SpotWeb - Webbased Spotnet Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 71 Laatste
Acties:
  • 507.086 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zag zojuist in SABnzbd 0.6 beta 4, dat er ook een soort API-key is voor het toevoegen van NZB bestanden, gaat dat ook nog komen in Spotweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:16:
Ik zag zojuist in SABnzbd 0.6 beta 4, dat er ook een soort API-key is voor het toevoegen van NZB bestanden, gaat dat ook nog komen in Spotweb?
Aangezien SpotWeb als enige actie het toevoegen van NZB-bestanden heeft... DONE! Werkt hier al weken naar behoren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-10 07:27
CptChaos schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:16:
De Api key zit al in Spotweb (en ook al in de vorige versie van sabnzbd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
@nightspirit, thx voor deze https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Hoe-zoeken-werkt , had gister per ongeluk al OR en AND ontdekt maar je uitleg maakt het een stuk duidelijker. Hoe lang is dit al mogelijk eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Senaxx schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:59:
MySQL
code:
1
delete from spots WHERE title LIKE 'FTDWorld%'

Tadaa spam weer weg :)
Werkt helaas niet hier :( Tenminste.. ik doe mysql -u spotweb -p wachtwoord

daarna jouw commando en hij geeft geen error.. kijk ik daarna op spotweb staan ze er nog :(
Mar2zz schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:31:
Gitpull testversies van splendid/we1rdo gewoon even in een andere map en verwijs naar je eigen database via de ownsettings.php.

sudo mkdir /var/www/splendidweb && git clone https://github.com/SplendidGoT/spotweb.git /var/www/splendidweb

ownee je heet xp... klik die exe maar :p
Krijg ik een permission denied /var/www/splendidweb/.git: Permission denied

splendidweb folter is wel aangemaakt?
Mar2zz schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 07:45:
je selecteert toch wel eerst de juiste database? use dbnaam; en daarna die verwijdersyntax van senaxx. werkt bij mij zoals het hoort. weg is spam
Ja.. status geeft spotweb als database. Als username / password heb ik wel spotweb gebruikt als account (van jouw installer)

[ Voor 50% gewijzigd door Workaholic op 01-04-2011 07:51 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
je selecteert toch wel eerst de juiste database? use dbnaam; en daarna die verwijdersyntax van senaxx. werkt bij mij zoals het hoort. weg is spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-10 16:07
Aangezien veel mensen Spotweb op hun (linux) servertje hebben draaien: ik heb gisteren een pluginnetje gemaakt voor Munin (top tool!). Met deze plugin kun je het aantal spots weergeven in je daily reports... een horizontale lijn houdt in dat er werk aan de winkel is, iets is namelijk stuk ;). Ik hoor het wel als mensen geinteresseerd zijn...

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1757832/Screen%20shot%202011-04-01%20at%208.34.43%20AM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:28
smeerbartje schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:38:
Aangezien veel mensen Spotweb op hun (linux) servertje hebben draaien: ik heb gisteren een pluginnetje gemaakt voor Munin (top tool!). Met deze plugin kun je het aantal spots weergeven in je daily reports... een horizontale lijn houdt in dat er werk aan de winkel is, iets is namelijk stuk ;). Ik hoor het wel als mensen geinteresseerd zijn...

[afbeelding]
Zou alleen niet het aantal spots wat je hebt, maar het aantal spots wat je per dag krijgt. Zo kan je zien of spotnet/spotweb met een stijgende lijn meer word gebruikt!

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:26
Ik heb weer net geupdate en alles is echt enorm traag geworden.
Ik heb het remote en lokaal getest, blijft enorm traag. Nog iemand last van ? (ik zie toch geen issues in die aard op github staan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@X-DraGoN: Je hebt $settings['count_newspots'] in je ownsettings.php al uitgezet? Op trage systemen kan je spotweb hier nogal traag van worden.

Verder zou het sneller moeten zijn aangezien de we1rdo layout is geoptimaliseerd (hier zo'n 0,5 sec kortere laadtijd) en volgens mij heeft spotweb ook wat overbodige queries weggehaald uit de code. Dus ik gok erop dat je even count_newspots uit moet zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
@ Shappie

Blijft even traag vrees ik... Heb de setting nu toegepast, maar maakt geen verschil uit.
(ik draai trouwens op een P4 1.7 Ghz standalone servertje, geen monster in snelheid, maar toch sneller als dit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@X-DraGoN: Heel vreemd, hier is alles echt best wel veel sneller geworden sinds laatste paar dagen.

Ik heb overigens wel upgrade-db.php gedraaid, dat scheelde ook flink. En je server lijkt me snel genoeg... Ik draai het op een 1.6GHz dualcore atom, dat is ook absoluut geen snelheidsmonster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-10 16:51
Maar een 1.6Ghz dc Atom is wel een heel stuk sneller als zijn P4 1.7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:04

[afbeelding]
altijd interresant.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Workaholic schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 07:39:
[...]
[...]

