervolten n optie is) Maar hoe dan ook is 3-5 uur te doen. Benieuwd hoe 't rom circuit gaat worden.Dinny schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:04:
ik las over de pipo u1 :
They list:
3hrs - 3D Gaming
5hrs - HD Video Playback
4hrs - Playing online video over Wifi
5hrs - Normal wifi web browsing
op deze site
De Window N70 heeft het helderste scherm, goede wifi, soms last van ghost touches,af en toe een force close, ligt fijn in de hand.
De PiPo U1, heeft goed scherm, vergelijkbaar met de cube mini, maar witter. Zoals ik zei is het wifi bereik minder, maar ik ben er van overtuigd als ik volgende week thuis ben daarvan niets te merken zal zijn. Hij is in het gebruik iets gladder dan de andere 3 zeven inch tablets.
De cube mini U30GT geniet misschien toch mijn vookeur met zijn goede werking, mooie scherm, goede wifi en ligt lekker in de hand.
De 8 inch teclast P85 heeft geen IPS scherm, daardoor buiten slecht te gebruiken, maar toch wel een goed scherm. Goede wifi ontvangst, maar hier en daar nog wel een bugje in de firmware. Deze heeft wel duidelijk de slechtste batterij van het viertal, de ander drie hebben de gemiddelde duur van een chinatab, zo'n vier tot vijf uur.
De bouwkwaliteit van het viertal is goed, ze zijn snel,touchscreens zeker van de drie 7 inches doen qua gevoeligheid niet onder voor de nexus, ik gebruik ze veel meer dan de nexus 7.
Tenslotte lijkt het mij dat de RK3066, problemen heeft als hij een aantal dingen tegelijk moet doen, dan krijg je geregeld '....is gestopt, wilt u wachten, afsluiten'.
Maar verder niets dan lof voor de RK3066 vergeleken met de AML8726-MX, ik heb het idee, na ook een aantal AML8726-MX devices, dat de Rockchip minder warm wordt.
Nog even ter aanvulling, de cube mini U30GT, heeft out of de box de minst volledige playstore, ik heb hem geroot met superoneclick, XML files gekopieerd en de fingerprint veranderd naar samsung I9100, en nu dus ook chrome, twitter, buienradar enz.
Dat Roman van topnotch op slatedroid met de PiPo U1 wegloopt is mij ook niet ontgaan, maar ik heb niet begrepen dat zij de PiPo U1 met de Window N70 en de cube mini U30GT konden vergelijken.
[ Voor 14% gewijzigd door janesh op 04-09-2012 23:04 ]
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Ik vond hem zelf ook interessant, maar dit is wat ik heb gehoord van iemand die niet zelf die dingen verkoopt, dat maakt het voor mij wat geloofwaardiger. Daarnaast kan het zijn dat diegene gewoon pech heeft uiteraard en een slechte heeft ontvangen, maar van wat ik over het algemeen begrijp is dat PiPo toch een van de beste QC heeft van veel van die Chinese tabs.Milo schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:36:
[...]
Argh, heb ik net de knoop doorgehakt en die besteld, lees ik dit. Ik las over de U30GT Mini (zelfde chip, iets minder mAh, 1024 ipv 1280) dat die bij zwaar gebruik 3-4 uur haalt, bij licht gebruik 5-6, ging er eigenlijk van uit dat de Pipo dat ook wel zou halen. Was die 2 uur bij max brightnes HD filmpjes via wifi streamen ofzo?
Anders gesteld: zijn er 7" rk3066 tablets met substantieel meer mAh? Ik zag overal iets van 3000-3750 geloof ik, die zouden dan allemaal vergelijkbaar moeten scoren, mits t scherm niet al te veel meer slurpt (1280 verbruikt wat meer dan 1024, maar zo veel zal dat niet schelen toch?)
De precieze settings die zijn gebruikt voor die test weet ik trouwens niet. Maar het schijnt dat die U1 gewoon veel kleine bugs heeft, misschien omdat ze hem te snel wilden releasen oid. Ik hoop voor je dat je een goede krijgt iig!
