Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 15:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

Een belg die ervaring heeft met import van tablets naar BE via EMS? Als kaaskop wonend in t vlaamse land mist ik wat informatie: moet ik over een tablet van 115e taksen betalen als ik het via EMS laat sturen?

edit: bummer, t zelfde als in NL dus, gewoon braaf wachten dus

[ Voor 13% gewijzigd door Nanax op 08-10-2012 02:08 ]

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

EMS is prioritair, maar wordt afgeleverd met gewone post.

Ik raad aan als je wilt bijbetalen, doe dan voor DHL of UPS.
Aan DHL betaal je voor wat er op factuur staat (dus bij lagere factuur, minder BTW). Ze bellen je dan en vragen je credit card gegevens en schrijven de taks eraf en komen het volgende dag leveren.

Bij gewone post worden de pakjes eruit gepikt, dus kans dat je iets betaalt is veel kleiner.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Is de Pipo U1 interessant voor 100 euro? Ik kan hem nu voor dat geld kopen. Maar ik lees op sommige plekken dat er grote problemen met de wifi-antenne oid. Alvast bedankt.

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-11 15:55
De Sanei N10 is weer op voorraad bij:http://ipadalternative.com/134-sanei-n10-quad-core-15ghz-freescale-imx6q-cpu-101-dual-cameras-hdmi-android-ics.html

Of toch maar wachten op de ramos w30 specs zijn bijna het zelfde alleen de cpu is beter.

Battery is up to 5 hours. beide even slecht dus.

Hoe denken jullie hier over.

• rob2011

• Dinny
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 10:01
m'n pipo heeft af en toe kuren met wifi, dan goed bereik, een metertje verder plots niets, dan weer wel ( maar meestal toch wel voldoende :) )

heb al regelmatig nu vastlopers gehad, maar ik denk dat dat te wijten is aan m'n proberen rooten, maar nog altijd niet gelukt :p
wat ALTIJD helpt, is lang de aan en uit knop in houden ( het lijkt hetzelfde als de reset van een gewone pc :) )

hij doet het nog altijd goed verders, batterijduur is niet schitterend maar voor mij nog altijd genoeg

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:41

oNo

Sinds vorige week heb ik een Ainol Novo 7 Fire. Zoals wel bekend een goedkoop alternatief van de Nexus 7.

Het moment van bestellen/betalen (31-08) tot verzenden (20-09) en ontvangen (04-10) heeft een paar weken geduurd, er waren produktieproblemen bij Ainol. Het pakket is verstuurd via China Post om invoerrechten te omzeilen. Echter is het pakket wel geopend, er zat plakband om van PostNL met "geopend ivm inklaring voor douane" ofzo. Echter heb ik niet hoeven bijbetalen. Kan dat later nog komen? (ik dacht dat dat alleen bij UPS zo is)

Het is bekend dat deze tablet wat kleine gebreken heeft zoals een pop-geluidje en een zacht zoemend geluid. Het pop geluidje hoor ik regelmatig en is irritant als je er op gaat letten, anders niet. Het is een zacht tikje die je hoort in stille omgevingen. Het zoemend geluid hoor ik alleen als de omgeving erg stil is en ik m'n oor dichtbij de tablet houd.

Verder zijn er berichten van defecte schermen. Zo zoeken op het net is dat gekomen van een verkeerde driver voor het scherm. De Novo 7 komt met TM en QM schermen. Het is dus zaak om goed te kijken welke ROM je flasht. Tenminste, als je dat gaat doen. Maargoed, dit is tweakers.net dus ik ga er van uit ;-)

De Novo 7 is standaard geroot. De ROM die er op zit bevat allemaal Chinese apps, logisch. De beste ROM die ik het gevonden is "Flambe", te vinden via slatedroid. Sowieso is daar heel veel te vinden over deze tablet.

Mijn indrukken na een week:
- prachtig scherm
- apparaat is best klein
- de UI is soms wat traag
- de fysieke maat tov de schermgrootte, had kleiner gekund
- de prijs is nog steeds mooi voor wat je krijgt

Het best klein komt waarschijnlijk omdat ik voor m'n vriendin een Cube U30-GT heb gekocht met 10.1" scherm. Traag is relatief, vergelijkend met m'n Galaxy Note met AOSP Android.

Conclusie: mooie gadget voor de tweaker. Zou ik hem nog een keer kopen? Nee, ik zou op zoek gaan naar een tablet de 10mm breder/hoger is met een groter scherm (maar wel 1280x800)

Verwijderd

Ik heb zitten kijken naar de Onda Vi40, de 32gb versie, waar is de tablet, goedkoop, te krijgen.

Ook heb ik gekeken naar http://www.chinavasion.co...roid_Tablet_PC/CVUZ-9410/ welke zouden jullie nemen?

Ps: betalen met paypal is geen mogelijkheid, deze is geblokkeerd :(

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 21:37 ]

Verwijderd

- verwijderd -

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 21:33 ]

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 12:18
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:29:
Ik heb zitten kijken naar de Onda Vi40, de 32gb versie, waar is de tablet, goedkoop, te krijgen.

Ook heb ik gekeken naar http://www.chinavasion.co...roid_Tablet_PC/CVUZ-9410/ welke zouden jullie nemen?

Ps: betalen met paypal is geen mogelijkheid, deze is geblokkeerd :(
Ik heb even gekeken naar die Onda, dat is een Allwinner -> traag!
Die andere is 1 van de zovele RK3066 tablets, chip is super, maar het hangt van de maker of de software en hardware ook goed zijn.

Kijk eens op slatedroid, staan er 10tallen. Het hangt helemaal vanaf wat je prefereert en waar je prior ligt. Scherm, software support, afwerking, prijs etc. Ik ben bijvoorbeeld erg blij met de Pipo M1, alleen de speakers zijn wat slechter, maar qua software echt superieur. De M2 schijnt betere speakers te hebben, maar ziet er wat minder goed uit.

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
Ik lees hier dat de PiPo M3 slecht is. Dit een nou precies de tablet die mij wel wat leek, de M1 en M2 zijn immers wel/ook goed. Heeft iemand al ervaring met deze tablet?

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ainol Novo 7 Fire aangekomen. Echt geluk gehad met shipping, was al na 7 werkdagen hier van focalpoint! Heb gelukkig de TM versie, die (hopelijk) geen problemen met scherm heeft. Op eerste zicht werkt alles goed. Mooie tablet voor slecht 120 euro.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
FocalPrice is het geen focalpoint.
Ik heb zelf de Freelander PD80, die heeft een RK3066, de beste dual-core die er te krijgen is.
Maar dat niet alleen, de software is erg optimaal geschreven en er zit snelle hardware in. Daarom is hij opgeteld volgens Quadrant sneller dan de Asus Transformer Prime 2.
Deze tablet wordt in Nederland verkocht als de Yarvik Xenta, en kost hier maar liefst 250 euro of meer.

Via chinese webshops kun je de originele Freelander PD80 echter krijgen voor ongeveer 130 euro (en dat is dus exact dezelfde tab als de Yarvik).

Skip alle graaiers van producent tot winkel, en je bespaart zo 45% op de tablet.

[ Voor 35% gewijzigd door Mastermind op 12-10-2012 08:43 ]

• dangerousp
http://www.focalprice.com..._campaign=FP_1210QCT_HSBN

Blijft lachen met die Chinezen, 1,2 GHz quad core = 4,8 GHz :)

Wel mooi dat er quad core tab is. Ben er erg benieuwd naar! Prijs is ook erg gunstig!

Ik heb de Pipo M1 en is echt snel in verhouding met mijn iPad 1, op elk vlak blaast hij hem voorbij.. behalve op 2 punten -> speaker is van de Pipo erg matig en batterij gaat in standby minder lang mee.

[ Voor 24% gewijzigd door dangerousp op 12-10-2012 08:43 ]

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 15:09
Mastermind schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:40:

Via chinese webshops kun je de originele Freelander PD80 echter krijgen voor ongeveer 130 euro (en dat is dus exact dezelfde tab als de Yarvik).
Waar heb jij de pd80 voor 130 gezien? Ik krijg alleen maar hits rond de 170.

too old, too cold

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 10:40
Ik ben op zoek naar een tablet met stereo speakers. Als ik kijk naar de 10.1 tablets kom ik uit op een Window n101+

Maar als ik zoek naar een 9.7 inch kom ik geen stereo speakers tegen. Zie ik iets over het hoofd.

