Heeft meer met de gebruikte computer te maken op dat moment
.
Niet dat dit niet gaat werken maar het lijkt me vooral handig om eerst naar alle oorzaken te kijken in plaatst van alleen een gevolg te bestrijdenHet is nog nog even voorleggen in de Qnap topic om te kijken of we deze stap zonder problemen kunnen uitvoeren. Mocht dat kunnen zou het denk ik de Incorrect key file for table '/tmp/#sql_***_0.MYI'; try to repair it
kunnen oplossen.
SQL optimalisatie is zeker op zijn plaats als blijkt dat er teveel overhead in de tijdelijke tabellen zit.
Eens, bij mij heeft het weken aan een stuk gewerkt, en nu plots afgelopen weekend krijg ik deze problemen. Dus ik heb nog het idee dat het probleem in eerste instantie in de queries gezocht moet worden.
Sowieso moet je (op de QNAP) dan ook zorgen dat die vergrootte tmp dir een reboot overleefd, en dat is niet moeilijk maar ook niet simpel.
Voorlopig werkt het bij mij nu met fullspots=false, en comments uit. Daarnaast heb ik nu een test git clone ernaast gezet om nog een beetje te klooien met de problemen.
Sowieso moet je (op de QNAP) dan ook zorgen dat die vergrootte tmp dir een reboot overleefd, en dat is niet moeilijk maar ook niet simpel.
Voorlopig werkt het bij mij nu met fullspots=false, en comments uit. Daarnaast heb ik nu een test git clone ernaast gezet om nog een beetje te klooien met de problemen.
forkless schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 04:35:
[...]
Niet dat dit niet gaat werken maar het lijkt me vooral handig om eerst naar alle oorzaken te kijken in plaatst van alleen een gevolg te bestrijden
SQL optimalisatie is zeker op zijn plaats als blijkt dat er teveel overhead in de tijdelijke tabellen zit.
[ Voor 5% gewijzigd door Raainman op 12-04-2011 08:53 . Reden: Toevoeging ]
Zo bij deze mn eerste post op dit forum (ik lees al een tijdje mee) ik heb hier ook nog problemen met de download en watchlist ;-).FitzJac schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:47:
@shappie:
Hier geen problemen. Alleen gedownload en de watchlist werken nog steeds niet.
zal straks vast wel een update voor komen
Blaaterdeblaat
Ik had nog geen reactie gezien op deze vraag dus misschien nogmaals 
Ik ben het nog niet eens met deze query:
Deze laat inderdaad de het aantal spots zien van de afgelopen 24 uur. Maar het is 24 uur vanaf het moment dat de query gedraait wordt. Hij haalt er gewoon elke keer 24 uur af. Maar ik zou graag willen zien, hoeveel spots op een dag opgehaald heeft, beginnen met tellend vanaf 00:00 tot 24 uur later op 00:00.
Weet iemand hoe binnen in deze huidige database zo'n query kan samenstellen?
PHP:
1
| SELECT count(*) AS spots FROM spotweb.spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP() - 86400; |
Deze laat inderdaad de het aantal spots zien van de afgelopen 24 uur. Maar het is 24 uur vanaf het moment dat de query gedraait wordt. Hij haalt er gewoon elke keer 24 uur af. Maar ik zou graag willen zien, hoeveel spots op een dag opgehaald heeft, beginnen met tellend vanaf 00:00 tot 24 uur later op 00:00.
Ik zag deze op stackoverflow;
http://stackoverflow.com/...ll-rows-from-previous-day
Hij haalt de data van gisteren op maar als je hem iets verbouwd kun je hem wel gebruiken denk ik. Ik zit nu niet achter mijn database dus ik kan hem even niet zelf opstellen.
Hij haalt de data van gisteren op maar als je hem iets verbouwd kun je hem wel gebruiken denk ik. Ik zit nu niet achter mijn database dus ik kan hem even niet zelf opstellen.
Senaxx schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:36:
PHP:
1 SELECT count(*) AS spots FROM spotweb.spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP() - 86400;
Die voor vandaag staat letterlijk binnen dit topic, (nofiSenaxx schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:36:
PHP:
1 SELECT count(*) AS spots FROM spotweb.spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP() - 86400;
SQL:
1
2
3
4
| ; Vandaag SELECT count(*) AS spots FROM spotweb.spots WHERE stamp >= UNIX_TIMESTAMP(CURDATE()); ; Gisteren SELECT count(*) AS spots FROM spotweb.spots WHERE stamp >= UNIX_TIMESTAMP(DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL -1 DAY)) AND stamp < UNIX_TIMESTAMP(CURDATE()); |
Reultaat, vandaag tot nu toe 125 spots, gisteren 420.
Lol. die dude die +2 heeft gekregen is echt een broddelaar...raainman schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:53:
Ik zag deze op stackoverflow;
[...]

DateAdd en DateDiff doen voor vandaag? Daar komt hetzelfde uit als 1+0=1...

[ Voor 21% gewijzigd door Rowdy.nl op 12-04-2011 10:28 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Ik loop tegen een probleem aan met het doorvoeren naar de SAB categorieën.
In mijn ownsettings.php staat de volgende code (sorry, ik wist niet welke board tags ik moet gebruiken om het netjes te krijgen):
Nu is het zo dat Spotweb netjes van iedere download de categorie overgeeft aan SAB, behalve bij de ePub's.
Deze valt terug op de default van beeld nl. Films.
Enig idee wat hier fout aan zit?
In SAB is in ieder geval wel de categorie ePub beschikbaar.
Ik heb het vermoeden dat het een fout aan mijn kant is, vandaar dat ik het nog niet als issue op Github heb gezet.
In mijn ownsettings.php staat de volgende code (sorry, ik wist niet welke board tags ik moet gebruiken om het netjes te krijgen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| # vertaal de categorieen uit spots (zie SpotCategories.php) naar sabnzbd categorieen $settings['sabnzbd']['categories'] = Array( 0 => Array('default' => 'Films', 'a5' => 'ePub', 'd11' => 'Series'), 1 => Array('default' => 'standaard', 'a0' => 'MP3'), 2 => Array('default' => 'standaard', 'a0' => 'Windows-Spellen', 'a11' => 'Nintendo-Wii', 'a10' => 'Nintendo-DS', 'a7' => 'Xbox-360', 'a15' => 'Android-Spellen'), 3 => Array('default' => 'standaard', 'a0' => 'Windows-Applicaties', 'a2' => 'Linux-Applicaties', 'a1' => 'Mac-OS', 'a7' => 'Android-Applicaties', 'a6' => 'iOS-Applicaties', 'a5' => 'navigatie') ); |
Nu is het zo dat Spotweb netjes van iedere download de categorie overgeeft aan SAB, behalve bij de ePub's.
Deze valt terug op de default van beeld nl. Films.
Enig idee wat hier fout aan zit?
In SAB is in ieder geval wel de categorie ePub beschikbaar.
Ik heb het vermoeden dat het een fout aan mijn kant is, vandaar dat ik het nog niet als issue op Github heb gezet.
@Duumke: Werkt de categorie ePub wel met de standaard sabnzbd categories settings?
