Dinny schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:55:
Pipo, site zelf zou ik links laten liggen, want die site is helemaal in het chinees.
ik heb met mijn pipo even een zwart scherm gekregen toen ik hem via microUSB wilde laden. wat ik gedaan heb toen is : hééél lang op de aan en uit knop gedrukt. en uiteindleijk kreeg ik terug het pipo startscherm en was ik blij als een gek

De site is als je rechtsboven op t engels vlaggetje klikt best Engels hoor

(nuja..) Een nieuwere firmware is er iig zo te vinden: (20120925)
http://www.pipo.cn/En/ind...About&a=gujian_show&id=37
Qua aanzetten: 't is dat ik hem al terug naar Focalprice gestuurd heb ter reparatie/vervanging, anders zou ik dat nog kunnen proberen, maar heb volgens mij wel vrij vaak/lang geprobeerd. (hoe lang?)
Denk dat mijne best eens tijdens t transport beschadigd kan zijn. Of wat ik nog ergens las, dat de batterij te vol geladen was, had iemand, wat ontladen, toen deed ie het weer. Had geen zin om m zelf open te maken, dus naar Focal price opgestuurd.
Meestal wel even een filmpje maken van wat er mis mee is.
Dat had ik ook kunnen proberen.. Ik had een link gestuurd naar iemand op youtube met hetzelfde probleem. Vervolgens vroegen ze om foto's, en ik hun: uh, foto's van dat ie niet aan gaat? Hij ziet er verder t zelfde uit..
Na mijn opgedane ervaring met mn Pipo twijfel ik over hoe verder met mn plan om deze feestdagen mn beide ouders en schoonpa van een tablet te voorzien. Een punt ben ik uit: geen Nexxi: ik ga voor een RAIT: redundant array of inexpensive tablets: lees 1 spare, dan ben ik alsnog goedkoper uit, en mn broertje zal er ook niet rouwig om zijn.
Nu is dus de vraag: welke? Waar ik uit ben:
- 7"
- rk3066
- liefst JB / goede ROM scene
- liefst 1280x800 (denk ik, lees hierboven dat men t verschil met 1024x600 niet merkt?)
- liefst zo min mogelijk QC issues ivm (schoon)ouders
Opties:
- Pipo U1 (1e persoonlijke ervaring is dus mwah

, verder is Pipo's support verwaarloosbaar, wel wat roms uitgebracht. Wifi is matig, geen roms die ik kon vinden)
- Window N70 (goedkoop, ROM scene ziet er goed uit, wel maar 1024)
- Window N70 HD (1280, JB support)
Iemand nog tips/wat toe te voegen? Weet iemand t verschil tussen de N70 en de N70 S?