Krijg ik een permission denied /var/www/splendidweb/.git: Permission denied

splendidweb folter is wel aangemaakt?
Excuses: testversie splendid
sudo mkdir -p /var/www/splendidweb && sudo chown $USER:$USER /var/www/splendidweb && git clone https://github.com/SplendidGoT/spotweb.git /var/www/splendidweb

mysfql moet zo:
mysql -u root -p
password: vul je wachtwoord hier in
use spotweb;
delete from spots WHERE title LIKE 'FTDWorld%';

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
jimmy87 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:25:
Maar een 1.6Ghz dc Atom is wel een heel stuk sneller als zijn P4 1.7 ;)
Even een lans breken voor mijn oude getrouwe P4

Link
Back in the real world we had a thread about P4 vs Atom a couple of weeks ago: AFAIR the conclusion was that a dual-core Atom was similarl to a mid-range P4 on multithreaded tasks and a low-end P4 on single-threaded. So if you replace a 2.8Gz P4 with a single-core Atom you'd see some loss of CPU power, particularly if you don't run multithreaded applications or multiple applications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is het mogelijk om die spam voor FTDworld weg te krijgen? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:48
pven schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:39:
Is het mogelijk om die spam voor FTDworld weg te krijgen? :?
Mijn query verbeterd door Nightspirit
code:
1
2
3
4
DELETE FROM spots, spotsfull, commentsxover USING spots
LEFT JOIN spotsfull ON spots.messageid=spotsfull.messageid
LEFT JOIN commentsxover ON spots.messageid=commentsxover.nntpref
WHERE MATCH (title) AGAINST ('FTDWorld');

Of wachten totdat het gemoderate wordt en weggehaald wordt door de mods. Schijnt snel te gebeuren, maar ik houd toch ook even deze query achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Senaxx schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:43:
[...]

Mijn query verbeterd door Nightspirit
code:
1
2
3
4

Of wachten totdat het gemoderate wordt en weggehaald wordt door de mods. Schijnt snel te gebeuren, maar ik houd toch ook even deze query achter de hand.
Sinds gistermiddag zie ik het terug, maar goed: eens kijken of ik iets met die query kan. Dank! :)

offtopic:
Stond dat eerder in dit topic? :? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@pven, ja...
Misschien wil senaxx of nightspirit de moeite nemen om het op de spotwebwiki te plaatsen. Zou erg relaxed zijn. Mijn db-kennis is echt nihil wat dat betreft ik copy paste altijd alles...

De volgende acties zouden tof zijn in de wiki:
* delete spam
* delete gemodereerde posts
* delete spots van voor een bepaalde datum
* delete spots van een bepaalde categorie (e.g. pr0n)
* delete spots/comments van een bepaalde userid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
pven schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:47:
[...]

Sinds gistermiddag zie ik het terug, maar goed: eens kijken of ik iets met die query kan. Dank! :)

offtopic:
Stond dat eerder in dit topic? :? :$
offtopic:
Jazeker hij is eerder gepost: hier, en daaronder de verbeterde query. Zelfs een modje gaat wel eens de fout in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
shappie schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:16:
@X-DraGoN: Heel vreemd, hier is alles echt best wel veel sneller geworden sinds laatste paar dagen.

Ik heb overigens wel upgrade-db.php gedraaid, dat scheelde ook flink. En je server lijkt me snel genoeg... Ik draai het op een 1.6GHz dualcore atom, dat is ook absoluut geen snelheidsmonster.
Ik heb ook even die upgrade gedraaid, maakt ook niets uit.
Het rare is, ik heb nog andere website draaien op die server en zij hebben er geen last van, dus het ligt niet aan apache2 of verbindings problemen. Het moet ergens iets in spotweb zijn. Nu ik zal gewoon wat geduld oefenen en morgen nog eens updaten, misschien is het dan alweer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ Mar2zz: of misschien dat het in een extra module onder spotweb kan worden gemaakt: 'onderhoud database' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Is ook goed. maar ik kan het zelf wel bashen/cronjobben als ik de dbsyntax ken, dus dan zou ik elke dag bijvoorbeeld ff een job plannen die de boel ff opschoont (of direct achter een retrieve aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
pven schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:52:
@ Mar2zz: of misschien dat het in een extra module onder spotweb kan worden gemaakt: 'onderhoud database' :)
Er zou al een deel automatisch opgeschoon worden in de DB, maar ik denk dat deze posts van tijdelijke aaard zijn en dus niet in dat onderhoud script zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zou mooi zijn een "delete spam" query, maar wanneer is een bericht te markeren als spam? Ik denk niet dat dat zomaar met een (enkele) SQL query opgelost kan worden.

De definitie van spam is voor iedereen ook anders, zeker met nieuwsgroepen, ik bedoel dat je moeilijk kan zeggen
MySQL:
1
2
3
DELETE SPAM FROM `spots`;
DELETE SPAM FROM `spotsfull`;
DELETE SPAM FROM `commentsxover`;
tegen de database :+ En als het wel in een query kan, dan zal de query vast heel lang duren, dus vraag me af in hoeverre het mogelijk zal worden.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:17
Volgens mij wordt spam op dit moment nog gemarkeerd door moderatie teams van spotnet zelf.
Als het door die teams als spam gemarkeerd wordt, dan verdwijnt hij bij ons ook uit het overzicht.
** pin me er niet op vast, maar dit is volgens mij zoals het werkt **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Duumke schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:02:
Volgens mij wordt spam op dit moment nog gemarkeerd door moderatie teams van spotnet zelf.
Als het door die teams als spam gemarkeerd wordt, dan verdwijnt hij bij ons ook uit het overzicht.
** pin me er niet op vast, maar dit is volgens mij zoals het werkt **
Ah oke, er zit inderdaad tegenwoordig een optie in, wat er met gemodereerde spots moet gebeuren. Maar geldt dat ook voor comments dan?

