Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

SpotWeb - Webbased Spotnet OverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 36 ... 71 Laatste
Acties:
  • 469.961 views

• Pistolebob
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:25
quote:
checky schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:53:
ik krijg momenteel de volgende fout met een retreive :

Fatal error occured retrieving messages:
Error executing query: Table 'spotweb.watchlist' doesn't exist

Iemand enig idee?
Zomaar opeens is de tabel 'watchlist' weg?!
Of begin je net met spotweb?

• forkless
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-05 21:22
quote:
Tsurany schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:48:
[...]

Als je al een webserver draait is het inderdaad dubbelop, echter draai ik zelf geen webserver en dan is het voor mij vrij overbodig. Niet dat het een probleem is, eventjes goed in verdiepen en het lukt prima, maar als het vermeden kan worden is dat altijd een mooie bonus naar mijn mening. Dat is voor mij ook de kracht van applicaties zoals SABnzbd en Sick Beard, webbased vanaf elke pc te beheren dus ideaal op een server maar de installatie is zo eenvoudig en het is in principe zelfs portable.
Het is lang niet zo dubbel op als men denkt, het is nogal makkelijk om over terminologie te struikelen. De http listeners die in sabnzbd of sick beard worden gebruikt kan/mag je namelijk niet verwarren/vergelijken met een volwaardige webserver :)

• checky
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 04-01-2018
quote:
Pistolebob schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:55:
[...]

Zomaar opeens is de tabel 'watchlist' weg?!
Of begin je net met spotweb?
Niet zomaar, ben aan het kløten geweest met git en heb e.e.a. handmatig teruggezet.
Ik lees ook dat sommigen de database droppen, zou dat kwaad kunnen ?zo niet hoe doe je dat "drop database spotnet" ?

• Mar2zz
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 27-05 14:29
ja drop database naam is genoeg
daarna create database naam om een nieuwe te starten. (zelfde naam geven als de gedropte is makkelijk, omdat de user dan al bestaat)

• slommer
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:57
laat git gedownload en werkt nu ook vanaf extern opeens weer. weer helemaal happy dus :)
snap alleen niet dat oudere versie ook niet meer werkten maar nu het weer werkt kan ik er niet meer wakker van liggen :)

• checky
bedankt allemaal voor de snelle reacties, retrieve loopt weer, hopelijk werkt de rest ook dadelijk.

Acties die ik gedaan heb:
drop database spotweb;
create database spotweb;

user blijft inderdaad bestaan dus niets aan gedaan.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je de database dropt, moet je daarna wel de user weer autoriseren op de database (heb ik in ieder geval wel op mijn Debian VM). Beste kun je dus de tabellen droppen uit de database:
SQL:
1
DROP TABLE `commentsxover`, `downloadlist`, `nntp`, `spots`, `spotsfull`, `watchlist`;

Dan blijft de user gemachtigd en worden bij een volgende retrieve de tabellen ook weer aangemaakt.

[Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 06-04-2011 22:41]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:57
quote:
Rowdy.nl schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:04:
Kijk, hier kunnen we wat mee...

[...]

De eerste regel zou kunnen zijn dat je PHP versie te oud is, maar de tweede is minstens zo interessant; d'r is ook iets mis met PHP XML module.

Controleer eens in je phpinfo of die module wel meegecompileerd is. Zoals je op de PHP site kunt lezen wordt ie standaard meegecompileerd, tenzij dit specifiek uit staat.
[root@server spotweb]# php -r "phpinfo();" |grep xm
PHP Warning: phpinfo(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CEST/2.0/DST' instead in Command line code on line 1
xmlrpc_error_number => 0 => 0
xmlrpc_errors => Off => Off
libxml Version => 2.7.2
libxml
Simplexml support => enabled
xml
libxml2 Version => 2.7.2
xmlreader
xmlwriter

ik heb dus nu iets gedaan wat iets met mijn PATHS heeft gerommeld
op de cmd line geeft php -v
PHP 5.3.6 (cli) (built: Apr 6 2011 16:10:28)

ik vond het al heel wat dat mij dat gelukt is
maar http://192.168.2.13/test.php
verteld mij vrolijk dat het nog 5.1.6, dus mijn httpd gebruikt de verkeerde versie

maar

MENTAL SHUTDOWN

• checky
quote:
CptChaos schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:40:
Als je de database dropt, moet je daarna wel de user weer autoriseren op de database (heb ik in ieder geval wel op mijn Debian VM). Beste kun je dus de tabellen droppen uit de database:
SQL:
1
DROP TABLE `commentsxover`, `downloadlist`, `nntp`, `spots`, `spotsfull`, `watchlist`;

Dan blijft de user gemachtigd en worden bij een volgende retrieve de tabellen ook weer aangemaakt.
Was niet nodig op mijn mysql databaseje , retrieve.php maakt de tabellen keurig weer aan en de gebruiker heeft nog alle rechten.

• Slurpgeit
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:23
Zijn er meer mensen die opeens een internal server error krijgen? Alles werkte tot ik net een git pull deed..

Verder geen settings veranderd :)

• Dromer
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19:45
Jeps..hier ook....:(

• Slurpgeit
Bedankt voor de bevestiging in ieder geval, dan hou ik op met zoeken.

• Dromer
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19:45
Ja ik doe ook eerst maar ff niks.....wacht wel op de volgende update, zal het vast wel weer gefixed worden.

• ou812
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-06-2015
Doe een git reset --hard HEAD@{1}

en je bent een stap terug. de laatste commit zit een bug blijkbaar.

• MrOizo2005
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:58
Inderdaad :)

Warning: require_once(lib/page/SpotPage_render.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/spotweb/www/index.php on line 28

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'lib/page/SpotPage_render.php' (include_path='.:/usr/share/pear:/usr/share/php') in /home/spotweb/www/index.php on line 28

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• Slurpgeit
quote:
ou812 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:37:
Doe een git reset --hard HEAD@{1}

en je bent een stap terug. de laatste commit zit een bug blijkbaar.
Thanks, dat werkt in ieder geval.

