Maar klopt het ook dat ik nu op de dev alleen maar een heel wit scherm heb?Splendid schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:15:
[...]
Zou kunnen kloppen hoor, er zijn inde tussentijds van jQuery libraries verwijderd die ik niet meer gebruik. Misschien ziet hij dat als erg veel aanpassingen. Overigens commit ik elke keer de heel template map omdat ik op dit moment nog erg veel aanpas en niks wil vergeten
Dat komt denk ik omdat Splendid de hele lib map heeft verwijderdOVERLORD_1982 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:23:
[...]
Maar klopt het ook dat ik nu op de dev alleen maar een heel wit scherm heb?
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| SELECT s.id AS id, s.messageid AS messageid, s.category AS category, s.subcat AS subcat, s.poster AS poster, s.groupname AS groupname, s.subcata AS subcata, s.subcatb AS subcatb, s.subcatc AS subcatc, s.subcatd AS subcatd, s.subcatz AS subcatz, s.title AS title, s.tag AS tag, s.stamp AS stamp, s.moderated AS moderated, s.filesize AS filesize, d.stamp AS downloadstamp, f.userid AS userid, f.verified AS verified FROM spots AS s LEFT JOIN spotsfull AS f ON s.messageid = f.messageid LEFT JOIN downloadlist AS d on s.messageid = d.messageid ORDER BY s.reversestamp ASC LIMIT 101 OFFSET 0; |
Zou iemand deze SQL even kunnen uitvoeren en de tijd laten weten?
16.3 seconden is namelijk wel erg veel.Toon Records 0 - 29 (101 totaal, Query duurde 16.2915 sec)
[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 09-04-2011 21:08 ]
Toon Records 0 - 29 (101 totaal, Query duurde 2.5680 sec)Paprika schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:07:
SQL:
1...
[...]
16.3 seconden is namelijk wel erg veel.
en nog eens... Toon Records 0 - 29 (101 totaal, Query duurde 0.0014 sec)<-- Cached?
[ Voor 15% gewijzigd door Pascal op 09-04-2011 21:16 ]
Paprika schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:07:
SQL:
1...
[...]
Showing rows 0 - 29 (101 total, Query took 0.0215 sec)
Toon Records 0 - 29 (101 totaal, Query duurde 0.0054 sec)Paprika schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:07:
SQL:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SELECT s.id AS id, s.messageid AS messageid, s.category AS category, s.subcat AS subcat, s.poster AS poster, s.groupname AS groupname, s.subcata AS subcata, s.subcatb AS subcatb, s.subcatc AS subcatc, s.subcatd AS subcatd, s.subcatz AS subcatz, s.title AS title, s.tag AS tag, s.stamp AS stamp, s.moderated AS moderated, s.filesize AS filesize, d.stamp AS downloadstamp, f.userid AS userid, f.verified AS verified FROM spots AS s LEFT JOIN spotsfull AS f ON s.messageid = f.messageid LEFT JOIN downloadlist AS d on s.messageid = d.messageid ORDER BY s.reversestamp ASC LIMIT 101 OFFSET 0;
[...]
Op mijn DS411+
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Toch maar eens wat fixen dan... Ik vond al dat ie eerst een stuk sneller leek.
Misschien heeft de rest maar 10k spots terwijl jij 380k spots hebt, zegt weinig nuPaprika schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:16:
Toch maar eens wat fixen dan... Ik vond al dat ie eerst een stuk sneller leek.
Edit:
380k spots 88k fullspots 288k commentsQuery duurde 0.3770 sec)
SELECT s.id AS id, s.messageid AS messageid, s.category AS category, s.subcat AS subcat, s.poster AS poster, s.groupname AS groupname, s.subcata AS subcata, s.subcatb AS subcatb, s.subcatc AS subcatc, s.subcatd AS subcatd, s.subcatz AS subcatz, s.title AS title, s.tag AS tag, s.stamp AS stamp, s.moderated AS moderated, s.filesize AS filesize, d.stamp AS downloadstamp, f.userid AS userid, f.verified AS verified
FROM spots AS s
LEFT JOIN spotsfull AS f ON s.messageid = f.messageid
LEFT JOIN downloadlist AS d ON s.messageid = d.messageid
ORDER BY s.reversestamp ASC
LIMIT 101
[ Voor 54% gewijzigd door Pistolebob op 09-04-2011 21:22 ]
58000 spots (geen full spots en commentaren en downloadslist)Pistolebob schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:20:
[...]
Misschien heeft de rest maar 10k spots terwijl jij 380k spots hebt, zegt weinig nu
[ Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 09-04-2011 21:22 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik heb inderdaad +/- 380K spots, echter laat een beetje wiskunde al zien dat er meer achter zit dan puur een "iets" grotere database
. Ik neem aan dat je MySQL gebruikt mmm?
[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 09-04-2011 21:23 ]
Ben je al wat op het spoor? Ik zit vast, initial load gaat goed maar daarna is het dramaHeyDude schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:52:
[...]
Pfcorner hier. Maar vorige week met een wat oudere versie ging het als een trein.
Zal weer eens van 0 beginnen en wellicht een paar versies terug.
Meteen wat git commando's erbij te leren
Ik heb hem weer terug gezetPistolebob schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:33:
[...]
Dat komt denk ik omdat Splendid de hele lib map heeft verwijderd
Gefixed.Toon Records 0 - 29 (101 totaal, Query duurde 0.0045 sec)
Nee, ik heb nu een nieuwe install uitgevoerd (oude dir moven en nieuw git repo opgehaald).Spoelly schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:23:
[...]
