https://github.com/spotweb/spotweb/issues/471 <--RobIII schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:56:
Niet om te zaniken ofzo maar na elke git pull is er wel weer ergens wat stuk, moet er even een dingetje her-of-der aangepast worden, moet er weer even gewacht worden op een nieuwe commit etc. etc.
Als het nou eens gewoon zichzelf (waar mogelijk) upgrade en als er dingen ingevuld moeten worden even netjes via een interface om gevraagd wordt? En als er nou eens een beetje beter getest wordt voor er een commit gedaan wordt? Want zo verlies je natuurlijk "klanten"...
Enfin; ik ga even puzzelen waarom 't nou opeens niet meer vooruit te fikken is terwijl 't dat eergisteren wel nog was...
Lijkt op een gevalletje OPTIMIZE....
code:
1
| OPTIMIZE TABLE `commentsxover` , `downloadlist` , `nntp` , `spots` , `spotsfull` , `watchlist` |
[ Voor 61% gewijzigd door Paprika op 10-04-2011 23:09 ]
Hier na de laatste gitpull op het weirdo template:
[code]
Notice: Undefined index: last_visit in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotTemplateHelper.php on line 369
[/code]
[code]
Invalid arguments passed in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotsOverview.php on line 427
[/code]
en nu kan ik natuurlijk wel me notices uitzetten... maarja... splendid template werkt ook niet. en ik zag inderdaad ook iets over een settings tabel voorbij komen nu, maar na het draaien van upgrade-db.php was dat zo verholpen.
Na een git-pull werkt het weer lijkt het.
Alleen details van een spot nog niet?
Dit is in het template van splendid (niet de dev) het weirdo komt met een popup over eenzelfde error en wil terug naar het overzicht.
[code]
Notice: Undefined index: last_visit in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotTemplateHelper.php on line 369
[/code]
[code]
Invalid arguments passed in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotsOverview.php on line 427
[/code]
en nu kan ik natuurlijk wel me notices uitzetten... maarja... splendid template werkt ook niet. en ik zag inderdaad ook iets over een settings tabel voorbij komen nu, maar na het draaien van upgrade-db.php was dat zo verholpen.
Na een git-pull werkt het weer lijkt het.
Alleen details van een spot nog niet?
code:
1
| Fatal error: Call to undefined function openssl_get_publickey() in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSeclibToOpenSsl.php on line 12 |
Dit is in het template van splendid (niet de dev) het weirdo komt met een popup over eenzelfde error en wil terug naar het overzicht.
[ Voor 27% gewijzigd door Senaxx op 10-04-2011 23:40 ]
om de 1 of andere vage reden krijg ik maar 90000 spots binnen , zowel via XSnews als via eweka ,
meer mensen problemen hiermee?
of tips om meer spots binnen te lurken?
Niet om te zaniken ofzo maar waarom fork je zelf niet, doe jij al het test werk en tag je de stable releases en geeft de tag van de laatste stable hier even door in dit topic. Mensen die dan een geteste stable willen draaien kunnen dan bij jouw fork pullen. Dan zorg jij er voor dat Spotweb geen klanten verliest.RobIII schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:56:
Niet om te zaniken ofzo maar na elke git pull is er wel weer ergens wat stuk, moet er even een dingetje her-of-der aangepast worden, moet er weer even gewacht worden op een nieuwe commit etc. etc.
Als het nou eens gewoon zichzelf (waar mogelijk) upgrade en als er dingen ingevuld moeten worden even netjes via een interface om gevraagd wordt? En als er nou eens een beetje beter getest wordt voor er een commit gedaan wordt? Want zo verlies je natuurlijk "klanten"...
Enfin; ik ga even puzzelen waarom 't nou opeens niet meer vooruit te fikken is terwijl 't dat eergisteren wel nog was...
In dit topic ben ik jou volgens mij nog niet eerder tegengekomen, dus wat is jouw bijdrage in het verbeteren van Spotweb?
Waarschijnlijk krijg je foutmelding, omdat de tabel er al is.Webjunkie schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:21:
wel leuk hoor zo'n nieuwe settings tabel, maar ik heb er al 1.. vanaf het begin en daar in staan ...<drumroffel>.. mijn settings
wat gebeurt daarmee als ik pull (en upgrade_db draai)?
Probeer eens een speciale header server te gebruiken, zoals textnews.eweka.nl voor Eweka.duiveltje666 schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:22:
om de 1 of andere vage reden krijg ik maar 90000 spots binnen , zowel via XSnews als via eweka ,
Been there , done thatCptChaos schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:11:
Probeer eens een speciale header server te gebruiken, zoals textnews.eweka.nl voor Eweka.
[ Voor 14% gewijzigd door duiveltje666 op 11-04-2011 00:16 ]
Pak je alleen de artikelen pér 24 November? Want dat zijn er wel ongeveer 90k (89.730 om precies te zijn, bij mij, met Eweka).duiveltje666 schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:15:
Been there , done that
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 11-04-2011 00:46 ]
$settings['retrieve_newer_than'] = 0;CptChaos schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:44:
[...]
Pak je alleen de artikelen pér 24 November? Want dat zijn er wel ongeveer 90k (89.730 om precies te zijn, bij mij, met Eweka).
Kun je wat in de errorlogs vinden van Apache?duiveltje666 schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:46:
$settings['retrieve_newer_than'] = 0;
nopeCptChaos schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:47:
[...]
Kun je wat in de errorlogs vinden van Apache?
Probeer eens met git pull te updaten dan. Kijk daarna ook even wat jouw oudste en jongste spot is als je wil.
3 mins , 52 secs vs 6 maanden , 1 weekCptChaos schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:51:
[...]
Probeer eens met git pull te updaten dan. Kijk daarna ook even wat jouw oudste en jongste spot is als je wil.
Hoe kun je een bestand buiten de webdirectory zetten? Ik wil mijn ownsettings.php eigenlijk buiten de webmap zetten ivm het paswoord van mijn usenet account
Ik weet dat er een tijdje geleden de discussie gaande was of er wel/niet file sizes worden weergegeven in Spotweb. Ikzelf ben hier voorstander van; waarom maken we het niet mogelijk om middels een parameter de file size weer te geven? Dus showFileSize = TRUE | FALSE.
