[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 86.194 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:15

Nikeo

Jawelles

Het is een name generator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:51

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Komen er nog betere grafische kaarten dan de GF540M voor de XPS15? Deze voldoet namelijk aan al mijn eisen behalve de graka :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiteindelijke wel, echter hij is net geupdated dus niet op korte termijn.... wat is je timeframe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ETzPliskin schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:13:
Komen er nog betere grafische kaarten dan de GF540M voor de XPS15? Deze voldoet namelijk aan al mijn eisen behalve de graka :P
nee, daarvoor heeft dell de alienware, met een getere GPU in de xps zouden ze met zichzelf concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:21:
[...]

nee, daarvoor heeft dell de alienware, met een getere GPU in de xps zouden ze met zichzelf concurreren.
Ja ok, maar een vergelijkbare Alienware kost meer dan het dubbele bijna... En dan heb je enkel een iets betere graka :X

Ik heb nog wel wat tijd overigens :P

[ Voor 5% gewijzigd door ETzPliskin op 17-03-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zal vast wel een update in graka komen als de nieuwe ivy bridge processoren komen, wat zijn jou gedachten daarover darkstone? of gaan we gewoon weer verder met rebranden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is heel simpel:
De xps lijn mag niet de performance van de alienware hebben.
Vervgolgens zit je vast aan maximaal een GT555, ofwel iets sneller dan de hd5730. Iets beters dan dat is sowieso niet haalbaar.

Gelukkig zijn er nog meer merken dan dell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Maar zijn er ook merken die dezelfde combo van scherm en luidsprekers kunnen leveren in deze prijsklasse? Ik ben eigenlijk op zoek naar een game-notebook, maar de alienwares zijn me gewoon te duur.

Andere merken hebben dan weer ofwel een sandy bridge cpu ofwel een high end graka. Pfff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clevo.

http://deviltech.de/

Daarmee houd het aanbod zo ongeveer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:39:
Het is heel simpel:
De xps lijn mag niet de performance van de alienware hebben.
[...]
Dat verklaart ook meteen waarom je in de XPS17 bijvoorbeeld niet kan kiezen voor bijvoorbeeld een SSD, ondanks dat er ruim voldoende ruimte voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een prefab SSD is sowieso een slechte keus als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:35
Zojuist ook besteld, en geprobeerd refund voor windows te krijgen, wat helaas niet gelukt is.
wel zonder mcaffee gelukkig (-40 euro). Volgens de meneer aan de telefoon zou het 10 dagen duren maar de offerte zegt toch een maand!:S

Geschatte leverdatum: 20 april 2011
Productomschrijving Aantal Totaalprijs
N02X5M03 1 €529,41
XPS L502x : 2nd generation Intel Core i5-2410M processor 2.30 GHz with Turbo Boost 2.0 up to 2.90 GHz 1
Display : 15.6" HD WLED True-Life (1366x768) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera 1
LCD Back Cover : Metalloid Aluminum (WWAN) L501X 1
Ship Accessory : Dutch Docs 1
Resource DVD : XPS L502x Diagnostics and Drivers 1
Memory : 4GB (2X2GB) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM) 1
Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive 1
Power Supply : XPS 130W AC Adapter 1
Power Cord : European 250V 1
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION 1
Carry Case : Not Included 1
Graphics : 1GB NVIDIA GeForce GT 525M Graphics card 1
TV Tuner : Not Included 1
Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000 1
Mobile Broadband : Internal Dell Wireless 5540 built-in 3G/HSDPA SIM not included 1
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard 1
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT) 1
OS Media : Not Included 1
Software : Microsoft Office 2010 Starter (Word Starter, Excel Starter) 1
Software : Dell Support Center 3.0 1
Software : Datasafe Local 2.3 Basic 1
Software : Dell Stage Software 1
Software : Windows Live 1
No Warranty Upgrade 1
Standard Service – 1 year of Collect & Return 10 day coverage included with your PC 1
No Accidental Damage Protection 1
DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence 1
Software: DataSafe Online Backup 2GB - 1 year trial 1
I have already selected the Services promotion. 1
XPS L502x Order - Netherlands 1
Notebook - Freight 1 Unit 1
AntiVirus : McAfee SecurityCenter 30-Days trial version 1
Subtotaal: €529,41
Transportkosten: €24,37
Totaal netto: €553,78
BTW (0.0%): €105,21
Totaal: €658,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:57:
Clevo.

http://deviltech.de/

Daarmee houd het aanbod zo ongeveer op.
:o

Dit is toch goedkoper en beter dan Dell? Iemand ervaringen met hen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Suave schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:40:
[...]

:o

Dit is toch goedkoper en beter dan Dell? Iemand ervaringen met hen?
Die site ziet er echt helemaal niet slecht uit! (qua prijs dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook niet, de modellen die ze daar verkopen zijn gewoon clevo barebones en hier en daar een verdwaalde asus of msi barebone. Qua bouwkwaliteit zijn deze met een enkele uitzondering uitstekend.

Met merk is alleen nogal, onbekend. Zeker in nederland. Er loopt hiet een topic over een andere clevo dealers:
[Ervaringen] BTO notebook / laptops
[Ervaringen] xnotebooks

Maar deviltech is doorgaans stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:48
Ruudvanelk schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:01:
Zojuist ook besteld, en geprobeerd refund voor windows te krijgen, wat helaas niet gelukt is.
wel zonder mcaffee gelukkig (-40 euro). Volgens de meneer aan de telefoon zou het 10 dagen duren maar de offerte zegt toch een maand!:S