• Mabili
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:56
Nog geen Gitpull gedaan maar alleen een retrieve.php echter loop ik sinds vandaag tegen de volgende foutmelding aan:
code:
1
Error executing query: Incorrect key file for table '/tmp/#sql_1b94_0.MYI'; try to repair it

Heb al een keer de gehele database opnieuw opgebouwd en ook een php upgrade-db.php dan gaat het even goed maar zojuist weer deze melding en is Spotweb niet meer toegankelijk |:(

• Zinu
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-05 21:33

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Doet hij het wel als je een versie van retrieve.php van bijvoorbeeld gisteren gebruikt?

• Mabili
quote:
Zinu schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:46:
Doet hij het wel als je een versie van retrieve.php van bijvoorbeeld gisteren gebruikt?
Ik ga die poging nog eens wagen en kijken wat er dan gebeurd..
Alle tabellen maar weer eens verwijderd en een oudere retrieve.php erop gezet.
Tot slot de volgende commando
code:
1
/mnt/ext/opt/apache/bin/php retrieve.php --force

uitgevoerd en nu maar weer eens afwachten.

• forkless
  • Laatst online: 13-05 21:22
quote:
Mabili schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:29:
Nog geen Gitpull gedaan maar alleen een retrieve.php echter loop ik sinds vandaag tegen de volgende foutmelding aan:
code:
1
Error executing query: Incorrect key file for table '/tmp/#sql_1b94_0.MYI'; try to repair it

Heb al een keer de gehele database opnieuw opgebouwd en ook een php upgrade-db.php dan gaat het even goed maar zojuist weer deze melding en is Spotweb niet meer toegankelijk |:(
De machine heeft niet genoeg ruimte om een tijdelijke SQL tabel aan te maken. De queries worden volgens mij gewoon te groot bij usenet providers (eg. giganews) met flinke retentie. Probeer anders eens niet de fullspots binnen te halen.

• Webjunkie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-05 20:49
wordt er nou eigenlijk wat gedaan met die fullspots?
ik zie dat die tabel bij mij nu 800mb is..

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:37
quote:
Webjunkie schreef op donderdag 07 april 2011 @ 07:41:
wordt er nou eigenlijk wat gedaan met die fullspots?
ik zie dat die tabel bij mij nu 800mb is..
Ben ik ook wel benieuwd naar; wat zijn fullspots?

• Mar2zz
Alle info over een spot wordt volledig gedownload. als je niet voor fullspot kiest dan wordt de info alsnog gedownload als je de spot opent.

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 09:04
quote:
Mabili schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:29:
code:
1

Had ik een paar dagen geleden ook en kreeg een goede tip van LeechGuy. Daarna werkt het wel weer goed
  1. drop database
  2. maak nieuwe database aan
  3. php retrieve.php --export (maakt alle tabellen aan en doet een export naar file van je database (die leeg is))
  4. php upgrade-db.php
  5. php retrieve.php
Zelf heb ik stap 1 en 2 niet gedaan maar via PHPAdmin de database alleen geleegd en daara vanaf stap3 uitgevoerd.

• shappie
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
@Webjunkie & smeerbartje: Voordeel hiervan (fullspots) is dat voordat je de spot opent alle info al beschikbaar is, je kan dan ook op UserID zoeken bijvoorbeeld. UserID is niet beschikbaar als je retrieve_full uit hebt staan.

En ik denk dat in de toekomst nog wel meer dingen komen die afhankelijk zijn van full spots.

• smeerbartje
quote:
shappie schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:18:
@Webjunkie & smeerbartje: Voordeel hiervan (fullspots) is dat voordat je de spot opent alle info al beschikbaar is, je kan dan ook op UserID zoeken bijvoorbeeld. UserID is niet beschikbaar als je retrieve_full uit hebt staan.

En ik denk dat in de toekomst nog wel meer dingen komen die afhankelijk zijn van full spots.
Thanks... ik heb het gewoon aanstaan, de interface houdt hier automatisch rekening mee met zoekopdrachten e.d.?

• shappie
  • Niet online
@smeerbartje: Als je retrieve_full aanzet zullen deze opties inderdaad vanzelf beschikbaar komen.

• smeerbartje
quote:
shappie schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:29:
@smeerbartje: Als je retrieve_full aanzet zullen deze opties inderdaad vanzelf beschikbaar komen.
Thanks.... duidelijk.

• Rowdy.nl
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20-04 11:25

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
ppeterr schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:40:
[...]
PHP Warning: phpinfo(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CEST/2.0/DST' instead in Command line code on line 1
libxml Version => 2.7.2
libxml
xml
libxml2 Version => 2.7.2
xmlreader
xmlwriter

ik heb dus nu iets gedaan wat iets met mijn PATHS heeft gerommeld
op de cmd line geeft php -v
PHP 5.3.6 (cli) (built: Apr 6 2011 16:10:28)

ik vond het al heel wat dat mij dat gelukt is
maar http://192.168.2.13/test.php
verteld mij vrolijk dat het nog 5.1.6, dus mijn httpd gebruikt de verkeerde versie

maar
Ah, kijk; je CLI is 5.; dus je retrieve.php op de commandline werkt prima maar je apache config verwijst naar de verkeerde PHP versie waardoor de frontend (website) van spotweb de nzbtjes niet snapt.