Was dat misschien de 10/9,7"? Want ik heb t idee dat:DaBuzzzzz schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:56:
De pipo sprong eruit op het RK3066 platform door de enorm hoge i/o that is all..
komt doordat de app in kwestie niet snel genoeg reageert, wat goed zou kunnen komen door IO traagheid. Overigens heb ik die melding met sommige roms ook op mn Optimus 2X, mss n consequentie van bepaalde tuning met een averechts effect? -> tijd voor een cleane rom. Hoop echter dat de touch issues die ik lees zeldzaam zijn..Tenslotte lijkt het mij dat de RK3066, problemen heeft als hij een aantal dingen tegelijk moet doen, dan krijg je geregeld '....is gestopt, wilt u wachten, afsluiten'.
Heb de U30GT mini ook overwogen, maar uiteindelijk toch voor 1280 en jelly bean gekozen. Ben benieuwd hoe lang FocalPrice + shipping erover doet.
De bestelling is inmiddels geplaatst. Rond 5 september leverbaar, één tot twee weken later in huis. Ik zal wel laten weten hoe hij bevaltPeenutzz schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:46:
[...]
Ik heb er in 7" nog geen kunnen vinden met de RK3066 die ook gps heeft, vaak ontbreekt bluetooth ook. Voor 1080p gaat hij sowieso niet gebruikt worden, dat kan de tv zelf uitstekend
Edit:
Even wat verder gekeken, maar ik denk dat ik de keus gemaakt heb. De één heeft geen gps, de ander geen bluetooth, of het scherm zit niet in het midden (ziet er niet uit imho), enz. Op de "FreeLander PD10 Leader GPS" heb ik eigenlijk niks aan te merken, behalve dan dat hij nog niet leverbaar is. Geeft niet, ik heb geen haast
Nuja, als t te lang duurt kan ik altijd nog een Nexus 7 halen om me te vermaken (een van de 2 gaat naar mn moeder, weet nog niet welke)
Airmail is niet aan te raden eigenlijk voor dat soort aankopen, heb vaak gehoord dat er niet echt voorzichtig omgegaan wordt met de pakketten. Verstuur dat soort dingen toch liever voor een klein beetje meer via DHL oid. Hoe minder lang zoiets onderweg is hoe beter imo.Milo schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:11:
FocalPrice is best snel, gisterochtend uur of 10 bestelling geplaatst (Pipo U1), vanochtend om 8 uur door hun verzonden. Nu is de vraag natuurlijk hoe lang t verzenden gaat duren, in de email zeggen ze 7-15 werkdagen, op de site 30-35 kalenderdagen. Iemand ervaring met China Airmail naar nederland?
Nuja, als t te lang duurt kan ik altijd nog een Nexus 7 halen om me te vermaken (een van de 2 gaat naar mn moeder, weet nog niet welke)
Ik heb onlangs m'n Window N70 laten versturen met China Airmail.Milo schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:11:
FocalPrice is best snel, gisterochtend uur of 10 bestelling geplaatst (Pipo U1), vanochtend om 8 uur door hun verzonden. Nu is de vraag natuurlijk hoe lang t verzenden gaat duren, in de email zeggen ze 7-15 werkdagen, op de site 30-35 kalenderdagen. Iemand ervaring met China Airmail naar nederland?
Deze was er in 2 weken. Ben er zeer tevreden over.
Ziet er echt prachtig uit, en voor het geld 164$ niet al te duur.
Alleen de processor komt mij totaal niet bekend voor helaas.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik heb deze nu al een halve week in mijn bezit.Quad schreef op zondag 02 september 2012 @ 15:18:
Mensen bekend met ervaringen over de Ainol Novo 7 Fire?
Ziet er echt prachtig uit, en voor het geld 164$ niet al te duur.
Alleen de processor komt mij totaal niet bekend voor helaas.
Het is een prachtig apparaat eigenlijk. Redelijk snel, of toch voor mijn gebruik snel genoeg. Het heeft een mooi scherm, Bluetooth, snelle en goede wifi,HDMI, microSD,...
Dusja, een aanrader volgens mij. Ik heb hem bij Elijah gekocht op Ali (137$+24$ voor DHL), (+ had nog coupon -> extra korting, totaalprijs kwam op 140$, dus 105€, daarbovenop heb ik nog 35€ aan douane+DHL moeten betalen)
Ik weet wel niet of ze goed leverbaar zijn, er zijn geruchten dat hun productie voor een week stil ligt aangezien de LCD panelen niet geleverd zijn.
EDIT: op dit moment zijn er ook een paar issues met de software, maar die worden opgelost, de source is vrijgegeven, en zoals ik het begrijp komt er binnen een paar dagen een Jelly Bean van een dev.
