Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-11 14:40
Iemand een idee hoe je een Chinese firmware kunt aanpassen zodat hij alle apps uit de Play Store laat zien?

Ik heb een Icoo D90W en heb daar de laatste firmware versie 1.4 (Android 4.0.4) op gezet.Play Store staat er standaard al op, maar veel apps geven de melding incompatible te zijn.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • build.prop aangepast naar een Galaxy S2: dit helpt een beetje, maar laat lang niet alle apps zien.
  • Diverse XML files vervangen en toegevoegd in /etc/permissions. Ook dit helpt maar een beetje :)
  • Modded Play Store (unrestricted) APK geinstalleerd. Hiermee worden wel alle apps zichtbaar, maar bij het downloaden van apps die voorheen niet zichtbaar waren krijg ik error 942.
Grootste probleem is dat apps van Nederlandse bodem zoals NU.NL, Marktplaats en Buienradar HD niet te downloaden zijn.

Het installeren van een custom ROM zoals CM9 lost dit op, maar de Chinese 1.4 versie gaat veel beter om met hardware accelerated video (zoals de Olympische Spelen streams van de NOS). Ook de browser is een stuk vlotter op deze ROM.

Is er een of andere aanpassing te doen zodat de Nederlandse apps ook installeerbaar worden? Een wijziging in framework-res.apk o.i.d.?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

Voor de mensen die geen zin hebben om in China wat te kopen. Zeer binnenkort komt Yarvik ook met een RK3066 model uit. Ik heb er maar een apart topic voor gemaakt.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

Pinobigbird

doesn't share food!

Mr Magic schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:31:
[...]
maar bij het downloaden van apps die voorheen niet zichtbaar waren krijg ik error 942.
[...]
Zie deze thread op XDA over error 942. De suggestie is dat er incompatibiliteit is met de Google Apps (GAPPS). Het installeren van de juiste versie (http://goo.im/gapps) lost het probleem op.
Aangezien je zegt dat CM, dat waar deze GAPPS voor bedoeld zijn, geen problemen geeft, is het het proberen waard. Succes!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:21
Mr Magic schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:31:
....
Ik heb een Icoo D90W en heb daar de laatste firmware versie 1.4 (Android 4.0.4) op gezet.Play Store staat er standaard al op, maar veel apps geven de melding incompatible te zijn.
....
Grootste probleem is dat apps van Nederlandse bodem zoals NU.NL, Marktplaats en Buienradar HD niet te downloaden zijn.

...CM9 lost dit op, maar de Chinese 1.4 versie gaat veel beter om met hardware accelerated video (zoals de Olympische Spelen streams van de NOS). ...browser is een stuk vlotter op deze ROM....

Is er een of andere aanpassing te doen zodat de Nederlandse apps ook installeerbaar worden? Een wijziging in framework-res.apk o.i.d.?
In CM9 heb ik via "update me" de stock Allwinner gallery (is incl. videoplayer) geinstalleerd waarmee HWacc. video weer hersteld wordt.
Livestreams gaan daar uitstekend mee.

Omdat GPS ontbreekt en geolocatie standaard uitgeschakeld is in de originele firmware moet je inderdaad een aanpassing doen in framework-res.apk, om dit werkend te krijgen.
Ik heb dat gedaan volgens onderstaande instructie, die ik eerder ook al eens in dit topic vermeld heb.

Required Tools : winzip/winrar or similar and APKTOOLS

1. Extract framework-res.apk from ROM Image
2. Decompile : apktool d framework-res.apk
3. Change the follwing lines in framework-res/res/values/strings.xml

· <string name="config_networkLocationProvider">@null</string>
· replace @null with com.google.android.location.NetworkLocationProvider
·
· <string name="config_geocodeProvider">@null</string>
· replace @null with com.google.android.location.GeocodeProvider

4. Compile : apktool b framework-res framework-res-new.apk
5. Extract resources.arsc from framework-res-new.apk and copy this file to the original framework-res.apk (with winzip/winrar
)
.

[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 12-08-2012 09:06 ]

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:13

nexhil

BAM!

Ik ben nu in Portugal en heb gisteren deze tablet gekocht:

Het gaat om een BQ Pascal 2 en is eigenlijk alleen voor'portugese en spaanse markt.

Specs:
Android 4.0 ics
7 inch 800×480
Capatatief 5 punts
16 Gb intern
Wifi b/g/n
Li-ion 4.000 mAh
Cortex A8 1ghz
Micro usb OTG
1 GB ram
Front cam
Hdmi 1080p
G-sensor
En playstore is geinstalleerd
Micro sd slot

Apparaatje reageert erg vlot bouwkwaliteit is erg degelijk
Ben een ipad gewend en een Yarvik 210. Waar een yarvik bij mij al gelijk kraakte en het scherm begon te bobbelen voelt deze echt degelijk. Prijs was 129 euro

Www.mibqyyo.com
Www.canalbq.tv
Www.bqreaders.com
Www.canalbq.tv
Foro.bqreaders.com

Afbeeldingslocatie: http://www.bqreaders.com/img/productView/pascal2/pascal2-header-en.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door nexhil op 13-08-2012 19:04 ]

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Poeh, dat is wel een pittige prijs voor zo'n apparaat, daar krijg je ook wel een RK3066 voor met uitstekende bouw kwaliteit etc.

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:56:
Poeh, dat is wel een pittige prijs voor zo'n apparaat, daar krijg je ook wel een RK3066 voor met uitstekende bouw kwaliteit etc.
Inderdaad, ik had dan eerder een 7 inch RK2066 genomen of een 10 inch Allwinner A10 met 1280x800 IPS scherm als de CPU minder belangerijk is.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Iemand bekend met de ramos Pt W16?

Te koop....

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-11 19:44
Hallo ik ben een zeer tevreden gebruiker van de Smartq ten3 t15 werkt perfect, draait op jellybean, volledige market, geroot etc. Helaas... Kras in het scherm (kind met voorwerp op geslagen). Verzekeringswerk dus...
Ik mag een nieuwe uit gaan zoeken.

Ik heb veel gelezen over de huidige dualcore tablets maar heb nog wat twijfels. Ik wil zowieso een 9,7 inch model. Mijn Ten3 gaat ongeveer 6 uur mee (wifi on). verder vindt ik online ondersteuning belangrijk (custom roms etc) De beste opties zijn volgens mij

window N90 dual core
aoson m11
pipo m1
en de Yarvik xenta http://www.yarvik.com/nl/...lets/tablets_97/TAB9-200/

Kosten allemaal tussen de 200 -250 euro

De window N90 is er in verschillende versies (dit maakt het er niet duidelijker op) verder bij mijn weten geen echte bugs / nadelen

Aoson m11 ik lees dat deze een zwak wifi bereik heeft (iemand dezelfde ervaring)

Pipo m1 last van bleeding op donker scherm

De yarvik is nog niet uit dus geen gebruikers reviews kunnen lezen voordeel is wel dat deze gewoon in nederland te koop is.

Graag jullie reacties en adviezen.
groet GJ

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kolk11 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:23:
De window N90 is er in verschillende versies (dit maakt het er niet duidelijker op) verder bij mijn weten geen echte bugs / nadelen

Aoson m11 ik lees dat deze een zwak wifi bereik heeft (iemand dezelfde ervaring)

Pipo m1 last van bleeding op donker scherm

De yarvik is nog niet uit dus geen gebruikers reviews kunnen lezen voordeel is wel dat deze gewoon in nederland te koop is.

Graag jullie reacties en adviesen.
groet GJ
Ik heb met geen van de door jou genoemde tablets ervaring, maar eigenlijk heb je zelf het antwoord al gegeven. Afgaand op jouw verhaal lijkt de Window N90 mij de beste keus.

Te koop....