En hecht ik te veel waarde aan stereo speakers omdat er zo weinig zijn?

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het bekende Kruidvat tablet 10.1 inch A9 is vanaf 16 oktober in de aanbieding voor de bescheiden prijs van 99,99 Euro .

Wel vreemd dat er nu een 8GB versie is109 euro en een 99 euro versie met 4GB, beiden een A9 cortex.
Ik vrees dat hier mbt de processor iets fout gaat, maar afwachten wat we krijgen.

Hij staat nu online. KLIK

En dat voor maar 102.98 euro incl. bezorgen :9 daarom heb ik hem maar gauw besteld voor dochterlief.

Suc6 >:)

[ Voor 70% gewijzigd door Supertip op 14-10-2012 12:00 . Reden: bestelling gedaan ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• rob2011
dit is toch niet de bekende van het kv ?
dit is een 10.1 en geen 9.7 ik kan er zo geen review over vinden. Het is niet duur maar die 9.7 is mij het geld niet waard.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Supertip schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:35:
Het bekende Kruidvat tablet 10.1 inch A9 is vanaf 16 oktober in de aanbieding voor de bescheiden prijs van 99,99 Euro .

Wel vreemd dat er nu een 8GB versie is109 euro en een 99 euro versie met 4GB, beiden een A9 cortex.
Ik vrees dat hier mbt de processor iets fout gaat, maar afwachten wat we krijgen.

Hij staat nu online. KLIK

En dat voor maar 102.98 euro incl. bezorgen :9 daarom heb ik hem maar gauw besteld voor dochterlief.

Suc6 >:)
Dus Kruidvat biedt 2x vrijwel dezelfde, enig verschil is 4GB of 8GB en dat scheelt dan een tientje? Of wat voor "iets fouts mbt de processor" verwacht je dan?

Mijn Qware is vandaag naar de eeuwige jachtvelden vertrokken toen ik 'm uit m'n vingers liet kletsen. :( Nu dus ff zoeken naar een andere, die ik morgen wil gaan halen. Misschien dat ik ze wel gewoon vraag om ze eens naast elkaar te zien.

Edit:
En die van Trekpleister lijkt qua specs weer hetzelfde als de 4GB van Kruidvat. Bomen en bos... :S

[ Voor 8% gewijzigd door Bra-Jo op 14-10-2012 22:34 ]

Nomen nescio

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik ben ook van plan een goedkope tablet te kopen en idd. zien de aanbiedingen van Kruidvat en Trekpleister er aantrekkelijk uit.
Aan de andere kant is het aanbod enorm, ook onder de pak hem beet €150.
Ik heb een aantal mensen gevraagd naar hun ervaringen, maar goed die hebben dan een Ipad of een Samsung Galaxy tab, dus dat vergelijkt niet echt >:) .
Een kennis met een hakkietakkie tablet van 80 euro (7inch) was daar wel tevreden over omdat deze goedkoop was en ze hem alleen gebruikt voor eenvoudige (FB) spelletjes, internetten en het weer.

Op internet gekeken en reviews gelezen, Android 4.0 is oke', 1,2 ghz Cortex processor oke', etc.
Ik wil hem gebruiken voor surfen, e mailen en misschien Skypen.
De tablet van Kruidvat heeft idd. 4 gb opslagruimte, die van de T.P. 8 gb, das wel een tientje waard.

Mijn vraag: ga ik me hier een buil aan vallen en kan ik beter iets meer uitgeven aan een andere tablet?
bijvoorbeeld de Yarvik luna.

Wellicht handig ter info: ik heb helemaal geen ervaring met tablets of smartphones.
(ja, die mensen bestaan ook ;) )

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:22
Daniel36 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:28:
...
Wellicht handig ter info: ik heb helemaal geen ervaring met tablets of smartphones!
(ja, die mensen bestaan ook ;) )
lol

Ter zake: kijk naar de processor die er in zit; op het moment zou ik niet meer kiezen voor de Allwinner A10 chips, maar gaan voor de dualcore RK3066 uitvoeringen.
De vraag die je jezelf daarna zou moeten stellen is welk formaat scherm je wil: normaal of breedbeeld. Ik zou geen scherm kiezen met minder dan 768 pixels in de kleinste richting, omdat webpagina's dan niet meer fatsoenlijk passen.

• Supertip
  • Niet online
guapper schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:37:
[...]

lol

Ter zake: kijk naar de processor die er in zit; op het moment zou ik niet meer kiezen voor de Allwinner A10 chips, maar gaan voor de dualcore RK3066 uitvoeringen.
De vraag die je jezelf daarna zou moeten stellen is welk formaat scherm je wil: normaal of breedbeeld. Ik zou geen scherm kiezen met minder dan 768 pixels in de kleinste richting, omdat webpagina's dan niet meer fatsoenlijk passen.
Maar die 16:9 verhouding heb je een punt, maar of je gelijk hebt met de A10 tov. van de A9 denk ik niet.
De A10 is een opgewaardeerde A8 en de A9 is de opvolger van de A8-10.
Dus die 99 - 109 euro kv aanbieding is zo gek nog niet, afgezien van het 16/9 formaat.
En waar jij het over hebt ga je al gauw naar de 160-200 euro.

Het zijn en blijven keuzes.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• guapper
Supertip schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:02:
[...]

Maar die 16:9 verhouding heb je een punt, maar of je gelijk hebt met de A10 tov. van de A9 denk ik niet.
De A10 is een opgewaardeerde A8 en de A9 is de opvolger van de A8-10.
Dus die 99 - 109 euro kv aanbieding is zo gek nog niet, afgezien van het 16/9 formaat.
En waar jij het over hebt ga je al gauw naar de 160-200 euro.

Het zijn en blijven keuzes.
Ik heb zelf een Ampe A90/Sanei N90 met een Allwinner A10 (cortex A8) chip, die ik toch duidelijk tekort vind komen voor browsen. Zelfs Dolphin en Opera lopen nog niet altijd lekker soepel.

Ik draai een CM10 rom van Christian Troy met Supercharger tweaks. Dat help een hoop, maar nu de nieuwe lichting cortex A9 cpu's bij kruidvat liggen zou ik daar voor kiezen. Zonder twijfel.

Zeker voor iemand zonder Android ervaring die dus nog aan het begin van de ontdekkingsreis staat lijkt me het verstandig om in eerste instantie een beetje rappe hardware te hebben, anders kom je van een koude kermis thuis ben ik bang.
Van de andere kant lees ik net dat de iPad mini binnenkort voor €250,- te krijgen is... :P

[ Voor 16% gewijzigd door guapper op 15-10-2012 12:46 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:36

Daniel36

vernieuwde formule

Wat het formaat aangaat, ik heb in de P.W. gekeken en dan ben je gelijk een stuk duurder uit.
Ik overweeg toch sterk er eentje van de T.P. te bestellen.

• dangerousp
Ik zou ook 100% gaan voor een Rockchip RK3066! Super snel en vloeiend! 9.7" voor ongeveer 150 euro in China te bestellen.

Er zijn nu ook quadcore Ampe A10's te krijgen voor omgerekend 150 euro, maar weet niet hoe goed deze zijn. Verschil met een Allwinner is echt heel groot!

• teuntje1967
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11 08:43
Ik heb een aantal weken geleden een Cube u30GT gekocht. Bij het updaten naar Jellybean is ie in een soort van brick gekomen, m.a.w. hij start niet meer op en ik krijg hem niet meer in flashmodus.
Dit is het bekende usb kabel issue voor deze tablet.

Ik ga nu het volgende proberen:
http://tabletrepublic.com...le-instructions-2625.html

Iemand hier ervaring mee?

• guapper
rened80 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:55:
Ik ben op zoek naar een tablet met stereo speakers. Als ik kijk naar de 10.1 tablets kom ik uit op een Window n101+

Maar als ik zoek naar een 9.7 inch kom ik geen stereo speakers tegen. Zie ik iets over het hoofd.

En hecht ik te veel waarde aan stereo speakers omdat er zo weinig zijn?
Je hecht te veel waarde aan de speakers.

De kwaliteit is meestal niet om over naar huis te schrijven, daarnaast zitten ze ook nog eens aan de achterzijde, waardoor je er helaas nog minder van hoort. Steek je tablet in een hoes en je hoort al helemaal niets meer.

