Hier nog steeds geen beeld helaas.
Verwijderd
Vreemd want op de gelijkwaardige Qware van Intertoys werkt RTL XL prima !BG1981 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:56:
Hier nog steeds geen beeld helaas.
Verwijderd
Is de Qware uitvoering van Intertoys misschien alternatief: zowel 7" als de 10" hebben ze op voorraad en je betaalt in de winkel geen verzendkosten dus is verschil met Kruidvat ook minimaal !LessRam schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:21:
[...]
Ditto.... jij was dus net als ik ook zo dom om het hoesje bij te bestellen. Omdat daar 5 dagen levertijd op zat hebben ze de tablet ook niet gereserveerd gelegd. En nu zijn ze allemaal weg, en ligt ons hoesje met keyboard te wachten op de levering van een tablet.

Verwijderd
............en Qware van Intertoys als alternatief : kan je zo in winkel ophalen !!Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:38:
Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat ik 4 week mag wachten op mijn afgelopen zondag besteld tablet! Stupid!!!!!!!
Ja, maar die willen ze niet he. Leek me wel duidelijk.
Verwijderd
Correct, vanwege de custom roms die op deze uitermate goed werken wacht ik gewoon rustig mijn tijd af.
Zie hier bv een vergelijking met de galaxy tab:

Best netjes dacht ik zo!
Zie hier bv een vergelijking met de galaxy tab:

Best netjes dacht ik zo!
Kan iemand met een Cherry 7" Tablet van Kruidvat mij helpen om rtl xl werkende te krijgen en niet meer een zwart beeld?
Ik heb al wel de script update voor de market uitgevoerd.
Gr Broer
Gr Broer
Mij lukt het ook niet, krijg wel een menu, maar zodra ik een uitzending kies, start de speler op maar met zwart beeld.BG1981 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 19:12:
Kan iemand met een Cherry 7" Tablet van Kruidvat mij helpen om rtl xl werkende te krijgen en niet meer een zwart beeld?
Gr Broer
Don't rely on their truth alone
Dat werkt ook niet helaas.
Heeft te maken met de encoding die RTL gebruikt.
Je zou het kunnen proberen via http://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/rtlipad/
Werkt hier wel in elk geval!
Je zou het kunnen proberen via http://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/rtlipad/
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb zelf (nog) geen Android tablet. Maar op mn galaxy s2 werkt de app van rtlxl prima.Quad schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:04:
Dat werkt ook niet helaas.
Kan je die niet gewoon uit de Play Store halen?
@hierboven ΔΔ
Probeer mx player te instaleren ( videospeler) en mocht dat niet lukken dan kun je altijd nog met de browser naar http://rtl.ksya.net/ gaan om rtl gemist te kijken of de app van sizz lekker mobiel daar kan je ook rtl programma"s kijken
Let me know if it works!
Probeer mx player te instaleren ( videospeler) en mocht dat niet lukken dan kun je altijd nog met de browser naar http://rtl.ksya.net/ gaan om rtl gemist te kijken of de app van sizz lekker mobiel daar kan je ook rtl programma"s kijken
Let me know if it works!
Vraagje over Onda Vi 40 en het aansluiten van een Nikon DSLR.
Ik heb geprobeerd om het programma DSLRDashboard op mijn Onda te installeren om daarmee mijn camera te kunnen bedienen. Het installeren is geen probleem, het herkennen van mijn Nikon D300 echter wel.
Als ik met USB Device Info (ook te vinden in de Android Market) kijk, zie ik dat het wel onder Linux maar niet onder Android wordt herkend. Als ik met alogCat dan kijk zie ik het volgende:
event { 'add', '/devices/platform/sw_hcd_host0/usb1/1-1', 'usb', '', 189, 5 }
path : '/sys/devices/platform/sw_hcd_host0/usb1/1-1'
VID :size 5,vid_path '/sys/devices/platform/sw_hcd_host0/usb1/1-1/idVendor',VID '04b0
'.
PID :size 5,Pid_path '/sys/devices/platform/sw_hcd_host0/usb1/1-1/idProduct',PID '041a
'.
cmd=/system/etc/usb_modeswitch.sh /system/etc/usb_modeswitch.d/04b0_041a &,
excute ret : 0,err:No such file or directory
En dan houdt mijn kennis op.
De vraag is dan ook:
Heeft iemand al een Nikon DSLR aan zijn Onda vi40 kunnen koppelen
OF weet iemand wat bovenstaande foutmelding betekend (en hoe ik het zou kunnen oplossen)
Ik heb geprobeerd om het programma DSLRDashboard op mijn Onda te installeren om daarmee mijn camera te kunnen bedienen. Het installeren is geen probleem, het herkennen van mijn Nikon D300 echter wel.
Als ik met USB Device Info (ook te vinden in de Android Market) kijk, zie ik dat het wel onder Linux maar niet onder Android wordt herkend. Als ik met alogCat dan kijk zie ik het volgende:
event { 'add', '/devices/platform/sw_hcd_host0/usb1/1-1', 'usb', '', 189, 5 }
path : '/sys/devices/platform/sw_hcd_host0/usb1/1-1'
VID :size 5,vid_path '/sys/devices/platform/sw_hcd_host0/usb1/1-1/idVendor',VID '04b0
'.
PID :size 5,Pid_path '/sys/devices/platform/sw_hcd_host0/usb1/1-1/idProduct',PID '041a
'.
cmd=/system/etc/usb_modeswitch.sh /system/etc/usb_modeswitch.d/04b0_041a &,
excute ret : 0,err:No such file or directory
En dan houdt mijn kennis op.
De vraag is dan ook:
Heeft iemand al een Nikon DSLR aan zijn Onda vi40 kunnen koppelen
OF weet iemand wat bovenstaande foutmelding betekend (en hoe ik het zou kunnen oplossen)
Ik heb em in de folder zien staan. Ik heb zelf de Kruidvat Cherry 10". Volgens mij is die Pro Tab 2XXL exact dezelfde tablet.zessen schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:09:
Bij MM vandaag een Point of View Pro Tab 2 XXL. Deze heeft 10" ,ICS, HDMI, Micro SD, maar volgens mij geen IPS.
Ben met mijn cherry langs de MM geweest om te vergelijken gister, is exact dezelfde.pbennink schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:50:
[...]
Ik heb em in de folder zien staan. Ik heb zelf de Kruidvat Cherry 10". Volgens mij is die Pro Tab 2XXL exact dezelfde tablet.
⏩ PVOutput☀️
Ik ben echt een tabletn00b, ik wil me er wel in verdiepen maar ik heb toch eerst een hele simpele vraag omtrent de Kruidvat-tablet van 7".
Games als Angry Birds draaien ,begrijp ik. Betreft dit dan de HD-versie of de "SD-versie"? En wat dikkere games als GTA III, zou dat een beetje draaien?
Games als Angry Birds draaien ,begrijp ik. Betreft dit dan de HD-versie of de "SD-versie"? En wat dikkere games als GTA III, zou dat een beetje draaien?
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
goedendag tweakers,
ik ben nu een week een trotse eigenaar van de aldi tablet. nu wil ik graag een hoes voor deze hebben ala ipad design. Hebben jullie advies of tips hiervoor welke ik moet hebben. Er worden geen speciale medion lifetab hoesjes aangeboden. nu zal ik waarschijnlijk uitkomen op een hoesje die niet toegang geeft tot alle openingen inde tablet, dit zal ik voor lief moeten nemen.