[ Voor 10% gewijzigd door Dima_2005 op 02-09-2012 18:29 ]
Want wie laat er nou een goedkoop artikel, onder het maximale vrije importbedrag, versturen voor pak em beet 30 dollar. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk...
http://www.slatedroid.com...o-n101-ii-vs-pipo-max-m1/
Hier worden de N101 II en de Pipo M1 met elkaar vergeleken.
En natuurlijk, DHL geeft ELK pakketje aan, volgens de documenten die erbij zitten, bij de post kiest de douane er zelf pakketjes uit (in Belgie is dit toch zo)
Ik heb interesse in een tablet en ik heb even wat reviews en aanbevelingen doorgenomen op deze site en volgens mij is de Pipo U1 een goede tablet.
Nu probeer ik hem op deze site te bestellen:
http://www.focalprice.com...al_Core.html#.UET-9o2Tsmw
Hier kan ik betalen met PayPal maar zodra ik hem wil afrekenen valt deze site op een error.
Daarna heb ik deze site geprobeerd;
http://www.aliexpress.com...y-bean-4-wholesalers.html
En hier kan ik ineens niet met PayPal betalen. Ik heb geen creditcard. Maar ik kan wel een normale bank transfer doen. Nu de vraag aan jullie of dit verstandig is?
Of heeft nog iemand anders een betrouwbare site waar ik een Pipo U1 kan bestellen?
Bedankt alvast!
Sorry maar ik krijg ineens een mailtje van FocalPrice dat het wel is gelukt!
[ Voor 4% gewijzigd door Rayman89 op 03-09-2012 21:21 ]
Display type: Corning gorilla glass IPS capacitive touch screen
Corning IP screen is the Apple iPad supplier"
Dit stond op de website van Cube zelf. Dit scherm zou dus heel goed moeten zijn of mis ik iets? Iemand ervaring?
Het noemen van Apple is alleen een lokkertje en heeft ook niets met de kwaliteit van doen.
Kijk anders eens op Youtube daar staan vast wel een aantal reviews van de Cube U20GT.
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Ik heb er net 2 besteld, maar kruidvat is erg spaarzaam met de informatie.
Woensdag 4-09 zouden ze binnen moeten komen.
Weet iemand al de specs wat ik kan verwachten qua video chip?
https://online.kruidvat.n...7DUALCOTABLETPROLINE.html
Als ik het goed heb, is het de RK3606 cpu op max 1.6 ghz.
Er staat bij aparte 3D chip, dus dat is OK.
Prijs is ook erg aangenaam!
Alvast bedankt voor de feedback!
hij geeft aan dat hij vanaf 12 september voorraad heeft!
link naar vondroid site
RK3606 is een foutje en moet RK3066 zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:22:
Kenners van de nieuwe Kruidvat dual core 9.7"tablet?
Lijkt me een goede en lijkt op de 9.7" Chinatabs van de laatste generatie. Die kosten zo'n beetje 35 euro minder. Waarschijnlijk als ik deze eerder had gezien, dan had ik deze aangeschaft in plaats van de Pipo M1. (ivm garantie in China). Alleen hopen op Jelly bean.
Als deze weer net zo'n goede custom ROM krijgt als de vorige Kruidvat tablet dan ga ik hem wel halen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:22:
Kenners van de nieuwe Kruidvat dual core 9.7"tablet?
too old, too cold
altijd als ik DHL of een andere koeriersdienst heb gehad, heb ik inderdaad altijd heffingen betaald, nu laat ik ook via china airmail komen, ben benieuwddangerousp schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:06:
Ik gebruik altijd de 'free shipping' via China mail. Duurt vaak wel wat langer en kleine items gaan veel sneller dan grote items, maar nog nooit import heffing hoeven te betalen. Soms heb je iets binnen 1,5 week binnen en soms (vooral rond februari nieuw jaar) duurt het 2 maanden!!
35€ heffing is en blijft 35€, die ik liever niet betaal
Ja ik ook!dangerousp schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:00:
[...]
RK3606 is een foutje en moet RK3066 zijn.
Lijkt me een goede en lijkt op de 9.7" Chinatabs van de laatste generatie. Die kosten zo'n beetje 35 euro minder. Waarschijnlijk als ik deze eerder had gezien, dan had ik deze aangeschaft in plaats van de Pipo M1. (ivm garantie in China). Alleen hopen op Jelly bean.