Een setje losse speakertjes of een hoofdtelefoon lost dit voor je op.

edit: De PiPo M2 heeft speakers aan de voorzijde.
dangerousp schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:24:
[...]

Als je waarde aan speakers hecht zou je ook de gok op een PiPo M2 kunnen nemen, 2 speakers naar voren gericht.. Ook zijn op Slatedroid al meerdere roms beschikbaar, wat ik persoonlijk erg positief vind. Met de nieuwe Rom van Roman draait onze Pipo M1 echt super snel! RK3066 + Jelly Bean in de Pipo is echt een super combo. Volgens Roman zijn er wel grote verschillen in software tussen de verschillende chinese merken.
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/28u6vlx.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door guapper op 16-10-2012 17:28 ]

• Supertip
  • Niet online
Tjeooppp morgen gaat mijn Kv 10.1 A9 binnen komen, maar laat ik nu morgen heel de dag met het gezin in de efteling zijn.
Dus zal het woensdag zijn als ik hem krijg, maar.ik zal mijn bevindingen hier posten.

• Negakinu
Ik heb op dit moment nog een Newsmy N97 (9,7" IPS, 1gb ram, 1.2ghz RK2918, Jellybean) en een Nook Color (7" IPS, 512mb ram, 1.2ghz A8, CyanogenMod 2.3.4) en wil 1 van de 2 upgraden. Ik hoop dat de Kruidvat binnenkort een nieuwe 9,7" gaat rebranden want altijd als ik iets in China bestel pakt de douane me keihard. :D :(

[ Voor 14% gewijzigd door Negakinu op 16-10-2012 11:38 ]

too old, too cold

• guapper
Ik weet niet waar ze gebleven zijn,maar laatst hadden ze (edit: bij Kruidvat) nog een 9,7" (ips dacht ik) met rk3066 dualcore voor € 169,-

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 16-10-2012 12:01 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Staat op die tablet van het Kruidvat (aanbieding van de folder) Google Play? Ik kan daar niets over vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:01

Quad

Doof

pven schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:29:
Staat op die tablet van het Kruidvat (aanbieding van de folder) Google Play? Ik kan daar niets over vinden.
Waarschijnlijk wel, in een van de eerdere tablets die ik heb gehad zat het er wel op, maar beperkt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:29:
Stephan224 in "Kruidvat ProLine 7/9,7 Inch IPS"

Volgens deze persoon wel, maar (nog) met een issue

edit :

Hier en daar wat rondgebrowsed, en via tabletforum ( oid ) kwam ik eruit dat deze hetzelfde zou zijn
frank58 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 21:30:
Hier dan mijn ervaringen:
Trekpleister 10.1 tablet 109,95 euro dd 11 september 2012 merknaam Cherry M1013
Het is een Wondermedia 8850 v1013
ARM7 processor op 1200mhz (Cortex A9)
MALI GPU 400
Sensoren mma 7660 accelerometer en ISL light sensor
Geen root
Quadrant standaard score 981 erg traag Mijn Aldi minipad heeft een score van 1500
Opvallend is dat de i/o erg laag is 721, cpu: 1445, mem: 926, 3d:1592, 2D: 221
Scherm wel mooi helder 160 dpi
Veel foutmeldingen bij Playstore (downloaden).

[ Voor 55% gewijzigd door FreshMaker op 16-10-2012 11:36 ]

• Negakinu
Ik heb hem/ dat Kruidvat ding, even vastgehouden. Het is toch wel echt een budget tablet. Backlight bleeding, geen IPS, 16:9 in een heel erg plastic behuizing, kraakt als je hem zachtjes buigt. Doet me denken aan de 10,1" tablets die je een dik jaar geleden overal zag (Zenithink, Corepad etc). Ik sla hem iig over en wacht op een stevige 9,7".

too old, too cold

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Het probleem met de Play store is opgelost.
Rambie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:42:
[...]

kwam dit tegen op internet:

"De te volgen stappen zijn:

1) Ga naar het beginscherm en klik in de rechter bovenhoek op de 6 vierkantjes om het programma overzicht te krijgen.

2) Kies hier voor de Instellingen.

3) Selecteer aan de linkerkant "Apps" en kies aan de rechterkant het tabblad "Alles".

4) Scroll naar "Google Play Store" (of Google Market) en klik deze aan.

5) Klik achtereenvolgens op "Nu stoppen" (OK voor de melding), "Cache wissen" en daarna "Gegevens wissen" (en weer OK voor de melding)

6) Klik linksonderin eenmaal op het pijltje om het overzicht van de Apps weer te zien.

7) Scroll naar "Google Services Framework" en kies hier ook voor "Nu Stoppen" - "Cache Wissen" en "Gegevens wissen".

8) Druk de powerknop op de zijkant van de tablet in totdat het scherm verschijnt om de tablet uit te schakelen (en klik "OK")

9) Start de tablet weer op zodra deze helemaal uit is geweest.

10) Open de Google Play Store (of nog de oude Google Market) en accepteer de voorwaarden. DeGoogle Play Store moet nu weer naar behoren functioneren. "

Misschien dat dit kan helpen om de playstore weer werkbaar te maken.

Ben overigens ook de tablet gaan halen en zal hem vanavond eens gaan testen.. misschien goed om idd een apart topic hierover te openen.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

• guapper
Ik mis in het stappenplan alleen nog het stuk waar je het ID van de tablet aanpast (in build.prop) zodat het zich voor doet als een andere uitvoering met complete ondersteuning van Google Play.

Als je dat niet aanpast zal het oude probleem weer terug komen ben ik bang. Maar het is het proberen waard natuurlijk.

• gast2012
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09-2022
De Kruidvat aanbieding van deze week is de Cherry Mobility M-1013 10.1 inch.

Android 4.0
Kernel 3.0.8
Build nummer V1.1.0

Opstarten ongeveer 50 sec.
WiFi geen probleem (wel hoofdletters gebruiken ;) )
YouTube op buroblad, speelt gewoon af.
Browser start sneller op dan F.F met Windows 7 starter.

Hier het (fabrieks) forum:

http://www.tabletsupport.eu/cherry/forumdisplay.php?fid=7

en hier de NL gebruiksaanwijzing:

http://www.gebruikershand...w-handleiding-418345.html

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik heb even een apart topic gemaakt voor het 10,1inch tablet van de kruidvat. Je kan hem hier vinden

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

• dangerousp
guapper schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:03:
[...]

Je hecht te veel waarde aan de speakers.

De kwaliteit is meestal niet om over naar huis te schrijven, daarnaast zitten ze ook nog eens aan de achterzijde, waardoor je er helaas nog minder van hoort. Steek je tablet in een hoes en je hoort al helemaal niets meer.

Een setje losse speakertjes of een hoofdtelefoon lost dit voor je op.
Als je waarde aan speakers hecht zou je ook de gok op een PiPo M2 kunnen nemen, 2 speakers naar voren gericht.. Ook zijn op Slatedroid al meerdere roms beschikbaar, wat ik persoonlijk erg positief vind. Met de nieuwe Rom van Roman draait onze Pipo M1 echt super snel! RK3066 + Jelly Bean in de Pipo is echt een super combo. Volgens Roman zijn er wel grote verschillen in software tussen de verschillende chinese merken.

• guapper
verrek, ik zie daar op de foto idd 2 speakertjes naast het scherm. Lijkt wel over nagedacht.. :)
Heb mijn comment er gelijk op aangepast.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Nou de pipo U1 is binnen. Vrouwlief belde vanmiddag op de netwerk key te vragen voor onze wifi.

Ik moet zeggen, prima ding. Lekker vlot, bouwkwaliteit is heel redelijk. Iedereen nogmaals dank voor de hulp!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• rened80
guapper schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:23:
verrek, ik zie daar op de foto idd 2 speakertjes naast het scherm. Lijkt wel over nagedacht.. :)
Heb mijn comment er gelijk op aangepast.
Erg jammer dat de pipo nou weer 9.7 inch is. Ik ben op zoek naar een 10.1 inch. Heeft iemand de window n101, en kan die iets zeggen over het geluid?Ik heb eens een samsung tab geleend die best aardig klonk, of is dit appels met peren vergelijken??

