Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

SpotWeb - Webbased Spotnet OverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 35 ... 71 Laatste
Acties:
  • 469.658 views

• elevator
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

quote:
LinuX-TUX schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:09:
Heb een checkout (git pull) gedaan, git pull op een schone dir gedaan, schoon databaseje begonnen en blijf maar steken bij 20 filmpjes oid. De rest is wel redelijk opgevuld. De database grote van sqlite blijft steken op 100MB ipv de 230/260MB wat ik gewend was.
Dit is ondertussen opgelost. Als het niet meteen (volledig) werkt voor jou doe dan het volgende:

• Open een shell prompt
• Ga naar de directory waar je de nntpdb.sqlite3 database hebt staan
• Maak een backup/copy van je nntpdb.sqlite3 database bestand
• Type in 'sqlite3 nntpdb.sqlite3'
• Type in: "UPDATE spots SET category = 0 WHERE category IS NULL;" (zonder quotes)
• Druk op CTRL+D om sqlite3 af te sluiten

Nu zouden ook je recente spots weer in orde moeten zijn.
Helpt dat ook bij jou?

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07-04 16:20
quote:
elevator schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:12:
[...]

[...]

Helpt dat ook bij jou?
Thanks voor de tip, ga het vanavond even proberen :Y)

• Darkstylo
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 31-03 10:01
Nu dat ik al een tijdje Spotweb stabiel heb draaien op Spotweb merk ik / en mis ik nog de volgende features en hopelijk dat, dit ooit komt.

User mangement systeem, dus een inlog systeem met de volgende features:
Een eigen watch/wishlist (niet gedeeld met de rest)
Het kunnen instellen van je eigen sabnzbd (met api etc..)
Het kunnen instellen van je eigen filters
Het kunnen posten van reacties en posts (met de naam waarop je inlogd ben op spotweb)

CPU: i7 4770K @ 4.8 Ghz, Mobo: Asus Formula VI, Mem: Crucial Ballistix Tactical 2x 8GB 1600Mzh, SSD: Samsung 830 256GB, GFX: MSI GTX 1070 Gaming X, PSU: Seasonic G650, Case: R4

• MrOizo2005
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08-04 14:21
quote:
Splendid schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:36:
[...]
Ik wil nog wel heen instellingen scherm maken waarin je inderdaad fontgrootte kunt aanpassen en kolommen aan/uit kunt zetten in de lijst.

De titels zijn op dit moment express 1px groter zodat ze iets duidelijker zijn. Anders blende dat wel erg in en kon je niet in één oogopslag zien wat de spot überhaupt was.

Ik ben op dit moment nog helemaal niet bezig met browser ondersteuning, en ik ben bang dat de IE ondersteuning er helemaal niet gaat komen. De technieken die ik nu gebruik zijn zo nieuw, nouja, niet echt, maar IE kan er nog weinig mee. En ik heb geen zin om dingen eruit te gaan slopen omdat IE dit niet ondersteund. Jammer voor de IE users dan maar, gebruik je maar een fatsoenlijke browser :P

Wie weet komt er een testversie op sourceforge :9
Is het niet een idee om in de splendid_dev template de #spots div te kunnen resizen in de breedte? vind na de klik erop deze erg smal, kan zelf wel de CSS wijzigen, maar zelf kunnen resizen is ook wel vet.

Zie http://jqueryui.com/demos/resizable/ voor meer info.
quote:
Darkstylo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:08:
Nu dat ik al een tijdje Spotweb stabiel heb draaien op Spotweb merk ik / en mis ik nog de volgende features en hopelijk dat, dit ooit komt.

Het kunnen posten van reacties en posts (met de naam waarop je inlogd ben op spotweb)
Dit heb ik deels zelf al even gebouwd voor een aantal vrienden van me. Zal eens kijken of ik het zo online kan zetten zodat de rest het ook kan gebruiken (als er intresse is). De git repo is nog gewoon updatebaar aangezien ik geen aanpassingen in de code heb gemaakt van spotweb zelf.

Alleen watchlist werkt nog niet.

[Voor 27% gewijzigd door MrOizo2005 op 05-04-2011 10:15]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• Darkstylo
quote:
MrOizo2005 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:10:
[...]

Is het niet een idee om in de splendid_dev template de #spots div te kunnen resizen in de breedte? vind na de klik erop deze erg smal, kan zelf wel de CSS wijzigen, maar zelf kunnen resizen is ook wel vet.

[...]

Dit heb ik deels zelf al even gebouwd voor een aantal vrienden van me. Zal eens kijken of ik het zo online kan zetten zodat de rest het ook kan gebruiken (als er intresse is). De git repo is nog gewoon updatebaar aangezien ik geen aanpassingen in de code heb gemaakt van spotweb zelf.

neem aan dat je gebruik maakt van mysql database?
Zie graag je github verschijnen, zodat ik er naar kan kijken.

[Voor 29% gewijzigd door Darkstylo op 05-04-2011 10:26]

CPU: i7 4770K @ 4.8 Ghz, Mobo: Asus Formula VI, Mem: Crucial Ballistix Tactical 2x 8GB 1600Mzh, SSD: Samsung 830 256GB, GFX: MSI GTX 1070 Gaming X, PSU: Seasonic G650, Case: R4

• Senaxx
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 07-04 18:12
Ik heb splendid_dev template beetje aangepast:

Plaatje op imageshack (popups!)

Voor het overzicht kan ik dan sneller wat meer spots zien, het enige nadeel is als je op een spot klikt hij dan alsnog alle text onder elkaar schuift, en alsnog meerdere regels hoog wordt. Hij zou eigenlijk het moeten eigenlijk de tekst moeten afkorten tot een bepaalde lengte en dan afkorten met ... maarja daar ben ik niet skilled genoeg voor.

[Voor 4% gewijzigd door Senaxx op 05-04-2011 12:40]

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Darkstylo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:08:
Deze is er al, maar nog geen multi user watchlist.
quote:
Deze is er al, bekijk settings.php maar eens, ik moet de ownsettings-generator opnieuw gaan maken, als ik besluit dat die toch erg handig is. ;)
quote:
Omdat het momenteel wat omslachtig is, wil niet zeggen dat het niet kan, of je moet het anders bedoelen dan je hier schetst, kan je deze dus even verder toelichten?
quote:
Als je de github ook bekeek, had je gezien dat hier al om gevraagd is.

[Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 05-04-2011 12:49]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Splendid
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08-04 14:11
quote:
Senaxx schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:39:
Ik heb splendid_dev template beetje aangepast:

[afbeelding]

Voor het overzicht kan ik dan sneller wat meer spots zien, het enige nadeel is als je op een spot klikt hij dan alsnog alle text onder elkaar schuift, en alsnog meerdere regels hoog wordt. Hij zou eigenlijk het moeten eigenlijk de tekst moeten afkorten tot een bepaalde lengte en dan afkorten met ... maarja daar ben ik niet skilled genoeg voor.
Hmm, nog niet eens zo heel slecht die extra info erachter...in het grote overzicht that is. Als je een spot open hebt staan dan is het al wat vervelender omdat je daar juist breedte nodig hebt voor de titel, die uberhaupt belachelijk lang zijn soms, dus dan is het weer wenselijk om deze informatie juist weer onder de titel te plaatsen. Of helemaal laten vervallen, maar daar moet ik nog maar even mee spelen :)

• Senaxx
quote:
CptChaos schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:47:

[...]
Omdat het momenteel wat omslachtig is, wil niet zeggen dat het niet kan, of je moet het anders bedoelen dan je hier schetst, kan je deze dus even verder toelichten?
Is het niet mogelijk om een filter generator te maken?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Senaxx schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:50:
Is het niet mogelijk om een filter generator te maken?
Jawel, maar ook die is erg omslachtig. Ik had het plan om hem in op te nemen in de ownsettings-generator. Aangezien ik die gisteren naar de eeuwige jachtvelden heb gestuurd, moet ik ook die compleet opnieuw gaan maken.