Geschatte leverdatum: 20 april 2011
Productomschrijving Aantal Totaalprijs
N02X5M03 1 €529,41
XPS L502x : 2nd generation Intel Core i5-2410M processor 2.30 GHz with Turbo Boost 2.0 up to 2.90 GHz 1
Display : 15.6" HD WLED True-Life (1366x768) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera 1
LCD Back Cover : Metalloid Aluminum (WWAN) L501X 1
Ship Accessory : Dutch Docs 1
Resource DVD : XPS L502x Diagnostics and Drivers 1
Memory : 4GB (2X2GB) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM) 1
Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive 1
Power Supply : XPS 130W AC Adapter 1
Power Cord : European 250V 1
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION 1
Carry Case : Not Included 1
Graphics : 1GB NVIDIA GeForce GT 525M Graphics card 1
TV Tuner : Not Included 1
Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000 1
Mobile Broadband : Internal Dell Wireless 5540 built-in 3G/HSDPA SIM not included 1
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard 1
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT) 1
OS Media : Not Included 1
Software : Microsoft Office 2010 Starter (Word Starter, Excel Starter) 1
Software : Dell Support Center 3.0 1
Software : Datasafe Local 2.3 Basic 1
Software : Dell Stage Software 1
Software : Windows Live 1
No Warranty Upgrade 1
Standard Service – 1 year of Collect & Return 10 day coverage included with your PC 1
No Accidental Damage Protection 1
DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence 1
Software: DataSafe Online Backup 2GB - 1 year trial 1
I have already selected the Services promotion. 1
XPS L502x Order - Netherlands 1
Notebook - Freight 1 Unit 1
AntiVirus : McAfee SecurityCenter 30-Days trial version 1
Subtotaal: €529,41
Transportkosten: €24,37
Totaal netto: €553,78
BTW (0.0%): €105,21
Totaal: €658,99
Heb je voor mij het offertenummer, ze kunnen hem dan rechtstreeks kopieren voor mij, ik wil m graag ook precies zo voor de prijs ;)

Want toen ik ze belde was het niet mogelijk, maar als ik ze en offertenummer zou kunnen geven konden ze die direct toepassen.

Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03-2023
mijn xps is ongeveer een uur geleden aangekomen :D wat een pareltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:14:
Is het ook niet, de modellen die ze daar verkopen zijn gewoon clevo barebones en hier en daar een verdwaalde asus of msi barebone. Qua bouwkwaliteit zijn deze met een enkele uitzondering uitstekend.

Met merk is alleen nogal, onbekend. Zeker in nederland. Er loopt hiet een topic over een andere clevo dealers:
[Ervaringen] BTO notebook / laptops
[Ervaringen] xnotebooks

Maar deviltech is doorgaans stukken goedkoper.
Voor de volledigheid een overzicht van bekende Clevo resellers.
De lijst is alweer wat ouder, (NL adressen zijn over de kop, xnotebooks en BTO ontbreken), maar de .DE winkels zijn ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XXODD, en het moederbedrijf daarvan, is trouwens failliet. Ook weer een nadeel voor een wat minder grote clevo boer, je kunt dan fluiten naar je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

mrbj schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:08:
mijn xps is ongeveer een uur geleden aangekomen :D wat een pareltje ;)
Foto's en ervaringen graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
majoh schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:20:
[...]
Foto's en ervaringen graag :)
nu (nog) niet, heb het veel te druk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Wat raden jullie me aan hier, een i5-2520m of i3-2310m met het fullhd scherm, deze configuraties passen allebei net in mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Passen allebei net in je budget?
De versie met i3 en 1080p is €100 duurder dan de versie met i5 en standaardscherm, zie hier: http://nieuwepc.com/dellxps15.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:51:
Passen allebei net in je budget?
De versie met i3 en 1080p is €100 duurder dan de versie met i5 en standaardscherm, zie hier: http://nieuwepc.com/dellxps15.html
Volgens de configuratie zou de 2520 met korting, verzenden e.d. 718 euro zijn, en de 2310 met fullhd scherm 748.

Dus allebei binnen mijn budget van 750 euro. Wat zou je aanraden>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is de config met i3 en 1080p net over je budget, maar ik zou die nemen.
Ik ken genoeg mensen die een snellere processor niet eens zouden merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bestelling is vandaag al verzonden. een week na bestelling. Snelheid van de verzending valt me nog mee:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
skommers schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:48:
Wat raden jullie me aan hier, een i5-2520m of i3-2310m met het fullhd scherm, deze configuraties passen allebei net in mijn budget.
Maandje doorsparen? kan zijn dat zulk advies niet lekker valt, maar ik zeg het toch.
Als dat niet kan zou ik serieus afwegen of je de sneller processor nodig hebt.
De hogere snelheid van de cpu gebruik je misschien af en toe, het scherm is iets waar je constant tegenaan kijkt.

Het hangt er dus een beetje van af hoe vaak je gebruik denkt te maken van de maximale kracht van de cpu.
Die afweging zul je toch echt elf moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:04:
Volgens mij is de config met i3 en 1080p net over je budget, maar ik zou die nemen.
Ik ken genoeg mensen die een snellere processor niet eens zouden merken.
Net besteld, totaal was € 748,09
guapper schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:09:
[...]
Het hangt er dus een beetje van af hoe vaak je gebruik denkt te maken van de maximale kracht van de cpu.
Die afweging zul je toch echt elf moeten maken.
Dank, ik heb even nagedacht en gebruik de volle processorkracht eigenlijk zelden op een laptop, ik heb mijn pc voor zware games. Aangezien ze elkaar niet eens super veel ontlopen zonder de turbo boost heb ik dus maar voor het FullHD scherm gekozen.

Bedankt voor het advies beiden!

[ Voor 44% gewijzigd door Dejagan op 18-03-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Een tijdje geleden had ik gepost dat ik mijn XPS15 ontvangen had maar de webcam het niet deed. Na wat zelfonderzoek kwam ik er achter dat het een hardwareprobleem was. Verder deed ook de USB3 wat raar. Ik baalde als een stekker want moest het ding weer opsturen.