Volgens mij is dit redelijk simpel te regelen, door in de ownsettings weer een ander bestand te includen, die dan buiten de directory staat. Ik weet alleen niet of je met rechten dan problemen krijgt. Je kunt zien in de settings.php hoe de ownsettings wordt geinclude, als je vervolgens zo'n zelfde constructie in ownsettings zet dan kun je het uitproberen.
jimmy87 schreef op maandag 11 april 2011 @ 01:23:
Hoe kun je een bestand buiten de webdirectory zetten? Ik wil mijn ownsettings.php eigenlijk buiten de webmap zetten ivm het paswoord van mijn usenet account
Net git pull gedaan. Eerst foutmelding "Verander password Salt" in ownsettings.php
Heb ik veranderd, maar waar dient dit eigenlijk voor?
Daarna pagina refreshed en nu "Error executing query: Table 'spotweb.settings' doesn't exist"
Daarna pagina refreshed en nu "Error executing query: Table 'spotweb.settings' doesn't exist"
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Verwijderd
php upgrade_db.phpVince22 schreef op maandag 11 april 2011 @ 08:45:
Net git pull gedaan. Eerst foutmelding "Verander password Salt" in ownsettings.php
en dan werkt het weer
Salt is een toevoeging aan je wachtwoordhash.
Normaal heb je bijvoorbeeld "wachtwoord" in MD5 en daar komt dan 701f33b8d1366cde9cb3822256a62c01 uit.
Met een extra salt komt er iets heel anders uit, waardoor de beveiliging nog iets sterker is
En die laatste melding, update-db.php uitvoeren. (vanaf de commandline)
Normaal heb je bijvoorbeeld "wachtwoord" in MD5 en daar komt dan 701f33b8d1366cde9cb3822256a62c01 uit.
Met een extra salt komt er iets heel anders uit, waardoor de beveiliging nog iets sterker is
En die laatste melding, update-db.php uitvoeren. (vanaf de commandline)
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
* X-DraGoN had bovenstaande probs ook, maar ik volg het hier al een tijdje dus wist ik meteen wat me te doen stond...
op voorhand github lezen helpt ook altijd!
op voorhand github lezen helpt ook altijd!
Dank voor de snelle reacties, volgende keer eerst ook maar een upgrade-db.php doen!
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Heb dat stukje maar even toegevoegd aan de TS, gezien database aanpassingen de laatste tijd vaker voorkomen 
Krijg na de laatste DB aanpassing / GIT pull wel een error over een foute key.
Error executing query: Incorrect key file for table '/tmp/#sql_1101_0.MYI'; try to repair it
Error executing query: Incorrect key file for table '/tmp/#sql_1101_0.MYI'; try to repair it
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
code:
1
| Fatal error: Call to undefined function openssl_get_publickey() in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSeclibToOpenSsl.php on line 12 |
*EDIT
Standaard staat deze optie in settings.php dus op true, en een XAMPP install heeft standaard geen openSSL dus deze optie maar eens even toevoegen.
Voor de mensen die het probleem ook hebben:
1. ga naar C:\xampp\php\
2. open php.ini
3. bij extensions voeg daar toe: extension=php_openssl.dll (ik moest hem toevoegen want hij stond er nog niet bij om hem te uncommenten, en de dll was wel aanwezig in de ext map)
4. restart je apache
5. klaar.
[ Voor 111% gewijzigd door Senaxx op 11-04-2011 09:59 ]
Die melding krijg ik ook af en toe. Het enige wat ik kan doen om het op te lossen is de database weer droppen en vullen.Nakebod schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:18:
Heb dat stukje maar even toegevoegd aan de TS, gezien database aanpassingen de laatste tijd vaker voorkomen
Heb er ook naar gezocht maar het enige wat ik kan vinden hiervoor is dat de TMP map te klein zou zijn. Maar als ik daarin kijk dan is deze maar voor 2% gevuld dus dat is ook niet echt de verklaring.
Tevens zou het aan een quiry kunnen liggen
http://stackoverflow.com/...hen-making-multiple-joins
Maar als jij nog iets vindt dan hoor ik het graag.
NAS: Synology 211
[ Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 11-04-2011 09:56 ]
Ik denk toch dat de tmp dir volloopt. Je zou tijdens de query de tmp diskspace eens kunnen volgen ?
http://www.coderchris.com...r-table-errors/2009/01/22
"It's likely you've got a dodgy query that is creating a temp table so big it's maxing out all your available temp filesystem space."
"It's likely you've got a dodgy query that is creating a temp table so big it's maxing out all your available temp filesystem space."
MikeOO schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:55:
[...]
Heb er ook naar gezocht maar het enige wat ik kan vinden hiervoor is dat de TMP map te klein zou zijn. Maar als ik daarin kijk dan is deze maar voor 2% gevuld dus dat is ook niet echt de verklaring.
Tevens zou het aan een quiry kunnen liggen
http://stackoverflow.com/...hen-making-multiple-joins
Maar als jij nog iets vindt dan hoor ik het graag.
NAS: Synology 211
[ Voor 7% gewijzigd door Raainman op 11-04-2011 10:13 . Reden: Verkeerde link ]
Top hier gaan we even mee testen als het weer gebeurt.raainman schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:10:
Ik denk toch dat de tmp dir volloopt. Je zou tijdens de query de tmp diskspace eens kunnen volgen ?
[...]
Ik heb wel het my.cnf bestand maar is leeg. Zodra dit weer gebeurt ga ik daar eens een anders verwijzing in plaatsen voor de tmp map.
maar gebruikt de nieuwe settings tabel dezelfde rijnamen als die oude tabel van splendid?CptChaos schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:11:
[...]