Please advice.
ik ben nu een week een trotse eigenaar van de aldi tablet. nu wil ik graag een hoes voor deze hebben ala ipad design. Hebben jullie advies of tips hiervoor welke ik moet hebben. Er worden geen speciale medion lifetab hoesjes aangeboden. nu zal ik waarschijnlijk uitkomen op een hoesje die niet toegang geeft tot alle openingen inde tablet, dit zal ik voor lief moeten nemen.
Please advice.
Misschien kun je die vraag beter stellen in het Aldi 10 inch tablet topic.
Meer trefkans qua ervaringsdeskundigen.
Meer trefkans qua ervaringsdeskundigen.
[ Voor 24% gewijzigd door guapper op 08-04-2012 22:29 ]
Unboxing video van de Kruidvat 7" tab: YouTube: [Unboxing] Kruidvat 7 inch Cherry android tablet!
Review van de Kruidvat 10" tab: YouTube: Android tablet 4.0 Cortex A8 processor 1.2 GHz van de Kruidvat ---- ** Review Nederlands **
Helaas heb ik de folder pas afgelopen vrijdag onder ogen gekregen en dus vrees ik dat ik het ga kunnen schudden wat betreft deze promotie. Op zoek naar gelijkwaardige alternatieven qua prijs/kwaliteit dan maar...
Review van de Kruidvat 10" tab: YouTube: Android tablet 4.0 Cortex A8 processor 1.2 GHz van de Kruidvat ---- ** Review Nederlands **
Helaas heb ik de folder pas afgelopen vrijdag onder ogen gekregen en dus vrees ik dat ik het ga kunnen schudden wat betreft deze promotie. Op zoek naar gelijkwaardige alternatieven qua prijs/kwaliteit dan maar...
It's just technology, not religion
Verwijderd
Ook ik heb helaas pas de folder veelste laat gezien.. maar, op de site van het kruidvat staat wel wegens succes verlengt.
Zou dit alleen betekenen dat de tablet alleen online nog is te bestellen.. of ook nog in winkels op voorraad zal zijn?
Anders ga ik ook maar opzoek naar een gelijkwaardig alternatief. Misschien de Point of view Pro tab.. deze is alleen toch weer een stukje duurder dan de actie van het kruidvat.
Zou dit alleen betekenen dat de tablet alleen online nog is te bestellen.. of ook nog in winkels op voorraad zal zijn?
Anders ga ik ook maar opzoek naar een gelijkwaardig alternatief. Misschien de Point of view Pro tab.. deze is alleen toch weer een stukje duurder dan de actie van het kruidvat.
Nog een exoot gevonden: promo t.e.m. morgen: Storex tablet ezeetab 10c 8 gb voor 149 euro in de Colruyt. Nu ja, "exoot": blijkbaar een Frans merk: http://www.storex.fr/prod...zee_tab10c.html?langue=en
Niemand ervaringen mee allicht?
Niemand ervaringen mee allicht?
Als ik naar de foto kijk zou ik zweren dat het weer een nieuwe naam is voor die cherry M-1007 van Kruidvat.
Storex:

china brand typenummer M1007:

Van de kruidvat tablet kan ik ff geen goede foto vinden, maar in dat filmpje waar je zelf al naar linkte laten ze aan het eind een close up van de knop aan de zijkant zien, die weinig twijfel laat bestaan.
Storex:

china brand typenummer M1007:

Van de kruidvat tablet kan ik ff geen goede foto vinden, maar in dat filmpje waar je zelf al naar linkte laten ze aan het eind een close up van de knop aan de zijkant zien, die weinig twijfel laat bestaan.
[ Voor 24% gewijzigd door guapper op 09-04-2012 18:27 ]
Nadeeltje van die Storex is dat die allicht nog met Android 2.3 geleverd wordt en dat je dus zelf aan de slag zal moeten als je 4.0 wil. Er staat op die site wel ergens 4.0 compatible, maar de upgrade zelf is niet te vinden op de site van Storex...
Dikke kans dat die 100% compatible zijn: worden in èèn en dezelfde fabriek op aanvraag gemaakt volgens de gewenste specs. Zolang die onderdelen maar hetzelfde zijn, gaat dat goed. Heb je bijvoorbeeld een ander beeldscherm bestaat de kans dat de driver niet compatible is en het niet werkt.
Op dit Franse Android forum ("frandroid :-) " ) wordt gemeld dat sommige gebruikers contact hebben genomen met de helpdesk en dat de 4.0 upgrade binnen 1,5 maand op de site van Storex zou moeten staan.
http://forum.frandroid.com/topic/94826-storex-ezeetab-10c/
War betreft Google Play is er nog wat aarzeling. Ik denk dat ik morgen toch eens een paar Colruyts ga afbellen...
http://forum.frandroid.com/topic/94826-storex-ezeetab-10c/
War betreft Google Play is er nog wat aarzeling. Ik denk dat ik morgen toch eens een paar Colruyts ga afbellen...
Ik heb vorige week deze 7" Capacitive ePad 1.5GHz Android 4.0 Tablet binnen gekregen voor nog geen 80 euro.
Mini review:
+ vrij vlot
- beeldscherm is niet mooi, en resolutie is dus vrij laag @ 800x480
- het glas is een beetje stroef, dus je vingers glijden er niet optimaal over
- bij normaal gebruik is de accu in ruwweg 1 uur leeg
- wifi bereik is erg slecht, meer dan 1 muur = nogo
Al met al leuk om eens te testen, maar geen aanrader.
Mini review:
+ vrij vlot
- beeldscherm is niet mooi, en resolutie is dus vrij laag @ 800x480
- het glas is een beetje stroef, dus je vingers glijden er niet optimaal over
- bij normaal gebruik is de accu in ruwweg 1 uur leeg
- wifi bereik is erg slecht, meer dan 1 muur = nogo
Al met al leuk om eens te testen, maar geen aanrader.
Verwijderd
Naar aanleiding van bovenstaand bericht kwam ik hier terecht: http://www.buyincoins.com...dr3-10-product-12701.html
Het lijkt erop aan de specificaties te zien dat deze beter is dan de kruitvat(cherry) tablet? Vooral als ik naar de specificaties van processor kijk lijkt me deze ook sneller...
Welke zouden jullie mij adviseren van deze 2?
Het lijkt erop aan de specificaties te zien dat deze beter is dan de kruitvat(cherry) tablet? Vooral als ik naar de specificaties van processor kijk lijkt me deze ook sneller...
Ik zou het topic even beter lezen. Dit is gewoon hetzelfde apparaat als de laatste Kruidvat aanbieding.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:42:
Naar aanleiding van bovenstaand bericht kwam ik hier terecht: http://www.buyincoins.com...dr3-10-product-12701.html
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Vanochtend de Kruidvat 7" tablet voor €89 opgehaald bij de winkel. Toen ik zaterdag kwam was het de laatste, maar hadden ze de sleutel van de vitrine niet. Hier mijn bevindingen tot nu toe:
Update:
Bedankt voor de link naar de update. Alles netjes opgevolgd en het werkt.
Design en bouw:
Bouwkwaliteit valt me mee. Het apparaat is behoorlijk stevig (niet te buigen, in te drukken), er zijn geen rare spleten en kieren, het ziet er redelijk mooi afgewerkt uit. Minder van kwaliteit zijn de fysieke knoppen. De knoppen op de voorkant zijn niet mooi gedempt (harde klik bij indrukken). De volumeknop en SLEEP knop moet je redelijk hard indrukken.
Het formaat is redelijk voor 7", maar het gewicht vind ik aan de hoge kant. Zeker niet comfortabel om met één hand vast te houden en een e-book te lezen.