Donderdag klacht ingevoerd online, vrijdag werd ik gebeld dat ze me een doos opgestuurd hadden en als die er was moest ik het servicecenter bellen dat in een brief bij de doos zat. Dezelfde vrijdag werd de doos al geleverd door DPD (op het werk laten leveren). Direct gebeld en ze konden hem dinsdag weer ophalen. De maandag er op had ik de laptop alweer terug met een nieuwe camera module, nieuwe display kabel en nieuw moederbord. Supersnelle reparatie voor iets dat naar een duits servicecenter gaat, ben de laptop maar 7 dagen kwijt geweest en ze leveren geen half werk. Wilde dit toch hier even melden want volgens mij kan hier geen winkel tegenop tenzij ze zelf repareren. Prima service van Dell dus.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
als ik een spel wil spelen dan lagt die best wel veel, maar dit hoort volgensmij niet. Ik heb demos gedownload van fifa 11 en crysis maar deze doen het niet helemaal goed. ik ben ook naar systemrequirementslab gegaan en daar gaf hij aan dat de Hardware T&L niet goed was..... weet iemand wat dit is en wat ik moet doen om het goed te laten draaien ? ik heb een 2 GB Nvidia GT540M.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
mrbj schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 12:35:
als ik een spel wil spelen dan lagt die best wel veel, maar dit hoort volgensmij niet. Ik heb demos gedownload van fifa 11 en crysis maar deze doen het niet helemaal goed. ik ben ook naar systemrequirementslab gegaan en daar gaf hij aan dat de Hardware T&L niet goed was..... weet iemand wat dit is en wat ik moet doen om het goed te laten draaien ? ik heb een 2 GB Nvidia GT540M.

Alvast bedankt !
Well je moet allesinds niet verwachten dat jou graka Crysis alle settings high aankan op FHD resolutie. Maar verder is het een must-do om je oude, meegeleverde NVIDIA drivers te vervangen door de nieuwe.
Eerst deïnstalleren, dan even met driversweeper erover gaan en vervolgens de nieuwe van de NVIDIA website installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07

Alvast bedankt !
Kan je al wat foto's plaatsen en een mini reviewtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
Sk0Ne schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:01:
[...]

Well je moet allesinds niet verwachten dat jou graka Crysis alle settings high aankan op FHD resolutie. Maar verder is het een must-do om je oude, meegeleverde NVIDIA drivers te vervangen door de nieuwe.
Eerst deïnstalleren, dan even met driversweeper erover gaan en vervolgens de nieuwe van de NVIDIA website installeren.
Ik heb alle drivers enzo opnieuw geinstalleerd maar hij geeft nog steeds op systemrequirementslab aan dat ik geen Hardware T&L heb, hierdoor staat er overal fail terwijl de rest wel gewoon groen is :S please can somebody help me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
trabuca schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:20:
Een tijdje geleden had ik gepost dat ik mijn XPS15 ontvangen had maar de webcam het niet deed. Na wat zelfonderzoek kwam ik er achter dat het een hardwareprobleem was. Verder deed ook de USB3 wat raar. Ik baalde als een stekker want moest het ding weer opsturen.

Donderdag klacht ingevoerd online, vrijdag werd ik gebeld dat ze me een doos opgestuurd hadden en als die er was moest ik het servicecenter bellen dat in een brief bij de doos zat. Dezelfde vrijdag werd de doos al geleverd door DPD (op het werk laten leveren). Direct gebeld en ze konden hem dinsdag weer ophalen. De maandag er op had ik de laptop alweer terug met een nieuwe camera module, nieuwe display kabel en nieuw moederbord. Supersnelle reparatie voor iets dat naar een duits servicecenter gaat, ben de laptop maar 7 dagen kwijt geweest en ze leveren geen half werk. Wilde dit toch hier even melden want volgens mij kan hier geen winkel tegenop tenzij ze zelf repareren. Prima service van Dell dus.

:)
idd goed werk van dell! ik heb nog nooit een probleem gehad met mijn Studio 15...
ik zou dit vaker willen zien, als je naar de shopreviews en andere ervaringen kijkt...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03

Alvast bedankt !
Klinkt alsof ie bij de test niet voldoende aanspraak maakt op de grafische kaart en daarom die van de processor aanspreekt (de Intel graphics). Kan zijn dat pas later de dedicated grafische kaart wordt ingeschakeld.
OF er is een groter onderliggend probleem dat de dedicated kaart (GT540M) kapoet is (of in ieder geval de schakeling er naar toe) en dat alleen de Intel graphics gebruikt worden.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De windows performance index draait alleen op de IGP (en andere tools meestal ook), dit is dus niet betrouwbaar.
Nefiorim schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:11:
er is een groter onderliggend probleem dat de dedicated kaart (GT540M) kapoet is (of in ieder geval de schakeling er naar toe) en dat alleen de Intel graphics gebruikt worden.
Nee, Waarschijnlijk loopt optimus weer te bokken, zoals wel vaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:17:
De windows performance index draait alleen op de IGP (en andere tools meestal ook), dit is dus niet betrouwbaar.

[...]

Nee, Waarschijnlijk loopt optimus weer te bokken, zoals wel vaker...
Optimus is toch de schakeling naar de dedicated kaart? ;)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
mrbj schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:41:
[...]

Ik heb alle drivers enzo opnieuw geinstalleerd maar hij geeft nog steeds op systemrequirementslab aan dat ik geen Hardware T&L heb, hierdoor staat er overal fail terwijl de rest wel gewoon groen is :S please can somebody help me ?
In het "NVIDIA Control Center" kan je ergens het programma in een lijst toevoegen zodat dit programma altijd op de dGPU wordt gestart. Of je kan gewoon rechtermuisklik -> run with dedicated graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nefiorim schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:35:
[...]

