Beste mensen
xampp draaid goed apache en mysql draaien. Vervolgens spotweb opgehaalt en nntp geinstalleerd volgens de handleiding op pagina 1.
De settings.php aangepast
# db
#$settings['db']['engine'] = 'mysql'; # <== keuze uit pdo_sqlite, mysql en pdo_mysql
#$settings['db']['path'] = './nntpdb.sqlite3'; # <== als je geen SQLite3 gebruikt, kan dit weg
# Als je MySQL wilt gebruiken, vul dan onderstaande in
$settings['db']['engine'] = 'mysql';
$settings['db']['host'] = 'localhost';
$settings['db']['dbname'] = 'spotweb';
$settings['db']['user'] = 'root';
$settings['db']['pass'] = '';
en als ik dan de wesite open
http://127.0.0.1/spotweb/
Krijg ik deze melding:
Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'Error executing query: Unknown column 'stamp' in 'field list'' in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\dbeng\dbeng_mysql.php:102 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\dbeng\dbeng_abs.php(83): dbeng_mysql->rawExec('SELECT MAX(stam...') #1 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\dbeng\dbeng_mysql.php(112): dbeng_abs->exec('SELECT MAX(stam...', Array) #2 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotDb.php(309): dbeng_mysql->singleQuery('SELECT MAX(stam...') #3 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotCookie.php(21): SpotDb->getMaxMessageTime() #4 C:\xampp\htdocs\spotweb\index.php(8): require_once('C:\xampp\htdocs...') #5 {main} thrown in C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\dbeng\dbeng_mysql.php on line 102
wat zie ik dan nog over het hoofd.