De tablet ligt niet gewoon stil als hij op tafel ligt. De achterkant is een beetje bol en daardoor draait hij vrij makelijk weg als je iets wilt sliden of typen.
Prestaties
Tja, wat moet je verwachten van een apparaatje van €89? Nou, eigenlijk valt het best mee. De interface reageert lekker vlot, en de meeste apps draaien tot nu toe ook redelijk. De processor draait volgens de doos op 1.2GHz, maar dat klopt dus niet. Ik krijg hem met CPU Master (zit in de update) op 1152MHz. Maar da's nog altijd meer dan de bescheiden 800MHz van mijn Desire Z...
Grafisch komt het apparaat wel wat tekort. YouTube filmpjes op wat hogere resolutie draaien niet of niet lekker. AnTuTu benchmark draait niet, maar zag ergens op dit forum een zeer hoge score staan. Ik weet het niet...
Browsen gaat redelijk, maar sites met veel plaatjes blijken wat moeite te kosten. Heb Opera Mini geïnstalleerd en die doet het lekker snel. Sommige pagina's laden pas in twee keer, maar ik weet niet of dat aan Opera ligt of aan de tablet. De standaard browser werkt ook redelijk maar neemt de tijd om pagina's weer te geven.
Camera:
Er zit alleen een camera aan de voorkant, dus eigenlijk slechts bedoeld voor videobellen. Desondanks zitten er wel bepaalde settings op. Levert 5MP foto's op, maar de kwaliteit is echt niet goed. Bovendien zijn ze in spiegelbeeld. Videobellen dus, maar alleen als je niet al te onzeker bent jezelf in een camera te zien (deze doet je niet echt veel eer)...
Accu:
Volgens de specs in de handleiding een Polymeer batterij van 3500 MAh. Er staan nog waarschuwingen bij over het eerste gebruik met de batterij, dus waarschijnlijk is dit zo'n oud type dat over een jaar niet meer dan de helft van de capaciteit overhoudt. Ik heb het verder nog niet kunnen testen; apparaat ongeveer een half uur geleden van de stroom afgehaaald en batterijtje is nog vol op het scherm, maar geeft aan nog 95%.
EDIT: na 1:02:00 staat de accu op 84%. Dan kom je uit op iets meer dan 6 uur en de accu moet nog op kracht worden gebracht. Heeft het afgelopen uur constant scherm aangehad, Wifi aan, Apps installeren, licht browsen, en Spotify gestreamd.
Scherm:
800x480 pixels resolutie; da's hetzelfde als mijn Desire Z, maar dan op een scherm dat twee keer zo groot is. Gelukkig valt het nog wel mee qua scherpte en blokjes, maar echt mooi is anders. Scherm op maximale helderheid is nog wel OK (overdag, binnen), en leesbaar bij het raam met het zonnetje door de wolken erop.
De kijkhoeken zijn zeer beperkt.
Touchbediening is volgens de doos capacitief, maar het voelt veel minder responsief dan het scherm op mijn telefoon.
Conclusie:
Ik vind het een redelijk apparaatje voor de prijs. Het doet een hoop dingen gewoon vlot en voor erbij is het daarom wel OK. Ik ben van plan het apparaatje gewoon in de huiskamer te houden om snel iets op te zoeken (thusibezorgd), of om met Spotify wat muziek te draaien op externe speakers (werkt prima en geluid op JBL speakertjes is in orde).
Voor het meer productieve werk ben je denk ik toch beter af met een apparaat van hogere kwaliteit. Mede ook door het kleine formaat en het draaien op een tafel.
Update:
Bedankt voor de link naar de update. Alles netjes opgevolgd en het werkt.
Design en bouw:
Bouwkwaliteit valt me mee. Het apparaat is behoorlijk stevig (niet te buigen, in te drukken), er zijn geen rare spleten en kieren, het ziet er redelijk mooi afgewerkt uit. Minder van kwaliteit zijn de fysieke knoppen. De knoppen op de voorkant zijn niet mooi gedempt (harde klik bij indrukken). De volumeknop en SLEEP knop moet je redelijk hard indrukken.
Het formaat is redelijk voor 7", maar het gewicht vind ik aan de hoge kant. Zeker niet comfortabel om met één hand vast te houden en een e-book te lezen.
De tablet ligt niet gewoon stil als hij op tafel ligt. De achterkant is een beetje bol en daardoor draait hij vrij makelijk weg als je iets wilt sliden of typen.
Prestaties
Tja, wat moet je verwachten van een apparaatje van €89? Nou, eigenlijk valt het best mee. De interface reageert lekker vlot, en de meeste apps draaien tot nu toe ook redelijk. De processor draait volgens de doos op 1.2GHz, maar dat klopt dus niet. Ik krijg hem met CPU Master (zit in de update) op 1152MHz. Maar da's nog altijd meer dan de bescheiden 800MHz van mijn Desire Z...
Grafisch komt het apparaat wel wat tekort. YouTube filmpjes op wat hogere resolutie draaien niet of niet lekker. AnTuTu benchmark draait niet, maar zag ergens op dit forum een zeer hoge score staan. Ik weet het niet...
Browsen gaat redelijk, maar sites met veel plaatjes blijken wat moeite te kosten. Heb Opera Mini geïnstalleerd en die doet het lekker snel. Sommige pagina's laden pas in twee keer, maar ik weet niet of dat aan Opera ligt of aan de tablet. De standaard browser werkt ook redelijk maar neemt de tijd om pagina's weer te geven.
Camera:
Er zit alleen een camera aan de voorkant, dus eigenlijk slechts bedoeld voor videobellen. Desondanks zitten er wel bepaalde settings op. Levert 5MP foto's op, maar de kwaliteit is echt niet goed. Bovendien zijn ze in spiegelbeeld. Videobellen dus, maar alleen als je niet al te onzeker bent jezelf in een camera te zien (deze doet je niet echt veel eer)...
Accu:
Volgens de specs in de handleiding een Polymeer batterij van 3500 MAh. Er staan nog waarschuwingen bij over het eerste gebruik met de batterij, dus waarschijnlijk is dit zo'n oud type dat over een jaar niet meer dan de helft van de capaciteit overhoudt. Ik heb het verder nog niet kunnen testen; apparaat ongeveer een half uur geleden van de stroom afgehaaald en batterijtje is nog vol op het scherm, maar geeft aan nog 95%.
EDIT: na 1:02:00 staat de accu op 84%. Dan kom je uit op iets meer dan 6 uur en de accu moet nog op kracht worden gebracht. Heeft het afgelopen uur constant scherm aangehad, Wifi aan, Apps installeren, licht browsen, en Spotify gestreamd.
Scherm:
800x480 pixels resolutie; da's hetzelfde als mijn Desire Z, maar dan op een scherm dat twee keer zo groot is. Gelukkig valt het nog wel mee qua scherpte en blokjes, maar echt mooi is anders. Scherm op maximale helderheid is nog wel OK (overdag, binnen), en leesbaar bij het raam met het zonnetje door de wolken erop.
De kijkhoeken zijn zeer beperkt.
Touchbediening is volgens de doos capacitief, maar het voelt veel minder responsief dan het scherm op mijn telefoon.
Conclusie:
Ik vind het een redelijk apparaatje voor de prijs. Het doet een hoop dingen gewoon vlot en voor erbij is het daarom wel OK. Ik ben van plan het apparaatje gewoon in de huiskamer te houden om snel iets op te zoeken (thusibezorgd), of om met Spotify wat muziek te draaien op externe speakers (werkt prima en geluid op JBL speakertjes is in orde).