Ik zal van het weekend proberen om de ownsettings-generator te pullen naar de master, dan kan kan ik de mijne eventueel weghalen. Aangezien ik geen reacties krijg over hoe alles nu inhoudelijk werkt, ga ik er vanuit dat het goed is. Over de filters zit ik nog steeds na te denken of ik ze er in ga zetten of niet. De settings.php defineerd namelijk al een standaard filter.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Duumke: Klopt, wanneer je $settings['spot_moderation'] in je ownsettings.php op "act" zet (dit is de default waarde) worden de gemodereerde spots verwijderd. Dus als het goed is gaat dit vanzelf goed.

Een hele spam detectie inbouwen in spotweb is dus overbodige moeite, aangezien de mods van spotnet dit al doen. En het automatisch selecteren van spam is heel erg lastig, zoals CptChaos al zei.

@CptChaos: Ik heb het niet gecontroleerd, maar het lijkt me dat comments op gemodereerde spots ook worden verwijderd. Zo niet, lijkt het me slim even een issue op GitHub hiervoor aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

shappie schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:06:
@CptChaos: Ik heb het niet gecontroleerd, maar het lijkt me dat comments op gemodereerde spots ook worden verwijderd. Zo niet, lijkt het me slim even een issue op GitHub hiervoor aan te maken.
Ik bedoel comments apart van een spot. :) Dus spam in een comment, bij een legitieme spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Handige-query's

Eerste snelle opzet, misschien hier maar wat query's neerzetten die relevant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 19:23
shappie schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:06:
@Duumke: Klopt, wanneer je $settings['spot_moderation'] in je ownsettings.php op "act" zet (dit is de default waarde) worden de gemodereerde spots verwijderd. Dus als het goed is gaat dit vanzelf goed.

Een hele spam detectie inbouwen in spotweb is dus overbodige moeite, aangezien de mods van spotnet dit al doen. En het automatisch selecteren van spam is heel erg lastig, zoals CptChaos al zei.

spot moderatie staat bij mij sinds het begin op act, maar toch zie ik de ftdworld spam terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-10 16:51
X-DraGoN schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:39:
[...]

Even een lans breken voor mijn oude getrouwe P4

Link
Back in the real world we had a thread about P4 vs Atom a couple of weeks ago: AFAIR the conclusion was that a dual-core Atom was similarl to a mid-range P4 on multithreaded tasks and a low-end P4 on single-threaded. So if you replace a 2.8Gz P4 with a single-core Atom you'd see some loss of CPU power, particularly if you don't run multithreaded applications or multiple applications.
Ik gebruik ook een P4 als router hier hoor, dus zo slecht vindt ik die niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@LiquidSmoke: Het mod team reageert natuurlijk niet direct. De FTDWorld spam van gisteren zou als het goed is weg moeten zijn, maar vanacht is er opnieuw gespammed. Zodra de modjes wakker zijn en het als spam markeren moet na een retrieve.php run de 'nieuwe' spam ook weg zijn in je spotweb.

@CptChaos: Ik weet niet of spotnet moderators ook comments als spam kunnen markeren, of alleen hele spots. Zou inderdaad wel handig zijn als spam comments ook weg gemod konden worden (als dat nog niet het geval is, want dat weet ik niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En wie heeft de query die ik in de wiki had gezet verwijderd, over het verwijderen van comments, zonder een bijbehorende spot? :( Het kan namelijk ontzettend veel ruimte schelen in de database en dus snelheid!

Ik fetch nu bijvoorbeeld alleen de spots sinds 24 November 2010 en gebruik geen spots full, bij Eweka geeft mij dat momenteel 84.355 spots. De databas is dan rond de 90 MB groot. :)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
CptChaos schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:22:
En wie heeft de query die ik in de wiki had gezet verwijderd, over het verwijderen van comments, zonder een bijbehorende spot? :( Het kan namelijk ontzettend veel ruimte schelen in de database en dus snelheid!
Die heb ik inderdaad ook eerder voorbij zien komen in dit topic, voeg hem anders aan mijn nieuwe wiki pagina toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Baak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2022
Vandaag nog maar eens geprobeerd om upgrade-db.php te draaien omdat ik met git pull zag dat ie veranderd was.

Draait nog niet bij krijg weer diezelfde foutmelding over sqlite3 :s ?

code:
1
2
3
4
PHP Warning:  require_once(lib/dbeng/db_sqlite3.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line
5
PHP Fatal error:  require_once(): Failed opening required 'lib/dbeng/db_sqlite3.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/lib/Spot
Db.php on line 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@A3Baak: Misschien even een Issue openen op GitHub? Meestal wordt er wel snel gereageerd op Issue's en worden ze ook vrij snel gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
@A3Baak: Bestaat het bestand lib/dbeng/db_sqlite3.php wel in die map?
Het lijkt er op dat hij het bestand niet kan vinden.
Misschien dat je een probleem hebt in de instellingen van je php.ini.
Werkt het normale retrieve.php wel?
Welk OS draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

A3Baak schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:25:
Vandaag nog maar eens geprobeerd om upgrade-db.php te draaien omdat ik met git pull zag dat ie veranderd was.