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Schaamteloze crosspost:
Voor de kopers op AliExpress. Er zijn nu gratis coupons te krijgen als je ze elke dag, gedurende 6 dagen bezoekt:
http://www.aliexpress.com...petition_rules/index.html

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
nexhil schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 11:12:
Ik ben nu in Portugal en heb gisteren deze tablet gekocht:

Het gaat om een BQ Pascal 2 en is eigenlijk alleen voor'portugese en spaanse markt.
Ben een ipad gewend en een Yarvik 210. Waar een yarvik bij mij al gelijk kraakte en het scherm begon te bobbelen voelt deze echt degelijk. Prijs was 129 euro
Zo, da's behoorlijk aan de prijs voor die specs! Denk dat je daar bij de wholesale zo'n 60 euro aan kwijt zou zijn.

Voor die prijs heb je ook een 1024x768 tablet met dual-core CPU, 1GB mem, 8GB, bijv. de Ramos W13Pro. Een vele malen snellere tablet.

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 15:09
Mastermind schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:28:
[...]

Zo, da's behoorlijk aan de prijs voor die specs! Denk dat je daar bij de wholesale zo'n 60 euro aan kwijt zou zijn.

Voor die prijs heb je ook een 1024x768 tablet met dual-core CPU, 1GB mem, 8GB, bijv. de Ramos W13Pro. Een vele malen snellere tablet.
Ik zelf probeer dit soort opmerkingen niet te maken na dat iemand al een aankoop gedaan heeft. Het geld is al uitgegeven en je riskeert alleen dat hij opeens ontevreden wordt met zijn aankoop terwijl hij in eerste instantie wel tevreden was. Hij vraagt toch niet om commentaar op de prijs/kwaliteit verhouding?

Het zou behulpzamer zijn als iemand hem verwijst naar een goede custom ROM ofzo waardoor hij in ieder geval het onderste uit de kan haalt met zijn tablet...

[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 14-08-2012 16:07 ]

too old, too cold

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 17:45
Helemaal mee eens Negakinu, en ik kan je verzekeren dat je voor 130 euro normaal gesproken, dus incl. btw, nog geen rk3066 tablet uit china haalt, en op dezelfde manier ook nog minimaal 130 euro betaalt voor de ramos w17 pro en w13 pro 8Gb, die ik beide heb gehad.
Ik denk uit ervaring te kunnen spreken na 25+ tablets uit china het laatste jaar, en één van de goedkoopste rk3066, tablets net gisteren besteld, is de teclast p85, voor 110 euro, zonder de nederlandse btw.
http://www.aliexpress.com...ablet-PC-wholesalers.html

[ Voor 3% gewijzigd door janesh op 14-08-2012 20:31 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

• rattejong
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-11 13:21
Ik heb de Yuandao N101 binnen voor een totaalprijs van 170 euro.
Best een lage prijs maar ik had een coupon van aliexpress en verder geen kosten via de douane.
Geweldig apparaat trouwens, dit gaat zeker van pas komen op stage.

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
Op focalprice kwam ik nu de volgende tablet tegen:

http://www.focalprice.com...Currency=EUR#.UCqoRqNvCik

Een ainol dualcore voor 92,- incl verzendkosten. Is dit wat of is dit weer die trucs met cpu+gpu= dualcore

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

ExilaaHH schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:38:
Op focalprice kwam ik nu de volgende tablet tegen:

http://www.focalprice.com...Currency=EUR#.UCqoRqNvCik

Een ainol dualcore voor 92,- incl verzendkosten. Is dit wat of is dit weer die trucs met cpu+gpu= dualcore
Nee hoor, is echte dual core. Da's de aurora ii zonder IPS scherm dan. Zo goedkoop is ie trouwens ook niet.

Misschien neem je beter de Aurora (met IPS): 125$
http://www.aliexpress.com...l-Core-L-wholesalers.html

EDIT:
Het zit er vol van. Zelfs aan 113$ heb je er eentje, incl. free shipping.

En zoals ik reeds zei: mogelijk coupon van -20$ erbij. Als je snel genoeg bent met naar de site te gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Dima_2005 op 14-08-2012 21:44 ]

• ExilaaHH
Dima_2005 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:41:
[...]

Nee hoor, is echte dual core. Da's de aurora ii zonder IPS scherm dan. Zo goedkoop is ie trouwens ook niet.

Misschien neem je beter de Aurora (met IPS): 125$
http://www.aliexpress.com...l-Core-L-wholesalers.html

En zoals ik reeds zei: mogelijk coupon van -20$ erbij. Als je snel genoeg bent met naar de site te gaan.
Uiteindelijk moet je nog wel 22$ voor verzendkosten erbij rekenen. + heb ik het idee dat je bij DHL altijd invoerkosten moet betalen waar die gratis verzenden dat niet heeft (correct me if im wrong)

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Je MOET niet via DHL he. Gewoon 12$ voor China Post...
FocalPrice verstuurd ook gewoon via China Post.

En zoek gewoon op Aurora 2 op AliExpress, je vindt er genoeg vanaf 110$...

• ExilaaHH
En als je me een tablet(dual core) zou moeten aanraden voor een redelijke prijs welke zou je dan nemen ?:) binnen de klasse euro 90-110

Ik zal verder eens even verder kijken op aliexpress.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Volgens mij is de laatste mode de Yundao/Windows N70? Met RK3066
http://www.aliexpress.com...4-Cortex-wholesalers.html

Maar goed, de chinatab wereld verandert zo snel dat je het eigenlijk niet kunt volgen. Ik heb hier ergens gelezen dat er een tablet uitkomt met een 1280x800 scherm uitkomt morgen?
EDIT: found it: Pipo U1 - is wel 150-170$. Dus wat duurder

EDIT2: al mijn links zijn willekeurig gekozen. Ik heb geen ervaringen met die shops.

[ Voor 40% gewijzigd door Dima_2005 op 14-08-2012 21:56 ]

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

rattejong schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:55:
Ik heb de Yuandao N101 binnen voor een totaalprijs van 170 euro.
Best een lage prijs maar ik had een coupon van aliexpress en verder geen kosten via de douane.
Geweldig apparaat trouwens, dit gaat zeker van pas komen op stage.
mmm dat is echt een mooi voordee,l heb je ook bleeding op je scherm? wanneer heb je hem besteld, en van welke datum is hij, namelijk zijn we benieuwd of hij na 8 Augustus nog de bleeding heeft.
http://vondroid.com/viewtopic.php?f=78&t=476

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:33

RobertowNL

For your gear!

Dima_2005 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:50:
Volgens mij is de laatste mode de Yundao/Windows N70? Met RK3066
http://www.aliexpress.com...4-Cortex-wholesalers.html

Maar goed, de chinatab wereld verandert zo snel dat je het eigenlijk niet kunt volgen. Ik heb hier ergens gelezen dat er een tablet uitkomt met een 1280x800 scherm uitkomt morgen?
EDIT: found it: Pipo U1 - is wel 150-170$. Dus wat duurder

EDIT2: al mijn links zijn willekeurig gekozen. Ik heb geen ervaringen met die shops.
Pipo komt hier (met een beetje geluk) maandag binnen :)

• rattejong
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-11 13:21
agaam schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:17:
[...]

mmm dat is echt een mooi voordee,l heb je ook bleeding op je scherm? wanneer heb je hem besteld, en van welke datum is hij, namelijk zijn we benieuwd of hij na 8 Augustus nog de bleeding heeft.
http://vondroid.com/viewtopic.php?f=78&t=476
Een klein beetje bleeding inderdaad maar niet zo erg als op die foto in ieder geval, en het is ook totaal niet storend.
Ik heb hem via Elijah maar van welke datum weet ik niet, hij is vrijdag jl naar mij verzonden.