Ben je al wat op het spoor? Ik zit vast, initial load gaat goed maar daarna is het drama
Dan nog een sqlite db in plaats van de Mysql en helaas.
Begin toch te denken dat het aan mijn news provider ligt.
Iemand een goede nntp header server beschikbaar die ik kan instellen zo te zien in de settings?
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Je kan news.cambrium.nl eens proberen.HeyDude schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:49:
[...]
Nee, ik heb nu een nieuwe install uitgevoerd (oude dir moven en nieuw git repo opgehaald).
Dan nog een sqlite db in plaats van de Mysql en helaas.
Begin toch te denken dat het aan mijn news provider ligt.
Iemand een goede nntp header server beschikbaar die ik kan instellen zo te zien in de settings?
Wel apart als het aan de newsserver zou liggen, we hebben namelijk een verschillende payservers...
Ik heb hitnews en HeyDude heeft Pfcorner
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Ik heb hitnews en HeyDude heeft Pfcorner
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?
[ Voor 7% gewijzigd door Spoelly op 09-04-2011 21:58 ]
Zet eens EXPLAIN voor de query, dan krijg je meer debug informatie en krijg je wellicht te zien wat de oorzaak kan zijn van de traagheid. Query an sich duurde hier 0.0016 seconden, ik haal echter alleen de spots op ná 24 November 2010, ik gebruik Eweka en heb géén fullspots.Paprika schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:07:
SQL:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SELECT s.id AS id, s.messageid AS messageid, s.category AS category, s.subcat AS subcat, s.poster AS poster, s.groupname AS groupname, s.subcata AS subcata, s.subcatb AS subcatb, s.subcatc AS subcatc, s.subcatd AS subcatd, s.subcatz AS subcatz, s.title AS title, s.tag AS tag, s.stamp AS stamp, s.moderated AS moderated, s.filesize AS filesize, d.stamp AS downloadstamp, f.userid AS userid, f.verified AS verified FROM spots AS s LEFT JOIN spotsfull AS f ON s.messageid = f.messageid LEFT JOIN downloadlist AS d on s.messageid = d.messageid ORDER BY s.reversestamp ASC LIMIT 101 OFFSET 0;
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2011 21:58 ]
Het is opgelost
.
Paprika in "SpotWeb - Webbased Spotnet"
Paprika in "SpotWeb - Webbased Spotnet"
[ Voor 64% gewijzigd door Paprika op 09-04-2011 22:03 ]
Dan nog kan het handig zijn voor een volgende keer.
Ik refresh ook niet zo vaak, dus had jouw bericht dat het opgelost was nog niet gezien.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2011 22:04 ]
Of het ging de tweede keer alleen sneller omdat de query net daarvoor al was uitgevoerd, als je verder niks hebt gedaan om het te fixenCptChaos schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:04:
[...]
Dan nog kan het handig zijn voor een volgende keer.En hoe heb je het nu opgelost dan, is ook wel handig om te weten, ik vermoed ergens een index gezet, maar op welke kolommen?
Mocht iemand anders hetzelfde willen, dan kan diegene daar eventueel ook naar kijken.
Ik refresh ook niet zo vaak, dus had jouw bericht dat het opgelost was nog niet gezien.
Zie Pascal's post: Pascal in "SpotWeb - Webbased Spotnet"
[ Voor 6% gewijzigd door Pistolebob op 09-04-2011 22:07 ]
Hehe, nee. Dit is geen cache
. Laten we het erop houden dat het soms beter is om er goed op te letten dat niemand even aan je laptop kan komen en wat dingen sluit en dan een conf file een beetje naar de haaien werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 09-04-2011 22:09 ]
Verwijderd
Ik weet niet of het een configuratie fout is of niet; maar bij mij willen er geen spots in mijn database komen...
met het uitvoeren van: php retrieve.php krijg ik de volgende meldingen:
Retrieving 119058 till 120058 (parsed 0 headers, 0 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 0 total messages)
Retrieving 120058 till 121058 (parsed 0 headers, 0 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 0 total messages)
Retrieving 121058 till 121846stephan@sbsw:/var/www/spotweb$
Ziet ernaar uit dat het script een parse error oid krijgt?
wat ook raar is, dat als ik mijn systeem reboot, en ik probeer retrieve.php te draaien, krijg ik de melding dat deze al actief is en dat ik hem moet forcen.... (geen cron jobs ingesteld)
testinstall.php geeft aan dat alles in orde is.
usenet provider: supernews, poort 119 geen encryptie.
PS: wat zijn de correcte instellingen voor:
$settings['hdr_group']
$settings['nzb_group'] en
$settings['comment_group']
staan bij mij op default ( free.pt, alt.binaries.ftd, free.usenet)
Retrieving 119058 till 120058 (parsed 0 headers, 0 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 0 total messages)
Retrieving 120058 till 121058 (parsed 0 headers, 0 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 0 total messages)
Ziet ernaar uit dat het script een parse error oid krijgt?
wat ook raar is, dat als ik mijn systeem reboot, en ik probeer retrieve.php te draaien, krijg ik de melding dat deze al actief is en dat ik hem moet forcen.... (geen cron jobs ingesteld)
testinstall.php geeft aan dat alles in orde is.
usenet provider: supernews, poort 119 geen encryptie.
PS: wat zijn de correcte instellingen voor:
$settings['hdr_group']
Kijk... en daar komen de spots binnen! Merci!
