SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 71 Laatste
Acties:
  • 507.018 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In retrieve.php zie je op regel 3 dit staan:

PHP:
1
2
3
if (@!file_exists(getcwd() . '/' . basename($argv[0]))) {
        chdir(__DIR__);
} # if

Verwijder die drie regels eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:44
Rowdy.nl schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:03:
Yeah, mijn nieuwe Munin plugins zijn goedgekeurd... :)

Voor de geïnteresseerden hieronder de plugins...
Alle Spotweb gerelateerde Munin plugins vindt je overigens hier...
Is het mogelijk om Munin ook op een Synology te installeren. ZIt nog in een leercurve qua linux.
Ik kan geen IPKG pakket vinden en veel info over Munin en Synology is er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 08:32
Duumke schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:59:
[...]

Hmm... Ik krijg het zo snel niet aan de gang...
Moet ik hiervoor nog bepaalde web-pagina's creëren?
Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om me in munin te verdiepen.

Tot nu toe heb ik het volgende gedaan.
- Installatie van munin-node (apt-get install munin-node)
- Installatie van munin (apt-get install munin)
- Spotweb munin plugin gedownload, executable gemaakt en symlinked.
- Config volgens bovenstaande toegevoegd.
- Munin en Apache herstart.

En nu heb ik verder geen idee wat er vervolgens moet gebeuren.... 8)7
Nu moet je kijken waar munin de html wegschrijft elke 5 minuten. Dit is als het goed is ergens in je apache webroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevleugel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10 19:01
elevator schreef op woensdag 13 april 2011 @ 06:53:
In retrieve.php zie je op regel 3 dit staan:

PHP:
1
2
3
        chdir(__DIR__);
} # if

Verwijder die drie regels eens?
Ja! Dat werkte!

Bedankt, weer een stap verder _/-\o_

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
smeerbartje schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:02:
[...]

Nu moet je kijken waar munin de html wegschrijft elke 5 minuten. Dit is als het goed is ergens in je apache webroot.
Bedankt voor de info.

Ik kan zo snel niet vinden waar hij het laat.
Ik misschien dat ik het later op de dag nog vinden kan.
Het proces munin draait in ieder geval wel heb ik gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Duumke schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:59:
[...]

Hmm... Ik krijg het zo snel niet aan de gang...
Moet ik hiervoor nog bepaalde web-pagina's creëren?
Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om me in munin te verdiepen.

Tot nu toe heb ik het volgende gedaan.
- Installatie van munin-node (apt-get install munin-node)
- Installatie van munin (apt-get install munin)
- Spotweb munin plugin gedownload, executable gemaakt en symlinked.
- Config volgens bovenstaande toegevoegd.
- Munin en Apache herstart.

En nu heb ik verder geen idee wat er vervolgens moet gebeuren.... 8)7
Je moet natuurlijk ook de config files instellen; /etc/munin/munin.conf en /etc/munin/munin-node.conf. Verder zul je voor de plugins misschien nog wat settings willen zetten in /etc/munin/munin-conf.d/munin-node

Daar definiëer je dus de hierboven genoemde webroot, dus waar het terecht komt. ook staan je logfiles/locaties hierin; dit is meestal /var/log/munin/, hier vind je een aantal logfiles. Kijk hier in voor specifieke fouten.
Mar2zz schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:46:
Er zijn wat dingen verandert in de database blijkbaar, ik wil graag wat hulp bij een aantal query's, ik kom er niet uit.

"SELECT count(*) FROM watchlist" werkt niet meer, die geeft alle spots als resultaat.

Daarnaast wil ik voor de fun en statistics graag alle films muv erotiek tellen, alle muziek, alle programma's en alle games. Hoe moet dat precies? Ik wil dat in mijn conky-overzicht hebben, heb nog een regel of 5 ruimte om iets neer te pennen en deze getallen passen daar nog mooi.

[afbeelding]
Je kunt uit mijn plugins de SQL halen. Voor pr0n kom je nu nog weg met vipeax' queries, maar het is de bedoeling dat uiteindelijk alle pron in subcatz 4 gaat vallen. Helaas is daar een fout gemaakt vermoed ik; want als ik mijn database check wordt sommige pr0n voorzien van catz 3 (ipv 4). (Issue)
Om nu alle pr0n weg te filteren heb je niet alleen subcatd 23-26, maar ook subcatd 72-89 en subcatz 3 nodig... (alhoewel ik vermoed dat je die 73-89 reeks ook kunt skippen)

Voor films (cat0) is dat onderstaande
SQL:
1
2
-- Films, totaal zonder pr0n
SELECT count(*) as spots FROM spotweb.spots WHERE category = 0 AND subcatz NOT LIKE '%3%' AND subcatd NOT LIKE '%23%' AND subcatd NOT LIKE '%24%' AND subcatd NOT LIKE '%25%' AND subcatd NOT LIKE '%26%' AND subcatd NOT LIKE '%72%' AND subcatd NOT LIKE '%73%' AND subcatd NOT LIKE '%74%' AND subcatd NOT LIKE '%75%' AND subcatd NOT LIKE '%76%' AND subcatd NOT LIKE '%77%' AND subcatd NOT LIKE '%78%' AND subcatd NOT LIKE '%79%' AND subcatd NOT LIKE '%80%' AND subcatd NOT LIKE '%81%' AND subcatd NOT LIKE '%82%' AND subcatd NOT LIKE '%83%' AND subcatd NOT LIKE '%84%' AND subcatd NOT LIKE '%85%' AND subcatd NOT LIKE '%86%' AND subcatd NOT LIKE '%87%' AND subcatd NOT LIKE '%88%' AND subcatd NOT LIKE '%88%' AND subcatd NOT LIKE '%89%';

Voor de overige categoriën is het een stuk eenvoudiger.
.
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
-- Muziek
SELECT count(*) as spots FROM spotweb.spots WHERE category = 1;

-- Spelkes
SELECT count(*) as spots FROM spotweb.spots WHERE category = 2;

-- Applicaties
SELECT count(*) as spots FROM spotweb.spots WHERE category = 3;

[ Voor 3% gewijzigd door Rowdy.nl op 13-04-2011 09:09 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10 15:23
Hij is bij mij nog steeds bezig met het upgraden van de database inmiddels 12+ uur bezig. Iemand anders ook deze tijden anders weet ik genoeg :-).

De database is opgebouwd met giganews 1.2gig groot.

(server specs OS: Debian 6 x64, intel i7 920, 12gig memory, 10k disk (raid0).)

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Mr_Blobby schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:27:
Probleem:
Openen van http://www.mijndomein.nl/spotweb/ of http://www.mijndomein.nl/spotweb/retrieve.php geeft:
[...]
Dus ik doe http://www.mijndomein.nl/spotweb/upgrade-db.php krijg ik:
[...]
Ik heb geen shell toegang naar mijn gehoste domein.
Ik heb wel toegang naar phpMyAdmin en kan dus SQL queries draaien.
Wat nu?
Wat ik me gisteren bedacht hou je dit kunt foppen; maak indien mogelijk een cronjob aan voor db-upgrade.php... Na de upgrade wegknikkeren offcourse, maar dat spreekt voor zich... :P

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Nu online
Darkstylo schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:10:
Hij is bij mij nog steeds bezig met het upgraden van de database inmiddels 12+ uur bezig. Iemand anders ook deze tijden anders weet ik genoeg :-).