Optimus is toch de schakeling naar de dedicated kaart? ;)
Daarmee bedoel ik de softwarekant van optimus.

offtopic:
Erg handig die gele balk onderin als iemand tussendoor zit te posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
huh echt heel raar, als ik via google chrome naar systemrequire ga dan zegt ie wel dat ik Hardware T&L heb en als ik dat bij internet explorer doe, dan zegt ie dat ik dat niet heb..... welke moet ik geloven ? heel vaag dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Misschien draait Chrome op de GT540 en IE op de integrated?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ga maandag eindelijk, hopelijk.., mijn bestelling doorgeven. Maar zit nu nog steeds een beetje te twijfelen over welke processor ik wil. Ik wilde eigenlijk voor de i7-2630QM gaan, maar na die slechte verhalen over de hitte begin ik te twijfelen.
Waar stond dat? Hoe warm wordt de i7-2630QM dan precies? En de i5-2410 of i5-2520?
Lost het vervangen van de koelpasta dit probleem op? Kan ik dat zelf doen zonder de garantie te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De xps 15 configs zijn weg van de site, via http://nieuwepc.com/dellxps15.html zijn we nog wel te vinden.
De site heeft ook weer een update gehad naar de versie die de VS site al een jaar had, its about time... de vorige layout was echt verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor een hoop mensen over die temperatuur...
maar die 90 en hoger krijg je alleen onder 100% load. en dat komt door de turbo van intel die het maximale uit de chip haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en de turbo is met 90° nog steeds actief, dat bewijst toch genoeg?

Als de koeling 2x zo goed was zoju hij ook 90° worden met een nog hogere turbo. Zo zit die chip in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:34:
De xps 15 configs zijn weg van de site, via http://nieuwepc.com/dellxps15.html zijn we nog wel te vinden.
De site heeft ook weer een update gehad naar de versie die de VS site al een jaar had, its about time... de vorige layout was echt verschrikkelijk.
Ze staan toch gewoon hier? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ook mijn laptop eens een tijdje laten staan simpelweg idle.
dus screen saver en niks anders.

Duo Core 2 T8100
Core 1 = 47C
Core 2 = 49C
Geforce 8400M GS = 64C

en dan doet die nog helemaal niets..
die laatste verbaast mij eigenlijk wel enigzins...
maar goed ik vind de temperaturen aan de buitenkant belangrijker en daar verbrand je je vingers niet aan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar kom ik dan weer niet via het menu :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet eerst die van 579 selecteren darkstone ;)
dan krijg je daarna 5 opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Dell site blijft vaag. Door die "kale" versie van 599 die er niet tussen hoort is wat tekst opgeschoven, lijkt het. Zo staat bij de 699,- versie dat er een i7 inzit, wat uiteraard niet waar blijkt te zijn na een klik op "aanpassen".

Als je vooral grote bestanden downloadt (en herstelt/uitpakt), en tegelijkertijd ook HD materiaal bekijkt en af en toe nog wat aan het browsen/typen bent, heb je dan ook echt wat aan een i7 of is de winst dan marginaal te noemen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Zijn er ondertussen al nieuwe reviews van de L502x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen die van Laptopmag dus, en sinds donderdag Cnet. Allebei niet bijzonder degelijke reviews.

Bovendien stoor ik mij mateloos aan die advertenties op Cnet. Het is gewoon één grote Intel reclame. Ga daar als editor maar eens naast staan om de nieuwste chipset af te kraken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:41:
Ik heb ook een vreemd probleem met mijn 2 USB-poorten. Soms stoppen ze beide tegelijkertijd spontaan met reageren. De muis krijgt dan bijvoorbeeld nog wel stroom (de lampjes blijven branden), maar geen enkele input komt door.
Een reboot verhelpt het probleem, maar een logoff niet.
Nu lijkt me dat een driverprobleem, maar ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen.

De touchpad blijft wel gewoon werken en de laptop is in deze situatie op de netvoeding aangesloten.
Even ter update: de USB 3.0 host controller update voor de L501X die recent verschenen is op de support site lijkt dit probleem vooralsnog verholpen te hebben.
Deze verschijnt alleen niet voor mij in Dell Support Center of via de link naar Drivers & Download in Dell Support Center. Handmatig zoeken en installeren dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:14
Heb nog steeds problemen met mijn USB 3.0 externe schijf, ook met deze update. Voorlopig dus maar op USB 2.0 snelheid...

[ Voor 38% gewijzigd door rolfio op 21-03-2011 09:56 ]

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
rolfio schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:46:
Heb nog steeds problemen met mijn USB 3.0 externe schijf, ook met deze update. Voorlopig dus maar op USB 2.0 snelheid...
Is je schijf niet gewoon de bottleneck? 60 MB/sec 35MB/s haal je sowiezo niet snel met een externe HDD

[ Voor 2% gewijzigd door Sk0Ne op 21-03-2011 13:19 . Reden: Foutje ^^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
USB 2.0 houd er bij 35MB/s bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
picardo schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:40:
[...]

Kan je al wat foto's plaatsen en een mini reviewtje...
Tijd voor wat foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 08:12
Ik snap niet hoe mensen het voor elkaar krijgen dat ze hun laptop zonder windows en mcafee kunnen krijgen die mensen van dell willen maar niet aan mij toegeven :p, ik denk dat scheelt mooi wat in de prijs maar ze zitten maar te zeuren dat het allemaal meegeïnstalleerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:44
Jaspergk schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:34:
Ik snap niet hoe mensen het voor elkaar krijgen dat ze hun laptop zonder windows en mcafee kunnen krijgen die mensen van dell willen maar niet aan mij toegeven :p, ik denk dat scheelt mooi wat in de prijs maar ze zitten maar te zeuren dat het allemaal meegeïnstalleerd wordt
Dreigen met voorwaarden en EU regels wetgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hun eigen algemene voorwaarden, daar staat het in (helemaal onderin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:00
Link naar de algemene voorwaarden.

http://www1.euro.dell.com...sdt1&l=nl&s=bsd&~lt=popup

====
Software

Dell is niet de rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten ten aanzien van de door haar geleverde Software. Deze berusten bij een derde en meestal is toestemming van deze derde nodig voor het gebruik daarvan.

