Ik gebruikte geen FTD dus weet niet hoe die eruit zagen, als ze er een beetje fatsoenlijk uitzien wil ik er wel even naar kijken.Mar2zz schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:19:
@splendid: ik heb de originele ftd smilies wel voor je nieuwe template. wil je die erin? de respect daarvan is oldskool genious en zou mooie ode zijnaan ftd.
Verwijderd
Ik duw deze nog even naar boven, omdat ik op Google bijna geen andere info vind over spotweb.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:20:
Ik heb vandaag spotweb opgezet op een linux server (ubuntu 10.04) alles werkt zoals het zou moeten zijn met 1 uitzondering, ik heb geen downloads knop rechts van de spot.
De afbeelding (download.png) staat in zijn correcte locatie en als manueel de url er naar toe intik zie ik ook de afbeelding (standaard png, geen wijziging in config)
Apache2 is al ettelijke maak herstart en SABNZBD staat op disabled.
Iemand een idee of zie ik iets "doms" over het hoofd?
Iemand een idee?
ja iz goed maar ben nu niet thuis dus rond uurtje of zes online.
hier:
http://dl.dropbox.com/u/18712538/emoticons.zip
hier:
http://dl.dropbox.com/u/18712538/emoticons.zip
[ Voor 30% gewijzigd door Mar2zz op 29-03-2011 18:01 ]
Dank!Pistolebob schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:44:
[...]
code:
1 $settings['nzbhandling']['action'] = 'disable';
Jij bedankt voor de commit van de smileys 
ow ja vergeet ik bijna:

nogmaals edit:
workaholic dm'de mij dat de installer niet meer compatible was met de nieuwe manier van template zetten in ownsettings. ik heb dat volgens mij opgelost, op een niet al te mooie manier, maar dat is omdat sed heel slecht om kan gaan met php-syntax (of ik heel slecht met sed-syntax).
Als de installer voor cleane install wordt gebruikt dan wordt er een ownsettings opgehaald met alleen de usenetserver, filters van nakebod, full retrieve = false en lege sabnzbd regels aan boord.
Dit zou ervoor moeten zorgen dat het na install direct allemaal werkt na de eerste retrieve, behalve dan de sabkoppelingen, en alle andere settings zijn dan default zoals in settings.php, dus als je dan verder wilt customizen gewoon de regels kopieren die je wilt aanpassen naar ownsettings.php en dan aanpassen.
In het kader van bovenstaande ben ik overigens benieuwd wat iedereen standaard in ownsettings heeft staan, zeg maar: Wat zijn de must-have settings die aangepast moeten worden omdat ze in settings.php 'niet' lekker staan?. (ook handig om te verzamelen om via een issue op github dat als default te krijgen in settings.php).
Nog een edit:
Met die
heb ik toch een issue. Vandaag alweer geen nieuwe spots te zien (tenminste niet vetgedrukt). Haal ik het weg dan wel weer vetgedrukt (dus cookie weer actief, en als ik het dan terugzet dan blijft het goed. Tot een reboot dus blijkbaar (of een nieuwe dag, daar ben ik nog niet uit). Ik laat die regel wel weg.
ow ja vergeet ik bijna:

nogmaals edit:
workaholic dm'de mij dat de installer niet meer compatible was met de nieuwe manier van template zetten in ownsettings. ik heb dat volgens mij opgelost, op een niet al te mooie manier, maar dat is omdat sed heel slecht om kan gaan met php-syntax (of ik heel slecht met sed-syntax).
Als de installer voor cleane install wordt gebruikt dan wordt er een ownsettings opgehaald met alleen de usenetserver, filters van nakebod, full retrieve = false en lege sabnzbd regels aan boord.
Dit zou ervoor moeten zorgen dat het na install direct allemaal werkt na de eerste retrieve, behalve dan de sabkoppelingen, en alle andere settings zijn dan default zoals in settings.php, dus als je dan verder wilt customizen gewoon de regels kopieren die je wilt aanpassen naar ownsettings.php en dan aanpassen.
In het kader van bovenstaande ben ik overigens benieuwd wat iedereen standaard in ownsettings heeft staan, zeg maar: Wat zijn de must-have settings die aangepast moeten worden omdat ze in settings.php 'niet' lekker staan?. (ook handig om te verzamelen om via een issue op github dat als default te krijgen in settings.php).
Nog een edit:
Met die
code:
1
2
3
4
| # hoe willen we datums geformatteerd hebben? Geef een strng in compatibel met http://php.net/strftime of 'human' voor # een human-readable verhaal # $settings['prefs']['date_formatting'] = "%a, %d-%b-%Y (%H:%M)"; $settings['prefs']['date_formatting'] = "%d-%m (%H:%M)"; |
heb ik toch een issue. Vandaag alweer geen nieuwe spots te zien (tenminste niet vetgedrukt). Haal ik het weg dan wel weer vetgedrukt (dus cookie weer actief, en als ik het dan terugzet dan blijft het goed. Tot een reboot dus blijkbaar (of een nieuwe dag, daar ben ik nog niet uit). Ik laat die regel wel weg.
[ Voor 152% gewijzigd door Mar2zz op 29-03-2011 19:50 ]
vandaag lopen stoeien met spots count in mrtg te krijgen en lijkt nu goed te werken.
mooi overzicht hoeveel spots er per 5min opgehaald word.
als er intesse is wil ik wel ff howto neerzetten. geen idee of mrtg veel gebruikt word ook.
als er intesse is wil ik wel ff howto neerzetten. geen idee of mrtg veel gebruikt word ook.

[ Voor 14% gewijzigd door slommer op 29-03-2011 20:11 ]
Ik heb mrtg even opgezocht en ik zou dit eigenlijk ook wel willen gebruiken icm mijn firewall/router om bij te houden hoeveel gb/mb er maandelijks doorheen gaat hierslommer schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:08:
vandaag lopen stoeien met spots count in mrtg te krijgen en lijkt nu goed te werken.
