5,35 * * * * root cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php upgrade-db.php >> /volume1/web/spotweb/upgrade-db.log
Nope, de query die ik hem gaf is gaat vanaf vanochtend. Alhoewel, niet.CptChaos schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:58:
@Mar2zz moet 'Spots vandaag' niet 'Spots in afgelopen 24 uur' zijn?
@Marzz; De query die je nu gebruikt telt vanaf gisterochtend. Het hele DATE_ADD statement kan vervallen.
1
2
| SELECT count(*) AS spots FROM spotweb.spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP(CURDATE()); > 120 |
Bovenstaande klopt ook iets meer met mijn stats...
Hieronder een query mocht je de laatste 24 uur willen zien.
.
1
2
| SELECT count(*) AS spots FROM spotweb.spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP() - 86400; > 518 |
Ik zou eerder standaard na een git pull een php db-upgrade.php uitvoeren; op zo'n moment kan het nodig zijn. Maar bovenstaande kan iig geen kwaad.Slurpgeit schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:01:
Ik heb net dit aan mijn crontab toegevoegd, is dit een goed idee of gaat de database dit niet leuk vinden?
5,35 * * * * root cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php upgrade-db.php >> /volume1/web/spotweb/upgrade-db.log
However; als jij nu een git pull doet, tot jouw cron is uitgevoerd kan het niet werken.
[ Voor 43% gewijzigd door Rowdy.nl op 08-04-2011 11:13 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Ik zat nu zelf even te kijken wat er mogelijk is met Rainmeter 2.0, aangezien Samurize al heel wat jaren (helaas) niet meer ontwikkeld wordt.
Eh... wat wil je hiermee bereiken? Het runnen van upgrade-db.php is alleen nodig nadat het schema van de database gewijzigd is. Als je via cron ook een 'git pull' pull doet, dan kan ik me voorstellen dat je dit zou doen, maar anders lijkt het mij geen zin hebben.Slurpgeit schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:01:
Ik heb net dit aan mijn crontab toegevoegd, is dit een goed idee of gaat de database dit niet leuk vinden?
Persoonlijk zou ik geen 'git pull' via cron doen, en dus ook geen upgrade-db.php via cron...
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Kun je dan niet beter git pull && /usr/bin/php upgrade-db.php in 1 cron gooien en retrieve in een andereSlurpgeit schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:15:
Die doe ik ook via cron. Ik wil er graag zo min mogelijk handmatig werk aan hebben.
Goed idee, nog niet eens aan gedachtVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:33:
[...]
Kun je dan niet beter git pull && /usr/bin/php upgrade-db.php in 1 cron gooien en retrieve in een andere
Ik heb een development map en een production map (root)
Op de development doe ik all git pulls, zodat ik kan zien of er geen issues/errors zijn.
Aangezien ik merk dat er soms met commits veel fouten en/of typos worden gemaakt, voorkom ik dit door dmv een development map. Ik kan hier uitgebreid op testen zonder dat mijn familie/vrienden hier last van hebben.
Als hij stable is copy ik de content naar production.
AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
Als je dezelfde database gebruikt kan dit alsnog problemen opleveren.Darkstylo schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:10:
[...]
Ik heb een development map en een production map (root)
Op de development doe ik all git pulls, zodat ik kan zien of er geen issues/errors zijn.
Aangezien ik merk dat er soms met commits veel fouten en/of typos worden gemaakt, voorkom ik dit door dmv een development map. Ik kan hier uitgebreid op testen zonder dat mijn familie/vrienden hier last van hebben.
Als hij stable is copy ik de content naar production.
In sommige gevallen moet je namelijk upgrade-db.php draaien om Spotweb weer werkend te krijgen.
Dit kan er volgens mij ook voor zorgen dat de "oude" versie niet meer helemaal goed draait.
Om dit te voorkomen heb ik gewoon 2 databases draaien (1 voor de werkende, en een voor de laatste versie).
Op die manier kan ik altijd gebruik maken van Spotweb en toch de laatste features/bugfixes zien/testen.
Als iedereen dat doet komen er geen berichten meerCptChaos schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:32:
Of je wacht gewoon op berichten, zoals ik doe, voordat je een git pull doet.
Ja ik heb gewoon 2 databases draaien niet echt goed geformulierdDuumke schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:14:
[...]
Als je dezelfde database gebruikt kan dit alsnog problemen opleveren.
In sommige gevallen moet je namelijk upgrade-db.php draaien om Spotweb weer werkend te krijgen.
Dit kan er volgens mij ook voor zorgen dat de "oude" versie niet meer helemaal goed draait.
Om dit te voorkomen heb ik gewoon 2 databases draaien (1 voor de werkende, en een voor de laatste versie).
Op die manier kan ik altijd gebruik maken van Spotweb en toch de laatste features/bugfixes zien/testen.
AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
Dan heb je altijd nog een developper die er op kan reageren via de github.FitzJac schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:49:
Als iedereen dat doet komen er geen berichten meer
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 08-04-2011 13:20 ]
Thx, ik vond 700 al wat veel, helemaal vannacht om 1 uur ;pRowdy.nl schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:03:
[...]
Nope, de query die ik hem gaf is gaat vanaf vanochtend. Alhoewel, niet.
@Marzz; De query die je nu gebruikt telt vanaf gisterochtend. Het hele DATE_ADD statement kan vervallen.
SQL:
1 2 SELECT count(*) AS spots FROM spotweb.spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP(CURDATE()); > 120
Bovenstaande klopt ook iets meer met mijn stats...
Hieronder een query mocht je de laatste 24 uur willen zien.
.
SQL:
1 2 SELECT count(*) AS spots FROM spotweb.spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP() - 86400; > 518
Heb sab ook al klaar, met bash uit de api gepeuterd:
Reageren op geen berichtenCptChaos schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:20:
[...]
Dan heb je altijd nog een developper die er op kan reageren via de github.
Over welke berichten hebben we het dan, de github, of hier in het topic?
Nou ja, als iedereen zou wachten tot er bericht komt dat het wel of niet werkt staat het even stil en zijn er dus nergens berichtenCptChaos schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:22:
[...]
Over welke berichten hebben we het dan, de github, of hier in het topic?En mag hopen dat er wel eea getest word, voor er een nieuwe versie gepulled kan worden.

Het is mij inmiddels ook gelukt om het met rainmeter voor elkaar te krijgen, om spots te laten zien. Ik ben alleen zelf niet zo goed in regexp's dus misschien iemand met ervaring me kan helpen?