Verwijderd

FYI de eerste batch van de PiPo U1 heeft geen HDMI...
http://tabletrepublic.com...-shipping-today-2566.html

En de eerste "review", wel van McBub zelf dus wellicht van het "wij van wc eend adviseren wc eend" kaliber, maar de plaatjes zien er in elk geval goed uit.

http://blog.mcbub.com/ind...ablet-pc-hands-on-review/

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 21:14 ]

Verwijderd

Ik ben dik tevreden met mijn ainol Novo Aurora II. Deze tablet is heel snel en zware 3d games zoals N.O.V.A. 3 haperen niet. Voor die prijs heb je gewoon een zeer goed presterende tablet waar je normaal €300,- tot €400,- voor betaal van andere merken met dezelfde hardware eigenschappen.

Een tip is wanneer je een andere ROM erop zet dat je de interne opslag van 16GB even via de computer via USB moet formatteren naar FAT32 64KB clustersize en niet snel formatteren. Als je dat niet doet krijg je iedere keer de melding dat hij de SD kaart moet voorbereiden waardoor je denkt dat hij stuk is.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Dat de Pipo geen HDMI heeft is een grote fout volgens mij. Het kon de perfecte nexus killer worden, nu zou ik nog twijfelen. microSD is wel handige toevoeging.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:46:
[...]

Nav. jouw bericht ff gezocht, is het deze tablet : http://www.retailheaven.n...-1gb-ddr3-16gb-403nl.html ?

Of heb je hem ergens anders gekocht, zo ja : graag ff linkje ?

Is de Google Market (Play Store) ook aanwezig ?

Hoe zijn jouw verdere ervaringen ? Specs zien er goed uit maar hoe is de kwaliteit, bouw, alu of plastic enz ?

Ben benieuwd naar jouw ervaringen want op papier ziet het er goed uit ! :Y
Ik zie nu pas je bericht.
Ja, je kunt er alles mee doen. Ook Google Market. Whatsapp en Facebook doen het ook via Wi-Fi. Ik ben er volop mee aan het gamen. Je kan hem gewoon hier kopen http://www.retailheaven.n...-1gb-ddr3-16gb-403nl.html

Bouw is plastic maar dat ziet er goed uit. Ik had hem gekocht via een gebruiker hier van Tweakers.net.
HDMI uitgang werkt ook trouwens super op een 46 inch plasma. Nooit verwacht dat je vol beeld kon gamen hierop via zo een ding.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 10:38 ]

Verwijderd

Lukt mij niet om een bruikbare review te vinden van de MOMO 11 Speed Dual Core. Bij Androidtablets4u is deze direct leverbaar en rooted.
Weet iemand misschien wat meer over deze tablet? Kwaliteit wifi, beeldscherm?
Of is er misschien een geschikter alternatief in Nederland verkrijgbaar (bv morgen de Yarvik Xenta)?
Van belang is korte levertijd. Verder moet het tablet snel reageren en met dongle op 3g kunnen.
Hulp is erg welkom, ben al dagen aan het zoeken op internet en kom er niet uit.

• Mastermind
Dima_2005 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:22:
Dat de Pipo geen HDMI heeft is een grote fout volgens mij. Het kon de perfecte nexus killer worden, nu zou ik nog twijfelen. microSD is wel handige toevoeging.
De volgende batch heeft volgens sommige sites wel HDMI-out.
Maar werkt een MHL adapter niet?

• janesh
Maandag of dinsdag weten we meer, de mijne zit net in de molen van DHL. ;)

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-11 11:28
Wat vinden jullie hier van?
Ainol Novo 7 Fire (Flame) Tablet PC Specifications:

Brand Ainol
Android OS Android 4.0 (ICS)
Architecture Cortex-A9 (ARMv7)
Core Dual Core
CPU Amlogic AML8726-M6 1.5GHz
Graphic Hardware Mali-400, 1080p decoding,Supporting OpenGL ES2.0, ES1.0, OpenVG1.1
RAM 1G
Internal Storage 16G
Screen Size 7 inch
Touch Screen 5 Point Touch Capacitive Screen
Screen Resolution 1280 x 800 (16:10)
IPS Screen Yes
WebCam Back 5M Pixel, Front 2M Pixel
HDMI HDMI
G-Sensor Yes
3G External Supported
GPS N/A
Bluetooth Yes
Card Reader TF Card (MicroSD)
Meer informatie: http://www.pandawill.com/...battery-black-p66026.html

Afbeeldingslocatie: http://www.chinagrabber.com/images/products/detail/24ppiainolnovo7fire.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.chinagrabber.com/images/products/detail/2rearviewofainolnovo7fire.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Ryatzu op 17-08-2012 10:56 ]

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

janesh schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:17:
Maandag of dinsdag weten we meer, de mijne zit net in de molen van DHL. ;)
Die van mij ook, ben benieuwd (denk dat hij dinsdag binnen is).
Beloofd een mooie tablet te worden, maar zit weer vast aan de AMlogic chip dit toch langzamer is dan de 3066. De looks maken wel veel goed.

Eerste batch van de lijn wordt 22 augustus verwacht maar Ainol heeft nogal eens problemen om de deadline te halen.

Daarnaast zou ik er 1 van de tweede batch nemen. De eerste batch elf II en Aurora II hadden beiden kleine problemen met de eerste batch (wifi en stof onder het scherm bij een aantal toestellen). Bij beiden was dit in de 2e batch die 3/4 dagen later kwam verholpen.

• janesh
Dus de PiPo U1van RobertNL en van mij die onderweg zijn met DHL,(zie de twee posts hierboven), alleen dualcore processor, RK3066 met een mali 400 MP4 quadcore gpu, en kan het redelijk opnemen tegen de quadcore nvidia tegra 3 in de google nexus 7.

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:08
Ik wil graag de Ainol Nova 7 Flame bestellen.
Weet iemand waar ik hem het best kan bestellen ?

Ik dacht zelf aan Aliasexpress ?
http://www.aliexpress.com...GHZ-Dual-wholesalers.html

[ Voor 49% gewijzigd door Krishh op 18-08-2012 18:41 ]

• janesh
Heb je te veel geld, moet je dat doen, bestel hem gewoon hieronder bij grace top trade, of daaronder bij hk epad.

http://www.aliexpress.com...Inch-1GB-wholesalers.html

http://www.aliexpress.com...-Android-wholesalers.html

Beide zijn goed, ik heb er de laatste maand vier van de eerste link zonder...... en ik heb geen aandelen.
Als je wacht tot 21-8 en je sprokkelt nog wat coupons, wordt hij nog goedkoper en hij is volgens mij ook niet eerder leverbaar dan rond de 22e, zie de post van RobertNL hierboven.

• kolk11
ik overweeg om de smartq t30 tablet te gaan bestellen zie link.

http://buy.smartqme.com/smartq-t30.html

Goede specs maar ook een prijskaartje zal op ongeveer 300 euro uitkomen incl verzenden excl eventuele duane kosten dus max. ongeveer 360 euro. Wie kan hier eens zijn licht over laten schijnen? Is dit een goede keus of bevelen jullie iets anders aan.

edit: ik weet je koopt een ipad2 voor dit bedrag maar ik heb liever android en uitbereidbaar geheugen

[ Voor 12% gewijzigd door kolk11 op 18-08-2012 23:32 ]

• NVT
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

kolk11 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:31:

Goede specs maar ook een prijskaartje zal op ongeveer 300 euro uitkomen incl verzenden excl eventuele duane kosten dus max. ongeveer 360 euro. Wie kan hier eens zijn licht over laten schijnen? Is dit een goede keus of bevelen jullie iets anders aan.

edit: ik weet je koopt een ipad2 voor dit bedrag maar ik heb liever android en uitbereidbaar geheugen
Ik heb de T20 nu ongeveer 2.5 maanden in mijn bezit en ben erg tevreden over de tablet.

tablet reageert heel goed, spelletjes zijn zonder moeite te spelen geen lags, geen probleem met HD video af te spelen.

kwaliteit en materiaal is heel goed er is ook een community waar vragen gesteld kan worden en ook cutom rom is beschikbaar.