Op zich niet zo'n probleem, qua HTML was het niet helemaal jofel (wel valid), maar de opzet was niet iets waar ik trots op was. Met de komende versie hoop ik dan toch een betere versie te kunnen maken.

• Darkstylo
quote:
CptChaos schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:47:
[...]

Deze is er al, maar nog geen multi user watchlist.

[...]
Deze is er al, bekijk settings.php maar eens, ik moet de ownsettings-generator opnieuw gaan maken, als ik besluit dat die toch erg handig is. ;)

[...]

[...]
Als je de github ook bekeek, had je gezien dat hier al om gevraagd is.
Daar was ik al van op de hoogte, maar ik was er ook van op de hoogte dat er een aantal tweakers zijn, die dit al voor elkaar heeft ;-)

• Senaxx
quote:
Splendid schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:50:
[...]

Hmm, nog niet eens zo heel slecht die extra info erachter...in het grote overzicht that is. Als je een spot open hebt staan dan is het al wat vervelender omdat je daar juist breedte nodig hebt voor de titel, die uberhaupt belachelijk lang zijn soms, dus dan is het weer wenselijk om deze informatie juist weer onder de titel te plaatsen. Of helemaal laten vervallen, maar daar moet ik nog maar even mee spelen :)
Is het niet mogelijk dan om de text af te korten en dan 3 ... er achter zodra je een spot openklikt? Dan blijft de lijst wel behouden. Of het zelf kunnen instellen van de breedte (schalen tussen spotinfo en spotlijst) zou misschien ook een deel oplossen.

• Splendid
quote:
Senaxx schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:07:
[...]

Is het niet mogelijk dan om de text af te korten en dan 3 ... er achter zodra je een spot openklikt? Dan blijft de lijst wel behouden. Of het zelf kunnen instellen van de breedte (schalen tussen spotinfo en spotlijst) zou misschien ook een deel oplossen.
quote:
MrOizo2005 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:10:
[...]

Resizable zoals hierboven wordt beschreven zal er niet in komen omdat dit super irritant wordt. Open dichtklappen resizen dichtklappen, openklappen resizen. Blegh, en daarvoor moet er teveel in de bron verbouwd worden. Ik kan wel een instellingen maken voor spotlist_min_width bijvoorbeeld. Dan kun je daar instellen naar welke breedte de lijst moet klappen zodra je een spot opent.

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 08-04 15:34
quote:
LeechGuy schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:51:
[...]

Als het nu weer niet lukt en je wilt nog een poging wagen:

* drop database
* maak nieuwe database aan
* php retrieve.php --export (maakt alle tabellen aan en doet een export naar file van je database (die leeg is))
* php upgrade-db.php
* php retrieve.php

Zo heb ik het gedaan omdat ik te weinig vrije disk ruimte heb in mijn virtual machine om de database te kunnen upgraden.
Tnx voor de tip en uitleg.
Heb dit nu gedaan en hij is bezig met de retrieve.php.

Hij bleef tot op heden werken dus probleem zit/zat dus in de upgrade-db.php die had ik nog niet uitgevoerd.
Ga het nu op jouw mannier testen en hoop dat het dan weer blijft werken.

Update.
Heeft gewerkt. Tot op heden blijft het goed werken na uitvoer van upgrade-dp en daarna pas de retrieve. _/-\o_

[Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 05-04-2011 15:06]

• Darkstylo
Ik weet niet wie de maker is van nzbtjes.info, maar je login systeem is een beetje brak, zodra je op een spot klikt dan zegt hij dat je eerst moet inloggen/registreren. En als je op reactie aantal klikt of het nu 0 is of 1000 opent hij de spot wel.

Denk meld het maar even :-)

[Voor 5% gewijzigd door Darkstylo op 05-04-2011 14:32]

• Raainman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20-02 10:38
quote:
Darkstylo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:30:
Ik weet niet wie de maker is van nzbtjes.info, maar je login systeem is een beetje brak, zodra je op een spot klikt dan zegt hij dat je eerst moet inloggen/registreren. En als je op reactie aantal klikt of het nu 0 is of 1000 opent hij de spot wel.

Denk meld het maar even :-)
Enne registreren stelt ook niet veel voor 6 keer dezelfde letter en je bent klaar, geen validatie verder.

• Darkstylo
quote:
raainman schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:02:
[...]

Enne registreren stelt ook niet veel voor 6 keer dezelfde letter en je bent klaar, geen validatie verder.
Zo ver was ik niet gekomen

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ik heb weer iets vaags. Alle posts geven hier opeens aan dat ze "2GB" groot zijn, terwijl als ik ze download het altijd anders is.
Snap er niks van! Kent iemand dit probleem?

Mijn LinkedIn!

• Zinu
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 03-04 12:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hoe heeft de persoon achter nzbtjes.info dat inloggen voor elkaar gekregen? Zit dat tegenwoordig ook in Spotweb? Zou wel ideaal zijn... ik heb namelijk liever niet dat mijn vrienden bij mijn SABNZBD knop kunnen :P

En hoe krijgt hij een kolom 'Size'?

[Voor 21% gewijzigd door Zinu op 05-04-2011 17:21]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Zinu schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:18:
Hoe heeft de persoon achter nzbtjes.info dat inloggen voor elkaar gekregen? Zit dat tegenwoordig ook in Spotweb? Zou wel ideaal zijn... ik heb namelijk liever niet dat mijn vrienden bij mijn SABNZBD knop kunnen :P

En hoe krijgt hij een kolom 'Size'?
Dat is er allemaal custom in gemaakt. Moet zeggen dat die size wel handig is!

Via basic HTTP AUTH kun je ook filteren. Je maakt dan meerdere gebruikersnaam en met PHP check je dan wie er ingelogd is. Is er iemand ingelogd dan of juist niet, dan kun je aan de hand daarvan bepaalde opties instellen.

• shappie
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
@Zinu: De "Size" kolom is sinds gisteren beschikbaar gemaakt door spotweb, de nzbtjes.info beheerder heeft dus alleen de template even aangepast zodat hij hem ook weergeeft.

Discussie hierover kan je hier vinden: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/423
Waarschijnlijk komt dit vanzelf ook terecht in de layout van de spotweb master.

• JanHenk
  • Laatst online: 22:41
Goed,

Ik heb zojuist spotweb ook geïnstalleerd op m'n Synology. All went well. Alleen duurt de eerste retrieve.php altijd zo lang? Niet de verbinding noch de cpu is bottleneck als ik het zo bekijk. Hij haalt de spots op met zo'n 20KB/s...

Disclaimer: ik ben totaal niet thuis in het php-gebeuren.

O ja, wat helemaal mooi zou zijn, Spotweb als NZB-provider van CouchPotato en SickBeard, maar daar voor moet ik denk ik bij de makers van die beide programma's zijn..?