Zal de beheerder van pfcorner eens vriendelijk vragen of hij meer weet waarom etc...
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Verwijderd
- Ik kan het niet zo vinden of er meer mensen zijn met dit probleem, maar bij het openen van spots uit de watchlist loopt spotweb vast (je kunt niet meer teug naar het overzicht)en er worden geen reacties weergeven
van de spot
De tabel commentsfull is wel aangemaakt in de database en de reacties van niet eerder geopende spots komen wel in deze tabel te staan. Het openen van deze spots is geen probleem
- Na een commando Markeer alles als gelezen blijft de lijst nu helemaal leeg vroeger waren alle spots normaal daarna zichtbaar
van de spot
De tabel commentsfull is wel aangemaakt in de database en de reacties van niet eerder geopende spots komen wel in deze tabel te staan. Het openen van deze spots is geen probleem
- Na een commando Markeer alles als gelezen blijft de lijst nu helemaal leeg vroeger waren alle spots normaal daarna zichtbaar
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 22:47 ]
@spaceone: Ik gok dat je niet de laatste versie draait. Draai even "git pull" en die problemen moeten opgelost zijn. Hier werkt het wel. Zowel het openen van spots uit de watchlist als het markeren als gelezen. (beide in de we1rdo template overigens)
[ Voor 29% gewijzigd door shappie op 09-04-2011 22:53 ]
Ahh dit was em voor mij ook, zie wel bij hitnews op de site dat ze een tijdelijke oplossing voor een probleem hebben mbt trage downloads. Misschien heeft het hier mee te maken... maar goed ik zal ze es mailen.HeyDude schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:26:
[...]
Kijk... en daar komen de spots binnen! Merci!
Zal de beheerder van pfcorner eens vriendelijk vragen of hij meer weet waarom etc...
Verwijderd
Indedaad is nu opgelost ik update altijd m.b.v een de zipfile ( xampp ) maar had vanavond nog een update gedaanshappie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:45:
@spaceone: Ik gok dat je niet de laatste versie draait. Draai even "git pull" en die problemen moeten opgelost zijn. Hier werkt het wel. Zowel het openen van spots uit de watchlist als het markeren als gelezen. (beide in de we1rdo template overigens)
Maar ik heb nu een ander probleem sommige spots worden niet helemaal meer geladen (blijven iets wazig) en daarna komt automatische het overzicht weer in beeld. (Opera en firefox) bijv met de spot Convertor gezocht
Als ik beneden scroll worden automatische de volgende spots geladen hierna krijg ik vermoedelijk dit probleem?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 23:17 ]
@spaceone: Je opent spots m.b.v. de shortkey "o"? Dit werkt hier ook nog niet volledig.
Maar er staat wel een pull request voor open (zie: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/465).
Maar er staat wel een pull request voor open (zie: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/465).
Verwijderd
Nee gewoon met de muis en via scrolbalk rechts en als ik daar ik 1 x op klik om naar beneden te gaan gaat het schijnbaar al fout zover ik heb getestshappie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:17:
@spaceone: Je opent spots m.b.v. de shortkey "o"? Dit werkt hier ook nog niet volledig.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 23:24 ]
Verwijderd
Ziet er naar uit dat dit iets te maken heeft icm met SuperNews...Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:24:
Ik weet niet of het een configuratie fout is of niet; maar bij mij willen er geen spots in mijn database komen...
Als ik mijn ziggo server gebruik gaat het wel goed, iemand anders met supernews die dit ook ervaard?
Ik ben inmiddels weer bezig om een nieuwe ownsettings generator te maken (zo blijf ik bezig / van de straat hé
), maar vraag me af hoe ik het beste de (optionele) SABnzbd instellingen kan gaan doen, zoals te lezen in de settings.php zijn er best wat afhankelijkheden e.d.:
# We definieeren in een aantal stappen wat er moet gebeuren met NZB files
# Er zijn een aantal verschillende acties mogelijk:
# * disable - Geen acties, toon enkel de 'download nzb' knop
# * display - Stuurt de NZB file naar de server, intern gebruik
# * save - Save de file op disk
# * runcommand - Save de file op disk en roep een commando aan
# * push-sabnzbd - Roep sabnzbd+ aan via HTTP door SpotWeb, schrijft de NZB lokaal weg
# * client-sabnzbd - Roep sabnzbd+ aan via de users' browser (oude default)
#
# Settings:
# local_dir - Waar moet de NZB file opgeslagen worden (voor save en runcommand)
# command - Programma dat uitgevoerd moet worden (bij savecommand), Mogelijke parameters: $SPOTTITLE en $NZBPATH
# prepare_action - Wat moet er gebeuren met NZB's? Mogelijke params: 'merge' en 'zip'
# sabnzbd - host - Pas deze aan naar de sabnzbd host plus port
# - apikey - sabnzbd API key
# - url -
Verwijderd
Ik heb dit probleem nog nooit gehad, ondertussen laptop opnieuw opgestart maar het probleem blijft zich voordoen zal morgen even via een andere pc testen.shappie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:26:
@spaceone: Vreemd, hier werkt volgens mij alles gewoon met Opera. Ook de spot die jij noemt.