Dell heeft geen invloed of controle over de inhoud en toepasselijkheid van voorwaarden van derden. Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen. Deze mogelijkheid bestaat alleen dan indien het gaat om Software in een computer of indien de Software als een apart product is geleverd. Ontbinding is uitsluitend mogelijk voor Software waarvan de zegel niet is verbroken. Indien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren.
====

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:39:
Hun eigen algemene voorwaarden, daar staat het in (helemaal onderin)
Droid86 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:15:
Link naar de algemene voorwaarden.

http://www1.euro.dell.com...sdt1&l=nl&s=bsd&~lt=popup

====
Software

Dell is niet de rechthebbende op de intellectuele eigendomsrechten ten aanzien van de door haar geleverde Software. Deze berusten bij een derde en meestal is toestemming van deze derde nodig voor het gebruik daarvan.

Dell heeft geen invloed of controle over de inhoud en toepasselijkheid van voorwaarden van derden. Indien u de voorwaarden voor het gebruik van de Software weigert te aanvaarden en als u een consument bent, accepteert Dell gedurende 7 werkdagen na de datum van aflevering van de Software retournering daarvan en zal Dell de daarvoor door u betaalde prijs terugbetalen. Deze mogelijkheid bestaat alleen dan indien het gaat om Software in een computer of indien de Software als een apart product is geleverd. Ontbinding is uitsluitend mogelijk voor Software waarvan de zegel niet is verbroken. Indien de Software geen apart product is, maar in de hardware is geïntegreerd en u een consument bent, kunt u gebruik maken van de bedenktijd van 7 werkdagen om de in de hardware geëntegreerde Software te retourneren.
====
Oke bedankt hiermee kan ik wel verder komen dan zal ik eens kijken hoeveel dit gaat schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecretChaos
  • Laatst online: 03-07 15:46
Jaspergk schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:34:
[...]

[...]

Oke bedankt hiermee kan ik wel verder komen dan zal ik eens kijken hoeveel dit gaat schelen
Ook al is het eigenlijk meer voor het os refund forum maar laat het weten als het je lukt ik krijg namelijk binnekort ook een dell binnen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
SecretChaos schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:40:
[...]

Ook al is het eigenlijk meer voor het os refund forum maar laat het weten als het je lukt ik krijg namelijk binnekort ook een dell binnen O-)
Ik heb zojuist een aantal vragen hierover gesteld. Mij werd vertelt dat een os refund mogelijk was maar men wist mij niet te vertellen hoeveel dit scheelt via de chat daarvoor moet ik bellen, alleen jammer dat de klantenservice net dicht is.
MCaffee- en Datasafe refund was niet mogelijk. Hierna heb ik nog gezegd dat het in de algemene voorwaarden staat dat ik hier wel geld voor terug zou moeten krijgen, toen werd ik alweer doorverwezen naar de klantenservice.
Nou ga ik morgen de klantenservice nog ff bellen en dan hoop ik dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik tik dit nu vanaf mn nieuwe XPS 15 :D

Eerste ervaring is dan de fan niet voortdurend opspint; de geluidsproductie is over het algemeen gering. Verder redelijk wat bloatware... dat ben ik er nu uit aan het halen. En nee, ik heb geen zin in een fresh install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:15

Nikeo

Jawelles

Jaspergk schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:09:
[...]

Ik heb zojuist een aantal vragen hierover gesteld. Mij werd vertelt dat een os refund mogelijk was maar men wist mij niet te vertellen hoeveel dit scheelt via de chat daarvoor moet ik bellen, alleen jammer dat de klantenservice net dicht is.
MCaffee- en Datasafe refund was niet mogelijk. Hierna heb ik nog gezegd dat het in de algemene voorwaarden staat dat ik hier wel geld voor terug zou moeten krijgen, toen werd ik alweer doorverwezen naar de klantenservice.
Laat het ons weten en laat je vooral niet na 1 medewerker gesproken te hebben met een kluitje in het riet sturen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
Nikeo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:57:
[...]

Laat het ons weten en laat je vooral niet na 1 medewerker gesproken te hebben met een kluitje in het riet sturen:)
Ja ik ben inderdaad ook benieuwd wat ze zullen zeggen.
Ik had van het weekend een mail gestuurd om mijn order te annuleren zodat ik andere specs kon kiezen en toen kreeg ik per mail de reactie dat dit niet mogelijk was. Even gebeld vanmiddag en binnen 10 min was mijn order geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm naja jij krijgt tenminste nog reactie per mail.

Ik probeer dell al een week per mail te bereiken en heb nog 0,0 reactie terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou er iemand met een L502x die even ken checken of er nou 2 of 4 geheugenslots insteken ?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zojuist mijn nieuwe dell xps 15 binnen. Specs: I7 2630QM 4GB FHD 500GB HDD,...

Ik zit nu enkel op internet te typen en de fan is CONSTANT aan't blazen. Wat ik ook nog opmerk is dat waar mijn linkerhand rust, constant aan 't trillen is. Zeer vervelend eigenlijk :s Dit had ik bij mijn vorige laptops totaal niet...
Is dit normaal of niet??

Edit: Ik word haast gek van die trillingen.. Geeft me zo een 'verlammend' gevoel. Ik ben zeer benieuwd hoe anderen dit ervaren..?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Mijn fan blaast echt amper... ik hoor alleen een zacht ruisen.

Ik moet vooral wennen aan het schermformaat en aan de pixeldichtheid van het FHD scherm. Tekst is toch wel erg klein, en de DPI setting naar 150% zetten verkracht sommige programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:55:
Mijn fan blaast echt amper... ik hoor alleen een zacht ruisen.