Hieronder mijn benchmarks

Running custom rom for two weeks and capture some results of Benchmarks

Quadrant at 350 MHz

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P9JUX.png

Quadrant at 1500 MHz

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x90FY.png

AnTuTu

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xLCjv.png

CF-Bench

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zl6K9.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CEFdg.png

en zie links hieronder voor meer informatie over de T30

http://tabletrepublic.com...map4470-2gb-ram-2450.html

http://tabletrepublic.com/forum/smartq-t30/

tot slot

SmartQ maakt goede tablets en is betrouwbaar, mijn volgende tablet zal ook een SmartQ worden maar zal wachten voor een Quad-Core tab.

gr,

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

janesh schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:27:
Heb je te veel geld, moet je dat doen, bestel hem gewoon hieronder bij grace top trade, of daaronder bij hk epad.

http://www.aliexpress.com...Inch-1GB-wholesalers.html

http://www.aliexpress.com...-Android-wholesalers.html

Beide zijn goed, ik heb er de laatste maand vier van de eerste link zonder...... en ik heb geen aandelen.
Als je wacht tot 21-8 en je sprokkelt nog wat coupons, wordt hij nog goedkoper en hij is volgens mij ook niet eerder leverbaar dan rond de 22e, zie de post van RobertNL hierboven.
Grace Top trade en HK epad is één en het zelfde bedrijf zoals ik het nu begrijp ;)

Dat coupon gedoe werkt niet helemaal 100% :'( Ben elke dag ingelogd en heb geklikt maar er staat niet op elke planeet een rode vlag.... Nouja we zien het wel (20 dollar korting was wel fijn geweest)

• Shuriken

Shuriken

kolk11 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:31:

Het hangt er een beetje vanaf wat je er mee wilt denk ik. Een device uitgerust met een RK3066 is ook erg interessant. Deze is uitgerust met een Quad Core Mali400. De omap4470 heeft zo te zien maar een single core SGX544.

De enige vraag is of je een dergelijk device kan vinden met vergelijkbare bouw kwaliteit als de Smartq.

• kolk11
Shuriken schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 09:59:
[...]

Het hangt er een beetje vanaf wat je er mee wilt denk ik. Een device uitgerust met een RK3066 is ook erg interessant. Deze is uitgerust met een Quad Core Mali400. De omap4470 heeft zo te zien maar een single core SGX544.

De enige vraag is of je een dergelijk device kan vinden met vergelijkbare bouw kwaliteit als de Smartq.
Vwb het gebruik ik ben geen hardcore gamer. Speel af en toe eens een spelletje maar dit is voor mij geen topprioriteit. Kijk wel regelmatig een film op de tab. Verder gebruik ik hem dagelijks voor mail internet agenda en office taken. Het idee dat ook windows 8 in de toekomst (waarschijnlijk) op deze tablet zal worden released vind ik erg aantrekkelijk.

@ shuriken als ik toch voor een rk3066 zou gaan wat adviseer jij dan? (10,1 of 9,7 inch maakt niet uit)

• Krishh
Ben helemaal niet bekend met AliExpress, maar hoe krijg ik dan de coupouns? Heb me eigen nou wel aangemeld en heb een coupon van 5 dollar.
En wat vinden jullie van de Ainol Novo 7 Fire (Flame) ?

Dual Core, kun je gerust toch ook wel wat spelletjes mee spelen ?

YouTube: Ainol Novo 7 Fire Flame Burning Tablet PC Unboxing Reviews

[ Voor 51% gewijzigd door Krishh op 19-08-2012 14:57 ]

• janesh
De ainol novo 7 flame kun je gerust kopen van één van de link die ik gegeven heb. Als je hem krijgt voor zeg maar 130 euro en hij bevalt je niet, ben je hem voor hetzelfde geld weer kwijt op marktplaats.
Het is ongetwijfeld een goed ding waar je zeker vloeiend een groot aantal spelletjes op kunt spelen, maar ik heb na 7 AML8726-MX tablets, toch een voorkeur voor de RK3066 processor, die een stuk beter presteert.

• Krishh
Weet je dan misschien ook een leuke 10 inch tablet van RK3066 ongeveer de zelfde prijs als de Ainol Fire?

• janesh
Als ik jou was keek ik even op slatedroid http://www.slatedroid.com/forum/330-rockchip-3066/
Ik houd me zelf niet zo bezig met 10.1 en 9.7 inch

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11 11:57
De Ainol Elf 2 is in de aanbieding bij ainolstore voor maar $99 ik vroeg me af of het een goede deal is? of kan ik beter voor de goedkopere allwinner 13 gaan (momo 9 star)? Ik wil voornamelijk 720p video's gaan afspelen en browsen.

[ Voor 18% gewijzigd door Siefat op 20-08-2012 17:36 ]

Animu~

• Shuriken

Shuriken

kolk11 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:19:
@ shuriken als ik toch voor een rk3066 zou gaan wat adviseer jij dan? (10,1 of 9,7 inch maakt niet uit)
Ik zit zelf op een review te wachten van de Yarvik TAB9-200 Xenta 9.7" Tablet. Die is gewoon in NL verkrijgbaar. Anders de PIPO M1

In 10.1 nog niet zoveel keuze op moment in geval van de RK3066.

[ Voor 9% gewijzigd door Shuriken op 20-08-2012 18:05 ]

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 08:12

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Ik heb intussen een ruime maand een Ainol M11 en heb sinds kort mijn EKEN A90 weer aan de praat (nieuw scherm er in gezet). De verschillen in performance zijn wel duidelijk te merken, maar de A90 (met CM9 natuurlijk) blijft toch een fijn ding.
Beiden hebben iets mindere wifi ontvangst, waar mijn HP laptop vol bereik heeft halen de tablets maar maximaal 50%. Maar het blijft snel genoeg voor Uitzending gemist, Youtube HD en NOS live streaming.
Het scherm van de M11 lijkt wat helderder, maar dat kan ook liggen aan het vervangingsscherm. Alhoewel dat ook gewoon een LG Philips is zoals het origineel.
De M11 is wel wat zwaarder en dikker, maar er zit ook meer geheugen in en een dual core processer en dat weegt ook wat ;)
De accu van de M11 lijkt het ook wat langer, ongeveer 2 uur, uit te houden, wat wel lekker is als je zoals ik laatst een uur of 6 in de trein moet zitten. De Eken zou leeg geweest zijn, de M11 had nog wat over.

Als ik nu de keuze zou moeten maken ging ik toch wel voor de M11, ook al is deze iets van 30 tot 40 euro duurder.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• Mastermind
Nu bij FocalPrice voor maar €120,81, de Pipo U1, performt beter dan de Google Nexus 7, heeft WEL HDMI-out en ondersteunt WEL micro-SD

http://www.focalprice.com...al_Core.html?Currency=EUR

Brand PiPo
Model UP-UI
Product Type Tablet PC
Screen Size 7"
Operating System Android 4.1.1
Processor Type/CPU Type Cortex-A9
CPU Manufacturer Rockchip
CPU Model RK3066 Dual Core CPU
CPU Speed/Processor Clock Speed 1.6GHz
GPU Quad Core MALI-400
RAM/ Technology DDR3
RAM Memory 1GB
Hard Drive Capacity 16GB
Extend Card Supports up to 32GB TF card
Keyboard Touch Screen
Touchpad Technology 5-point capacitive touchscreen
Max Resolution 1280x800

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:08
Mastermind schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:52:
Nu bij FocalPrice voor maar €120,81, de Pipo U1, performt beter dan de Google Nexus 7, heeft WEL HDMI-out en ondersteunt WEL micro-SD

http://www.focalprice.com...al_Core.html?Currency=EUR

Brand PiPo
Model UP-UI
Product Type Tablet PC
Screen Size 7"
Operating System Android 4.1.1
CPU Model RK3066 Dual Core CPU
GPU Quad Core MALI-400
RAM/ Technology DDR3
RAM Memory 1GB
Hard Drive Capacity 16GB
Extend Card Supports up to 32GB TF card
Keyboard Touch Screen
Touchpad Technology 5-point capacitive touchscreen
Max Resolution 1280x800
Presteert beter dan N7? Bron? Hij komt hoogstens dichtbij maar verslaan niet voor zover ik weet.
HDMI? De eerste batch sowieso niet!
De accu schijnt ook maar 3300mAh te zijn en binnen 3 uur leeg te zijn.
En weet niet of die vijf punts touch screen klopt maar dat zou ook een beetje matig zijn.