Ik kan de spots op de eerste pagina zonder probleem open, als ik daarna via scrolbalk rechts naar beneden ga gaat het schijnbaar al fout alle spots daarna worden niet meer goed geopend zover ik heb kunnen testen
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 23:36 ]
Als je ingesteld hebt dat spots vanaf een bepaalde datum moet worden opgehaald, is het niet zo vreemd dat bij een lege database een hele boel spots overgeslagen worden.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:24:
Dan moet je in de errorlog van Apache gaan kijken, dan weet je het.Ziet ernaar uit dat het script een parse error oid krijgt?
Is niet raar, in de spotweb database, tabel nntp zit een kolom die als server de waarde heeft van jouw Usenet provider (er zal dus iets met Supernews in staan in jouw geval!). In diezelfde rij, zit óók een kolom getiteld 'nowrunning'. Zet met PHPMyAdmin of zo, daar de waarde eens van op 0 en probeer opnieuw.wat ook raar is, dat als ik mijn systeem reboot, en ik probeer retrieve.php te draaien, krijg ik de melding dat deze al actief is en dat ik hem moet forcen.... (geen cron jobs ingesteld)
Dat je de benodigdheden hebt, wil niet zeggen dat alles goed staat in jouw (own)settings.php bestand.testinstall.php geeft aan dat alles in orde is.
En zou ik ook op default laten staan. Dat zijn de groepen waar de spots en comments uit opgevist worden.PS: wat zijn de correcte instellingen voor:
$settings['hdr_group']
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2011 23:39 ]
Verwijderd
Thx voor de feedback;
Bij spotdatum staat de default waarde 0 nog ingevoerd, gaat erom dat hij het script plots afkapt (daarboven haalt ie wel het e.e.a. op maar kan dat wordt niet in de database gezet); ( tevens leverd de timestamp die in settings.php staan (de timestamp van ftd sluit datum in dit geval) de zelfde fout op.)
in de logs van apache staat niets, wellicht omdat ik retrieve.php uitvoer via de CLI; php retrieve.php --force
ik zal zodadelijk even in mysql de retrieve waarde op 0 zetten. op dit moment worden de spots binnengehaald door m'n ziggo usenet accountje (wat dus wel goed gaat met dezelfde instellingen
)
Bij spotdatum staat de default waarde 0 nog ingevoerd, gaat erom dat hij het script plots afkapt (daarboven haalt ie wel het e.e.a. op maar kan dat wordt niet in de database gezet); ( tevens leverd de timestamp die in settings.php staan (de timestamp van ftd sluit datum in dit geval) de zelfde fout op.)
in de logs van apache staat niets, wellicht omdat ik retrieve.php uitvoer via de CLI; php retrieve.php --force
ik zal zodadelijk even in mysql de retrieve waarde op 0 zetten. op dit moment worden de spots binnengehaald door m'n ziggo usenet accountje (wat dus wel goed gaat met dezelfde instellingen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 00:07 ]
Welke fout krijg je dan?Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:49:
Thx voor de feedback;
Als je in de CLI doet, krijg je de foutmeldingen op het scherm te zien. De oplossing voor de --force melding heb ik al gegeven.in de logs van apache staat niets, wellicht omdat ik retrieve.php uitvoer via de CLI; php retrieve.php --force
Het kan zijn dat je een speciale headerserver moet gebruiken dan, dat moet ik ook voor Eweka.ik zal zodadelijk even in mysql de retrieve waarde op 0 zetten. op dit moment worden de spots binnengehaald door m'n ziggo usenet accountje (wat dus wel goed gaat met dezelfde instellingen)
Geen, zoals je ziet.
Anders lees je even wat Steph4n later schrijft:
dáár reageerde ik op.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:49:
( tevens leverd de timestamp die in settings.php staan (de timestamp van ftd sluit datum in dit geval) de zelfde fout op.)
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 10-04-2011 00:17 ]
Verwijderd
De fout: het retrieve proces kapt er plotseling mee (Retrieving 121058 till 121846stephan@sbsw:/var/www/spotweb$)
Er wordt geen fout in de apache logs gemeld.
Er wordt geen fout in de apache logs gemeld.
Dezelfde fout betekent dus dat het scripts gewoon afkapt zonder error.CptChaos schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:16:
[...]
Anders lees je even wat Steph4n later schrijft:
[...]
dáár reageerde ik op.
Ik krijg opeens deze error te zien.
Notice: Undefined index: deny_robots in C:\xampp\htdocs\spotweb\templates\we1rdo\header.inc.php on line 6
Wat is er mis.
Notice: Undefined index: deny_robots in C:\xampp\htdocs\spotweb\templates\we1rdo\header.inc.php on line 6
Wat is er mis.
Net weer een git pull gedaan en nu krijg ik bij het openen van sommige post de foutmelding
Error executing query: Table 'spotweb.commentsfull' doesn't exist
Ga ik terug naar een vorige versie dan opent de spot wel prima.
meer leden problemen hiermee
Verwijderd
even upgrade-db.php starten dan wordt er een nieuwe tabel commentsfull toegevoegd in de database. Hetzelfde probleem had ik gisteren ookMikeOO schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:03:
Net weer een git pull gedaan en nu krijg ik bij het openen van sommige post de foutmelding
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 08:17 ]
lees dit topic even door. Het staat vol met dit soort meldingen.MikeOO schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:03:
Het komt er op neer dat je de upgrade-db.php moet draaien.
Zoek en gij zult vinden.
Ik heb sinds gisteren problemen met rertieve, precies deze melding. Net de tabellen gedropt en retrieve weer laten draaien. Het viel me wel op dat ik nu 7 tabellen heb ipv 6. Ik heb ook eerst het upgrade script geprobeerd, maar die loste dit probleem niet op.