En je kan je code tussen [ code] [/ code] tags zetten (zonder de spaties natuurlijk...)
En je kan je code tussen [ code] [/ code] tags zetten (zonder de spaties natuurlijk...)
Dat was een goede tip.shappie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:37:
@Duumke: Werkt de categorie ePub wel met de standaard sabnzbd categories settings?
En je kan je code tussen [ code] \[/ code] tags zetten (zonder de spaties natuurlijk...)
Via de default filters blijkt het bij mij ook niet te werken.
Misschien toch ook maar een issue aanmaken op Github.
Kunnen anderen bevestigen dat ze hetzelfde probleem hebben?
Ik wil namelijk geen issue aanmaken voor iets dat alleen bij mijzelf zou spelen.
Ow, voor degenen met een MySQL database; je zou je query cache aan kunnen zetten; ik had al geen problemen qua snelheid, maar met die cache aan gaat het nog veel rapper... 
.
Cache size moet je zelf maar kijken, ik vind 20M 'ne mooie, gemiddeld gebruikt ie max slechts 3MB...

Ook grappig, mijn spotweb database bestaat meer uit Indexen dan uit data...
(retrieve_fullspots staat uit)
.
code:
1
2
3
| [mysqld] query_cache_type=1 query_cache_size=20M |
Cache size moet je zelf maar kijken, ik vind 20M 'ne mooie, gemiddeld gebruikt ie max slechts 3MB...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Goeie tip! Ik heb hem hier ook aangezet en het is bij mij ook merkbaar dat hij sneller is ! Soms wou het nog wel eens dat bij het laden je zag dat hij in 3 broken op je beeld gezet werdt, maar nu is het gewoon in 1x instantRowdy.nl schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:52:
Ow, voor degenen met een MySQL database; je zou je query cache aan kunnen zetten; ik had al geen problemen qua snelheid, maar met die cache aan gaat het nog veel rapper...
voor een windows XBMC machine wil ik ook spotweb op draaien.
Heb het idee dat ik al redelijk ver ben gekomen, de webinterface is te zien van spotweb, de Spotweb DB is aangemaakt, alleen als ik klik op "update spots" doet die helemaal niks... dat logootje blijft maar draaien.
Zelf geprobeed onder PHP en krijg dan deze output:
zit er nog iets fout in de instellingen???
Heb het idee dat ik al redelijk ver ben gekomen, de webinterface is te zien van spotweb, de Spotweb DB is aangemaakt, alleen als ik klik op "update spots" doet die helemaal niks... dat logootje blijft maar draaien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| C:\xampp\htdocs\spotweb>php retrieve.php retriever.php draait al, geef de parameter '--force' mee om te forceren. retriever.php draait al, geef de parameter '--force' mee om te forceren. C:\xampp\htdocs\spotweb>php retrieve.php --force Retrieving new Spots from server newsreader8.eweka.nl... Spots in database: 0 Appr. Message count: 2277 First message number: 2435942 Last message number: 2438219 Current message: 2435942 Retrieving 2435942 till 2436943PHP Fatal error: Call to undefined function open ssl_get_publickey() in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSeclibToOpenSsl.php on li ne 12 Fatal error: Call to undefined function openssl_get_publickey() in C:\xampp\htdo cs\spotweb\lib\SpotSeclibToOpenSsl.php on line 12 |
Ja; je hebt in de settings use_openssl op true staan en waarschijnlijk openssl niet geïnstalleerd.trekker22 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:36:
code:
1 2 3 4 5 6 7 [...] Retrieving 2435942 till 2436943PHP Fatal error: Call to undefined function open ssl_get_publickey() in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSeclibToOpenSsl.php on li ne 12 [i]Fatal error: Call to undefined function [b]openssl_get_publickey()[/b] in C:\xampp\htdo cs\spotweb\lib\SpotSeclibToOpenSsl.php on line 12[/]
Twee oplossingen mogelijk; Of je zet use_openssl in je config op false, óf je installeerd openssl.
Ik zou voor de laatste gaan; hier in het topic heeft iemand gisteren meen ik nog iets specifiek voor openssl icm XAMPP gepost.
Senaxx schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:42:
[...]
Bekijk dit berichtje even. Ik had hetzelfde probleem, en de oplossing uitgewerkt.
[ Voor 33% gewijzigd door Rowdy.nl op 12-04-2011 11:44 ]
Ik denk dat je openssl niet geinstalleerd hebt. Zet open ssl in de ownsettings openssl eens uit (zie hieronder), en probeer dan opnieuw met --force.
code:
1
2
3
4
| # Is OpenSSL juist geconfigureerd en geladen als module? Zet dit dan op true, dan gaat het signen en verifieeren # van spots en comments sneller $settings['use_openssl'] = false; |
trekker22 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:36:
Retrieving 2435942 till 2436943PHP Fatal error: Call to undefined function open
ssl_get_publickey() in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotSeclibToOpenSsl.php on li
ne 12
Fatal error: Call to undefined function openssl_get_publickey() in C:\xampp\htdo
cs\spotweb\lib\SpotSeclibToOpenSsl.php on line 12
[/code]
Bekijk dit berichtje even. Ik had hetzelfde probleem, en de oplossing uitgewerkt.trekker22 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:36:
Lol, dat bericht bedoelde ik...Senaxx schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:42:
[...]
Bekijk dit berichtje even. Ik had hetzelfde probleem, en de oplossing uitgewerkt.
helemaal goed!!! bedankt!
EDIT
hij vind nu 21 spots, google wat rond maar hoe kan ik een historie van oudere spots vinden?
EDIT
hij vind nu 21 spots, google wat rond maar hoe kan ik een historie van oudere spots vinden?
[ Voor 66% gewijzigd door trekker22 op 12-04-2011 12:12 ]
Waar zit dat ergens in Windows? Ik heb in my.ini gezocht naar die setting maar ik kan 'm niet vinden. En om 'm nou zo toe te voegen...Rowdy.nl schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:52:
.
code:
1 2 3 [mysqld] query_cache_type=1 query_cache_size=20M
[afbeelding]
[afbeelding]
Om in het vervolg de openssl vragen te voorkomen heb ik dit gemaakt.
Edit: nog verder doorgevoerd. Lijkt me als optie eigenlijk niet nodig namelijk.
Edit: nog verder doorgevoerd. Lijkt me als optie eigenlijk niet nodig namelijk.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 12:30 ]
Nou, ik zou die twee regels gewoon toevoegen in de sectie [mysqld], dat moest ik namelijk ook doen...Zinu schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:15:
[...]
Waar zit dat ergens in Windows? Ik heb in my.ini gezocht naar die setting maar ik kan 'm niet vinden. En om 'm nou zo toe te voegen...
Wel even MySQL restarten na je aanpassing...
C:\xampp\mysql\binZinu schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:15:
[...]
Waar zit dat ergens in Windows? Ik heb in my.ini gezocht naar die setting maar ik kan 'm niet vinden. En om 'm nou zo toe te voegen...
en dan de my.ini heb ik het toegevoegd onder mysqld, nog geen idee of het effect heeft:)
Ik heb spotweb ingesteld dat hij de NZB gewoon moet opslaan en dit werkt ook prima. Echter vroeg ik mij af of het mogelijk is dat bij het wegschrijven het mogelijk is dat de NZB in een folder van zijn categorie wordt weggeschreven?