Overigens nog steeds een mooie tablet voor het geld maar overdrijven is ook een vak :+

• Mastermind
Roman from TNT has been kind enough to compare the two (RK3066 and Tegra 3) on Quadrant. This is the result from a Pipo Max M1 and the Transformer Prime, which actually uses a more powerful version of the Tegra 3 chip compared to the one included with the new Google/Asus Nexus 7.

RK3066: Dual Core CPU up to 1.6Ghz / Quad Core Mali-400 at 266Mhz
Tegra III: Quad Core CPU up to 1.4Ghz / 12-Core ULP GeForce at ???Mhz

Overall Score
RK3066 = 4288
Tegra III = 4085

CPU
RK3066 = 7825
Tegra III = 11192

3D (lol wtf?)
RK3066 = 2306
Tegra III = 2458

2D
RK3066 = 327
Tegra III = 320

I/O
RK3066 = 6570
Tegra III = 3588

Mem
RK3066 = 4413
Tegra III = 2860

http://vondroid.com/viewtopic.php?f=61&t=348

• Rctworld
En I/O en Mem hebben natuurlijk veel meer invloed dan de CPU score... Sowieso heeft deze benchmark van andere tablets weinig te maken met de performance van de U1 en N7, maar goed het klopt wel dat het geheugen van de N7 ook relatief traag maar daar had Google/ASUS echt niet voor gekozen als ze dachten dat dat veel invloed had op de user experience. Deze benchmark hangt er gewoon onevenredig veel aan vast... Tablets gebruiken net als desktops DDR3 en zelfs daar maakt een verschil in geheugen snelheid vaak weinig uit omdat de CPU meestal eerder de bottleneck is dan het geheugen... De vraag is dan nog of de U1 hetzelfde geheugen gebruikt als de Pipo Max.

Maar goed, zijn sowieso geen slechte scores daar niet van, maar om nou te zeggen dat hij per definitie beter is dan de N7 omdat hij in één benchmark wint...

Software optimalisatie is minstens zo belangrijk voor de user experience en laat dat nou net het sterke punt zijn van Google en het zwakke punt van Chinese fabrikanten... Maar met een AOSP rom zou het best heel mooi kunnen worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Rctworld op 21-08-2012 17:13 ]

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Rctworld schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:32:
[...]

Presteert beter dan N7? Bron? Hij komt hoogstens dichtbij maar verslaan niet voor zover ik weet.
HDMI? De eerste batch sowieso niet!
De accu schijnt ook maar 3300mAh te zijn en binnen 3 uur leeg te zijn.
En weet niet of die vijf punts touch screen klopt maar dat zou ook een beetje matig zijn.

Overigens nog steeds een mooie tablet voor het geld maar overdrijven is ook een vak :+
Wel HDMI : HDMI Yes(2160P Video Playback)

http://www.focalprice.com...Currency=EUR#.UDOrVaD1kwA

• Rctworld
O ja joh? 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:09:
FYI de eerste batch van de PiPo U1 heeft geen HDMI...
http://tabletrepublic.com...-shipping-today-2566.html

En de eerste "review", wel van McBub zelf dus wellicht van het "wij van wc eend adviseren wc eend" kaliber, maar de plaatjes zien er in elk geval goed uit.

http://blog.mcbub.com/ind...ablet-pc-hands-on-review/
Zie hem ook nergens op de product foto's :+

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Je hoeft niet zo dom te reageren hoor. Ik corrigeer je alleen.
Volgens deze site is er wel HDMI. Volgens een andere niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Rezje op 21-08-2012 17:50 ]

• janesh
Nou ik heb een dag de pipo u1 in gebruik, heeft vooralsnog geen hdmi, was bekend. Een heel fijn gevoelig apparaatje qua touch, goed scherm maar iets minder wifi bereik dan b.v. de window N 70 met dezelfde RK3066.
Deze laatste heeft dan ook een nog helderder, brighter scherm dan de pipo en de nexus 7, en doet qua gevoeligheid van het scherm niet onder voor de andere twee.
Beide chinezen doen inderdaad weinig onder voor de tegra 3 kai in de nexus7, en vooral de window N70 met zijn 1024*600 scherm, die in diverse benchmarks beduidend hoger scoort dan de nexus 7, en ook qua wifi beter is.
Ik heb de nexus 7 nu ongeveer een maand, maar mijn voorkeur gaat uit naar de window N70 en de pipo U1 in het dagelijks gebruik.

• Mastermind
Geheugensnelheid en I/O is voor de GUI, met name in Android 4+ belangrijker dan CPU-performance, omdat alles via Java communiceert met de database, wat inderdaad sneller gaat met een hogere geheugensnelheid.

CPU is vooral belangrijk voor zware games, maar in Android 4 wordt de Quadcore MALI-400 GPU daar volop voor benut.

Daarom zal een RK3066 soepeler aanvoelen dan een Tegra 3.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Heb me net bij Shenzhen Elijah, een Novo 7 Flame gekocht.
Ben benieuwd, mijn eerste tablet die effectief voor mij is :+
140$ incl. DHL verzending, valt dus nog best mee. We zien wel wat het gaat geven. Worst case verkoop ik hem terug op marktplaats/2dehands/hier op tweakers.

Ik wou eigenlijk in begin een RK3066 tablet, maar er is nog geen tablet die me bevalt met die chipset. Misschien iets voor later, maar voorlopig is het goed. Anders verkoop ik deze en koop me wel een andere, dat spelletje kan ik natuurlijk dan ook spelen :+

[ Voor 32% gewijzigd door Dima_2005 op 21-08-2012 22:57 ]

• janesh
Dan was je er nog net op tijd bij met je twintig dollar coupon, ik heb daar gisteren de cube mini u30gt gekocht voor 127 dollar.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ja, weet ik.
Alleen moest ik een 20$ coupon gekregen hebben, kostte het me dan maar 130$.

Ik heb Aliexpress gecontacteerd, maar ze konden het me niet geven. Blijkbaar heeft de 1ste dage de GO button niet gewerkt. Hoe dat kan weet ik niet, maar goed. Die 10$ verschil gaat het niet maken.
De shop gaf nog eens 10$ extra. Dus ook goed.

Heb hun gevraagd om 50$ te declareren, als ereader. Waarschijnlijk zal ik BTW moeten betalen (10€ ofzo), maar ik ben zeker als ze lager declareren, dat ik dan bijna met zekerheid hang. Goedkopere tablets dan 50$ zijn niet te vinden, en dat weet de douane even goed.

[ Voor 28% gewijzigd door Dima_2005 op 22-08-2012 09:38 ]

• janesh
Wacht maar af, zorg in ieder geval dat js gepast kunt betalen tussen zeg maar 25 en 35 euro. Ik moest deze week nog 24,70 betalen, terwijl ik in het verleden vaak rond de dertig euro heb betaald aan DHL voor apparaten tussen 100 en 150 euro.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik ben in Belgie trouwens. Dus we zien wel. Hopelijk bellen ze me ook op voorhand of komt dit op de site.

Trouwens, WTF - ben gebanned op AliExpress?
Your account has been deactivated. All areas of My Alibaba are now closed. However, you can continue to manage Current Orders, Refunds & Returns, and Frozen Orders in the Transactions section of My Alibaba.If you have any questions, please Contact Alibaba.com Customer Service.
Zou dit zijn omdat ik vroeg 50$ te declareren? Of een gratis screenprotector heb gevraagd?