Voor het meer productieve werk ben je denk ik toch beter af met een apparaat van hogere kwaliteit. Mede ook door het kleine formaat en het draaien op een tafel.
Onze Archos fanboy weet wel erg goedkope tablets te vinden. 55$ voor capacitief scherm, ICS en Cortex A8.
YouTube: $63 7" capacitive Boxchip A10 Tablet
YouTube: Boxchip A13 sub-$55 7" Capacitive ICS Tablet by www.yooe.com.cn, even cheaper ARM Cortex-A8!
YouTube: Boxchip A13 sub-$55 7" Capacitive ICS Tablet by www.yooe.com.cn, even cheaper ARM Cortex-A8!
Onvoorstelbaar dat dat mogelijk is voor het geld.exelletor schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:05:
Onze Archos fanboy weet wel erg goedkope tablets te vinden. 55$ voor capacitief scherm, ICS en Cortex A8.
En dat mensen er dan nog aan kunnen verdienen.
Als je een SK.net actie organiseert dan raak je er denk ik zo 50 van kwijt voor 50 euro per stuk. Alleen al als mediaplayer zijn ze ideaal.
[ Voor 8% gewijzigd door Centurion op 10-04-2012 21:59 ]
-
Ik heb de filmpjes van Charbax ook bekeken en, zowaar, de tablets lopen best soepel. De kijkhoek lijkt niet denderend te zijn, maar het is gewoon goed werkbaar. Voor dergelijke bedragen een steal. Count me in voor een inkoopactie.
Het vreemde is dat ik bij andere tablets toch heel vaak een vertraging in het beeldscherm zie. Dan knap ik gelijk af. Het tijdperk dat ik genoegen neem met 'net niet' is wel over. Het vreemde is dat veel tablets met relatief capabele CPU's toch met zo'n lag kampen. Zo lijkt het tenminste op Youtube video's. Misschien is dat minder aanwezig bij 7" schermen.
Ik kijk vooral naar 10" schermen maar wacht eerst de prijzenslag af die gaat plaatsvinden vanwege (i) sterk verslechterende retail (wait for it) en (ii) de Google Nexus tablet in de zomer met prime specs voor een bodemprijs (dag Apple).
Het vreemde is dat ik bij andere tablets toch heel vaak een vertraging in het beeldscherm zie. Dan knap ik gelijk af. Het tijdperk dat ik genoegen neem met 'net niet' is wel over. Het vreemde is dat veel tablets met relatief capabele CPU's toch met zo'n lag kampen. Zo lijkt het tenminste op Youtube video's. Misschien is dat minder aanwezig bij 7" schermen.
Ik kijk vooral naar 10" schermen maar wacht eerst de prijzenslag af die gaat plaatsvinden vanwege (i) sterk verslechterende retail (wait for it) en (ii) de Google Nexus tablet in de zomer met prime specs voor een bodemprijs (dag Apple).
Vooral ICS 4.0.3 lijkt een groot verschil te maken, en de resolutie van 800x480 is natuurlijk niet veeleisend. Maar de Allwinner A10 chip is super goedkoop en biedt toch degelijk prestaties.Wekkel schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:33:
Ik heb de filmpjes van Charbax ook bekeken en, zowaar, de tablets lopen best soepel. De kijkhoek lijkt niet denderend te zijn, maar het is gewoon goed werkbaar. Voor dergelijke bedragen een steal. Count me in voor een inkoopactie.
-
dan is die ook exact het zelfde als de yarvik 460 en 464.Quad schreef op zondag 08 april 2012 @ 15:05:
[...]
Ben met mijn cherry langs de MM geweest om te vergelijken gister, is exact dezelfde.
Ik heb mij gisteren de hogergemelde Storex ezeetab 10C uit de Colruyt aangeschaft. Misschien open ik er wel een topic over?
Dat is dezelfde als het Kruidvat tablet, misschien kun je 'm daar onderbrengen/topicnaam aanpassen?
Ik heb de TomTec 10" android 4.0 in het vizier (ips scherm, 2 jaar NL garantie en zeer actief forum. Gezien de vermelde problemen (Glazen frontschermpje kan snel los raken; Randen van het scherm zijn lichter bij een zwart scherm; Veel exemplaren hebben 1 of meerdere dead pixels), heb ik forse twijfels om de TomTec 10" aan te schaffen. TomTec support bevestigt desgevraagd de voornoemde problemen, maar suggereert dat het om een gering aantal exemplaren gaat.Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:03:
Ik heb een paar weken geleden het Kruidvat tablet even thuis gehad, maar uiteindelijk toch teruggestuurd. Ik vond 7 inch toch net iets te klein, zeker in combinatie met de resolutie. Kwalitatief was het scherm dus ook niet al te best. Ik had 'm nog wel geflashed naar ICS, en daar werd deze tablet toch iets beter van.
Daarna getwijfeld of ik een tablet in China zou gaan bestellen, maar uiteindelijk toch gekozen voor de TomTec 10" van Bart Smit. Het eerste exemplaar wat ik kreeg, had het bekende 'schermprobleem'. De linkerkant van het scherm stak ruim een paar millimeter boven de rest uit en de afdichting was niet bijster goed. Ik kon de hele linkerkant met gemak indrukken.
Gelukkig is bij Bart Smit de pakbon tevens retourformulier (niet zoals bij Blokker; gelezen in een ander topic), en na 5 dagen had ik een goed exemplaar thuis. Tablet bevalt zeer goed. Hij is wel niet zo degelijk afgewerkt al de 'grote merken', maar daar is de prijs ook naar. Inmiddels ook deze geflashed naar ICS; zonder problemen (wachten op de officiele TomTec versie duurt wel erg lang) Op ICS loopt deze tablet stukken fijner dan op Gingerbread. Wat mij betreft een aanrader en niet veel duurder dan vergelijkbare apparaten rechtstreeks uit China.
Wellicht dat de in China populaire Onda Vi40 16GB een betere optie is? Volgens de reviews goed afgewerkt (equivalent aan de ipad2) en betere specs dan de TT 10". Nadeel is 1 jaar garantie (buiten nl), geen (factory) support en gebruikers forum... Uit grep Onda Vi40 kan ik niet concluderen dat de Onda degelijker gebouwd is dan de Tomtec 10" android 4.0..
Als je toch graag NL garantie hebt zou je ook eens kunnen kijken naar de Yarvik tab 465 (topic).
Verwijderd
Hallo,
Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben - dan gelieve een verwijzing naar waar ik dat wel ben -. Ik heb vandaag een cresta tablet van de kijkshop binnen gekregen, en ik heb een probleem met Apps downloaden, hij geeft de melding 'de App' kan niet worden gedownload wegens een fout'. Nu ben ik vrij clueless met deze dingen, kan iemand mij verder helpen?
Bedankt,
Stokieboy
Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben - dan gelieve een verwijzing naar waar ik dat wel ben -. Ik heb vandaag een cresta tablet van de kijkshop binnen gekregen, en ik heb een probleem met Apps downloaden, hij geeft de melding 'de App' kan niet worden gedownload wegens een fout'. Nu ben ik vrij clueless met deze dingen, kan iemand mij verder helpen?
Bedankt,
Stokieboy
Nou, de Onda VI40 is een stuk degelijker gebouwd kan ik je vertellen. Daarbij heeft de Allwinner A10 de Rockchip RK2918 inmiddels voorbij gestreefd. Ik denk dat de Onda VI40 een van de meest degelijke budget 9.7" tablets is op dit moment. Hoewel ik de Ampe A90/Sanei N90 ook kan aanraden door de bluetooth functionaliteit. Ik ontvang mijn Onda VI40 hopelijk deze week!(ligt bij de douane).wsmaal schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:35:
[...]