Daar ik geen idee heb op wat voor systeem je draait zul je even zelf moeten zoeken hoe je dit corrigeerd. In Linux wordt er in je Apache directory een symlink aangemaakt naar de correcte versie. In mijn 64 bits Gentoo installatie is dat;

prime ~ # ls -al /usr/lib/apache2/modules/libphp5.so
lrwxrwxrwx 1 root root 36 Dec 28 17:46 /usr/lib/apache2/modules/libphp5.so -> /usr/lib64/php5.3/apache2/libphp5.so

Ik vermoed dat die bij jou naar /usr/lib/php5.1/apache2 oid verwijst... Zoek dit even op hoe dit voor jouw systeem werkt, onderstaand is een voorbeeld, maar ga dit NIET klakkeloos gebruiken! Dadelijk vernaggel je je installatie; ik neem hier iig geen verantwoording voor zoals je zult begrijpen :P

Misschien is onderstaande ook niet nodig; misschien is namelijk een herinstallatie van Apache al voldoende.
Mocht je er niet uit komen; start dan even een nieuw topic; pleur het in NOS oid, daar zitten Guru's die dit echt goed weten en die zo'n topic eerder lezen als het 'Apache gebruikt verkeerde/oude PHP versie' heet dan wanneer het 'Spotweb - Webbased spotnet' heet... :)

jouwbak~ # ls -al /usr/lib/apache2/modules/libphp5.so
lrwxrwxrwx 1 root root 36 Dec 28 17:46 /usr/lib/apache2/modules/libphp5.so -> /usr/lib/php5.1/apache2/libphp5.so

jouwbak~ # rm /usr/lib/apache2/modules/libphp5.so
jouwbak~ # ln -s /usr/lib/php5.2/apache2/libphp5.so /usr/lib/apache2/modules/libphp5.so
jouwbak~ # /etc/init.d/apache2 restart

Mocht je Gentoo hebben, dan is eselect wel een package om te emergen, die kan bovenstaande automatisch doen. (app-admin/eselect)
prime ~ # eselect php list apache2
  [1]   php5.3 *
prime ~ # eselect php list cli
  [1]   php5.3 *

Zo zou dit bij jou eruit zien:
  [1]   php5.1 *
  [2]   php5.3

prime ~ # eselect php set apache2 2

[1]   php5.1
  [2]   php5.3 *

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• ceekee
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 27-05 11:07
Als ik de details van een post opvraag, krijg ik bij elke post de melding: "Deze spot is niet geverifiëerd, de naam van de poster is niet bevestigd!"

Verder wordt er totaal geen informatie getoond.

Hebben nog meer mensen hier last van.

• shappie
  • Niet online
@ceekee: Je bent waarschijnlijk je database nog aan het vullen? Oudere spots zijn niet geverifieerd omdat ze uit het tijdperk voor spotnet komen.

Nieuwe spots horen dit niet allemaal te hebben (het kan wel eens voorkomen als een spot dan ook echt niet is geverifieerd, maar meeste spots kloppen gewoon).

• ceekee
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 27-05 11:07
Ik heb het gevonden, ik maakte nog steeds gebruik van de redarrow template. Deze schijnt na de update van vandaag niet meer te werken.

• ppeterr
@rowdy and others

Er klopte iets inderdaad geheel niet met mijn php/apache2 dus nu na veel gedoe
heb ik alles geupdate, apache en php

heb nu php 5.3 en dat draait onder andere goed op mijn webconfig deel enzo.

Enkel als ik nu naar de spotweb dir ga, krijg ik de dir te zien ?

Let wel, al mijn andere php zooi werkt wel, sql webconfig etc etc....ik ben de draad kwijt
wellicht hoort dit niet meer helemaal in dit topic, zeg het maar dan ga ik ergens anders info vergaren

libxml Version => 2.7.2
libxml
xml
libxml2 Version => 2.7.2
xmlreader
xmlwriter

[Voor 57% gewijzigd door ppeterr op 07-04-2011 12:09]

MENTAL SHUTDOWN

• shappie
  • Niet online
@ppeterr: Je kan die links beter weghalen (linken naar spotweb installaties is volgens mij verboden) en verander z.s.m. je eweka wachtwoord...
Als je die link opent kan je gewoon in je settings.php kijken (en je ziet dus je inloggegevens)!

En je hoort je eigen custom settings niet in settings.php te zetten, deze plaats in je ownsettings.php.

Heeft tweakers.net nou eigenlijk een PM functie? Ik kan het nergens vinden.

[Voor 27% gewijzigd door shappie op 07-04-2011 12:09]

• LeechGuy
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2017
Om van die tijdzone error af te komen:

nano /etc/php5/apache2/php.ini
nano /etc/php5/cli/php.ini

Zoek in beide bestanden naar 'date.timezone' en vul deze in.
date.timezone = Europe/Amsterdam

Staat ook gewoon op de eerste pagina van dit topic. Ik kan me voorstellen dat dit niet je prioriteit heeft, maar het maakt de output van phpinfo() wel een stuk leesbaarder en dus prettiger voor de mensen die je willen helpen.

• ppeterr
POE dat was een vlaag van niet nadenken bedankt shappie

@leechguy - je hebt gelijk

MENTAL SHUTDOWN

• Mr. Happy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 25-05 17:45
quote:
wat krijg je te zien als je achter de url index.php intikt (dus http://mijnurl.nl/spotweb/index.php)??

[Voor 69% gewijzigd door Mr. Happy op 07-04-2011 12:13]

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• ppeterr
een wit scherm

MENTAL SHUTDOWN

• Mr. Happy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 25-05 17:45
quote:
blijjkbaar heeft apache niet index.php als default document geconfigureerd staan
(geen idee hoe dat in apache moet, als het überhaupt moet, bij iis wel iig)

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
En als je op die witte pagina de bron bekijkt? (rechtermuisknop, view source?)
Denk namelijk dat je probleem tweeledig is. Wat Mr.Happy zegt klopt; 'index.php' wordt niet als php bestand gezien. Maar je apache server weet blijkbaar ook niet wat ie met .php bestanden aan moet.
quote:
shappie schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:03:
[..]
Heeft tweakers.net nou eigenlijk een PM functie? Ik kan het nergens vinden.
Jep, dat heet DM, die vind je normaal hier, maar jij hebt 'm iig niet aan staan... :) (instellen)

[Voor 64% gewijzigd door Rowdy.nl op 07-04-2011 12:21]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Mabili
quote:
forkless schreef op donderdag 07 april 2011 @ 03:23:
[...]