[Voor 22% gewijzigd door JanHenk op 05-04-2011 18:12]

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Dat lijkt mij niet de meest ideale manier, ik zou dan Spotweb omzeilen door gewoon via Couchpotato en Sick Beard rechtstreeks via de Spotnet nieuwsgroep de juiste nzb's binnen te halen. Zie niet in wat Spotweb daar aan bij kan dragen.

Iemand trouwens al een mooi systeem om Sick Beard, Couchpotato, Spotweb en SABnzbd te combineren? Ik heb Mediafrontpage gezien maar dat is het toch niet helemaal, iemand nog andere tips?

[Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 05-04-2011 18:32]

• LeechGuy
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2017
quote:
JanHenk schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:09:
Goed,

Ik heb zojuist spotweb ook geïnstalleerd op m'n Synology. All went well. Alleen duurt de eerste retrieve.php altijd zo lang? Niet de verbinding noch de cpu is bottleneck als ik het zo bekijk. Hij haalt de spots op met zo'n 20KB/s...
Wat globale statistieken van mij:

ISPZiggo Alles-in-Een Extra (120Mbps/10Mbps)
NSPnews-europe.giganews.com
FullspotsJa
CommentsJa
Aantal Spots+/-385.000
CronjobJa, start retrieve.php iedere 20 minuten

Het ophalen duurt bij mij ongeveer 15 uur. Af en toe een fatal error waardoor retrieve.php stopt. In het slechtste geval staat hij dan 20 minuten stil voordat hij via cron weer opgestart wordt.

Dus afhankelijk van de retentie van je NSP (oftwel het aantal spots dat je nog kunt ophalen) kan het dus heel lang duren..

• Mar2zz
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:50
Ik weet niet of ie al voorbij is gekomen, maar zag dit geinige filmpje op de wiki van spot staan.

• shappie
  • Niet online
@Mar2zz: Ik zag hem ook staan ja, erg gaaf om te zien!

• Kabouterplop01
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 05-04 16:57

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Owww ik moet zo te zien a.d.h.v. dat filmpje een nieuwe git pull doen :P

• shappie
  • Niet online
@Kabouterplop01: De updates bij spotweb gaan zo snel dat wil je alle nieuwe features en bugfixes hebben je eigenlijk wel dagelijks moet updaten ;)

Kijk ook eens regelmatig op GitHub (https://github.com/spotweb/spotweb), hier zie je duidelijk wanneer er dingen worden aangepast en of het handig is om "git pull" te draaien.

• JanHenk
  • Laatst online: 22:41
quote:
LeechGuy schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:53:
[...]
Dus afhankelijk van de retentie van je NSP (oftwel het aantal spots dat je nog kunt ophalen) kan het dus heel lang duren..
Oké. Toch vind ik de snelheid echt veel te laag, maar het zal wel dan.

Ik gebruik trouwens ook giganews. Dus waarschijnlijk zal ie de hele spotnet database wel aan het ophalen zijn dan...
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:22:
Dat lijkt mij niet de meest ideale manier, ik zou dan Spotweb omzeilen door gewoon via Couchpotato en Sick Beard rechtstreeks via de Spotnet nieuwsgroep de juiste nzb's binnen te halen. Zie niet in wat Spotweb daar aan bij kan dragen.

Iemand trouwens al een mooi systeem om Sick Beard, Couchpotato, Spotweb en SABnzbd te combineren? Ik heb Mediafrontpage gezien maar dat is het toch niet helemaal, iemand nog andere tips?
O ja is ook zo, zo had ik er even niet tegenaan gekeken, sorry. :o Desalniettemin zou het makkelijk zijn als CP en SB hun nzb's van spotnet af kunnen halen, ik mis nu af en toe de specifieke Nederlandse releases (Is ook de reden dat ik nu spotweb installeer).

Mediafrontpage heb ik ook gezien. Maar dat is meer XBMC gericht, en dat gebruik ik niet (Plex ftw!). En beschik niet over de kennis en/of tijd om zelf zoiets in elkaar te zetten helaas.

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:35

zeroday

Dream within a dream

quote:
Tsurany schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:22:

mediafrontpage is het enige wat er momenteel is, ik heb alle xbox referenties er min of meer uitgesloopt
onder IE ziet het er dramatisch uit, onder Firefox top.
moet zeggen dat ik het niet al te vaak meer gebruik omdat het inderdaad 'net' niet is.

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• Clock
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-03 16:56
quote:
zeroday schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:11:
[...]

mediafrontpage is het enige wat er momenteel is, ik heb alle xbox referenties er min of meer uitgesloopt
moet zeggen dat ik het niet al te vaak meer gebruik omdat het inderdaad 'net' niet is.
Heb hier voor de rest van de familie ooit een soort intranetje gemaakt. Werkt uitstekend en een kind kan de was doen. Geintegreerd spul: Squeezeserver, Couchpotato, Sickbeard, SABnzbd, Spotweb, printlogger+monitor (grafiekjes FTW!) en wat losse brut.

Screenshot:
Films tab
Downloads tab

Edit: helaas hebben SB+CP nog geen API, dus de info wordt nu gescraped (en omdat het soms lang duurt) ingeladen met een AJAX elementje na een pageload.

[Voor 9% gewijzigd door Clock op 05-04-2011 20:24]

• Pistolebob
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 06-04 01:25
quote:
Clock schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:22:
[...]

Heb hier voor de rest van de familie ooit een soort intranetje gemaakt. Werkt uitstekend en een kind kan de was doen. Geintegreerd spul: Squeezeserver, Couchpotato, Sickbeard, SABnzbd, Spotweb, printlogger+monitor (grafiekjes FTW!) en wat losse brut.

Screenshot:
Films tab
Downloads tab

Edit: helaas hebben SB+CP nog geen API, dus de info wordt nu gescraped (en omdat het soms lang duurt) ingeladen met een AJAX elementje na een pageload.
Je hebt het domein geblurd maar je host de screenshots daar ook op ... :P
Wel tof gemaakt :D

Wordt er ook ondertiteling bij gezocht?

• Tsurany
  • Niet online
quote:
zeroday schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:11:
[...]

Ja ik denk dat ik dan beter m'n eigen ding in elkaar kan knutselen met iframes. Mediafrontpage is veel werk en ik zie er niet direct voordeel in.
quote:
JanHenk schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:00:
O ja is ook zo, zo had ik er even niet tegenaan gekeken, sorry. :o Desalniettemin zou het makkelijk zijn als CP en SB hun nzb's van spotnet af kunnen halen, ik mis nu af en toe de specifieke Nederlandse releases (Is ook de reden dat ik nu spotweb installeer).
Dat zou mooi zijn ja, sowieso zou Spotnet wat mij betreft internationaal mogen zijn zodat er een veel groter publiek mee bereikt kan worden. Het is nu groot in Nederland, maar the sky is the limit! Tenminste, tot we op de maan snel internet krijgen.
quote:
Mediafrontpage heb ik ook gezien. Maar dat is meer XBMC gericht, en dat gebruik ik niet (Plex ftw!). En beschik niet over de kennis en/of tijd om zelf zoiets in elkaar te zetten helaas.
Ik gebruik zelf MediaPortal dus de XBMC integratie is voor mij niet interessant, ik zou het puur doen zodat alles een beetje bij elkaar staat en ik niet van tabblad naar tabblad ga.
quote:
Clock schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:22:
[...]