[afbeelding]
Kan ik zoiets gewoon op de spotweb machine installeren (ubuntu) en van dezelfde mysql omgeving gebruik maken?
mrtg houd zijn logs op hd bij. doet niets met mysql verder dus kan gewoon. meestal zit mrtg zelfs in repos van je OS. dus yum install mrtg ofzo heb je grote kans dat het dan werkt al. alleen configen erna nog
Haha, toevallig. Ik gebruik thuis Munin op m'n Ubuntu servertje en ben met hetzelfde bezig. Ik gebruik hiervoor de volgende code als input voor de Munin plugin.slommer schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:08:
[afbeelding]
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php $link = mysql_connect('localhost', 'username', 'password'); if (!$link) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } mysql_select_db("spotweb") or die(mysql_error()); $result = mysql_query("SELECT count(*) FROM spots"); $row = mysql_fetch_row($result); echo $row[0]; mysql_close($link); ?> |
script gemaakt met volgende erin:
dat script toegevoegd aan mijn snmpd config zodat ik hem via snmp kan opvragen:
config van mrtg:
zo heb ik alles wel volgens mij (thnx voor the code table support)
SQL:
1
| mysql -u<user> -p<pass> -e "select (*) from spots;" spotweb | tail -1 |
dat script toegevoegd aan mijn snmpd config zodat ik hem via snmp kan opvragen:
code:
1
| exec spotscounter /etc/mrtg/spotwebstatussnmp |
config van mrtg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Title[spotweb1]: spotweb stats PageTop[spotweb1]: <H1>spotweb stats</H1> MaxBytes[spotweb1]: 12500000 Target[spotweb1]: .1.3.6.1.4.1.2021.8.1.101.2&.1.3.6.1.4.1.2021.8.1.101.1:public@localhost * 300 Options[spotweb1]: nopercent,integer,noinfo,unknaszero ShortLegend[spotweb1]: msgs/5m YLegend[spotweb1]: msgs/5m Legend1[spotweb1]: download Legend2[spotweb1]: spots LegendI[spotweb1]: download LegendO[spotweb1]: spots |
zo heb ik alles wel volgens mij (thnx voor the code table support)
[ Voor 66% gewijzigd door slommer op 29-03-2011 21:24 . Reden: tables om de code heen ]
ik zat te knoeien met de filters, maar ik kreeg ze er weer lekker in doorWorkaholic schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:30:
[...]
Klopt het dat de laatste git pull (master) geen nieuwe filters heeft zoals jij hierboven hebt gedefinieerd?
Zo ziet mijn beeld gedeelte er bijvoorbeeld uit met een git pull van vanochtend met + custom filters
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Array("Beeld", "images/icons/film.png", "cat0_a,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26", "", Array( Array("DivX", "images/icons/divx.png", "cat0_a0,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26", ""), Array("WMV", "images/icons/wmv.png", "cat0_a1,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26", ""), Array("MPEG", "images/icons/mpg.png", "cat0_a2,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26", ""), Array("DVD", "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10,~cat0_d11,~cat0_d23,~cat0_d24,~cat0_d25,~cat0_d26", ""), Array("DVD 2010", "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10&search[type]=Titel&search[text]=(2010)", ""), Array("DVD 2011", "images/icons/dvd.png", "cat0_a3,cat0_a10&search[type]=Titel&search[text]=(2011)", ""),
code:
1
2
3
| Array("OpelAstra", "images/icons/film.png", "&search[type]=Tag&search[text]=Opelastracoupe", ""), Array("TVPower", "images/icons/film.png", "&search[type]=Tag&search[text]=TVPower", ""), Array("VanOers", "images/icons/film.png", "&search[type]=Poster&search[text]=VanOers", ""), |
te gebruiken ..
There are no secrets, only information you do not yet have
Door middel van UBB-codes.slommer schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:25:
... geen idee alleen hoe ik die code venster eromheen krijg?
Bij het zoeken heb/had ik de volgende error:
Deze heb ik gevonden in db_mysql.php waar $searchMode = "match-natural" staat, deze heb ik gewijzigd naar "match-boolean" en dan werkt het weer.
Waar wordt dit naar terugherleid (match-natural)?
code:
1
| Error executing query: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'NATURAL LANGUAGE MODE)) ORDER BY s.stamp DESC LIMIT 51 OFFSET 0' at line 23 |
Deze heb ik gevonden in db_mysql.php waar $searchMode = "match-natural" staat, deze heb ik gewijzigd naar "match-boolean" en dan werkt het weer.
Meer info graag! Waar zocht je op bijvoorbeeld...radial schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:20:
Bij het zoeken heb/had ik de volgende error:
code:
1 Error executing query: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'NATURAL LANGUAGE MODE)) ORDER BY s.stamp DESC LIMIT 51 OFFSET 0' at line 23
In eerste instantie kwam het door mijn filters die ik had (posters) in ownsettings, na deze weggehaald te hebben leek het goed te gaan tot het moment dat ik op deze posters ging zoeken.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:22:
[...]
Meer info graag! Waar zocht je op bijvoorbeeld...
Het vreemde ervan is dat zover ik heb kunnen zien tot nu toe er 1 is die wel goed gaat en 5 gaan dus mis met deze fout.
Melding van iemand anders staat intussen ook al bij de issues.
[ Voor 5% gewijzigd door radial op 29-03-2011 22:56 ]
InnoDB werkt niet.radial schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:42:
[...]
In eerste instantie kwam het door mijn filters die ik had (posters) in ownsettings, na deze weggehaald te hebben leek het goed te gaan tot het moment dat ik op deze posters ging zoeken.
Het vreemde ervan is dat zover ik heb kunnen zien tot nu toe er 1 is die wel goed gaat en 5 gaan dus mis met deze fout.
Melding van iemand anders staat intussen ook al bij de issues.
De database stond op: MyISAM
De voorafgaande melding is nu weg, alleen zoeken gaat nog steeds niet goed.
code:
1
| spotweb/?search[tree]=&search[type]=Titel&search[text]=harry+potter |
Error executing query: Can't find FULLTEXT index matching the column list
Of het nu een title, poster of tag is de zoekfunctie geeft dezelfde error.
MySql versie: 5.0.24a-Debian_3.infrant1
Probleem opgelost dankzij: php upgrade-db.php
[ Voor 4% gewijzigd door radial op 30-03-2011 18:48 ]
Draai eens op een command prompt:radial schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 06:59:
code:
1 spotweb/?search[tree]=&search[type]=Titel&search[text]=harry+potter
$ php upgrade-db.php
Zie https://github.com/spotwe...be07e26cb8ea2b323266f3e22
Ik heb de maker van de android-app NZB Mobile gevraagd of het mogelijk is om spotweb toe te voegen in deze app, hij is er serieus naar aan het kijken.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Zal ik vanavond even doen als ik weer thuis ben, result zal ik ook even posten.elevator schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:06:
[...]
Draai eens op een command prompt:
$ php upgrade-db.php
Just to be sure: is dat iets wat je 'moet' draaien of alleen bij probleemgevalllen? Ik heb net een 'git pull' gedaan en daarna werkt alles nog gewoon, vandaar mijn vraag.elevator schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:06:
[...]
Draai eens op een command prompt:
$ php upgrade-db.php
MyISAM heeft een FULLTEXT index wat sneller schijnt te werken dan een normale LIKE op een InnoDB database (even in het kort). Je krijgt deze error te zien omdat MATCH + AGAINST voor de FULLTEXT index zijn. Indien je graag gebruik wilt maken van InnoDB zul je $searchMode naar normal zien te zetten, dus:radial schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 06:59:
[...]
De database stond op: MyISAM
code:
1 spotweb/?search[tree]=&search[type]=Titel&search[text]=harry+potter
PHP:
1
| $searchMode = 'normal'; |
Als ik het goed lees heb je het ook al eerder aangepast naar een andere waarde, correct?