Heb €230 in totaal moeten betalen voor een vergelijkbare tab uit China, die pas na 3 weken geshipt werd (Pandawill "on stock"
Whopping hoge inklaringskosten en administratiekosten.
Als ik het had geweten dat kruidvat met deze DualCore CPU - Quadcore GPU kwam, had ik gewoon deze RK3066 van de Kruidvat gehaald.
$141
Operating System - Android 4.0.3
CPU Type Dual Core
Processor Model - Amlogic 8726, cortex A9
Processor Speed - 1.5GHz
GPU - Mali-400
Memory - 1GB
Capacity - 16GB
Extend Card Type - TF / micro SD
Max Extend Card Capacity - 32 GB
Other Functions - HDMI, G-sensor, camera
Screen Size - 8 Inch
Resolution - 1024 x 768
Screen Features - 5-point capacitive touch screen
Touch Control - Capacitive screen
Supported Network Type - Wi-Fi
WiFi - 802.11b/g/n
3G - Supports external 3G
Bluetooth - No
http://dx.com/p/onda-v801...nsor-camera-silver-151906
Dat wat je bespaart op DHL kun je dan mooi bij de heffing leggen.Dinny schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:58:
[...]
altijd als ik DHL of een andere koeriersdienst heb gehad, heb ik inderdaad altijd heffingen betaald, nu laat ik ook via china airmail komen, ben benieuwd![]()
35€ heffing is en blijft 35€, die ik liever niet betaal
"When you grow up your heart dies"
http://www.groupon.nl/dea...e-deal/Paranello/10111235
Ziet er vrij crappy uit qua specs.
Huub Huub Barbatruc!
Is gewoon een Allwinner. Waarschijnlijk zonder IPS scherm, anders hadden ze dat er wel bij gezegd. Voor 100 euro, een levertijd van 3 weken en een winkel in het buitenland zou ik eerder voor een paar 10tjes meer een allwinner (of beter een RK3066) uit China halen met IPS scherm.DNA_Saint schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:39:
Mijn moeder had vandaag deze bijna gekocht.
http://www.groupon.nl/dea...e-deal/Paranello/10111235
Ziet er vrij crappy uit qua specs.
Die Onda is een AMLogic. Op zich en prima processor, maar minder dan de RK3066 volgens de benchmarks.
Ook staat er niets bij over het type scherm.
Mijn Pipo is inmiddels in Wenzhou en hopelijk snel richting NL!
Iemand de Kruidvat RK3066 al ontvangen? Light bleed? bouwkwaliteit?
Van de groupon siteBatterij gaat opgeladen maar liefst 4 uur mee
Huub Huub Barbatruc!
Spijtig van de CPU misschien, maar GPS, bluetooth en 3G vind ik wel mooi.
Ik weet vrijwel zeker dat het deze is (want deze heb ik):Jeru schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:09:
Heeft iemand hier een idee welke chinese pad dit is? https://online.kruidvat.n...7DUALCOTABLETPROLINE.html
http://www.ahappydeal.com/product-93072.html
€164,- (excl. importheffingen).
Zeer nette aanbieding van Kruidvat, maar heeft die aluminium achterzijde niet een negatieve invloed op de kwaliteit van het WiFi bereik?
Verwijderd
Aangezien ik in november een lange reis ga maken wil ik een tablet meenemen.
Ik zoek (denk ik) 8.5" tot 10".
Als ik een tablet bestel is het dan mogelijk voor een "leek" om de applicaties zoals Google playstore & flash zo aan te passen dat ik de tablet ook daadwerkelijk goed kan gebruiken?
Ik zoek een tablet waar ik "snel" op kan internetten (wifi en 3G) en kan (video) skypen.
Alvast bedankt.
Misschien is het, zeker om teleurstellingen te voorkomen, verstandiger om te kijken naar de tablets van gerenomeerde merken (Apple, Asus,Samsung).
Ze kosten een stuk meer, maar ik denk dat de kans dat die aan je verwachtingen voldoen een stuk groter is.
Ik baseer dit antwoord deels op het feit dat dit je eerste bericht op T-net is.