De database is opgebouwd met giganews 1.2gig groot.

(server specs OS: Debian 6 x64, intel i7 920, 12gig memory, 10k disk (raid0).)
Zou niet zo lang moeten duren.
Op mijn server (ubuntu 10.10 x64, 1gb ram, vmware systeem) heeft het +/- 10 a 15 minuten geduurd.
Het lijkt mij dat er iets niet goed loopt.

Bij mij was het in eerste instantie zo dat het proces meerdere keren gestart was omdat ik het in een cronjob gezet had om de db bij te werken. Dat hielp niet echt mee voor de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 20:25
Rowdy.nl schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:12:
[...]

Wat ik me gisteren bedacht hou je dit kunt foppen; maak indien mogelijk een cronjob aan voor db-upgrade.php... Na de upgrade wegknikkeren offcourse, maar dat spreekt voor zich... :P
Ja, er zijn wel workarounds te bedenken om het op te lossen, maar ik stoor me aan het feit dat bij de ontwikkeling van spotweb er vanuit wordt gegaan dat iedereen al een versie van spotweb heeft draaien en dat iedereen shell toegang heeft.

Ik bedoel, het is toch krom dat dit in de installatie instructie van spotweb staat:
4. Voer nu 'upgrade-db.php' uit om de database aan te maken
Hoezo "upgrade", ik ben bezig met installeren en moet nu al upgraden .... :? 8)7

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Duumke schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:17:
[...]

Zou niet zo lang moeten duren.
Op mijn server (ubuntu 10.10 x64, 1gb ram, vmware systeem) heeft het +/- 10 a 15 minuten geduurd.
Het lijkt mij dat er iets niet goed loopt.

Bij mij was het in eerste instantie zo dat het proces meerdere keren gestart was omdat ik het in een cronjob gezet had om de db bij te werken. Dat hielp niet echt mee voor de snelheid.
Yup dag database en welkom nieuwe schone database #zucht!
Daar gaan we weer 12 uur database vullen :(

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Darkstylo schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:38:
Zoveel snelheidsverschil is er uiteindelijk niet met $settings['retrieve_full'] = false; ipv $settings['retrieve_full'] = true; (als ie zo heet, weet even de exacte naam niet). Ik zou dus gewoon niet de spots volledig ophalen, scheelt ontzettend qua tijd en ruimte met het vullen van de DB. Uiteindelijk bij het opvragen van de spots merk ik op mijn PC en server geen verschil.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 13-04-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
CptChaos schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:40:
[...]
Zoveel snelheidsverschil is er uiteindelijk niet met $settings['retrieve_full'] = false; ipv $settings['retrieve_full'] = true; (als ie zo heet, weet even de exacte naam niet). Ik zou dus gewoon niet de spots volledig ophalen, scheelt ontzettend qua tijd en ruimte met het vullen van de DB.
Dat weet ik, maar goed hij haalt de spots alsnog op zodra hij deze opent. Kan ik deze net zo goed volledig ophalen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Darkstylo schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:43:
Dat weet ik, maar goed hij haalt de spots alsnog op zodra hij deze opent. Kan ik deze net zo goed volledig ophalen :-)
Maar dan heb je alleen de volledige informatie van de spots die je wil zien, anders heb je 90% van spots die je niet wil zien, maar dus toch (imo nutteloos) volledig opslaat in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:30
CptChaos schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:45:
[...]
Maar dan heb je alleen de volledige informatie van de spots die je wil zien, anders heb je 90% van spots die je niet wil zien, maar dus toch (imo nutteloos) volledig opslaat in de database.
Hier hetzelfde ik haal ook geen volledige spots op en je merkt het nouwlijks als je een spot opent. En het scheelt me lekker in me db, met 90% van de spots die ik toch niet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Wellicht hebben de personen hierboven (geen zin om dubbel quoten) wel gelijk.
Zal in ieder geval veel tijd schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:03
heeft iemand enig idee hoe de rss feed werkt? heb al gezocht maar weinig info erover hier.
zie in settings wel staan:
# Waar is SpotWeb geinstalleerd (voor de buitenwereld), deze link is nodig voor zaken als de RSS feed en de
# sabnzbd integratie. Let op de afsluitende slash "/"!
of zit het er gewoon nog niet in en komt het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkstylo schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:38:
[...]

Backup maken is een oplossing bijvoorbeeld m.b.v HeidiSQL. Bij een 1 Gb database zou dat wel 15-20 minuten duren.

- Maak met phpmyadmin je een nieuwe gebruiker aan bijv backup bij het aanmaken moet je geen localhost gebruiken maar het ipadres van de pc waarop HeidiSQL geinstalleerd.
- De mysql config moet eventueel ook nog aangepast worden.
http://ubuntu-commands.bl...mote-access-to-mysql.html

Je HeidiSQL gebruiken voor backup naar harddisk maar ook naar tweede database bijv xampp .
Bij xampp ook dezelfde aanpassing doen zoals hierboven.

Persoonlijk vind ik de database-database backup beter werken als database-harddisk

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:18:
[...]

Backup maken is een oplossing bijvoorbeeld m.b.v HeidiSQL. Bij een 1 Gb database zou dat wel 15-20 minuten duren.

- Maak met phpmyadmin je een nieuwe gebruiker aan bijv backup bij het aanmaken moet je geen localhost gebruiken maar het ipadres van de pc waarop HeidiSQL geinstalleerd.
- De mysql config moet eventueel ook nog aangepast worden.
http://ubuntu-commands.bl...mote-access-to-mysql.html
Als je daarboven had gelezen had ik een reden waarom ik opnieuw begon. Hij was al meer dan 12 uur bezig om upgrade database uit te voeren. Dus een back up maken van de oude scheme had niet veel geholpen, omdat ik hem nog steeds moet updaten voor performance winst :-)

Heb retrieve_full op false staan draait nu nog als maniak :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

[...]
Ik zou mijn initiële database vullen met fullspots=false. Daarna op true zetten, dan haalt je verdere spots met volledige info op.

Mja, ik bekijk misschien 2% van alle spots die ik ophaal, dus als ik fullspots zou ophalen zou 98% verspilde ruimte zijn....
Mr_Blobby schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:20:
Ja, er zijn wel workarounds te bedenken om het op te lossen, maar ik stoor me aan het feit dat bij de ontwikkeling van spotweb er vanuit wordt gegaan dat iedereen al een versie van spotweb heeft draaien en dat iedereen shell toegang heeft.
Het is ontwikkeld volgens mij voor thuisgebruik? (correct me if I'm wrong) Maar dan nog; die upgrade kun je never nooit niet via de browser uitvoeren; je webhost heeft een max execution time van 30 seconden oid; dus je kunt zo'n upgrade nooit doen via je browser...
Mr_Blobby schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:20:
Ik bedoel, het is toch krom dat dit in de installatie instructie van spotweb staat:
[...]
Hoezo "upgrade", ik ben bezig met installeren en moet nu al upgraden .... :? 8)7
Mwah, je hebt een database, en je upgrade die. Misschien is de naam vreemd, maar het staat niet voor niets in de installatieinstructie. Ik kan me voorstellen dat dat niet het eerste is wat je draait, maar op nu een file aan te maken met de naam create-db.php omdat een handjevol volk die naam 'vreemd' vind...?