Hier ook ineens die error met een filter.. Ook MyISAM. Volgende filter:
[code]
?page=index&search[tree]=cat0_a3,cat0_a10&search[type]=Titel&search[text]=(2011)
[/code]
.
Even die upgrade-db gedraait en hij doet 't weer.
Het duurt wel lang btw
. Hij staat er al een kwartier op te pruttelen
[code]
?page=index&search[tree]=cat0_a3,cat0_a10&search[type]=Titel&search[text]=(2011)
[/code]
Het duurt wel lang btw
[ Voor 27% gewijzigd door Xaero op 30-03-2011 10:06 ]
was hier in 3min klaar. maar heb ook geen full retrieve aanstaan. wel 377618 spots in de db. is MysqlXaero schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:58:
Hier ook ineens die error met een filter.. Ook MyISAM. Volgende filter:
[code]
[/code]
.
Het duurt wel lang btw. Hij staat er al een kwartier op te pruttelen
Verwijderd
Met Full_retrieve ook maar 2 minutenslommer schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:13:
[...]
was hier in 3min klaar. maar heb ook geen full retrieve aanstaan. wel 377618 spots in de db. is Mysql
hoe kan je eigenlijk achter het aantal spots in de (MySql) database komen ?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 10:49 ]
upgrade-db.php geeft bij mij een niet zo veel zeggende foutmelding:
Overigens heb ik deze ochtend een 'git pull' gedaan, maar heb ik settings.php en ownsettings.php nog niet gelijk getrokken. Kan dat het probleem zijn?
code:
1
2
3
4
5
| [66:/home/sysadmin/WWW/spotweb]$ /usr/lib/php5/bin/php upgrade-db.php Updating schema.. Database schema upgrade mislukt: Error executing query: near "SHOW": syntax error [67:/home/sysadmin/WWW/spotweb]$ |
Overigens heb ik deze ochtend een 'git pull' gedaan, maar heb ik settings.php en ownsettings.php nog niet gelijk getrokken. Kan dat het probleem zijn?
Zo te zien maak je gebruik van een SQLite database. Zie ook mijn comment op db-upgrade.php: https://github.com/spotwe...b9d16a5c96e47b576201a547cpven schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:51:
upgrade-db.php geeft bij mij een niet zo veel zeggende foutmelding:
code:
1 2 3 4 5 [66:/home/sysadmin/WWW/spotweb]$ /usr/lib/php5/bin/php upgrade-db.php Updating schema.. Database schema upgrade mislukt: Error executing query: near "SHOW": syntax error [67:/home/sysadmin/WWW/spotweb]$
Klopt, dan wacht ik het nog even af.Manuel schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:53:
[...]
Zo te zien maak je gebruik van een SQLite database. Zie ook mijn comment op db-upgrade.php: https://github.com/spotwe...b9d16a5c96e47b576201a547c
Ik krijg bij het zoeken de melding: Error executing query: Can't find FULLTEXT index matching the column list
De tip gevonden om: php upgrade-db.php te runnen op de cmdline maar deze doet bij mij helemaal niets. Geen melding, niets.
Heeft iemand tips?
De tip gevonden om: php upgrade-db.php te runnen op de cmdline maar deze doet bij mij helemaal niets. Geen melding, niets.
Heeft iemand tips?
@ceekee: Je bedoeld met niks dat er iets verschijnt van "updating" oid en dat je dan niks meer merkt?
Het updaten van de DB duurt gewoon best lang, hier ook een tijd zitten wachten. Lees ook de berichten hierboven. En zoals al gemeld is door Manuel werkt upgrade-db.php nog niet met SQLite.
Het updaten van de DB duurt gewoon best lang, hier ook een tijd zitten wachten. Lees ook de berichten hierboven. En zoals al gemeld is door Manuel werkt upgrade-db.php nog niet met SQLite.
Nee, geen melding van updating. Het scriptje is direct klaar.shappie schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:11:
@ceekee: Je bedoeld met niks dat er iets verschijnt van "updating" oid en dat je dan niks meer merkt?
Ik gebruik geen sqlite maar mysql. Hij leest wel mijn ownsettings.php want daarin heb ik een regel staan met if ($_SERVER["REMOTE_USER"] en daar geeft die wel een melding over. Deze regel heb ik ook verwijderd uit mijn settings, dan geen melding maar direct klaar
Fix voor error FULLTEXT
Had het gisteren al aangemeld op github
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/closed#issue/386
Super, handmatig de indexen aanmaken heeft gewerkthhoekstra schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:16:
Fix voor error FULLTEXT
Maar waarom de upgrade-db.php niet werkt, is mij nog een raadsel.
Verwijderd
En de oplossing zelf gevonden. Een nieuwe git pull gedaan, nadien alle tables gewist uit de mysql db en de download knop staat er opnieuw...Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:20:
Ik heb vandaag spotweb opgezet op een linux server (ubuntu 10.04) alles werkt zoals het zou moeten zijn met 1 uitzondering, ik heb geen downloads knop rechts van de spot.
De afbeelding (download.png) staat in zijn correcte locatie en als manueel de url er naar toe intik zie ik ook de afbeelding (standaard png, geen wijziging in config)
Apache2 is al ettelijke maak herstart en SABNZBD staat op disabled.
Iemand een idee of zie ik iets "doms" over het hoofd?
Ik heb vandaag een compleet nieuwe install gedaan. Vorige webserver was een Uniserver, maar heb nu alles overnieuw gedaan met XAMPP. Tot nu toe werkt het perfect, maar in kader van peformance wou ik ook proberen die upgrade-db.php te draaien, maar ik krijg de error:
Database is MySQL, en dus net nieuwe opgebouwd. Als je een volledige nieuwe opbouw doet zijn deze indexes dan al aanwezig? of doe ik iets anders verkeerd?
code:
1
2
3
4
| C:\xampp\htdocs\spotweb>php upgrade-db.php Updating schema.. Database schema upgrade mislukt: Error executing query: The used table type doesn't support FULLTEXT indexes |
Database is MySQL, en dus net nieuwe opgebouwd. Als je een volledige nieuwe opbouw doet zijn deze indexes dan al aanwezig? of doe ik iets anders verkeerd?
Probeer het gewoon uit, het ergste wat kan gebeuren is dat je opnieuw moet beginnen.Kefding schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:35:
Als ik Spotweb gewoon wil installeren op mijn computer, dan kan ik toch gewoon de handleiding van Spotweb op PC volgen?
Moet ik van te voren daar al iets voor installeren, of kan ik meteen beginnen met het installeren van XAMPP?
Als het goed is hoef je niks extra's te installeren, maar ik vind het zelf niet een nette oplossing met xampp te werken. Misschien doordat ik een zeer zwakke mini-itx celeron 1.2 ghz gebruik, werkt het niet goed. De updates worden amper tot niet binnen gehaald, zelfs niet na elke keer retrieve aan te roepen.Kefding schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:35:
Als ik Spotweb gewoon wil installeren op mijn computer, dan kan ik toch gewoon de handleiding van Spotweb op PC volgen?