MikeOO schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:03:
En was het upgrade script succesvol?raainman schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:18:
Ik heb sinds gisteren problemen met rertieve, precies deze melding. Net de tabellen gedropt en retrieve weer laten draaien. Het viel me wel op dat ik nu 7 tabellen heb ipv 6. Ik heb ook eerst het upgrade script geprobeerd, maar die loste dit probleem niet op.
[...]
Heb je medlingen gezien?
Hmmm, wacht ff ik twijfel nu of ik upgrade wel of niet gedraaid heb. Hij zat in mijn crontab, maar ik kan hem nu even niet vinden. Negeer mijn melding maar even.OVERLORD_1982 schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:20:
[...]
En was het upgrade script succesvol?
Heb je medlingen gezien?
Volg dit topic uiteraard meerdere keren per dag, veel te leuk om te lezen allemaal. Ik had inderdaad de upgrade uitgevoerd maar dat maakt niets uit voor de melding, deze blijft,OVERLORD_1982 schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:17:
[...]
lees dit topic even door. Het staat vol met dit soort meldingen.
Het komt er op neer dat je de upgrade-db.php moet draaien.
Zoek en gij zult vinden.
Upgrade geeft
Updating schema..
Schema update done
Vreemd is natuurlijk ook dat hij dit niet bij alle spots doet. Sommige kan hij gewoon openen met commentaar en al.
Heb nu tijdelijk # moeten wij comments ophalen? op Flase gezet en dan opent de betreffende spot wel.
[ Voor 17% gewijzigd door MikeOO op 10-04-2011 08:56 ]
Lees je post eerst even door voordat je hem post.MikeOO schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:39:
[...]
Heb nu tijdelijk # moeten wij comments ophalen? op Flase gezet en dan opent de betreffende spot wel.
Hier kan je toch geen chocolade van maken?
Je bedoelt dat je:
code:
1
| $settings['retrieve_comments'] = true; |
op false hebt gezet.
Maar goed, het blijft wel een vreemd verhaal? De upgrade heeft dus volgens het script goed gelopen maar het is bij een aantal toch niet goed gegaan.
In dat geval zou ik de database droppen en het opnieuw proberen, maar misschien heeft iemand een betere tip
Ondertussen al een paar keer gehad dat de database corrupt geworden leek te zijn. Met name als ik een retrieve doe vanuit de user interface/webpagina: hij bleef dan hangen en na een kwartier maar afgebroken. Daarna wilde Spotweb helemaal niet meer openen (opvragen van spotweb-url in browser bleef hangen) en bleef ook retrieve.php vanaf de command line hangen.
Voor de mensen die dit ook meemaken:
MySQL root password invoeren, aantal minuten wachten en de boel werkt weer.
Voor de mensen die dit ook meemaken:
code:
1
| mysqlrepair -u root -p <databasenaam> |
MySQL root password invoeren, aantal minuten wachten en de boel werkt weer.
ik zie nu een commit met de volgende tekst:
- We kunnen nu ook OpenSSL gebruiken voor het controleren van de RSA signature, dit maakt het een stuk sneller (tot +/- 2 keer zo snel)
Dit klinkt interresant. maar hoe gaat dit in zijn werk voor een n00b als mij?
Neem aan dat er bepaalde extra handelingen moeten worden gedaan.
ik werk met ubuntu kan iemand mij misschien vertellen welke commands ik moet gebruiken. heb al wel op inet install comments gezien met compilen en dergelijken maargoed hoor het liever van een tweaker dan dat ik aanneem dat die pagina nog actueel en kloppend is
- We kunnen nu ook OpenSSL gebruiken voor het controleren van de RSA signature, dit maakt het een stuk sneller (tot +/- 2 keer zo snel)
ik werk met ubuntu kan iemand mij misschien vertellen welke commands ik moet gebruiken. heb al wel op inet install comments gezien met compilen en dergelijken maargoed hoor het liever van een tweaker dan dat ik aanneem dat die pagina nog actueel en kloppend is
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Heb precies het zelfde probleem, Maak ook gebruik van Supernews en wil een lege database opvullen maar geen enkele post komt er binnen en doe ik een CLI retrieve.php dan ook stopt hij ook bij Retrieving 121058 tillVerwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:18:
[...]
Ziet er naar uit dat dit iets te maken heeft icm met SuperNews...
Als ik mijn ziggo server gebruik gaat het wel goed, iemand anders met supernews die dit ook ervaard?
Echter is het probleem nu nog steeds gaande.
Retrieving 116485 till 117101 (parsed 1 headers, 0 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 1 total messages) Retrieving 117101 till 118101 (parsed 0 headers, 0 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 0 total messages) Retrieving 118101 till 119058 (parsed 2 headers, 0 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 2 total messages) Retrieving 119058 till 120058 (parsed 0 headers, 0 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 0 total messages) Retrieving 120058 till 121058 (parsed 0 headers, 0 full, verified 0, moderated 0, skipped 0 of 0 total messages) Retrieving 121058 till 121846[/share/MD0_DATA/Web/spotweb] #
Edit:
Nu even via Hitnews en alles werkt zonder problemen.
Wat er met Supernews aan de hand is weet ik niet maar ik kan weer even verder..
[ Voor 41% gewijzigd door Mabili op 10-04-2011 10:47 ]
Je hebt helemaal gelijk dat had ik daar moeten zettenOVERLORD_1982 schreef op zondag 10 april 2011 @ 09:03:
[...]