• Negakinu
rened80 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:36:
[...]

Erg jammer dat de pipo nou weer 9.7 inch is. Ik ben op zoek naar een 10.1 inch. Heeft iemand de window n101, en kan die iets zeggen over het geluid?Ik heb eens een samsung tab geleend die best aardig klonk, of is dit appels met peren vergelijken??
Waarom wil je per sé 10.1? Grotere kans op een TN paneel dus een mindere kijkhoek en kleurechtheid. Tevens is de 16:9 verhouding alleen een voordeel als je uitsluitend films kijkt. Doe mij naar 9,7", 4:3 en IPS! :)

too old, too cold

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 12:06
rened80 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:36:
[...]

De Pipo M1 en M2 zijn 9.7" de M3 is 10.1, als je persé 10.1 wilt (kijk je veel media erop?) dan kan je de M3 nemen.

Ik heb de Pipo M1 en ben er meer dan tevreden over! Heeft mij ook maar 149,- gekocht (incl verzend).

• rened80
Ik wil 10.1 om o.a. uitzendinggemist te bekijken, spellen te spelen en te browsen. Ik heb ook het idee dat spellen ook meer afgestemd zijn op 10.1. Ik zit ook te kijken naar de cube u30 gt. Komt ook met ips scherm.
Maar ik begin nu toch wat te twijfelen of ik dan niet voor een 9.7 moet gaan.

• Negakinu
rened80 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:56:
Ik wil 10.1 om o.a. uitzendinggemist te bekijken, spellen te spelen en te browsen. Ik heb ook het idee dat spellen ook meer afgestemd zijn op 10.1. Ik zit ook te kijken naar de cube u30 gt. Komt ook met ips scherm.
Maar ik begin nu toch wat te twijfelen of ik dan niet voor een 9.7 moet gaan.
Je moet het beiden geprobeerd hebben om het verschil te kunnen waarderen denk ik. Spellen en browsen gaat naar mijn mening een stuk beter op een 9,7" met 4:3 verhouding. 9,7" heeft meer oppervlakte waardoor je bij browsen niet zo'n smal venster hebt. Alleen media kijken gaat beter op een 10,1 omdat de zwarte balken dan deels wegvallen. Ik vind een 10,1 heel onhandig aanvoelen. Te smal en te hoog in portrait en te plat in horizontal. :)

too old, too cold

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-11 06:35

• Negakinu
Je weet dat Retailheaven gewoon zelf in China bestelt, de prijs verhoogt en hem dan aan jou doorstuurt? Diezelfde M2 kost 170,- bij Pandawill bijvoorbeeld. Als je op Aliexpress kijkt vindt je hem vast nog wat goedkoper. :)

too old, too cold

Verwijderd

Hallo,

Ik ben opzoek na een chinese Tab
Ik dacht zelf aan de CUBE U30GT, maar ik weet iet of daar GPS op zit i.v.m. navigatie.
Is de CUBE U30GT een goede tab.

Ik ben opzoek na een tab met gps voorkeur 10.1 inch.

Welke site raden jullie aan en hoe verzenden chinapost of DHL?

Albast bedankt

• QwaftZefoni
Negakinu schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

Je weet dat Retailheaven gewoon zelf in China bestelt, de prijs verhoogt en hem dan aan jou doorstuurt? Diezelfde M2 kost 170,- bij Pandawill bijvoorbeeld. Als je op Aliexpress kijkt vindt je hem vast nog wat goedkoper. :)
yup maar als ik verzendkosten moet betalen en maar moet hopen dat ik geen tax aan de broek krijg :S hmmm...

• Negakinu
Dan ben je altijd nog goedkoper uit, zelfs in het ergste geval (douane + btw, verzendkosten zijn gratis). :)

too old, too cold

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 19:03
Heeft iemand ervaring met de Onda V712?
Ik heb er een besteld, maar nog niet binnen. Ben heel benieuwd hoe die tablet gaat zijn.
http://www.onda-tablet.co...uch-screen-hdmi-wifi.html

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:20
Ik heb laatst een Onda V712 uit China meegenomen. Echt een mooi apparaat! Scherm is er mooi, mooie alu achterkant. Ik krijg veel reacties van mensen die denken dat het de Ipad mini is... Software is nog niet helemaal perfect, accu som erg snel leeg. Ik heb zelf versie 1.5 met wat moeite erop gezet, deze is volgens mij beter dan de 1.4 die er standaard op staat.
Ik wacht nog op de beloofde JB update. Jammer genoeg is er nog niet echt custom rom ontwikkeling voor dit apparaat. Zelf ben ik niet handig genoeg om een betrouwbare rom te maken.... CM10 zou zeer welkom zijn.
Ik ben benieuwd naar jou ervaringals ie binnen is.

• QwaftZefoni
Negakinu schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:16:
Dan ben je altijd nog goedkoper uit, zelfs in het ergste geval (douane + btw, verzendkosten zijn gratis). :)
ik mag geen winkels bespreken maar mss heb je wel tips want ik kan in de brij van alienexpress niet echt zien welke winkel beter wordt beoordeeld dan een andere

• rened80
Bij Merimobiles een Pipo m2 voor €160is niet duur toch?

http://www.merimobiles.co...amera-hdmi_p/meri5773.htm

Weet iemand met welke maatschappij ze versturen als je kiest voor free shipping?

Nu ik beter kijk zit er een 3500mAh accu in, bij andere staat 7000
Ook staat er niet bij waarvan de achterkant is gemaakt, ik wil geen plastic achterkant.
Betekent dit dat je ook nog per koper moet uitkijken welke exacte specificaties de tablet heeft.
Wat een gedoe zeg |:(

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-11 14:18
Iemand hier ervaring met de Ainol Novo 7 Elf II 7"? Volgens mij een leuk ding voor een goeie prijs?
http://www.mp4nation.net/...-5ghz-dual-core-processor

• dangerousp
QwaftZefoni schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:28:
[...]

ik mag geen winkels bespreken maar mss heb je wel tips want ik kan in de brij van alienexpress niet echt zien welke winkel beter wordt beoordeeld dan een andere
Bij Focalprice hebben ze ook de Pipo M2, vast ook nog wel ergens een 8% of 10% kortingscode.

Op Slatedroid staat een review van de M2, dan kun je de schermen, achterkant en geluid vergelijken!
http://www.slatedroid.com...x-m2-initial-impressions/

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:03

XanderDrake

Build the future!

Zijn er nog mensen die een Herotab MID 816 gebruiken? Ik heb die van mij weer eens een zwieper gegeven. Er is ongeveer een jaar geleden een goede firmware uitgekomen die alle fabrieksfouten er uit haalde (full market, root, HDMI werkt, Bluetooth werkt).

Ik probeer die er nu op te zetten maar krijg met geen mogelijkheid ADB verbinding met de tablet om de update door te voeren. Iemand een idee? Mja, bleek dus een kapotte USB kabel te zijn. Super vreemd, maar waar. Iedereen: als je een melding in Windows krijgt dat je USB Device 'malfunctioned' met een Code 43, is het waarschijnlijk de kabel!

[ Voor 20% gewijzigd door XanderDrake op 18-10-2012 20:21 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

@XanderDrake, ha de herotab 816. Ik dacht dat ik de enige was. Helaas is ie gevallen en is het scherm daardoor gebroken. Leuk ding. Ik meen cortex A8 met sgx540 gpu. Niet verkeerd. Veel plezier van gehad.
Was trouwens mijn eerste tab.
Ik vond het zo vreemd dat mensen persé meerdere tabs kochten.

En nu ben ik er ook verslaafd aan geraakt.

Mijn tabs
Zenithink ( crappy resistive singe touch )
Herotab mid 816 ( kapot )
Ainol novo basic ( super goede accu tijd, waardeloze app compatibility )
Cresta 810 ( verkocht )
Qware pro 3 van de intertoys ( verkocht )
Archos 7b ( gekregen )
Archos 80 g9 turbo met ICS
Ipad 3 ( via oxxio )
En sinds gisteren mijn pipo u1 wat een superleuk ding. Ben nog altijd onder de indruk van de hoge resolutie.
Via merimobiles gekocht op 30-9 op 4-10 verzonden en op 17-10 in huis.
Via merimobiles bijna alles gekocht trouwens.