Ik heb de TomTec 10" android 4.0 in het vizier (ips scherm, 2 jaar NL garantie en zeer actief forum. Gezien de vermelde problemen (Glazen frontschermpje kan snel los raken; Randen van het scherm zijn lichter bij een zwart scherm; Veel exemplaren hebben 1 of meerdere dead pixels), heb ik forse twijfels om de TomTec 10" aan te schaffen. TomTec support bevestigt desgevraagd de voornoemde problemen, maar suggereert dat het om een gering aantal exemplaren gaat.
Wellicht dat de in China populaire Onda Vi40 16GB een betere optie is? Volgens de reviews goed afgewerkt (equivalent aan de ipad2) en betere specs dan de TT 10". Nadeel is 1 jaar garantie (buiten nl), geen (factory) support en gebruikers forum... Uit grep Onda Vi40 kan ik niet concluderen dat de Onda degelijker gebouwd is dan de Tomtec 10" android 4.0..
De yarvik tab 465 is echter een betere optie aangezien het blijkt dat je liever een tablet in nederland koopt. Deze heeft een alu back cover. Hij lijkt ietsjes té veel op de Ipad voor mij en ik heb liever een Onda i.v.m. betere firmware updates.
[ Voor 5% gewijzigd door LVL op 11-04-2012 16:58 ]
Hoewel native geen Google Play is de yarvik 467 inderdaad een optie.LVL schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:46:
[...]
Nou, de Onda VI40 is een stuk degelijker gebouwd kan ik je vertellen. Daarbij heeft de Allwinner A10 de Rockchip RK2918 inmiddels voorbij gestreefd. Ik denk dat de Onda VI40 een van de meest degelijke budget 9.7" tablets is op dit moment. Hoewel ik de Ampe A90/Sanei N90 ook kan aanraden door de bluetooth functionaliteit. Ik ontvang mijn Onda VI40 hopelijk deze week!(ligt bij de douane).
De yarvik tab 465 is echter een betere optie aangezien het blijkt dat je liever een tablet in nederland koopt. Deze heeft een alu back cover.
Beter? Dat vroeg ik mij ook af. De beoogde leverancier reageerde desgevraagd dat future upgrades will be anounced on the product page...Hij lijkt ietsjes té veel op de Ipad voor mij en ik heb liever een Onda i.v.m. betere firmware updates.
Ik haal mijn firmware in ieder geval niet van de 'product page' van ipadalternative, maar gewoon van de Onda site zelfwsmaal schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:00:
Beter? Dat vroeg ik mij ook af. De beoogde leverancier reageerde desgevraagd dat future upgrades will be anounced on the product page...
Voor dit soort problemen kun je beter een eigen topic aanmaken. Lees dan wel eerst Het algemeen beleid door, want we stellen hier een aantal eisen aan onze gebruikers.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:13:
Hallo,
Bedankt,
Stokieboy
Goedemorgen, ik heb dat ding van het Kruidvat (7 inch) weet iemand hier of de battery eventueel te vervangen is.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ja en nee, de batterij zit vast gesoldeerd op het moederbord.Pierre61 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 07:39:
Goedemorgen, ik heb dat ding van het Kruidvat (7 inch) weet iemand hier of de battery eventueel te vervangen is.
En waarom zou je? Als hij problemen geeft, gewoon RMA sturen lijkt me?
[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 12-04-2012 09:05 ]
⏩ PVOutput☀️
Maar helemaal zeker dat die identiek zijn, zijn we natuurlijk niet. Beste test zou zijn dat ik die Cherry-updates ook eens probeer, maar ik wil niet het risico lopen dat ik het ding al om zeep help.guapper schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:18:
Dat is dezelfde als het Kruidvat tablet, misschien kun je 'm daar onderbrengen/topicnaam aanpassen?
Ik zag 'm gisteren ook in de rekken staan (onopvallend, ergens bovenaan), en heb even de doos in m'n handen gehad, maar dan toch maar teruggezet, omdat ik eerst toch eens wou zien of er al reviews van te vinden waren...chaola schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:16:
Ik heb mij gisteren de hogergemelde Storex ezeetab 10C uit de Colruyt aangeschaft. Misschien open ik er wel een topic over?
'Chaola', jouw bevindingen zijn wat mij betreft altijd welkom. Misschien ga ik me er dan ook nog wel eentje halen (de promo was wel maar tot 10/04, maar wie weet kan ik 'm nu ook nog wel aan die prijs krijgen?).
Ik heb dan toch maar een nieuwe topic aangemaakt: Storex ezee'tab 10cdvraemdo schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:02:
[...]
Ik zag 'm gisteren ook in de rekken staan (onopvallend, ergens bovenaan), en heb even de doos in m'n handen gehad, maar dan toch maar teruggezet, omdat ik eerst toch eens wou zien of er al reviews van te vinden waren...
'Chaola', jouw bevindingen zijn wat mij betreft altijd welkom. Misschien ga ik me er dan ook nog wel eentje halen (de promo was wel maar tot 10/04, maar wie weet kan ik 'm nu ook nog wel aan die prijs krijgen?).
Zoals ik daar ook zeg: als de verspreiding via de Colruyt (*) verloopt is dit een product dat misschien wel vrij snel en gemakkelijk een zeker marktaandeel kan verwerven...
(*) geen idee of Colruyt in Nederland gekend is maar dat is in Vlaanderen een zeer bekende supermarktketen die je in vrijwel iedere stad of gemeente vindt...
Is er een Allwinner A10 te krijgen (bijv. de Onda of Sanei) voor onder de € 150,- zodat ik geen douanekosten heb?
De week voor pasen kreeg ik bij Pandawill 8% korting, waardoor de Ampe A90 incl. verzenden € 149,- en losse centen kostte.zessen schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:31:
Is er een Allwinner A10 te krijgen (bijv. de Onda of Sanei) voor onder de € 150,- zodat ik geen douanekosten heb?
Op het moment zijn alleen de Eken A90 (= Yarvik 465 met kleinere accu) en de Teclast A10 te krijgen voor minder dan $ 200,- (200 x 0,75 = € 150,-). Helaas houden ze een andere wisselkoers aan, waardoor alleen de Eken A90 over blijft (€ 147,92)
yeay nu dan eindelijk mn Ampe A90 binnen ! had em vrijdag besteld, kwam eigelijk gister binnen, maar blijkbaar kun je niet pinnen bij de dhl. Kosten waren 24 euro (uiteraard laten opsturen als digital photo frame van 40 dollar).
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
€ 24,- BTW bedoel je? Of verzendkosten?
[ Voor 30% gewijzigd door guapper op 12-04-2012 15:12 ]
ja dat bedoel ik ja, het tablet zelf koste 214 dollar, inclusief verzenden en een sleeve. Is van Aliexpress.
Steam Inventaris
Dan heb je 'm wel lekker snel mogen ontvangen. Nette prijs met DHL express verzending. De mijne is 1 kamertje opgeschoven in het postkantoor geloof ik, in een week tijd. Ik heb dan ook gekozen voor chinapost verzending om de kosten onder de € 150,- te houden...