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dima_2005 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:37:
Ja, weet ik.
Alleen moest ik een 20$ coupon gekregen hebben, kostte het me dan maar 130$.

Ik heb Aliexpress gecontacteerd, maar ze konden het me niet geven. Blijkbaar heeft de 1ste dage de GO button niet gewerkt. Hoe dat kan weet ik niet, maar goed. Die 10$ verschil gaat het niet maken.
De shop gaf nog eens 10$ extra. Dus ook goed.
Ik heb 6x (achtereenvolgende dagen) op de knop gedrukt, maar 0,- coupons gekregen.
Het forum op aliexpress staat vol met klachten hierover. Beetje jammer, maar goed.
Voor jou maakt het uiteindelijk niet uit begrijp ik. Goed geregeld! :)

Te koop....

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Voor mensen die op zoek zijn naar goedkope tablets met de RK3066 is het misschien handig dit topic te volgen:
http://www.slatedroid.com...-cheapest-rk3066-tablets/

• janesh
Ik ben daar niet kapot van, wordt niet bijgehouden, beter is onderstaande thread volgen en zelf op zoek gaan op aliexpress of google.

http://www.slatedroid.com...066-tablets/page__st__260
Of de RK3066 thread volgen.

http://www.slatedroid.com/forum/330-rockchip-3066/

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Als iemand van jullie op zoek is naar een Window/Yuandao n101, 90 en nog enkele andere tablets, kunnen jullie ook altijd hier ff kijken.
http://vondroid.com/index...37c36eee4f6831a1f085b1acf

Verwijderd

Ik vroeg me af of iemand nog een originele firmware had liggen voor de viewpia tb-207,, of de naam weet van het origineel? specs: http://www.viewpia.nl/tablets2/20-tb107prod.html

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Oef mijn account is terug. Geen zorgen mensen, je mag blijkbaar dingen achteraf vragen. Het was gewoon een bug. Aliexpress werkt terug :)
@TaggerZ:
Check eens hier:
http://www.slatedroid.com/forum/215-rockchip-2918/

[ Voor 22% gewijzigd door Dima_2005 op 22-08-2012 16:45 ]

Verwijderd

@Dima_2005 al een tijdje op rond gekeken en diverse firmware geflasht,, en elke keer is het een van deze 2 problemen: of het touchscreen werkt niet (verkeerde driver?) of hij boot niet. En op google valt er geen firmware te vinden voor de 7inch versie van viewpia.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Je kunt dan natuurlijk zelf aan de slag gaan met de RK2918 SDK.
Deze al geprobeerd trouwens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1734181 ?

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Ik zoek een 7" tablet waar ik even mee vooruit kan. Daardoor wil ik er graag een met de Rockchip RK3066, omdat deze goed mee kan komen met de snellere tablets van tegenwoordig.
Omdat ik hem graag snel binnen wil hebben en geen zin heb in het bestellen in het buitenland ben ik op zoek gegaan naar een winkel waar tablets met deze eisen te koop zijn. Ik heb de volgende advertentie gevonden:

http://www.gadget-store.e.../-hdmi-/-wifi-/-1gb/16gb/
€169.95 voor een Window N70, over deze tablet heb ik hier veel goede ervaringen gelezen.

Eventueel hebben ze ook een Cube U30GT voor €194.95, maar de specificaties van deze tablet voegen voor mijn eisen niets toe (behalve als deze een 1280x800 scherm had).

Heeft er iemand nog een betere aanbieding dan deze, als ik de tablet in de buurt wil kopen? Ook op marktplaats vond ik geen gebruikte tablets met bovenstaande eisen (maar hier vond ik wel deze 2 advertenties).

• janesh
Ik zou hem toch in de ' buurt ' kopen op aliexpress waar ik hem ook vandaan heb, heb je hem ook met een dag of vijf zes thuis bezorgd en goedkoper ook al moet je btw betalen aan dhl.
Als je geluk hebt kost hij 120 euro en met btw 150 euro.
Voor de cube mini u30gt geldt hetzelfde, veel goedkoper als je hem zelf haalt, ik heb hem gisteren hier gekocht.
Een derde kandidaat is de pipo u1 met 1200*800 die mij evenals de window n70 heel goed bevalt.
Ik heb de laatste weken er vijf gekocht deze shop, ze zijn één van de goedkoopste en goed.

[ Voor 41% gewijzigd door janesh op 22-08-2012 23:25 ]

• bartvangils
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11-2021
joswillems86 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:51:
Ik zoek een 7" tablet waar ik even mee vooruit kan. Daardoor wil ik er graag een met de Rockchip RK3066, omdat deze goed mee kan komen met de snellere tablets van tegenwoordig.
Omdat ik hem graag snel binnen wil hebben en geen zin heb in het bestellen in het buitenland ben ik op zoek gegaan naar een winkel waar tablets met deze eisen te koop zijn. Ik heb de volgende advertentie gevonden:

http://www.gadget-store.e.../-hdmi-/-wifi-/-1gb/16gb/
€169.95 voor een Window N70, over deze tablet heb ik hier veel goede ervaringen gelezen.

Eventueel hebben ze ook een Cube U30GT voor €194.95, maar de specificaties van deze tablet voegen voor mijn eisen niets toe (behalve als deze een 1280x800 scherm had).

Heeft er iemand nog een betere aanbieding dan deze, als ik de tablet in de buurt wil kopen? Ook op marktplaats vond ik geen gebruikte tablets met bovenstaande eisen (maar hier vond ik wel deze 2 advertenties).
'k Ken die site 'gadget-store.eu' ook. zij zorgen voor de import vanuit China en rekenen daarbij natuurlijk de importtaxen + BTW alsook wat winstmarge natuurlijk.
Inderdaad kan je beter zelf in China bestellen. Zelf nu al 3x gedaan:
- Ainol Novo 7 Advanced II, besteld via www.merimobiles.com -> via Registered Air Mail; ong. 15€ douanetaksen moeten betalen, kostte me totaal 112€
- Yuandao/Window N90, besteld via AliExpress (voor m'n schoonbroer) -> via DHL; 35€ douanetaksen moeten betalen, kostte hem totaal een 240 €
- Yuandao/Window N90 dual core, besteld via AliExpress (voor mezelf) -> via Registerd Air Mail; is vandaag toegekomen op m'n vrouw haar werk, bij mijn weten GEEN douanetaksen moeten betalen => kost me maar 174 € dus voor 5€ extra heb je een 9.7" ipv 7"!!

[ Voor 0% gewijzigd door bartvangils op 23-08-2012 14:13 . Reden: typfout ]

• pool0249
  • Laatst online: 17-08 15:52
Wat zijn de betrouwbare winkels op aliexpress voor de aankoop van een tablet?

Bedankt!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 23:40
Mijn Window N70 is binnen. Zit echter een chinese adapter bij.
Zijn hier converters voor?

• janesh
pool0249 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:34:
Wat zijn de betrouwbare winkels op aliexpress voor de aankoop van een tablet?

Bedankt!
Ik heb een paar posten hierboven er een paar genoemd, die mij zeer goed bevallen en zeker niet duur zijn, maar er zijn er nog veel meer, kijk maar naar de feedback.
De elijah store behoort tot de meer professionele, en heeft mijn cube mini u30gt, binnen 40 uur na het plaatsen van de order in de dhl sort facility van hongkong weten te krijgen wat in mijn beleving zeer snel is.

[ Voor 11% gewijzigd door janesh op 23-08-2012 19:02 ]

Verwijderd

zessen schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:41:
Mijn Window N70 is binnen. Zit echter een chinese adapter bij.
Zijn hier converters voor?
Verloopstekkertjes bij elke electroboer te koop, onderdelenshop in de buurt ? Die hebben ze ook. :Y

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:52
Ik ben op zoek naar een RK3066 tablet voor mijn ouders.