Lees je post eerst even door voordat je hem post.
Hier kan je toch geen chocolade van maken?
Je bedoelt dat je:
code:
1 $settings['retrieve_comments'] = true;
op false hebt gezet.
Maar goed, het blijft wel een vreemd verhaal? De upgrade heeft dus volgens het script goed gelopen maar het is bij een aantal toch niet goed gegaan.
In dat geval zou ik de database droppen en het opnieuw proberen, maar misschien heeft iemand een betere tip
Ga hem inderdaad voor de zoveelste keer droppen. Al een paar keer moeten doen aangezien upgrade-db.php niet goed wil uitvoeren na een TMP errror.
Op advies van een ander lid doe ik het nu via onderstaande mannier en dan gaat het wel goed.
Drop nu eerst de database en voer upgrade-db.php uit op de lege database en dan vul ik hem weer.
* drop database
* maak nieuwe database aan
* php retrieve.php --export (maakt alle tabellen aan en doet een export naar file van je database (die leeg is)) (wel even Full Retrieve even op True zetten)
* php upgrade-db.php
* php retrieve.php
Kijken of dat de oplossing is en post ik later weer erbij.
[ Voor 14% gewijzigd door MikeOO op 10-04-2011 10:42 ]
In de layout van we1rdo kan ik sinds de laatste versie geen spots meer openen. Wanneer ik de layout van splendid gebruik werkt alles gewoon goed.
hebben meer mensen hier last van ?
hebben meer mensen hier last van ?
Bij uitvoeren van Retrieve gaat het even goed en dan krijg ik de foutmelding.
PHP Notice: Undefined offset: 1 in /volume1/web/spotweb/lib/SpotSigning.php on line 95
En stop hij er uiteindelijk mee.
Maar een issue van gemaakt.
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/466
Update
Net weer een Git Pull gedaan en nu werkt retrieve weer.
PHP Notice: Undefined offset: 1 in /volume1/web/spotweb/lib/SpotSigning.php on line 95
En stop hij er uiteindelijk mee.
Maar een issue van gemaakt.
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/466
Update
Net weer een Git Pull gedaan en nu werkt retrieve weer.
[ Voor 26% gewijzigd door MikeOO op 10-04-2011 14:54 ]
@hhoekstra & spaceone: Er zit een bug in die inmiddels al is gefixed, maar nog niet in de spotweb master zit. Zie het openstaande pull request: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/465
Nice had ik overheen gelezen.shappie schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:40:
@hhoekstra & spaceone: Er zit een bug in die inmiddels al is gefixed, maar nog niet in de spotweb master zit. Zie het openstaande pull request: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/465
compilen? ben je gek?remcoXP schreef op zondag 10 april 2011 @ 09:48:
code:
1
| sudo apt-get install openssl |
+1
[ Voor 200% gewijzigd door Pistolebob op 10-04-2011 12:31 ]
Ik was nog net op tijd met m'n ninja-edit
Je hebt er dus OpenSSL voor nodig:remcoXP schreef op zondag 10 april 2011 @ 09:48:
sudo apt-get install openssl-server
EDIT: Fail dus.
Vandaag maar weer eens verder met de nieuwe ownsettings generator. Ik zit alleen een beetje met hoe ik het beste de SABnzbd opties kan toevoegen (niemand heeft ook op die vraag gereageerd). Als ik settings.php zo lees, kan het een niet zonder het ander en vice versa.
Ook zou ik het fijn vinden als ik wat hulp kreeg met de filters, hoe ik dat het beste kan 'vertalen' naar een generator.
[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 10-04-2011 14:01 ]
Ik weet niet wat de limits zijn van PHP (ik neem aan dat je hem webbased wilt maken), maar in ASP.NET zou ik gewoon 2 dropdowns maken waarbij de 2e een lijst van opties krijgt afhankelijk van je selectie in de eerste (en er eventueel een textbox verschijnt).
[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 10-04-2011 14:08 ]
Ik snap wat je bedoeld, ik wil het inderdaad webbased maken, maar kan dan wel wat verzinnen daar op, thanks!Paprika schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:06:
Ik weet niet wat de limits zijn van PHP (ik neem aan dat je hem webbased wilt maken), maar in ASP.NET zou ik gewoon 2 dropdowns maken waarbij de 2e een lijst van opties krijgt afhankelijk van je selectie in de eerste (en er eventueel een textbox verschijnt).
Verwijderd
Net even geupdate en alles werkt weer goed.shappie schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:40:
Bedankt
Heeft iemand nog een leuk thema voor spotweb overigens? Op dit moment gebruik ik een licht aangepaste versie van splendid, zie screenshot (grijze balk bij de "Beeld"-filter is een kleine mouse-over animatie en de "SABnzbd" knop bovenaan opent gewoon 127.0.0.1:8080 op dezelfde manier als een spot).
[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 10-04-2011 15:16 ]
Splendid is bezig met een nieuwe versie van z'n template.Paprika schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:15:
Heeft iemand nog een leuk thema voor spotweb overigens? Op dit moment gebruik ik een licht aangepaste versie van splendid, zie screenshot (grijze balk bij de "Beeld"-filter is een kleine mouse-over animatie en de "SABnzbd" knop bovenaan opent gewoon 127.0.0.1:8080 op dezelfde manier als een spot).