Ik moet vooral wennen aan het schermformaat en aan de pixeldichtheid van het FHD scherm. Tekst is toch wel erg klein, en de DPI setting naar 150% zetten verkracht sommige programma's.
Welke processor heb je? En voel je geen trillingen? Aan de linkerkant van de palmrest? Het systeem is constant aant werken en aant blazen... En ik heb enkel één internetpagina open! Ik vreesde hier al voor;..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik heb dezelfde setup denk ik... 2630QM, GT540M, 9-cell. Mijn laptop staat op een standaard, dus over die trillingen kan ik niet zoveel zeggen. Als ik mijn hand erop druk voel ik wel wat, maar het lijkt niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is vast een trilling van de harde schijf, met mijn studio heb ik daar ook last van. (met elk merk, trouwens). Gelukkig is dat met een SSD verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:45:
Ik heb ook zojuist mijn nieuwe dell xps 15 binnen. Specs: I7 2630QM 4GB FHD 500GB HDD,...

Ik zit nu enkel op internet te typen en de fan is CONSTANT aan't blazen. Wat ik ook nog opmerk is dat waar mijn linkerhand rust, constant aan 't trillen is. Zeer vervelend eigenlijk :s Dit had ik bij mijn vorige laptops totaal niet...
Is dit normaal of niet??

Edit: Ik word haast gek van die trillingen.. Geeft me zo een 'verlammend' gevoel. Ik ben zeer benieuwd hoe anderen dit ervaren..?
Klopt ik heb dit ook. Ik had hiervoor een XPS M1530. Die had daar ook last van. Het is het gevolg van lekstroom van de lader, en de aluminium palmrest van de laptop. Als je je lader in een geaard stopcontact stopt is het als het goed is over.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 17-09 02:26

aex351

I am the one

De chat via de website en het maken van een offerte gaat wel moeizaam zeg. Eind vorige week geen offerte ontvangen. Vandaag opnieuw geprobeerd. Heb dit keer wel een offerte ontvangen voor een systeen met backlit toetsenbord, maar is de 10% kortingsbon niet verwerkt. Zou je deze korting terug moeten zien op de offerte? want ik zie geen individuele prijzen. Windows 7 en het antivirus pakket kan volgens de medewerker er niet van af, omdat het voor geïnstalleerd is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:42:
[...]

Klopt ik heb dit ook. Ik had hiervoor een XPS M1530. Die had daar ook last van. Het is het gevolg van lekstroom van de lader, en de aluminium palmrest van de laptop. Als je je lader in een geaard stopcontact stopt is het als het goed is over.
Ik zit nu op de batterij te werken, en heb nog steeds die trilling.. De harde schijf zit daar inderdaad ja. Hiervoor had ik een sony vaio FE21. Daar voelde ik geen enkele trilling... Als je aant typen bent, rust mijn hand dan ook op de linker palmtop en wordt zowaar mijn hand 'half verdoofd' door deze trilling. Je hoort ook redelijk goed de harde schijf draaien vind ik. Ofwel ligt dit enkel aan mijn xps15, ofwel is het misschien toch normaal...
Daarmee dat ik hier even wou vragen wat de andere hun ervaring hieromtrent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook even de temps gemeten. Gewoon enkel met op deze pagina te surfen hebben de cores een temperatuur van 60 graden gemiddeld... Dit lijkt me toch niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:57:
[...]

Ik zit nu op de batterij te werken, en heb nog steeds die trilling.. De harde schijf zit daar inderdaad ja. Hiervoor had ik een sony vaio FE21. Daar voelde ik geen enkele trilling... Als je aant typen bent, rust mijn hand dan ook op de linker palmtop en wordt zowaar mijn hand 'half verdoofd' door deze trilling. Je hoort ook redelijk goed de harde schijf draaien vind ik. Ofwel ligt dit enkel aan mijn xps15, ofwel is het misschien toch normaal...
Daarmee dat ik hier even wou vragen wat de andere hun ervaring hieromtrent is.
Waarom bel je morgen niet met Dell: het probleem wordt opgelost, of de laptop gaat retour (als je nog binnen de 10 dagen zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:51
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/4267/p1010055.png
Vanmiddag binnen gekregen! :)

Nog niet veel mee gedaan, maar oh oh oh! Wat is het geluid toch goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg de mijne woensdag binnen. Levertijd is tussen 9 en 5, wat is de tijd waarop ze dan meestal langskomen of is er geen pijl op te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:05:
Net ook even de temps gemeten. Gewoon enkel met op deze pagina te surfen hebben de cores een temperatuur van 60 graden gemiddeld... Dit lijkt me toch niet normaal?
Het maatk niet uit hoe de temperaturen intern zijn, het gaat erom of de case koel blijft.

Een cpu kan prima 60° aan, 100° zelfs, niets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
Ik zit nog een beetje te kijken of extra garantie nodig is 1 jaar is toch erg kort.
Maar is dit niet een adder onder het gras omdat een laptop minimaal 3 jaar mee moet gaan zoals in de wet staat beschreven? Dus dat men dit meer gebruikt als geldklopperij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig maar weinig stickers om te verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook sinds vandaag de trotse eigenaar van een gloednieuwe XPS15. Vorige week besteld, geloof dat mijn build redelijk overeenkomt met wat de meesten hebben.

i7-2630QM Processor
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Graphics Card
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
LCD 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p

998,10 excl verzendkosten werd het :)

Enkele onderdelen zaten overigens "los" bij mij. Het toetsenbord moest ik blijkbaar zelf nog even vastklikken en toen ik de laptop op schoot zette, klikte er ergens iets.