[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 06-09-2012 11:36 ]
Wellicht dat op reis een 7" ook wel wat is, stuk handzamer en gemakkelijker in bagage mee te nemen. Heb je ook een smartphone? Dan zou ik gewoon tetheren vanaf de smartphone naar de tablet. (ik had op reis een domme telefoon met NL nummer en smartphone met lokaal nummer, maar wel met NL whatsapp.. Skype via 3g is dan wel weer minder)Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:16:
hoi,
Aangezien ik in november een lange reis ga maken wil ik een tablet meenemen.
Ik zoek (denk ik) 8.5" tot 10".
Als ik een tablet bestel is het dan mogelijk voor een "leek" om de applicaties zoals Google playstore & flash zo aan te passen dat ik de tablet ook daadwerkelijk goed kan gebruiken?
Ik zoek een tablet waar ik "snel" op kan internetten (wifi en 3G) en kan (video) skypen.
Alvast bedankt.
Wil je een Chinatab, dan zijn er genoeg voor rond de 120 euro met een rockchip RK3066 en IPS scherm, meeste kunnen bijna alle apps direct uit de market, zijn het er te weinig dan kun je build.prop aanpassen. Voorbeeld is de Pipo U1.
Wil je meer zekerheid, snelle levertijd etc. kijk dan eens naar een Nexus 7.
Wil je per se groter, ga dan na wat je wilt. Wil je meer lezen en websites bezoeken, dan is een 9.7 met 4:3 verhouding handiger. Voor video's is breedbeeld met 10.1"gemakkelijker.
Dan zou je voor Chinatabs voor 9.7" kunnen kijken naar de Kruidvat tab voor 190 euro, wil je geen witte en gokken dat je geen garantie nodig hebt, dan kun je er ook 1 uit China bestellen. Bijvoorbeeld de Pipo M1 voor 155 euro ongeveer. Wil je een 10.1, dan lijkt de Window N101 II de beste keus, hogere resolutie en iets slechtere batterij en ongeveer even duur. Wil je een a-merk 10.1 dan zou ik persoonlijk eens naar de 300T kijken van Asus, maar is gelijk een stuk duurder.
Wil je per se 3g, dan kun je meestal een dongel aansluiten. Doordat 3g veel patenten heeft, kost het een fabrikant erg veel om in te bouwen.
[ Voor 3% gewijzigd door dangerousp op 06-09-2012 11:56 ]
Verwijderd
Allereerst heel erg bedankt voor alle informatie een 9.7" lijkt mij een goed formaat.
Maar misschien dat inderdaad een 7" makkelijker is voor op reis.
Ik ben een leek op het gebied van de tabs instellingen dus wellicht toch die van Kruidvat.
Ik ga ook even kijken naar de bovengenoemde tabs en dan met name die Pipo U1 en Pipo M1.
Nogmaals bedankt!
http://www.veronicamagazi...ne-tv-gids?acq=V12W00DI20
Heeft iemand ervaringen met Spemall?
http://www.spemall.com/PI...ouch-Android-4-1-1_g.html
Je kunt hem beter bij FocalPrice bestellen, daar heb ik goede ervaringen mee.Patrick V. schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:26:
Ik ga denk ik een Pipo M1 bestellen.
Heeft iemand ervaringen met Spemall?
http://www.spemall.com/PI...ouch-Android-4-1-1_g.html
http://www.focalprice.com...al_Core.html#.UEm-x5aOX4E
En hier nog een coupon voor 10% korting:
CHEAPER10SEP
Heeft iemand hier de Pipo M1 eigenlijk?
Ik ben wel benieuwd of er makkelijk geschakeld kan worden naar de standaard Jelly Bean launcher.
Dan heb je een vaste prijs (€ 189,99) zonder verrassingen en 2 jaar garantie
(free shiping vanuit china klinkt leuk, maar bij mij duurde het dik 5 weken voor ik m'n tablet binnen kreeg.)
[ Voor 55% gewijzigd door guapper op 07-09-2012 11:54 ]
Als ik bestel, kies ik voor DHL
[ Voor 22% gewijzigd door Patrick V. op 07-09-2012 11:56 ]
https://online.kruidvat.n...7DUALCOTABLETPROLINE.htmlPatrick V. schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:56:
Die zal wellicht op het merk & software na hetzelfde zijn, alleen die is al uitverkocht toch?
Als ik bestel, kies ik voor DHL
voorraad >10st.
Met verzendkosten via DHL er bij heb je weinig voordeel over. Als je dan ook nog inklaring en douane mag aftikken ben je meer kwijt, en garantie kost je nog eens extra verzendkosten...