Dus:
Een spot onder categorie "Muziek" moet de NZB weggeschreven worden in /nzbget/nzb/Muziek/spotnaam
Een spot onder categorie "Video\tvseries" moet de NZB weggeschreven worden in /nzbget/nzb/Video/Films/spotnaam
Een spot onder categorie "Video\tvseries" moet de NZB weggeschreven worden in /nzbget/nzb/Video/TV Series/spotnaam
Ik zou dit graag willen, zodat ik nzbget uiteindelijk de uitgepakte downloads op andere share op mijn NAS kan laten verplaatsen.
Dus:
Een spot onder categorie "Muziek" moet de NZB weggeschreven worden in /nzbget/nzb/Muziek/spotnaam
Een spot onder categorie "Video\tvseries" moet de NZB weggeschreven worden in /nzbget/nzb/Video/Films/spotnaam
Een spot onder categorie "Video\tvseries" moet de NZB weggeschreven worden in /nzbget/nzb/Video/TV Series/spotnaam
Ik zou dit graag willen, zodat ik nzbget uiteindelijk de uitgepakte downloads op andere share op mijn NAS kan laten verplaatsen.
bla di bla bla
Nee dit kan nu nog niet, maar kan binnen kort waarschijnlijk wel als mijn changes, waar ik nu nog mee bezig ben, geaccepteerd worden. Overigens heb je dan geen directory meer nodig omdat je dan ook gewoon rechtstreeks naar nzbget kunt pushen net zoals dat nu al kan voor sabnzbd. Dit werkt dan via de JSON interface van nzbget. Ik hoop een en ander voor het einde van de week af te kunnen ronden.ChristianD schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:07:
Ik heb spotweb ingesteld dat hij de NZB gewoon moet opslaan en dit werkt ook prima. Echter vroeg ik mij af of het mogelijk is dat bij het wegschrijven het mogelijk is dat de NZB in een folder van zijn categorie wordt weggeschreven?
Als je een beetje PHP kent, dan kun je dit er misschien al vast in hacken. Na een 'git pull' ben je die wijzigingen wel weer kwijt natuurlijk.
Dit werkt al goed, maar ik ben met een betere oplossing bezig (beter in de zin van makkelijker te onderhouden en makkelijker om extra applicaties (bv. hellanzb) toe te kunnen voegen door de liefhebbers.
[ Voor 23% gewijzigd door LeechGuy op 12-04-2011 13:25 ]
Verwijderd
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem.Duumke schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:44:
[...]
Dat was een goede tip.
Via de default filters blijkt het bij mij ook niet te werken.
Misschien toch ook maar een issue aanmaken op Github.
Kunnen anderen bevestigen dat ze hetzelfde probleem hebben?
Ik wil namelijk geen issue aanmaken voor iets dat alleen bij mijzelf zou spelen.
loop nu al een uur te googlen, maar hoe krijg je in spotweb met mysql en vollere database? zit bij eweka
Typ eens eweka in het zoekveld hierboventrekker22 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:28:
loop nu al een uur te googlen, maar hoe krijg je in spotweb met mysql en vollere database? zit bij eweka
Als je het start topic eens doorleesttrekker22 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:28:
Net weer mn database ge-upgrade, duurde erg lang dit keer (zie ook https://github.com/spotwe...81d35e9bb4d0bb034f108e4e2)
Spotweb zelf is nu wel een heel stuk sneller :D!
[ Voor 5% gewijzigd door dj_ko op 12-04-2011 13:51 ]
Blaaterdeblaat
Net Spotweb geinstalleerd op m'n server... een aantal dingen werkt nog niet helemaal goed, maar ik ben nu al enthousiast iig. Een probleem nog nogal vervelend. Als ik vanuit de webgui de spots wil updaten zegt ie dat ie geen updates kan binnenhalen. Als ik handmatig retrieve.php uitvoer krijg ik de foutmelding: "General error: 8 attempt to write a readonly database ". Wanneer vanuit de terminal als root het script uitvoer (php retrieve.php) doet ie het wel gewoon. Hoe maak ik die SQLite database schrijfbaar? Ben geen expert...
Heb je de user die je opgeeft in de ownsettings voor de db toegang geautoriseerd voor de database ?
Skatespeare schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:08:
Net Spotweb geinstalleerd op m'n server... een aantal dingen werkt nog niet helemaal goed, maar ik ben nu al enthousiast iig. Een probleem nog nogal vervelend. Als ik vanuit de webgui de spots wil updaten zegt ie dat ie geen updates kan binnenhalen. Als ik handmatig retrieve.php uitvoer krijg ik de foutmelding: "General error: 8 attempt to write a readonly database ". Wanneer vanuit de terminal als root het script uitvoer (php retrieve.php) doet ie het wel gewoon. Hoe maak ik die SQLite database schrijfbaar? Ben geen expert...
Na de update is hij echt razendsnel !!!!
Hulde aan Spotweb voor deze update.
Chmod de rechten op die file even om het werkend te krijgen.
De user waaronder apache draait heeft geen rechten op de SQLite file.Skatespeare schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:08:
Chmod de rechten op die file even om het werkend te krijgen.
Hij werkt met SQLite, niet met MySQL.raainman schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:14:
Heb je de user die je opgeeft in de ownsettings voor de db toegang geautoriseerd voor de database ?
[...]
Rechten staan nu gewoon op de database file.
Zorg dat je db schrijfbaar is voor de gebruiker waaronder apache/php draait.Skatespeare schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:08:
.
# ls -al nntpdb.sqlite3 # ps aux | grep apache
Voor jezelf is ie schrijfbaar; je hebt 'm aangemaakt. Dus of ff de rechten voor die db goedzetten; of de eigenaar van de db veranderen.
.
# chmod 0755 nntpdb.sqlite3 # chown apache:apache nntpdb.sqlite3
Edit; Ah, spuit 6256625...
Klopt, ik zit nu in de MySQL ... maar het idee was goed :-)
Duumke schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:15:
[...]
Hij werkt met SQLite, niet met MySQL.
Rechten staan nu gewoon op de database file.
@Skatespeare: Hierover heb ik al regelmatig iets voorbij zien komen in dit topic, zoek er even op 
Ik gebruik zelf geen SQLite dus zou het niet weten, maar volgens mij zat Mar2zz ook met dit probleem en chmodden e.d. hielpen toen niks, dus misschien is het slim over te stappen op MySQL? Is volgens mij nog sneller ook...
Spots binnenhalen vanuit de GUI is niet echt handig. Je kan het beter vanuit je terminal doen, gaat ook sneller via de terminal. Zeker de eerste retrieve moet je via de terminal draaien!
Ik gebruik zelf geen SQLite dus zou het niet weten, maar volgens mij zat Mar2zz ook met dit probleem en chmodden e.d. hielpen toen niks, dus misschien is het slim over te stappen op MySQL? Is volgens mij nog sneller ook...