Moet ik van te voren daar al iets voor installeren, of kan ik meteen beginnen met het installeren van XAMPP?
Heb mijn server maar weer van linux voorzien, want de reden waarom mijn server windows had was puur voor scannen van mijn multifunctional printer maar dat doe ik maar via mijn laptop. Met linux geen enkel probleem.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik zie net dat de table types op innoDB staan, is dit een instelling van mij ? bij de initiele vulling? ik heb alleen de database aangemaakt, en daarna retreive gedraaid.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:07:
Waar staan je table types dan op?
Ik dacht al zoiets, had er ook meteen een fix voor gemaaktSenaxx schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:32:
[...]
Ik zie net dat de table types op innoDB staan, is dit een instelling van mij ? bij de initiele vulling? ik heb alleen de database aangemaakt, en daarna retreive gedraaid.
En heb je een makkelijke manier om dit te repareren? Ik heb nu een drop van de database gedaan, nieuwe database aangemaakt, en proberen een retrieve te draaien, maar dan klapt hij er meteen al uit met:Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:35:
[...]
Ik dacht al zoiets, had er ook meteen een fix voor gemaaktBlijkbaar staat je MySQL zo ingesteld dat, indien het niet wordt opgegeven, de zaak standaard InnoDB wordt.
code:
1
2
3
| C:\xampp\htdocs\spotweb>php retrieve.php Unable to connect to database: Error executing query: The used table type doesn' t support FULLTEXT indexes |
En die unable to connect klopt niet echt, aangezien hij wel 2 tabellen aanmaakt: nntp & spots en daarna niets meer.
*edit heb even wat onderzoek gedaan, en heb ff een tijdelijke fix gevonden. Kreeg me default tabletype niet op MyISAM via de mysql config (welke file moet je hebben in xampp config?) en ik had gelukkig ergens nog een MySQL dump staan met tables op MyISAM en die geimporteerd.
[ Voor 15% gewijzigd door Senaxx op 30-03-2011 21:30 ]
Verwijderd
mysql/bin/mysql.iniSenaxx schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:40:
[...]
*edit heb even wat onderzoek gedaan, en heb ff een tijdelijke fix gevonden. Kreeg me default tabletype niet op MyISAM via de mysql config (welke file moet je hebben in xampp config?) en ik had gelukkig ergens nog een MySQL dump staan met tables op MyISAM en die geimporteerd.
Ik gebruik voor beheer van de mysql server HeidiSQL
Ik krijg sinds vandaag bij een aantal spots de melding "Authentication rejected", maar bij sommige niet. Ik heb niet de full spots instelling, dus elke spot die ik opvraag moet opgehaald worden. De ene spot heeft het wel, de andere niet. Ook het ophalen van nieuwe spots (wat mijn server om het kwartier doet) lukt gewoon. Wat zou er dan aan de hand kunnen zijn met die spots?
Zojuist met git pull gechecked: Ik heb de nieuwste versie.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 30-03-2011 22:15 ]
Verwijderd
Dit probleem heb ik ook gehad. Na dat ik ook de header nntp heb ingevult in (own)settings.php was het overCptChaos schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:08:
Ik krijg sinds vandaag bij een aantal spots de melding "Authentication rejected", maar bij sommige niet. Ik heb niet de full spots instelling, dus elke spot die ik opvraag moet opgehaald worden. De ene spot heeft het wel, de andere niet. Ook het ophalen van nieuwe spots (wat mijn server om het kwartier doet) lukt gewoon. Wat zou er dan aan de hand kunnen zijn met die spots?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $settings['nntp_nzb']['host'] = 'sslreader.eweka.nl'; # <== Geef hier je nntp server in $settings['nntp_nzb']['user'] = '******'; # <== Geef hier je username in $settings['nntp_nzb']['pass'] = '*****'; # <== Geef hier je password in $settings['nntp_nzb']['enc'] = 'ssl'; # <== false|'tls'|'ssl', defaults to false. $settings['nntp_nzb']['port'] = 563; # <== set to 563 in case of encryption # =-=-=-=-=-=-=-=- Als je een aparte 'headers' newsserver nodig hebt, uncomment dan volgende =-=-=-=-=-=-=-=-=- $settings['nntp_hdr']['host'] = '81.171.88.253'; # <== textreader.eweka.nl $settings['nntp_hdr']['user'] = '*****'; $settings['nntp_hdr']['pass'] = '*****'; $settings['nntp_hdr']['enc'] = false; $settings['nntp_hdr']['port'] = 119; |
Probeer het eens misschien helpt het.
Moet die upgrade-db.php gedraaid worden?
want ik krijg de volgende melding als ik hem draai
Ik draai MySQL, dus ik snap die melding van db_sqlite3.php niet
want ik krijg de volgende melding als ik hem draai
code:
1
2
3
4
| PHP Warning: require_once(lib/dbeng/db_sqlite3.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line 5 PHP Fatal error: require_once(): Failed opening required 'lib/dbeng/db_sqlite3.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/lib/Spot Db.php on line 5 |
Ik draai MySQL, dus ik snap die melding van db_sqlite3.php niet
Ah, goed dat je het zegt, die draai ik al, alleen dan op hostname ipv IP-adres.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:38:
[...]
Dit probleem heb ik ook gehad. Na dat ik ook de header nntp heb ingevult in (own)settings.php was het over
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 $settings['nntp_nzb']['host'] = 'sslreader.eweka.nl'; # <== Geef hier je nntp server in $settings['nntp_nzb']['user'] = '******'; # <== Geef hier je username in $settings['nntp_nzb']['pass'] = '*****'; # <== Geef hier je password in $settings['nntp_nzb']['enc'] = 'ssl'; # <== false|'tls'|'ssl', defaults to false. $settings['nntp_nzb']['port'] = 563; # <== set to 563 in case of encryption # =-=-=-=-=-=-=-=- Als je een aparte 'headers' newsserver nodig hebt, uncomment dan volgende =-=-=-=-=-=-=-=-=- $settings['nntp_hdr']['host'] = '81.171.88.253'; # <== textreader.eweka.nl $settings['nntp_hdr']['user'] = '*****'; $settings['nntp_hdr']['pass'] = '*****'; $settings['nntp_hdr']['enc'] = false; $settings['nntp_hdr']['port'] = 119;
Probeer het eens misschien helpt het.
Verwijderd
Dat probleem had ik ook ja. En veel mensen weten meer dan eenCptChaos schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:52:
[...]