Je kan 'm downloaden van https://github.com/SplendidGoT/spotweb (de splendid_dev template), maar op dit moment laden de comments niet.
sinds de laatste git pull (ongeveer 5 min geleden) heb ik in het we1rdo template geen comments meer...
ik heb 1 regel uitgeremd in comment.inc.php
deze:
ik heb 1 regel uitgeremd in comment.inc.php
deze:
nu heb ik de comments weer, maar wat doet deze regel waardoor er geen comments getoond worden??$spot = $tplHelper->getFullSpot($messageId);
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
@Mr. Happy: Draai nog eens "git pull". Hier nergens last van met laatste versie.
edit: nvm, hier werkt het ook niet meer. Nadat ik upgrade-db.php draaide verdwenen hier ook de comments.
edit: nvm, hier werkt het ook niet meer. Nadat ik upgrade-db.php draaide verdwenen hier ook de comments.
[ Voor 40% gewijzigd door shappie op 10-04-2011 16:29 ]
volgens git is ie up2date....shappie schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:26:
@Mr. Happy: Draai nog eens "git pull". Hier nergens last van met laatste versie.
wat doet deze regel eigenlijk??
@Mr. Happy: Welke regel?
Ik denk trouwens dat er iets is mis gegaan met een van de laatste commits want retrieve.php duurt heel lang en mysql blijft op 100% hangen voor een veels te lange tijd. Als ik jullie was zou ik even wachten met updaten
Ik denk trouwens dat er iets is mis gegaan met een van de laatste commits want retrieve.php duurt heel lang en mysql blijft op 100% hangen voor een veels te lange tijd. Als ik jullie was zou ik even wachten met updaten
dezeshappie schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:34:
@Mr. Happy: Welke regel?
$spot = $tplHelper->getFullSpot($messageId);
Gezien de functienaam getFullSpot, binnen object TplHelper, denk ik dat het de volledige spot ophaalt, om het in de tabel spotsfull op te slaan.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 10-04-2011 16:58 ]
Ik krijg als ik een retrieve.php draai vanaf de command nu meerdere meldingen
Heel veel keer, dat zou kunnen verklaren waarom het allemaal wat langer duurt als je een retrieve doet.
Alles wordt overigens wel verwerkt voor zover ik kan zien.
PHP Notice: Undefined index: rating in /volume1/web/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Comments.php on line 91 PHP Notice: Undefined index: rating in /volume1/web/spotweb/lib/retriever/SpotRetriever_Comments.php on line 91
Heel veel keer, dat zou kunnen verklaren waarom het allemaal wat langer duurt als je een retrieve doet.
Alles wordt overigens wel verwerkt voor zover ik kan zien.
[ Voor 6% gewijzigd door A3Baak op 10-04-2011 17:03 ]
Ik moet echt aanleren om update db te gaan draaien na een spotweb update. Nu is er een tabel rating bij gekomen.
Awesome 
Mijn eweka account was afgelopen, en dus toen paar dagen niet kunnen updaten.
Nu weer geactiveerd en ik weer eens kijken geeft hij aan:
Laatste update: 4 eeuwen, 1 jaar
Toch creatief 5 dagen niet updaten en dan 4 eeuwen verder zijn
Mijn eweka account was afgelopen, en dus toen paar dagen niet kunnen updaten.
Nu weer geactiveerd en ik weer eens kijken geeft hij aan:
Laatste update: 4 eeuwen, 1 jaar
Toch creatief 5 dagen niet updaten en dan 4 eeuwen verder zijn
Ik heb nu gedaan:
een nieuwe dir in mijn webservert (nieuwe git clone geinitialiseerd en files binnengehengeld)
Ik heb overigens een oudere versie draaien (die werkt prima, maar minder features is reeds 2 a 3 weken ouder) en wilde even met een nieuwe aan de slag.
* maak nieuwe database aan => done (+ ownsettings +db settings etc..)
* php retrieve.php --force (of export)
* php upgrade-db.php
* php retrieve.php
hier gebeurt er iets wat ik niet snap:
/var/www/spots# php retrieve.php --force
Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'Error executing query: Table 'spots.settings' doesn't exist' in /var/www/0
Stack trace:
#0 /var/www/spots/lib/dbeng/db_abs.php(83): db_mysql->rawExec('SELECT value FR...')
snip ...
thrown in /var/www/spots/lib/dbeng/db_mysql.php on line 100
en bij upgrade-db.php gebeurt er iets wat ik niet snap.
@ubuntu:/var/www/spots# php upgrade-db.php
Updating schema..
Database schema upgrade mislukt:
Error executing query: Table 'spots.spots' doesn't exist
Ben ik iets vergeten? (kan overigens op de github er niets over vinden)
een nieuwe dir in mijn webservert (nieuwe git clone geinitialiseerd en files binnengehengeld)
Ik heb overigens een oudere versie draaien (die werkt prima, maar minder features is reeds 2 a 3 weken ouder) en wilde even met een nieuwe aan de slag.
* maak nieuwe database aan => done (+ ownsettings +db settings etc..)
* php retrieve.php --force (of export)
* php upgrade-db.php
* php retrieve.php
hier gebeurt er iets wat ik niet snap:
/var/www/spots# php retrieve.php --force
Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'Error executing query: Table 'spots.settings' doesn't exist' in /var/www/0
Stack trace:
#0 /var/www/spots/lib/dbeng/db_abs.php(83): db_mysql->rawExec('SELECT value FR...')
snip ...
thrown in /var/www/spots/lib/dbeng/db_mysql.php on line 100
en bij upgrade-db.php gebeurt er iets wat ik niet snap.