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:35:
@XanderDrake, ha de herotab 816. Ik dacht dat ik de enige was. Helaas is ie gevallen en is het scherm daardoor gebroken. Leuk ding. Ik meen cortex A8 met sgx540 gpu. Niet verkeerd. Veel plezier van gehad.

Mijn tabs
Cresta 810 ( verkocht )
Archos 7b ( gekregen )
Ipad 3 ( via oxxio )
En sinds gisteren mijn pipo u1 wat een superleuk ding. Ben nog altijd onder de indruk van de hoge resolutie.
netjes ik zat ook te kijken naar de pipo maar twijfel tussen de u 1 en de s1 :*)

• rened80
Maakt het voor een tablet nou veel uit of er een 3500mAh of 7000 mAh accu in zit?

Ik ben er nu uit welketablet ik wil, de pipo m2 (toch gekozen voor een 9.7 inch) maar zie nu pipo's met verschillende accu te koop staan.
En kan je de accu eventueel makkelijk zelf wisselen voor een zwaardere als ik niet tevreden zou zijn met de 3500mAh uitvoering.

Het blijft toch nog even een zoektocht 8)7

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:03

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:35:
Hij is nog steeds zo snel als de brandweer met zn 1.2ghz. Met een kale rom boot hij in 15 sec, inclusief het `bios´ scherm. Hij heeft een rom voor Froyo, Gingerbread én HoneyComb. Heb ze gister allemaal geprobeerd. HoneyComb is fancy maar had problemen met video, flash en HDMI. Helaas bleek de market hack voor GB niet meer te werken, daar ben ik nog mee bezig.
Eigenlijk wil ik van de herotab een Android HTPC maken 8) met Ziggo live TV App en XBMC for Android. Dus dan is HDMI én market essentieel.
Vind ik nog. Ik ben niet iemand die continue dezelfde soort apparaten koopt, ze moeten bij mij altijd een andere functie vervullen!

Mijn tabs
Cresta 810 ( verkocht )
Archos 7b ( gekregen )
Ipad 3 ( via oxxio )
Ik heb er nog maar één, de herotab.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• dangerousp
rened80 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:09:
Maakt het voor een tablet nou veel uit of er een 3500mAh of 7000 mAh accu in zit?

Ik ben er nu uit welketablet ik wil, de pipo m2 (toch gekozen voor een 9.7 inch) maar zie nu pipo's met verschillende accu te koop staan.
En kan je de accu eventueel makkelijk zelf wisselen voor een zwaardere als ik niet tevreden zou zijn met de 3500mAh uitvoering.

Het blijft toch nog even een zoektocht 8)7
Meestal is de 3500 op basis van 7,2 volt en de 7000 op basis van 3,6 volt. De capaciteit is dan gelijk.

• Timelord
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-05 21:25
Ik heb vandeweek bij Kruidvat de 10inch M1013 gekocht met hoek en toetsenbord.
Voor dat geld (120 euro) is het een goed apparaat.

Vlot genoeg voor de dingen die ik doe en bijna geen overbodige apps voorgeinstalleerd.

En wat ook een groot voordeel is (vind ik) er is een apart forum waar de firmware makers ook zitten en ze reageren snel op problemen. Ook brengen ze regelmatig updates uit.
Op die van Packar Bell en LG en Samsung zit ik nog steeds te wachten !!.

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kent iemand deze tablet zonder naam?
http://www.focalprice.com...42ZM_CE0145X#.UIGrWbcayc0
Specs en prijs zien er volgens mij goed uit.

Edit: Is bij nader inzien niet interessanter dan bijv Pipo M2 of Window N90.

[ Voor 13% gewijzigd door jurk738 op 20-10-2012 12:35 ]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-11 16:45
Vandaag is mijn SmartQ K7 binnengekomen :D Ik heb nog geen tijd gehad er uitgebreid mee te spelen, maar de eerste indrukken zijn goed. Voelt degelijk aan, goed scherm, reageert goed, wifi ontvangst is goed en Google Play is compleet. Binnenkort meer :)

Edit:

Ondanks het vrij grote aantal negatieve reviews over Pandawill heb ik eigenlijk niks te klagen gehad. Goede communicatie, snelle afhandeling en gewoon via Chinamail in 12 dagen in huis, geen btw en geen inklaringskosten hoeven te betalen. Pakket was goed verzorgd, met een hoop bescherming.

Wat meer tijd gehad en dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:

- degelijke indruk, niet minder dan bijvoorbeeld de Samsung tab 7 plus van mijn broer
- mooi helder (IPS) scherm met zeer grote kijkhoek, 1024x600
- zeer minimale backlight bleeding in één van de vier hoeken, geen last van tijdens gebruik
- touchscreen reageert erg vlot
- Play Store werkt volledig, verschillende apps van mijn telefoonaccount al geinstalleerd. Enige minpuntje is dat hij af en toe een error geeft, makkelijk op te lossen door de Google-account te verwijderen en weer toe te voegen, waarna er weer wat apps geinstalleerd kunnen worden. Niet helemaal handig, maar de apps werken wel gewoon
- geluid is duidelijk, maar 1 speaker
- goede wifi ontvangst

Morgen eens wat met de gps aan de gang en eens kijken wat hij doet met video afspelen. Tot nu toe ben ik erg tevreden :)

[ Voor 71% gewijzigd door Peenutzz op 21-10-2012 02:27 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

Ik ben al een tijd op zoek naar een goede ICS / JB 8" of 9" tablet (en 't liefst nog met een acceptabele resolutie van bv. 1280x800/720), alleen de zoekresultaten via chinaprices geven me enorm veel 7" tablets. Ik vind die net iets te klein, en de 9,7 en 10.1" vind ik weer net iets te groot voor een tablet. (en 9.7" vind ik een onprettige beeldverhouding hebben -4:3, heb liever 16:10 of 16:9) (de Samsung 8.9 Tab en de Sony Tablet S vind ik wat prettiger).

Nadat ik eindelijk een paar had gevonden, bleek dat één op Android 1.6 en de ander op 2.2 loopt. :'(
Heb tot nu toe alleen deze:
- Android 4.0 Tablet "HexTab" - 9 Inch
- F900, 9.0 inch Capacitive Touch Screen Android 4.0 aPad Style Tablet PC with WIFI, CPU: Allwinner A13

Zijn er websites waar ik beter (specifieker) kan zoeken, of zijn er misschien 8"/9" tablets die een goede reputatie hebben of een goede prijs-/prestatie verhouding?

Edit: link aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door GS88 op 22-10-2012 21:12 . Reden: link aanpassen ]

Rotterdam

• dangerousp
GS88 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:44:
Ik ben al een tijd op zoek naar een goede ICS / JB 8" of 9" tablet (en 't liefst nog met een acceptabele resolutie van bv. 1280x800/720), alleen de zoekresultaten via chinaprices geven me enorm veel 7" tablets. Ik vind die net iets te klein, en de 9,7 en 10.1" vind ik weer net iets te groot voor een tablet. (en 9.7" vind ik een onprettige beeldverhouding hebben -4:3, heb liever 16:10 of 16:9) (de Samsung 8.9 Tab en de Sony Tablet S vind ik wat prettiger).

Nadat ik eindelijk een paar had gevonden, bleek dat één op Android 1.6 en de ander op 2.2 loopt. :'(
- [url=Android 4.0 Tablet "HexTab" - 9 Inch]http://www.chinavasion.com/china/wholesale/Android_Tablets/8-9_Android_Tablet_PC/Android_4.0_Tablet_HexTab_-_9_Inch_8GB_1.2Ghz/[/url]
- F900, 9.0 inch Capacitive Touch Screen Android 4.0 aPad Style Tablet PC with WIFI, CPU: Allwinner A13

Zijn er websites waar ik beter (specifieker) kan zoeken, of zijn er misschien 8"/9" tablets die een goede reputatie hebben of een goede prijs-/prestatie verhouding?
9" komt bijna niet voor en 8" alleen in 4/3 verhouding. Bijvoorbeeld deze http://www.focalprice.com...mpaign=FP_1210TDS_CE0154X (helaas met AMLogic processor of http://www.focalprice.com...h_Screen_Android_404.html met RK3066 processor, maar stevig aan de prijs.