Spots binnenhalen vanuit de GUI is niet echt handig. Je kan het beter vanuit je terminal doen, gaat ook sneller via de terminal. Zeker de eerste retrieve moet je via de terminal draaien!
Inderdaad. Alhoewel die gehele upgrade best mee viel, qua tijd iig...Duumke schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:14:
Na de update is hij echt razendsnel !!!!
[..]
.
prime httpdocs # date && php upgrade-db.php && date Tue Apr 12 14:07:51 CEST 2011 Updating schema.. Huge upgrade of database, this might take up to 60 minutes or more! Converting default charset to UTF8 (1/10) Converting comments full fields to UTF8 (2/10) Converting commentsxover fields to UTF8 (3/10) Converting spots fields to UTF8 (3/10) Converting spotsfull fields to UTF8 (4/10) Dropping indexes (5/10) Creating index on spots (6/10) Creating index on spots (7/10) Creating index on spots (8/10) Creating index on spots (9/10) Creating index on spotsfull (10/10) Upgrade done. Schema update done Tue Apr 12 14:16:07 CEST 2011
6 minuten en 16 seconden...
Dat het niet handig is klopt (timeouts, geen feedback of er nog wat gebeurt, etc.), maar dat het sneller zou gaan via de command line, dat geloof ik niet. Het is tenslotte dezelfde code die op de server uitgevoerd wordt.shappie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:16:
@Skatespeare: Hierover heb ik al regelmatig iets voorbij zien komen in dit topic, zoek er even op
eweka en speciale headers serverdj_ko schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:43:
Net weer mn database ge-upgrade, duurde erg lang dit keer (zie ook https://github.com/spotwe...81d35e9bb4d0bb034f108e4e2)
thanks!
De resize van /tmp is relatief makkelijk te overleven op een QNAP, gewoon even naar QNAP wiki te gaan en op autorun.sh zoekenraainman schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:47:
Eens, bij mij heeft het weken aan een stuk gewerkt, en nu plots afgelopen weekend krijg ik deze problemen. Dus ik heb nog het idee dat het probleem in eerste instantie in de queries gezocht moet worden.
[...]
En dan volgende regel opnemen;
code:
1
| mount -o remount,size=128M /tmp |
(als je nu namelijk een 'df' doet zul je zien dat je twee /tmp entries hebt met het mount commando wat je gevonden hebt. Dit mount commando echter vervangt het oude mountpoint)
Dank voor de snelle reacties! Ik kom er alleen toch nog niet helemaal uit. Ik krijg nog steeds deze error bij het openen van retrieve.php "Fatal error occured retrieving messages: SQLSTATE[HY000]: General error: 8 attempt to write a readonly database ". Ik heb de commando's van Rowdy.nl uitgevoerd, maar het werkt nog niet.
Op zich zou ik wel gewoon mysql kunnen gebruiken, maar als ik die instel in settings.php ontbreekt uiteraard de database. Hoe creeer ik die database structuur? Of moet ik dan opnieuw installeren?
Op zich zou ik wel gewoon mysql kunnen gebruiken, maar als ik die instel in settings.php ontbreekt uiteraard de database. Hoe creeer ik die database structuur? Of moet ik dan opnieuw installeren?
Meer info geven. Waar draai je op? Wat geven de bovenste twee commando's voor output?Skatespeare schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:32:
Dank voor de snelle reacties! Ik kom er alleen toch nog niet helemaal uit. Ik krijg nog steeds deze error bij het openen van retrieve.php "Fatal error occured retrieving messages: SQLSTATE[HY000]: General error: 8 attempt to write a readonly database ". Ik heb de commando's van Rowdy.nl uitgevoerd, maar het werkt nog niet.
Spotweb creëert zelf de MySQL database structuur. Dus even in MySQL een databaseje aanmaken wat Spotweb mag gebruiken (een bestaande mag ook), juiste instellingen in de settings.php kwakken en off you go!
[ Voor 12% gewijzigd door Rowdy.nl op 12-04-2011 14:36 ]
Als je alles instelt voor MySQL zal je zodra je de retrieve.php draait automagisch de tabellen aangemaakt worden. Je moet alleen een database aanmaken, en die defineren in je settings.phpSkatespeare schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:32:
Kijk anders ook even op pagina 1 van dit topic.Skatespeare schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:32:
Daar staat een heel deel over hoe je de eerste setup in orde kunt maken, incl. aanmaken van een MySQL database.
Verwijderd
Ik heb gisteren 1 van de test database even hernoemd en opnieuw een database aangemaakt m.b.v HeidiSQLRowdy.nl schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:34:
[...]
Meer info geven. Waar draai je op? Wat geven de bovenste twee commando's voor output?
Spotweb creëert zelf de MySQL database structuur. Dus even in MySQL een databaseje aanmaken wat Spotweb mag gebruiken (een bestaande mag ook), juiste instellingen in de settings.php kwakken en off you go!
Maar ik kreeg ook een error weet niet meer of het dezelfde error is als van Skatespeare. (database blijft leeg)
Vroeger werkte dit zonder problemen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 14:51 ]
@spaceone: Je hebt dan ook upgrade-db.php gedraaid nadat je je ownsettings.php had aangepast met de juiste database settings?
Verwijderd
Ja dat ook nog geprobeerd. Maar de database blijft gewoon leeg. Er als er geen tabellen aanwezig zijn is er is niks te upgraden zou je zeggen?shappie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:51:
@spaceone: Je hebt dan ook upgrade-db.php gedraaid nadat je je ownsettings.php had aangepast met de juiste database settings?
Ik heb alleen de oude database hernoemd alle files (ownsettings.php) zijn gelijk gebleven. En met de oude databse werkte het normaal
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 14:59 ]
Je weet niet wat die error was? Ik kan een heel aantal errors bedenken waarom een database leeg zou blijven, maar zonder die specifieke error van jou kan niemand er ook maar één zinnig woord over zeggen....Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:58:
[...]
Ja dat ook nog geprobeerd. Maar de database blijft gewoon leeg. Er als er geen tabellen aanwezig zijn is er is niks te upgraden zou je zeggen?
Verwijderd
Zal vanavond even opnieuw proberen.Rowdy.nl schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:00:
[...]
Je weet niet wat die error was? Ik kan een heel aantal errors bedenken waarom een database leeg zou blijven, maar zonder die specifieke error van jou kan niemand er ook maar één zinnig woord over zeggen....
Upgrade is wellicht een verkeerde term, bij een lege database moet je tegenwoordig eerst upgrade-db draaien om een de tabellen aan te maken. Voorheen deed retrieve did, maar dit gebeurt niet meer.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:58:
[...]
Ja dat ook nog geprobeerd. Maar de database blijft gewoon leeg. Er als er geen tabellen aanwezig zijn is er is niks te upgraden zou je zeggen?
Ik heb alleen de oude database hernoemd alle files (ownsettings.php) zijn gelijk gebleven. En met de oude databse werkte het normaal
Zojuist getest, op beide manieren wordt er niets aangemaakt. Ik was aan het prutsen. Werkt wel via upgrade-db.phpraainman schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:07:
Upgrade is wellicht een verkeerde term, bij een lege database moet je tegenwoordig eerst upgrade-db draaien om een de tabellen aan te maken. Voorheen deed retrieve did, maar dit gebeurt niet meer.