Ik zit te denken aan de Pipo M1 9.7", enige drawback is de lagere resolutie en 4:3 schermverhouding. Zijn er hier nog meer ervaringen met deze tablet? Ik heb zelf een iPad 1 en denk dat dit al een mega vooruitgang is.

Op focalprice nu voor 155 euro met een 10% kortingscoupon.

• G33st
  • Nu online
Mag ik vragen waar je deze 10% kortimgscode hebt gevonden?

• guapper
  • Laatst online: 16:19
dangerousp schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:04:
[...]Ik zit te denken aan de Pipo M1 9.7", enige drawback is de lagere resolutie en 4:3 schermverhouding. [...]
Kan aan mij liggen, maar 4:3 lijkt me een voordeel bij alles behalve film kijken.

Is het de bedoeling dat je moeder hierop films gaat kijken als pa naar voetballen schakelt?

• dangerousp
kortingscode CHEAPER10AUG weet niet hoe lang die nog geldig is. 10% op alles boven de 50 dollar.

Het is inderdaad ter vervanging van de krant, boeken en (zodra UPC dat aanbiedt) net als bij KPN tv kijken op je tablet.

Heb hem al gekocht voor 202 dollar, inclusief bijpassende hoes en verzendkosten.

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10 21:58
Is er ook zo'n Yuandao N70 Of Pipo U1 MET GPS, want dat mis ik bij al deze RK3066 tablets ? :?

• janesh
Nee, ik ben er helaas nog geen tegen gekomen, dat wordt de nexus 7, heeft ook NFC, ik kan je vertellen werkt perfect. Over een paar dagen in nederland en helaas geen 8Gb, die voor 200 euro te koop zou zijn, maar weer minder opslag voor kaarten.

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Hier de W13Pro gebruiker.

Ideaal apparaat voor op vakantie! 8 inch scherm met 1024*768 bevalt goed. De verhouding vind ik veel fijner dan een breedbeeldscherm. Prestaties liggen dichtbij m'n Galaxy S2, af en toe iets langzamer, maar niet vervelend. Een wereld van verschil met de A10 processoren. Vooral de eerste dag vond ik het scherm erg paars ipv zwart, maar nu weinig last van. Om even kritisch te zijn:

- aanknopje heeft heen delay van ongeveer 1 seconden
- aanknopje erg diep in de behuizing
- af en toe gaat het scherm niet aan , of juist niet uit. Volgens mij vooral wanneer de tablet aan wordt gezet met een koptelefoon stekker erin.
- Soms gaat de tablet vanzelf aan, en dan weer uit vanwege de het lock scherm
- nog geen mogelijkheid om een bluetooth-usb stick te gebruiken

Ik hoop dat dit voor een deel verholpen wordt met de nieuwe firmware die ik aan het downloaden ben:
ICS.g04w138188ref.20120821 2012-08-22

Blij met m'n aanschaf! Een hoesje van mcbub voor 6$ erbij en een autohouder voor 6$.

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-11 16:27

Bananenspin

Omdat het kan

Shuriken schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:05:
[...]

Ik zit zelf op een review te wachten van de Yarvik TAB9-200 Xenta 9.7" Tablet. Die is gewoon in NL verkrijgbaar. Anders de PIPO M1

In 10.1 nog niet zoveel keuze op moment in geval van de RK3066.
Heb zojuist mn ma deze tablet laten kopen, ze zeurt er al tijden om één maar heb der gezegd wel even te wachten op een dual-core. Op papier zijn de specs in orde en als het goed is heeft ze hem morgen binnen. Zal er wel even mee spelen voor een goeie indruk.

HOI.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:19
Bij de Bcc is al enkele dagen een 7" IT-Works TM-702 tablet in de aanbieding voor €79,95, (http://www.bcc.nl/it-works-tm702.html) maar ik kan er nergens op internet iets over vinden, behalve de Bcc folder en de site van ene "Vandenborre". Is er hier iemand die ervaring met dit apparaatje heeft? Wat ik vooral wil weten: Zit er echt GPS op? Voor het geld lijkt het me wel een leuk ding namelijk :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• intraxi
Peenutzz schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:50:
Bij de Bcc is al enkele dagen een 7" IT-Works TM-702 tablet in de aanbieding voor €79,95, (http://www.bcc.nl/it-works-tm702.html) maar ik kan er nergens op internet iets over vinden, behalve de Bcc folder en de site van ene "Vandenborre". Is er hier iemand die ervaring met dit apparaatje heeft? Wat ik vooral wil weten: Zit er echt GPS op? Voor het geld lijkt het me wel een leuk ding namelijk :)
Nee ik kan hem verder ook nergens vinden. Die specs zijn idd een beetje dodgy want er zit volgens bcc ook ice cream GENIUS op... haha nergens goedkoper.. >:)
edit: misschien deze: http://www.alibaba.com/pr.../MID_Tablet_PC_TM702.html
maar daar zit geen gps op...

[ Voor 8% gewijzigd door intraxi op 27-08-2012 18:28 ]

• intraxi
janesh schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:21:
Nee, ik ben er helaas nog geen tegen gekomen, dat wordt de nexus 7, heeft ook NFC, ik kan je vertellen werkt perfect. Over een paar dagen in nederland en helaas geen 8Gb, die voor 200 euro te koop zou zijn, maar weer minder opslag voor kaarten.
Nexus 7 zonder sd-card slot... BAH ! en ook nog VEEL te duur...

[ Voor 3% gewijzigd door intraxi op 27-08-2012 19:09 ]

• Peenutzz
intraxi schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:24:
[...]

Nee ik kan hem verder ook nergens vinden. Die specs zijn idd een beetje dodgy want er zit volgens bcc ook ice cream GENIUS op... haha nergens goedkoper.. >:)
edit: misschien deze: http://www.alibaba.com/pr.../MID_Tablet_PC_TM702.html
maar daar zit geen gps op...
Die had ik ook gevonden, maar afgaande op de afbeelding is het niet dezelfde. Morgen toch maar eens gaan kijken in de winkel dan maar :)

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 10:01
Ik heb een maandje geleden de sanei N10 gekocht via aliexpress via eternal team:

hij kostte 144 dollar, er kwam dankzij de belgische douane ,nog eens 35euro bovenop :o

het was mijn eerste tablet ervaring en ook android.
de tablet bevalt me erg goed, ik gebruik hem voornamelijk voor ebay verwittigingen, als flipperkast (pinballgames ), maar ook vooral als e-reader.
het browsen is naar mijn mening redelijk traag op deze tablet en de wifi-ontvangst neemt snel af.
het beeld is zeer mooi en erg goed verlicht, ik zelf heb hem op een spaarstandje ( display veel minder sterk ingesteld ) en het beeld is nog heel duidelijk. Ook heb ik dat wifi na 15 minuten uit mag gaan als het scherm uit is. daardoor gaat de batterij eigenlijk erg lang mee. kortom zéér tevreden eigenlijk met m'n eerste tablet aankoop :D

nu heb ik de tablet aan zelfde prijs door weten te verkopen en ben ik toe aan een tweede :)
maar net zoals de vorige keer wil ik goed geïnformeerd zijn en snuffel ik dus rond...

en toen kwam ik op dit topic terecht :)
ik ben nu aan het twijfelen tussen 10 inch cube30gt ( zag ik op wholesaleonepiece voor 174euro, maar de site is ineens niet meer te bereiken :s , zou het een omen zijn ? :X )
ook op aliexpress zie ik hem nog goedkoper, voor 152euro, maar deze verkoper heeft nog geen feedbacks gehad, en ik weet niet of het dan te vertrouwen is :/
en de 7inch pipo u1 met android 4.1.1 via focalpoint
beide 1280x800 ik ga echt niet voor minder :)
maar ik vrees dat boeken op een 7inch misschien net te kleine lettertjes hebben en dat ze wel scherp maar moeilijk leesbaar zijn.

iemand ervaring met het lezen van boeken op 7inch tablets met 1280x800 ?