De machine heeft niet genoeg ruimte om een tijdelijke SQL tabel aan te maken. De queries worden volgens mij gewoon te groot bij usenet providers (eg. giganews) met flinke retentie. Probeer anders eens niet de fullspots binnen te halen.
Zit zelf bij Supernews en dat kan best wel eens kloppen aangezien de database groeit en groeit.
Alleen maak ik bewust geen gebruik van de fullspots en staat deze ook bewust in ownsettings op false.
quote:
MikeOO schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:15:
[...]

Had ik een paar dagen geleden ook en kreeg een goede tip van LeechGuy. Daarna werkt het wel weer goed
  1. drop database
  2. maak nieuwe database aan
  3. php retrieve.php --export (maakt alle tabellen aan en doet een export naar file van je database (die leeg is))
  4. php upgrade-db.php
  5. php retrieve.php
Zelf heb ik stap 1 en 2 niet gedaan maar via PHPAdmin de database alleen geleegd en daara vanaf stap3 uitgevoerd.
Bedankt voor de tip ik ga deze optie ook eens uitproberen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Mr. Happy schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:15:
blijjkbaar heeft apache niet index.php als default document geconfigureerd staan
(geen idee hoe dat in apache moet, als het überhaupt moet, bij iis wel iig)
Bij Debian hoeft het in ieder geval niet en doet Debian dat wel configureren voor je. Soms moet het inderdaad aangepast worden.

Een witte pagina wil echter niet zeggen dat PHP bestanden door Apache naar PHP worden gestuurd. Zoals in de topic start is te lezen, heeft een witte pagina alles te maken met een parse error. Om te weten wélke parse error dat is, moet de error log van Apache bekeken worden.

• ppeterr
Thu Apr 07 12:11:19 2011] [error] [client 80.101.166.62] PHP Notice: Constant VERSION already defined in /usr/local/apache2/htdocs/spotweb/settings.php on line 72, re
ferer:
[Thu Apr 07 12:14:43 2011] [error] [client 83.82.1] script '/usr/local/apache2/htdocs/index.php' not found or unable to stat
[Thu Apr 07 11:55:39 2011] [error] [client 83.82.] File does not exist: /usr/local/apache2/htdocs/favicon.ico

uit de log

meuk dicht gezet in router enkel local nu nog, ik wordt er on-oplettend van :P

[Voor 26% gewijzigd door ppeterr op 07-04-2011 13:12]

MENTAL SHUTDOWN

• tobas
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-06-2013
quote:
ppeterr schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:08:
Thu Apr 07 12:11:19 2011] [error] [client 80.101.166.62] PHP Notice: Constant VERSION already defined in /usr/local/apache2/htdocs/spotweb/settings.php on line 72, re
ferer: http://uitgeest.doesntexist.com/spotweb/
[Thu Apr 07 12:14:43 2011] [error] [client 83.82.164.117] script '/usr/local/apache2/htdocs/index.php' not found or unable to stat

uit de log
en je login gegevens liggen weer op straat
code:
1
2
3
timezone settings  Please specify date.timezone in your PHP.ini  <-- aanpassen
bcmath  Not installed  <-- installeren
zlib  Not installed  <-- installeren

[Voor 75% gewijzigd door tobas op 07-04-2011 13:13]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
tobas schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:09:
en je login gegevens liggen weer op straat
Hoe wil je in de /usr/local map komen dan? ;) Snel bericht bijwerken hé! :P :+
quote:

code:
1
2
3
timezone settings  Please specify date.timezone in your PHP.ini  <-- aanpassen
bcmath  Not installed  <-- installeren
zlib  Not installed  <-- installeren

Worden afaik standaard geïnstalleerd, moeten dus uncomment worden in PHP.ini

[Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 07-04-2011 13:16]

• xiD
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

xiD

12345

Spotweb draait bij mij nu enkele weken zonder problemen. Meestal doe ik 's ochtends een 'git pull'. Ik ben er echt super blij mee. Voorheen zocht ik altijd rechtstreeks op bijvoorbeeld binsearch. Maar dit werkt ideaal. Hulde daarvoor.

Ik vraag me alleen af of ik met m'n huidige provider (ik ben overgestapt van xlned naar itellitent) alle spots binnen haal. De query hieronder telt hoeveel spots er tussen 1 April 0:00 en 7 April 0:00 zijn toegevoegd.
code:
1
SELECT count( * ) AS spots FROM spots WHERE stamp >1301608800 AND stamp <1302127200

Bij mij komt dit aantal op 3496. Zijn er mensen die eens kunnen en willen vergelijken?

[Voor 1% gewijzigd door xiD op 07-04-2011 14:47. Reden: iets nettere query vna Rowdy]

67890

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
xiD schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:37:
Spotweb draait bij mij nu enkele weken zonder problemen. Meestal doe ik 's ochtends een 'git pull'. Ik ben er echt super blij mee. Voorheen zocht ik altijd rechtstreeks op bijvoorbeeld binsearch. Maar dit werkt ideaal. Hulde daarvoor.

Ik vraag me alleen af of ik met m'n huidige provider (ik ben overgestapt van xlned naar itellitent) alle spots binnen haal. De query hieronder telt hoeveel spots er tussen 1 April 0:00 en 7 April 0:00 zijn toegevoegd.
code:
1
SELECT * FROM spots WHERE stamp > 1301608800 AND stamp < 1302127200

Bij mij komt dit aantal op 3496. Zijn er mensen die eens kunnen en willen vergelijken?

code:
1
2
3
SELECT count( * ) AS spots FROM spots WHERE stamp >1301608800 AND stamp <1302127200

spots 3394

Hmz... verschilt iets, maar niet veel... :)

• suay
  • Laatst online: 18-03-2018
quote:
xiD schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:37:
code:
1
SELECT * FROM spots WHERE stamp > 1301608800 AND stamp < 1302127200

Met Eweka kom ik op spots 3367

• xiD

xiD

12345

quote:
Rowdy.nl schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:44:
[...]
code:
1
2
3

spots 3394

Hmz... verschilt iets, maar niet veel... :)
Kijk dat ziet er goed uit, ik had af en toe het idee dat ik veel miste maar dat is dus niet het geval.