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 15:19 ]
Da's vreemd, er is namelijk wel code die die databasestructuur aan zou moeten maken...?Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:12:
[...]
Zojuist getest, op beide manieren wordt er niets aangemaakt.
.
[code=php,30,4,upgrade-db.php]echo "Updating schema..\r\n";
$dbStruct->createDatabase();
$dbStruct->updateSchema();
echo "Schema update done\r\n";[/]
Hmz, nevermind, sneller leren tiepen/koppie-peesten etc...
[ Voor 7% gewijzigd door Rowdy.nl op 12-04-2011 15:23 ]
14:07:51 --> 14:16:07 = 8 minuten en 16 secondenRowdy.nl schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:18:
[...]
Inderdaad. Alhoewel die gehele upgrade best mee viel, qua tijd iig...
.
prime httpdocs # date && php upgrade-db.php && date Tue Apr 12 14:07:51 CEST 2011 Updating schema.. Huge upgrade of database, this might take up to 60 minutes or more! Converting default charset to UTF8 (1/10) Converting comments full fields to UTF8 (2/10) Converting commentsxover fields to UTF8 (3/10) Converting spots fields to UTF8 (3/10) Converting spotsfull fields to UTF8 (4/10) Dropping indexes (5/10) Creating index on spots (6/10) Creating index on spots (7/10) Creating index on spots (8/10) Creating index on spots (9/10) Creating index on spotsfull (10/10) Upgrade done. Schema update done Tue Apr 12 14:16:07 CEST 2011
6 minuten en 16 seconden...
Ah, niet kenne tellen...Diecke schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:41:
[...]
14:07:51 --> 14:16:07 = 8 minuten en 16 seconden
[ Voor 7% gewijzigd door Rowdy.nl op 12-04-2011 16:02 ]
Ik gebruik de we1rdo template en als ik op de gedownload button druk onder "Quick Links" krijg ik de volgende melding: "Error executing query: Unknown column 'd.stamp' in 'where clause'".
Hebben meer mensen hier last van??
Hebben meer mensen hier last van??
@ceekee: Draai even "git pull", je draait niet de laatste versie. En zoals Duumke hieronder ook vermeld, nadat je de laatste versie gebruikt zul je ook upgrade-db.php moeten draaien maar dit merk je vanzelf (spotweb geeft geeft hiervan een melding...)
edit: Voor de geinteresseerde: https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Sneltoetsen
edit: Voor de geinteresseerde: https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Sneltoetsen
[ Voor 78% gewijzigd door shappie op 12-04-2011 15:55 ]
Bedankt voor replies. Ik had vanochtend al een git pull gedraaid.
Maar blijkbaar komen de wijzigingen zo snel, dit is niet bij te houden. :-)
Scheelt wel weer dat je niet verplicht bent om te updatenceekee schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:59:
Als je het rustiger aan wilt doen kan dat altijd (dat is het mooie dat het op je eigen omgeving draait).
Yeah, mijn nieuwe Munin plugins zijn goedgekeurd...
Voor de geïnteresseerden hieronder de plugins...
Alle Spotweb gerelateerde Munin plugins vindt je overigens hier...
.

Installatie voorbeeld
Download de plugin naar je installatie directorie, chmod het ding, maak een symlink aan, configureer het en herstart Munin.
Configuratie voorbeeld
Deze code plak je in /etc/munin/plugin-conf.d/munin-node (locatie kan verschillen op je eigen systeem)
Het eerste deel is generiek voor beide plugins, het tweede deel is specifiek voor deze plugin.
.

Installatie voorbeeld
Download de plugin naar je installatie directorie, chmod het ding, maak een symlink aan, configureer het en herstart Munin.
Configuratie voorbeeld
Deze code plak je in /etc/munin/plugin-conf.d/munin-node (locatie kan verschillen op je eigen systeem)
Het eerste deel is generiek voor beide plugins, het tweede deel is specifiek voor deze plugin.
.

Installatie voorbeeld
Configuratie voorbeeld
.
spotweb_cat_average
Aantal spots over een instelbare periode, gefilterd per categorie. (Munin Exchange)
Installatie voorbeeld
wget -O /usr/lib/munin/plugins/spotweb_cat_average http://exchange.munin-monitoring.org/plugins/spotweb_cat_average/version/2/download chmod a+x /usr/lib/munin/plugins/spotweb_cat_average ln -s /usr/lib/munin/plugins/spotweb_cat_average /etc/munin/plugins/spotweb_cat_average vi /etc/munin/plugin-conf.d/munin-node /etc/init.d/munin-node restart
Configuratie voorbeeld
[spotweb*] env.mysql /usr/bin/mysql # MySQL binary (optional) env.mysqlopts -u <MYSQL_USERNAME> -p<MYSQL_PASSWORD> # How to connect to the database (optional if no password is set) env.database spotweb # Spotweb database (optional) [spotweb_cat_average] env.period 1800 # The period over wich to check in seconds, default to 30 minutes (1800 seconds) env.countporn = 'no' # Also count porn? Default is 'yes'
.
spotweb_catsize_average
Omvang van spots over een instelbare periode, gefilterd per categorie. (Munin Exchange)
Installatie voorbeeld
wget -O /usr/lib/munin/plugins/spotweb_catsize_average http://exchange.munin-monitoring.org/plugins/spotweb_catsize_average/version/2/download chmod a+x /usr/lib/munin/plugins/spotweb_catsize_average ln -s /usr/lib/munin/plugins/spotweb_catsize_average /etc/munin/plugins/spotweb_catsize_average vi /etc/munin/plugin-conf.d/munin-node /etc/init.d/munin-node restart
Configuratie voorbeeld
[spotweb*] env.mysql /usr/bin/mysql # MySQL binary (optional) env.mysqlopts -u <MYSQL_USERNAME> -p<MYSQL_PASSWORD> # How to connect to the database (optional if no password is set) env.database spotweb # Spotweb database (optional) [spotweb_catsize_average] env.period 1800 # The period over wich to check in seconds, default to 30 minutes (1800 seconds) env.countporn = 'no' # Also count porn? Default is 'yes'
.
spotweb_cat_total
Totaal aantal spots, gefilterd per categorie. (Munin Exchange)
Installatie voorbeeld
wget -O /usr/lib/munin/plugins/spotweb_cat_total http://exchange.munin-monitoring.org/plugins/spotweb_cat_total/version/3/download chmod a+x /usr/lib/munin/plugins/spotweb_cat_total ln -s /usr/lib/munin/plugins/spotweb_cat_total /etc/munin/plugins/spotweb_cat_total vi /etc/munin/plugin-conf.d/munin-node /etc/init.d/munin-node restart
Configuratie voorbeeld
[spotweb*] env.mysql /usr/bin/mysql # MySQL binary (optional) env.mysqlopts -u <MYSQL_USERNAME> -p<MYSQL_PASSWORD> # How to connect to the database (optional if no password is set) env.database spotweb # Spotweb database (optional) [spotweb_cat_total] env.countporn = 'no' # Also count porn? Default is 'yes'
Ben erg benieuwd naar je wijzigingen. Tot nu toe erg tevreden over de combinatie spotweb en nzbget, maar een directe koppeling is natuurlijk nog beter. Je wijziging worden gewoon in builds meegenomen of moet ik ze bij oplevering ergens speciaal vandaan halen?LeechGuy schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:14:
[...]