Waarschijnlijk krijg je foutmelding, omdat de tabel er al is.
ik heb er nu dit instaan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| nntp_nzb_host nntp_nzb_user nntp_nzb_pass nntp_nzb_enc nntp_nzb_port nntp_hdr_host nntp_hdr_user nntp_hdr_pass nntp_hdr_enc nntp_hdr_port show_nzbbutton nzbhandling_action nzbhandling_local_dir nzbhandling_command nzbhandling_host nzbhandling_apikey nzbhandling_spotweburl retrieve_full prefs_perpage show_updatebutton retrieve_increment retrieve_comments tpl_default tpl_mobile tpl_autodetect keep_downloadlist |
Helaas werkt dit niet meer. Ik heb zelf mijn eigen settings tabel hernoemd en de scripts aangepast. SpotWeb was mijn tabel even vergetenWebjunkie schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:36:
[...]
maar gebruikt de nieuwe settings tabel dezelfde rijnamen als die oude tabel van splendid?
ik heb er nu dit instaan
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 nntp_nzb_host nntp_nzb_user nntp_nzb_pass nntp_nzb_enc nntp_nzb_port nntp_hdr_host nntp_hdr_user nntp_hdr_pass nntp_hdr_enc nntp_hdr_port show_nzbbutton nzbhandling_action nzbhandling_local_dir nzbhandling_command nzbhandling_host nzbhandling_apikey nzbhandling_spotweburl retrieve_full prefs_perpage show_updatebutton retrieve_increment retrieve_comments tpl_default tpl_mobile tpl_autodetect keep_downloadlist

Klopt het dat Spotweb net werkt over HTTPS? Ik krijg een load error in dat filter venster boven quick links en updaten en spots openen werkt niet en op elke link waar ik op klik gaat hij weer terug naar de HTTP verbinding.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Spotweb werkt prima over HTTPS
Ik gebruik dit al een tijdje.
Ik denk dat je url verkeerd staat in je ownsettings.php.
[ Voor 31% gewijzigd door jimmy87 op 11-04-2011 11:05 ]
Verwijderd
Situatie: Win7 en Xampp
Vanmorgen via github.com/spotweb/spotweb/ het laatste zip bestand gedownload
alle tabellen verwijderd daarna alles opnieuw laten opbouwen en vullen, tot zover gaat het goed
maar als ik dan op "NZB" klik en kies voor nzb openen, opent Sabnzb met een fout melding
en haalt niets binnen, daarna dezelfde nzb opgeslagen, geopend met notepad++ en dan zijn de eerste twee regels:
1: <br />
2: <b>Notice</b>: Undefined index: nzb in <b>C:\xampp\htdocs\spotweb2\lib\SpotSettings.php</b> on line <b>28</b><br />
Hier loopt Sabnzb op vast, als ik deze regels verwijder werkt het prima, dit met meerdere nzb's getest.
Iemand een idee, beter, een oplossing?
alle tabellen verwijderd daarna alles opnieuw laten opbouwen en vullen, tot zover gaat het goed
maar als ik dan op "NZB" klik en kies voor nzb openen, opent Sabnzb met een fout melding
en haalt niets binnen, daarna dezelfde nzb opgeslagen, geopend met notepad++ en dan zijn de eerste twee regels:
2: <b>Notice</b>: Undefined index: nzb in <b>C:\xampp\htdocs\spotweb2\lib\SpotSettings.php</b> on line <b>28</b><br />
Hier loopt Sabnzb op vast, als ik deze regels verwijder werkt het prima, dit met meerdere nzb's getest.
Staat SSL aan je je settings.php? (dit is een nieuwe instelling), en heb je upgrade-db.php al eens geprobeerd te draaien? Aangezien misschien een bepaalde index niet aanwezig is op je db.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:04:
ik had hetzelfde probleem met de nzb file. geswitched van client-sabnzbd naar push-sabnzbd en ging toen wel goed.Senaxx schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:10:
[...]
Staat SSL aan je je settings.php? (dit is een nieuwe instelling), en heb je upgrade-db.php al eens geprobeerd te draaien? Aangezien misschien een bepaalde index niet aanwezig is op je db.
Dat denk ik ook, nu is het gefixt. Thnxjimmy87 schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:04:
Spotweb werkt prima over HTTPSIk gebruik dit al een tijdje.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Ja SSL staat aan, na toevoegen aan php.ini en upgrade-db.php ook gedraaid maar heeft geen effect.Senaxx schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:10:
[...]
Staat SSL aan je je settings.php? (dit is een nieuwe instelling), en heb je upgrade-db.php al eens geprobeerd te draaien? Aangezien misschien een bepaalde index niet aanwezig is op je db.
Dit zou een oplossing kunnen zijn maar tot gisteren werkte "client-sabnzbd" zonder problemenslommer schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:13:
[...]
ik had hetzelfde probleem met de nzb file. geswitched van client-sabnzbd naar push-sabnzbd en ging toen wel goed.
@suay: Er zijn gisteren weer heel veel dingen gewijzigd... Dus het zou heel goed kunnen dat het nu niet meer werkt.
Zou je kunnen proberen of push-sabnzbd wel werkt? Als dat wel werkt is het denk ik het handigste als je een Issue op GitHub opent, dan kan het opgelost worden
@Rowdy.nl (hieronder): Dat is natuurlijk geen oplossing...
Het lost het misschien wel op maar je zegt het zelf al, je steekt je kop in het zand en hoopt dat het morgen weer werkt.
Als je tegen zo'n probleem aanloopt kan je dit het beste op GitHub (https://github.com/spotweb/spotweb) melden, zodat de ontwikkelaar ook weet dat er iets mis is. Als iedereen dit doet zullen problemen veel sneller opgelost zijn...
Alle tijd die je kwijt zou zijn aan het testen kan je (op dit moment) volgens mij beter steken in het toevoegen van features e.d. Als de gebruikers hun problemen gewoon melden wordt het vanzelf getest en kan de ontwikkelaar het snel oplossen.
Wanneer het allemaal wat feature completer wordt zou ik inderdaad ook graag zien dat er een stable versie komt die goed wordt getest voordat hij online komt. Maar als het zover is zal ik dat wel eens voorstellen op GitHub...
Zou je kunnen proberen of push-sabnzbd wel werkt? Als dat wel werkt is het denk ik het handigste als je een Issue op GitHub opent, dan kan het opgelost worden
@Rowdy.nl (hieronder): Dat is natuurlijk geen oplossing...
Het lost het misschien wel op maar je zegt het zelf al, je steekt je kop in het zand en hoopt dat het morgen weer werkt.
Als je tegen zo'n probleem aanloopt kan je dit het beste op GitHub (https://github.com/spotweb/spotweb) melden, zodat de ontwikkelaar ook weet dat er iets mis is. Als iedereen dit doet zullen problemen veel sneller opgelost zijn...
Alle tijd die je kwijt zou zijn aan het testen kan je (op dit moment) volgens mij beter steken in het toevoegen van features e.d. Als de gebruikers hun problemen gewoon melden wordt het vanzelf getest en kan de ontwikkelaar het snel oplossen.