Screenshot:
Films tab
Downloads tab

Ja misschien moet ik ook iets zelf in elkaar zetten. Het is ook niet bedoeld voor anderen, puur voor mezelf om alles vanaf 1 hoofdsite te bedienen en zodat ik snel kan switchen tussen de applicaties.

[Voor 48% gewijzigd door Tsurany op 05-04-2011 20:30]

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:19
Mocht je wat in elkaar zetten en je zet het op github, laat het me even weten :) Ik heb nu gewoon een pagina met linkjes, maar die screenshots zien er wel heel mooi uit!

• Clock
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-03 16:56
quote:
Pistolebob schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:25:
[...]

Je hebt het domein geblurd maar je host de screenshots daar ook op ... :P
Wel tof gemaakt :D

Wordt er ook ondertiteling bij gezocht?
Bij het neerplempen van de linkjes viel me dat ook op :+
Overigens draait het intranet op een ander domein, dus alleen de naam is compromised :P Ondertiteling heb ik er niet opstaan, maar daar was een mooie plugin (naam even kwijt) voor mocht dat een vereiste zijn.

Bovenstaande is in elkaar gegooid met PHP en een database'je. Werkt perfect, maar is (nog) niet zozeer opgezet als project om te delen met anderen. Bij interesse is daar naar te kijken natuurlijk ;)

[Voor 9% gewijzigd door Clock op 05-04-2011 20:36]

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07-04 16:20
quote:
elevator schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:12:
[...]

[...]

Helpt dat ook bij jou?
Weet niet of het heeft geholpen helaas, had gister als laatste de Database weer weggeknikkerd en zonet was ik begonnen met een verse git pull & retrieve. Alles lijkt nu wel gelijk netjes opgebouwd te worden :Y)

Toch bedankt nog voor de tip. (misschien heb ik hem dadelijk alsnog nodig)

[Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 05-04-2011 20:37]

• Pistolebob
quote:
Clock schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:36:
[...]

Bij het neerplempen van de linkjes viel me dat ook op :+
Overigens draait het intranet op een ander domein, dus alleen de naam is compromised :P Ondertiteling heb ik er niet opstaan, maar daar was een mooie plugin (naam even kwijt) voor mocht dat een vereiste zijn.

Bovenstaande is in elkaar gegooid met PHP en een database'je. Werkt perfect, maar is (nog) niet zozeer opgezet als project om te delen met anderen. Bij interesse is daar naar te kijken natuurlijk ;)
Dit zou zeker handig zijn, ik denk dat er wel meer mensen zijn met interesse :P

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zeker, hier iemand :P Ziet er goed uit!

• Kabouterplop01
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 05-04 16:57

Kabouterplop01

chown -R me base:all

quote:
shappie schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:27:
@Kabouterplop01: De updates bij spotweb gaan zo snel dat wil je alle nieuwe features en bugfixes hebben je eigenlijk wel dagelijks moet updaten ;)

Kijk ook eens regelmatig op GitHub (https://github.com/spotweb/spotweb), hier zie je duidelijk wanneer er dingen worden aangepast en of het handig is om "git pull" te draaien.
Eigenlijk doet mijn spotweb het prima; is het nu beter/sneller?

• shappie
  • Niet online
@Kabouterplop01: Hangt er vanaf hoe oud je huidige spotweb installatie is. Laatste week is bijvoorbeeld best wel veel veranderd en verbeterd.

Er zijn wel aardig wat veranderingen doorgevoerd die de snelheid ten goede komen. Maar zoals je hier waarschijnlijk ook al wel leest, valt het niet mee goed up te graden voor sommigen. Hier nergens last van gehad overigens!

• Slurpgeit
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:46
Ligt het aan mij of werkt de "<<" knop niet meer sinds de laatste git pull in de we1rdo template? Zowel chrome als IE8 geeft hier geen reactie.

• shappie
  • Niet online
@Slurpgeit: Ik verwacht dat het hiermee te maken heeft: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/429

Ik moet hier nog updaten, maar ga het zo ook eens proberen, laat wel horen of het hier wel werkt dan.

edit: Er is inderdaad iets verkeerd gegaan, het werkt hier ook niet meer.
edit2: Zie ook: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/435

[Voor 24% gewijzigd door shappie op 05-04-2011 21:38]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It&#039;s a kind of magic

quote:
Nightspirit schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:37:
Vanaf / template openen is nooit nodig geweest. Heeft zelfs nooit zo gewerkt.
Ik zie dit bericht nu pas, vandaar dat ik nu er op reageer. In de settings.php stond in het begin /templates_we1rdo of /templates_splendid. Ik heb later dus die / er tussen gezet, omdat de templates netjes in hun eigen map onder templates kwamen te hangen. :)

• Nightspirit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-06-2014
quote:
CptChaos schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:35:
[...]
Ik zie dit bericht nu pas, vandaar dat ik nu er op reageer. In de settings.php stond in het begin /templates_we1rdo of /templates_splendid. Ik heb later dus die / er tussen gezet, omdat de templates netjes in hun eigen map onder templates kwamen te hangen. :)
Er stond altijd ./ geen /

• robbinonline
  • Laatst online: 21:49

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Klopt het dat je in de standaard filter geen subfilter van hd kan maken met daar onder bepaalde tags.
Zoals het nu is alleen een subfilter onder hd...

- Beeld
- DivX
- WMV
- MPEG
- DVD
- HD
- TAG 1
- TAG 2
- TAG 3
- Series
- Boeken
- Erotiek

Als ik dat nu doe met een Array( openen onder HD dan:
Array("Tag", "images/icons/plaatje.png", "&search[type]=Tag&search[text]=tag", "")
en ( om de array te sluiten word spotweb wit ...

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Mar2zz
kijk even op git in de wiki ik heb daar uitvoerig beschreven hoe filters maakt. je sluit met een haakje en komma te weinig.

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:35

zeroday

Dream within a dream

quote:
Pistolebob schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:41:
[...]

Dit zou zeker handig zijn, ik denk dat er wel meer mensen zijn met interesse :P
yep .. yep . zeer zeker ..

en wat ik nu 'erg' mis is ergens een announcement dat er een complete nieuwe serie gestart wordt ..
maar de screendump ziet er al leuk uit .. ! zoiets is handig

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• OVERLORD_1982
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08-02 22:42
@Splendid
Weer lekker bezig geweest zie ik. Het word beter en beter.
Qua styling is hij nu echt af en ik vind hem prachtig.
Ook het spotinfo sluiten knopje is spot on. precies waar je hem verwacht en het symbool is voor iedereen duidelijk.

Ik heb nog een request. Ik ben enigsinds alergisch voor scroll balken (die niet helemaal rechts staan :) ) en vind de linker scrollbalk dan ook een doorn in het oog.
Het moet ook makkelijk kunnen, je gebruikt erg veel ruimte tussen de koppen en ook aardig wat ruimte tussen de items.

We1rdo heeft bijvoorbeel een grijze background bij zijn koppen, dit is een mooie schijdingslijn waardoor de rest er gewoon tegenaan geplakt kan worden en het er nog overzichtelijk blijft uitzien.
Die balken zouden bij jou ook niet misstaan :)

@all developers
Anyway ... keep up the good work!
Zo snel als spotweb zich evolueert is echt bizare! Bijna dagelijk +/- 300 regels code die veranderd, dat heb ik nog bij geen enkel project meegemaakt _/-\o_

Final note @splendid
mijn resolutie is overigens 1920 x 1080 misschien handige info :P

• Nas_je
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 06-04 10:00
Ik krijg een fout in pagina als ik spotweb laad met ie 8,

'}' word verwacht regel:903

Object word verwacht
spotweb/ regel: 16

Doe ik iets fout? of...