Nu vroeg ik me enkele dingen af. Die videokaarten wisselen elkaar af om de laptop zuiniger te maken, is het mogelijk om gewoon altijd gebruik te maken van de 540M? En zijn er goede redenen om dit wel/niet te doen?
Verder staat het inderdaad nogal wat Dell spul op. Is er een makkelijke manier om daar snel vanaf te komen of toch maar gewoon elk programmaatje bekijken en handmatig verwijderen... Verder las ik iets over een refund op de OS - is dat nu nog mogelijk? Wat zijn de voorwaarden?
En tot slot; zijn er nog docking stations die samengaan met deze laptop? Vind het vrij irritant om telkens weer allerlei kabels in te pluggen en 2 USB poorten is ook niet geweldig veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:44
MikeKiller schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:18:
[afbeelding]

Uiterlijk is het zelfde gebleven als bij de L501x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13
2 weken geleden mijn xps15 besteld met een 320gb hdd, nu wordt er een gratis upgrade bij gedaan naar een 500gb hdd. ik vond 35 euro hiervoor bij betalen tijdens de bestelling echt te lomp veel.

iemand al voor elkaar gekregen zijn order hier mee te laten aanpassen? via de chat ging het niet, dell medewerker bevestigde wel dat het product terug gestuurd kon worden bij ontvangst om vervolgens een nieuwe te bestellen, laptop is nu al in productie zij hij en dit kon niet ff mee genomen worden.....

lijp, terug sturen is ook zo wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
MikeKiller schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:18:
[afbeelding]

Woah, is dat scherm echt zo enorm glossy of komt dat door de hoek en het licht?

De mijne is vandaag trouwens in productie gegaan, dus ik zal het binnenkort zelf kunnen zien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is glossy, maar dat is echt alles vandaag de dag.

Als het scherm aanstaat heb je er bijna geen last van tenzij je scherm tegen een raam spiegelt. Maar dat heb je met een mat scherm ook. Bijvoorbeeld: Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecretChaos
  • Laatst online: 03-07 15:46
Mooi mijne is ook in productie gegaan eindelijk ben benieuwd of tie vrijdag hier zal zijn of toch volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
P33R schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 07:20:
2 weken geleden mijn xps15 besteld met een 320gb hdd, nu wordt er een gratis upgrade bij gedaan naar een 500gb hdd. ik vond 35 euro hiervoor bij betalen tijdens de bestelling echt te lomp veel.

iemand al voor elkaar gekregen zijn order hier mee te laten aanpassen? via de chat ging het niet, dell medewerker bevestigde wel dat het product terug gestuurd kon worden bij ontvangst om vervolgens een nieuwe te bestellen, laptop is nu al in productie zij hij en dit kon niet ff mee genomen worden.....

lijp, terug sturen is ook zo wat....
Ik heb ook geprobeerd mijn order te wijzigen. Maar per mail kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was en dat ik de order moest annuleren en daarna opnieuw moest invoeren. Daarna vroeg ik om de order te annuleren en toen kreeg ik te horen dat dat niet kon omdat hij in productie was. En na 1 belletje kon ik de order toch ineens annuleren.... het probleem is dat wanneer je wacht totdat je hem binnenhebt en terugstuurd je 30 euro betaald voor het retourneren van het product....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Jaspergk schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:09:
[...]

Net gebeld, dat stukje opgelezen maar helaas :/. Meneer was eigenwijs ik met een hoge toon.. gaf aan dat ik een klacht brief moest schrijven.. :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
Ik begin nu alweer te twijfelen of ik een laptop wil kopen bij dell want de service is echt waardeloos.
Per mail krijg je allemaal dingen te horen die niet kloppen en het zelfde geldt per telefoon of per chat.
Mijn coupon wordt niet geaccepteerd op een dell xps l502x die rond de 1200 euro moet gaan kosten zonder korting. Een paar dagen geleden krijg ik via de mail te horen dat dit een storing is. Nu vraag ik er vandaag weer om en kom toevallig bij dezelfde persoon te recht en die meldt bij dat het al is geescaleerd dus het een kwestie is van afwachten. Als het probleem blijft bestaan dan moest ik maar telefonisch bestellen.

Ik dacht het zal wel en vroeg hoe het zat met de OS Refund. Mevrouw wist mij te vertellen dat dit alleen mogelijk was bij specifieke modellen.

9:48:00 AM Naresh_Takemalla Well, that particular option is only available on few machines.
9:48:10 AM Naresh_Takemalla Like Optiplex, Latitudes and Precision machines.
9:48:31 AM Steven it doesnt actually mention that in the terms and conditions document?
9:51:55 AM Naresh_Takemalla Removal of software and price reduction is only possible on the above mentioned PC models.

Waarop ik dus aangaf dat dit niet stond vermeld in de algemene voorwaarden... ze vroeg mij toen naar een link naar de algemene voorwaarden die heb ik gegeven met de mededeling dat dit in het nederlands was dat mevrouw er niks aan zou hebben. Hierop werd gereageerd dat het intern werd doorgestuurd en dat ze mij een antwoord zouden verstrekken in +- 24 uur en dit zou per email gebeuren... Ik ben benieuwd ^_^

Op wiki staat zelfs vermeld dat het behoorlijk moeilijk is om een os refund te krijgen.

Wikipedia: Windows refund

[ Voor 5% gewijzigd door Droid86 op 22-03-2011 10:45 . Reden: wiki link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Droid86 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:10:
Ik begin nu alweer te twijfelen of ik een laptop wil kopen bij dell want de service is echt waardeloos.
Per mail krijg je allemaal dingen te horen die niet kloppen en het zelfde geld per telefoon of per chat.
Mijn coupon wordt niet geaccepteerd op een dell xps l502x die rond de 1200 euro moet gaan kosten zonder korting. Een paar dagen geleden krijg ik via de mail te horen dat dit een storing is. Nu vraag ik er vandaag weer om en kom toevallig bij dezelfde persoon te recht en die meldt bij dat het al is geescaleerd dus het een kwestie is van afwachten. Als het probleem blijft bestaan dan moest ik maar telefonisch bestellen.
Dat is omdat eigenlijk die kortingen voor alleen internet geldt. Ik heb de mijne telefonisch besteld, maar de verkoop medewerker kon het niet zo 123 invoeren en kwam er later achteraf mee met de 10% korting.

Het kan wel, maar je moet de goeie persoon te pakken hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
MrJames schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:23:
[...]