Ah, goed dat je het zegt, die draai ik al, alleen dan op hostname ipv IP-adres.
sinds laatste git pull kan ik niet meer zoeken 
code:
1
| Error executing query: Can't find FULLTEXT index matching the column list |
hhoekstra in "SpotWeb - Webbased Spotnet"A3Baak schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:00:
sinds laatste git pull kan ik niet meer zoeken
code:
1 Error executing query: Can't find FULLTEXT index matching the column list

Probleem krijg je ook als je alle lijntjes gebruikt met downloaden. Er is dan gaan lijn meer vrij voor het openen van de spots. Dus heb je 8 lijnen dan zorgen dat je met max 6 of 7 lijntjes aan het downloaden gaat zodat er nog ruimte overblijft.CptChaos schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:08:
Voor wie met XAMPP nu ook problemen heeft dat de default storage engine op InnoDB staat kan je het volgende doen (met dank aan de tips in dit topic)
In de map
Open my.ini in C:\xampp\mysql\bin\
zoek het stukje op dat begint met [Mysqld] en voeg onderaan het volgende toe
Restart hierna je MySQL server (via xampp control panel, of restart de service) en je zal zien dat de default nu op MyISAM staat
Als je nu de retreive.php draait op een lege spotweb database zullen de tables nu met MyISAM aangemaakt worden.
In de map
Open my.ini in C:\xampp\mysql\bin\
zoek het stukje op dat begint met [Mysqld] en voeg onderaan het volgende toe
code:
1
| default-storage-engine = MyISAM |
Restart hierna je MySQL server (via xampp control panel, of restart de service) en je zal zien dat de default nu op MyISAM staat
hmm weird. heb uitstaan dat hij me downloads niet moet bij houden.
maar toch loopt de entries op in de tabel downloadlist?
als ik hem enable zie ik die download er ook niet tussen staan dus gaat op zich goed. alleen gek dat er toch iets word bijgehouden
code:
1
| $settings['keep_downloadlist'] = false; |
maar toch loopt de entries op in de tabel downloadlist?
als ik hem enable zie ik die download er ook niet tussen staan dus gaat op zich goed. alleen gek dat er toch iets word bijgehouden
[ Voor 10% gewijzigd door slommer op 31-03-2011 09:51 ]
Trouwens Splendid wanneer mogen we jou mooie nieuwe theme eens een test geven?
@Senaxx: Het lijkt erop dat hij zijn spotweb fork op github heeft bijgewerkt met een dev template (zie: https://github.com/SplendidGoT/spotweb/commits/). Zolang je een clone maakt in een losse map kan er weinig gebeuren (hooguit je databse verbouwen
, maar dit kan je voorkomen door even een nieuwe DB te maken...)
Ik heb het overigens zelf niet getest, dus proberen op eigen risico
Verder staat er ook een Pull Request klaar voor de we1rdo layout (zie: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/397).
Ik heb het overigens zelf niet getest, dus proberen op eigen risico
Verder staat er ook een Pull Request klaar voor de we1rdo layout (zie: https://github.com/spotweb/spotweb/pull/397).
[ Voor 13% gewijzigd door shappie op 31-03-2011 11:19 ]
Dankje!
Ik heb net even zijn template uit zijn fork gedownload, en wat ziet dat er goed uit! Het is nog wel traag, en hier en daar wat css styling foutjes (maar daar is het een dev template voor!) maar dit gaat de goede kant uit!
Ik heb net even zijn template uit zijn fork gedownload, en wat ziet dat er goed uit! Het is nog wel traag, en hier en daar wat css styling foutjes (maar daar is het een dev template voor!) maar dit gaat de goede kant uit!

[ Voor 27% gewijzigd door Senaxx op 31-03-2011 11:35 ]
Dat is nog een oude, die had ik gisteren gepushed omdat ik SpotWeb even wou updaten. Hij werkt in mijn huidige versie al veeel beter. Vooral veel getweaked en werkt nagenoeg 100% in IE8+Senaxx schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:31:
Dankje!
[afbeelding]
En die ga je niet even pushen?Splendid schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:31:
[...]
Dat is nog een oude, die had ik gisteren gepushed omdat ik SpotWeb even wou updaten. Hij werkt in mijn huidige versie al veeel beter. Vooral veel getweaked en werkt nagenoeg 100% in IE8+
Nee ik zit op mijn werk, dus dat wordt vanavond pas

Ow maar dat maakt ook niet uitSplendid schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:33:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 31-03-2011 12:36 ]
Thanks! Ja, ik heb het hele menu opnieuw gestyled en nu kon dat tenminste ook. Ik heb alleen gisteravond het openschuiven van de spotinfo eruit moeten halen helaas. In Safari reset hij namelijk de scrollbar positie naar top. Dus dan klopt je scrollpositie niet meer en dat was echt super irritant. Eerste keer dat ik een vervelende bug in Safari heb gevonden want in alle andere browsers werkte het wel goedSenaxx schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:34:
[...]
Ow maar dat maakt ook niet uitMoet zeggen echt een geweldig theme. Ik zag dat het inklappen er ook in zat
Maar als je het openschuiven er uit hebt gehaald (teminste hoe ik het zie in die "beta" versie die ik heb) hoe ga je die dan weergeven? Of ga je gewoon beginnen met 3 kolommen(filters, spots, spotinfo) , ip.v dat de 3e (spotinfo) er later in schuift?Splendid schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:37:
[...]
Thanks! Ja, ik heb het hele menu opnieuw gestyled en nu kon dat tenminste ook. Ik heb alleen gisteravond het openschuiven van de spotinfo eruit moeten halen helaas. In Safari reset hij namelijk de scrollbar positie naar top. Dus dan klopt je scrollpositie niet meer en dat was echt super irritant. Eerste keer dat ik een vervelende bug in Safari heb gevonden want in alle andere browsers werkte het wel goed
Andere vraag (niet specifiek aan splendid gericht)
Ik heb een batfile gemaakt met
code:
1
2
| @echo off php retrieve.php --force |
Nu kan ik dubbelklikken om ff mijn spots en comments bij te werken, en nu heb ik hier een task voor aangemaakt dat hij deze 1 x per dag draait. Maar bij de testen gaat het al niet goed. Hij komt terug met de error 0x1, en de spots zijn niet bijgewerkt. Ik kan echter geen log vinden, iemand hier ervaring mee hoe je dat het beste op windows kan inregelen?
Andere batfile hier uit het topic gepakt
code:
1
2
3
| @ECHO OFF cd /d "c:\XAMPP\htdocs\spotweb" C:\XAMPP\php\php.exe retrieve.php --force |
En deze aan de task toegewezen en nu draait hij wel goed. Blijkbaar zat het hem in de path's oid.
[ Voor 33% gewijzigd door Senaxx op 31-03-2011 13:00 ]
Hij schuift gewoon niet meer, dit was een animatie, nu staat hij er gewoon direct. Verder werkt het precies hetzelfde, alleen ziet het er wat minder fancy uit.Senaxx schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:40:
[...]
Maar als je het openschuiven er uit hebt gehaald (teminste hoe ik het zie in die "beta" versie die ik heb) hoe ga je die dan weergeven? Of ga je gewoon beginnen met 3 kolommen(filters, spots, spotinfo) , ip.v dat de 3e (spotinfo) er later in schuift?
Ik zou die '--force' er even afhalen als je de batfile scheduled. Zonder de '--force' parameter checkt het script in de database of er al een instance van dat script draait. Draait er al een instance, dan laat hij die instance lekker zijn werk doen en stop hij zichzelf.Senaxx schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:40:
[...]