[ Voor 9% gewijzigd door Rowdy.nl op 13-04-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 10:23
Rowdy.nl schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:03:
Yeah, mijn nieuwe Munin plugins zijn goedgekeurd... :)
Helaas krijg ik spotweb_catsize_average niet werkend, ik krijg de melding:
Apr 13 10:25:31 [19995] - Client reported timeout in fetching of spotweb_catsize_average

Deze werkt wel:
Apr 13 10:25:31 [19995] - Fetched service: localhost -> spotweb_catsize_average (12.00 sec)
Apr 13 10:25:33 [19995] - Fetched service: localhost -> spotweb_cat_total (0.10 sec)

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Ik heb een vraagje. Spotnet en SabNZBD werkt nu, maar ik wil hem ook beveiligen. Ik heb de .htaccess en .htpasswd gemaakt, alleen kan ik er overal nog bij zonder dat ik wordt gevraagt om een wachtwoord.

Als htaccess file heb ik het volgende:
Order allow,deny
AuthType Basic
AuthName "Spotweb"
AuthUserFile "/var/www/spotweb/.htpasswd"
Require valid-user
Allow from 192.168.40
Satisfy Any

Nu lees ik dingen over AllowOverride (dat in httpd.conf staat? die is bij ubuntu leeg), maar daar kom ik niet uit.

Ik draai Ubuntu 10.10, met apache2.

5 minuten nadat ik dit post werkt het |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Moortn op 13-04-2011 10:39 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

MrOizo2005 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:27:
[...]

Helaas krijg ik spotweb_catsize_average niet werkend, ik krijg de melding:
Apr 13 10:25:31 \[19995] - Client reported timeout in fetching of spotweb_catsize_average

Deze werkt wel:
Apr 13 10:25:31 \[19995] - Fetched service: localhost -> spotweb_catsize_average (12.00 sec)
Apr 13 10:25:33 \[19995] - Fetched service: localhost -> spotweb_cat_total (0.10 sec)
Hmz, dan is die querie maybe te zwaar... Heb je pr0n aan of uit staan? Voor pr0n gebruik ik helaas heel veel 'LIKE' statements. Als het goed is commit spotweb vandaag wat wijzigingen waardoor alle pr0n in cat z3 valt en die querie een stuk lichter kan.

Wat geeft het volgende commando voor output?
munin-run spotweb_catsize_average

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
Rowdy.nl schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:42:
[...]

Hmz, dan is die querie maybe te zwaar... Heb je pr0n aan of uit staan? Voor pr0n gebruik ik helaas heel veel 'LIKE' statements. Als het goed is commit spotweb vandaag wat wijzigingen waardoor alle pr0n in cat z3 valt en die querie een stuk lichter kan.

Wat geeft het volgende commando voor output?
munin-run spotweb_catsize_average
pr0n staat uit.
Ik krijg met die commando dit.

bash-3.2$ pwd
/etc/munin/plugins
bash-3.2$ ls -la | grep spotweb_catsize_average
lrwxrwxrwx 1 root root 48 apr 13 10:57 spotweb_catsize_average -> /usr/share/munin/plugins/spotweb_catsize_average
bash-3.2$ munin-run spotweb_catsize_average
Can't exec "/etc/munin/plugins/spotweb_catsize_average": Bestand of map bestaat niet at /usr/sbin/munin-run line 441.
no (could not execute plugin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik had laatst m'n eigen datbase verkloot met iets, en er is op Spotnet een volledige spotweb database tot 16 maart te vinden. Als je die restored, vervolgens upgrade-db draait, en dan een retrieve doet scheelt dat uren aan tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

MrOizo2005 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:03:
[...]

pr0n staat uit.
Ik krijg met die commando dit.

bash-3.2$ pwd
/etc/munin/plugins
bash-3.2$ ls -la | grep spotweb_catsize_average
lrwxrwxrwx 1 root root 48 apr 13 10:57 spotweb_catsize_average -> /usr/share/munin/plugins/spotweb_catsize_average
bash-3.2$ munin-run spotweb_catsize_average
Can't exec "/etc/munin/plugins/spotweb_catsize_average": Bestand of map bestaat niet at /usr/sbin/munin-run line 441.
no (could not execute plugin)
Vanuit je tweede commando moet je eens die grep weglaten, die is a) overbodig en b) zorgt die ervoor dat je het niet correct ziet. Voer 'm eens zonder '| grep' uit; grep kleurt wat ie vind, terwijl ls je laat zien of je symlink correct is. Issie rood is er iets mis, issie groen is het OK.
.
Afbeeldingslocatie: http://dump.tcit.nl/got/20110413_ls_vs_grep_thumb.png
(clickable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
Afbeeldingslocatie: http://img838.imageshack.us/img838/6802/knipseld.png

Geen idee wat er mis gaat , can het bestand wel gewoon uitlezen met b.v. cat

[ Voor 17% gewijzigd door MrOizo2005 op 13-04-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

MrOizo2005 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:48:
[...]

[afbeelding]

Geen idee wat er mis gaat , can het bestand wel gewoon uitlezen met b.v. cat
Dosformaat. Bah. Onderstaande lost het probleem als het goed is op...
dos2unix /usr/lib/munin/plugins/spotweb_catsize_average

Hieronder hoe ik erop kwam. Zie de ^M, dit heeft te maken met de conversie tussen windows en Linux, waarschijnlijk is er iets misgegaan bij het kopiëren naar Munin.
prime plugins # munin-run spotweb_catsize_average
Can't exec "/etc/munin/plugins/spotweb_catsize_average": No such file or directory at /usr/lib64/perl5/vendor_perl/5.12.2/Munin/Node/Service.pm line 215.
# FATAL: Failed to exec.

prime plugins # ./spotweb_catsize_average
-bash: ./spotweb_catsize_average: /usr/bin/perl^M: bad interpreter: No such file or directory

prime plugins # dos2unix /usr/libexec/munin/plugins/spotweb_catsize_average
dos2unix: converting file /usr/libexec/munin/plugins/spotweb_catsize_average to UNIX format ...

prime plugins # munin-run spotweb_catsize_average
cat0.value 45940642508
cat1.value 1907713807
cat2.value 570406594
cat3.value 0

[ Voor 52% gewijzigd door Rowdy.nl op 13-04-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
Rowdy.nl schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:58:
[...]

Hieronder hoe ik erop kwam. Zie de ^M, dit heeft te maken met de conversie tussen windows en Linux, waarschijnlijk is er iets misgegaan bij het kopiëren naar Munin.
Heb gewoon je tutorial gevolgd, zal wel door de wget -O komen. maar nu ziet het er idd beter uit.