Nee dit kan nu nog niet, maar kan binnen kort waarschijnlijk wel als mijn changes, waar ik nu nog mee bezig ben, geaccepteerd worden. Overigens heb je dan geen directory meer nodig omdat je dan ook gewoon rechtstreeks naar nzbget kunt pushen net zoals dat nu al kan voor sabnzbd. Dit werkt dan via de JSON interface van nzbget. Ik hoop een en ander voor het einde van de week af te kunnen ronden.
Als je een beetje PHP kent, dan kun je dit er misschien al vast in hacken. Na een 'git pull' ben je die wijzigingen wel weer kwijt natuurlijk.
Dit werkt al goed, maar ik ben met een betere oplossing bezig (beter in de zin van makkelijker te onderhouden en makkelijker om extra applicaties (bv. hellanzb) toe te kunnen voegen door de liefhebbers.
bla di bla bla
Probleem:
Openen van http://www.mijndomein.nl/spotweb/ of http://www.mijndomein.nl/spotweb/retrieve.php geeft:
Ik heb wel toegang naar phpMyAdmin en kan dus SQL queries draaien.
Wat nu?
Openen van http://www.mijndomein.nl/spotweb/ of http://www.mijndomein.nl/spotweb/retrieve.php geeft:
Dus ik doe http://www.mijndomein.nl/spotweb/upgrade-db.php krijg ik:Database schema is gewijzigd, draai upgrade-db.php aub
Ik heb geen shell toegang naar mijn gehoste domein.Sorry, db-upgrade.php kan enkel vanuit de server zelf uitgevoerd worden, niet via de webbrowser!
Wat nu?
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Verwijderd
Rowdy.nl schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:00:
[...]
Je weet niet wat die error was? Ik kan een heel aantal errors bedenken waarom een database leeg zou blijven, maar zonder die specifieke error van jou kan niemand er ook maar één zinnig woord over zeggen....
Dit is de foutmeldingRaainman schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:07:
[...]
K7VM2:/var/www/spotweb-xs4all# /usr/bin/php upgrade-db.php
Updating schema..
Database schema upgrade mislukt:
Error executing query: Table 'spotweb-xs4all.spots' doesn't exist
Zover mij kan herinneren werden de tabellen al aangemaakt bij de eerste keer laden van de website
http://192.168.2.1/spotweb-xs4all/
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 19:51 ]
Het is in iedergeval mijn bedoeling dat ze gewoon in Spotweb worden meegenomen, maar daar gaat spotweb over. Over de vorige wijziging was hij wel positief, moest alleen nog wat kleine dingen aanpassen. Pech was alleen dat ik mijn github omgeving om zeep had geholpen en dus even van scratch af aan ben begonnen. Alleen nu doe ik een wat grotere ingreep dan de vorige keer.ChristianD schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:44:
[...]
Ben erg benieuwd naar je wijzigingen. Tot nu toe erg tevreden over de combinatie spotweb en nzbget, maar een directe koppeling is natuurlijk nog beter. Je wijziging worden gewoon in builds meegenomen of moet ik ze bij oplevering ergens speciaal vandaan halen?
Zo, ff we1rdo template eens weer ingesteld. Lijkt ook helemaal niet op mijn nieuwe template zeg
Hallo gebruikers,
Sinds vandaag krijg ik de volgende melding op mijn QNAP.
uiteraard heb ik deze file geopend, wachtwoorden veranderd.
Geen resultaat.
iemand een idee?
code:
1
| Verander de setting 'pass_salt' in je ownsettings.php naar iets unieks! |
Geen resultaat.
iemand een idee?
ownsettings.php even openen en
toevoegen.
PHP:
1
| $settings['pass_salt'] = '<jouw salt hier>'; |
toevoegen.
kijk eens in de settings.php naar pass_salt...DJ-Jumbo schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:14:
Hallo gebruikers,
code:
1 Verander de setting 'pass_salt' in je ownsettings.php naar iets unieks!
Geen resultaat.
iemand een idee?
[ Voor 0% gewijzigd door Mr. Happy op 12-04-2011 20:17 . Reden: spuit elf... ]
[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]
Misschien moet ik aangeven dat ik een aangepaste versie gebruik voor de Qnap.Mr. Happy schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:16:
[...]
kijk eens in de settings.php naar pass_salt...
Deze bevat geen pass_salt.
Dan voeg je het niet toe en blijf je lekker tegen die melding aan kijken

Dat kan niet. Ook als je op een Qnap draait moet die setting er zijn. Als je installatie er om vraagt kent hij de setting immers. Hij staat na een git pull in settings.php, en die kun je overrulen (en dat moet je ook doen) door diezelfde setting in ownsettings.php te zetten. Als hij er echt niet staat is er iets raars aan de hand.DJ-Jumbo schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:20:
[...]
Misschien moet ik aangeven dat ik een aangepaste versie gebruik voor de Qnap.
Deze bevat geen pass_salt.
haha ja je hebt gelijk, maar moet de waarde die ik daar in ga vullen ergens mee overeen komen?LeechGuy schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:30:
Dan voeg je het niet toe en blijf je lekker tegen die melding aan kijken
Nee, het is de bedoeling dat het een unieke waarde is (staat volgens mij al een aantal pagina's terug genoemd).DJ-Jumbo schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:34:
[...]
haha ja je hebt gelijk, maar moet de waarde die ik daar in ga vullen ergens mee overeen komen?
Kun je eens nagaan of de tabel wel bestaat in de database?Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:48:
[...]
[...]
Dit is de foutmelding
Updating schema..
Zover mij kan herinneren werden de tabellen al aangemaakt bij de eerste keer laden van de website
Ik weet niet meer zeker wat je gebruikt (MySQL of SQLite)...
Tsja, het probleem is dat het zo'n 8 minuten duurt om het script uit te voeren, daarom kan ie niet in de browser. Ik zou alle 'rawexec' queries die hier staan tussen regel 113 en 219 handmatig in phpmyadmin uitvoeren. Daarna wel even in de tabel settings even schemaversion updaten naar 0.03.Mr_Blobby schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:27:
Probleem:
[...]
Dus ik doe http://www.mijndomein.nl/spotweb/upgrade-db.php krijg ik:
[...]
Ik heb geen shell toegang naar mijn gehoste domein.
Wat nu?
Je tabel is dus niet aangemaakt... Draai even de losse queries vanuit dit bestand in PHPmyAdmin oid, weet je zeker dat ze aangemaakt zijn... Alhoewel upgrade-db.php deze gewoon aan zou moeten maken... Vreemd...Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:48:
Dit is de foutmelding
Updating schema..