• Negakinu
GS88 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:44:

- [url=Android 4.0 Tablet "HexTab" - 9 Inch]http://www.chinavasion.com/china/wholesale/Android_Tablets/8-9_Android_Tablet_PC/Android_4.0_Tablet_HexTab_-_9_Inch_8GB_1.2Ghz/[/url]

Je wilt de Cube U23GT. Android ICS, 8", 4:3, 1024 x 768, RK3066. $130
http://www.mp4nation.net/...ay-to-select-destinations

too old, too cold

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 17:45
Deze is beter de IPS 8 inch JB RK3066 Teclast P85HD, voor 151usd incl shipping, zie ook het topic op slatedroid.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 15:03
Iemand toevallig een idee hoedoe Cube of Teclast zich verhoudt tot de pipo s2?

http://www.pandawill.com/...-camera-black-p68274.html

Heeft een iets zwaardere batterij en bluetooth

usd 142 op aliexpress (bv http://www.aliexpress.com...-512MB-RAM/499756843.html)

(btw iemand een idee wat beter is met invoerrrechten? fedex of dhl?

• dangerousp
effem schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:50:

usd 142 op aliexpress (bv http://www.aliexpress.com...-512MB-RAM/499756843.html)

Via DHL altijd inklaringskosten en BTW, wel heel snel.
China air mail nog altijd op goed geluk niets bij hoeven te betalen.. duurt wel 2 a 3 weken ongeveer.

• Negakinu
dangerousp schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

Via DHL altijd inklaringskosten en BTW, wel heel snel.
China air mail nog altijd op goed geluk niets bij hoeven te betalen.. duurt wel 2 a 3 weken ongeveer.
Jep, ik ben ALTIJD gepakt met DHL, Fedex en EMS. China Air tot nu toe niet, maar ik heb nooit dure produkten via Airmail laten versturen. Je hebt geen enkel inzicht of garantie op het verzendproces.

too old, too cold

• janesh
Ik heb de laatste drie maanden er negen laten versturen met DHL, zeven keer niets, dus geen BTW enz. hoeven te betalen.
Vorige week een powerbank verstuurd met chinapost gekregen, bezorgd door Postnl, waarde 30 usd, 17,50 euro bij betalen. Klopt precies, 25 euro geeft 5 euro BTW plus 12,50 euro inklaringskosten.
Kortom, neem van mij aan er valt geen pijl op te trekken.

• DesertRose
  • Laatst online: 16-11 11:18
Eerst dacht ik dat de policy van DHL was dat ze alles controleren. Maar nu ik het bericht van Janesh lees begin ik dus te twijfelen.

Zelf heb ik één keer iets met TNT laten leveren, géén extra kosten. Was daar oprecht tevreden mee.

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 09:15
Dinny schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:55:
Pipo, site zelf zou ik links laten liggen, want die site is helemaal in het chinees.

ik heb met mijn pipo even een zwart scherm gekregen toen ik hem via microUSB wilde laden. wat ik gedaan heb toen is : hééél lang op de aan en uit knop gedrukt. en uiteindleijk kreeg ik terug het pipo startscherm en was ik blij als een gek :p
De site is als je rechtsboven op t engels vlaggetje klikt best Engels hoor :) (nuja..) Een nieuwere firmware is er iig zo te vinden: (20120925) http://www.pipo.cn/En/ind...About&a=gujian_show&id=37

Qua aanzetten: 't is dat ik hem al terug naar Focalprice gestuurd heb ter reparatie/vervanging, anders zou ik dat nog kunnen proberen, maar heb volgens mij wel vrij vaak/lang geprobeerd. (hoe lang?)

Denk dat mijne best eens tijdens t transport beschadigd kan zijn. Of wat ik nog ergens las, dat de batterij te vol geladen was, had iemand, wat ontladen, toen deed ie het weer. Had geen zin om m zelf open te maken, dus naar Focal price opgestuurd.
Meestal wel even een filmpje maken van wat er mis mee is.
Dat had ik ook kunnen proberen.. Ik had een link gestuurd naar iemand op youtube met hetzelfde probleem. Vervolgens vroegen ze om foto's, en ik hun: uh, foto's van dat ie niet aan gaat? Hij ziet er verder t zelfde uit..

Na mijn opgedane ervaring met mn Pipo twijfel ik over hoe verder met mn plan om deze feestdagen mn beide ouders en schoonpa van een tablet te voorzien. Een punt ben ik uit: geen Nexxi: ik ga voor een RAIT: redundant array of inexpensive tablets: lees 1 spare, dan ben ik alsnog goedkoper uit, en mn broertje zal er ook niet rouwig om zijn.

Nu is dus de vraag: welke? Waar ik uit ben:
- 7"
- rk3066
- liefst JB / goede ROM scene
- liefst 1280x800 (denk ik, lees hierboven dat men t verschil met 1024x600 niet merkt?)
- liefst zo min mogelijk QC issues ivm (schoon)ouders

Opties:
- Pipo U1 (1e persoonlijke ervaring is dus mwah :), verder is Pipo's support verwaarloosbaar, wel wat roms uitgebracht. Wifi is matig, geen roms die ik kon vinden)
- Window N70 (goedkoop, ROM scene ziet er goed uit, wel maar 1024)
- Window N70 HD (1280, JB support)

Iemand nog tips/wat toe te voegen? Weet iemand t verschil tussen de N70 en de N70 S?

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• effem
effem schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:50:

Ik heb zelf laatst ook een paar mele a2000's gekocht. Was dacht ik ook via DHL en heb in ieder geval niet bij hoeven te betalen.

Maar terug naar de andere vraag:

Iemand een mening over de S2 vergeleken met de 7" Cube of Teclast?

edit: vond net dat de S2 klaarblijkelijk toch geen IPS scherm heeft. Dat rmaakt het natuurlijk weer wat minder interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door effem op 24-10-2012 08:13 . Reden: IPS ]

• dangerousp
Milo schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 02:39:
[...]

De site is als je rechtsboven op t engels vlaggetje klikt best Engels hoor :) (nuja..) Een nieuwere firmware is er iig zo te vinden: (20120925) http://www.pipo.cn/En/ind...About&a=gujian_show&id=37

Qua aanzetten: 't is dat ik hem al terug naar Focalprice gestuurd heb ter reparatie/vervanging, anders zou ik dat nog kunnen proberen, maar heb volgens mij wel vrij vaak/lang geprobeerd. (hoe lang?)

Denk dat mijne best eens tijdens t transport beschadigd kan zijn. Of wat ik nog ergens las, dat de batterij te vol geladen was, had iemand, wat ontladen, toen deed ie het weer. Had geen zin om m zelf open te maken, dus naar Focal price opgestuurd.

[...]

Dat had ik ook kunnen proberen.. Ik had een link gestuurd naar iemand op youtube met hetzelfde probleem. Vervolgens vroegen ze om foto's, en ik hun: uh, foto's van dat ie niet aan gaat? Hij ziet er verder t zelfde uit..

Na mijn opgedane ervaring met mn Pipo twijfel ik over hoe verder met mn plan om deze feestdagen mn beide ouders en schoonpa van een tablet te voorzien. Een punt ben ik uit: geen Nexxi: ik ga voor een RAIT: redundant array of inexpensive tablets: lees 1 spare, dan ben ik alsnog goedkoper uit, en mn broertje zal er ook niet rouwig om zijn.

Nu is dus de vraag: welke? Waar ik uit ben:
- 7"
- rk3066
- liefst JB / goede ROM scene
- liefst 1280x800 (denk ik, lees hierboven dat men t verschil met 1024x600 niet merkt?)
- liefst zo min mogelijk QC issues ivm (schoon)ouders

Opties:
- Pipo U1 (1e persoonlijke ervaring is dus mwah :), verder is Pipo's support verwaarloosbaar, wel wat roms uitgebracht. Wifi is matig, geen roms die ik kon vinden)
- Window N70 (goedkoop, ROM scene ziet er goed uit, wel maar 1024)
- Window N70 HD (1280, JB support)

Iemand nog tips/wat toe te voegen? Weet iemand t verschil tussen de N70 en de N70 S?
Je zegt dat je hem hebt teruggestuurd, hoe duur is dat? Is het niet goedkoper om hem in nederland te laten repareren? Ook geen tegemoetkoming van Focalprice gekregen?

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:50

Gotez

42

Ik ben op zoek naar een leuke goedkope tablet voor mijn dochters om spelletjes op te doen. Ik zit nu te kijken naar de Ainol Novo 7 Mars Android. Is deze bekend bij jullie?