[root@thuis plugins]# munin-run spotweb_catsize_average
cat0.value 29278820453
cat1.value 1487709958
cat2.value 570406594
cat3.value 0

even afwachten wat het na 5 min doet.

edit: Hij doet het nu idd, super thanks !

p.s.
wget -O /usr/lib/munin/plugins/spotweb_cat_total http://exchange.munin-monitoring.org/plugins/spotweb_cat_total/version/2/download

die linkt naar een PNG plaatje :)

edit2: op munin exchange linkt het idd ook naar een plaatje. kan deze dus nog niet downloaden (spotweb_cat_total)

[ Voor 18% gewijzigd door MrOizo2005 op 13-04-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

MrOizo2005 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:03:
[...]
edit2: op munin exchange linkt het idd ook naar een plaatje. kan deze dus nog niet downloaden (spotweb_cat_total)
Deze werkt wel... :)
http://exchange.munin-mon..._total/version/3/download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
Helemaal top ik ga hem proberen!, bedankt voor de hulp Rowdy. Is het toch nog gelukt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 08:32
Duumke schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:58:
[...]

Bedankt voor de info.

Ik kan zo snel niet vinden waar hij het laat.
Ik misschien dat ik het later op de dag nog vinden kan.
Het proces munin draait in ieder geval wel heb ik gezien.
Je moet de munin config file bekijken, daar staat de parameter "htmldir". Deze staat standaard op waarde "/var/www/munin" dacht ik. Deze aanpassen, munin-node restarten en vijf minuten wachten should do the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Nu online
smeerbartje schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:14:
[...]

Je moet de munin config file bekijken, daar staat de parameter "htmldir". Deze staat standaard op waarde "/var/www/munin" dacht ik. Deze aanpassen, munin-node restarten en vijf minuten wachten should do the trick.
Oke, bedankt.
Ik ga het straks thuis even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Duumke schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:19:
[...]

Oke, bedankt.
Ik ga het straks thuis even proberen.
Pssst... Check de rest ook ff...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hoe kan ik nou bepaalde categorieën uit het hoofdoverzicht filteren, net als dat je erotiek eruit kunt filteren? Ik wil bijvoorbeeld alles uit de Nintendo categorie er uit hebben, en die bestaan volgens settings.php uit het volgende:
code:
1
"cat2_a8,cat2_a9,cat2_a10,cat2_a11"

Maar wanneer ik dat toevoeg aan $settings['index_filter'], like so:
code:
1
$settings['index_filter'] = array('tree' => '~cat0_z3,~cat2_a8,~cat2_a9,~cat2_a10,~cat2_a11');

Laat hij ze toch nog gewoon zien... wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevleugel
Goedenavond, ik krijg nu met retrieve.php dezelfde error dat ik toen kreeg met upgrade-db.php:

Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\admin>cd c:/xampp/htdocs/

c:\xampp\htdocs>cd c:/xampp/htdocs/php upgrade-db.php
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.

c:\xampp\htdocs>c:\xampp\php\php upgrade-db.php
Updating schema..
Schema update done

c:\xampp\htdocs>c:\xampp\php\php retrieve.php
PHP Warning: require_once(Net/NNTP/Client.php): failed to open stream: No such
file or directory in C:\xampp\htdocs\lib\SpotNntp.php on line 2

Warning: require_once(Net/NNTP/Client.php): failed to open stream: No such file
or directory in C:\xampp\htdocs\lib\SpotNntp.php on line 2
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'Net/NNTP/Client.php'
(include_path='C:
mpp\php\PEAR') in C:\xampp\htdocs\lib\SpotNntp.php on line 2

Fatal error: require_once(): Failed opening required 'Net/NNTP/Client.php' (incl
ude_path='C:
mpp\php\PEAR') in C:\xampp\htdocs\lib\SpotNntp.php on line 2

c:\xampp\htdocs>

Hier en daar al gezocht, en veel google gebruikt. Maar ik kom er niet uit, bij upgrade-db.php is het verholpen door in retrieve.php het stukje code:

chdir(__DIR__);
} # if

Te verwijderen, iemand een oplossing voor dit?

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
davevleugel schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:00:
Goedenavond, ik krijg nu met retrieve.php dezelfde error dat ik toen kreeg met upgrade-db.php:

[..]

Te verwijderen, iemand een oplossing voor dit?
Ik had iets soortgelijks, ik heb het opgelost doormiddel van de hele PEAR directory in de spotweb dir te kopieren, en het volgende bovenin aan me ownsettings.php toe te voegen:

code:
1
ini_set("include_path", "PEAR");

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevleugel
Senaxx schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:06:
[...]

Ik had iets soortgelijks, ik heb het opgelost doormiddel van de hele PEAR directory in de spotweb dir te kopieren, en het volgende bovenin aan me ownsettings.php toe te voegen:

code:
1
ini_set("include_path", "PEAR");
Bedankt, dit werkt!

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 21:49

zeroday

There is no alternative!

Diecke schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:41:
[...]

14:07:51 --> 14:16:07 = 8 minuten en 16 seconden
altijd leuk

Wed Apr 13 20:29:37 CEST 2011
Updating schema..
Huge upgrade of database, this might take up to 60 minutes or more!
Schema update done
Wed Apr 13 21:57:23 CEST 2011

;-) low power plug computer ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Rowdy.nl schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:06:
[...]

[...]
Je kunt uit mijn plugins de SQL halen.
Voor de overige categoriën is het een stuk eenvoudiger.
.
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
-- Muziek

-- Spelkes

-- Applicaties
Thx man, helemaal voor elkaar. Ik snap ondertussen ook hoe ik het zelf kan uitvissen, heb me maar eens even verdiept in columns, tables, fields etc. Bedankt voor de headstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 12:43
Rowdy.nl schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:58:
[...]

Dat werkt inderdaad prima :)

@zeroday, je maakt me nieuwsgierig :) Wat voor pc is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Sinds kort heb ik ook een Qnap Nas en wilde nu ook Spotweb installeren.
Dit lukt prima en kan hem opstarten. Echter het updaten blijft steken op de updates van een jaar terug.

Echter de volgende dag na de updates krijg ik een leeg scherm. Git pull erop los laten en krijg de 'pass salt' melding en heb ook die in de ownsettings.php gezet.
Daarna krijg ik de 'spotweb.setting missing' foutmelding. Ik draaide in telnet de upgrade-db.php maar is vrijwel direct klaar (ik las dat dat minuten kon duren) zonder melding. Als ik in het php bestand kijk zie ik een paar echo regels staan die ik zou moeten krijgen. Maar die krijg ik dus niet.

Nu heb ik ook via phpMyAdmin de sql dump die eerder is gedumpt van de 0.3 database. Die accepteert hij ook maar nu krijg ik 'Database schema is gewijzigd, draai upgrade-db.php aub '

Maar dan gebeurd er weer niets.

Ook php retrieve.php met of zonder --force lijkt verder niets te doen.

Wat kan ik nu nog doen? Ik heb redelijk wat pagina's doorgespit om alle problemen op te lossen maar lijk nu niets nieuws meer te vinden. Alvast bedankt voor de hulp van dit fantastische programma!!

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai SpotWeb op een QNAP TS-212. In een eerdere versie kon ik een spot direct toevoegen (door op het pijltje bij SAB te klikken) aan Sabnzbdplus (QPKG van SL1000) dat ik ook draai op de QNAP. Nu gaat dit niet meer automatisch. Is daar een fix voor? Ik kan wel op het pijltje klikken, maar de nzb is daarna nergens te vinden. Er lijkt dus geen koppeling op mijn QNAP tussen SpotWeb en Sabnzbdplus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:00
Beste,

Ik installeer Spotweb op een Synology DS211.