Draait nog niet bij krijg weer diezelfde foutmelding over sqlite3 :s ?

code:
1
2
3
4
PHP Warning:  require_once(lib/dbeng/db_sqlite3.php): failed to open stream: No such file or directory in /volume1/web/spotweb/lib/SpotDb.php on line
5
PHP Fatal error:  require_once(): Failed opening required 'lib/dbeng/db_sqlite3.php' (include_path='/opt/share/pear') in /volume1/web/spotweb/lib/Spot
Db.php on line 5
Wordt de PHP-pagina niet automatisch geinclude tijdens retrieve.php als blijkt dat de DB niet up-to-date is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN

[afbeelding]
Ik heb net die Munin eens opgezet, wat een Top Tool! (kan ik nu bevestigen)
Merci voor het aan te raden, hier zocht ik al lang naar, zo een geïntegreerd systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Baak
Duumke schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:31:
@A3Baak: Bestaat het bestand lib/dbeng/db_sqlite3.php wel in die map?
Het lijkt er op dat hij het bestand niet kan vinden.
Misschien dat je een probleem hebt in de instellingen van je php.ini.
Werkt het normale retrieve.php wel?
Welk OS draai je?
Bestand staat er

php.ini ? kan ik nergens vinden

Spotweb draait op m'n Synology met DSM3.1

Het normale retrieve werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Baak
CptChaos schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:33:
[...]
Wordt de PHP-pagina niet automatisch geinclude tijdens retrieve.php als blijkt dat de DB niet up-to-date is? :)
Ben echt een noob hoor wat dat betreft, maar houdt dat in dat ik er dus niets mee hoeft te doen?

Ga ik dan maar vanuit, als het anders is hoor/zie ik het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door A3Baak op 01-04-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:03
Sinds de laatste git pull is er wel weer een foutje in geslopen: als je na de volgende pagina gaat worden de ignore-filters niet meer meegenomen. Dus op pagina 1 geen gay-porn en windows crap, zoals ik het wil hebben, ga je verder naar pagina 2 staat het er wel tussen. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Senaxx schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:08:

Eerste snelle opzet, misschien hier maar wat query's neerzetten die relevant zijn.
Top man! Handig om bij de hand te hebben. many thx!

@fitzjac: Bug confirmed, ik heb het ook. Alle erotiek strongnot eruit en toch op 2e en volgende pagina's verschijnen ze.

[ Voor 16% gewijzigd door Mar2zz op 01-04-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
A3Baak schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:38:
[...]

Bestand staat er

php.ini ? kan ik nergens vinden

Spotweb draait op m'n Synology met DSM3.1

Het normale retrieve werkt prima
Daar kan ik je niet precies mee helpen, aangezien ik geen Synology heb.
Ik heb wel iets gelezen dat de versie van PHP op de Synology een oudere versie is en dat je er een nieuwe versie naast kunt draaien die wel goed werkt (hoe precies weet ik niet).
Je zou eens in het forum kunnen zoeken of je wat kunt vinden over die PHP versie, wellicht helpt dat je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-10 12:43

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

[afbeelding]
Nijs. Na aanleiding van je eerdere post en die post van slommer was ik ook aan de slag gegaan... :)

Ik heb twee plugins gemaakt, ze hebben nu de status 'pending approval' op de Munin Exchange. Deze zijn te configureren in de standaard Munin client config en accepteren wat parameters om sommige gegevens wel/niet weer te geven.

Ik heb jou en slommer credits gegeven voor het idee, mocht een van jullie dit niet willen, geef me even een gil! ;)

.
spotweb_average
Show number of spots in a MySQL database. (Munin Exchange)

Afbeeldingslocatie: http://dump.tcit.nl/got/spotweb_average-day.png

Installatie voorbeeld
Download de plugin naar je installatie directorie, chmod het ding, maak een symlink aan, configureer het en herstart Munin.
wget -O /usr/lib/munin/plugins/spotweb_average http://dump.tcit.nl/got/spotweb_average
chmod a+x /usr/lib/munin/plugins/spotweb_average 
ln -s /usr/lib/munin/plugins/spotweb_average /etc/munin/plugins/spotweb_average 
vi /etc/munin/plugin-conf.d/munin-node
/etc/init.d/munin-node restart

Configuratie voorbeeld
Deze code plak je in /etc/munin/plugin-conf.d/munin-node (locatie kan verschillen op je eigen systeem)
Het eerste deel is generiek voor beide plugins, het tweede deel is specifiek voor deze plugin. Je kunt hier aangeven over welke periode de stats getrokken moeten worden, standaard is dit 30 minuten (opgeven in seconden!). Ook kun je aangeven of je de items in je watchlist wilt meenemen in je stats.
[spotweb*]
env.mysql /usr/bin/mysql                               # MySQL binary (optional)
env.mysqlopts -u <MYSQL_USERNAME> -p<MYSQL_PASSWORD>   # How to connect to the database (optional if no password is set)
env.database spotweb                                   # Spotweb database (optional)

[spotweb_average]
env.period 1800                                        # The period over wich to check in seconds, default to 30 minutes (1800 seconds)
env.watchlist yes                                      # Show items in the watchlist (period independend)

.
spotweb_total
Show different stats over a spotweb MySQL database (Munin Exchange)

Afbeeldingslocatie: http://dump.tcit.nl/got/spotweb_total-day.png

Installatie voorbeeld
Download de plugin naar je installatie directorie, chmod het ding, maak een symlink aan, configureer het en herstart Munin.
wget -O /usr/lib/munin/plugins/spotweb_total http://dump.tcit.nl/got/spotweb_total
chmod a+x /usr/lib/munin/plugins/spotweb_total
ln -s /usr/lib/munin/plugins/spotweb_total /etc/munin/plugins/spotweb_total
vi /etc/munin/plugin-conf.d/munin-node
/etc/init.d/munin-node restart

Configuratie voorbeeld
Deze code plak je in /etc/munin/plugin-conf.d/munin-node (locatie kan verschillen op je eigen systeem)
Het eerste deel is generiek voor beide plugins, het tweede deel is specifiek voor deze plugin. Je kunt hier aangeven of je wel of niet de Full spots wilt meenemen in de stats.
[spotweb*]
env.mysql /usr/bin/mysql                               # MySQL binary (optional)
env.mysqlopts -u <MYSQL_USERNAME> -p<MYSQL_PASSWORD>   # How to connect to the database (optional if no password is set)
env.database spotweb                                   # Spotweb database (optional)

[spotweb_total]
env.spotsfull yes                                      # Also show Full spots?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

A3Baak schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:40:
Ben echt een noob hoor wat dat betreft, maar houdt dat in dat ik er dus niets mee hoeft te doen?