Wanneer het allemaal wat feature completer wordt zou ik inderdaad ook graag zien dat er een stable versie komt die goed wordt getest voordat hij online komt. Maar als het zover is zal ik dat wel eens voorstellen op GitHub...
[ Voor 61% gewijzigd door shappie op 11-04-2011 11:49 ]
Bij de ontwikkeling wordt nogal eens 'vergeten' te testen of een variabele een waarde heeft of überhaupt gedeclareerd is. Dat levert bovenstaande Notices op.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:04:
Ik heb inmiddels onderstaande code in mijn ownsettings.php gezet, en dit lost jouw client-sabnzbd probleem op, maar tevens ook eenzelfde soort fouten die in de GUI notices laten zien.*
.
PHP:
1
2
| // Prevent goofy programming mistakes error_reporting( E_ERROR ); |
* Let op!: Indien je problemen hebt met je spotweb installatie; zet die waarde op E_ALL, anders zie je niet wat er gebeurd. Dit is een zogenaamde 'kop in het zand' oplossing.
Imho voor dit specifieke geval een prima oplossing; zo'n zaken zijn toch meestal de dag erna opgelost...
.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Verwijderd
Ook met push-sabnzbd hetzelfde.slommer schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:13:
[...]
ik had hetzelfde probleem met de nzb file. geswitched van client-sabnzbd naar push-sabnzbd en ging toen wel goed.
Bovenstaande lost het, voor nu in ieder geval, op, de twee regels worden nu niet meer in de nzb file geplaatst.Rowdy.nl schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:41:
[...]
PHP:
1 2 // Prevent goofy programming mistakes error_reporting( E_ERROR );
Imho voor dit specifieke geval een prima oplossing; zo'n zaken zijn toch meestal de dag erna opgelost...
.
eindelijk ge-pulled en db ge-uprade, maar spotweb is er niet sneller op geworden.
als ik nu op 'reset filters' klik duurt het 14 seconden voor spotweb daarmee klaar is en mysqld.exe staat daarbij al die tijd op 100% op 1 core van m'n i3.
voor de pull & upgrade duurde dat amper 2 seconden (en koste dat amper CPU).
als ik nu op 'reset filters' klik duurt het 14 seconden voor spotweb daarmee klaar is en mysqld.exe staat daarbij al die tijd op 100% op 1 core van m'n i3.
[ Voor 4% gewijzigd door Webjunkie op 11-04-2011 12:15 ]
Misschien eens kijken of je jouw DB moet optimaliseren? Zie de Spotweb Wiki voor handige queries daarvoor.Webjunkie schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:14:
eindelijk ge-pulled en db ge-uprade, maar spotweb is er niet sneller op geworden.
Wat wellicht ook in performance kan schelen (geldt overigens voor iedereen) is het installeren van XCache.
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 11-04-2011 12:22 ]
@Webjunkie: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/471
@CptChaos: Heeft weinig/niks met optimalisatie te maken, sinds gisteren ongeveer heb je, wanneer je retrieve_full aan hebt staan, gewoon een niet vooruit te branden spotweb installatie...
Hier is het nog veel erger dan bij Webjunkie. Maar hij heeft een vrij snelle server (i3), hier op een simpele atom server ben je rustig 2 min kwijt per pagina...
@suay: Bugs verdwijnen meestal niet vanzelf, dus nu je er eentje hebt gevonden zou het natuurlijk wel zo makkelijk zijn dit even te melden bij de ontwikkelaar.
@CptChaos: Heeft weinig/niks met optimalisatie te maken, sinds gisteren ongeveer heb je, wanneer je retrieve_full aan hebt staan, gewoon een niet vooruit te branden spotweb installatie...
Hier is het nog veel erger dan bij Webjunkie. Maar hij heeft een vrij snelle server (i3), hier op een simpele atom server ben je rustig 2 min kwijt per pagina...
@suay: Bugs verdwijnen meestal niet vanzelf, dus nu je er eentje hebt gevonden zou het natuurlijk wel zo makkelijk zijn dit even te melden bij de ontwikkelaar.
Ah oke, verklaard ook gelijk waarom ik er geen last van heb op mijn E8400, ik retrieve niet de volledige spots.shappie schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:22:
Ook hier haal ik niet de volledige spots op, en het werkt prima hier. Alles opent in enkele secondes. Dus waarschijnlijk heet spotweb daar vanavond nog wel wat werk aan.
En misschien dat iemand dit weet, ik ben het nog niet helemaal eens met deze query:
Deze laat inderdaad de het aantal spots zien van de afgelopen 24 uur. Hij haalt er gewoon elke keer 24 uur af. Maar ik zou graag willen zien, hoeveel spots op een dag opgehaald heeft, beginnen met tellend vanaf 00:00 tot 24 uur later op 00:00.
Weet iemand hoe binnen in deze huidige database zo'n query kan samenstellen?
En misschien dat iemand dit weet, ik ben het nog niet helemaal eens met deze query:
PHP:
1
| SELECT count(*) AS spots FROM spotweb.spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP() - 86400; |
Deze laat inderdaad de het aantal spots zien van de afgelopen 24 uur. Hij haalt er gewoon elke keer 24 uur af. Maar ik zou graag willen zien, hoeveel spots op een dag opgehaald heeft, beginnen met tellend vanaf 00:00 tot 24 uur later op 00:00.
Weet iemand hoe binnen in deze huidige database zo'n query kan samenstellen?
[ Voor 62% gewijzigd door Senaxx op 11-04-2011 12:37 ]
Hier haal ik wel de volledige spots op en dat gaat prima (max zo'n 5 seconden).
Ik draai het op een virtuele Linux machine, misschien dat dat nog scheelt.
En ik draai wel regelmatig een DB optimize en dat lijkt behoorlijk te schelen in de performance.
Ik draai het op een virtuele Linux machine, misschien dat dat nog scheelt.
En ik draai wel regelmatig een DB optimize en dat lijkt behoorlijk te schelen in de performance.
Scheelt ook ontzettend in database grootte. Ik zit momenteel met 90k spots (niet full, per 24 November) aan zo'n 110MB.Duumke schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:30:
Als ik mijn MySQL tabel bekijk, heb ik in mijn spots table (dus niet de spotsfull) 178,022 records/spots zitten met een grote van 66.5 MiBCptChaos schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:34:
[...]