Andere batfile hier uit het topic gepakt
code:
1 2 3 @ECHO OFF cd /d "c:\XAMPP\htdocs\spotweb" C:\XAMPP\php\php.exe retrieve.php --force
De '--force' parameter zou ik alleen gebruiken als je hem handmatig aanroept omdat je dan weet wat je doet (hopelijk...
Wat is eigenlijk het verschil tussen de normale database engines, en de pdo_* varianten?
Ik gebruik nu mysql, maar zou het voordelen hebben om over te schakelen naar pdo_mysql?
Ik gebruik nu mysql, maar zou het voordelen hebben om over te schakelen naar pdo_mysql?
Je hebt wel gelijk, maar ik draai mijn file maar 1 keer per 12 uur, en ik haal geen volledige headers op, dus hij is meestal in een paar minuten al klaar, dus ik verwcht niet dat die --force een probleem zal geven. Maar voor de zekerheid kan ik hem beter er af halen.LeechGuy schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:33:
[...]
Ik zou die '--force' er even afhalen als je de batfile scheduled. Zonder de '--force' parameter checkt het script in de database of er al een instance van dat script draait. Draait er al een instance, dan laat hij die instance lekker zijn werk doen en stop hij zichzelf.
De '--force' parameter zou ik alleen gebruiken als je hem handmatig aanroept omdat je dan weet wat je doet (hopelijk...)
Ik heb dit probleem ook op een windows machine.Pistolebob schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:56:
[...]
Je gebruikt custom filters en alleen de hoofd categorieën werken?
Probeer we1rdo's template.
Met Splendid's template werken al die subfilters van Mar2zz bij mij niet.
alleen als ik we1rdo template kies blijft er niks van over.
Dus dat is ook niet echt een optie.
iemand een richting waarin ik kan denken.
Waar je naar verwijst is al gefixt. En je ergens naar verwijzen..? Kijk eens naar je filters, vergelijk dat met eerdere opmerkingen in dit topic en fix hetDromer schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:29:
[...]
Ik heb dit probleem ook op een windows machine.
alleen als ik we1rdo template kies blijft er niks van over.
Dus dat is ook niet echt een optie.
iemand een richting waarin ik kan denken.
@Dromer: Vreemd, hier werken alle filters perfect in we1rdo's template. Je zou een issue aan kunnen maken op GitHub zodat er naar gekeken kan worden.
Waarschijnlijk kloppen je filters niet (foutje in de syntax o.i.d.) of is er iets mis met je spotweb installatie. Draai je de nieuwste versie? En werken de standaard filters uit settings.php wel gewoon?
Waarschijnlijk kloppen je filters niet (foutje in de syntax o.i.d.) of is er iets mis met je spotweb installatie. Draai je de nieuwste versie? En werken de standaard filters uit settings.php wel gewoon?
als mijn uitgebreide filterser op we1rdo niet werkt dan staan de verwijzingen naar de images niet goed of de imagers zijn niet aanwezig. deze set verwijst default naar een mapje 16x16 met images. of de verwijzin vervangen of ook de icons uit mijn dropbox halen.
Standaard filters werken inderdaad goed.
Blijf overigens problemen houden met de we1rdo template.
@Mar2zz,
Standaard werkt alles goed, zodra de filters ( die overigens erg prettig zijn ) erin worden gezet gaat het mis.
Bij mij op mijn NAS ( synology 1511+ ) werken ze overigens weer prima.
We gaan er even verder mee spitten, het houdt spotweb uitdagend zullen we maar zeggen
Blijf overigens problemen houden met de we1rdo template.
@Mar2zz,
Standaard werkt alles goed, zodra de filters ( die overigens erg prettig zijn ) erin worden gezet gaat het mis.
Bij mij op mijn NAS ( synology 1511+ ) werken ze overigens weer prima.
We gaan er even verder mee spitten, het houdt spotweb uitdagend zullen we maar zeggen
Ik pas de set wel ff aan naar default images. ik vind dat zelf nogal druk, dan zie je 10x hetzelfde icoon onder elkaar zeg maar (bij wijze van spreken), ik heb zelf gekleurde bolletjes als picture bij de subfilters dan is het minder aanwezig.
Ik doe er dan gelijk ff audiobooks bij onder muziek, is wel mooie subcategorie, en muziekvideo's onder video's.
Ik doe er dan gelijk ff audiobooks bij onder muziek, is wel mooie subcategorie, en muziekvideo's onder video's.
Ik ben benieuwd! Als het even kan graag in de master zodat ik geen aparte dir / pull hoef aan te maken (of moet gaan klooien met het verplaatsen van bestanden etc)Splendid schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:33:
[...]
[ Voor 27% gewijzigd door Workaholic op 31-03-2011 18:45 ]
Zonet de nieuwe versie gepushed. Wel gewoon in een dev template.Workaholic schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:44:
[...]
Ik ben benieuwd! Als het even kan graag in de master zodat ik geen aparte dir / pull hoef aan te maken (of moet gaan klooien met het verplaatsen van bestanden etc)
Ziet er goed uit.Splendid schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:49:
[...]
Zonet de nieuwe versie gepushed. Wel gewoon in een dev template.
Ik heb dit gedaan:
code:
1
2
| git remote add splendid https://github.com/SplendidGoT/spotweb.git git pull splendid master |
Alleen subcategorieën werken bij mij nog niet.
Ik heb een hoofdcategorie 'films', en daaronder 'SD' en 'HD'.
Die SD en HD werken nog, maar onder SD heb ik nog DivX enzo. Dat werkt nog niet.
Ziet er goed uit.
Alleen de uitlijning lijkt nog niet helemaal goed van de hoofd en subcategorieën.
Ik zal straks thuis nog even testen en eventueel een screenshot posten.
Verder ziet het er super uit.
Alleen de uitlijning lijkt nog niet helemaal goed van de hoofd en subcategorieën.
Ik zal straks thuis nog even testen en eventueel een screenshot posten.
Verder ziet het er super uit.
Ik heb de full-filterset online gezet, deze is geschikt voor default images.
En ik kwam nog achter iets leuks, gecombineerde zoekopdrachten zijn mogelijk, dit wist ik niet, maar je kunt op meerdere termen tegelijk zoeken zolang er geen spaties tussen die termen zitten werkt dat goed.
queen OR michael werkt prima, maar queen OR michael jackson werkt hetzelfde als queen OR michael OR jackson. Weet niet hoe dat precies zit, queen OR michael AND jackson werkt ook als 2x OR.
In ieder geval, zo kan je dus wel flinke filters maken, voor luisterboeken heb ik de volgende:
Anyways, nieuwe full-filterset staat hier: http://dl.dropbox.com/u/18712538/Spotweb/uitgepluisd.php
Ik zeg dat er meer icoontjes nodig zijn, voor android en iphone in ieder geval nog. (die zitten al wel in de laatste joao set, dus als iemand die ff kan submitten op github dan zou dat mooi zijn.