Hij zou het aantal spots hierbinnen moeten matchen.
1
| <aantalspots>752</aantalspots> |
Als ik echter de volgende regexp gebruik, dan matched hij ook de tags erbij
1
| <aantalspots>(.+?)<\/aantalspots> |
Kan iemand me vertellen wat de goeie regexp zou moeten zijn die alleen matched wat er tussen de tags staat?
Senaxx schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:26:
[afbeelding]
Het is mij inmiddels ook gelukt om het met rainmeter voor elkaar te krijgen, om spots te laten zien. Ik ben alleen zelf niet zo goed in regexp's dus misschien iemand met ervaring me kan helpen?
code:
1 <aantalspots>752</aantalspots>
code:
1 <aantalspots>(.+?)<\/aantalspots>
Kan iemand me vertellen wat de goeie regexp zou moeten zijn die alleen matched wat er tussen de tags staat?

Ff je plaatje gecorrigeerd!
Bwah, RegEx heb ik ook altijd ruzie mee...Senaxx schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:26:
[afbeelding]
code:
code:
[ Voor 6% gewijzigd door Rowdy.nl op 08-04-2011 13:31 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Misschien handiger als je het gehele stukje code erbij geeft, ik heb nu even geen idee wat en hoe je precies doet.Senaxx schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:26:
[afbeelding]
code:
code:
Edit: vanuit andere plugins kreeg ik het idee dat
RegExp=(?siU)<aantalspots>(.*)</aantalspots>
zou moeten werken.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 13:51 ]
Senaxx schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:26:
[afbeelding]
code:
code:
1
2
3
| <aantalspots>(\d+)<\/aantalspots> of: <aantalspots>([0-9]+)<\/aantalspots> |
Hmm volgensmij zijn die regexp's van rainmeter niet helemaal lekker dan ofzo.Manuel schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:35:
[...]
code:
1 2 3 <aantalspots>(\d+)<\/aantalspots> of: <aantalspots>([0-9]+)<\/aantalspots>
als ik
1
2
3
| <aantalspots>(\d+)<\/aantalspots> of: <aantalspots>([0-9]+)<\/aantalspots> |
gebruik dan blijft hij alles weergeven. Behalve als ik het gedeelte van <aantalspots> en </aantalspots> om de regexp weghaal en dat ik dus alleen ([0-9]+) overhoud doet hij het prima, dan filtert hij de tekens en woorden wel prima uit.
vet! ik heb via jouw tutols ook al die dingen geinstalleerd. en een vage iphone pagina gemaakt waarvandaan ik alles kan openen. maar dit is niet mooi.Mar2zz schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:20:
[...]
Thx, ik vond 700 al wat veel, helemaal vannacht om 1 uur ;p
Heb sab ook al klaar, met bash uit de api gepeuterd:
[afbeelding]
misschien dat je beter een soort page kan maken voor al deze diensten en dan iets gebruiken wat gewoon die pagina uitleest ipv conky, zodat die vanuit meerdere devices te zien is.
maar conky is ook vet.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Excact dit dacht ik dus ook, maar op een 1 of ander manier blijft hij ook de tags outputten.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:32:
[...]
Misschien handiger als je het gehele stukje code erbij geeft, ik heb nu even geen idee wat en hoe je precies doet.
Edit: vanuit andere plugins kreeg ik het idee dat
RegExp=(?siU)<aantalspots>(.*)</aantalspots>
zou moeten werken.
Opgelost, netzoals bij een array moet je natuurlijk wel de index meegeven met:
StringIndex=1
[ Voor 10% gewijzigd door Senaxx op 08-04-2011 14:06 ]
Dat hangt er vanaf of er een replace plaatsvind. In klein voorbeeld in PHP:Senaxx schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:49:
[...]
Hmm volgensmij zijn die regexp's van rainmeter niet helemaal lekker dan ofzo.
als ik
code:
1 2 3 <aantalspots>(\d+)<\/aantalspots> of: <aantalspots>([0-9]+)<\/aantalspots>
gebruik dan blijft hij alles weergeven. Behalve als ik het gedeelte van <aantalspots> en </aantalspots> om de regexp weghaal en dat ik dus alleen ([0-9]+) overhoud doet hij het prima, dan filtert hij de tekens en woorden wel prima uit.
1
| preg_replace("/<aantalspots>(\d+)<\/aantalspots>", "$1"); //Output: Integer |
Indien er alleen maar match plaatsvind moet je wel een index opgeven (waar je achter bent gekomen lees ik

Zo de bijgewerkte versie
Voor geintresserden zal ik zo even neerzetten hoe ik dit heb gemaakt in een aparte post.
Lijkt me een goed plan.Senaxx schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:17:
[afbeelding]
Zo de bijgewerkte versieHet is een beetje een knip en knutsel werkje van andere thema's maar ik ben tevreden met het resultaat. Nu alleen nog even de laatste bijwerkingsdatum zien weg te vissen, en eventueel die andere data waar mar2zz ook mee bezig is, maar dan deze versie voor windows.
Voor geintresserden zal ik zo even neerzetten hoe ik dit heb gemaakt in een aparte post.
Ik vind het er namelijk ook wel tof uit zien.
Als ik thuis ben ga ik er misschien maar eens mee experimenteren.
Hoor graag hoe je het gefixed hebt :-)Senaxx schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:17:
[afbeelding]
Zo de bijgewerkte versieHet is een beetje een knip en knutsel werkje van andere thema's maar ik ben tevreden met het resultaat. Nu alleen nog even de laatste bijwerkingsdatum zien weg te vissen, en eventueel die andere data waar mar2zz ook mee bezig is, maar dan deze versie voor windows.
Een page zijn al andere mensen mee bezig, en er is mediafrontpage natuurlijk, daar kan je alles inhangen wat lokaal draait.remcoXP schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:59:
[...]
vet! ik heb via jouw tutols ook al die dingen geinstalleerd. en een vage iphone pagina gemaakt waarvandaan ik alles kan openen. maar dit is niet mooi.
misschien dat je beter een soort page kan maken voor al deze diensten en dan iets gebruiken wat gewoon die pagina uitleest ipv conky, zodat die vanuit meerdere devices te zien is.
maar conky is ook vet.
Ik heb in het verleden ook samurize gedraaid, waar ik leuke dingen mee kon. I love desktopwidgets en ik kende conky helemaal niet tot ik een screenshot van een vriend zag gister, dus daarom gelijk aan de conky gegaan, kijken wat het oplevert (het is dus een experiment).