@ubuntu:/var/www/spots# php upgrade-db.php
Updating schema..
Database schema upgrade mislukt:
Error executing query: Table 'spots.spots' doesn't exist
Ben ik iets vergeten? (kan overigens op de github er niets over vinden)
[ Voor 15% gewijzigd door Kabouterplop01 op 10-04-2011 20:52 ]
@ Splendid
Met de laatste gitpull heb ik in je stable non dev template een lege filter lijst. Weirdo template werkt wel.
Je splendid_dev template geeft helemaal een witte pagina.
Ik mis nog een error/debug functie want die witte pagina's heb je ook niet veel aan
Met de laatste gitpull heb ik in je stable non dev template een lege filter lijst. Weirdo template werkt wel.
Je splendid_dev template geeft helemaal een witte pagina.
Ik mis nog een error/debug functie want die witte pagina's heb je ook niet veel aan
Sneltoetsen binnen SpotWeb: https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Sneltoetsen
Misschien een interessante link voor de mensen die dit nog niet wisten
Thanx, dat is zeker handig.shappie schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:17:
Sneltoetsen binnen SpotWeb: https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Sneltoetsen
meer mensen die de volgende error krijgen:
Ook upgrade-db.php geeft die melding.
code:
1
| Error executing query: Unknown column 'name' in 'field list' |
Ik krijg deze melding ook inderdaad!Splendid schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:39:
code:
1 Error executing query: Unknown column 'name' in 'field list'
Iemand al een oplossing?
Ik heb hem 1x gehad, toen nog een keer een git pull + upgrade-db.php gedraaid en ik heb nu de melding niet meer.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Ik heb hem in de tussentijd al 3x geupdate. blijf melding houden...Duumke schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:53:
Ik heb hem 1x gehad, toen nog een keer een git pull + upgrade-db.php gedraaid en ik heb nu de melding niet meer.
@Splendid: Je hebt ook upgrade-db.php gedraaid? Want die moest ik tenet ook weer draaien omdat ik een melding kreeg.
Lezen is ook een vakshappie schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:57:
@Splendid: Je hebt ook upgrade-db.php gedraaid? Want die moest ik tenet ook weer draaien omdat ik een melding kreeg.
Misschien dat iemand even kan zeggen in welke tabel er een cell is met de name naam
[ Voor 14% gewijzigd door Splendid op 10-04-2011 22:03 ]
Je reageert op de vraag of je git pull en upgrade-db.php hebt gedraaid. Je geeft niet duidelijk aan of je ze beide hebt gedraaid, en omdat het bij Duumke en mij wel gewoon werkt...
Open hiervoor anders een issue op GitHub
[ Voor 6% gewijzigd door shappie op 10-04-2011 22:03 ]
Kan dat met deze issue te maken hebben:Splendid schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:39:
code:
1 Error executing query: Unknown column 'name' in 'field list'
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/475 <-
Ja kom er net achter dat er kennelijk nu een settings tabel is, fijn omdat ik die al heb voor mijn configTool, crap!hhoekstra schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:06:
[...]
Kan dat met deze issue te maken hebben:
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/475 <-
Zo juist een git pull gedaan, volgens mij zit er ergens een foutje in Splendid's template 
code:
1
| Parse error: syntax error, unexpected ')', expecting ']' in C:\xampp\htdocs\spotweb\templates\splendid\spots.inc.php on line 123 |
Nou lekker hoor, mijn nieuwe template komt verlopig niet klaar en zal verlopig ook niet werken.
SpotWeb heeft de main settings array helemaal veranderd. Nu kan ik fijn alles gaan nalopen! Wel @*#&@#_*(#!
SpotWeb heeft de main settings array helemaal veranderd. Nu kan ik fijn alles gaan nalopen! Wel @*#&@#_*(#!
nvm
[ Voor 97% gewijzigd door wontcachme op 10-04-2011 23:01 ]
Niet om te zaniken ofzo maar na elke git pull is er wel weer ergens wat stuk, moet er even een dingetje her-of-der aangepast worden, moet er weer even gewacht worden op een nieuwe commit etc. etc.
Als het nou eens gewoon zichzelf (waar mogelijk) upgrade en als er dingen ingevuld moeten worden even netjes via een interface om gevraagd wordt? En als er nou eens een beetje beter getest wordt voor er een commit gedaan wordt? Want zo verlies je natuurlijk "klanten"...
Enfin; ik ga even puzzelen waarom 't nou opeens niet meer vooruit te fikken is terwijl 't dat eergisteren wel nog was...
Als het nou eens gewoon zichzelf (waar mogelijk) upgrade en als er dingen ingevuld moeten worden even netjes via een interface om gevraagd wordt? En als er nou eens een beetje beter getest wordt voor er een commit gedaan wordt? Want zo verlies je natuurlijk "klanten"...
Enfin; ik ga even puzzelen waarom 't nou opeens niet meer vooruit te fikken is terwijl 't dat eergisteren wel nog was...
[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 10-04-2011 22:58 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik vind dat eerlijk gezegd best meevallen. En als er al iets verprutst wordt, dan zet ik een backupje terug, draai een retrieve en kijk de dag erna wel weer om een 'git pull' te draaien.RobIII schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:56:
Niet om te zaniken ofzo maar na elke git pull is er wel weer ergens wat stuk, moet er even een dingetje her-of-der aangepast worden, moet er weer even gewacht worden op een nieuwe commit etc. etc.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.