Scheelt ook ontzettend in database grootte. Ik zit momenteel met 90k spots (niet full, per 24 November) aan zo'n 110MB.Is niet verkeerd dacht ik zo.
[ Voor 6% gewijzigd door Senaxx op 11-04-2011 12:50 ]
Verwijderd
Je hebt gelijk, is gemeld.shappie schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:22:
@spotweb heeft het opgelost, er zat ergens een typo
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 16:16 . Reden: opgelost ]
Bij mij is de complete database 0.9 GB (full spots en 384k spots).
Zoveel ruimte is dat gelukkig ook weer niet ;-)
Zoveel ruimte is dat gelukkig ook weer niet ;-)
Ik heb het over totale database, inclusief de comments dus. De spots zijn bij mij zo'n 40MB en de comments dus rond de 60MB.Senaxx schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:36:
Als ik mijn MySQL tabel bekijk, heb ik in mijn spots table (dus niet de spotsfull) 178,022 records/spots zitten met een grote van 66.5 MiBDus aardig wat verschil in grootte? Wat kan dit verklaren?
Sinds de laatste update (0.6a) krijg ik het niet meer voor elkaar om nzb's te saven op disk...
Ik schrijf de file weg in een directory (met schrijf rechten) die sabnzbd+ bekijkt...
Doe ik iets fout of is op de achtergrond hierin iets veranderd met de laatste update?
Push-sabnzbd heb ik ook al geprobeerd (met goede api key uiteraard) maar dit krijg ik ook niet werkend
Ik schrijf de file weg in een directory (met schrijf rechten) die sabnzbd+ bekijkt...
code:
1
2
3
4
| $settings['nzbhandling']['action'] = 'save'; $settings['nzbhandling']['local_dir'] = '/home/"eenuser"/uploadnzb/'; < (username uiteraard zonder "" en gefingeerd $settings['nzbhandling']['prepare_action'] = 'merge'; << (zip ook al geprobeerd) $settings['nzbhandling']['command'] = ''; |
Doe ik iets fout of is op de achtergrond hierin iets veranderd met de laatste update?
Push-sabnzbd heb ik ook al geprobeerd (met goede api key uiteraard) maar dit krijg ik ook niet werkend
[ Voor 3% gewijzigd door -Dr.Z op 11-04-2011 13:02 . Reden: zinsconstructie... ]
Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.
Het is volgens mij al heel lang versie 0.6a.ZalmanFr34K schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:01:
Sinds de laatste update (0.6a) krijg ik het niet meer voor elkaar om nzb's te saven op disk...
Welke template gebruiken jullie ? Als ik die van Splendid gebruik is die ook poepie traag... met die van We1rdo (die ik zelf gebruik) is het allemaal super snel.... (ik haal de full spots op)Webjunkie schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:09:
ik heb net de database optimize query gedaan maar dat scheelt idd niets.
vreemd is, dat zoeken wel gewoon snel gaat.
daar moet ie toch ook de hele database voor door?
ik gebruik die van we1rdo en haal alles binnen 
m'n db is ongeveer 1 GiB, maar dat was hij gister ook en toen ging 't nog als een speer.
ik zie trouwens dat m'n commentsfull tabel op InnoDB staat en dat sommige tabellen op latin1_swedish_ci staan en anderen weer op utf8_unicode_ci.
kan dat wat uitmaken?
m'n db is ongeveer 1 GiB, maar dat was hij gister ook en toen ging 't nog als een speer.
ik zie trouwens dat m'n commentsfull tabel op InnoDB staat en dat sommige tabellen op latin1_swedish_ci staan en anderen weer op utf8_unicode_ci.
kan dat wat uitmaken?

[ Voor 49% gewijzigd door Webjunkie op 11-04-2011 13:27 . Reden: een plaatje zegt meer dan... ]
@Webjunkie: Hier heb ik inderdaad ook utf8_unicode_ci en latin1_swedish_ci afgewisseld. Ik heb wel MyISAM overal staan en dat is ook mijn default type. En ik heb geen settings_old table.
Maar zou dat uit kunnen maken (verschillende collation's)?
edit: Alles op utf8 gezet en helpt niet helaas...
Retrieve.php werkt hier overigens nog wel
Zijn er trouwens nog meer mensen waarbij SabNZBd integratie niet meer werkt sinds de laatste pull?
Maar zou dat uit kunnen maken (verschillende collation's)?
edit: Alles op utf8 gezet en helpt niet helaas...
Retrieve.php werkt hier overigens nog wel
Zijn er trouwens nog meer mensen waarbij SabNZBd integratie niet meer werkt sinds de laatste pull?
[ Voor 28% gewijzigd door shappie op 11-04-2011 17:21 ]
de settings_old tabel komt van splendid's ownsettings.php generator.
die maakte een settings tabel aan maar spotweb heeft er nu zelf blijkbaar ook een nodig (al is ie dan leeg op het moment).
omdat al m'n settings er instaan heb ik hem maar gerenamed.
hmm.. m'n retreive.php heeft het nu ook opgegeven..
die maakte een settings tabel aan maar spotweb heeft er nu zelf blijkbaar ook een nodig (al is ie dan leeg op het moment).
omdat al m'n settings er instaan heb ik hem maar gerenamed.
hmm.. m'n retreive.php heeft het nu ook opgegeven..
Retrieving new Spots from server news.tweaknews.nl...
Spots in database: 388062
Looking for articlenumber for messageid
Appr. Message count: 355739
First message number: 2303389
Last message number: 2659128
Current message: 2659103
Retrieving 2659103 till 2659129 (parsed 25 headers, 24 full, verified 24, moderated 1, skipped 0 of 26 total messages)
Processed a total of 26 spots
Finished retrieving spots.
Retrieving new comments from server news.tweaknews.nl...
Fatal error occured retrieving messages:
Failed to read from socket...!
@Hierboven:
Inderdaad, er is iets stuk na mijn git pull van zojuist. Ik heb hetzelfde met XsNews:
Inderdaad, er is iets stuk na mijn git pull van zojuist. Ik heb hetzelfde met XsNews:
Fatal error occured retrieving messages:
fsockopen(): unable to connect to ssl://reader.xsnews.nl:563 (Unknown error)
Heb nog geen git pull gedaan vandaag.
Ga hem ook nog even niet doen, database is snel en spots komen nog binnen.
Ga hem ook nog even niet doen, database is snel en spots komen nog binnen.