67890

• LeechGuy
@xID
Giganews: 3404

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
xiD schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:48:
[...]

Kijk dat ziet er goed uit, ik had af en toe het idee dat ik veel miste maar dat is dus niet het geval.
Lijkt eerder of suay en ik iets missen, haha!

Het verschil is wel te verklaren offcourse, at least; ik vermoed dat de tijd gewoon de tijd is dat je nieuwsserver dat bericht overgenomen heeft door een sync, en niet de tijd dat iemand dat bericht op zijn/haar server postte...

• Splendid
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 25-05 09:40
quote:
Rowdy.nl schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:52:
[...]

Zeer nice!

Ideetje, wat denk ik goed gaat met die template; automatisch verder laden van de lijst met posts... Beetje zoals Facebook, Twitter, Google Image Search dat doen; zodra je onderaan de pagina komt dat er automagisch nieuwe posts bijkomen, zodat je kunt blijven scrollen... :)
Dit zit ondertussen in de laatste DEV. Ik heb dit vannacht vrij snel er in gefietst dus werkt nog niet optimaal :P

• spaceone
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
3.498 spots via newsxs (spam spots gemarkeerd )

[Voor 34% gewijzigd door spaceone op 07-04-2011 14:56]

• xiD

xiD

12345

quote:
Rowdy.nl schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:50:
[...]

Lijkt eerder of suay en ik iets missen, haha!

Het verschil is wel te verklaren offcourse, at least; ik vermoed dat de tijd gewoon de tijd is dat je nieuwsserver dat bericht overgenomen heeft door een sync, en niet de tijd dat iemand dat bericht op zijn/haar server postte...
Worden spam spots standaard uit de database gegooid? Bij mij worden ze gemarkeerd dus daar kan ook nog een verschil in zitten.

67890

• duiveltje666
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 24-05 23:59
Is er toevallig al een cacti plugin om de spots te graphen?

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
duiveltje666 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:37:
Is er toevallig al een cacti plugin om de spots te graphen?
Denk dat je de Munin plugins van smeerbartje, slommer of mij wel simpel kunt ombouwen, ik meen dat die qua structuur niet veel schelen.

Als Cacti nou fatsoenlijk zou blijven werken had ik ze daarvoor gemaakt, maar sinds ik die meuk vervangen heb door Munin heb ik er niet meer naar omgekeken... :P

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
xiD schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:54:
Worden spam spots standaard uit de database gegooid? Bij mij worden ze gemarkeerd dus daar kan ook nog een verschil in zitten.
Standaard worden die verwijderd inderdaad: $settings['spot_moderation'] = 'act'; geloof ik. De waarde is iig act, of de setting zo heet weet ik niet 100% zeker.

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 28-05 12:40

zeroday

Dream within a dream

quote:
Rowdy.nl schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:50:
[...]

Dan vermoed ik dat Lightningusenet het er ook allemaal uitfiltert; ik heb geen rare pieken gehad...?

[afbeelding]

[afbeelding]
ik zie trouwens bij mijn installatie geen downloads vermeld staan? heb ik daarin iets fout?
ik zie wel de info, in de legenda, maar geen mooie blauwe 'streep' ;-)
of moet ik daarvoor het script updaten? of heb ik iets vergeten toe te voegen

There are no secrets, only information you do not yet have

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
zeroday schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:43:
[...]

ik zie trouwens bij mijn installatie geen downloads vermeld staan? heb ik daarin iets fout?
ik zie wel de info, in de legenda, maar geen mooie blauwe 'streep' ;-)
of moet ik daarvoor het script updaten? of heb ik iets vergeten toe te voegen
Gezien de summiere info gok maar dat je het over een van mijn plugins hebt? :P

Je moet natuurlijk wel in je ownsettings.php de downloadlist aan hebben staan; dit geld ook voor de watchlist.
PHP:
1
2
3
4
5
# moeten we bijhouden welke downloads er gedaan zijn?
$settings['keep_downloadlist'] = true;

# moeten we een watchlist bijhouden?
$settings['keep_watchlist'] = true;

Zal het ook even in de descriptions opnemen.
Indien het een ander probleem is, even wat specifieker; welke settings heb je gedaan? Zie je wel andere waarden? Wat is de output van munin-run plugin en munin-run plugin config.

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16:56
Is het misschien een ideetje om een beetje aan releasemanagement te gaan doen voor Spotweb?

Nu worden er continue zowel issues opgelost als nieuwe features geïntroduceerd.
Voor mensen zoals ik, die niet de tijd hebben om dit draadje en github alsmaar te volgen, zou het handig zijn als er eens in de zoveel tijd een bepaalde versie wordt afgerond en gereleased (inclusief installatie-instructie en een changelog met eventuele bekende issues en workarounds).

Ik ben zo bang dat als ik gewoon de laatste versie van github pak, dat daar nog niet afgeronde zaken en bekende issues in zitten en dat ik tegen allerlei problemen aanloop.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• argon007
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22-05 11:07
Ik draai op mijn Synology server al een phpbb forum.
Kan ik daarnaast perfect Spotweb nog installeren zonder dat de databases corrupt geraken?

• LeechGuy
quote:
Mr_Blobby schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:04:
Is het misschien een ideetje om een beetje aan releasemanagement te gaan doen voor Spotweb?