Vooral de prijs/ resolutie verhouding spreken mij erg aan. Snelheid is niet zo belangrijk. Hij wordt voornamelijk gebruikt voor lichte spellen, browsen en misschien e-mail lezen.

• GS88
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

Negakinu schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:29:
[...]
Je wilt de Cube U23GT. Android ICS, 8", 4:3, 1024 x 768, RK3066. $130
http://www.mp4nation.net/...ay-to-select-destinations
janesh schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:24:
Deze is beter de IPS 8 inch JB RK3066 Teclast P85HD, voor 151usd incl shipping, zie ook het topic op slatedroid.
Ze zijn allebei helaas met een beeldverhouding van 4:3, ik heb liever 16:10 (of :9)... maar na lang zoeken denk ik dat ik toch echt een keus moet gaan maken of 't nou een 7" of een 10.1" wordt. Want de 8" en 9" die er zijn, zijn niet echt iets. :/

Rotterdam

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
deze kwam ik gisteren tegen ook pas gisteren aangekondigd van Yarvik wat ie gaat kosten weet ik nog niet TAB07-200 Xenta 7" Tablet

Specificaties
Technische details
Aantal kleuren 24-bit 16.7 M
Speciale eigenschappen 1.6 GHz Dual-Core Processor, Quad-Core Graphics, Android 4.1.1 Jelly Bean, Bluetooth 4.0
Beveiligingseigenschappen Wireless: WEP/WPA/WPA2-PSK
Media Audio: MP3, WMA, WAV, APE, FLAC, AAC, OGG. Video: up to 1080P RM, RMVP, AVI (H.264/H.263), DivX (HD), MOV, WMV, MP4, FLV, MKV, ASF, 3GP, 3D Half SBS for 3D TV output. Pictures: JPG, BMP, GIF, PNG, TIFF
Geleverde stroom door de batterij 3400 mAh

http://www.yarvik.com/nl/...lets/tablets_7/TAB07-200/

ziet er goed uit

• Milo
dangerousp schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:57:
[...]

Je zegt dat je hem hebt teruggestuurd, hoe duur is dat? Is het niet goedkoper om hem in nederland te laten repareren? Ook geen tegemoetkoming van Focalprice gekregen?
Dat stelde Focalprice ook al voor ja, of ik hem niet hier naar een repair center oid kon brengen. Leek mij onwaarschijnlijk dat een nederlands bedrijf voor minder dan €100 een daadwerkelijke reparatie uitvoert. Had ook geen idee waar ik m dan heen zou moeten brengen. Opsturen vanuit Duitsland (daar was ik die week) kostte €7, ze hebben daar een maxi-brief postzegel, tot 1 kg de hele wereld rond, inschatting was 7-11 dagen naar China. Lang leve DP. Ik kon ook kiezen voor een coupon van $30, maar ja, dan liever een werkende tablet..

Die Yarvik 7" ziet er OK uit, de specs zijn echter vrij summier + geen prijs.

Qua ROMS: ik lees dingen over rk3066 tabs met JB waar een (HAL?) binary mist waardoor niet alles vloeiend is. Weet iemand daar meer van? Ik heb er t liefst een waar ik gewoon CM10 oid op kan zetten.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:01
DE yarvik 7 inch zal wel een rebrand zijn van Cube u23GT. DE Xenta 9,7 schijnt een rebrand te zijn van Cube u30gt

• dangerousp
Milo schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:29:
[...]

Dat stelde Focalprice ook al voor ja, of ik hem niet hier naar een repair center oid kon brengen. Leek mij onwaarschijnlijk dat een nederlands bedrijf voor minder dan €100 een daadwerkelijke reparatie uitvoert. Had ook geen idee waar ik m dan heen zou moeten brengen. Opsturen vanuit Duitsland (daar was ik die week) kostte €7, ze hebben daar een maxi-brief postzegel, tot 1 kg de hele wereld rond, inschatting was 7-11 dagen naar China. Lang leve DP. Ik kon ook kiezen voor een coupon van $30, maar ja, dan liever een werkende tablet..

Die Yarvik 7" ziet er OK uit, de specs zijn echter vrij summier + geen prijs.

Qua ROMS: ik lees dingen over rk3066 tabs met JB waar een (HAL?) binary mist waardoor niet alles vloeiend is. Weet iemand daar meer van? Ik heb er t liefst een waar ik gewoon CM10 oid op kan zetten.
Ah! 7 euro is natuurlijk niet veel en de box is erg hard van de Pipo (iig de M1). Ik dacht dat verzenden rond de 30 euro zou kosten.

• QwaftZefoni
Milo schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 18:29:
[...]

Ik heb voorlopig nog niet teveel hoop alhoewel ik wel verwacht dat uiteindelijk CM10 wel op een RK3066 kan draaien. Maar op een vraag daarover antwoordde Christian Troy (de maker van CM10 voor o.a. diverse 9,7" Alwinner A10 tab's) dit:
Sent 17 October 2012 - 12:26 PM

cm10 is a no go with rk3066, some of their proprietary stuff doesn't work
//edit: check ook hier

[ Voor 8% gewijzigd door QwaftZefoni op 25-10-2012 09:18 . Reden: linkje slatedr. ]

• Milo
QwaftZefoni schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:16:
Ik heb voorlopig nog niet teveel hoop alhoewel ik wel verwacht dat uiteindelijk CM10 wel op een RK3066 kan draaien. Maar op een vraag daarover antwoordde Christian Troy (de maker van CM10 voor o.a. diverse 9,7" Alwinner A10 tab's) dit:

[...]

//edit: check ook hier
Die link gaf me hoop, maar toen zag ik dat je quote van een latere datum was :/ Lees ergens anders ook dat de rk3066 niet dev friendly is, lees geen source..

Mogelijk ga ik toch dit topic grotendeels 'verraden' en Nexus tablets voor mn (schoon)ouders kopen. De 8GB gaat na maaandag ws nog goedkoper worden, weet alleen niet hoe ik daaraan kom in .nl/.de, maar dat kan vast. En er zijn geruchten over een Nexus tablet voor $/€99..

Oh, dit wou ik jullie niet onthouden, IM met Pipo support:

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/A8yJD.png

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 19:03
Afgelopen maandag mijn Onda v712 binnen gekregen. Ziet er leuk uit.
Dus opgestart en vrij clean, geen skins alleen wat chinese apps.
Het eerste probleem was dat internet verschrikkelijk traag was... wat bleek, alle traffic werd via een server in china gerouteerd.
Gevolg was dat Facebook en Youtube bijvoorbeeld niet bereikbaar waren. Chinese censuur vermoed ik.

Anyways, er was een update die dat zou fixen, versie 1.5. Dus ik die firmware gedownload, flashen (op de tablet via sdcard)... na 60% crash. Tablet totaal onbruikbaar, start niet meer op... zonde.
Uiteindelijk een tool gevonden om te flashen vanaf een pc met een usb kabel. Na veel ellende daarmee is het uiteindelijk wel gelukt.

De meest recente versie is Android 4.0.3, loopt redelijk vlot en internet werkt ook normaal (zonder rerouting naar chinese proxies).
Aardige tablet. Performance is redelijk, ik denk dat Jelly Bean net wat vlotter zal werken (zou binnenkort beschikbaar moeten zijn). Scherm is hoge resolutie (1280x800), wat fijn is, maar toch zie je het gebruik van dithering, wat wel weer jammer is.
You get what you pay for zullen we maar zeggen.

Al met al een leuk ding om erbij te hebben.

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Kruidvat heeft een aantal tablets in de aanbieding (weer),

Kruidvat tablets

doorklikken op de tablets.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• annegirly21
  • Laatst online: 04-11-2019
Hallo

ik wil graag een tablet met wifi, 3g intern of extern maakt niet uit. Redelijk snel en een hdmi aansluiting.

Max 200 euro

Tips?

• effem
annegirly21 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:26:
Hallo

ik wil graag een tablet met wifi, 3g intern of extern maakt niet uit. Redelijk snel en een hdmi aansluiting.