Ik krijg echter volgende foutmelding en versta er niets meer van... Iemand die mij kan helpen?:
DiskStation> php retrieve.php
PHP Warning: require_once(lib/exceptions/CustomException.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/exceptions/CustomException.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
argon007 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:49:
Beste,

Ik installeer Spotweb op een Synology DS211.

Ik krijg echter volgende foutmelding en versta er niets meer van... Iemand die mij kan helpen?:
DiskStation> php retrieve.php
PHP Warning: require_once(lib/exceptions/CustomException.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/exceptions/CustomException.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/lib/exceptions/ParseSpotXmlException.php on line 2
Het topic eerst doorlezen zou best weleens kunnen werken. Begin eens bij de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:00
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:52:
[...]

Het topic eerst doorlezen zou best weleens kunnen werken. Begin eens bij de startpost.
Deed ik al... Is mijn 3de avond dat ik probeer om het in orde te krijgen. Heb al meerdere foutmelding kunnen oplossen door te zoeken. Echter bij dit probleem blijf ik vastzitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 18:57
Ok, ik geef het op.

Ik heb de volgende problemen:

http://mijnsynology/spotweb = http 500 error
http://mijnsynology/spotweb/retrieve = http 500 error

testinstall
PHP settings OK ?
PHP version OK
timezone settings OK
Open base dir Not empty, might be a problem
PHP safe mode OK
Memory limit OK

PHP extension OK ?
SQLite OK
MySQL OK
bcmath OK
ctype OK
xml OK
zlib OK

Include files OK ?
Settings file Verander de setting 'pass_salt' in je ownsettings.php naar iets unieks!

in mijn ownsettings staat de regel
PHP:
1
$settings['pass_salt'] = 'hierstaattochechtietsunieks';

Maar goed, zet ik een hekje voor de pass_salt regel in settings.php geeft testinstall wel een bijna goed resultaat

Settings file OK
PEAR OK
PEAR Net/NNTP OK
NNTP server OK

Path PEAR found? Net/NNTP found?
.
/opt/share/pear

NZB local download enabled
NZB action: push-sabnzbd
NZB directory: /volume1/Downloads
Directory access: Cannot create file

Nu alleen een Cannot create file error.

Ik heb:
- nieuwe git clone gemaakt - zelfde resultaat
- extra spotweb folder gemaakt - zelfde resultaat
- mn Syno al tig keer gereboot - zelfde resultaat

en nog steeds http 500 errors

ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10 19:42
Rudi Vader schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:15:
Sinds kort heb ik ook een Qnap Nas en wilde nu ook Spotweb installeren.
Dit lukt prima en kan hem opstarten. Echter het updaten blijft steken op de updates van een jaar terug.

Echter de volgende dag na de updates krijg ik een leeg scherm. Git pull erop los laten en krijg de 'pass salt' melding en heb ook die in de ownsettings.php gezet.
Daarna krijg ik de 'spotweb.setting missing' foutmelding. Ik draaide in telnet de upgrade-db.php maar is vrijwel direct klaar (ik las dat dat minuten kon duren) zonder melding. Als ik in het php bestand kijk zie ik een paar echo regels staan die ik zou moeten krijgen. Maar die krijg ik dus niet.

Nu heb ik ook via phpMyAdmin de sql dump die eerder is gedumpt van de 0.3 database. Die accepteert hij ook maar nu krijg ik 'Database schema is gewijzigd, draai upgrade-db.php aub '

Maar dan gebeurd er weer niets.

Ook php retrieve.php met of zonder --force lijkt verder niets te doen.

Wat kan ik nu nog doen? Ik heb redelijk wat pagina's doorgespit om alle problemen op te lossen maar lijk nu niets nieuws meer te vinden. Alvast bedankt voor de hulp van dit fantastische programma!!
Probeer de volgende regels eens met bijvoorbeeld Putty
Alleen voor Qnap gebruikers!
Start Putty op:
Login: Admin
WW: je nas wachtwoord

upgrade-db.php uitvoeren

cd /share/MD0_DATA/Web/spotweb
 /mnt/ext/opt/apache/bin/php upgrade-db.php 

git pull uitvoeren:

/opt/bin/git reset --hard HEAD
 /opt/bin/git pull 

php retrieve.php

/mnt/ext/opt/apache/bin/php retrieve.php 

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 14-04-2011 00:09 . Reden: Even zo vrij geweest wat leesbaarder te maken ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
argon007 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:55:
[...]

Deed ik al... Is mijn 3de avond dat ik probeer om het in orde te krijgen. Heb al meerdere foutmelding kunnen oplossen door te zoeken. Echter bij dit probleem blijf ik vastzitten...
Is toch echt al meerdere malen behandeld in dit topic. Zoeken op een gedeelte van je error en je hebt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Mabili schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:05:
[...]

Probeer de volgende regels eens met bijvoorbeeld Putty
Alleen voor Qnap gebruikers!
Start Putty op:
Login: Admin
WW: je nas wachtwoord

upgrade-db.php uitvoeren

/mnt/ext/opt/apache/bin/php upgrade-db.php 

git pull uitvoeren:

/opt/bin/git reset --hard HEAD
 /opt/bin/git pull 

php retrieve.php

/mnt/ext/opt/apache/bin/php retrieve.php 
Mabili _/-\o_

Wat kan je ergens over heen kijken.... ik gebruikte steeds 'php retrieve.php' ipv '/mnt/ext/opt/apache/bin/php retrieve.php'. En dit terwijl ik het stukje de 'pijn die php heet' heb gelezen |:( .

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ik heb nog een probleem met de sabnzbd categories:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$settings['sabnzbd']['categories'] = Array(
        0   => Array('default'  => "movie",             # Default categorie als niets anders matched
                     'a4'       => "moviehd",
                     'a6'       => "moviehd",
                     'a7'       => "moviehd",
                     'a8'       => "moviehd",
                     'a9'       => "moviehd",
                     'd11'      => "tv"),
        1   => Array('default'  => 'music'),
        2   => Array('default'  => 'games'),
                     'a7'       => "Xbox360",
                     'a12'      => "Playstation3",
        3   => Array('default'  => 'apps',
                     'a0'       => 'apps')
    );

Deze zou goed moeten zijn volgensmij, maar helaas komt bijvoorbeeld Playstation 3, gewoon als default in sabnzbd ipv playstation3, en het filter is wel aanwezig in sabnzbd? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevleugel
Goedemorgen,

De server is vannacht lekker bezig geweest met ontvangen, maar ik krijg nu deze error:

Retrieving 2457983 till 2458984PHP Fatal error: Call to undefined function open
ssl_get_publickey() in C:\xampp\htdocs\lib\SpotSeclibToOpenSsl.php on line 12

Fatal error: Call to undefined function openssl_get_publickey() in C:\xampp\htdo
cs\lib\SpotSeclibToOpenSsl.php on line 12

Ik heb al in de apache config bestand AllowOverride Deny naar--> "All" gezet volgens sommigen oplossingen die ik had gevonden via google kon dat een oplossing zijn, dat mocht helaas allemaal niet deren.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@davevleugel: Je hebt OpenSSL goed geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevleugel
Sorry, ben een beetje amateur. Ik weet er niet van dat ik het heb geïnstalleerd, ik zal er nu naar kijken!