Verwijderd
iemand enig idee waarom retrieve.php steeds opnieuw begint, hij trekt het bij mij iig ook niet meer bij, laatste spots lopen consistent 4 uur achter en komt niet verder.
spots in database: 388615
Appr. Message count: 950067
First message number: 1989963
Last message number: 2940030
Current message: 2056024
als de last nr 2940030 is waarom begint ie dan bij 2056024 als current message ?
spots in database: 388615
Appr. Message count: 950067
First message number: 1989963
Last message number: 2940030
Current message: 2056024
als de last nr 2940030 is waarom begint ie dan bij 2056024 als current message ?
Vraagje trouwens, ik wil komende week overgaan van XsNews naar Supernews. Zou dat probleemloos moeten gaan, of moet ik dan een nieuwe database aanmaken? Ik ben ook van plan de retentie in ownsettings.php te verhogen van 600 naar 800 dagen, haalt die dan de spots van die 200 dagen van heel lang geleden alsnog op?
Sinds een bepaalde update zie ik niet meer dat er nieuwe spots zij, welke er dan nieuw zijn en hoeveel het er zijn. Ik gebruik de we1rdo template, is het een instelling geworden of zo?
Je hoeft niet de gehele database te rebuilden, ik zou echter wel de spots, de spotsfull en de comment-tabellen legen en opnieuw laten vullen.Zinu schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:25:
Vraagje trouwens, ik wil komende week overgaan van XsNews naar Supernews. Zou dat probleemloos moeten gaan, of moet ik dan een nieuwe database aanmaken? Ik ben ook van plan de retentie in ownsettings.php te verhogen van 600 naar 800 dagen, haalt die dan de spots van die 200 dagen van heel lang geleden alsnog op?
[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 11-04-2011 20:06 ]
$settings['count_newspots'] = true;
Altijd al een instelling geweest. Een search in je settings.php was sneller geweest.
Altijd al een instelling geweest. Een search in je settings.php was sneller geweest.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 20:05 ]
Ik had het nooit eerder gehoeven, dus nee, het was eerder dus geen instelling. Anders zou ik er niet naar vragen...Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:05:
$settings['count_newspots'] = true;
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 11-04-2011 20:07 ]
@CptChaos: Dit is altijd al een setting geweest, zie wat Nightspirit hierboven heeft gepost.
Dat is trouwens een van de dingen die nog wel werkt hier (nieuwe spots tellen).
Ik zie trouwens niet waarom het geen instelling is als jij het nooit hebt gehoeven...
$settings['count_newspots'] staat namelijk default op true, dus je hoeft het niet handmatig in je ownsettings.php te zetten, maar het is wel een instelling...
Ik zie trouwens niet waarom het geen instelling is als jij het nooit hebt gehoeven...
$settings['count_newspots'] staat namelijk default op true, dus je hoeft het niet handmatig in je ownsettings.php te zetten, maar het is wel een instelling...
Ik heb die functie zelf gebouwd en het is een instelling geweest vanaf het begin. Dat het standaard op true staat en je het daardoor niet eerder hebt gezien of hoeven wijzigen doet daar niets aan af.CptChaos schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:06:
[...]
Ik had het nooit eerder gehoeven, dus nee, het was eerder dus geen instelling. Anders zou ik er niet naar vragen...
Heb de setting nu in ieder geval opgenomen in mijn ownsettings.php bestand en daarna git pull gedaan, nu werkt het wel weer.shappie schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:08:
@CptChaos: Dit is altijd al een setting geweest, zie wat Nightspirit hierboven heeft gepost.
Dat maakt het wel des te vreemder dat het bij mij spontaan weg was, vandaar dat ik dacht dat het opeens een instelling geworden was. Misschien was het een bug in de pull versie die ik had.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:10:
Ik heb die functie zelf gebouwd en het is een instelling geweest vanaf het begin. Dat het standaard op true staat en je het daardoor niet eerder hebt gezien of hoeven wijzigen doet daar niets aan af.
[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 11-04-2011 20:16 ]
@CptChaos: Ik lees hier wel vaker van mensen die ruzie hebben met de settings en na het herordenen van de regels werkt het opeens wel. Of dat er een default settings niet goed worden gepakt. Blijkbaar is er toch iets niet helemaal lekker met het huidige settings systeem (of het zijn gebruikers fouten).
Ik heb hier in ieder geval nog nergens last van gehad
Het lijkt er trouwens op dat settings binnenkort de database in gaan, dus dan zijn we misschien van dit soort problemen af.
Het lijkt er trouwens op dat settings binnenkort de database in gaan, dus dan zijn we misschien van dit soort problemen af.
Het leuke is, ik heb niets aangepast in mijn ownsettings.php bestand, had alleen een git pull gedaan, waardoor het verdwenen was.shappie schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:22:
@CptChaos: Ik lees hier wel vaker van mensen die ruzie hebben met de settings en na het herordenen van de regels werkt het opeens wel. Of dat er een default settings niet goed worden gepakt. Blijkbaar is er toch iets niet helemaal lekker met het huidige settings systeem (of het zijn gebruikers fouten).
Ik geloof ook dat er een mogelijkheid gaat komen om in te loggen. Hoe en wat verder weet ik niet, maar met wat geluk ook een multi user omgeving, waarbij dan per-user settings gedaan kunnen worden.Het lijkt er trouwens op dat settings binnenkort de database in gaan, dus dan zijn we misschien van dit soort problemen af.
Voor mede QNAP gebruikers (en waarschijnlijk ook Synology); Het ophalen full spots geeft op dit moment wat problemen. Zet deze uit en bouw je database opnieuw (drop, upgrade, retrieve) en je kunt weer verder :-)
$settings['retrieve_full'] = false;
"wat problemen"? Iets meer duidelijkheid mag wel.raainman schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:14:
Voor mede QNAP gebruikers (en waarschijnlijk ook Synology); Het ophalen full spots geeft op dit moment wat problemen. Zet deze uit en bouw je database opnieuw (drop, upgrade, retrieve) en je kunt weer verder :-)
Nergens last van met mijn Synology
Het hangt een beetje af van de grootte van de database denk ik maar ik liep telkens tegen het probleem aan dat hij /tmp/H7678hhk oid niet kan maken. Of dat deze een corrupte key bevat. Dit wijst naar te grote query resultaten.
