Storex? |
Deze tablet werd begin april 2012 aangeboden in de Belgische Colruytvestigingen voor 149 euro. Aangezien ongeveer elke gemeente in België zo'n supermarkt heeft zou de connectie met Colruyt er kunnen voor zorgen dat dit merk snel een zeker marktaandeel verwerft, indien Colruyt in de toekomst nog dergelijke producten gaat aanbieden. Anders is men aangewezen op online verdelers zoals http://www.CDiscount.com (waar deze tablet begin april 2012 overigens voor 122 euro werd aangeboden).
De specs (vertaald uit het Frans vanop de storex-site) |
- Ondersteunde videoformaten :
AVI, RM, RMVB, MKV, FLV, MP4, 3GP, DAT, MOV, TS - Subtitles : SMI, ASS, SSA, SRT, SUB, SUB+.IDX
- Ondersteunde audioformaten :
MP3, WMA, WAV, AAC, OGG, APE, FLAC,AC3 - Ondersteunde grafische bestanden :
JPEG, JPG, BMP, PNG, GIF - Animatie : FLASH. - OS : Android 2.3 (Google Email, Browser, Calendar, Time, Clock, ...) compatible 4.0
- Batterij : 3.7V 6000 mAH li-ion (Autonomie van 6u video) (EDIT 25-12-2012: na openvijzen en de print op de batterij bekeken te hebben, blijkt dat het om een 5000 mAH gaat!)
- Processor: A10 1,2 GHz (RAM: 512 MB)
- Video-uitgang : HDMI 1.3 1080p-24
- Audio-uitgangen : DOLBY DIGITAL / DTS, Stereo RCA (Jack).
- Microfoonopnames : Format: WAV
- Interfaces : 1x USB Host 2.0 + 1 MicroSD
- Scherm: LCD 10’’ Capacitief - Resolutie 1024 x 600 16 Millioen kleuren
- Dimensies (L x H x P) : 267 x 164 x 14
- Gewicht: 700 gram
- Aanwezige opslagruimte volgens de doos: 8 GB
- Accessoires in de doos: enkel een lader en een mini-usb-kabel
Evoluties en ondersteuning |
Eerste ervaringen: |
Video: Youtube: redelijk tot goed. Getest met de trailer van Wrath of the Titans en weinig haperingen ondervonden.
Een andere film die ik vanop een andere site heb proberen te streamen lukte echter van geen kanten: een en al gestotter en hapering. Het kan natuurlijk altijd aan een overbelaste server liggen, maar dat betwijfel ik. Voorlopig hou ik de video-kwaliteiten van deze tablet dus in twijfel. Geen idee of een upgrade naar ICS hierin verbetering kan brengen.
[EDIT 13/04: gisteren opnieuw een streaming video getest en de kwaliteit ervan was gelijkwaardig aan die van mijn laptop, dus deze tablet kan wel degelijk met (sommige?) streamingvideo's om]
Games: o.a. Angry Birds: geen problemen uiteraard
Scherm: bij daglicht niet zo denderend, veel reflectie maar daar kan misschien zo'n reflectiewerende screenprotector soelaas brengen. Moet ik eens uitproberen. Kijkhoek hier uiteraard ook vrij beperkt. Bij kunstlicht viel het dan weer wel vrij goed mee. De kleuren zijn niet zeer intens maar er valt mee te leven.
De touch voelt iets "stropiger" aan, dan pakweg bij mijn HTC Wildfire.
Bouwkwaliteit: 't is een goedkope tablet en dus moet je geen aluminium e.d. verwachten: plastiek.
Video |
Afbeeldingen: |

Diverse |
EDIT 20-12-12: een bron hier: http://forum.frandroid.co..._hl__+protab#entry1955021 suggereert dat het hier gaat om een identieke tablet als de POV Protab 2 XXL, de Yarvik Tab460 of de eerder exotische MPMAN MID104C. Een CM9/CM10 rom die voor de yarvik werd gemaakt zou op deze tablet ook werken, maar heb ik zelf nog niet getest. Meer info over deze ROM is te vinden op de site van Yarvik.Er is ook sprake van een andere ROM, genaamd "canibal" die ook zou moeten functioneren op deze tab.
EDIT 25_12_2012: hoogstwaarschijnlijk is dit origineel een Ployer Momo 15, die ook gerebrand is door Qware, zodat dit topic: Intertoys Qware Pro3 7"/9,7"/10" Tablets - DEEL 2 allicht ook nuttige info kan brengen voor deze tab.
[ Voor 13% gewijzigd door chaola op 25-12-2012 12:51 ]
It's just technology, not religion