Als je alleen even wilt testen dan kun je uitgepluisd.php in de spotwebmap zetten en deze regels in je ownsettings.php plakken:
EDIT:
Ik heb even vlot mijn spotwebinstaller zo aangepast dat je nu andere repo's kunt testen (die van we1rdo en die van splendid zitten er nu in).
werkwijze:
Je krijgt de keuze tussen we1rdo of splendid, en vervolgens zal de installer alles installen in /var/www/insert choice_spotweb (kan ook directory naar keuze zijn). Je kunt je eigen ownsettings importen en je eigen database gewoon gebruiken die voor de andere spotweb is (alleen dan zelf even gegevens aanpassen). ('t is een beetje spartaans).
En ik kwam nog achter iets leuks, gecombineerde zoekopdrachten zijn mogelijk, dit wist ik niet, maar je kunt op meerdere termen tegelijk zoeken zolang er geen spaties tussen die termen zitten werkt dat goed.
queen OR michael werkt prima, maar queen OR michael jackson werkt hetzelfde als queen OR michael OR jackson. Weet niet hoe dat precies zit, queen OR michael AND jackson werkt ook als 2x OR.
In ieder geval, zo kan je dus wel flinke filters maken, voor luisterboeken heb ik de volgende:
code:
en die pakt alle 3 de woorden.1
| Array("Luisterboeken", "images/icons/book.png", "cat1_a&search[type]=Titel&search[text]=luisterboek OR audiobook OR audioboek", ""), |
Anyways, nieuwe full-filterset staat hier: http://dl.dropbox.com/u/18712538/Spotweb/uitgepluisd.php
Ik zeg dat er meer icoontjes nodig zijn, voor android en iphone in ieder geval nog. (die zitten al wel in de laatste joao set, dus als iemand die ff kan submitten op github dan zou dat mooi zijn.
Als je alleen even wilt testen dan kun je uitgepluisd.php in de spotwebmap zetten en deze regels in je ownsettings.php plakken:
code:
1
| if (file_exists('uitgepluisd.php')) { include_once('uitgepluisd.php'); } # <== deze lijn mag je eventueel verwijderen |
EDIT:
Ik heb even vlot mijn spotwebinstaller zo aangepast dat je nu andere repo's kunt testen (die van we1rdo en die van splendid zitten er nu in).
werkwijze:
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Spottest/spotaltinstall.sh sudo chmod +x spotaltinstall.sh ./spotaltinstall.sh
Je krijgt de keuze tussen we1rdo of splendid, en vervolgens zal de installer alles installen in /var/www/insert choice_spotweb (kan ook directory naar keuze zijn). Je kunt je eigen ownsettings importen en je eigen database gewoon gebruiken die voor de andere spotweb is (alleen dan zelf even gegevens aanpassen). ('t is een beetje spartaans).
[ Voor 30% gewijzigd door Mar2zz op 31-03-2011 20:11 ]
Als jullie zo vriendelijk willen zijn graag eventueel feedback en wensen op GitHub plaatsen, dan hou ik het overzicht. Nu sneeuwt alles onder want ik krijg op het forum, via DM, via mail én op GitHub feedback. Dat wordt mij een beetje te veel
wat doet dit dan?Pistolebob schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:58:
[...]
Ziet er goed uit.![]()
Ik heb dit gedaan:
code:
1 2 git remote add splendid https://github.com/SplendidGoT/spotweb.git git pull splendid master
ik hoop datde splendid template snel beschikbaar komt. dat ding is te dik!
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Dat trekt splendid's wijzigingen naar jouw spotweb mapremcoXP schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:18:
[...]
wat doet dit dan?
ik hoop datde splendid template snel beschikbaar komt. dat ding is te dik!
ik gebruik nu de master en doe af en toe een git pull jouw template staat daarin.Splendid schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:17:
Als jullie zo vriendelijk willen zijn graag eventueel feedback en wensen op GitHub plaatsen, dan hou ik het overzicht. Nu sneeuwt alles onder want ik krijg op het forum, via DM, via mail én op GitHub feedback. Dat wordt mij een beetje te veel
hoe kan ik en de master gebruiken en de template van jouw erin pullen>?
ik zal dan via github results posten ipv van hier/ dm
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Excuus als het vooraleerst gevraagd is, maar de Settings.php heeft een onduidelijkheid m.b.t. de data-notatie van de spots. Ik probeer namelijk een DB aan te maken zonder headers, en alleen spots van bijv. 21-03-2011.
Alsnog zal er worden begonnen met de aller-eerste spot;
# Zet een minimum datum vanaf wanneer je spots op wilt halen, om alle spots van FTD te skippen geef je hier 1290578400 op
$settings['retrieve_newer_than'] = 21-03-2011;
(Tevens ook met 20110321 geprobeerd, lijkt niet te baten..)
Hoe kan ik precies forceren dat alleen nieuwe spots van een x data opgehaald worden, om zo weinig mogelijk in eerste instantie op te halen? Hij lijkt nu namelijk alle spots op te halen
Alsnog zal er worden begonnen met de aller-eerste spot;
# Zet een minimum datum vanaf wanneer je spots op wilt halen, om alle spots van FTD te skippen geef je hier 1290578400 op
$settings['retrieve_newer_than'] = 21-03-2011;
(Tevens ook met 20110321 geprobeerd, lijkt niet te baten..)
Hoe kan ik precies forceren dat alleen nieuwe spots van een x data opgehaald worden, om zo weinig mogelijk in eerste instantie op te halen? Hij lijkt nu namelijk alle spots op te halen

Gitpull testversies van splendid/we1rdo gewoon even in een andere map en verwijs naar je eigen database via de ownsettings.php.
ownee je heet xp... klik die exe maar
sudo mkdir /var/www/splendidweb && git clone https://github.com/SplendidGoT/spotweb.git /var/www/splendidweb
ownee je heet xp... klik die exe maar
[ Voor 17% gewijzigd door Mar2zz op 31-03-2011 20:32 ]
@Mar2zz: Dat is leuk om te proberen, maar let hier wel heel goed mee op. Want deze forks hoeven niet altijd functioneel te zijn aangezien hierin gewerkt wordt.
Uiteindelijk zullen alle goede wijzigingen uit deze forks vanzelf in de spotweb master terechtkomen.
Uiteindelijk zullen alle goede wijzigingen uit deze forks vanzelf in de spotweb master terechtkomen.
Grr. Krijgen we die FTDWorld spam weer
@shappie: daarom zeg ik ook dat hij in een andere map moet pullen. pistolebob adviseert hem samen te voegen met zijn default spotweb, maar dat is link als er een bug geintroduceerd wordt ofzo (link in de zin van ow jee, reinstall...)