• shappie
  • Niet online
@Nas_je: Dit is een bug die er al sinds begin gisterenavond in zit en de fix staat ook al een tijdje klaar. Alleen moet spotweb online komen en hem mergen met de master...

Maar het klopt inderdaad dat er een JS file is die een afsluitende "}" mist bij een functie. En hierdoor werkt vrijwel alle overige JavaScript ook niet meer... (zie: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/435)

• Nas_je
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 06-04 10:00
quote:
shappie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:02:
@Nas_je: Dit is een bug die er al sinds begin gisterenavond in zit en de fix staat ook al een tijdje klaar. Alleen moet spotweb online komen en hem mergen met de master...

Maar het klopt inderdaad dat er een JS file is die een afsluitende "}" mist bij een functie. En hierdoor werkt vrijwel alle overige JavaScript ook niet meer... (zie: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/435)
Oke, bedankt. Ik ga de fix proberen :)

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Wat is er gebeurd: sinds gisteravond 21:00 uur en deze ochtend 06:00 uur zijn er, afgaande op mijn logging van retrieve.php, ruim 47000 spots bij gekomen. :o

(Inhoudelijk kan ik overigens even niet kijken, ik zit nu met een shell naar mijn servertje te kijken.)

[Voor 25% gewijzigd door pven op 06-04-2011 09:33]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Splendid
quote:
OVERLORD_1982 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:33:
@Splendid
Weer lekker bezig geweest zie ik. Het word beter en beter.
Qua styling is hij nu echt af en ik vind hem prachtig.
Ook het spotinfo sluiten knopje is spot on. precies waar je hem verwacht en het symbool is voor iedereen duidelijk.

Ik heb nog een request. Ik ben enigsinds alergisch voor scroll balken (die niet helemaal rechts staan :) ) en vind de linker scrollbalk dan ook een doorn in het oog.
Het moet ook makkelijk kunnen, je gebruikt erg veel ruimte tussen de koppen en ook aardig wat ruimte tussen de items.

We1rdo heeft bijvoorbeel een grijze background bij zijn koppen, dit is een mooie schijdingslijn waardoor de rest er gewoon tegenaan geplakt kan worden en het er nog overzichtelijk blijft uitzien.
Die balken zouden bij jou ook niet misstaan :)

Final note @splendid
mijn resolutie is overigens 1920 x 1080 misschien handige info :P
Helemaal mee eens. In mijn eerste opzet had ik custom scrollbars alla IOS, dus die waren onzichtbaar totdat je met de muis over het content vlak ging die je kan scrollen. Echter werkte dit niet helemaal 100% zodra je dit voor 3 kolommen wou doen. Dus ik heb het er voor nu even uitgelaten, helaas. Als de template klaar is, qua standaard functionaliteiten, dan ga ik verder tweaken en dan zal ik dit ook weer oppakken :*)

• shappie
  • Niet online
@pven: Hier geen gekke dingen volgens mij.
Er is wel aardig wat gespot vanacht en vanochtend, maar zeker geen 47000 nieuwe spots hier..

• pven
  • Niet online
quote:
shappie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:35:
@pven: Hier geen gekke dingen volgens mij.
Er is wel aardig wat gespot vanacht en vanochtend, maar zeker geen 47000 nieuwe spots hier..
De logfiles van daarvoor bevatten (per uur) ongeveer 30 to 50 spots, die 47000 springt er dus erg uit. Of zou Astraweb een storinkje hebben gehad. Hmz ...

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• shappie
  • Niet online
@pven: Ik gebruik gewoon de server van xs4all om de headers binnen te halen en daar dus geen problemen mee.

Lijkt me inderdaad iets met je nieuwsserver te maken te hebben, die 30/50 spots per uur klopt aardig maar die 47000 is inderdaad nogal onmogelijk. Zou ook kunnen dat er iets mis ging waardoor hij veel spots opnieuw heeft binnen gehaald, maar zou niet weten hoe dit dan in zijn werk zou moeten gaan.

Ben benieuwd wat je zou zien wanneer je wel de beschikking zou hebben over de webinterface van spotweb...

• pven
  • Niet online
Gisteravond was ik niet thuis, het kan dus niet door eigen ge-hobby komen. :S

Raar ... vanavond maar eens kijken dan wat er precies binnen is gehaald.

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:29
Heren ik kijk al lang mee met dit topic, maar ik vond het altijd iets te hoog gegrepen.
Nou heb ik toch de stoute schoenen aan getrokken, en dit hier op eigen server gekwakt.
Ansich ging alles goed, instalatie is eigenlijk niet lastig. Enkel blijf ik nu toch steken.

Ik was zo ver dat ik een retrieve van postings ging doen.
http://192.168.2.13/spotweb/spotweb/retrieve.php
retriever.php draait al, geef de parameter '--force' mee om te forceren. retriever.php draait al, geef de parameter '--force' mee om te forceren.

nou is het zo dat ik de eeste keer foutieve server informatie had ingevuld, dit is nu juist.

op de cmd line krijg ik
[root@server spotweb]# ./retrieve.php
: Bestand of map bestaat niet
./retrieve.php: line 2: syntax error near unexpected token `E_ALL'
'/retrieve.php: line 2: `error_reporting(E_ALL & ~8192 & ~E_USER_WARNING); # 8192 == E_DEPRECATED maar PHP < 5.3 heeft die niet

slacht me niet af :D ik vind het erg leuk om allemaal uit te proberen

MENTAL SHUTDOWN

• shappie
  • Niet online
@ppeterr: Ik denk dat je met de topicstart al een heel eind kunt komen.

Ik neem aan dat je linux draait aangezien er root@server staat.
Je moet nog aangeven waarmee je retrieve.php wilt draaien. Dit is denk ik ook al wel een paar keer langs gekomen hier. Maar het wordt dus zoiets als:
code:
1
2
cd /path/naar/je/spotweb/map
php retrieve.php

Soms moet je zelfs het hele path naar php aangeven (in mijn geval /usr/bin/php). Wanneer je een NAS gebruikt van bijv. synology moet je even zoeken in dit topic waar php staat.
Probeer trouwens zeker de eerste retrieve via de commandline te doen en niet via je browser.

edit: Ik zie dat je url: hostip/spotweb/spotweb is. Lijkt me wat overbodig probeer het gewoon hostip/spotweb te maken

[Voor 10% gewijzigd door shappie op 06-04-2011 10:36]

• spaceone
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
(jarig!)
quote:
pven schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:32:
Wat is er gebeurd: sinds gisteravond 21:00 uur en deze ochtend 06:00 uur zijn er, afgaande op mijn logging van retrieve.php, ruim 47000 spots bij gekomen. :o

(Inhoudelijk kan ik overigens even niet kijken, ik zit nu met een shell naar mijn servertje te kijken.)
Ik zag vanmorgen hetzelfde maar het is vermoedelijk spam in de groep free.pt , vorige week is er ook een aantal dagen gespamd maar niet in zo groot aantal.

Als je een headers van een textserver haalt wordt de spam er meestal uitgefilterd.