Verzenden als fotolijstje is de douane dan weer niet ingetrapt, maar goed de regering zit toch al zo krap bij kas... De betaalde BTW komt overeen met waarde van ongeveer € 130,-

Verzenden als fotolijstje is de douane dan weer niet ingetrapt, maar goed de regering zit toch al zo krap bij kas... De betaalde BTW komt overeen met waarde van ongeveer € 130,-
[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 12-04-2012 15:21 ]
Ja mijn vorige tablet (flytouch3) had ik ook met chinapost gedaan, duurde mij dus te lang. Voordeel was dat ik niet aan de postbode hoefde te betalen maar dat ik achteraf een rekening kreeg.
Steam Inventaris
Inderdaad, per abuis verkeerde ik in de veronderstelling dat de taal chinees was.LVL schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:30:
[...]
Ik haal mijn firmware in ieder geval niet van de 'product page' van ipadalternative, maar gewoon van de Onda site zelf
Ik vroeg me voorts af of voor de aanschaf van de Onda uit het buitenland extra belasting moet worden betaald. Uit dit document maak ik op dat bij invoer van de Onda uit de UK, in tegenstelling tot buiten de EU, geen belasting hoeft te worden betaald.
Opnieuw, ik haal mijn firmware niet van de 'product-page' van onda-tablet af, maar van de www.onda.cn site zelfwsmaal schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:23:
[...]
Inderdaad, per abuis verkeerde ik in de veronderstelling dat de taal chinees was.
Ik vroeg me voorts af of voor de aanschaf van de Onda uit het buitenland extra belasting moet worden betaald. Uit dit document maak ik op dat bij invoer van de Onda uit de UK, in tegenstelling tot buiten de EU, geen belasting hoeft te worden betaald.
[ Voor 6% gewijzigd door LVL op 12-04-2012 16:33 ]
reken op (19%) BTW betalen, en bij bestellingen van boven de €150,- (ook transportkosten meerekenen) betaal je 12% douanerechten (invoerrechten) daar bovenop.wsmaal schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:23:
[...]
Inderdaad, per abuis verkeerde ik in de veronderstelling dat de taal chinees was.
NIET de transportkosten meerekenen. Check de belastingdienst maar.guapper schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:41:
[...]
reken op (19%) BTW betalen, en bij bestellingen van boven de €150,- (ook transportkosten meerekenen) betaal je 12% douanerechten (invoerrechten) daar bovenop.
Ik ken geen chinees, waardoor ik op onda.cn niet kan zien of er een nieuwe fw update is. Ik ben, als ik de Onda aanschaf, afhankelijk van bv. onda-tablet.com ;-)LVL schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:32:
[...]
Opnieuw, ik haal mijn firmware niet van de 'product-page' van onda-tablet af, maar van de www.onda.cn site zelfDe site onda-tablet is slechts een leverancier. Als er een nieuwe update is, zie je dat als eerst op de originele onda site.
Import van een "tablet" uit een EU land betaal je geen douanerechten en omzetbelasting.guapper schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:41:
[...]
reken op (19%) BTW betalen, en bij bestellingen van boven de €150,- (ook transportkosten meerekenen) betaal je 12% douanerechten (invoerrechten) daar bovenop.
Dat is meer iets voor Algemeen korting en aanbiedingen topic.
[ Voor 75% gewijzigd door janvanduschoten op 13-04-2012 08:17 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Heb na aandachtig lezen in dit topic de sanei N90 besteld; iemand die alvast wat mooie of minder mooie ervaringen kan delen?
groetjes
groetjes
Nee dat heb ik niet, maar kan je ook vertellen waarom je deze keuze hebt gemaakt?Driftkikkertje schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:15:
Heb na aandachtig lezen in dit topic de sanei N90 besteld; iemand die alvast wat mooie of minder mooie ervaringen kan delen?
groetjes
Ben zelf ook aan het orienteren, maar vele keuze's
Ik heb dus de Ampe A90, wat eigelijk dezelfde is alleen dan in het zwart. De performance is zeker heel smooth, het enige probleem bij deze tablet is dat de wifi niet fatsoenlijk werkt en de bleutooth ook niet. Ik neem wel gewoon aan dat dit bij een latere firmware word opgelost.Driftkikkertje schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:15:
groetjes
Steam Inventaris
Wat denken jullie hiervan?
Ik zat eens te google'en op goedkope tablets, en kwam een duitse webshop tegen waar ze ook enorm veel van dat soort dingen verkopen. van 50 euro tot pakweg 200-250 euro. Een groot aantal van die tablets hebben een Cortex A9 CPU, of een Allwinner A10 1.2GHz. Maarja, wat is de kwaliteit van die cpu, en weet iemand toevallig ergens 'n website waar die processoren met elkaar worden vergeleken ?
- A10 1.2 GHz cpu;
- 1gb ram;
- 7";
- Android 4;
- Resolutie van 1024x600.
- Merk: Ainol.
Ik zat eens te google'en op goedkope tablets, en kwam een duitse webshop tegen waar ze ook enorm veel van dat soort dingen verkopen. van 50 euro tot pakweg 200-250 euro. Een groot aantal van die tablets hebben een Cortex A9 CPU, of een Allwinner A10 1.2GHz. Maarja, wat is de kwaliteit van die cpu, en weet iemand toevallig ergens 'n website waar die processoren met elkaar worden vergeleken ?
[ Voor 6% gewijzigd door De_Bastaard op 13-04-2012 14:47 ]
Ainol heeft legio 7" A10 tablets, dus een typenaam zou welkom zijn. Die van het kruidvat heeft ook dezelfde cpu dacht ik.
[ Voor 28% gewijzigd door guapper op 13-04-2012 15:07 ]
Lijkt me gewoon een Chinese webshop (Dus met de risico's van bijbetaling belasting/import garantie etc).
Dat de website in het Duits is wil niet zeggen dat het een Duitse webshop is. (Kijk maar even onderaan bij "uber uns")
Haha dat zijn inderdaad Chinezenjomas schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:26:
[...]
Lijkt me gewoon een Chinese webshop (Dus met de risico's van bijbetaling belasting/import garantie etc).
Dat de website in het Duits is wil niet zeggen dat het een Duitse webshop is. (Kijk maar even onderaan bij "uber uns")
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ah ja ik zie het inderdaad, thanks voor de heads up.
Wel een goede tablet, verwacht hem zelf binnenkort te ontvangen.De_Bastaard schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:53:
Ah ja ik zie het inderdaad, thanks voor de heads up.
Via Aliexpress voor 110 euro incl. verzending. Hoop geen belastingaanslag erbij te krijgen.
-
Deze tablet ziet er ook leuk uit: 140€ zonder al het douane-gezeik en echte garantie
http://www.amazon.de/Supe...TF8&qid=1334333863&sr=1-1
Betriebssystem: Android Ice Cream Sandwich 4.0.3 (ICS)
CPU: Alle Gewinner A10 1.2GHz
GPU: 400MHz Mali speziellen HD-Grafikprozessor
RAM: 512MB DDRIII
Speicher: 8GB NAND-Flash
Expansion: Unterstützt Micro SD / TF-Karte bis zu 32GB
Bildschirmgröße: 7 Zoll 5-Punkt kapazitivem Multi-Touchscreen
Auflösung: 800 x 480px 16.09
Kamera: 2,0 Megapixel (Front Facing)
WiFi: 802.11 (a / b / g / n)
Schwerkraft-Sensor
Flash: neueste Flash 11,1
Echte Android Market (Play-Shop)
HDMI: HDMI 2160p Ausführliche Video-Port
Video: 2160p, 1080p, AVI/MOV/MP4/RMVB/FLV/MKV usw.
Musik: Stereo-Ausgang, MP3/WMA/WAV/APE/AAC/FLAC/OGG usw.
Ebook: TXT, PDF, HTML, RTF, FB2 usw.