Ga ik dan maar vanuit, als het anders is hoor/zie ik het wel.
Ik zou daar inderdaad van uit gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Het is zover, tim kuik van Brein heeft de aanval op Spotnet geopend:
http://www.nu.nl/internet/2481936/brein-opent-aanval-spotnet.html

[ Voor 19% gewijzigd door Mar2zz op 01-04-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-10 12:43

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Goeie... :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Mar2zz: Hij is inderdaad goed :P
(alleen jammer dat ik hem zag voor je edit; toen die link er nog boven stond...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Senaxx schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:08:

Handig! :)

Misschien een idee om aldaar vermelden hoe je precies een query kunt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:28
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:10:
code:
1
2
3
4
? Index is er niet voor nix 8)
Ik heb bovenstaande query nog ff aangepast om bij mij de FTDworld spots te verwijderen:

code:
1
2
3
4
WHERE MATCH (poster) AGAINST ('FTDWORLD');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heeft het zin om de queries die Nightspirit eerder al gaf (Verwijderd in "SpotWeb - Webbased Spotnet") ook in de wiki te zetten, of zijn deze ook alweer wat outdated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
pven schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:34:
[...]

Handig! :)

Misschien een idee om aldaar vermelden hoe je precies een query kunt draaien.
Dat is misschien nog wel een ideetje ja :)

*edit

Kleine instructie geschreven

[ Voor 16% gewijzigd door Senaxx op 01-04-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Ben nu een dagje aan het proberen om Spotweb op mijn Synology 1511+ aan de praat te krijgen maar loop steeds tegen hetzelfde probleem aan. Lastige is dat ik niet weet waar ik de oplossing precies moet zoeken :-)

Spotweb draait via de server alleen het update gaat niet. Via Putty geef ik in de spotweb-directory het commando /usr/bin/php retrieve.php waarbij de melding 'retriever.php draait al, geef de parameter '--force' mee om te forceren krijg. Wanneer ik vervolgens --force meegeef dan verschijnt de melding "Fatal error occured retrieving messages: invalid argument'.

Zie wel dat er meerdere syno-gebruikers soortgelijke problemen hadden maar het heeft bij mij nog niet tot een oplossing geleid.

Heb overigens een db (spotweb) aangemaakt via phpMyAdmin (user spotweb en wachtwoord) maar als ik in phpMyAdmin kijk dan is deze db (uiteraard) nog leeg.
Verder zowel settings.php als ownsettings.php in spotweb-dir. ownsettings.php alleen gevuld met:
<?php
ini_set("include_path", ".:/opt/share/pear");
?>

Kortom, ik heb ergens iets verkeerd gedaan, maar wat? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:03
@Nightwatchman: Je (own)settings niet goed ingevuld?

edit
Laat maar, ik las je bericht niet goed.

[ Voor 98% gewijzigd door FitzJac op 01-04-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekee
@Nightwatchman: Heb je testinstall.php al gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Held! :D
Rowdy.nl schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:15:
[...]

Nijs. Na aanleiding van je eerdere post en die post van slommer was ik ook aan de slag gegaan... :)

Ik heb twee plugins gemaakt, ze hebben nu de status 'pending approval' op de Munin Exchange. Deze zijn te configureren in de standaard Munin client config en accepteren wat parameters om sommige gegevens wel/niet weer te geven.

Ik heb jou en slommer credits gegeven voor het idee, mocht een van jullie dit niet willen, geef me even een gil! ;)

*knip*
Hahah geweldig! Supermooi gedaan.... thanks! Ik zie echter je plugin niet terug; komt dit omdat hij nog niet geaccepteerd is ofzo? En hoe bereken jij hoeveel NIEUWE posts er zijn? Houd je in een apart tabelletje bij hoeveel nieuwe spots er zijn?

[ Voor 56% gewijzigd door IEF op 02-04-2011 15:49 . Reden: Doe eens niet dat hele ding quoten? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
@ceekee. Testinstall.php inderdaad al gedraaid en geeft de volgende uitkomst:

PHP settings OK ?
PHP version OK
timezone settings OK
Open base dir OK
PHP safe mode OK
Memory limit OK

PHP extension OK ?
SQLite OK
MySQL OK
bcmath OK
ctype OK
xml OK
zlib OK

Include files OK ?
Settings file OK
PEAR OK
PEAR Net/NNTP OK
NNTP server OK

Path PEAR found? Net/NNTP found?
.
/opt/share/pear

NZB local download enabled
NZB action: push-sabnzbd
NZB directory:
Directory access: Cannot create file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekee
@Nightwatchman: probeer eens in je ownsettings niet de spotweb userid te gebruiken maar root en root pw.