Ik zag dat rainlendar ook op linux draait, maar daarna zag ik dat het pay2use software is? erg jammer anders had ik me daar ook op gericht... Open source & free & crossplatform heeft altijd mijn voorkeur boven open source 1 platform.
Ziet er goed uit trouwens, dat rainlendar.
- PHP File in de spotweb directory (maar kan ook ergens anders)
- Rainmeter
- Rainmeter config
PHP File
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php
$link = mysql_connect("localhost", "xxxxxxx", "xxxxxxx");
mysql_select_db("spotweb", $link);
$spots24h = mysql_query("SELECT * FROM spotweb.spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP(DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL -1 DAY))", $link);
$sqlspots24h = mysql_num_rows($spots24h);
echo "<aantalspots>$sqlspots24h</aantalspots>";
?> |
De ouput is heel simpel het aantal spots van afgelopen 24H in de database tussen 2 tags zodat ik deze in vervolg weer kan scrapen.
Vervolgens heb ik rainmeter geinstaleerd en hier een config in elkaar gezet.
Download config: download (weet niet of dit mag?)
Deze zet je in Mijn documenten\Rainmeter\Skins\ (hier komt dus die spotweb map)
Pas vervolgens in die map spotweb.ini aan om het path naar je php bestand te aan te passen. Hij staat standaard geconfigureerd voor een XAMPP install.
Vervolgens kan je de config in rainmeter laden
Ziet er netjes uit!Senaxx schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:59:
Hoe heb ik het gemaakt? Opzich is het eigenlijk heel simpel, het was meer even zoeken hoe je het allemaal aan elkaar kon knopen. En de echte programmeer guru's zullen vast snellere en betere manieren om hun data te presenteren, maar in de tijd die ik nu even had om te experimenteren werkt het best aardig. Hoe het nu opgebouwd is:
- PHP File in de spotweb directory (maar kan ook ergens anders)
- Rainmeter
- Rainmeter config
PHP File
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11<?php $link = mysql_connect("localhost", "xxxxxxx", "xxxxxxx"); mysql_select_db("spotweb", $link); $spots24h = mysql_query("SELECT * FROM spotweb.spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP(DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL -1 DAY))", $link); $sqlspots24h = mysql_num_rows($spots24h); echo "<aantalspots>$sqlspots24h</aantalspots>"; ?>
De ouput is heel simpel het aantal spots van afgelopen 24H in de database tussen 2 tags zodat ik deze in vervolg weer kan scrapen.
Vervolgens heb ik rainmeter geinstaleerd en hier een config in elkaar gezet.
Download config: download (weet niet of dit mag?)
Deze zet je in Mijn documenten\Rainmeter\Skins\ (hier komt dus die spotweb map)
Pas vervolgens in die map spotweb.ini aan om het path naar je php bestand te aan te passen. Hij staat standaard geconfigureerd voor een XAMPP install.
Vervolgens kan je de config in rainmeter laden
Je query klopt echter niet helemaal zoals ik al eerder bij MArzz had aangegeven; als je dit script runt om 1 minuut over middernacht klopt het; en een minuut voor middernacht geef je met deze query het aantal van de afgelopen 48 uur weer...
Onderstaande zou ik doen; tevens even herschreven om de settings van Spotweb te hergebruiken, en een tip mbt je select.
Laat MySQL lekker tellen; ga dit niet in PHP doen. Nu gaat dit prima, want een kleine resultset. Maar mocht je over een maand gaan tellen, of een jaar; laad je met jouw query de volledige dataset van een jaar in; vele MB's. En dan ga je dat tellen. Met count(*) krijg je alleen een nummertje terug; dus veel efficiënter...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?php // Laad de spotweb config... :) require("./settings.php"); if($settings['db']['engine'] != 'mysql') die("No MySQL config set in settings.php!"); // Maak verbinding via's spotweb's config mysql_connect($settings['db']['host'], $settings['db']['user'], $settings['db']['pass']) or die("Could not connect."); mysql_select_db($settings['db']['dbname']) or die("Could not select database."); // Bepaal het aantal posts; laat mysql lekker het tellen doen ipv een (grote) set data naar PHP te halen en daar te tellen $sql = "SELECT count(*) AS spots FROM ".$settings['db']['dbname'].".spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP() - 86400"; $sqlspots24h = mysql_fetch_row(mysql_query($sql)); // Yess... echo "<aantalspots>$sqlspots24h['spots']</aantalspots>"; ?> |
Let op, bovenstaande is uit de losse pols en niet getest, zal vast wel ergens een punt komma vergeten zijn...
[ Voor 4% gewijzigd door Rowdy.nl op 08-04-2011 15:31 ]
KloptRowdy.nl schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:26:
Let op, bovenstaande is uit de losse pols en niet getest, zal vast wel ergens een punt komma vergeten zijn...
1
| syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING |
[ Voor 16% gewijzigd door Senaxx op 08-04-2011 15:52 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| // Laad de spotweb config... :) require("./ownsettings.php"); if($settings['db']['engine'] != 'mysql') die("No MySQL config set in ownsettings.php!"); // Maak verbinding via spotweb's config $link = mysql_connect($settings['db']['host'], $settings['db']['user'], $settings['db']['pass']); mysql_select_db($settings['db']['dbname'], $link); // Bepaal het aantal posts; laat mysql lekker het tellen doen ipv een (grote) set data naar PHP te halen en daar te tellen $query = mysql_query("SELECT count(*) AS spots FROM spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP() - 86400"); $sqlspots24h = mysql_fetch_array($query); // Yess... echo "<aantalspots>" . $sqlspots24h['spots'] . "</aantalspots>"; |
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 16:03 ]
Zoals altijd Nightspirit fixt het weer even
Iemand nog suggesties welke waardes je nog meer zou willen meten?
(eventueel nog sabnzbd integratie is ook interessant)
Kan zijn, maar ik was wel te lui om eraan te beginnenSenaxx schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:07:
[...]
Zoals altijd Nightspirit fixt het weer evenDeze werkt inderdaad, en gaat nu inderdaad een stukje sneller. Later vandaag nog maar eens verder met de rest van de waardes. Er is namelijk ook nog in de tabel nntp de last run date, deze is natuurlijk nodig voor wanneer hij het laatst is bijgewerkt. Staat nog mooi in unix timestamp. Dit later vandaag maar eens proberen te integreren.
SABnzbd monitor gebruikte ik al een tijdje
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 16:09 ]
Dit kun je met PHP doen of met MySQLSenaxx schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:07:
[...]