• dangerousp
Dinny schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:12:
Ik heb een maandje geleden de sanei N10 gekocht via aliexpress via eternal team:

hij kostte 144 dollar, er kwam dankzij de belgische douane ,nog eens 35euro bovenop :o

het was mijn eerste tablet ervaring en ook android.
de tablet bevalt me erg goed, ik gebruik hem voornamelijk voor ebay verwittigingen, als flipperkast (pinballgames ), maar ook vooral als e-reader.
het browsen is naar mijn mening redelijk traag op deze tablet en de wifi-ontvangst neemt snel af.
het beeld is zeer mooi en erg goed verlicht, ik zelf heb hem op een spaarstandje ( display veel minder sterk ingesteld ) en het beeld is nog heel duidelijk. Ook heb ik dat wifi na 15 minuten uit mag gaan als het scherm uit is. daardoor gaat de batterij eigenlijk erg lang mee. kortom zéér tevreden eigenlijk met m'n eerste tablet aankoop :D

nu heb ik de tablet aan zelfde prijs door weten te verkopen en ben ik toe aan een tweede :)
maar net zoals de vorige keer wil ik goed geïnformeerd zijn en snuffel ik dus rond...

en toen kwam ik op dit topic terecht :)
ik ben nu aan het twijfelen tussen 10 inch cube30gt ( zag ik op wholesaleonepiece voor 174euro, maar de site is ineens niet meer te bereiken :s , zou het een omen zijn ? :X )
ook op aliexpress zie ik hem nog goedkoper, voor 152euro, maar deze verkoper heeft nog geen feedbacks gehad, en ik weet niet of het dan te vertrouwen is :/
en de 7inch pipo u1 met android 4.1.1 via focalpoint
beide 1280x800 ik ga echt niet voor minder :)
maar ik vrees dat boeken op een 7inch misschien net te kleine lettertjes hebben en dat ze wel scherp maar moeilijk leesbaar zijn.

iemand ervaring met het lezen van boeken op 7inch tablets met 1280x800 ?
Ik heb voor de Pipo M1 gekozen, omdat mijn ouders liever grotere letters op een groter scherm hebben. De resolutie is exact die van een iPad (dus ietwat laag, maar voor dagelijks gebruik en boeken/krant goed genoeg). De U30GT is 10.1 en meer breedbeeld. 9.7 Is voor boeken lezen praktischer, kijk je meer films dan zou ik voor een 10.1 gaan. Lees je de boeken in de trein of onderweg, dan zou ik voor de 7"gaan.

Verwijderd

Ik wil de volgende combinatie kopen voor men vriendin als vervanging van haar oude laptop.
Mijn vraag is als dit gaat werk met de pipo en de samsung sleeve met keyboard.

Brand PIPO
Model MAX-M1
Product Type Tablet PC
Screen Size 9.7"
Operating System Android 4.1
CPU Model RK3066
RAM/ Technology DDR3
RAM Memory 1GB
Hard Drive Capacity 16GB
PCMCIA Expansion T-FLASH (Support 32G MAX)
Keyboard Touch Screen
Touchpad Technology 10-point capacitive touchscreen
Max Resolution
1024x768

Type Protective sleeve
Color Black
Pattern Small Witch
Material Leather
System Supported Android 3.1
Compatibility Samsung Galaxy Tab 7510 Tablet PC keyboard

• intraxi
Peenutzz schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:46:
[...]
Die had ik ook gevonden, maar afgaande op de afbeelding is het niet dezelfde. Morgen toch maar eens gaan kijken in de winkel dan maar :)
Ennnn was het wat ?
Ik zou voor deze gaan. Wel iets duurder !

• Peenutzz
intraxi schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:45:
[...]

Ennnn was het wat ?
Ik zou voor deze gaan. Wel iets duurder !
Op zich was hij vergelijkbaar met een 7" Yarvik, of de Qware Pro3, maar volgens de verkoper kon ik er beter niet aan beginnen, omdat er geen volledige Market op staat. Er is verder weinig over het ding te vinden, dus kopen en flashen kan lastig worden. Ik zou dan beter af zijn met een Qware van de Intertoys, daar is veel meer over bekend :)

Je suggestie is op zich wel een goede, misschien kan ik beter even wachten, zodat het budget wat kan groeien :P

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Peenutzz schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 02:43:
[...]

Op zich was hij vergelijkbaar met een 7" Yarvik, of de Qware Pro3, maar volgens de verkoper kon ik er beter niet aan beginnen, omdat er geen volledige Market op staat. Er is verder weinig over het ding te vinden, dus kopen en flashen kan lastig worden. Ik zou dan beter af zijn met een Qware van de Intertoys, daar is veel meer over bekend :)

Je suggestie is op zich wel een goede, misschien kan ik beter even wachten, zodat het budget wat kan groeien :P
Opzich is het 1 pot nat, firmware lijkt bij alle allwinner tablet op elkaar. Script (zijn makkelijk te vinden) gebruiken en je hebt full market acces. Alleen zou ik nu toch minimaal 1GB ram willen hebben (en een cortex A9 dualcore processor)

Over SmartQ zou ik me geen zorgen maken. Zijn (iets) duurder maar de kwaliteit en support is daar ook na.

[ Voor 18% gewijzigd door RobertowNL op 29-08-2012 07:06 ]

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:17

oNo

Sinds maandag een Cube U30GT-H. Deze heb ik voor m'n vriendin gekocht. Er is veel in dit topic te vinden en ben voor deze gegaan vanwege de Rockchip 3066, 1280x800 IPS scherm en firmware updates (zowel van Cube zelf als custom) Er draait nu een rooted Jelly Bean 4.1.1 op zonder de chinese bloatware :)

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

oNo schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:18:
Sinds maandag een Cube U30GT-H. Deze heb ik voor m'n vriendin gekocht. Er is veel in dit topic te vinden en ben voor deze gegaan vanwege de Rockchip 3066, 1280x800 IPS scherm en firmware updates (zowel van Cube zelf als custom) Er draait nu een rooted Jelly Bean 4.1.1 op zonder de chinese bloatware :)
En hoe is de Wifi?

• Peenutzz
RobertowNL schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 07:02:
[...]

Opzich is het 1 pot nat, firmware lijkt bij alle allwinner tablet op elkaar. Script (zijn makkelijk te vinden) gebruiken en je hebt full market acces. Alleen zou ik nu toch minimaal 1GB ram willen hebben (en een cortex A9 dualcore processor)

Over SmartQ zou ik me geen zorgen maken. Zijn (iets) duurder maar de kwaliteit en support is daar ook na.
Probleem was dat er écht niks over het ding te vinden is, dus ik heb geen idee wat er precies aan inhoud in zit, dus die gok ga ik niet nemen. Ik denk dat het uiteindelijk deze gaat worden: http://www.pandawill.com/...2eX0942Y00002b95T503e016f
Als ik de beschrijving zo lees (Tegra 2, 1GB ram, 16GB opslag, IPS 1024x600, bluetooth, GPS) is het een hoop waar voor je geld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Peenutzz op 29-08-2012 14:10 ]

• dangerousp
Peenutzz schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:06:
[...]

Probleem was dat er écht niks over het ding te vinden is, dus ik heb geen idee wat er precies aan inhoud in zit, dus die gok ga ik niet nemen. Ik denk dat het uiteindelijk deze gaat worden: http://www.pandawill.com/...2eX0942Y00002b95T503e016f
Als ik de beschrijving zo lees (Tegra 2, 1GB ram, 16GB opslag, IPS 1024x600, bluetooth, GPS) is het een hoop waar voor je geld :)
Wellicht dat dit dan ook een goed alternatief is? (met 10% kortingscode)
http://www.focalprice.com...een_RK3066_Dual_Core.html
Pagina: 1 ... 44 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.