Edit: Deze melding om precies te zijn;
Incorrect key file for table '/tmp/#sql_913_4.MYI'; try to repair it
Zie ook: http://www.coderchris.com...r-table-errors/2009/01/22
Edit: Deze melding om precies te zijn;
Incorrect key file for table '/tmp/#sql_913_4.MYI'; try to repair it
Zie ook: http://www.coderchris.com...r-table-errors/2009/01/22
[ Voor 34% gewijzigd door Raainman op 11-04-2011 21:19 ]
Ik wordt helemaal zat van die FTDWorld spam, is er een mogelijkheid om die 'spots' te filteren?
@B2: Ze zijn al als spam gemarkeerd door de modjes. Als je retrieve.php draait moeten ze weg zijn (als je spot_moderation op 'act' heb staan). En anders zijn er ook wel queries voor, die zijn een tijdje geleden al genoemd in dit topic.
Maar ik ben het met je eens dat het echt buitengewoon zielig is, om zo te spammen.
Maar ik ben het met je eens dat het echt buitengewoon zielig is, om zo te spammen.
Meestal delete ik gewoon alles met FTDWorld erin (of nouja, ik gooi ze (automatisch) in een andere tabel die ik met een aparte knop krijg te zien, een soort FTDWorld filter).
[ Voor 57% gewijzigd door Paprika op 11-04-2011 22:08 ]
Helaas kan ik je vertellen dat deze oplossing maar even werkt en dat het probleem zich dan weer voordoet.raainman schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:14:
Tot op heden heb ik altijd gebruik gemaakt van $settings['retrieve_full'] = false;
en toch krijg ik regelmatig nog de Incorrect key file for table '/tmp/#sql_913_4.MYI'; try to repair it
melding en nog niet echt een ander oplossing voor kunnen vinden dan regelmatig in phpmyadmin een tabel repair uit te laten voeren..
Nu denk ik even hard op de TMP map van de Qnap is blijkbaar erg krap, Maar zou een extra TMP map in de spotweb directory misschien een optie kunnen zijn? Je bent dan niet afhankelijk van de beperkte ruimte van de toegewezen TMP groote.
Wat zijn daar de SQL commands voor? Ik ben daar niet zo'n held inCptChaos schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:05:
[...]
Je hoeft niet de gehele database te rebuilden, ik zou echter wel de spots, de spotsfull en de comment-tabellen legen en opnieuw laten vullen.
Hmm, da's jammer.Mabili schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:19:
[...]
Helaas kan ik je vertellen dat deze oplossing maar even werkt en dat het probleem zich dan weer voordoet.
Tot op heden heb ik altijd gebruik gemaakt van $settings['retrieve_full'] = false;
en toch krijg ik regelmatig nog de Incorrect key file for table '/tmp/#sql_913_4.MYI'; try to repair it
melding en nog niet echt een ander oplossing voor kunnen vinden dan regelmatig in phpmyadmin een tabel repair uit te laten voeren..
Nu denk ik even hard op de TMP map van de Qnap is blijkbaar erg krap, Maar zou een extra TMP map in de spotweb directory misschien een optie kunnen zijn? Je bent dan niet afhankelijk van de beperkte ruimte van de toegewezen TMP groote.
Ik loop trouwens ook bij retrieve (van de comments) tegen de tmp fout aan. Ik heb nu ook de comments uit staan. Nog even en dan heb ik helemaal niets meer
Ik had ook al gekeken naar de tmp dir. Volgens mij zou je een extra dir op moeten kunnen zetten in my.cnf
maar ik weet niet goed hoe dit werkt.
[ Voor 0% gewijzigd door Raainman op 11-04-2011 22:27 . Reden: comments ]
Bedankt. Dus met dat + retrieve.php ben ik in principe klaar?Paprika schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:21:
TRUNCATE TABLE "table_name"
Ja, tenzij je de SQL-commands vanaf CLI naar de database afvuurt, dan moet er nog een ; achter de query, anders doet (bijvoorbeeld) PHPMyAdmin dat voor je. Maar dan kan je als je links kiest voor Spotweb vervolgens de tabel selecteren en dan zie je de optie legen staan. Kan wat makkelijker zijn.Zinu schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:28:
Bedankt. Dus met dat + retrieve.php ben ik in principe klaar?
[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 11-04-2011 22:47 ]
Mooi zo. Dan zal het wel lukken. Bedankt beide
Dat is al een tijdje niet meer nodig als ik een commit van een tijd terug kan herinneren, ik switch zelf wel eens tussen easynews en ziggo (ziggo is wat sneller voor retrieve.php) en dat gaat altijd goed.CptChaos schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:05:
Je hoeft niet de gehele database te rebuilden, ik zou echter wel de spots, de spotsfull en de comment-tabellen legen en opnieuw laten vullen.
We geven het niet op en misschien is onderstaande wel de oplossing..raainman schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:27:
[...]
Hmm, da's jammer.
Ik loop trouwens ook bij retrieve (van de comments) tegen de tmp fout aan. Ik heb nu ook de comments uit staan. Nog even en dan heb ik helemaal niets meer![]()
Ik had ook al gekeken naar de tmp dir. Volgens mij zou je een extra dir op moeten kunnen zetten in my.cnf
maar ik weet niet goed hoe dit werkt.
Ging even verder met google en kwam misschien de volgende oplossing tegen.
Citaat uit het Qnap forum "I'm still think it has something to do with memory settings. On my old nas (synology 107+ with only 128mb memory) it works without troubles."
Update
Solved by increasing the tmp dir size
code:
1
2
3
| mount tmpfs /tmp -t tmpfs -o size=128m /etc/init.d/Qthttpd.sh restart /etc/init.d/mysqld.sh restart |
Het is nog nog even voorleggen in de Qnap topic om te kijken of we deze stap zonder problemen kunnen uitvoeren. Mocht dat kunnen zou het denk ik de Incorrect key file for table '/tmp/#sql_***_0.MYI'; try to repair it
kunnen oplossen.
vraagje over de layout: Hoe kan ik de layout zo krijgen, dat het menu aan de linker kant altijd zichtbaar blijft, terwijl ik toch aan de rechter kant (we1rdo template) infinite kan blijven scrollen? Of moet ik dat als een feature request indienen?
overigens: respect voor al dat werk wat jullie erin hebben zitten, wat een grandioos project.
overigens: respect voor al dat werk wat jullie erin hebben zitten, wat een grandioos project.