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
davevleugel schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:58:
Goedemorgen,

Retrieving 2457983 till 2458984PHP Fatal error: Call to undefined function open
ssl_get_publickey() in C:\xampp\htdocs\lib\SpotSeclibToOpenSsl.php on line 12
Ondanks dat we je allemaal heel graag helpen, zou het misschien makkelijk om de search eens te raadplegen. Als je dat had gedaan had je dit gevonden en was je sneller weer op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevleugel
Euh dat is vreemd, via google had ik geen hits naar tweakers. Ik zal de volgende keer langer zoeken dan, mijn excuus

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
davevleugel schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:19:
Euh dat is vreemd, via google had ik geen hits naar tweakers. Ik zal de volgende keer langer zoeken dan, mijn excuus
Je kant toch gewoon via GoT zoeken? Er zit een zoekbalk rechtsbovenin de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevleugel
shappie schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:25:
[...]

Je kant toch gewoon via GoT zoeken? Er zit een zoekbalk rechtsbovenin de site...
Naar mijn mening werken die meestal niet lekker van forums, maar ik zie dat hij hier een stuk beter werkt als normaal, bedankt voor de verwijzing naar mijn probleem @ Senaxx.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
davevleugel schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:26:
[...]

Naar mijn mening werken die meestal niet lekker van forums, maar ik zie dat hij hier een stuk beter werkt als normaal, bedankt voor de verwijzing naar mijn probleem @ Senaxx.
Jarenlange ontwikkeling van dit stukje forum software heeft toch wel iets goed opgeleverd ;) het is geen standaard phpbb, ipb of vbb

[ Voor 5% gewijzigd door Senaxx op 14-04-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-10 11:11
Senaxx schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:27:
Ik heb nog een probleem met de sabnzbd categories:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$settings['sabnzbd']['categories'] = Array(
        0   => Array('default'  => "movie",             # Default categorie als niets anders matched
                     'a4'       => "moviehd",
                     'a6'       => "moviehd",
                     'a7'       => "moviehd",
                     'a8'       => "moviehd",
                     'a9'       => "moviehd",
                     'd11'      => "tv"),
        1   => Array('default'  => 'music'),
        2   => Array('default'  => 'games'),
                     'a7'       => "Xbox360",
                     'a12'      => "Playstation3",
        3   => Array('default'  => 'apps',
                     'a0'       => 'apps')
    );

Deze zou goed moeten zijn volgensmij, maar helaas komt bijvoorbeeld Playstation 3, gewoon als default in sabnzbd ipv playstation3, en het filter is wel aanwezig in sabnzbd? Iemand een idee?
Ik heb deze ook uitgeprobeerd maar TV series komen gewoon onder de deault "movies" dus deze categoriebepaling werkt bij mij ook niet.

Ik heb geen idee hoe dit op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ceekee schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:16:
Ik heb deze ook uitgeprobeerd maar TV series komen gewoon onder de deault "movies" dus deze categoriebepaling werkt bij mij ook niet.

Ik heb geen idee hoe dit op te lossen is.
Als de bug reproduceerbaar is en emerdere gebruikers hebben er last van, maak er dan een issue van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Nu online
CptChaos schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:19:
[...]
Als de bug reproduceerbaar is en emerdere gebruikers hebben er last van, maak er dan een issue van.
Ik kan nu al wel zeggen dat het ergens een bug is.
Ik heb het probleem ook, en ik ben al de hele ochtend bezig geweest om m'n config in orde te krijgen, maar het werkt gewoonweg niet op het moment.

Ik zal wel op Github posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als ik op het hoofdscherm naar beneden scroll (dus naar het einde) dan wordt mijn scherm wit en lijkt spotweb wat te willen laden. Ik kan op dat moment ook nergens op klikken. Als ik vervolgens de terugknop op mijn muis aanklik dan verdwijnt het witte scherm en werkt alles weer goed. Ik heb de laatste versie erop staan.

Iemand die dit herkent? Ik kan er verder nog niets over vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Nu online
pven schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:35:
Als ik op het hoofdscherm naar beneden scroll (dus naar het einde) dan wordt mijn scherm wit en lijkt spotweb wat te willen laden. Ik kan op dat moment ook nergens op klikken. Als ik vervolgens de terugknop op mijn muis aanklik dan verdwijnt het witte scherm en werkt alles weer goed. Ik heb de laatste versie erop staan.

Iemand die dit herkent? Ik kan er verder nog niets over vinden.
Daar is al eerder over gepost (ook op Github).

Laat me raden... je gebruikt het We1rdo template...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@pven: Wanneer je onderaan de pagina beland wordt de volgende pagina automatisch ingeladen. Als dat bij jouw niet het geval is, heb je of een heel trage server (en lijkt het alsof er niks gebeurd), of er gaat iets mis met je spotweb installatie. Je gebruikt de laatste versie? En welke browser gebruik je?

@Duumke: Heb je een linkje waar dat staat op GitHub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
@pven
ik heb daar ook wel last van dat het automatisch scrollen vrij langzaam gaat.
duurt bijna een seconde of 4.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Webjunkie: Je gebruikt wel de laatste versie?
Hier staan de volgende pagina's (door te scrollen) in 400ms op mijn scherm. Daarnaast is het slim om je $settings['prefs']['perpage'] instelling niet te hoog te zetten (60 ofzo), aangezien het laden dan ook veel sneller gaat en je nieuwe content dan ook heel snel inlaadt door gewoon te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
ik heb vannacht om 1.00 voor het laatst ge-pulled en heb 100 spots per pagina.
na de grote db update van maandag liep het wel een stukkie sneller dan de db update... ehhm.. ik geloof, dinsdag avond.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Rowdy.nl schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:06:
[...]
Je kunt uit mijn plugins de SQL halen. Voor pr0n kom je nu nog weg met [url=http://gathering.tweakers.ne
.
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
-- Muziek

-- Spelkes

-- Applicaties
Resultaat op mijn bureaubladje :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JLwIsHFaGDL38U9mPHdVvVUc/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Iemand deze standalone trouwens al eens geprobeerd?

http://spotwebserver.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
shappie schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:48:
@pven: Wanneer je onderaan de pagina beland wordt de volgende pagina automatisch ingeladen. Als dat bij jouw niet het geval is, heb je of een heel trage server (en lijkt het alsof er niks gebeurd), of er gaat iets mis met je spotweb installatie. Je gebruikt de laatste versie? En welke browser gebruik je?
Ik heb idd een hele trage server. De eerste pagina wordt echter binnen een seconde of 30 geladen, de nieuwe/volgende pagina komt na een minuut wachten nog niet voor de dag.

Ik gebruikt de laatste versie, in Chrome heb ik dit probleem sowieso (andere browsers heb ik nog niet getest).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
pven schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:46:
[...]

Ik heb idd een hele trage server. De eerste pagina wordt echter binnen een seconde of 30 geladen, de nieuwe/volgende pagina komt na een minuut wachten nog niet voor de dag.