Ik ga me even snel verdiepen in dit tablet. Komt hier Jelly Bean voor uit?
Ontwikkelaars kunnen dan 1 generieke ROM maken en verbeteren, en die met compatibiliteit zips met de juiste drivers voor iedere tablet bruikbaar maken.
voorbeeld: zie de cm9 en cm10 roms van christian troy.
edit: CWM is er inmiddels ook al voor de rk3066 tablets, dus cm10 zal niet lang meer duren, als het er niet al is.
[ Voor 21% gewijzigd door guapper op 07-09-2012 12:13 ]
En nu maar hopen dat er een community rom uitkomt. De standaard rom op de vorige Kruidvat tablet was rampzalig. Die heeft er bij mij welgeteld 30 minuten op gestaan.Patrick V. schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:39:
Ik heb hem maar besteldBen benieuwd!
Toch wat 'veiliger' via Kruidvat met eventuele problemen.
too old, too cold
Het viel me bij de A10 Allwinner tablets op dat ze vaak rond dezelfde tijd van updates voorzien werden.
Je wil niet weten hoe gelukkig je me met die opmerking maaktzessen schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:49:
[...]
Ik heb onlangs m'n Window N70 laten versturen met China Airmail.
Deze was er in 2 weken. Ben er zeer tevreden over.
Iemand trouwens ervaring met een 3g stick aan zo'n tablet hangen? Kwestie van usb2go kabeltje en prikken? (mits je een ondersteunde hebt)
Zeer onbetrouwbaar de track & trace, soms werken ze hem bij en soms niet. Geduld heb je wel nodig.. 2 weken geleden een pakketje binnen een week ontvangen en zit nu al 3 weken op een pakketje te wachten dat eerder verstuurd is.Milo schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:35:
[...]
Je wil niet weten hoe gelukkig je me met die opmerking maaktHield m'n hart vast toen na bijna een week de shipping site mn tracking nummer nog steeds niet kon vinden. Inmiddels wel, gisteren was het "Acceptance office Acceptance" (chinees -> google translate), vandaag "posting" (gek genoeg wel in t engels) met als locatie "null".
Iemand trouwens ervaring met een 3g stick aan zo'n tablet hangen? Kwestie van usb2go kabeltje en prikken? (mits je een ondersteunde hebt)
Het verschil is dat de Pipo volgens mij al Jelly Bean heeft. Anders side by side testen, verder lijken ze qua hardware heel veel op elkaar. Ik weet alleen niet hoe de QC bij de kruidvat tabs is.guapper schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:03:
Zou het veel uitmaken of je die Pipo of een Kruidvat versie aanschaft?
Het viel me bij de A10 Allwinner tablets op dat ze vaak rond dezelfde tijd van updates voorzien werden.
Niet dat ik een fan ben van bestellen om te zien of het wat is, en anders terug sturen.
Je wilt zelf uiteraard ook geen apparaat ontvangen wat al door iemand anders 'getest' is.
ik zit al een tijdje mee te lezen en heb al veel tablets voorbij zien gaan in dit draadje.
Maar zie een beetje door de tablets het bos niet meer.
Denk dat op het moment de RK3066 de beste keus is.
Maar......
Gaan we voor een chinatab of de nieuwe kruidvat proline of wachten we op de amazon kindles, nexus 10 inch, of nieuwe yarvik???
Tablet gebruik: Internetten, apps, games, agenda, email, misschien GPS????, filmpjes voor de kleine, geen 3g nodig, GPS zou leuk zijn anders misschien met USB stickie.
Afmetingen vind ik nog moeilijk: 7 inch is mooi handzaam om mee te nemen, 10inch is misschien wat beter voor films en ebooks en browsen.
Harde eisen:
Rk3066 (snelst op moment?)
1gb Ram minimaal
8GB opslag minimaal
Goede resolutie
redelijk goed zichtbaar scherm buitenshuis.
Hopelijk kunnen jullie wat pro's/con's noemen van diverse modellen.
Ik heb zelf mijn Ampe a90 in China besteld, maar dat was net voordat hier de alleen er a10 tablets tegen dumpprijzen in de winkel verschenen. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor die 9,7 " rk3066 van Kruidvat gaan. Als je daar spijt van krijgt zullen andere tablets met gelijke specs uit china je ook niet tevreden stellen.