Nu worden er continue zowel issues opgelost als nieuwe features geïntroduceerd.
Voor mensen zoals ik, die niet de tijd hebben om dit draadje en github alsmaar te volgen, zou het handig zijn als er eens in de zoveel tijd een bepaalde versie wordt afgerond en gereleased (inclusief installatie-instructie en een changelog met eventuele bekende issues en workarounds).

Ik ben zo bang dat als ik gewoon de laatste versie van github pak, dat daar nog niet afgeronde zaken en bekende issues in zitten en dat ik tegen allerlei problemen aanloop.
Als je weinig tijd hebt, dan zou ik zeggen, don't fix it if it ain't broken. Waarom zou je altijd de latest 'n greatest moeten draaien als je huidige versie voldoet?

Als je voldoende diskspace hebt kun je er natuurlijk ook gewoon een 2e database en spotweb installatie naast draaien..

[Voor 6% gewijzigd door LeechGuy op 07-04-2011 16:11]

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16:56
quote:
LeechGuy schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:10:
[...]

Als je weinig tijd hebt, dan zou ik zeggen, don't fix it if it ain't broken. Waarom zou je altijd de latest 'n greatest moeten draaien als je huidige versie voldoet?

Als je voldoende diskspace hebt kun je er natuurlijk ook gewoon een 2e database en spotweb installatie naast draaien..
Ik hoef absoluut niet de latest and greatest te hebben, maar wat er nu op github staat, zijn als het ware "nightly builds" zonder enig idee of het allemaal nog wel werkt.
Eens in de zoveel tijd een afgerond versie die een beetje is doorgetest zodat er in ieder geval geen grote issues meer in zitten, zou fijn zijn.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• LeechGuy
Ik upgrade eens in de paar dagen is een keer. Doet ie het een dag niet, dan is dat de volgende dag wel weer gefixt. Ik heb nog niet meegemaakt dat Spotweb het dagen achter elkaar niet deed en ook niet van anderen gehoord dat dat zo was (en ik volg dit topic dagelijks). Denk dat je je dus niet al te veel zorgen hoeft te maken, tenzij je met de WAF te maken hebt natuurlijk :)

Als ik git goed begrijp, dan kun je mbv. git reflog zien welke pulls je tot nu toe gedaan hebt:

/var/lib/spotweb$ git reflog
e0af516 HEAD@{0}: pull : Fast-forward
1e00131 HEAD@{1}: pull : Fast-forward
f209cd3 HEAD@{2}: pull : Fast-forward
718dd59 HEAD@{3}: pull : Fast-forward
4db3310 HEAD@{4}: pull : Fast-forward
7a79f80 HEAD@{5}: pull : Fast-forward
f4a1f12 HEAD@{6}: pull : Fast-forward
b18d2b3 HEAD@{7}: pull : Fast-forward
9a4c860 HEAD@{8}: pull : Fast-forward
3f17b60 HEAD@{9}: pull : Fast-forward
6a36d27 HEAD@{10}: pull : Fast-forward
10dd7a4 HEAD@{11}: pull : Fast-forward
7f0578b HEAD@{12}: pull : Fast-forward
4c4612a HEAD@{13}: clone: from https://github.com/spotweb/spotweb.git

Met behulp van git reset --hard <id> kun je dan weer terug steppen, bv.

git reset --hard 1e00131
git pull

Mocht ik het mis hebben, dan hoor ik het graag van iemand met meer git ervaring..

[Voor 51% gewijzigd door LeechGuy op 07-04-2011 16:37]

• HeyDude
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 27-04 08:41

HeyDude

Blijven lachen!

Tjee, 2 weken niet "git pull" en weer een bups functies erbij.

Complimenten _/-\o_

Wat een pracht applicatie!

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 28-05 12:40

zeroday

Dream within a dream

quote:
Rowdy.nl schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:48:
[...]

Gezien de summiere info gok maar dat je het over een van mijn plugins hebt? :P

Je moet natuurlijk wel in je ownsettings.php de downloadlist aan hebben staan; dit geld ook voor de watchlist.
PHP:
1
2
3
4
5
# moeten we bijhouden welke downloads er gedaan zijn?
$settings['keep_downloadlist'] = true;

# moeten we een watchlist bijhouden?
$settings['keep_watchlist'] = true;

Zal het ook even in de descriptions opnemen.
Indien het een ander probleem is, even wat specifieker; welke settings heb je gedaan? Zie je wel andere waarden? Wat is de output van munin-run plugin en munin-run plugin config.
even een kleine 8)7 8)7 ik zat munin te bekijken op een systeem waar spotweb op draait, maar waar ik momenteel vanaf download is een andere spotweb en dus dan kan ik downloaden wat ik wil maar die munin doet niets .. Dom dom .

spots.value 9
downloaded.value 2 dat zie ik net nadat ik 2 spots in de juiste spotweb heb geselecteerd.
nu nog terugzien in de grafiek ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
zeroday schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:59:
[...]

even een kleine 8)7 8)7 ik zat munin te bekijken op een systeem waar spotweb op draait, maar waar ik momenteel vanaf download is een andere spotweb en dus dan kan ik downloaden wat ik wil maar die munin doet niets .. Dom dom .

spots.value 9
downloaded.value 2 dat zie ik net nadat ik 2 spots in de juiste spotweb heb geselecteerd.
nu nog terugzien in de grafiek ;-)
Gelukkig... Het duurt altijd even voor ze verschijnen... Ligt er ook aan hoevaak Munin pollt...

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Kan het kloppen dat scrollen in de lijst rechts niet meer lukt op een ipad?
Bij de versie van een 2 weken terug kon dit wel als ik me goed herinner...

Ik gebruik trouwens niet Safari en de browser id heb ik op Firefox staan zodat de niet mobiele template gekozen wordt!