Maar ik ben opnieuw begonnen met het installeren van spotweb en mijn database is nog leegRowdy.nl schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:43:
[...]
Tsja, het probleem is dat het zo'n 8 minuten duurt om het script uit te voeren, daarom kan ie niet in de browser.
"Even een paar queries draaien": Moet iedereen dat doen die Spotweb voor het eerst installeert?
[ Voor 13% gewijzigd door Mr_Blobby op 12-04-2011 20:50 ]
Okey, omdat hier veel problemen zijn met de database structuur: ik heb even een dump gemaakt van de structuur van mijn versie 0.03 database.
LET OP!
Als je deze queries uitvoerd via PHPMyAdmin oid dropt ie alle tabellen en maakt ze volgens het nieuwe schema aan! Je raakt dus al je data kwijt!
http://pastebin.com/yRQXQqWg
LET OP!
Als je deze queries uitvoerd via PHPMyAdmin oid dropt ie alle tabellen en maakt ze volgens het nieuwe schema aan! Je raakt dus al je data kwijt!
http://pastebin.com/yRQXQqWg
Eventueel zou je ook een retrieve.php kunnen proberen.Mr_Blobby schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:47:
[...]
Maar ik ben opnieuw begonnen met het installeren van spotweb en mijn database is nog leeg
"Even een paar queries draaien": Moet iedereen dat doen die Spotweb voor het eerst installeert?
Die zou moeten forceren dat het maken van de tabellen wordt gestart.
Niet meer...Duumke schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:53:
[...]
Eventueel zou je ook een retrieve.php kunnen proberen.
Die zou moeten forceren dat het maken van de tabellen wordt gestart.
Gebruik gewoon de commando's uit de link in mijn vorige post, die maakt de correcte structuur aan en ze de correcte schema versie...
Hmm... Ik krijg het zo snel niet aan de gang...Rowdy.nl schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:03:
Yeah, mijn nieuwe Munin plugins zijn goedgekeurd...![]()
.spotweb_cat_average
Aantal spots over een instelbare periode, gefilterd per categorie. (Munin Exchange)
[afbeelding]
Installatie voorbeeld
wget -O /usr/lib/munin/plugins/spotweb_cat_average http://exchange.munin-monitoring.org/plugins/spotweb_cat_average/version/2/download chmod a+x /usr/lib/munin/plugins/spotweb_cat_average ln -s /usr/lib/munin/plugins/spotweb_cat_average /etc/munin/plugins/spotweb_cat_average vi /etc/munin/plugin-conf.d/munin-node /etc/init.d/munin-node restart
Configuratie voorbeeld
[spotweb*] env.mysql /usr/bin/mysql # MySQL binary (optional) env.mysqlopts -u <MYSQL_USERNAME> -p<MYSQL_PASSWORD> # How to connect to the database (optional if no password is set) env.database spotweb # Spotweb database (optional) [spotweb_cat_average] env.period 1800 # The period over wich to check in seconds, default to 30 minutes (1800 seconds) env.countporn = 'no' # Also count porn? Default is 'yes'
.spotweb_catsize_average
Omvang van spots over een instelbare periode, gefilterd per categorie. (Munin Exchange)
[afbeelding]
Installatie voorbeeld
wget -O /usr/lib/munin/plugins/spotweb_catsize_average http://exchange.munin-monitoring.org/plugins/spotweb_catsize_average/version/2/download chmod a+x /usr/lib/munin/plugins/spotweb_catsize_average ln -s /usr/lib/munin/plugins/spotweb_catsize_average /etc/munin/plugins/spotweb_catsize_average vi /etc/munin/plugin-conf.d/munin-node /etc/init.d/munin-node restart
Configuratie voorbeeld
[spotweb*] env.mysql /usr/bin/mysql # MySQL binary (optional) env.mysqlopts -u <MYSQL_USERNAME> -p<MYSQL_PASSWORD> # How to connect to the database (optional if no password is set) env.database spotweb # Spotweb database (optional) [spotweb_catsize_average] env.period 1800 # The period over wich to check in seconds, default to 30 minutes (1800 seconds) env.countporn = 'no' # Also count porn? Default is 'yes'
.spotweb_cat_total
Totaal aantal spots, gefilterd per categorie. (Munin Exchange)
[afbeelding]
Installatie voorbeeld
wget -O /usr/lib/munin/plugins/spotweb_cat_total http://exchange.munin-monitoring.org/plugins/spotweb_cat_total/version/2/download chmod a+x /usr/lib/munin/plugins/spotweb_cat_total ln -s /usr/lib/munin/plugins/spotweb_cat_total /etc/munin/plugins/spotweb_cat_total vi /etc/munin/plugin-conf.d/munin-node /etc/init.d/munin-node restart
Configuratie voorbeeld
[spotweb*] env.mysql /usr/bin/mysql # MySQL binary (optional) env.mysqlopts -u <MYSQL_USERNAME> -p<MYSQL_PASSWORD> # How to connect to the database (optional if no password is set) env.database spotweb # Spotweb database (optional) [spotweb_cat_total] env.countporn = 'no' # Also count porn? Default is 'yes'
Moet ik hiervoor nog bepaalde web-pagina's creëren?
Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om me in munin te verdiepen.
Tot nu toe heb ik het volgende gedaan.
- Installatie van munin-node (apt-get install munin-node)
- Installatie van munin (apt-get install munin)
- Spotweb munin plugin gedownload, executable gemaakt en symlinked.
- Config volgens bovenstaande toegevoegd.
- Munin en Apache herstart.
En nu heb ik verder geen idee wat er vervolgens moet gebeuren....

Inderdaad.Rowdy.nl schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:57:
[...]
Niet meer...
Gebruik gewoon de commando's uit de link in mijn vorige post, die maakt de correcte structuur aan en ze de correcte schema versie...
Je wil niet weten wat voor fatal error ik krijg als ik retrieve.php voor het eerst draai met een lege database ....
Het lijkt me dat deze "bug" snel moet worden opgelost want anders kan niemand met Spotweb beginnen zonder allerlei workarounds te moeten toepassen.
Damn... dat bericht had ik helemaal gemist.Rowdy.nl schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:57:
[...]
Niet meer...
Ik heb hem ook maar even op Github gemeld
Mocht je dus foutmeldingen hebben hiervoor dan deze graag melden op github bij het issue.
[ Voor 8% gewijzigd door Duumke op 12-04-2011 21:06 ]
Nee mag een willekeurige string zijn.DJ-Jumbo schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:34:
[...]
haha ja je hebt gelijk, maar moet de waarde die ik daar in ga vullen ergens mee overeen komen?
"The benefit provided by using a salted password is that a simple dictionary attack against the stored values becomes impractical if the salt is large enough. That is, an attacker would not be able to create a precomputed lookup table (a rainbow table) of hashed values (password + salt), because it would take too much space." (bron)
Verwijderd
Mysql (utf8_general_ci) en er worden geen tabellen aangemaakt gecontroleerd met HeidiSQLDuumke schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:40:
[...]
Kun je eens nagaan of de tabel wel bestaat in de database?