Max 200 euro

Tips?
Lees deze thread door (of de laatste 100 berichten of zo).
Dat geeft denk ik voldoende idee-en.
Dit is tweakers.net. Een beetje tweaker doet eerst zelf wat research 8)

(overigens hangt het antwoord van je vraag ook af van dingen als display grootte, IPS display, wil je wel of niet in China bestellen etc).

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 19:53
Mediamarkt heeft een 7" voor € 68,-
http://www.mediamarkt.nl (kijk in de folder, pagina 3)
http://www.viewpia.nl/tablets2/46-tb107product.html

Specs:
- Cortex A8 1,2Ghz (RK2918)
- 512MB RAM
- 4GB intern
- resolutie 800x480
- Schijnbaar een IPS scherm (volgens importeur)
- Accu: 2800 of 3000 mA/h (specs wijken af)
- 16 of 32GB extern (specs wijken af)
- Android 4.0 of 4.0.4 (specs wijken af)
- Google Play market
- USB aansluiting (full? micro? mini?)
- aparte DCin stroomaansluiting

Een paar specs worden verschillend opgegeven door Mediamarkt, de officiële technische specificaties van de importeur, en de gebruikershandleiding. Ga maar van de slechtste uit, dan kan het alleen maar meevallen.

Jammer dat er hier geen Mediamarkt in de buurt zit.

• effem
oheng schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:54:
[...]
Jammer dat er hier geen Mediamarkt in de buurt zit.
webshop?
http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350550,481098.html

(webshop zegt trouwens inderdaad ook IPS)

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:10

RobertowNL

For your gear!

Schmoove schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:55:
Afgelopen maandag mijn Onda v712 binnen gekregen. Ziet er leuk uit.
Dus opgestart en vrij clean, geen skins alleen wat chinese apps.
Het eerste probleem was dat internet verschrikkelijk traag was... wat bleek, alle traffic werd via een server in china gerouteerd.
Gevolg was dat Facebook en Youtube bijvoorbeeld niet bereikbaar waren. Chinese censuur vermoed ik.

Anyways, er was een update die dat zou fixen, versie 1.5. Dus ik die firmware gedownload, flashen (op de tablet via sdcard)... na 60% crash. Tablet totaal onbruikbaar, start niet meer op... zonde.
Uiteindelijk een tool gevonden om te flashen vanaf een pc met een usb kabel. Na veel ellende daarmee is het uiteindelijk wel gelukt.

De meest recente versie is Android 4.0.3, loopt redelijk vlot en internet werkt ook normaal (zonder rerouting naar chinese proxies).
Aardige tablet. Performance is redelijk, ik denk dat Jelly Bean net wat vlotter zal werken (zou binnenkort beschikbaar moeten zijn). Scherm is hoge resolutie (1280x800), wat fijn is, maar toch zie je het gebruik van dithering, wat wel weer jammer is.
You get what you pay for zullen we maar zeggen.

Al met al een leuk ding om erbij te hebben.
Dat routen via proxies heb ik nog nooit meegemaakt 8)7 Was dat niet eerder om Chinese censuur ongedaan te krijgen?

• annegirly21
  • Laatst online: 04-11-2019
effem schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:14:
[...]

Lees deze thread door (of de laatste 100 berichten of zo).
Dat geeft denk ik voldoende idee-en.
Dit is tweakers.net. Een beetje tweaker doet eerst zelf wat research 8)

(overigens hangt het antwoord van je vraag ook af van dingen als display grootte, IPS display, wil je wel of niet in China bestellen etc).
Ooh ik had wel wat research gedaan hoor, ik ben voor een huawei mediapad gegaan via marktplaats!

• tweakdetweak
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik heb vandaag deze gekocht Viewpia TB-107 met 7 inch ips scherm en android 4! hopelijk komt ie snel binnen.

Weten jullie of ik deze ook kan aanpassen met cynogen mod ofzo, dat heb ik nu ook op mijn telefoon?

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 10:17
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vraagjes

ik ben van plan om een chinese tablet aan te gaan schaffen. alleen ik twijfel nog.
Een van mijn vragen is, is een quadcore(Freescale i.MX6Q) nu beter dan een dualcore(rk3066).
en hoe zit het met de software kan ik een chinses tablet gelijk gebruiken of moet ik eerst wat aanpassen?? (rootten oid?)

Aangezien ik er op wil gamen lijkt mij een 10.1 de beste groote met een resoltuie van 1280×800.
alleen twijfel ik tussen een quadcore:
http://www.aliexpress.com...DMI/103919_360121673.html

http://www.aliexpress.com...1GB/103919_566528781.html

of een dualcore:
http://www.aliexpress.com...-1G/103919_590617015.html

http://www.aliexpress.com...0-4/103919_606051186.html
wat is volgens jullie de beste keuze?

• DesertRose
  • Laatst online: 16-11 11:18
Prom0 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:35:
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vraagjes

ik ben van plan om een chinese tablet aan te gaan schaffen. alleen ik twijfel nog.
Een van mijn vragen is, is een quadcore(Freescale i.MX6Q) nu beter dan een dualcore(rk3066).
en hoe zit het met de software kan ik een chinses tablet gelijk gebruiken of moet ik eerst wat aanpassen?? (rootten oid?)

Aangezien ik er op wil gamen lijkt mij een 10.1 de beste groote met een resoltuie van 1280×800.
alleen twijfel ik tussen een quadcore:
http://www.aliexpress.com...DMI/103919_360121673.html

http://www.aliexpress.com...1GB/103919_566528781.html

of een dualcore:
http://www.aliexpress.com...-1G/103919_590617015.html

http://www.aliexpress.com...0-4/103919_606051186.html
wat is volgens jullie de beste keuze?
Hi,

Om een paar vragen te beantwoorden: Op dit moment is de quad core van Sanei en Ampe (overigens hetzelfde) nog niet optimaal. Daarom zou ik op dit moment nog een voorkeur geven voor de oudere rockchip. Deze maand komen er echter een aantal nieuwe tablets uit die waarschijnlijk nog beter zijn.

Als voorbeeld noem ik de Ramos W30, die geland staat voor 10 november. Deze heeft ook een Quad core (van Samsung) met een 1280x800 scherm (of je kunt de HD versie kopen met 1900x1200).

Nu las ik gisteren toevallig over een Window N90 FHD (IPS scherm, 2048x1536 pixels met 1000mAh) en S (goedkoop). Dit zijn wel 9,7 inch tablets. Deze zijn ook nog niet uit.

Je wordt hier waarschijnlijk geen ons wijzer van. Maar ik kan wel vertellen wat ik veel lees: de Cube kampt met veel problemen bij levering. De community is echter wel groot.

De Freescale quad cores zijn nog niet helemaal volwassen. Ga er dus van uit dat je moet wachten op de nieuwste firmware updates om het allemaal optimaal te benutten.

Veel tablets kunnen meteen gebruikt worden (soms wel taal veranderen). Maar het is wel beter om te rooten en zo veel chinese apps te verwijderen die er al op staan, overigens hoef je hier niet altijd voor te rooten.

• rob2011
Deze week in mijn sanei N10 4core binnen gekomen. En ik moet zeggen zeer mooi en snel dingetje.
ik kreeg hem met de laatste firmware 1.58b en kon geen directe errors ontdekken die op het web beschreven zijn. Ik heb hem direct geroot en werkt mooi, muziek games,web allemaal lekker vlot.

Een min punt is wel de batterij maar dit is bij elk tablet van de chinees. En in de basis werkt de google play store niet volledig bv de tweakers app , hier krijg je de melding device is niet geschik voor deze app.

Ik las dat je de build.prop kunt aanpassen en dat het dan werkt. Echter dit aanpassen is mij nog niet gelukt. Ik kan de file niet wegschrijven. Moet hier nog even verder voor googlen.

Maar mijn eerste keus zou ook de ramos zijn w30 of de w31 volgens mijn kan hier ook windows 8 RT op draaien. en dat is wel een leuke extra optie.

Ik ben tot nu toe zeer tevreden over mijn sanei n10 4core ( totaal prijs 185 Euro ) voor 400+ heb je een samsung note op een aantal punten beter maar ook 200 duurder.

• janesh
Als je de gewijzigde build prop, fingerprint, niet kunt opslaan, dan heb je geen root.

Probeer b.v. SuperOneClickv2.3.3-ShortFuseModded, of ZhuoDaShi-2.2.10.

Pagina: 1 ... 47 ... 98 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES

Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.