[Voor 28% gewijzigd door HeyDude op 07-04-2011 21:05]

• shappie
  • Niet online
@HeyDude: Zou heel goed kunnen. Aangezien het ook met opera mobile en onder android niet meer goed werkt (zie ook: https://github.com/we1rdo/spotweb/issues#issue/11 en https://github.com/spotweb/spotweb/issues#issue/443)

Misschien dat het werkt wanneer je 1 keer ergens klikt op de pagina (dit was in Opera Mobile volgens mij wel het geval).

Je kan in de settings ook gewoon instellen dat de desktop versie wordt gebruikt op mobiele apparaten. Dan hoef je niet te rommelen met de user-agent op je iPad.

[Voor 19% gewijzigd door shappie op 07-04-2011 21:07]

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Nee, rechts staat vol met groene pijlen en geen scrolbar helaas. Klikken helpt niet dus :|

En de browser id aanpassen in de settings had ik al geprobeerd.

[Voor 39% gewijzigd door HeyDude op 07-04-2011 21:10]

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:33
scrollen met 2 vingers op je scherm?

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• ppeterr
Oe wat eng heren, het werkt hier !!!! ben er wel paar uur mee bezig
maar dat is de learning curve he :) iig hartelijk dank allemaal.....i''l be back

MENTAL SHUTDOWN

• JanHenk
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:46
Allemachtig. Hoe kan ik er voor zorgen dat die spotweb pagina wat sneller wordt? Ik draai het op een Synology DS-211+ (toch niet de langzaamste), en het laden van de pagina's duurt minimaal anderhalve minuut... Niet echt werkbaar.

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

quote:
Icekiller2k6 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:13:
scrollen met 2 vingers op je scherm?
Kijk! De oplossing inderdaad, merci!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Waar kan ik instellen dat NZB's downloaden en naar SABnzbd sturen verder terug gaat dan 4 maanden en een week?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
JanHenk schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:05:
Allemachtig. Hoe kan ik er voor zorgen dat die spotweb pagina wat sneller wordt? Ik draai het op een Synology DS-211+ (toch niet de langzaamste), en het laden van de pagina's duurt minimaal anderhalve minuut... Niet echt werkbaar.
Hoe staan jouw settings? Heb je al gekeken in de Wiki bij de handige queries?
quote:
Tsurany schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:29:
Waar kan ik instellen dat NZB's downloaden en naar SABnzbd sturen verder terug gaat dan 4 maanden en een week?
Je bedoeld álle spots in jouw Spotweb installatie bewaren? $settings['retention'] = 0; ;)

[Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 07-04-2011 23:39]

• Slurpgeit
Ik krijg na de laatste git pull opeens:
quote:
Error executing query: Unknown column 's.subcatz' in 'field list'
Alleen is de upgrade-db.php al enige tijd niet aangepast, dus die draaien heeft geen zin denk ik?

Edit: oeps, eerst testen, dan posten. Upgrade-db heeft het gefixed :)

[Voor 14% gewijzigd door Slurpgeit op 07-04-2011 23:48]

• Tsurany
  • Niet online
quote:
CptChaos schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:36:
Je bedoeld álle spots in jouw Spotweb installatie bewaren? $settings['retention'] = 0; ;)
Daar staat hij al op, ik heb de spots ook wel, maar vanaf een bepaalde leeftijd is de NZB optie er gewoon niet meer.

• xiD

xiD

12345

Klopt, dat heeft iedereen. Dat zijn spots van het pre-spotnet(web) tijdperk. (Oude FTD spots)

67890

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Tsurany schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:52:
Daar staat hij al op, ik heb de spots ook wel, maar vanaf een bepaalde leeftijd is de NZB optie er gewoon niet meer.
Heb je ook spots van vóór 24 November 2010? Tot die datum zijn er namelijk géén NZB's beschikbaar, van de datums erna wel. :) Als je die bestanden wil downloaden, moet je ze handmatig zoeken met de bekende webbased indexers.

EDIT: Wat xiD dus zegt.

• Tsurany
  • Niet online
Ah, dat is het probleem dus. Das jammer, zou wel praktisch zijn als die ook zo gedownload wilde worden :P

• Mar2zz
Ik kan een query niet draaien.

In mysql terminal, hoe query ik alle spots die vandaag zijn bijgekomen?
select count(*) from spots where stamp = curdate()
geeft 0
en
select count(*) from spots where date(stamp) = curdate() geeft ook 0.

It's making me crazy. Welke databasetijger weet hoe dit moet? ik doe vast iets heel simpels verkeerd.

• FitzJac
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:16
@Mar2zz:
zoiets?

edit, dit klopt beter denk ik:
code:
1
select count(*) from spots where date(stamp) >= current_date - 1;

Alhoewel ik niet zeker ben, ik krijg 753 terug.

[Voor 54% gewijzigd door FitzJac op 08-04-2011 01:20]

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
@ Splendid.

Met de laatste git pull van spotweb werkt jouw splendid dev template niet :( krijg een witte pagina.
Weirdo template werkt wel (standaard).

Heb de splendid_dev template gewoon van git gehaald en verplaatst naar de templates folder.

Mijn V&A aanbod | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
Tsurany schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 00:07:
Ah, dat is het probleem dus. Das jammer, zou wel praktisch zijn als die ook zo gedownload wilde worden :P
Tsurany, wat voor browser gebruik je? Als je d'r een gebruikt die een Extension zoals Scriptisch/Greasemonkey ondersteund zou je dit userscript kunnen gebruiken.

Dan klik je gewoon op 'Zoeken' bij een oude post, selecteert je download en klikt op 'Send to SABnzbd'.
Nb, je krijgt er niet netje de categoriën mee zoals Spotweb dat doet, en het is meer werk dan simpel op zo'n knoppie klikken. Maar het werkt imho prettiger dan die een nzbtje opslaan, weer naar SAB, daar weer inlezen ed...
quote:
Mar2zz schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 00:33:
Ik kan een query niet draaien.