Zoals altijd Nightspirit fixt het weer evenDeze werkt inderdaad, en gaat nu inderdaad een stukje sneller. Later vandaag nog maar eens verder met de rest van de waardes. Er is namelijk ook nog in de tabel nntp de last run date, deze is natuurlijk nodig voor wanneer hij het laatst is bijgewerkt. Staat nog mooi in unix timestamp. Dit later vandaag maar eens proberen te integreren.
.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <?php // Laad de spotweb config... :) // WEL de settings.php, die laadt automatisch de ownsettings, ook als ie ergens anders staat! require("./settings.php"); if($settings['db']['engine'] != 'mysql') die("No MySQL config set in ownsettings.php!"); // Maak verbinding via spotweb's config $link = mysql_connect($settings['db']['host'], $settings['db']['user'], $settings['db']['pass']); mysql_select_db($settings['db']['dbname'], $link); // Bepaal het aantal posts; laat mysql lekker het tellen doen ipv een (grote) set data naar PHP te halen en daar te tellen $query = mysql_query("SELECT count(*) AS spots FROM spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP() - 86400"); $sqlspots24h = mysql_fetch_array($query); $query = mysql_query("SELECT lastrun AS lastrun_php, DATE_FORMAT(FROM_UNIXTIME(lastrun), '%d-%m-%Y') AS lastrun_sql FROM nntp"); $result = mysql_fetch_array($query); // Output... echo "<aantalspots>" . $sqlspots24h['spots'] . "</aantalspots>"; echo "<lastrun_sql>".$result['lastrun_sql']."</lastrun_sql>"; echo "<lastrun_php>". date("d-m-Y", $result['lastrun_php'])."</lastrun_php>"; ?> |
Edit;
Lol, slecht gelezen, dacht dat je vroeg, hoe doe ik dat...
Maar wel een antwoord op je vraag dan:[list]
• Aantal items in je watchlist
• Aantal gedownloadde items
[ Voor 6% gewijzigd door Rowdy.nl op 08-04-2011 16:46 ]
Via bash kan je ook weer php uitlezen ^^
Kan rainlendar ook met bash omgaan?

Download:
http://www.multiupload.com/P3HG0S38VP
Ik zal eens kijken of ik ook een sabnzbd widget kan maken.
Ik durf je het niet te zeggen.... zo ver rijkt mijn kennis niet.Mar2zz schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:55:
Kan rainlendar ook met bash omgaan?
[ Voor 35% gewijzigd door Senaxx op 08-04-2011 19:37 ]
De retrieve.php geeft 0 nieuwe posts aan, als ik hem handmatig start!
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Misschien is het handig om hiervoor een issue te maken op Github.robbinonline schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:26:
Na het tweaken en bepaalde opties uit te zetten van de mysq,l is mijn database van 1,1 gb naar 150 mb gegaan. Ook het ophalen van comments staan nu uit en de fullspots worden ook niet binnen gehaald. Zal de mogelijkheid bestaan dat wel de comments op te halen als je een spot opent ?
Ik kan me voorstellen dat dit voor meer mensen handig zou kunnen zijn.
Mogelijk wordt het laden van de spot (of in ieder geval de comments) wel trager op deze manier.
1
| Error executing query: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ')' at line 1 |
Hebben meer mensen dit? Ik ga mooi even een versie terug...
Foutje denk ik, commit naar deze en hij werkt weer.
[ Voor 18% gewijzigd door Zinu op 08-04-2011 22:12 ]
Verwijderd
Ik heb het zelfde probleem, iemand een idee?Basbarbrbarbr schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 00:53:
volgensmij is er inderdaad iets mis met mijn pear instellingen. Ik heb ondertussen de interface werkend maar er komen geen nieuwe spots binnen.
de testinstall.php geeft het volgende aan;
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Include files OK ? Settings file OK PEAR OK PEAR Net/NNTP Warning: PHP bug #16657 breaks feof() on socket streams! Connection consistency might be compromised! in C:\xampp\php\PEAR\Net\NNTP\Protocol\Client.php on line 72 OK NNTP server OK Path PEAR found? Net/NNTP found? .;\xampp\php\PEAR
Iemand een idee?!
Ik heb even snel in de code gekeken en het is regel 72 die het probleem 'triggert'. Je kunt dit probleem oplossen door je PHP versie even te upgraden. In jullie geval (XAMPP) even de meest recente build ervan downloaden. Zie ook: http://pear.php.net/packa...TPProtocolClient.php.html - regel 72Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:10:
[...]
Ik heb het zelfde probleem, iemand een idee?
Ik heb 5.2.17 op mijn Synology en de regel verwijst naar 5.2.11 dus of ik lees verkeerd in de code (vergeef me) ofManuel schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:24:
[...]
Ik heb even snel in de code gekeken en het is regel 72 die het probleem 'triggert'. Je kunt dit probleem oplossen door je PHP versie even te upgraden.
er is nog iets anders wat de spot updates tegenhoudt....
Maak eens een bestand aan met een naam die je graag wilt en zet daar eens in:HeyDude schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:27:
[...]
Ik heb 5.2.17 op mijn Synology en de regel verwijst naar 5.2.11 dus of ik lees verkeerd in de code (vergeef me) of
er is nog iets anders wat de spot updates tegenhoudt....
1
| var_dump(PHP_VERSION, PHP_VERSION === "5.2.11", version_compare(PHP_VERSION, '5.2.11') === 1); |
Zie ook de werking van version_compare:
By default, version_compare() returns -1 if the first version is lower than the second, 0 if they are equal, and 1 if the second is lower.