Sprache: Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Spanisch, Französisch, Deutsch, Griechisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Türkisch, Chinesisch usw.
Produkt-Größe (LxBxH): 19 x 11,8 x 8cm
Größe und Gewicht: 341g
Akku: 4000mAh (Extended Battery für eine längere Betriebsdauer / Standby-Zeit)
Connectivity: 1 x HDMI-Anschluss, 1 x Mini-USB-Anschluss (Befüllung / HOST / OTG), 1 x TF / Micro SD-Kartensteckplatz, 1 x 3.5mm Kopfhörerbuchse, 1 x Ladegerät Sockel
Packungsinhalt: Premium Box, Kundenzufriedenheit Zertifikat, Tablet PC, UK Mains Charging Adapter, Mini USB auf USB Konverter, USB auf Mini-USB-Kabel, Tragetasche, Premium-Screen Protector, Kopfhörer
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Wat denken jullie van de Flytouch Superfly? Voor z'n prijs lijkt dit qua specificaties toch een leuk ding? 10.2", ICS, GPS, 16 GB flash, 1 GB ram... Maar van het cpu-merk heb ik nog niet echt gehoord, iemand die daar ervaring mee heeft?
edit:
Nu pas gemerkt dat het een resistief touchscreen betreft
Misschien dan toch maar voor de Ainol Novo 7 Elf gaan.
edit:
Nu pas gemerkt dat het een resistief touchscreen betreft
Misschien dan toch maar voor de Ainol Novo 7 Elf gaan.
[ Voor 39% gewijzigd door D-Three op 13-04-2012 18:37 ]
Ah das nog minder ! Heb je toevallig een linkje ? Ben benieuwd naar je ervaring ermee en of je nog een heffing krijgt!XBOXCenturion schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:32:
[...]
Wel een goede tablet, verwacht hem zelf binnenkort te ontvangen.
Via Aliexpress voor 110 euro incl. verzending. Hoop geen belastingaanslag erbij te krijgen.
Maar die leveren de SANEI n90 WEL € 149,99 ipv $ 209,99 (± € 173). Komen dan wel nog 17,50 verzendkosten bij voor DHL-verzenden, maar dan ben je nog goedkoper uit en je hoeft geen invoerrechten te betalen omdat ze onder de € 150,- blijven
http://www.efox-shop.com/...os-16-gb-ultrann-p-260296
209$ is 160 euro met de huidige koers.gooddaddy schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:21:
[...]
Maar die leveren de SANEI n90 WEL € 149,99 ipv $ 209,99 (± € 173). Komen dan wel nog 17,50 verzendkosten bij voor DHL-verzenden, maar dan ben je nog goedkoper uit en je hoeft geen invoerrechten te betalen omdat ze onder de € 150,- blijven
http://www.efox-shop.com/...os-16-gb-ultrann-p-260296
-
Maar bij Pandawill moet je voor DHL-shipping ook nog een $18,77 betalen voor DHL-shipping.
Maar grootste voordeel bij die Duitse Chinezen is natuurlijk dat de waarde van het te verzenden apkket onder de 150 euro blijft, waardoor je geen invoerrechten hoeft te betalen
Maar grootste voordeel bij die Duitse Chinezen is natuurlijk dat de waarde van het te verzenden apkket onder de 150 euro blijft, waardoor je geen invoerrechten hoeft te betalen
hoe zit het met UK?wsmaal schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:31:
[...]
Import van een "tablet" uit een EU land betaal je geen douanerechten en omzetbelasting.
op uniprice kost de
SmartQ Ten3 £186.00
en de SmartQ T20
£231.00
/EDIT
had vandaag email verstuurd kreeg net een antwoord:
There are no other TAX to pay.
Customs fees will not be added to your purchase and you’ll not pay any other extra.
We still send goods to Netherlands.
Feel free to contact us for any other question.
Best Regards
---------------------------------------
David Roner
Uniprice.co
[ Voor 37% gewijzigd door NVT op 13-04-2012 20:28 ]
Als het bedrijf dat de tablet verzend in .DE gevestigd is, waarom zou je dan invoerrechten betalen? Binnen de EU betaal je geen invoerrechten toch?gooddaddy schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:53:
Maar bij Pandawill moet je voor DHL-shipping ook nog een $18,77 betalen voor DHL-shipping.
rekenvoorbeeld belastingdienst hierLVL schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:56:
[...]
NIET de transportkosten meerekenen. Check de belastingdienst maar.
Of lees ik er nou helemaal langs?
Tabel: u koopt via internet een TABLET van € 200
omschrijving bedrag
Prijs TABLET € 200
Verzendkosten (bijvoorbeeld €25,-) € 25
Verzekeringskosten (in dit voorbeeld €10) € 10
U moet douanerechten betalen over: € 200 + € 25 + € 10 = € 235
Douanerechten bij invoer voor dit TABLET = 12%:
12 % van € 235 = € 28,20
U moet omzetbelasting betalen over:
€ 200 + € 25 + € 10 + € 28,20 = € 263,20
Omzetbelasting(btw) voor dit TABLET:
19% van € 263,20 € 50,01
Totaal belastingen € 78,21
[ Voor 70% gewijzigd door guapper op 13-04-2012 20:26 ]
Ja dat weet ik
Eerder in dit topic melden sommigen niet al te beste ervaringen met Efox
Let er wel op dat er nog tax bijkomt, dit zie ik als ik hem toevoeg aan de shopping cart.NVT schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:03:
[...]
hoe zit het met UK?
op uniprice kost de
SmartQ Ten3 £186.00
en de SmartQ T20
£231.00
/EDIT
Customs fees will not be added to your purchase and you’ll not pay any other extra.
Best Regards
David Roner
Uniprice.co
Sub-Total: £231.00
Free Shipping: £0.00
VAT UK (20%): £46.20
Total: £277.20 / €335,00 ;-(
Bij PandaWill voor €258,00, kun je nog de gok nemen of je douane toeslag/tax moet betalen.
bedankt voor attenderenAtomic-NI schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:16:
[...]
Let er wel op dat er nog tax bijkomt, dit zie ik als ik hem toevoeg aan de shopping cart.
Sub-Total: £231.00
Free Shipping: £0.00
VAT UK (20%): £46.20
Total: £277.20 / €335,00 ;-(
Bij PandaWill voor €258,00, kun je nog de gok nemen of je douane toeslag/tax moet betalen.
het was mooi om waar te zijn.
Pandawill heeft hem niet op voorraad in het ergste geval met toeslag etc €300 - €320
Alleen de site is in het duits. Bij "Über uns" staat dat ze gevestigd zijn in Shenzhen City, Chinaguapper schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:15:
[...]
Als het bedrijf dat de tablet verzend in .DE gevestigd is, waarom zou je dan invoerrechten betalen? Binnen de EU betaal je geen invoerrechten toch?
http://www.efox-shop.com/about_us.htm
Kan je net zo goed een qware pro 3 halen bij de intertoys...Dima_2005 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:21:
Deze tablet ziet er ook leuk uit: 140€ zonder al het douane-gezeik en echte garantie
[...]
Als je voor die prijs incl. verzendkosten en geen invoerrechten/omzetbelasting/inklaringskosten hebt, dan is de T20 zeer zeker een goede optie! Hij is in ieder geval al te koop in china.NVT schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:03:
[...]
hoe zit het met UK?
op uniprice kost de
SmartQ Ten3 £186.00
en de SmartQ T20
£231.00
/EDIT
Best Regards
David Roner
Uniprice.co
Let er wel op of ze niet vanuit china verzenden. Want dan zit je alsnog met de douane en dan is het weer niet interessant...