Path: feeder.xsnews.nl!feed.xsnews.nl!border-2.ams.xsnews.nl!upload-3.xsnews.nl!10.0.66.2.MISMATCH!frontend-F06-02.ams.94.232.116.71
From: WackoJacko Movies
Newsgroups: alt.binaries.amazing,alt.binaries.boneless,alt.binaries.nzbpirates,free.pt
Subject: (167/172) "The WayBack AVCHD.7z.p12" - 7,95 GB - "The Way Back - AVCHD" yEnc (123/131)
X-No-Archive: yes
Message-ID: <NjIxmqciOfqXAG9KoFnA@JBinUp.local>
X-Newsreader: JBinUp 0.90 Beta 8 - Build: 738 (http://www.JBinUp.com)
Date: 06 Apr 2011 02:21:42 GMT
Lines: 3062
Organization: snellerdownloaden
alt.binaries.nzbpirates:96102740 free.pt:2677218

Path: feeder.xsnews.nl!feed.xsnews.nl!border-2.ams.xsnews.nl!upload-2.xsnews.nl!10.0.57.1.MISMATCH!frontend-E07-01.ams.94.232.116.71
From: WackoJacko Movies
Newsgroups: alt.binaries.amazing,alt.binaries.boneless,alt.binaries.nzbpirates,free.pt
Subject: (018/103) "How Do You Know DVD.7z.018" - 4,75 GB - "How Do You Know - DVD" yEnc (20/131)
X-No-Archive: yes
Message-ID: <JKKoe8Zcd0b29UVrsmPP@JBinUp.local>
X-Newsreader: JBinUp 0.90 Beta 8 - Build: 738 (http://www.JBinUp.com)
Date: 05 Apr 2011 19:44:13 GMT
Lines: 3044
Organization: snellerdownloaden

[Voor 64% gewijzigd door spaceone op 06-04-2011 10:50]

• ppeterr
hey shappie, dankje wel gevonden en het werkt :) was simpel, maar ik zag het niet

nu even rommelen, bedankt allemaal voor dit moois!

MENTAL SHUTDOWN

• X-DraGoN
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 30-03 00:35
quote:
pven schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:39:
[...]

De logfiles van daarvoor bevatten (per uur) ongeveer 30 to 50 spots, die 47000 springt er dus erg uit. Of zou Astraweb een storinkje hebben gehad. Hmz ...
Processed a total of 47964 spots
Finished retrieving spots.

Retrieving new comments from server...
Looking for articlenumber for messageid
Appr. Message count: 547528
First message number: 4
Last message number: 547532
Current message: 539203

Retrieving 539203 till 540204, found 956 comments
Retrieving 540204 till 541205, found 940 comments
Retrieving 541205 till 542206, found 953 comments
Retrieving 542206 till 543207, found 947 comments
Retrieving 543207 till 544208, found 962 comments
Retrieving 544208 till 545209, found 955 comments
Retrieving 545209 till 546210, found 945 comments
Retrieving 546210 till 547211, found 957 comments
Retrieving 547211 till 547533, found 306 comments
Processed a total of 7921 comments
Finished retrieving comments.

Bovenstaande is mijn laatste log... (ik update maar 1 keer per nacht)

• Rowdy.nl
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01-04 09:07

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
spaceone schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:36:
[...]

Ik zag vanmorgen hetzelfde maar het is vermoedelijk spam in de groep free.pt , vorige week is er ook een aantal dagen gespamd maar niet in zo groot aantal.

Als je een headers van een textserver haalt wordt de spam er meestal uitgefilterd.
Dan vermoed ik dat Lightningusenet het er ook allemaal uitfiltert; ik heb geen rare pieken gehad...?

http://dump.tcit.nl/got/20110406_spotweb_average-day.png

http://dump.tcit.nl/got/20110406_spotweb_total-day.png

[Voor 10% gewijzigd door Rowdy.nl op 06-04-2011 10:52]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• OVERLORD_1982
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08-02 22:42
quote:
Splendid schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:34:
[...]

Helemaal mee eens. In mijn eerste opzet had ik custom scrollbars alla IOS, dus die waren onzichtbaar totdat je met de muis over het content vlak ging die je kan scrollen. Echter werkte dit niet helemaal 100% zodra je dit voor 3 kolommen wou doen. Dus ik heb het er voor nu even uitgelaten, helaas. Als de template klaar is, qua standaard functionaliteiten, dan ga ik verder tweaken en dan zal ik dit ook weer oppakken :*)
We wachten het geduldig af!
Ik heb het volste vertrouwen dat je met een mooie solution komt :)

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:01
quote:
Rowdy.nl schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:50:
[...]

Dan vermoed ik dat Lightningusenet het er ook allemaal uitfiltert; ik heb geen rare pieken gehad...?

[afbeelding]

[afbeelding]
Wil je die munin plugin even ergens online zetten? Of heb ik deze gemist?
Sorry, gevonden.

[Voor 9% gewijzigd door smeerbartje op 06-04-2011 12:38]

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
smeerbartje schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:37:
[...]

Wil je die munin plugin even ergens online zetten? Of heb ik deze gemist?
Sorry, gevonden.
De plaatjes waren de linkjes, en in de vorige post stonden ze ook... :)

offtopic:
Toch leuk spul, die plugins. Ben nu aan het wachten tot m'n Buienradar plugin approved wordt... :)

.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Darkstylo
@Splendid

Had je al iets geprobeerd om via Ajax comments te laden? dit ivm met lange wachten tijden met spots met veel comments. Had begrepen tijd geleden, dat je hier naar ging kijken.

• Splendid
quote:
Darkstylo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:54:
@Splendid

Had je al iets geprobeerd om via Ajax comments te laden? dit ivm met lange wachten tijden met spots met veel comments. Had begrepen tijd geleden, dat je hier naar ging kijken.
Ik heb nog geen tijd gehad/gemaakt om hier naar te kijken. Al zal Spotweb dit eerst moeten inbouwen zodat ik de ajax calls kan gaan maken. Nu wordt de gehele spot opgehaald en niet incrementeel, wat wel nodig is als je de comments apart wilt inladen.

• shappie
  • Niet online
@Splendid: Zoiets zit er als het goed is wel aan te komen... (zie ook: https://github.com/spotwe...#issue/384/comment/951719)

• ppeterr
Oke - paar uur later, en ik vind het wel tof, enkel na 2 uur kloten om het
nzbtje te laten opslaan in mijn watch folder van sabnzb.......vraag ik het toch maar weer

ik doe iets fout. het wordt niet geparsed naar sabnzbd

$settings['nzbhandling']['action'] = 'save';
$settings['nzbhandling']['local_dir'] = '/var/flexshare/shares/nzbfiles';
$settings['nzbhandling']['prepare_action'] = '';
$settings['nzbhandling']['command'] = 'NZBPATH';
#$settings['nzbhandling']['sabnzbd'] = array();
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] = '192.168.2.13:8081';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['apikey'] = '5f48a89754ee45a5e12ded';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['url'] = 'http://$SABNZBDHOST/sabnzbd/api?mode=$SABNZBDMODE&name=$NZBURL&nzbname=$SPOTTITLE&cat=$SANZBDCAT&apikey=$APIKEY&output=te

MENTAL SHUTDOWN

• shappie
  • Niet online
@ppeterr: Wat is er mis met gewoon push-sabnzbd gebruiken?
Dan wordt de NZB gewoon direct naar SabNZBd gestuurd zonder dat je ingewikkeld moet gaan doen met een local_dir e.d.