Als het goed is moet je dit ongeveer als output hebben:
string (6) 5.2.17, false, false
[ Voor 6% gewijzigd door Manuel op 08-04-2011 23:33 ]
Updateje voor de standaard filters:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| # Default set gemaakt door 'Nakebod' $settings['filters'] = array( Array("Beeld", "images/icons/film.png", "cat0_a,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26,~cat0_d72,~cat0_d73,~cat0_d74,~cat0_d75,~cat0_d76,~cat0_d77,~cat0_d78,~cat0_d79,~cat0_d80,~cat0_d81,~cat0_d82,~cat0_d83,~cat0_d84,~cat0_d85,~cat0_d86,~cat0_d87,~cat0_d88,~cat0_d89", "", Array( Array("DivX", "images/icons/divx.png", "cat0_a0,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26,~cat0_d72,~cat0_d73,~cat0_d74,~cat0_d75,~cat0_d76,~cat0_d77,~cat0_d78,~cat0_d79,~cat0_d80,~cat0_d81,~cat0_d82,~cat0_d83,~cat0_d84,~cat0_d85,~cat0_d86,~cat0_d87,~cat0_d88,~cat0_d89", ""), Array("WMV", "images/icons/wmv.png", "cat0_a1,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26,~cat0_d72,~cat0_d73,~cat0_d74,~cat0_d75,~cat0_d76,~cat0_d77,~cat0_d78,~cat0_d79,~cat0_d80,~cat0_d81,~cat0_d82,~cat0_d83,~cat0_d84,~cat0_d85,~cat0_d86,~cat0_d87,~cat0_d88,~cat0_d89", ""), Array("MPEG", "images/icons/mpg.png", "cat0_a2,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26,~cat0_d72,~cat0_d73,~cat0_d74,~cat0_d75,~cat0_d76,~cat0_d77,~cat0_d78,~cat0_d79,~cat0_d80,~cat0_d81,~cat0_d82,~cat0_d83,~cat0_d84,~cat0_d85,~cat0_d86,~cat0_d87,~cat0_d88,~cat0_d89", ""), Array("DVD", "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26,~cat0_d72,~cat0_d73,~cat0_d74,~cat0_d75,~cat0_d76,~cat0_d77,~cat0_d78,~cat0_d79,~cat0_d80,~cat0_d81,~cat0_d82,~cat0_d83,~cat0_d84,~cat0_d85,~cat0_d86,~cat0_d87,~cat0_d88,~cat0_d89", ""), Array("HD", "images/icons/hd.png", "cat0_a4,cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26", ""), Array("Series", "images/icons/tv.png", "cat0_d11", ""), Array("Boeken", "images/icons/book.png", "cat0_a5,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26,~cat0_d72,~cat0_d73,~cat0_d74,~cat0_d75,~cat0_d76,~cat0_d77,~cat0_d78,~cat0_d79,~cat0_d80,~cat0_d81,~cat0_d82,~cat0_d83,~cat0_d84,~cat0_d85,~cat0_d86,~cat0_d87,~cat0_d88,~cat0_d89", ""), Array("Erotiek", "images/icons/female.png", "cat0_d23,cat0_d24,cat0_d25,cat0_d26,cat0_d72,cat0_d73,cat0_d74,cat0_d75,cat0_d76,cat0_d77,cat0_d78,cat0_d79,cat0_d80,cat0_d81,cat0_d82,cat0_d83,cat0_d84,cat0_d85,cat0_d86,cat0_d87,cat0_d88,cat0_d89", "") ) ), |
Voor wat wat is, check de SpotCategories.php file in de lib directory.
Neuh, ipv die hele rits is ~cat0_z4 genoeg nu.LeechGuy schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:36:
Er zijn een berg categorien bij gekomen waardoor porno weer tussen de normale mainstream films verschijnt.
Updateje voor de standaard filters:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 # Default set gemaakt door 'Nakebod' $settings['filters'] = array( Array("Beeld", "images/icons/film.png", "cat0_a,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26,~cat0_d72,~cat0_d73,~cat0_d74,~cat0_d75,~cat0_d76,~cat0_d77,~cat0_d78,~cat0_d79,~cat0_d80,~cat0_d81,~cat0_d82,~cat0_d83,~cat0_d84,~cat0_d85,~cat0_d86,~cat0_d87,~cat0_d88,~cat0_d89", "", Array( Array("DivX", "images/icons/divx.png", "cat0_a0,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26,~cat0_d72,~cat0_d73,~cat0_d74,~cat0_d75,~cat0_d76,~cat0_d77,~cat0_d78,~cat0_d79,~cat0_d80,~cat0_d81,~cat0_d82,~cat0_d83,~cat0_d84,~cat0_d85,~cat0_d86,~cat0_d87,~cat0_d88,~cat0_d89", ""), Array("WMV", "images/icons/wmv.png", "cat0_a1,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26,~cat0_d72,~cat0_d73,~cat0_d74,~cat0_d75,~cat0_d76,~cat0_d77,~cat0_d78,~cat0_d79,~cat0_d80,~cat0_d81,~cat0_d82,~cat0_d83,~cat0_d84,~cat0_d85,~cat0_d86,~cat0_d87,~cat0_d88,~cat0_d89", ""), Array("MPEG", "images/icons/mpg.png", "cat0_a2,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26,~cat0_d72,~cat0_d73,~cat0_d74,~cat0_d75,~cat0_d76,~cat0_d77,~cat0_d78,~cat0_d79,~cat0_d80,~cat0_d81,~cat0_d82,~cat0_d83,~cat0_d84,~cat0_d85,~cat0_d86,~cat0_d87,~cat0_d88,~cat0_d89", ""), Array("DVD", "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26,~cat0_d72,~cat0_d73,~cat0_d74,~cat0_d75,~cat0_d76,~cat0_d77,~cat0_d78,~cat0_d79,~cat0_d80,~cat0_d81,~cat0_d82,~cat0_d83,~cat0_d84,~cat0_d85,~cat0_d86,~cat0_d87,~cat0_d88,~cat0_d89", ""), Array("HD", "images/icons/hd.png", "cat0_a4,cat0_a6,cat0_a7,cat0_a8,cat0_a9,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26", ""), Array("Series", "images/icons/tv.png", "cat0_d11", ""), Array("Boeken", "images/icons/book.png", "cat0_a5,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26,~cat0_d72,~cat0_d73,~cat0_d74,~cat0_d75,~cat0_d76,~cat0_d77,~cat0_d78,~cat0_d79,~cat0_d80,~cat0_d81,~cat0_d82,~cat0_d83,~cat0_d84,~cat0_d85,~cat0_d86,~cat0_d87,~cat0_d88,~cat0_d89", ""), Array("Erotiek", "images/icons/female.png", "cat0_d23,cat0_d24,cat0_d25,cat0_d26,cat0_d72,cat0_d73,cat0_d74,cat0_d75,cat0_d76,cat0_d77,cat0_d78,cat0_d79,cat0_d80,cat0_d81,cat0_d82,cat0_d83,cat0_d84,cat0_d85,cat0_d86,cat0_d87,cat0_d88,cat0_d89", "") ) ),
Voor wat wat is, check de SpotCategories.php file in de lib directory.
En een query die hier is te vinden.
De posting op github had ik al gezien en die query heb ik dus al gedraaid voordat ik met de filters aan de slag ging. Misschien een bugje?
Verwijderd
string(5) "5.3.5" bool(false) bool(true)Manuel schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:32:
[...]