Bij mij wilde het eerst ook niet lukken met het spotweb userid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 21:36

Caveman

whahoehaha

Ik heb een probleempje met het draaien van upgrade-db.php, ik krijg de volgende melding:

/usr/bin/php upgrade-db.php
PHP: Error parsing /usr/syno/etc/php.ini on line 160
Could not open input file: upgrade-db.php

op lijn 160 staat bij mij:
url_rewriter.tags = "a=href,area=href,frame=src,input=src,form=,fieldset="

Ik kom er niet uit, ik heb deze fout ook nog niet voorbij zien komen...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Kan iemand een voorbeeld geven waar je bijvoorbeeld alle query's in 1 php pagina propt, en als je die aanroept via je adresbar hij deze query's gaat uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Senaxx schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:47:
Kan iemand een voorbeeld geven waar je bijvoorbeeld alle query's in 1 php pagina propt, en als je die aanroept via je adresbar hij deze query's gaat uitvoeren?
Ik heb al wat probeersels lokaal draaien, nog niet gepubliceerd, omdat ik nog niet weet hoe en wat. Ik wil het namelijk zo maken, dat het voor SQLite 3 werkt, maar ook voor MySQL. Iemand die vergelijkbare queries voor mij heeft met SQLite 3? :)

Ik wil het (uiteindeljik) zo maken, dat het ook op CLI opgevraagd kan worden.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Caveman schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:28:
op lijn 160 staat bij mij:
url_rewriter.tags = "a=href,area=href,frame=src,input=src,form=,fieldset="
Foutje in je php configuratie. Toevallig geüpgraded onlangs?
Zoals je het hier hebt staan is die prima, tussen quotes. Ik vermoed dat die dubbel gedefinieerd staat. Zoek eens in je php.ini of url_rewriter.tags nog een keer geset word ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Laatst online: 14-10 21:36

Caveman

whahoehaha

Maranello schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:12:
[...]

Foutje in je php configuratie. Toevallig geüpgraded onlangs?
Zoals je het hier hebt staan is die prima, tussen quotes. Ik vermoed dat die dubbel gedefinieerd staat. Zoek eens in je php.ini of url_rewriter.tags nog een keer geset word ergens.
Nee, niet geupdate. Ik heb even een info.php gemaakt met inhoud: <?php phpinfo() ?>
Dan krijg ik de volgende info:
DirectiveLocal ValueMaster Value
url_rewriter.tags a=href,area=href,frame=src,form=,fieldset= a=href,area=href,frame=src,form=,fieldset=

Dat lijkt toch allemaal goed, en toch blijft die die fout geven ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-10 12:36
Baal er wel van dat ik niet zomaar kan pullen omdat ik die mobile_detect.php en dus ook settings.php heb aan moeten passen om op de iPad's in huis een normale weergave te krijgen. Ik snap niet dat de ontwikkelaar aangeeft deze aanpassing niet te willen committen. :(
Kan ik daar op een of andere manier niet omheen werken?

Wil nu namelijk graag dat upgrade-db php'tje draaien, maar die heb ik nog niet.

/edit
Toch maar ff een snapshot gemaakt, een pull, testen en werkt vlekkeloos zo te zien.
Nu dus maar een upgrade-db.php aan het draaien. Als hij dan nog steeds werkt kan ik de snapshot opruimen en mijn iPad mod maar weer gaan doen. :|

/edit 2
Holy mozes! Zoeken is WAY sneller geworden nu!

[ Voor 32% gewijzigd door UltraSub op 01-04-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-10 15:23
Het is me eindelijk gelukt om Spotweb te installeren,
maar als ik nu wil updaten, blijft het rondje links onderin maar draaien, en er komen geen spots bij.
Ik weet niet welke informatie jullie nodig hebben, maar hier zijn de Settings.php en de Retrieve.php
http://pastebin.com/CYFjf6S5
en
http://pastebin.com/1MQHg7gf

[ Voor 4% gewijzigd door Kefding op 01-04-2011 23:23 . Reden: typfout ]

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-10 12:36
Heb je retrieve.php al eens op de cmdline gedraaid? Die loopt lang de eerste keer, en dan is het toch wel handig als je ziet wat er gebeurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forkless
  • Laatst online: 16-01 00:09
Even terzijde, het lijkt me ook handig om de ownsettings.php override te gebruiken ;) settings.php is namelijk niet bedoelt om je configuratie in op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
UltraSub schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:41:
Heb je retrieve.php al eens op de cmdline gedraaid? Die loopt lang de eerste keer, en dan is het toch wel handig als je ziet wat er gebeurt ;)
Hoe doe je dat eigenlijk :X
forkless schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:43:
Even terzijde, het lijkt me ook handig om de ownsettings.php override te gebruiken ;) settings.php is namelijk niet bedoelt om je configuratie in op te slaan.
bedoel je daar mee gewoon renamen naar ownsettings.php?

Zoals je ziet ben ik niet zo thuis in het PHP en MySQL gebeuren, dus dan weet je het alvast. :+

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forkless
Je maakt een ownsettings.php file aan en zet daar alleen de settings in die nodig zijn voor je configuratie. Of je gebruikt even de ownsettings generator die in deze thread staat vermeld.

Op deze manier als er wijzigingen zijn in het settings.php bestand worden deze automatish meegenomen en hoef je niet opnieuw al je eigen gegevens in te vullen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 15:08
@Kefding

Ik neem aan dat dat niet je echte eweka userid/password is, anders zou ik die nu zo snel mogelijk veranderen...

Voor wat betreft je vragen, lees even de start post door, daar staat alles in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
forkless schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:52:
Je maakt een ownsettings.php file aan en zet daar alleen de settings in die nodig zijn voor je configuratie. Of je gebruikt even de ownsettings generator die in deze thread staat vermeld.