Het enige wat je moet instellen is het juiste IP en je API-key. Bijvoorbeeld zo:
code:
1
2
3
4
$settings['nzbhandling']['action'] = 'push-sabnzbd';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd'] = array();
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] = 'IP:PORT';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['apikey'] = 'API-KEY';

@Splendid: De discussie over inladen van comments met ajax kunnen we hier (https://github.com/spotweb/spotweb/issues/439) verder voeren, iedereen die goede ideeen hierover heeft zou natuurlijk even kunnen reageren :)

[Voor 23% gewijzigd door shappie op 06-04-2011 13:52]

• slommer
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08-04 15:38
om 1 of andere reden doet hij het hier ook niet meer.
Oudere versie van spotweb terug gezet (git pull werkt niet dus download regelmatig de tgz files) maar ook die werkt opeens niet meer.
Url copy en paste in me browser gaat hij wel gewoon goed.
spotweb map al helemaal gedelete en opnieuw uitgepakt maar ook zonder resultaat.
enig idee waar ik dit moet zoeken? in de logs zie ik geen gekke dingen nl :(

• shappie
  • Niet online
@slommer: Ooh helemaal vergeten, de huidige versie kan inderdaad wel eens problemen hebben met SabNZBd button. Vrijwel alle javascript is defect omdat er een functie niet is afgesloten (er mist een "}")...

De oplossing staat al klaar, alleen moet spotweb online komen om het te mergen met de master (zie: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/435)

edit: Versies van voor gisteren middag ongeveer moeten trouwens wel gewoon werken!

[Voor 10% gewijzigd door shappie op 06-04-2011 14:05]

• LeechGuy
@ppeterr

Kan de user waaronder Apache draait wel schrijven in '/var/flexshare/shares/nzbfiles'? Bij Ubuntu moet de user 'www-data' kunnen schrijven in '/var/flexshare/shares/nzbfiles'.

Snel testje:
sudo su www-data
cd /var/flexshare/shares/nzbfiles
touch test

Als je een access denied krijg, dan heb je dus een rechten probleem.

• slommer
quote:
shappie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:05:
@slommer: Ooh helemaal vergeten, de huidige versie kan inderdaad wel eens problemen hebben met SabNZBd button. Vrijwel alle javascript is defect omdat er een functie niet is afgesloten (er mist een "}")...

De oplossing staat al klaar, alleen moet spotweb online komen om het te mergen met de master (zie: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/435)

edit: Versies van voor gisteren middag ongeveer moeten trouwens wel gewoon werken!
ja dat had ik al gelezen en daarom heb ik versie van paar dagen terug geplaatst die toen wel werkte. drom snap ik er niets meer van. als ik hele spotweb map leeg gooi houd ik alleen de db over die hetzelfde blijft.
maar wacht wel op nieuwe fixed versie dan ctrl klik ik voor sab download.

• shappie
  • Niet online
@slommer: Vreemd, hoort inderdaad gewoon te werken, je weet zeker dat je ownsettings.php wel goed staat aangezien je de hele map ook had verwijderd?

@LeechGuy: Zolang push-sabnzbd ook gewoon werkt lijkt me dat dan ook het makkelijkste, waarom met rechten knoeien als het heel simpel met push kan? Als het niet werkt kan je inderdaad proberen wat jij zegt ;)

• ppeterr
@leechguy en shappie

De rechten kloppen van de dirs, tevens heb ik nu via api geprobeerd.
Ik denk eerder dat er een probleem is met het ophalen van de nzb
deze doet het ook niet als ik op NZB druk op de pagina's

MENTAL SHUTDOWN

• slommer
quote:
shappie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:14:
@slommer: Vreemd, hoort inderdaad gewoon te werken, je weet zeker dat je ownsettings.php wel goed staat aangezien je de hele map ook had verwijderd?
op de server zelf werkt hij wel trouwens. alleen vanaf remote dus niet wat wel gewerkt heeft.
vanavond maar es rustig ownsettings nalopen maar had die uiteraard gebackuped voor ik de map delete.

• shappie
  • Niet online
@ppeterr: Waarschijnlijk hebt je dan $settings['nntp_nzb'] niet ingevuld? Maar alleen $settings['nntp_hdr']?
Wanneer je maar 1 server voor beide gebruikt hoef je alleen de $settings['nntp_nzb'] instellingen op te geven in je ownsettings.php de andere kan je met rust laten.

@slommer: Was het lang geleden dat je had geupdate? Want er is iets veranderd aan de spotweburl, denk dat je daar eens goed naar moet kijken ;)

• LeechGuy
quote:
shappie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:14:
@LeechGuy: Zolang push-sabnzbd ook gewoon werkt lijkt me dat dan ook het makkelijkste, waarom met rechten knoeien als het heel simpel met push kan? Als het niet werkt kan je inderdaad proberen wat jij zegt ;)
So true :) Ben ook druk PHP aan het studeren omdat ik nzbget gebruik en via de JSON interface van nzbget de nzb wil gaan uploaden. Kan nog wel even duren voor dat klaar is overigens..

• slommer
quote:
shappie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:35:
@slommer: Was het lang geleden dat je had geupdate? Want er is iets veranderd aan de spotweburl, denk dat je daar eens goed naar moet kijken ;)
elke dag wel eigenlijk ja :) maar maak vanavond wel nieuwe ownsettings om te proberen.
$settings['spotweburl'] = 'http://spotweb.url.thuis/';
maar zo te zien ben ik de enige dus komt vast wel weer goed.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
ppeterr schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:22:
@leechguy en shappie

De rechten kloppen van de dirs, tevens heb ik nu via api geprobeerd.
Ik denk eerder dat er een probleem is met het ophalen van de nzb
deze doet het ook niet als ik op NZB druk op de pagina's
ppeter, je zult toch iets meer info moeten geven. :)

Hij doet het niet; zonder foutmelding, dan blijft het een gok... :)

Wat krijg je op het scherm te zien als je de link direct opent?
Staan er soms foutmeldingen in je logfiles?

# tail -n 100 /var/log/messages | grep spotweb
# tail /var/log/apache2/error_log -n 100 | grep error

• LeechGuy
quote:
slommer schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:43:
[...]
$settings['spotweburl'] = 'http://spotweb.url.thuis/';
Zet daar eens // voor zodat het wordt (er vanuit gaande dat dit in je ownsettings.php is):

// $settings['spotweburl'] = 'http://spotweb.url.thuis/';

In settings.php wordt tegenwoordig automatisch de juiste URL gegenereerd, afhanklijk van of je van binnen of buiten komt.

[Voor 6% gewijzigd door LeechGuy op 06-04-2011 14:54]

• ppeterr
Oke hier komt mijn zo volledig mogelijke probleem melding :D

dit staat in de httpd error log

[Wed Apr 06 15:12:30 2011] [error] [client 192.168.2.10] PHP Notice: Undefined index: prepare_action in /var/www/html/spotweb/lib/SpotNzb.php on line 159, referer: h
[Wed Apr 06 15:12:30 2011] [error] [client 192.168.2.10] PHP Fatal error: Call to undefined function dom_import_simplexml() in /var/www/html/spotweb/lib/SpotNzb.php o

dit is een link die een nzb zou moeten geven, maar geeft een blanke pagina

http://192.168.2.13/spotw...IXraHwSGScTQAutO@spot.net

Parsing via api key naar sabnzbd werkt met de firefox plugin

Hieronder zoals ik het ingevuld heb.