Maak eens een bestand aan met een naam die je graag wilt en zet daar eens in:
PHP:
1 var_dump(PHP_VERSION, PHP_VERSION === "5.2.11", version_compare(PHP_VERSION, '5.2.11') === 1);
Zie ook de werking van version_compare:
[...]
Als het goed is moet je dit ongeveer als output hebben:
string (6) 5.2.17, false, false
PHP is toch maar iets raar.
(asp ftw
Hehe. Je kunt nu twee dingen doen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 01:01:
[...]
string(5) "5.3.5" bool(false) bool(true)
PHP is toch maar iets raar.
(asp ftw)
- Error reporting aanpassen naar E_ALL & ~E_USER_ERROR
- De trigger_error uit het .php bestand verwijderen.
Gisteren de stappen uitgevoerd en ging even prima echter tot vandaag de volgende melding weer kwam.MikeOO schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:15:
[...]
Had ik een paar dagen geleden ook en kreeg een goede tip van LeechGuy. Daarna werkt het wel weer goedZelf heb ik stap 1 en 2 niet gedaan maar via PHPAdmin de database alleen geleegd en daara vanaf stap3 uitgevoerd.
- drop database
- maak nieuwe database aan
- php retrieve.php --export (maakt alle tabellen aan en doet een export naar file van je database (die leeg is))
- php upgrade-db.php
- php retrieve.php
1
| Error executing query: Incorrect key file for table '/tmp/#sql_8db_0.MYI'; try to repair it |
Nu snap ik even niet meer hoe ik dit probleem goed kan oplossen.
heb een Qnap219+ en maak gebruik van Supernews en een tijd ging het goed alleen de laatste dagen gaat het mis met de database.
Zoals ik al aangaf de bovenstaande stappen uitgevoerd o.a drop Spotweb MySQL database maar neem aan dat het klopt dat bij stap php retrieve.php --export een leeg bestand "export-db.csv" in de map Spotweb komt te staan?
Van de optie Full retrieve maak ik al bewust geen gebruik van maar heeft iemand nog een tip wat ik zou kunnen doen?
Ik maak gebruik van de MySQL Database { MyISAM utf8_general_ci }CptChaos schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 02:09:
Wat gebruik je voor de database? Is dat MySQL of SQLite3? Als ik het zo lees, gezien de error, zou ik zeggen SQLite 3, maar mijn glazen bol die... Tja... Is stuk...
Verwijderd
Ik volg niet, hoe kan dit helpen?Manuel schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 01:18:
[...]
Hehe. Je kunt nu twee dingen doen.Dat zijn eigenlijk de enige twee opties die ik zo snel kan verzinnen.
- Error reporting aanpassen naar E_ALL & ~E_USER_ERROR
- De trigger_error uit het .php bestand verwijderen.
ik heb een verse windows install en daarop xampp met spotweb draaien.
de spotweb folder heb ik gekopieerd vanaf m'n oude hdd.
ik ben nu git aan het installeren om spotweb weer te kunnen updaten, maar ben bang dat als ik
doe dat m'n werkende spotweb naar de kl.... gaatGa naar de hoofdmap op je webserver waar je spotweb wilt hebben: "cd /pad/naar/je/webdir".
git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git
hoe nu verder?
Verwijderd
Ik gebruik de QNAP TS-212 en tot voor kort werkte het prima. Hoe zou ik dit kunnen fixen?
HTTP Error 500 (Internal Server Error): An unexpected condition was encountered while the server was attempting to fulfill the request.
testinstall.php geeft keurig:
PHP settings OK ?
PHP version OK
timezone settings OK
Open base dir Not empty, might be a problem
PHP safe mode OK
Memory limit OK
PHP extension OK ?
SQLite OK
MySQL OK
bcmath OK
ctype OK
xml OK
zlib OK
Include files OK ?
Settings file OK
PEAR OK
PEAR Net/NNTP OK
NNTP server OK
Path PEAR found? Net/NNTP found?
/opt/share/pear
NZB local download enabled
NZB action: push-sabnzbd
NZB directory:
Directory access: OK
Sabnzbd en sickbeard werken wel gewoon... iemand enig idee?
Als jeWebjunkie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 07:26:
doe dat m'n werkende spotweb naar de kl.... gaat
hoe nu verder?
git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git spotwebtest
Je krijgt een Apache foutmelding, maar geeft de uitslag van testinstall.php... Heb je al in de error log gekeken van Apache? Dat vind ik namelijk veel interessanter. Wellicht licht het aan de versie die je nu gebruikt, dus probeer eens een git pull te doen.S1W schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:16:
Vaag, heb opeens deze fout op m'n synology:
HTTP Error 500 (Internal Server Error): An unexpected condition was encountered while the server was attempting to fulfill the request.
[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2011 09:49 ]
Moeten we wél weten wat de foutmelding is die jij krijgt. Als je KPN Internet Plus Bellen hebt of een KPN IPTV abonnement, herstart dan is jouw router. Bij KPN wil het wel eens gebeuren dat DNS lookups niet meer goed gaan. Het herstarten van de router verhelpt dat dan tijdelijk.Spoelly schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:49:
Heeft iemand met spotweb alweer nieuwe post kunnen ophalen? Ik krijg het niet voor elkaar...
Als je géén KPN hebt, dan willen we graag weten wat er fout gaat, krijg je een foutmelding en zo ja, welke foutmelding krijg je dan? Zit je bij een payserver (Eweka, Giganews, Hitnews en noem ze maar op), controleer dan ook even of jouw abonnement bij die provider nog loopt / geldig is. Het is ook wel eens gebeurd dat juist die verlopen was.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2011 09:53 ]
Hmmja, ik heb PHP error reporting ook aangezet en krijg nu:CptChaos schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:18:
[...]
Je krijgt een Apache foutmelding, maar geeft de uitslag van testinstall.php... Heb je al in de error log gekeken van Apache? Dat vind ik namelijk veel interessanter. Wellicht licht het aan de versie die je nu gebruikt, dus probeer eens een git pull te doen.
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 225
Nu weet ik niet wat er op die regel staat, maar probeer even een update met git pull, wellicht is het probleem dan verholpen.S1W schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:53:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /volume1/web/spotweb/lib/SpotNntp.php on line 225
Sorry dacht dat het een algemeen probleem was, maar ik heb geen KPN. Zit bij Ziggo, Hitnews als payserver en het abbonement is nog geldig. Draai spotweb op mijn qnap, sinds gisteren haald hij geen post meer op, hij geeft geen error melding.CptChaos schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:52:
[...]