Ik gebruikt de laatste versie, in Chrome heb ik dit probleem sowieso (andere browsers heb ik nog niet getest).
Dat is vreemd, de 2de pagina (die automatisch wordt ingeladen zodra je onderaan beland) zou evenlang of eigenlijk zelfs wat korter moeten duren. Je hebt je perpage setting al omlaag gezet? Zeker als je een trage server hebt zou ik eens 40/50 proberen.

edit: Aan chrome kan het niet liggen, die werkt hier gewoon ok.

[ Voor 4% gewijzigd door shappie op 14-04-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hoe kan ik nou bepaalde categorieën uit het hoofdoverzicht filteren, net als dat je erotiek eruit kunt filteren? Ik wil bijvoorbeeld alles uit de Nintendo categorie er uit hebben, en die bestaan volgens settings.php uit het volgende:
code:
1

code:
1
$settings['index_filter'] = array('tree' => '~cat0_z3,~cat2_a8,~cat2_a9,~cat2_a10,~cat2_a11');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zinu schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:10:
code:
1

code:
1

Haal gewoon de complete Nintendo array er tussenuit, als je alles van Nintendo niet wil zien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKingx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 09:54
Mar2zz schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:11:
[...]

Resultaat op mijn bureaubladje :p

[afbeelding]
Heel netjes. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Word je conky config niet een zooitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 18:57
DaBeetle schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:59:
heel lulverhaal over een probleem
Goed... opgelost... en hoe simpel (alhoewel getriggerd door een post die na de mijne kwam. Bedankt Mabili)

Had de juiste php moeten aanroepen voor het uitvoeren van upgrade db oftewel. (Spotweb op een Synology DS211j)
/usr/bin/php upgrade-db.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
xKingx schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:37:
[...]
Heel netjes. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Word je conky config niet een zooitje?
Thx. Ik laat alles afhandelen in een bashscript die alle gegevens in conkyformatting zet. Daardoor blijft het netjes en overzichtelijk, Ik maak allemaal tegeltjes van 256x256 pixels en daar laat ik de info op tonen. Heb nu 3 scripts runnen, maar dat kunnen er zoveel zijn als wenselijk. In mijn conkyscript staat dus alleen maar dit na TEXT:
${execpi 3600 ~/C_Mar2zz/scripts/sickbeard.sh}
${execpi 1200 ~/C_Mar2zz/scripts/spotweb.sh}
${execpi 60 ~/C_Mar2zz/scripts/sabnzbd2.sh}

[ Voor 4% gewijzigd door Mar2zz op 14-04-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een oplossing hiervoor?
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:19:
Ik draai SpotWeb op een QNAP TS-212. In een eerdere versie kon ik een spot direct toevoegen (door op het pijltje bij SAB te klikken) aan Sabnzbdplus (QPKG van SL1000) dat ik ook draai op de QNAP. Nu gaat dit niet meer automatisch. Is daar een fix voor? Ik kan wel op het pijltje klikken, maar de nzb is daarna nergens te vinden. Er lijkt dus geen koppeling op mijn QNAP tussen SpotWeb en Sabnzbdplus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

CptChaos schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:24:
[...]
Haal gewoon de complete Nintendo array er tussenuit, als je alles van Nintendo niet wil zien... :)
Zo werkt dat toch helemaal niet? Ik heb ze door ze uit de Nakebod filters te halen uit het filteroverzicht aan de linkerkant van het scherm kunnen krijgen, maar ik wil het niet in het hoofdoverzicht zien wanneer ik de main benader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Hvan: Waarschijnlijk kloppen je instellingen gewoon niet, lees even de startpost en ook de uitleg die in je settings.php staat (let op! pas hierin niks aan, zet je custom settings in je ownsettings.php). En gebruik 'push-sabnzbd', dit werkt meestal het beste.

@Zinu: Zo werkt het inderdaad niet. Als je de hele array uit de lijst haalt mis je de Nintendo link links in je filter menu, maar ze verschijnen nog steeds in het hoofoverzicht. Wil je hier iets uithalen moet je inderdaad je index_filter gebruiken. Ik zou alleen zo snel ook niet weten waarom dat niet werkt, kijk anders nog even op de wiki op GitHub, misschien dat je daar iets kan vinden over de filters...

[ Voor 4% gewijzigd door shappie op 14-04-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKingx
Mar2zz schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:17:
[...]

Thx. Ik laat alles afhandelen in een bashscript die alle gegevens in conkyformatting zet. Daardoor blijft het netjes en overzichtelijk, Ik maak allemaal tegeltjes van 256x256 pixels en daar laat ik de info op tonen. Heb nu 3 scripts runnen, maar dat kunnen er zoveel zijn als wenselijk. In mijn conkyscript staat dus alleen maar dit na TEXT:
${execpi 3600 ~/C_Mar2zz/scripts/sickbeard.sh}
${execpi 1200 ~/C_Mar2zz/scripts/spotweb.sh}
${execpi 60 ~/C_Mar2zz/scripts/sabnzbd2.sh}
Got it. Heb het nu ook zo opgezet dat ik script aanroep vanuit conky dat verschillende queries kan uitvoeren. Heb de voorbeelden van Rowdy.nl daarvoor gebruikt. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe jou selects eruit zien?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Link naar de bashscript staat in die post, maar dit zijn de selects:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# all things needed from mysql dbase
$MYSQL --database=$MYSQL_DBASE --host=$MYSQL_HOST --user=$MYSQL_USER --password=$MYSQL_PASS -e "
    SELECT count(*) FROM watchlist;
    SELECT count(*) FROM downloadlist;
    SELECT count(*) FROM spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP(CURDATE());
    SELECT count(*) FROM spots;
    SELECT date(from_unixtime(lastrun)) FROM nntp WHERE lastrun > 0;
    SELECT time(from_unixtime(lastrun)) FROM nntp WHERE lastrun > 0;
    SELECT count(*) FROM spots WHERE category = 0;
    SELECT count(*) FROM spots WHERE category = 1;
    SELECT count(*) FROM spots WHERE category = 2;
    SELECT count(*) FROM spots WHERE category = 3;
" > /tmp/spotweb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKingx
Mar2zz schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:45:
Link naar de bashscript staat in die post, maar dit zijn de selects:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# all things needed from mysql dbase
$MYSQL --database=$MYSQL_DBASE --host=$MYSQL_HOST --user=$MYSQL_USER --password=$MYSQL_PASS -e "
    SELECT count(*) FROM watchlist;
    SELECT count(*) FROM downloadlist;
    SELECT count(*) FROM spots WHERE stamp > UNIX_TIMESTAMP(CURDATE());
    SELECT count(*) FROM spots;
    SELECT date(from_unixtime(lastrun)) FROM nntp WHERE lastrun > 0;
    SELECT time(from_unixtime(lastrun)) FROM nntp WHERE lastrun > 0;
    SELECT count(*) FROM spots WHERE category = 0;
    SELECT count(*) FROM spots WHERE category = 1;
    SELECT count(*) FROM spots WHERE category = 2;
    SELECT count(*) FROM spots WHERE category = 3;
" > /tmp/spotweb
Sorry, had de link niet gezien. Heb e.e.a. naar mijn smaak aangepast en moet nog beetje rommelen om het allemaal in m'n conky overview te plaatsen. Neemt niet weg dat het mooi stukje script is Mar2zz! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Nu online
@Duumke: Heb je een linkje waar dat staat op GitHub?
Ik twijfel nu deels of het inderdaad een bug is.
Deels werkt het nu wel en ik hoorde van een collega dat hij geen enkele problemen heeft (beide werken we met de laatste versie).
Ik heb het hier op Github gepost: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/501
Daar staat ook mijn config...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Voor de unix & sabnzbd (en mac geloof) gebruikers van spotweb goed nieuws (als je tenminste net als ik ook zo flauw bent van lelijke namen in je queue door die naamgevingen in spotweb.