Dat is omdat eigenlijk die kortingen voor alleen internet geldt. Ik heb de mijne telefonisch besteld, maar de verkoop medewerker kon het niet zo 123 invoeren en kwam er later achteraf mee met de 10% korting.

Het kan wel, maar je moet de goeie persoon te pakken hebben..
Mijn waardebon komt in het systeem te staan maar ik krijg geen korting omdat mijn systeem niet aan de eisen voldoet... Terwijl er helemaal geen eisen staan vermeld bij mijn kortingscode.

Ik zit op dit moment aan de telefoon met dell. Ze bellen me terug met de vraag waarom ik mijn order heb gecanceld en ze willen me nu blijkbaar tegemoet komen op 1 of andere manier. Na het gesprek zal ik even melden wat de situatie is geworden.

Nadat ik mijn order gister had geannuleerd ik 5 min geleden een telefoontje om voor een reden te waarom mijn order was geannuleerd. ETc etc alles uitgelegd meneer kon mij in iedergeval helpen met het opzetten van een nieuwe order en kon mij ook bevestigen dat er twee hardeschijven in de lx502 geplaatst kunnen worden echter doet Dell dit zelf niet. Voor de zekerheid had ik ook nagevraagd hoeveel geheugenslots er in de laptop zaten en dit zouden er 4 moeten zijn.

Ik gaf ook aan dat de kortingscoupon van 10% op de site niet werd doorberekend. Meneer gaf aan dat hij hier niks aan kon doen en dat hij me 5% kon bieden. Ik ging hier niet mee akkoord aangezien de kortingscode wordt geaccepteerd en aangeeft dat de code 10% korting waard is alleen dat mijn product niet aan de eisen voldoet... Wanneer je op details drukt staan er totaal geen eisen vermeld...Nadat ik dit had aangegeven krijg ik dus toch 10% korting maar dit moet apart worden aangevraagd. De medewerker van Dell belt mij vanmiddag terug zodra de kortingsaanvraag is goedgekeurd en dan zal mijn bestelling worden doorgestuurd. Voor de zekerheid heb ik nog nagevraagd of Windows verwijderd kan worden maar dit was volgens meneer niet mogelijk...Andere overige software mag wel worden verwijderd maar Windows zelf niet. Aangezien hij me toch goed probeert te helpen wou ik hier moeilijk overdoen. Dat is een strijd om te voeren zodra ik mijn XPS binnen heb ^_^

[ Voor 63% gewijzigd door Droid86 op 22-03-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:14
Is je schijf niet gewoon de bottleneck? 60 MB/sec 35MB/s haal je sowiezo niet snel met een externe HDD
Neuh, schijf doet het goed in de USB 2.0 poort. Gaat vreemd doen als ik die schijf aansluit op mijn USB 3.0 poort. Valt na verloop van tijd uit, bevriest e.d. Lees ook hier maar eens over problemen met die USB 3.0 controller.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn xps morgen binnen krijg wil ik hem eventueel aan mijn 24 inch monitor kunnen hangen. Het gaat om een BenQ G2420HDB, deze heeft de volgende ingangen:
- D-Sub (VGA)
- DVI-D

Daar heb ik twee vragen over, welke verloopkabel kan ik het beste gebruiken, vanuit hdmi of displayport?(Ik neem aan dat ik zowieso het beste de Dvi-d ingang kan gebruiken).

Ga ik veel verlies maken in beeldkwaliteit ten opzichte van een beeldscherm wat wel een hdmi ingang heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13
MrJames schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:54:
[...]

Net gebeld, dat stukje opgelezen maar helaas :/. Meneer was eigenwijs ik met een hoge toon.. gaf aan dat ik een klacht brief moest schrijven.. :/.
lol die gochem had ik waarschijnlijk ook aan de lijn zojuist... net als ik vanmorgen al zij tegen een klant dit is niet mogelijk u kunt een bezwaar brief insturen...

ja right, laat maar zitten... geen zin in discussie.

edit, laptop kan geannuleerd worden en dan kan ik een nieuwe bestellen met gratis schijf upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
Droid86 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:44:
[...]

ETc etc alles uitgelegd meneer kon mij in iedergeval helpen met het opzetten van een nieuwe order en kon mij ook bevestigen dat er twee hardeschijven in de lx502 geplaatst kunnen worden echter doet Dell dit zelf niet. Voor de zekerheid had ik ook nagevraagd hoeveel geheugenslots er in de laptop zaten en dit zouden er 4 moeten zijn.
Ga ermaar vanuit dat dit niet klopt voor de XPS15, geldt hooguit voor de XPS17 in 3D uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:28:
Als ik mijn xps morgen binnen krijg wil ik hem eventueel aan mijn 24 inch monitor kunnen hangen. Het gaat om een BenQ G2420HDB, deze heeft de volgende ingangen:
- D-Sub (VGA)
- DVI-D

Daar heb ik twee vragen over, welke verloopkabel kan ik het beste gebruiken, vanuit hdmi of displayport?(Ik neem aan dat ik zowieso het beste de Dvi-d ingang kan gebruiken).

Ga ik veel verlies maken in beeldkwaliteit ten opzichte van een beeldscherm wat wel een hdmi ingang heeft?
Als je een resolutie van 1920 gebruikt, dan kun je het beste de DVI-D doen ja. Ik weet trouwens niet of er HDMI--> DVI-D adapters/kabels bestaan?

Qua beeldkwaliteit maakt het niet uit of je hdmi-->hdmi of hdmi--?dvi-d doet: HDMI voegt alleen geluid toe aan de verbinding (hoewel dvi-d ook geluid kan doorsturen), het is allebei digitaal, dus verlies zal je niet maken.

edit: oh z'n kabel als dit wil je dus gebruiken: http://www.bol.com/nl/p/e...00000006440701/index.html

[ Voor 7% gewijzigd door Basekid op 22-03-2011 13:32 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
een vraag over de levertijden? dat kan in Dell levertijden topic