Heb net even zitten lezen op het forum van Pandawill over de bluetooth en Wifi-problemen van de ampe A90. Schijnt toch voornamelij hardware-matig probleem te zijnk1n9_n01z3 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:14:
[...]
Ik heb dus de Ampe A90, wat eigelijk dezelfde is alleen dan in het zwart. De performance is zeker heel smooth, het enige probleem bij deze tablet is dat de wifi niet fatsoenlijk werkt en de bleutooth ook niet. Ik neem wel gewoon aan dat dit bij een latere firmware word opgelost.
http://www.pandawillforum...and-poor-WiFi-performance
Is het overigens mogelijk om als je iemand kent in China die dingen op een dusdanige manier hierheen te laten sturen dat je die douane kosten zowieso kunt bypassen ?
Versturen als 'gift' werkt al lang niet meer altijd toch
Verwijderd
Hoewel ik ook vorige week vrijdag een e-mail van Kruidvat ontving dat de levertijd 4 weken was geworden, kreeg ik afgelopen dinsdag een e-mail dat mijn 10 inch tablet (met cover en toetsenbord) was verzonden. Donderdag had ik hem in huis, nu dus 2 dagen.
Eerste indruk: Hele leuke tablet voor deze prijs. Kom echter tot ontdekking dat ik geen underscore kan intoetsen met het toetsenbord... dit zou met shift-7 moeten kunnen, maar dan krijg ik de standaard 'dash' (-) die ook al op een andere plaats op het toetsenbord zit...
Vandaag (zaterdag) overigens ook de 5 euro kadeaukaart van Kruidvat ontvangen... 2 dagen later dan de tablet dus :-)
Eerste indruk: Hele leuke tablet voor deze prijs. Kom echter tot ontdekking dat ik geen underscore kan intoetsen met het toetsenbord... dit zou met shift-7 moeten kunnen, maar dan krijg ik de standaard 'dash' (-) die ook al op een andere plaats op het toetsenbord zit...
Vandaag (zaterdag) overigens ook de 5 euro kadeaukaart van Kruidvat ontvangen... 2 dagen later dan de tablet dus :-)
gewoon in onderdelen.De_Bastaard schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:41:
Is het overigens mogelijk om als je iemand kent in China die dingen op een dusdanige manier hierheen te laten sturen dat je die douane kosten zowieso kunt bypassen ?
Wel tijdens de demontage een filmpje laten maken, das handig voor het terug in elkaar zetten (achteruit afspelen!)
Heb pas geleden via mcbub.com een tablet uit china besteld. De jdx s9000 (of clone), het tablet is verzonden als photoframe, dus heb er geen invoerrechten voor betaald. Tevens was het verzenden gratis.
Duurde een goede week voor dat ik het tablet ontvangen had.
Met welke postdienst is hij verzonden? Singapore post?benniebob schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:50:
Heb pas geleden via mcbub.com een tablet uit china besteld. De jdx s9000 (of clone), het tablet is verzonden als photoframe, dus heb er geen invoerrechten voor betaald. Tevens was het verzenden gratis.
-
Verwijderd
@ benniebob.
daar ben ik ook wel benieuwd naar... hoe heb je dat voorelkaar gekregen?
hebben jullie eropgezet dat het een frame is? of moet je dat aangeveven?
meer info please:)
en is dat een goeie tablet?
daar ben ik ook wel benieuwd naar... hoe heb je dat voorelkaar gekregen?
hebben jullie eropgezet dat het een frame is? of moet je dat aangeveven?
meer info please:)
en is dat een goeie tablet?
Hallo mensen,
Wat is op dit moment de beste 10 inch tablet voor rond de 200 euro?
Ik had deze op het oog: http://www.onda-tablet.co...hd-2160p-dual-camera.html Die is 180 euro incl. shipping.
Vooral het scherm spreekt me erg aan, die wordt nogal bejubeld geloof ik.
Zijn er betere te krijgen rond die prijs? Een dual core zou mooi zijn, of zijn die nog te duur?
Wat is op dit moment de beste 10 inch tablet voor rond de 200 euro?
Ik had deze op het oog: http://www.onda-tablet.co...hd-2160p-dual-camera.html Die is 180 euro incl. shipping.
Vooral het scherm spreekt me erg aan, die wordt nogal bejubeld geloof ik.
Zijn er betere te krijgen rond die prijs? Een dual core zou mooi zijn, of zijn die nog te duur?
[ Voor 10% gewijzigd door LCFMK op 15-04-2012 15:01 ]
Als ik online mag geloven doen ze dat vanuit de winkel om de douane te omzeilen. Als je kijkt wat voor cijfers het krijgt dan is het of heel goed of heel slecht... dus je moet een beetje mazzel hebben dat het 1. werkt en 2. dat je snel wat toegestuurd krijgt.
Maar ik kende dit merk nog niet... Ben ook benieuwd naar je ervaringen.
Maar ik kende dit merk nog niet... Ben ook benieuwd naar je ervaringen.
Tablet is verzonden met DHL.
Hoe het met de douane was geregeld wist ik ook niet, is door de winkel zo geregeld. Zij hebben op het pakket gezet dat er een fotoframe in zit.
Kwaliteit van het tablet is goed, vooral het scherm is top (ips paneel). Er kan een andere firmware op gezet worden door livesuit. In het begin werd de tablet niet herkend, na veel googelen en proberen is het toch gelukt.
Heb er ook cwm-recovery op gezet. Heb geprobeerd er een andere firmware op te zetten, maar touchscreen werkte toen niet meer
. Heb het kunnen fixen door een draadloos toetsenbord en muis aan te sluiten en daarna via recovery een backup terug te zetten. Nu werkt het tablet weer goed.
Alleen nog geen toetscombinatie gevonden om in de recovery te komen, kan alleen door een shellscript uit te voeren.
Hoe het met de douane was geregeld wist ik ook niet, is door de winkel zo geregeld. Zij hebben op het pakket gezet dat er een fotoframe in zit.
Kwaliteit van het tablet is goed, vooral het scherm is top (ips paneel). Er kan een andere firmware op gezet worden door livesuit. In het begin werd de tablet niet herkend, na veel googelen en proberen is het toch gelukt.
Heb er ook cwm-recovery op gezet. Heb geprobeerd er een andere firmware op te zetten, maar touchscreen werkte toen niet meer
Alleen nog geen toetscombinatie gevonden om in de recovery te komen, kan alleen door een shellscript uit te voeren.
Verwijderd
welke is beter?
http://www.mcbub.com/item...a-HDMI--CN110248--144235/
of
http://www.mcbub.com/item...ameras--CN110441--144529/
twijfel tussen deze 2
http://www.mcbub.com/item...a-HDMI--CN110248--144235/
of
http://www.mcbub.com/item...ameras--CN110441--144529/
twijfel tussen deze 2
Damn:
YouTube: PIC_0054.MP4
Dual core cpu en quadcore mali-GPU. 128 dollar.
[ Voor 3% gewijzigd door Centurion op 15-04-2012 21:42 ]
-
hoop dat er meer dual core tabs uitkomen, tot zover is deze nog nergens te verkrijgenXBOXCenturion schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:42:
Damn:
Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.
Dit topic is NIET bedoeld voor:
-Het bespreken van bestellingen / importeren
-Het bespreken van winkels.
-Het bespreken van prijzen.
-Het bespreken van software.
-INKOOPACTIES
Dit is GEEN algemeen dumptopic voor alles wat met Android-tablets te maken heeft.