Moeten we wél weten wat de foutmelding is die jij krijgt. Als je KPN Internet Plus Bellen hebt of een KPN IPTV abonnement, herstart dan is jouw router. Bij KPN wil het wel eens gebeuren dat DNS lookups niet meer goed gaan. Het herstarten van de router verhelpt dat dan tijdelijk.
Als je géén KPN hebt, dan willen we graag weten wat er fout gaat, krijg je een foutmelding en zo ja, welke foutmelding krijg je dan? Zit je bij een payserver (Eweka, Giganews, Hitnews en noem ze maar op), controleer dan ook even of jouw abonnement bij die provider nog loopt / geldig is. Het is ook wel eens gebeurd dat juist die verlopen was.
Dit kwam nadat er een nieuwe kolom was toegevoegd in een tabel.
Volgende gedaan:
- upgrade-db.php gedraaid
- git pull gedaan
ik kom wel op spotweb zelf, alleen haalt hij geen nieuw data meer op...het zandlopertje draait ff en dan zegt ie dat alles up to date is. In het database kan ik zien dat ie niet groeit, hij blijft ongeveer 100 mb groot.
Als ik met de muis op de update knop ga staan in spotweb zie ik dit staan
http://xxx.xxx.xxx.xxx/spotweb/retrieve.php?output=xml
op de plaats van de xx staat mijn eigen ip adres natuurlijk.
Maar die output=xml kan dat het zijn?
edit: Krijgen jullie met de laatste git versie wel comments te zien? Er staat hier nu overal "niks gevonden" onder...
edit2: nvm, nu zijn ze wel weer zichtbaar, misschien omdat ik upgrade-db.php heb gedraaid?
[ Voor 43% gewijzigd door shappie op 09-04-2011 10:24 ]
In de nieuwe versie is er een verbetering in de comment handling doorgevoerd. Het openen van een spot met veel comments duurde vroeger erg lang.shappie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:19:
@OVERLORD_1982: Zelfde probleem ook hier inderdaad, na deze wijzigingen (deletions) werkte hij ook niet meer, ik wacht rustig op de oplossing
edit: Krijgen jullie met de laatste git versie wel comments te zien? Er staat hier nu overal "niks gevonden" onder...
edit2: nvm, nu zijn ze wel weer zichtbaar, misschien omdat ik upgrade-db.php heb gedraaid?
Nu word de spot instant geopend en worden daarna rustig de comments geladen.
Het kan dus wel even duren voordat je de comments ziet, dit is uiteraard afhankelijk van het aantal comments.
Ik heb net ook een git pull gedaan, maar ik heb niet zo'n hoeveelheid deletions, dus ik denk dat jouw versie van Spotweb gewoon veel achterop lag?OVERLORD_1982 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:12:
Check het aantal deletions??????
Dat kan, afhankelijk van de definitie: heel erg achter lopen.CptChaos schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:38:
[...]
Ik heb net ook een git pull gedaan, maar ik heb niet zo'n hoeveelheid deletions, dus ik denk dat jouw versie van Spotweb gewoon veel achterop lag?
Ik liep i.i.g. 3 dagen achter.
Is dit heel erg achter lopen?
Ok dit is het niet bij een oude versie staat het zelfde..., ben nou terug gegaan naar een oude versie en doe daar nu een initial load en dan updaten naar de huidige versie wie weet helpt dat.Spoelly schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:12:
Wel valt me iets op...
Als ik met de muis op de update knop ga staan in spotweb zie ik dit staan
http://xxx.xxx.xxx.xxx/spotweb/retrieve.php?output=xml
op de plaats van de xx staat mijn eigen ip adres natuurlijk.
Maar die output=xml kan dat het zijn?
Qua tijd valt het mee, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid commits die gedaan zijn en welke hub jij steeds pulled, ik volg zelf de master, daar wordt alles (vaak) uiteindelijk toch wel naar gepushed.OVERLORD_1982 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:40:
Dat kan, afhankelijk van de definitie: heel erg achter lopen.
Ik liep i.i.g. 3 dagen achter.
Is dit heel erg achter lopen?
Ik heb gewoon de master voor mijn normale spotweb en ik pull SplendidGoT (zie screenshot) voor Splendid, deze houd ik bewust appart.CptChaos schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:46:
[...]
Qua tijd valt het mee, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid commits die gedaan zijn en welke hub jij steeds pulled, ik volg zelf de master, daar wordt alles (vaak) uiteindelijk toch wel naar gepushed.
In de SplendidGot zat/zit namelijk de splendid_dev welke ik erg gaaf vind.
Anyway we zullen het dalijk wel horen
Ah, dan kunnen het veel wijzigingen zijn geweest in SplendidDev, die pull ik namelijk niet.OVERLORD_1982 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:55:
[...]
Ik heb gewoon de master voor mijn normale spotweb en ik pull SplendidGoT (zie screenshot) voor Splendid, deze houd ik bewust appart.
In de SplendidGot zat/zit namelijk de splendid_dev welke ik erg gaaf vind.
Anyway we zullen het dalijk wel horen
Het export bestand dat klopt, die kun je gewoon weer verwijderen. Het gaat er alleen om dat hij eerst de database even goed aanmaakt met alle benodigde velden en zich nog niet vult met gegevens. Op die mannier werkt dat dus wel goed.Daarna voer je de upgrade uit op de nog lege database waardoor je de foutmelding niet krijgt.Mabili schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 01:54:
[...]
Gisteren de stappen uitgevoerd en ging even prima echter tot vandaag de volgende melding weer kwam.
code:
1 Error executing query: Incorrect key file for table '/tmp/#sql_8db_0.MYI'; try to repair it
Nu snap ik even niet meer hoe ik dit probleem goed kan oplossen.
heb een Qnap219+ en maak gebruik van Supernews en een tijd ging het goed alleen de laatste dagen gaat het mis met de database.
Zoals ik al aangaf de bovenstaande stappen uitgevoerd o.a drop Spotweb MySQL database maar neem aan dat het klopt dat bij stap php retrieve.php --export een leeg bestand "export-db.csv" in de map Spotweb komt te staan?
Van de optie Full retrieve maak ik al bewust geen gebruik van maar heeft iemand nog een tip wat ik zou kunnen doen?
Daarna kun je de database weer op de oude mannier vullen met retrieve.
Ik heb de problemen niet meer gehad sinds ik dit heb gedaan maar mogelijk heeft jouw nas minder plek in de TMP map waardoor de foutmelding toch weer verschijnt.
Nog wel even de tip om eerst in je ownsettings.php Full Retrieve aan te zetten en dan pas de eerste stappen uit te voeren. Als dit uit staat krijg je namelijk een foutmelding. Voor dat je de database weer gaat vullen zet je Full Retrieve weer uit als je dat wilt.