Tenzij je de tablet veel onderweg wil gebruiken en het moet in je binnen zak passen zie ik ook geen voordeel in een tablet die flink kleiner is. Bovendien heb je voor onderweg altijd nog je mobiel, die is daarom ook voorzien van gps en 3g. In een uiterste geval kun je die altijd nog als 3g hotspot gebruiken om onderweg verbinding te hebben als er geen wifi in de buurt is.
Google Play: [root] Chainfire3D + http://www.slatedroid.com...ng-on-ics-or-gingerbread/Prof. Appelmoes schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:38:
Iemand een tip hoe je games voor tablets met een Tegra processor kan laten werken op een Rockchip processor tablet (N101)? Ik krijg errors bij diverse games.
[ Voor 9% gewijzigd door retspan op 08-09-2012 16:35 ]
Gisteren deze versie van CM9 op mijn Aurora II gegooit.
Tot op heden een stabiele rom waarmee ik fijn kan gamen: Xbox controller werkt goed (al moet ik soms wennen dat de A-knap niet altijd gemapt lijkt te worden).
Verder is deze rom reet te stabiel en heb ik niks te klagen over bijv. de wifi.
Er is ook een CM10 uit van een andere maker, maar ik wacht nog even
Probleem is wel de beperkte market waardoor ik nu probeer de tablet te rooten. Ik krijg echter de USB drivers niet goed geïnstalleerd. Iemand hier ervaring mee?
Krijg een USB Mass Storage Device en nog een apart apparaat waar ik de Rockchip driver aan kan koppelen maar dit schijnt niet te werken.
De rest voor de google playstore kun je volgen via een post op slatedroid, tot nu toe de laatste post.
Van de drie 7 inch RK3066 tablets die ik heb, (window N70, PiPo U1 en cube mini) bevalt mij de cube mini het best, en hij presteert zeker niet minder dan de google nexus 7.
Hij moest wel het meest getweaked worden om een vergelijkbare google playstore te krijgen.
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Play store fixProf. Appelmoes schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:38:
Iemand een tip hoe je games voor tablets met een Tegra processor kan laten werken op een Rockchip processor tablet (N101)? Ik krijg errors bij diverse games.
Zijn probleem heeft te maken met Chainfire, niet met de Play store.
too old, too cold
idd excuus voor mijn mis post had de qoute onder zijn post gemistNegakinu schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:59:
[...]
Zijn probleem heeft te maken met Chainfire, niet met de Play store.
Het was wel een handige link. Ik heb de build.prop van mijn HTC HD2 meteen aangepast en kan nu ook de Gameloft spellen zien. Bedankt!pool0249 schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:53:
[...]
idd excuus voor mijn mis post had de qoute onder zijn post gemist
too old, too cold
Zojuist te horen gekregen dat er uiteindelijk geen GPS in de Freelander komt, omdat ze het niet werkend kunnen krijgenPeenutzz schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:16:
[...]
De bestelling is inmiddels geplaatst. Rond 5 september leverbaar, één tot twee weken later in huis. Ik zal wel laten weten hoe hij bevalt
Dat zei ik je toch al ! Wel goedzo want die is ook beter....Peenutzz schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:53:
[...]
Zojuist te horen gekregen dat er uiteindelijk geen GPS in de Freelander komt, omdat ze het niet werkend kunnen krijgenBestelling maar veranderd in een SmartQ K7. Vergelijkbare specs, maar wel met een betere cpu, 31 dollar duurder.
Ik heb deze besteld en kijk dan wel of het wat is.Geen12 schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:26:
Trekpleister heeft weer een tablet in de aanbieding, nu één met een Cortex A9 processor. Prijs is 109.99 euro. Model komt mij onbekend voor. Iemand een idee?
Hele internet afgezocht naar dit model maar helaas niets gevonden.
Iemand anders een idee?
Ben benieuwd naar de processor en GPU. Hoop op een mali 400 GPU.
Krijg de tablet morgen binnen.
[ Voor 4% gewijzigd door frank58 op 10-09-2012 19:02 ]
Ik zou graag ervaringen willen horen met dit tablet.
Maar ook minder mooiintraxi schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:37:
[...]
Dat zei ik je toch al ! Wel goedzo want die is ook beter....
Kennis van mij heeft hem en is er bijzonder tevreden over... wordt gebruikt als zeevaart navigatie gps...Peenutzz schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:21:
[...]
Maar ook minder mooiHeb jij hands-on ervaring met de K7?
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.