Ik weet niet meer zeker wat je gebruikt (MySQL of SQLite)...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 21:44 ]
Er zijn wat dingen verandert in de database blijkbaar, ik wil graag wat hulp bij een aantal query's, ik kom er niet uit.
"SELECT count(*) FROM watchlist" werkt niet meer, die geeft alle spots als resultaat.
Daarnaast wil ik voor de fun en statistics graag alle films muv erotiek tellen, alle muziek, alle programma's en alle games. Hoe moet dat precies? Ik wil dat in mijn conky-overzicht hebben, heb nog een regel of 5 ruimte om iets neer te pennen en deze getallen passen daar nog mooi.
"SELECT count(*) FROM watchlist" werkt niet meer, die geeft alle spots als resultaat.
Daarnaast wil ik voor de fun en statistics graag alle films muv erotiek tellen, alle muziek, alle programma's en alle games. Hoe moet dat precies? Ik wil dat in mijn conky-overzicht hebben, heb nog een regel of 5 ruimte om iets neer te pennen en deze getallen passen daar nog mooi.

Dat heb ik ook, maar kan je extern bij de database? Ik heb bijvoorbeeld een user aangemaakt waarbij ik dus extern kan verbinden met de database. Ik doe de git pull en upgrade-db.php op een lokale installatie (NAS maar kan natuurlijk ook op je pc) met de gegevens van de externe database en dat werkt perfect.Mr_Blobby schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:27:
Probleem:
[...]
Dus ik doe http://www.mijndomein.nl/spotweb/upgrade-db.php krijg ik:
[...]
Ik heb geen shell toegang naar mijn gehoste domein.
Wat nu?
Zoiets?Mar2zz schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:46:
[afbeelding]
SQL:
1
2
3
4
5
| SELECT COUNT(*) FROM SPOTS WHERE subcatd NOT LIKE '%d23%' AND subcatd NOT LIKE '%d24%' AND subcatd NOT LIKE '%d25%' AND subcatd NOT LIKE '%d26%' |
geeft: 339443.
code:
1
| SELECT COUNT(*) FROM SPOTS |
geeft: 388500
SQL:
1
2
3
4
| SELECT COUNT(*) FROM SPOTS WHERE subcatd LIKE '%d23%' OR subcatd LIKE '%d24%' OR subcatd LIKE '%d25%' OR subcatd LIKE '%d26%' |
geeft: 49057
388500 - 339443 = 49057
Die cats komen overigens van de erotiek filter:
?page=index&search[tree]=cat0_d23,cat0_d24,cat0_d25,cat0_d26
SQL:
1
2
3
4
5
6
| SELECT * FROM SPOTS WHERE subcatd LIKE '%d23%' OR subcatd LIKE '%d24%' OR subcatd LIKE '%d25%' OR subcatd LIKE '%d26%' |
geeft resultaten als:
in de titel. Zal wel kloppen dus.ABC - Lexicon of Love
[ Voor 32% gewijzigd door Paprika op 12-04-2011 23:35 ]
goedenavond,
Ik zit een beetje vast, en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Systeem draaid windows 7 ult. op
Voor de rest is volgens testinstall.php alles goed ingesteld.
Maar nu als ik in command prompt het volgende intype krijg ik een error waarmee ik niet verder kom:
c:\xampp\php>php c:\xampp\htdocs\upgrade-db.php
PHP Warning: require_once(C:
mpp\htdocs\settings.php): failed to open stream: Invalid argument in C:\xampp\ht
docs\upgrade-db.php on line 2
Warning: require_once(C:
mpp\htdocs\settings.php): failed to open stream: Invalid argument in C:\xampp\ht
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'C:
mpp\htdocs\settings.php' (include_path='.;C:\xampp\php\PEAR') in C:\xampp\htdocs
\upgrade-db.php on line 2
Fatal error: require_once(): Failed opening required 'C:
mpp\htdocs\settings.php' (include_path='.;C:\xampp\php\PEAR') in C:\xampp\htdocs
c:\xampp\php>
Ik snap dat hij de locatie's niet kan vinden.. maar dat is een beetje apart de bestanden staan er echter wel!
Systeem draaid windows 7 ult. op
Voor de rest is volgens testinstall.php alles goed ingesteld.
Maar nu als ik in command prompt het volgende intype krijg ik een error waarmee ik niet verder kom:
c:\xampp\php>php c:\xampp\htdocs\upgrade-db.php
c:\xampp\php>
Ik snap dat hij de locatie's niet kan vinden.. maar dat is een beetje apart de bestanden staan er echter wel!
(C:
mpp\htdocs\settings.php):
Dit (\xa) ontbreekt gewoon door de copy paste neem ik aan?
mpp\htdocs\settings.php):
Dit (\xa) ontbreekt gewoon door de copy paste neem ik aan?
nee, zo staat het ook in command prompt, ik weet niet hoe ik dat kan aanpassen
Hmmm; \xa = hex notatie (0xa) van een line-feed. Maar dan is er iets ontzettend gaar in je installatiedavevleugel schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:49:
nee, zo staat het ook in command prompt, ik weet niet hoe ik dat kan aanpassen

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Gaar in je installatie, dus mijn OS? Of van xampp uit?
XAMPP. Post je config van Xampp eens*? (Ik ben er zelf niet (zo) bekend mee dus geen idee welk(e) bestand(en) dat is/zijn en ik kan 't nu niet downen want alle links geven een "The connection was reset"davevleugel schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:53:
Gaar in je installatie, dus mijn OS? Of van xampp uit?

* En beperk 't dan tot relevante delen waar iets als C:\xampp\foo\bar in staat ofzo. Ik vermoed dat er ergens quotes ontbreken of een backslash escaped moet worden of iets in die richting.
[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 13-04-2011 00:00 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Doe eensdavevleugel schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:44:
goedenavond,
CD \Xampp\Htdocs\ php upgrade-db.php
Ipv upgrade-db.php uit proberen te voeren vanuit een andere directory? Normaal waarschuwt die tool daarvoor, maar bij jou niet schijnbaar?
Dan krijg ik dit als resultaat:
c:\xampp\php>cd \Xampp\Htdocs\
c:\xampp\htdocs>php upgrade-db.php
php wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.
c:\xampp\htdocs>
(Ik kan trouwens niet echt een knappe log file vinden van de installatie)
(Ik kan trouwens niet echt een knappe log file vinden van de installatie)
[ Voor 15% gewijzigd door davevleugel op 13-04-2011 00:02 ]
Doe eens?davevleugel schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:02:
Dan krijg ik dit als resultaat:
CD \Xampp\HtDocs\ C:\Xamp\PHP\php upgrade-db.php
Zelfde error:
c:\xampp\htdocs>c:\xampp\php\php upgrade-db.php
c:\xampp\htdocs>c:\xampp\php\php upgrade-db.php
Hoe heb je spotweb gedownload, gewoon via de zip die je op github kan downloaden of via een andere manier?
Via de zip, die gepost staat aan het begin van dit topic.
https://github.com/spotweb/spotweb/zipball/master die zeg maar
https://github.com/spotweb/spotweb/zipball/master die zeg maar
[ Voor 40% gewijzigd door davevleugel op 13-04-2011 00:13 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.