Als je die installer bedoelt, ik heb meerdere malen jullie builds getest, en ik doe steeds reinstalls, dus voor mijn eigen gemak heb ik de defaultinstaller ff aangepast zodat ie mij van gemak voorziet (het was maar 1 functie extra en 2 variabelen). Kleine investering voor multi-clean-installs zeg maar ^^
@ Prophecy64, je moet unixtimestamps gebruiken. Hier kun je omrekenen:
http://www.unixtimestamp.com/index.php
21-3-2011 is dus 1346648400
Als je die installer bedoelt, ik heb meerdere malen jullie builds getest, en ik doe steeds reinstalls, dus voor mijn eigen gemak heb ik de defaultinstaller ff aangepast zodat ie mij van gemak voorziet (het was maar 1 functie extra en 2 variabelen). Kleine investering voor multi-clean-installs zeg maar ^^
[ Voor 29% gewijzigd door Mar2zz op 31-03-2011 20:57 ]
Great, ik vroeg me al af hoe die notatie in elkaar zat daar niks leek te werken. Thanks!Mar2zz schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:34:
@shappie: daarom zeg ik ook dat hij in een andere map moet pullen. pistolebob adviseert hem samen te voegen met zijn default spotweb, maar dat is link als er een bug geintroduceerd wordt ofzo (link in de zin van ow jee, reinstall...)
--Wellicht for the record handig om dit verder op te nemen in de nieuwe release van settings.php?
Ja daar zou iets over in settings.php kunnen.
Wellicht ook even alvast een issue maken voor de nieuwe "milleniumbug":
Wellicht ook even alvast een issue maken voor de nieuwe "milleniumbug":
What happens on January 19, 2038?
On this date the Unix Time Stamp will cease to work due to a 32-bit overflow. Before this moment millions of applications will need to either adopt a new convention for time stamps or be migrated to 64-bit systems which will buy the time stamp a "bit" more time.
@Splendid, net die skin eens getest en die ziet er waanzinnig mooi uit. 
Zal de bugs die ik tot nu toe gevonden heb posten op je github als die er nog niet staan inmiddels
Zal de bugs die ik tot nu toe gevonden heb posten op je github als die er nog niet staan inmiddels
Heb eindelijk dit ook voor elkaar gekregen onder iis7 en eigen mysql installatie.
Was even uitzoeken, maar dankzij dit topic en info op internet heb ik alle issues uiteindelijk kunnen oplossen. Dank daarvoor.
Alleen even 1 vraagje, klopt het dat de we1rdo template niet juist werkt(e) onder firefox?
Onder IE9 heb ik geen problemen met de layout, maar onder FF4 krijg ik eigenlijk amper iets te zien, behalve de filters als pure hyperlinks.
@Shappie:
Zal morgen even kijken of ik de nieuwste versie van github kan downloaden. Nu is hij nog veel te druk bezig met het vullen van mijn database, en wil eigenlijk dat proces niet verstoren. Heb al een stuk of 10 keer de database moeten leeggooien voordat alles werkte zoals het hoort:)
Was even uitzoeken, maar dankzij dit topic en info op internet heb ik alle issues uiteindelijk kunnen oplossen. Dank daarvoor.
Alleen even 1 vraagje, klopt het dat de we1rdo template niet juist werkt(e) onder firefox?
Onder IE9 heb ik geen problemen met de layout, maar onder FF4 krijg ik eigenlijk amper iets te zien, behalve de filters als pure hyperlinks.
@Shappie:
Zal morgen even kijken of ik de nieuwste versie van github kan downloaden. Nu is hij nog veel te druk bezig met het vullen van mijn database, en wil eigenlijk dat proces niet verstoren. Heb al een stuk of 10 keer de database moeten leeggooien voordat alles werkte zoals het hoort:)
[ Voor 25% gewijzigd door Upper op 31-03-2011 21:56 ]
@Upper: Vreemd, hier onder FF4 werkt alles perfect.
Staat je spotweburl goed? Heb je al eens opnieuw gerefreshed? Draai je de laatste versie van git?
Edit: Het zou kunnen dat je precies gepulled hebt toen er een foutje in zat aangezien er nogal gerommeld wordt op dit moment. Ik las ook dat spotweb iets eerst niet goed gemerged kreeg, misschien dat jij precies toen gepulled hebt o.i.d. Met de laatste versie moet het in ieder geval gewoon werken
Staat je spotweburl goed? Heb je al eens opnieuw gerefreshed? Draai je de laatste versie van git?
Edit: Het zou kunnen dat je precies gepulled hebt toen er een foutje in zat aangezien er nogal gerommeld wordt op dit moment. Ik las ook dat spotweb iets eerst niet goed gemerged kreeg, misschien dat jij precies toen gepulled hebt o.i.d. Met de laatste versie moet het in ieder geval gewoon werken
[ Voor 49% gewijzigd door shappie op 31-03-2011 21:58 ]
MySQL
Tadaa spam weer weg
code:
1
| delete from spots WHERE title LIKE 'FTDWorld%' |
Tadaa spam weer weg
Thnx maar het werd al door zo'n modteam weggehaaldSenaxx schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:59:
MySQL
code:
1 delete from spots WHERE title LIKE 'FTDWorld%'
Tadaa spam weer weg
En als je daarop wacht wordt het commentaar en fullspot ook meeverwijderdPistolebob schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:01:
[...]
Thnx maar het werd al door zo'n modteam weggehaald
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:01:
[...]
En als je daarop wacht wordt het commentaar en fullspot ook meeverwijderd
code:
1
2
3
4
| DELETE FROM spots, spotsfull, commentsxover USING spots LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid LEFT JOIN commentsxover ON spots.messageid=commentsxover.nntpref WHERE title LIKE 'FTDWorld%' |
Hmmm, volgensmij moet dit iets beter zijn, maar ik was niet op de hoogte van het modteam. Hoe snel reageren die ongeveer? En ik zal in vervolg dan even wachten.
code:
? Index is er niet voor nix 1
2
3
4
| DELETE FROM spots, spotsfull, commentsxover USING spots LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid LEFT JOIN commentsxover ON spots.messageid=commentsxover.nntpref WHERE MATCH (title) AGAINST ('FTDWorld'); |
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 22:10 ]
@Senaxx: Best wel snel volgens mij, want ik had die FTDWorld spots nog niet eens gezien of ze waren al als gemodereerd bestempeld. (ik heb het uitstaan dat gemodereerde spots worden verwijderd, maar hier worden ze alleen gemarkeerd)
Dus ik gok dat het mod team het binnen 10/20 min al had weggemod.
Maar wil je dat de spot dan ook echt verdwijnt zul je wel eerst retrieve.php moeten draaien volgens mij, omdat dan de mod meldingen pas worden binnen gehaald. (correct me if i'm wrong
)
Dus ik gok dat het mod team het binnen 10/20 min al had weggemod.
Maar wil je dat de spot dan ook echt verdwijnt zul je wel eerst retrieve.php moeten draaien volgens mij, omdat dan de mod meldingen pas worden binnen gehaald. (correct me if i'm wrong
[ Voor 24% gewijzigd door shappie op 31-03-2011 22:13 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.