Zoals dit:
Age of the Dragons (2011) Retail AC3 DD5.1 (Externe Subs)
of dit:
The Eagle (2011) XVID - 1.5 GB - R5 - DD 2.0 - INGEB. SUBS MADE BY SRT

Dat zou gewoon in Sabnzbd moeten komen als Age of the Dragons (2011) en The Eagle (2011).

Met sabnzbd 6.0RCnogwat kan je een prequeu userscript zetten, die voordat de nzb in de queu verdwijnt, vanalles kan uitvoeren. Ik heb een voorbeeld geschreven wat in ieder geval allemaal naar de categorie movies gaat nzbnamen ontdoet van meuk zoals bovenstaande:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/usr/bin/env bash
#
# NZB name cleanup Script by Mar2zz v0.1

### USAGE
# save this file in your postprocessingscript dir (and sudo chmod +x this file).
# go to sabnzbd > settings > options > queue and choose this script as queue-filter-script. 
# Then save.
### USAGE

case $3 in
    movies)
        echo "1"
        echo $1 | sed -e 's/).*/)/'
        ;;
    *)
        echo "1"
        ;;
esac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalfrog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-10 16:22
I used to have a 100% working spotweb on a synology, but now ...

code:
1
2
3
4
/usr/bin/php upgrade-db.php 
Updating schema..
Database schema upgrade mislukt: 
   Error executing query: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE key_name = 'idx_spots_fts_1'' at line 1

Any ideas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Mar2zz schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:48:
Voor de unix & sabnzbd (en mac geloof) gebruikers van spotweb goed nieuws (als je tenminste net als ik ook zo flauw bent van lelijke namen in je queue door die naamgevingen in spotweb.

Zoals dit:
Age of the Dragons (2011) Retail AC3 DD5.1 (Externe Subs)
of dit:
The Eagle (2011) XVID - 1.5 GB - R5 - DD 2.0 - INGEB. SUBS MADE BY SRT

Dat zou gewoon in Sabnzbd moeten komen als Age of the Dragons (2011) en The Eagle (2011).

Met sabnzbd 6.0RCnogwat kan je een prequeu userscript zetten, die voordat de nzb in de queu verdwijnt, vanalles kan uitvoeren. Ik heb een voorbeeld geschreven wat in ieder geval allemaal naar de categorie movies gaat nzbnamen ontdoet van meuk zoals bovenstaande:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/usr/bin/env bash
#
# NZB name cleanup Script by Mar2zz v0.1

### USAGE
# save this file in your postprocessingscript dir (and sudo chmod +x this file).
# go to sabnzbd > settings > options > queue and choose this script as queue-filter-script. 
# Then save.
### USAGE

case $3 in
    movies)
        echo "1"
        echo $1 | sed -e 's/).*/)/'
        ;;
    *)
        echo "1"
        ;;
esac
Werkt dat ook met Windows? Natuurlijk niet zonder enige aanpassingen, maar wat moet er aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
pre queu werkt op sabnzbd 6.0.
je moet alleen ff een script maken die zoiets kan. maar ik kan dat niet voor windows, misschien iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huidige git versie mist een bestandje, updaten afgeraden ;) Nu opgelost

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsoeting
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 15:09
Na een Git pull vanochtend op mijn ubuntu servertje.

root@ubby-t:/var/www/test2/spotweb# php upgrade-db.php
PHP Warning: require_once(lib/SpotTiming.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/test2/spotweb/upgrade-db.php on line 3
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/SpotTiming.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /var/www/test2/spotweb/upgrade-db.php on line 3

Blijk de file lib/SpotTiming.php te missen. Ook na een git clone "in een test dir" geen file in lib.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 07:27
Ik heb vanochtend nog een pull, upgrade-db, en retrieve gedaan zonder problemen. (rond 7 uur)

Ik zit nu op 0.05 voor mijn test omgeving ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:49:
Huidige git versie mist een bestandje, updaten afgeraden ;) Nu opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ko
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-12-2024

dj_ko

WTF

rsoeting schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:50:
Na een Git pull vanochtend op mijn ubuntu servertje.

root@ubby-t:/var/www/test2/spotweb# php upgrade-db.php
PHP Warning: require_once(lib/SpotTiming.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/test2/spotweb/upgrade-db.php on line 3
PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/SpotTiming.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /var/www/test2/spotweb/upgrade-db.php on line 3

Blijk de file lib/SpotTiming.php te missen. Ook na een git clone "in een test dir" geen file in lib.

Iemand een idee?
had ik vanmorgen ook, als je nu nogmaals een git pull doet moet het wel weer werken ;)

Blaaterdeblaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Edit:

*bleep*

al opgelost

[ Voor 85% gewijzigd door Senaxx op 15-04-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsoeting
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 15:09
En natuurlijk......

root@ubby-t:/var/www/test2/spotweb# git pull
remote: Counting objects: 6, done.
remote: Compressing objects: 100% (4/4), done.
remote: Total 4 (delta 2), reused 0 (delta 0)
Unpacking objects: 100% (4/4), done.
From https://github.com/spotweb/spotweb
8d29c56..4ef5727 master -> origin/master
Updating 8d29c56..4ef5727
Fast-forward
lib/SpotTiming.php | 43 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
1 files changed, 43 insertions(+), 0 deletions(-)
create mode 100644 lib/SpotTiming.php

Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor het eerst een foutmelding op mijn database na een php upgrade-db.php

code:
1
Error executing query: Duplicate entry 'ES33nIgvkEQ0UB7TQAIJx@spot.net' for key 'idx_downloadlist_1'

Ubuntu 10.04 - Mysql

iemand een idee, voordat ik mijn database leeg gooi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SQL:
1
CREATE IGNORE UNIQUE INDEX idx_downloadlist_1 ON downloadlist(messageid);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:56:
SQL:
1
code:
1
ERROR 1064 (42000): You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'IGNORE UNIQUE INDEX idx_downloadlist_1 ON downloadlist(messageid)' at line 1

ik zoek even verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-10 20:42

xiD

12345

Ik kreeg een soort gelijke error. Heb even mijn ´downloadlist´ table leeg gegooid, problem solved.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 07:27
Het creeren van een index die duplicate entries negeert is een work-around, het probleem zit erin dat spotweb blijkbaar toestaat dat een spot meerdere keren in de download tabel wordt gezet.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:56:
SQL:
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
waarom heeft de bovenste spot in weirdo altijd een > ervoor staan? hij verschijnt nadat de pagina klaar is met laden, maar gaat niet meer weg...
Pagina: 1 ... 41 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.