Let er ook even op dat je de cronjob tijdelijk stopzet als je hiermee aan de slag gaat. Anders heb je kan dat deze al start terwijl je retrieve nog niet gebeurt is of je nog bezig bent met je database aan te passen.
Wat ik me afvraag, is iemand hier ook skilled genoeg om de retreive.php threaded the maken? zodat i.p.v met 1 lijntje alles veel sneller opgehaald kan worden? Ik heb net Spot Lite eens geprobeerd en dat vliegt erover met de initial load... maar de aanpasbaarheid van spotweb kan het toch niet aan tippen.
Eerst een git pull
De stappen zoals hier beschreven uitgevoerd op een Mysql db op mijn Synology PHP versie is 5.3.3:
Drop / create / upgrade / retrieve
Dan staat er een gevulde lijst, elke nieuwe retrieve levert echter dit op als statistiek (net gedraaid):
Iemand een idee hoe dit komt?Retrieving new Spots from server...
Spots in database: 16033
Looking for articlenumber for messageid
Appr. Message count: 312736
First message number: 1
Last message number: 312737
Current message: 312737
Processed a total of 0 spots
Finished retrieving spots.
In het onderstaande voorbeeld wil ik de Mac/Linux categorieën eruit hebben, naast de standaard optie voor erotiek categorieën, maar hij laat ze toch gewoon zien.
1
| $settings['index_filter'] = array('tree' => '~cat0_z3,~cat3_a1,~cat3_a2,~cat3_a3'); |
Hoe moet het dan wel?
Wat is de tijd tussen je initial load en je retreive dan?HeyDude schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:38:
Vreemd probleem aan deze kant. Geen updates na een succesvolle initiele load.
Eerst een git pull
De stappen zoals hier beschreven uitgevoerd op een Mysql db op mijn Synology PHP versie is 5.3.3:
Dan staat er een gevulde lijst, elke nieuwe retrieve levert echter dit op als statistiek (net gedraaid):
[...]
Iemand een idee hoe dit komt?
Zinu schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:30:
Hoe kan ik nou precies zorgen dat categorieën uit het hoofdoverzicht blijven? Ik dacht zelf via het toevoegen aan ['index_filter'], maar dat werkt niet helemaal...
In het onderstaande voorbeeld wil ik de Mac/Linux categorieën eruit hebben, naast de standaard optie voor erotiek categorieën, maar hij laat ze toch gewoon zien.
code:
1$settings['index_filter'] = array('tree' => '~cat0_z3,~cat3_a1,~cat3_a2,~cat3_a3');
Hoe moet het dan wel?
1
| $settings['index_filter'] = array('tree' => 'cat0_a,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26,~cat0_d72,~cat0_d73,~cat0_d74,~cat0_d75,~cat0_d76,~cat0_d77,~cat0_d78,~cat0_d79,~cat0_d80,~cat0_d81,~cat0_d82,~cat0_d83,~cat0_d84,~cat0_d85,~cat0_d86,~cat0_d87,~cat0_d88,~cat0_d89'); |
Werkt het zo wel? Ik heb gewoon even alles aan gevinkt in het zoek filter, vervolgens de erotiek genres en onder platforms Macintosh en Linux uitgevinkt en vervolgens die link gecopieerd. Dan heb je al de categorie filters op een juiste manier lijkt mij.
In de cronjob staat 30 minuten, dus elke keer niks.Senaxx schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:48:
[...]
Wat is de tijd tussen je initial load en je retreive dan?
Ik zal vanavond een frisse DB / settings en ownsettings aanmaken
Dan krijg ik alleen de 'Beeld' categorie in het overzicht, dus dat is het ook niet. Toch bedankt voor de moeite.LeechGuy schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:17:
[...]
PHP:
1 $settings['index_filter'] = array('tree' => 'cat0_a,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26,~cat0_d72,~cat0_d73,~cat0_d74,~cat0_d75,~cat0_d76,~cat0_d77,~cat0_d78,~cat0_d79,~cat0_d80,~cat0_d81,~cat0_d82,~cat0_d83,~cat0_d84,~cat0_d85,~cat0_d86,~cat0_d87,~cat0_d88,~cat0_d89');
Werkt het zo wel? Ik heb gewoon even alles aan gevinkt in het zoek filter, vervolgens de erotiek genres en onder platforms Macintosh en Linux uitgevinkt en vervolgens die link gecopieerd. Dan heb je al de categorie filters op een juiste manier lijkt mij.
Dit moet toch gemakkkelijker kunnen?
Ik heb exact het zelfde probleem, zou het aan de payserver kunnen liggen? Welke gebruik jij? Ik hitnews.HeyDude schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:38:
Vreemd probleem aan deze kant. Geen updates na een succesvolle initiele load.
Eerst een git pull
[...]
Iemand een idee hoe dit komt?
anderen hier ook last van??Updating 4cf1bf0..fc2593b
Aborting
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
thxCptChaos schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:18:
[...]
Als jebijvoorbeeld doet, dat wordt er gecloned naar spotwebtest of een ander willekeurige naam, die je na een spatie dan opgeeft.git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git spotwebtestDoe dit wel buiten de map waar je nú spotweb hebt staan.
ik heb idd maar opnieuw gecloned en m'n settings gekopieerd en alles werkt.
Pfcorner hier. Maar vorige week met een wat oudere versie ging het als een trein.Spoelly schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:23:
[...]
Ik heb exact het zelfde probleem, zou het aan de payserver kunnen liggen? Welke gebruik jij? Ik hitnews.
Zal weer eens van 0 beginnen en wellicht een paar versies terug.
Meteen wat git commando's erbij te leren
Hoe kan je makkelijk een versie terug?HeyDude schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:52:
[...]
Pfcorner hier. Maar vorige week met een wat oudere versie ging het als een trein.
Zal weer eens van 0 beginnen en wellicht een paar versies terug.
Meteen wat git commando's erbij te leren
Zou kunnen kloppen hoor, er zijn inde tussentijds van jQuery libraries verwijderd die ik niet meer gebruik. Misschien ziet hij dat als erg veel aanpassingen. Overigens commit ik elke keer de heel template map omdat ik op dit moment nog erg veel aanpas en niks wil vergetenOVERLORD_1982 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:12:
@Splendid
Er lijkt toch echt iets niet helemaal goed gegaan te zijn bij je laatste push?
[afbeelding]
Check het aantal deletions??????
Dit topic is gesloten.
![]()
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.