Op deze manier als er wijzigingen zijn in het settings.php bestand worden deze automatish meegenomen en hoef je niet opnieuw al je eigen gegevens in te vullen. :)
Bedankt, ik heb de generator gebruikt, maar als ik nu naar spotweb ga, krijg ik een half opgemaakte site te zien, met de foutcode

Fatal error: Call to undefined method SpotTemplateHelper::filter2cat() in C:\xampp\htdocs\spotweb\templates\we1rdo\filters.inc.php on line 62

terwijl ik helemaal niets veranderd heb aan de templates, en hij het net wel deed!

[ Voor 5% gewijzigd door Kefding op 01-04-2011 22:15 ]

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forkless
Staat $setting['spotweburl'] wel (goed) ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Ik heb net dus gewoon de lege settings.php uit de spotweb.zip weer teruggezet,
en daarna met de generator een ownsettings.php een bestand gemaakt.
In de Settings.php staat nu een paar keer de regel $setting['spotweburl'],
maar de gene waar ik iets heb aangepast is
$settings['spotweburl'] = 'http://127.0.0.1/spotweb/';
dat hoort toch zo?
In de ownsettings staat in iedergeval geen $setting['spotweburl']

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forkless
Als je je spotweb alleen intern benaderd dan hoef je in principe de url niet aan te passen, tenzij je op je (WAMP) server een virtuele host hebt aangemaakt. Maar daar ga ik even niet van uit.

In ieder geval, alles wat je zelf wijzigt plaats je in je ownsettings.php. Dus als je http://127.0.0.1/spotweb/ niet hebt aangepast hoef je hiervoor ook geen regel in de ownsettings.php op te nemen, spotweb zal de instelling uit settings.php overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Oke, ik heb die regel maar weer terug gezet naar de normal, dus iets met 'mijnuniekeservernaam'
Maar hoe komt die foutmelding er dan?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
LeechGuy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:58:
@Kefding

Ik neem aan dat dat niet je echte eweka userid/password is, anders zou ik die nu zo snel mogelijk veranderen...
wel dus...

Om spotweb zou ik me dus geen zorgen maken nu, wel om je Eweka account!

[ Voor 14% gewijzigd door LeechGuy op 01-04-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
oeps, dat is wel echt heel dom van me |:(
zal meteen mijn wachtwoord aanpassen,
bedankt voor je oplettendheid!

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En pas in de pastebins voor de zekerheid de wachtwoorden ook aan, naar iets anders, mocht Eweka zijn tijd nemen voor nieuw wachtwoord (denk het haast niet, ging bij mij onlangs ook heel vlot), maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forkless
...en userid (om een dictionary attack te voorkomen) vraag LeechGuy even of die je usernaam uit zijn post wilt editten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
bedankt allebei, ik zal ervoor zorgen!

De fout in de lay-out wordt veroorzaakt door de ownsettings.php, want als ik die weghaal doet hij het wel weer.
@CptChaos
Ik heb jou generator gebruikt, nog bedankt daarvoor!
Maar weet jij misschien wat er mis kan zijn?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kefding schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:34:
Oke, ik heb die regel maar weer terug gezet naar de normal, dus iets met 'mijnuniekeservernaam'
Maar hoe komt die foutmelding er dan?
Doe eens een git pull, op zich wordt de SpotwebURL tegenwoordig automatisch bepaald door PHP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Ik draai mijn spotweb op Windows 7, met deze tutorial.
https://github.com/spotwe...eb-installeren-op-Windows
maar een git pull gaat dus niet lukken ;)

Edit:
Mijn Lay-out werk in ieder geval weer, ik heb gewoon de template regel weggehaald uit de ownsettings.php
Ik zal nu even kijken of het updaten al werkt

[ Voor 32% gewijzigd door Kefding op 01-04-2011 23:11 ]

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kefding schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:08:
Ik draai mijn spotweb op Windows 7, met deze tutorial.
https://github.com/spotwe...eb-installeren-op-Windows
maar een git pull gaat dus niet lukken ;)

Edit:
Mijn Lay-out werk in ieder geval weer, ik heb gewoon de template regel weggehaald uit de ownsettings.php
Ik zal nu even kijken of het updaten al werkt
Kun je ook gewoon updaten, mits je git voor Windows installeert. :) Of steeds handmatig updaten door deze .zip te downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Ik zal er morgen eens naar kijken ;)
Bedankt voor je hulp alvast.
Hoe kan ik trouwens zien wat Spotweb nu aan het doen is, hij heeft linksonderin nu de hele tijd een draaiend rondje voor het updaten, maar kan ik ergens zien of hij ook echt iets binnenhaald?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Updaten kan heel lang duren en kun je dus het beste gewoon van uit de command line doen:

cd /xampp/htdocs/spotweb/

<pad naar php>/php.exe retrieve.php

P.S. Nog een keertje je pastbin checken. Userid/password staat er nog steeds in (stond er 2 keer in, nu nog altijd 1 keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kefding schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:14:
Ik zal er morgen eens naar kijken ;)
Bedankt voor je hulp alvast.
Ik heb mijn post weer ietsjes aangepast, heb een verwijzing naar een Git for Windows port gegeven. :)
Hoe kan ik trouwens zien wat Spotweb nu aan het doen is, hij heeft linksonderin nu de hele tijd een draaiend rondje voor het updaten, maar kan ik ergens zien of hij ook echt iets binnenhaald?
Als je de spots binnenhaalt, door dat te starten via de webbrowser kun je het niet zien. Je kan het wel zien, als je via de command line interface (CLI) de retrieve.php start, dan zie je ook de output ervan, maar veel output krijg je dan niet, je ziet dan meer aantallen en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if (isset($_SERVER['SERVER_PROTOCOL'])) {

$settings['spotweburl'] = (strpos(strtolower($_SERVER['SERVER_PROTOCOL']),'https') === FALSE ? 'http' : 'https') . '://' . $_SERVER['HTTP_HOST'] . dirname($_SERVER['PHP_SELF']) . '/';

} else {

$settings['spotweburl'] = 'http://mijnuniekeservernaam/spotweb/';

}

In welke gevallen moet je bij deze dan toch nog mijnuniekeservernaam aanpassen? Herkent het eerste stuk altijd de url waarop deze geinstalled is? (zo ja dan kan de regel uit mijn installer, anders pas ik het alsnog aan met sed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 21:20
sdevos13 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:12:
[...]