In mysql terminal, hoe query ik alle spots die vandaag zijn bijgekomen?
select count(*) from spots where stamp = curdate()
geeft 0
en
select count(*) from spots where date(stamp) = curdate() geeft ook 0.

It's making me crazy. Welke databasetijger weet hoe dit moet? ik doe vast iets heel simpels verkeerd.
Valt wel mee hoor, staat hier in de MySQL manual. :P
.
SQL:
1
2
SELECT DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL -1 DAY);
> 2011-04-07

Echter heb je hier betrekkelijk weinig aan; het veld 'stamp' is namelijk een Unix timestamp veld.
Onderstaande geeft wel het correcte formaat.
.
SQL:
1
2
SELECT UNIX_TIMESTAMP(DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL -1 DAY));
> 1302127200

Jouw query moet dan dus het onderstaande zijn.
.
SQL:
1
2
SELECT count(*) AS spots FROM spotweb.spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP(DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL -1 DAY));
> 643

[Voor 45% gewijzigd door Rowdy.nl op 08-04-2011 09:00]

• ppeterr
hey ....alles werkend zo op het eerste gezicht na veel gedoe.....

maar eerder deed ik
[root@server spotweb]# php retrieve.php --force

en toen haalde hij de hele meuk op.

Nu werkt dat opeens niet meer .....op de cmd line that is,
via de web pagina wel. Iemand die mij in de juiste richting kan
duwen waar de errors hiervoor moeten staan ?

MENTAL SHUTDOWN

• ppeterr
helemaal niks komt er

MENTAL SHUTDOWN

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zet het volgende eens in een php bestandje:
PHP:
1
echo 'Hello world';

en roep die vervolgens eens op. Werkt dat wel: dan zit het probleem in Spotweb, probeer dan even een git pull. Werkt dat ook niet, dan moet je jouw PHP installatie controleren.

• ppeterr
testje output wel

na git pull, werkt het nog niet

en dit op httpd

Error executing query: Unknown column 's.subcatz' in 'field list'

MENTAL SHUTDOWN

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Die melding heb ik ook staan, ik heb er maar een upgrade-db.php tegenaan gegooid (die draait nu).

In het ergste geval moet ik mijn backup van afgelopen nacht terugzetten. :Y)

[Voor 29% gewijzigd door pven op 08-04-2011 10:34]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan moet je even
SQL:
1
TRUNCATE TABLE `spots`;

doen. Vervolgens start je retrieve opnieuw, de tabel wordt dan opnieuw opgebouwd.

• Duumke
  • Laatst online: 16-05 12:39
quote:
pven schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:33:
Die melding heb ik ook staan, ik heb er maar een upgrade-db.php tegenaan gegooid (die draait nu).
Dat helpt.
Ik heb hem vanmorgen al gedraaid :P

• ppeterr
mja en die doet het ook even hier niet.

MENTAL SHUTDOWN

• LeechGuy
Yes! Gisteren avond de NZBGet integratie via JSON werkend gekregen. Ik moet het allemaal nog 'even' committen in mijn fork en dan een pull request indienen.

Vanuit de eindgebruiker gezien werkt het hetzelfde als push-sabnzbd. Ook de categorien mapping die voor sabnzbd in spotweb zit heb ik hergebruikt. De we1rdo template heb ik een klein beetje aan gepast zodat deze (ingeval van push-nzbget) geen 'SAB' column heading heeft maar 'D/L' en de fly over help van de download pijl heb ik aangepast. M'n eerste PHP code, ben er best een beetje trots op ;)

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
quote:
Duumke schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:34:
[...]

Dat helpt.
Ik heb hem vanmorgen al gedraaid :P
Idd, het werkt weer. :)

Als retrieve.php en upgrade-db.php het niet doen, dan moet je eens verder gaan zoeken. Dit ligt niet aan spotweb maar aan het device waar je het op draait.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Splendid
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 25-05 09:40
quote:
Workaholic schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:26:
@ Splendid.

Met de laatste git pull van spotweb werkt jouw splendid dev template niet :( krijg een witte pagina.
Weirdo template werkt wel (standaard).

Heb de splendid_dev template gewoon van git gehaald en verplaatst naar de templates folder.
Ik heb gisteren nauwelijks aanpassingen gemaakt, 1 klein dingetje en daardoor is hij echt niet broken. Kijk even of je wel alle bestanden hebt want ik zie niks raars.

• Mar2zz
quote:
Rowdy.nl schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:42:
[...]
Valt wel mee hoor, staat hier in de MySQL manual. :P
.
SQL:
1
2
SELECT DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL -1 DAY);
> 2011-04-07

Echter heb je hier betrekkelijk weinig aan; het veld 'stamp' is namelijk een Unix timestamp veld.
Onderstaande geeft wel het correcte formaat.
.
SQL:
1
2
SELECT UNIX_TIMESTAMP(DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL -1 DAY));
> 1302127200

Jouw query moet dan dus het onderstaande zijn.
.
SQL:
1
2
SELECT count(*) AS spots FROM spotweb.spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP(DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL -1 DAY));
> 643

Die handleiding had ik erbij, maar blijkbaar nog niet begrepen :) thx, very helpfull, heb er gelijk meer uit kunnen halen zoals laatste retrieve enzo, ben bezig om conky te maken voor al mijn mediastuff (ben met spotweb begonnen, maar wil eigenlijk ook sabzbd, couchpotato, sickbeard en xbmc dingen toevoegen:

• Senaxx
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:36
Weet iemand of het ook mogelijk is om dit op een windows pc te doen? Om bepaalde query data weer te geven op je bureaublad? Of met een widget die en php script aanroept, en de output op je bureablad neerzet?

• Mar2zz
quote:
Senaxx schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:49:
Weet iemand of het ook mogelijk is om dit op een windows pc te doen? Om bepaalde query data weer te geven op je bureaublad? Of met een widget die en php script aanroept, en de output op je bureablad neerzet?
Misschien met Samurize?
Pagina: 1 ... 36 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True