#
$settings['nzbhandling']['action'] = 'push-sabnzbd';
#$settings['nzbhandling']['local_dir'] = '';
#$settings['nzbhandling']['prepare_action'] = '';
#$settings['nzbhandling']['command'] = '';
#$settings['nzbhandling']['sabnzbd'] = array();
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] = '192.168.2.13:8080';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['apikey'] = '5f4*****5e12ded';
$settings['nzbhandling']['sabnzbd']['url'] = 'http://$SABNZBDHOST/sabnzbd/api?mode=$SABNZBDMODE&name=$NZBURL&nzbname=$SPOTTITLE&cat=$SANZBDCAT&apikey=$APIKEY&output=te

Maar dit werkt dus niet in mijn spotweb (wellicht omdat de nzb niet goed komt)

Ik heb alleen de nntp-nzb gegevens ingevuld. (eerste deel in config)

hieronder nog even de testconfig - de onderste regel zit me dwars !! welke dir moet hier dan writable zijn ?

PHP settings OK ?
PHP version PHP 5.3 or later is recommended
timezone settings Please specify date.timezone in your PHP.ini
Open base dir OK
PHP safe mode OK
Memory limit memory_limit below 32M

PHP extension OK ?
SQLite Not installed (geen probleem als MySQL geinstalleerd is)
MySQL OK
bcmath Not installed
ctype OK
xml OK
zlib OK

Include files OK ?
Settings file OK
PEAR OK
PEAR Net/NNTP OK
NNTP server OK

Path PEAR found? Net/NNTP found?
.
/usr/share/pear
/usr/share/php

NZB local download enabled
NZB action: push-sabnzbd
NZB directory:
Directory access: Cannot create file

MENTAL SHUTDOWN

• AiChan
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-09-2014
Geloof dat je php versie te oud is.

Doe eens 'php -v'.

[Voor 23% gewijzigd door AiChan op 06-04-2011 15:29]

• ppeterr
PHP 5.1.6 (cli) (built: Oct 9 2008 15:21:35)

die ga ik even updaten

[Voor 22% gewijzigd door ppeterr op 06-04-2011 15:31]

MENTAL SHUTDOWN

• AiChan
5.3 is minimaal :)

Edit: te laat :P

[Voor 35% gewijzigd door AiChan op 06-04-2011 15:33]

• slommer
quote:
LeechGuy schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:53:
Zet daar eens // voor zodat het wordt (er vanuit gaande dat dit in je ownsettings.php is):

// $settings['spotweburl'] = 'http://spotweb.url.thuis/';

In settings.php wordt tegenwoordig automatisch de juiste URL gegenereerd, afhanklijk van of je van binnen of buiten komt.
helaas. ook ff snel nieuwe settings gemaakt maar zonder succes. vanavond wel ff goed zoeken en wachten op nieuwe versie. thnx in ieder geval voor de support.

• Pistolebob
Ik heb php 5.2, en dat gaat prima.
Het is niet persé vereist, het is alleen aanbevolen.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Kijk, hier kunnen we wat mee...
quote:
ppeterr schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:26:
Oke hier komt mijn zo volledig mogelijke probleem melding :D

dit staat in de httpd error log

[Wed Apr 06 15:12:30 2011] [error] [client 192.168.2.10] PHP Notice: Undefined index: prepare_action in /var/www/html/spotweb/lib/SpotNzb.php on line 159, referer: h
[Wed Apr 06 15:12:30 2011] [error] [client 192.168.2.10] PHP Fatal error: Call to undefined function dom_import_simplexml() in /var/www/html/spotweb/lib/SpotNzb.php o

*knip*
De eerste regel zou kunnen zijn dat je PHP versie te oud is, maar de tweede is minstens zo interessant; d'r is ook iets mis met PHP XML module.

Controleer eens in je phpinfo of die module wel meegecompileerd is. Zoals je op de PHP site kunt lezen wordt ie standaard meegecompileerd, tenzij dit specifiek uit staat.

• AiChan
Idd, run eens (in linux dan) 'php -r "phpinfo();" |grep xml'

• shappie
  • Niet online
De bug waardoor vrijwel alle javascript code niet meer werkte is inmiddels gefixed.

Je kan nu dus weer updaten!

[Voor 14% gewijzigd door shappie op 06-04-2011 18:03]

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Is er eigenlijk ook iets als een update/git-pull voor Windows beschikbaar? Ik moet nu telkens de hele zip downloaden en alle files overschrijven. Het zou makkelijker zijn als hij zelf uitzoekt welke files nieuw zijn en die update, zoals dat met SVN kan. Is daar een Windows programmatje voor?

• Mar2zz

• Pistolebob
:o Drazix heeft nu zelfs een Spotweb Fork
https://github.com/Drazix/spotweb/tree/

Ik kwam trouwens op het idee om een spotweb server achter TOR te draaien, volgens mij is het dan haast onmogelijk om het IP te achterhalen, of zie ik dat verkeerd :P?

[Voor 96% gewijzigd door Pistolebob op 06-04-2011 19:04]

• Tsurany
  • Niet online
Nice! Hoop dat er binnenkort nog een goede standalone versie komt. Het is nu nog vrij lastig te installeren voor amateurs en als het net als SABnzbd, Couchpotato of Sick Beard gewoon een eigen webserver had ingebouwd zou het ideaal zijn.

• shappie
  • Niet online
@Tsurany: Webserver in spotweb ingebouwd lijkt mij juist overbodig. Voor beginners is het inderdaad makkelijk, maar als je al een webserver draait is het nogal dubbelop.

@Pistolebob: Mooi inderdaad dat Drazix zijn eigen fork heeft, ik zie ook dat hij bezig is met wat wijzigingen voor het checken van spots, volgens mij. Het is mooi dat hij zelf ook meeklust aan spotweb :)

[Voor 37% gewijzigd door shappie op 06-04-2011 19:33]

• Mar2zz
Ik ben wel bereid om mensen te helpen met een installatie via teamviewer. DM me maar als er behoefte aan is.

Mocht je op windows hulp willen download dan alvast XAMPP.
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html

Nu maar hopen dat drazix zich heeft aangesloten om een post/reactie-functie in te bouwen...

[Voor 17% gewijzigd door Mar2zz op 06-04-2011 19:41]

• Tsurany
  • Niet online
quote:
shappie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:27:
@Tsurany: Webserver in spotweb ingebouwd lijkt mij juist overbodig. Voor beginners is het inderdaad makkelijk, maar als je al een webserver draait is het nogal dubbelop.
Als je al een webserver draait is het inderdaad dubbelop, echter draai ik zelf geen webserver en dan is het voor mij vrij overbodig. Niet dat het een probleem is, eventjes goed in verdiepen en het lukt prima, maar als het vermeden kan worden is dat altijd een mooie bonus naar mijn mening. Dat is voor mij ook de kracht van applicaties zoals SABnzbd en Sick Beard, webbased vanaf elke pc te beheren dus ideaal op een server maar de installatie is zo eenvoudig en het is in principe zelfs portable.

• checky
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 04-01-2018
ik krijg momenteel de volgende fout met een retreive :

Fatal error occured retrieving messages:
Error executing query: Table 'spotweb.watchlist' doesn't exist

Iemand enig idee?
Pagina: 1 ... 35 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True