[ Voor 16% gewijzigd door Kabouterplop01 op 11-04-2011 23:07 ]
@Kabouterplop01: Op die "punaise" links naast "zoeken" klikken.
WOW!! That was fast!!!
Kan het zijn dat met de laatste update mijn NZB en direct download knop verdwenen zijn? Ook krijg ik alleen een error als ik een spot wil openen (Er is een fout opgetreden, u wordt teruggestuurd).
Edit: Alle spots zijn ook opeens 4 eeuwen oud
Edit: Alle spots zijn ook opeens 4 eeuwen oud

[ Voor 12% gewijzigd door Slurpgeit op 11-04-2011 23:32 ]
@Slurpgeit: Hier hetzelfde probleem, heeft denk ik te maken met de laatste commit die traagheids problemen zou moeten oplossen. Deze zijn nu ook opgelost, maar nu werkt de rest niet meer
(watchlist en downloadlist werken ook niet, en datums kloppen niet meer).
edit: Het is nu weer opgelost
Spots openen weer en datum klopt weer. Alleen de watchlist en downloadlist lijken nog niet te werken.
edit: Het is nu weer opgelost
[ Voor 20% gewijzigd door shappie op 11-04-2011 23:35 ]
^^
Hier dezelfde problemen, even afwachten dus.
Hier dezelfde problemen, even afwachten dus.
Ah, paar minuten geleden is de fix gecommit. Na een git pull werkt het weer
. Naja, download / watchlist nog niet..
Wat een snelheid opeens trouwens
Wat een snelheid opeens trouwens
[ Voor 34% gewijzigd door Slurpgeit op 11-04-2011 23:37 ]
Werkt de SabNZBd button (met push-sabnzbd) wel bij jullie? Ik krijg hem hier niet werkend meer... Hij geeft netjes het vinkje maar er verschijnt niks in sabnzbd.
edit: @slurpgeit: Hij is inderdaad wel uitzonderlijk snel
Alles verschijnt echt vrijwel instant op mijn scherm. Hopelijk blijft dit behouden als de bugs worden opgelost...
edit: @slurpgeit: Hij is inderdaad wel uitzonderlijk snel
Alles verschijnt echt vrijwel instant op mijn scherm. Hopelijk blijft dit behouden als de bugs worden opgelost...
[ Voor 35% gewijzigd door shappie op 11-04-2011 23:39 ]
@shappie:
Hier geen problemen. Alleen gedownload en de watchlist werken nog steeds niet.
Hier geen problemen. Alleen gedownload en de watchlist werken nog steeds niet.
[ Voor 48% gewijzigd door FitzJac op 11-04-2011 23:49 ]
Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[HY000]: General error: 1 no such table: spots' in C:\xamppnew\htdocs\spotweb\lib\dbeng\db_pdo.php:19 Stack trace: #0 C:\xamppnew\htdocs\spotweb\lib\dbeng\db_pdo.php(19): PDO->prepare('SELECT MAX(stam...') #1 C:\xamppnew\htdocs\spotweb\lib\dbeng\db_pdo.php(70): db_pdo->prepareSql('SELECT MAX(stam...', Array) #2 C:\xamppnew\htdocs\spotweb\lib\dbeng\db_pdo.php(109): db_pdo->exec('SELECT MAX(stam...', Array) #3 C:\xamppnew\htdocs\spotweb\lib\SpotDb.php(157): db_pdo->singleQuery('SELECT MAX(stam...') #4 C:\xamppnew\htdocs\spotweb\lib\SpotCookie.php(22): SpotDb->getMaxMessageTime() #5 C:\xamppnew\htdocs\spotweb\index.php(6): require_once('C:\xamppnew\htd...') #6 {main} thrown in C:\xamppnew\htdocs\spotweb\lib\dbeng\db_pdo.php on line 19
Jonge jonge ineens dit weer gisteren was alles nog goed
En wie heeft je spots tabel dan weggemikt?jansscor schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:57:
Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[HY000]: General error: 1 no such table: spots' in C:\xamppnew\htdocs\spotweb\lib\dbeng\db_pdo.php:19 Stack trace: #0 C:\xamppnew\htdocs\spotweb\lib\dbeng\db_pdo.php(19): PDO->prepare('SELECT MAX(stam...') #1 C:\xamppnew\htdocs\spotweb\lib\dbeng\db_pdo.php(70): db_pdo->prepareSql('SELECT MAX(stam...', Array) #2 C:\xamppnew\htdocs\spotweb\lib\dbeng\db_pdo.php(109): db_pdo->exec('SELECT MAX(stam...', Array) #3 C:\xamppnew\htdocs\spotweb\lib\SpotDb.php(157): db_pdo->singleQuery('SELECT MAX(stam...') #4 C:\xamppnew\htdocs\spotweb\lib\SpotCookie.php(22): SpotDb->getMaxMessageTime() #5 C:\xamppnew\htdocs\spotweb\index.php(6): require_once('C:\xamppnew\htd...') #6 {main} thrown in C:\xamppnew\htdocs\spotweb\lib\dbeng\db_pdo.php on line 19
Als je wilt dat die scroll optie bij het laden altijd aanstaat kun je eventueel de standaard scripts file vervangen met deze:Kabouterplop01 schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:07:
vraagje over de layout: Hoe kan ik de layout zo krijgen, dat het menu aan de linker kant altijd zichtbaar blijft, terwijl ik toch aan de rechter kant (we1rdo template) infinite kan blijven scrollen? Of moet ik dat als een feature request indienen?
http://vipeax.nl/scriptswe1rdo.zip
Als je er éénmaal op hebt geklikt blijft het scrollen al aanstaan.Paprika schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 00:38:
[...]
Als je wilt dat die scroll optie bij het laden altijd aanstaat kun je eventueel de standaard scripts file vervangen met deze:
http://vipeax.nl/scriptswe1rdo.zip
Niet als je geen cookies aan hebt. 
code:
1
| $.cookie('scrolling', scrolling, { path: '/', expires: 7 }); |
[ Voor 50% gewijzigd door Paprika op 12-04-2011 01:27 ]
Als je zelfs voor je eigen (intra)net geen cookies wilt accepteren heeft de paranoia misschien net iets teveel toegeslagen.Paprika schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 01:27:
Niet als je geen cookies aan hebt.
code:
1 $.cookie('scrolling', scrolling, { path: '/', expires: 7 });
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.