Volgens mij is dit bij LightningUsenet niet zo, want op de website staat Free Headers.
Ik heb echter ook maar 1 serveradres ontvangen tijdens meerdere aanmeldingen.

Hij is op een of andere manier na een tijdje gewoon gestopt met het downloaden van spots, want de laatste spots zijn nu 11 maanden en 2 weken oud.

Edit: na nog een keer gekeken te hebben, zijn alle spots 11 maanden en 2 weken oud :S
Heb je dit probleem uiteindelijk opgelost? En zo ja, hoe? Ik heb namelijk hetzelfde probleem :)

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-10 08:35

zeroday

There is no alternative!

[afbeelding]
ben wel interested als het maar simple, lean en mean te installeren valt en niet zit te knoeien met de basis installatie van spotweb

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-10 08:35

zeroday

There is no alternative!

X-DraGoN schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:11:
@ Shappie

Blijft even traag vrees ik... Heb de setting nu toegepast, maar maakt geen verschil uit.
(ik draai trouwens op een P4 1.7 Ghz standalone servertje, geen monster in snelheid, maar toch sneller als dit...)
ben nog even m'n eigen mysql aan het optimizen, daarnaast zijn er vandaag (zaterdag) wat optimized dingen gedaan waardoor je eerst je database moet updaten met het script, dat zou het sneller moeten maken ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Nu online
ik doe een update via cron elk uur, maar er is al 20 uur niets gebeurd. Is er iets veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Mar2zz schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 08:29:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if (isset($_SERVER['SERVER_PROTOCOL'])) {

$settings['spotweburl'] = (strpos(strtolower($_SERVER['SERVER_PROTOCOL']),'https') === FALSE ? 'http' : 'https') . '://' . $_SERVER['HTTP_HOST'] . dirname($_SERVER['PHP_SELF']) . '/';

} else {

$settings['spotweburl'] = 'http://mijnuniekeservernaam/spotweb/';

}

In welke gevallen moet je bij deze dan toch nog mijnuniekeservernaam aanpassen? Herkent het eerste stuk altijd de url waarop deze geinstalled is? (zo ja dan kan de regel uit mijn installer, anders pas ik het alsnog aan met sed).
Volgens mij nergens. "if (isset($_SERVER['SERVER_PROTOCOL']))" geeft volgens mij alleen false terug als je een php script vanaf de command line start. Zowel retrieve.php als upgrade-db.php (volgens mij de enige twee scripts waarbij het nuttig is om ze vanaf de command line te starten) maken geen gebruik van de spotweburl variabele, oftewel, je komt nooit in de "else" uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
zeroday schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 11:26:
[...]
ben wel interested als het maar simple, lean en mean te installeren valt en niet zit te knoeien met de basis installatie van spotweb
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
#!/bin/bash
#
# Parameters:
#
#       config   (required)
#       autoconf (optional - used by munin-config)
#
# Magick markers (optional):
#%# family=auto
#%# capabilities=autoconf

query=`mysql -uHIERJEUSER -pHIERJEPASSWORD -e"use spotweb; select count(*) from spots"`

if [ "$1" = "autoconf" ]; then
        if [ -r "$query" ]; then
                echo yes
                exit 0
        else
                echo no
                exit 1
        fi
fi

if [ "$1" = "config" ]; then

echo 'graph_title Amount of Spots'
        echo 'graph_args --base 1000 --lower-limit 260000 --rigid'
        echo 'graph_vlabel amount of spots '
        echo 'graph_category network'
        echo 'Spots.label Amount of Spots'
        exit 0
fi

echo Spots.value ${query:8}

That's it... in je Munin plugins directory plaatsen als filename "spotCount" ofzo, chmodden naar +X en je munin service restarten. Klaar ben je! :) Ohja, nog wel even je mysql settings wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Laatst online: 09-10 11:21
retrieve.php
Notice: Undefined variable: sport in spotweb/lib/SpotDb.php on line 555
Fatal error occured retrieving messages:
Error executing query: Column count doesn't match value count at row 1
Krijgen jullie ook deze errors, na de laatste git pull?

edit: sport zal wel een typo zijn maar als ik sport naar spot verander krijg ik nog steeds de laatste error
Fatal error occured retrieving messages:
Error executing query: Column count doesn't match value count at row 1

[ Voor 30% gewijzigd door Pascal op 02-04-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Pascal schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:20:
retrieve.php

[...]

Ja, en ik begrijp de foutmelding niet echt :P
Weet niet hoe dit op te lossen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Nu online
Pascal schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:20:
retrieve.php

[...]

ik krijg nu deze foutmelding: Error executing query: no such column: s.reversestamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
raven22 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:24:
[...]

ik krijg nu deze foutmelding: Error executing query: no such column: s.reversestamp
Dan moet je even upgrade-db.php uitvoeren denk ik.
Pagina: 1 ... 32 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.